Új fogalmat készülök megalkotni. Nem tehetek róla, már ez foglalkoztat egy ideje, ahogyan nyomon követem az esetleges potenciális változásokat az adórendszerben. Nem újdonság ez, már nagyon hosszú ideje nem látok esélyt sem az érdemi változásra. Nem csalódtam idén sem nagyot, sőt kicsit sem, az történt, amire számítottam. Én, az adózó kapom a pofont, mert nincs mást ütni. Ezért úgy érzem, hogy meg kell alkotnom a fenti fogalmat, a HHA-t, azaz a Halmozottan Hátrányos Adózót. Előre jelzem, hogy kisebbség vagyok, így ne tessék engem kritizálni, rögtön rohanok az ombudsmanhoz.

Nézzük miért is vannak ilyen lelki bajaim. Köveket fel, jöjjön a büntetésem. Annyi a fizetésem, amennyire be vagyok jelentve, és ez nem is kevés. És e mellé még azzal a bűnnel is rendelkezem, hogy az adózási problémák megkerülése végett van egy vállalkozói igazolványom, hogy képes legyek számlát adni egyéb munkáimról. Mivel rendesen van jövedelmem, így érdekes módon nem csak annyival fizetek többet, mint amennyivel többet keresek, hanem ennek a megkeresett összegnek egy része abba a sávba esik, hogy az utána fizetendő sarcot már nyugodtan nevezhetnék büntetésnek is. De tessék elképzelni, hogy mégsem ez esik zokon, mert ezt már megszokhattam, ebből kell kijönni minden hónapban.  A java csak ezután jön.
Hallom ugyanis magam mögött a nevető harmadikokat, hogy mennyi megy a zsebbe és mennyi a hivatalos. És ez nem csak a munkáltatónak jó, de nem ám. Hiszen a „kisjövedelműek” előtt minden kapu megnyílik. Kapnak támogatást a fűtéshez, plusz pénzt a gyerekekre az önkormányzattól, ingyen könyvet a suliban, és még adóvisszatérítést is kaphatnak. Sőt, jövőre, aki olyan keveset keres papíron, hogy nem tud lakásfelújítást csinálni, az a felújításra szánt összeg áfáját is visszaigényelheti. Tiszta jó biznisz. De rohannék is tovább. A családi adókedvezményt addig csavarták, míg már csak 3 gyerekre vagy többre jár, de csak akkor, ha az illető egy éves jövedelemszintnél kevesebbet keres. Felette szépen lassan eltűnik. Jövőre ez a határ megint odáig süllyed, hogy nagyjából az kaphat adójóváírást, aki már csak nehezen tud 3 gyereket eltartani. Mert 3 gyerek, az 3 gyerek. E mellé valami anyaféle is kell, aki nyilván sokkal kevésbé vagy sehogy sem tudja kivenni a részét a pénzkeresésből. Ennek ellenére az apa úgy adózik, mintha egyedül lenne a világon, de szerencsétlen közben annyira hajt, hogy a keresete miatt tőle fogják először megvonni a kedvezményt. Persze mindez csak akkor igaz, ha becsületes, mert hát lehet kevesebb bejelentett fizetéssel is éldegélni, és többet hazavinni.
Azt is látom előre, hogy amennyiben a szociális hálóhoz hozzányúl valaki, akkor megint csak tőlem, a rendesen adózótól vonják meg először a támogatásokat, mert nekem úgysincs rá szükségem. Hát nem is lenne, ha azok a vonalak nem valamely nyugati ország legkisebb munkanélküli segélyszintjénél volnának meghúzva, hanem ott, ahol már az válik kérdésessé, hogy idén Mauritius vagy Seychelles.
A becsületes adózó tehát nagyon sokszorosan fizet tettéért. A munkáltatója minden egyes bankszámlájára utalt forintjáért még kettőt rögtön át is utal más számlákra, és ezzel együtt jól kitol az alkalmazottal. Mert az alkalmazott azzal szembesül, hogy cserébe fura hála fogadja a zord külvilágba. Mint valami vérzőagyú zombira, úgy tekintenek rá, és mindenért duplán fizet. Mert ő megteheti, hiszen jól keres. Mert ő a magyar lúzerek legnagyobbika, a Halmozottan Hátrányos Adózó…Talán nekem is meg kellene próbálnom felhagyni ezzel az egésszel, és nekiállni valami feketemunkát végezni, netalán nem is dolgozni. Attól kezdve megnyílik minden út, és csak arra kell várnom, hogy a hónap minden egyes szakaszában átutalják nekem azt, amit a HHA táborában maradók beutaltak a közösbe. Akkor attól sem kell tovább tartanom, hogy én leszek az első megint, akitől elvesznek, ha szorul a hurok.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr73670059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigOne 2008.09.18. 16:39:00

Van elternatíva, meg lett mondva: El lehet innét menni.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.09.18. 16:49:48

vazze, mintha csak rólam szólna a post...

én utoljára a kismama bérletnél akadtam ki: nem kaphatnék én mondjuk "adófizető" bérlet-et a bkv-tól?

Roltii 2008.09.18. 16:54:12

korrekt, azt leszámítva, hogy nincs gyerekem/párom én is HHA vagyok. jah, még vállalkozói igazolványom sincs, csak normál bejelentett fizu.

rivera · http://diegorivera.wordpress.com 2008.09.18. 17:33:24

Na elsosorban ezert leptem le otthonrol. Eleg magas fizetesem volt, 100% bejelentve. Sok emelesre mar nem szamithattam, mert az adott vallalat plafonjan volt az osszeg - igy is csoda hogy ki birta a ceg nyogni a munkat terhelo kurva sok ado mellett - , viszont a szegfus brigad evrol evre nyirbalta a kedvezmenyeket, novelte a terheket. Igy a bazi magas bruttommal sok ev tapasztalattal, papirokkal, karrierrel stb kaptam kb 1.5x annyi nettot, mint a szobafesto ismeros sajat vallalkozasban feketen osszehajtott maganak. Faszom telelett - es ez meg enyhe kifejezes - hogy minden alkalommal rajtam csavarnak egyet, csak azert mert nincs mas akin fogast talalnanak.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.09.18. 18:37:39

többet keresett, mint a magyar átlag? a különbséget küldje be!

Liberté_73 2008.09.19. 09:42:14

BigOne: akkor hogy sírna a szád, ha az 'lett volna megmondva' hogy NEM lehet innen elmenni...

Roltii: te ezzel csak egyszerű HA (nem halmozott) vagy. Az sem kellemes, de a halmozódáshoz még fel kell mutatnod ezt-azt.

A posthoz: nagyon igaz. Sajnos. Én ugyan nem esek a HHA kategóriába, mert nem hagytam magamat, de megértema problémát, mert évekig ugyanezt éreztem. Most van két cégem, a jövedelmem=EVAs kivét+vállalkozói kivét, így se kevés az adó amit becsengetek, de legalább marad valami és még legális is.

DArchAngel 2008.09.19. 12:29:40

Csatlakozom a HHA kisebbséghez én is.
Kíváncsi vagyok, mikor lesz már végre előrelépés ebben az ügyben.

Vagy tudjátok mit: lesz*rom, vigyék a pénzem, de akkor ne lopják el, menjen az ország építésébe, és ne az ingyenélők zsebébe, meg a feketézők (felesleges) támogatására. Nem kell ebben az országban mindenkinek jól élnie, a jó életbe is! Az éljen jól, aki megdolgozott érte (persze, aki tudna). A többit sem kell éhen halni hagyni, csak ne kapjanak már mindenre állami támogatást, holmi szociális érzékenységnek álcázott népszerűséghajhászás miatt.

A T. Ház meddig óhajtja még kínozni az ország már így is hülyére nyúzott igavonó lovát?
És még csodálkoznak, hogy egyre több a szélsőséges szervezet? Hogy elszabadulnak az indulatok?
Generációk látják, hogy amit tanultak, hagyományként kaptak - hogy tudniillik a tisztességes munkából is meg lehet élni, és tiszta marad a lelkiismeret - a legnagyobb rohadt ámítás ebben az országban. A valóság pedig az, hogyha szétnéznek maguk körül, mindenütt - ilyen-olyan jogcímen és státuszban - ingyenélőket látnak. Elkeserítő és kiábrándító, hogy Te vagy büntetve, ha becsületes maradsz és dolgozol. Nem a BTK alapján persze: az ország, a saját közösséged büntet azzal, hogy kihasznál. Mert nekik így jó, a becsületes ember meg le van sz*rva, miért nem lop ő is?
Nagyon bele tudok keseredni néha ebbe a kicsinyes gondolkodásmódba.
süti beállítások módosítása