Magántraffipax indul

2008.04.05. 08:35

Hamarosan itt a május elseje, az emelkedő bírságok, és közben életbe lépett az objektív felelősségről rendelkező törvény, azaz a jármű üzembentartója mindenképpen felel az azzal elkövetett szabálysértésekért. A korábbi gyakorlattal ellentétben tehát, amennyiben olyan személy vezette az autót, aki ellen nem köteles vallomást tenni vagy nem akar, akkor neki kell kifizetnie a büntetést. Ettől azt remélik, hogy jelentősen javul a mostani 50%-kos eredményesség a lezárt szabálysértési eljárások tekintetében. Mindez a de Jure jogászmagazin által rendezett konferencián is kihangsúlyozódott. Ennek a kérdésnek a kapcsán visszatértek a sebességmérésbe történő önkormányzati bevonásról folytatott vitákba.

"Az önkormányzati kézbe kerülő sebességmérők esetében a korrupció minden lehetőségét ki kell zárni, a helyhatóságok, illetve a velük szerződő cégek kizárólag olyan zárt rendszerű traffipaxokat használhatnak majd, amelyeknek minden rögzített adatát a rendőrség ellenőrzi", hangzott el a nyilatkozatban. Elképzelések szerint olyan rendszerre van szükség, ahol minden egyes fotó elkészítése után szöveges üzenetet küld egy telefon a rendőrség központi számítógépére, és amennyiben egy üzenethez nem tartozik fénykép, akkor a rendőrség a teljes aznapi csomagot visszadobja. Amennyiben ez többször előfordul, akkor elképzelhető az is, hogy az üzemeltetővel szerződést bontanak. A cél az volna, hogy el lehessen kerülni mindennemű visszaélést. Az önkormányzatok máris jelezték, hogy a kezdeti költségek finanszírozására szeretnének kezdőtőke támogatást kapni.

Arról már korábban írtam, hogy milyen aggályaim vannak a magán traffipaxozással szemben. A legnagyobb baj vele, hogy az egész a befolyó összegekre alapul, és semmi köze a megelőzéshez. Így olyan kavics – és nem homokszem – került a gépezetbe, ami meglehetősen rossz irányba viszi a dolgot. A mellékelt nyilatkozat viszont azt is megmutatja, hogy szakmailag nem egészen felkészült emberek hoznak döntéseket a kérdésben. A Copcars oldalán megtekinthető néhány sebességmérő műszer, és láthatjuk, hogy messze nem a fényképezés dominál a dokumentálásban, hanem a digitális rögzítés videokamerával vagy egyéb háttértárolóval. Nem mellékesen ezek a műszerek nincsenek felkészítve ezekre az extrém igényekre, hogy hirtelen kapjanak egy mobiltelefon egységet, ami a megfelelő tartalmú üzeneteket továbbítja a központba. Akkor ne is beszéljünk arról, hogy sejtéseim szerint hol tart a fogadó oldali fejlesztés. Az eredeti problémák pedig továbbra is ott vannak. A szerződött céget semmi nem akadályozza meg abban, hogy ne a balesetveszélyes útszakaszokra koncentráljon, hanem például azokra a vasúti kereszteződésekre, amelyeken évtizedek óta nem jár vonat, de fenntartják, ezért érvényes rá a korlátozás. További ötlet a több sebességmérő üzemeltetése is, amiből némelyik nem küld üzenetet, hanem a sajátzsebes büntetést szolgálja.(Miket írok én itt…) Ami pedig a legnagyobb baj, hogy kevés hatása van a közlekedési morál javulására. A magán mérés akkor ideális, ha elbújva végzik, mert úgy hatékony. Akkor az autós csak hetek vagy hónapok múlva értesül róla, hogy lassítania kellene, addig pedig száguld tovább. A többi visszaélési ötletemet már el sem mesélem ezek után, mindenki gondolkozzon magának.

A lényeg az egész mérésben az volna, hogy ahol egyértelműen gyorshajtós útszakaszok vannak balesetekkel, ott csökkentsük a sebességet. Ez pedig csak úgy működne, ha nem holmi magánszemélyek és cégek, hanem a hatóság embere kivonul, azonnal kiszed a sorból, és közli a várható büntetést. Bónuszként pedig a pénzért megtudhatja az autós, hogy 10 km-el odébb hasonló várja, ha nem lassít. Ennek volna értelme, és akkor el is hihetnénk, hogy az egész nem arról szól, mint minden, vagyis a pénzről. Akkor hihető és teljesen hiteles volna, hogy az emberi élet az érték.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr42412029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jodalit33 · http://www.srbija.blog.hu 2008.04.05. 19:43:30

Az önkormányzatok is fognak üzemeltetni párat. Én ismerek olyan környéket, ahol pedig ez jól fog jönni. Lásd a 43-as utat Nagylak és Szeged között, ahol életveszély átkelni az úton. Szerintem szükség van rá. A gyerekeidet sem ütik majd el 50-nel 30-as táblánál, ha minden sarkon ott lesznek majd, a korábban emlegetett "aranyláncos, kigyúrt" traffipaxosok.

száguldozó 2008.04.05. 19:54:14

Aki csak szolídan lépi túl a sebességet, annak nincs sok félnivalója. Igaz a bünti húzós, de csak 30%-nál indul. Ez azt jelenti, hogy lakott területen 66-tal nyugodtan lehet menni. Autópályán meg 173-mal.
Kell ennél több?

Sokkal jobb lenne ha kisebb szabálysértésnél is lenne kisebb bírság, de az ugyebár már túl munkás lenne, nem lehetne vele kaszálni...

Kangörény 2008.04.05. 20:00:57

Na igen, a "közlekedjetek szabályosan" véleményt megfogalmazók valószínűleg nem tudják, hogy szinte senkinek nem lenne kifogása a trafik ellen, ha azokat tényleg a balesetek megelőzése miatt használnák, nem pedig pénzbeszedésre. Én mindenesetre elérkezettnek látom az időt egy jópofa radardetektor beszerzésére. Ugyanis amerre rendszeresen közlekedem, ott tele a környék felesleges 30-40-es táblákkal, amiket nem szándékozom betartani.

zorglub 2008.04.05. 20:02:18

Akik betartják a sebességkorlátozást, azok nincsenek büntetve. Őket a szigorítás nem érinti. Akik ágálnak a büntetések ellen, azok szoktak gyorshajtani. Annyira, de annyira tudom őket sajnálni.

akarki 2008.04.05. 20:03:46

A jó magyar szokás utak építése helyett táblát rakni 15 km/ora stb. és büntetni a jó tejelő megfoghato szerencsétlen dolgozó embert.
A nagyok üdvédjei ugyis kimagyarázzák a sürgős esetet.A rendőreinket meg közterületfelügyelőnek kell küldeni hiszen már az autosokat is privatizálják.

zorglub 2008.04.05. 20:08:33

Az a szocialisták görénysége, hogy az indoklatlan sebességkorlátozás nem lett ugyanúgy "nullatoleranciásítva", mint a sebességkorlátozás be nem tartása.

Az ilyen törvénykezési gyakorlat miatt utálják őket zsigerből egyre többen.

Kangörény 2008.04.05. 20:11:12

zorglub, pl. pont rólad írtam az előbb. Te gondolom nem vezetsz, ezért még véletlenül sem vétesz a szabályok ellen. Ha rosszindulatú lennék akkor azt kívánnám neked, hogy mielőbb járjon rád a rúd, ugyanis olyan ember nincs, aki soha semmilyen szabályt nem szeg meg. Akkor aztán nyúlj be mélyen a pénztárcádba és fizess és mondogasd közben azt, hogy megszegtél egy szabályt és ez így igazságos.

Kangörény 2008.04.05. 20:14:58

Megjelent a pártpolitika, halleluja! zorglub, nemsokára a fidesz fog kormányozni, szerinted ők megteszik, amit ezek a mocskos komcsik nem??? Ha szerinted igen, akkor nagyon naív vagy.

Bjossy 2008.04.05. 20:16:45

Szerintetek hogyan lehetne kikényszeríteni a hatóságoktól az INDOKOLATLAN korlátozások megszüntetését? Ez itt a fő kérdés, azt hiszem.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.04.05. 20:16:48

Hülyeség.
Ezt a problémát a gépkocsigyártókkal karöltve leeht csak megoldani.

A navigáció legyen alaptartozék, és mindig korlátozza a sebességet az adott útszakaszon megengedett maximális sebességre.
Akkor már csak azt a pár gányolót kell elkapni, aki ilyen chiptuninggal foglalkozna.

Bjossy 2008.04.05. 20:18:28

At isten bassza meg, miért kell már ide is belekeverni a pártpolitikát. Ez a hatósági packázás kurvára nem erről szól.

KaPé 2008.04.05. 20:23:07

száguldozó, 50ig 30%, 100ig 20%, 100 felett 10% a büntetési határ. tehát 50 helyett valóban mehetsz 65tel, 90 helyett 108cal, de 130 helyett csak 143mal.
30as táblánál pedig 39cel.

postakocsi 2008.04.05. 20:27:18

akarki,
persze, téged hányszor büntettek meg ilyen tábla miatt?
Bárki bármit mond, szerintem jó dolog hogy végre valami történik. Nézzétek meg ausztriát, ott kb. 10x ennyi trafi van hasonló lélekszám és autószám mellett. Jelenleg magyarországon egy kisvárosnyi ember hal meg az utakon elsősorban a gyorshajtás miatt. Ha esetleg valamelyik rokonod, barátod benne lesz ebben a "tömegben", akkor is ezt fogod mondani?

zorglub,
persze erről is a szocik tehetnek...
ÉBRESZTŐ!!!!!! Amióta aludtál, volt már egy MDF és egy Fidesz kormány is hatalmon....

geeb 2008.04.05. 20:43:31

Én sem értek eggyet, főleg hogy túl sok az indokalatlanul kirakott 30-as és a stopp tábla. Miért kell oda is kirakni ahol belátható a kereszteződés sztem csak azárt hogy kétszer keljen megállnia a sofőrnek aki eszt nem tesz kegyetlenül megharácsolni. 35 főut H.böszörmény elősször 60-as tábla aztán 30-as és még forgalom lassító terelősziget és aztán helységjelzötábla, mindenki legalább 60 körül megy majd a helységjelző után talán lelassít 50-re szóval van mit finomítani a másik oldalon is csakhogy nekik nem jár érte bírság. Én is elítélem az arogáns gyorshajtókat főleg amikor a kanyarodósávban előz amikor megyek 90-100- között az neki nem elég, és sajnos ragadós a példa.

kehes 2008.04.05. 20:43:31

a kigyúrtkopasz aranyláncos viszont nem lesz hatósági személy... elő a gázsprét, bézbólütőt aztán gyerünk. legalább nem kapunk érte többet, mint egy rendes emberért

één 2008.04.05. 20:52:49

Mivel ezek is a pénzből élnek, ugyanaz fog történni mint a parkolótársaságoknál.
Napi x darab büntetést ki KELL MAJD szabniuk!! (különben nem lesz rentábilis az üzlet, a traffipaxot működtető cég részére.)
Ez pedig magyar módra hogy lesz??
Keresnek egy helyet, ahol egy korábbi útépítés miatt kintmaradt a 30-as tábla, és majd kaszálják az 50-el arra haladókat...

AI 2008.04.05. 20:56:46

Na. Nem kell rögtön rohanni a vérestálért. Ahogy szaporodnak a trafipaxok, majd úgy fognak szaporodni szépen a detektorok, blinderek, buherált rendszámok meg miegymás.
Szóval nem hiszem, hogy végünk lenne mint a botnak.
Ugyanakkor nem lenne hátrány, ha a sok sasszem meg démonhill egy kicsit visszavenni kényszerülne.

egyenlítő 2008.04.05. 21:00:00

Szóval mérjen a rendőr. Helyes. Vegyenek fel még kb. 10000 rendőrt (darabja 5 millió évente), vásároljanak 3000 rendőrautót, ugyanannyi trafipaxot. Lenne it rögtön népszavazás! No meg a rendőrség is élvezné a munkát, hiszen a bevétel nem hozzá folyna be.

albinviggen 2008.04.05. 21:01:41

Áruld már el movhu, hogy milyen megelőzést hiányolsz? Minden útszakaszon pontosan tudhatod, hogy mennyivel mehetsz. Ha gyorsabb vagy, rábasztál. Évtizedek óta pofáznak a gyorshajtásról, mit nem értesz még mindig? Ha ott áll a traffi, akkor lassítasz, ha nem, akkor nem? Szerinted ez a megelőzés?? Elém már ugrott ki gyerek labdával, nem kívánom az érzést senkinek. (nem lett baja)

avirex801 2008.04.05. 21:04:29

Kakas,nekem nem X5-ösöm van,de hol élsz öccse a középkorban? kívánom Neked,hogy ha elmész nyaralni,végig egy traktort kövessél a Suzukiddal-mivel sajnálod még pályára is a cash-t-,én sem szeretem a pöcsölős "mindentörvénytbetartok oldalrafésült hajú feketevastagkeretes szemüveges szakmunkásbajúszos usereket.. fogjad öccse a 2 purgyét,add el a szutykodat,azt járjál BKV-vel,az ilyeneknek mint te vagy az való,minket meg hagyjál közlekedni 70-nel olyan helyen,ahol van 4 sáv és lehet haladni..

na nehogy már te érjél oda a következő lámpához hamarabb a Dévómatizoddal.. bebaxna..

hondás 2008.04.05. 21:12:16

Egyrészt postakocsinak mondom, hogy Magyarországot és Ausztriát autószámban azért ne hasonlítsuk még össze... Nem akarok senkit sem elkeseríteni, de a sógorok sokkal jobban állnak nálunk.
Másrészt meg nem tudom, miért féltek ezektől a trafipaxoktól. Igenis minden faluba be kéne rakni egy sasszemet, és nem elbújtatva, hanem úgy, mint az M1-en, fényképezzen, és akkor a sofőr akkor és ott rájön, hogy lehet, hogy lassítani kéne. Magyarországon iszonyatos a közlekedési morál, és ez nagyrészt annak köszönhető, hogy mindenki azt gondolja, hogy az ő A-ból B-be való lehető leggyorsabb eljutása a világ elsőszámú prioritása. Pedig a közlekedés közösségi esemény, így gyalogosok is vannak, meg táblák is. Nyilván azon lehet vitatkozni, hogy miért vannak felesleges 30-as korlátozások, de az szerintem tarthatatlan, hogy egyesek simán 80-90-nel mennek át lakott településeken. Higgyétek el, ha itt sok embert megvágnak rövid időn belül, és összegyűlnek a pontok meg a családi kassza sem bírja el a bírságot, le fognak állni az autóversenyzők.

Cleric 2008.04.05. 21:12:59

Google mindannyiunk barátja, át kell nézni a külföldi és magyar radardetektoros fórumokat, teszteket és be kell szerezni egyet. Azzal kell harcolnia az egyénnek, amije van, ha már nem tudunk összefogni.
Legalább 1 autós érdekvédelmi szervezetünk lenne...
Ja és ha fixen telepített radarok is lesznek, azokon segít majd a nagykalapács, vagy egy festékspray.
Mielőtt bárki letámadna nem szoktam száguldozni, a már unásig emlegetett "ottfelejtett" táblák mögött megbúvók aggasztanak.

Pici-Zooo 2008.04.05. 21:13:34

avirex801 4 sáv és 70? tegyél elé egy 1-est úgy a frankó! A suzukisok az ő autójukkal meg menjenek a szervízútra döcögni 30-al!!!!

x 2008.04.05. 21:14:07

Egy illetékes nyilatkozta, hogy 2.000.000 esetre számítanak egy éven belül. Minimum bűntetés 30.000Ft, max. 300.000. Számoljunk csak 50-el: azaz 100.000.000.000 Ft (!!!) a tétel. Na értitek már?

Egy újabb adó, amit mindenki fizet, ki mennyi km-t tesz meg alapon. Mert ki vannak már baszva évek óta a felesleges és betarthatatlan táblák. És nem kell a nyugaton így meg úgy példa: ott mindenhol van elkerülőút és autópálya... És nem basznak ki 40-60-as táblákat, csak mert kicsit repedt az út, stb. És nem kell 30-40-el menni a vasúti átjárókba, sorolhatnám...

Cleric 2008.04.05. 21:17:54

100.000.000.000 Ft ???
Ez annak a ténynek a fényébe szép, hogy idén összesen 4 milliárd forint jut Pest megye útkarbantására. Nekem már nagyon elegem van abból ami ebben az országban folyik.

Hipósgriff 2008.04.05. 21:23:30

Lassacskán fellendül a radar/lézer detektorok és zavarók forgalma:)
Nekem van egy detektorom (nem tilos használni!), 19 e. pénzért vettem. Eddig háromszor mentett meg (30-as táblánál 45). Ezzel régem behozta az árát.

joe doe 2008.04.05. 21:25:41

- reális, betartható szabályok
- szabályok betartásának maximális ellenőrzése (pl M7, szo du, középső sáv, 80km/h, kiszed, 300e-re büntet, autót bezúz)
- pályán 160, vagy német rendszer (tükör és index nem felesleges fogyasztástnövelő berendezés), toláslért felnégyelés, feltartásért lásd feljebb
- balesetveszélyes helyeken trafi (statek alapján, nem az M1 Bábolnai egyenesében...)
- rendőrség feladata, megállít, felír, kész, sok helyen így megy Európában (bíróság se bírja, akkor magáncég itélkezik majd???)
amúgy kizárólagosan pénzbeszedés lesz, hiszen a jogért fizet a vállakozó, érdeke a max bevétel, mint az önkormányzatnak is

TeaSet 2008.04.05. 21:26:19

Komolyan mondom nevetséges, hogy sír a szátok!
Azokat a kurva szabályokat olyan nehéz betartani?
Lehet menni 66-al a városban, mert azt még nem büntetik? S ha majd egy gyereket ütsz el, s az a 16 km/h fog számítani! Én kitaposnám a beledet, ha emiatt ütnéd el a gyerekem!!

Tessék szépen a rendőrséget, meg a közutat basztatni a kintfelejtett táblákért, nem itt rinyálni. Ja hogy csak ez előbbi megy? Bocsi.

Nekem a sok műmájer, kormányt fél kézzel fogó, félig oldalt dőlő, laza emberekből van elegem (de kurvára nevettséges úgy autót vezetni), akik 2 percért nyomulnak, hogy a festett szolis kurvájukhoz hamarabb oda érjenek!

movhu 2008.04.05. 21:27:21

albinviggen 2008.04.05. 21:01:41

Tudod azóta, mióta kaptam a kedves Centrumtól 4 évvel ezelőttre kettő büntit, olyan helyre, ahol tuti nem jártam, azóta vannak kétségeim. Jelzem, mindig jeggyel parkolok, életemben 2-szer járt le, és aznap elmentem befizetni.
Majd amikor neked is megérkezik a magáncégtől a levél, és kimész a helyszínre, ahol már furcsa mód nincs ott a korlátozó tábla, de aznap útépítés miatt engedéllyel kint volt (papíron!!!), akkor majd te is megtudod miről beszélek, amikor állami kézben akarom tartani a büntetés jogát.

joe doe 2008.04.05. 21:30:39

+1
azon filózott vki, hogy a "felesleges 30 miatt fékezés, majd gyorsítás lesz, alacsonyabb fokozat, magasabb fodulatszám, levegőszennyezés...tűdőrák, stb..., tiltsuk be a közlekedést.
a "baby on board pedig" talán elfilózhatna azon, hogy nem feltétlen kellene mindenki másnak "rajtam kivül" vigyáznia gyerekemre, szülőmre, stb.

avirex801 2008.04.05. 21:41:26

városon belül gondoltam.. nem pályán.Pályán oké a 170 is simán.. alap..

avirex801 2008.04.05. 21:41:59

Pici-Zooo az előbbi komment neked ment :)

albinviggen 2008.04.05. 21:42:04

Movhu! Idézet tőled: "A legnagyobb baj vele, hogy az egész a befolyó összegekre alapul, és semmi köze a megelőzéshez."
Én erről beszélek, nem a Centrumos parkolásodról. Meg arról, hogy olyasmiről mondja mindenki a frankót, amit még senki sem látott...

joe doe 2008.04.05. 21:42:31

egyenlítő!

van elég rendőr és autó..., persze nem a kváknál kéne az időt bszni.

kakas, te is a "baby on board" by milupa vagy??? a faxom viszázzon rád amikor tükör és index nélkül váltasz sávot, az ifa menjen rád!!!, persze a szabályosan közlekedőt aki basztatja büntessék, de nehogy mán a szétnemnéző traktoros felhajtsárosgumivalmezőről legyen az áldozat, metrt a 86-os úton 100zal mentél, és staisztikailag gyorshajottál, ennyi erővel mindig az a hibás aki nem ott lakik ahol a baleset történt, hiszen ha nem megy arra, akkor...

Manyizga (törölt) 2008.04.05. 21:45:20

Az a legjobb az egészben, hogy minden "bemérés" a rendőrségre fut be. Ott dolgozzák fel. Tehát, ha a magántraffipax véletlenül rendőrautót fotózna le, akkor azt gyorsan ki tudják venni. :))

movhu 2008.04.05. 21:47:52

"Meg arról, hogy olyasmiről mondja mindenki a frankót, amit még senki sem látott... "
Nem gondolom, ismerve az itteni helyzetet, hogy alaptalanok lennének a félelmeim...de meglátjuk, valahogy úgyis lesz.

zorglub 2008.04.05. 22:05:28

A politika felügyeli az ilyen szabályozások bevezetését (is). Jelen esetben Kondorosi Ferenc (MSZP) államtitkár felügyeli és irányítja ezeknek a nullatoleranciás jogszabályoknak a bevezetését. Mivel ezek a szabályozások (alkohol, gyorshajtás és még sorolhatnám) nagy lakossági figyelem alatt születnek, ezért a hasonló figyelemmel és kontrollal, és nem utolsósorban körültekintéssel (pl.: felesleges sebességkorlátozások rendszerének újraszabályozása a jelen radaros szabályozással együtt, hogy a nem túl népszerű regulációk népszerűségcsökkentő hatását csökkenteni tudják) kellene a hatalmat gyakorolni. Miért nincs ebben politika, kérdem azokat, akik pont ebben a kérdésben nem látják, akarják látni azt ami egyértelmű? (nekem :))) )

joe doe 2008.04.05. 22:06:36

- baleset elenyéső száma történik pályán, mégis itt a legtöbb trafi (salzburg-münchen pálya, 2 sáv, nix leálló és mégis hajrá, itthon szélesebb sávok, aztán mégis "dögölj meg" 100zal sok helyen)
- M0, a balesetek nem gyorshajtás miattiak legtöbbször, hanem soderes kivágódik, stb
- körültekintés hiánya, index, tükörnemhasználat, szóródó soder, ezt a trafi nem tudja sehol ellenőrizni
- rendőr széttárja kezét, ha 1 hét alatt 2 kő veri szét szélvédőd a M0-on,
MIRŐL BESZÉLÜNK????????????

tojgli 2008.04.05. 22:45:54

Aki azt mondja, hogy mindig minden körülmények között betartja a KRESZ-t és a sebességkorlátozást, az egyszerűen ostoba. A KRESZ egy gumiszabály, amiben bármikor rád kenhetik, hogy nem tartottad be. A KRESZ szerint ugyanis lehetetlen előzni a gyakorlatban. Hogy a relativ gyorshajtásról már ne is beszéljek. Nincs az a helyzet, amiben ne meszelnének el a bíróságon.
Így kedves nagypofájú "nemkellszáguldozni" kollégák, ha majd a saját bőrötökön érzitek meg a rendszer előnyeit, majd ti is felébredtek. Egyébként a városban, ahol élek, most is van olyan, aki bármilyen szabálytalanságot elkövethet és el is követ, pofátlanul és nyilvánosan. Ez ezután sem fog változni...

krumi 2008.04.05. 22:53:14

Elvben a törvényhozás (parlament) a végrehajtó hatalom (kormány, ez esetben a rendőrség) és az igazságszolgáltatás (bíróság) nem lehet privát. A gyakorlatban a rendőrségnek látszó magánhadsereg kioszthat egy sokutcás, üldözős, gumilövedékkel lövöldözős, fővárosi nagy verést a "nem minket pártolni látszó" néptömegeknek. Tudatosan lejáratva a valódi rendőrséget.
Elvben szeretjük a biztonságot, a törvény előtti egyenlőséget, a rendet... A gyakorlatban a magánsebességmérők kasztjának igazságosságára bízzuk magunkat. Mert a cégtulajdonost is beméri majd a saját embere, gépe. Akinek lesz sebességmérő berendezése, az önmérséklésre képes jóakarónk lesz, aki nem él vissza hatalmával. Nem bűnszövetkezik a hasonszőrűekkel, nem vásárol magának parlamenti képviselőt születésnapi ajándék gyanánt, nem épít börtönt azok számára akiket lefényképezett és összefogdosott, mert rendes, fasza gyerek, inkább demokrata mint goromba. Akik meg eddig végezték ezt a munkát, azok alkalmatlanok rá. Hát, lehet.
De ha lesznek privát bíróságok, akkor az már engem is érdekelne. Szeretnék foglalkozni (jóindulatúan, becsülettel, hozzáértéssel) azok ügyével, akik a sebességmérés magánosítását szorgalmazzák.

Tamas 2008.04.05. 23:07:37

A KSH-nál meg lehet nézni, hogy a közlekedés körében melyek a fő baleseti okok? Gyorshajtás, előzés, elsőbbség, követési távolság szerepelnek az elsők között. Mivel a közlekedési morál (és tudás) a béka segge alatt van nálunk, csak a nulla tolerancia segíthet azon, hogy ne dögöljön meg egy -egy nagyközség minden évben baleset miatt. A szép szó a rend őreitől kevés, nekik kellen igazán odacsapniuk. Csak úgy nehéz, hogy a mintaállampolgárok azzal foglalkoznak, hogy tilosban parkol-e a rendőr. Ki nem sz@rja le?

bopat 2008.04.05. 23:07:49

Nemrég láttam hogy bizonyos szakaszokon emelték a sebességhatárokat.
Na ebből kellene még több...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.05. 23:10:10

Az M1 kamerái előre ki vannak táblázva, mégis már milliárdos bevételt termeltek. Miért nem lehet ebből a pénzből újabb berendezéseket vásárolnia az államnak? Mi a francért kellene ezt is kiadni maszekba? Nem elég korrupt még az ország?

wynarsky 2008.04.05. 23:43:45

Barátaim, kedves Autótulajdonosok!
Én most még véletlenül sem politizálni akarok.Hát egyrészről, a Traffipaxról általában az a véleményem, hogy baromság.Igen, úgy ahogy van egy ritka nagy f**ság. Ugyanis a balesetek túlnyomó többsége NEM a gyorshajtás miatt van. Önmagában a gyorshajtás nem balesetveszélyes. A nem megfelelően megválasztott sebesség, legyen szó útviszonyokról, stb., na az már egy másik kérdés. Ha valaki tökfáradt és úgy hajt mint az állat.Az megint más egy kicsit.
A trafi, az egy adónem, amit az autósokra vetnek ki, mer nekik van pénzük, hát fizessenek. Súlyadó, benzin adótartalma, átírási illeték, stb. És az autópályadíj. NA az igen.(erről akarok népszavazást kezdeményezni, ha lesz időm, nem fizetek nyolcszor)
Akkor hinnék ezeknek a bunkóknak, ha azt látnám, hogy a rendőrök vasárnaponként gumibottal ütlegelik a jugó vendégmunkások buszsofőreit, akik gondolkodás nélkül 120-al nyomulnak végig kis falvainkon, mer sietnek. Egyet sem láttam még soha, hogy lekapcsoltak volna. A barátnőmet a használaton kívüli vasúti átjáróban 45-el harminc helyett, na azt igen...Engem meg egyszer Pécsen 60-as táblánál 67-tel, és azt mondták: örüljek, hogy nem veszik el a jogsim, CSAK 7000 Ft a bírság.
Az objektív felelősségről meg ez a véleményem:
Gyurcsány Ferenc szigorít...Zéró toleranciát hirdetett a közlekedési szabályszegőkkel szemben, a gyorshajtásnál pl. rögön a tulajt büntetné, függetlenül attól, hogy ki vezette az autót.

Nézzünk egy értékesítéssel foglalkozó apukát, aki mondjuk saját kocsijával jár üzleti útra:

a fia nemrégiben szerzett jogsit, éshát apa odaadja neki egy körre az autót. A srác persze tutira belefut a 60-as táblánál strázsáló trafiba 72-vel.

Apuka jogsija ezek szerint ugrott. Gatula Feri, ezt jól kiagyaltátok ! Hülyék vagytok Ti mint a segg, az a bajotok. Azt persze mindenki tudja, hogy a jelenlegi törvény segíti a kiskaput keresőket, de ezt így nem lehet megoldani. Mert sok esetben ártatlanok fognak szívni, baszod...

Aztán Feri, mondok én még valamit, lassan el szeretnék én is jutni odáig, hogy zéró toleranciát hirdetek. Mondjuk brékelek súlyadót fizetni, amíg nincsenek rendes utak, és elkúródik a futóművem. Demagóg, mi?

Na, ugyanilyen megveszekedett hülyeség, hogy a gyorshajtók miatt sok a baleset. Nézd csak meg a statisztikákat, a tavalyi sok halottat követelő fekete hétvége után mi történt, amikor a zsaruk az összes trafit bevették.

Hát el nem hiszed, még több halott. Persze összefüggés nincsen, csak szólok.

Elárulok Neked egy titkot Feri: a sok baleset a nem megfelelő sebesség megválasztása, és a kurva sok balfasz miatt van.

Előbb csinálni kell jó utakat, meg nem adni minden hülyének jogsit, aki bejelentkezik érte, bevezetni a felső korhatárt is (ha már van alsó), bizonyos kor felett évente alkamassági vizsgákat tenni, kilóméterlimithez kötni az önálló vezetést, na, majd akkor pofázhattok, hogy a sok gyorshajtó miatt van ennyi haláleset.

Bocs ha hosszú voltam. és tényleg szarok a politikára, ez egyszerűen sötéthülyeség..


Ezt a baromságot meg felejtsed el, mert ha a kishugom beleszalad valami genya trafiba a kocsimmal, figyelmetlenül, én nem mondok le a munkámról, az tuti.

Ja, gondolom Te is tudod, hogy egy automataváltós , szép nagy autóval, nyáron száraz úton, amikor nincs forgalom, Te sem fogsz lassítani egy szaros hatvanas táblánál lakott területen kívül, jó úton mert "annak nincsen semmi értelme"

Vincent Vega 2008.04.05. 23:44:00

Engem épp ma büntettek meg a zsaruk Egerben mert lakott területen 50 helyett 70-nel mentem. Hozzátartozik, hogy egy 2x2 sávos kivezetőszakaszon történt, az Eger tábla előtt kb 100 méterrel. Miközben velem foglalkozott a biztoshölgy, egy Subaru húzott el mellettünk olyan 120-140 km/h sebességgel. Meg is kérdeztem a rendőröket hogy neki majd postán küldik ki a csekket? Azt hiszem inkább azzal kéne foglalkozni aki valóban állat módjára vezet, nem pedig azt baszkurálni aki a forgalommal együtt haladva nem feltartva azt autózik. Ja és nagyon csúnyán néztek a zsaruk mikor megkérdeztem tőlük hogy nemlehetne-e hogy a büntetőpontokat a Smart kártyámra töltik fel...

andd 2008.04.06. 00:08:47

ja, utakat ugyebár nem kellene építani, felújítani.
persze, mivel sokkal egyszerűbb telebaszni mindent korlátozó táblákkal.
hát, a kurva anyjukat, remélem, hogy az Alkotmánybíróság kellően belátó lesz és eltörli ezt a mocskos objektív felelősséget.
mégis, milyen dolog az egy demokráciában, hogy nem a bűnöst büntetik, hanem az üzembentartót?
a szemét naplopó rendőröket basszák ki az utakra és kapják el a gyorshajtókat, de nehogy már ez is csak egy újabb állami bevétel legyen.

Sidani 2008.04.06. 00:24:03

itt egy video minden gyorshajtonak, hogy mi az elonye ha 50 helyett 70el, vagy 70 helyett 90el megy:
youtube.com/watch?v=-uGGvJjR5jw

kujon 2008.04.06. 04:13:58

Istenem, de jó, hogy készülünk elmenni ebből a "kurva országból"...
Az a baj, hogy a Hazámat nagyon szeretem, csak a nyakán uralkodó mocskos, kib@$%ott Államot rühellem, de nagyon.Ha itt maradnék akkor a régen dédelgetett rendszámbeforgató/rendszámtakaró eszközömet csinálnám meg a kocsira.Nem sajnálnék rá egy komolyabb összeget se.

0xFFFF 2008.04.06. 05:36:57

postakocsi !

"persze, téged hányszor büntettek meg ilyen tábla miatt?
Bárki bármit mond, szerintem jó dolog hogy végre valami történik. Nézzétek meg ausztriát, ott kb. 10x ennyi trafi van hasonló lélekszám és autószám mellett. Jelenleg magyarországon egy kisvárosnyi ember hal meg az utakon elsősorban a gyorshajtás miatt. Ha esetleg valamelyik rokonod, barátod benne lesz ebben a "tömegben", akkor is ezt fogod mondani?"

Aha, csak nem a munka nélkül élni akaró cigány família üzemelteti a mérőeszközöket.

Nem azzal a baj, hogy több trafi lesz, hanem, hogy felelősség nélkül fognak üzemelni, ellenőrizhetetlenül, ki tudja milyen módosításokkal, stb. Beszállok a bizniszbe, az itt lelkesedők adják le a rendszámukat nálam, garantálom a szigort.

toyota 2008.04.06. 07:07:30

Ne tessenek mán szélsőségesnek lenni. Nézzék megfele, hány autó fut az országban és abból hány a BMW, A8 meg a többi. Oszt nézzék mán megfele, hogy miféle autókban szoktak a népek elhalálozni, oszt azok hogyan arányolnak az eladott/futó drága-autókhoz. Ne essenek mán afféle cspdába, hogy a hatóság tenyeres talpas balkáni/diktatórikus bugris megoldáskészletét behelyettesítik a saját, autóstársaikkal szembeni averzióikkal, mert ezzel csak arra mennek, hogy itten jól kipufogják magukból az indulatot, oszt lehet fizetni, mint katonatiszt.
Olvastam valahol, hogy Angliában egy különösen veszélyes útszakaszon mán mindennel kisérleteztek, de csak nem nőtt be a közlekedők feje lágya, oszt hullottak rendesen. Erre végső kétségbeesésüke kiírták, hogy "ezen az útszakaszon az autósok többsége betartja a sebességkorlátozást" és viola! drasztikusan visszaesett a bajok száma. Alkalmazzák is azóta mindenfele.
Rágyöttek, hogy ha nem nézik suttyó parszt bűnözőnek az autóssat, akkor az együttműköd a jó érdekébe. Itt meg?
Maguk meg elvannak a Feri meg a béemvéssek zrikálásával, mintha ez befolyással vóna arra, hogy leszen-e magántrafipaksz vagy se.
Gondókodjonak, mielőtt képviseletet választanak maguknak, ha ott az ideje, oszt a kampányigéretek közepette tegyék föl az efféle kérdéseiket is.
Mer hogy "azok" aszt igérték erőssen, hogy érettünk dógoznak majd, még az is lehet, hogy így gondolják, csak nem sikerül nekik.
Mondjuk azt, hogy ez az ötletük f@szság, ne padig aztat, hogy kurva béemvések. Hátha.

KaPé 2008.04.06. 07:23:35

wynarsky, az objektív felelősség csak a pénzbüntetésre vonatkozik, a jogsiját nem veszik el az üzembentartónak. Mielőtt baromságokat írsz, legalább a törvénnyel legyél tisztába.

georg 48 2008.04.06. 07:35:46

Ilyen szépnek indultak anno a parkolási cégek is! Mi lett belőlük? A korrupció melegágya.

georg 48 2008.04.06. 07:38:34

Kihagytam belőle az aljasságot, szemétséget és a sok disznóságot.

Liberté_73 2008.04.06. 10:17:59


wynarsky, te olvasni is tudsz vagy csak írni?

"Gyurcsány Ferenc szigorít...Zéró toleranciát hirdetett a közlekedési szabályszegőkkel szemben, a gyorshajtásnál pl. rögön a tulajt büntetné, függetlenül attól, hogy ki vezette az autót."

ez egy fasság, hem erről van szó, hanem arról, hogy HA nem derül ki hogy ki vezetett, AKKOR a tulajra száll a felelősség. (a fityesz-szemináriumon nem ezt mondták, igaz?) Azaz ha papának megéri eltussolni a fiacska ügyét, akkor biz' ő fizet (jogsiját nem veszik el sztem), ha nem éri meg, akkor a fiacska fizet. Ennyi. Mégiscsak kell valamit tenni, hogy ne lehessen "családtagom ellen márpedig nem vallok" dumával felelősségre vonás nélkül szabálytalankodni, nem? Vagy ennyire kiépült benned is ez a "ezek bármit mondanak, ellenkezzünk ezerrel" hozzáállás?

avirex801 2008.04.06. 10:18:13

Vincent Vega mennyire vágtak+?

beleszolok 2008.04.06. 10:20:52

Szerintem a mindensarkon sebességmérés, pont a tolakodást, szlalomozást, és általános menetidő lassulást fog eredményezni.

Ellenben, én bosszút állok, mert berakok egy kamerát a kocsiba, és az összes lassúhajtót feljelentem, ha bármilyen szabálytalanságot elkövet, még az indexelés elmulasztását is.

dwn2cp 2008.04.06. 10:33:48

Az a baj, hogy ettől nem rend lesz hanem káosz és gyűlölet.
Ez egy újabb pénzkereseti lehetőség a trafi mellett álló izomagyúaknak és a mögöttük álló, a hatalmas bevételen (a naponta több százezer forintnyi jatton) osztozó fejeseknek, politikusoknak. Mert ha a "büntetést" zsebből fizetik az ugye zsebbbe meg és nem megy a költségvetésbe, márpedig olyan lesz a rendszer, hogy aki akar, az megúszhassa féláron, zsebből fizetve.
A lefizetett hivatalnokok jóvoltából megjelennek a fa mögé telepített, láthatatlan 30-as táblák.
A lefizetett műszerhitelesítők picit pontatlanul állítják be a műszereket, no nem nagyon, csak annyira hogy az 54km/h-val közlekedőt a traffipax 56-nak mérje.
Amelyik önkormányzat megengedi (támogatja?) a területén a traffipax hiénák működését, az remélhetőleg simán belebukik a következő választásba.

andd 2008.04.06. 10:35:43

Liberté_73

látom, elég távol állsz a jogtól, ezért elmondom, hogy ezt a nem vallok közeli hozzátartozóra téma nem az utóbbi években lett kitalálva, hanem a jog egyik alapelve.
ezért bízom benne, hogy az alkotmánybíróság lesöpri az objektív felelősség elvét.

Machiavelli 2008.04.06. 10:35:58

Leírom nektek a bátonyterenyei példát okulásul (bányász kisváros Nógrádban, szocialista vezetéssel). A városkában lassanként egyre többeknek van autója, viszont a parkolóhelyek száma az elmúlt 30 évben alig változott. Eddig alig volt tilalmi tábla, tényleg csak ott volt eddig, ahova feltétlenül kellett. A rendőrök alig büntettek az elmúlt 30 évben, akkor sem, ha valaki az útkereszteződés közepén állt meg. Történt olyan 2-3 hónapja, hogy a rendőrség odaszólt a szocialista polgármester asszonynak, hogy ki kéne tenni tilalmi táblákat, mert a rendőrségnek erre lenne szüksége, amit az Önkormányzat mindenféle hatástanulmány nélkül, ötletszerűen meg is tett, teleszórta a várost megállni tilos táblákkal, hogy végre önfeledten büntethessenek. (Na ja, valamiből ki kell gazdálkodni a szocialista vállakozó által jó drágán felújított (Boldvai kapcsolt cég, de ismerős, mi?) rendőrség költségeit!). Azóta gyakorlatilag lehetetlen megállni a belvárosban, azokat az embereket szívatják a legjobban, akik már 30 éve megszokott helyükön parkolnak, amúgy ténylegesen senkit nem zavarva. A városkában nem alakítottak ki új parkolókat, az nem fontos, csak a birság. Ezek után mondja nekem bárki is, hogy ez nem kizárólag pénzbehajtásról szól...

Epikurosz válasz 2008.04.06. 10:37:06

"Hülyeség.
Ezt a problémát a gépkocsigyártókkal karöltve leeht csak megoldani.

A navigáció legyen alaptartozék, és mindig korlátozza a sebességet az adott útszakaszon megengedett maximális sebességre.
Akkor már csak azt a pár gányolót kell elkapni, aki ilyen chiptuninggal foglalkozna. "

Ja, amit mondasz tényleg az :) Megnézném, ha mondjuk autópályán elveszíted a GPS jelet esetleg téves jelet kap (neadjisten direkt zavarják...), mit csinálsz a mögötted szabályosan közlekedő kamionnal...

Machiavelli 2008.04.06. 10:43:21

Nekem van egy megoldási javaslatom a privát sebességmérő cégekkel kapcsolatban. Bizonyára sokan tudjátok, hogy közterületen sem lehet elvileg akárkit lefényképezni, ha a kép portrészerű, azaz kizárólag a delikvens látszik rajta, vagy csak pár ember. Főleg nem lehet ezt jövedelemtermelésre vagy közzétételre felhasználni, mert sérti az illető személyiségi jogait. Gondoljatok csak el egy olyan esetet, amikor gazdag vállalkozó megy a kurvájával valahova, lefényképezi a helyi magáncég, utána pedig birság helyett jól megzsarolja, hogy átadja a feleségének. Bármikor előfordulhat. Szóval nekem az a javaslatom, hogy akiről ilyen felvétel készül, az perelje be személyiségi jogainak megsértése miatt a magáncéget mondjuk 1 milliárd forintra. Gazdaságilag kell megroppantani őket, hogy ne érje meg nekik trafit üzemeltetni. Ahhoz pedig, hogy a bíró megadja a perhez az illetékmentességet, ahhoz az kell, hogy ajánljátok fel a költségek levonása után fennmarad részt valami közhasznú alapítványnak, mint kedvezményezettnek.

Epikurosz válasz 2008.04.06. 10:43:42

Kizárólag a pénzbehajtás a cél. Megint a rendőreink lustasága és pénzéhsége az indító ok. Inkább módosítsunk törvényt és szivassunk meg mindenkit, mint hogy kiálljunk az útra és megállítsuk az autóst! Az objektív felelősség elve egy hatalmas önérdekű gazdasági célokat szolgáló támadás az emberi jogok ellen. Nincs rá semmi szükség! Álljon ki a rendőr és állítsa meg a gyorshajtót és nincs kecmec, hogy ki vezette az autót! Nehogymár az alapvető emberi jogokat bíráljuk felül egy mocskos lusta rendőrség miatt! Ha csak egy-két hónapra rászállnának az ügyre, komolyabb hatása lenne, mint bármely biróságon több hónapot fekvő érdemi érték=0 ügynek. A gyereket is akkor kell büntetni ha rossz, nem két hónappal később, annak nincs semmi érdemi hatása!

beleszolok 2008.04.06. 10:48:15

andd 2008.04.06. 10:35:43
Liberté_73

"látom, elég távol állsz a jogtól, ezért elmondom, hogy ezt a nem vallok közeli hozzátartozóra téma nem az utóbbi években lett kitalálva, hanem a jog egyik alapelve.
ezért bízom benne, hogy az alkotmánybíróság lesöpri az objektív felelősség elvét. "

Azért azt megnézném, hogy ezzel védekeznél a bíróságon, ha a lőfegyvereddel lelőnének valakit.

Vagy valakinek a lőfegyverével lelőnék a te hozzátartozódat.

Beleszólok válasz 2008.04.06. 10:55:01

Ez nem ilyen egyszerű. Ugyanis az ártatlanság vélelmének joga mindenkit megillet. És ha azon a fegyveren mondjuk rajta van a Te ujjlenyomatod, mert két héttel korábban lőttél vele célba? Hmm? Ugyeugye. Bizonyiték kell, az nem bizonyiték, hogy tudjuk kié az autó.

Machiavelli 2008.04.06. 10:56:48

beszolok, te elég nagy butaságot írtál le! Ezek szerint, ha pl egy vadásztól betörés útján ellopott fegyverrel gyilkosságot követnek el és nincs meg az elkövető, akkor a vadászt kell lecsukni 30 évre?

beleszolok 2008.04.06. 11:02:01

Ilyen hasonló névvel olyan, mintha magammal beszélgetnék :)

A lőfegyver sokkal szigorúbban ellenőrzött eszköz, mint az autó. Akkor is felelősséget kell rá vállalnod, ha nincs nálad. Ezt szeretnék kiterjeszteni az autóra is teljesen jogosan. Az autó is életveszélyes eszköz, és igenis vállaljon felelősséget érte a tulajdonosa, vagy adja el.

Ártatlanság vélelmét pedig megkapod, egészen az első határozatig/ítéletig.

rock 2008.04.06. 11:04:15

a magántrafipaxot pártolom ha már a mocskos állam ezt sem hajlandó finanszírozni valahogy mégis vissza kell fogni az ámokfutókat, ez az objektív szarviszont gusztustalan.

beleszolok 2008.04.06. 11:06:34

Machiavelli 2008.04.06. 10:56:48
"beszolok, te elég nagy butaságot írtál le! Ezek szerint, ha pl egy vadásztól betörés útján ellopott fegyverrel gyilkosságot követnek el és nincs meg az elkövető, akkor a vadászt kell lecsukni 30 évre? "

Hmm, lopott autóval gázolásnál sem a tulajt ültetik le. Úgy tudom. Persze lehet, hogy tévedek.
De ha a vadész fia a kulccsal kiveszi a puskát a fegyverszekrényből, és lelövi az osztálytársát, akkor nem kell megbüntetni senkit ugye? Mert nem kell rá vallani a vadásznak :)

rock 2008.04.06. 11:07:05

beleszolok te seggfej, a késeket és a kalapácsokat is el kell addni sőt mindent ami nehezebb mint a vatta és megölhet egy embert:-))

storyline :) 2008.04.06. 11:08:42

rock 2008.04.06. 11:07:05

Lehet, hogy beszolok kalapácsával lékelték meg azt a judo-s gyereket londonban. Szerintem egy életfogytot megérdemel az, aki nem tartja elzárva a kalapácsát.

storyline :) 2008.04.06. 11:09:54

beleszolok 2008.04.06. 11:06:34

Így van, ha a fegyver megfelelően volt elzárva, és a gyerek meg 14 évnél fiatalabb, akkor senkit nem lehet becsukni.

Bogyi 2008.04.06. 11:10:24

Végre vége lesz a hancúrozásnak!

alex 2008.04.06. 11:10:28

Liberté_73

Sajnos nem elég megneveznie az üzemben tartónak, hogy ki vezette a kocsit, hanem igazolnia is kell egy teljes bizonyító erejű magánokiratban. Amennyiben nem állapítható meg, ki vezette a kocsit, az üzembentartó csak a közigazgatási bírságot fizeti meg, büntetőpontot viszont nem kaphat. Tehát tényleg a tulajt (üzembentartót) büntetik meg, ha nem derül ki, hogy ki vezette az autót, ebből következik, hogy a szabálysértést elkövető nem kaphat büntetőpontokat és a jogosítványát sem vehetik el, ha nem derül ki a kiléte.
Kiegészítésként: ha a gépjárművet használatba vevő személy a bírság fizetésére kötelezett, és a jogerős határozatban megállapított bírságot határidőig nem fizette meg és azt tőle behajtani sem lehet, a bírság megfizetésére végül mégis az üzemben tartót kell külön határozattal kell kötelezni. Ilyenkor az üzemben tartó pl. polgári peres eljárásban követelheti vissza a pénzét.

A fentiekből látszik, hogy sok esetben nem a szabálysértőt hanem az üzembentartót büntetik, aminek eléggé csak pénzbeszedés célú szaga van, mondhatnánk úgy is, hogy bűzlik az egész.

"Mégiscsak kell valamit tenni, hogy ne lehessen "családtagom ellen márpedig nem vallok" dumával felelősségre vonás nélkül szabálytalankodni, nem?" - Igen, a rendőrség állítsa meg, és büntessen ott helyben! Ausztriában például meg tudják állítani az autókat. Ha valaki annyira siet, és a közeg megállítja, 20percig nezegetik a papírjait stb., máris nem érte meg annyira sietni...

Végül, de nem utolsó sorban nem csak magyar rendszámú autók közlekednek Magyarországon, akikkel szemben a lefényképezés szabálysértés esetén gyakorlatilag semmit sem ér, csak a megállítás és pénzbüntetés, vagy az gépjármű lefoglalása célravezető (pl. Ausztria ismét). A külföldiek így szinte nyugodtan szeghetik meg a szabályokat, csak a tettenérés működik ellenük.

A kinnfelejtett értelmetlen 30as tábláknál való mérésről ne is beszéljünk...

Véleményem szerint ez a törvény nem a megfelelő irányból közelíti meg a problémát, és a rendőrséget sem ösztönzi a tettenérésre, mivel úgyis fizet valaki. A balesetmegelőzés meg kit érdekel...

beleszolok 2008.04.06. 11:10:42

rock 2008.04.06. 11:07:05
"beleszolok te seggfej, a késeket és a kalapácsokat is el kell addni sőt mindent ami nehezebb mint a vatta és megölhet egy embert:-)) "

Ritka nagy gyökér vagy, jóember, de nem baj, csak így tovább, sziklaszilárdan.

beleszolok 2008.04.06. 11:13:15

Dövan 2008.04.06. 11:09:54
beleszolok 2008.04.06. 11:06:34

"Így van, ha a fegyver megfelelően volt elzárva, és a gyerek meg 14 évnél fiatalabb, akkor senkit nem lehet becsukni. "

Jogos, de ez nem azt jelenti, hogy nincs felelős, hanem, hogy nem böntethető.

alex 2008.04.06. 11:17:00

beloszolok: szerintem is megtámadják ezt a törvényt az alkotmánybíróságnál.

storyline :) 2008.04.06. 11:22:40

Bogyi 2008.04.06. 11:10:24

Dehogy lesz. Le lehet pl. szedni az első rendszámot. Aztán ha belekötnek valakibe a rendszám hiánya miatt, akkor be lehet vitetni egy "Most találtam a X úton!" felkiáltással a rendőrségre egy ismerőssel. Természetesen ilyet csak aug 13-án, pénteken, havazásban, egy német magánautópálya forgalomtól elzárt szakaszán nem ősi román szokás tenni.

storyline :) 2008.04.06. 11:25:05

beleszolok 2008.04.06. 11:13:15

Na, éppen erről van szó, nem büntethető. Miért is kellene nekem azért fizetnem, amiért valamelyik kocsimat a családomból többen is használnak, és nekem a mai feldolgozási sebesség mellett emlékeznem kellene arra 3 hónap távlatából, hogy aznap, akkor éppen ki vezetett. Na nemá.... mi ez, ha nem faszság.

beleszolok 2008.04.06. 11:26:11

alex 2008.04.06. 11:17:00
"beloszolok: szerintem is megtámadják ezt a törvényt az alkotmánybíróságnál. "

Azzal nincs is semmi baj, ha megtámadják. Majd ha alkotmányellenes, akkor ne legyen érvényben.

zajcev 2008.04.06. 11:31:13

már megint rosszul közelitjük meg a problémát..
nem jó ez nem jó az,nem úgy kell azt csinálni stb ebben jók vagyunk,csak akkor vki mondja meg mit kéne, hogy változzon a helyzet. erröl kéne vitázni nem csak mindent lehurrogni.
szvsz ott kezdődik a gond, hogy nincsenek normális utjaink, elakarok vhova jutni, pl pécsröl -nagykanizsa vagy zalaegerszeg hát nem kivánom senkinek, traktorok,hétvégi soförök, falu falu hátán, 30-40-50es táblák mindenfelé. ha lenne gyorsforgalmi út,sok sztráda, akkor igen vágjuk le a tökét annak aki faluban 80al megy. a rohanás a sok előzés rossz, "beláthatatlan" utak ezek a felelősek a balesetekért,az már csak egy ok okozat h emiatt gyorsan hajtunk mert haladni kell...
meg az oktatás 30óra városi vezetés jobb esetben, vicc. hányszor gyakorolják a vészfékezést, vagy sztrádán vezetést?
az állam rossz gazda ugye tudjuk, falu elött kinn a tábla "faluban 50el lehet menni,és mérnek ám!!" akkor mindegy hogy ki fog lekamerázni. persze vasut, sok hülye 30as tábla az más eset... amuy ausztriában falu dönthet h megengedi e a 70et, itthon is joguk van hozzá. látott már vki ilyet?

Csigatigris 2008.04.06. 11:32:34

Tök jó, hogy ezen kell harcolnia a népnek, ahelyett hogy a rendőr megállítja az autóst...

beleszolok 2008.04.06. 11:34:43

Dövan 2008.04.06. 11:25:05
beleszolok 2008.04.06. 11:13:15

"Na, éppen erről van szó, nem büntethető. Miért is kellene nekem azért fizetnem, amiért valamelyik kocsimat a családomból többen is használnak, és nekem a mai feldolgozási sebesség mellett emlékeznem kellene arra 3 hónap távlatából, hogy aznap, akkor éppen ki vezetett. Na nemá.... mi ez, ha nem faszság. "

Az, hogy némely idióta ennek alapján nyomja neki, mint állat, és esetenként balesetet okoz, az nem faszság? Nekem nincs azzal bajom, aki a kerepesi kétsávos 50-es részén 70-el, vagy akár 80-al nyomja neki, mert az szvsz nem balesetveszélyes, az értelmes határokon belüli gyorshajtással semmi bajom, de azért ez a gerinctelenség engem irritál.

Beleszólok válasz 2008.04.06. 11:37:10

"beleszolok 2008.04.06. 11:26:11
alex 2008.04.06. 11:17:00
"beloszolok: szerintem is megtámadják ezt a törvényt az alkotmánybíróságnál. "

Azzal nincs is semmi baj, ha megtámadják. Majd ha alkotmányellenes, akkor ne legyen érvényben. "

Nah ez a baj, hogy vírit, hogy az! Ez csak nálunk működhet, hogy valamit előbb ránkerőszakolnak, aztán ha sikerül belekötni, akkor visszavonják.
Ezalatt viszont egy halom alkotmánysértő rendelkezés történik. Ennek úgy kellene történnie, hogy előbb alkotmánybíróságon átfuttatni és utána érvénybehelyezni...

alex 2008.04.06. 11:37:13

beleszolok: nem gondoltam, hogy baj lenne.

Machiavelli 2008.04.06. 11:39:56

Az egész objektív felelősség a rendőrök lustaságából és átértelmezett feladatából ered. A rendőrnek már nem a rend fenttartása az alapfeladata, hanem a birságterv teljesítése és a karhatalmi feladatok (elégedetlenkedő állampolgárok megregulázása, szemkilövés, vascsővel agyonverés, egyebek...). Amúgy is kevesen vannak, tehát itt is majd csak a magántőke segíthet, majd megkérjük szépen - persze jó pénzért - az In-Kal-t, hogy rendőrködjön már kicsit. Aki nem veszi észre, hogy ez ellenünk, sima állampolgárok ellen van, az vagy hülye, vagy kollaboráns, vagy laboráns. Ha nem kapcsolunk indőben, akkor egy orvelli diktatúrában fogjuk találni magunkat.

alex 2008.04.06. 11:42:45

Beleszólok válasz 2008.04.06. 11:37:10

Köztársasági elnök küldhette volna normakontrollra.
Akár előzetes normakontrollt is be lehetne vezetni...

storyline :) 2008.04.06. 11:50:09

beleszolok 2008.04.06. 11:34:43

Nem tudom mi köze a gerinctelenségnek ahhoz, hogy van mondjuk 3 autóm, egyikre sem úgy loptam a pénzt, és nem íratok anyámmal menetlevelet azért, ha át akar menni az egyikkel a szomszéd város teszkójába, és véletlenül 30 helyett 37tel megy át az egyik vasúti átkelőn... Ez most kb olyan, mintha különadót vetnének ki a késekre azért, mert sokba kerül az egymást megszúrkáló cigányok gyógykezelése az országnak...

beleszolok 2008.04.06. 11:58:44

30 helyett 37-ért nem büntetnek.

A különadó pedig jó ötlet a késekre :D

Liberté_73 2008.04.06. 12:00:27

egyszerű pedig: akiben úgy megbízol, mint magadban, annak papír nélkül odaadod az autót, akiben meg nem, azzal előtte aláíratsz egy papírt hogy kölcsönadtad neki. Oszt'jónapot!
Ha valakiben mégsem kellett volna megbíznod annyira, akkor ezen okulva később vele is papírozol.
Egyéni felelősség.

alex 2008.04.06. 12:02:40

Kevés az a külföldi kamionos, aki betartja sebességkorlátozást amikor átdübörög egy falun. Ellenük sem ér semmit a magantraffipax és közigazgatási bírság. Hogy is van ez? Erre miért nem gondoltak a törvényalkotók? Talán más volt a céljuk...

storyline :) 2008.04.06. 12:06:55

Liberté_73 2008.04.06. 12:00:27

Változtass nevet légyszi Captivité_73-ra, az jobban illik a mondókádhoz.
Ez kb annyira életszerű, mint az 5 évig megőrzött parkolójegyek.

egyenlítő 2008.04.06. 12:25:31

Budapesten jelenleg 400 közlekedési rendőr van. ebből egyszerre 100 szolgálatban, annak egy része irodában. 30-40 járőrnél több nincs egyszerre az utcán. A megyékben sem jobb a helyzet. Hogy lehet így csak a tettenérést elfogadni bizonyítéknak? Még egyszer: 10000 új rendőr, 5000 gépkocsi, 5000 trafipax? Mennyivel kellene ehhez emelni mondjuk a súlyadót? Ráadásul a rendőrségnél is a közlekedésieknek a legkisebb a presztizse, nem akarnak ott dolgozni.

Objektív felelősség. Nem túlzás-e, hogy a fénykép alapján feljelentetteknek fele nem kívánja megnevezni a közeli hozzátartozóját, aki a kocsit vezette? Jó, tudom, tegyünk minden csomagtartóba egy rendőrt.

A közlekedési szabálytalanságok-bűncselekmények nagy része csak tettenéréssel bizonyítható. Ehhez is kéne minden csomagtartóba egy rendőr. Mindenesetre akit egyfajta szabálytalanság miatt megbüntetnek, az a többire is vigyázni fog.

Egyébként nyugi. Lesz ez még így sem. Az egyik olajsejkségben már építik ki a kötelező GPS ellenőrzési rendszert. Túl sok Lamborghinit törtek az utóbbi időben.

Azt pedig tessék tudomásul venni, hogy minden fejlesztés kurva sok pénzbe kerül. Lehet választani, hogy adóból, vagy magánpénzből történjen. De b.szni is, meg szűznek is maradni egyszerre nem lehet.

Persze az is egy megoldás, hogy a sok hülye autós maradjon otthon, akkor nekem nem kell a dugóban ácsorognom.

egyenlítő 2008.04.06. 12:28:46

Mondjuk három autóm van, és az anyukámmal nem fogok menetlevelet íratni...

Az úgy volt, biztos úr, hogy szalonnázok a küszöbön, jött a szomszéd, és beleesett a bicskába. És így még tizenháromszor.

storyline :) 2008.04.06. 12:49:51

egyenlítő 2008.04.06. 12:28:46

:DDDD

Liberté_73 2008.04.06. 12:55:23

"Dövan 2008.04.06. 12:06:55
Liberté_73 2008.04.06. 12:00:27
Változtass nevet légyszi Captivité_73-ra, az jobban illik a mondókádhoz." - rendben, rögvest azután megteszem a kedvedért, ahogy te átnevezted magad Dönincs-re, hiszen a mondókád értelméhez az sokkal jobban illik.

storyline :) 2008.04.06. 12:58:55

Liberté_73 2008.04.06. 12:55:23

Hány km-t vezetsz egy évben?

Liberté_73 2008.04.06. 13:16:05

Most egész pontosan meg tudom mondani, mert most szerdán volt az autó szervízben 167.200 km van benne az előző szervíz 151.400 nál volt 2007. október 7-én. Számításaim szerint ez kb 30ekm/év.
Miért kérdezed?

wynarsky 2008.04.07. 10:15:43

sziasztok,

igen elnézést kérek, ha tényleg nem lehet a jogsit elvenni, akkor figyelmetlen voltam.
Fityesz-szeminárium???direkt írtam, hogy nem kívánok politizálni.
ez az objektív felelősség egy baromság, akár a GyF akár a Viktor találta ki.Ez az objektivitás.
Ha arról lenne szó, hogy ezzel millió éltetet mentünk meg, akkor legyen, de nem, itt megint arról szól a dolog, hogy ki fizet, valaki fizessen. Hiába a trafi, a 30-as tábláknál, a baleset attól ugyanannyi lesz...Ez pénzbeszedés, semmi más. Az indulatból elkövetett hülyeségekért amiket leírtam, bocsánatot kérem Gyurcsány Ferenctől:)
Jó a törvény, csak így tovább

Vincent Vega 2008.04.08. 01:49:51

avirex801 2008.04.06. 10:18:13

10000 pénz + 3 büntipont
süti beállítások módosítása