Girls, girls, girls

2008.09.08. 21:00

Az első, virágot lóbáló fiatal lány láttán csak mosolyogtam: Lám, ezen az esőszürke hétfői estén is létezik olyan szerelmes férfi, aki egy szál virággal ajándékozza meg hőn szeretett nőjét. Milyen romantikus. A második virágos pár létét puszta véletlennek tekintettem, meglehet, a két pasi egy virágosnál vásárolt, miért ne, a virág szárán fityegő ugyanolyan papírlapocskát pedig elintéztem a virágkötő fantáziátlanságával. A Blahán azonban virágos nőneműek tengerébe botlottam, így talpraesetten megállapítottam, hogy itt valamit osztogatnak. Konkrétan virágot. Kizárólag nőknek. Az Örsön nekem is jutott a jóból: Félszeg kamasz nyújtotta át a szálat, fekete pólóján Viasat3 embléma virított. Kérdeznem sem kellett, a vékony szárra applikált kártya a csatorna új sorozatának indulásáról tájékoztatott: "Halottnak a csók - Ma este, 22.05". Érdekesnek tűnik, ugye?

Az ötlet igazán jó. Vajon hány nő ül este tíz után öt perccel a tévé elé csak azért, mert ma virágot kapott? Nem tudom, egy dolog biztos: Jóval több, mint amennyi virág nélkül ült volna. Mert a nőkre ilyesmivel hatni lehet. Persze, jó az ingyen csoki, meg az ingyen müzliszelet, meg az ingyen tampon, a virág azonban más. Valami ösztönös jóérzést bizserget meg bennünk. Ráadásul a csatorna még egy ajándékcsomaggal megfejelt gyertyafényes vacsora lehetőségével is kecsegtet minket, ha életünk első csókjáról lerántjuk a múlt (jótékony?) leplét és megírjuk neki eme felejthetetlen vagy éppen felejthető élményt. Szimpatikus nyeremény, ugye?   

Bevallom, azon kevesek táborát erősítem, akik ilyen-olyan okok miatt nem rajonganak egyetlen sorozatért sem. De. Gondolj csak bele: Nem nézek sorozatot, nem szeretem a fehér virágot, ennek ellenére a ma esti akció után neten lenyomoztam a sorozatot és előfordulhat, hogy 22.05-kor leülök a tévé elé és még be is kapcsolom és még meg is lesem a "Halottnak a csók" c. újoncot. A gesztusvirág miatt. Esetleg nosztalgiából jövő héten is odaülök. Meg utána is. Ügyes húzás, ugye?

Az akcióból egyértelműen látszik, hogy a csatorna az új műsorral a női közönséget célozta meg, a virágot osztogató srácok korra-külsőre való tekintet nélkül csak nőkre vadásztak, a férfiak most hoppon maradtak. Nyilván azért számolni lehet azzal is, hogy ha anyjuk határozottan rábök a virágos kártyára, ma ezt nézzük, drágám és kész, akkor apjuk-drágám leül a tévé elé és azt nézi, kész. Vajon hány ilyen anyjuk kapott ma virágot? (És vajon hány háztartásban hányta apjuk szemére, hogy ő bezzeg soha nem vesz virágot? A gyertyfényes vacsorát már meg se említsük.) Más kérdés, hogy rajongás fennforgása esetén a férfiak között is sokan várhatják a sorozat beindulását, függetlenül attól, hogy a műsorszerkesztők a romantikus elemek miatt inkább női nézőkkel számolnak. Szokás szerint, ugye?

Aprócska momentum a végére: Láttam olyan nőt, aki öt-hat virágot is szorongatott. A magyar mentalitásnak megfelelően bőséggel kért az ingyenből, egy szálból nincs csokor. Nem meglepő, ugye?

Szóval, ha új sorozat, akkor pl. női nézők csalijaként virág és nyereményjáték. Ez mindig beválik. Ugye.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr91654581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marla · http://objectivityzero.blogol.hu 2008.09.09. 10:00:24

Én leültem, megnéztem, bájos.
De virágot nem kaptam, és nem tudom, mennyire örültem volna a gesztusnak, ha tényleg az fityeg a kártyán, hogy "halottnak a csók" - hát kösz, b*szki! :D
*szőrszálhasogató*

movhu 2008.09.09. 10:01:32

Ezek után, mielőtt marketinghatékonysági értékelést tartanék, kíváncsi vagyok arra, hogy megnézted-e.
Én virág nékül is, és bár az alapötlete jó a filmek, elsőre annyira nem jött be. Bár az is lehet, hogy álmos voltam hozzá.

Meer 2008.09.09. 10:37:55

Az biztos, hogy a VIasat a hátrányai ellenére elég jó poziciót tudhat magáénak a tévés piacon. Movhu férfi, így ő lehet, hogy nem is a tipikus célközönség? :) Jó, ez vicc, a tévének mindenki az, de elképzelhető, hogy így akar újfajta önreklámmal élni a Viasat. Lássuk csibikére hogy hatott.

BigOne 2008.09.09. 11:38:15

A legutóbbi német humorú animációs film premier hetében megbukott. 1-2 hete volt. Én azért tudok róla, hogy volt ilyen film, mert kiderült: többen töltöttk le torrentről, mint amennyien jegyet vettek rá. Reklám semmi nem volt, nem is mentek el rá. Ti tudjátok melyik filmről beszélek? Igenis kell a reklám, ha kell, akkor így.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.09.09. 11:40:33

Meer: Ööö... nem néztem, de ez csak és kizárólag az én megátalkodott természetemmel magyarázható :)) Lehet, hogy a hím célközönség meg kisautót kapott, csak nem tudok róla :D

movhu: Nem, nem tudtam rávenni magam :) Ha sárga rózsát kaptam volna, talán nagyobb lett volna a motiváció :D

Marla: Az figyel ott, ahogy a képen is látod - saját virágot sztárfotóztam a kedvetekért :)

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.09.09. 11:43:01

BigOne: Nem, bár én nem vagyok hiteles forrás, mert cirka 3-4 címen kívül semmi infóm a ma népszerű sorozatokról, de kíváncsi vagyok, hátha valaki más többet tud :)

movhu 2008.09.09. 11:45:01

A marketing csibike szinten becsődölt. Részemről a film elsőre gyenge, vontatott. Vannak jó poénok, de ez kicsit kevés a jóhoz. Részemről többet vártam, lehet ez a baj. Na, de ezt itt nem a filmkritikai rovat.
Szerintem sokkal menőbb lenne, ha rózsa helyett kapnál például előzetesekkel teli DVD-t vagy ilyesmit. Vannak, akik nem is néznek Viasat-ot, talán nekik jó. Ja, és játék. Például a fimlben valahol feltűnik majd egy szám a jobb alsó sarokban. Ha ez beküldöd, akkor nyerhetsz valamit. Kósza ötletek, de egy napközben kapott "idegen" rózsa ereje elmegy estére, ezek szerint.

movhu 2008.09.09. 11:52:01

Lizi és Yeti a film :)
Csak onnét tudok róla, hogy van ilyen film, mert a torrent híreknél olvastam. Nem csoda, hogy 500 jegy kelt napok alatt. Szerintem azt ilyen véletlen moziba beesők vették meg. Egyértelmű, hogy ezért a sikertelenség, mert egyszerűen nem is tudtak róla, hogy ilyen film van.

Sztár akarok lenni 2008.09.09. 15:15:08

Csibike, belőled lehet jó marketinges lenne :)
Tényleg, ti ideolvasó nők, hogyan adnátok el a sorozatot(vagy egy romatikus sorozatot) minél kisebb költségvetésű reklámmal? Komolyan érdekelne mit gondoltok ti.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.09.09. 15:50:17

Sztár akarok lenni: Biztos, hogy sztár akarsz lenni? :)) Belőlem? Jó marketinges? Soha :D Igazán nem tudom, mivel lehetne eladni, ha kicsi a költségvetés...

cometneni 2008.09.10. 06:44:33

A Lizi és yeti szerintem nagyon jó és aranyos kis film! múlt héten néztük meg! tv-t meg immár negyedik éve nem nézünk, nem is hiányzik.

glycera 2008.09.10. 08:27:31

Én nem láttam a filmet és nem kaptam virágot, bár csatornánk sincs hozzá.

De a virágot kedves marketing-ötletnek találom!

Odil · http://enough.blogol.hu 2008.09.10. 10:43:00

hát ööö...nem tudom, mit szólnék egy virághoz, aminek a kártyáján 'Halottnak a csók' felirat áll...nem hiszem, hogy csak ezért megnézném... érdekes ötlet az biztos, a csokor gyűjtés pedig tipikus. Éljen a marketing, óje.

pandee · http://pandee.freeblog.hu 2008.09.10. 15:08:26

Én nem kaptam virágot, de ha kaptam volna, és lenne tv-ém, akkor megnéztem volna az első részt. De hiába jó a marketing, ha a sorozat nem az, és így a második részre már senki se lesz kíváncsi.

csibike · http://csibike.blogol.hu 2008.09.10. 20:26:09

pandee: Igaz :)

Odil: Jó, de nem azt mondják, hogy te vagy a halott :))

glycera: Kíváncsi lennék, hány nőneműt nyertek meg vele legalább az első részre :)
süti beállítások módosítása