Iwiw adatlap – Kezdőknek és haladóknak
2008.02.19. 16:48
A múltkori véleménynyilvánítós post tapasztalatai alapján - ígéretemhez híven - megpróbálom összefoglalni, miként kell kitölteni az Iwiw adatlapot, hogy ne vonjanak le rólad nem valós következtetéseket mások, a beírt szövegek alapján. Most lehet mondani, hogy „kit érdekel”, de a hozzászólásokból jól tudjuk, sokszor bizony a munkaadó cégek is megnézik az iwiw oldalait, bármennyire is feleslegesnek tartjuk. Ha másért nem, akkor azért figyeljünk oda, mert ismerőseink furcsán gondolkodhatnak rólunk, amennyiben nem tartjuk be az alapvető szabályokat. Lássuk akkor. A következő tanácsok csak azokra vonatkoznak, akik normálisan szeretnék használni a közösségi oldalt, és szeretnének értelmes ember képet nyújtani magukról. A többieknek felesleges tovább olvasni.
Név: Ide a neved kell, ami az azonosító okmányodban szerepel. Egyáltalán nem minősül jópofa dolognak sok „A” betűvel, szívecskével vagy egyéb szimbólummal feltölteni ezt a rovatot, csak azért, hogy a sor elején szerepelj. Ezek írástudatlanok részéről elnézhető dolgok, de ők meg nem használnak Iwiw-et.
Születési név: Emberek! Ez nem születési ÉV, hanem születési NÉV! Tehát ide rossz, ha egy évszámot írsz, még rosszabb, ha komplett születési dátumot hónappal és nappal. Ez utóbbi egyik esetben sem lenne jó. A rovatnak szinte kizárólag hölgyek esetében van értelme. Persze kivételek is vannak, mint a névváltoztatás, pl. mert valaki a feleség családi nevét is felvette. Nem kell beírni mások számára, hogy ide a név kell, ők úgy sem értik, míg maguk rá nem jönnek.
Becenév: Ide az kellene, ahogy szólítani szoktak az ismerősök úgy a mindennapok során. A Killer, Shotgun és társai akkor jók, ha a kedves barátaid és rokonaid is ezen szólítanak.
Titulus: Nem kötelező kitölteni, és rossz poén, ha 8 általános mellett ide beraksz egy Dr. jelzőt. A főorvos az nem titulus.
Ország, város: Az ország és város, ahol most élsz. Nem az a hely, ahol szeretnél lakni vagy laktál 10 évvel ezelőtt. Gondolom sejthető, hogy ide szegénységi bizonyítvány kiválasztani Bhutánt, Kirgiztánt és New Yorkot, kivéve, ha tényleg ott éled mindennapjaid. Sőt a Kuba sem jön be, még akkor se, ha egy Havanna lakótelepi panelban laksz. Ráadásul ezzel csökkented az esélyét, hogy ismerős rád találjon.
Nem: Néz be a lábad közé, és biológia ismereteid alapján kategorizáld magad. Nem jópofa dolog az ellenkező nemet kiválasztani, ráadásul félreérthető információt adhat nemi identitásodról is.
Családi állapot: Illik aktuálisan tartani, mert kevesebb félreértést szül. Főleg társat keresőknél rossz, ha a jövendőbeli kapcsolat itt poénosan az elvált jelzőt találja, miközben az illető házas sem volt. Rossz poén 14 éveseknek az özvegy megjelölés.
Magamról: Ide ugyan lehet vers vagy dalszöveg idézetet rakni, de azt nagyon körültekintően kell megválasztani. Angol dalszöveg idézet rossz dolog, ha nem tudjuk, mi van benne, mert esetleg bekerül olyasmi, amivel nem értünk egyet. Inkább tényleg néhány szót magunkról és életünkről írjunk. Az „aki ismer úgy is tudja”, vagy az „írj és elmondom” szöveg nem túlságosan bejövő, erős irritáló hatást vált ki. Sokkal jobb volna néhány informatívabb adatot írj be.
Anyanyelv: Kéretik megjelölni a helyeset, bár ebben nem szokott gond lenni
Egyéb beszélt nyelv: Paraszt dolognak számít egzotikus nyelvek megjelölése, kivéve, ha esetlegesen tényleg beszéled őket. Valós nyelvtudást tüntessünk fel, mert kellemetlen lehet, hogy az ez alapján megkapott állásajánlatot nem tudjuk elvállalni, mert kamuztunk. Egyébként is hazugság beírni olyan nyelvet, amiből a pohár víz kérése szinten vagyunk. Érthető? Beszélt nyelv.
Születésnap: A legtöbben jól töltik ki, de szintén nem vall értelmes emberre a valóságtól eltérő időpont megjelölése sem. 30 év feletti nőknél is ajánlatos kitölteni valós adattal. Ez utóbbit az sem ellensúlyozza, ha szándékosan a 20-as éveink közepén készült fotó a fő képünk.
Kisállatok: Ide bármit be lehet írni, nevével, fajtájával együtt. Kerüljük az elefánt, oroszlán és egyéb egzotikus állatok beírását, azok egyébként sem kicsik. Azt is fontos megjegyeznünk, hogy a nagyszülők által a tanyán tartott kecske sem tartozik a mi állataink közé. Becsületes eljárásmód azokat beírni, amik tényleg mikrokörnyezetünkbe tartoznak. Az öcsém, húgom, férjem beírás mellőzendő.
Ezt csinálom, amikor dolgozom: Nem megadni semmit rossz következtetéseket von maga után, mert ettől mindenki azt hiszi, hogy rossz munkád van vagy utálod, vagy mindkettő. Sajnos sokak rossz tapasztalata, hogy a munka alapján elkezdik őket ismerősök zaklatni, hogy nem tud-e valami jó állást. Esetleg irigyebbek utálnak minket érte, mert jó munkánk van. Ha te ilyen vagy, egyiket se tedd ismerősöddel, hogy aztán mérgében törölje ezt a rovatot. Rossz ötletnek tűnik azt ide írni, hogy dolgozom, vagy bármi ezzel kompatibilis mondatot. Mivel nem mindenki tudja, hogy a Building Traffic Contoroll Manager az a portás, ezért illik esetleg megmagyarázni, hogy mi ez.
Ezt csinálom, amikor nem dolgozom: Ide, hasonlóan az előbbihez, nem jó beírni, hogy nem dolgozom. Ezenkívül kiröhögtetjük magunkat az ismerőseinkkel, ha ide olyasmit írunk be, amit tudvalévőleg évente esetleg egyszer csinálunk. Tehát az „utazom a Bahamákra”, „felújítom a tetőt” és hasonló dolgok nem általánosan jellemzőek (az első sajnos, az utóbbi remélhetőleg). Ide inkább általánosan ismétlődő dolgokat írjunk.
Kapcsolat: Semmit nem kötelező kitölteni, sőt variálhatjuk, hogy mit láthassanak ismerősök, ismeretlenek. Szerencsére történt egy értelmes fejlesztés. Mivel sokaknak vannak klub típusú ismerőseik, ezért ezek a klubok szépen le is szedték spammeléshez a címeket. Ezek után ez meg lett nehezítve, legalábbis robottal nem lehet csináltatni. Egy tanács azonban fontos. Ha itt megadsz elérhetőséget, akkor azon legyél elérhető. Hülye dolog itt: 06(90) és hasonló elérhetőségek megadása.
Munkahely: Ildomos feltüntetni, mert kevés kivételtől eltekintve ennek hiányában meg lesznek róla győződve, hogy munkanélküliek vagyunk, vagy egy módfelett alacsony, szégyellni való helyen dolgozunk. Nem fog senki messzemenő következtetést levonni belőle, sokkal inkább a hiányából. Persze vannak kivételek, pl. ha titkos CIA ügynök vagy azt nem kell feltétlenül beírni, de ez a ritkábbik eset.
Iskolák: Nem árt azt beírni mindegyik helyre, ahogyan akkor hívták az iskolát, amikor te jártál oda, mert az ismerősök esetleg így ismerik csak, nem tudják, hogy azóta hatszor átkeresztelték. Akkor is célszerű beírni egy iskolát, ha a végén nem ott végeztél, mert akikkel együtt jártál egy ideig, azok érdeklődhetnek ez alapján utánad. Népszerű amerikai, angol, francia intézmények beírása azok ismerete nélkül értelemszerűen itt is kreténség.
Fényképek: Ha nem olyan neved van, amiből 3 van az országban, akkor célszerű feltölteni magadról egy képet, mert a sok Kovács vagy Nagy között nehezen fogja valaki beszűkíteni, hogy valóban te vagy-e az illető. A feltöltött képek között szemre irritáló anyagnak számít az idegen luxuscikkekkel (autó, hajó, repülő) történő fényképezés eredményének felrakása az „én verdám” szöveggel. Hasonló módon nem túl jó fényt vet ránk, ha minden kép az „Én a Bahamákon, koktéllal”, „Én Thaiföldön, koktéllal” címet viseli. Horvátország az nem Horváthország. Az végképp rossz megoldás, ha a kutyádról is van fent kép, csak magadról nem. Pároknál a „Mi” és „Én” képaláírásnál kéretik fantáziadúsabbat kitalálni. A quad, vadvízi evezés, ejtőernyőzés is akkor jó dolog, ha azok nem egyszeri rossz élmények voltak, ráadásul 3 méter quadozás után le is szállítottak. A „Pistivel” felirat sem túl sokat mondó sokszor az ismerősöknek sem. Legalább tudjuk meg ki az a Pisti. Partyn hányós képek használata a leginkább kerülendő, később nagyon sok kellemetlenséget okozhat, mikor megjön az eszünk. Meztelen, behányós képekkel már kerülünk is a Subbára ,vagy más hasonló gyűjteménybe a neten, és menten ezrek látják lemoshatatlan szégyenünket.
Kiegészítő javaslatokat várom, és ezek alapján lehet update is lesz, persze nem önálló postban, hanem ugyanitt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2008.02.19. 16:55:11
Tudod, ha valakinek ez újság, hát, az vicc.
2008.02.19. 17:01:43
klotild 2008.02.19. 18:18:04
_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.02.19. 18:19:01
hozzaszolo 2008.02.19. 18:21:31
prinsz 2008.02.19. 18:27:34
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.02.19. 18:28:35
Meg az anyukák akik magukról nem raknak ki képet csak a gyerekről meg családról mert ők maguk már nem is léteznek.
nol · http://www.blog.hu 2008.02.19. 18:32:26
rzoli 2008.02.19. 18:35:14
Ha meg napközis tanárként a "gyermekeid" adatlapja idegesít, ne jelöld be őket, vagy ne jelöld vissza...
Z
ab 2008.02.19. 18:37:04
prinsz 2008.02.19. 18:38:33
Building Traffic Contoroll Manager 2008.02.19. 18:43:29
recebumm 2008.02.19. 18:48:37
Meztelen, behányós képekkel már kerülünk is a Subbára ,vagy más hasonló gyűjteménybe:
napielet.hu/a_te_napod/post/2009/kutyaeteto
klotild 2008.02.19. 18:48:48
paraszt 2008.02.19. 18:52:29
Olyan képeket teszek fel amilyet csak akarok.
Egy gyökér se szabályozzon, leszarom ha nem tetszik.
storyline :) 2008.02.19. 18:55:15
Linket a profilodra, röhögni akarunk!
Bahamadij 2008.02.19. 18:55:57
Bahamadij 2008.02.19. 18:57:23
-petter- 2008.02.19. 18:57:38
Mmm?
Liberté_73 2008.02.19. 19:09:39
Ugye külföldiül a "date of birth" vs "birthday" elég egyértelmű, magyarul sajnos ezt a wiw-nek nem sikerült feloldania.
A születésnap szerintem is is az utóbbit jelenti, ami pedig minden évben van.
Irhatnák ezért helyette azt, hogy "születési dátum" vagy "születésed időpontja" mégesetlegebb akár azt is, "írjad ide befele azt a dátumot, amikor megszülettél".
Persze, sietek hozzátenni, hogy 100+ IQ val kezelhető ez a hiányosság a user szintjén is.
Badbitie 2008.02.19. 19:09:59
movhu 2008.02.19. 19:14:35
Tehát bármit gondolsz, ez a post arról szól, hogy MÁSOK mit gondolnak rólad. Ha ez számodra nem lényeges, akkor lényegtelen mit írsz be...
moto.sapiens 2008.02.19. 19:15:06
Ha a wiw miatt nem vesznek fel,nem is szeretnék ott dolgozni.Sznob hely.
storyline :) 2008.02.19. 19:16:15
Nekem elsőre 100+ IQval is sikerült elbaltáznom. Azt meg megjegyezném, hogy a nemsikeres olvasásnak csak marginálisan van köze az IQhoz.
Misi · http://gxwfts 2008.02.19. 19:19:17
Marcsi 2008.02.19. 19:23:05
b-max 2008.02.19. 19:30:48
:D
szbszig 2008.02.19. 19:31:39
storyline :) 2008.02.19. 19:32:52
sietségből?
movhu 2008.02.19. 19:32:53
Ismét hangsúlyozom, hogy semmi jelentősége nincs az adatlapnak, aki nem hisz abban, hogy ebből bárki következtetést von le róla. De én személy szerint a fenti tény miatt hiszek benne.
Nem kötelező semmit megfogadni, be lehet írni bármit. Csak aztán nem kell meglepődni.
b-max 2008.02.19. 19:33:48
Mert sok ember nem betünként olvas hanem a szavakat alakjukról ismeri fel, vagy legalábbis valami ilyesmi, sok iskolában tanitják is.
Máspedig, az ÉV és a NÉV nagyon hasonló alakú szó.
Dió 2008.02.19. 19:34:44
Kati 2008.02.19. 19:37:42
Marcsi 2008.02.19. 19:37:57
Bagolylovag 2008.02.19. 19:38:14
Bahamadij 2008.02.19. 19:41:07
Egyébként a "visszája" is előfordul sűrűn, nekem többször beajánlottak kül. pozíciókat...
nem kell, válaszolni, ki kell törölni, ennyi.
Misi 2008.02.19. 19:41:29
Bahamadij 2008.02.19. 19:42:47
movhu 2008.02.19. 19:44:35
storyline :) 2008.02.19. 19:46:10
Bahamadij 2008.02.19. 19:48:54
Liberté_73 2008.02.19. 19:49:27
a 100as IQ-t pedig értsd annak ami: ÁTLAGOS EMBER
Liberté_73 2008.02.19. 19:50:28
:)
neozone82 2008.02.19. 19:52:45
Félkegyelmű 2008.02.19. 19:53:30
Nem arra szolgál, hogy más megtudja, hova jártál, hanem a beazonosítás, egymásratalálás megkönnyítésére. Az iskolák mai neve ugyanilyen okból tök lényegtelen.
>Szerintem a legidegsítőbb az amikor ezt látom az >iskoláknál: ick ebd ekk amgc aedi ekge..... írja >oda hogy pl.: Széchenyi István Egyetem aztán >csókolom
movhu 2008.02.19. 19:57:01
tata 2008.02.19. 19:58:33
Hagy kérdezzem meg, neked az IWIW az életed? A valóságban nincsenek barátaid akikkel az ilyen baromi fontos posztok megírására szánt időt tölthetnéd?
Úristenjajmilesz ha rosszul töltöm ki, az adatlapot, mi lesz ha kurvára nem érdekel, hogy egy ember, akit ezer éve nem láttam esetleg azt gondolja rólam, hogy munkanélküli vagyok csak azért mert az iwiw-en nem töltöttem ki a munkahely mezőt?! És jujj mi lesz ha nem adom meg az iskolámat se, akkor esetleg a 100.000 éve látott osztálytárs (akivel a suliban se beszéltem két mondatnál többet) nem fog megtalálni és nem fog bejelölni és így soha nem érem el, hogy 500 ismerősöm legyen (akikből jó ha 30-al tartom a kapcsolatot és talán 100-at bármikor fel is ismerek az utcán közülük).
Ezek tényleg borzasztó fontos dolgok, nem is tudom, hogy élhetek anélkül, hogy ne tudnám minden óvodai csoporttársamról, hogy hol dolgozik.
Egy közvetlen elérést a BM nyilvántartásába nem szeretnél véletlenül? Csakmert ha fent sem vagyok az iwiw-en, még azt hiszed, hogy biztos körözött bűnöző vagyok és így bújkálok.
neozone82 2008.02.19. 20:02:53
Misi 2008.02.19. 20:04:23
surmó 2008.02.19. 20:04:50
Movhu, szerintem ne itt váltsd meg a világot!
cila 2008.02.19. 20:06:02
Hát persze, mindenki egyéniségének, képességeinek stb. megfelelően tölti ki az adatlapot. De tekintve, hogy az emberek egy jelentős része tényleg elnézi a születési év/név dolgot, azért még nem hiszem, hogy automatikusan szellemi fogyatékosoknak kellene őket minősíteni. Arról nem is beszélve, hogy ez azért nem egy kötelező iskolai dolgozat, amin álláspontod szerint az idióta kis birkák nagy része megbukott. Mindenki azt ír magáról, ami jólesik...
Biztos, hogy pont ezen kellett ennyire felszívnod magad?
Ja, amúgy az nem sérti a személyiségi jogainkat, hogy a fejvadász cégek innen tájékozódnak? Nem mintha ezt nagyon ellenőrizni lehetne...
movhu 2008.02.19. 20:07:34
Bahamadij 2008.02.19. 20:07:47
Én örülök hogy van iwiw, a postot viszont én is feleslegesnek tartom.
Kati 2008.02.19. 20:08:00
movhu 2008.02.19. 20:09:10
storyline :) 2008.02.19. 20:09:19
Köszi a tippet, majd beírok valami spécit. Mit javasoltok, mihez értsek? :D
tata 2008.02.19. 20:10:12
Megáll az eszem, de tényleg!
neozone82 2008.02.19. 20:10:16
Nevezzétek összeesküvéselméletnek..
A másik meg, hogy bizony komoly statisztikák készíthetők ezekből az adatbázisokból, amit aztán jó pénzért eladnak.. Hát tehetnek egy szívességet: ÉN nem járulok ehhez hozzá!
ddy 2008.02.19. 20:23:58
Retexis 2008.02.19. 20:24:12
neozone82 2008.02.19. 20:27:58
Szolf Ész 2008.02.19. 20:32:44
Csak azon az alapon, hogy egy kisvárosban lakom, kaptam tizensok privit: helyi szerelők, boltok, éttermek, sőt magánnyomozó, zenetanár, de a legjobb egy társkereső iroda volt (a családi állapotom véletlen az itt megadottak szerint van kitöltve, és annak alapján sem lennék célcsoport egy magányosok klubjának)
Hasonló a foglalkozás megjelölése: kell a francnak jelölés a könyvelők klbjától vagy a buszsofőrok szakszervezetétől, netán az imádom a könyvtárosokat klubtól.
Ami eddig legjobban felnyomta az agyamat egy kisvállalkozó ajánlata volt, aki a szar utángyártott parfümjeinek akart direktmarketingelni és keresett viszonteladókat, és vagy négyszer kaptam tőle levelet csak azért, mert valaha, évekkel ezelőtt egy nagy kozmetikai cégnél dolgoztam, "akinek" valóban van olyan hálózata, ahol dolgoznak olyanok, akik el tudnák adni a szar parfümjét (azaz, inkább, ismernek olyan vásárlókat, akik szoktak parfümöt venni)...
Egyszóval, annyi van fent "belőlem" az iwiw-en, hogy aki engem keres értse, és azonosíthasson, de ne legyek alanya mindenféle direkt, de nem kívánatos ajánlatnak.
Ja, igen, kaptam fejvadásztól is megkeresést (még abból az időből, amikor nem a ködösebb, itt nem illendőnek, sőt bunkónak adjusztált megfogalmazásokkal voltam jelen az iwiw-en), de na bumm, tudom nélkülözni őket (és amúgy is elég gyenge dolog ÍGY és ENNYI alapján megkeresni valakit egy állásra)
Amúgy az iwiw tényleg jó dolog, ahogy itt írta valaki, osztálytalálkozó, meg valóban ezer éve nem látott emberek felkutatása, de mostanság pont ez a funkció szorult háttérbe, és lett az egész egy DM-hez kitünően és olcsón felhasználható adatbázis.
Hát, én meg ezt nem akarom, és maradok paraszt és IQ hiányos ezek szerint...
oss 2008.02.19. 20:34:00
az index meg tényleg véletlenszerűen linkel a főoldalra akármit, amit valai felböffentett a netre?
Bahamadij 2008.02.19. 20:37:31
neozone82 2008.02.19. 20:37:54
Dió 2008.02.19. 20:52:28
Vannak olyan ismerőseim, akik viszonylag jobb, vagy vezetői pozícióban vannak és nem kérkednek vele az adatlapjukon. Iskoláról, munkahelyről semmi bejegyzés. De ezek az emberek viszont beírják, hogy szülői teendőket látnak el, mi a hobbijuk...stb. Természetesen valós születési adatok szerepelnek az adatlapopjukon. Így tényleg csak a valós ismerősök jelölik be őket, nem kell foglalkozni azzal, hogy ki is ez, csak nem emlékszik, vagy utasítsa vissza az ember...stb.
Véleményem szerint aki állást akar magának, az egyéb helyre, pl. profession felteszi az életrajzát...stb.
Persze, ha valakinek iwiw-es adatlapja miatt kap jó állásajánlatot, annak gratulálok.
Van olyan ismerősöm is, aki iskolai adatát nem írta be, de azt igen, hogy vezető menedzser...stb. Azt már csak szűk kör tudja róla, hogy valójában saját egyszemélyes kisvállalkozását vezeti és anno elfelejtett elmenni az érettségijére is...
Lujza 2008.02.19. 20:57:16
Szolf Ész 2008.02.19. 20:59:06
Egyébként azzal sincs bajom, ha anykánál fent van a gyerek képe (néha szoktam böngészni volt kolléganőknél, akikkel "élőben" már nem tartjuk a kapcsolatot, hogy mekkorát nőtt a gyerek, vagy innen értesülök, hogy valaki szült.
Egyébként most jöttem pont az iwiről, ahol a következő levél fogadott:
"Szia!
Látom beszélsz x nyelven. Érdekel több pénz?
Üdv,
X.Y."
MOst komolyan, valaki elhiszi, hogy ÍGY tuti embereket szerez valamire, amihez az a bizonyos nyelv ismerete szükségeltetik????
Másvalaki, aki meg reagál egy ilyen tuti ajánlatra, valóban elhiszi, hogy ebből lesz rózsadomb villája?
gus · http://gus.freeblog.hu 2008.02.19. 21:03:55
gyules 2008.02.19. 21:06:55
Szolf Ész 2008.02.19. 21:13:57
"Mindenki annyit árul el magáról az iwiw-en, amennyit akar"
Pontosan. Ezért nem vagy köteles (még a jó modor v. az IQ-d védelmében sem) elárulni, hogy mit és hol dolgozol.
Amúgy, nem tudom, milyen tapasztalataid vannak, de a "nem ismerem" gomb kurvára nem segít, ha a C betűsok klubja naponta újra és újra megjelöl. (próbáltam már azt is, hogy otthagytam az ilyet "lógva", de az meg engem idegesít, mint egy elintézetlen dolog).
Kb. ugyanennyit ér a "jelentem" funkció, már, ha nem abban a mértékben követte el az illető a spamelést, mint az utóbbi időkben történt, hogy százak, ezrek jelentették.
Ha szerinted idegbetegség, hogy nem szeretem, ha baromságokkal zavarnak, akkor csak azt kívánom Neked, tíz percenként csöngessen valaki az ajtódon valami kéretlen ajánlattal, vagy csak úgy, a nyakadba borulni, mert Téged is Horváthnak hívnak, mint őt...
Mert, mi a különbség? Nem sok...
Egyébként nem is feltétlen a kéretlen zavarás a legrosszabb, hanem, hogy valaki etikátlanul halászgat az adataid közt egy olyan protálon, ahol korábban nem volt ez szokás, hanem tényleg arra használták, amire létrejött.
Persze, míg rengeteg olyan hülye van, aki ohne zsanér kiírja a mobilszámát, emiljét, címét (kulcs a lábtölrlő alatt megjegyzéssel), nemi orientáltságát, vallását, cipőméretét, bankszámlaszámát és PIN kódját bármilyen nyilvános helyre, így az iwiw adatlapjára is, akkor mégiscsak az etikátlanok jutottak magasabbra azon az IQ létrán...
De azzal maximálisan egyetértek, hogy nem minősíti az illetőt, ha nem ír be semmit pl. ahhoz, hogy mit dolgozik (ki nem szarja le, hogy munkanélkülinek nézik, vagy, ha igen, akkor az akkora szégyen???)
Mondom, én magam körülírtam, amit lehet, így, nem lehet rám keresni, mint "zabhegyező kisiparos"-ra, de, aki ismer, és fel akar lelni, az a beírásból tudni fogja, hogy én vagyok az, mert stimmel a foglalkozás.
movhunak max. ott van igaza, hogy a sok "poénkodó" nem állít ki magáról túl jó bizonyítványt, de az ő nevelésüket meg tényleg nem itt kell elvégezni, hanem kicsikét messzebb kezdeni velük, és más dolgokat is bepótolni, ami kimaradt a törzsfejlődésükből.
Mylady 2008.02.19. 21:18:55
Mindkét gyerekről 1-1 fotó, saját magáról 1 fotó + 6(!) kép a kutyáról: bercike, Bercike a gumicsonttal, Bercike 7 hónapos stb.
???
Vagy ezt csak én nem értem?
jacks_colon (törölt) 2008.02.19. 21:24:37
Köszönöm, csókolom!
Lujza 2008.02.19. 21:28:05
bloodhound 2008.02.19. 21:36:31
Joaquin 2008.02.19. 21:40:55
-Oiler- (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ 2008.02.19. 21:54:08
varhegyi.myminicity.com/
hannah 2010 2008.02.19. 21:54:44
Most tényleg bajban vagyok, ki a sznob valójában... Ha az iwiw-re közhelyeket írkálnék fel (pl:"aki ismer, úgyis tudja"), akkor azért fikázódna a Kedves Kritikus, ha viszont eredeti szövegezésre törekednék, akkor én lennék a "jópofizó, különcgödő, erőlködő hülyegyerek"...
Az egész cikizgető, fikázódó blog értelmetlen.(Tudom, nem kell olvasni akkor...)
hannah 2010 2008.02.19. 21:56:39
Breq 2008.02.19. 21:57:51
Valakit vagy valamit mindig cikizni kell.
Skeptical 2008.02.19. 21:58:00
Skeptical 2008.02.19. 22:00:31
hannah 2010 2008.02.19. 22:06:34
egyetértek Veletek, tökéletesen!
2008.02.19. 22:07:40
Tényleg nem értik, hogy ez a játék nem arra megy, ki éri el előbb a 1256782 db ismerőst, legyen az a tv maci vagy a fogkefe, netán Lak Lee kínai étterme?
Illetve (ahogy valaki már pedzette) mit remél egy vállalkozás az ilyen kéretlen bejelölésektől? Azért, mert bejelöl a sarki fodrász, ahová eddig sem jártam, viszont nap, mint nap elmegyek mellette, ezentúl oda fogok járni? Vagy, majd eszembe jutnak, ha kitöri a fodrászom a kezét?
Persze, értem én, hogy ez egy ingyen reklámlehetőség....de nincs semmi haszna!!!!
Mert ment már be bárki egy olyan boltba, használt olyan vállalkozót, akit innen ismert meg? Csapott a homlokára, mikor elromlott a mosógép, hogy a múlt héten bejelölt a Józsi bácsi szervíze, na, őket most jól kihívom?
Az iwiwnek kellene ezeknek a kisvállalkozásoknak helyet adni (ahogy ezzel a közösségi dologgal talán el is kezdte), de szabályokkal: valami csekély fizetség ellenében bekerülnek egy kereshető adatbázisba, ahonnan, ha a usernek kell, elő tudja varázsolni az elérhetőségüket. CSerébe az iwiw rendet tart...
De mit ér azzal, ha -ahogy itt írta valaki- egy házast megkeres egy társkereső iroda?
Ja, és szerintem nem üldözési mánia, ha azt akarom, ne keressenek meg kéretlen ajánlatokkal. Se itt, se a metróban, se a mobilomon, se a postaládám ne legyen szemétlevéllel. Mert nem kértem, mert felesleges pénzkidobás. Ha üldözési mánia lenne az ilyesmi, akkor nem harcolna ellene mindenki. Még banner szűrő is létezik, amivel a fizetős reklámozókat is kiírthatja, aki nem ilyesmiért jár a netre. Sőt, még az iwiw is harcol ellenük egy kicsit. Csak nem eléggé.
Ez egy magánembereknek szóló site, az iwiw meg nem hiszem, hogy ingyen szeretné adni a reklámokat az oldalán, pedig most épp ezt teszi.
És nagyon sok ismerősöm törölte is magát, talán pont ezek miatt...
tata 2008.02.19. 22:08:21
Oregon (TM) 2008.02.19. 22:08:33
picurka 2008.02.19. 22:08:44
csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.02.19. 22:15:36
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.19. 22:16:34
Lujza 2008.02.19. 22:18:50
smartdrive 2008.02.19. 22:39:46
gikka25 2008.02.19. 22:49:05
neozone82 2008.02.19. 22:51:01
Az megint egy jó dolog, amikor a sok hülye azt hiszi, hogy amit odaír, az csak Micikének szól. Micike viszont nem ismerősöm, így fogalmam sincs, miről társalognak. :))
LOL az egész!
Népszavazást az iwiw bezárásáért!!! :))
movhu klón 2008.02.19. 23:02:51
Mandula 2008.02.19. 23:03:40
Mi az, hogy "ildomos" meg "célszerű"?
Mi vagy te, nyomtatvány gyáros, hogy csak sablonokban tudsz gondolkodni?
troppauer 2008.02.19. 23:11:30
Senkinek semmi köze hozzá pl, hogy hol dolgozom. Ha és akinek akarom majd elárulom.
Nem akarok idegenekkel ismerkedni egyáltalán és munkát sem az iwiwen fogok keresni.
A nevem alapján mindenki megtalált, többen is mint akikre kíváncsi lennék. Csaknem 500-an. Nekem ez épp elég és ezek a számok amúgy sem mondanak az égvilágon semmit. Senkinek sincs 500 báratja, ne reménykedjetek:-)
Az iwiw nekem csak arra volt jó, hogy néhány régi ismerős előkerüljön, megkérdeztük egymástól hogy vagyunk, mi újság, aztán a további nagy csönd.
Akire tényleg kíváncsi voltam, elkértem a telefonszámát. Tehát az iwiw-re igazából semmi szükségem. Nemsokára le fogok regisztrálni róla, mert nagyon unom mára azt is, hogy bejelölnek olyanok, akivel 2 mondatot nem beszéltem egész életemben, visszajelölöm őket, nehogy megsértődjenek.
Szerintem az iwiw-rw az égvilágon semmi szükség sincs. Azon kívül, hogy ha akarják, mindegyikünk ismerettségi körét, esetleg azzal együtt a fogyasztási, kulturális, netán szexuális szokásait, egyéb - normális világban - magánügyeit megismerhetik és nyilvántarthatják. Valakik. Mindenesetre az sokat elárul az egészről, hogy Kóka cégének termeiben zúgnak az iwiw szerverei:-)
Szép új világ!
sokadik iwiwszakértő 2008.02.19. 23:49:05
Aztán meg azon lepődtem meg, hogy a sok okoskodás ellenére senki se tesz említést az adatlap szerkesztésekor beállítható kis lakatka, amivel az adott információt ismeretlenek számára láthatatlanná tehetjük. És így máris csak az tud meg rólunk "bizalmas" dolgokat, akit az ismerőseink körébe vettünk.
Ez egyébként nekem pont álláskeresés miatt jutott eszembe, ugyanis amikor rákerestem leendő interjúztatóim adatlapjára, akkor beugrott hogy ugyenezt ők is megtehetik, és inkább lezártam az adataim láthatóságát idegenek számára. Lehet hogy a kutya se keres rám interjú előtt, de sose lehet tudni, ahogy azt se, hogy épp mibe akarnak belekötni, inkább a lehető legkevesebb támadási felületet hagyok, abból baj nem lehet :)
A sok okoskodó figyelmébe pedig szívesen ajánlok egy könyvtárat, a sok szép irodalmi műtől talán gazdagodna a szókincsük... És addig se ilyen oldalakon idegesítik magukat.
movhu klón 2008.02.20. 00:01:31
Respekt.
De akkor is kretén ez az iromány Movhutól.
Nem veszed észre benne a tanárbácsit? Vagy tényleg az iwiwen se lehetek szabad, mert attól rettegjek, hogy majd jól felkopik az állam ha újra munkát kell keressek? Jelenleg van; de nem írom ki, hogy mi az, lehet azért mert büszke vagyok rá, és nem akarok felvágós lenni. hm?
sokadik iwiwszakértő 2008.02.20. 00:21:49
Szóval ha Te így is szabadnak érezd magad, akkor mit foglalkozol pár akadékoskodóval? Majd pont ők fogják a Te szabadságod elvenni? Naugye!
Ellenben a jópofizgató tiniknél látható özvegy-típusú megnyilvánulások már télleg szánalmasak, ebben igaza van Movhunak, és ennek a korosztálynak a nyelvéhez pont illik egy "tanárbácsi" :)
Elemér 2008.02.20. 06:01:00
troppauer 2008.02.20. 09:28:59
Tényleg azt hiszi, hogy csak a fontos emberek adataira van szükség?
Minden fogyasztó adatára szükség van.
Milyen érdekes, hogy egy László Csaba nevű pénzügyminiszter egy nap lementette az APEH számítógépeiről az összes magyar adózó adózási és személyes adatait. Vajh miért, hiszen sem előtte, sem azóta sem történt ilyesmi. Legalábbis nyilvánosságra nem került. Hogy mi lett a lemezekkel, amikre az adatainakat mentették nem tudni. Valakik bizonyára megkapták. Talán épp azok, akik az egészségügyi intézmények adatbázisait akarják időről időre megszerezni, hogy tudják, kinek milyen betegsége voltvanlehet, milyen gyógyszereket szed, saccperkábé hány évig élhet még, mondjuk kössünk e vele biztosítást...
Szóval Elemér barátom, rettentő tévedésben vagy.
Még egy hozzád hasonló utolsó senki adataira is kíváncsiak, mivel profit, Nyereség, PÉNZ, P É N Z E C S K E...!!!!!!! van minden szaros kis adatodban.
Az ismeretségi körödre meg még nemzetbiztonságiantitenoristagyűlöletellenesrettegjünkegyütt szempontból is szükség lehet még.
cica 2008.02.20. 13:09:25
Semmi humorérzéke eggyes begyepesedett agyu barmoknak, még ezt a xar blogot is kilinkelte valaki, de én magasról lexarom. Nem tetszik mások iwiw adatlapja? Ne nézd. Húzzál el mariózni.
movhu 2008.02.20. 13:14:32
Szóval senkinek semmi köze hozzá, de nézi, és levonja a konzekvenciát. Azután majd nem érted, hogy mi a francnak te kerültél a sok személy közül lapátra. Nem érdekel, mert akkor nem is akarsz ott dolgozni? Te dolgot. A fenti lista mások véleménye, és nem feltétlenül az én véleményem. De vélemény.
weid 2008.02.20. 13:23:53
(example gratia: aki szívecskéket rak a neve köré, valószínűleg nem álmodik MS programozói állásról)
hogy a fejvadászok használják: csókoltatom, aki a fejvadászt szakmának tartja (de igenis fontos, persze, csak utolsónak mennék el egy fejvadász céghez, főleg mivel közutdott, hogy az összes nagy cég leszerződik velük, ha netán el akarnál menni tőlük, akkor nem küldik tovább az önéletrajzod. HR-maffia)
Trendi az iwiw, mindenki megtalálja benne az örömét.
Amíg mondjuk nem dob egy Ajax error-t, vagy egy sima ismerős nézegetésnél egy backspace-re nem vág vissza bárhonnan a lista elejére.
Szarkupacon is lehet kapirgálni, de ha erre megy a világ, akkor tényleg kiszállnék :)
geri · http://greenchillerz.atw.hu 2008.02.20. 14:04:39
itt valamiért mindneki(elnézést, sok mindenki) az IQ (iku) számra gondol, és viccesen jó nagyot ír be.
Mint tudjuk az ICW egy cet program. hasonlatos az msnhez.
Amúgy használatban van még? mert ezer éve nem használtam
tata 2008.02.20. 14:40:32
Én azt mondom, hogy ez egy eszeveszett baromság és ha van ilyen ember akkor az szimplán hülye.
Ez is egy vélemény, az enyém, vállalom. De ahogy olvasom a kommenteket, szerintem nem vagyok vele egyedül.
Neked valahogy az az alap feltevésed, hogyha valakinek valami nincs kitöltve akkor azt biztos szégyelli, ha meg valami jó dolog van megadva (pl nyaraláson készült kép) akkor biztos dicsekedni akar. Nos ha te egész életedben másoknak (és ráadásul ilyen hülyékenk, akik az iwiw alapján ítélnek meg) akarsz megfelelni és azért töltöd ki görcsöen az adatlapot, az a te dolgod. Viszont ha leírod a blogodra, hogy _csak az_ fog értelmes embernek látszani aki az általd megadott módon cselekszik, akkor ne lepődj meg, ha páran ezen kicsit kiakadnak.
Szerintem a hiba az ön készülékében van.
movhu 2008.02.20. 14:45:33
Tehát a post a "mit gondolnak mások" típusú, nem feltétlenül mindehol egyezik az álláspontom vele. Az egyik ilyen pont a munkahely, mert számtalan értelmes érvet olvastam arról, hogy miért nem tölti ki valaki. Ezt most bele is updatelem a szövegbe.
bibóc 2008.02.20. 19:49:50
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.25. 12:14:14
én azon akadok ki mindig mikor értelmes emberek is a születési névhez az évszámot írják be
rocky-balboa 2008.02.25. 19:47:32
2008.02.25. 21:32:31
gloBális 2008.02.26. 08:34:25
Beck · http://musicfreak.freeblog.hu 2008.02.26. 13:46:43
ad.1: ez a post olyan mint azok a bizonyos lánclevelek. már régóta járja a netet, imitt-amott apró módosításokkal. sok újat már nem tud mondani, de ettől még jó, és vicces. én pölö minden egyes alkalommal tudok rajta nevetni. a kommenteken pedig annál inkább (bizony, a sötétség is tud ám vicces lenni!). ez minősítene engem? well...
ad.2: az iwiw egy szükséges rossz - én legalábbis ezt vallom. arra jó, hogy rég nem látott ismerősöket összegyűjts. velük a kapcsolatot már wiw-en kívül tartom. de a legnagyobb gond az, hogy nagyon sok soha nem látott 'barát' is a nyomodba akad (jellemzően állásvadászok, érdekbarátok). ha esetleg megkérdezed h honnan ismernek, jön a sértődés, vagy jobb esetben nem is válaszolnak a kérdésekre. kezdetben megértő voltam, elfogadtam a jelöléseket. persze akkor hallottam róluk utoljára (vagy mikor állásért kuncsorogtak). később (ti. amíg volt accountom) már visszakézből írtottam az ilyen csürhét. a profilomon is szerepelt, h 'attól, hogy ismered az anyám fönöke eltitkolt zabigyerekének a logopédusát, mi még nem lettünk ismerősök'. lehet, h másnál az ismerőseinek a száma egyfajta mérce az önértékeléshez, én viszont nem a f*rkam mérete, kocsim értéke, vagy a wiw-es 'barátaim' száma alapján mérem magam. (és ezzel nem azt mondom, h az előbbi kettő nem fontos dolog, mert az. hehe...)
ad.3: nem vagyok tudatos wiw-user, félévente ha egyszer bejelentkeztem. volt is vagy 20 ismerősöm. de ők pont azok, akiket más úton-mód nem tudtam elérni. ki is írtam a profilomra, h aki bármit szeretne, mailen, telefonos, myspace-n, msn-en, vagy a blogomon keresztül megtalál. ha pedig ezek közül egyik elérhetőségemet sem ismeri (sok éve már, hogy nem változtatom meg őket), akkor éppen h én nem szeretném h rám találjon az illető.
ad.4: ha már mindenképp regeltél a wiw-re, az adataid letiltása ismeretlenek előtt igenis jó dolog. ha meghagyod a nevedet, és azt h mikortól meddig jártál XY középiskolába ill. egyetemre, hidd el megtalál, aki meg szeretne. még fénykép sem kell hozzá. (max ha olyan neved van, amiből tizenkettő egy tucsat -pl. kovács istván- előtte ír egy PM-et, hogy te vagy-e az a bizonyos K.I.. és így cserébe egy csomó baromtól megszabadulsz)
ad.5: a postban movhu által leírtak rettentő szórakoztatóak, de van valami ami igencsak kaparja a csőrömet. nevezetesen, h mindenki úgy tölti ki az adatlapját, ahogyan akarja. ha felrakok egy fényképet magamról, ahol harmincan állunk dzsungelharcos felszerelésben zöld-feketére mázolva úgy, h a saját anyáink nem ismernének fel, az az én dolgom. nem azért raktam ki a képet, hogy egy senkiházi jöttment bölcsészszakos, magát jobb estetben bloggernek, rosszabb esteben újságírónak valló barom gyönyörködjön benne (kedves movhu kérlek ne érts félre, itt egyáltalán nem rád céloztam). ahogy a profilom, úgy a feltöltött fotóim is a barátaimnak szólnak. és bár lehet h nem láttuk egymást gyerekkorunk óta, de ők akkor is felismernek, ha az éjszaka közepén, vaku nélkül, cigánynak öltözve fotóztak le harminc vérbeli roma között, miközben épp a mari néni csirkéit lopjuk az ólból. ugyanez a helyzet az 'én a bahamákon' - jellegő képeknél.
attól eltekintve, hogy én az ilyen jellegű fotóimat soha nem teszem ki, nem böfögöm pofán az ismeretlen illetőt, aki úgy tesz. vannak ugyanis akik egy kerepestarcsán készült képen is olyan arccal pózolnak, mintha a times square-en lennének, míg mások annak ellenére tudnak normálisak, és hétköznapiak lenni, hogy majdnem minden fentlévő fényképük 'egzotikus helyen' készült. mindezt tapasztalatból mondom. a fénykép egy dolog, hogy hogy viselkedik a delikvens a valóságban a barátaival, az egy másik. szezont a fazonnal, ugye?
összességében itt megint azzal a k**** nagy netes anonimitással van a baj, legalábbis a tapasztalataim ezt súgják. ugyanis a profil nem neked készült, hacsak nem vagy az illető barátja/ismerőse. milyen alapon basztatod te őt ismeretlenül? ha nem tetszik pofa befog, és elkullogsz.
ha elmész vendégségbe valakihez, akit nem ismersz, és nem tetszik a lakás berendezése, a függönyök és a többi, pofánröhögöd az illetőt? ugye, hogy nem?! inkább befogod azt a nagy szád, és odébbállsz. névtelenül és következmények nélkül mindenki b*szott nagy ember tud ám lenni. istenem, ez annyira magyar mentalitás. és ti még a "magyarnak látszó roma család brüsszelben pózol a füvön" - dolog miatt vagytok kiakadva. a nyugatiaknak nem teljesen alaptalan a rólunk alkotott képe. mert nem a talpraesett, szorgalmas és okos magyarok alapján ítélnek meg minket. néha eljut nyugatra egy-egy hozzátok hasonló prériparaszt, és azt hiszi, h ha átlépte a határt, attól ő már művelt és civilizált lesz. ja, kéreszmépen: országimázs, az!
bocs hogy ilyen hosszú lett, amúgy sem hiszem h végigolvassa bárki is. amúgy gratula a bloghoz, igazán élvezetesek a postok. üdv
beck
P.S.: kedves movhu! utólag átolvasva talán rosszul jöttek le a postban általam írtak. a kifakadásomat közel sem neked címeztem, hanem a kommentekben előttem ész nélkül fröcsögőknek. még egyszer bocs, ha magadra vetted volna.
movhu 2008.02.26. 13:50:06
Nekem is van olyan az adatlapomon, ami egyesek szerint a kretén kategória :)
Balázs Éva 2008.03.04. 16:46:08
movhu 2008.03.04. 16:52:53
Tovább olvastál a kívánt ponton. Ezenkívül azt sem figyelted meg, hogy az írás egy korábbi véleménnyilvánítós post hozzászólásai alapján született. Ennek ellenére olyan hülyeségekkel írod tele az adatlapod, amilyenekkel akarod. Viszlát a Subba szív iwiw-en :)
Balázs Éva 2008.03.04. 17:47:42
Ez olyan mintha lehülyéznék valakit,és utánna azt mondanám hogy csak akkor értsd magadra amit mondtam ha tényleg hülye vagy.Egyébbként meg ugy van leírva az iwiw használata,mintha értelmi fogyatékosoknak szólna!Akkor ne mond azt hogy ez nem célzottan a hülyéknek szól!(már mint szerinted hülyék)
Chris 2008.03.04. 18:58:26
movhu 2008.03.05. 10:52:41
Fel lehet rakni a pucér képeket is, meg lehet nem ezt csinálni, az a legbiztosabb út a Subbára :)
Vulcz Mihály 2008.03.07. 16:22:19
Gabi 2008.03.08. 17:12:40
Megértem az oldal szerkesztőjét, én is egy hülye elszállt bölcsész vagyok, de azért a határokat komoly, és abszolút felesleges dolgok között meg kéne tudni állapítani...
Ja, és a Subba-ezt mostanában olyasmi értelemben használják az emberek mint valami kibaszott mumust. Modern korunk fóbiái közé lassan ez is bekerül majd, vagy mi a fasz? Félelem attól, hogy feltesznek a Subbára? Nevetséges.
Krisnya 2008.03.08. 17:32:11
movhu 2008.03.08. 17:36:21
gizdagizi 2008.03.08. 19:22:29
movhu 2008.03.08. 19:25:16
atro 2008.03.08. 21:48:21
Azonban vitatkoznék egy-két dologgal. Először is, miért kellene nekem ország-világgal tudatnom, hogy hol , melyik cégnél és mit dolgozom? És mi kivetnivaló van abban, ha valaki tényleg utálja a munkáját és a munkahelyét (főnökét)?? Dolgozni nem hobby-ból jár az ember, hanem kényszerből. Ritka mint a fehér holló, akinek megadatik, hogy a munkája egyben a hobby-ja is. A nagy átlagban az emberek nem élvezetből vannak bent a munkahelyükön. Arról nem is beszélve, ha valaki munkahelyet vált, de esetleg nem akarja a korábbi helyén a régi kollégák orrára kötni hogy hol folytatja karrierjét, akkor csak ez az egyetlen út, hogy üresen hagyja a munkával kapcsolatos rovatot. A wiw.hu nem egy kínvallató adatlap, azaz amit nem akarok, azt nem adom meg.
A többi gondolattal egyetértek. Régebben nálam is kiverte a biztosítékot, amikor a születési név rovatba a születési évszámot írták be, meg amikor olyan nyelveket írnak be poénból, amin valszeg' meg sem bírnak mukkanni (pld. urdu).
Ja, és még valami: szerintem eléggé szánalmas, ahogy a sok középfokú végzettségű ember beírja magának a főiskola/egyetem rovatba, hogy "Az Élet..."
(Bocsi, ha ezeket esetleg már leírta valaki elöttem, lusta voltam végigbogarászni a kommenteket).
dkayjaykay 2008.03.09. 10:12:54
Én online address book-ként használom iwiwt, ha keresek vkit, ott megtalálom.
H C S [ A TANÁR ] 2008.03.10. 16:20:32
Ennek ellenére mondom, én néha még meg is adom, hadd nézzen be a munkaadó.
Én nem szégyenlek semmit.
neeskens 2008.03.14. 11:08:53
Gratulálok! Te mekkora seggfej lehetsz
Kitrákotty 2008.03.17. 09:11:00
Bár érdekes az adatlapunkra vonatkozó kitöltésű útmutató, csöndben megjegyezném, hogy ez nem önéletrajz, ahol száraz adatokat közlünk, hanem ismerősök felkutatását célzó közösségi oldal. Mindemallett szíve joga bárkinek lenézni azt, hogy szerinte ostoba poénokkal, béna humorral fűszerezem a postjaimat. Lehet, hogy nem mindenki találja humorosnak a viccnek szánt beírásokat, de ki a bús fene akar mindenkinek megfelelni, és még az iwiwen is azon görcsölni, hogy mások mit gondolnak rólam, elég szalonképes-e a humorom, esetleg kreténnek gondolnak?! És ha kreténnek gondolnak, akkor mi van? Ha a jövendő lehetséges munkaadóm az alapján dönt a felvételemről, hogy milyen vagyok az iwiwes adatlapom szerint, akkor sem fogok hanyatt-homlok rohanni, hogy CV-szerű adatlapom legyen, mert ha nem érti, hogy más a munka és más a magánélet, akkor tényleg ne vegyen fel, ha meg pont ez lesz bennem emberi és szimpatikus, már nyert ügyem van. Viszont ha munkát keresek, elmegyek egy fejvadász véghez, nem az iwiw előtt ülve várom, hogy a számba repüljön a sült galamb. Mellesleg nem hiszem, hogy amikor rengeteg embert interjúztatnak, még arra is időt fecséreljenek, hogy az iwiwen rádkeressenek. Vagy ha igen, lásd fentebbi soraimat. Mondjuk én a BKV-n is fütyülök arra, hogy más emberek esetleg savanyú, bár intelligens arccal megvetően végigmérnek, csak mert illetlen módon, nem kihívóan bohóckodunk, de ha más emiatt mosolyog, az feldob. Tényleg az lenne a cél, hogy Michelangelo széklábakat készítsen?
*egy bölcsész*
Kitrákotty 2008.03.17. 09:12:55
bandika&bercikutya 2008.03.20. 16:07:26
Marcsi 2008.04.19. 20:34:02
mókus 2008.04.20. 05:33:23
Később kiderült, hogy nem az emberek nem tudnak olvasni, hanem direkt vicceskedtek az iwiw-esek..
Csak gondoltam leírom ezt, hogy megvédjem azokat, akikkel ez szintén megesett.
gróf 2008.04.20. 20:56:10
Inkább azon aggódnátok, hogy miért lehet egyszerre több(száz) embernek ismeretlenül, reklámtartalmú üzenetet elküldeni, majd eltűnni a semmibe?????Szerintem ez jobban zavarja azokat akik azért használják az iwiw-et amire kitalálták, mint az a néhány gyermeteg bohóc akikre a ti értékrendeteket rá akarjátok húzni.
A bohócok adatlapjait és képeit meg kell keresni(nem hirdetik magukat, ezen gondolkodj el) a reklám viszont akkor is jön, ha nem vagy kíváncsi rá!!!
pomme. 2008.05.18. 14:04:36
L 2008.05.22. 14:43:51
Én komolyan nem értek pár hozzászólót. Nemtudom miért jó fikázni a blogírót? Arról ír amiről akar, és Ti egyből őt minősítitek negatívan. Én inkább tényleg a húdejófejnekakaroklátszani embereket minősíteném, akik az iwiwre tényleg mindenféle kreténséget feltesznek.
Nyilván egy cég HR-ese alapvetően nem ezalapján fog megítélni bárkit (különbenis sokan már az önéletrajz normális megírásánál is elvéreznek), de LEHET hogy számít valamit, hogy is néz ki az a bizonyos adatlap. Azthiszem ezt írta a blogíró is, nem azt hogy feltétlen figyelembeveszik. Az igazán jó HR-es már magából az önéletrajzból, illetve az emailből elég sokmindenre tud következtetni (mennyire vagy komoly a sátgán@frímél.hu címeddel, sablonra írtad-e az önéletrajzod, bennevan-e minden infó amit szeretne, ha kért fizetési igényt azt megírtad-e, esetleg elsőre rögtön el is felejtetted csatolni a levélhez az önéletrajzot. Egy nem kezdő HR-es EZEK alapján csinál profilt bárkiből. És a nem megfelelőeket kirostálja.
sasszem 2008.05.25. 11:02:55
sasszem 2008.05.25. 11:07:11
Biggyer 2008.05.27. 22:18:48
satyaa6 2008.06.13. 21:22:49
néha kajakra idegbeteggé tesz(már a 8.billentyüzetem ebben az évben),néha meg szétvisítom magam a sok IQ bajnokon!
kitartás gyerekek majd lesz valahigy....
Mucus 2008.06.18. 10:02:44
zoleytaylor 2008.07.04. 13:46:24
lebensmittel 2008.09.12. 12:07:55
lebensmittel 2008.09.12. 12:10:45
Móni 2008.09.28. 12:43:21
humi · http://djhumi.blogspot.com 2008.10.27. 22:03:17
Aki humorosan tölti ki (a humor sajnos relatív és szubjektív fogalom) az már gyp.s?
Máglyára azt aki nem veszi halálkomolyan az ilyen iwiw tip. gyűjtő oldalakat? mi? nevetséges... :D
Ouaid (törölt) 2009.08.24. 13:14:34
Az iwiw, kérem szépen, ezt jelenti. A bulikon részegen behányós kép lassan már nem üti meg az ingerküszöböt sem. Amennyiben az iwiw valamiféle fontos, érdekes dolog lenne, akkor az emberek jobban megbecsülnék, de miután nem más, mint egy össznépi nagy magyar telefonkönyv, ehhez mérten lassú és elavult, ezért senkit sem érdekel igazán, hogy stílusos legyen benne.
Ettől függetlenül a cikk tényleg vicces, de változtatni nem fog rajta.