Kedves Vendégeink!

Hamarosan megkezdjük időutazásunkat a múltba, ahol az ÁVH, azaz az Államvédelmi Hatóság különös módon tevékenykedett. Források és megfelelő mennyiségű emberanyag hiányában magánszemélyeket is bevont a megfigyelési rendszerbe, akik különböző anyagi és egyéb ellenszolgáltatás fejében megfigyelték embertársaikat, majd arról rendszeresen jelentést tettek. Amikor valaki vélt vagy valós bűnt követett el, akkor a megfigyelő különös jutalomban is részesülhetett, hiszen megvédte hazánkat azoktól, akik vélhetően fenyegették annak biztonságát vagy politikai rendszerét. Figyeljék meg, miként működött ez a rendszer akkoriban.

Vége! Nem kell többé időben utazni, mert a rendszer újra működésbe lép. Hamarosan a magáncégek is bekapcsolódhatnak a traffipaxozásba, a pirosnál vagy vasúti átjáró tilos jelzése ellenére történő áthajtás dokumentálásába, tilos parkolás fotózásába, majd megfelelő fejpénz ellenében ezt beszolgáltathatják a hatóságnak. „Óriási az érdeklődés”, ismerte el az ORFK szóvivője.

Naná, hogy nagy az érdeklődés. Igaz, még a részesedés mértékét nem lehet tudni, de biztosan meg lehet majd belőle élni azoknak, akiknek van megfelelő mennyiségű befektetni való pénzük. Most éppen le vagyok égve, de én is óriási lehetőséget látok ebben. Ismerve a magyarországi helyzetet, nem csak a szükséges lézeres mérőberendezést szerezném be, de rögtön gondoskodnék a 10 km hosszú, nyílegyenes szakaszokon a megfelelő 30-as táblák kihelyezéséről, hogy nehogy már szenvednem kelljen azon, hogy a városban 55-el száguldozókat kellejen lesnem. Különben is, a 30-as tábla sokkal többet hoz, mint egy 50-es korlátozás. Ráadásul, mivel érdekkeltségem van a minél több büntetésben, azért nyomom is az ipart, ha kell csalok is egy kicsit. Aztán rá ér perelni a delikvens, hogy az nem is úgy volt. Jöhet a jó kis Centrum Parkolási Gyurmacsoport típusú egymásra mutogatás. Pusztuljon mindenki, mert nekem van pénzem beruházni, és ezután Kispiripócs-alsón is kirakok a helyi kisbolt elé egy megállni tilost, hogy a Trabantjával minden reggel oda parkoló Pista bácsi most aztán pórul járjon, mikor a fél literes tejjel kitopogva meglátja a kis büntetőcédulát.

Borzasztóan rossz irányba haladunk. Pont nemrégiben háborogtam rajta, hogy még a parkolás esetében is arra volna szükség, hogy a parkolóőr – más országok példájához hasonlóan – hatósági személy legyen, akinek az érdeke a rend, nem pedig a minél nagyobb számú büntetés a kvóták és prémiumok miatt. Jól tudom, hogy több kapitányság területén nincs a rendőröknek anyagi érdekeltsége a nagyobb büntetések kiszabásában, és azt hiszem sokkal inkább ezt kellene teljes körűen megvalósítani.

Most akkor mit akarunk? Közlekedésbiztonságot, vagy egy újabb adófajtát, melynek egy része az egyébként is több pénzzel rendelkező magánbefektetők zsebébe vándorol?

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr65306834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.22. 11:34:39

Teccik, ahogy egyesek lerendpártizzák meg lebirkázzák azokat, akik megpróbálnak nem aszerint a jó magyar szokás szerint viselkedni, hogy "én vagyok az okosabb, én mindenhez jobban értek, én tudom, hogy mi a biztonságos és helyes, én azt mondo: a törvények rosszak, tehát nem tartom be".
Gratulálok, csak így tovább, mindenki kénye-kedve szerint kezelje rugalmasan a szabályokat, mert mindenki jobban ért hozzá, ettől biztosan jobb lesz az egész országnak, ez lesz a fejlődés útja...

makos 2008.01.22. 11:36:34

Sok helyen felül kéne vizsgálni a sebességkorlátozásokat. Meg talán hozzájárulna a biztonságos közlekedéshez egy jó úthálózat, ahol nem tart fél napig eljutni A-ból B-be, nem futok lépten-nyomon kátyúba. Ha megfelelő lenne a közlekedési infrastruktúra, akkor az emberek szívesebben fogadnák el a szabályok betartására buzdító intézkedéseket.

Továbbá nem csak a gyorshajtásnak köszönhető a sok baleset, ill. sokszor a gyorshajtásnak is van mélyebb oka, ami felett mindenki elsiklik. Ha pl. egy 70-nel döcögő teherautó mögött kilométeres sor van, egészen biztos hogy sokan bevállalnak durvább előzést, vagy átlépik a záróvonalat, mert nincs más észszerű megoldás. Sose láttam mégrendőrt teherautót félreállítani vagy felszerelt életveszélyes kombájnt leterelni az útról. A súlyos és halálos balesetek egy jó részében kamionok, teherautók érdekeltek (még ha csak közvetve is mint a Toller balesetben). Az árufuvarozást vasúton és vízen kellene nagyrészt megoldani és gyorsan csökkenne a balesetek száma.

sga 2008.01.22. 11:36:40

Szirup, RAMBO, és a többiek.

1. Ismét kérnék mindenkit, hogy személyemet illetően tartózkodjon a megjegyzésektől, attól nem lesz okosabb, de igaza sem lesz.
2. Általában a közlekedéssel kapcsolatos fórumokon szélmalomharcot szoktam vívni a közlekedési kultúra javításáért. Igyekszem felhívni a figyelmet arra, hogy a sokféle közfelháborodást kiváltó intézkedés mellett esetleg mindenki egy kicsit magába is nézhetne. Mindig jöttök apéldáitokkal, hogy így a fölösleges korlátozások, és úgy kintfelejtett táblák. Helyette néhány kérdés:

- Ahol nincs kint felejtett tábla, csak mondjuk lakott terület 50 km/h ott mennyivel mentek? De őszintén ám!
- Ki, hol, milyen gyakran használja a biztonsági övet? De ezt is őszintén!
- Autópályán mi a tempó?
- És városon kívül, nem gyorsforgalmin?
- És ha egy falun suhantok át?
- Be szoktátok engedni pl a buszt, ha ki akar jönni a buszöbölből? (Legalább néha, na...)
- Dugóban figyeltek arra, hogy nem kéne bentragadni a kereszteződésben?
- Autópályán jobbra tarts működik? Tényleg?
- És ha nincs lámpa csak zebra, akkor is megálltok? Igen? Mondjuk a Budaörsi úton is? Ja, ott nem ugye?
- még hosszan és ennél sokkal változatosabban lehetne folytatni.

Lehet anyázni, és az új szabályokon rágódni. De tényleg tök sokat segítene, ha egy kicsit tudatosan nevelnénk magunkat. Komolyan rá lehet szokni arra, hogy olyan szabályt is betartsunk, amit a közlekedők zöme leszarik. Kicsit néha furcsa, de meg lehet szokni. Tapasztalatból mondom.

GIjoe 2008.01.22. 11:37:53

ausztria egy rendorallam..
mi is ezt akarjuk? konyorgom, az orrotoknal tavolabb is kene latni.
Nincs alapvetoen baj a szabalyokkal, ha azok igazsagosak es indokoltak. Itthon egyszeruen a total kaosz uralkodik, ertelmetlen torvenyek, indokolatlan korlatozasok...gyakorlatilag az a kulonbseg koztunk es a vilag tobbi "fejlett" orszaga kozott, hogy mig naluk biztositva van a szabalyos elethez minden, nalunk minden arra megy ki, hogy inkabb hagd at a szabalyokat, hadd buntessunk meg. lasd pl. 800meter hosszu utcaba, 1db parkolo ora amit eszre sem veszel, vagy a kint "felejtett" tablak ahol nicsak pont ott all egy rendor. ez a mentalitas egyebkent kivetel nelkul mindenre ervenyes, pl az adozas stb stb, mindenhol csak lehuznak, es ezt mar nem is rejtik veka ala. mashol inkabb 5centinkent leraknak parkoloautomatat, normalis aron, hogy betudd fizetni, nem adoztatnak halara minden szarert stb...DE es itt jon a lenyeg, ez egy adok-kapok szitu, az allam es a hatosagok engednek, megbiznak benned, felelossegteljes emberkent kezelnek, cserebe te betartod a szabalyokat. Ha nem akkor semilyen kifogas nincs. USAban pl igy van, nem etalon az usa, mert nagyon sokmindent nagyon rosszul csinalnak, de ott nem magasak az adok, mindehol van parkolo ora stb, viszont ha adot csalsz stb az ottani apeh gyakorlatilag pokolla teszi az eletedet, kicsinal. itthon mindenhol lehuznak es ki is csinalnak. hat ez marha jo mondhatom...persze el lehet menni, tessek...

kockafej 2008.01.22. 11:38:08

Bruce: biztos, hogy nem csak engem szivatnak, mert az osztrak allampolgarsagu sogoromat csak az mentette meg a jogositvanya elvesztesetöl, hogy hivatalos irattal be tudta bizonyitani, hogy ö azon a napon meg csak annak a varosnak a közeleben sem jart (de az autoja sem), ahol öt a RENDÖR latta gyorshajtani... az igaz, hogy az osztrakok rasszistak, de rolam nem mondjak meg sem a kinezetem sem a beszedem/kiejtesem alapjan (mint irtam, ott nöttem fel), hogy nem osztrak vagyok... szoval az en esetemben ez kizarva. Ausztria egy jogallam? ez a vagyalom...

Lui_78 2008.01.22. 11:38:28

Kedves :(
Én vagyok a majom aki annyit merészelt írni, hogy az élet megoldja. Vegyél be nyugtatót és inkább gyere le vidékre Pestről. Vidéken ugyanis kicsit más az emberek hozzáállása. Ott nem lehet minden szart lenyomni a torkukon, és a közösség képes önmagát formálni. Kezdj el baszakodni egy normálisabb faluban, ne aggódj a töködet le fogják tépni...nem Budapestből áll az ország.
Beírásod stílusához külön is gratulálok.

Édesanyám 2008.01.22. 11:40:11

Dövan 2008.01.22. 11:31:21
Nincs rendjén. Kiszolgáltatott vagy.
Nem tudom mi fog változni, de szerintem semmisem.
Nekem személy szerint elegem van a sok ügyeskedő autósból. Lehet hagyni kellene mindent ahogy van. Aztán majd jön Batman vagy valaki aki rendet rak. Vagy néhány kamionostlelövő frusztráltrabantos.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.22. 11:40:22

kíváncsi vagyok, mikor fogják már megbirságolni a sok gyalogos aki össze vissza rohangál, mikor fogja a rendőr aki a rooswelt-en áll egyész nap megállítani a lánchídra/ról menő kerékpáost... soha...

az autós egy olyan állatfaj, hogy ott lehet szopatni ahol csak kell, mert annak mindig van pénze...

érdekese ez a kresz... azt hittem mindenkire vonatkozik...

ez gyurcsányia...

kockafej 2008.01.22. 11:41:05

sga+GIJoe:min2ötökkel 1et ertek. 2 oldala van az ermenek...

Édesanyám 2008.01.22. 11:43:41

A Rooswelt térre miért kell rendőr állandóra hogy a mocsokfajta ne furakodjon?

storyline :) 2008.01.22. 11:44:47

SGA:
1 : 50-120, normál nappali vagy éjjel kettőkor kihalt négysávoson
2: Szinte mindig van öv (ráadásul elviselhetetlen lenne az öv nélkül az autóm)
3: 120-170 napszak és forgalomfüggő
4: 90-120
5: falun 50-70
6: szinte mindig kiengedem ha jönni akar
7: soha nem ragadok be kereszteződésben még Bp.-n sem, pedig vidéki vagyok
8: Jobbra tartok a pályán (3 sávoson sem középen)
9: Ha egyértelmű lelépési szándékot mutat a gyalogos, akkor megállok.

Nos SGA, közveszélyes őrült vagyok?

Starlark 2008.01.22. 11:46:10

sga: amiket felsorolsz teljesen igazat adok. Nem is ezekkel vannak itt a többségnek problémája szerintem...

Az autópályán lévő jobbratartsot meg jó lenne ha páran tényleg megnéznék. Különös tekintettel arra mikor 3 sáv van. Láttam már elmebeteg embert a M7-en aki a tök üres előzősáv mellett le akart villogtatni a középső sávból. Majd láttam párszor "nevelő" célzattal a külsősávban jobbról előzni majd majdnem belerohanni egy kamionban ezt elkerülendő index nélkül visszavágva a középső sávban teljesen szabályosan haladó elé...

Pontifex maximus 2008.01.22. 11:49:13

SAjnos a kommentelok egy resze teljesen tevuton jar.
Nem avval kell foglalkozni hol miyen sebessekkorlatozo tabla van kiteve es ki teszi ki es miert. (Fogadjuk el ez hatosagi feladat akkor is ha nem hiszik el)
A privat ellenorzesnek is lesznek szabalyai. Akarki nem vegezheti ezt a tevekenyseget (mar ha csak a NBH engedelyre gondolunk) ezutan viszont valszinu tobb helyen ellenorzik a szabalyos kozlekedest, es ezert valszinu (tuzzel-vassal) javitani fogjak a kozlekedesi moralt. Ennek haszna meg 5 beleul erezheto lesz.

Starlark 2008.01.22. 11:49:49

Dövan: pedig a 3 sávnál középen a helyed... a külsősáv a kamionoké meg Gyuribácsié aki 80-nal megy a trabival.

storyline :) 2008.01.22. 11:53:11

Édesanyám 2008.01.22. 11:40:11:
Ugye, és mind jogot követni akaró embert hátrányba kerülök, csupán mert valaki irigykedik.

Egyébként meglátásom szerint megint azzal van a probléma, hogy mérlegelés nélküli rendszert vezetnek be. Pont annyiba fog kerülni az óvoda előtti gyorshajtás nappal, mint éjjel 8sávos úton a valaki által kintfelejtett 30as táblánál, ha Dénes, az önkéntes rendőr magánszorgalomból lefotózza.

sga 2008.01.22. 11:56:02

Dövan: A 4 sávoson általában 70 körül szokott lennei a megengedett tempó, autópálya 130, főút városon kívül 90. A gyalogos meg azért nem mutat egyértelmű lelépési szándékot, mert fél. Miről beszélünk, könyörgöm? Én éppen erről: fent leírtad, hogy ha úgy ítéled meg a körülményeket, gondolkodás nélkül bárhol durván áthágod a szabályokat. Nem csodálom, hogy fosol a sok traffitól.

Starlark: lehet, hogy a fórumon másról beszél mindenki, és nem ezekkel van baja. De én Magyarországon élek, és közlekedek. Pontosan tudom, hogy a szabályok nálonk csak viszonyítási pontoknak számítanak (jó esetben). Épp ezt tartom a fő problémának. Ezen csak bírságolással lehet segíteni. Sajnos annyira benne van a közgondolkodásba a közlekedési és egyéb szabályok leszarása, hogy másképp szerintem nem megy.

storyline :) 2008.01.22. 11:56:55

Starlark 2008.01.22. 11:49:49

Nyilván olyan forgalmi szituációban nem fogok kimenni a 3. sávba, hogy 20 másodpercenkét aztán újra sávot váltsak. Ha meg semmi forgalom nincs, akkor általában maradni szoktam középen. A lényeg, hogy nem derogál kimenni.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.01.22. 11:56:59

Én is be szoktam tartani az észszerű sebességkorlátozásokat és egyebeket, de felháborít ha értelmetlenül raknak ki egy táblát oda ahova nem kéne. Pl az Egyesült Államokban nagyon szigorúan veszik az iskolák melletti sebességkorlátozást. DE! Szinte mindenhol úgy oldják meg, hogy csak napközben világít a lámpa hogy lassíts. Este, éjszaka nem.

Mást nem szokott idegesíteni, amikor valami p@raszt befurakodik elé indexelés nélkül? Nem mondom, én is szoktam sávot váltani gyakran ha sietek, de semmibe (!) nem kerül az a rohadt index hogy legalább lássák mások is mit akarok. Ez tényleg olyan nehéz???

LLeo 2008.01.22. 11:58:45

NBH engedély? Egymásért, egy-másért? :))
Ez egy nagyon komoly engedély lesz! Vajon ki kapja meg?

storyline :) 2008.01.22. 12:02:02

sga 2008.01.22. 11:56:02

A gondolkodás nélkült visszautasítom. Mindig megpróbálok úgy vezetni, hogy ne sodorjak veszélybe másokat. Nyilván egy ilyen döntési folyamatnak sok összetevője van, nem csak az számít, hogy éppen sietek-e valahova.

movhu 2008.01.22. 12:04:12

Továbbra is szeretném hangúlyozni, hogy nem a szabályokkal, nem a morál javításával, nem a betartatás szükségességével van bajom, csupán az a - szerintem jogos - igény merült föl bennem, hogy ezt velem egy hivatalos közeg tartassa be, akinek ugyan mindegy, hogy aznap 382 autóst vagy 2 autóst büntetett meg, mert a fizetése akkor is ugyanakkora. Maradjon meg az erederti cél.

sga 2008.01.22. 12:04:43

andris bandis:
Ez olyan szép: be szoktad tartani az ésszerű korlátozásokat. Ebbe iszonyú sokminden belefér. A baj csak annyi, hogy mindenkinek mindig máshol van az ésszerű. Jó kasztni, jó sofőr, nincs kockázat ahogy Daniel mondja a Taxiban.

Rengetegen azt gondolják kis hazánkban, hogy joguk van szabálytalankodni, ha úgy ítélik meg, hogy a rend éber őrei, vagy a hatóságok hülyék. Nincs joguk.

Véleményem szerint először mindenkinek magán kéne kezdeni a vizsgálódást. Tudjátok, a szálka, meg a gerenda. Ha már a gerenda kint van, akkor lehetne a másik szeméből a szálkát húzogatni. Még akkor is, ha a másik szemében is gerenda van.

tippelnék 2008.01.22. 12:05:08

két hétre marad kinn tábla? nem egy helyen maradnak kinn út felújítás után táblák a következő útfelújításig (5-10 év).

mi akadályoz meg valakit, hogy jól behatárolható útszakaszon ne cserélje a kinn lévő táblákat egy délelőttre (kulcskészlet kérdese)? 40-60-40 (ez akár 1,5x sebesség túllépés)

készül majd pontos adatbázis, hogy mikor hol milyen tábla volt kinn?

a gyorshajtásra kiszabott büntetésnek 1 vagy 5 év lesz az elévülési ideje?

sga 2008.01.22. 12:07:00

Dövan:
Szerintem ne csak próbáld. Mondjuk kezdd azzal, hogy még hajnali kettőkor se hajts 120-szal városban. Hogy magamat, ill Danielt idézzem: Jó kasztni, jó sofőr, nincs kockázat, ugye? Ez rizsa.

wagabound 2008.01.22. 12:07:07

Már megint félinformáción rágódik a tisztelt nagyérdemű. Hol van arról egyetlen szó is, hogy a traffikat magáncégek fogják MŰKÖDTETNI, beleértve a kiértékelés is? A rendőrségnek nincs pénze, hogy annyi traffit vegyen, amennyi kell neki, és/vagy nincs pénze azokat karbantartani, javítani. Jöhet magáncég, adja az eszközt, szervizeli, zsaruk bérleti díjat fizetnek. Ezer és egy dolog működik már igy ebben az országban. Van köztük, ami egész jól....-)

A traffira nem lesz ráírva, hogy melyik cégé. Vagy ha mégis, akkor akinek vaj van a fején, tőlem kaparhat utána, hogy lefizesse a tulajt. Az is egyfajta büntetés, nem?

Akinek van jobb ötlete, hogyan lehetne a sok bunkó száguldozót megfékezni, virítson ki vele.

storyline :) 2008.01.22. 12:12:46

sga 2008.01.22. 12:07:00
Rizsának rizsa, de van igazságtartalma. Nyilván a 120 akkor érvényes, amikor a legnagyobb veszélyt az alacsonyan repülő meteoritok jelentik.

mikrovp 2008.01.22. 12:18:19

A sok bunkó száguldozót egyetlen módon fékezik meg mindenhol: tudatják a néppel, hogy NINCS ESÉLY áthágni a törvényt megtorlás nélkül. Következetesen és hatékonyan ellenőrizni és büntetni. Ez nem spanyolviasz, ne mekengjünk már azon, hogy kell-e vagy sem, mert nem az az igazi kérdés, minthogy nem is az, hogy magáncég résztvevő-e vagy sem. Németországban már 20 éve a lényeges kereszteződések lámpáin ott volt a fényképezős kamera, ha piroson mentél át, le lettél fotózva, automatice, emberi közreműködés nélkül (!!!!!!) jött a bünti. Más: Dubaiban az ismerős (ott dolgozik, nem is akármilyen helyen és pozícióban) átment a sárgán. Megállították és közölték, a következő ilyennél kiutasítják.

sga 2008.01.22. 12:20:22

Semmi gond, Dövan. Majd jönnek a privát traffik, fizetsz pár millát, néhányszor elveszik a jogsidat, oszt rászoksz te is az 50-re. :)

Ez persze csak egy sci-fi. Sajnos aszem Magyarországon még sokáig száguldozhatsz a városban következmények nélkül 120-szal.

Egyébként nincs igazságtartalma. Városon belül a megenedett sebesség 50 km/h, nem 120, ezt talán nem vitatja senki. És a Kreszben nincsenek leírva olyan körülmények, hogy ez csak hétvégén a lakó-pihenő övezetben érvényes, 200 LE fölött pedig felejtsd el. Ja, meg csak a gördeszkásokra voatkozik. 120 az csak a te megítélésed alapján megy. Éppen erről írtam néhány sort kicsit feljebb.

storyline :) 2008.01.22. 12:20:37

mikrovp 2008.01.22. 12:18:19:

Dubait nem érdemes példának venni, ott még nyilvános lefejezések is vannak. Ráadásul arrafele az európai ember a szarnál is kevesebbet ér.

movhu 2008.01.22. 12:21:12

"Németországban már 20 éve a lényeges kereszteződések lámpáin ott volt a fényképezős kamera"
Legyen ott nálunk is, legyen megoldva, hogy ne lehessen kibújni a fellősség alól, sőt hidessék óriásplakátokon. De akkor ezek tényleg működjenek, menjen ki a bírság, és mindeki fizesse is be. Csak ne vonjunk a rendszerbe még több emberi tényezőt.

bakmacska 2008.01.22. 12:22:58

Szerintem nem kéne párhuzamot vonni a besugással. Egy kicsit jogkövetővé kell válni, nem száguldozni és betartani a várakozás szabályait.
Aki pedig szabálytalanságot követ el azt meg kell büntetni.
Azért ilyen a közlekedési morál, mert kicsi a valószínűsége a lebukásnak.
Szerintem nagyon jó ötlet, hogy nem a rendőrséget terheli ez a munka.

movhu 2008.01.22. 12:23:14

Ötvözzük a kultúrák szokásait. Aki átmegy a piroson vagy gyorsan hajt, rögtön vágjuk le a fejét. Pillanatok alatt megoldódik nem csak ez, de az utak zsúfoltságának kérdése is :)

mikrovp 2008.01.22. 12:24:27

Dövan: Dubai azért jó példa csak, mert ott sincs cicó. Ez máshogy nem megy. Nem vagyok halálbüntetés párti.
movhu: tök igazad van, minél több az ember a láncban, annál korruptabbul és hatékonytalanabbul megy.

storyline :) 2008.01.22. 12:27:45

sga 2008.01.22. 12:20:22
Te most ezt úgy írod, mintha ez lenne az átlagos tempó. Ahhoz képest megtörténik kb 2x egy évben, néhány százméteres erre alkalmas terepen.
Ha elolvastad a többi hsz-t, akkor láthattad, hogy nem a büntetés tényével van bajom, hanem a mérlegelés hiányával. Vagyis ne fizessek ezért annyit, mint aki 70nel behajt az óvodások közé. Egyébként meg akkor már miért nem lőjük agyon egyből a gyorshajtókat?

GIjoe 2008.01.22. 12:29:58

movhu
azt hiszed a rendornek mindegy, hogy hany autot buntet meg?
kozpontilag megkapjak a parancsot, hogy annyit buntessenek amennyit csak tudnak.
most, hogy megemeltek a "helyszinit" 30ra erdekes modon, TELE van rendorrel reggel delben este az egesz varos, es mindenkit minden baromsagert kiszednek..es akkor jon a bunti...erdekes...

storyline :) 2008.01.22. 12:30:19

mikrovp 2008.01.22. 12:24:27
Pont hogy nem jó példa, mert a született állampolgár arabbal nem fognak így bánni. Szinte biztos, hogy ott még kettősebb a mérce, mint bárhol máshol.

movhu 2008.01.22. 12:33:32

Kevin Mitnick(a legendás hacker) könyvében rámutatott, hogy minden informatikai rendszer leggyengébb és legkönnyebben feltörhető láncszeme a HumanoidOS :) Ebből kell egy jól működő rendszerben minél kevesebbet üzemeltetni.
Most az eddig láncszemek közé bekerül plusz egy ilyen oprendszerrel üzemelő csapat.
A másik pedig az, hogy amennyiben ez biznisz a magánszemélynek, akkor miért nem jó biznisz ez egy államnak? Ja, hogy lassan gyűlnének a készülékek. Valahol el lehet kezdeni. Kennedy egyik beszédében azt mondta, hogy nem baj, ha valamit csak ezer év múlva fejezünk be, de el kell kezdeni.

mikrovp 2008.01.22. 12:34:12

Dövan: az ismerős pont az ellenkezőjét állítja, ott MINDENKI betart mindent, mert tudja, semmi értelme emberkedni, anélkül is megy minden, van minden. Érted? Nem a másik kárára gazdagodom, lépek előre, stb., hanem mert normálisan is van módom. Felteszem a száguldozni vágyóknak van helyük a lóerők kipörgetésére - nekik megfizethető áron.

storyline :) 2008.01.22. 12:39:40

mikrovp 2008.01.22. 12:34:12
Jó, könnyű úgy betartatni a szabályokat egy olyan helyen, ahol nyilvánosan megkorbácsolnak már azért is, ha megcsókolod a barátnődet nyilvános helyen. Egyáltalán, minek oda ember? Ha elég jó szabályokat hoznak, és majd minden a határértékeken belül működik, akkor már robotokra is lehet cserélni az embereket.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.01.22. 12:39:45

Pont erre gondoltam, mikor este hallottam a hírt.
És arra, hogy milyen "frankó" lesz, mikor majd a szomszédom lefotóz, mert rossz helyen állok, és beviszi a rendőrségre, mert kell egy kis mellékkereset.
Innét már csak egy lépés, és ott tartunk.
És az milyen szép lesz, mikor a magánzó lefilmez mondjuk 10 000- es jutalékért, de én megkenem 20 000- rel, hogy törölje már a videót, és akkor kezdődhet előlről az, amit a rendőrséggel már megcsináltak. Majd lesz nekik is megfigyelőjük, aki felügyeli, hogy ne legyenek megkenhetők....aztán azt is kiadják magánzónak, mert már túl sok megfigyelő kell. A végén aztán majd mindenki figyel mindenkit...jutalékért.
De erre az egészre fel lehetne építeni egy MLM beszervezős hálózatot...
Tök jó lenne. :-)

GIjoe 2008.01.22. 12:42:09

mikrovp
Amerikaban is minden tyukszaros falunak van versenypalyaja, ahol lehet orultkodni, jo lenne ha ilyen nalunk is lenne, es nem csillagaszati aron mint amennyibe most kerul. persze tudom draga az aszfalt, foleg nalunk ugye...ahol 1 meter autopalya 12682313 milliard forint...

sga 2008.01.22. 12:43:04

Dövan:
1. Nem úgy írom. De 50 és 120 között sokminden van, és ahogy írod gondolom nincs tojáshéj a pedál alatt. Nálam sem a 70, sem a 90 nem 50.
2. Ha évente 2x 300m-t teszel meg így, akkor könyörgöm, miért? Azzal nyersz valamit? 10 másodpercet, meg egy kicsivel magasabb benzinszámlát. Minek, minek?
3. Könyörgöm erről beszélek! Nem mentegesd már magad. Vedd észre, hogy nem mekem, hanem elsősorban magadnak magyarázod, hogy miért hajtasz gyorsan. Holott az igazság az, hogy a gyorshajtással másokat veszélyeztetsz. Lehet, hogy soha nem fogsz durva balesetet okozni emiatt, de az is lehet, hogy igen. Ha akkor majd próbálsz elszámolni a lelkiismereteddel, emlékezz rá, hogy szóltam neked!

Ha nem bírsz a jobb lábaddal, akkor menj ki zárt versenypályára! Ott se magadnak, de főleg másoknak nem árthatsz.

movhu 2008.01.22. 12:46:29

Sőt, eleve azzal is veszélyeztetjük a másikat, ha autóba ülünk, mert gyalog menve egy ütközésből se lenne nagy baj. Az egész intézkedés sorozattal együtt felül kellett volna vizsgálni a rendszert. Mert pl. az Mhullás úton hiába a 80-as korlátozás, és még sokan be is tartják, még is aratja továbbra is az áldozatait, mert a kamionosok előznek észnélkül.
Ezzel szemben a Velencei(olasz Velence :) ) autópálya szakaszon az autók belül száguldanak, kint meg 10-el megy a kamionsor, de egy sem merne kilépni a nekik kijelölt sávból. És ott is az állam bácsi emberei figyelnek

mikrovp 2008.01.22. 12:47:21

Dövan: ott (és máshol sok helyen is) nem csak a szigorú következmények miatt tartják ám be a szabályokat, hanem mert belátják, hogy ezekkel könnyebb az élet, mert ha a többség betartja és a kisebbség nem, akkor ebből folyamatos harc származik, ami viszont senkinek nem jó. Ez van most pl. nálunk is. Nem az a baj a 200-as száguldozással se, hogy okoz-e kárt vagy nem, hanem hogy aki 200-zal megy, az úgy gondolja, rá nem vonatkozik a törvény. Így aztán észrevétlenül lazítja azt a bizonyos társadalmi összetartó szövetet. Kivéve, ha olyan helyen megy, ahol senki nincs, senki nem tud róla.

movhu 2008.01.22. 12:48:33

Én csupán attól félek, hogy az aznapi kazettának árfolyama lesz a feketepiacon.
A Traffi-Peace Kft. ügyfélszolgálatán majd be lehet fizetni a felvétel törlési díjat, ha az a Kft-nek jobban jön ki. Legfeljebb "bejelentkezős" lesz az iroda, mint a fodrász.

Sztálin 2008.01.22. 12:49:50

Mikor lesz itt rend? Csináljak? Fejétől bűzlik a szar.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.22. 12:50:15

a centrum parkoló kft jó példa, itt magáncég - főleg ha csókos - azt csinál amit akar

a hatóság meg asszisztál hozzá vigyorogva, mivel megkapják belőle a maguk részét zsebbe

normális ember itt nem marad, csak amíg nagyon kell

manager 2008.01.22. 12:51:46

M7 -esen járok minden hétvégéne le fel. Kizárt hogy 130 -al lehessen menni úgy hogy ne próbáljon valaki leszorítani. A kocsim kb 160 nál érzi jól magát (menne 240-et simán), de visszafogom magam és kb 140-150-nal szoktam menni (ez sem szép de ez van).
Ennek az az eredménye hogy az erőcsávók egy része rámjön 50 centire és villog, akkor is amikor előttem is kocsisor van. Volt úgy hogy a fickó jobbról megelőzött és bevágott elém, majd satufék háromszor büntetésül hogy nem mászok be az aktuális teherautó mögé a jobbsávba.
Közben bent ült a kiscsalád (a feleség visszatart a száguldástól, jól kell viselkednem)).
Felhívtam az autópályarendőrséget mobilon, hogy vegyék ki ezt az őrültet és beperlem a tettéért. Simán elküldtek, hogy nincs közelben járőr.
OK, elszállt az agyam, utána mentem, a fickó kicsit csodálkodozott közben hogy nem tud lepattanni. Szántódnál a kereszteződésben utolértem a piroslámpánál, kivettem a fickót kocsiból, a slusszjulcsot bedobtam a fák közé, és elbeszélgettem vele az élet szépségeiről.
Ergó ha nincs rend akkor csináljunk?
Szerintem büntessenek csak nyugodtan, engem nem érdekel, megyek lassan, nem sietek sehová.
Ha majd csalnak, akkor nekik is oktatás lesz magyarosan, trafipaxot amortizálva, ha nem lesz hatósági személynek nyilvánítva a mérőmester.
Ez ázsia, kéretik asszimilálódni.

Szerintem a rendőrséget nem azért fizetnénk hogy hülyegyerekek autókázására figyeljenek, és ezért kenőpénzt kapjanak. Üldözzék a bűnt, van elég, ezt a hülyeséget meg bízzák nyugdíjasokra, a gombot azok is meg tudják nyomni. A vita meg mehet majd Mancikával a rendőrségen vagy a bíróságon, ahol egy ilyen ügyet 5 perc alatt el lehetne intézni. Gyors voltál kisfiam, jogsi bevon egy évre és viszlát.

:( 2008.01.22. 12:51:56

na ezt a topicot is utolére a jó magyar sors már csak egymást baszogatjuk ahelyett h a témára koncentrálnánk... (ezért lehet minden szart lenyomni a torkunkon... sajnos vidéken is)

úgyhogy én kiszáltam...
mégegyszer mindenkitől elnézést akit megbántottam a stílusommal vagy amit írtam, lehet h jobban kellett volna uralkodnom magamon de a téma (amire itt már senki nem emléxik) kiborított
sziasztok

manager 2008.01.22. 12:54:05

movhu tündérkém és akkor mi van??
A büntit megkapod és kész. Mindegy hogy korruptan vagy anélkül.
Menj lassan.

csabi6ai 2008.01.22. 12:54:09

A sok nagyokos, szabályokat hozzászóló polgár menjen le a 4es főúton mondjuk Üllőtől Nyíregyházáig... (tudom van M3-is, de az érdekesség kedvéért próbálja ki) Utána várom a véleményeket!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.01.22. 12:57:38

SGA: statisztikadhoz en is hozzajarulok:

- 50-60Km
- Alladoan
- 130-145
- 100-110
- 40-60
- Be, ha nem jár nagy fékezéssel.
- Mindig. Nem csak dugóban.
- altalaban mukodik
- Ha lelep, akkor megallok.

sga 2008.01.22. 12:57:43

Csabi: szerintem mesélj, ne fogd vissza magad. Ez nem az a hely.

manager: "ez sem szép, de ez van". Szép, nem szép, szabálytalan.
Szerintem kicsit kevésbé agresszív lennél tovább élnél.

movhu 2008.01.22. 12:58:47

Sokat megyek a 4-esen :) Mondjuk már jobb is, de amikor Üllő után lejössz a kétsávos részről, és kalapos nagypapa az autójával nyomja stabil 65-el, és követed 15 km-en a szembejövő forgalom miatt, utána úgy lősz ki, hogy csak na :)

storyline :) 2008.01.22. 13:00:58

sga 2008.01.22. 12:43:04:
Nézd, abban biztos lehetsz, hogy ha gyorsabban megyek, akkor megpróbálok annyival jobban figyelni is. És ez nem is arról a 10 másodpercről szól, hanem arról a sokról, ha hosszú úton vagy, és sokszor értelmetlenül kell lassan menned. Pl. nyílt belátható út, záróvonal ki tudja miért, ifa 40el. (Az ifa a leggyorsabb autó, mert mindig az megy elöl). Nem emlékszem, hogy valaha is volt problémám abból, hogy néha gyorsabban megyek a megengedettnél. Amiből majdnem volt, az pl az, hogy elbambultam, relatíve hajtottam gyorsan, vagyis a megengedetten belül, stb...

mikrovp 2008.01.22. 13:01:02

csabi6ai: igazad van, jobb előzés közben meghalni vagy lecsúszni az útról. Túl sok km van már mögöttem ehez de a fiataloké a jövő!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.22. 13:09:03

sga

- Ahol nincs kint felejtett tábla, csak mondjuk lakott terület 50 km/h ott mennyivel mentek? De őszintén ám!
-- 50-55km/h, soha nem többel.

- Ki, hol, milyen gyakran használja a biztonsági övet? De ezt is őszintén!
-- A kocsim harangozik, ha nincs bekapcsolva, de amúgy is bekapcsolom mindig, még taxiban is.

- Autópályán mi a tempó?
-- 130-150. 5-ös BMW, meg van a futóműve, fékje hozzá.

- És városon kívül, nem gyorsforgalmin?
-- 80 kanyargós úton, 90 egyenesben.

- És ha egy falun suhantok át?
-- 50.

- Be szoktátok engedni pl a buszt, ha ki akar jönni a buszöbölből? (Legalább néha, na...)
-- Mindig.

- Dugóban figyeltek arra, hogy nem kéne bentragadni a kereszteződésben?
-- Soha nem szoktam benntragadni, a kereszteződés előtt állok addig, amíg át nem férek. Még akkor is, ha a jobbról kanyarodók megtöltik a sávomat.

- Autópályán jobbra tarts működik? Tényleg?
-- Nem. Tényleg nem. De aki akar, az megelőzhet, mindig lehúzódok, ha valaki utolér.

- És ha nincs lámpa csak zebra, akkor is megálltok? Igen? Mondjuk a Budaörsi úton is? Ja, ott nem ugye?
-- Nem járok arra, de pl. a Podmaniczkyn több helyn is megállok.

---

A cikk egyébként nem a közlekedési morálról, hanem a besúgás moráljáról szólt.

storyline :) 2008.01.22. 13:12:54

mikrovp 2008.01.22. 12:47:21:

Nem feltétlenül gondolja úgy, csak van, hogy kockáztat. Én is tisztában vagyok vele, hogy ha durva gyorshajtásért elkapnak, akkor ugorhat a jogsi, ezért általában ésszel csinálom (kockázatelemzés). De van, hogy sietni kell, és az előbb indulás nem megoldható.

sga 2008.01.22. 13:13:37

Dövan:
Elég, ha egyszer van problémád belőle, hidd el nekem. Még nyugodtan magyarázgasd, hogy miért is léped túl a megengedett sebességet, én nem tudok mást mondani, csak kérni, és javasolni hogy ne tedd. Tényleg kereshetsz rá ezer okot. De talán egyszer próbáld ki: Indulj el egy kicsit korábban és ne rohanj annyira. Tök egyszerű, és akármilyen faszagyerek vagy hidd el, hogy sokkal biztonságosabb is. Mellesleg nem fognak lefotózni a magán traffipaxok sem.

sga 2008.01.22. 13:17:06

RAMBO: a kettő összefügg.

jakab 2008.01.22. 13:17:47

Starlark tévúton jársz, mo-n jobbra tarts van.

Autós szempontból szerintem is az a baj, hogy a hatóság emberei úgy szabályoznak, mintha életükben nem ültek volna autóban. De legalábbis kezdő vezetők, vagy nem mennek máshová kocsival, csak vasárnap 40-el a nagyival a temetőbe és ha véletlenül megelőzi őket valaki, aki haladna, akkor fél óráig az a téma, hogy jujj de gyorsan ment.
A fölösleges sebességkorlátozások... persze, milyen alapon döntöm el, hogy fölösleges-e a 60 pl. a 6-oson Budafok irányba? Rossz hírem van: olyan alapon, hogy ott atombiztosan lehet 90-el de még ÚRISTEN 100-al is haladni.
Ahol nyomvályús a fél országot átszelő főútvonal (4), ott az a megoldás, hogy évekre kibaxunk 60-at? Nemár... elhiszem, hogy a közútkezelő felelőssége, de könyörgöm, inkább javítsa ki az úthibákat! Ja, hogy nincs pénz? Bocs. Táblára van? Nedvesutas kiegészítő táblára nincs? Bocs. Akkor majd én eldöntöm, hogy megyek-e 90-el mégis, amikor száraz az út.
Autópályán lazán lehet 160-al haladni. Nem tudom ki találja ki, hogy az útpálya nem alkalmas erre. A mai autókkal simán teljesíthető tempó. Még a régi 1.0-nál nagyobb Suzukival is. Akinek meg szocreál v. kis autója van, vagy sétakocsikázna, az igenis vigyázzon! Az idő elszaladt, a tempó gyorsult és kész. Van akinek az idő keményen pénz, tehát menne... és én is pont leszarom, hogy jóskabá26 nyékládházán bp. felé a pályára felhajtva 100-as tempóval számította meg du 3-kor estig az utat. Hülye aki azt mondja, hogy pár percet lehet nyerni. A 6-oson kitáblázott szabályos helyett ahol lehet fullgázzal 1 órát is lehet nyerni Szekszárdig... jó, ez nem a biztonságos verzió, de kicsit lassabban is legalább fél órát számít.
Szlovákiában ha kitesznek valahova 40-et, akkor annak oka van. Ha nem tartod be, kalandos lehet az áthaladás. Nálunk meg sasol az ember az ilyen után, hogy na, itt meg most ugyan miért volt 40... nincs jogom megkérdezni, hogy miért volt? A többi párezer autósnak, aki ott áthalad, nincs joga megkérdőjelezni 1-1 ilyen pont létjogosultságát? Röhej... végülis mi használjuk az adott útszakaszokat, nem? Vagy miafasz?!?!

storyline :) 2008.01.22. 13:19:49

sga 2008.01.22. 13:13:37
Mindenhol be fogom tartani, ha mindenhol betartható, nem irreális szabályok lesznek. Nem vagyok gép, hogy minden szar előírást kövessek amit dilettánsok hoznak. :)

storyline :) 2008.01.22. 13:22:16

jakab 2008.01.22. 13:17:47
Azt én is jellemzően tapasztalom, ha Mo.n van egy sebkorlát valamilyen útviszony miatt, akkor az a duplájával is biztonságosan teljesíthető még egy suzukival is.

jorda 2008.01.22. 13:24:23

Az alaptémához visszatérve.
Ez egy nemnormális ország,nemnormális irányítással és vezetéssel.
Az új szabályok bevezetése még az ideológia rásegítés mellett is csak egyszerűen pofátlan adósarc!
Megint a gazdagabb réteg jár jól,őt ezek a büntetési tételek nem rendítik meg.

Ha fiatal lennék gondolkodás nélkül elmennék külföldre,mert érdemi változás itt középtávon(10-15 év) sem várható.

movhu 2008.01.22. 13:26:21

Én is ezt mondom Dövan, kivéve azok az útszakaszok, amiket én is ismerek a Kisújszállás-Ecsegfalva (nyilván máshol is van sok ilyen), ahol az utat mindig táblával javítják. Ott, így tél végére olyan az út, hogy próbálj csak meg 40-el menni, és véga az autódnak. Tavaly láttam ott 70-80 cm átmérőjű, 10-15 cm mély kátyút. Ha abbal belemegyek 40-el, úgy szállok el, mint a győzelmi zászló. Akkor meg jött volna a nem az út és látási viszonyoknak megfelelő vezetés.
Most is egy izgalmas játék az "Élje túl az autód az utat" ott.

csabi6ai 2008.01.22. 13:33:51

movhu: abszolút igazad van... rengetegszer átéltem az általad említett szitut, ezért, szoktam át az M5-re, ugyanis Budapest - Cegléd viszonylatot kicsit gyorsabban tudom megtenni, bár hosszabb asszem 8 km-rel... (lehet, ez a cél?) Én ugyanis nem szeretném, hogy lelőjön a rendőr/vállalkozó/közterület felügyelő a trafijával, mert a sok felesleges 60-as táblánál 90-nel megyek) tökéletes példa erre Albertirsánál lévő 2 benzinkút: 60-as tábla kint, holott van gyorsító és lassító sáv is... a nevükből adódik a funkciójuk... tehát miért is van 60-as tábla?????)

Gazz 2008.01.22. 13:39:08

Nem kell ettől annyira beszarni. Kb. félévet adok, és a cigányok rájönnek, hogy jó biznisz a kamera.
Onnan kezdve magánvállalkozó legyen a talpán, aki őrizteti a kameráját.

deeler 2008.01.22. 13:40:24

Huúú, de várom már, hogy lecsukják az embereket, ha a közértben nem vesznek bevásárlókocsit, vagy kosarat. Vagy mert a bankban a sárga csík rossz oldalára állnak (kassza). Akkor majd remélem megtudjátok mi az a jogkövető magatartás.

Szvsz teljesen jogos, hogy most annyival hajtsunk, mint 10-15 éve, amikor a 120-as skoda volt a mai 3mas bmw. Ja, nem azzal van baj, hogy nem kötik be magukat, nem figyelnek és csesznek jobbra húzódni, nem tényleg..

dvai 2008.01.22. 13:45:59

A sebességtúllépés csúnya dolog. Ennél csak az a csúnyább, amikor ezért a büntetést csak és kizárólag a személyautók vezetőivel szemben alkalmazzák ( ld. M0 autóút ?).
Egyébként azt sem értettem eddig sem, hogy miért csak az elismerten legkevesebb balesetet "termelő" autópályákra telepítették a fix mérőket - miért nem mondjuk a 4, 5 , 6 stb. főutak balesetveszélyes helyeire.
Azt is szeretném valami KRESz tudóstól megtudni, hogy hol van a vége a vasúti átjárónak, mert ugye van kezdete tábla ( egy csík ) és onnan kell 30 - 40 km - el menni. De meddig ?
Sok a baleset - lassabban kell menni, mondják,mert a gyorshajtás okozza. Vizsgálta már valaki, hogy a relatív sebességtúllépés okozta balesetekben mekkora szerepe volt,van az úthibáknak ?
Ha nem állja el senki rakodás, vásárlás stb. címén a közlekedésre fenntartott útfelület nagy részét, én sem töviggázzal megyek tovább, amikor sávot tudtam váltani, vagy ki tudtam kerülni a semmire tekintettel nem lévőt. Indexet is használok mindig -kevesen mondhatják el magukról és a többi, és a többi. Ha már rendszabályozunk, rendszabályozzunk, De mindent és mindenhol.
Szeretek és - 37 év balesetmentes vezetés után mondhatom - tudok vezetni, sőt gyorsan vezetni. 25 éve csak nagyteljesítményű személy autóim voltak, vannak - ezt az A8 - ra utaló hozzászólónak - fizettem már gyorshajtásért ennyi idő alatt 94 eFt bírságot. Ebből 94 eFt-ot olyan helyen történő seb.túllépésért, ahol szabad pálya volt.
Teherautós előzni tios táblát még nem láttam autópályán - méri itt valaki a kamionok sebességét ?
Audi S8 - al sebességet 30 % - al túllépni ( ez 169 km/h ) veszélyesebb, vagy kamionnal a 70 helyett 100 - al menni ?

mb. 2008.01.22. 13:48:01


Az elnök úr,most aztán el tudja terelni a figyelmet magáról,mert a népet egymásnak ugrasztja. A sok vamzer nem látja,hiába fog ő 100 embert feljelenteni,őt is 100-an fogják feljelenteni.És amit keresett a feljelentésével azt fizetheti tovább a többi 100 vamzernak és ez így fog menni míg senkinek nem lesz autója és kifizethetetlen adóságba nem kerül.A dolog teljesen életképtelen,de ferit csak ez mentheti meg,ha ember ember farkasa lesz,addig se ő ellen fognak össze.

viktor134 2008.01.22. 13:54:32

valami forrásmegjelölés a tervezettel kapcsolatban???

Fifibá 2008.01.22. 13:57:16

Mindenki a 30-as korlátozást emlegeti, de ma is próbáltam a 30-as övezetben lévő iskola oldalutcájában!! kirakott 20-as tábla szerint menni. Biztos én vagyok falábú, de a kis Daihatsu 2-ben legalább 24-gyel megy, amennyire leolvasható, tehát tuti szivattyú (én is ilyen helyen vadásznék). Hogy lassabb legyek, vissza kell kapcsolni 1-be, amit a motor is szeret, meg a környezetnek is biztos jót tesz a pörgő, üvöltő motor. Bravó.

mb. 2008.01.22. 14:02:01

SG:Szerintem a közút rendjét nem neked és magánembereknek kell figyelnie akik ha éppen irigyek valakire mert neki jobb kocsija van akkor feljelenti.Ez önbíráskodás,ami azt jelenti ha ő g.ci
velem szemben akkor én meg a kamerájával együtt vágom szájba,és hidd el sokan lesznek akik így fognak reagálni.A törvényeket ha magánemberek akarják egymáson betartatni,nyerészkedni,akkor az vadnyugathoz fog vezetni ahol az a tövény hogy a gyenge gyáva emberek elhullanak és aki minnél több embert le tud ütni annak lesz igaza.

mb. 2008.01.22. 14:06:55

Így viszont kár a továbbiakban az adónkbol rendőrséget fentartani.

dvai 2008.01.22. 14:07:24

20 km - es lakó és pihenő övezet tábla védelmében lakom, az autóm 2 - ben alapjárattal is olyan 28 körül iparkodik - fék viszont van rajta. És meg is áll, amikor a gyerek kirohan az anyja kezéből - mert hogy járda híján az útfelület van csak. De ez a kivétel, ami erősíti a szabályt és ezek a helyek NEM az átmenő forgalomra vannak. Aki betéved, igyekezzen kimenni onnan, ha nincs ott dolga.
De próbáljon valaki szakadó esőben úgy este 8 körül Balatonkeresztúrról a = - es főközlekedésin Nagykanizsára 70 - nél többel menni.
Itt végig van tábla - de hol az út ?

Fifibá 2008.01.22. 14:20:47

dvai 2008.01.22. 14:07:24:

hát pont ez az. Leteszem a srácot _elöl_, a bejáratnál, majd bekanyarodom a 20 km-es részre. Vagy szinte megállok, vagy vállalom a kettest, de akkor elkapnak. Nézzük csak: az említett 28 már 40%-os túllépés, és elgondolkodtató, miként rendeli az ilyen nagyfokú szabálysértést büntetni az új jogszabály, amelynek bünt. tételeinél szerintem már a privát társaságok bevételeit is szem előtt tartották.

jajnemár 2008.01.22. 14:24:44

Eszetlen sebességkorlátozás kizárólag pénzbehajtáshoz:

Szolnok Jászberény felé kivezetö szakasz. Baloldalon egy laktanya betonfalal, jobb oldalon semmi (szó szerint, egy mezö) természetesen lakott terület táblán belül. Idönként beáll egy trafipax mert itt már senki em 50-el döcög ki a városból. Tényleg nagy veszélyeztetés lenne kitenni egy 70-es táblát, hiszen olyan gyakran ugranak ki kiskatonák a betonkeritésen, és rohannak át a prérire, hogy kell rájuk vigyázni. Itt gyakorlatilag soha senki nem megy 50-el (TE se mennél annyival, bármelyik kedves mindenszabálybetarto kollega), igy tetszöleges idöpontben tetszöleges büntetést ki lehet szabni. Mennyivel jobb igy, mint kitenni azt a nyomorult 70es táblát.

Én 2008.01.22. 15:19:19

Emberek, készül az UKRÁN RENDSZÁMTÁBLÁM, na azon próbáljanak meg bármit is behajtani....

movhu 2008.01.22. 15:46:16

Úgy látszik nem csak a törvény, de a megoldási módozatok is igazi hungaricumokat fognak szülni :)

Doris · http://doris.blog.hu 2008.01.22. 16:10:27

Tény, hogy rengeteg baleset van. Olyan ez az egész, mintha keresgélnék a megoldásokat, és meggondolatlanul kapkodnának végig sem gondolva, hogy kik szívják a legnagyobbat.

storyline :) 2008.01.22. 16:37:58

Én 2008.01.22. 15:19:19:
Felírják a rosszak közé, aztán amikor lépsz ki vagy be Záhonynál, akkor lesz ám dádá!

Gazz 2008.01.22. 13:39:08:
Ha jól rémlik Sümegnél vagy Ajkánál ellopták a napelemes radart.

movhu · mover.blog.hu 2008.01.22. 13:26:21
Én a tavasszal jártam úgy a 36oson mielőtt átadták az M3 Nyíreh.-Polgár közötti szakaszát, hogy hajnalban, szakadó esőben csak a menetstab tartott az úton, és 2-3 másodpercid emlékezetből vezettem amikor a kb. 80al szemből eldübörgő kamionok rámverték a nyomvájukból a vizet. Úgyhogy inkább megálltam végül pihenni amíg alábbhagy picit az eső. Persze ott is 60as tábla van, ami normál időben kevés, esőben meg sok.

SP 180 2008.01.22. 17:17:28

Nekem eddig is volt lézerblokkolóm LT-400 as a kocsiba meg egy BELLtronics RX65E csúcs radardetektor.KB 220.000ft beruházás és már sokszor megvédett 30 50-es helyeken .Elszabadul a pokol így a 180-as runner robogómba is veszek blokkolót és bekaphatja majd az a sok köcsögláda aki ugyanúgy 50-nel megy át a sorompónál mint amikor kimegy majd ugyanoda mérni!!!Hitvány ország lett ez a MO.

storyline :) 2008.01.22. 17:21:36

SP 180 2008.01.22. 17:17:28
Mi a legjobb jammer cucc, ami most a piacon van?

lápi lidérc 2008.01.22. 18:04:06

Kíváncsi vagyok, mennyit gondolkodhattak ezen a t. képviselők.

Most ugyanis létrehoztak egy újabb olajmaffiát, ezúttal közlekedési maffia néven, csak teljesen legálisan és országos méretben.

Gratulálok.

És már alig várom, hogy melyik érdekcsoport mely tagjait nyírják majd ki először, akik kurvára oda akarnak férni a zsírosbödönhöz.

lápi lidérc 2008.01.22. 18:10:20

Starlark 2008.01.22. 11:49:49
"Dövan: pedig a 3 sávnál középen a helyed... a külsősáv a kamionoké meg Gyuribácsié aki 80-nal megy a trabival."

Na, az ilyen barmokat szeretem. És még ő utasít másokat a KRESZ-könyvhöz...
Tudod, mi az a jobbra tartási kötelezttség?
Nem, nem az, hogy mindenkinek a Fidesbe kell belépni.

movhu 2008.01.22. 18:59:08

Idézet a KRESZ hatályos változatából:

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

A 2008.01.22. 23:02:10

Tegye fel a kezét aki jenetett már be indokolatlanul kint lévő táblát!

Sp 180 2008.01.23. 08:58:11

Dövan részére! Nem sok jó cucc van ami mindent blokkol is nálunk.Tavaly óta megjelent az scs-102 tes lézer ami csak kis hazánkban van ez volt a rtl hiradójában is .Vajszinű dobozban 3 optika!Amit nálunk használnak mérésre az a Fáma-1 fáma-2 fáma-3 scs-101 scs-102.Nálunk legálisak a lézer és nem a radar blokkolók egyenlőre nincs jogszabály ami tiltaná őket.Vannak infraledes blokkolók Blinder-M25-M45 és EHOTEC amik direkt blokkolónak gyártják ezek 60000-90000ft .Szoftverileg nem frissíthetőek és ha egyszer betiltanák akkor mehetnek a kukába.Ez az olcsób kategória de ezek is kellő védelmet biztosítanak.Vannak a lézerdiósás blokkolók amik papiron más funkciót látnak el LT-400 lézeres kapunyitó, Antilézer-G8 az meg parkolóradar így ezeket külföldön is lehet használni 120000ft az áruk és jobban is blokkólnak.Ezek frissíthetőek ha megint mint tavaly újjab mérők jönnének be hazánkba.A radardetektorok azok a régi radaros trafipaxok ellen jók mint a microspeed,multanova,stb és a mostanság elterjedt autópálya mérődobozai.Nálunk nagy a kínálat a detektorokból de csak 3 om fajtát szabad megvenni RX-65,RX-65E ,Valentine-1 est mert csak ezek jeleznek kellő távolságból!!Tudni kell hogy a detektorok is jelzik a lézeres mérést de nem blokkolják így csak akkor adnak esélyt ha legalább 500 m nél bemértek és van lehetőség lekanyarodni.A lézeres mérőkkel 2km-ből is bemérhetnek de csak max 150m ig tudnak rendszámot beolvasni!!!!!!A radarosnál a fénykép max50méter ig lehet ezért fontos hogy a detektor már vagy 300m-rel előtte jelezzen ne mikor már ott vagyunk.Röviden ennyit sok siker mindenkinek!

2008.01.23. 12:14:02

Hát, nem tudom. Nem tudtam itt végigolvasni a véleményeket, így sem helyeselni, sem cáfolni nem tudok most senkit.
Igazából a dolog nem lenne rossz, tényleg katasztrófális a helyzet az utakon, sok a barom, és kevés a traffipax. A baj - azt hiszem - nem is ott kezdődik, hogy privatizálják. Inkább afelől vannak kétségeim, hogy - ismerve a magyar mentalitást - a legkisebb kiskaput megtalálja a leleményes vállalkozó - márpedig lelemény az van, főleg, ha csalni, hazudni, lopni kell -, és jó pénzért (mert az meg kell mndenkinek piszokul minden áron) be tud mártani esetleg olyat, akit nem kéne, vagy el tud engedni olyat, akit nem kéne. Innen kezdve tényleg ócska besúgó rendszerré válhat a dolog. De csak nálunk, meg a hasonló mentalitáú környezetben. (Balkán, Dél-Amerika, Afrika, stb.)

Sp 180 2008.01.23. 13:17:29

kelgyo-nak!Sokak mondták már hogy pl a németeknél sokkal jobban betartják a sebesség határokat.Ez így van de ott nincs csak nagyon kevés ésszerűtlen korlátozótábla!ott ahol az útviszony és a gyalogos forgalom megengedi símán kirakják az 50-es övezetben a 70-es táblát és ha valahol kátyu keletkezik megcsinálják nem pedig kirakják a 30-ast!Nálunk hol mérnek?? Nem ott ahol egyébként sem lehet 50-nél jobban menni hanem 500méterre a város ill falutáblától ahol még 50 lenne a megengedett igaz ott már nem is lakik senki!Vagy a vasúti átkelők ahol kivétel a tanulóvezetők mindenki kivétel nélkül 40-50 nel megy át,még a rendőrök is!A balesetekket nem a 65-tel menők csinálják hanem aki 90-110 zel hajt 50 helyett meg az ittasok.Ez csak pézbehajtásról szól és kész .Nem fognak 1 napig várni a trafipaxszal mondjuk egy ovoda előtt hátha elhúz valaki őrült módjára hanem kimennek oda ahol még egy tolókocsist is megbirságolhatnak.2óra és megvan a napi limit!Szarnak arra hogy ott ahol mérnek még sosem volt baleset!!!!!!!!Ez csak durvább lesz a magán cégek bevonásával akik még jobban haszonorientálltak lesznek.Ott az lesz majd a probléma hogy míg a rendőr hivatalos személy adig a privát mérőt agyon is fogják verni és elgondolkodik hogy megéri-e rohatt népelenséggé válnia.

2008.01.23. 16:02:02

Sp 180: Ó, igen! A németek. Dehát hol vagyunk mi tőlük! Való gaz, hogy ha a simlizők szokásait veszik át a vállalkozók, akkor nem lesz jobb a helyzet. Dehát a téma inkább a besúgás körül volt, amit Te leírtál, csak még többet nyom a latba aggályok dolgában. Úgy szar a rendszer, ahogy van. De a mérők elverésének kilátása se semmi, pedig annak nem igazán van sok köze az eddigi állapotokhoz. Bár, ez se teljesen igaz. Na, mindegy. Sok tanlnivalónk van még nekünk.
De hadd mondjak még valamit. Én a nyáron vezettem Los Angelesben és környékén kb. egy hónapot. Na, annak a mentalitásnak, és szuper logikus szabályrendszernek, valamint a hatóság normális működésének kéne bezúdulni ide, nem a fos filmjeiknek. De a mentalitással kéne kezdeni, mert anélkül bármelyik szabályrendszer meghal, a mi agyonbonyolított KRESz-ünk meg aztán végképp. Sokkal kevesebb baj lenne, az biztos.

movhu 2008.01.23. 16:08:52

Érdekes, hogy miközben nálunk folyik az integráció(rendőrség, határőrség), máshol meg éppen az ellenkezője működik jól.
Az általam sokat emlegetett olasz példában van a közelekedési rendőrség, a bűnüldözés, a városi rendőrség, és ezek külön-külön végzik a dolgukat, természetesen jól. De mindeki egyenruhás, és ennek megfelelő szava és természetesen felelősségre vonási lehetősége van.
Más is a mentalitás. Dinamikus a vezetés, igazi mediterrán, főleg Nápoly környékén és tőle délre. Ott a forgalmas helyeken nem fognak megállni, és kiengedni. De!!! Ha kijössz, akkor nem mennek neked, nekem k**csögöznek le, és nem dudálnak rád, hanem megy minden tovább rendben. Ismerik mi az, hogy elsőbbségadási kötelezettség. Más, aki járt külföldön tudj. Még a sokat emlegetett Balkánon is, ha jön egy mentő, mindenki menekül az útról, hogy elférjen, itt meg mintha mi se történt volna. Saját szememmel láthattam az esetet és hallhattam a csattanást, amikor Vecsés végénél a 4-esen nem engedték be a mentőst középről a sávba, és neki ment az oszlopnak, súlyos sérülést szenvedve...

2008.01.23. 16:24:22

Akkor bocs, visszaszívtam a Balkánozást, stb.....

movhu 2008.01.23. 16:27:51

Nincs semmi gond :)
Sokat jártam Szerbiában és Bulgáriában, és sok szempontból jobb volt a közlekedési morál, mint itt. Igaz ott is jellemző, hogy vita nem nagyon van a rendőrrel.(Egy időben a bolgárok a külföldiektől egységesen 10 EUR-t kenőpénzt kértek, de ma már ott is szigorú az ellenőrzés). Semmi fotózás, de a rendőrök rendszeresen ott állnak a kézi mérővel. És nem nagy a büntetés, de egyszerűen az a tudat, hogy mindig ott vannak, és nem lehet megúszni, megteremti a fegyelmet.
Mondjuk Macedóniában jellemző, hogy a kanyargós autópálya 60-as szakaszára állnak be, de ott azért néha a 60 erősen recommended :)

abandi 2008.01.23. 17:48:21

Tovább fejlesztve:
Amennyiben hiteles módon és tanúkkal igazolom a közlekedési kihágás megtörténtét, úgy a tárgyévi adóalapomból levonásra kerül a sebességtúllépés mértékének fele, de legfeljebb 20 Forint...
Megint a "feljelentők népe" leszünk-e???

Sp 180 2008.01.23. 17:48:23

Itt a mentalitás hiánya nemcsak a közlekedésben és a rendőrségen hiányzik hanem a politikában meg a bíróságon a közbeszerzéseken stb.A fekete gazdaságot is üldözik miközben belekényszerítik az embereket.Mit várhatunk itt?Mikor minden energiát eladtak megölték a mezőgazdaságot és most eladják az országot a Zsidóknak!!!!!Ez csak egy hab a tortán hogy civil mérés is legyen lesz új maffia ágazat és csá.Én 1 éve használok lézerblokkolót meg detektort és már párszor megmentett, pedig nemvagyok notorius gyorshajtó de sajnos 2 szer meszeltek le 2 ével ezelőtt kb 15%-os túlépéssel.Hát mostmár nemhagyom főleg hogy májustól 30000ft lesz az alap tarifa +büntetőpontok.

2008.01.24. 13:15:47

Ps 180: értem én a felháborodásodat, a fröcskölésed sem lep meg, épp eleget hallani a közéletben. De mi köze mindezekhez a zsidóknak? Plö. Vagy mindegy, mlyen apropóból, csak lehessen zsidózni? Persze ez sem idegen a magyar közélettől, így nem csak neked szól a csípésem.

storyline :) 2008.01.25. 21:23:45

Sp 180 2008.01.23. 08:58:11
Kösz a tippet, azt hiszem telerakom az autót óvszerrel :-D

schnee 2008.03.01. 22:22:16

" A 2008.01.22. 23:02:10
Tegye fel a kezét aki jenetett már be indokolatlanul kint lévő táblát!"

Ho lehet bejelenteni?
süti beállítások módosítása