Robin Hood, az Adó
2008.09.17. 09:45
Ritkán lehet nagyobb kínban született tervről hallani, mint a most felvetett Robin Hood adó. Igen, ő lenne az Adó, amit azért kapná e legendáról a nevét, mert az ő elveihez hasonlóan működne a gyakorlatban. Tehát valaki meghatározná azt, hogy ki az, aki extra profithoz jut a lakosságból, és ebből a extra bevételből a kormány egyszerűen elvenne, majd azt valamilyen formában visszaforgatná a lakosság zsebébe. Milyen nemesnek is tűnik ez a szociális kezdeményezés mindaddig, amíg azt nem mondjuk, hogy fordítsuk végre komolyra a szót, és szakadjunk ki a mesevilág szereplői közül. Vizsgáljuk meg a realitások miatt az első gonosz várurat, akit megtámadni kíván a csapat, ők a távfűtőművek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Liberté_73 2008.09.17. 10:17:53
The M 2008.09.17. 10:39:39
Pistike 2008.09.17. 10:52:18
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.09.17. 11:50:08
FSBLACK 2008.09.17. 12:36:22
rohadtka 2008.09.17. 12:39:26
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.09.17. 12:42:05
rohadtka 2008.09.17. 12:43:06
Manyizga (törölt) 2008.09.17. 12:45:07
Barakis (törölt) 2008.09.17. 12:50:38
Muszáj a panelprolikra költeni a sok pénzt.
Rohadjál meg édes. Ad 1, egyedül élek és semmilyen támogatást nem kapok panelproliként. 2, Megfagytam ma reggel, mert 5-6 fok az volt, de fűtés nem, de azért fizessem a 8-ezret a hideg csőért. 3, Törvényileg nem lehet kiszállni a távfűtésből, pedig gázzal is jóval olcsóbb lenne. Fasz voltam, hogy egy tetves panelbe költöztem, de pénzem nem volt másra.
Panelt nem lakó 2008.09.17. 12:52:47
bldo 2008.09.17. 12:53:32
Lambotze 2008.09.17. 12:54:33
ahelyett, hogy a gázártámogatást szüntetnék meg, és így zárnák az ollót a kétféle fűtési mód (fogyasztóra háruló) költsége között, inkább bevezetnek még egy ártámogatást. Épül a cocializmus... Úgy néz ki már senki sem emlékszik arra, hogy pont ez az a rendszer, amit egyszer már kipróbáltunk, és nagyon nem működött.
Nagyot röhögtem Marcsi kommentjén is. Leginkább kínomban.... Csak idő kérdése, és lett itt még 50 féle új adó, populistábbnál populistább intézkedésekre teremtve meg a forrást, csak győzzenek nekik nevet találni :(
Barakis (törölt) 2008.09.17. 12:56:26
Csak a kurva nagy része. Órákig mesélhetnék parasztságról egy év panelban élés után. Az egész ott kezdődik, mikor valaki a liftben köpköd, meg tapossa el a csikket, folytatva a szemét ablakon való kihajításával.
bldo 2008.09.17. 12:59:54
Örülök, hogy van egy saját kuckóm, még ha az panel is, és megpróbálok úgy élni benne, hogy ne hozzak szégyent a szüleimre, akik felneveltek.
kovi1970 2008.09.17. 13:00:07
A politikusaink a földesurak és a bérből és fizetésből élők a jobbágyok. Majdnem rabszolgát írtam.
Több pénzt kellene az embereknél hagyni és majd meg tudnák fizetni a szolgáltatásokat.
Ja, akkor ugye nem lehetne a sok begyűjtött adó egy (jó)részét elfolyatni, zsebbe, pártkasszába.
bokaszalag 2008.09.17. 13:00:17
Igen hasonló paraméterekkel rendelkező 2 lakásban (légköbméter, téglaház, egyik sincs túlfűtve - mivel a távfűtöttben is van költségmegosztó, korszerűtlen nyílászárók, ...) a tűvfűtés kb. 5x annyiba került. Csak a havi alapdíj annyi, mint egy kevésbé durva téli hónap a gázfűtésesben.
A távfűtés azért drága, mert monopolhelyzetben lévő cég, ebben jogilag is megtámogatva, azt csinál amit akar. És jobbára a pénz beszedésén kívül inkább semmit.
Törvényes például, hogy ha megtermelt hő 2x%-a szállítás során elvész, amíg a házakhoz ér. És kiszámlázható.
johevi 2008.09.17. 13:02:20
Ügyintéző: - igazolt jövedelme?
Ügyfél: - 60.000 forint
Ügyintéző: - hát az kevés lesz fedezetnek...
Ügyfél: - ( közelebb hajolva, kacsintva ) najó még egyszer ennyi zsebbe, tudja hogy van...
movhu 2008.09.17. 13:02:58
Na de lássuk a támogatást. ROkonom lakik budapesti panelban, olyan helyen, ami nem olcsó panelkörnyék. Körbefutottak cirka 80 lakéson, hogy költségmegosztót kellene felszerelni. Lett is 5 támogatója összesen. Hozzátéve, hogy a lakók nem szegények, nem prolik. Ha nekik piaci árat kellene fizetni, akkor lépnének, így nem.
És mi van azzal, aki nem tudja megfizetni a panelfűtést? AZ említett helyen olyan drágák a lakások, hogy külsőbb kerületben simán kijön belőle egy ugyanakkor gázfűtéses. Hogy az kellemetlenebb? Nekem meg már nagyon kellemetlen sok adót fizetni.(Mellékesen Budapest egyik külső keróletének legszélén lakom, és tanúsíthatom, hogy túlélhető)
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:04:47
Akinek nem inge...
Panelt nem lakó 2008.09.17. 13:07:11
Mégis, ahol korszerűsítenek, ott sokkal kevesebb lesz minden díj. Sőt, elvileg van lehetőség arra is, hogy leváljanak a távfűtésről, igaz nagyon nagy költséggel. De olyan helyeken, ahol 60*7 lakás van pl. egy tömbben(Havanna és társai) az egy lakásra vetített költség már nem is olyan sok. De miért is csinálná a tulaj, ha ezt most más fizeti helyette?
Ne mondjuk már, hogy a pazarlásra a megoldás, hogy támogassuk.
Manyizga (törölt) 2008.09.17. 13:07:19
Vagyis: nem elég tiltakozni, hogy nem panelproli valaki, hanem tennie is kell ellene. Pl. elköltözéssel. :)
Midnight Coder 2008.09.17. 13:11:12
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:13:43
A távhőszolgáltató mindig árat emel. Különösebben már indok se kell.
Viszont kedves posztíró, érdekelne, hogy távhőre milyen kedvezmények vannak, nincs kedvem 30 ezres számlát kapni télen egy kis lakásra...
The M 2008.09.17. 13:15:03
Meg kell érteni. Az országnak nincs mindenre pénze. A mostani adócsomagnál borítékolni lehet, hogy szépen a feketébe tol jövedelmet. Szól a munkáltató, hogy nincs kajajegy, de a zsebbe-pénzt megemeli egy kicsit. Ezzel le is tudta a jövő évi béremelést.
Gondolmozni is tud valaki a Parlamentben? Mert értelmes javaslata senkinek nincs évek óta odafent.
Robin 2008.09.17. 13:17:09
bldo 2008.09.17. 13:17:17
Nem mindig könnyű az együtt lakás ennyi ebberrel, de ahogy hallom, máshol is legalább ugyanennyi és ugyanilyen konfliktus van.
Manyizga, neked meg hadd gratuláljak a fantasztikus problémamegoldó javaslatod miatt. Költözöm én szívesen, megfinanszírozod? Ellenkező esetben a hasonlóan idióta javaslatokat a jövőben mellőzni lehet, baromságokat én is tudok firkálni.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.17. 13:18:36
Megadóztatni nagyokat, nagyobbakat (pl Kapolyi bácsi valamit visszadhatna) - mert ott lesz az extraprof - az mindig egészséges.
Kötni bármit a bevallott jövedelmekhez, persze, hogy hülyesség.
movhu 2008.09.17. 13:18:45
ingatlanok.hu/hirek/20071030/minden_a_jovo_evi_gaz__es_tavho_tamogatasrol_
Nekem sincs kedvem. Ezért, amikor lakást vettem, a panel eleve kiesett az érdeklődési körömből. Igaz, több hitelt kellett felvennem, és havonta több törlesztőrészletet fizetek. Cserébe jóval-jóval alacsonyabb a fűtési költségem.
bokaszalag 2008.09.17. 13:20:50
Ne érts félre a korszerűsítés mellett vagyok és a támogatás ellen, mivel ez utóbbi csak elodázza azt, hogy kiboruljon a bili. Az távfűtőművektől elvonandó pénzt nem vonnám el. Viszont kötelezném őket, hogy a rendszereiket korszerűsítsék belőle. Milyen urva már, hogy a legnagyobb télben is virágoskertek vannak a vezetékeik mentén.
Távfűtésről azért nincs gyakorlatilag lehetőség leválni, mert érvényben van egy olyan rendelet, hogy az új fűtési rendszer nem szennyezhet jobban mint a felváltott. Mivel ezt szeretik úgy értelmezni, hogy _helyben_ ezért ezt viszonylag nehéz megoldani. Persze biztos megvannak a megfelelő kiskapuk itt is, de nálunk ehhez nem elég agilis a közösbácsi.
movhu 2008.09.17. 13:23:59
Ez egy pozitív hozzáállás. Részemről bármit, csak jussunk már túl azon, hogy minden ingyenessé akarunk változtatni, mindenkinek egyre több pénzt akarunk adni, és ezáltal lassan mindenki az hiszi, hogy neki minden ingyen jár.
Miklós 2008.09.17. 13:25:11
A távfűtés támogatása valóban nem jó megoldás. Nem ezt kéne tenni, hanem lazítani kicsit a társasházi törvényen. Ugyanis:
Az egyedi mérő felszereléséhez a többiek beleegyezése kell. Ugyanígy a leváláshoz is. Mellesleg nálam nem is lenne értelme, mert télen úgy van 21 fok a lakásban, hogy egyfolytában megy a fűtés (nem is tudnám elzárni). A nyílászárók cseréje nem éri meg az egyénnek, mert a többi lakásban ugyan olyan rossz a nyílászáró és max 4 forinttal lenne kevesebb a fűtés költsége. Ne keverjük a szezont a fazonnal, aki egyedi fűtésű lakásban él az nem azért szigeteltet mert a környezetet védi, hanem azért, mert konkrétan érzi a pénztárcáján. Ami meg a távfűtő műveket illeti: 6500 forint alapdíjat akkor is ki kell fizetnem havonta ha egy deci melegvizet sem használtam és fűtés sincsen. Az így mindenből összejövő cirka 30.000 forintos számlából pedig nagyjából 3.000 forintot kapok támogatásként. Sok?
Manyizga (törölt) 2008.09.17. 13:25:53
Én pl. 50-70 perc alatt érek be tömegközlekedve 70km-ről a munkahelyemre Budapesten.
De amíg van olyan orvosi eset, aki 54 km-t autózik 18 km helyett ( index.hu/politika/belfold/budapest/m0test3064/?main&rnd=453 ), hogy nyerjen 10 percet... addig érdemes székesfővárosunkban lakni. "Mert itt minden közel van!" :) :)))
Knight 2008.09.17. 13:26:10
Csepelen lakom panellakásban, egy 44 lakásos házban, a lakók 65%-a nyugdijjas. A lakást saját erőből vásároltam, sem nekem sem kedvesemnek nem tudott segíteni a család, mindent amit a lakásra tudtunk forditani mi spóroltuk össze, bérből és fizetésből, mert nem tudok sehonnan lopni... meg nem is akarok. (az én ...va anyámat)
A távfűtésem legmagasabb havidijja tavaly a 61nm-es "csodapalotámra" 32EFt-volt, támogatás nincs, mert mindketten keresünk annyit hogy nekünk már nem jár. A magas dij ellenére a lakásban hideg időben max 19-20 fok van, ennyit tud a rendszer. Amit megtehettem: lecseréltem az ablakokat jó minőségű műanyag ablakokra, ennyire volt lehetőségem saját hatáskörben.
Felmerült a panelprogram, következőképpen néz ki: egy helyi pályázati irodával kell megiratni, mással nem lehet, mert nem fogadják el, a pályázat dijja, 400EFt, no ezt már nem volt hajlandó megfizetni a ház, és én személyesen is bunkó, undorító mutyizásnak tartom. Aztán a felmerült költségek, 1/3-ot ad az álam, 1/3-ot adhat(!!!!) az önk., nem ad, a maradékot kéne nekünk fizetni. A gyakorlatban nekünk kell mindent kifizetni előre, és utánna utal az állam, 90 napos határidővel. A költség lakásonkánt cca. 1,2M forint. Ezzel odaállok a lakógyűllés elé, mire a kisnyugdijjasok csak annyit kérdeznek, miből kedveském? Hitelfelvételről pedig hallani sem akarnak. Ennyi.
Nem sajnáltatom magam, ne is sajnáljatok. Örülök a lakásomnak, és valahogy elviselem a távhő árát... mondjuk az is érdekes történet, a keresztfinanszirozásról hallottatok már? Mert attól drágább nekem a táfűtés és olcsóbb nektek a gáz, de persze már megint én dögöljek meg...
Stamp7 2008.09.17. 13:26:20
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:27:02
Köszi, abszolute kiesek. Jóval többet keresek, az meg le van szarva, hogy egyedül élek és vagy 100-at elvisz a törlesztő és a rezsi. :( Tényleg beköltöztetek valami csajt csak télire rezsi fele + szex alapon... :DDD
redriot 2008.09.17. 13:27:09
Én is panelban élek, erre futotta, de szívesen kifizetném a panelprogram önrészét. Csak sajnos egy 300 lakásos házban én egyedül még kevés vagyok ahhoz, hogy elinduljon a program! Érzésem szerint azok vonyítanának a legjobban hogy nincs rá pénzük, akiknek az új, tízéves részletre vett Suzukija ott virít a parkolóban. Lakásfelújításra nincs pénz, de újautó az kell. Meg lapostévé. Meg nyáron lemenni görögbe.
Aztán ottvannak a nyolcvanéves, félketyós, pisiszagú nénikék, akik már a halálra készülnek - őket nem fogja meghatni, hogy pár év alatt megtérül az ilyen befektetés.
Én örülnék legjobban, ha befizethetném az önrészt a programba, mivel két éve költöztem a házba, jóideig itt leszek még, és nem mind1, milyen lesz ez a ház a jövőben.
Számhúzó kutya 2008.09.17. 13:29:07
Ezt nyilván eladják, és ebből is haszon származik, de még így is 40e körül van egy normál méretű lakás havi fűtésszámlája (vidéken is). Ezt az összeget nem lehet a gáz világpiaci árára fogni, mert gázkonvektorral egy ugyanilyen méretű lakás fele/harmad ennyiért fűthető.
A megoldás?
A konkurencia jót tenne a távhő cégeknek, de nem látom be, hogyan lehetne kivitelezni, így marad a (vissza)államosítás.
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:30:22
Ne felejtsd el az önkormányzati lakásokat sem, azok az igazi rákfenék. :(
vidéki 2008.09.17. 13:31:30
bldo 2008.09.17. 13:32:42
Nem is értem, miért tartunk ott, ahol, ha ezt az országot ilyen Hozzád hasonló tehetséges megmondóemberek lakják.
movhu 2008.09.17. 13:34:18
Nem tudom nektek mennyi megtakarítást hozna a korszerűsítés, de meg merem kockáztatni, hogy esetleg összemérhető egy erre felvett hitel havi díjával. Azaz a végén nullszaldósra hozható a dolog. Lehet, ezt nem állítom biztosan. Csak annyit tudok hozzátenni, hogy nekem is többe került(így több hitelbe), hogy jó helyen vegyek lakást, és ne panelba. Ergo én is fizetem havonta ennek a "díját".
Barakis 2008.09.17. 13:27:02
Én is kiesek, mert hiába 2 gyerek, annyit adózok, mintha egyedül élnék. És ugyanúgy fizetem a törlesztőrészletet...
Miklós 2008.09.17. 13:36:11
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:36:24
Igazából azon verem a fejemet a falba, hogy vehettem volna egy szobával nagyobbat és kiadni az egyik szobát, messze jobban jönnék ki. Így max egy franciaágy felét tudom kiadni, de ez meg nem sok nőt vonzz. :D
Knight 2008.09.17. 13:37:37
Vagy, ami sokkal valószínűbb, ha én egyszer elkőltözöm akkor valaki megveszi majd a lakást tőlem, mert akkor is lesznek csóró fiatalok, mint én most. Tehát a panellakók száma nem fog változni. Akkor meg mi a ló... lesz nektek jobb kedves panelnemlakók??????
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:39:22
Elvileg ha nem fizetsz egy szolgáltatást, akkor azt kikötik, nem? :) A vicc az, hogy én soha semmit nem írtam alá a főtávval...
movhu 2008.09.17. 13:41:16
5.5 évig laktam a Havannán, nekem nem kell elmondai mi az, hogy panelba lakni. Albérlet volt, ott áltam a pénzemmel, hogy lakást vegyek. A Havannán milliókkal olcsóbban kaptam volna nagyobbat, mégsem azt választottam. És nem csak azért, mert az a Havanna, hanem az egyik nyomós érv pontosan a távfűtés volt.
Barakis 2008.09.17. 13:36:24
Én már rég kiadtam a franciaágy felét a gyerekeim anyjának :)
Miklós 2008.09.17. 13:41:27
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.09.17. 13:42:23
Miklós 2008.09.17. 13:43:05
Atesz 2008.09.17. 13:43:37
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:45:31
Megérte? :D
Miklós
Gázt kikötik ha nem fizeted, Elmű dettó. És a házzal se kötöttem szerződést, az adásvételiben se volt semmi ilyesmi. :)
Knight 2008.09.17. 13:46:16
Nem számítható konkrétan milyen megtakarítással jár, más házak tapasztalataiból vonható le, elég jó közelítéssel valami. Számoltuk, mondtuk hogy megtérül, ha nem is nullszaldó, de nem egy óriási összeg. Ellenben a felújítás árát MOST kell kifizetni, aztán meg MAJD megtérül. Ez viszont a nyugdijjasoknak nem pálya. Főleg hogy abban a korban ők már tényleg nem terveznek 10 évekre előre. Ők a támogatással együtt se nagyon tudják kifizetni a távhőt, illetve hát inkább kifizetik, aztán napi két zsömle amire pénzük marad, ilyen lehetőségek mellett én hiába mondom nekik, hogy most 10 évig még egy kicsivel több mint eddig, de utánna milyen jó lesz. Tudod meg is értem őket..
A másik hogy az önk. nem adja az ő 33%-át, ami nagy érvágás, nem is nagyon látsz panelprogramos házat csepelen, nem úgy mint monjuk a XI-kerületben.
GarbooKing 2008.09.17. 13:47:32
Olvastam egy ÖKO füzetben, h egy diszkrét utánajárós procedúra (ablakcsere, radiátor csere, szigetelés) után hallelujah 10-15%al kisebb a fűtésszámla.
Egy ilyen program kb 500-600e Ft-ot kér a zsebből...
Namost ha az amúgy 20e ftos téli számlám lemegy 17e Ftra, mert korszerű a fűtésem, akkor a beleadott 500e Ftomból 14 évig tudom a különbözetet fizetni és csak elvileg utána megtérülős...
És a nyári hónapokat nem is számolom, amikor nincs márhető különbség a szigetelt és a nem szigetelt ház számlái között, a részleteket (emelt közös költséget) pedig szépen fizetni kell.
így a 14 év még hosszabb.
Az időközbeni áremelésekről ne is beszéljünk.
Jobban eladható, szebb, klasszabb... de nagggyon nehezen megtérülő egy ilyen pénz beletétel.
Miklós 2008.09.17. 13:47:45
Olvasd át a társasházi szerződést, meg az önkormányzatnál a távfűtésről szóló részt. Elhiheted, hogy körbejártam már a témát. Márpedig kötöttél szerződést.
Bobby 2008.09.17. 13:48:49
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:53:32
Az lehet, hogy törvényileg kötöttem, de aláírni nem írtam alá. Jó, a btk-t sem...
oszkar 2008.09.17. 13:53:36
Neked kellett volna elintézni, de ha a távhő- és egyéb szolgáltatók mindig mindenkire várnának ezzel, akkor lehúzhatnák a rolót. A magyar polgári jog nem köti ki az írásbeliséget. Ráutaló magatartással létrejött a szerződés. Elég életszerűtlen érvelés lenne a bíróság előtt, hogy te nem is tudtad, hogy a fűtés nem ingyé van.
Panelt nem lakó 2008.09.17. 13:55:55
redriot 2008.09.17. 13:56:03
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:56:53
Persze, a volt tulaj rendes volt és automatice átiratta a nevemre. Egyébként azon gondolkodom, hogy két olajradiátor drágább lenne-e? A másik kérdés az, hogy lehetek még idióta is, és gondolhattam azt is, hogy benne van a közösköltségben. :)
Miklós 2008.09.17. 13:59:09
Barakis (törölt) 2008.09.17. 13:59:42
Senkinek se áll érdekében azok közül akik ezt megtehetik. Egyébként speciel jobban örülnék neki, ha az adómból ezt (engem) támogatnák és nem a sok ingyenélőt. :)
Bobby 2008.09.17. 14:02:09
no risk, no fun
Knight 2008.09.17. 14:03:41
Most sem kapok támogatást, nem kell senkitől elvenni a semmit amit kapok.
Kezdjük kapásból a keresztfinanszírozás eltörlésével. Az annyit tesz hogy Magyarországon a nagyfogyasztók drágábban kapják a gázt mint a kisfogyasztók, a világon mindenhol máshol meg forditva. Ugyanis a nagyfogyasztó nagytételben vásárol, komoly kedvezményeket tud kiharcolni, nálunk nem, és az ebből befolyó extrapénzből van a gázártámogatás. Akkor nekem csökken 15%-ot a távhő, nektek ennyivel nő a gázár.
Aztán kötelezzük a távfűtőművet hogy tételesen mutassa be az általa elszámolt költségeket, és amit ő hálózatfejlesztés címen elkönyvel, az tényleg csinálja is meg, ettől is csökkenhetne a távhő ára, hiszen nem fűtenénk ilyen mértékben az utcákat... Jó lenne. De miért érzem úgy hogy a gázártámogatást élvezők az utcára mennének az eltőrlésével egyidőben?
Miklós 2008.09.17. 14:07:55
Miklós 2008.09.17. 14:09:37
• lakossági felhasználó: a lakóépület és a vegyes célra használt épület tulajdonosa, tu-lajdonosainak közössége épületrészenkénti hőmennyiségmérés esetén az egyes épü-letrészek tulajdonosa;
"
Dr Hátrányos Eleonóra 2008.09.17. 14:09:56
manki 2008.09.17. 14:11:04
Amatőr 2008.09.17. 14:14:06
Bobby 2008.09.17. 14:14:15
nem hát. arra bezzeg tudnak figyelni, hogy minél magasabb áron árulják a sz*rt!
naplopo 2008.09.17. 14:21:26
Miklós 2008.09.17. 14:24:00
Knight 2008.09.17. 14:24:13
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:24:33
Nem lehet, sőt Bp-n még társasházi szinten se olyan a törvény. :) Ha jól tudom ilyesmi miatt verték szét anno a matávot.
Miklós 2008.09.17. 14:24:47
Miklós 2008.09.17. 14:27:12
Knight 2008.09.17. 14:27:44
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:27:50
Már rég le kelett volna dózerolni őket. :) És nem azért mert szarok, hanem mert nem ennyi időre tervezték őket. Kíváncsi leszek, hogy mikor kezdenek szétesni. A nyugdíjasok, meg ha nem bírják, akkor adják el és költözzenek nyugdíjasotthonba, pont erre találták ki ezeket, nem?
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:30:49
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha majd ezek a hőközpontok galyra mennek, akkor mi lesz. Gondolom ezeket se a végtelenségre tervezték, egyszer csak elöregednek.
ditakai 2008.09.17. 14:32:11
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:35:11
Én egy éve vettem, nem tehetek arról, hogy eddig szétbaszták. Én belemennék plussz hitelbe, ha kivágnánk a távhő-t, de az azért nonszensz, hogy 8000-et fizetek 40 fokban és 20-30-at télen, nem? A gáz ami jobban támogatva van az nem kerül ennyibe!
Knight 2008.09.17. 14:35:35
De korszerűsíteni kellene:
a teljes gépészetet, viz, villany, gáz,
hőszigetelést, energiafelhasználást.
Baromi nevetséges hogy az új ablakom jobb hőszigetől mint maga a fal amibe beépítették :)
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:37:20
Én úgy tudom, hogy a vas gond nélkül szétrohad a kapcsolatoknál és előfordulhat, hogy a homlokzati elemek egyszerűen kidőlnek majd...
Knight 2008.09.17. 14:52:19
Johnson Doe 2008.09.17. 14:53:30
Barakis (törölt) 2008.09.17. 14:55:56
Igaz, ez jogos, lehet, hogy nem kéne mindent elhinnem, bár azért ahol lakom (Újpalota) azok jócskán több tíz évesek. Eh, ha van egy kis mázlim, akkor pár éven belül eladom a picsába és inkább beköltözök egy téglába. :)
movhu 2008.09.17. 15:10:07
Atomot nekünk :) De komolyan. Két út van. Vagy kitalálunk valami olcsó alternatívát, vagy úgysem kerüljük el az erőmű építését. Illetve a harmadik verzió, hogy aki tiltakozik az erőmű ellen, attól kikötjük az áramot és piaci áron kapja a gázt.
Gyuri7 2008.09.17. 15:31:29
Ezzel azért picit vitatkoznék. Önálló családi/ikerházfélre ez semmiképp nem áll.
Ha téglát keresel, nézz körül Rákospalotán. Közel is van, meg is fizethető. De ne lepődj meg, ha nem lesz sokkal kisebb a fűtésszámlád :o))
Barakis (törölt) 2008.09.17. 15:36:07
Lakásról beszélek nem házról. Egy 45-50 nm-es lakásra tuti nem fizetnék 30 ezres gázszámlát... De még ha mégis, akkor sem fizetek puszira 8000-et nyáron.
Devil 2008.09.17. 15:37:28
Egyebkent ezt hivjak letezo szocializmusnak.
Szoval a piacot meg kellene nyitni, "liberalizalni" - vannak akik mar ettol a szotol is agyba vizelnek - es csak es kizarolag szocialis celzattal kompenzalni, lehetoleg csak a nyugdijasokat, munkakepteleneket a tobbiek dolgozzanak meg a melegert!
totya 2008.09.17. 15:44:34
khm. le is lehet szarni azt a visszadobott kerelmet. Es neki lehet allni megcsinalni. Majd valamikor 10 ev mulva a per vegen hoznak 1 iteletet. mit erdekel titeket.
es legyszi a tobbiek kimeljenek meg az "ilyen hozzaallas miatt tartunk ott" stb-tol, mert ez nem az. Itt konkretan polgari engedetlensegrol lehet szo egy eszetlen, idiota, nem piac-konform szabalyozas kapcsan.
Knight 2008.09.17. 15:56:26
Ha hivatalosan nem válhatok le a távfűtésről, akkor hivatalosan le se mondhatom, akkor számláznak, azt meg ha nem fizetem be, akkor ráterhelik az ingatlanra, és hidd el nem fogja őket meghatni hogy én önkényesen leváltam.... Államilag maximálisan megtámogatott monopólium. :(
totya 2008.09.17. 15:59:00
utcanev-valtas? az is megteveszti oket vagy 10 evre :)
movhu 2008.09.17. 16:00:10
lyukrafutó 2008.09.17. 16:28:11
és ennek TE is meg én is részei vagyunk
kuszal 2008.09.17. 22:56:55
A témához csak annyit fűznék hozzá, hogy én olyan panelban lakom (Miskolcon) ahol megvolt a falak hungarocellel való leszigetelése és bevakolása + az összes nyílászáró cseréje.
A felújítás, az én esetemben (55 nm lakás), havi 6500 forintos plusz kiadást jelent a közös költségen felül. Ezt öt éven keresztül kell fizetnem, vagyis már csak 3 évig :-)
Mik az előnyök? Nyáron még a nagyon meleg napokon is kellemes volt a hőmérséklet a lakásban, talán két vagy három alkalommal használtuk a ventillátort. A fűtésszámlám pedig, fűtési időszakban, kb. 30%-al csökkent. 5,9 GJ energia helyett 4,1 GJ energiát számlázatak ki. Sajnos a fűtési rendszert nem újították fel pedig azzal még többet lehetett volna spórolni :-( De az valahogy nem fért bele a pályázatba.
Ezért erre most pályázunk, de kezd nagyon érdekes lenni a dolog. Az önrész, ami a költségek felét jelentené, 55.000 forint. Tehát 110.000 forintért a lakásban található három radiátornál megcsinálnák az átkötő csöveket és felszerelnék a hőmennyiség mérőket. Tehát kb. 2-3 méter cső, egy pár szelep, és három hőmennyiség mérő egyenlő 110.000 forinttal. Ezt egy "kicsit" sokallom, mert nekem senki ne magyarázza be, hogy pár méter cső, néhány szelep, meg három hőmennyiség mérő több mint 100.000 forintot taksál. Meg van az a feléből is, pont amit nekünk lakóknak kell kifizetni, az állam által adott támogatás meg bónusz a fáradságos munkáért a kivitelezőnek :-(
tappancs 2008.09.18. 13:06:09
cett! mondjuk a bankok is megkapták a kis különadópakkjukat
------------------------
meg is oldották, hogy ne kelljen fizetniük.
tappancs 2008.09.18. 13:11:17
"de az azért nonszensz, hogy 8000-et fizetek 40 fokban és 20-30-at télen, nem? A gáz ami jobban támogatva van az nem kerül ennyibe! "
Ezzel azért picit vitatkoznék. Önálló családi/ikerházfélre ez semmiképp nem áll.
Ha téglát keresel, nézz körül Rákospalotán. Közel is van, meg is fizethető. De ne lepődj meg, ha nem lesz sokkal kisebb a fűtésszámlád :o))
-----------------------------------------
FYI: 55 nm, tégla, rosszul szigetelt, télen min 24 fokra fűtök: 10-13 eft télen. nyáron nulla.
Robin 2008.09.18. 14:43:19
Azt szeretném látni, hogy idén áremelés helyett köteleznék a távfűtőt, egy adott hőveszteséget ne haladjon meg az érték, mire a fűtési, felhasználási melegvíz a házakhoz eljut. Legyen ezen is 'prés', ha árat akarnak emelni, meg kell felelniük az euban elfogadott határszámnak. Ha nem felelnek meg, nyista áremelés.
És profitérdekeltség ide vagy oda, kinyílik a bicska a zsebemben, mikor azt olvasom, hogy ennyivel meg annyival nőtt az adózott nyeresége a távfűtőnek, hogy milyen jól dolgoztak és ezért a vezetés és a dolgozók mennyi jutalomra számíthatnak - azt nagy ügyesen nem írják mellé, hogy az árat mennyivel kellett ehhez emelni?!
A leválásról meg annyit, hogy egy jól megcsinált, ellenőrzött távfűtés számottevően olcsóbb és környezetkímélőbb mint a gázfűtés. Nem gondolom, hogy a leválás a megoldás.
Tényleg a távfűtő működését kinek kellene ellenőrizni?
Az utolsó 100 komment: