Penny Market Rabszolgasors

2008.06.02. 10:30

Érdekes gondolat fut végig az emberen, amikor elgondolkozik azon, hogy milyen lenne a modern korban játszódó Rabszolgasors című film, főleg, ha annak a szponzorálásába beszállnának nagyobb cégek. Hol és miként jelennének meg rejtve a reklámok, amik az adott cégcsoport termékeit vagy szolgáltatásait állítják a fókuszba? Annak idején hasonló sorozat készült Família Kft. címmel, de egy legutóbb megjelent hirdetés megmutatja, hogy Rabszolgasorsos ötletekért sem kell messze mennünk, vannak itthon is kreatív egyének, akik tovább rontják az hazai képet. Köztudott, hogy egyes területeken amúgy is nehéz elhelyezkedni, és az emberek minden munkára irányuló lehetőséget igyekszenek megfogni a megélhetés reményében. Ezeken a területeken azonban a munkanélküli hivatalok tevékenysége is abban merült ki jó ideig, hogy a munkából kiesett személyeket átképzésekkel próbálták más irányba terelni. Egy idő után ezekről az átképzésekről kiderült, hogy túl sokra nem lehet vele menni, mert vagy nem kellően megalapozott a tudás, amit ad, vagy egyébként azon a területen sincs elhelyezkedési lehetőség. A helyzet nem javult sok helyen továbbra sem, és ebben a világban próbálják a foglalkoztatók meglovagolni azt, hogy néhányan gyakorlatilag bármit elvállalnak, csak pénzt kapjanak érte, legyen az feketemunka vagy valami más, amit nem nagyon szeretne más elvégezni. Ezt a helyzetet használja ki nem kevéssé elítélendő módon a Penny Market Kft.

Az itt látható hirdetés szerint (ami a nyomtatott reklámújságjukban is megjelent, ott láttam meg először) OKJ-s ABC-eladó szakmai bizonyítványhoz nyújtanak képzést, és emellé adnak egy „Elektronikus és Számítógépes Pénztáros” oklevelet. Ez utóbbi nagyon jól hangzik, de értéke kb. annyi, mintha én állítanám ki otthon, és hitelesíteném az aláírásommal. Visszatérve az elsőre, az legalább OKJ-s, még bármit lehet vele kezdeni, mert a Penny berkein kívül is ér valamit. Aki jól tanul, annak a bolthálózat munkát is ajánl majd, és természetesen a képzés költségeit ők fizetik, magyarul ingyenes. Eddig jól is hangzik, de itt jön a feketeleves, amivel ismét visszacsöppentünk a rabszolgatartó világba. A képzés leírása szerint 6 hónapig heti 5 munkanapot vesz igénybe, amihez szakmai gyakorlat is tartozik a Penny áruházaiban délelőttös és délutános munkarendben. A képzés időtartama alatt jövedelmet nem biztosítanak. Mit is jelent ez?

Az áruházlánc munkaerő gondokkal küzd, aminek az oka nyilván az, hogy nem kellő mennyiségű bérköltséggel számolnak, és az elmúlt évek folyamán körülépítette őket a konkurencia, ahová szépen átszivárgott a dolgozók egy része. Az túl költséges és bonyolult volna, hogy jó pénzért keressenek embereket. Az itt leírt módszerrel hosszú távra biztosítják, hogy legyen kisegítő munkaerő a zűrösebb időszakokra, mindezt minimális költségvonzattal. Ha meg valaki tényleg elmegy a tanfolyam után pénzért dolgozni hozzájuk, hát dupla nyeremény. Ráadásul mindez gyakorlatilag ingyen.

Egy ilyen tanfolyam 60-70 ezer forintból bárhol letudható annak, aki beesik az utcáról, tehát önköltségi ára ennél is sokkal alacsonyabb. A tanfolyam általában elméleti és gyakorlati képzésből áll, de el tudjuk képzelni, hogy itt kicsit felborulnak az arányok. Azaz, a Penny egy félhavi minimálbér teljes költéségért kap fél évre egy olyan személyt, akit annyit ugráltat és oda oszt be, ahová akar, mert nyilván ez benne van a vállalási feltételekben. Eközben az illető éljen meg, amiből akar. Hogyan is nézne ez ki tisztességes helyen és országban? Azért is említem az országot, mert nem vagyok benne biztos, hogy némileg civilizáltabb és munkajog szempontjából fejlettebb országban egyáltalán megjelenhetne a hirdetés. Szóval normális helyen legalább a minimálbért megadják az illetőnek, és a képzésért cserébe mondjuk tanulmányi szerződést kötnek az illetővel, ami legalább tisztességes és elismert megoldása a munkahely által biztosított képzéseknek. Itt viszont a Penny lényegében feladott egy hirdetést, miszerint kisegítő alkalmazottakat keres, olyan javadalmazásért, ami már lassan a távol-keleti országokban is a szégyenteljes kategóriába tartozik. Az ilyen hirdetéseket látva rájövünk, hogy továbbra is csak illúzió a megfelelő munkajog Magyarországon. Van még min dolgozni, de legfőképpen van még min elgondolkozni azoknak, akik a fizetésükért hasonló dolgok kiagyalásával töltik az idejüket. Elmúltak már azok az idők, amikor a Rabszolgasors című film játszódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr9498892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünbáló 2008.06.02. 11:17:06

Hmmm, még talán el is tudnám ítélni a Penny-t ha mondjuk a Böcsülletes Magyar Vállakozók szinte majdnem ugyanezt és ugyanígy tennék szinte nap mint nap.. Fizetni senki sem akar a munkáért, lassan fél éve keresek egy "tisztességes munkáért tisztességes pénzt"- munkahelyet zéró sikerrel.. Munka persze az lenne dögivel, a bajok ott kezdődnek amikor megkérdezik hogy "mennyit nem szégyellne kérni ezért" :-)

sdr 2008.06.02. 11:23:45

értem már miért olyan búval baszottak a pénztárosaik

román patkány · http://www.pina.hu 2008.06.02. 11:37:26

Számomra a csúcs az volt amikor apám kisvállkalkozó főnöke azzal az indokkal nem adott fizetést, hogy ő (mármint a főnök) most vett magának új kocsit, és az sokba került, nincs pénz.

Okt Atom 2008.06.02. 11:44:05

Nincs ABC-ealdó OKJ-s képzés. Megszűnt. Aki ilyet hirdet, az vagy nem ABC-ealdót képez, vagy nem OKJ-s bizonyítványt ad.

Dest 2008.06.02. 11:44:12

Jó volna, ha végre lenne normális munkaügyi ellenörző csapat, brutális büntetésekkel.
Arról ne is beszéljünk, hogy sok Penny méretű cég ugyanígy alád vág, ha ott dolgozol. Nyilván a sok vállalkozó biztosítási ügynök is önként és dalolva nem lett alkalmazott. Én olyan feltételekhez kötném az alvállakozói teljesítéseket, hogy akkor tényleg csak a tényleges alvállalkozások maradnának meg. Biztosítónak eleve betiltanám.
Az ilyen Penny módszerekért meg simán illegális foglalkoztatási bírság.

Okt Atom 2008.06.02. 11:45:19

De legalább következetesen írtam el az eladó szót. Bocs.

movhu 2008.06.02. 11:45:50

A hirdetés szövege az említett linken(és a nyomtatott kiadásban is):
"Sikeres vizsga esetén (OKJ-s) ABC-eladó szakmai bizonyítványt..."

mókus 2008.06.02. 11:54:36

Sajnos majdnem mindenki ezt csinálja. Én is nagyon kevés pénzért melóztam nyolc órában, mert olyan volt a helyzetem, hogy máshová nem vettek volna fel, és ezt az akkori főnököm is tudta.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.02. 12:06:52

movhu, mellé lőttél:
okj2006.hu/szakmak/bolti_elado.html
de ők is, mert 2 éves a képzés
nézem a többit

dupi 2008.06.02. 12:13:31

durva olvasni a hirdetést, de durva az okj-s oldal is. mifasz (max) 2500 óra egy boltieladó-képzésben? :S

dupi 2008.06.02. 12:16:04

tudom, ott van a pdf-ben, de ...

Mária 2008.06.02. 12:17:20

Cigiző: az OKJ lista most év elején változott, teljesen más, mint korábabn volt...

movhu 2008.06.02. 12:20:43

Itt található néhány hónapos tanfolyam, de a Google sok találatot ad, több helyen árakkal:

www.mikrokozmosz.hu/docs/doc_005_szolg.html

rennie 2008.06.02. 12:21:43

sose dolgoztam ott, de mivel sokat vásárolok az egyik boltjukban, kialakult egy csevegős viszony az alkalmazottakkal. valami brutálisan keveset keresnek. számokra már nem emlékszem, de arra igen hogy majdnem felröhögtem, szerintem egy teszkó ennél jobban fizet. rejtély, miért nem mennek át? a másik, hogy kb. 3 ember van az egész bolt területére egy műszakra, ami áruátvétel, polcok feltöltése, kassza, üvegvisszaváltás, takarítás, nem egyszer tolvajok leleplezése (láttam én már pénztárból kipattanni és tolvajt utcán is futva üldözni a pénztárost, persze eredménytelenül). a másik ami számomra érthetetlen, hogy állandóan ott vannak reggeltől estig, túlórapénz persze nincs. én már réges régen leléptem volna, de többen évek óta ott dolgoznak.

Mária 2008.06.02. 12:25:49

Érdekes egyébként, hogy a tanfolyamra jelentkezni a "Delikates Felnőttképző" iskolában lehet, akiknek Webszemétre valóan gyalázatosan ronda a honlapjuk :)))

Ja, és OKJ-s ABC eladó képzés sem indul náluk, amin nem csodálkozom, hiszen ez a szakma nincs benne az OKJ képzési jegyzékben.

Nem lehet, hogy a Penny honlapját nem frissítették ezer év óta?

movhu 2008.06.02. 12:30:15

Először nem is a honlapon láttam, hanem az egyik újabb akciós újságban, utána néztem meg a honlapon. Különben mindegy mikor volt/van/lesz, ez elkeserítő szint.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.02. 12:31:33

movhu - a linkeden régi OKJ szám van, olyan már nincs.Val'szeg Máriának lesz igaza: régen frissítették a penny oldalát, azért maradt ott

Mária 2008.06.02. 12:37:36

A Penny szlogenje viszont nagyon találó: "Minőséget miindig olcsón!"

Ennél olcsóbban még Kínából sem jutna a Penny masszív, jól terhelhető, alacsony fenntartási költségekkel bíró biorobotokhoz :(

movhu 2008.06.02. 12:56:36

Cigiző · cigi.blog.hu/ 2008.06.02. 12:31:33

A hirdetést egy majdnem friss Penny szórólapon is láttam ugyanezzel a szöveggel, csak fotózni bonyolultabb lett volna most, mint a honlapot copyzni :)

Kiss Anita 2008.06.02. 13:14:48

Én három műszakban dolgoztam az Alexandra kiadónál raktárosként minimálbérért!! Műszakpótlék nincs kötelező túlóra van, arrogáns raktárvezető van, takarító nincs. A minimálbéres fizetésért még takarítani is kötelező. Ha nem csinálod mehetsz amerre látsz. Ezt mindennap a fejedhez vágták. "Egy helyére ötöt találunk". A kötelező túlórát pedig elszámolták műszakpótlékként. Ügyes nem? A munkaügyi felügyelőség kint volt de hogy mi lett a vége rejtély. Minden a régi a mai napig. Én leléptem.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.02. 13:24:38

Abban viszont igazad van, hogy a munkaügyi felügyeletet kellene erősíteni, nem csak az adóhatóságot - és sűrűbben büntetni a nem megfelelő helyeket.
Emlékeim szerint hétnél hosszabb szakmai gyakorlatnál is fizetni kell az ott dolgozónak - majd utánaézek, most nincs rá időm...

boblaci 2008.06.02. 13:25:15

Na ja. De azt se fedjétek, miután kilőtték a kiskereskedői konkurenciát a multik, most már ők vívnak egymással árharcot, s ezt valamely módon ellensúlyozni kell. Na, ennek egyik "szép" példája a kereset/fizetés, és a rabszolgamunka. De ez egészen addig így lesz, amig a magyar röghözkötött, s nem hajlandó ott keresni (vállalni) munkát, ahol ezt viszonylag tisztességesen meg is fizetik!

XSun (törölt) 2008.06.02. 13:36:00

Hát igen ide jutottunk bakker.
Tisztességes munkáért tisztességes bért, ez már lassan szélsőbalos nézetnek fog számítani... :(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.02. 13:51:34

Boblaci!
Ha mobilizálható lenne a magyar, gondolom elindulna oda, ahol jobban érvényesül szakmailag, anyagilag egyaránt.
Ám általában saját háza/lakása van (tekintsünk el attól, hogy tartozással vagy anélkül), ami X megyében Y forintot ér, viszont Z megyében csak 3xY forintért kap hasonlót vagy olyat sem. Ha férjnek kínálnak állást, feleségnek nem biztos stb. stb.
A család szétszakítását nem mindenki vállalja.
S még ezer probléma.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.06.03. 08:47:29

Én ugyan nem bolti eladó vagyok, de a jelenlegi munkahelyemen 6 éve nem kaptam fizetésemelést.
Elmenni máshova nem érdemes, mert
1. többet nem fizetnének
2. végre van saját házam, nehezen hagynám itt, hogy külföldre menjek dolgozni (de egyébként valószínűleg ez lesz a vége)

Hunter Milo · http://fejvadasz.blog.hu 2008.06.04. 11:52:47

Ez sajna nem csak a penny market... a kiskereskedelem szinte minden szintjére/szegmensére igaz. Alapjában véve maga a képzés ötlete jó (a megvalósítás persze nem), de komolyan kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog ez nekik működni, mert ha végiggondoljuk: melyik az a réteg, aki ennyi pénzért (nettó 70-110), ilyen munkát végez, és meg tud engedni magának hat hónap ingyenmelót?

roxy 2008.06.20. 08:14:19

Én is sajna a penny alkalmazásában állok nagyon kevés pénzért.reggel6- este 10-ig szabadnap nélkül mert ha követelem a szabadnapomat akkor a fönök szó szerint elküld melegebb éghajlatra.Túlórákat nem fizet,és akkor még a fönökség csodálkozik hogy miért van annyi felmondás 2 hét után....
Nem kéne csodálkozni hanem inkább tenni kéne valamit, hogy jobb legyen a helyzet....
Jd a röhej meg az hogy székünk a kasszába nincs,ezért két sörösládán ülnek a pénztárosok....no comment

gabó 2008.06.27. 17:47:02

Én is pennys vagyok de nálunk is szar a helyzet.Igazán tehetnének már valamit,napi 12-14óra munka,pihenő idő betartása nélkül.Term. a túlóra nincs kifizetve de azon csodálkoznak,hogy már jelentkező sincs,pedig nagy a munkanélküliség.Igaz ez a munka egy férfinek is elég volna napi 8 órában!üdv

dega 2008.07.05. 21:31:16

Mindent megtesznek a multik,idegen cégek,hazai cégek -van még olyan?- mert mindent megtehetnek.Nem véd az ország Bennünket,a saját polgárait.A maccsban csevegtem én pedig,minimálbérért szívják ott is a vért.A teszkó is rafinált,részmunkaidő.......40000-ért,de teljesben is ki bírja fizetni a 68000,-ot.Mi van itt!Elkeserítő.De miért sopánkodom:el lehet menni,itt nem kell-nem lehet trapistát venni.

SyD 2008.08.04. 22:28:59

én véletlenül végigcsinátam egy ijjen tanfolyamot! és elmondhatom, hogy baromi sokat kellett tennivenni a 6 hónap alatt, de nekem még az a 60-70ezer se volt arra,hogy szakmám legyen, és sokan voltunk, akiknek ez így jó volt!!! lehet fikázni, de velünk JÓT TETTEK! és én büszke vagyok arra hogy megdógoztam a szakmájért, és tudom mi fán terem, és nem csak egy pappirgyárba kaptam a bizonyitványt! ja és élelmiszer és vegyiáru eladó van a bizimben, és tejjessen legális az egész, még akreditátós is! és azóta van munkám is meg számittógépet is abbol vettem! persze könnyü ugy beledumáni, hogy azt se tudod miröl szól az egész! a pénztáros oklevél meg modulvizsgás és bármikor letehetem a szakmunkást csak vizsgadijjat kell kifizetni és tankönyvet is irt aki tanitotta ugyhogy bárkit kenterbe verek pénztárjelentésböl! ennyit a szinvonalrol! aki meg nem birja a strapás munkát az ne menjen kereskedőnek! azér irtok rabszolgasorsrol mer büdös a meló!!!

movhu 2008.08.05. 08:47:03

Hejjessírás...
Syd. Veled nem jót tettek, hanem kihasználták azt a szerencsétlen helyzetedet, hogy még azt a kevés pénzt sem tudod kifizetni. Rabszolgaként alkalmaztak, csak te ezt nem íg élted meg. Fizetésként pedig kaptál egy papírt, aminek az értéke egy munkahelyen nem , hanem 1 hónap alatt megkereshető. Az, hogy vettél számítógépet a munkádból, nem feltétlenül a karrier csúcsa.
Igen sokat dolgozom, tehát nekem nem büdös a meló. Sőt, ha elmesélném miket csináltam már az életben, akkor lehet, hogy sokkal hosszabb és cifrább lenne a listám, mint a tiéd. Csupán sajnálni tudom, hogy vannak olyan emebrek, akiknek egyetlen alternatívája a Penny rabszolgájának lenni egy bizonyítványért. Részemről továbbra is betiltanám. Foglalkoztasson normális fizetésért, és vonja le belőle a tanfolyam árát. Ja, hogy úgy már nem is vagy akkora rabszolga...

SyD 2008.08.05. 14:18:50

movhu! a hejesirásom ojjan amijjen, attol még jó ember vagyok :) tudom mit válaltam, és én jól jártam mer más lehetőségem nem is volt! tudom, hogy sokan el se tugyják képzelni, mijjen sorsba élnek emberek itt ebbe az országba, és ojjan jó az életük, hogy meg se tugyják érteni mér válal el valaki egy ijjent.
és mit akarnál betiltani? a tanfolyamot vagy a penyt? mer mindeggyik szabályos, és még segitettek is nem csak nekem hanem sok embernek és nem ezt érdemlik hogy itten lejárassad őket! ez komoly, és örüjjél hogy nem fordultak birósághoz. legaláb bocsánatot kérnél tőlük!
amit meg be kellene tiltani az az állam!!! mer ojjan mind egy maffia, akármit veszel, meg ha pénzt kapsz, abból is lehuzza a magájét! ugyhogy azt kéne betiltani, csak ki tilcsa be?!
ezt intézd el movhu, ne csak a rabszolgasorsot sziggyad aztán akkor nem lessz rabszolgasors!
én akkor is jól jártam, és a bizonyitványommal akkor is dogozni fogok amikor te egy fillért se kapsz az irásodér meg a jó stilusodér, de az emberek enni akkor is fognak bótba is mennek és lehet hogy nincsen diplomám de nekem akkor is lessz munkám! még ha rabszolga munka is de meg fogok élni!!! lehet hogy nem karier de azér mer én nem vagyok karierista

movhu 2008.08.05. 14:36:34

Nem az a baj, hogy papírhoz segítettek...
Az én nézőpontomból a dolog korrekten így néz ki:
A Penny felvesz téged kisegítő munkára minimálbérért. Kikalkulálja, hogy a tanfolyam neki 10000 forint/hó, ezt levonja, a maradékot kifizeti neked. Minden olyan megoldás elfogadott, ami számodra kedvezőbb, és minden olyan megoldást tiltanék, ami rosszabb. Gondolom érted.
Azt azért elárulom, hogy nem ebből - azaz az írásból - élek, ez csak hobbi. Van egy egészen más szakmám, és még néhány dologhoz értek. Nem nézlek le, mert te eladsz valamit a boltban. Sőt, szerintem neked ugyanannyit kellene keresni, mint annak, aki "kvalifikáltabb" munkát végez. De nem ez van, sajnos.
Tehát én azt látom, hogy itt kiváló lehetőség van az emberek lehúzására. Neked nem lett volna jobb, ha a fenti verzióban kapod meg a kis papírodat? Dehogynem. Csak tudod ezért, amit a Penny csinál, egyes országokban egetverő bírság járna, nálunk meg semmi. Így tovább teszi azt, hogy titeket fél évig használnak 60-70 ezer forintért.

SyD 2008.08.05. 15:16:43

naná hogy jobb lett volna, de a magamfajta kisembernek nincs lehetőssége jobbra. te tucc jobbat? ez van. végigcsinátam és most tudok dogozni! és még mindig jobb mind segéjen tengödni. lehet hogy keveset keresek de azér én dogozok meg és nem az állam tart el, meg nem a többi dogozo ember!
asztán hogy mejjik országba miér büntetnek meg mijér nem az kit érdekel?
van ojjan ország ahol szeszt se árulnak mer tilos inni és biztos jobbak az emberek mert nincs hülye alkesz apjuk aki elissza a pénzt itt meg az állam érdeke a legjobban hogy igyanak mer nekik fojik be az áfa!

movhu 2008.08.05. 15:52:53

"te tucc jobbat?"
Kövezz meg...elköltöztem vidékről. Tudom, nem teheti ezt mindenki, én ezt választottam. Sajna vidéken a megélhetésig jutottam, de arra esélyem sem volt, hogy lakásom legyen valaha. Most ugyan hitel segítségével, de már 5 éve a sajátunkban lakunk. A mindennapi nehézségek így is megvannak, de jól vagyunk.
A más ország azért lényeges, mert a jó példát nem ártana követni. A Penny nem nem teheti meg, hogy nem így csinálta, volna pénze arra is, hogy kifizesse azokat, akik nála güriznek a papírért. Csak azért így csinálja, mert megteheti ezt is.
Becsüllek, mert dolgozol. Nem abból élsz, amit én(nem is keveset) beadózom, fizetik utánad a TB-t, tehát nem én gyógyíttatlak. Mondom, nincs veled semmi baj, nekem azzal van bajom, hogy a Penny a mai napig kizsigerelheti azokat, akik rászorulnak.

SyD 2008.08.05. 19:16:16

Na bumm! akkor most lebuktál! Ezek szerint neked a penyvel van a bajod! biztos ott dogoztál aztán jól kirugtak! :) aztán most meg elattad a lelked a konkurecijának ők meg fizetik neked a neggativ kampányt mi? :)
biztos azér csinállod ijjen megszálottan ezt a kampányt! már elöbb is észrevehettem volna. had sugjak: ugyanigy a spárnak is meg a teszkónak is dogoztak és eztet biztos fórásbol tudom csak ök nem hirdették annyira. volt egy pécsi barátnöm aki ugyanezt csináta végig a teszkonál csak ott egy évig tartott, meg pesten egy falumbeli csináta a spárnál! ugyhogy az ö konkurncijájuktol is van remény némi mellékkeresetre ha van merszed öket is kipelengérezni!!! :) na megyek mer pihenni kell már mer holnap hajnalba kezdek. máma volt a pihenőnapom, és egész nap neteztem, és jó elis fárattam bele.
sok sikert barátom!

movhu 2008.08.06. 11:06:29

Nem csak a Pennyvel, de igen, jelen esetben ez a legpofátlanabb emberkihasználás. Tegyük hozzá, hogy nem biztos, hogy mindenki nézőpontjából. Ez az én véleményem.
Ezért kellene törvényileg szabályozni, és akkor nem lenne ilyen, és a multi sem menne csődbe.

sass07 2009.10.02. 19:55:11

Tisztelt penny market nem tudom mit képzelnek magukról ennyi lopás min ott van és a dolgozókkal fizettetik meg közben csak be kellene kamerázni hiszen értékben többet lopnak mint amennyibe kerülne a kamera most voltam egy másik országban és ott a penny bevolt kamerázva és nem két dolgozó volt mint kis hazánkban sajnálom szegény dolgozókat de valahol dolgozni kell.

2009.10.14. 15:12:55

@SyD: először is teljesen igaz a cikk, sok pennyn még a mai napig kint van a hirdetés.

2. dogoztál, elattad, csinállod, ijjen, eztet, fórásból, konkurncijájuktól, fárattam és csak átszaladtam ....

Értem én, hogy a penny a példa mert az van leginkább szem előtt, sztem mindenki, a posztoló is tudja, hogy mások is ezt csinálják. A penny azért a legjobb példa, mert mindegyik úgy néz ki mint egy leprafészek, előtte gyűlnek a csövesek, nincs biztonsági őr, kamera és persze ott veszik ki az ott dolgozók zsebéből a pénzt ahol tudják.

Na mindegy nem kötekszem, de vannak akik arra élveznek ha a posztolót állíthatják falhoz.

gabika36 2010.04.29. 08:00:28

Hát igen ingyen dolgoztatni a legegyszerűbb!egyébként a Takkonál is van ilyen "tanulási" lehetőség.Igaz ott egy pár hónap után,egy pár ezer forintos ösztöndíjjal kiszúrják az ember szemét!Bár ott nem tudom milyen körülmények uralkodnak!

Mucho 2010.09.28. 15:36:32

Én tudok mesélni a Penny dolgairól!Mész reggel 6-ra elvileg vagy 12.30-ig papíron !!!Aztán kiderül ,hogy a megadott időben még nemhogy nem váltanak le ,de még enni ,wc-re menni is tilos!!Ha szól akkor szidják az anyád meg a lemenőd, felmenőd ,stb TÚLÓRA pusziért!!Leltárt beírni nem szabad !Az a kérdés ,hogy éjjel 2 egyén leltározik a vezető és a helyettes papíron !!Minden puszért müködik náluk ,ha lejár a szavidő az elnem adott áruról természetes ,hogy a dolgozó megveszi és haza kell vinni!Keresel kb 75000 ezret és 12000-et vissza fizetsz :)

Frida87 2011.01.26. 12:31:39

Tudjátok nem csak a Penny ilyen az összes nagy multi ilyen Magyarországon!Elmondom nektek hogy én is kénytelen vagyok ilyen tanfolyamot elvégezni!És miért?Azért mert 23 éves vagyok van egy 4 éves gyerekem van egy érettségim de nem tudok vele elhelyezkedni azt írjátok hogy 6 hónapig ingyen dolgozunk- de figyeljetek már aki ilyen képzést vállal mint jó magam is több éve munkanélküli jövedelme a szoc segélyen kívül ne nagyon van!Tehát amíg a 6 hónapot gyakorlati időt ledolgozza addig ugyanúgy kapja a szoc segélyt!
Tehát azt akarom ebből kihozni hogy lehet hogy kellene fizetnie neked mert ott vagy gyakorlaton de ha belegondolsz akkor ez nem így van!Ez Magyarország nem csak a Penny csinálja ezt tudnék rengeteg pl át mondani hogy Egy Francia cég 3 műszakban dolgoztat embereket 56000Ft ért!Ez is vicc nem?Szóval sok céget gyárat lehetne itt fikázni csak ne felejtsétek el hogy itt mindenhol ez van az állam egy nagy fos és sajna nem fog változni!

KeMa 2012.05.29. 16:52:43

A link már nem is él...

movhu 2012.06.10. 19:00:53

@KeMa: 4 évvel a poszt megírása után talán ez nem olyan meglepő :D

KeMa 2012.06.19. 23:51:44

@movhu: De hát mégis micsoda dolog ez?! :D:D:D

okleveles naiv 2016.12.01. 18:21:45

Érdekelnének a mostani állapotok, valaki? Pennys dolgozók?
A tanfolyam már "csak" négy hónap, a feltételek nem változtak, azaz a tanfolyás idejére nem adnak fizut.
Vajon még mindig 10-12 órákat dolgoztatnak 8 helyett, a túlórát ki nem fizetve?
süti beállítások módosítása