A féreg típusú ügynök

2008.02.16. 19:46

A piac szereplői – eladói oldalról – a legtöbb esetben megpróbálják tisztességesen és törvényesen becserkészni ügyfeleiket. Akciók, árverseny, reklámok és még ezer felsorolandó dolog van, ami hozzájárul ahhoz, hogy mi a fogyasztó a megfelelő zsebbe ürítsük pénztárcánkat. Egyesek azonban csöppet sem szeretnék, ha ez a kapcsolat mindkét fél elégedettségét szolgálja, csupán arra törekszenek, hogy a bizonyos mennyiségű megcélzott pénz gazdát cseréljen. Nekik nem fogalmazódik meg az a cél, hogy tisztességes és törvényes legyen a dolog, csupán a törvényes határok mezsgyéjén portyáznak, annak érdekében, hogy ott jussanak bevételhez. Ők azok, akik céljuk elérése érdekében használják a féreg típusú ügynököt. Lássuk milyen ez a típus.

A féreg típusú ügynök hasonlít a tisztességes ügynökhöz. A tisztességes ügynök azonban hosszú távú elégedettségre törekszik, és nem akkor szeretne minket utoljára látni és hallani, amikor megkötődik az üzlet. A féreg típus egyetlen célja a pillanatnyi élvezet, azaz az eredmény felmutatása. Ő megpróbálja nekünk előadni, hogy az általa méregdrágán kínált termék vagy szolgáltatás nekünk a legjobb, és feltétlenül vásárolnunk kell. Kitartó, ha kell, éjjel-nappal zaklat bennünket az összes elérhető telefonszámunkon, vagy el is jön lakásunkba győzködni bennünket. Ha nem tud eladni semmit, akkor aláírat velünk egy papírt, amiről csak később derül ki, hogy valójában egy igen drága aláírás volt számunkra. A féreg típusú ügynök nem elégszik meg velünk, addig zaklat, míg meg nem adjuk több ismerősünk telefonszámát, minek következtében édesanyánk sokszor csuklani fog, ismerőseink pedig utálni fognak bennünket. A féreg típusú ügynök telefonon is köthet velünk szerződést, mert sokan nem tudják, hogy amennyiben telefonon igent mondunk, akkor a hangfelvétel már is bizonyíthatja, mi megrendeltük a szolgáltatást vagy a terméket. Vigyázzunk! Ez a típus amikor kérdez is hazudik, neki az egyetlen célja, hogy a jutalékot megkapja az értékesítés után. Hozzá képest a Centrum Parkoló ellenőre pillangókkal játszadozó óvodás.

Sajnos az utóbbi időben nagyon elterjedt a fenti típusú értékesítési módszer. Többen nem tudják, hogy szerződés akár telefonon is létrejöhet, és amennyiben egyértelműen nem jelentjük ki, hogy nem igényeljük a kívánt szolgáltatást, akkor a szolgáltató pillanatok alatt eladhat nekünk egy havi több ezer forintos plusz kiadást. Ugyanez az igaz a lakásunkban végzett bemutatóval kapcsolatban is, és az ügynökök nem kímélik az időseket sem, nem túl sok együttérző képességet mutatva fel. Az egyik elterjedt módszer, hogy az ajánlatot egyszerinek és pillanatnyinak mutatják fel, miközben évek óta ezt értékesítik ugyanazon az áron. Nem szeretnék példákat kiragadni, mert az élet bármilyen területét érinthetik a mindennapi dolgoktól a nyaralásig. Alapvetően nagyon fontos, hogy ne csak magunkban tudatosítsuk az alapvető dolgokat, de rokonainkban és ismerőseinkben is.

Soha ne rendeljünk meg terméket vagy szolgáltatást, mert az pillanatnyilag jónak tűnik. Hagyjunk magunknak időt átgondolni, és legfőképpen kérdezzünk meg egy általunk hozzáértőbbnek ítélt személyt is a kérdésben. Az igazi ajánlatokra soha nem kell azonnal választ adnunk. Amennyiben valaki azt akarja kicsikarni belőlünk, hogy ott helyben, azonnal döntsünk, már is megvan a megfelelő okunk, hogy elutasítsuk. Soha ne írjunk alá semmit, aminek a teljes tartalmával nem vagyunk tisztában, itt is jó, ha bemutatjuk valakinek a dokumentumot, aki biztosan tudja értelmezni a benne lévő dolgokat. Egy telefonálásra a mobil korszakában mindenképpen futja, és jól jöhet a telefonos segítség, nem csak egy vetélkedőben. Egy telefonhívás a való életben is sok ezer forintot hozhat nekünk. Ha pedig valaki telefonon keres meg bennünket kedvező ajánlattal, és nem szeretnénk vele élni, akkor mindig egyértelműen jelentsük ki, hogy nem tartunk rá igényt.

Alapvetően tehát a tisztességes ügynökök ellen semmi kifogást nem emelhetünk. De dolgozzunk azon, hogy a piac tisztességtelen szereplő eltűnjenek, és ne használhassák ki idős vagy kevésbé felkészült rokonaink naivságát, mert a széles mosoly mögött éles fogak rejtőznek. Éles fogak, melyek csak egy dologra koncentrálnak. Minél nagyobbat harapjanak a pénztárcánkból.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr53341965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a17dr15 2008.02.16. 20:35:08

De miert egy Apple-bol kikandikalo fereg az illusztracio?

movhu 2008.02.16. 20:49:34

Az ok ecccerű :)
Általában saját készítésű képeket rakok be, de most a netem kerestem hozzá anyagot :D

Mar 2008.02.16. 20:54:32

Mennyi ilyen idegesíő alak van. Az a legrosszabb, hogy nem tudom lerázni őket. Ha nem veszek semmit, akkor a nyakamra járnak, ha veszek valamit, akkor meg potenciális vásárlónak tekintenek.
Nem ítélek el minden ilyet, de az agyamra megy, hogy amikor már azt hiszem leszálltak rólam, akkor megjelenik a telefonon a telefonszám, amit már jól ismerek. Ha meg nem veszem fel, akkor jön ismeretlenül.

movhu 2008.02.16. 20:59:31

Én magam saját tapasztaltokra építek, és nem kevés bosszúságot okoztak nekem azok, akik nem értették meg, hogy sem pénzem, sem affinitásom nincs vásárolni sokszázezer forintért. Az utóbbi időben ráadásul felszaporodtak ezek a panaszok, és azt veszem észre, hogy egyáltám nam egyedi eset a Zugügyvéden említett tapasztalat. Jó volna, ha mindeki felhívná az ismerősei figyelmét arra, hogy ilyen esetben a lényeg, hogy a végén mindeképpen pénzt szerezzen az illető.

Rabótnyica · http://depike.blog.hu 2008.02.16. 21:16:04

Nem csak ismerősöktől szerzik be a telefonszámokat. Ha kitöltessz a neten egy adatlapot,ami eredetileg nyereményjátékról szól,máris közkézen forog a telefonszámod.Vagy ott az iwiw.

Gergely 2008.02.16. 21:18:43

Egy dolgot tennék hozzá, abban az esetben ha a szerződés aláírása nem a cég székhelyén van telephelyén történik 8 nap van az elállásra.

bruno 2008.02.16. 21:20:13

Nekem még soha nem tettek ajánlatot :-((
Nagyon egyszerű a titok:

1. soha nem állok meg utcai ügynöknak, aki acsak annyit kérdeze: lehet egy-három kérdésem?

2. nincs benne a számom a telefonkönyvben
3. ha valamelyik (kiváló) imerősőm miatt bárki felhív, a válaszom egyetlen szó: "nembaj", és ezzel leteszem.

Ennyi....

Kevkevrabankadopi 2008.02.16. 21:45:26

Engem egyszer megkeresett egy ilyen, aztán mikor mondtam neki hogy kösz nem, akkor erre másnap megint felhívott hogy, "na akkor hogy döntöttem?".
Én meg kapásból rávágtam hogy, "úgy döntöttem hogy akkor most az itt kiírt telefonszáma alapján feljelentem önt zaklatásért, mivel már egyszer határozottan NEM-et mondtam."
Erre elbúcsúzott és lerakta, érdekes hogy azóta egyszer sem hívott fel.

movhu 2008.02.16. 21:46:49

Gondolom bruno, azért el telt egy kevés idő (és tapasztalt), mire erre a profizmusra szert tettél :)
Látom ismerős az ismeretlen hívás valamilyen figyelemfelkeltő ajánlattal. A kérdés az, hogy sikerül-e eredményesen megküzdeni ezzel a jelenséggel, vagy egyre inkább meg kell tanulnunk a fent leírt pontjaidat alkalmazni ?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.16. 22:00:48

a legcukibb, mikor pl egy háziasszony jól bevásárol a tupperware ügynöktől, aztán nagy elégedettségében minden ismerősére ráuszítja a kérdéses ügynök nénit, csak hogy kapjon még egy műanyag sörnyitót ajándékba

Ez is hatásos 2008.02.16. 22:45:41

Csak a barátomat tudom idézni az kullancsügynök lekoptatására: "idehívjam a feleségem, vagy elég, ha én küldöm a kurva anyjába?"
Ez mindig 6.

Netuddki. 2008.02.16. 22:47:41

Na mesélj! Hogyan szívattak meg?

NemMáté! 2008.02.16. 22:47:42

Nekem most egy újfajta próbálkozóhoz volt szerencsém.
Azt mondta, hogy nem akarnak semmit sem eladni, csak most jött ez az új termék Svédországból és egy próba bemutatót tartanának amin ők gyakorolnának.
Nálam?
Először mondtam, hogy úgy sem veszek semmit. Mivel ez nem hatott, jeleztem neki hogy a munka után inkább a két kisgyerekemmel szeretnék foglalkozni. Mondta, semmi baj akkor majd a feleségem. Felhívtam a figyelmét, hogy a feleségemnek is két kisgyereke van.
Továbbra is erőltette a dolgot, ezért kénytelen voltam szó nélkül lerakni.

The Great Destroyer 2008.02.16. 23:01:32

Én az ilyeneket sohasem értettem. Mondjuk már jó ideje kereskedelemmel foglalkozom és a lényeget a saját tapasztalataimból szűrtem le, nem pedig ilyen gyorstalpaló ügynökös izéken, ahol mindenkiből sztárkereskedőt faragnak Xezermillió fabatka befizetése után 2óra alatt.
Már engem is próbáltak mindenfélével betámadni, de ilyenkor én elég jó helyzetben vagyok szerencsétlen porszívó/habverő/stb. ügynökkel szemben, mivel több seggfej ügyfelem volt már, mint amennyi neki volt/van/lesz, és nagy hatékonysággal tudom őket emulálni :)=.

Andor 2008.02.16. 23:05:46

Bizonyára vannak tisztességes ügynökök is, de az önvédelem arra késztet, hogy semmilyen ajánlattal ne álljak szóba, ami kéretlenül érkezik. Még dinnyét vagy fagyit sem veszek, ha házhoz jön. Nagyfiú vagyok, el tudom dönteni, mikor mire van szükségem, utána tudok járni, hogyan juthatok hozzá a legkedvezőbb feltételekkel.

Kurvaannyába elküldést nem tartom illendőnek, már csak azért sem, mert pl. telefonon spammelni baromi szar munka lehet, és együttérzek azzal, akinek csak ilyen jutott. Módszerem:

- Köszönöm, hogy megtiszteltek az ajánlatukkal, de nem tartok rá igényt.

Ha tovább próbálkozik:

- Hölgyem/Uram, udvariasan, de egyértelműen fogalmaztam. Kérem, vegye tudomásul az elutasítást.

Harmadik kör nem szokott lenni.

abandi 2008.02.17. 21:27:26

A sok marha, meg azt hiszi, hogy Ő nem ...
És még le is írja...
Ámbörök!!!
Elvonatkoztattatok-e már néha...???

Mária 2008.02.18. 09:39:20

Rájuk kell küldeni a kutyát!

:D

2008.02.19. 09:31:10

Még szép, hogy az ilyen fajta ügynök azonnal akar nagy üzletet kötni, hiszen tudja, ha egyszer megszabadul tőle a kliens, rá sem bír nézni többet, mert rájön, hogy átvágták.
A hideg ráz az ilyenektől.
Igen, a telefonos igenek is veszélyesek.
Sőt, a némely társaságoknál a "ki nem mondott nem" is. Hány esetben előfordul, hogy a telefonos üzenetben vagy egy levélben az van, hogy határos időn belül beindítják a szolgáltatást, ha x időn belül nem megy nemleges válasz. És bezony, sok az áldozat, mert nem veszik az üzenetet, nem értik, ezért kidobják a levelet, betegség miatt nincsenek otthon, vagy öregek lévén éppen a soros hetüket töltik valamelyik unokánál. Csak akkor döbbennek meg, amikor kimegy a megemelt számla.
De arra is volt már példa, hogy telefonos ügynök úgy kreált szerződést, hogy alójában nem volt hívás (legalábbis a valódi lendő klienshez), csak elkészítette a szerződést.
Ez van. Hiába rögzítik a beszélgetést, nem biztos, hogy olyat bizonyít, ami megtörtént, lehet, hogy valakit felhívtak, aki az én nevemet használja, esetleg kicsaklizta az adataimat, és igent mond, de a kvetkezményei már az enyémek.
süti beállítások módosítása