Autós Nagy Testvér

2008.09.26. 11:00

Végre valami olyan intézkedés sorozat, ami az autós társadalom nagyobb részében talán nem vált ki ellenérzéseket. Miközben az objektív felelősség és zéró tolerancia alkalmazásával kapcsolatban még mindig az alkotmányos és jogi aggályok tisztázásánál tartunk, a Nemzeti Közlekedési Hatóság új tervvel állt elő. Új, mindenre kiterjedő kamerás rendszerükkel figyelnék az utakat, és ezzel nem csak a gyorshajtókat szeretnék kiszűrni. A cél az, hogy horogra akadjanak a lejárt forgalmival, zöldkártyával, érvénytelen vagy nem létező kötelező felelősségbiztosítással közlekedő autósok, vagy a forgalomkorlátozást megszegő teherautók. A rendszer bevezetésével lehetővé válna az is, hogy az országot elhagyni kívánó autópálya bliccelő külföldiek az adott össze kifizetéséig ne léphessék át a határátkelő helyet. Megszűnnek az adatbázisok összekötésével azok a lehetőségek is, amik ma még fennállnak. Például az, hogy a ÁAK rendszere nem tudja, hogy az adott rendszám milyen típusú gépjárművön található, így a mostani kamerás rendszer képtelen kiszűrni, ha valaki a teherautóval például sima személyautó díjfizetéssel közlekedik.
Most a tervezetet lehet utálni előre, mert megint belekerült a fránya sebességmérés, ami a leginkább kritizált eleme minden ilyen intézkedésnek. Ezzel kapcsolatosan csak azt a rövid megjegyzést érdemes megtenni, hogy fontos volna gyorsabban felülvizsgálni a mostani korlátozásokat, és szükség esetén az indokolatlan helyeken korrigálni azokat. De a többi tervezett céllal már sokkal inkább egyet tudunk érteni. A helyzet ugyanis most eléggé elhanyagolt állapotban van. Az hivatali szervek nagyon lassú átfutási idővel dolgozzák fel azokat az eseteket, amik kellemetlenséget okozhatnak a rendes autósoknak. Egy biztosítással nem rendelkező autóval történő balesetben ugyan a MABISZ kifizeti a kárt, de senkinek nem kívánunk egy ilyen procedúrát. Az ennél extrémebb esetekről ne is beszéljünk. Sajnos személyes tapasztalat is van ezzel kapcsolatban. Évek óta lejárt műszakival, biztosítás nélkül, ámde rendszámmal rendelkező autós hajtott belém, majd a helyszínről azzal a lendülettel lelépett. A rendőrség a kis településen 1-2 óráig kereste az autót, mert kiderült, hogy a jármű az évek során a kocsmában már többször virtuális adásvételen esett át. Virtuális, mert még mindig az első tulajdonos birtokolta az autót papíron. Az már csak hab a tortán, hogy a sofőr még ekkor is járási nehézségekkel küszködött, a szonda csak a hivatalos dokumentálás miatt kellett. Mondanom sem kell, hogy az autó rendszeresen volt használva, a fent leírt tényezők ellenére. Így a saját autóm javítása csak a casco biztosításom terhére történhetett. Igaz, kereken egy év múlva visszakaptam az önrészt a MABISZ-tól. Egyszóval, most talán kicsit a korábbi tapasztalatok nyomása alatt, de azt gondolom, jó volna egy így működő rendszer.
Valójában mindenkinek jobb lehet, főleg, ha a törvénybe belekerülnek olyan elemek is, amik lehetővé teszik a rugalmas alkalmazást. Például egyáltalán nem volna jó, ha Kovács Géza bácsi kisnyugdíjast már a nyaktiló várná az utca végén, mert nem vette észre, hogy 2 napja lejárt a zöldkártyája. Sőt mi több, egy kicsit tovább mennék. Majdnem semmibe sem kerülne, ha például az elektronikus ügyfélkapu azonosítóval rendelkező emberek nem csak a személyes azonosító okmányaink lejártáról kapnának emailt, hanem a hozzájuk köthető gépjármű papírjaival kapcsolatban is. Nem árt azt sem átgondolni, hogy a sebességmérés esetében viszont továbbra sem lehet jó módszer a mostani irány. Míg az autópálya díj esetében lényegtelen, hogy az illető mikor veszi észre, hogy fizetni kellett volna, nincs ez így a gyorshajtásnál. A mostani felállás kényelmes, de alig szolgálja a közbiztonságot, sokkal inkább a büntetések beszedésére épít. Ott továbbra is csak az lenne járható út, ha a rendőrség a kifejezetten balesetveszélyes útszakaszokra koncentrálna és azonnal szankcionálva. Ugyanis mit fog érni az, ha a Balatonról rakétaként hazaszáguldó autós, aki Budapest határában meghalt és még magával rántott 3 embert, az 3 hét múlva megkapja a büntetéseket? Szóval valahol irányban vagyunk, még akkor is, ha van gondolkozni való.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr73682454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meer 2008.09.26. 11:18:24

Az ötlettel én is egyetértek, és szintén csak egy kérdésem merül fel:
Adott napon alhatározom, hogy most gyorshajtok, mint azt állat. Bárhol okozhatok balesetet, de a megelőzés abban kimerül, hogy majd kapok egy csekket. Amit meg röhögve befizetek, mert annyit keresek, hogy l*szarom. Ez a magyar jogrend. Kovács Géza bácsi meg elszáguld a 30-as táblánál 50-el, és oda a következő havi nyugdíja.

Tiberius 2008.09.26. 11:37:27

Movhu, a központi rendszer a műszaki érvényességének lejártáról most is küld értesítést. A Zöldkártya nincs benne a rendszerben.

movhu 2008.09.26. 11:43:58

Ezt nem tudtam, köszönöm a kiegészítést. Igaz, kiegészítés képpen a márkeszervizek mindig küldik a levelet az eladott autóim után is :)

Pistike 2008.09.26. 11:57:25

Minden szankció jó, ami nem az átlagautó szívatja, hanem tényleg az igazi problémásokat szűri ki. Így ez is csak akkor lehet jó, ha nem arra utaznak, hogy minden magyarnak legyen legalább egy büntetése.

2008.09.26. 12:00:33

Tiberius, ez tök jó. Esetleg van valami tipped arra is, hogy minek külön zödkártya meg műszaki?

brummmama 2008.09.26. 12:06:21

Kb. egy év leforgása alatt mindenki Kovács Géza bácsik nevén levő X5-össel fog furikázni és ugyanúgy tenni fog rá, - ez meg a magyar valóság - ha jövedelem alapú differenciálást bevezetnék. Ezért az autó értékét is figyelembe kellene venni a büntetés kiszabásakor...

fidel kaszkó (törölt) 2008.09.26. 12:06:46

és az Úr kegyelmezzen annak, aki a sok-sok elektronikai kütyü és kusza adatbázis kósza hibáiból kerül fel a vétkesek listájára

Megaszondom 2008.09.26. 12:09:09

Ez tök jó. Eddig az adatvédelmi ombudsman mögé bújva fúrták meg az autópályákon történő _átlag_sebesség mérését. Márpedig nem az a veszélyes gyorshajtás, ha épp 131-gyel előzöd ki a cammogót, amikor lefényképeznek, hanem ha a teljes útra vett átlagsebesség van 130 felett.

Dr Kangörény 2008.09.26. 12:10:08

Én csak azt szeretném tudni, hogy az állami szervek szabályos működését mikor fogják ilyen intenzitással monitorozni? Azzal nem lehet vitatkozni, hogy a szabályokat mindenkinek be kell tartani. Az viszont erősen elgondolkodtató, hogy amíg az állampolgárokat ilyen totális ellenőrzésnek vetik alá, addig az állam feletti kontroll egyenlő a nullával. A zéró tolerancia kapcsán merült fel bennem erősen, hogy igen könnyű fix tarifákkal szó szerint tönkretenni egy magánembert, de amikor az állam követi el a sokkal súlyosabb következményekkel járó szabálysértéseit, akkor az állampolgár nem élhet ilyen fix tarifájú büntetéssel az állam felé.

zulu 2008.09.26. 12:22:31

Ez még csak a kezdet.

Eljön még az az idő, amikor az autódba épített kütyü adja le a drótot a központnak, hogy most éppen gyorsabban mész mint lehetne. Mire hazaérsz, már levonták a büntit a számládról.

Szép új világ....

Zig Zag 2008.09.26. 12:23:46

És eljön a Kánaán.... Milyen bölcs elgondolás! Csak gratulálni lehet egy újabb idióta ötlethez, amely következetesen diszkriminálja a hazai rendszámmal ellátott járművekkel közlekedőket azzal, hogy következetesen lemond a nem hazai rendszámmal közlekedő járműveket vezető szabályszegők szankcionálásáról. Azt ugyanis nem csak figyelmen kívül hagyja, hogy van nem hazai rendszám is, hanem nem is gondol arra (egyáltalán még véletlen eshetőségre sem) hogy a magyar utakon olyan is van, hogy nem magyar rendszámú a jármű. Újabb tanubizonyságát látjuk annak, hogy egy feudális állam fenyegeti polgárait olyasmivel, amely alapelveket sért és nagyjából annyira megvalósíthatatlan, mint a zéró tolerancia, meg az objektív felelősség. Fenyegetőzni azt persze lehet, és sokan el is hiszik ezeket a badarságokat, amit a médián keresztül sulykol a hatalom. Ha meg eljárnak velük szemben ilyen alapon, csendben befizetik a tizedet meg a dézsmát és hagyják az egészet annyiban. Az ideológiát is megtalálták hozzá: hiszen "statisztikailag" kimutatták, hogy hány életet mentettek meg már a hatalom bölcs ötletei által.
Nem marad más hátra, csak hogy ismét gratuláljunk hozzá, és várjuk, mikor vezetik be a kettős árrendszert is hazai/külföldi alapon.

Tommy 2008.09.26. 12:35:27

Nekem csak annyi megjegyzésem van, hogy mielőtt az Állam Bácsi mindenféle új, és egyre drasztikusabb szankciókkal járó intézkedéseket, és adófizetői pénzből kifizetendő műszaki fejlesztéseket tervez, talán MEG KELLENE VÁRNI, hogy mi lesz az Alkotmánybíróság döntése az "objektív felelősség" nevet viselő bohóckodással kapcsolatban! Az Autóklub, és több magánszemély ugyebár még tavasszal nyújtotta be az AB-hoz a semmissé nyilvánítási kérelmet, ergo valamikor a közeljövőben biztosan tárgyalni fogják. Én magam 4 vagy 5 különböző szakterületen dolgozó jogásszal beszélgettem erről, kivétel nélkül mindenki azt jósolta, hogy csúnyán el fog hasalni ez a rendelkezés az Alkotmánybíróság előtt! Közben az ombudsman már a zéró tolerancia kapcsán a helyszínen ittas vezetés miatt elvett jogosítványt is törvénybe ütközőnek minősítette! Úgyhogy a jogászok többsége szerint Kondorosi szopni fog, az egész Big Brother cucc a sok kamerával meg mehet a levesbe, mint a stadionos beléptetőkapuk, meg Horváth Ágnes Pufimalac kórházi széfjei. De úgy látszik, az adófizetők mindent kibírnak! :-(( Addig is, aki nem akar fizetni, annak az első rendszámtábla levétele kb. 95%-ban megoldást jelent a problémára, mert a helyszíni ellenőrzés, és lebukás esélye minimális, hiszen a sok hightech kamera miatt arra már nem maradt pénz, hogy a rendőrség komoly létszámhiányát orvosoli tudják!

ostván 2008.09.26. 12:38:53

Egyetértek a fent vázolt rendszerrel. Igenis ki kell szűrni azokat, akik sz..nak a szabályokra. Van egy javaslatom arra nézve, hogyan lehetne hatékonnyá tenni a büntetési rendszert:
- az 1. büntetés csekély, inkább csak figyelmeztető jellegű.
- ha 2 éven belül újra elkapnak valami szabálytalansággal, vagy közlekedési balesetet okozol, akkor a büntetés a korábbinak a 20-50-szerese és újból ketyeg a 2 év.
- ha mégegyszer megbuksz, a bünti az előzőnek a 20-szorosa, és így tovább.
- Ha nem akarod, vagy nem tudod kifizetni a büntit, leadod a jogsit és mentesülsz a fizetnivaló alól 5-10 évig, ha nem kéred vissza.
Szerintem jelentősen csökkenne a balesetek száma ettől!

ÁVH néző 2008.09.26. 12:52:00

Itt is igaz, így alant bemásolom, amit egy másik blogba írtam 20 perce. Csak éppen a „rendőrséget”, magyarán ÁVH-t bíráló megjegyzésemet követően rögtön lekerült az index címlapjáról a blog! Hát nem érdekes? Szóval persze, hogy a közlekedés biztonságának növelése is csak akkor megy a szerv részéről, ha éppen az állampolgárok cseszegetésével lehet eredményt elérni. Az még megy a legendás ávó-elődöktől tanultak szerint is. De hogy mindennapos, következetes munkával kiszűrjék az autópályáinkon a követési távolságot be nem tartó potenciális gyilkosokat, az már nem megy. Az sok meló! Ahhoz nem elég kirakni az út szélére egy traffipaxot, vagy szondás-kocsit, amikor kedvük tartja, és csöngetni a kasszát.
És a blog, meg a szövegem, ami után lekapták az indexről:

Már megbocsáss, de remélem, nem gondolod komolyan, hogy bármi jót vársz egy olyan "rendőrségtől", amelyik a nép agyonverésére létrehozott kommunista terrorbanda egyenes leszármazottja! Igazi rendőrség, valódi demokráciában magától értetődően ad szolgálatot és védelmet a nép számára, és nem ám egy diktátor iránt. Szerinted van ezeknek bármi fogalmuk arról, hogyan kell azt csinálni? Majd amikor végre létrejön egy igazi, demokráciához méltó rendőrség, és a nép elzavarta ezeket, ahogyan 1990-ben kellett volna, akkor lesz értelme a kérdéseidnek.
hasznaltteszt.blog.hu/2008/09/26/totalis_impotencia

Klesk 2008.09.26. 12:59:49

Én is egyetértek vele. Az adatvédelmi meg alkotmányos hülyeségekkel pedig nem. Elhiszem, hogy más országokban elegendő civilizált módon bánni a polgárokkal, de az itteni civilizálatlan autósokkal csak így lehet. Az objektív felelősség bevezetése óta leveszik a rendszámot, a motorosok meg felhajtják. Szerintetek ezekkel mit kéne csinálni? Még így sem a szabályokat akarják betartani, hanem még keményebben ellenkeznek azokkal. Egy másik posztban az író azon háborodott fel, hogy lefotóztak egy csomó embert, aki átment a piros lámpán. Ezt értitek? És a piros figyelmen kívül hagyására egy csomó érvet fel is hoztak. Hát mivel lehet ezt a csürhét megfegyelmezni?

LongJohnHolmes 2008.09.26. 13:08:39

Nem fog csökkenni sehogyan sem a balesetek száma.
Minél több az autó annál kevesebb a hely közlekedni. Ha az autók teljesítményét nem veszik vissza egy dodgeméra, amíg ember lába nyomja a gázt, addig mindig lesznek fiatalok, akik gyorsan fognak menni. Sebességet visszafogni csak fizikálisan lehet. (fekvőrendőr, derékszögű kanyar.) Ha egy embert felgyorsítunk 20 km/h főlé, akkor már kinyúlik egy ütközéstől, így a 130-as max sebesség bőven elég, hogy halálos baleset legyen.
USA-ban ezt úgy próbálták megoldani (sikerrel), hogy kerülték az szintbeli útkereszteződések építését, ahol az autók ütközhettek (pl az autópálya szembejövő sávja egy rétnyire odébb van). Persze ez drága dolog.

Fel kell fogni, hogy a mai életszínvonal a motorizációnak köszönhető. Szinte minden fitying abból van az államnak, hogy közlekedünk. Ez egyfajta legális drog, amit meg lehet sarcolni. Mikor az államnak pénz kell egyből ide fordul. Én személy szerint nem tudom felfogni, hogy a gyorshajtókat miért nem tudják leállítani fizikálisan. Ma már meg lenne a technikai háttér. (Max 100 LE-s autók, sebességhatárolóval) Persze, ha leállítanák, akkor nem lenne bevétel, mert nem gyorshajtanának. De a fő bevételkiesés, nem Magyarországnak fájna, hanem az autógyártóknak. A fene venne ilyen vacak autókat. (Mivel Magyarország nem szólhat bele milyen autók gyártódjanak, így csak radar és lézersugarakat lövöldözhet rájuk)
Az autógyárak pedig az ÉLET húzóágazata. (Mecedes-Kecskemét)(Ha nincs autó, akkor még olaj vagy autópálya sem kell !!!)
A pléhlavina ellen olyanok ezek az intézkedések, mint a placebo. Befogja egypár ember száját (zöldek, gyermekkocsis anyukák, falusi mamik, bicajosok, született gyalogosok), de a fő bevétel megmarad.

Kasu 2008.09.26. 13:09:21

Mintha a legtotálisabb szocializmusban lennénk, miközben állítólag "Európában" vagyunk. Az állam nem értünk működik, hanem ellenünk. Ahol lehet sanyargat és fenyeget. Autóst, orvost, beteget, nyugdíjast, vállalkozót,mindenkit. Miközben az Apeh-os főov. a munkahelyén veszi át a megvesztegetési pénzt. Nem egyedi eset, nagyon is tudni a mindennapokban ez így megy minálunk. Az államnak kéne mintát mutatnia a becsületességben, az eljárásokban, a feddhetetlen magatartás megkövetelésével az apparátusban vezetőknél és beosztottaknál egyaránt. Öszöd után ugye röhejes ilyet kívánni...Fejtől büdösödik a hal.
A közlekedés érdekében pedig utakat kéne építeni, levenni a kint felejtett korlátozó táblákat. Kamerázást és büntetést a szabályszegők kiemelésére kéne használni, nem az egyértelmű pénzbeszedésre.Beállni leselkedni, hadd szívja az autós,bebújni az indokolatlan 30-as után és lehet kaszálni a 45-tel jövőket.
(pl.Budaörsi út,M-1,7 bejövő, híd alatti kanyar).
Persze az általános közlekedési morál a egyes embereken múlik, akik ebben a közegben nem érzik magukra érvényesnek a szabályokat sem,öntörvényűek. Sokat javítana, ha mindenki visszafogná magát és törvénykövető lenne, szabályosan közlekedne és tisztelné magamagát és a másikat is.

Groomy 2008.09.26. 13:15:35

Meer:

akkor szerinted a helyes jogrend az lenne, ha vagyonosabbak szerinted többet fizetnének mindenért mert nekik telik rá? Adjuk nekik a mozijegyet is drágábban, kerüljenek számukra többe a szolgáltatások, esetleg az élelmiszer is? Sajnos kapitalizmusban nincs egyenlőség, ezt meg kellene már tanulni.

Klesk 2008.09.26. 13:16:01

Kasu: de éppen ez az, hogy az emberek (túl) nagy része nem fogja magát vissza, nem követi a törvényt, nem közlekedik szabályosan. Akkor most újra a kiindulásnál vagyunk: hogyan szorítanád rák őket, ha maguktól nem hajlandók?

Klesk 2008.09.26. 13:18:37

Meg aztán nem értem az Öszödi beszéd idekeverését. Hogy a fenébe jön a jelenlegi kormány egy közlekedési poszthoz? Tán Ferenc előtt más volt a közlekedés? Viktor idején mindenki betartotta a korlátozásokat, nem állt meg a szélső sávban vészvillogóval, nem vágott be a sor elé és nem ment úgy motorral mint az állat? Ki ne találja már nekem senki, hogy mindez csak Ferenc és Öszöd óta van!

2008.09.26. 13:34:03

En azon filozom, hogy mikor szerelnek kamerat a:
- buszsavba,
- keresztezodesekbe a piros lampakhoz?

Es mikor buntetik majd meg a JUR-xxx rendszamu kormanyautokat, akik mindenfele balfaszt szallitanak reggel a dugoban atom szabalytalanul mindenfele megkulonbozteto jelzes nelkul?

Errol valahogy sosem esik szo.
My2cents...

LongJohnHolmes 2008.09.26. 13:34:12

Klesk : elmondom, hogyan jön ide!

Én egy becsületesen élő visszafogott személy voltam 30 éves koromig, aki minden szabályt betartott.

Aztán jött egy bírósági meghurcolás, ahol az ügyvédemet megvette a felperes és a bíróval is ismerték egymást. Jött a felismerés: egy bíró korrupt? Még másodfokon is? Hát miféle világ ez?

Nos, azóta nekem nincs ebben az országban semmilyen szabály már. Nincs záróvonal, nincs forgalom elöl elzárt terület már, nincs sebességhatár. És nemcsak a közlekedésben. Sőt Magyarország már csak a hely neve ahol élek, nem egy ország számomra. És ami azóta jött itt a politikában, még kevésbé érdekel ami itt folyik.

Kreta 2008.09.26. 13:36:41

Jajj má, úgyse lesz ebből sem semmi, mert ez esetleg hasznos lenne. Esetleg a beszerzésig eljut, mert ott még lehet lopni, de utánna már csak a meló van vele. Majd valaki megtámadja a tendert, és otthon meg jó lesz a laptop.

InfiniteReality 2008.09.26. 13:38:09

Sok egyéb téren is hasznos lenne az adatbázisok összekötése. Jelenleg általában a bal kéz nemtudja mit csinál a jobb láb... Vannak látszatintézkedések, van látszatfejlődés, de olyan igazi nagy bumm szinte sehol... sajnos!

rebel 2008.09.26. 13:49:24

Ez mind csak pénzbehajtásra megy. Szerintem az sem igaz hogy a gyorshajtás a felelős a balesetek többségéért, de persze statisztikával bármit ki lehet mutatni (és annak az ellenkezőjét is). Hogy konkrét példát is mondjak, pár évvel ezelőtt tanu voltam egy baleset birósági tárgyalásán. Az ügyész és a bíró is kérdéseivel abba az irányba terelt hogy mondjam azt hogy gyorsan ment a vádlott. Hát nem mondtam mert nem így volt, de háromszor is el kellett ismételnem. És nem, nem ismertem a vétkest, mielőtt mentőt hívtam hozzájuk sosem láttam.

movhu 2008.09.26. 14:00:44

Szeretném megemlíteni, hogy a rendszer lényege abban is rejlik, hogy a külföldi rendszámú autókat is szankcionálná, nem úgy, mint most. Például a határon való visszatartással. Most egy külföldi rendszám gyakorlatilag mindentől megvéd.

movhu 2008.09.26. 14:04:02

ostván 2008.09.26. 12:38:53
Nem tartom elvetendő ötletnek azt, hogy különbség legyen a büntetési tételek között, attól függően, hogy hanyadik.
Természetesen az, hogy jövedelem függő legyen, az hlyeség egy olyan országban, ahol a bevallott/tényleges jövedelem viszonya igen érdekes.

Dr Kangörény 2008.09.26. 14:08:18

Én megmondom hogyan lehet rákényszeríteni az embereket a közlekedési szabályok betartására:
- normális, betartható szabályok
- közlekedésre alkalmas utak (mennyiség, minőség)
- rendőri jelenlét a helyszínen

Az utolsó pontnál a helyszíni jelenléten van a hangsúly. Ha fotóznak és hetek múlva csak a csekk megy ki, az nem segít, mert ahol nincs kamera, ott mindent szabad? A belső sávban gyök ketőővel előző kamiont ki fogja megbírságolni? A leállósávban elhúzó köcsögöket? Aki levillog, mert nem húzódsz be egy kamion alá előle, azt ki fogja elkapni?

Ez a kamera egy pótcselekvés, mert a statsiztikákat javítani fogja, de nem oldja meg az igazi problémákat.

Az tényleg szopás, hogy olyan töri össze a kocsidat, akinek nincs kötelezője. De tényleg ezekre kell milliárdokat költeni? Lejárt a műszaki, a zöldkártya? Tényleg a papírokon lévő dátum számít?

Ezeket helyszíni ellenőrzéssel simán meg lehet fogni.

Tommy 2008.09.26. 14:10:54

"Én személy szerint nem tudom felfogni, hogy a gyorshajtókat miért nem tudják leállítani fizikálisan. Ma már meg lenne a technikai háttér. (Max 100 LE-s autók, sebességhatárolóval)"

Azért, mert semmi értelme nem lenne! Nekem már rengeteg autóm volt, köztük egy BMW 850 C.S.I. coupe is. ( Mielőtt bárki irígykedne: ez 3 millió forint, egy szar-fos új Suzuki Swift ára! ) Ezeknek az autóknak gyárilag 250 km/h-ra van limitálva a végsebességük. A nepper srác, akitől vettem, adott egy nevet és egy telefonszámot a Wallis-nál, aki megszünteti a motor leszabályozását. Felhívtam, megdumáltuk, még egy órát sem tartott az egész! Úgyhogy a zseniális ötleteddel csak újabb pénzekhez juttatnád a legális és illegális tuning szakembereket, a morált úgysem tudod leváltani!

Tommy 2008.09.26. 14:17:18

"Szeretném megemlíteni, hogy a rendszer lényege abban is rejlik, hogy a külföldi rendszámú autókat is szankcionálná, nem úgy, mint most."

Hogyne, amíg EU-s országból származik a tettes. A cikkíró szerinted véletlenül használta az osztrák, román, szlovák példát? És mi a helyzet az ukránokkal, szerbekkel, stb. Elképzelem magamban, ahogy megfeszül a segítő szándéktól az a Belgrádi hivatalnok, akitől a magyar rendőrség kéri egy szerb honfitársa azonosítását... :-))

Bab 2008.09.26. 14:18:21

Angliában
- az átlagfizetés 2000 font /hó, a gyorshajtás büntetése 60 font
>>azaz 600 000 Ftból 18 000,

Magyarországon
- a 150ezres átlagifzuból 30 000 a legkisebb tétel!

Ne mondja senki, hogy ez normális!!

rebel 2008.09.26. 14:19:35

Jómagam nem értem itt miért vágynak olyan sokan egy rendőrállamra. Nem volt elég 1945 és a rendszerváltás között?

movhu 2008.09.26. 14:24:03

Bab 2008.09.26. 14:18:21
Nem normális, ugyanekkora visszatartó ereje van kisebb tételnek is. Nekem pl. ugyanúgy fájna 10.000 forint, mintha 50.000-et fizettetnek, egyiket se akarom. Aki meg megteheti, annak a 100.000 se fáj.

LongJohnHolmes 2008.09.26. 14:27:22

Tommy! De egy 100 LE-s autót hiába tuningolsz:)
Meg aztán az emberek többsége nem vetetné ki, de ha nincs benne, akkor a gázt azt könnyen tudja nyomni:)

Én is tettem az enyémbe chiptuningot, mert egyszerű volt. De azért egy 100 LE-s motort nem fúratnék fel, hogy 20 LE-vel több legyen a kocsi.
És mint írtam, mindig lesznek benzingőzös fiatalok akik szétbontják a környezetüket:)

Csináljanak gyárilag szar utakat, tele kátyúval:) Akkor te sem mész gyorsan a tuningolt autóddal, mert széthullik alattad:)

Bab 2008.09.26. 14:34:14

movhu

csak onnan tudom, hogy most kaptam egy 30 000-es csekket, mert 50 helyett 68-cal mentem a veres péter úton hajnali kettőkor. (ahol egy lélek nincs.) hát én ezt rohadtul irreálisnak tartom, harmincezer nekem egy rakás pénz! speciel így két hónappal kitolódott a fogászatom, ott tátong a lukas őrlő, mert ugye azt állambácsi nem fizeti... Nem futja a harmincezres büntetésekből!!

Hát ilyen országban éldegélünk mi. Egész addig, amíg nem kapok külföldön munkát...

Bab 2008.09.26. 14:37:42

ja tenném hozzá, havi 200e adót fizetek, mert én ugye nem csalok adót.
énértem viszont a rendőrség semmit nem tesz.

múltkor beparkoltak a kocsim mögé, nem tudtam kiállni, rendőrség, közteresek felhív, mindenki hímez-hámoz, hogy hát ők nem tudnak semmit csinálni... az egész, olyan, mint egy rémálom, konkrétan. fizess, fizess, fizess.. ja, akarsz valamit? na húzzál innen, semmi közünk hozzád!

movhu 2008.09.26. 14:42:48

Bab 2008.09.26. 14:37:42
Erről írtam korábban...jobb kifejezésem nincs rá, mint a "kreténség" :(

Lunitari 2008.09.26. 15:39:39

" Mielőtt bárki irígykedne: ez 3 millió forint, egy szar-fos új Suzuki Swift ára!"

Te meg egy "szar-fos" ember vagy már bocs.

Bab 2008.09.26. 16:14:07

Nem kreténség az énszerintem. Kasuval értek egyet teljesen.
Németországban egy rendőr saját autót tud fenntartani és nyaralni jár a családjával. Nálunk a rendőrnek, is orvosnak is papíron 90-120 ezer a fizetése (csodálkozunk, hogy elfogadják a csúszópénzt?) És minden állami szolgáltatás olyan színvonalú, hogy ha én megválaszthatnám, hogy köszi, de én inkább magánba intézném, egy magánklinikán kinyalnák a ... és még több pénzem is maradna.

Van ennél jobb biznisz, őszintén? Kötelező az adó, meg a büntetés, de senki nem kérheti számon, mi lesz a pénzzel... az akadékoskodóknak alkalmasint gumilövedékkel megyünk.

Szóval valahol elfolyik a pénz, és minden rendelkezés, szabályozás - például a gyorshajtásos büntetések - pusztán ennek az elkendőzését, a lyukak betömését szolgálják. Engem ez az egész a közlegelők tragédiájára emlékeztet, azaz el fog jönni az a pont, hogy ezzel a stratégiával nem lehet az adófizetőkből többet kisajtolni, és összeségében mindenki rosszabbul jár (azok is, akik a pénzt ellopják). Na de mikor?

hu.wikipedia.org/wiki/A_k%C3%B6zlegel%C5%91k_trag%C3%A9di%C3%A1ja

movhu 2008.09.26. 16:24:00

Érdekes, ami írsz, és megnéztem a linket is. Nekem nagyon olyan érzésem van, főleg a helyzetet komplex elemezve(adófizetők vs. nem fizetők), hogy már rég túl vagyunk azon a ponton.

movhu 2008.09.26. 16:26:32

Kicsit OFF, de igazad van a fizetésben is.
Unokatestvérem végzett orvos, azaz 6 évet lehúzott az egyetemen. Az első évet tölti dolgozóként. Most csak azért visz haza 100 ezer forintnál néhány forinttal többet, mert kap támogatást a lakhatásához...

Bab 2008.09.26. 16:34:06

Egyébként marha jó ez a blog, a WRT54GL-hekkelés teljesen lenyűgözött! :)

Perillustris 2008.09.26. 23:38:48

"Angliában
- az átlagfizetés 2000 font /hó, a gyorshajtás büntetése 60 font
>>azaz 600 000 Ftból 18 000,

Magyarországon
- a 150ezres átlagifzuból 30 000 a legkisebb tétel!

Ne mondja senki, hogy ez normális!!"

Pedig az. A gyorshajtás mindig szándékos, ebből kifolyólag teljes biztonsággal megelőzhető.

Bab 2008.09.29. 20:34:46

A lopás is szándékos, mégsem büntetjük kézlevágással.

Avatar 2008.10.07. 17:26:10

Bab:
Örülj inkább, hogy a gyorshajtást sem büntetik láblevágással. :)
süti beállítások módosítása