Semmi sincs raktáron

2008.06.11. 13:30

Fejlődünk. Elvileg. Fejlődik a világ. Egyre több dolgot lehet online elintézni, nem kell hosszas sorbanállással szórakozni, és megküzdeni a hivatali bürokráciával. Odáig is eljutottunk, hogy nemcsak beadhatjuk az adóbevallásunkat online, de az kötelezővé is vált többek számára, annak ellenére, hogy szegény öreg cipésznek Világvége nevű faluban nincs is lehetősége internet hozzáférésre, így kénytelen ezért külön fizetni valakinek. Aki azonban online humanoid lehet, annak ott vannak a nagyszerű lehetőségek, és akár otthonába rendelheti a termékeket, és azt természetesen még online ki is fizetheti, így a fizetéssel és borravalóval sem kell küzdenie, mikor jön a csomag. Banki ügyekben sem kell már azzal töltenünk drága perceinket, hogy ügyfélként sorbanállva azt figyeljünk, amiként csupán egy ügyintéző szorgoskodik a tíz pult mögött, a többiek pedig jól elvannak egyéb dolgokkal. Szeretem is sok esetben ezt. Online fizetem számláim egy részét, így kezelem bankszámláimat és rendeltem már igen sok dolgot, még a Távol-Keletről is. Ennek ellenére van olyan, hogy valamit szeretnék azonnal megvenni, kézbe fogni, megnézni, és így vásárolni. Hagyományos módon, csak úgy a boltban, akár sorbanállva is. Ez a része a szolgáltatóknak viszont egyes területeken erősen rossz irányba fejlődött. Megjelentek az árlistás boltok.

Régen is volt ilyen. Volt számítástechnika üzlet, ahol ugyan nagyon jó árak voltak, de semmit nem lehetett kapni, vagy amit igen, az drágább volt, mint bárhol máshol. Ma a helyzet csak romlott, mert a sok ezer online bolt mögött valóságban egy ügyfélszolgálat sem létezik, csak felhívhatatlan számok és egy lakás valahol egy isten háta mögötti település szélső utcájában, vagy másik esetben egy belvárosi sokadik emeleti lakásban. Ilyen kezdeti feltételek között futottam neki, hogy vásároljak valamit. Nem is lényeges micsodát, szórakoztató elektronikai termék. Egyszerű, olcsó, de nekem most ez kell. A Google a típusszámra dob közel magyar 9000 találatot, ami gyakorlatilag majdnem ugyanennyi online bolt címét takarja. Rutinosan bele sem kezdek itt keresgélni, mivel szempont, hogy meg is akarom rögtön venni a terméket Budapesten. Tehát a kiinduló feltétel, hogy ott legyen az üzletben. Itt kezd nehézzé válni a vásárlás. Tovább lépek, és a gyűjtőoldalakat nézegetem, ahol összehasonlító árak vannak. Az már meg sem lep, hogy a termék ára különböző helyeken X és X*1.7 között mozog. Több helyen ott a biztató felirat: raktáron. Naiv azért nem vagyok, induljon a telefonálás. Természetesen ezek közül mindenhol megrendelésre hozzák, igaz van, ahol esetleg délutánra ott lenne. Ezt már ismerem. Nincs ott délutánra, és még másnapig drágul is. Más utat kell keresnem, nekivágok, és csak a nagynak tűnő cégek oldalait nézem. Az egyiknél ott van, amit venni akarok, ráadásul nagy banner hirdeti a cég oldalán, hogy ezeket most akciósan vehetem meg, és raktárról. Ismét telefon. Kiderül, hogy ezeket még véletlenül sem tartják raktáron, de megrendelésre hozzák akármikor. Végül sok telefon és kutakodás után azért van néhány üzlet, ahol tényleg lehet kapni. Igaz, ezek legnagyobb része csak hétköznap 9-17-ig van nyitva, de sebaj, az egyik ismert boltban ott van, és még munka után is elmehetek érte. Project vége, csak maradjon belőle, míg odamegyek.

Ugyan a boltban banánért sorbanállás ideje eltűnt, de vannak még lukak a magyar kereskedelemben. Vannak olyanok, akik úgy akarnak megélni, hogy éppen a napi forgalomnak megfelelő pénzeszközt fektetik csak be, és a napi megrendelés és vásárlás ütemezéséből élnek. Abba bele sem merek gondolni, hogy esetleges hibás teljesítés esetén milyen procedúra várna rám, ha ezeken a helyeken szeretnék reklamálni. Pedig minden olyan egyszerű lenne. Ha csak a normális üzletek lennének, akkor nem kellene 9000 Google találatból leválogatni azt a hármat, ahol megvehetek valamit. Szélsőséges példaként említem meg, hogy van olyan online számítástechnika üzlet, ahol egy másik nagykereskedő teljes árlistáját dobták ki a netre, hogy ők majd hoznak belőle a megfelelő felárral, nem is túlzottan túlcicomázva, még a hibás típusjelölések is egyeznek. A vágy, ami ezek után megfogalmazódik bennem olyan egyszerű. Szeretnék néha vásárolni hagyományos módon. Bemenni egy boltba, megnézegetni a terméket, és kiválasztani, ami nekem tetszik. Ezek a boltok léteznek most is, nem is drágábbak sokszor, mint online társaik, csak az a vágyam miként fog egyszer teljesülni, hogy ezt ne sok ezer olyan találat közül kelljen leszűrnöm, ahol nem kapom meg azt, amit akarok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr53514569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2008.06.11. 13:38:54

Ezert szeretem pl a Red Tower-t. Ha vmi nincs raktaron , meg aznap du 5ig meghozzak a nagykerbol.

Amugy vesszenek az online boltok!

W Joe 2008.06.11. 13:44:33

Akkor a "raktáron" ezek szerint azt jelenti némelyik online boltban, hogy "valahol biztos van raktáron, és onnan majd szerzünk mi is"? :)

Bruhaha 2008.06.11. 13:45:26

Akkor menjél a multihoz vásárolni.
Az online vásárlás itthon azért olcsóbb, mert nincs árukészlet, nincs raktár...

Ha ez nem tetszik menjél a multikhoz.

bűűnös 2008.06.11. 13:51:44

Az ÁFÁzgató cégek ( Mistral, Bluefish sat.) tönkretették a magyar számtech. piacot barátaim. Ezért van az ami most van. Tájkép irgalmatlan és néhány túlélőt hagyó háború után!!!

bogesz 2008.06.11. 13:53:49

die a la mistral or bluefish

mizrolist 2008.06.11. 14:06:23

Az utolsó bekezdésben említett "egyforma árlista a nagykerrel" esetek fizetnek azért, hogy kitehessék a nagyker listáját és ne tartsanak fent sajátot...

Gyurcsanybuster 2008.06.11. 14:07:49

Multiban sem érdemes vásárolni, mert azok a legköcsögebbek. No garancia, no meghirdetett ár, no sokminden.

Lejátszó.hu · http://media.lejatszo.hu 2008.06.11. 14:13:55

Ha mi kiírjuk hogy RAKTÁRON akkor az van is. Ez tuti. Sajnos sok tróger webshop teljesen lealacsonyította ezt az információt, és már nem hiszik el a vevők, hogy tényleg van. Ez van, Mo-on élünk...
Gyertek, vegyetek médialejátszót, zenelejátszót, NAS-t, mert az jó lesz nektek :)

De tényleg.

iksz 2008.06.11. 14:16:52

mizrolist: a fizetésben én nem volnék biztos, de valóban a Ramiris tart fenn ilyen módon weboldalakat a vele (is?) szerződött kiskereknek. Egyébként ezt az üzleti modellt úgy hívják, hogy b2b2c és nincs benne semmi különös. A dolog onnantól bosszantó, hogy a bolt hamis állításokat ad meg: van raktáron, közben meg nincs. Ennyi az ára, közben meg nem. Különben pikk-pakk ki tudnád választani hogy hol van raktáron.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.11. 14:18:47

Szám.tech boltok a legpofátlanabb kiskereskedelmi egységek ... ha a nagy multikat megbüntetik 1 milliárdra, mert az újságos öblító már nem volt az 5- napon, ezeket a cégeket miért nem kapják el, kőkeményen ?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.06.11. 14:40:26

Akik raktáron lévőnek hirdetik az amúgy kizárólag megrendelés alapján forgalmazott termékeiket, azok megérdemelnének egy kurva kemény tarkónbaszást. Lopják az ember idejét, növelik a telefonszámlájukat, rombolják az idegrendszert...

Pont ma fejeztem be a nagyívű anyázásomat a lehúzó kereskedőkről, ezek is beleférnének.

AP (törölt) 2008.06.11. 14:51:56

ez legyen a legnagyobb bajod bazdmeg, hogy túl sok boltban költheted el elavuló fasságokra a fölösleges pénzedet

és sírnak az emberek, hogy milyen szar itt élni.. az?!

JobbraHajts 2008.06.11. 14:54:34

Hat igen, eszre tetszett venni hogy a legolcsobb helyen nem lehet elvarni a legjobb kiszolgalast. Komoly felismeres, lehet belole blogot irni... :))

movhu 2008.06.11. 15:05:35

AP 2008.06.11. 14:51:56
A baj, hogy ez nem igaz, mert egyik helyen sem költhetem el, mert nincs a termék.

boller 2008.06.11. 15:10:39

Nézd meg, hogy hány féle notebook-ot lehetett kapni mondjuk 10 évvel ezelőtt és hány van most. Lehetetlen, hogy valakinek minden fajtából legyen egy raktáron, hátha éppen arra jár valaki akinek majd pont az kell.
Ez a fajta szemlélet is biztos működik pár helyen, csak ott ezt magasabb árrésekkel kompenzálják. Ez van, ez ellen sokat nem lehet tenni, a kereskedők sem jótevő tündérek, ha valami nem éri meg nekik akkor nem csinálják. Ha megérné mindenből raktárkészletet tartani, akkor nyilván tartanának.

AP (törölt) 2008.06.11. 15:13:03

érdekes, én eddig mindent meg tudtam venni, amikor akartam, ahol akartam, amennyiért akartam

a hiba valószínűleg a szerzőben van..

Bruhaha 2008.06.11. 15:15:41

Akkor tessék bemenni egy drágább helyre (oofline boltba), levenni a polcról és azt kifizetni.

Nem csak az ÁFÁ-zgató cégek miatt áll így a számtech. piac. Persze miattuk nyomottak az árak. Ami a usereknek azért jó.
Hanem azért is mert a kedves vevő(k) képesek a megrendelésüket nem átvenni, mert a másik bolt 20 Ft-tal olcsóbban adja.

Mi pont emiatt a két fő ok miatt zártuk be a webshopunkat közel 3 év után.

movhu 2008.06.11. 15:17:06

Érdekes, hogy a végén volt raktáron 3 üzletben, és mindhárom helyen olcsóbb volt, mint a többi online árlistában. Tudom, hogy napok alatt is változik ilyeneknek az ára, de az online bolt így előnytelenné válik.
Amúgy meg notebookban is van olyan bolt, ahol azért elég széles választék van raktáron és versenyképes áron.

csakhogy 2008.06.11. 15:19:08

az a baj kedves postolo, hogy rettenetesen felgyorsult a legtöbb ágazatban a termékciklus. Az elektronika, és számítástechnika területén ez hatványozottan igaz. A gyors termékciklust pedig követi az árak gyors változása is. Napi szinten lehet hallani, hogy xy gyártó az új csúcsmodell megjelenésével csökkentette a korábbi modellek árait (ez akár havi rendszerességgel előfordulhat).

Példa: veszel a boltod raktárkészletébe 5db videokártyát 50ezer/darab a beszerzési árad, van rajta 15% haszonkulcsod.

A hónap végén jön az új típus a nálad készletben lévő darabok már egyrészt nem vonzóak (mert az új az bizony észrevehetetlen 10Mhz-el és 2FPS-sel gyorsabb, mint a régi volt), másrészt ezzel együtt az új darabot a gyártó marketing okokból annyiért fogja adni, mint a régit, aminek meg kapásból esik az ára 10% körül (gyakorlatilag felemésztve a hasznod). Ha a kártyákat nem adod el tényleg napokon belül, esetleg bentragad nálad 2 hónapig, akkor már annak is örülsz, ha nullszaldóval szállsz ki az üzletből, miközben persze nem kevés pénzed áll benne. Sajnos a legnagyobb forgalmű üzletek kivételével (és ez alatt nem csak a pirinyó 1 személyes garázs boltokat értem) nem nagyon éri meg raktárkészletet tartani, de még az igazán nagy boltok is arra szorulnak, hogy az ilyen beragadt készleteket elviszik a rendszergazda haverok, cserébe kapnak 2-3% kedvezményt más termékeken is.

(sőt! még nagyobb (vásárlói) hülyeség. Veszel egy alaplapot a raktárba. Aztán valamelyik "nagyívű" hazai számítástechnikai újságban lejön egy teszt, hogy az MSI bizony 5 ponttal többet ért el, mint az Asus, tehát onnantól mindenkinek csak és kizárólag az MSI fog kelleni, az nem érdekli, hogy az egyik 16.000 pontot a másik pedig 16.005 pontot ért el).


A másik tipikus eset, amikor az "új" és a "régi" termék között annyi a különbség, hogy a tekerő gombot pirostra a ledet meg kékre cserélik. Ez persze azt jelenti, hogy a "régi" verzió már a kutyának sem kell, marad a bolt nyakán. Megint tipikusan olyna dolog, ami akár 1-2 havonta megtörténhet.

Aztán ottvan a divat hatás. Ma mindenki az iPOD-ot keresi, de holnap már a Samsung új lejátszója a menő, amit tegnap előtt jelentettek be, esetleg ma még a kék iPod kell mindenkinek holnap a rózsaszín, mert a Gizike lánya is olyat kapott.

Sajnos nagyon gyakran a marketingen kívül persze semmi nem indokolja a váltást, de a piac így működik, egy kis országban, SBS cégként pedig vagy megoldod, vagy percek alatt veszítesz néhány millió forintot, ami már bőven elég a totális csődhöz, mivel az árrés nem igazán fedezi ezeket a bukásokat.

csakhogy 2008.06.11. 15:33:57

Jah, és a választék ugye! Régen egy gyártónak volt mondjuk 10 féle notija, amivel lefedte az egész szegmenst. Most a HP üzleti célú notebookjai:

HP Compaq 2510p sorozat: 4 féle kivitel
HP Compaq 2710p sorozat: 4 féle kivitel
HP Compaq 6510b: 3 féle kivitel
HP Compaq 6710b: 3 féle kivitel

és ezt a végtelenségig lehetne sorolni, messze nincs vége. Te kedves vevő meg meg fogod nézni a HP.hu oldalt, és kiválasztod előbb az adott gépcsaládot, aztán azon belül a CPU, memória, OP rendszer terén is válogatsz, majd a legvégén még eldöntöd, hogy kell e a webkamerás kivitel, esetleg fényes vagy hagyományos TFT-t szeretnél (és a többi kismillió opciót), majd megjelensz a boltban, és azt mondod, hogy Neked AZ a gép kell. Persze AZ a gép gyakorlatilag a legnagyobb HP partnereknél is csak véletlen van a készleten, meg kell rendelni, meg kell várni.

A nagyobb boltok 1-2 népszerűbb típust persze tartanak raktáron, de megin bejön a képbe az, hogy ezt akkor tudod jól űzni, ha tudod, hogy beragadás esetén hova fogod tudni elsózni, és itt ugye kb 250ezer az alapár, de Te kedves vásárló elvárod, hogy az 500ezres gépből is legyen a raktárban persze a webkamerás, kivitel a nagyobb winyával, de free dossal, mert a windowst majd okosban, viszont láttad, hogy van türkíz hátlapos változat, szóval az legyen...

euAgWzgmmtq7K 2008.06.11. 15:36:29

figyelni kell, meg utánajárni. van egy-két olyan cég, ami évek óta a szakmában van, és korrekt - pc alkatrész ill. általános szórakoztatóelektronika témakörben is. ha valakit érdekel, akkor privátban, bár garanciát azért így se vállalok :)

Zenyatta Mondatta 2008.06.11. 15:47:36

Egyébként nem az a fő baj, hogy nincs raktáron (pont a fenn említett okok miatt sem lehet mindenkinél minden), hanem az, hogy azt rizsázzák, hogy raktáron van... Mondják azt, hogy 5 órán belül meglesz, vagy másnapra. Akkor legalább a szavahihetősége sem vész el az eladónak.

Gab 2008.06.11. 15:50:01

Ez a kapitalizmus. És a fogyasztói igények magasszintű kielégítése. Ha komoly a dolgog, pl laptop, plazmatévé, SENKI nem várja el hogy bemegy a sarki boltba és viszi a cuccot. De azt igen, hogy NAGYON GYORSAN, és mosolyogva nyujtsák át neki a terméket, teljes supporttal (gari + egyebek). Na ez hiányzik. Késik, nem annyi, nem ennyi, bocs, a kábel kimaradt stb. Azért van jó példa is hálisten, ezek a boltok meg is fognak maradni az biztos. De ez nem a reklám hanem a lehuzás helye.
A kis csip-csup kacatokbol télleg nem értem miért nincs készlet a boltokban.

csakhogy 2008.06.11. 16:00:08

természetesen abban igazatok van, hogy egyrészt nem kamuzunk (gyk, megjelöljük az oldalon eleve, hogy ha nincs raktáron, akkor átlagosan X nap beszerzés), másrészt pedig a kiszolgálás mosolygós, a garanciális ügyintézés gördülékeny, a problémás vevőt is szakértelemmel kezeli az ember és a többi.

Viszont sajnos megint a kapitalizmus miatt, Ti/Mi vevők is hibásak vagytok/vagyunk.

Ha egy bolt kiírja, hogy raktáron van, és mégsincs, akkor mi történik?

100 vevőből 90 megrendeli (és 5 napon belül megkapja), 5 másik boltba megy, 5 pedig berzenkedik a bolt ellen, többé nem megy oda, levonja a tanulságokat.

Ha egy bolt kiírja, hogy nincs raktáron, de 5 nap alatt meghozza, akkor mi történik?
100 érdeklődőből 90 másik boltot keres, ahol azt írják, hogy van raktáron (ahol persze szintén nincs, de a vevő előbb utóbb levonja a tanulságot, hogy muszáj rendelni, és valamelyik kamus boltban rendel), 9 vásárló megrendeli, és max 1db vásárló lesz, aki elismeri, hogy bizony ez korrekt volt, ezért tetszett neki az eljárás.

Ugye? ha az ilyen rendszeresen raktáron van kamus boltokat elkerülnétek, akkor nem lenne ez. De amíg a TI magatartásotok is bátorítja őket, addig bizony vagy csődbemész, vagy elkezdesz ezek szerint a játékszabályok szerint menni.

Gabor 2008.06.11. 16:00:44

Olyan boltoknál kell rendelni ahol nem csalódtál és az 1 nap határidő tényleg 1 nap.
Azért szerintem elég nagy ahhoz a számtech alkatrészek piaca hogy mindenki ki tudja választani magának azt a 2-4 boltot mely a szívének kedved (olcsó, jó garinál, közel van stb stb)

Gab 2008.06.11. 16:09:23

Csakhogy: igazad van. Én is vásárló vagyok és azt akarom hogy ha én kitalálok valamit akkor az ott legyen a polcon abban a szinben, és azzal a kiegészítővel stb. Mégis megértem a (normális) magyar kereskedőket. Kicsi a piac, és kevés a fogyasztó. Igy nem is lehet lenyűgöző készletet tartani. Nem 1x volt már szerencsém Hongkongban vásárolni. Nem tudtam olyan tipust vagy olyan terméket kitalálni ami ne lett volna, vagy 1 órán belül ne hozták volna oda. Viszont a magyar a piacon meg aztán végképp nincs helyük a tróger "raktáron" cégeknek. Kéne valami szabály, ha kiirják van hogy raktáron, de nincs, 20% kedvezmény alapbol !!! Az már kompenzálja valamennyire az időt, pénzt stb ami veszteséget az ilyen hirdetők okoznak a fogyasztóknak.

anonimusz 2008.06.11. 17:14:34

csakhogy 2008.06.11. 16:00:08

itt van a kutya elasva. szivbol ajanlom a hozzaszolast mindenkinek, aki szerint "a szabad piac mindent megold", "nem kell szabalyozas, majd a szabad verseny kiszorja a koklereket" stb..

csakhogy 2008.06.12. 06:54:43

anonimusz: ezaz!!! Szabályozzuk a piacot, mert a szabad verseny nem jó!

Tehát kötelezzünk mindenkit, hogy tartosn legalább 10darabos raktárkészletet, ha 5 alá csökken a termék száma, akkor kötelezzük, hogy rendeljen újra. Persze, mivel nem szeretnénk, ha csődbemennének a kisebb magyar vállalkozások, és csak közvetlenül a csúnya HP/DELL/IBM/etc tudna árusítani, ezért csökkentsük a termékek variációit és növeljük az életciklust. Ezentúl csak 3 féle notit lehessen kapni (1 belépő, 1 közép kat, 1 top), és ezeket 3 éven át a piacon kelljen tartani a gyártónak. Ha erre a szemét nemzetközi multik nem hajlandóak (esetleg, Pozsonyig, Bécsig futnak, ahol ugye nincs ilyen szabályzás), akkor majd gyártunk Videoton notebookot! Sőt! Az árát is meghatározhatnánk, és ha mégis csődbemennek a kereskedők, akkor majd megcsináljuk az állami notebook értékesítő vállalatot.

Isten hozott 1965-ben! Isten hozott az 5 éves tervben! Isten hozott a tervgazdaságban!

Azt értsd meg, hogy a szabad piacon TE vásárló vagy a szabályzó, és nem az állam mondja meg, hogy mit tegyél és mit nem (akit persze csöppet sem érdekel, hogy Neked mi a jó, kitalál valamit, aztán 50 év múlva is úgy műlödik, függetlenül attól, hogy közben mi történt a piacon).
Ha Te vásárló sokszor olvasod XY boltról (tudnék említeni egy párat), hogy bár 5%-al olcsóbb, mint a konkurencia, de magyar nyelvű garilevélről ne is álmodj, a szállítási határidők kriminálisak, etc, akkor ne menj oda.

Ellenben Te magyar vevő egyrészt nem vagy tudatos, másrészt azért az 5%-ért a saját kezed levágnád, és a zsiguli hátuljából áruló úriemberekkel is összepaktálsz. Nézd meg az ország egyik legnagyobb elektronikai bolt hálózatát (narancsárga kék).
Úgy kezdték éveken át, hogy külföldi garancia, minden meghibásodás miatt külföldre vitték a cuccot, emiatt 2-3 hónap garis ügyintézés, magyar kézikönyv helyett 2-3 oldalas gépelt, vacakul fordított fénymásolat, és lehetne sorolni. De mivel pár %-al olcsóbbak voltak a többieknél, jól megtollasodtak, mamár árulhatnak normál termékeket, miközben a náluknál becsületesebb konkurenciát kivágták a piacról. Persze, most pont ők sírnak a legjobban az olyan boltok ellen, akik az ő módszereikkel még a rabló főzisban vannak.

Értsd meg, az állam nem fog jól szabályozni semmit, szabályozd TE! Ha egy bolt folyton mindenre azt mondja, hogy bocs kifogytunk, és a rendelési határidők nem korrektek, akkor ne menj oda, ne tanácsold a barátaidnak, az ő barátaiknak, még akkor se, ha 5%-al olcsóbb. Egy ilyen piacon, ahol 10-15% árrés van, azt az 5%-ot bizony nagyon nehéz korrekt módszerekkel (és becsületesen kitermelni), amivel ezek a lehúzós boltok működnek.

csakhogy 2008.06.12. 07:02:48

gab: Hongkongban megkockáztatom, hogy egy hét alatt megy el annyi noti a boltokban, mint nálunk egy év alatt (de lehet, hogy egy hétre sincs szükség). Csak a repülőgépeken átszálló, néhány napot ott tartózkodó üzletemberek valószínűleg nagyobb piacot képviselnek, mint a teljes magyar piac. Innen azért nagyon nehéz lehet összehasonlíani bármit.

A 20% büntivel meg az a baj, hogy egyrészt mondhatja a kereskedő, hogy bocs, most fogytam ki. Másrészt már fent is írtam. Sajna ha beírod a honlapra, hogy nincs raktáron, akkor a vevő nem értékeli az őszínteséged, hanem elmegy másik boltba, még akkor is, ha hosszabb távon rájön, hogy ott sincs raktáron.

Ez olyan, mintha az első randin bevallanád a csajnak, hogy nem vagy jó az ágyban. Onnantól már 100%, hogy nem lesz második randi. Ellenben ha ezt elhallgatod, akkor csak az első éjszaka után buksz le :)

De mondom, én szívesen venném, ha ez nem így m
ködne, nekem csak jobb lenne, de sajnos amíg a magyar vevőben 1% fogyasztói tudat sincs, addig mindig ezek a simliskedő boltok fogják vinni a prímet, és a fő gond az, hogy ő lehet, hogy csak 1 évre tervezi a működést, de ha belebukik, jön helyére 2 másik, miközben a normálisan működő boltok vért izzadhatnak, mert a fórumok többsége még mindig arról szól inkább, hogy hol a legolcsóbb, nem arról, hogy hol cserélték 1 nap alatt ki a cuccot, hol hozták meg az ígért időre, hol lehet komoly céget találni a bolt mögött, nem egy szabolcsi 1 személyes BT-t valami vagyontalan ember nevén...

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.06.12. 09:52:22

Magam is ezzel a problémával szembesültem nem is olyan régen.
Kinéztem egy klassz monitort, amiről kiderült nem elérhető emberi időn (két héten) belül. Akkor választottam egy másikat, és lám, az mindenütt volt.
Egy telefon, és kiderült hogy mégsincs. De majd lesz a jövő hétre. Kösz, az nem kell.

A végén kínomban egy olyan helyen vettem meg a cuccost, ahol másnapra természetesen emeltek az áron...

És nem érdekel a magyar hardver kereskedelem siráma, nekem is megvannak a magam bajai.
süti beállítások módosítása