Magántraffipax indul
2008.04.05. 08:35
Hamarosan itt a május elseje, az emelkedő bírságok, és közben életbe lépett az objektív felelősségről rendelkező törvény, azaz a jármű üzembentartója mindenképpen felel az azzal elkövetett szabálysértésekért. A korábbi gyakorlattal ellentétben tehát, amennyiben olyan személy vezette az autót, aki ellen nem köteles vallomást tenni vagy nem akar, akkor neki kell kifizetnie a büntetést. Ettől azt remélik, hogy jelentősen javul a mostani 50%-kos eredményesség a lezárt szabálysértési eljárások tekintetében. Mindez a de Jure jogászmagazin által rendezett konferencián is kihangsúlyozódott. Ennek a kérdésnek a kapcsán visszatértek a sebességmérésbe történő önkormányzati bevonásról folytatott vitákba.
"Az önkormányzati kézbe kerülő sebességmérők esetében a korrupció minden lehetőségét ki kell zárni, a helyhatóságok, illetve a velük szerződő cégek kizárólag olyan zárt rendszerű traffipaxokat használhatnak majd, amelyeknek minden rögzített adatát a rendőrség ellenőrzi", hangzott el a nyilatkozatban. Elképzelések szerint olyan rendszerre van szükség, ahol minden egyes fotó elkészítése után szöveges üzenetet küld egy telefon a rendőrség központi számítógépére, és amennyiben egy üzenethez nem tartozik fénykép, akkor a rendőrség a teljes aznapi csomagot visszadobja. Amennyiben ez többször előfordul, akkor elképzelhető az is, hogy az üzemeltetővel szerződést bontanak. A cél az volna, hogy el lehessen kerülni mindennemű visszaélést. Az önkormányzatok máris jelezték, hogy a kezdeti költségek finanszírozására szeretnének kezdőtőke támogatást kapni.
Arról már korábban írtam, hogy milyen aggályaim vannak a magán traffipaxozással szemben. A legnagyobb baj vele, hogy az egész a befolyó összegekre alapul, és semmi köze a megelőzéshez. Így olyan kavics – és nem homokszem – került a gépezetbe, ami meglehetősen rossz irányba viszi a dolgot. A mellékelt nyilatkozat viszont azt is megmutatja, hogy szakmailag nem egészen felkészült emberek hoznak döntéseket a kérdésben. A Copcars oldalán megtekinthető néhány sebességmérő műszer, és láthatjuk, hogy messze nem a fényképezés dominál a dokumentálásban, hanem a digitális rögzítés videokamerával vagy egyéb háttértárolóval. Nem mellékesen ezek a műszerek nincsenek felkészítve ezekre az extrém igényekre, hogy hirtelen kapjanak egy mobiltelefon egységet, ami a megfelelő tartalmú üzeneteket továbbítja a központba. Akkor ne is beszéljünk arról, hogy sejtéseim szerint hol tart a fogadó oldali fejlesztés. Az eredeti problémák pedig továbbra is ott vannak. A szerződött céget semmi nem akadályozza meg abban, hogy ne a balesetveszélyes útszakaszokra koncentráljon, hanem például azokra a vasúti kereszteződésekre, amelyeken évtizedek óta nem jár vonat, de fenntartják, ezért érvényes rá a korlátozás. További ötlet a több sebességmérő üzemeltetése is, amiből némelyik nem küld üzenetet, hanem a sajátzsebes büntetést szolgálja.(Miket írok én itt…) Ami pedig a legnagyobb baj, hogy kevés hatása van a közlekedési morál javulására. A magán mérés akkor ideális, ha elbújva végzik, mert úgy hatékony. Akkor az autós csak hetek vagy hónapok múlva értesül róla, hogy lassítania kellene, addig pedig száguld tovább. A többi visszaélési ötletemet már el sem mesélem ezek után, mindenki gondolkozzon magának.
A lényeg az egész mérésben az volna, hogy ahol egyértelműen gyorshajtós útszakaszok vannak balesetekkel, ott csökkentsük a sebességet. Ez pedig csak úgy működne, ha nem holmi magánszemélyek és cégek, hanem a hatóság embere kivonul, azonnal kiszed a sorból, és közli a várható büntetést. Bónuszként pedig a pénzért megtudhatja az autós, hogy 10 km-el odébb hasonló várja, ha nem lassít. Ennek volna értelme, és akkor el is hihetnénk, hogy az egész nem arról szól, mint minden, vagyis a pénzről. Akkor hihető és teljesen hiteles volna, hogy az emberi élet az érték.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jodalit33 · http://www.srbija.blog.hu 2008.04.05. 19:43:30
száguldozó 2008.04.05. 19:54:14
Kell ennél több?
Sokkal jobb lenne ha kisebb szabálysértésnél is lenne kisebb bírság, de az ugyebár már túl munkás lenne, nem lehetne vele kaszálni...
Kangörény 2008.04.05. 20:00:57
zorglub 2008.04.05. 20:02:18
akarki 2008.04.05. 20:03:46
A nagyok üdvédjei ugyis kimagyarázzák a sürgős esetet.A rendőreinket meg közterületfelügyelőnek kell küldeni hiszen már az autosokat is privatizálják.
zorglub 2008.04.05. 20:08:33
Az ilyen törvénykezési gyakorlat miatt utálják őket zsigerből egyre többen.
Kangörény 2008.04.05. 20:11:12
Kangörény 2008.04.05. 20:14:58
Bjossy 2008.04.05. 20:16:45
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.04.05. 20:16:48
Ezt a problémát a gépkocsigyártókkal karöltve leeht csak megoldani.
A navigáció legyen alaptartozék, és mindig korlátozza a sebességet az adott útszakaszon megengedett maximális sebességre.
Akkor már csak azt a pár gányolót kell elkapni, aki ilyen chiptuninggal foglalkozna.
Bjossy 2008.04.05. 20:18:28
KaPé 2008.04.05. 20:23:07
30as táblánál pedig 39cel.
postakocsi 2008.04.05. 20:27:18
persze, téged hányszor büntettek meg ilyen tábla miatt?
Bárki bármit mond, szerintem jó dolog hogy végre valami történik. Nézzétek meg ausztriát, ott kb. 10x ennyi trafi van hasonló lélekszám és autószám mellett. Jelenleg magyarországon egy kisvárosnyi ember hal meg az utakon elsősorban a gyorshajtás miatt. Ha esetleg valamelyik rokonod, barátod benne lesz ebben a "tömegben", akkor is ezt fogod mondani?
zorglub,
persze erről is a szocik tehetnek...
ÉBRESZTŐ!!!!!! Amióta aludtál, volt már egy MDF és egy Fidesz kormány is hatalmon....
geeb 2008.04.05. 20:43:31
kehes 2008.04.05. 20:43:31
één 2008.04.05. 20:52:49
Napi x darab büntetést ki KELL MAJD szabniuk!! (különben nem lesz rentábilis az üzlet, a traffipaxot működtető cég részére.)
Ez pedig magyar módra hogy lesz??
Keresnek egy helyet, ahol egy korábbi útépítés miatt kintmaradt a 30-as tábla, és majd kaszálják az 50-el arra haladókat...
AI 2008.04.05. 20:56:46
Szóval nem hiszem, hogy végünk lenne mint a botnak.
Ugyanakkor nem lenne hátrány, ha a sok sasszem meg démonhill egy kicsit visszavenni kényszerülne.
egyenlítő 2008.04.05. 21:00:00
albinviggen 2008.04.05. 21:01:41
avirex801 2008.04.05. 21:04:29
na nehogy már te érjél oda a következő lámpához hamarabb a Dévómatizoddal.. bebaxna..
hondás 2008.04.05. 21:12:16
Másrészt meg nem tudom, miért féltek ezektől a trafipaxoktól. Igenis minden faluba be kéne rakni egy sasszemet, és nem elbújtatva, hanem úgy, mint az M1-en, fényképezzen, és akkor a sofőr akkor és ott rájön, hogy lehet, hogy lassítani kéne. Magyarországon iszonyatos a közlekedési morál, és ez nagyrészt annak köszönhető, hogy mindenki azt gondolja, hogy az ő A-ból B-be való lehető leggyorsabb eljutása a világ elsőszámú prioritása. Pedig a közlekedés közösségi esemény, így gyalogosok is vannak, meg táblák is. Nyilván azon lehet vitatkozni, hogy miért vannak felesleges 30-as korlátozások, de az szerintem tarthatatlan, hogy egyesek simán 80-90-nel mennek át lakott településeken. Higgyétek el, ha itt sok embert megvágnak rövid időn belül, és összegyűlnek a pontok meg a családi kassza sem bírja el a bírságot, le fognak állni az autóversenyzők.
Cleric 2008.04.05. 21:12:59
Legalább 1 autós érdekvédelmi szervezetünk lenne...
Ja és ha fixen telepített radarok is lesznek, azokon segít majd a nagykalapács, vagy egy festékspray.
Mielőtt bárki letámadna nem szoktam száguldozni, a már unásig emlegetett "ottfelejtett" táblák mögött megbúvók aggasztanak.
Pici-Zooo 2008.04.05. 21:13:34
x 2008.04.05. 21:14:07
Egy újabb adó, amit mindenki fizet, ki mennyi km-t tesz meg alapon. Mert ki vannak már baszva évek óta a felesleges és betarthatatlan táblák. És nem kell a nyugaton így meg úgy példa: ott mindenhol van elkerülőút és autópálya... És nem basznak ki 40-60-as táblákat, csak mert kicsit repedt az út, stb. És nem kell 30-40-el menni a vasúti átjárókba, sorolhatnám...
Cleric 2008.04.05. 21:17:54
Ez annak a ténynek a fényébe szép, hogy idén összesen 4 milliárd forint jut Pest megye útkarbantására. Nekem már nagyon elegem van abból ami ebben az országban folyik.
Hipósgriff 2008.04.05. 21:23:30
Nekem van egy detektorom (nem tilos használni!), 19 e. pénzért vettem. Eddig háromszor mentett meg (30-as táblánál 45). Ezzel régem behozta az árát.
joe doe 2008.04.05. 21:25:41
- szabályok betartásának maximális ellenőrzése (pl M7, szo du, középső sáv, 80km/h, kiszed, 300e-re büntet, autót bezúz)
- pályán 160, vagy német rendszer (tükör és index nem felesleges fogyasztástnövelő berendezés), toláslért felnégyelés, feltartásért lásd feljebb
- balesetveszélyes helyeken trafi (statek alapján, nem az M1 Bábolnai egyenesében...)
- rendőrség feladata, megállít, felír, kész, sok helyen így megy Európában (bíróság se bírja, akkor magáncég itélkezik majd???)
amúgy kizárólagosan pénzbeszedés lesz, hiszen a jogért fizet a vállakozó, érdeke a max bevétel, mint az önkormányzatnak is
TeaSet 2008.04.05. 21:26:19
Azokat a kurva szabályokat olyan nehéz betartani?
Lehet menni 66-al a városban, mert azt még nem büntetik? S ha majd egy gyereket ütsz el, s az a 16 km/h fog számítani! Én kitaposnám a beledet, ha emiatt ütnéd el a gyerekem!!
Tessék szépen a rendőrséget, meg a közutat basztatni a kintfelejtett táblákért, nem itt rinyálni. Ja hogy csak ez előbbi megy? Bocsi.
Nekem a sok műmájer, kormányt fél kézzel fogó, félig oldalt dőlő, laza emberekből van elegem (de kurvára nevettséges úgy autót vezetni), akik 2 percért nyomulnak, hogy a festett szolis kurvájukhoz hamarabb oda érjenek!
movhu 2008.04.05. 21:27:21
Tudod azóta, mióta kaptam a kedves Centrumtól 4 évvel ezelőttre kettő büntit, olyan helyre, ahol tuti nem jártam, azóta vannak kétségeim. Jelzem, mindig jeggyel parkolok, életemben 2-szer járt le, és aznap elmentem befizetni.
Majd amikor neked is megérkezik a magáncégtől a levél, és kimész a helyszínre, ahol már furcsa mód nincs ott a korlátozó tábla, de aznap útépítés miatt engedéllyel kint volt (papíron!!!), akkor majd te is megtudod miről beszélek, amikor állami kézben akarom tartani a büntetés jogát.
joe doe 2008.04.05. 21:30:39
azon filózott vki, hogy a "felesleges 30 miatt fékezés, majd gyorsítás lesz, alacsonyabb fokozat, magasabb fodulatszám, levegőszennyezés...tűdőrák, stb..., tiltsuk be a közlekedést.
a "baby on board pedig" talán elfilózhatna azon, hogy nem feltétlen kellene mindenki másnak "rajtam kivül" vigyáznia gyerekemre, szülőmre, stb.
avirex801 2008.04.05. 21:41:26
albinviggen 2008.04.05. 21:42:04
Én erről beszélek, nem a Centrumos parkolásodról. Meg arról, hogy olyasmiről mondja mindenki a frankót, amit még senki sem látott...
joe doe 2008.04.05. 21:42:31
van elég rendőr és autó..., persze nem a kváknál kéne az időt bszni.
kakas, te is a "baby on board" by milupa vagy??? a faxom viszázzon rád amikor tükör és index nélkül váltasz sávot, az ifa menjen rád!!!, persze a szabályosan közlekedőt aki basztatja büntessék, de nehogy mán a szétnemnéző traktoros felhajtsárosgumivalmezőről legyen az áldozat, metrt a 86-os úton 100zal mentél, és staisztikailag gyorshajottál, ennyi erővel mindig az a hibás aki nem ott lakik ahol a baleset történt, hiszen ha nem megy arra, akkor...
Manyizga (törölt) 2008.04.05. 21:45:20
movhu 2008.04.05. 21:47:52
Nem gondolom, ismerve az itteni helyzetet, hogy alaptalanok lennének a félelmeim...de meglátjuk, valahogy úgyis lesz.
zorglub 2008.04.05. 22:05:28
joe doe 2008.04.05. 22:06:36
- M0, a balesetek nem gyorshajtás miattiak legtöbbször, hanem soderes kivágódik, stb
- körültekintés hiánya, index, tükörnemhasználat, szóródó soder, ezt a trafi nem tudja sehol ellenőrizni
- rendőr széttárja kezét, ha 1 hét alatt 2 kő veri szét szélvédőd a M0-on,
MIRŐL BESZÉLÜNK????????????
tojgli 2008.04.05. 22:45:54
Így kedves nagypofájú "nemkellszáguldozni" kollégák, ha majd a saját bőrötökön érzitek meg a rendszer előnyeit, majd ti is felébredtek. Egyébként a városban, ahol élek, most is van olyan, aki bármilyen szabálytalanságot elkövethet és el is követ, pofátlanul és nyilvánosan. Ez ezután sem fog változni...
krumi 2008.04.05. 22:53:14
Elvben szeretjük a biztonságot, a törvény előtti egyenlőséget, a rendet... A gyakorlatban a magánsebességmérők kasztjának igazságosságára bízzuk magunkat. Mert a cégtulajdonost is beméri majd a saját embere, gépe. Akinek lesz sebességmérő berendezése, az önmérséklésre képes jóakarónk lesz, aki nem él vissza hatalmával. Nem bűnszövetkezik a hasonszőrűekkel, nem vásárol magának parlamenti képviselőt születésnapi ajándék gyanánt, nem épít börtönt azok számára akiket lefényképezett és összefogdosott, mert rendes, fasza gyerek, inkább demokrata mint goromba. Akik meg eddig végezték ezt a munkát, azok alkalmatlanok rá. Hát, lehet.
De ha lesznek privát bíróságok, akkor az már engem is érdekelne. Szeretnék foglalkozni (jóindulatúan, becsülettel, hozzáértéssel) azok ügyével, akik a sebességmérés magánosítását szorgalmazzák.
államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2008.04.05. 23:01:14
Tamas 2008.04.05. 23:07:37
bopat 2008.04.05. 23:07:49
Na ebből kellene még több...
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.05. 23:10:10
wynarsky 2008.04.05. 23:43:45
Én most még véletlenül sem politizálni akarok.Hát egyrészről, a Traffipaxról általában az a véleményem, hogy baromság.Igen, úgy ahogy van egy ritka nagy f**ság. Ugyanis a balesetek túlnyomó többsége NEM a gyorshajtás miatt van. Önmagában a gyorshajtás nem balesetveszélyes. A nem megfelelően megválasztott sebesség, legyen szó útviszonyokról, stb., na az már egy másik kérdés. Ha valaki tökfáradt és úgy hajt mint az állat.Az megint más egy kicsit.
A trafi, az egy adónem, amit az autósokra vetnek ki, mer nekik van pénzük, hát fizessenek. Súlyadó, benzin adótartalma, átírási illeték, stb. És az autópályadíj. NA az igen.(erről akarok népszavazást kezdeményezni, ha lesz időm, nem fizetek nyolcszor)
Akkor hinnék ezeknek a bunkóknak, ha azt látnám, hogy a rendőrök vasárnaponként gumibottal ütlegelik a jugó vendégmunkások buszsofőreit, akik gondolkodás nélkül 120-al nyomulnak végig kis falvainkon, mer sietnek. Egyet sem láttam még soha, hogy lekapcsoltak volna. A barátnőmet a használaton kívüli vasúti átjáróban 45-el harminc helyett, na azt igen...Engem meg egyszer Pécsen 60-as táblánál 67-tel, és azt mondták: örüljek, hogy nem veszik el a jogsim, CSAK 7000 Ft a bírság.
Az objektív felelősségről meg ez a véleményem:
Gyurcsány Ferenc szigorít...Zéró toleranciát hirdetett a közlekedési szabályszegőkkel szemben, a gyorshajtásnál pl. rögön a tulajt büntetné, függetlenül attól, hogy ki vezette az autót.
Nézzünk egy értékesítéssel foglalkozó apukát, aki mondjuk saját kocsijával jár üzleti útra:
a fia nemrégiben szerzett jogsit, éshát apa odaadja neki egy körre az autót. A srác persze tutira belefut a 60-as táblánál strázsáló trafiba 72-vel.
Apuka jogsija ezek szerint ugrott. Gatula Feri, ezt jól kiagyaltátok ! Hülyék vagytok Ti mint a segg, az a bajotok. Azt persze mindenki tudja, hogy a jelenlegi törvény segíti a kiskaput keresőket, de ezt így nem lehet megoldani. Mert sok esetben ártatlanok fognak szívni, baszod...
Aztán Feri, mondok én még valamit, lassan el szeretnék én is jutni odáig, hogy zéró toleranciát hirdetek. Mondjuk brékelek súlyadót fizetni, amíg nincsenek rendes utak, és elkúródik a futóművem. Demagóg, mi?
Na, ugyanilyen megveszekedett hülyeség, hogy a gyorshajtók miatt sok a baleset. Nézd csak meg a statisztikákat, a tavalyi sok halottat követelő fekete hétvége után mi történt, amikor a zsaruk az összes trafit bevették.
Hát el nem hiszed, még több halott. Persze összefüggés nincsen, csak szólok.
Elárulok Neked egy titkot Feri: a sok baleset a nem megfelelő sebesség megválasztása, és a kurva sok balfasz miatt van.
Előbb csinálni kell jó utakat, meg nem adni minden hülyének jogsit, aki bejelentkezik érte, bevezetni a felső korhatárt is (ha már van alsó), bizonyos kor felett évente alkamassági vizsgákat tenni, kilóméterlimithez kötni az önálló vezetést, na, majd akkor pofázhattok, hogy a sok gyorshajtó miatt van ennyi haláleset.
Bocs ha hosszú voltam. és tényleg szarok a politikára, ez egyszerűen sötéthülyeség..
Ezt a baromságot meg felejtsed el, mert ha a kishugom beleszalad valami genya trafiba a kocsimmal, figyelmetlenül, én nem mondok le a munkámról, az tuti.
Ja, gondolom Te is tudod, hogy egy automataváltós , szép nagy autóval, nyáron száraz úton, amikor nincs forgalom, Te sem fogsz lassítani egy szaros hatvanas táblánál lakott területen kívül, jó úton mert "annak nincsen semmi értelme"
Vincent Vega 2008.04.05. 23:44:00
andd 2008.04.06. 00:08:47
persze, mivel sokkal egyszerűbb telebaszni mindent korlátozó táblákkal.
hát, a kurva anyjukat, remélem, hogy az Alkotmánybíróság kellően belátó lesz és eltörli ezt a mocskos objektív felelősséget.
mégis, milyen dolog az egy demokráciában, hogy nem a bűnöst büntetik, hanem az üzembentartót?
a szemét naplopó rendőröket basszák ki az utakra és kapják el a gyorshajtókat, de nehogy már ez is csak egy újabb állami bevétel legyen.
Sidani 2008.04.06. 00:24:03
youtube.com/watch?v=-uGGvJjR5jw
kujon 2008.04.06. 04:13:58
Az a baj, hogy a Hazámat nagyon szeretem, csak a nyakán uralkodó mocskos, kib@$%ott Államot rühellem, de nagyon.Ha itt maradnék akkor a régen dédelgetett rendszámbeforgató/rendszámtakaró eszközömet csinálnám meg a kocsira.Nem sajnálnék rá egy komolyabb összeget se.
0xFFFF 2008.04.06. 05:36:57
"persze, téged hányszor büntettek meg ilyen tábla miatt?
Bárki bármit mond, szerintem jó dolog hogy végre valami történik. Nézzétek meg ausztriát, ott kb. 10x ennyi trafi van hasonló lélekszám és autószám mellett. Jelenleg magyarországon egy kisvárosnyi ember hal meg az utakon elsősorban a gyorshajtás miatt. Ha esetleg valamelyik rokonod, barátod benne lesz ebben a "tömegben", akkor is ezt fogod mondani?"
Aha, csak nem a munka nélkül élni akaró cigány família üzemelteti a mérőeszközöket.
Nem azzal a baj, hogy több trafi lesz, hanem, hogy felelősség nélkül fognak üzemelni, ellenőrizhetetlenül, ki tudja milyen módosításokkal, stb. Beszállok a bizniszbe, az itt lelkesedők adják le a rendszámukat nálam, garantálom a szigort.
toyota 2008.04.06. 07:07:30
Olvastam valahol, hogy Angliában egy különösen veszélyes útszakaszon mán mindennel kisérleteztek, de csak nem nőtt be a közlekedők feje lágya, oszt hullottak rendesen. Erre végső kétségbeesésüke kiírták, hogy "ezen az útszakaszon az autósok többsége betartja a sebességkorlátozást" és viola! drasztikusan visszaesett a bajok száma. Alkalmazzák is azóta mindenfele.
Rágyöttek, hogy ha nem nézik suttyó parszt bűnözőnek az autóssat, akkor az együttműköd a jó érdekébe. Itt meg?
Maguk meg elvannak a Feri meg a béemvéssek zrikálásával, mintha ez befolyással vóna arra, hogy leszen-e magántrafipaksz vagy se.
Gondókodjonak, mielőtt képviseletet választanak maguknak, ha ott az ideje, oszt a kampányigéretek közepette tegyék föl az efféle kérdéseiket is.
Mer hogy "azok" aszt igérték erőssen, hogy érettünk dógoznak majd, még az is lehet, hogy így gondolják, csak nem sikerül nekik.
Mondjuk azt, hogy ez az ötletük f@szság, ne padig aztat, hogy kurva béemvések. Hátha.
KaPé 2008.04.06. 07:23:35
georg 48 2008.04.06. 07:35:46
georg 48 2008.04.06. 07:38:34
Liberté_73 2008.04.06. 10:17:59
wynarsky, te olvasni is tudsz vagy csak írni?
"Gyurcsány Ferenc szigorít...Zéró toleranciát hirdetett a közlekedési szabályszegőkkel szemben, a gyorshajtásnál pl. rögön a tulajt büntetné, függetlenül attól, hogy ki vezette az autót."
ez egy fasság, hem erről van szó, hanem arról, hogy HA nem derül ki hogy ki vezetett, AKKOR a tulajra száll a felelősség. (a fityesz-szemináriumon nem ezt mondták, igaz?) Azaz ha papának megéri eltussolni a fiacska ügyét, akkor biz' ő fizet (jogsiját nem veszik el sztem), ha nem éri meg, akkor a fiacska fizet. Ennyi. Mégiscsak kell valamit tenni, hogy ne lehessen "családtagom ellen márpedig nem vallok" dumával felelősségre vonás nélkül szabálytalankodni, nem? Vagy ennyire kiépült benned is ez a "ezek bármit mondanak, ellenkezzünk ezerrel" hozzáállás?
beleszolok 2008.04.06. 10:20:52
Ellenben, én bosszút állok, mert berakok egy kamerát a kocsiba, és az összes lassúhajtót feljelentem, ha bármilyen szabálytalanságot elkövet, még az indexelés elmulasztását is.
dwn2cp 2008.04.06. 10:33:48
Ez egy újabb pénzkereseti lehetőség a trafi mellett álló izomagyúaknak és a mögöttük álló, a hatalmas bevételen (a naponta több százezer forintnyi jatton) osztozó fejeseknek, politikusoknak. Mert ha a "büntetést" zsebből fizetik az ugye zsebbbe meg és nem megy a költségvetésbe, márpedig olyan lesz a rendszer, hogy aki akar, az megúszhassa féláron, zsebből fizetve.
A lefizetett hivatalnokok jóvoltából megjelennek a fa mögé telepített, láthatatlan 30-as táblák.
A lefizetett műszerhitelesítők picit pontatlanul állítják be a műszereket, no nem nagyon, csak annyira hogy az 54km/h-val közlekedőt a traffipax 56-nak mérje.
Amelyik önkormányzat megengedi (támogatja?) a területén a traffipax hiénák működését, az remélhetőleg simán belebukik a következő választásba.
andd 2008.04.06. 10:35:43
látom, elég távol állsz a jogtól, ezért elmondom, hogy ezt a nem vallok közeli hozzátartozóra téma nem az utóbbi években lett kitalálva, hanem a jog egyik alapelve.
ezért bízom benne, hogy az alkotmánybíróság lesöpri az objektív felelősség elvét.
Machiavelli 2008.04.06. 10:35:58
Epikurosz válasz 2008.04.06. 10:37:06
Ezt a problémát a gépkocsigyártókkal karöltve leeht csak megoldani.
A navigáció legyen alaptartozék, és mindig korlátozza a sebességet az adott útszakaszon megengedett maximális sebességre.
Akkor már csak azt a pár gányolót kell elkapni, aki ilyen chiptuninggal foglalkozna. "
Ja, amit mondasz tényleg az :) Megnézném, ha mondjuk autópályán elveszíted a GPS jelet esetleg téves jelet kap (neadjisten direkt zavarják...), mit csinálsz a mögötted szabályosan közlekedő kamionnal...
Machiavelli 2008.04.06. 10:43:21
Epikurosz válasz 2008.04.06. 10:43:42
beleszolok 2008.04.06. 10:48:15
Liberté_73
"látom, elég távol állsz a jogtól, ezért elmondom, hogy ezt a nem vallok közeli hozzátartozóra téma nem az utóbbi években lett kitalálva, hanem a jog egyik alapelve.
ezért bízom benne, hogy az alkotmánybíróság lesöpri az objektív felelősség elvét. "
Azért azt megnézném, hogy ezzel védekeznél a bíróságon, ha a lőfegyvereddel lelőnének valakit.
Vagy valakinek a lőfegyverével lelőnék a te hozzátartozódat.
Beleszólok válasz 2008.04.06. 10:55:01
Machiavelli 2008.04.06. 10:56:48
beleszolok 2008.04.06. 11:02:01
A lőfegyver sokkal szigorúbban ellenőrzött eszköz, mint az autó. Akkor is felelősséget kell rá vállalnod, ha nincs nálad. Ezt szeretnék kiterjeszteni az autóra is teljesen jogosan. Az autó is életveszélyes eszköz, és igenis vállaljon felelősséget érte a tulajdonosa, vagy adja el.
Ártatlanság vélelmét pedig megkapod, egészen az első határozatig/ítéletig.
rock 2008.04.06. 11:04:15
beleszolok 2008.04.06. 11:06:34
"beszolok, te elég nagy butaságot írtál le! Ezek szerint, ha pl egy vadásztól betörés útján ellopott fegyverrel gyilkosságot követnek el és nincs meg az elkövető, akkor a vadászt kell lecsukni 30 évre? "
Hmm, lopott autóval gázolásnál sem a tulajt ültetik le. Úgy tudom. Persze lehet, hogy tévedek.
De ha a vadész fia a kulccsal kiveszi a puskát a fegyverszekrényből, és lelövi az osztálytársát, akkor nem kell megbüntetni senkit ugye? Mert nem kell rá vallani a vadásznak :)
rock 2008.04.06. 11:07:05
storyline :) 2008.04.06. 11:08:42
Lehet, hogy beszolok kalapácsával lékelték meg azt a judo-s gyereket londonban. Szerintem egy életfogytot megérdemel az, aki nem tartja elzárva a kalapácsát.
storyline :) 2008.04.06. 11:09:54
Így van, ha a fegyver megfelelően volt elzárva, és a gyerek meg 14 évnél fiatalabb, akkor senkit nem lehet becsukni.
Bogyi 2008.04.06. 11:10:24
alex 2008.04.06. 11:10:28
Sajnos nem elég megneveznie az üzemben tartónak, hogy ki vezette a kocsit, hanem igazolnia is kell egy teljes bizonyító erejű magánokiratban. Amennyiben nem állapítható meg, ki vezette a kocsit, az üzembentartó csak a közigazgatási bírságot fizeti meg, büntetőpontot viszont nem kaphat. Tehát tényleg a tulajt (üzembentartót) büntetik meg, ha nem derül ki, hogy ki vezette az autót, ebből következik, hogy a szabálysértést elkövető nem kaphat büntetőpontokat és a jogosítványát sem vehetik el, ha nem derül ki a kiléte.
Kiegészítésként: ha a gépjárművet használatba vevő személy a bírság fizetésére kötelezett, és a jogerős határozatban megállapított bírságot határidőig nem fizette meg és azt tőle behajtani sem lehet, a bírság megfizetésére végül mégis az üzemben tartót kell külön határozattal kell kötelezni. Ilyenkor az üzemben tartó pl. polgári peres eljárásban követelheti vissza a pénzét.
A fentiekből látszik, hogy sok esetben nem a szabálysértőt hanem az üzembentartót büntetik, aminek eléggé csak pénzbeszedés célú szaga van, mondhatnánk úgy is, hogy bűzlik az egész.
"Mégiscsak kell valamit tenni, hogy ne lehessen "családtagom ellen márpedig nem vallok" dumával felelősségre vonás nélkül szabálytalankodni, nem?" - Igen, a rendőrség állítsa meg, és büntessen ott helyben! Ausztriában például meg tudják állítani az autókat. Ha valaki annyira siet, és a közeg megállítja, 20percig nezegetik a papírjait stb., máris nem érte meg annyira sietni...
Végül, de nem utolsó sorban nem csak magyar rendszámú autók közlekednek Magyarországon, akikkel szemben a lefényképezés szabálysértés esetén gyakorlatilag semmit sem ér, csak a megállítás és pénzbüntetés, vagy az gépjármű lefoglalása célravezető (pl. Ausztria ismét). A külföldiek így szinte nyugodtan szeghetik meg a szabályokat, csak a tettenérés működik ellenük.
A kinnfelejtett értelmetlen 30as tábláknál való mérésről ne is beszéljünk...
Véleményem szerint ez a törvény nem a megfelelő irányból közelíti meg a problémát, és a rendőrséget sem ösztönzi a tettenérésre, mivel úgyis fizet valaki. A balesetmegelőzés meg kit érdekel...
beleszolok 2008.04.06. 11:10:42
"beleszolok te seggfej, a késeket és a kalapácsokat is el kell addni sőt mindent ami nehezebb mint a vatta és megölhet egy embert:-)) "
Ritka nagy gyökér vagy, jóember, de nem baj, csak így tovább, sziklaszilárdan.
beleszolok 2008.04.06. 11:13:15
beleszolok 2008.04.06. 11:06:34
"Így van, ha a fegyver megfelelően volt elzárva, és a gyerek meg 14 évnél fiatalabb, akkor senkit nem lehet becsukni. "
Jogos, de ez nem azt jelenti, hogy nincs felelős, hanem, hogy nem böntethető.
alex 2008.04.06. 11:17:00
storyline :) 2008.04.06. 11:22:40
Dehogy lesz. Le lehet pl. szedni az első rendszámot. Aztán ha belekötnek valakibe a rendszám hiánya miatt, akkor be lehet vitetni egy "Most találtam a X úton!" felkiáltással a rendőrségre egy ismerőssel. Természetesen ilyet csak aug 13-án, pénteken, havazásban, egy német magánautópálya forgalomtól elzárt szakaszán nem ősi román szokás tenni.
storyline :) 2008.04.06. 11:25:05
Na, éppen erről van szó, nem büntethető. Miért is kellene nekem azért fizetnem, amiért valamelyik kocsimat a családomból többen is használnak, és nekem a mai feldolgozási sebesség mellett emlékeznem kellene arra 3 hónap távlatából, hogy aznap, akkor éppen ki vezetett. Na nemá.... mi ez, ha nem faszság.
beleszolok 2008.04.06. 11:26:11
"beloszolok: szerintem is megtámadják ezt a törvényt az alkotmánybíróságnál. "
Azzal nincs is semmi baj, ha megtámadják. Majd ha alkotmányellenes, akkor ne legyen érvényben.
zajcev 2008.04.06. 11:31:13
nem jó ez nem jó az,nem úgy kell azt csinálni stb ebben jók vagyunk,csak akkor vki mondja meg mit kéne, hogy változzon a helyzet. erröl kéne vitázni nem csak mindent lehurrogni.
szvsz ott kezdődik a gond, hogy nincsenek normális utjaink, elakarok vhova jutni, pl pécsröl -nagykanizsa vagy zalaegerszeg hát nem kivánom senkinek, traktorok,hétvégi soförök, falu falu hátán, 30-40-50es táblák mindenfelé. ha lenne gyorsforgalmi út,sok sztráda, akkor igen vágjuk le a tökét annak aki faluban 80al megy. a rohanás a sok előzés rossz, "beláthatatlan" utak ezek a felelősek a balesetekért,az már csak egy ok okozat h emiatt gyorsan hajtunk mert haladni kell...
meg az oktatás 30óra városi vezetés jobb esetben, vicc. hányszor gyakorolják a vészfékezést, vagy sztrádán vezetést?
az állam rossz gazda ugye tudjuk, falu elött kinn a tábla "faluban 50el lehet menni,és mérnek ám!!" akkor mindegy hogy ki fog lekamerázni. persze vasut, sok hülye 30as tábla az más eset... amuy ausztriában falu dönthet h megengedi e a 70et, itthon is joguk van hozzá. látott már vki ilyet?
Csigatigris 2008.04.06. 11:32:34
beleszolok 2008.04.06. 11:34:43
beleszolok 2008.04.06. 11:13:15
"Na, éppen erről van szó, nem büntethető. Miért is kellene nekem azért fizetnem, amiért valamelyik kocsimat a családomból többen is használnak, és nekem a mai feldolgozási sebesség mellett emlékeznem kellene arra 3 hónap távlatából, hogy aznap, akkor éppen ki vezetett. Na nemá.... mi ez, ha nem faszság. "
Az, hogy némely idióta ennek alapján nyomja neki, mint állat, és esetenként balesetet okoz, az nem faszság? Nekem nincs azzal bajom, aki a kerepesi kétsávos 50-es részén 70-el, vagy akár 80-al nyomja neki, mert az szvsz nem balesetveszélyes, az értelmes határokon belüli gyorshajtással semmi bajom, de azért ez a gerinctelenség engem irritál.
Beleszólok válasz 2008.04.06. 11:37:10
alex 2008.04.06. 11:17:00
"beloszolok: szerintem is megtámadják ezt a törvényt az alkotmánybíróságnál. "
Azzal nincs is semmi baj, ha megtámadják. Majd ha alkotmányellenes, akkor ne legyen érvényben. "
Nah ez a baj, hogy vírit, hogy az! Ez csak nálunk működhet, hogy valamit előbb ránkerőszakolnak, aztán ha sikerül belekötni, akkor visszavonják.
Ezalatt viszont egy halom alkotmánysértő rendelkezés történik. Ennek úgy kellene történnie, hogy előbb alkotmánybíróságon átfuttatni és utána érvénybehelyezni...
alex 2008.04.06. 11:37:13
Machiavelli 2008.04.06. 11:39:56
alex 2008.04.06. 11:42:45
Köztársasági elnök küldhette volna normakontrollra.
Akár előzetes normakontrollt is be lehetne vezetni...
storyline :) 2008.04.06. 11:50:09
Nem tudom mi köze a gerinctelenségnek ahhoz, hogy van mondjuk 3 autóm, egyikre sem úgy loptam a pénzt, és nem íratok anyámmal menetlevelet azért, ha át akar menni az egyikkel a szomszéd város teszkójába, és véletlenül 30 helyett 37tel megy át az egyik vasúti átkelőn... Ez most kb olyan, mintha különadót vetnének ki a késekre azért, mert sokba kerül az egymást megszúrkáló cigányok gyógykezelése az országnak...
beleszolok 2008.04.06. 11:58:44
A különadó pedig jó ötlet a késekre :D
Liberté_73 2008.04.06. 12:00:27
Ha valakiben mégsem kellett volna megbíznod annyira, akkor ezen okulva később vele is papírozol.
Egyéni felelősség.
alex 2008.04.06. 12:02:40
storyline :) 2008.04.06. 12:06:55
Változtass nevet légyszi Captivité_73-ra, az jobban illik a mondókádhoz.
Ez kb annyira életszerű, mint az 5 évig megőrzött parkolójegyek.
egyenlítő 2008.04.06. 12:25:31
Objektív felelősség. Nem túlzás-e, hogy a fénykép alapján feljelentetteknek fele nem kívánja megnevezni a közeli hozzátartozóját, aki a kocsit vezette? Jó, tudom, tegyünk minden csomagtartóba egy rendőrt.
A közlekedési szabálytalanságok-bűncselekmények nagy része csak tettenéréssel bizonyítható. Ehhez is kéne minden csomagtartóba egy rendőr. Mindenesetre akit egyfajta szabálytalanság miatt megbüntetnek, az a többire is vigyázni fog.
Egyébként nyugi. Lesz ez még így sem. Az egyik olajsejkségben már építik ki a kötelező GPS ellenőrzési rendszert. Túl sok Lamborghinit törtek az utóbbi időben.
Azt pedig tessék tudomásul venni, hogy minden fejlesztés kurva sok pénzbe kerül. Lehet választani, hogy adóból, vagy magánpénzből történjen. De b.szni is, meg szűznek is maradni egyszerre nem lehet.
Persze az is egy megoldás, hogy a sok hülye autós maradjon otthon, akkor nekem nem kell a dugóban ácsorognom.
egyenlítő 2008.04.06. 12:28:46
Az úgy volt, biztos úr, hogy szalonnázok a küszöbön, jött a szomszéd, és beleesett a bicskába. És így még tizenháromszor.
storyline :) 2008.04.06. 12:49:51
:DDDD
Liberté_73 2008.04.06. 12:55:23
Liberté_73 2008.04.06. 12:00:27
Változtass nevet légyszi Captivité_73-ra, az jobban illik a mondókádhoz." - rendben, rögvest azután megteszem a kedvedért, ahogy te átnevezted magad Dönincs-re, hiszen a mondókád értelméhez az sokkal jobban illik.
storyline :) 2008.04.06. 12:58:55
Hány km-t vezetsz egy évben?
Liberté_73 2008.04.06. 13:16:05
Miért kérdezed?
wynarsky 2008.04.07. 10:15:43
igen elnézést kérek, ha tényleg nem lehet a jogsit elvenni, akkor figyelmetlen voltam.
Fityesz-szeminárium???direkt írtam, hogy nem kívánok politizálni.
ez az objektív felelősség egy baromság, akár a GyF akár a Viktor találta ki.Ez az objektivitás.
Ha arról lenne szó, hogy ezzel millió éltetet mentünk meg, akkor legyen, de nem, itt megint arról szól a dolog, hogy ki fizet, valaki fizessen. Hiába a trafi, a 30-as tábláknál, a baleset attól ugyanannyi lesz...Ez pénzbeszedés, semmi más. Az indulatból elkövetett hülyeségekért amiket leírtam, bocsánatot kérem Gyurcsány Ferenctől:)
Jó a törvény, csak így tovább
Az utolsó 100 komment: