Elrettentést a médiába!

2008.04.29. 13:40

Itt a vasszigor a szabálysértések tekintetében. Ketyeg a nagy visszaszámláló, és hamarosan tisztességesen megemelkedett büntetési tételekkel nézhetnek szembe a szabálysértő autósok. Jelentős újítás a szabályozásban, hogy az autó tulajdonosa felel az azzal elkövetett szabálysértésekért. Tehát nincs többet a „nem én vezettem, hanem közeli hozzátartozó” kibúvó, ugyanis abban az esetben, ha nem lehet megállapítani ki a szabálysértő, akkor a tulajdonos fizet és viseli a következményeket, adott esetben a jogosítványát is elvehetik. Ez utóbbi azért felvet néhány kérdést az alkotmányossággal kapcsolatban, de meglátjuk, mit hoz a gyakorlat. Az új bírságok a rendőrség honlapján is áttekinthetőek, és különösen fontos megjegyezni, hogy nincs mérlegelési lehetőség, tehát adott szabálysértésnek szabott ára van, alkudni nem lehet, és a kiszabáskor sem lehet csökkenteni. Az egész koncepció, annak bevezetése és a társadalom hozzáállása elgondolkodtató.

Egyrészt az új büntetések összegének nagysága erősen vitatható, és az is, hogy ennek mekkora hatása lesz a közlekedési morálra. Sajnos félő, hogy továbbra is jellemzőbb lesz a bevétel-centrikus hozzáállás, mintsem a balesetveszélyes helyek megfigyelése, például a sebességkorlátozások tekintetében. Az is érdekes kérdés, hogy amennyiben a törvénymódosítás annak érdekében született, hogy csökkenjenek a balesetek mutatószámai, akkor miért került ezzel együtt bele a kalapba például a megállásra és várakozásra vonatkozó tilalmak megszegése, hiszen ezeknek gyakorlatilag semmi kihatása sincs a balesetekre. Ne is beszéljünk akkor arról, hogy a természet védelmére vonatkozó előírások megszegése aztán végképp köszönő viszonyban sincs a közúti balesetekkel. Érthető, a természetet védeni kell, ne randalírozzanak ott, és kapják is meg a példás büntetést, akik például fokozottan védett részen motoroznak, de ezt összemosni a baleseti statisztikákkal nem éppen ildomos dolog, jobb lett volna önállóan kezelni. A büntetések elrettentő ereje azonban kicsit fogatlan oroszlán, sokkal inkább arra kellene törekedni, hogy a büntetés azonnal érkezzen, ne pedig 1 hónap múlva postán, mert az elkövetőre így már kevéssé van hatással. Amikor az összegek elemzéséhez ér az ember, akkor önkéntelenül is megjelennek furcsa gondolatok a fejében arról, hogy miért ekkora összegek? Akkor hirtelen beugrik egy hír a mai reggelen, ami azért észhez térít.

Debrecenben, a 33-as úton ismét vonat elé hajtott valaki, a tilos jelzés ellenére. Az autót vezető férfi meghalt, ahogyan ez már lenni szokott a vonat kontra autó találkozásokban. Az hír azért is érdekes, mert ebben az átjáróban nemrégiben történt hasonló eset, ezért szeretnék mihamarabb ellátni félkarú sorompóval. Furcsa egy gondolkodásmód és fegyelmező eszköz. Annyira baromnak kell feltételezni a magyart, hogy el kell látni az átjárót valami akadállyal, hogy azon ne menjenek át. Sajna lehet látni olyat is, hogy valaki megkerüli a sorompót, nekik még ez sem segítség. Ilyenkor hirtelen indokoltnak látjuk, hogy a büntetés ilyen esetben 300 ezer forint legyen, mert egyszerűen más lehetőség nem kínálkozik, ha már valaki a saját érdekében nem tudja felfogni, hogy a vonat az jóval erősebb. A kérdés azonban itt is felmerül. Mi mást tettünk még azért, hogy javuljon a közlekedési morál? Semmit!

A reklámkampány gyakorlatilag néhány óriásplakátban kimerül, ami nem is arról szól, hogy ne legyél barom, hanem arról, hogy te fogsz fizetni. Arról továbbra is alig látni felvilágosítást, hogy a balesetnek vannak ám következményei. Emberek, gyerekek halnak meg, sőt ami még talán ennél is rosszabb, mozgássérültként élik tovább életüket. Baleset következtében mozgássérült…és rögtön beugrik az embernek a TV2, aki szinte szárnyaira vette az Árpád-hídon balesetben megsérült lányt, és valóságos nemzeti hőst faragott belőle. Nyomon követhetik a nézők az életét, médiasztár, Norbi meg valami cég egy speciális kondigépet adott neki, hogy láb nélkül is minél jobban folytathassa az életét. Ezzel pedig pontosan azt a képet sugározza a nézők felé, amit nagyon nem kellene. Az átlagos lábelvesztéstől ugyanis az ember nem médiasztár lesz, hanem rokkant, és az élete tönkremehet ettől, és a társadalomba nagyon nehezen illeszkedik vissza. A tv hamis képet közöl, és lényegében dicsőíti a lányt és az eseményt. UPDATE (Nem a lány volt az autó sofőrje, csupán utas) Nem kis sebességgel kellett ahhoz menni, hogy az autó felcsavarodjon az oszlopra. A probléma az, hogy a tv nem egy átlagos rokkant életutat, hanem egy "sikertörténetet" mutat be. Itt kellene elgondolkozni mindenkinek, de leginkább a törvényhozóknak.

A büntetés ugyanis kell és szükséges, de az is szükséges volna, hogy megfelelő kampányt kapjon a balesetmegelőzés. Az semmiképpen nem jó eszköz, ha az jön le az embereknek, hogy médiasztár leszel, ha állati módon száguldozol. Legyenek anyagok, filmek, plakátok arról, hogy mivel jár egy átlagember életében egy baleset, szóljanak arról műsorok, hogy kinek milyen szenvedést okozott az, hogy nem tartotta be a szabályokat, lássunk szülőket, akik megtörve mesélik el, hogy mellettük halt meg a gyerekük a hülyeségük miatt. A televíziók ennek adjanak helyet, és ne a száguldozók dicsőítésének. Mindez sokkal hatásosabb lenne, mint megemelni a büntetési tételeket. Mert akkor egy vasúti átjáró előtt nem az villan be az ember agyába, hogy 300 ezer, ha most elkapnak, mert átmegyek a piroson, hanem rokkant embereket, halottakat, gyermektelen szülőket lát. Ettől sokkal inkább a fékre fog lépni, mint a büntetés gondolatától.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr79447064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guyko 2008.04.29. 14:08:43

Hát azért a pénz is segít a döntésben. Amíg nem történik semmi rossz, addig mindenki csak a rendőrtől fog félni. A félelem mértéke pedig arányos a büntetéssel. Szóval én azért támogatom ezt az egészet.
Csak a "kintfelejtett" tábláktól fogok agyhúgykövet kapni, amikor 30-cal kell cammognom, mert "útépítés" van. Ja. Meg az út 5 méter széles.
De ez majd más téma lesz.

paráznabillegető 2008.04.29. 14:10:59

pénsz!... pénsz!...
drágaszááág...!

phon vacano 2008.04.29. 14:11:23

Érdekes de meglehetősen naív hozzáállás. A szabályok folyamatos áthágásán és a rendőrök lefizetésén szocializálódott rétegnek semmilyen óriásplakát, reklám stb. nem fog használni - ilyen sebességek mellett észre sem veszik.

Én még durvább büntetéseket nyomnék és nem fizetés esetén az általános okmányirodai szolgáltatásokat is megvonnám kvázi ha nem fizetsz nem újítom meg az útleveled, forgalmid stb.

Sajnos ebből is csak a talpasrendőr lefizetése fog megvalósulni. Hacsak be nem építenek a rendőrautóba valami feketedobozszerű kamerát, diktafont stb. ami rögzíti, hogy mit csinált a rend őre.

Peter 2008.04.29. 14:19:00

Sokkal inkább kellene erősíteni a dolog kellemetlen voltát, tehát a személyi bevonása pl jó ötlet lenne, és csak olyat kiadni, aminrajta van néhány eu nyelven, hogy tartozás miatt bevonva az eredeti.
A média felelősségét nem hanyagolnám azért én sem le, mert nem mindegy, hogy a szabálysértés és napirokkant ott van-e a híradóban, és legfőképpen milyen fényben.

bigdaddy 2008.04.29. 14:19:39

Kezdetnek nem rossz, de szerintem inkább az első rendszám nélkül jár bömök, mertzik és egyéb utcai nehézcirkálók (és néháyn átlagos autó is) szaporodnak majd meg... Nincs kontroll, lehet temetni a szigorú jogszabályt is...

FelekGyurcsanytolTeNem? 2008.04.29. 14:21:21

Végre egy becsületesen önálló gondolatokat tartalmazó kormánykritikus bejegyzés.

Ezt vártam ;)

Johnny336 2008.04.29. 14:21:30

Szerintem a büntetést az autó értékének megfelelően kellene kiszabni. Ami valakinek meg sem kottyan büntetés, az másnak lehet, hogy érvágás, tehát ugyanúgy szarni fog rá. A fizetés alapján levő kiosztás sem jó. Mennyien vannak minimálbéren a vállalkozásukban, aztán laknak hatalmas házakban, járnak böszme autókkal.
Valójában azt kéne, hogy a rendőrt ne lehessen megvenni kilóra. Minden kirívó esetnél szedjék ki a sofőrt, ha el kezd hepciáskodni, hogy "megvegyelek kilóra köcsög fakabát?" akkor szájonvágni, bebaszni a rendőrautó hátuljába, és pihenjen 12 órát a fogdán. Legközelebb nem lesz gizdagyerek. Elkurvult az egész ország. Vasszigor kell ide. De úgyis az lesz a vége, hogy a tükörsima úton eldugnak egy 30-as táblát valahova, 10 méterrel arrébb a rendőr fotózza a 60-al haladókat, majd mindenki mehet Baracskára letölteni a szabálysértési büntetést, mert kifizetni nem tudják...

gyorshajtó 2008.04.29. 14:22:16

Büntessenek szigorúan, tiszta sor, de b..szák meg 1-2 millára azokat is akik "kintfelejtik" a 30-as táblát. Azokkal meg, akik direkt ott mérnek kétméteres négerek játszanak seggrepacsit. Rendben van a szigorítás, ha valóban a balesetek elkerülése a cél és nem a pénzbehajtás.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.29. 14:24:10

javítsd ki a postot, a tulajdonostól nem veszik el a jogsit! a tényleges elkövetőtől elvehetik, ha összejön a kipontozódáshoz szükséges mennyiség, mert pontot us kap, és eltilthatják a vezetéstől. a tulaj viszont - ha nem ő vezetett - csak fizet. jó sokat.

movhu 2008.04.29. 14:28:14

triumphator 2008.04.29. 14:24:10

Az itt található Index cikkben

index.hu/politika/bulvar/objkre0426/

az olvasható, hogy
"mert ha a kiszabott bírságot nem fizeti ki a kocsi (vagy teherautó, kamion) használója, és azt behajtani sem tudják tőle, akkor a bírságot az üzembentartónak kell megfizetnie, súlyos esetben az ő jogosítványát vonják be."
Gondolom ez a sajtótájékoztatón elhangzott, nem véletlen írták bele.

grantpierre 2008.04.29. 14:28:36

betartható szabályokat kéne hozni, a mai gépjárműveket, infrastruktúrát, és közlekedési viszonyokat figyelembe véve. és valóban a balesetveszélyt csökkentendő módon büntetni és nem pénzt kaszálni. csak egy példa. szentendre határában budapest irányában a lakotterülte tábla alatt ülnek a rendőrök gyakran és arra vadásznak, hogy kifelé, ki lépi túl az 50-et olyan szakaszon, ahol egy benzinkúton kívül már semmi nincs, csak az út.
befelé a városba még egyszer nem láttam őket fotózni, pedig ott még értelme is lenne, mert zebrák, lakóházak következnek és oda nem 80-90-nel kéne berongyolni.
de szó nincs itt balesetmegelőzésről. a kifelé irány egy pénzbeszedő hely csupán. mert a várost gyakorlatban elhagyó, de tábla szerint még a városon belül járó autósokat könnyebb és egyben sokkal sunyibb és értelmetlenebb büntetni.
álszent, kényelmes és suttyó hozzáállás ez a rendőrség részéről.
és millió ilyen példa van kintfelejtett, vagy teljesen hülyén kitáblázott helyeken.
bezzeg arra nem veszik a fáradtságot, hogy egy zebrához kiálljanak és valóban balesetmegelőzési szándékkal lemeszeljék a zenrán előzőket. manapság, ha átenged az ember egy gyalogost, kockáztatja, hogy a mögötte jövő áttolja a zebrán, vagy egyszerűen kikerüli és elcsapja a gyalogost. na az ilyen eseteket kéne szűrni és kőkeményen büntetni, de ez fárasztóbb nyilván mint segget vakargatni egy lakotterület tábla tövében...

toptábla 2008.04.29. 14:31:01

talán off, de tudomásom szerint nem az a lány vezetett, akinek leszakadt a lába a balesetben.

Manyizga (törölt) 2008.04.29. 14:38:11

Igen, ez is bevételcentrikus módosítás. A mai magyar gazdaságpolitika mindenáron a bevételek növelését tekinti célnak. Kiadások csökkentéséről hallani se akarnak. Érdemben legalábbis nem, maximum retorikai értelemben szót ejtenek róla.

Azok miatt a balf*szok miatt, akik egy vonat elé hajtva fejezik be életüket hoznak olyan szabályokat, hogy vasúti átjáró előtt 30/50km/h órára kell csökkenteni a sebességet. Azt hiszik, hogy így bármit is megelőznek? Az ilyen balfékek a vonatot se látják, úgyhogy a gyalogosoknak/bicikliseknek/motorosoknak esélyük sincs velük szemben. Eredmény: jövőre a gyalogátkelőhely előtt is 30-ra kell csökkenteni majd a sebességet. Ha van ott gyalogos, ha nem. Ez is teljesen logikus és betartható szabály. Főleg éjjel, néptelen utakon.
Itt is az a cél, hogy a gyalogos túlélje. Igaz, ezt sokkal hatásosabban tudná elintézni pár gyalogrendőr, akik videokamerával dokumentálva, a gyalogátkelőhely UTÁN intené ki és büntetné meg azonnal azokat az autósokat, akik nem engedték át a gyalogost... de nem jó, mert azzal meló van...

hashajtó 2008.04.29. 14:40:40

Én a bp-i összes 2 sávosnál nagyobb kereszteződés minden lámpájába fényképezőt tennék, ami sebességtúllépés vagy tiloson áthaladás esetén kattanna.

Destroy 2008.04.29. 14:40:50

Itt eleve hibás, hogy nem rögötn büntetnek. Nem is kellene ekkora(ez baromság), hanem az, hogy van, aki nem fizette ki eddig se, most meg még annyira se fogja. Ez nem más, mint rendőröknek lehetőség a nagyobb korrupcióra.

phon vacano 2008.04.29. 14:41:33

johnny336

Pont ezért kellene megemelni at alsó határt mondjuk 100 rugóra. Az már egy szép összeg és talán a rendőröknek is megérné, hogy nem az 50-es tábla után tíz méterrel sunyítanak a bozótban, hanem kiállnak súlyponti helyekre és ott.

De az igazi megoldás a kamera lenne és akkor végre nem lenne akkor zaj azon a kurva Bécsi úton ahol a sok paraszt 100-al közlekedik.

asdf 2008.04.29. 14:42:05

Én ehhez csak annyit füznék hozzá, hogy egyrészt rendőrt város/falu közepén mérni még nem láttam, csak a város/falu legszélén az utolsó 50 méteren ahol már csak a tábla meg a gaz van,
másrészt meg pl. a 31-es FŐÚTVONALAT sikerült 100 km-er hossza 60-as táblákkal kipakolni az utobbi két hétben, ami egyrészt nem indokolt mert az ut nincs annyira rossz állapotban (legalábbis ha annyira rossz akkor kérem hogy egész budapestet táblázzák ki 10-es táblákkal, igy lenne arányos), másrészt meg ez egy tetves főutvonal, akkor minősitsék vissza bekötőúttá és szevasz, de ne várják már el hogy az autosok 60-al haladjanak egy teljesn jó állapotú főutvonalt (tudtommal az autozás lényege a gyorsabb haladás, egyébként visszatérhetnék akár a szekerekhez is...)

asdf 2008.04.29. 14:47:11

phon vacano:
"Pont ezért kellene megemelni at alsó határt mondjuk 100 rugóra. Az már egy szép összeg és talán a rendőröknek is megérné, hogy nem az 50-es tábla után tíz méterrel sunyítanak a bozótban, hanem kiállnak súlyponti helyekre és ott."

Gyanitom hogy te azok közé tartozol aki még sosem vezett és kocsija sincs, ezért élvezed ennyire ezeket a büntetési tételek. Én viszont cserébe kivánom neked , hogy emeljék 100 ezer hufra ha villogó zölnél lépsz a zebrára, legyen 50 ezer bünti ha nem veszed le a hátizsákod a bkv-n, illetőleg büntesennek 50 ezerre ha ha a járda közepén haladsz és nem huzodsz le a szélre. Aztán majd két hét útán fél millás büntivel a zsebedben kiváncsi leszek mennyire fogsz neki örülni.
Hülyegyerek...

Tomi 2008.04.29. 14:49:48

Huha! Ha tenyleg nem a lany vezetett akkor szerintem nem artana surgosen korrigalni a szovegezest. Ettol meg a TV2 es a hasonszoru kepmutato tarsagok tenyleg eszhez kaphatnanak - nem fognak, konnyebb nekik meghokkenteni mint alaposan es jol megcsinalni valamit - de a lanyt nem belyegeznem meg tovabb. (tudom, megteszi o maga azzal hogy vallalta a musort, na de lehet hogy sok mas lehetosege nincs. Akkor legalabb kihasznalja a sok zombit akik bamuljak a kepernyot es a sok kepmutatot akik mutatnak ezen valamit)

aTony 2008.04.29. 14:57:16

"ami nem is arról szól, hogy ne legyél barom, hanem arról, hogy te fogsz fizetni. "
Tévedés, barom vagy és fizetni fogsz.

NAaa, Te mit tennél azon az úton ahol a felújjítás ára miatt inkább 40-50 darab sebbesség korlátozó kresztáblát raktak ki (30-40-50-es)???

Taigetos pozitív ország.

Magnum1 2008.04.29. 14:58:34

Az 55-ös főút is ki van táblázva egy szakaszon, ott is lehet menni normális tempóban, nem értem miért hagyták ott. Mert én még nem láttam autót ott ilyen lassan menni.

A 2008.04.29. 14:59:50

"akkor miért került ezzel együtt bele a kalapba például a megállásra és várakozásra vonatkozó tilalmak megszegése, hiszen ezeknek gyakorlatilag semmi kihatása sincs a balesetekre. "


Nincs a fenét nincs, pl amikor egy szabálytalanul parkoló autó miatt beláthatatlanná válik a kereszteződés... ha emiatt caatt van, akkor a parkoló is felelős (lehet).

régimódi 2008.04.29. 15:01:19

Szerintem símán bevételnövelés a cél.
Én ennyire cinikus, alázó és pökhendi-diktatorikus, a beszaratásra alapozó közterületi reklámot még nem láttam.
Tiszta 1984.
Az jó, ha a polgár fél. Pedig nem.
Féljen már a közfeladatokat ellátó hatalmi-hatósági szervezet, küldje már az ország a sunyiba civilizált megoldásokat tanulni az ilyen tenyeres-talpas zsírosnyakú bumfordi "szakembereket" valahova továbbképzésre...
Nézessen már valaki ezekkel reggeltől estig pl. angliában alkalmazott módszereket, filmeket, tájékoztató anyagokat!

Ezek nem szeretnek bennünket. Ezeknek púp vagyunk a hátukon.
Ezek azt gondolják, ha már a társadalom összedobja a pénzt szolgálunk és védünkre, meg mindenre, akkor a legstílusosabb, ha úgy viselkednek, mint a kigyúrt aranyláncos bunkók. Mintha a közlekedők mindegyike az lenne.
Oszd meg és uralkodj! Évek alatt hergelik az embereket arra, hogy aki gyorsabban megy, mint a másik (ennyivel-annyival) az garantáltan dzsippes tahó állat.
Ugyanakkor meleg szívvel nagy egyetértésben szavazta meg az országgyűlés, hogy már általános iskolai végzettség se kell ahhoz, hogy az ember jogosítványt szerezhessen.

A vasúti átjáróba nem kalandvágyból hajt be az ember, hanem mert ennyi telik az agyából. Nem figyel oda. Mit tudom én.

Okosok segítsenek: ha az autópályán bajod van. Mondjuk hányni kezd a gyerek a hátsó ülésen. Mit tehetsz meg ingyen?
(A leálló sávban leállni = 150 000 Ft) Mondjuk neki, hogy hányjál gyerek, nem fér bele a problémád a családi költségvetésbe?

Miért gondolom mindezt?
Vidéki család vagyunk. Asszonyka nemrég eltévedt Bp-n, este 11 után nem találta a szállodához vezető utat. Ebből fakadóan épp csak araszolt valami kihalt utcában. És akkor megtörtént a baj: felhívott telefonon. És elkapták. Úgy kell neki. Kiperkált 10 rugó bírságot, persze a rend stílusos, egyáltalán nem műveletlen bunkó őrei nem mondták meg, hogy merre menjen.
Pénzbehajtás ez, akárki meglássa.

Néztem ezt a rendőrségi honlapot.
Igen primitív és etikátlan/felelősség-hárító taktika EU-s normákra hivatkozni.
Jujj, de fölhergeltem magam!

A 2008.04.29. 15:05:31

Amúgy pedig igenis készültek elrettentő vagy legalábbis mellbevágó hatású reklámfilmek, nem csak írni kéne, kedves Mover, hanem gondolkozni, és olvasni is:
varos.blogter.hu/?post_id=244554

(A felsőoktatásos postod nagyon jó volt, ez viszont vérgagyi.)

DemisCastro 2008.04.29. 15:07:04

Még egy táblás hely, ami kábé 50.000-be kerülhet (mindjárt most a négynapos hétvégén):

Az M7 budapest felé vezető oldalán (háromsávos) három vagy négy helyen van 100-as tábla, majd 1-2 kilométerrel később a feloldótáblája (hacsak tavaly óta le nem vették). Ott végigmész 130-cal, az ötvenezer pénz...

Ha valaki meg tudja mondani, miért van egy háromsávos autópályán 100-as sebességkorlátozás, az ossza már meg a néppel a tudását. Engem érdekelne a válasz...

a 2008.04.29. 15:08:08

Kedves régimódi, egy kábeles headset kb 1000 azaz egyezer ft. hm?

Bocs, de asszonykád megtanulta remélhetőleg, hogy mi a helyzet. (Ha a nagy keresgélésben még a telefon is elvonja a figyelmét a vezetésről, sokkal nagyobb eséllyen felejt el megadni egy jobbkezet.)

Tomi 2008.04.29. 15:08:31

asdf:


En nem vezetek. A pirosnal lelepest tolem bevezethetik.
A tobbi azert kicsit hatasvadasz es buta hasonlat a gyorshajtas es altalaban a kozlekedes buntetesehez. : ) neked egy kategoria a jarda es a kozut? :D

Skandinav allamokban horror buntetesek vannak a gyorhajtasra. Meg is van a pozitiv eredmenye.
Nem utolsosorban a kulturaltsagban. Ahogy ott vezetnek az pelda erteku (meg ha par magyar stresszlovag maskent is gondolna: 'b..g ezek mennyit nyammognak!').

Az, hogy nem birja kifizetni valaki a buntetest nem ok arra hogy elnezobbek legyenek vele. Elorelatonak kell lenni es nem felelotlennek, foleg ha komoly kovetkezmenyekkel jar a tettunk rank nezve. Be kell tartani a szabalyokat. Kesz.
Meg kellene mar tanulni hogy a tetteinknek kovetkezmenye van es vallalni azt. Az elnezes nem fog erre megtanitani ha mar a szuloi haz meg a kornyezet nem tette ezt meg.
Az mas kerdes, hogy nehany szabalykeszito valami beteges hajlambol foloslegesen korlatoz sokmindent, de akkor ot kell jol helyrerakni.
A szabalyok jo resze meg mindig nem hulyeseg. Ertunk van, hogy tudjunk mihez igazodni, meghatarozza a kereteit az egyuttelesnek, es nem mert unatkozott a hivatalnok. (kivetelek vannak, de azert kivetelek mert kevesebb)
Meg ha kint is hagytak a tablat. Az hogy mas felelotlen es hanyag meg nem ment fel senkit az alol, hogy o az legyen.
A buntetesnel max azt hagynam meg mint a bunteto egyedi belatasara bizott dolog, hogy az alap horror dijat indokolt esetben megemelje. Azoknak akik lathatoan meg akkor is szarnak ra mert tul sok penzuk van.

movhu 2008.04.29. 15:09:33

A 2008.04.29. 15:05:31
Az említett filmeket láttam, egy ideig mentek, ha nem is nagyon nyomta őket a tv, de az utóbbi időben már nem látom őket. Én azt hangsúlyozom, hogy most ehhez kapcsolódóan, hogy itt a május elseje, semmi ehhez kapcsolódó kampány nincs.

Leonard Zelig 2008.04.29. 15:12:22

"Akkor miért került ezzel együtt bele a kalapba például a megállásra és várakozásra vonatkozó tilalmak megszegése, hiszen ezeknek gyakorlatilag semmi kihatása sincs a balesetekre."

Igazi, vérbő, dilettáns hozzászólás, mint már egy előttem lévő is pedzette. Tehát, ha kicsiközértes jani a Körúton második sávban nekiáll pakolni és te, amikor éppen kikerülnéd, oldalról beszopsz egy taslit, akkor a kisközértes jani eszedbe sem jut, mint hunyó.

movhu 2008.04.29. 15:16:05

Leonard Zelig 2008.04.29. 15:12:22

Szerinted ezután nem lesz sárga villogóval álló autó az Üllőin kifelé vagy a Körúton? Ez nem nekik szól, mert sajna ők "műszaki hiba" miatt várakoznak ott.

toptábla 2008.04.29. 15:17:31

a lábát vesztett lány az anyósülésen ült, ha hihet az ember a langlovagok.hu fórumának.

phon vacano 2008.04.29. 15:18:42

asdf

Nyilván nincs autóm, te földhözragadt hülyegyerek.

www.origo.hu/itthon/20080209-halalos-baleset-a-becsi-uton.html

movhu 2008.04.29. 15:21:05

toptábla 2008.04.29. 15:17:31
Megnézem a fórumot...igazából sehol nem hangzott el, hogy ki vezette az autót. Ha kell, beszúrok egy UPDATE-et az írásba.

Manyizga (törölt) 2008.04.29. 15:21:54

Juteszembe: mi van, ha egy jogosítvánnyal nem rendelkező (jogi)személy egy autó üzembentartója, és azzal az autóval szabálytalankodnak?

1, K. Borbála, kiskorú (üzembentartó) nem tudja megmondani, ki vezette az autót, mert éppen az óvodában volt.
2, K. Borbála, nem rendelkezik jogosítvánnyal, ezért a büntetőpontok gyűjtését kb. annyira értékeli mint a matricagyűjtő-album egy új változatát

Vagy mostantól csak annak lehet autója, akinek jogosítványa is? :)

Reggie 2008.04.29. 15:25:59

"Igazi, vérbő, dilettáns hozzászólás, mint már egy előttem lévő is pedzette. Tehát, ha kicsiközértes jani a Körúton második sávban nekiáll pakolni és te, amikor éppen kikerülnéd, oldalról beszopsz egy taslit, akkor a kisközértes jani eszedbe sem jut, mint hunyó."

Akkor a jani azert felelos mert veszelyesebb helyzetett teremtett, de az igazan felelos az lesz akik ki akarja kerulni, mert nem tudja biztonsagosan elvegezni a kikerules muveletet, mivel nem kepes rendesen korulnezni stb.

Inkabb a problema ott van, ha egy T elagazasban raparkolnak az ivre, es nem lehet kilatni jobbra, csak ugy ha kidugod kicsit a kocsi orrat, amit viszont a jobbrol jovo siman elkaphat...

toptábla 2008.04.29. 15:27:42

ebben a topikban volt, november 26-ai hozzászólás:
forum.langlovagok.hu/viewtopic.php?t=41
és ha jól emlékszem, akkor az első interjúban (tv2.hu-n tuti fenn van) meg is kérdezték a lányt, h "neheztel-e" a baleset okozójára.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.04.29. 15:29:47

> A reklámkampány gyakorlatilag néhány óriásplakátban
> kimerül, ami nem is arról szól, hogy ne legyél
> barom, hanem arról, hogy te fogsz fizetni.

Szerintem jo dolog, hogy errol szol. Es nem veletlen. Azt, hogy ne legyel barom mondtak mar sokat. Nyilvan nem hat, ezert kellenek a buntetesek (is). A buntetes sem elrettento azonban, ha tudod, hogy el lehet kerulni. Marpedig ez mar elegge beleivodott a koztudatba. Ha gyorshajtasz, akkor legfeljebb ratolod valamelyik meg nem nevezendo rokonra. Na most amig ez van a gyorshajto fejeben, addig pont nem hat ra sem a buntetes, sem az okitas. De a buntetes semmikepp. ha elmagyarazod neki, hogy mindenkepp szivni fogsz, akkor ervenyesulhet a buntetes elrettento ereje _elore_ is, vagyis mindenki jol jar. Inkabb emberi ez, mint fenyegeto, mert vegulis akar azt is megtehetnek,hogy kihirdetik a torvenyt, elomndja a TV, aztan majd a Homarbol meg az indexrol ertesulnek az emberek egymas karan, hogy mar nem mukodik a trukk.

movhu 2008.04.29. 15:42:21

Update-eltem, és a beszélgetésben valóban elhangzik, hogy nem haragszik a sofőrre.
Ennek ellenére ezt gondolom, hogy rossz az, hogy a média sztárt csinált belőle, mert ebből nem az jött le sokaknak, hogy de rossz a lánynak, hanem az, hogy milyen jól is jött ki a dologból, pedig ez lehet, hogy addig tart, amíg a média ott van mögötte.

Peter 2008.04.29. 15:46:53

atleta.hu · www.atleta.hu 2008.04.29. 15:29:47
És az nem merül fel senkiben, hogy nem utólag kellene kiküldeni a csekket, hanem megállítani helyben? Akkor volna igazi elrettentő hatása, mert akkor a következő 5 percben sem száguld tovább. Nem utólag kellene büntetni, hanem helyben kiszedni, és akkor nem kellene ez az egész objektív felelősség dolog. Tilosban várakozó autót meg elvinni 100km-re.

Marcsi 2008.04.29. 16:09:04

A büntetés elrettentő hatása már csak azért sem anyagi jellegű, mert a drágább autóval száguldozó, pénzesebb fazonok kevésbé érzik meg a büntetést, mint a kicsik. Nem mintha nem lehetne Trabanttal is halálra gázolni valakit, de a Trabi esetében a legkisebb büntetés is több, mint az autó értéke, És ugya ahogy említették sokan, a rendőr sokkal jobban ösztönzött a korrupcióra ezek után.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.29. 16:09:48

movhu

légyszi olvasd el: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98800001.TV
a 21. és 21/A. §-okat. az üzemnbentartó közig bírságot fizet és kész. ha azonban a jármű tényleges vezetője beválallja, hogy ő vezetett, akkor ő fizet közig bírságot és szabálysértési eljárásban még pontozzák és esetlegesen el is tiltják, de szabálysértési pénzbírságot már nem kap.

M_R 2008.04.29. 16:10:33

És mi van a rendőrök esetében, ott ki fog fizetni? Tegnap pl. az M5-ön egy motoros rendőr - villogó és sziréna nélkül - szinte letolt az útról mert bátortkodtam egy 90-körül ballag kamiont mindössze 135 km/h GPS szerinti sebességgel megelőzni.

movhu 2008.04.29. 16:19:33

triumphator 2008.04.29. 16:09:48

Samu István vezérőrnagy, rendészeti főigazgató azt nyilatkozta a szombati sajtótájékoztatón(nem csak az Index oldalán, hanem máshol is ez jött le), hogy "problémát jelent a jogszabály végrehajtásában, ha a járművet üzemben tartó vállalkozás nem nevezi meg a járművet vezető és sorozatosan szabálysértőt, mert legfeljebb a társaság vezetőjének jogosítványát vonhatják be, nem pedig a tényleges szabálysértőét"

Azaz, lehet, hogy tényleg nincs lehetőség a jogsi bevonására, de akkor Samu, mint illetékes beszélt össze-vissza. Jellemző lenne a rendőrség felkészültségét ismerve.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.29. 16:23:41

movhu

a tábornok tényleg össze-vissza beszélt. sajnos. a jogszabály az viszont írva vagyon.

régimódi 2008.04.29. 16:28:17

atleta.hu:
óriási tévedés. Amikor gyorsan megy az ember, nem az van a fejében, hogy ki bírja fizetni a büntetést, hanem élvezi az adrenalint.
Pont ez a baj ezzel az "elmagyarázási stílussal".
Milyen egyszerű is lenne, ha az iskolában azt mondhatná a tanár: aki nem tud 100-ig számolni, az 1 000 forint, aki ezerig, az 10 000... Aki nem tudja ki írta a Nemzeti dalt, 50 000.
Az egészségügyet is így próbálták megoldani, csak nem elég alaposan. Milyen lenne: utcán tüsszentés 15 000 - akár egy járványt is elindíthat a tahó tüsszentő! Depresszió: 300 000 Ft. Mert, ha nem tartjuk kordában még elborul az egész ország lelkiállapota...
Egészségkommandósok járnák a várost és felszámolhatnák a veszélyes gócokat (ne mondjam: vektorokat)
Az meg, hogy a becsületes, egészséges többség számos tagja is kénytelen elviselni a vegzálást, igazán megéri, hiszen őértük van mindez...

a: asszony telefonálása ügyében nem a bírságot hangsúlyoztam, (azon bunkók közé tartozunk, akik épp ki tudják fizetni) hanem a segítőkészség hiánya miatt.


A baj, hogy dilettáns frusztrált bürokraták agyalhatták ki ezt a kampányt, pedig hogy könnyen belátható, hogy ezzel a módszerrel nem lehet azt az eredményt elérni, amiről ők beszélnek. Másképp fogalmazva: nem az lesz a válaszreakció, mint amit várnak, hanem az, hogy a szegény autós majd figyel, a gazdag autós meg nem figyel.

Mondok egy példát: Angliában valami veszélyes útszakaszon mindent kipróbáltak, szétbüntettek, mértek, de csak nem lett kevesebb a baleset. Erre - gondolom, a főötletgazda szabadságra ment - egy nagy táblára kiírták, hogy ezen az útszakaszon az autósok 85 %-a betartja a sebességkorlátozást" Drasztikusan csökkent a balesetek száma.
Az emberek nem hülyék, nem gonoszak.
Sokkal eredményesebb egy befolyásolás, ha az ember (célcsoport) azt érezheti, hogy partnerré válik egy jó ügy érdekében, az meg nem eredményes, ha azt verik a fejébe, hogy ha bűnöző vagy, megfizetsz!

Vad.Korte (törölt) 2008.04.29. 16:33:12

Az emereket sokkolni kell. Kellene, de kis hazánkban azt nem lehet, mert akkor tiltakozás van. Pedig igenis roncs autók és emberek fényképét kellene mutogatni, hogy rájöjjenek az emberek, hogy balesetek nem csak másokkal történnek.

A baj az, hogya díjtételek növelése a korrupciót fogja növelni. Emellett az autós kiszolgáltatott a közegnek. Ha ketten mondják, hogy tilosban parkoltam, és ők látták, de én csak egyedül vagyok, mi lesz? 5e-ért nem éri meg nekik, de 20-ért már igen.

budrick 2008.04.29. 16:37:45

Az elrettentésre egyik példa Toller László esete. Sajnálom őt és k. családját, mert ennyi múlott azon, hogy beköti-e az ember a biztonsági övet, vagy nem. Ő úgy döntött, nem köti be.

Asidotus 2008.04.29. 16:45:41

Ha az autót üzemben tartó társaság főnökének jogsiját elveszik a szabálytalankodó alkalmazott miatt, hát,megérdemli. Nem igaz, hogy nem tudják, ki vezette az autót.
Kicsit gyakrabban kellene az autó elvételéhezt nyúlni. Nagyon súlyos szabálytalankodás esetén autó leint, sofőr kiszáll, és mehet gyalog. A gépjármű meg bevétele az államkincstárnak. Mikor például valaki részegen, 100-zal berongyol egy faluba.

Vad.Korte (törölt) 2008.04.29. 16:49:05

Nűnű, nehogy egyszer elvegyék a kocsidat, mert 50-nel mentél át a vasúti átjárón fehér villogó mellett. Mert hogy ez több, mint 150%.

A büntetésnek arányban kell állnia a vétséggel. Ez az, ami itt nem érvényesül.

Rég ismert tény, hogy nem a büntetés nagysága, hanem a felderítettség, ami megfogja az embereket.

És az is rég ismert tény, hogy kis hazánkban a rendőr nem értem van, hanem ellenem. Nem engem véd a sok száguldozótól, hanem azt keresi, hogy hol vághat le.

:-(

Nzoltan 2008.04.29. 17:04:17

Nem értem a felháborodást. Minket nem érint a dolog, mert a szabályokat betartjuk.

Aki meg nem, az meg az ő baja nem?

zt 2008.04.29. 17:07:51

el kell venni a jogsit attól, aki hibásnak találtatik a balesetben. a pénzbüntetés a kőgazdag maffiózóknál és szintén pénzes celebritásoknál úgysem elrettentő tényező....

a tilosban parkolásnál elég a pénzbüntetés, hiszen az nem járhat halálesettel, mégis azt veszik olyan komolyan, mintha emberéleteket követelne, ha lejár a parkolóóra.

kissé megfordult az értékrend kies hazánkban... :S

zt 2008.04.29. 17:09:55

...ja, elfelejtettem mondani: ÖRÖKRE kell elvenni a jogsit! vezessen kecskét, aki olyan önző, hogy nem figyel a másik autósra.

lacka 2008.04.29. 17:11:07

Aki barom, annak hiába mondják, hogy ne legyen barom. Attól még barom marad. És mostantól legalább fizet is érte. Aki meg nem barom és betartja a szabályokat, annak meg nem mindegy, hogy melyik szabálysértés mennyibe kerül - másoknak?

bulgakov 2008.04.29. 17:15:42

csak azt szeretném megkérdezni, hogy ha a halálbüntetést azért tötlték el, mert nem volot elrettentő ereje a kemény magra, ezzel szemben érintett jópár ártatlan "hibaszázalékot" is, akkor miből gondolja valaki, hogy ebben az esetben másképp lesz?

megmondjam? semmiből. de jó PR-t találtak a köcsög kasszírozáshoz, ahelyett, hogy felszerelnének pl. olyan sebességellenőrző rendszert, amivel MINDENKI lebukik, aki gyorsan hajt, mert az elrettentőbb, ezt már tudjuk. megint hülyének néznek, és még többet lehet tömögetni a rendőr zsebébe, ha úgy alakul. álszent szar.

bulgakov 2008.04.29. 17:19:20

másrészt ma reggelre lezárták a felvonulási teret, mert jön a világ legszánalmasabb vidámparkja ismét. így aztán ismét nem lehet parkolni sehol a környéken, ami abból is látszik, hogy a kolegák 15 percenként jönnek - a taxidroszton parkolva teljesen szabálytalanul, egy civil rendszámú autóval - büntetni, aki mégis talált valami kis helyet, hogy talán be tudjon menni dolgozni. klassz, és emberi hozzáállás. I love Bp.

Bit Rot 2008.04.29. 17:25:51

Azért lehetne tükröt is tartani:
--------------------------------------
TE*VAGY
a felelős!

Tiéd Magyarország kormánya, a hatalom!
--------------------------------------

(Elkúrtad, takarodj!)

ac 2008.04.29. 17:33:35

1. Az is hülye, aki hagyja, hogy szarért-hugyért ún. médiasztárt csináljanak belőle.
2. A magyar embert csak a pénztárcáján lehet megfogni, mert a szaros kis pénzét többre tartja a gyermekei életénél.

ac 2008.04.29. 17:44:38

És meg valami. Mást se hallunk csak azt, hogy újabb sebességmérőt tettek ide-oda az M0, M1, M3 stb., de az M7-re egy kib... darabot se tettek ki, pedig itt úgy hullanak, mint a legyek főleg nyáron! Miért, miért, miért??????????
Arról nem is beszélve, hogy az ún. médiasztárok (akikre az átlag magyar paraszt annyira felnéz)mást sem hangoztatnak,mint, hogy "túl kevés a 90, túl kevés a 130 stb. Csak sajnos az ezekkel szimpatizáló, kertévéken szocializálódott prolik nem is sejtik, hogy a "sztárjaik" csupán a könnyen megkeresett tízmilliókon vett autóikat szeretnék bünti nélkül meghajtani.

Kintfelejtett autós 2008.04.29. 17:44:45

Ez a sok kintfelejtett tábla!
És a sok kintfelejtett autós, akik mind-mind közlekedéstechnikai szakemberek! Mindig tudják, hogy az a tábla, ami pont őket lassítja, az mindig egy szakszerűtlen, kintfelejtett, sőt, gonoszul direkt odahelyezett tábla, direkt ellenük :D

Csak azt nem értem, hogy ha ennyire biztosak magukban, akkor miért nem tudnak a hatóságnak telefonálni, hogy "az a tábla talán nem szükséges oda" helyette ezer és egy fórumon sírják el, amikor 50-ről (szóval 70ről) le kell lassítaniuk 30-ra (naszóval 45-re kb) hát ezt magyarázza meg valaki :D

chabie 2008.04.29. 17:49:51

Nem az állampolgárok biztonágát védik ezzel az intézkedéssel,hanem az államkasszát akarja feltölteni Gyurcsány elvtárs.Ne legyetek naívak.Az ország olyan szarul áll gazdaságilag,hogy minden fillér bevételre szükség van.
A stílus pedig:
Moldova György: A harmadik majom
(Kubai riport,1977)

" Más vádpont nincs.Számolgatok:7 peso 80 centávoról van szó(az eladott cigi ára a feketepiacon.-chabie),szálláshelyünkön,a Rivera Hotelben egy üveg sör 1 peso 20 centávoba kerül.
- Milyen büntetést kaphatnak?
- Az értéktől függetlenül legalább két évet fejenként,de ha más súlyosbító körülmények is felmerülnek,a büntetés elérheti a hat évet is.
Az első pillanatban mellbevág:7-8 pesoért két év!-de eszembe jut,hogy az ötvenes években nálunk is ilyen büntetéseket vágtak azokra,akik áthágták a jegyrendszer korlátozásait.Azzal próbálom vigasztalni magam,hogy Kuba is eljut odáig,hogy ezeket az ügyeket mindenki hihetetlennek találja majd. "

Hiába,kutyából nem lesz szalonna,legfeljebb csak a mi kutyánk kölyke.

hulyemagyar 2008.04.29. 17:51:05

Aki azt hiszi, hogy mostantól aztán a notórius száguldozó, az indexet rendszeresen nem használó, a másokat mindig szarbavevő autós száma kevesebb lesz, az egy hadibarom.
Azokat nem tudják ezek a balfaszok kiszűrni, ezért büntetnek mindenkit. Sok paraszt meg el is hiszi, hogy ez majd aztán húdenagyon megneveli a magyar autósok egy részét. Idióták!

Normálisan járható utakat építsetek a kurva anyátokat, abból a valag lóvéból, amit a motorizált társadalomtól lehúztok!

Ez a magyar nép egyet tud, de azt nagyon: fordítva felülni arra a kurva lóra. Mint az őseink...

asdf 2008.04.29. 17:55:34

phon vacano:
leszarom a bécsi utadat. Körülbelül 1 millió táblát lehetne találni ebben az országban, amit "kinnfelejtettek".
És pont itt van a bökkenő hisz amikor megy az átlag autós (pl én), és a tök egyenes tök felújitott uton ki van rakva (felejtve) 10 db 60-as tábla, akkor megyek 90-el mert tudom hogy ezt 2 éve rakták ki amikor csinálták az utat...
Aztán jön egy tényleg igazi 60as tábla, csak épp már annyira közömbös vagyok irántuk hogy nem veszem figyelembe. és ezután keletkezik a te statisztikád.

Az én meglátásom szerint a következőkről kellene tenni (kb. ebben a sorrendben):
-leszedni az ilyen "kinnfelejtett" táblákat, amiből több millió van az országban és ugyebár a rendőrők kedvenc mérési helye
-mérni csak indokolt helyen lehetne (pl forgalmas helyeken, és nem a falu utolsó 50 méterén...)
-MEGJAVITANI az utakat és nem kitenni a 60as táblákat ész nélkül, közben meg lassan már a traktor sem megy el rajtuk..

Na ha ez mind megvan, akkor lehet bevezetni a fenntii büntetési tételekt.

-kieégisztve azzal hogy egyből elmeszelnek, mert ugyebár az hogy én megyek 200-al lakott területen belül és lekap az automata magánszemély által kirakott trafipax még nem gátol meg abban hogy 200 méter után elkaszáljak egy csoport gyalogost! Ehelyett leintés és büntetés.
-A kinnfelejtett táblákért pedig be lehessen perelni a közútkezelőt!

Na ha ez mind megvan, akkor lesz magyarországon rendes közlekedési morál előbb útobb (mivel jó uton, jó táblákkal, megfelelő büntetési mértékkel minden müködne).

És akkor ugyebár a fenntiekből mit valósit meg a magyar rendőrség?
Felemeli a büntetést a picsába...
És hogy ez mennyire jellemző kishazánkra... (lásd nyakkendőadó...)

Dr Kangörény 2008.04.29. 18:18:03

A mostani bírságok is megfeleltek volna, ha azok a kibaszott rendőrök végeznék a dolgukat és elkapnák a szabálysértőket.
Így majd annyi történik, hogy aki fél, az talán betartja egy ideig a szabályokat, de amikor látja, hogy bármit csinalhat az úton, mert nincs rendőr, akkor újra szabálytalankodni fog.
Pár szerencsétlen, aki semmivel sem rosszab sofőr, ember, mint a többi, meg majd belerokkan a bírságok fizetésébe.

phon vacano 2008.04.29. 18:34:36

Kangörény_

A mostani bírságoknak semmifajta visszatartó erejük nem volt, a rendőrök pedig eleve kevesen vannak ahhoz, hogy rendet tartsanak az utakon. Még akkor is ha rendesen dolgoznának.

Ott a példa Svájcban vagy a briteknél. Irgalmatlan büntetések plusz kamera mindenhol. Láttam lakott területen kívül is kamerát Angliában. Ott is csak ezért tartják be a szabályokat.

nyelv-ész 2008.04.29. 21:29:14

Tisztelettel emlékeztetném azokat a fiatalabb olvasókat a régmúlt időkre, mikor is a későkádári diktatúra minden főútvonal nagyobb kereszteződésébe "fakabátot", azaz kis bódéban posztoló rendőrt állított, meg hétvégén tele voltak az utak traffipaxos kocsikkal.

Annak volt elrettentő ereje, és egészen 89-ig rend volt az utakon. Csak mikor beköszöntött a rendszerváltás, és a rendőrök eltűntek az utakról, akkor szabadult el a pokol. Mindez súlyosbítva a Trabanton szocializálódott, de százlóerős nyugati romhalmazba átült honfitársaink finoman szólva vaddisznó viselkedésével.

Szóval, ha valaminek van elrettentő ereje, az nem a rokkantak, halottak, özvegyek és árvák víziója, hanem a "húbazmeg, el ne kapjanak gyorshajtásért" reflex.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.30. 11:25:10

Teljesen egyetértek a poszttal, bár hozzátenném, hogy ez a debreceni átkelőhely, ahol a baleset történt, elég szemét átkelő. Egy négysávos út mellett van, aki befelé jön Debrecenbe, annak még van egy lekanyarodó sáv is. Tehát ha kifelé tartunk a városból, és úgy kanyarodunk rá az átkelőre, 3 sávot kell figyelemmel tartanunk, plusz a vasúti jelzőlámpát. Tényleg régóta kellene oda egy sorompó. Plusz egy kanyarodó sáv a másik irányból is, mivel városon kívül van, így egy teljes sávot elfoglal a kanyarodásra váró autós, mögötte meg 130-cal jönnek a többiek. Oké, van még egy külső sáv, de láttam itt már satuféket, mert foglalt amaz volt. Tavaly egy szerencsésebb baleset volt itt, akkor egy kamiont kapott el a vonat, de senki sem halt meg, csak a vonat siklott ki.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.30. 11:25:57

foglalt amaz volt helyesen "amaz foglalt volt"

prolee 2008.04.30. 20:32:49

"Te fogsz fizetni." Erről szól. Legalább őszinte...

Fizetni... Fizetni... Fizetni...

Erről szól ma minden. Hányingerem van tőle.

ikse (törölt) · http://rollercoaster.blog.hu 2008.05.01. 01:54:46

Sajnos ezt az objektív felelősséget nem arra fogják "használni", amire kellene, hanem minél több bevétel legyen. 2009-től pedig az Önkormányzatok is traifzhatnak. Akkor fog ám minden csak a pénzről szólni...

Sajnálo, hogy ebben az országban a jó dolgokat teljesen ellentétesen használják.

:-(

Prophet 2008.05.04. 01:32:37

Csak ugy gag-ből gondoltam, hogy átfestem, vagy aláírok annak a plakátnak: "Te vagy a felelős" alá "Nem is. A zsidók azok" :-P Persze politikailag korrektebb lenne a kormányt szidni.

Alapjában véve semmi értelme sincs ennek a kampánynak, szombaton pl mit csinált a yard? Kinn álnak a város végén (Várpalota), ahol mondjuk 50 m után kint vagy a természetben, házak alig vannak arra, és akkor már rálépnek a gázra, nem tartják az 50-et. De a rendőr kiáll közvetlen a tábla mögé, és mér. Hogy mér', az sejthető. Ki van adva, mennyit keressen. Mint a kurv@knak. Őket is kiteszik reggel az ut szélére, meg van határozva, mennyit szedjen össze, ha meg nem, kapnak a tányérsapkára.

A bírságolási arányokról pedig lehetne még hetekig beszélni
süti beállítások módosítása