Traffipaxot a csigáknak!

2008.08.26. 11:00

Autópálya belső sávjában 100-zal haladó autó, miközben a külső sáv üres. Ugyanitt 90-nel haladó kamion láncelőzésben halad el a 70-nel haladó teherautó sor mellett. Másik kamion ugyanezt teszi, csak a úgy, hogy a 80-nal haladó kamiont előzi 81-gyel percekig. Ezek ellen a balesetveszélyes helyzetek ellen várható, hogy lesz KRESZ módosítás – nyilatkozta Bencze József országos rendőrfőkapitány. Ezek után a lassú haladás fogalmát is tisztázni fogja a szabályozás, hiszen az adott esetekben egyáltalán nem kevésbé balesetveszélyes, mint a gyors.

Nem ritka helyzetkép Magyarországon, hogy autópályán vagy főútvonalon nem lehet a megengedett sebességgel haladni, hanem csak jóval kevesebbel. Ennek oka sokszor a fent említett eset, amikor a párhuzamosasan haladó sávokban gyakorlatilag azonos, a forgalmat akadályozó sebességgel haladnak a járművezetők. Ez a mostani szabályokkal is ellenkezik, de a jövőben várható, hogy szankciókra is számíthatnak azok, akik így tesznek. Szakértők és nem szakértő autósok szerint is szükség volna sokkal több olyan helyre, ahol teherautóval nem lehet előzni. Például az M0-ás autóút esetében nagyon sok helyen megelőzhető lenne a baleset, ha ezeket a szakaszokat kiterjesztenék, végső esetben akár a teljes szakaszra is. Nem volna ez egyedi Európában, hiszen több nagyvárosban találunk olyan autópálya szakaszokat, ahol a nagy járművek kizárólag a külső sávot használhatják egy darabon, még akkor is, ha az adott esetben csigalassúsággal halad. Az ilyen kiterjesztés után az elhelyezett traffipaxok arra is be lehetnek állítva, hogy a lassú vagy tiltott előzés szabálysértését rögzítsék.

A történetet most a kezdeteken szükséges továbbgondolni, hiszen a lassú haladás balesetveszélyes volta nem csak az autópályákat érinti. Tipikus helyzetkép, hogy a mindkét irányban zsúfolt egyszámjegyű főútvonalon valaki 70 km/h sebességgel halad, ezzel jelentősen felgyűjtve maga mögé az előzésre várókat. Két külön érdekessége is van az esetnek. Egyrészt nem feltétlenül öreg teherautókról van szó, hanem egyszerű autósokról. Ők azt hiszik, hogy amennyiben nekik nem sietős, akkor másnak sem. A másik érdekesség, hogy ezt a 70 km/h sebességet folyamatosan tartják, tehát azt akkor sem csökkentik, ha lakott területre érnek. Ezeket megelőzni a legtöbb esetben csak balesetveszélyes helyzetet okozva lehet, illetve lakott területen a sebességkorlátozás áthágásával. Ugyan ez csak egy kiragadott példa, de lehetne sorolni, hogy milyen helyzetekben jelent életveszélyt egy-egy lassan haladó jármű. Mindemellett ezeknek a veszélyes voltát a statisztikák sem rögzítik, hiszen a balesetnek sok esetben nem is lesz résztvevője, mert az őt előző vagy kikerülő autós fogja azt okozni.

Üdvözlendő gondolkodásmód keresni a balesetek forrását, még akkor is, ha ezeknek a kivitelezése a gyakorlatban nem egyszerű feladat. Gondoljunk csak bele abba a nem egyszerű kérdésbe, hogy a fent említett főútvonalon lassan haladás témakörét milyen nehéz lenne szabályokba ültetni. Ennek ellenére jó, hogy végre nem csak az a szándék jelenik meg a törvényhozás oldaláról, hogy jöjjön a pénz, hanem végre azt is vizsgálják, hogy milyen egyéb forrásai vannak az utakon közlekedőkre leselkedő veszélyeknek. A feladat leírása komplex, de biztosra lehet venni, hogy sokkal kevesebb lenne a baleset, ha a rendőrség időnként kiszedne a sorból egy szabálytalanul közlekedő lassan haladót. Egy valamit viszont nem kellene lefelejteni, amit a gyorshajtókkal kapcsolatban sajnos figyelmen kívül hagytak. A cél az utazók biztonságának növelése legyen, és ne a pénzbehajtás. Tehát legyen azonnali szankció, ne csak hetekkel később kapott befizetendő csekk. A forgalmat akadályozó érezze, neki kellene odafigyelnie jobban, nem a mögötte haladó autóoszlopnak. Nem utolsó sorban továbbra is arra törekedjen a szabályozás, hogy a balesetveszélyes pontokat derítse fel, ne az autósok pénztárcáját.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr32633433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter Blau 2008.08.26. 12:16:34

Érdekes ötlet. De azért az is igaz, hogy bármikor mentem le Pécsre a hatoson, mindig 90-el mentem, pont 90-el, mert annyi a megengedett, és mégis mindenki megelőzött. És mennyi lenne a minimum sebesség, mondjuk 90-es úton? 85? Ez elég hülyén hangzik. És gondolod, hogy akkor nagyon kedvesen majd mindenki beáll a 90-re és annyival fognak haladni? Elmondom mi lesz, nem így lesz. Mindenki előzgetni fogja a másikat ugyanúgy, csak egyeseket akik 90 helyett épp 80-al mentek, majd jól megbüntetnek.

Poligám 2008.08.26. 12:20:36

Hétvégén előfordul, hogy optimálisra gyúrok és 70 gurulok lakotton is, meg kívül is. Autópályán nem. Biztos tarkón lövést érdemlek.

Aztán persze van, hogy sietek és a 70-nel töcmörgőket előzgetem. Őket persze könnyebb megelőzni, mint a normális haladókat, akik 90-nel mennek. Az egész baromság, ha nem tudod megelőzni ne előzd meg. Kész. Állj félre enni valamit.

Azért azt elismerem, hogy veszélyes lehet a lassú haladás, de én ahol csak lehet segítem az előzést. Ha kell meg is állok egy -két percre. Viszont hangsúlyozom sietősen nekem sokkal nehezebb legyűrnöm a normális haladókat. Akik egyszer-egyszer még meg is akarnak tanítani a Kreszre :)

Rav Antal 2008.08.26. 12:22:31

Polgikám:

Legalább valaki megtanítana...

Norbi 2008.08.26. 12:23:55

Jó, hogy mindenki ennyire "ismeri" ebben az országban KRESZ-t, csak persze azt felejtitek el, hogy a "Kötelező legkisebb sebesség" nevű kresztábla mindig is létezett (gyk: kék, kerek, középen számmal)...

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 12:24:26

Tisztelt Rav Antal!
Nem idegeskedtem, csak bosszus voltam, az azért nem ugyanaz. Már régen nem idegesítem magam, ilyeneken, mert ennél nagyobb problémák is vannak, és akkor azokkal mit tennék? De tény , ha v.ki tud menni 90-el ott ahol lehet akkor, ne trtsa fel a közlekedést, mert ilyenkor jönnek azok akik engem is megelőztek (kettős záró vonalon) és esetleg a túlsó sávban a frontális ütközés, mert az SEL mercis elveszíti a türelmét. Szerinted, ki huzza a rövidebet a túlsó sávban 90-el közlekedő suzuki vagy a szabálytalanul elöző merci?

Vidi Rita · http://www.felhasznalo-update.hu 2008.08.26. 12:25:11

Holt ziher, hogy nem lesz egyszámú utakon belőve a 70 minimumnak... Ezzel szerintem most érdemes megbarátkozni, ugyanis télen nem fogok 70nel menni akkor sem, ha a rendőrség vijjog mögöttem. ;) Úgy meg minek új szabály, ha milliónyi kivételt kell még mellé pakolni?

Az állandóan 70nel közlekedő botlábúak egyébként nem csak a botlábúság miatt veszélyesek, hanem azért is, mert egyéb szabályokat sem ismernek, de amit ismernek, azt is kiválóan figyelmen kívül tudják hagyni.

Az azonnali intézkedéssel kapcsolatban nincsenek illúzióim.. Hetente egyszer ülök autóba hosszabb távra, és akkor is 50 szabálytalankodó, tudatlan, másokat veszélyeztető "sofőrkollégával" találkozom, rendőr meg soha, sehol... Ez nem fog változni szerintem...

Beeela 2008.08.26. 12:25:24

Amugy az a jo az orszagunkban, hogy mindenki olyan jo kis pedadogus lelkuletu.
Az egyik arra akarja megtanitani a masikat, hogy ne hajtson gyorsan. A masik meg arra, hogy ne menjen lassan. Mert mindkettot idegesiti a masik. De hat sok az alkalmazkodni keptelen idegbeteg ebben az orszagban :)

lassanjárjtovábbérsz 2008.08.26. 12:25:48

Azért sem vagyok hajlandó gyorsan menni!

Pl ferihegyi gyorsforgalmi út köki utáni felüljáró 50es táblája. Betartom és élvezettel nézem a buta idegbeteg taxisok próbálkozását. Persze a gyömrői útra lekanyarodok , de minden nap szép show-t nézek. vagy az m3 as... szinte hetente megyek debrecenbe és nem megyek gyorsan , mert a terepjáróm fogyasztása 85-90 között optimális. mehetnék 160-al is de ha van időm és nézelődnék , nem hiszem rosszat teszek , ha a kamionok sebességét felvéve hozzájuk igazodva halladok. persze ilyenkor a sietős kamionok akik 92 vel előzik a 90el haladó kollégáikat okoznak gondot.
Szeretem a budapesti 30-40 es táblákat betartani , mert néha olyan idegbetegek szorulnak be , hogy nézni is öröm. Apró örömök is kellenek az életben.... ennélkül oly unalmas lenne.

xy 2008.08.26. 12:26:22

Rav Antal: ezt nem hiszem el, tényleg kiszámoltad :))).
Ellenőriztem, tényleg 2.857142857 perc.

Amúgy ebből látszik, hogy ez az egész ügy pszichés probléma, és nem a hamarabb odaérésről szól, hanem az általános frusztrációról. Tőlünk nyugatra miért nem sietnek? Nyilván azért, mert a mindennapi életben nem ahhoz vannak szokva, hogy csak akkor jutsz valamire, ha másokon átgázolva elsőként érsz célba. Ott ráérnek, jut mindenből mindenkinek.

Vik 2008.08.26. 12:27:44

A módosítás elvével egyetértek, valahogy meg kellene oldani ezt is. De nem lesz egyszerű. Inkább úgy fogalmaznék, hogy végtelenül bonyolult és nehéz lesz, éspedig rögtön a legelején: a definíciónál. MI AZ INDOKOLATLANUL LASSÚ HALADÁS FOGALMA?
2 x 2 sávos utaknál (gyorsforgalmi, autóút, autópálya) nem nehéz: ha a belső sávban lassabban haladsz, mint a megengedett maximum, az ilyen lehet.
És a normál fő- és mellékutakkal mi a helyzet? Ahol egyébként 90-nel lehet haladni, ott mennyitől "indokolatlan" az ennél lassabb haladás? A 70 az ilyen, de a 80 már nem? Vagy még az is? A mai személyautók motorikus képességeit ismerve még az is.
Akkor talán a 85 már elfogadható? Igen nehéz így szabályosan közlekedni, hiszen nagyon szűk intervallumba, 85-90 közé kell belőnünk a sebességünket elméletileg.

Aki itt pontosan meg tudja határozni a fogalmat, kap egy piros pontot. Meg egy belsősáv-használati bérletet az autópályára :)

Kopi3.14 2008.08.26. 12:29:36

lassan haladas: ja, mert egszamjegyu fout mellet sme fordulhat elo, hogy valaki ismeretlen kornyeken jarva keres egy lehajtot, amit veletlen sem tablaztak ki, esetleg foldut bekotoje, vagy egyeb hasonlo komborol lenne szo. Inkabb menjen o is kilencvennel, aztan amikor eszrev vette, hogy tulfutott, akkor satu, meg Y az uton. Okos elkepzeles, modnhatom. Vagy a kerekparosokat is meg akarjak akkro majd buntetni, mert csak 40-nel megy lefele a szerpentinen, es feltartja a forgalmat?

Norbi 2008.08.26. 12:30:59

Ja, és persze elég nagy marhaság lenne ilyen táblákat kihelyezni 2x1 sávos utakra. Ha valaki 70-nél érzi magát biztonságban (pl. egy kis autóban), akkor sokkal balesetveszélyesebb rákényszeríteni akármilyen idióta módszerrel, hogy gyorsabban menjen...

Sokkal érdekesebb, hogy miért is nem lehet egy hosszabb távon előzni: azért mert a sok idióta barom 17 cm-re követi egymást, és be sem férsz két autó közé...

Peter Blau 2008.08.26. 12:31:28

Norbinak igaza van.

""Kötelező legkisebb sebesség" (24. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton legalább a táblán megjelölt sebességgel kell haladni - kivéve ha ez a sebesség az út-, a forgalmi, az időjárási vagy a látási viszonyok miatt a személy- és vagyonbiztonságot veszélyeztetné; a jelzőtábla hatályát csak a "Kötelező legkisebb sebesség vége" tábla (25. ábra) oldja fel;"

www.jogositvany.hu/dw_common/kresz/KRESZ1.htm

the real 2008.08.26. 12:34:22

Ahhoz hasonlítanám ezt, mint amikor kirakják a 30-as táblákat a kátyús útra, ahelyett, hogy kijavítanák. Látszatmegoldás.
Régebben is voltak, akik 60-nal mentek a főúton - csak ki tudtuk előzni őket biztonságosan. Most nem, mert tele vannak az utak.
De igazából az lepett volna meg, ha erre úgy reagálnak, hogy többsávos utakat építenek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:34:53

Szerintem előbb inkább a gyorshajtókat kéne következetesen és szigorúan szankcionálni, mielőtt a lassabbakra vetik rá magukat, mivel a sebességtúllépés még mindig sokkal komolyabb veszélyhelyzetet és súlyosabb baleseteket okoz, mint a megengedettnél lassabb haladás.

Azt se árt elfelejteni, hogy előzni nem kötelező, ez mindig a lassabb mögött haladó döntése, senki nem kényszeríti rá, hogy mindenáron megelőzze.
(Ja, nem is, tudjuk, mindenki terhes nővel siet, meg a sérült gyerekét viszi épp kórházba, stb.)

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 12:35:17

RAV Úr!
Egyébként végig gondolva és hozzás téve xy hozzászólását, másról van szó!
Ha 90 km/h a megengedett, akkor ami gépjárművekkel (ezeknek a 90-en nem sok, nem úgy mint 20 éve a trabinak, abban a 80-is jóval többnek tünt) ez illene tartani. Ha az ember életcéljha nem az, hogy gépkocsit vezessen állandóan, hanem az, hogy a gépkocsi elvigye oda ahova akarja, akkor mondjuk 10 év és 9000 km után az csak évi 900 km tehát nem sok, akkor 10 év alatt nagyon durván 1,5 napot vesziteszz el feleslegesen közlekedéssel, ezt az időt sok mindennel el lehetne tölteni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:37:48

Norbi,
"Sokkal érdekesebb, hogy miért is nem lehet egy hosszabb távon előzni: azért mert a sok idióta barom 17 cm-re követi egymást, és be sem férsz két autó közé..."

Mikor biztonságos követési távolságot tartok, azonnal akad valaki, aki kiugrik mögöttöm, és beerőszakolja magát arra a helyre, amit követési távolságként hagytam, nem az ő kedvéért, magyarul fékeznem kell (és mindenkinek mögöttem), hogy megint visszaálljon a biztonságos távolság...

Gabesz 2008.08.26. 12:40:54

Nemrég éppen Zalában a 7-esen fogtam ki egy utánfutós autót, farekeszeket vitt, jól megpakolták. 60 fölé nem is merészkedett, így szép sor volt mögötte. Szemben kamionsor -akkor még nem adták át az autópálya utolsó szakaszát- szóval előzés kilőve. Elég bosszantó volt a kecmergés, de mi a teendő ilyen esetben? Azért belegondoltam: mi lenne, ha nekem kéne valamit szállítanom utánfutón, mert csak így tudok elcuccolni valamit A-ból B-be? Vajon büntethető-e az illető az új módosítás szerint?...

movhu 2008.08.26. 12:41:44

A "Kötelező legkisebb sebesség" tábla szinte csak a KRESZ szerint létezik. Önállóan(tehát nem autópálya emelkedőnél kirakott sávos felosztásban)én nem is tudom, hogy van-e ilyen az országban.
Például az említett 4-es út első 2x2 sávos szakaszának belső sávjába elkelne néha egy-két darab.

Tibike 2008.08.26. 12:42:13

Az USA több államában van olyan szabály, hogy a "belső" sáv(ok)ban minimum a (sebességhatár - 10kmh) -zel lehet menni.

Más: szintén az USA-ban az AUTÓPÁLYÁKON a speed limit 90 és 115 között van (55mph-75mph), pedig ott nagyobbak a távolságok. 2 dologgal szokták indokolni:
a) biztonság: minél kisebb legyen a közlekedők között a sebességkülönbség (100-at egy kamion is vidáman tud)
b) üzemanyagfogyasztás. A legtöbb autó jóval többet eszik 130-nál, mint 100-nál.

Nem nagyon értem, miért jó, hogy a itt a különböző járműkategóriáknak miért más sebességhatárt adnak meg.

Autópályán én is gyakran megyek 100-110-es tempóban (szigorúan a külső sávban), mert akkor fogyaszt jól az autó, és elég halk ahhoz, hogy kényelmesen lehessen beszélgetni.

lyukrafutó 2008.08.26. 12:43:45

ne gyúrjál optimálisra. téged lehet h könnyű megelőzni, de a mögötted feltorlódó 2 buszt, 1 kamiont és 3 teherautót annyira már nem. és sztem ezért ne én álljak már meg, ha nem tudok előzni mert úgy egymáson állnak az autók h nem férek be közéjük.
ha optimalizálni akarsz vegyél villany v hibridautót

Rav Antal 2008.08.26. 12:45:07

soulclipse:

Ez napi 0,6 perc, 36 másodperc. Kemény.

Ennyivel hamarabb kelj fel. :)

movhu 2008.08.26. 12:45:08

Sokan elfelejtitek, hogy nem mindenki a szomszéd városba megy 15 kilométert az autópályán. Én nem egyszer vezettem már 1600-1700 kilométert egy nap, vagy egy héten többször napi 500 kilométert. Akkor nagyon nem mindegy, hogy 100 vagy 130, mert lehet, hogy ez órákat jelent.

Charlie Brown 2008.08.26. 12:48:46

Senki nem kerget senkit előzésbe, ez nagyon gyenge szöveg. Nem kéne megpróbálni az életveszélyes előzések felelősségét a lassan haladókra tolni. Az előzés felelőssége mindig azé, és az esetleges veszélyességét is az okozza, aki az előzést elköveti. Nem tilos ám kivárni azt a rövidke időt amíg szabályosan és biztonságosan lehet előzni. Sajnos sok gyenge idegzetű vezető ennyit sem képes elviselni, ők bonyolódnak életveszélyes előzésekbe, miattuk kell rémülten lassítanom, vagy rosszabb esetben a padkára húzódnom nehogy a saját sávomban szemből belém durranjanak.
2x1 sávos úton minimális sebességet előírni: agyrém, amivel csak az ilyen ámokfutók járnának jól. Bár nagy részük úgy gondolja, hogy az utak kizárólag az ő kiszolgálásukra szolgálnak, de ez nincs így; kismillió olyan -még csak nem is feltétlenül motoros- járműnek is joga van közlekedni rajtuk, amik nem tudnak (vagy nem is akarnak) gyorsan haladni. Sűrű a forgalom, nehéz előzni? Ez van, nem lehet mindenhol 4 sáv, tessék hozzászokni. Aki mégis 2x1 sávos utakon akar sietni, az induljon el időben, vagy vegyen magánhelikoptert, de nehogy már mindenki másnak kelljen ijedten félreugornia mert épp arra méltóztatik suhanni.

Az autópályás előzés szigorúbb szabályozásával abszolút egyetértek, természetesen úgy hogy ennek keretében kíméletlenül büntessék szénné a max megengedett sebességgel előzésben lévőket hátulról levillogó seggfejeket is. És persze a büntetésekből befolyó pénzből lehet venni sok traffipaxot a sima főútvonalakra is, persze csak azért hogy elégedetten nyugtázhassuk, hogy a "csigák" miatt veszélyt meg szabálytalanságot kiáltó "sietők" maguk is rém szabályosan és biztonságosan, a megengedett sebességhatárok (max 90km/h!) között gyakoroják jogaikat, ugye.

vb 2008.08.26. 12:49:42

eccer láttam ilyet élőben, a drága jóindulatú horvát rendőrkollegák büntették meg indokolatlanul lassú haladásért az egyik magyar autóst a tengerparton, miközben élvezték a kilátást.
sztem sokkkkkkkal szigorúbban kellene venni a jogosítványhoz jutás körülményeit (pl. egy nagy büdös saller járna a jogsi átadásakor mindenkinek, hogy ehhez tartsa magát!), de megkockáztatom, hogy 10évente, a jogsi megújításakor ismételt vizsgát is kellene tenni mindenkinek, mert túl sok olyan ember közlekedik, aki NEM ISMERI a KRESZ-t! és ezek köz- és önveszélyesek!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 12:53:19

Egyébként meg semmi gond, majd ezentúl a lassan haladók is leszedik a rendszámot, aztán ugrálhatnak a rendőrök, nemcsak a gyorshajtók...
index.hu/x?d811=/politika/bulvar/gyors1346/

Netuddki. 2008.08.26. 12:55:31

Mi a különbség a kígyó és az autókígyó között?
A kígyónál hátul van a farok...

Szücsi 2008.08.26. 12:56:28

Tengeren túlon létezik olyan tábla is (főleg a hegyi utakon), hogy az öt vagy annál több gépjárművet feltartó jármű húzódjon le a következő kiállónál.

binary2 2008.08.26. 12:57:55

Engem speciel nem zavar, ha valaki csiga, próbálom letolni az útról, hogy összeszarja magát, majd, mivel született Schumacher vagyok, megelőzöm 130-cal, amúgy is hidegen hagy a kresz...

citrom · http://citrom 2008.08.26. 13:04:53

Akarattya és Füzfô között az új úton (2x1 sáv) 90-el lehet menni. Láttam már a hídról mérni, így ráteszem a tempomatot 92-re és azzal megyek. Mindenki, értsd mindenki megelôz. Ha harmincan torlódnak mögöttem akkor elôbb-utóbb mind a harminc. És persze szembôl is jönnek. Erre varjunk gombot.

Machiavelli 2008.08.26. 13:10:41

Érdekes, hogy ez a mindenhol 70-nel közlekedő állatfajta hogyan szaporodott el, de tényleg létező jelenség, én is gyakran találkozom vele.
Örülök, hogy végre valaki felfigyelt a csigák veszélyességére is és előjön a minimum sebesség kérdése is.
Bizony nem kellene egy nyolc általánost sem végzett embernek jogosítványt adni, mert képtelen felfogni, hogy mi miért van. Persze vannak olyanok akiknek ez magasabb végzettség melett is probléma. De közlekedési szemléletet is tanítani kellene. Pl. Más van az úton és ő is szeretne elérni valahová. Hogy csak a legegyszerűbbet említsem.

Machiavelli 2008.08.26. 13:13:07

Ja és teljesen egyetértek, hogy a közlekedők védelmét kell szolgálnia a hatóságoknak és nem a költségvetését.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.08.26. 13:17:23

Rav Antal!
Sajnos nagyon elbeszélünk egymás mellett. De nem baj ilyen a mi kis országunk. Azért és higgyje el nem rossz indulattal, egyszer csak legyen része abban, hogy sietne és nem rohanna, miközben Ön elött szütyög v.ki 70-el 15 km-en át és nem azért mert a kocsi nem bir többet vagy számára a kresz nem engedi.

Deneware. 2008.08.26. 13:24:24

Minden törvény annyit ér, amennyit betartanak belőle. Az ötlet jó, illúzióim viszont nincsenek. A bunkóság/intolerancia ellen -márpedig itt bőven erről van szó- nem lehet törvényt alkotni. Sajnos...

kovak72 2008.08.26. 13:24:27

Szerintem lehetne egy kicsit egyszerűbbel kezdeni. Például az autópályákon ne azt írják ki a kivetítőkre, hogy "jobbról előzni tilos", hanem hogy "jobbra tarts". El tudnám képzelni ezt kicsit feltűnőbb megfogalmazásban is, például: "Ha jobbról megelőztek, te is biztosan szabálytalan voltál."
Ezt különösen az M7-esen Fehérvártól Pest felé tudnám díjjazni.

benkoo 2008.08.26. 13:25:47

végre! azt hittem ez kimarad! ez szerintme sokkal veszélyesebb mint a gyorhajtás némely esetben! mert ezek a birkák még sokszor bénák is.

Haveri Kutya 2008.08.26. 13:28:34

Kötelező legkisebb sebesség táblákat nyugodtan szórhatna a közútkezelő. Kedvencem a reptéri gyorsforgalmi. Ha valaki fél a 90-től, vagy a lomis utánfutót nem bírja 40-nél gyorsabban húzni az ezeröcsi, akkor miért nem az Üllői úton megy inkább, ahol senkit nem zavar az 50-es tempójával? És csodálkozás van, ha összejön a gyorsforgalmin egy jó kis frontális karambol miatta. Oda pl. nyugodtan ki lehetne tenni egy min. 60-as köt. legkisebb sebességet, van alternatív, teljes értékű útvonal.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.26. 13:36:34

Az azonnali szankció - a gyorshajtás ellen például - a fél óránál is tovább tartott igazoltatás és gépjármű ellenőrzés. Szerintem esetenként sokkal nagyobb büntetés lehet az, hogy feltartják a szabálytalant.
Másfelől viszont ha törékeny holmit viszek, akkor kénytelen vagyok bármilyen jó autóm is van lassan menni az egyszámjegyű főúton is!

ME_GA 2008.08.26. 13:41:26

Ezt ugyan úgy nem fogják betartatni, mint a jobbra tartást! Láttatok már jobbra nem tartásért megbűntetni bárkit?

utazgato 2008.08.26. 13:47:31

A skandinávoknál megoldották, hogy a főutakon 3 sávot alakítanak ki. 2+1, illetve 1+2 sávval. Megépíteni olcsóbb, mint egy 2x2 sávost, mégis jól lehet rajta haladni. Úgy 5-10 km-enként a váltakozik, hogy melyik irány kapja a 2 sávot. Így ha beragadsz egy kamion mögé szépen haladsz vele, pár km után az lehúzódik a külső sávba, majd a feltorlódott kocsik szépen megelőzik. Addig a szemben jövőknek marad az 1 sáv.
Idehaza az autópályákon ezt úgy lehetne megoldani, hogy a kamionoknak, és a lassú kocsiknak csak ott lehetne előzni, ahol vagy 3 sáv van, vagy kijelölnének szakaszokat. Máshol tilos a belsőben 100 alatt haladni.

roli101 2008.08.26. 13:48:34

Az ilyen korlátozásnak leginkább autópályán van értelme. Oda ne hajtson fel, aki nem tud legalább 85-tel menni. A főutakon ott a sok traktor és menni is alig bíró régi IFA. Itt jobb megoldás lenne, hogyha azok a járművek, amelyek mögött 10 másik jármű felgyűlt, kötelesek legyenek lehúzódva a padkára elengedni a többieket.

rkb9y5 2008.08.26. 13:51:02

Angliában is megvannak az ilyen barmok. Itt csak 112km/h a megengedett, három sávos az autópálya, de az emberek döntő többsége akkor sem megy ki a külső sávba, ha az száz métereken keresztül üres.
Az emberek egyszerűen mindenhol tömegesen hülyék.

zulu 2008.08.26. 13:53:16

Szvsz aki képes más, megengedett sebességhatáron belül haladókat tartósan akadályozni a tötymörgésével, az ne menjen az útra. S nem érdekel, hogy nem tud, vagy nem akar gyorsabban menni. Hagyja otthon a verdát és gyalogoljon, vagy biciklizzen, akkor a legoptimálisabb a fogyasztása. A műszaki hiba esete persze más lap.

Keldorn 2008.08.26. 13:57:15

Értelmes ötlet, de ugyse lesz belőle semmi. :(

Bogyi 2008.08.26. 14:00:53

Legyen vége a száguldozásnak!
Olcsó, helyszínen ellenőrizhető, elektronikus tahográfot minden autóba!

Hózentróger 2008.08.26. 14:01:56

Egyébként egyszer biztos, hogy megállitok, és pofánverek egy ilyen nézelődő szerencsétlent, vállalva annak minden felelősségét.

És aki ilyen 2,8 perccel érsz oda később tré dumával jön, az húzza meg a f*szomat, de tényleg.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:03:37

Szerintem ez egy faszsag. Barmennyi lesz a minimalis sebesseg, mindig lesz, akiknek keves. Es tokre nem realis, hogy az Alfoldi siksagot leszamitva barhol is eloirjanak 50-60-nal tobbet. A Dunantul pl. tele van dimbes-dombos videkekkel, kanyargos foutakkal. Ott az en oreg autommal 60-70 maximum a biztonsagos illetve lehetseges. Masnak nyilvan meg a maximum 90 is keves, mert otcsilliard loero meg sportfutomu, es o 120-al is vegig tud ugyanott szaguldani.

Szoval 2x1 savos utakon gigaszi marhasagnak tartanam minimalis sebesseg bevezeteset. Es egyiranyban ketsavos vagy tobbsavos utakra is csak a belso savokra. Egyebkent meg kurvara mindegy, van utszakasz ma Magyarorszagon, ahol 3 parhuzamos sav van, a belsoben 100, a kozepsoben 70, a szelsoben meg nincs minimalis sebesseg. Ha en a kozepsoben 90-nel merek haladni, el a 60-nal cammogo teherautok mellett, az oreg autommal, akkor tuti lesz barom, aki jon es levillog, hogy menjek mar. Persze a belsobe mar nem mer kimenni, a 160-nal villamlo allatok koze, inkabb rajtam - a tok szabalyosan haladon - tolti ki a duhet. Gratulalok.

Szanalmasnak es emberileg undoritonak tartom, hogy a szabalyosan halado autosok vannak megbelyegezve, benanak tartva, stb. a hozzaszolok altal, mert ok sietnek. Sietsz bazmeg? Hova? Matematika. Szorozd mar be, hogy mennyivel kesobb ersz oda ma Magyarorszagon barhova, ha mondjuk 90 helyett (mert ugye mindenki tok szabalyos, es azt nem lepi tul, khmmm) 75-tel vagy 80-nal vagy kenytelen menni. Max. tizen percekrol beszelunk, meg tobbszaz szaz kilometeres tavolsagok eseten is. De azert te sietsz, es ezert hajlando vagy egy csomo embert veszelyeztetni, leparancsolni az utrol, meg felidegesiteni magad. Megerdemled, hulye.

Hózentróger 2008.08.26. 14:04:34

Bogyi,

ne csak a száguldozásnak legyen vége, honam minden egyéb szabálytalanságnak is. Nem veszitek észre, hogy egyik szüli a másikat, gyerekek.

Én lennék a legboldogabb, ha 50-90-110-130-cal közlekedhetnék. Nem hajtanék gyorsabban, mert nem lenne értelme.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:06:40

Ja, arrol nem is beszelve, hogy engem (mivel oreg auto) akkor is levillognak, ledudalnak, seggembe masznak, stb, ha 110-el megyek ott ahol 90 a megengedett. Akkor szoktam mondani, hogy remelem anyad temetesere sietsz ennyire, barom.

Mark Levinsonnak meg huzza meg a faszat egy top fuel dragster, vagy egy jumbo jet bazmeg. Konkretan.

Rav Antal 2008.08.26. 14:08:08

Mark Levinsom:

Miért nem hajtanál gyorsabban? Akár 2,8 perccel hamarabb is odaérhetnél? :)

Hózentróger 2008.08.26. 14:09:35

Na, az ilyen talajgyalukat kellene begyalulni a földbe, és keresztet állitani nekik az ut mellett. Nem érdekel, ha öreg, szar autód van, NE akadályozz senkit. Ha a megengedettel mész, nem érdekelsz. De ha feltartasz, úgyis lelöklek az útról.

Hózentróger 2008.08.26. 14:10:21

RAV: tényleg, akkor tuti mégis.. ;)

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:15:51

1., Oreg != szar. Es nem lassu, hanem meltosagteljes. :)
2., Szerencsere a KRESZ-t meg hosszu evek probalkozasai alatt sem sikerult annyira elrontani, hogy a szabalyosan, megfoltoltan haladok hatranyba keruljenek az idiota szaguldozo barmokkal szemben. Bar nagyon dolgoznak ezen, de itt meg nem tartunk. Csak az vigasztal, hogy valoszinuleg ha lenne PAV a hetvegi soforoknek is, kettonk kozul en mennek at rajta, teged meg a rollertol is eltiltananak.
3., Leloksz az utrol? Honnan tudod, hogy nem egy 35 eves Kamazzal vagy ZIL-lel szoktam haladni? :P Egyebkent meg anyad lokned, faszfej.

kalandfereg 2008.08.26. 14:16:31

Valahol (talan az USA-ban) van olyan szabaly, hogy annak a gepjarmunek, amely 5 kocsinal hosszabb sort torlasztott fel, ki kell allnia es elengednie a sort. Sztem ez egy egyszeru, konnyen ellenorizheto es betarthato szabaly. Ebben (egyszeru, konnyen betarthato szabalyok alkotasa, amelyek mellett barki konnyen valhat torvenytisztelo allampolgarra) tanulhatnank az USA-tol.

movhu 2008.08.26. 14:18:51

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:03:37
Nem figyeltél korábban mit írtam. Nem 10 percről van szó, azért senki nem rohanna. De vannak, akik naponta lenyomnak 500 kilométert, és akkor van vége a munkaidejüknek, amikor hazaérnek. Nekik ez nem heti 10 perc az életükből. Arról ne is beszéljünk, amikor valaki nekivág 1000-1500 km útnak egy nap. Neki órákat jelent, ami szerinted csak 10 perc.
Számoljunk csak. Rendszeresen jártam 200-250 kilométerre, hetenete egyszer-kétszer. 70-es átlaggal 210 km az 3 óra, 90-essel 2 óra 20 perc. Hidd el, mindegy, mert úgy mentem-jöttem, hogy közben ott ledolgoztam egy munkaidőt. És akkor még nem mentem bele, abba, hogy néhányszor vezzetem bő 1600-at egy nap...

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:19:33

kalandfereg: Na ez mar ertelmesebb javaslat. Ezt akar meg tamogatnam is, bizonyos keretek kozott.

Hózentróger 2008.08.26. 14:23:36

Gyalu

Abban biztos lehetsz, hogy én is átmennék, mert tudok viselkedni. Tudok én hihetetlen inteligensen közlekedni, és szeretek is, csak sokszor belefáradok mások hülyeségébe, és nincs kedvem hozzá.

Az útról lelökést meg visszavonom, mert szar duma volt.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 14:24:26

"Valahol (talan az USA-ban) van olyan szabaly, hogy annak a gepjarmunek, amely 5 kocsinal hosszabb sort torlasztott fel, ki kell allnia es elengednie a sort.'

Ez röhej lenne nálunk, ennél sokkal fontosabb szabályokat se tartanak be, nemhogy ilyet...
Amúgy szerinted a tükörből hogy számoljam meg pontosan, hány kocsi jön mögöttem, főleg, ha mondjuk az első egy furgon, pickup vagy SUV? Kurvára nem látni, mi van mögötte, de még személyautók esetén se lehet biztosan tudni, mivel egymást takarják.
Teljesen életszerűtlen...

wagabound 2008.08.26. 14:25:38

Charlie Brown-nál a pont /jól írtam? :-))/. Senki nem kötelez előzésre senkit, szemben a fékezéssel. Az előzés önként vállalt döntés, annak minden következményével együtt.

Jó magyar szokás szerint megint az egyszerűbb végét fogjuk meg a dolgoknak. Szabályozni akarjuk azt, amit fölösleges, a meglévő szabályokat meg nem tartatjuk be. Egyszer már be kéne tartani a sorrendet: az alacsonyan repülőket, a seggbevillogtatókat, a leálló sávban előzőket kéne előbb szénné büntetni, hónapokra vagy akár évekre kivonni a forgalomból, azután esetleg lehet foglalkozni ilyen mellékes dolgokkal.

Önjáró Talajgyalunak: mi bajod van Mark Levinsonnal? Képzeld, én is szeretnék szabályosan közlekedni, és élve eljutni oda, ahová igyekszem. Te talán nem? Mert akkor Isten nyugosztaljon.

Rav Antal 2008.08.26. 14:25:54

movhu:

Hosszú táv: autópálya. Ott nincs 70, meg 90.

Rövid táv: 2,8 perc.

wagabound 2008.08.26. 14:27:32

Talajgyalunak: bocs, figyelmetlen voltam, az útról lelökést nem olvastam. Sorry.

korxi 2008.08.26. 14:27:53

ME_GA: pont emiatt félek hogy nem lesz ebből a szabályból semmi. Jobbratartási kötelezettség csak autópályán van, és a 2X2 sávnál többnyire be is tartják. De az M7-es 3 sávos szakaszán nyüzsögnek, akik töküres külső sáv mellett is 110 -el haladnak a középsőben, pusztán azért mert nekik az a szimpatikus.
Szóval, most anélkül téma az új szabály, hogy a már megelvő régit (jobbratartási kötelezettség) megpróbálnák betartatni.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:27:58

movhu: Aki 1500km-t levezetett, az valoszinuleg nagy reszet autopalyan tette, es nem a 86-oson ket falu kozt 75-tel "totyorgo" bacsika miatt fog orakat kesni, IMHO.

Egyebkent meg az emberek 99,9999%-a nem vezet 1500km-t egyhuzamban. Es a kozlekedesi szabalyoknak a szabalyos, atlagos tobbseget kell(ene) vedeni, az o autoikbol, kepessegeikbol kiindulni. Ez van.

movhu 2008.08.26. 14:32:46

Az említett 200-250 km táv, amit hetente többször tettem meg, sajna főútvonal volt végig.
A hosszú táv=autópálya összefüggés még mindig nem igaz sok magyar célpont felé sem. Van, aki rendszeresen vezet sokat sima főútvonalon.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:34:28

Mark Levinson: Hidd el, nekem meg nem all szandekomban senkit feltartani. Es igen, nekem is tele van a tokom a kozlekedni keptelen, ignorans, maguk korul semmire sem figyelo barmokkal. De nem hiszem, hogy erre minimalis sebesseg megadasa a megoldas, hogy haladhasson, aki akar...

BTW, tegnap este jottunk haza a foti Cora-bol, a kettesen jottem vegig, befele Ujpest fele. Vegig seggembe bujt egy feher Seat vagy ilyesmi. Pedig a tabla szerinti max. sebesseggel mentem, esetleg kicsit felette. Ahogy ketsavos lett mar a Kulso Vaci ut az epulo hid utan, meg az egysavos reszen jobbra kitettem az indexet, es szepen lehuzodtam, amikor "megjott" a kulso sav. En igy kozlekedem. A Seatos ugy meglepodott, hogy 20 mp-ig meg sem elozott a belsoben, majd elhuzott mellettem, es jobb-bal indexel megkoszonte. :) Na igy kozlekedek en. Megfelel? :)

Beeela 2008.08.26. 14:37:28

"Más van az úton és ő is szeretne elérni valahová."

Na ezert ne told le azt, aki nalad lassabban megy, a szabalyokat betartva. Tolerancia, csorikaim!

korxi 2008.08.26. 14:43:01

Talajgyalu, vazz épp ez a lényeg. Az emberek 99,9999%-a nem megfontoltan haladva max 60-70-el menne ott ahol 90 a megengedett, ezt értsd már meg.
Már bocsáss meg de nem érdekel - mert nem kell hogy érdekeljen - hogy te csak azért mész 70-el mert ennyit bír a trabantod. Egyszerűen arról van szó, hogy ne várdd el, hogy hozzád (a trabantodhoz) igazodjon a többi 99 százalék. És sem ennek az egésznek, sem ilyen esetben neked krrrvára semmi közöd ahhoz, hogy ilyen helyzetben mit számít a 10 perc annak, aki a megengedett legnagyobb sebességgel szeretne haladni.

csoki 2008.08.26. 14:43:04

Tolerancia !

Ha nem tudok menni, akkor segítem a mögöttem közlekedők előrehaladását( lehúzódás-irányjelzés ).
Nem a felezőn kell nézelődni !
90 helyett 100-nál is jelzek.
Nekem is van egy tempóm, de nem tartok be a másiknak!
Nem mindegy, hogy 120 Km-ert 120 perc vagy 50 perc alatt teszel meg.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:43:21

movhu: Ertem. De tovabbra is all amit irtam, szamodra "sajnos" nem vagy a nagyatlag, vezetesi szempontbol, napi 250km-mel, foutvonalon. De mintmar irtam fent, a "totyorges" tiltasa tuneti kezeles egy teljesen mas problemara, velemenyem szerint. Arrol nem is beszelve, hogy a videki foutvonalak olyan teruleteket kotnek ossze ahhol tenyleg nincsenek alternativ utvonalak, es sok munkagep, meg egyeb olyan lassabb jarmu is kozlekedik, amelyik szimplan nem tud masfele menni (busz, megrakott teherauto mezogazdasagi termennyel, traktor, stb). Ezekkel mit kezdenel? :) Vagy csak szemelyautoknak lenne eloirva a minimum?

Pedig a regi vicc is megmondja, hogy az IFA a leggyorsabb jarmu, mert mindig az megy elol... :)

Hózentróger 2008.08.26. 14:44:03

Gyalu,

persze, nem ez a táblás dolog lenne a megoldás, hanem a szemléletváltás, amit fórumok százai tárgyaltak már ki.

Egyébként igen, amit leirtál, az valóban követnivaló példa, remélem egyre többeknél fogom ezt látni. Azt hozzáteszem, hogy nem is az ilyeneket akarnám letolni az útról.

Hétvégi példa, talán valaki ismeri a Veszprém B.almádi utat. Szentkirályszabadjánál(külterület) utolérek egy Primerát, aki 55-60-nal vánszorog. Elérkezünk egy belátható, pár száz méteres részhez, vissza 3, padló. Emberünk, mint a vadállat, elkezdett gyorsitani. Leelőztem végül, de az előzés végére 130-at mutatott az óra, és igencsak közeledett a belátható útszakasz vége. Hát a jó anyját az ilyennek, mire jó ez?

movhu 2008.08.26. 14:47:34

Mark Levinson 2008.08.26. 14:44:03
Látod, nem is Gyalufélék miatt tartom jónak az ötletet, hanem az ilyenek miatt. Érdekes, de amikor elovastam a tervet, nem az IFA jutott eszembe. Tudom, hogy az annyit megy padlógázon. Hanem rögtön az, ami legutóbb történ velem, hogy már vagy 8 kilométeren keresztül követtünk egy SUV-ot azért, mert a paraszt kézben telefonálva nem tudott rendesen menni, de közben nem érdekelte, hogy más haladna.

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2008.08.26. 14:49:46

ISTENEM!!! VÉGRE!!!

Hányszor, de hányszor voltam már agyvérzés közeli állapotban, amikor valami hülye pic$a vagy hülye b@lfasz szarakodott és feltartotta a forgalmat.

Meg könyörgöm. Jobbra tarts az úton. Nem csak az autópályán. MINDENHOL. Én ezt tanultam a járművezetésen.
Mások ezt nem tanulták, vagy az ecserin vették a jogosítványt. Aki szarakodik és lassan halad, húzzon ki a szélére.

VÉGRE. Ezt is megértük. Szinte hihetetlen.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:50:08

korxi:

1., Nem Trabantom van.

2., Engem 110-el is letolnak foutvonalon, mert hogy mit tortyorog ez az oreg szar itt... Haver, akinek uj, nagy kocsija van, nem hitte ezt el, amig el nem vittem egy korre. Kedvencem, mikor megy elottem valami ujabb auto 90-nel. Jon mogottunk par masik kocsi, szinten 90-nel. Az uj nagy auto lekanyarodik jobbra, onnantol en megyek elol kilencvennel. Egybol mindenki meg akar elozni, es kurva sietos lesz neki. Eddig nem volt az? Tul sok ilyet latok, ne mond, hogy nincs igy.

3., Tok erdekes, hogy Nemetorszagban is haladtam mar az oreg szarommal, es ott tudott kulturaltan mogottem jonni az X5-os BMW. Ha dombnak felfele 70-nel birtam, akkor annyival. A domb tuloldalan aztan visszagyorsitottam 90-re. Es nem bujt a seggembe. Nem villogott, nem anyazott. Bamulatos. Pedig ott aztan megtobb jo es gyors kocsi van mint idehaza.

3., Mint mondtam ez az egesz csak tuneti kezeles, az egesz kozlekedesi moral egy nulla. Ezen nem segit, ha letiltasz embereket az utrol a sebessegre hivatkozva.

kalandfereg 2008.08.26. 14:57:59

Daily Shark: ha arrol van szo, hogy megbuntet a rendor, ha 5-nel tobb kocsi van valali mogott, akkor mindjart ugyesebb lesz az illeto a tukorben szamolasban... Egyebkent tok eletszeru, kezdve azzal, hogy aki lassan halad, az altalaban tudja, hogy ezt csinalja, ugyhogy nem eri varatlanul, ha feltorlodik a sor. Azon kivul a lassan haladok altalaban igen nagy jarmuvek, akik igen jol belatjak az utat.
De toredelmesen be kell valljam, hogy Irorszagban elek, ahol a rendorok nem korruptak es nem is allnak lesben, hogy jol megbasszanak, ha 5.001 auto van mogotted, hanem rugalmasak es meg is tehetik ezt, mert senki nem fogja velelmezni, hogy azert engedtek el valakit, mert az illeto megvesztegette oket.
Es az autosok is hajlamosak betartani a fontosabb szabalyokat, es nem azon agyalnak, hogy miert fizikai keptelenseg a tukorbol latni a sort maguk mogott, hanem, ha ez a tarsadalom egesze szempontjabol hasznos, akkor eloveszik a kozossegi szellemuket, ami van nekik.

Peter Blau 2008.08.26. 14:58:23

Most itt arról van szó, hogy a felesleges előzések miatt balesetveszély lesz, mert valaki lassan megy. A probléma csak az, hogy hiába megyek 90-el a főúton, akkor is mindenki leelőz, szó szerint mindenki. Akkor tök mindegy, hogy 75 vagy 90. 75-el haladó autót még könnyebb is leelőzni mint egy 90-el haladót.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 14:59:53

Mark Levinson: Hetvegen en is arrafele jartam egyebkent az oreg szarommal... ;) De nem Primera. :D Egyebkent az ilyennek szimplan a kurva anyjat, es persze meg szabalytalan is. Tudtommal a KRESZ azt is eloirja, vagy legalabbis tanacsolja, hogy ha eppen eloznek minket, akkor segiteni kell a partner elozeset, nyilvan biztonsagi okokbol... Hat a ragyorsitas sokminden, csak nem az.

Egyebkent ez is az altalanos moralt mutatja. En meg emlekszem, regen mikor teherautok mentek elol, es nem lattal ki mogule, a soforok jobbra indexeltek sokszor, vagy integetett kifele a kabin ablakan, hogy mehetsz, mert nem jon semmi. Ez a szokas is jol eltunt, pedig nagy segitseg ilyen helyzetekben...

mumli 2008.08.26. 14:59:54

"..mert valaki csak 70km/h-nál érzi magát biztonságban". Oké, az ilyen meg átülhet az anyósülésbe. Mindentől parázok ( pl. szarvasbogár), de 90-nél még én se.
Naponta 70 km-t kocsikázok, főút-falvak - főútvonalon 90-nel, és próbálok jobbra tartani, h ki tudjon előzni, akinek nagyon sürgős, az menjen csak minél távolabb a búsba.
Jobban utálom viszont a balfék autóvezetőket, akik megveszik ám a 406-os Peugeot-ot,aztán 60-nal másznak mert húha, ha lassabban megyek, majd megspórolok 2 csepp üzemanyagot(korosztály: nyugdíjas réteg).
A traktorokat meg aztán k****ra utálom, főleg azokat a taplókat, akik nem képesek a 20 méterre oldalról lelógó ekére fényvisszaverőt vagy valami jelzést kirakni - ja, hogy lehúzódjanak, amikor már várostól-városig áll a sor - na azt el lehet felejteni; van aki annyira büszke magára, h rádióba beírja, h 100 autót tartóztat éppen fel, és ez őt mekkora örömmel tölti el - neki féltégla, annál drágább megoldást nem érdemel. Bár ez nem mindig csak az ő hibájuk, meg lehet nézni a kiépített mezőgazdasági utakat Ausztriában(párhuzamosan futnak a főutakkal, a traktor max a falu belterületén megy előtted).

miss parker 2008.08.26. 15:09:21

Franciahonban a 2x1 savos foutak egy reszen
...idonkent van egy-egy par kilometeres 1+2 savos szakasz..., hogy a feltorlodotatk tudjanak elozni.

Mitobb ezt tablakkal elojelzik, hogy
MÉG x kilometer es elozhetsz...

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 15:16:33

miss parker: Ja, ez is megfordult a fejemben, hogy ilyen elozo szakaszok is tokjok lennenek. Orulok, hogy masnak is eszebe jutott a dolog. (De hogy pont a csigazabaloknak? Azert van meg hova fejlodnunk...)

RedRiot 2008.08.26. 15:19:45

"Nem kéne megpróbálni az életveszélyes előzések felelősségét a lassan haladókra tolni. Az előzés felelőssége mindig azé, és az esetleges veszélyességét is az okozza, aki az előzést elköveti."

Ez így igaz. A másik pedig, hogy én büntetném a nem megfelelő követési távolságot tartókat is, miattuk van az, hogy vagy megelőzöl négy kocsit, vagy maradsz a seggeden. Ha nem mászna mindenki a másik seggébe, biztonságosabbak lennének az előzések. Legalábbis szerintem annál biztonságosabb, minnél kevesebb időt töltünk a szembejövő sávban. Ha az 1.2-es Astrával hatvanhárommal vágunk ki előzni, akkor egy év sem elég az előzés befejezéséhez.

Más előnye is van a követési távolságnak: ha látod, hogy elöl felvillan egy féklámpa, akkor elég, ha elveszed a lábad a gázról. Ha fél méterrel mégy mögötte, neked is azonnal a fékre kell taposnod. + benzin + stressz + nehezebb előzési lehetőség -> tényleg megéri "seggezni"?
Nyilván egy 10 bar turbónyomású Impreza WRX tud előzni hirtelen kivágva is, de mi értelme seggezni egy Clióval vagy egy Astrával? Magyarázza már el valaki, mert tényleg nem látok benne logikát. Hacsak azt nem, hogy idegbeteg a normális vezetéshez.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.26. 15:25:09

RedRiot: Teljesen egyetertek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 15:39:16

Kalandféreg,
Elég sokat figyelem a tükröt, épp ezért mondom, hogy nem életszerű, hogy valaki majd pont azt számolgatja, mikor lesz mögötte 5 másik autó.
Vagy te nyugodt szívvel mered állítani, hogy hátrapillantasz a tükörben és bármikor megmondod, hány autó van mögötted?
Nem azt vitattam, hogy engedje el, csak azt, hogy valakitől elvárható legyen, hogy mindig tudja a tükör alapján vajon már 5 vagy még csak 4 autó van mögötte...

Hózentróger 2008.08.26. 15:43:06

Ja, azt én sem értem, hogy miért nem 'nekifutásból' előznek az emberek. Nem vagyok én hülye, hatvannal átindexelni a szembesávba.

Ja, az veszem észre, hogy a fórumon azért rengeteg a normális felfogású ember, és valahogy az utakon nem ezt tapasztalom. Rosszindulatúak, betartanak, irigyek, vagy lenéznek... szóval, szörnyű.

RedRiot 2008.08.26. 15:52:43

"Nem vagyok én hülye, hatvannal átindexelni a szembesávba."

Pedig csinálják egy páran. :( A "nekifutásnak" még megvan az az előnye is, hogy miközben gyorsulsz folyamatosan nézed a szembejövőt, becsülöd a sebességet, távolságot -> és ha rájössz hogy mégsem jó ötlet előzni, még van lehetőség az uccsó pillanatban satuzni. Ha valaki kivág a másik mellé, akkor már nem sok lehetősége van korrigálni.

miss parker 2008.08.26. 16:09:01

Azert maskent elozok am a 140 lovas (8,9 sec/100) autoval es masknet a 84 lovas (12,9 sec/100) autoval
es foleg maskent anyos szuzukijaval...

Ami a naggyal MÉG sima elozes az a
kicsivel mar maga az eletveszely lehet.

Az EGYIK baj, hogy az utakon sok olyan kis autoval kozlekedo van aki nem tudja elkepzelni sem, hogy
egy erosebb autoval az sima ügy amitol
neki már egnek all haja....

Jomagam eltudom kepzelni a "kicsi" helyzetet, hiszen azt is vezetek soxor...es van, hogy a naggyal mergelodok,
mert latom, hogy AZZAL a teherautoti sattudnam ugrani, ha kettonk kozott levo kicsi ele eloszor betudnek ferni.

De nem tudok, mert az teherauto segegb bujik, pedig onnan plane eselye nincs elozni...kello gyorsulas hijan.

Meg akkor sem amikor a nagygal mar
mindkettot at tudom lepni egyszerre.

Megsem kapok eselyt az egyenkenti elozgetesre...
...mernehogymá haladhassak....ugye kicsik?

Hózentróger 2008.08.26. 16:13:44

Bizonyos szempontból alulmotorizáltak itthon az autók(előzési képtelenség), egy másikból pedig túl erősek(jaszkaris hülyegyerekek).

Kopi3.14 2008.08.26. 16:16:56

movhu: ha Magyarorszag, es foutvonalon 200..250km, akkor azt hetvenes atlaggal lehet hozni kb, ha kulteruleten 90, lakott teruleten belul 50, ülusz lampa, plusz egyebek. A 90-hez viszont durva gyorshajtas kell,. Es a hetvenes atlaghoz egy-ket km 70-nel docoges nem nagyon feltuno, maximum par perc diffi.

Kopi3.14 2008.08.26. 16:18:53

A masik: amikor valakinek valamit szallitania kell egyik telepulesrol a masikra, akkor azt sok esetben nem lehet biztonsgosan a megengedett maximalis sebesseggel tenni. Pl egy szeleromu lapatjait sem. Akkro ket is taakritsuk le az utbol? A lovaskocsit? A kombajnt? A muszaki hibas jarmuvet meg robbantsuk fel, ha megprobal elvergodni a kovetkezo telepulesig?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 16:22:29

"Azert maskent elozok am a 140 lovas (8,9 sec/100) autoval es masknet a 84 lovas (12,9 sec/100) autoval
es foleg maskent anyos szuzukijaval..."

Azért nem szabad túlzottan kihegyezni az ilyesmit.
Nekem a 60-90 3.4 másodperc, mégis megfontolom, hol lehet és hol nem, ugyanakkora a fele ilyen teljesítményű járgányokkal időnként nekivágnak mögöttem az előzésnek, aztán én vészfékezhetek, mert jönnek szemből és a hülye meg bevág elém ész nélkül, leszorítva engem... aztán meg van győződve, hogy ő milyen faszagyerek, mert még éppen befért.
Be ám, mert ráfékeztem, meg a szembejövő is, csak éppen benne ez úgy marad meg, hogy erős kocsi, jó sofőr, már megint én voltam a nyerő...

movhu 2008.08.26. 16:24:56

Nem csak Magyarország volt benne...
Viszont: A 70-es átlag akkor jönne ki itthon is, ha a külterület/belterület aránya ugyanannyi volna. Ez azért itthon sem igaz. Tehát 20% belterület + 80% külterület esetén az kis lefelé kerekítéssel a lassítások miatt 80 jön ki kb. De ez csak akkor lesz igaz, ha a külterületek felén nem kell 70-el haladókat követnem. Ha kicsit jobban végiggondolod, akkor látod, hogy éjszaka nem kell különosebb gyorshajtás(nem beszélve arról, hogy durva), a 90-es átlaghoz, főleg azt figylembe véve, hogy mgjelentek a 110-es szakaszok is. Ahol az addig 70-80-al közlekedő hirtelen autópályán érzi magát :)

movhu 2008.08.26. 16:27:25

Aztán sorban:
-Szélerőmű lapátjai: speciális szállítmány, önálló szabályokkal és kísérővel
-Lovaskocsi: a legtöbb nagyobb főútvonalról most is kitiltva a lovaskocsi, vontató, kerékpár
-Műszaki hibás jármű: kultúrált országokban ilyennel tilos közlekedni, és vontatni vagy szállítani is csak arra kijelölt vállalkozóval lehet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.26. 16:34:37

"-Műszaki hibás jármű: kultúrált országokban ilyennel tilos közlekedni, és vontatni vagy szállítani is csak arra kijelölt vállalkozóval lehet."

Ott talán nem kerül a havi átlagfizetés 15%-ba a trailereztetés vidékről...

movhu 2008.08.26. 16:38:57

Amúgy nem a lerobbant autót vontatók szoktak ellenérzést kiváltani belőlem.
A 90-es átlag meg lassan több szakaszon kihozható, mert például a 4-es számú főúton nagyon sok várost elkerülő szaksz épült, és ezeknek a szakaszoknak egy része 110-es lett. Megkockáztatom, hogy kis forgalomban(ami itt az éjszakát jelenti) lehet teljesen szabályosan közlekedve 90-es átlagot csinálni.

miss parker 2008.08.26. 18:33:22

Egy masik forum kapcsan
talaltam ezt..erdekes olvasmany!

A KRESZ a hivatalos értelmezéssel együtt

www.faldeko.hu

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.27. 02:28:32

az egyik a stabil hetvenes, aki tényleg lakott erületen kívül-belül hetvennel megy, mert fogalma sincs, hogy hol van, vagy csak nem érdekli.
a másik, hogy így nyáron vasárnap este 9kor pest felé a 3 sávos autópályán a legbelső sávban 70 kilóméter alatt 3-4szer is satufékkel állunk meg, majd megyünk tovább, mintha mise történt volna, így akár 60-70-es átlagot is sikerült autózni.
ide 8-9 sáv kéne. kiváncsi vagyok, hogy a szabálymódosítás leviszi-e a kívánt sávokat 2-3-ra.

Avatar 2008.08.29. 18:34:44

"2 hete mentem a 8-ason veszprémből jánosházára. herendtől egészen ajka-bakonygyepesig ... kb. 70 km/h-val ment egy seat cordoba. Nyugodt ember vagyok, de ez több mint 15 km, az azért már sok egy kicsit."

Hűűű 15 km? Az 70nel 13 perc. 90 pedig 10. Tehát 3 percet veszítettél miatta. Felháborító! Golyót a tarkójába!
Hogy mi mindent tudtál volna csinálni abban a 3 percben amit így elvesztettél... és ez most miatta mind kimaradt az életedből!
Szerintem a komment megírásával is több időt töltöttél el, golyót a blog.hu-nak!

Avatar 2008.08.29. 18:48:29

"Sokan elfelejtitek, hogy nem mindenki a szomszéd városba megy 15 kilométert az autópályán. Én nem egyszer vezettem már 1600-1700 kilométert egy nap, vagy egy héten többször napi 500 kilométert. Akkor nagyon nem mindegy, hogy 100 vagy 130, mert lehet, hogy ez órákat jelent."

És az 500 vagy 1600 km során direkt váltogatták egymást előtted a joyride-olók és soha esélyed sem volt balesetveszély nélkül előzni? Még a sztrádán is direkt elálták az összes sávot? Vagy végig egysávos utakon mentél?

Neked az a fontos, hogy gyorsan célba érj, a joyride-olónak neki meg az, hogy élvezze az utazást és a tájat. Miért neki kéne hozzád alkalmazkodni?

XXL 2008.09.08. 16:25:48

Alapvető prbléma nem a lassan haladóból van hanem abból ha valaki nem veszi észre hogy lassan halad feltartja a forgalmat, vagyis ha nekem nincs kedvem nyomni a pedált elősegítem mások haladását ha más nem már azzal hogy a kormányt nem az út bal oldalához fogva tartom hogy a felezővonalhoz hozzáérjek és még véletlen sem veszek tudomást a mögöttem kialakult kocsisorról... ezt kéne felfogatni emberekkel hogy a tükör nem dísznek van és némi előzékenységet tanítani, nem pedig egymás vérét szívni. Motorosként tudom hogy az autósok nem figyelik a tükröket rendszeresen! ha meg figyeli tojik rá hogy mi van mögötte...
TÜKÖR TÜKÖR TÜKÖR & JOBBRA TARTÁS!!! EGYIRÁNYÚ ÚTRÓL MEG BALRA KANYARODNI NEM A JOBB SZÉLÉRŐL ESETLEG KÖZÉPRŐL KELLENE!!! A GONDOK ITT KEZDŐDNEK...

XXL 2008.09.08. 16:30:02

... JA ÉS AZ IRÁNYJELZŐ SEM DISZNEK VAN! LEHET SOKAN AZT DONDOLJÁK HOGY NEM LÁTJA SENKI DE ÉPP CSAK EZ A PROBLÉMA HOGY GONDOLJA!!!
ELŐSZÖR IRÁNYJELZÉS MAJD FÉK! NEM PEDIG FÉK MÁR KANYARODÁSRA ÁLL A KEZE ÉS BEKAPCOSLJA AZ IRÁNYJELZŐT NE HOGY MÁR OLYAN SOK KALÓRIÁT ELÉGESSEN HOGY A HELYES SORRENDET BETARTSA?! "MINEK?! EDDIG MÉG NEM JÖTT BELÉM SENKI MEG HÁT MÖGÖTTEM VAN ÚGY IS..."
süti beállítások módosítása