Kezdődjön már időben!

2008.10.14. 11:30

Ez a felháborodásom valamikor a kereskedelmi tévézés nagyon kezdeti időszakaira nyúlik vissza. Nem arra, amikor a Magyar Televízió is csinált néhány hét ilyen kísérleti adást, amiben lehetett telefonos torpedót játszani (képmegállítás funkcióval rendelkező vhs tulajdonosok előnyben), sorozatokat nézni és a többi, ami közben ömlött ránk a reklám. Sokkal inkább a nyugatról, égre néző tányéron keresztül érkező, nálunk még életidegen kertévékre. Jöttek a műsorok, elvileg valamiféle műsorújság is volt hozzájuk, ami olyan volt, mint a buszmenetrend a balkáni országokban hajdanán. Csupán tájékoztató jellegű. Ahogyan telt a nap, a műsorok egyre nagyobb hátránnyal indultak, és a hivatalosan 23 órakor kezdődő filmnél egyáltalán nem volt meglepő, ha 23:30-kor még sehol sem volt. Emiatt aztán a programozott videofelvételnél legjobb volt, ha lazán rányomtunk 1 órát a végére, hogy tuti ne maradjunk le a csattanóról. Eme módszer a Sat1 és RTL esetében szinte kötelező volt.
Kezdjük behozni a nyugatot. Az itthoni RTL - követve az ősi példát – a most futó dzsungelharcnak álcázott celebnyaraltatással simán felrúgja a napi műsorrendet, és itt nem arra gondolok, hogy ettől a valamitől eleve későbbre van kiírva a műsor. Nem, hanem az a felháborodás oka, hogy a kiírt időpontban még nyoma sincs a következő műsornak, hanem még simán ott tartunk, hogy valamiféle híresnek beállított emberek egymással vitatkoznak a dzsungel közepén, ahelyett, hogy békésen lógatnák a lábukat. Ott életképtelenkednek, mert a cuki-muki-édi-bédi rohadt malacot nem akarják megbökni. Mintha az, amit otthon esznek, nem ugyanúgy élő állatból lenne. Nagy szerencséjük, hogy nem vagyok ott, mert az éj leple alatt már csak kalandvágyból is végeznék szegénnyel, hogy másnap ne azon kelljen kínlódni az evés helyett, hogy a malackával mi lesz. Szóval néznék valamit, és helyette még ez ömlik.
Azt, hogy mikor érdemes visszakapcsolni (rutinosak már mondják is, hogy „soha”) nem tudom, mert a műsorrend az régen fel van borulva, és sem online, sem a teletexten nincs semmi aktualizált információ. Olyan magyaros ez, hiszen a MÁV sem szokta mindig bemondani, ha 10-15 percet késik a vonat, mert az megszokott dolog, rutinos vonatozó ezt már eleve bekalkulálta. Csak az ezzel a baj, hogy becsapva érzem magam ilyenkor, mint néző. Én, a gyarló tévéfogyasztó odaülök, és választok a silány étlapról valamit, amit megnéznék. De a pincér a várakozó kérdésemre, hogy mikor jön már a kaja, átmenetileg valami szemetet borít oda, amit én akkor sem kérek, ha nincs más.
És akkor még el sem jutottam odáig, amikor a műsorrendet az egymás elleni harc alakítja. Például az, amikor az egyik csatorna rendszeresen kiírja egy adott időpontra az esti sorozatot, de az véletlenül mindig pont akkor kezdődik, amikor éppen véget ér a Berényi-saga a másik csatornán. Most persze ezt nem tehetik meg, hiszen a Berényi-saga eleje és vége bizonytalanabb, mint az, hogy ki fognak legközelebb a forgás miatt kiírni a sorozatból. Szóval köszönöm szépen, hogy megvárnak a műsor végével, de ha meg akarok valamit nézni, akkor odaülök akkor a tévé elé, amikorra az ki van írva. Ezt a módszert sokkal inkább becsapásnak, megtévesztésnek érzem. Azt is el kell árulnom, hogy az így sokkal drágábban eladott reklámidőnek is hamarosan vége. Lehet kezdeni azon aggódni, hogy mi lesz akkor, amikor a legtöbb háztartásban már ott lesznek azok az eszközök, amivel minden akkor kezdődik, amikor én akarom. Legfeljebb egyszer beiktatok egy 24 órás csúszást, és nekem akkor is időben kezdődik majd az, amire kíváncsi vagyok.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr55713096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Putyur 2008.10.14. 11:36:08

Én már réges-régen nem nézek semmit "élőben" (már amennyit TV-zek) a Forma1-en kívül. Azt nem lehet csúsztatva elkezdeni. Minden másra meg ott van a video/DVD-író. A legegyszerűbb módszer a reklámok elkerülésére is...

Pistike 2008.10.14. 11:48:40

Nem álszenteskede most, bevallom, szoktam tévét nézni. Leginkább olyan műsorokat, amit nem lehet máshogy megszerezni, azaz nem megy letöltősen. Az utóbbi időben viszont rájöttem, hogy ezeket is jobb később megnézni, reklámok nélkül, mert az életemből nagyonsokat spórolok meg.

Johnny336 2008.10.14. 12:44:28

Én megnézem a Barátok köztet is. De pl. RTL-en filmet nem nézek meg, mert:
1.) Láttam már, de annyira megvágják, hogy kimaradnak elég komoly jelenetek. Ezen felbosszantom magam.
2.) Még nem láttam, de nem is tudnám élvezni, mert annyira megvágják, hogy kimaradnak elég komoly jelenetek. Ezzel már nem kívánom bosszantani magam.

Egyébként a legundorítóbb, ahogy a Forma-1 közben is bebasznak reklámot, általában "félpályás útlezárással", de egyszer valamiért az egész közvetítés megszakadt, bevágtak full screen-be reklámot, 40 mp, aztán adták tovább a futamot. Na ott fel akartam gyújtani az RTL-székházat, szerencséjük, hogy nem volt kedvem át-BKV-zni a városon hozzájuk (vezetni nem akartam...sört ittam, na! :)).

Ha normális műsort akarsz nézni (Házon kívül, XXI. század, esetleg valami jobb, minőségibb film, az mindig 23:00-01:00 időintervallum között kezdődik - késő éjjel nem vágják meg a filmeket...érdekes).

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.10.14. 13:23:13

több, mint egy hónapja nem kapcsoltam be a tv-t... sikeres vagyok-e? :)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.14. 13:30:27

Kizárólag focimeccs!

Kozika: igen, első hallásra. Persze ezt egy hómlesz is bepötyögheti egy nyilvános internethelyről... :D

movhu 2008.10.14. 13:33:41

Én speciel nem filmet, hanem például Showdert néznék rajta, de múltkor is rendesen csúszott. Rájöttem én is, hogy inkább letölteni kellene. A vágásról meg ennyit:
mover.blog.hu/2007/10/30/a_kettevagott_szikla_esete_mert_vagni_ma
Lassan egy éves post. Azóta láttam a filmet este 11-től indítva is a F+-on, és ott is a vágott ment.

Tűzvillám (törölt) 2008.10.14. 13:47:29

Vigyázat! Mindjárt jönnek a "nekem nincs tévém/én nem nézek tévét" típusú ál-értelmiségiek, akik a mellüket verve szétoffolják a kommenteket!

Kívnáncsi vagyok, hogy mi lesz a reklámipar válasza arra, hogy minden műsor akkor kezdődik, amikor én akarom. Vagy jön az a technológia, hogy a reklámokat eleve kivágja. Alig várom.
És amúgy meg nem értem azt az általános reakciót, hogy ha valami nem tetszik, akkor ne nézzük, mert ezeket a tévéket közpénzből is támogatják, és ha én nem is nézem, attól még közvetve az én munkám árán állítják elő a sok silány műsort, és az én pénzemből végeznek szar munkát, vágják át a nézőket és röhögnek a markukba.

movhu 2008.10.14. 13:50:46

Azt hiszem japánban volt nagy balhé, mert voltak gyártók, akik kijöttek olyan felvevőkkel(még az otthoni DVD felvevők kezdetén), amik kapásból vágták felvételkor a reklámot kifelé :) Sajna a vége azt hiszem az lett, hogy nem lehetett őket tovább forgalmazni. A lobbi erős, na meg a boríték...

rolika 2008.10.14. 15:47:31

asszem valami félrement a kommentemben, bocs
szóval:

most (két hete) született kisfiam miatt esténként teljes szilencium van nálunk, ami azt jelenti, hogy se kép, se hang, párommal ülünk a nappaliban a sólámpa mellett, várjuk, hogy elaludjon (és utána persze mi is :)

korai ráncaim kezdenek kisimulni ebben a nagy "médiatalanságban" :)

pizzateszta 2008.10.14. 18:22:59

A késéshez már bőven volt időnk hozzászokni. Azonban a TV2 kisérletezik most azzal, hogy rendre korábban kezdi a műsorokat. Hogy ez az egész hetet tekintve mennyire jellemző nem tudom. A hétfő esti krimiknél 3 hete ez van, és a délutáni műsorsávban is a Dokik esetében (esélyes, hogy itt ugrik a többi is, hacsak nem a reklámmal szórakoznak). Ez az egész azért vicces, mert így semmit nem ér a UPC direktnél az elektronikus műsorújságon keresztüli felvétel beállítás, ami viszont kényelmes dolog lenne. Mindössze egy gombnyomás.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.10.14. 18:57:53

hbo, hbo comedy, hbo2, cinemax, extremsport ch.
semmi mást.

S.E. 2008.10.15. 13:58:16

Hogy ilyesmin miért kell fennakadni? Kit érdekel? Hónapok óta nem nézek tévét (időnként 1-1 híradót talán, ha éppen máshol vagyok és be van kapcsolva), teljesen jól meg lehet lenni nélküle. Kb. 9 hónap után gondoltam, adok egy esélyt a heti hetesnek (nagyon régen még jó volt): hát mit mondjak, ilyen sz@r műsort már régen láttam. A "művészeket" még megértem, mert gázsit kapnak érte, na de mindenki más??? Beleértve az ottani közönséget és az összes tévénézőt is, mindenki csak veszít vele. Inkább olvassátok el a Katedrálist, vagy bármi mást, ne tévézzetek, emberek!

Putyur 2008.10.16. 09:29:53

No igen, a Katedrális... Tegnap tettem le az Idők végezetéig-et... :-)
Vannak könyvek, amiket évente egyszer legalább el kell olvasni...

Horizont 2008.10.17. 14:42:49

A héten annyira kiakasztott ez a későbbi kezdés, hogy jövőhéttől befejezem nem nézem a BK-t.Tudom ezzel nem rengetem meg az RTL klub-ot, de nekem negyon jó lesz.Elképesztő amit megengednek maguknak.Első nap oké, élő adás.De minden áldott nap???Az egész estémet elbaszarintják a 2X 10 perces Barátok miatt.Mostmár nem nézem, legalább előszedek 1-2 restancia könyvet:)

movhu 2008.10.17. 14:45:23

Tegnap 21:40-kor volt a két BK szünetet. Megy a reklám:
"Gálvölgyi show 21:30-kor" :):):)
Talán 22 fele el is kezdődött.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.10.21. 13:40:31

Jééézusom, van még olyan ember, aki tévét néz? Az meg is érdelmi, hogy ilyen piszlicsáré hülyeségeken húzza fel magát.
süti beállítások módosítása