Traffipaxot a csigáknak!
2008.08.26. 11:00
Autópálya belső sávjában 100-zal haladó autó, miközben a külső sáv üres. Ugyanitt 90-nel haladó kamion láncelőzésben halad el a 70-nel haladó teherautó sor mellett. Másik kamion ugyanezt teszi, csak a úgy, hogy a 80-nal haladó kamiont előzi 81-gyel percekig. Ezek ellen a balesetveszélyes helyzetek ellen várható, hogy lesz KRESZ módosítás – nyilatkozta Bencze József országos rendőrfőkapitány. Ezek után a lassú haladás fogalmát is tisztázni fogja a szabályozás, hiszen az adott esetekben egyáltalán nem kevésbé balesetveszélyes, mint a gyors.
Nem ritka helyzetkép Magyarországon, hogy autópályán vagy főútvonalon nem lehet a megengedett sebességgel haladni, hanem csak jóval kevesebbel. Ennek oka sokszor a fent említett eset, amikor a párhuzamosasan haladó sávokban gyakorlatilag azonos, a forgalmat akadályozó sebességgel haladnak a járművezetők. Ez a mostani szabályokkal is ellenkezik, de a jövőben várható, hogy szankciókra is számíthatnak azok, akik így tesznek. Szakértők és nem szakértő autósok szerint is szükség volna sokkal több olyan helyre, ahol teherautóval nem lehet előzni. Például az M0-ás autóút esetében nagyon sok helyen megelőzhető lenne a baleset, ha ezeket a szakaszokat kiterjesztenék, végső esetben akár a teljes szakaszra is. Nem volna ez egyedi Európában, hiszen több nagyvárosban találunk olyan autópálya szakaszokat, ahol a nagy járművek kizárólag a külső sávot használhatják egy darabon, még akkor is, ha az adott esetben csigalassúsággal halad. Az ilyen kiterjesztés után az elhelyezett traffipaxok arra is be lehetnek állítva, hogy a lassú vagy tiltott előzés szabálysértését rögzítsék.
A történetet most a kezdeteken szükséges továbbgondolni, hiszen a lassú haladás balesetveszélyes volta nem csak az autópályákat érinti. Tipikus helyzetkép, hogy a mindkét irányban zsúfolt egyszámjegyű főútvonalon valaki 70 km/h sebességgel halad, ezzel jelentősen felgyűjtve maga mögé az előzésre várókat. Két külön érdekessége is van az esetnek. Egyrészt nem feltétlenül öreg teherautókról van szó, hanem egyszerű autósokról. Ők azt hiszik, hogy amennyiben nekik nem sietős, akkor másnak sem. A másik érdekesség, hogy ezt a 70 km/h sebességet folyamatosan tartják, tehát azt akkor sem csökkentik, ha lakott területre érnek. Ezeket megelőzni a legtöbb esetben csak balesetveszélyes helyzetet okozva lehet, illetve lakott területen a sebességkorlátozás áthágásával. Ugyan ez csak egy kiragadott példa, de lehetne sorolni, hogy milyen helyzetekben jelent életveszélyt egy-egy lassan haladó jármű. Mindemellett ezeknek a veszélyes voltát a statisztikák sem rögzítik, hiszen a balesetnek sok esetben nem is lesz résztvevője, mert az őt előző vagy kikerülő autós fogja azt okozni.
Üdvözlendő gondolkodásmód keresni a balesetek forrását, még akkor is, ha ezeknek a kivitelezése a gyakorlatban nem egyszerű feladat. Gondoljunk csak bele abba a nem egyszerű kérdésbe, hogy a fent említett főútvonalon lassan haladás témakörét milyen nehéz lenne szabályokba ültetni. Ennek ellenére jó, hogy végre nem csak az a szándék jelenik meg a törvényhozás oldaláról, hogy jöjjön a pénz, hanem végre azt is vizsgálják, hogy milyen egyéb forrásai vannak az utakon közlekedőkre leselkedő veszélyeknek. A feladat leírása komplex, de biztosra lehet venni, hogy sokkal kevesebb lenne a baleset, ha a rendőrség időnként kiszedne a sorból egy szabálytalanul közlekedő lassan haladót. Egy valamit viszont nem kellene lefelejteni, amit a gyorshajtókkal kapcsolatban sajnos figyelmen kívül hagytak. A cél az utazók biztonságának növelése legyen, és ne a pénzbehajtás. Tehát legyen azonnali szankció, ne csak hetekkel később kapott befizetendő csekk. A forgalmat akadályozó érezze, neki kellene odafigyelnie jobban, nem a mögötte haladó autóoszlopnak. Nem utolsó sorban továbbra is arra törekedjen a szabályozás, hogy a balesetveszélyes pontokat derítse fel, ne az autósok pénztárcáját.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Peter Blau 2008.08.26. 12:16:34
Poligám 2008.08.26. 12:20:36
Aztán persze van, hogy sietek és a 70-nel töcmörgőket előzgetem. Őket persze könnyebb megelőzni, mint a normális haladókat, akik 90-nel mennek. Az egész baromság, ha nem tudod megelőzni ne előzd meg. Kész. Állj félre enni valamit.
Azért azt elismerem, hogy veszélyes lehet a lassú haladás, de én ahol csak lehet segítem az előzést. Ha kell meg is állok egy -két percre. Viszont hangsúlyozom sietősen nekem sokkal nehezebb legyűrnöm a normális haladókat. Akik egyszer-egyszer még meg is akarnak tanítani a Kreszre :)
Rav Antal 2008.08.26. 12:22:31
Legalább valaki megtanítana...
Norbi 2008.08.26. 12:23:55
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 12:24:26
Nem idegeskedtem, csak bosszus voltam, az azért nem ugyanaz. Már régen nem idegesítem magam, ilyeneken, mert ennél nagyobb problémák is vannak, és akkor azokkal mit tennék? De tény , ha v.ki tud menni 90-el ott ahol lehet akkor, ne trtsa fel a közlekedést, mert ilyenkor jönnek azok akik engem is megelőztek (kettős záró vonalon) és esetleg a túlsó sávban a frontális ütközés, mert az SEL mercis elveszíti a türelmét. Szerinted, ki huzza a rövidebet a túlsó sávban 90-el közlekedő suzuki vagy a szabálytalanul elöző merci?
Vidi Rita · http://www.felhasznalo-update.hu 2008.08.26. 12:25:11
Az állandóan 70nel közlekedő botlábúak egyébként nem csak a botlábúság miatt veszélyesek, hanem azért is, mert egyéb szabályokat sem ismernek, de amit ismernek, azt is kiválóan figyelmen kívül tudják hagyni.
Az azonnali intézkedéssel kapcsolatban nincsenek illúzióim.. Hetente egyszer ülök autóba hosszabb távra, és akkor is 50 szabálytalankodó, tudatlan, másokat veszélyeztető "sofőrkollégával" találkozom, rendőr meg soha, sehol... Ez nem fog változni szerintem...
Beeela 2008.08.26. 12:25:24
Az egyik arra akarja megtanitani a masikat, hogy ne hajtson gyorsan. A masik meg arra, hogy ne menjen lassan. Mert mindkettot idegesiti a masik. De hat sok az alkalmazkodni keptelen idegbeteg ebben az orszagban :)
lassanjárjtovábbérsz 2008.08.26. 12:25:48
Pl ferihegyi gyorsforgalmi út köki utáni felüljáró 50es táblája. Betartom és élvezettel nézem a buta idegbeteg taxisok próbálkozását. Persze a gyömrői útra lekanyarodok , de minden nap szép show-t nézek. vagy az m3 as... szinte hetente megyek debrecenbe és nem megyek gyorsan , mert a terepjáróm fogyasztása 85-90 között optimális. mehetnék 160-al is de ha van időm és nézelődnék , nem hiszem rosszat teszek , ha a kamionok sebességét felvéve hozzájuk igazodva halladok. persze ilyenkor a sietős kamionok akik 92 vel előzik a 90el haladó kollégáikat okoznak gondot.
Szeretem a budapesti 30-40 es táblákat betartani , mert néha olyan idegbetegek szorulnak be , hogy nézni is öröm. Apró örömök is kellenek az életben.... ennélkül oly unalmas lenne.
xy 2008.08.26. 12:26:22
Ellenőriztem, tényleg 2.857142857 perc.
Amúgy ebből látszik, hogy ez az egész ügy pszichés probléma, és nem a hamarabb odaérésről szól, hanem az általános frusztrációról. Tőlünk nyugatra miért nem sietnek? Nyilván azért, mert a mindennapi életben nem ahhoz vannak szokva, hogy csak akkor jutsz valamire, ha másokon átgázolva elsőként érsz célba. Ott ráérnek, jut mindenből mindenkinek.
Vik 2008.08.26. 12:27:44
2 x 2 sávos utaknál (gyorsforgalmi, autóút, autópálya) nem nehéz: ha a belső sávban lassabban haladsz, mint a megengedett maximum, az ilyen lehet.
És a normál fő- és mellékutakkal mi a helyzet? Ahol egyébként 90-nel lehet haladni, ott mennyitől "indokolatlan" az ennél lassabb haladás? A 70 az ilyen, de a 80 már nem? Vagy még az is? A mai személyautók motorikus képességeit ismerve még az is.
Akkor talán a 85 már elfogadható? Igen nehéz így szabályosan közlekedni, hiszen nagyon szűk intervallumba, 85-90 közé kell belőnünk a sebességünket elméletileg.
Aki itt pontosan meg tudja határozni a fogalmat, kap egy piros pontot. Meg egy belsősáv-használati bérletet az autópályára :)
Kopi3.14 2008.08.26. 12:29:36
Norbi 2008.08.26. 12:30:59
Sokkal érdekesebb, hogy miért is nem lehet egy hosszabb távon előzni: azért mert a sok idióta barom 17 cm-re követi egymást, és be sem férsz két autó közé...
Peter Blau 2008.08.26. 12:31:28
""Kötelező legkisebb sebesség" (24. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton legalább a táblán megjelölt sebességgel kell haladni - kivéve ha ez a sebesség az út-, a forgalmi, az időjárási vagy a látási viszonyok miatt a személy- és vagyonbiztonságot veszélyeztetné; a jelzőtábla hatályát csak a "Kötelező legkisebb sebesség vége" tábla (25. ábra) oldja fel;"
www.jogositvany.hu/dw_common/kresz/KRESZ1.htm
the real 2008.08.26. 12:34:22
Régebben is voltak, akik 60-nal mentek a főúton - csak ki tudtuk előzni őket biztonságosan. Most nem, mert tele vannak az utak.
De igazából az lepett volna meg, ha erre úgy reagálnak, hogy többsávos utakat építenek.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:34:53
Azt se árt elfelejteni, hogy előzni nem kötelező, ez mindig a lassabb mögött haladó döntése, senki nem kényszeríti rá, hogy mindenáron megelőzze.
(Ja, nem is, tudjuk, mindenki terhes nővel siet, meg a sérült gyerekét viszi épp kórházba, stb.)
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 12:35:17
Egyébként végig gondolva és hozzás téve xy hozzászólását, másról van szó!
Ha 90 km/h a megengedett, akkor ami gépjárművekkel (ezeknek a 90-en nem sok, nem úgy mint 20 éve a trabinak, abban a 80-is jóval többnek tünt) ez illene tartani. Ha az ember életcéljha nem az, hogy gépkocsit vezessen állandóan, hanem az, hogy a gépkocsi elvigye oda ahova akarja, akkor mondjuk 10 év és 9000 km után az csak évi 900 km tehát nem sok, akkor 10 év alatt nagyon durván 1,5 napot vesziteszz el feleslegesen közlekedéssel, ezt az időt sok mindennel el lehetne tölteni.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:37:48
"Sokkal érdekesebb, hogy miért is nem lehet egy hosszabb távon előzni: azért mert a sok idióta barom 17 cm-re követi egymást, és be sem férsz két autó közé..."
Mikor biztonságos követési távolságot tartok, azonnal akad valaki, aki kiugrik mögöttöm, és beerőszakolja magát arra a helyre, amit követési távolságként hagytam, nem az ő kedvéért, magyarul fékeznem kell (és mindenkinek mögöttem), hogy megint visszaálljon a biztonságos távolság...
Gabesz 2008.08.26. 12:40:54
movhu 2008.08.26. 12:41:44
Például az említett 4-es út első 2x2 sávos szakaszának belső sávjába elkelne néha egy-két darab.
Tibike 2008.08.26. 12:42:13
Más: szintén az USA-ban az AUTÓPÁLYÁKON a speed limit 90 és 115 között van (55mph-75mph), pedig ott nagyobbak a távolságok. 2 dologgal szokták indokolni:
a) biztonság: minél kisebb legyen a közlekedők között a sebességkülönbség (100-at egy kamion is vidáman tud)
b) üzemanyagfogyasztás. A legtöbb autó jóval többet eszik 130-nál, mint 100-nál.
Nem nagyon értem, miért jó, hogy a itt a különböző járműkategóriáknak miért más sebességhatárt adnak meg.
Autópályán én is gyakran megyek 100-110-es tempóban (szigorúan a külső sávban), mert akkor fogyaszt jól az autó, és elég halk ahhoz, hogy kényelmesen lehessen beszélgetni.
lyukrafutó 2008.08.26. 12:43:45
ha optimalizálni akarsz vegyél villany v hibridautót
Rav Antal 2008.08.26. 12:45:07
Ez napi 0,6 perc, 36 másodperc. Kemény.
Ennyivel hamarabb kelj fel. :)
movhu 2008.08.26. 12:45:08
Charlie Brown 2008.08.26. 12:48:46
2x1 sávos úton minimális sebességet előírni: agyrém, amivel csak az ilyen ámokfutók járnának jól. Bár nagy részük úgy gondolja, hogy az utak kizárólag az ő kiszolgálásukra szolgálnak, de ez nincs így; kismillió olyan -még csak nem is feltétlenül motoros- járműnek is joga van közlekedni rajtuk, amik nem tudnak (vagy nem is akarnak) gyorsan haladni. Sűrű a forgalom, nehéz előzni? Ez van, nem lehet mindenhol 4 sáv, tessék hozzászokni. Aki mégis 2x1 sávos utakon akar sietni, az induljon el időben, vagy vegyen magánhelikoptert, de nehogy már mindenki másnak kelljen ijedten félreugornia mert épp arra méltóztatik suhanni.
Az autópályás előzés szigorúbb szabályozásával abszolút egyetértek, természetesen úgy hogy ennek keretében kíméletlenül büntessék szénné a max megengedett sebességgel előzésben lévőket hátulról levillogó seggfejeket is. És persze a büntetésekből befolyó pénzből lehet venni sok traffipaxot a sima főútvonalakra is, persze csak azért hogy elégedetten nyugtázhassuk, hogy a "csigák" miatt veszélyt meg szabálytalanságot kiáltó "sietők" maguk is rém szabályosan és biztonságosan, a megengedett sebességhatárok (max 90km/h!) között gyakoroják jogaikat, ugye.
vb 2008.08.26. 12:49:42
sztem sokkkkkkkal szigorúbban kellene venni a jogosítványhoz jutás körülményeit (pl. egy nagy büdös saller járna a jogsi átadásakor mindenkinek, hogy ehhez tartsa magát!), de megkockáztatom, hogy 10évente, a jogsi megújításakor ismételt vizsgát is kellene tenni mindenkinek, mert túl sok olyan ember közlekedik, aki NEM ISMERI a KRESZ-t! és ezek köz- és önveszélyesek!
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:53:19
index.hu/x?d811=/politika/bulvar/gyors1346/
Netuddki. 2008.08.26. 12:55:31
A kígyónál hátul van a farok...
Szücsi 2008.08.26. 12:56:28
binary2 2008.08.26. 12:57:55
citrom · http://citrom 2008.08.26. 13:04:53
Machiavelli 2008.08.26. 13:10:41
Örülök, hogy végre valaki felfigyelt a csigák veszélyességére is és előjön a minimum sebesség kérdése is.
Bizony nem kellene egy nyolc általánost sem végzett embernek jogosítványt adni, mert képtelen felfogni, hogy mi miért van. Persze vannak olyanok akiknek ez magasabb végzettség melett is probléma. De közlekedési szemléletet is tanítani kellene. Pl. Más van az úton és ő is szeretne elérni valahová. Hogy csak a legegyszerűbbet említsem.
Machiavelli 2008.08.26. 13:13:07
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 13:17:23
Sajnos nagyon elbeszélünk egymás mellett. De nem baj ilyen a mi kis országunk. Azért és higgyje el nem rossz indulattal, egyszer csak legyen része abban, hogy sietne és nem rohanna, miközben Ön elött szütyög v.ki 70-el 15 km-en át és nem azért mert a kocsi nem bir többet vagy számára a kresz nem engedi.
Deneware. 2008.08.26. 13:24:24
kovak72 2008.08.26. 13:24:27
Ezt különösen az M7-esen Fehérvártól Pest felé tudnám díjjazni.
benkoo 2008.08.26. 13:25:47
Haveri Kutya 2008.08.26. 13:28:34
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.26. 13:36:34
Másfelől viszont ha törékeny holmit viszek, akkor kénytelen vagyok bármilyen jó autóm is van lassan menni az egyszámjegyű főúton is!
ME_GA 2008.08.26. 13:41:26
utazgato 2008.08.26. 13:47:31
Idehaza az autópályákon ezt úgy lehetne megoldani, hogy a kamionoknak, és a lassú kocsiknak csak ott lehetne előzni, ahol vagy 3 sáv van, vagy kijelölnének szakaszokat. Máshol tilos a belsőben 100 alatt haladni.
roli101 2008.08.26. 13:48:34
rkb9y5 2008.08.26. 13:51:02
Az emberek egyszerűen mindenhol tömegesen hülyék.
zulu 2008.08.26. 13:53:16
Keldorn 2008.08.26. 13:57:15
Bogyi 2008.08.26. 14:00:53
Olcsó, helyszínen ellenőrizhető, elektronikus tahográfot minden autóba!
Hózentróger 2008.08.26. 14:01:56
És aki ilyen 2,8 perccel érsz oda később tré dumával jön, az húzza meg a f*szomat, de tényleg.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:03:37
Szoval 2x1 savos utakon gigaszi marhasagnak tartanam minimalis sebesseg bevezeteset. Es egyiranyban ketsavos vagy tobbsavos utakra is csak a belso savokra. Egyebkent meg kurvara mindegy, van utszakasz ma Magyarorszagon, ahol 3 parhuzamos sav van, a belsoben 100, a kozepsoben 70, a szelsoben meg nincs minimalis sebesseg. Ha en a kozepsoben 90-nel merek haladni, el a 60-nal cammogo teherautok mellett, az oreg autommal, akkor tuti lesz barom, aki jon es levillog, hogy menjek mar. Persze a belsobe mar nem mer kimenni, a 160-nal villamlo allatok koze, inkabb rajtam - a tok szabalyosan haladon - tolti ki a duhet. Gratulalok.
Szanalmasnak es emberileg undoritonak tartom, hogy a szabalyosan halado autosok vannak megbelyegezve, benanak tartva, stb. a hozzaszolok altal, mert ok sietnek. Sietsz bazmeg? Hova? Matematika. Szorozd mar be, hogy mennyivel kesobb ersz oda ma Magyarorszagon barhova, ha mondjuk 90 helyett (mert ugye mindenki tok szabalyos, es azt nem lepi tul, khmmm) 75-tel vagy 80-nal vagy kenytelen menni. Max. tizen percekrol beszelunk, meg tobbszaz szaz kilometeres tavolsagok eseten is. De azert te sietsz, es ezert hajlando vagy egy csomo embert veszelyeztetni, leparancsolni az utrol, meg felidegesiteni magad. Megerdemled, hulye.
Hózentróger 2008.08.26. 14:04:34
ne csak a száguldozásnak legyen vége, honam minden egyéb szabálytalanságnak is. Nem veszitek észre, hogy egyik szüli a másikat, gyerekek.
Én lennék a legboldogabb, ha 50-90-110-130-cal közlekedhetnék. Nem hajtanék gyorsabban, mert nem lenne értelme.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:06:40
Mark Levinsonnak meg huzza meg a faszat egy top fuel dragster, vagy egy jumbo jet bazmeg. Konkretan.
Rav Antal 2008.08.26. 14:08:08
Miért nem hajtanál gyorsabban? Akár 2,8 perccel hamarabb is odaérhetnél? :)
Hózentróger 2008.08.26. 14:09:35
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:15:51
2., Szerencsere a KRESZ-t meg hosszu evek probalkozasai alatt sem sikerult annyira elrontani, hogy a szabalyosan, megfoltoltan haladok hatranyba keruljenek az idiota szaguldozo barmokkal szemben. Bar nagyon dolgoznak ezen, de itt meg nem tartunk. Csak az vigasztal, hogy valoszinuleg ha lenne PAV a hetvegi soforoknek is, kettonk kozul en mennek at rajta, teged meg a rollertol is eltiltananak.
3., Leloksz az utrol? Honnan tudod, hogy nem egy 35 eves Kamazzal vagy ZIL-lel szoktam haladni? :P Egyebkent meg anyad lokned, faszfej.
kalandfereg 2008.08.26. 14:16:31
movhu 2008.08.26. 14:18:51
Nem figyeltél korábban mit írtam. Nem 10 percről van szó, azért senki nem rohanna. De vannak, akik naponta lenyomnak 500 kilométert, és akkor van vége a munkaidejüknek, amikor hazaérnek. Nekik ez nem heti 10 perc az életükből. Arról ne is beszéljünk, amikor valaki nekivág 1000-1500 km útnak egy nap. Neki órákat jelent, ami szerinted csak 10 perc.
Számoljunk csak. Rendszeresen jártam 200-250 kilométerre, hetenete egyszer-kétszer. 70-es átlaggal 210 km az 3 óra, 90-essel 2 óra 20 perc. Hidd el, mindegy, mert úgy mentem-jöttem, hogy közben ott ledolgoztam egy munkaidőt. És akkor még nem mentem bele, abba, hogy néhányszor vezzetem bő 1600-at egy nap...
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:19:33
Hózentróger 2008.08.26. 14:23:36
Abban biztos lehetsz, hogy én is átmennék, mert tudok viselkedni. Tudok én hihetetlen inteligensen közlekedni, és szeretek is, csak sokszor belefáradok mások hülyeségébe, és nincs kedvem hozzá.
Az útról lelökést meg visszavonom, mert szar duma volt.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 14:24:26
Ez röhej lenne nálunk, ennél sokkal fontosabb szabályokat se tartanak be, nemhogy ilyet...
Amúgy szerinted a tükörből hogy számoljam meg pontosan, hány kocsi jön mögöttem, főleg, ha mondjuk az első egy furgon, pickup vagy SUV? Kurvára nem látni, mi van mögötte, de még személyautók esetén se lehet biztosan tudni, mivel egymást takarják.
Teljesen életszerűtlen...
wagabound 2008.08.26. 14:25:38
Jó magyar szokás szerint megint az egyszerűbb végét fogjuk meg a dolgoknak. Szabályozni akarjuk azt, amit fölösleges, a meglévő szabályokat meg nem tartatjuk be. Egyszer már be kéne tartani a sorrendet: az alacsonyan repülőket, a seggbevillogtatókat, a leálló sávban előzőket kéne előbb szénné büntetni, hónapokra vagy akár évekre kivonni a forgalomból, azután esetleg lehet foglalkozni ilyen mellékes dolgokkal.
Önjáró Talajgyalunak: mi bajod van Mark Levinsonnal? Képzeld, én is szeretnék szabályosan közlekedni, és élve eljutni oda, ahová igyekszem. Te talán nem? Mert akkor Isten nyugosztaljon.
Rav Antal 2008.08.26. 14:25:54
Hosszú táv: autópálya. Ott nincs 70, meg 90.
Rövid táv: 2,8 perc.
wagabound 2008.08.26. 14:27:32
korxi 2008.08.26. 14:27:53
Szóval, most anélkül téma az új szabály, hogy a már megelvő régit (jobbratartási kötelezettség) megpróbálnák betartatni.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:27:58
Egyebkent meg az emberek 99,9999%-a nem vezet 1500km-t egyhuzamban. Es a kozlekedesi szabalyoknak a szabalyos, atlagos tobbseget kell(ene) vedeni, az o autoikbol, kepessegeikbol kiindulni. Ez van.
movhu 2008.08.26. 14:32:46
A hosszú táv=autópálya összefüggés még mindig nem igaz sok magyar célpont felé sem. Van, aki rendszeresen vezet sokat sima főútvonalon.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:34:28
BTW, tegnap este jottunk haza a foti Cora-bol, a kettesen jottem vegig, befele Ujpest fele. Vegig seggembe bujt egy feher Seat vagy ilyesmi. Pedig a tabla szerinti max. sebesseggel mentem, esetleg kicsit felette. Ahogy ketsavos lett mar a Kulso Vaci ut az epulo hid utan, meg az egysavos reszen jobbra kitettem az indexet, es szepen lehuzodtam, amikor "megjott" a kulso sav. En igy kozlekedem. A Seatos ugy meglepodott, hogy 20 mp-ig meg sem elozott a belsoben, majd elhuzott mellettem, es jobb-bal indexel megkoszonte. :) Na igy kozlekedek en. Megfelel? :)
Beeela 2008.08.26. 14:37:28
Na ezert ne told le azt, aki nalad lassabban megy, a szabalyokat betartva. Tolerancia, csorikaim!
korxi 2008.08.26. 14:43:01
Már bocsáss meg de nem érdekel - mert nem kell hogy érdekeljen - hogy te csak azért mész 70-el mert ennyit bír a trabantod. Egyszerűen arról van szó, hogy ne várdd el, hogy hozzád (a trabantodhoz) igazodjon a többi 99 százalék. És sem ennek az egésznek, sem ilyen esetben neked krrrvára semmi közöd ahhoz, hogy ilyen helyzetben mit számít a 10 perc annak, aki a megengedett legnagyobb sebességgel szeretne haladni.
csoki 2008.08.26. 14:43:04
Ha nem tudok menni, akkor segítem a mögöttem közlekedők előrehaladását( lehúzódás-irányjelzés ).
Nem a felezőn kell nézelődni !
90 helyett 100-nál is jelzek.
Nekem is van egy tempóm, de nem tartok be a másiknak!
Nem mindegy, hogy 120 Km-ert 120 perc vagy 50 perc alatt teszel meg.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:43:21
Pedig a regi vicc is megmondja, hogy az IFA a leggyorsabb jarmu, mert mindig az megy elol... :)
Hózentróger 2008.08.26. 14:44:03
persze, nem ez a táblás dolog lenne a megoldás, hanem a szemléletváltás, amit fórumok százai tárgyaltak már ki.
Egyébként igen, amit leirtál, az valóban követnivaló példa, remélem egyre többeknél fogom ezt látni. Azt hozzáteszem, hogy nem is az ilyeneket akarnám letolni az útról.
Hétvégi példa, talán valaki ismeri a Veszprém B.almádi utat. Szentkirályszabadjánál(külterület) utolérek egy Primerát, aki 55-60-nal vánszorog. Elérkezünk egy belátható, pár száz méteres részhez, vissza 3, padló. Emberünk, mint a vadállat, elkezdett gyorsitani. Leelőztem végül, de az előzés végére 130-at mutatott az óra, és igencsak közeledett a belátható útszakasz vége. Hát a jó anyját az ilyennek, mire jó ez?
movhu 2008.08.26. 14:47:34
Látod, nem is Gyalufélék miatt tartom jónak az ötletet, hanem az ilyenek miatt. Érdekes, de amikor elovastam a tervet, nem az IFA jutott eszembe. Tudom, hogy az annyit megy padlógázon. Hanem rögtön az, ami legutóbb történ velem, hogy már vagy 8 kilométeren keresztül követtünk egy SUV-ot azért, mert a paraszt kézben telefonálva nem tudott rendesen menni, de közben nem érdekelte, hogy más haladna.
andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.26. 14:49:46
Hányszor, de hányszor voltam már agyvérzés közeli állapotban, amikor valami hülye pic$a vagy hülye b@lfasz szarakodott és feltartotta a forgalmat.
Meg könyörgöm. Jobbra tarts az úton. Nem csak az autópályán. MINDENHOL. Én ezt tanultam a járművezetésen.
Mások ezt nem tanulták, vagy az ecserin vették a jogosítványt. Aki szarakodik és lassan halad, húzzon ki a szélére.
VÉGRE. Ezt is megértük. Szinte hihetetlen.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:50:08
1., Nem Trabantom van.
2., Engem 110-el is letolnak foutvonalon, mert hogy mit tortyorog ez az oreg szar itt... Haver, akinek uj, nagy kocsija van, nem hitte ezt el, amig el nem vittem egy korre. Kedvencem, mikor megy elottem valami ujabb auto 90-nel. Jon mogottunk par masik kocsi, szinten 90-nel. Az uj nagy auto lekanyarodik jobbra, onnantol en megyek elol kilencvennel. Egybol mindenki meg akar elozni, es kurva sietos lesz neki. Eddig nem volt az? Tul sok ilyet latok, ne mond, hogy nincs igy.
3., Tok erdekes, hogy Nemetorszagban is haladtam mar az oreg szarommal, es ott tudott kulturaltan mogottem jonni az X5-os BMW. Ha dombnak felfele 70-nel birtam, akkor annyival. A domb tuloldalan aztan visszagyorsitottam 90-re. Es nem bujt a seggembe. Nem villogott, nem anyazott. Bamulatos. Pedig ott aztan megtobb jo es gyors kocsi van mint idehaza.
3., Mint mondtam ez az egesz csak tuneti kezeles, az egesz kozlekedesi moral egy nulla. Ezen nem segit, ha letiltasz embereket az utrol a sebessegre hivatkozva.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:50:46
kalandfereg 2008.08.26. 14:57:59
De toredelmesen be kell valljam, hogy Irorszagban elek, ahol a rendorok nem korruptak es nem is allnak lesben, hogy jol megbasszanak, ha 5.001 auto van mogotted, hanem rugalmasak es meg is tehetik ezt, mert senki nem fogja velelmezni, hogy azert engedtek el valakit, mert az illeto megvesztegette oket.
Es az autosok is hajlamosak betartani a fontosabb szabalyokat, es nem azon agyalnak, hogy miert fizikai keptelenseg a tukorbol latni a sort maguk mogott, hanem, ha ez a tarsadalom egesze szempontjabol hasznos, akkor eloveszik a kozossegi szellemuket, ami van nekik.
Peter Blau 2008.08.26. 14:58:23
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:59:53
Egyebkent ez is az altalanos moralt mutatja. En meg emlekszem, regen mikor teherautok mentek elol, es nem lattal ki mogule, a soforok jobbra indexeltek sokszor, vagy integetett kifele a kabin ablakan, hogy mehetsz, mert nem jon semmi. Ez a szokas is jol eltunt, pedig nagy segitseg ilyen helyzetekben...
mumli 2008.08.26. 14:59:54
Naponta 70 km-t kocsikázok, főút-falvak - főútvonalon 90-nel, és próbálok jobbra tartani, h ki tudjon előzni, akinek nagyon sürgős, az menjen csak minél távolabb a búsba.
Jobban utálom viszont a balfék autóvezetőket, akik megveszik ám a 406-os Peugeot-ot,aztán 60-nal másznak mert húha, ha lassabban megyek, majd megspórolok 2 csepp üzemanyagot(korosztály: nyugdíjas réteg).
A traktorokat meg aztán k****ra utálom, főleg azokat a taplókat, akik nem képesek a 20 méterre oldalról lelógó ekére fényvisszaverőt vagy valami jelzést kirakni - ja, hogy lehúzódjanak, amikor már várostól-városig áll a sor - na azt el lehet felejteni; van aki annyira büszke magára, h rádióba beírja, h 100 autót tartóztat éppen fel, és ez őt mekkora örömmel tölti el - neki féltégla, annál drágább megoldást nem érdemel. Bár ez nem mindig csak az ő hibájuk, meg lehet nézni a kiépített mezőgazdasági utakat Ausztriában(párhuzamosan futnak a főutakkal, a traktor max a falu belterületén megy előtted).
miss parker 2008.08.26. 15:09:21
...idonkent van egy-egy par kilometeres 1+2 savos szakasz..., hogy a feltorlodotatk tudjanak elozni.
Mitobb ezt tablakkal elojelzik, hogy
MÉG x kilometer es elozhetsz...
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 15:16:33
RedRiot 2008.08.26. 15:19:45
Ez így igaz. A másik pedig, hogy én büntetném a nem megfelelő követési távolságot tartókat is, miattuk van az, hogy vagy megelőzöl négy kocsit, vagy maradsz a seggeden. Ha nem mászna mindenki a másik seggébe, biztonságosabbak lennének az előzések. Legalábbis szerintem annál biztonságosabb, minnél kevesebb időt töltünk a szembejövő sávban. Ha az 1.2-es Astrával hatvanhárommal vágunk ki előzni, akkor egy év sem elég az előzés befejezéséhez.
Más előnye is van a követési távolságnak: ha látod, hogy elöl felvillan egy féklámpa, akkor elég, ha elveszed a lábad a gázról. Ha fél méterrel mégy mögötte, neked is azonnal a fékre kell taposnod. + benzin + stressz + nehezebb előzési lehetőség -> tényleg megéri "seggezni"?
Nyilván egy 10 bar turbónyomású Impreza WRX tud előzni hirtelen kivágva is, de mi értelme seggezni egy Clióval vagy egy Astrával? Magyarázza már el valaki, mert tényleg nem látok benne logikát. Hacsak azt nem, hogy idegbeteg a normális vezetéshez.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 15:25:09
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 15:39:16
Elég sokat figyelem a tükröt, épp ezért mondom, hogy nem életszerű, hogy valaki majd pont azt számolgatja, mikor lesz mögötte 5 másik autó.
Vagy te nyugodt szívvel mered állítani, hogy hátrapillantasz a tükörben és bármikor megmondod, hány autó van mögötted?
Nem azt vitattam, hogy engedje el, csak azt, hogy valakitől elvárható legyen, hogy mindig tudja a tükör alapján vajon már 5 vagy még csak 4 autó van mögötte...
Hózentróger 2008.08.26. 15:43:06
Ja, az veszem észre, hogy a fórumon azért rengeteg a normális felfogású ember, és valahogy az utakon nem ezt tapasztalom. Rosszindulatúak, betartanak, irigyek, vagy lenéznek... szóval, szörnyű.
RedRiot 2008.08.26. 15:52:43
Pedig csinálják egy páran. :( A "nekifutásnak" még megvan az az előnye is, hogy miközben gyorsulsz folyamatosan nézed a szembejövőt, becsülöd a sebességet, távolságot -> és ha rájössz hogy mégsem jó ötlet előzni, még van lehetőség az uccsó pillanatban satuzni. Ha valaki kivág a másik mellé, akkor már nem sok lehetősége van korrigálni.
miss parker 2008.08.26. 16:09:01
es foleg maskent anyos szuzukijaval...
Ami a naggyal MÉG sima elozes az a
kicsivel mar maga az eletveszely lehet.
Az EGYIK baj, hogy az utakon sok olyan kis autoval kozlekedo van aki nem tudja elkepzelni sem, hogy
egy erosebb autoval az sima ügy amitol
neki már egnek all haja....
Jomagam eltudom kepzelni a "kicsi" helyzetet, hiszen azt is vezetek soxor...es van, hogy a naggyal mergelodok,
mert latom, hogy AZZAL a teherautoti sattudnam ugrani, ha kettonk kozott levo kicsi ele eloszor betudnek ferni.
De nem tudok, mert az teherauto segegb bujik, pedig onnan plane eselye nincs elozni...kello gyorsulas hijan.
Meg akkor sem amikor a nagygal mar
mindkettot at tudom lepni egyszerre.
Megsem kapok eselyt az egyenkenti elozgetesre...
...mernehogymá haladhassak....ugye kicsik?
Hózentróger 2008.08.26. 16:13:44
Kopi3.14 2008.08.26. 16:16:56
Kopi3.14 2008.08.26. 16:18:53
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 16:22:29
es foleg maskent anyos szuzukijaval..."
Azért nem szabad túlzottan kihegyezni az ilyesmit.
Nekem a 60-90 3.4 másodperc, mégis megfontolom, hol lehet és hol nem, ugyanakkora a fele ilyen teljesítményű járgányokkal időnként nekivágnak mögöttem az előzésnek, aztán én vészfékezhetek, mert jönnek szemből és a hülye meg bevág elém ész nélkül, leszorítva engem... aztán meg van győződve, hogy ő milyen faszagyerek, mert még éppen befért.
Be ám, mert ráfékeztem, meg a szembejövő is, csak éppen benne ez úgy marad meg, hogy erős kocsi, jó sofőr, már megint én voltam a nyerő...
movhu 2008.08.26. 16:24:56
Viszont: A 70-es átlag akkor jönne ki itthon is, ha a külterület/belterület aránya ugyanannyi volna. Ez azért itthon sem igaz. Tehát 20% belterület + 80% külterület esetén az kis lefelé kerekítéssel a lassítások miatt 80 jön ki kb. De ez csak akkor lesz igaz, ha a külterületek felén nem kell 70-el haladókat követnem. Ha kicsit jobban végiggondolod, akkor látod, hogy éjszaka nem kell különosebb gyorshajtás(nem beszélve arról, hogy durva), a 90-es átlaghoz, főleg azt figylembe véve, hogy mgjelentek a 110-es szakaszok is. Ahol az addig 70-80-al közlekedő hirtelen autópályán érzi magát :)
movhu 2008.08.26. 16:27:25
-Szélerőmű lapátjai: speciális szállítmány, önálló szabályokkal és kísérővel
-Lovaskocsi: a legtöbb nagyobb főútvonalról most is kitiltva a lovaskocsi, vontató, kerékpár
-Műszaki hibás jármű: kultúrált országokban ilyennel tilos közlekedni, és vontatni vagy szállítani is csak arra kijelölt vállalkozóval lehet.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 16:34:37
Ott talán nem kerül a havi átlagfizetés 15%-ba a trailereztetés vidékről...
movhu 2008.08.26. 16:38:57
A 90-es átlag meg lassan több szakaszon kihozható, mert például a 4-es számú főúton nagyon sok várost elkerülő szaksz épült, és ezeknek a szakaszoknak egy része 110-es lett. Megkockáztatom, hogy kis forgalomban(ami itt az éjszakát jelenti) lehet teljesen szabályosan közlekedve 90-es átlagot csinálni.
miss parker 2008.08.26. 18:33:22
talaltam ezt..erdekes olvasmany!
A KRESZ a hivatalos értelmezéssel együtt
www.faldeko.hu
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.27. 02:28:32
a másik, hogy így nyáron vasárnap este 9kor pest felé a 3 sávos autópályán a legbelső sávban 70 kilóméter alatt 3-4szer is satufékkel állunk meg, majd megyünk tovább, mintha mise történt volna, így akár 60-70-es átlagot is sikerült autózni.
ide 8-9 sáv kéne. kiváncsi vagyok, hogy a szabálymódosítás leviszi-e a kívánt sávokat 2-3-ra.
Avatar 2008.08.29. 18:34:44
Hűűű 15 km? Az 70nel 13 perc. 90 pedig 10. Tehát 3 percet veszítettél miatta. Felháborító! Golyót a tarkójába!
Hogy mi mindent tudtál volna csinálni abban a 3 percben amit így elvesztettél... és ez most miatta mind kimaradt az életedből!
Szerintem a komment megírásával is több időt töltöttél el, golyót a blog.hu-nak!
Avatar 2008.08.29. 18:48:29
És az 500 vagy 1600 km során direkt váltogatták egymást előtted a joyride-olók és soha esélyed sem volt balesetveszély nélkül előzni? Még a sztrádán is direkt elálták az összes sávot? Vagy végig egysávos utakon mentél?
Neked az a fontos, hogy gyorsan célba érj, a joyride-olónak neki meg az, hogy élvezze az utazást és a tájat. Miért neki kéne hozzád alkalmazkodni?
XXL 2008.09.08. 16:25:48
TÜKÖR TÜKÖR TÜKÖR & JOBBRA TARTÁS!!! EGYIRÁNYÚ ÚTRÓL MEG BALRA KANYARODNI NEM A JOBB SZÉLÉRŐL ESETLEG KÖZÉPRŐL KELLENE!!! A GONDOK ITT KEZDŐDNEK...
XXL 2008.09.08. 16:30:02
ELŐSZÖR IRÁNYJELZÉS MAJD FÉK! NEM PEDIG FÉK MÁR KANYARODÁSRA ÁLL A KEZE ÉS BEKAPCOSLJA AZ IRÁNYJELZŐT NE HOGY MÁR OLYAN SOK KALÓRIÁT ELÉGESSEN HOGY A HELYES SORRENDET BETARTSA?! "MINEK?! EDDIG MÉG NEM JÖTT BELÉM SENKI MEG HÁT MÖGÖTTEM VAN ÚGY IS..."
Az utolsó 100 komment: