A múltkori véleménynyilvánítós post tapasztalatai alapján - ígéretemhez híven - megpróbálom összefoglalni, miként kell kitölteni az Iwiw adatlapot, hogy ne vonjanak le rólad nem valós következtetéseket mások, a beírt szövegek alapján. Most lehet mondani, hogy „kit érdekel”, de a hozzászólásokból jól tudjuk, sokszor bizony a munkaadó cégek is megnézik az iwiw oldalait, bármennyire is feleslegesnek tartjuk. Ha másért nem, akkor azért figyeljünk oda, mert ismerőseink furcsán gondolkodhatnak rólunk, amennyiben nem tartjuk be az alapvető szabályokat. Lássuk akkor. A következő tanácsok csak azokra vonatkoznak, akik normálisan szeretnék használni a közösségi oldalt, és szeretnének értelmes ember képet nyújtani magukról. A többieknek felesleges tovább olvasni.

Név: Ide a neved kell, ami az azonosító okmányodban szerepel. Egyáltalán nem minősül jópofa dolognak sok „A” betűvel, szívecskével vagy egyéb szimbólummal feltölteni ezt a rovatot, csak azért, hogy a sor elején szerepelj. Ezek írástudatlanok részéről elnézhető dolgok, de ők meg nem használnak Iwiw-et.

Születési név: Emberek! Ez nem születési ÉV, hanem születési NÉV! Tehát ide rossz, ha egy évszámot írsz, még rosszabb, ha komplett születési dátumot hónappal és nappal. Ez utóbbi egyik esetben sem lenne jó. A rovatnak szinte kizárólag hölgyek esetében van értelme. Persze kivételek is vannak, mint a névváltoztatás, pl. mert valaki a feleség családi nevét is felvette. Nem kell beírni mások számára, hogy ide a név kell, ők úgy sem értik, míg maguk rá nem jönnek.

Becenév: Ide az kellene, ahogy szólítani szoktak az ismerősök úgy a mindennapok során. A Killer, Shotgun és társai akkor jók, ha a kedves barátaid és rokonaid is ezen szólítanak.

Titulus: Nem kötelező kitölteni, és rossz poén, ha 8 általános mellett ide beraksz egy Dr. jelzőt. A főorvos az nem titulus.

Ország, város: Az ország és város, ahol most élsz. Nem az a hely, ahol szeretnél lakni vagy laktál 10 évvel ezelőtt. Gondolom sejthető, hogy ide szegénységi bizonyítvány kiválasztani Bhutánt, Kirgiztánt és New Yorkot, kivéve, ha tényleg ott éled mindennapjaid. Sőt a Kuba sem jön be, még akkor se, ha egy Havanna lakótelepi panelban laksz. Ráadásul ezzel csökkented az esélyét, hogy ismerős rád találjon.

Nem: Néz be a lábad közé, és biológia ismereteid alapján kategorizáld magad. Nem jópofa dolog az ellenkező nemet kiválasztani, ráadásul félreérthető információt adhat nemi identitásodról is.

Családi állapot: Illik aktuálisan tartani, mert kevesebb félreértést szül. Főleg társat keresőknél rossz, ha a jövendőbeli kapcsolat itt poénosan az elvált jelzőt találja, miközben az illető házas sem volt. Rossz poén 14 éveseknek az özvegy megjelölés.

Magamról: Ide ugyan lehet vers vagy dalszöveg idézetet rakni, de azt nagyon körültekintően kell megválasztani. Angol dalszöveg idézet rossz dolog, ha nem tudjuk, mi van benne, mert esetleg bekerül olyasmi, amivel nem értünk egyet. Inkább tényleg néhány szót magunkról és életünkről írjunk. Az „aki ismer úgy is tudja”, vagy az „írj és elmondom” szöveg nem túlságosan bejövő, erős irritáló hatást vált ki. Sokkal jobb volna néhány informatívabb adatot írj be.

Anyanyelv: Kéretik megjelölni a helyeset, bár ebben nem szokott gond lenni

Egyéb beszélt nyelv: Paraszt dolognak számít egzotikus nyelvek megjelölése, kivéve, ha esetlegesen tényleg beszéled őket. Valós nyelvtudást tüntessünk fel, mert kellemetlen lehet, hogy az ez alapján megkapott állásajánlatot nem tudjuk elvállalni, mert kamuztunk. Egyébként is hazugság beírni olyan nyelvet, amiből a pohár víz kérése szinten vagyunk. Érthető? Beszélt nyelv.

Születésnap: A legtöbben jól töltik ki, de szintén nem vall értelmes emberre a valóságtól eltérő időpont megjelölése sem. 30 év feletti nőknél is ajánlatos kitölteni valós adattal. Ez utóbbit az sem ellensúlyozza, ha szándékosan a 20-as éveink közepén készült fotó a fő képünk.

Kisállatok: Ide bármit be lehet írni, nevével, fajtájával együtt. Kerüljük az elefánt, oroszlán és egyéb egzotikus állatok beírását, azok egyébként sem kicsik. Azt is fontos megjegyeznünk, hogy a nagyszülők által a tanyán tartott kecske sem tartozik a mi állataink közé. Becsületes eljárásmód azokat beírni, amik tényleg mikrokörnyezetünkbe tartoznak. Az öcsém, húgom, férjem beírás mellőzendő.

Ezt csinálom, amikor dolgozom: Nem megadni semmit rossz következtetéseket von maga után, mert ettől mindenki azt hiszi, hogy rossz munkád van vagy utálod, vagy mindkettő. Sajnos sokak rossz tapasztalata, hogy a munka alapján elkezdik őket ismerősök zaklatni, hogy nem tud-e valami jó állást. Esetleg irigyebbek utálnak minket érte, mert jó munkánk van. Ha te ilyen vagy, egyiket se tedd ismerősöddel, hogy aztán mérgében törölje ezt a rovatot. Rossz ötletnek tűnik azt ide írni, hogy dolgozom, vagy bármi ezzel kompatibilis mondatot. Mivel nem mindenki tudja, hogy a Building Traffic Contoroll Manager az a portás, ezért illik esetleg megmagyarázni, hogy mi ez.

Ezt csinálom, amikor nem dolgozom: Ide, hasonlóan az előbbihez, nem jó beírni, hogy nem dolgozom. Ezenkívül kiröhögtetjük magunkat az ismerőseinkkel, ha ide olyasmit írunk be, amit tudvalévőleg évente esetleg egyszer csinálunk. Tehát az „utazom a Bahamákra”, „felújítom a tetőt” és hasonló dolgok nem általánosan jellemzőek (az első sajnos, az utóbbi remélhetőleg). Ide inkább általánosan ismétlődő dolgokat írjunk.

Kapcsolat: Semmit nem kötelező kitölteni, sőt variálhatjuk, hogy mit láthassanak ismerősök, ismeretlenek. Szerencsére történt egy értelmes fejlesztés. Mivel sokaknak vannak klub típusú ismerőseik, ezért ezek a klubok szépen le is szedték spammeléshez a címeket. Ezek után ez meg lett nehezítve, legalábbis robottal nem lehet csináltatni. Egy tanács azonban fontos. Ha itt megadsz elérhetőséget, akkor azon legyél elérhető. Hülye dolog itt: 06(90) és hasonló elérhetőségek megadása.

Munkahely: Ildomos feltüntetni, mert kevés kivételtől eltekintve ennek hiányában meg lesznek róla győződve, hogy munkanélküliek vagyunk, vagy egy módfelett alacsony, szégyellni való helyen dolgozunk. Nem fog senki messzemenő következtetést levonni belőle, sokkal inkább a hiányából. Persze vannak kivételek, pl. ha titkos CIA ügynök vagy azt nem kell feltétlenül beírni, de ez a ritkábbik eset.

Iskolák: Nem árt azt beírni mindegyik helyre, ahogyan akkor hívták az iskolát, amikor te jártál oda, mert az ismerősök esetleg így ismerik csak, nem tudják, hogy azóta hatszor átkeresztelték. Akkor is célszerű beírni egy iskolát, ha a végén nem ott végeztél, mert akikkel együtt jártál egy ideig, azok érdeklődhetnek ez alapján utánad. Népszerű amerikai, angol, francia intézmények beírása azok ismerete nélkül értelemszerűen itt is kreténség.

Fényképek: Ha nem olyan neved van, amiből 3 van az országban, akkor célszerű feltölteni magadról egy képet, mert a sok Kovács vagy Nagy között nehezen fogja valaki beszűkíteni, hogy valóban te vagy-e az illető. A feltöltött képek között szemre irritáló anyagnak számít az idegen luxuscikkekkel (autó, hajó, repülő) történő fényképezés eredményének felrakása az „én verdám” szöveggel. Hasonló módon nem túl jó fényt vet ránk, ha minden kép az „Én a Bahamákon, koktéllal”, „Én Thaiföldön, koktéllal” címet viseli. Horvátország az nem Horváthország. Az végképp rossz megoldás, ha a kutyádról is van fent kép, csak magadról nem. Pároknál a „Mi” és „Én” képaláírásnál kéretik fantáziadúsabbat kitalálni. A quad, vadvízi evezés, ejtőernyőzés is akkor jó dolog, ha azok nem egyszeri rossz élmények voltak, ráadásul 3 méter quadozás után le is szállítottak. A „Pistivel” felirat sem túl sokat mondó sokszor az ismerősöknek sem. Legalább tudjuk meg ki az a Pisti. Partyn hányós képek használata a leginkább kerülendő, később nagyon sok kellemetlenséget okozhat, mikor megjön az eszünk. Meztelen, behányós képekkel már kerülünk is a Subbára ,vagy más hasonló gyűjteménybe a neten, és menten ezrek látják lemoshatatlan szégyenünket.

Kiegészítő javaslatokat várom, és ezek alapján lehet update is lesz, persze nem önálló postban, hanem ugyanitt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr24345871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Misi 2008.02.19. 20:04:23

Lehet, hogy a sokadik post, de még sokan ma sem értették meg, hogy ez alapján munkaadójuk vagy jövendő munkaadójuk alkot róluk véleményt. És nem is tudsz róla, csak egyszer nem is érted, hogy a sok ember közül miért te vagy az, aki kilóg a sorból. Majd rájössz egyszer, hogy csendben, a hátad mögött az emberek nézik, mit tudhatnak meg rólad, és ez alapján ítélnek meg.

surmó 2008.02.19. 20:04:50

Itt aztán tényleg sok lúzer van! Nem teljessen mindegy ki mit ír magáról? Aki fontos azt nem az iwiwen nézegetem...:)

Movhu, szerintem ne itt váltsd meg a világot!

cila 2008.02.19. 20:06:02

Movhu, ez egy kicsit irritálóan kioktató stílusú irományra sikeredett...Olyan "most jól megmondom az ostoba csürhének a frankót" jellegű dolog lett.
Hát persze, mindenki egyéniségének, képességeinek stb. megfelelően tölti ki az adatlapot. De tekintve, hogy az emberek egy jelentős része tényleg elnézi a születési év/név dolgot, azért még nem hiszem, hogy automatikusan szellemi fogyatékosoknak kellene őket minősíteni. Arról nem is beszélve, hogy ez azért nem egy kötelező iskolai dolgozat, amin álláspontod szerint az idióta kis birkák nagy része megbukott. Mindenki azt ír magáról, ami jólesik...
Biztos, hogy pont ezen kellett ennyire felszívnod magad?
Ja, amúgy az nem sérti a személyiségi jogainkat, hogy a fejvadász cégek innen tájékozódnak? Nem mintha ezt nagyon ellenőrizni lehetne...

movhu 2008.02.19. 20:07:34

Nem akarom megváltani a világot. Ha nem érdekel valakit mit árul el az iwiw adatlapja, akkor azt ír be, amit akar. Akit meg érdekel, annak itt vannak mások(és nem az ÉN) véleményei. A döntés mindenkinek a saját kezében van.

Bahamadij 2008.02.19. 20:07:47

Misi, igen ez alapján is. Meg sokezernyi mindenmás alapján, pl. személyes fellépés.
Én örülök hogy van iwiw, a postot viszont én is feleslegesnek tartom.

Kati 2008.02.19. 20:08:00

Movhu, én beírtam pl. az iskolához, hogy 1969-73-ig jártam oda. Felsoroltam az előző munkahelyeket is, dátummal. Örülök neki, ha megtalálnak régi, "elvesztett" évfolyamtársak, volt kollégák. Azt akarom, hogy megtaláljanak. Ez már a nosztalgia határát súrolja?

movhu 2008.02.19. 20:09:10

Én csak összefoglaltam egy korábbi postba írók véleményét. Tetszik vagy nem teszik, ezt gondolják mások. Nekem se mindig tetszik.

storyline :) 2008.02.19. 20:09:19

Nem linkelek. Illetve linkelek, csak nem úgy :D

Köszi a tippet, majd beírok valami spécit. Mit javasoltok, mihez értsek? :D

tata 2008.02.19. 20:10:12

Misi: Az emberek (a normális emberek) az alapján ítélnek meg, amit a valóságban látnak és nem az alapján, hogy mit írok egy közösségi portál adatlapjára. Aki egy iwiw adatlapból von le messzemenő következtetéseket az meg is érdemli. Eszem ágában sem lenne olyan cégnél dolgozni ahol az alapján ítélnek meg, hogy mit írok egy ilyen adatlapra, vagy egyáltalán fent vagyok e a "Nagy IWIW"-en.
Megáll az eszem, de tényleg!

neozone82 2008.02.19. 20:10:16

Na igen, amit meg cila feszeget... lehet, hogy pár év múlva már azt is tudni fogják az iwiw adatlapokból, hogy mikor mész wc-re. Persze, ez túlzás, de nincs kedvem pl.: egy sorozatgyilkos 4. szálon való ismerősének lenni, hogy majd nálam is kopogjon a rendőrség..
Nevezzétek összeesküvéselméletnek..

A másik meg, hogy bizony komoly statisztikák készíthetők ezekből az adatbázisokból, amit aztán jó pénzért eladnak.. Hát tehetnek egy szívességet: ÉN nem járulok ehhez hozzá!

ddy 2008.02.19. 20:23:58

Jóez, nempicsog! Háromra mindenki kirak üzenőfalra.

Retexis 2008.02.19. 20:24:12

Aztakurva. Még egy bölcsésznél is szánalmasabb egy wiw szakértő. Nem mindegy neked, hogy ki mit ír a reglapjára és hogy találják meg az ismerőseik?

neozone82 2008.02.19. 20:27:58

Retexis, bölcsésznél szánalmasabb?! :)) Maradjunk abban, hogy mindkettő szánalmas - ez az írás is. Röhejes ez a kiokító, okoskodó, hülyegyereknek néző duma, ami az egyes "címkék" kitöltését hivatott szakszerűen elvégezni.

Szolf Ész 2008.02.19. 20:32:44

Nos, parasztság v. IQ hiány, nem tudom, de majd akkor töltöm ki PONTOSAN úgy az iwiw rubrikákat, ha a többi paraszt v. IQ hiányos felhasználó nem onnan leszedve az adatokat bombáz mindenféle ökör ajánlatokkal.
Csak azon az alapon, hogy egy kisvárosban lakom, kaptam tizensok privit: helyi szerelők, boltok, éttermek, sőt magánnyomozó, zenetanár, de a legjobb egy társkereső iroda volt (a családi állapotom véletlen az itt megadottak szerint van kitöltve, és annak alapján sem lennék célcsoport egy magányosok klubjának)
Hasonló a foglalkozás megjelölése: kell a francnak jelölés a könyvelők klbjától vagy a buszsofőrok szakszervezetétől, netán az imádom a könyvtárosokat klubtól.
Ami eddig legjobban felnyomta az agyamat egy kisvállalkozó ajánlata volt, aki a szar utángyártott parfümjeinek akart direktmarketingelni és keresett viszonteladókat, és vagy négyszer kaptam tőle levelet csak azért, mert valaha, évekkel ezelőtt egy nagy kozmetikai cégnél dolgoztam, "akinek" valóban van olyan hálózata, ahol dolgoznak olyanok, akik el tudnák adni a szar parfümjét (azaz, inkább, ismernek olyan vásárlókat, akik szoktak parfümöt venni)...
Egyszóval, annyi van fent "belőlem" az iwiw-en, hogy aki engem keres értse, és azonosíthasson, de ne legyek alanya mindenféle direkt, de nem kívánatos ajánlatnak.
Ja, igen, kaptam fejvadásztól is megkeresést (még abból az időből, amikor nem a ködösebb, itt nem illendőnek, sőt bunkónak adjusztált megfogalmazásokkal voltam jelen az iwiw-en), de na bumm, tudom nélkülözni őket (és amúgy is elég gyenge dolog ÍGY és ENNYI alapján megkeresni valakit egy állásra)
Amúgy az iwiw tényleg jó dolog, ahogy itt írta valaki, osztálytalálkozó, meg valóban ezer éve nem látott emberek felkutatása, de mostanság pont ez a funkció szorult háttérbe, és lett az egész egy DM-hez kitünően és olcsón felhasználható adatbázis.
Hát, én meg ezt nem akarom, és maradok paraszt és IQ hiányos ezek szerint...

oss 2008.02.19. 20:34:00

ez alighanem a legfölöslegesebb dolog volt, amit az elmúlt hetekben olvastam. és csak azért írtam ezt ide, hogy ne maradjon a fenti szövegtenger hozzá méltó fölösleges komment nélkül.

az index meg tényleg véletlenszerűen linkel a főoldalra akármit, amit valai felböffentett a netre?

Bahamadij 2008.02.19. 20:37:31

Nyugalom. Nem az a baj hogy röhejes, hanem hogy nincs értelme. A legfontosabb hogy nem az iwiw-adatlap kitöltésének oktatásával kell az érintetteket nevelni. Hanem valami egész mással, a baj sajnos sokkal mélyebben gyökeredzik.

neozone82 2008.02.19. 20:37:54

Jah igen, az ismeretlen jelölőket a Nagy hohohorgász klub, meg a Pistik klubja, meg a C betűvel kezdődök klubja és hasonla gyenge kísérleteket, valamint a szarrá HOAX-olt üzenőfalat és üzeneteket kifelejtettem a listából. Annyiból bánt a dolog, hogy nem én találtam ki.. már röhögnék és milliomos lennék. De inkább maradok ilyen, és nem csatlakozom azon "nagy emberek" közé, akik a szerencsétlen adófizető állampolgárokból húznak nem kis hasznot...

Dió 2008.02.19. 20:52:28

Egy korábbi bejegyzésem kiegészíteném, visszanéztem az oldalra, átfutottam az azóta beírt hozzászólásokat.

Vannak olyan ismerőseim, akik viszonylag jobb, vagy vezetői pozícióban vannak és nem kérkednek vele az adatlapjukon. Iskoláról, munkahelyről semmi bejegyzés. De ezek az emberek viszont beírják, hogy szülői teendőket látnak el, mi a hobbijuk...stb. Természetesen valós születési adatok szerepelnek az adatlapopjukon. Így tényleg csak a valós ismerősök jelölik be őket, nem kell foglalkozni azzal, hogy ki is ez, csak nem emlékszik, vagy utasítsa vissza az ember...stb.
Véleményem szerint aki állást akar magának, az egyéb helyre, pl. profession felteszi az életrajzát...stb.
Persze, ha valakinek iwiw-es adatlapja miatt kap jó állásajánlatot, annak gratulálok.

Van olyan ismerősöm is, aki iskolai adatát nem írta be, de azt igen, hogy vezető menedzser...stb. Azt már csak szűk kör tudja róla, hogy valójában saját egyszemélyes kisvállalkozását vezeti és anno elfelejtett elmenni az érettségijére is...

Lujza 2008.02.19. 20:57:16

Nem értem a sok üldözési mániást. Mindenki annyit árul el magáról az iwiw-en, amennyit akar. Továbbá akit nem ismerek, vagy nem akarok ismerni megnyomom a "nem ismerem" gombot. A nem kívánt ajánlatokat jelenteni lehet a "spam" alatt. Lehetne értelmesen is használni az iwiw-et, de akinek nem sikerül az utólag ne sírjon.

Szolf Ész 2008.02.19. 20:59:06

Dió, egyetértek.
Egyébként azzal sincs bajom, ha anykánál fent van a gyerek képe (néha szoktam böngészni volt kolléganőknél, akikkel "élőben" már nem tartjuk a kapcsolatot, hogy mekkorát nőtt a gyerek, vagy innen értesülök, hogy valaki szült.
Egyébként most jöttem pont az iwiről, ahol a következő levél fogadott:
"Szia!
Látom beszélsz x nyelven. Érdekel több pénz?
Üdv,
X.Y."
MOst komolyan, valaki elhiszi, hogy ÍGY tuti embereket szerez valamire, amihez az a bizonyos nyelv ismerete szükségeltetik????
Másvalaki, aki meg reagál egy ilyen tuti ajánlatra, valóban elhiszi, hogy ebből lesz rózsadomb villája?

gus · http://gus.freeblog.hu 2008.02.19. 21:03:55

mover: hihetetlen, hogy mennyi debil idetalált hozzád. ezeknek mindegy mit írsz, úgysem értik.

gyules 2008.02.19. 21:06:55

ki veszi ilyen komolyan? :)

Szolf Ész 2008.02.19. 21:13:57

Lujza!
"Mindenki annyit árul el magáról az iwiw-en, amennyit akar"
Pontosan. Ezért nem vagy köteles (még a jó modor v. az IQ-d védelmében sem) elárulni, hogy mit és hol dolgozol.

Amúgy, nem tudom, milyen tapasztalataid vannak, de a "nem ismerem" gomb kurvára nem segít, ha a C betűsok klubja naponta újra és újra megjelöl. (próbáltam már azt is, hogy otthagytam az ilyet "lógva", de az meg engem idegesít, mint egy elintézetlen dolog).
Kb. ugyanennyit ér a "jelentem" funkció, már, ha nem abban a mértékben követte el az illető a spamelést, mint az utóbbi időkben történt, hogy százak, ezrek jelentették.
Ha szerinted idegbetegség, hogy nem szeretem, ha baromságokkal zavarnak, akkor csak azt kívánom Neked, tíz percenként csöngessen valaki az ajtódon valami kéretlen ajánlattal, vagy csak úgy, a nyakadba borulni, mert Téged is Horváthnak hívnak, mint őt...
Mert, mi a különbség? Nem sok...

Egyébként nem is feltétlen a kéretlen zavarás a legrosszabb, hanem, hogy valaki etikátlanul halászgat az adataid közt egy olyan protálon, ahol korábban nem volt ez szokás, hanem tényleg arra használták, amire létrejött.
Persze, míg rengeteg olyan hülye van, aki ohne zsanér kiírja a mobilszámát, emiljét, címét (kulcs a lábtölrlő alatt megjegyzéssel), nemi orientáltságát, vallását, cipőméretét, bankszámlaszámát és PIN kódját bármilyen nyilvános helyre, így az iwiw adatlapjára is, akkor mégiscsak az etikátlanok jutottak magasabbra azon az IQ létrán...

De azzal maximálisan egyetértek, hogy nem minősíti az illetőt, ha nem ír be semmit pl. ahhoz, hogy mit dolgozik (ki nem szarja le, hogy munkanélkülinek nézik, vagy, ha igen, akkor az akkora szégyen???)
Mondom, én magam körülírtam, amit lehet, így, nem lehet rám keresni, mint "zabhegyező kisiparos"-ra, de, aki ismer, és fel akar lelni, az a beírásból tudni fogja, hogy én vagyok az, mert stimmel a foglalkozás.
movhunak max. ott van igaza, hogy a sok "poénkodó" nem állít ki magáról túl jó bizonyítványt, de az ő nevelésüket meg tényleg nem itt kell elvégezni, hanem kicsikét messzebb kezdeni velük, és más dolgokat is bepótolni, ami kimaradt a törzsfejlődésükből.

Mylady 2008.02.19. 21:18:55

Én nagyon vicces adatlapot láttam a múltkor: 3oas nő, férj, két gyerek. Milyen képeket tett fel?
Mindkét gyerekről 1-1 fotó, saját magáról 1 fotó + 6(!) kép a kutyáról: bercike, Bercike a gumicsonttal, Bercike 7 hónapos stb.

???
Vagy ezt csak én nem értem?

jacks_colon (törölt) 2008.02.19. 21:24:37

Csókolom, csak azt szeretném kérdezni, hogy ha valaki a saját luxus-sportkocsijáról tesz fel képet, az mennyivel lesz kevésbé irritáló az ismerősök szemében, mintha valaki más kocsijáról tenné?
Köszönöm, csókolom!

Lujza 2008.02.19. 21:28:05

Szolf Ész! Egyetértünk, szerintem sem minősít senkit, ha nem tölt ki olyan rovatokat, amiket nem szeretne. Viszont ha idegesít, hogy boldog-boldogtalan megkeres akkor mérlegelni kell: jár-e annyi előnnyel az iwiw (régen elveszett ismerősök megtalálása), mint amennyi bosszúságot okoz. Mert sajnos a kettő együtt jár. Én talán azért vagyok toleránsabb, mert különösebb zaklatásnak nem voltam kitéve. Természetesen megkerestek engem is a környékemen található üzletek, de miután elutasítottam őket újra nem próbálkoztak.

bloodhound 2008.02.19. 21:36:31

kedves movhu, szvsz k.rva nagy tévedésben vagy, ui. mindenki oda és azt ír be az iwiw-en az adatlapjára, amit csak akar (legfeljebb törlik a regjét, ha olyat írt bé vagy tett), és olyan képet tesz fel, amilyet csak akar. ennél feleslegesebb postot talán nem is láttam még az indexen...

Joaquin 2008.02.19. 21:40:55

Movhu, nem veszed egy kicsit túl komolyan ezt az iwiw dolgot?

-Oiler- (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ 2008.02.19. 21:54:08

Az iwiw arra jó hogy azok megtaláljanak akiket akarod hogy megtaláljanak.
varhegyi.myminicity.com/

hannah 2010 2008.02.19. 21:54:44

Movhu!
Most tényleg bajban vagyok, ki a sznob valójában... Ha az iwiw-re közhelyeket írkálnék fel (pl:"aki ismer, úgyis tudja"), akkor azért fikázódna a Kedves Kritikus, ha viszont eredeti szövegezésre törekednék, akkor én lennék a "jópofizó, különcgödő, erőlködő hülyegyerek"...
Az egész cikizgető, fikázódó blog értelmetlen.(Tudom, nem kell olvasni akkor...)

hannah 2010 2008.02.19. 21:56:39

És: semmi gond azzal, ha az ember nem büszke a munkahelyére, vagy magáról nem ad meg adatot. Ugyanis az iwiw-en ismerősnek nem csak a haverok jelölnek be, hanem távoli ismerősök is, akiknek esetleg semmi köze ahhoz, hogy elváltam.

Breq 2008.02.19. 21:57:51

Ami nekem eszembe jutott egy szoban: gumicsont.
Valakit vagy valamit mindig cikizni kell.

Skeptical 2008.02.19. 21:58:00

hu movhu bazeg, te biztos HR-es vagy :DDD

Skeptical 2008.02.19. 22:00:31

bovitenem azzal, hogy ha nem jartal egyetemre, akkor ne ird be h "az elet iskolaja" :)

hannah 2010 2008.02.19. 22:06:34

Bloodhound, Lujza:
egyetértek Veletek, tökéletesen!

2008.02.19. 22:07:40

Én eleve azt nem értem, mit keres az iwiw regek között egy vállalkozás? Miért nem törlik? Miért megyünk el ilyen könnyen mellette, miért jelölik vissza emberek?
Tényleg nem értik, hogy ez a játék nem arra megy, ki éri el előbb a 1256782 db ismerőst, legyen az a tv maci vagy a fogkefe, netán Lak Lee kínai étterme?
Illetve (ahogy valaki már pedzette) mit remél egy vállalkozás az ilyen kéretlen bejelölésektől? Azért, mert bejelöl a sarki fodrász, ahová eddig sem jártam, viszont nap, mint nap elmegyek mellette, ezentúl oda fogok járni? Vagy, majd eszembe jutnak, ha kitöri a fodrászom a kezét?
Persze, értem én, hogy ez egy ingyen reklámlehetőség....de nincs semmi haszna!!!!
Mert ment már be bárki egy olyan boltba, használt olyan vállalkozót, akit innen ismert meg? Csapott a homlokára, mikor elromlott a mosógép, hogy a múlt héten bejelölt a Józsi bácsi szervíze, na, őket most jól kihívom?
Az iwiwnek kellene ezeknek a kisvállalkozásoknak helyet adni (ahogy ezzel a közösségi dologgal talán el is kezdte), de szabályokkal: valami csekély fizetség ellenében bekerülnek egy kereshető adatbázisba, ahonnan, ha a usernek kell, elő tudja varázsolni az elérhetőségüket. CSerébe az iwiw rendet tart...
De mit ér azzal, ha -ahogy itt írta valaki- egy házast megkeres egy társkereső iroda?

Ja, és szerintem nem üldözési mánia, ha azt akarom, ne keressenek meg kéretlen ajánlatokkal. Se itt, se a metróban, se a mobilomon, se a postaládám ne legyen szemétlevéllel. Mert nem kértem, mert felesleges pénzkidobás. Ha üldözési mánia lenne az ilyesmi, akkor nem harcolna ellene mindenki. Még banner szűrő is létezik, amivel a fizetős reklámozókat is kiírthatja, aki nem ilyesmiért jár a netre. Sőt, még az iwiw is harcol ellenük egy kicsit. Csak nem eléggé.
Ez egy magánembereknek szóló site, az iwiw meg nem hiszem, hogy ingyen szeretné adni a reklámokat az oldalán, pedig most épp ezt teszi.
És nagyon sok ismerősöm törölte is magát, talán pont ezek miatt...

tata 2008.02.19. 22:08:21

Nem tudom eldönteni, hogy ki nyújtja kevésbé értelmes ember képet képét. Aki nem tölt ki minden adatot a fentiek szerint vagy aki abban leli örömét, hogy azon rágódjon, hogy mások milyen adatokat töltenek ki és milyen fotókat raknak ki magukról és családjukról egy közösségi portálon. Hmm...

Oregon (TM) 2008.02.19. 22:08:33

En valami ilyesmit olvastam mar valahol. Plagizator-e vagy?

picurka 2008.02.19. 22:08:44

En teljesen atlagosan kitoltottem az adatlapomat. Egy ideje fent vagyok, mikor nemreg jott egy bejeloles...fonoknom. Ki nem allhatom. Na mit csinaljak?! koze semmi az egyeb adataimhoz, toroltem gyorsan mindent, kepeimet is modositottam, majd huztam a visszaigazolast. Aztan lecseszett, hogy miert nem igazolom vissza?! Ekkor el is szolta magat, szoval egy ideje mar nezegette az adatlapomat, gondolom azert, hogy hatha tobbet megtudhat rolam, mivel szoban nem vagyok hajlando neki semmit mondani a maganeletemrol. Neztem bamban, aaa nem kaptam bejelolest. De majd megnezem, mondtam. Amilyen h...e, el is hitte. Azt mondta, ujra bejelol. No comm. Kicsivel kesobb visszaigazoltam, legyen boldog. Tovabbra sem ertem miert kell olyannak bejelolnie, akihez egyebkent semmi kozom?! Es ha nem igazoltam volna vissza? Lehet mar nem itt dolgoznek. :s A masik bosszanto az uzenofal...de ez mas teszta.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.02.19. 22:15:36

Amatőr és sunyi pasik figyelmébe: Ha netes társkeresőn egyedülállónak adják ki magukat, legalább reg előtt vegyék le a wiwről a családi fotókat, amin anyuval és két gyerkőccel pózolnak :P (Státusznál húzzák ki a házast, a magamról résznél pedig töröljék, hogy "Imádom a családomat!" :D)

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.19. 22:16:34

:) az iwiw-el már így is kivan a pittyem. Mert habár kitöltik nagyjából, de ha már elmennek mellettem az utcán bejelölnek, mert okosak.

Lujza 2008.02.19. 22:18:50

Én továbbra is tartom a véleményem: senkinek nem tartanak a fejéhez fegyvert, hogy kötelező regisztrálni. Azt sem kényszerítik ki, hogy részletes vallomásban tárd fel lelked minden apró titkát. Mivel az iwiw lényege, hogy megtaláljanak, ne csodálkozz, ha BÁRKI megtalál. Az is akinek nem örülsz. Ha ez nem fér bele a pakliba más módon kell intézni ezeket a dolgokat. Én sem értek egyet azokkal, akik ismeretlenül bejelölnek, sőt, én még azt is hülyeségnek tartom, ha a kollégáim jelölnek be (MINEK???). De tudom, hogy ezen nem tudok változtatni, úgyhogy vagy ezzel együtt maradok az iwiw-en, vagy veszem a kalapomat...

smartdrive 2008.02.19. 22:39:46

te kretén

gikka25 2008.02.19. 22:49:05

Év/név: ha már valaki félreolvassa, legalább az feltűnhetne neki, hogy ugyan miért is kérdeznek rá az adatlapon másodszor is, akkor már hónappal és nappal együtt. Nem? :)

neozone82 2008.02.19. 22:51:01

Jajj, picurka, ténylegggg! Az üzenőfal!!
Az megint egy jó dolog, amikor a sok hülye azt hiszi, hogy amit odaír, az csak Micikének szól. Micike viszont nem ismerősöm, így fogalmam sincs, miről társalognak. :))
LOL az egész!
Népszavazást az iwiw bezárásáért!!! :))

movhu klón 2008.02.19. 23:02:51

Kedves Blogger! Légyszí linkeld be be az iwiw adatlapod! Én is olyan "normális" microsoftos akarok lenni mint te. légyszílégyszí segíts rajtam. kretén

Mandula 2008.02.19. 23:03:40

Szerintem ez egy ész osztogatós, okoskodós poszt. Übergagyi.
Mi az, hogy "ildomos" meg "célszerű"?
Mi vagy te, nyomtatvány gyáros, hogy csak sablonokban tudsz gondolkodni?

troppauer 2008.02.19. 23:11:30

Ez itt most tényleg miről szól? Komolyan ennyire fontos, hogy a szaros iwiw-re mit írtok magatokról. Miért, mi a franc az az iwiw, ami miatt ennyit rinyálnak itt páran? Persze, sajnos tudom, hogy egy csomó szerencsétlen magamutogató vált már függővé tőle.
Senkinek semmi köze hozzá pl, hogy hol dolgozom. Ha és akinek akarom majd elárulom.
Nem akarok idegenekkel ismerkedni egyáltalán és munkát sem az iwiwen fogok keresni.
A nevem alapján mindenki megtalált, többen is mint akikre kíváncsi lennék. Csaknem 500-an. Nekem ez épp elég és ezek a számok amúgy sem mondanak az égvilágon semmit. Senkinek sincs 500 báratja, ne reménykedjetek:-)
Az iwiw nekem csak arra volt jó, hogy néhány régi ismerős előkerüljön, megkérdeztük egymástól hogy vagyunk, mi újság, aztán a további nagy csönd.
Akire tényleg kíváncsi voltam, elkértem a telefonszámát. Tehát az iwiw-re igazából semmi szükségem. Nemsokára le fogok regisztrálni róla, mert nagyon unom mára azt is, hogy bejelölnek olyanok, akivel 2 mondatot nem beszéltem egész életemben, visszajelölöm őket, nehogy megsértődjenek.
Szerintem az iwiw-rw az égvilágon semmi szükség sincs. Azon kívül, hogy ha akarják, mindegyikünk ismerettségi körét, esetleg azzal együtt a fogyasztási, kulturális, netán szexuális szokásait, egyéb - normális világban - magánügyeit megismerhetik és nyilvántarthatják. Valakik. Mindenesetre az sokat elárul az egészről, hogy Kóka cégének termeiben zúgnak az iwiw szerverei:-)
Szép új világ!

sokadik iwiwszakértő 2008.02.19. 23:49:05

Először azon mosolyogtam el magamban, hogy a nyolcadik hozzászólásban az "ország szellemi színvonala" megjegyzés után mennyi alpári stílusban íródott megfejtés született. Az illetékeseknek ezúton gratulálok a színvonalukhoz.

Aztán meg azon lepődtem meg, hogy a sok okoskodás ellenére senki se tesz említést az adatlap szerkesztésekor beállítható kis lakatka, amivel az adott információt ismeretlenek számára láthatatlanná tehetjük. És így máris csak az tud meg rólunk "bizalmas" dolgokat, akit az ismerőseink körébe vettünk.
Ez egyébként nekem pont álláskeresés miatt jutott eszembe, ugyanis amikor rákerestem leendő interjúztatóim adatlapjára, akkor beugrott hogy ugyenezt ők is megtehetik, és inkább lezártam az adataim láthatóságát idegenek számára. Lehet hogy a kutya se keres rám interjú előtt, de sose lehet tudni, ahogy azt se, hogy épp mibe akarnak belekötni, inkább a lehető legkevesebb támadási felületet hagyok, abból baj nem lehet :)
A sok okoskodó figyelmébe pedig szívesen ajánlok egy könyvtárat, a sok szép irodalmi műtől talán gazdagodna a szókincsük... És addig se ilyen oldalakon idegesítik magukat.

movhu klón 2008.02.20. 00:01:31

sokadik iwiwszakértő!

Respekt.
De akkor is kretén ez az iromány Movhutól.
Nem veszed észre benne a tanárbácsit? Vagy tényleg az iwiwen se lehetek szabad, mert attól rettegjek, hogy majd jól felkopik az állam ha újra munkát kell keressek? Jelenleg van; de nem írom ki, hogy mi az, lehet azért mert büszke vagyok rá, és nem akarok felvágós lenni. hm?

sokadik iwiwszakértő 2008.02.20. 00:21:49

Teljesen a magánügyed, hogy miket írsz ki, szerintem ez a munkahelybeírás télleg teljesen felesleges dolog, aki ismer az úgyis tudja, aki meg nem az vagy kérdezzen, vagy ne kiváncsiskodjon. Ha mindenki mindent megadna magáról (ld. hangulat-meter vagy mi a fene), akkor már azt se kell megkérdeznünk egymástól, hogy hogy vagy, elég kattintgatni az iwiwen... Szép új világ!
Szóval ha Te így is szabadnak érezd magad, akkor mit foglalkozol pár akadékoskodóval? Majd pont ők fogják a Te szabadságod elvenni? Naugye!

Ellenben a jópofizgató tiniknél látható özvegy-típusú megnyilvánulások már télleg szánalmasak, ebben igaza van Movhunak, és ennek a korosztálynak a nyelvéhez pont illik egy "tanárbácsi" :)

Elemér 2008.02.20. 06:01:00

Azért az is elgondolkoztató, hogy egyesek olyan fontosnak érzik magukat, hogy feltételezik, bármilyen hatóságot rendkívül érdekli egy utolsó senki élete, kapcsolatai és szokásai. Majd biztos nyilvántartásokat vezetnek Szabó Jánosról. Kicsit többet képzelnek egyesek magukról, mint kellene :) De biztos jó érzés fontosnak gondolni magunkat :)))

troppauer 2008.02.20. 09:28:59

Szegény Elemér.
Tényleg azt hiszi, hogy csak a fontos emberek adataira van szükség?
Minden fogyasztó adatára szükség van.
Milyen érdekes, hogy egy László Csaba nevű pénzügyminiszter egy nap lementette az APEH számítógépeiről az összes magyar adózó adózási és személyes adatait. Vajh miért, hiszen sem előtte, sem azóta sem történt ilyesmi. Legalábbis nyilvánosságra nem került. Hogy mi lett a lemezekkel, amikre az adatainakat mentették nem tudni. Valakik bizonyára megkapták. Talán épp azok, akik az egészségügyi intézmények adatbázisait akarják időről időre megszerezni, hogy tudják, kinek milyen betegsége voltvanlehet, milyen gyógyszereket szed, saccperkábé hány évig élhet még, mondjuk kössünk e vele biztosítást...
Szóval Elemér barátom, rettentő tévedésben vagy.
Még egy hozzád hasonló utolsó senki adataira is kíváncsiak, mivel profit, Nyereség, PÉNZ, P É N Z E C S K E...!!!!!!! van minden szaros kis adatodban.
Az ismeretségi körödre meg még nemzetbiztonságiantitenoristagyűlöletellenesrettegjünkegyütt szempontból is szükség lehet még.

cica 2008.02.20. 13:09:25

Menj már semmi közöd hozzá ki mit ír iwiw-re!
Semmi humorérzéke eggyes begyepesedett agyu barmoknak, még ezt a xar blogot is kilinkelte valaki, de én magasról lexarom. Nem tetszik mások iwiw adatlapja? Ne nézd. Húzzál el mariózni.

movhu 2008.02.20. 13:14:32

Azt hiszem sokan nem érteték a mondatot, amikor nem kellett volna tovább olvasni :)
Szóval senkinek semmi köze hozzá, de nézi, és levonja a konzekvenciát. Azután majd nem érted, hogy mi a francnak te kerültél a sok személy közül lapátra. Nem érdekel, mert akkor nem is akarsz ott dolgozni? Te dolgot. A fenti lista mások véleménye, és nem feltétlenül az én véleményem. De vélemény.

weid 2008.02.20. 13:23:53

Kéretik nem túl nagy hype-ot csapni az iwiw-nek, még szar reklámmal sem. mindenki eldönti, mire használja
(example gratia: aki szívecskéket rak a neve köré, valószínűleg nem álmodik MS programozói állásról)

hogy a fejvadászok használják: csókoltatom, aki a fejvadászt szakmának tartja (de igenis fontos, persze, csak utolsónak mennék el egy fejvadász céghez, főleg mivel közutdott, hogy az összes nagy cég leszerződik velük, ha netán el akarnál menni tőlük, akkor nem küldik tovább az önéletrajzod. HR-maffia)

Trendi az iwiw, mindenki megtalálja benne az örömét.
Amíg mondjuk nem dob egy Ajax error-t, vagy egy sima ismerős nézegetésnél egy backspace-re nem vág vissza bárhonnan a lista elejére.
Szarkupacon is lehet kapirgálni, de ha erre megy a világ, akkor tényleg kiszállnék :)

geri · http://greenchillerz.atw.hu 2008.02.20. 14:04:39

ami még vicces az a kapcsolatoknál az ICQ szám.
itt valamiért mindneki(elnézést, sok mindenki) az IQ (iku) számra gondol, és viccesen jó nagyot ír be.
Mint tudjuk az ICW egy cet program. hasonlatos az msnhez.
Amúgy használatban van még? mert ezer éve nem használtam

tata 2008.02.20. 14:40:32

movhu: Az ellenérvek is vélemények. Te azt mondod, van olyan emeber aki az iwiw adatlap alapján ismer meg és hiányzó munkahelyből arra következtet, hogy munkanélküli vagyok.
Én azt mondom, hogy ez egy eszeveszett baromság és ha van ilyen ember akkor az szimplán hülye.
Ez is egy vélemény, az enyém, vállalom. De ahogy olvasom a kommenteket, szerintem nem vagyok vele egyedül.

Neked valahogy az az alap feltevésed, hogyha valakinek valami nincs kitöltve akkor azt biztos szégyelli, ha meg valami jó dolog van megadva (pl nyaraláson készült kép) akkor biztos dicsekedni akar. Nos ha te egész életedben másoknak (és ráadásul ilyen hülyékenk, akik az iwiw alapján ítélnek meg) akarsz megfelelni és azért töltöd ki görcsöen az adatlapot, az a te dolgod. Viszont ha leírod a blogodra, hogy _csak az_ fog értelmes embernek látszani aki az általd megadott módon cselekszik, akkor ne lepődj meg, ha páran ezen kicsit kiakadnak.
Szerintem a hiba az ön készülékében van.

movhu 2008.02.20. 14:45:33

tata, sokmindenben igazad van, és megmondom, hogy néhány dolog engem is megleppett, amikor múltkor elolvastam a saját írásom után véleményeket, azaz kinek mit mond az iwiw adatlap. Én csak leírtam a következtetéseket, amit az ott kommentezők szövegéből szűrtem le.(Plusz kaptam levélben és az iwiw-en is üzeneteket erről).
Tehát a post a "mit gondolnak mások" típusú, nem feltétlenül mindehol egyezik az álláspontom vele. Az egyik ilyen pont a munkahely, mert számtalan értelmes érvet olvastam arról, hogy miért nem tölti ki valaki. Ezt most bele is updatelem a szövegbe.

bibóc 2008.02.20. 19:49:50

én nem azért regisztráltam az iwiwre hogy majd az adatlapom segitségével tláljak munkát, hanem azért hogy megkeressem a barátaimat... miért kell ezt ilyen komolyan venni?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.25. 12:14:14

ez a poén már legalább egy éves, de azért jó

én azon akadok ki mindig mikor értelmes emberek is a születési névhez az évszámot írják be

rocky-balboa 2008.02.25. 19:47:32

mi vagy te oldalszerkesztő?? mi vagy te hogy engem itt szabályozgass?? zsilip baszdmeg?? kurva anyád..

2008.02.25. 21:32:31

Hájáj. :-( Itt már kurvanyázás is van? Keressük Petőfit? ;-))))))))))

gloBális 2008.02.26. 08:34:25

na oké. ez azért így tényleg hülyeség nem?! és akkor hol marad a kreativitás lehetősége?! a születési (n)év dolog tényleg kicsit necces, de az összes többi felvetés ezen az oldalon hülyeség. ha mindenki ezeket az utasításokat követné, baromira sablonok lennénk...

Beck · http://musicfreak.freeblog.hu 2008.02.26. 13:46:43



ad.1: ez a post olyan mint azok a bizonyos lánclevelek. már régóta járja a netet, imitt-amott apró módosításokkal. sok újat már nem tud mondani, de ettől még jó, és vicces. én pölö minden egyes alkalommal tudok rajta nevetni. a kommenteken pedig annál inkább (bizony, a sötétség is tud ám vicces lenni!). ez minősítene engem? well...

ad.2: az iwiw egy szükséges rossz - én legalábbis ezt vallom. arra jó, hogy rég nem látott ismerősöket összegyűjts. velük a kapcsolatot már wiw-en kívül tartom. de a legnagyobb gond az, hogy nagyon sok soha nem látott 'barát' is a nyomodba akad (jellemzően állásvadászok, érdekbarátok). ha esetleg megkérdezed h honnan ismernek, jön a sértődés, vagy jobb esetben nem is válaszolnak a kérdésekre. kezdetben megértő voltam, elfogadtam a jelöléseket. persze akkor hallottam róluk utoljára (vagy mikor állásért kuncsorogtak). később (ti. amíg volt accountom) már visszakézből írtottam az ilyen csürhét. a profilomon is szerepelt, h 'attól, hogy ismered az anyám fönöke eltitkolt zabigyerekének a logopédusát, mi még nem lettünk ismerősök'. lehet, h másnál az ismerőseinek a száma egyfajta mérce az önértékeléshez, én viszont nem a f*rkam mérete, kocsim értéke, vagy a wiw-es 'barátaim' száma alapján mérem magam. (és ezzel nem azt mondom, h az előbbi kettő nem fontos dolog, mert az. hehe...)

ad.3: nem vagyok tudatos wiw-user, félévente ha egyszer bejelentkeztem. volt is vagy 20 ismerősöm. de ők pont azok, akiket más úton-mód nem tudtam elérni. ki is írtam a profilomra, h aki bármit szeretne, mailen, telefonos, myspace-n, msn-en, vagy a blogomon keresztül megtalál. ha pedig ezek közül egyik elérhetőségemet sem ismeri (sok éve már, hogy nem változtatom meg őket), akkor éppen h én nem szeretném h rám találjon az illető.

ad.4: ha már mindenképp regeltél a wiw-re, az adataid letiltása ismeretlenek előtt igenis jó dolog. ha meghagyod a nevedet, és azt h mikortól meddig jártál XY középiskolába ill. egyetemre, hidd el megtalál, aki meg szeretne. még fénykép sem kell hozzá. (max ha olyan neved van, amiből tizenkettő egy tucsat -pl. kovács istván- előtte ír egy PM-et, hogy te vagy-e az a bizonyos K.I.. és így cserébe egy csomó baromtól megszabadulsz)

ad.5: a postban movhu által leírtak rettentő szórakoztatóak, de van valami ami igencsak kaparja a csőrömet. nevezetesen, h mindenki úgy tölti ki az adatlapját, ahogyan akarja. ha felrakok egy fényképet magamról, ahol harmincan állunk dzsungelharcos felszerelésben zöld-feketére mázolva úgy, h a saját anyáink nem ismernének fel, az az én dolgom. nem azért raktam ki a képet, hogy egy senkiházi jöttment bölcsészszakos, magát jobb estetben bloggernek, rosszabb esteben újságírónak valló barom gyönyörködjön benne (kedves movhu kérlek ne érts félre, itt egyáltalán nem rád céloztam). ahogy a profilom, úgy a feltöltött fotóim is a barátaimnak szólnak. és bár lehet h nem láttuk egymást gyerekkorunk óta, de ők akkor is felismernek, ha az éjszaka közepén, vaku nélkül, cigánynak öltözve fotóztak le harminc vérbeli roma között, miközben épp a mari néni csirkéit lopjuk az ólból. ugyanez a helyzet az 'én a bahamákon' - jellegő képeknél.
attól eltekintve, hogy én az ilyen jellegű fotóimat soha nem teszem ki, nem böfögöm pofán az ismeretlen illetőt, aki úgy tesz. vannak ugyanis akik egy kerepestarcsán készült képen is olyan arccal pózolnak, mintha a times square-en lennének, míg mások annak ellenére tudnak normálisak, és hétköznapiak lenni, hogy majdnem minden fentlévő fényképük 'egzotikus helyen' készült. mindezt tapasztalatból mondom. a fénykép egy dolog, hogy hogy viselkedik a delikvens a valóságban a barátaival, az egy másik. szezont a fazonnal, ugye?


összességében itt megint azzal a k**** nagy netes anonimitással van a baj, legalábbis a tapasztalataim ezt súgják. ugyanis a profil nem neked készült, hacsak nem vagy az illető barátja/ismerőse. milyen alapon basztatod te őt ismeretlenül? ha nem tetszik pofa befog, és elkullogsz.

ha elmész vendégségbe valakihez, akit nem ismersz, és nem tetszik a lakás berendezése, a függönyök és a többi, pofánröhögöd az illetőt? ugye, hogy nem?! inkább befogod azt a nagy szád, és odébbállsz. névtelenül és következmények nélkül mindenki b*szott nagy ember tud ám lenni. istenem, ez annyira magyar mentalitás. és ti még a "magyarnak látszó roma család brüsszelben pózol a füvön" - dolog miatt vagytok kiakadva. a nyugatiaknak nem teljesen alaptalan a rólunk alkotott képe. mert nem a talpraesett, szorgalmas és okos magyarok alapján ítélnek meg minket. néha eljut nyugatra egy-egy hozzátok hasonló prériparaszt, és azt hiszi, h ha átlépte a határt, attól ő már művelt és civilizált lesz. ja, kéreszmépen: országimázs, az!


bocs hogy ilyen hosszú lett, amúgy sem hiszem h végigolvassa bárki is. amúgy gratula a bloghoz, igazán élvezetesek a postok. üdv

beck


P.S.: kedves movhu! utólag átolvasva talán rosszul jöttek le a postban általam írtak. a kifakadásomat közel sem neked címeztem, hanem a kommentekben előttem ész nélkül fröcsögőknek. még egyszer bocs, ha magadra vetted volna.

movhu 2008.02.26. 13:50:06

Nem haragszom meg semmiért. Ez a post egyébként is a néhány nappal korábbi felmérésből született, elmondtam ki-mit mondott. Nem kötelező érvényű, sőt nincs az az ember, akit minden zavar, amit fent leírtam. Ez a SZINTETIKUS VERZIÓ, eltérni szabadon lehet, tetszőlegesen, csak ekkor egyesek ezeket feltételezik.
Nekem is van olyan az adatlapomon, ami egyesek szerint a kretén kategória :)

Balázs Éva 2008.03.04. 16:46:08

Nem az a faszkalap aki hülyeségeket ír ki az adatlapjára,hanem azok akik ilyen felhívásokkal fárasszák a népet.Tényleg ilyen hülyének nézitek az embereket,csak azért mert más a felfogásuk,és szeretnek hülyéskedni,és hülyeségeket beírni?!Nem szeretem az okoskodó majmokat.Most már azért is tele fogom írkálni hülyeséggel az adatlapomat(eddig nem tettem).

movhu 2008.03.04. 16:52:53

"következő tanácsok csak azokra vonatkoznak, akik normálisan szeretnék használni a közösségi oldalt, és szeretnének értelmes ember képet nyújtani magukról. A többieknek felesleges tovább olvasni."
Tovább olvastál a kívánt ponton. Ezenkívül azt sem figyelted meg, hogy az írás egy korábbi véleménnyilvánítós post hozzászólásai alapján született. Ennek ellenére olyan hülyeségekkel írod tele az adatlapod, amilyenekkel akarod. Viszlát a Subba szív iwiw-en :)

Balázs Éva 2008.03.04. 17:47:42

Mindig ki tudjátok magyarázni a mondani valótokat.Ha olyanoknak írtátok akik normálisan szeretnék használni a közösségi oldalt,akkor az fölösleges volt,mert azok valószínüleg eddig is normálisan használták.Szerintem célzottan azoknak külted akik nem "normálisan használják az oldalt".
Ez olyan mintha lehülyéznék valakit,és utánna azt mondanám hogy csak akkor értsd magadra amit mondtam ha tényleg hülye vagy.Egyébbként meg ugy van leírva az iwiw használata,mintha értelmi fogyatékosoknak szólna!Akkor ne mond azt hogy ez nem célzottan a hülyéknek szól!(már mint szerinted hülyék)

Chris 2008.03.04. 18:58:26

Nem tök mind1 hogy ki mit ir az adatlapjára?mindenki foglalkozzon saját magával,ha meg nem tetszik az ami ki van irva vkinek akkor nem kell ránézni azt csummi;)

movhu 2008.03.05. 10:52:41

Meg lehet írni az ellenkezőjét, hogy milyen frankó dolog az ellenkezőjét csinálni, mint ami ide van írva, és akkor azt is el fogják olvasni, és mindenki eldöntheti mit csinál.
Fel lehet rakni a pucér képeket is, meg lehet nem ezt csinálni, az a legbiztosabb út a Subbára :)

Vulcz Mihály 2008.03.07. 16:22:19

sziasztok!

Gabi 2008.03.08. 17:12:40

Basszus, nem teljesen mindegy, hogy én mit irogatok magamnak iwiwre?! Aki ismer, az úgyis tudja ebből mi a poén és mi nem. Aki meg egy hülye kreténnek tart az úgyse fogja tovább nézegetni az adatlapomat. És alapvetően, azt hiszem az eredeti cél az, hogy az ismerősöket hozza össze...És ha egy munkaadó az összes iwiwes ptofilt száz százalékosan biztos információ forrásnak tekinti, az elég fura, mert akkor gyakorlatilag, ezeknek az embereknek felesleges is lenne például önéletrajzot beadni...
Megértem az oldal szerkesztőjét, én is egy hülye elszállt bölcsész vagyok, de azért a határokat komoly, és abszolút felesleges dolgok között meg kéne tudni állapítani...
Ja, és a Subba-ezt mostanában olyasmi értelemben használják az emberek mint valami kibaszott mumust. Modern korunk fóbiái közé lassan ez is bekerül majd, vagy mi a fasz? Félelem attól, hogy feltesznek a Subbára? Nevetséges.

Krisnya 2008.03.08. 17:32:11

A név/év dolgot azért rontják el sokan, mert régebben valóban "születési év" szerepelt az adatlap kitöltésekor. Aztán javították, de ezt nem mindenki vette észre, és ott maradt a születési évük.

movhu 2008.03.08. 17:36:21

Akkor ez az oka annak, hogy az emberek nagy részénél hibásan szerepel az adat...nálam is így volt sokáig :)

gizdagizi 2008.03.08. 19:22:29

De szar szöveg, kinek képzeled magad, h kiosztod, h ki mit írjon be te pöcsfej?

movhu 2008.03.08. 19:25:16

Ha tudnál olvasni, és visszalapoztál volna, akkor rájössz, hogy ezek egy korábbi "felmérés" alapján lettek összeírva, azaz ez jórészt nem az én személyes véleményem, hanem sok emberé. Te nyugodtan írj be akármit, rád nem vonatkozik.

atro 2008.03.08. 21:48:21

Jópofa ez a leírás, és egyes adatlapokat nézegetve (köszönet a subba.blog.hu -nak), sajnos nem is alaptalan egy ilyen szájbarágós leírás.
Azonban vitatkoznék egy-két dologgal. Először is, miért kellene nekem ország-világgal tudatnom, hogy hol , melyik cégnél és mit dolgozom? És mi kivetnivaló van abban, ha valaki tényleg utálja a munkáját és a munkahelyét (főnökét)?? Dolgozni nem hobby-ból jár az ember, hanem kényszerből. Ritka mint a fehér holló, akinek megadatik, hogy a munkája egyben a hobby-ja is. A nagy átlagban az emberek nem élvezetből vannak bent a munkahelyükön. Arról nem is beszélve, ha valaki munkahelyet vált, de esetleg nem akarja a korábbi helyén a régi kollégák orrára kötni hogy hol folytatja karrierjét, akkor csak ez az egyetlen út, hogy üresen hagyja a munkával kapcsolatos rovatot. A wiw.hu nem egy kínvallató adatlap, azaz amit nem akarok, azt nem adom meg.
A többi gondolattal egyetértek. Régebben nálam is kiverte a biztosítékot, amikor a születési név rovatba a születési évszámot írták be, meg amikor olyan nyelveket írnak be poénból, amin valszeg' meg sem bírnak mukkanni (pld. urdu).
Ja, és még valami: szerintem eléggé szánalmas, ahogy a sok középfokú végzettségű ember beírja magának a főiskola/egyetem rovatba, hogy "Az Élet..."

(Bocsi, ha ezeket esetleg már leírta valaki elöttem, lusta voltam végigbogarászni a kommenteket).

dkayjaykay 2008.03.09. 10:12:54

Én sajnálom azt a fejvadász céget aki arra hagyatkozik, hogy mit lát iwiw-en... abban a pillanatban ottt kellene abbahagynia a szakmáját. Ugyanis sosem tudhatod, hogy ki mit titkol, miért úgy írta le, miért azt a képet rakta fel. persze van a másik véglet, amikor az emberi butaság miatt kerül fel baromság, de azt sem a te jogod eldönteni, hogy akkor most szimplán hülye, vagy kreatív az illető :)

Én online address book-ként használom iwiwt, ha keresek vkit, ott megtalálom.

H C S [ A TANÁR ] 2008.03.10. 16:20:32

A munkaadónak ott van az önéletrajz. Egy iwiw profil legyen az bármilyen, nem helyettesít semmit, főleg nem egy erkölcsi bizonyítványt.
Ennek ellenére mondom, én néha még meg is adom, hadd nézzen be a munkaadó.
Én nem szégyenlek semmit.

neeskens 2008.03.14. 11:08:53

"Aztakurva. Még egy bölcsésznél is szánalmasabb"

Gratulálok! Te mekkora seggfej lehetsz

Kitrákotty 2008.03.17. 09:11:00

Sziasztok!

Bár érdekes az adatlapunkra vonatkozó kitöltésű útmutató, csöndben megjegyezném, hogy ez nem önéletrajz, ahol száraz adatokat közlünk, hanem ismerősök felkutatását célzó közösségi oldal. Mindemallett szíve joga bárkinek lenézni azt, hogy szerinte ostoba poénokkal, béna humorral fűszerezem a postjaimat. Lehet, hogy nem mindenki találja humorosnak a viccnek szánt beírásokat, de ki a bús fene akar mindenkinek megfelelni, és még az iwiwen is azon görcsölni, hogy mások mit gondolnak rólam, elég szalonképes-e a humorom, esetleg kreténnek gondolnak?! És ha kreténnek gondolnak, akkor mi van? Ha a jövendő lehetséges munkaadóm az alapján dönt a felvételemről, hogy milyen vagyok az iwiwes adatlapom szerint, akkor sem fogok hanyatt-homlok rohanni, hogy CV-szerű adatlapom legyen, mert ha nem érti, hogy más a munka és más a magánélet, akkor tényleg ne vegyen fel, ha meg pont ez lesz bennem emberi és szimpatikus, már nyert ügyem van. Viszont ha munkát keresek, elmegyek egy fejvadász véghez, nem az iwiw előtt ülve várom, hogy a számba repüljön a sült galamb. Mellesleg nem hiszem, hogy amikor rengeteg embert interjúztatnak, még arra is időt fecséreljenek, hogy az iwiwen rádkeressenek. Vagy ha igen, lásd fentebbi soraimat. Mondjuk én a BKV-n is fütyülök arra, hogy más emberek esetleg savanyú, bár intelligens arccal megvetően végigmérnek, csak mert illetlen módon, nem kihívóan bohóckodunk, de ha más emiatt mosolyog, az feldob. Tényleg az lenne a cél, hogy Michelangelo széklábakat készítsen?

*egy bölcsész*

Kitrákotty 2008.03.17. 09:12:55

véghez=céghez, bocsi!

bandika&bercikutya 2008.03.20. 16:07:26

Elég röhelyes ez az iwiw. Annyiban jó hogy leinformálhatóak az emberek. De amikor kidobott pár közös ismerőst a fél politikai elittel meg a többi "ismert" netbuzgárral, már nem sok értelmét láttam fentmaradni. Aki tényleg ismer és számít is, az elér ha akar enélkül is.

Marcsi 2008.04.19. 20:34:02

hasonlot már olvastam régebben a zedna.freeblog.hu-n . ez a írás sokban hasonlít a 1,5 évvel ezelőttire...

mókus 2008.04.20. 05:33:23

A születési n/év direkt van. Ez az iwiw "humor".. Én is határozottan emlékszem, hogy születési évet írt ki a gép a regelésnél, amit be is írtam, majd később mikor már elmentettem ezt az adatot, többen szóltak, hogy születési név és nem év.
Később kiderült, hogy nem az emberek nem tudnak olvasni, hanem direkt vicceskedtek az iwiw-esek..
Csak gondoltam leírom ezt, hogy megvédjem azokat, akikkel ez szintén megesett.

gróf 2008.04.20. 20:56:10

Nem olvastam végig a kommenteket, de nem értem minek egy kitöltési útmutató!Miért akarjátok megmondani másoknak hogy mit hogyan csináljanak?Az iwiwnek van szabályzata amit mindenki (olvasva vagy anélkül) elfogad.Ha nem ennek megfelelően használja a portált, kirakják(vagy nem).Ez az üzemeltetők dolga.Ezenkívül pedig a demokrácia nagy hátránya, hogy mindenki akkor csinál hülyét magából amikor csak akar!!!Ha neki ez jólesik és számára nem kínos megosztani pl olyan képeket amit mások elásnának, akkor miért ne?!Én nagyon jókat szoktam mosolyogni a subba gyüjteményén!!!
Inkább azon aggódnátok, hogy miért lehet egyszerre több(száz) embernek ismeretlenül, reklámtartalmú üzenetet elküldeni, majd eltűnni a semmibe?????Szerintem ez jobban zavarja azokat akik azért használják az iwiw-et amire kitalálták, mint az a néhány gyermeteg bohóc akikre a ti értékrendeteket rá akarjátok húzni.
A bohócok adatlapjait és képeit meg kell keresni(nem hirdetik magukat, ezen gondolkodj el) a reklám viszont akkor is jön, ha nem vagy kíváncsi rá!!!

pomme. 2008.05.18. 14:04:36

csak annyit fűznék az egészhez, hogy még régen a születési névnél születési év volt és egy legördülő menüből kellett kiválasztani h melyik évben születtél. és van aki azóta nem írta át. ennyit róla. a többi emg szánalom, mert nekem senki se mondja meg h mit írok ki iwiwre és mit nem.

L 2008.05.22. 14:43:51

Sziasztok!

Én komolyan nem értek pár hozzászólót. Nemtudom miért jó fikázni a blogírót? Arról ír amiről akar, és Ti egyből őt minősítitek negatívan. Én inkább tényleg a húdejófejnekakaroklátszani embereket minősíteném, akik az iwiwre tényleg mindenféle kreténséget feltesznek.

Nyilván egy cég HR-ese alapvetően nem ezalapján fog megítélni bárkit (különbenis sokan már az önéletrajz normális megírásánál is elvéreznek), de LEHET hogy számít valamit, hogy is néz ki az a bizonyos adatlap. Azthiszem ezt írta a blogíró is, nem azt hogy feltétlen figyelembeveszik. Az igazán jó HR-es már magából az önéletrajzból, illetve az emailből elég sokmindenre tud következtetni (mennyire vagy komoly a sátgán@frímél.hu címeddel, sablonra írtad-e az önéletrajzod, bennevan-e minden infó amit szeretne, ha kért fizetési igényt azt megírtad-e, esetleg elsőre rögtön el is felejtetted csatolni a levélhez az önéletrajzot. Egy nem kezdő HR-es EZEK alapján csinál profilt bárkiből. És a nem megfelelőeket kirostálja.

sasszem 2008.05.25. 11:02:55

alapbol égő már ez az egész iwiw, ti meg még ugy állitjátok be hogy az a legfontosabb dolog a vilagon, hogy az IWIW ADATLAPOM hogy van kitöltve...... persze majd a cégek az iwiwen válogatnak maguknak munkatársakat az alapján hogy én mit csinalok szabadidőmben..... remélem csak humornak szántátok..

sasszem 2008.05.25. 11:07:11

L: te mégis minek irod le hogy egy human resources manager vagy ügyintéző hogy állapitja meg a leendő alkalmazottak mindennapi habitusát? elhiheted hogy nem az internet alapján.. nem veszitek kicsit tul komolyan ezt az iwiwet?:D

Biggyer 2008.05.27. 22:18:48

Ennyi zagyvaságot is régen olvastam, miféle cég az amelyik mielőtt felvenne vkit, felmegy az iwiw.hu-ra,megkeresi az illető adatlapját és az alapján ítél? Mitha vmi bűnügyi nyilvántartás lenne.... Az meg engem nem irritál egyáltalán, ha vki bem úgy tölti ki, mintha vmi önkormányzati okirat lenne. Legalább néha derülhetek egy jót, ha az illetőnek van némi humorérzéke. Azért én vigyázok, nehogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke véletlenül meglássa az adatlapomat iwiwen, ahol a születési név helyére évszámot írtam és ez később befolyásolja a karrieremet...

satyaa6 2008.06.13. 21:22:49

faszom tudja mi a jó ebbe a szarba de legalább amíg itthon vagyok nem unatkozok.....
néha kajakra idegbeteggé tesz(már a 8.billentyüzetem ebben az évben),néha meg szétvisítom magam a sok IQ bajnokon!
kitartás gyerekek majd lesz valahigy....

Mucus 2008.06.18. 10:02:44

Nos én olyan beosztásban dolgozom,hogy gyakran kell embereket alkalmaznom néhányat igen fontos beosztásba. Én igenis utána szoktam nézni a kiválasztott néhány jelöltnek a neten,és nem csak az iwiwen,hanem más közösségi oldalakon is.Segít abban,hogy konkrétabb képet alakítsak ki róluk,és könnyebben tudok dönteni.

zoleytaylor 2008.07.04. 13:46:24

teljesen korrekt bejegyzés, nem értem miért kell belekötni... csak néhány jó tanács volt a sok balfasznak... közösségi oldal. a profilod tarthatod jópofának, de a profilod nem elsősorban magadnak szól. az alapján ítél meg a többi. ha azt akarod hogy csak az legyen rólad jó véleménnyel, aki veled egy szinten van (tehát ugyanazt tartja "jópofának", amit te is), akkor oké, vicceld el az egészet (elég elcsépelt). ha viszont belegondolsz, hogy az adatlapodat megnézheti mondjuk anyád (aki előtt egy teljesen más kép van rólad, mint amit a neten mutogatsz a haveroknak; a 14 éves kisgyerekek előszeretettel tüntetik fel magukat jobb színben a neten mint az életben), vagy megnézheti a leendő munkáltatód (aki pl nem díjjazza, ha beírod az "ezt csinálom amikor dolgozok" részhez, hogy "alszom", még akkor sem ha nyilvánvaló vicc, elvárja, hogy ha épp munkát keresel, akkor tudj annyit a világról, hogy a munkaadó igenis utánadnéz, tehát próbálj egy számára is megfelelő megjelenést biztosítani)... olyan tartalmat mutass magadról, amilyen a valóságban is vagy! és mindenki töltse ki a profilját annak tükrében, hogy mit vár el a többitől! (én például töröltem a regisztrációmat ;)...)

lebensmittel 2008.09.12. 12:07:55

Már bocs, de a születési év mezőt senki nem nézi félre!!! Ha ekkora iwiw-buzik vagytok, nem értem, hogy hogyan kerülte el a figyelmeteket az a tény, hogy ha beregisztráltok, akkor a születési név mezőbe a születési évszámodat automatikusan tölti ki a redszer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gondolom sokakat meg hidegen hagy a tény és nem javítják ki vagy csak nem értik egyszerűen és úgy hagyják... Na ezt fogjátok fel TI, nagyokosok!

lebensmittel 2008.09.12. 12:10:45

Na az első sorban is születés Nevet akartam írni, csak annyira felidegesít, ha ilyen nagyokosnak hiszi magát valaki, de elkerüli a figyelmét valami és lehurrog miatta másokat.

Móni 2008.09.28. 12:43:21

nemtudok képeket felrakni az iwiwre! Miért???

humi · http://djhumi.blogspot.com 2008.10.27. 22:03:17

Aki az iwiw-ről gyűjt "háttérinfót" egy jövendőbeli alkalmazottról/partnerről, AZ SIKERES EMBER NEM LEHET! :)
Aki humorosan tölti ki (a humor sajnos relatív és szubjektív fogalom) az már gyp.s?
Máglyára azt aki nem veszi halálkomolyan az ilyen iwiw tip. gyűjtő oldalakat? mi? nevetséges... :D

Ouaid (törölt) 2009.08.24. 13:14:34

@Misi: Namármost értelmes munkaadó nem ítéli el normális dolgozóját egy iwiw kép alapján, értelmetlen főnöknél pedig úgyis csak idő kérdése, hogy miért haragszik meg rád.

Az iwiw, kérem szépen, ezt jelenti. A bulikon részegen behányós kép lassan már nem üti meg az ingerküszöböt sem. Amennyiben az iwiw valamiféle fontos, érdekes dolog lenne, akkor az emberek jobban megbecsülnék, de miután nem más, mint egy össznépi nagy magyar telefonkönyv, ehhez mérten lassú és elavult, ezért senkit sem érdekel igazán, hogy stílusos legyen benne.

Ettől függetlenül a cikk tényleg vicces, de változtatni nem fog rajta.
süti beállítások módosítása