Kellemes sztrájkolást!

2008.04.07. 07:07

Íme, ismét - most - BKV sztrájk! „Megdöbbentő” mondhatnám, de sajnos lassan a mindennapjaink részévé válik. Sajnos nekem még mindig nem sikerült megfelelő stratégiát kiagyalnom ezen időszak áthidalására, pedig már rutinosan nyomhatnám… De mit is akadékoskodok, miért nem örülünk neki?! Legalább van mire fognunk, hogy miért nem megyünk dolgozni, iskolába, és végre frankó kifogást tudunk felmutatni, miért „lógtunk” a kötelezettségeink ellátása alól. Csak az a kár, hogy leggyakrabban ez éppen azokat nem érdekli, akiknek érvelhetnénk e fantasztikus ürüggyel. Kíváncsi vagyok, hogy azt a beteget, akit súlyos traumás sérüléssel szállítanak be a kórházba, mennyire fogja meghatni, hogy ma nincs elég nővér, orvos, és a közlekedési káosz miatt amúgy sem ér be vele időben a mentő. Hát vigyázzon magára az a szerencsétlen nyomorult! Figyelem kismamák! Eszükbe ne jusson most szülni, mert ki tudja, hogy milyen sztorit mesélhetnek majd el gyermeküknek a születési körülményeikről! Ja, majd elfelejtettem szólni, aki netán két hónappal előre éppen a holnapi napra jelentkezett be egy fontos vizsgálatra, nyugodtan lapozza fel újra a naptárját!

Sajnos még sorolhatnám, hogy mennyi komplikációt okozhat, és fog okozni a sztrájk. Ez pedig még csak az egészségügyi vonatkozásának egy töredéke. Még nem beszéltem arról, hogy némely munkaadót egy cseppet sem érdekli, hogy miért nem tudtunk munkába állni. Jobb esetben szerencsétlen dolgozót nem fogják kirúgni, a BKV igen fontos ügyben kieszközölt sztrájkja miatt, hanem szépen ledolgoztatják vele a hiányzó időt, mondjuk szombaton, vagy esténként. Nagyszerű, minden meg is oldódott! Mert senkinek nincs családja, beteg anyja, akik miatt szoros időbeosztási tervet kellene fenekestől felforgatnia, csak mert a BKV sztrájkol! Felháborító, hogy a közlekedési vállalat dolgozója egyszerűen kihasználja, hogy a budapesti emberek többsége ki van szolgáltatva a tömegközlekedésnek. Itt állunk tehetetlenül a buszmegállókba, rágjuk a körmünket, hogy vajon milyen következményei lesznek annak, hogy nem jutunk el ma oda, ahová menni akartunk. De sebaj, a BKV dolgozói mégiscsak fontosabbak, mint holmi hétköznapi ember! Az ő jogaik mégiscsak előbbre valóak, mint egy átlag halandó nyűgje-baja. Igaz, hogy a legtöbbjük annyit keres, mint amennyit én csak szeretnék, na de hát valóban rajtuk áll vagy bukik minden! És tényleg… Megbénulunk, csak mert valaki a vezetőségben már megint bal lábbal kelt fel! Hogy veszik a bátorságot ahhoz, hogy megnyomorítsanak bennünket, csak mert ők jobban akarnak keresni, vagy meg akarják tartani a munkahelyeiket? Mintha másnak nem is lehetnének hasonló gondjai. Persze! Sztrájkoljanak ők is, harcoljanak a vélt jogaikért. Ezt bárki megteheti nem igaz? Dehogynem! Csakhogy minket kirúgnak, ha valami nem tetszik, mert senkinek a vacak sorsa nem múlik azon, hogy mi egyáltalán létezünk. Gusztustalan, hogy a BKV arra használja fel az emberek tömegét, hogy tehetetlen vergődésükkel megzsarolja az államot, megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését! Ez aztán igazán tisztességes küzdelem! Tisztességes dolog más kárán előbbre jutni. Mert kit érdekel, hogy netán a koraszülöttet szállító mentő még megkülönböztető jelzéssel sem jut be a babával a kórházba a káosz miatt? Hulljon a férgese, legyen jó a BKV-snak! Vagy erre nem is gondoltak? Ja, kérem szépen, talán kellene…

Na de mit panaszkodunk, hiszen annyi mindent kapunk cserébe nem? Tiszta korszerű járműveket, a menetrendet precízen betartó járatokat. Megbízhatóságot….Sőt mi több olyan olcsó nem? Nem???

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr38414610

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztrájktörő 2008.04.07. 10:31:57

Te ma reggel hogy értél be?Munkába, iskolába, vagy ahova hétfőn reggel szoktál igyekezni? Miről maradtál le, mi maradt el? Kinek anyáztál? Vagy még most is a dugóban ülsz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

limonade joe 2008.04.07. 09:47:45

Mit vagytok fennakadva? Eddig sem dolgoztak.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.07. 09:48:49

Azért annak örülök, hogy a MÁV bohóckodása nem keserítette meg az összes embert. Sztrájk és sztrájk közt van különbség. Én is azt gondolom, hogy ez most másról szól, mint a Gaskó féle vergődés. Kell tudni különbséget tenni. Az emberek szívnak, de lássuk be, nem sok egyéb eszköz van a nyomásgyakorlásra.
A BKV egy nagy pöcsedék már időtlen idők óta, és nem is fog megváltozni, csak ha az emberek felemelik a szavukat. De hogyan máshogy, mint sztrájkkal.? A lehetőségekhez képest igyekeztek korrektül intézni a dolgot.
Szépen sorban jönnek majd a sztrájkok, aztán örülhetünk (?), ha valami anarchikus- forradalmas izé nélkül megússzuk.
A fekete levesnek még csak az első kortyait szürcsölgetjük.

Igazmagyar 2008.04.07. 09:49:36

peppone.
az hogy hivatalosan mi a sztrájk célja az egy dolog.
nyilvánvalóan csak adott célokat tűzhetnek ki amguk elé ami direktben érinti őket az ágazatban, általános , politikai célokat nem fogalmazhatnak meg.

ÁMDE.
ne legyünk naívak:
az országban az összes sztrájk, tüntetés, demonstráció
(gondolj itt a kórház, eü, pedagógus..stb megmozdulásokra, és ne csak az utcai zavargásokra, kossuth térre)
mind-mind az mszp-szdsz és gyurcsány kormány áldásos tevékenysége miatt van.
A társadalom minden rétege azt akarja már hogy tűnjenek el.

Amúgy ha én BKV-s lennék basznék egy percet is dolgozni rendesen amíg ezek a tetvek 50 millás végkielégítéseket lopnak maguknak.

És azt mondom: örüljetek hogy sztrájk van nem fegyveres konfliktus.
De majd az is eljön ha pl. tömegesen lakoltatják ki az embereket rezsihátralék miatt.

Kampfer 2008.04.07. 09:50:05

Geusz!

Nem kell kiabálni, el tudjuk olvasni!!! Egyébként meg a mai bkv vezetés kb. olyan szinten van, hogy inkább bíznám egy műhelyvezető szerelőre, mint erre a sok politikacsatolt maceszfaló senkiházi szar mocskokra! Milliárdokat fizettek külső tanácsadó cégekre. Akkor mi a fasznak az a sok buzi vezető és manager oda? El lehet takarítani az összes qrva semmittevő szarházi fosarcút onnan s talán a buszokra kellene normális gumit venni s esetleg odafigyelni arra, amit egy szerelő mond! S miért van az, hogy ha leépítésről van szó, a magadfajta csak a fizikai dolgozókra gondol? A sok öltönyfaszú idióta semmittevő görények meg nyugodtan dugják csak a titkárnőjüket melóidőben, mi? Gratula neked is...
Kampfer

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:50:09

Kampfer: Nem akarlak bántani, még csak haragudni sem haragszom rád, fölösleges indulatoskodni, hiszen egyikünk sem dugóban ül, hacsak nem laptoppal nyomjátok :D
De azt remélni hogy te innentől kezdve a sztrájk miatt jobb szolgáltatást kapsz...Na az meredek!Az is igaz, hogy ebben az országban csak ütve lehet változtatni. Meg az is hogy legtöbbször ennek sincs eredménye, vagy ha van akkor azt is elcsesszük.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:53:11

Én most már azt mondom, hogy egy olyen ember kell a BKV élére mint a Bokros anno.
Legyen 15 ezer a bérlet, csak akkor legyen olyan metró mint a ruszkiknál ami még körbe is megy a városon mint egy krt. Meg duplázzák meg a vonalak számát. Rugdossák ki az aktásokat, a szerelők kapjanak szerszámokat. Így nem sajnálnám az 50 millát a vezetőtől.

Nyúl 2008.04.07. 09:53:11

"Gusztustalan, hogy a BKV arra használja fel az emberek tömegét, hogy tehetetlen vergődésükkel megzsarolja az államot, megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését!"

Minden szavával egyet értek!

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.07. 09:53:58

Kampfer: valami ilyesmire gondoltam én is. :-)
De milyen kis finom megfogalmazásaid vannak. :-)

Gabó 2008.04.07. 09:55:35

geusz!
Tudod az a kádárizmus, hogy nem merünk semmit sem visszaszólni ha nem tetszik valami. Ha szerinted itt rendben vannak a dolgok, akkor ne tégy semmit dugd vissza a fejed a homokban és élvezd tovább az életet. A létszámcsökkentéssel nincs baja senkinek, ha reális, itt viszont nem az és amíg az egyik oldalon egy 500 milliárdos beruházást nyom minden logikus magyarázat nélkül addig a másik oldalon 2-6 millioárd forint megtakarításért képes ugyanerről lemondani. Elmondanád hogy lehet a vezetés ellen sztrájkolni???

Itt már 6 éve reform van nem látod???

tese 2008.04.07. 09:57:51

Most mi van? Úgy sem lesz sosem olyan téma, amivel mindenki egyetért! Különben is felesleges vitatkozni, mert így is úgy is, mi kis emberek szívjuk meg. Ha van sztrájk azért, ha nincs, akkor meg azért. Ez mindig így lesz, de legalább össze tudják az embereket ugrasztani! Addig sem az ország problémáival foglalkozunk...

mizrolist 2008.04.07. 09:57:57

Iagzmagyar, emlékszel a 2000-es vasutassztrájkra, amikor egy hétig nem jártak a vonatok? Akkor is nyilván a coclibek ellen sztrájkolt a becsületes magyar ember :-P

Peppone, a probléma az, hogy a főváros a BKV-nak működtetésre _tulajdonosként_ egy fillért sem ad. Ez nevetséges.

Nyúl, te szimpla idióta vagy.

atka 2008.04.07. 09:58:17

Gabo!

Igen, ez igy van, de sajnos ilyen a mukahelyem, es egyelore nincs masik...no mindegy...

Nem lett jó 2008.04.07. 09:59:13

Üdv,

Komolytalan, és végtelenül demagóg írás. Szerintem jó, ha egy közös cél érdekében kiállnak egymásért az emberek, és nem köpködnek egymásra, ahogy te teszed. Ez van, szerintem bele kell férnie.

"Sajnos nekem még mindig nem sikerült megfelelő stratégiát kiagyalnom ezen időszak áthidalására"

Persze, mert mindennapos, feltétlenül muszáj stratégiát kidolgozni! Nem mást, stratégiát. Szánalom.

Kampfer 2008.04.07. 09:59:40

Peppone!!!

Eszemben sincs hogy bántsalak! Nem erről szól a történet! Nem vagyunk egy véleményen s mégis mindkettőnkről (is) szól a mai balhé!
Nem, nem hiszem, hogy a sztrájk miatt fogok jobb szolgáltatást kapni! Azt remélem, hogy a sztrájk nyomán kialakuló politikai folyamatok garantálnak majd egy karcsúsítást a bkv-n belül (leginkább a sok irodista semmittevő suckértőre és antalféle férgekre gondolok) és végre normális üzemi körülmények kialakítására fognak törekedni! Ezt remélem ettől! S azt, hogy esetleg a demszkáj és hagyó féle undorító állatok kénytelenek rádöbbenni, hogy a fák nem nőnek az égig!
Egyébként meg remélem, hogy az antal és a hagyó valami nyomorult körülmények közt fog kínok közt megdögleni! A demszkájt pedig egyszerűen csak ki kéne végezni! De ha esetleg csak eltakarodnak, már azzal is csak nyernénk!
Üdv!
Kampfer

Decoy 2008.04.07. 10:02:52

A dolgozóknak érdekeik érvényesítéséhez egyetlen fegyver, a sztrájk. Franciaországban, ha például sztrájkol a tömegközlekedés, csatlakozik hozzájuk a vasút és a légitársaság is, ha kell. És ez fordítva is működik. Mert tudják, hogy így elérhetik céljukat. De sajna Magyarországon élünk és messze még Európa. Mindenki az önös érdekeit nézi és munkáltatói oldalról is zéró tolerancia van az ezen okok miatt későkkel szemben. Franciaországban ilyenkor rengetegen biciklivel, robogóval stb. közlekednek.

limonade joe 2008.04.07. 10:03:57

Eddig is sztrájkoltak, gyakorlatilag működésképtelen volt a BKV.

degerely 2008.04.07. 10:04:22

Azért 1-2 dologgal nem ártana tisztában lenni:
a; nem az elmúlt 6 évben cseszték szét a bkv-t, hanem az elmúlt 20-ban
b; a járatritkításokat ugye a kerületi önkormányzatok nem engedték át, tehát az eredeti formájában ez már nem téma

Komolyan vicces, ahogy egyesek egyből népfelkelést vizionálnak...

Gabó 2008.04.07. 10:11:26

Deregely!
20 év ua a BKV tulajdonosát képviselő ember!!!
egyékbént meg attól hogy valami nem 6 hanem 20 éve szar még szar.
Nem járatritkítás kéne hanem járatbővítés.
Ajánlom mindenkinek a Traffic Giant nevű játékot.

Gabó 2008.04.07. 10:12:22

Bocs degerely

limonade joe 2008.04.07. 10:14:44

Megdöbbentő morális válságban volt évek óta a BKV. És ez nemcsak a vezetők hibája (hanem a "buszvezetőké" is.)
Az elmúlt három hétben 6-8 olyan eet volt, hogy bármelyikért panaszt lehetett volna tenni.
Más cégnél ha így dolgoznának, már rég kitették volna őket.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 10:16:02

Kampfer: egy kérdés, nem neked. Csak valahogy az a furcsa, hogy Demszkyt tényleg mindenki utálja. Hogy lehet hogy annyi ciklus óta mindig megválasztja valaki?
Bocs, ez tényleg OFF a sztrájkban.
Amúgy Te nyilvánvalóban optimistább vagy mind én. Jó lenne ha tényleg lenne eredménye. De szerintem akárki is jön rendbetenni, az politikai kinevezésre jön. Politikailag pedig valahogy senkinem sem érdeke ezt rendbetenni.

bazs 2008.04.07. 10:20:19

Kedves otthon ülő sztrájktörők!

Ez a sztrájk nem arról szól, hogy féltik a seggüket a sofőrök. Másképpen: szerintetek 300 megszünetendő munkahelyért hajlandó leállni ma az EGÉSZ BKV? Egyáltalán nem. Egy tendenciát akanak megállítani. Bármily meglepő számotokra, ők is tudnak gondolkodni és tudják, hogy nem frankó, hogy míg a közútfejlesztés burjánzik, addig el akarják fojtani a közösségi közlekedést. Ja és ha azt mondjátok, hogy a nép csak azt érzi, hogy szivatja őt a sztrájk, akkor ha a sztrájk eredményes lesz, ők csak annyit éreznek, hogy jé, most jobb lett, vagy jé, nem töröltek el járatokat, milyen jó, hogy sűrűn járnak... Szóval hálásak lehetnek annak, amit eleinte utáltak, miközben azt se tudják, mi történt, miért csinálták. Elég naiv felfogás, hogy azt kell cselekedni, amit a nép óhajt. Akkor vajas kenyeret osztanának minden reggel, ingyen ebédelhetnél, ingyen vacsorázhatnál, hadd ne soroljam, hogy ez hova vezet, egy ilyen álomvilágot már megéltünk, nem is olyan rég...

bazs 2008.04.07. 10:24:12

Kedves Peppone!

Ismered azt, hogy "kenyeret és cirkuszt"? Kombinókkal sok a gond, sok pénz megy el rá. A hazai villamosparkot frissíteni kéne a Ganzzal karöltve, csakhogy a Ganz pályázatait lesöpörte a vezetés és a Siemensét meg nyalta-falta, noha többe került. 4-es metró szép és jó, csak szart se ér, most is mit szenvednek vele. Hát ezért.

Bit Rot 2008.04.07. 10:25:18

Egy másik blogban olvastam:

Prága havibérlet: kb. 5000 Forint
Jegy (90 percig érvényes): 200 Forint
(Hasonló méretű tömegközlekedés, mint a Budapesti.)

Pityu 2008.04.07. 10:26:55

Minél több hozzászólást visszaolvastam. Igyekeztem mindkét oldalról. Akik höbörögnek nyugodtan kitalálhatnak valamit és ötletüket megsúghatják a szakszervezeteknek, hogy miként léphetnének fel a következők ellen:

- járatritkítás/-írtás: némelyik viszonylaton duplájára növő követési idő, esetleg totális járatmegszünés, átszállások számának növekedése...magyarul a szolgáltatás minőségének romlása. Tehát neked sem mindegy, hogy jön-e busz/vili, vagy nem...

- evvel járó elbocsátások: te is mindent megtennél, hogy ne dobjanak ki, nem igaz? A mai világban már az ember örül, ha van munkája, és megpróbál két kézzel kapaszkodni azért, hogy el ne veszítse... Sőt, mások többre is képesek...

- autóbuszüzemegység-/remízbezárás: jó fekvésű telek eladása vmi ismerősnek, de csak úgy h zsebbe is jusson valamicske... És abba is bele kéne gondolni, hogyha lerobban egy busz, akkor mire a távoli garázsból odaér az adott forgalmi számba a busz, addigra lemegy a nap. (VTT-nál: 17-18 körül eseményes volt egy buszuk és az a forgalmi szám aznap este ki is maradt, nagy szívás volt...Igaz az más tészta, de példaértékű)

- szerintem elegük is van abból, hogy látják mennyi minden pénz folyik el értelmetlen célokra (ismétlem magam: zsebbe is), például: M4, tanácsadó cég..., hogy NEM JUT az alapszolgáltatásra, és így az utasokon akarnak spórolni?

Miskolc volt Budapest főpróbája...Akkor még nem hittem el...

Tudjátok, egyszer betelik az a bizonyos pohár...Íme.

Üdv,
Pityu

limonade joe 2008.04.07. 10:27:00

Nem tudom, miért a hisztéria. Az Index cikke alapján nem túl jelentős a járatritkítás. Ezen kívül több olyan új járat lesz, vagy meghosszabított már meglévők, amelyek bizonyos útirányokat erősítenek.
Csakféltik a munkhelyüket, mert nehezen találnak olyat,ahol ennyire nem kell dolgozni.
Ez a sztrájk csak azt célozza, hogy fennmaradjon a trágyadomb.
Mocskos BKV, salalalala!

mizrolist 2008.04.07. 10:33:23

limonade joe, itt egy összefoglalás az utolsó verziós paraméterkönyv változásairól: www.veke.hu/param2008/parameterkonyv2008_0404.pdf

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 10:36:16

limonade joe: ha van egy kis idod, olvasd el a bkvfigyelo blognak a jaratritkitashoz tartozo osszes cikket. Erdemes. Sokkal arnyaltabb, mint az indexes iras.

Pityu 2008.04.07. 10:37:07

Aki azt hiszi, hogy a BKV drága, akkor az mit fog gondolni akkor, ha bevezetik a km-arányos díjazást?:)
Most annyit utazol, amennyit nem szégyelsz, de utána? Hajaj... Bele kell kalkulálni a kiépítés több milliárdját is, amit majd a befektetőnek X év alatt be kell h hozzon. Akkor fogjátok majd szidni igazán a BKV-t...


Gabó:
a Traffic Giant jó játék, csak kár h nem lesz 2. része... :(


Bazs:
A Kombájnokkal kapcsolatban pedig csak ezt tudom mondani: macinak van és barna :D
Az M4et meg már most is utálom...mert ÍGY értelmetlen. Főleg, ha körülötte mindent megszüntetnek...ez lenne a nyugati felfogás?? Minél nagyobb felhajtás annál több zseb (nincs ebben semmi összeesküvés-elmélet). Jaj, meg csak megemlítem, hogy ...hmhmhhm... Bocskai úti megálló, aztán meg mindenki gondoljon, amire akar. :):)

limonade joe 2008.04.07. 10:38:16

mizrolist:Ezt már láttam. Lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet, de mi ebben a botrány, azon kívül, hogy nem 3 60 a kenyér, és nem kolbászból van a kerítés, és bérletet kell venni?

oTTo$$ 2008.04.07. 10:42:37

ha nem ersz be idoben mert sztajk van fel kell kelni 5 orakor azt akkor beersz !! vegyel biciklit! de mindegy is csak old meg!! itt minki csdar ksirni tud!
szanalmas!
vallalni kene vegre a sajat eleteteket a problemaikkal egyut !
UFF

weid 2008.04.07. 10:45:37

Mér' van áthúzva a mentő a postban?
Ők nem sztrájkolnak, úgy tudom.
És tudnak is haladni (pl. ugye a villamossín töküres)

Várnék én ebből az esszéből egy átdolgozott kiadást...
Vagy egy epilógust legalább. :)

Pityu 2008.04.07. 10:45:54

jómagam:

mielőtt félreértenétek a medve külső borítására gondoltam...

limonade joe:

jogos, de ez csak az első felvonás... (eddig 6, mostani) 2 milliárdért kinyírni a közösségi közlekedést? Az a BKVnak semmi...
"nem kell dolgozni"? - ezt biztos te sem gondolod komolyan. Ha bárkit kirúgnak bárhonnan, alapból nehezen kap munkát...akkor van esélye, ha van ismerőse valahol.

Trágyadomb, trágyadomb, de a szkarabeuszokat fent kell keresni :):)

Olvasásra ajánlom, főleg a V30ra vonatkozó részt:
index.hu/politika/belfold/budapest/sofor5869/

Nyuus 2008.04.07. 10:46:16

Úgy látom, sokaknak nem esett még le, hogy ez a sztrájk nem a fizetésekről szól... hanem a ritkításról, és arról, ami ezzel jár: csúcsidőn kívül kevesebb jármű, kevesebb sofőr, kevesebb lehetőség. Igaz, ajánlottak a tárgyalások során fizetésemelést, de olyan egyéb feltételeket is, hogy csak nna. És ebbe a BKV dolgozók, szerintem helyesen, nem mentek bele. Ezt most értünk is teszik :)
Nem az a megoldás, hogy megkurtítják a járatokat, hanem az, hogy ésszerűen átszervezzék (volt erre példa a budai villamosok esetében, vagy most a paraméterköünyvben is van)!!! Illetve azokat a részlegeket kellene átgondolni, akik a "szellemi" részt végzik, biztos vagyok benne, hogy a csodás vezetőségben van 1-2-sok olyan ember, aki nem is kell oda :)

a svéd 2008.04.07. 10:46:28

haha... vicc ami itthon megy.

olyan jó néha hazajönni. mindig jól esik később távozni...

limonade joe 2008.04.07. 10:46:40

Ebben az országban Rákosi, Kádár, Orbán és Gyurcsány azt akarta elhitetni, hogy az állam mindent megold.

SoDI · http://sodi.freeblog.hu/ 2008.04.07. 10:49:45

Ilyet ír:

"senkinek a vacak sorsa nem múlik azon, hogy mi egyáltalán létezünk"

És eközben nem bír ám leesni neki, hogy ha senkinek sem kellő, jelentéktelen munkát végez, akkor ezért elsősorban saját magát kell hibáztatnia, elvégre akármi is az az önző kis világában, aminek az elvégzése olyan fontos a számára, ha nincs kellően sok ember, akinek ez nélkülözhetetlen, akkor teljesen felesleges, és hiábavaló tevékenységről van szó, így pedig maradna inkább otthon tévét nézni, esetleg előtte sorban állni a munkanélküli hivatalban egy másik, értelmesebb elfoglaltságért.

Az, hogy felesleges munkát végez, érv a szemében, ahelyett, hogy szemlesütve hallgatna róla. Beszarok, komolyan mondom...

Amíg az emberekben nem lesz meg az egészséges szolidaritás a döntéshozókkal szemben harcoló sorstársaink felé, addig tényleg bármit megtehetnek velünk a globalizált pénztőke szervilis kiszolgálói. Ezt kéne felfogni, és nem egy nehézkes munkanap miatt siránkozni.

Egyetlen nap még senki életét nem tette tönkre!

Mindeközben szerencsére az emberek túlnyomó többsége belátja, hogy ez a munkabeszüntetés az ő érdekét is szolgálja, hiszen (ahogy a Kuruc.info hídblokádja idején is ez volt a helyzet) az olyan ember, aki nem képes azonosulni a közös távlati célokkal, és emiatt vidáman elviselni az apró személyes kellemetlenségeket, az nemes egyszerűséggel az áruló kategóriájába sorolandó.

Enmera 2008.04.07. 10:50:45

Ez az ország megérdemli azt amit kap!

Már rég letoltuk a gatyánkat, előre is dőltünk, már rég be is tették és már fáj is mindannyiunknak, de ha vki kihúzza a derekát és azt mondja hogy ezt nem tűröm tovább, akkor a többi lenyomja a fejét és azt mondja "tűrd csak tovább mert nekünk is fáj". Erről szól ez a cikkecske...

Így mi meg is érdemeljük a nagy államháztartási hiányt, a hatalmas államadósságot, a rohadt sok járulékot amit a fizunkból vonnak - arányaiban az egyik legmagasabbat Európában - , a rég nem látott nagyságú munkanélküliséget, és a minimális gazdasági növekedést magas inflációval társítva. És még mindig vannak akik mindehhez helyeselnek.... Merthogy ez szügségszerű - a vízfejűséggel és a "tanácsadókank" juttatott milliárdokkal egyetemben.

Hát akkor tűrjük csak tovább hogy fáj....

mogyoró 2008.04.07. 10:50:59

Nagyon tetszik,hogy mindenki azzal jön- ezt előre tudtuk , meg kellett volna oldani...
DE mit tegyen az akinek nincs autója? nincs felesleges 5000 Ft-ja taxira? nincs közelben lakó ismerőse aki bevigye dolgozni és mégis műtétek, betegek várnak rá?

Az gyalogoljon nyugodtan akár 50 km-t is, hogy ellássa a feladatát.

Holnap majd az egészségügy fog sztrájkolni...Értetek... Bár az én fizetésemért...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.07. 10:53:47

Igazmagyar jól mondja, mindenki sztrájkoljon, sőt, legyen forradalom is, akkor kezdődik majd a jó világ, ettől minden rendbejön egy csapásra, beindul a gazdaság, becsületesen dolgoznak az emberek, mindenki adózni fog, mint a kisangyal, csökkennek az adók, nőnek a bérek, terem a tőke...

Fugu 2008.04.07. 10:54:10

London Underground Song

Some people might like to get a train to work
Or drive in in a Beamer or a merc,
Some guys like to travel in by bus,
But I can't be bothered with the fuss today
I'm going to take my bike,
Coz once again the Tube's on strike.
The greedy bastards want extra pay
for sitting on their arse all day
even though they earn 30K .
So I'm standing here in the pouring rain,
Where the fuck's my fucking train?

London Underground
London Underground
They're all lazy fucking useless cunts
London Underground
London Underground
They're all greedy cunts I want to shoot them all with a rifle.

All they say is "Please mind the doors",
and they learned that on the two day course,
This job could be done by a four year old.
They just leave us freezing in the cold.
What you smell is what you get
Burger King and piss and sweat
You roast to death in the boiling heat,
With tourists treading on your feet
and chewing gum on every seat,
so don't tell me to "Mind the gap"
I want my fucking money back.

London Underground
London Underground
They're all lazy fucking useless cunts
London Underground
London Underground
They're all greedy cunts I want to shoot them all with a rifle
LaLaLaLa
LaLaLaLa

The floors are sticky and the seats are damp,
Every platform has a fucking tramp,
But the drivers get the day off when we're all late for work again,

London Underground
London Underground
WaWa Wankers , They're all Wankers ,
London Underground
London Underground

Take your Oystercard, and shove it up your arsehole.

limonade joe 2008.04.07. 10:56:11

Pityu: Olyan erkölcsi válság van fent és lent, hogy ebből kellene kimászni. Fent is, mert ezek a végkielégítések joggal borzolnak, de amit látok a napi gyakorlatban az felháborító. A BKV közönségszolgálatának a számát már lementettem a telefonomba. Csak azért nem telefonálok naponta, mert nincs rá időm, ügy lenne.
Ha mindenki másra mutogat, az nem fog menni. Felelőst mindig lehet találni, egy rakás szinten megdöbbentő mértékű ferdítés. Mindenki politikai érdekeinek megfelelően hazudik. 4 évente máshonnan eszük meg a kefét.
Egy rakás dolog olyan szinten van ebben az országban, hogy az finanszírozhatatlan. Hogy lehet adót, járulékot csökkenteni,ha mindent az államnak kell fizetni?

limonade joe 2008.04.07. 10:57:53

Kasza, vasvilla! Politikai elit, takarodj!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.07. 10:58:30

otto$$,
Vegyük azt, aki mondjuk Nagykovácsiban lakik, ahová csak BKV jár, se Volán, se vonat.
Teljesen logikus, hogy nagy hirtelen vesznek egy biciklit, és minden edzés nélkül letekernek 15 km-t a hegyen át, ezt ugye bárki meg tudja tenni, így gondoltad, igaz?

limonade joe 2008.04.07. 10:59:21

Hogy miért kerül a bérlet a prágai duplájába. Mert kétszer annyian lógunk.

Igazmagyar 2008.04.07. 11:00:07

A GYURCSÁNYDIKTATÚRÁT EL KELL SÖPÖRNI!

Addig csak a nyomor, az elkeseredés, a széthullás, a megosztottság..tb. lesz magyarországon.
Miközben a politikai elit szétlopja magának az országot.
Ez a tetű mire fel kap 50 milliót?
És el ne hoggyétek hogy az sok!
Gyurcsány-kóka és a többi féreg milliárdokat nyúl le!

limonade joe 2008.04.07. 11:00:36

Ördögi kör: Azért csalunk adót, mert az magas, azért mert adót csalunk.

SoDI · http://sodi.freeblog.hu/ 2008.04.07. 11:01:34

limonade joe: Nyilván a prágaiak is lógnak.
A különbség ott van, hogy minden normális helyen egyenlő arányban finanszírozza a közösségi közlekedést az állam, az önkormányzat, és az utazóközönség, míg nálunk Demszky teljesen ki akar vonulni belőle, ami egy egyrém.

mizrolist 2008.04.07. 11:03:42

limonade joe, az a baj ezzel az új tervezettel is, hogy olyan viszonylatokat ritkít, ahol most is tömeg van, mint pl. a 14-es villamos.

Pityu 2008.04.07. 11:04:27

limonade joe 2008.04.07. 10:56:11

Egész hsz-oddal egyetértek. A "kefeevéssel" különösen.

Még avval is, hogy vannak olyan BKV-dolgozók, akik nem jól végzik munkájukat. Szerencsére kevés ilyennel találkoztam, de vannak. Mindenhol vannak.
De az egy másik blog :)

De sokan nem értik meg, hogy nem egy könnyű munka a BKV-nál dolgozni, igaz ők vállalták, de nem könnyű... (nem vagyok BKV-s)

mizrolist 2008.04.07. 11:05:29

Igazmagyar, a jobboldali klientúra ugyanezt csinálta ugyanígy, amikor tehette (sőt, abban az időszakban lett nyilvánvaló, hogy fent mindenki a lenyúlásra játszik... 90-98 között nem lógott ki annyira a lóláb, ügyesebben titkolták)

Enmera 2008.04.07. 11:05:48

SoDI!

Demszkyvel kapcsolatban sok agyrém van, a legnagyobb az, hogy ciklusok óta azzal nyeri a főpolgármesteri címet, hogy "megépítem a 4-es metrót!". Kíváncsi vagyok így, hogy már pár méterecske jópár milliárdból elkészült már megszavazzák-e mégegyszer vagy sem.

limonade joe 2008.04.07. 11:06:14

Abban biztos vagyok, hogy nem annyian lógnak mint nálunk. Mi még rosszul is érezzük magunkat, ha jegyet veszünk, hogy nem vagyunk elég tökös legények. Egy igaz magyar nem vesz sem jegyet, sem bérletet, mert ezzel elismeri a gyurcsányizmust.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 11:07:28

igazmagyar: hogy nem faradsz mar el. :) :))) erre senki nem vevo itt. :)

limonade joe 2008.04.07. 11:09:06

Mizrolist: Végre egy konkrét példa. Én a XVII-ben lakom. három olyan járat van, amit meghosszabbítanak, és nekem, kerületi lakosnak, igen jól jön.

limonade joe 2008.04.07. 11:10:16

Mizrolist: Valóban: Ne felejtsük '98-02-őt, a rendszerváltás utániidőszak legsötétebb 4 évét.

limonade joe 2008.04.07. 11:10:55

Igazmagyar, van bérleted?

Zappa 2008.04.07. 11:16:30

Gaskó elvtárs meg jól el van. Függetlenített szakszervezeti titkár, emellett meg vállalkozó (bizony), és pénzügyi tanácsokat osztokat a MAXSERV Gazdasági Pénzügyi Tanácsadó Kft-n (1148 Vezér utca 149/C).
Igazi kommunista bérenc. A neobolsevik (magyarul "új többség") jeles képviselője.

limonade joe 2008.04.07. 11:19:48

Igen, Gaskó nemzettárs, az új többségből.

Kampfer 2008.04.07. 11:22:52

Doris! Kézcsókom!

Igen, talán a megfogalmazás túl indulatos, de egyszerűen nem tudok másként beszélni a demszkáj, hagyó, antal, kondorosi, somlyódi és efféle undorító, szánalmas mocskos lényekről! Még a látszatát is el akarom kerülni, hogy embernek tekintem ezeket a lényeket, mert nem. Egyszerűen csak egy selejtes élősködő parazita undormányoknak tartom ezeket s eképpen is kezelem őket, eképpen is tudok csak írni ezekről...!

Nyúl!

Te egy nagyon egyszerű, nagyon hülye valaki lehetsz...!

Peppone!

Hát nem tudom, hogy ez a demszkáj hogy maradhatott itt ennyi ideig. Legutóbb nagyon szorítottam a Tarlósnak, sajnálom, hogy nem jött össze...! De legalább láthattam, ahogy ezt a darab sz*rt jól megdolbálják tojással, s az újkori magyar történelem legszánalmasabb beszédét sikerült ennek a libsi mocsodék féregnyúlványnak elmondania! Túl magas volt az ára, s nem is érte meg, de azért az szép volt! De mindenkinek jobb lenne, ha egyszerűen megdöglene ez a libsi féreg!
Üdv!
Kampfer

Igazmagyar 2008.04.07. 11:26:24

Demszki az egyik legnagyobb tetű.
Szétlopja a fővárost a csókosaival.
Miatta van tulajdonképpen a sztrájk is, legalábbis közvetlenül ő az oka,
persze a puszipajtásai 50 millát lopnak közpénzből az nem gáz, csak az hogy az elnyomott proli sztrájkol a jogaiért.
UNDORÍTÓ BALLIB DIKTATÚRA!
Bármi áron el kell söpörni!

mizrolist 2008.04.07. 11:26:58

Kampfer, Tarlóssal sem lett volna jobb semmiben; az a fickó is megérett egy alapos pszichológiai vizsgálatra...

limonade joe, és amellett, hogy hosszabbak lesznek (ami speciel az első tervezet elleni össznépi felzúdulás eredménye), milyen sűrűn járnak? (esetleg viszonylatszámot is írhatsz...)

limonade joe 2008.04.07. 11:27:19

Igazmagyar! Van bérleted?

Peter ur 2008.04.07. 11:32:04

Egy kis szöszent

1. BKV sok alapvetöen a járat ritkitások ellen emelték fel a hangjukat ami értelem szerüen elbocsátásokat is von maga után

2. csak az tud sztrájkolni akinek erre lehetősége van, egy magán cégnél alapból munkanélküliek lennének a dolgozók.

3. ma is napközben órákba tellik eljutni bp egyes pontjaira, járatritkítás után ez még nehezebb és hosszab lesz.

4. Egyet nem értek miért nem lehet egyes részeken magánkézbe adni a viszonylatok üzemeltetését, mert kiderülne hogy lehet nyereségessen is müködni?

5. A költségekben jelentős hányadot képvisel mindenhol a bér és ahhoz kapcsolodó kiadások, de nem a kis embereké hanem a vezetőké 1 vezető = 10/30 dolgozó bérét teszi ki innen javaslom a BKV-nak ne a mezeidolgozokat építse le hanem a vezetőséget csökentse, nem kell 10-200 nagy fönök elég lenne 5 is.

DArchAngel 2008.04.07. 11:34:07

Az a baj, hogy hiába fújtok az egyszerű buszvezetőre, nem az ő fizetésén borul el a BKV költégvetése. A sztrájk csak annak a tünete, hogy a BKV - mint az egész ország - hosszú évek óta züllik és szétlopják. Fejétől bűzlik a hal...

limonade joe 2008.04.07. 11:34:38

Mizrolist: 9, 69, Keresztúr busz.
Azt is írjátok példának, ahol sűrűsödik, mert van. Az, ha hajnalban vagy hétvégén 15 percenként jár, nem tragédia.
Senki nem utazott még itt majdnem üres buszon? Mindenki mindig csak zsúfolt járaton?

Kampfer 2008.04.07. 11:35:36

Mizrolist!

Nos, valóban sajátos emberi és politikai jelenség, ez tény. Nem is mondom, hogy illúzióim lettek volna a kánaánt illetően, de abban biztos vagyok, hogy ezt az elmebeteg idióta lib férget még annak árán is takarítani kellett volna, ami kockázatot a Tarlós jelentett. Szerintem nem lett volna nagyobb kockázata Tarlós személyének, mint amekkora kárt jelent ez a szájbatekert tojásfogó szemétbánya paraszt!
Talán a prioritások mások lettek volna s nem egy szerencsétlen Turulmadár lett volna a főváros legnagyobb ellensége, hanem az a káosz és financiális válság, amiben ma van! Talán ebből a szempontból jó lett volna egy váltás.
Üdv!
Kampfer

Sztrájkoló 2008.04.07. 11:40:37

Péter úr.

2-es pont nem igaz.

Úgy a magáncégnél mint a nem állami multiknál (kereskedelem vagy bármi más) lehetne sztrájkolni, főleg budapesten és észak-nyugat magyarországon.

Pl. a multicégeknél már szakemberhiány van, de pl. a kereskedőknél is súlyos eladóhiány.
Nem tudná őket kirúgni ha egységesen sztrájkolnak.

De épp emiatt a nagyfejű magános sem rúgdoshat ki mert nem kap elég szakembert, aztán csinálhat mindent maga.Ráadásul megbüntetik.
csak ehhez nagy szakszervezetek kellenek, pl. kereskedelmis szakszervezet, mérnök szakszervezet, takarítók szakszervezete (:-)))) ésatöbbi, mint nyugaton.

Ebben a birka, vesztes országban ezzel szemben csak a volt régi szakszervezetek maradtak meg mint a mávé, vagy a közlekedésieké, a többi nincs sehol.
(még van a pedagógus, meg az eü de azok teljesen más kategóriák a nyomásgyakorlásnál, mert az eü nem sztrájolhat, a pedagósusok sincsenek direkt kihatással a gazdaságra)

limonade joe 2008.04.07. 11:43:26

Kedves sztrájkoló! Eddig sem dolgoztatok. a legnagyobb trágyadomb a BKV. Ha egymagáncégnél így dolgozna egy ember, annak már annyi lenne.

Kampfer 2008.04.07. 11:47:46

Carnivora!

Ez őskemény!!! Persze sokkal egyszerűbb szidni a sztrájkot, mint belegondolni az okaiba!
Ilyenekért Kínában a hagyómocskot és az antalparaszt féregnyúlvány szart is tarkóba lőnék a szar fiacskájával együtt! Anyu meg mehetne valami lágerbe internáltnak! Röhej ez az ország...!
Kampfer

Alf (törölt) 2008.04.07. 11:49:58

Nagyon szép, nagyon szép.

Szidjuk a sztrájkolót, aki biztos JÓKEDVÉBEN sztrájkol.

És hunyjunk szemet azok felett az intézkedések miatt, amelyek ide juttatták a BKV-t.

És adjunk a korrupt BKV vezéreknek 60 milliós végkielégítést, miután olyan szerződést kötöttek, ami napi 40 milliót vesz ki a BKV zsebéből.

A kurvaanyját a buszsofőrnek, akinek persze szintén nincs eltartandó családja, anyja, ilyesmi (vagy ha van is, akkor kurva).

És a 4es metró + százmilliárdjai, az idióta járatritkítási tervek, stb, stb, ami mindennek az okozója, az mind rendben van.

gratula a cikkhez.

Bander 2008.04.07. 11:51:28

Igazmagyar: Jesszusom Igazmagyar!!Olyan sötét vagy, hogy az már szinte hihetetlen!!!!Az ilyen emberek miatt tartunk itt!!Akik keltik a feszültséget, és gyűlölködnek!Az ilyeneket kéne elzavarni mint amilyen te vagy!Örökre el az országból!!!!!

limonade joe 2008.04.07. 11:54:37

Kampfer: Oka mindig mindenkinek van a sztrájkra. Szerintem sztrájkoljon mindenki. Okot lehet találni.

Kampfer 2008.04.07. 11:56:33

Limonade Joe!

Csak két dolog. Az egyik, hogy nyilván mennek töküres buszok és villamosok, több ok miatt is. Ha 30 percenként jár egy villamos, szar se fog rá várni, megy üresen! Továbbá ebben az is benne van, hogy a bkv szervezeti szempontból s ügyfélkapcsolati szempontból is kb. annyira rugalmas, mint egy bazalttömb! Szart sem tudnak se az utazási szokásokról, sem az igényekről! Szóló buszokat járatnak szarrázsúfolva néha a külvárosokban, máskor pedig csuklósokat erőltetnek egész nap olyan viszonylatokon, ami a szólót simán elviselné! Ez azért nem a dolgozók hibája!
A másik dolog, hogy azért ne jelentsél már ki olyat, hogy eddig sem dolgoztak a bkv-nál! Azért a buszok, villamosok nem maguktól mentek, nem maguktól javultak annyira, amennyire! Továbbá a hálózatot sem az angyalok tartották karban!
Talán rá kéne döbbenni, hogy a valódi károkat az antalféle szarházi maceszfaló söpredék okozza pusztán azzal is, hogy élnek! Nem a bkv dolgozó tehet a színvonaltalan személyzeti politikáról, a kritikán aluli kommunikációról, a köztörvényes bűnözést jelentő managementről és a politikai támogatással bebetonozott féreg vezetésről!
Üdv!
Kampfer

KalitkA · http://xstudio.hu 2008.04.07. 11:57:06

Érdekes módon ugyanannyi idő alatt beértem ma biciklivel, mintha tömegközlekedéssel mentem volna.

Csak venni kell a fáradságot egy kis tekeréshez...

_haha_ 2008.04.07. 11:57:38

Egyetértek Sztrájkolóval! 2003-ban egy nagyon nagy (ááááámerikai) multicégnél vezettem egy telemarketing osztályt és drasztikusan (teljesíthetelen) megemelte a management a teljesítmény szinteket. Mondtam itt mindenki fel fog állni.A lényeg, hogy izmoztak két napig, be se engedtek az irodába, majd két nap múlva távirat!!!! (hogy hivatalos legyen), hogy sok szeretettel várják a dolgozó népet az eredeti feltételek mellett. Ehhez csak az kellett, hogy mindenki bejelentse, köszönjük szépen.

akárki 2008.04.07. 12:00:44

Látom, azért ide is összegyűlnek a hülyék... (Pl. Igazmagyar 09:26:37 és társai)

limonade joe 2008.04.07. 12:03:54

Kampfer: Nekem annyi elég volt, hogy maceszfaló. Előbb tedd tisztába magadat!

mizrolist 2008.04.07. 12:07:57

limonade joe: igen, a Keresztúr-busznál sűrítés és a helyzet javítása van, de a 9-es és a 69-es ritkul (márpedig a 9-es jelenleg is eléggé kihasznált járat - a másik kettővel nem utaztam...)
Az zavar, hogy a helyzetet javító intézkedésekből nem láttam túl sokat.

limonade joe 2008.04.07. 12:11:53

9-es kijön Keresztúrig, 69-es továbbmegy az Örsig. Nyilvánvaló, hogy nem a javításról szól ez a csomag, hanem költségmegtakarításról, de vannak ilyen elemek is. Kérdés, hogy a jelenlegi helyzet hogy finanszírozható.

Zsurmi 2008.04.07. 12:12:37

Nyafi-nyafi-nyafi! Mindig csak a másiknak van kötelezettsége.

Sok-sok éve nem volt BKV sztrájk. Időben szóltak, meg lehet szervezni. Egyébként sok baj van a BKV-vel de ez most korrekt módon intézték.

A MÁV szakszervezetének utolsó pillanatban bedobott, finoman szólva is zsarolás szagú sztrájkjáról egy büdös szót nem szólsz. Az nem baj.

atka 2008.04.07. 12:12:43

Kedves Igazmagyar!

Csak azt ne mondd már, hogy a jobboldalon mindenki szent és becsületes és eszébe sincs zsebre dolgozni...na de sebaj, a mi adónkból teszik mindannyian, oda se neki....

mizrolist 2008.04.07. 12:13:26

Idézet a BKVFigyelőről:

tátrás 2008.04.07. 11:54:50
Sztrájk: az érdekérvényesítés eszköze. Igen, érdekünk, hogy ne rúgjanak ki 300 olyan embert, aki produktív munkát végez. De nektek, utasoknak nem érdeketek? Egy villamosvezető kiképzése fél év. Addigra tud annyit, hogy el lehet engedni a kezét, mehet vizsgázni, aztán utasokat is szállíthat. A metrónál még több idő. Már írtam, hogy ezalatt a fél év alatt a fizetés a minimálbér napi 7 órára eső része, amikor én jártam, cirka 45E volt a tanulófizetés, amiért az ember bejárt tanulni (7 óra) meg otthon megtanulta amit kellett (3-5 óra). Ha egyszer végre lesz hálózatfejlesztés, akkor ugye jól jön, ha nem fél évet kell várni, hogy legyen elég vezető? És mi a helyzet a műszaki kiszolgálószemélyzettel? Őket nem lehet fél év alatt 2-3-5 különböző típusra kiképezni! Ha végre lesz pénz normális karbantartásra, akkor ki fogja javítani a járműveket? (Pláne, hogy gyakran 3-6 óra van a napi vizsgálatok, javítások elvégzésére nem egy, hanem akár 50-60 jármű esetében.) Már persze ha lesz pénz. Ahhoz hogy legyen, ki kell kényszeríteni. ÉS MOST TESSÉK FIGYELNI, HŐBÖLGŐK, ELÉGEDETLENEK, KRITIZÁLÓK ÉS EGYÉB SIRÁNKOZÓK! Miután leírtátok nekünk hogy kapjuk be, szopjuk le és szakadjunk meg, ragadjatok tollat, levélpapírt és egyéb kelléket, és sírjátok el a bánatotokat az ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐTÖKNEK!!! Ha már a ti pénzeteken döntéshozó pozícióba került, ahol elvileg titeket képvisel, tessék rájuk hatni, hogy azok meg hassanak a polgármesterre, hogy az meg hasson a fővárosi polgármesterre, hogy TESSÉK KIFIZETNI A BKV-NAK AZT A PÉNZT, AMI JÁR!!! Nem tűnt fel, hogy amit ideírtok, annak vajmi kevés politikai súlya van? Ez pedig már politikai kérdés. Ja, még valami. A szakszervezetek kitartanak a követeléseik mellett. Amíg nem teljesülnek az elvárható szinten. Hány sztrájk kell ehhez? Attól függ, mekkora politikai nyomás éri a döntéshozókat. Ergo, a jól felfogott érdeketek, hogy addig rugdossátok a képviselőitek seggét, amíg nem teljesülnek a szakszervezetek által sztrájkkal megerősített követelések. Láthatólag a BKV vezetésének az érdeke is egybeesik ebben az esetben a szakszervezetek törekvéseivel, tehát NEM érdeke a sztrájkfenyegetéseknek elejét venni. Ez újabb sztrájkokat jelenthet. Tiétek a választás: Politikai nyomásgyakorlás kontra pusztába kiáltott szó. Lehet dönteni.

limonade joe 2008.04.07. 12:17:47

atka: Nem érted a helyzetet. A jobboldal zsebre dolgozása nemzeti érdek, a nemzetgerinc megerősítése. Antall óta ez a programjuk.

mizrolist 2008.04.07. 12:24:40

limonade joe, a 9-es csak este és hétvégén megy majd ki Keresztúrig, hogy pótolja a leállított 62-est.

limonade joe 2008.04.07. 12:26:07

De kijön. Az a kérdés, hogy a pohár félig üres, vagy félig teli.

atka 2008.04.07. 12:30:00

Jaj limonade joe, ne haragudj, erre nem is gondoltam...micsoda butuska vagyok....:)
A francba végre ezzel az ellenségeskedéssel és az összes *** politikussal, kezd elegem lenni ebből az országból...jójó, tudom, el lehet menni, de bakker, én ide születtem, itt vannak a családom és a barátaim, itt akarok(tam) élni...de nem hiszem, hogy sokáig birom...
rossz vicc.....

Bit Rot 2008.04.07. 13:01:13

"A jobboldal zsebre dolgozása nemzeti érdek, a nemzetgerinc megerősítése. Antall óta ez a programjuk. "

Inkább az ő zsebük mint a Siemens-é.

(De leginkább senkié. Apropó, havi 9 milliós jegyzőkönyvvezetés nem a baloldali főváros vezetése alatt történt?)

Kampfer 2008.04.07. 13:03:09

Limonade Joe!

Háááát, pedig akár tetszik, akár nem, ezek a tények! Egyébként pedig nem emiatt szar a főváros vezetése! Ettől még lehetne jó! De az, hogy nem gyakorolják a tulajdonosi kötelezettségeiket, csak a jogköreiket, ez azért több, mint pofátlanság!

Mizrolist!

Ez egy jó ötlet volt, idemásolni a Figyelőről, mert ott azért tényleg érdekes dolgok derülnek ki a másik oldalról is! Nagyon sok bkv dolgozó leírta már, hogy sajnos a vezetés a gátja szinte minden normális kezdeményezésnek s a napnál is világosabb, hogy szarnak bele az egészbe, az a csoda, hogy még ennyire is ment ez a vállalat!
Üdv!
Kampfer

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.04.07. 15:37:01

A bkv sztrájkkal amúgy nagyjából egyetértek, mert Demszkyék tényleg szétverték a céget, a buszok siralmas állapotban vannak, az önkormányzat nem támogat semmit, stb. Egy-két ilyen napot kibírunk. A Gaskóék meg kapják be.

Ja, ezt akartam hozzáfűzni a szolidaritás témához: masikmagyarorszag.blog.hu/2008/04/01/szolidaritunk_wazze

hivatásos naplopó 2008.04.07. 18:05:57

Bocsanat, hogy nem olvasok vegig mindent es bocsanat elore a vulgaris stilusert.

A nagy budos loszart az utasokert sztrajkoltak. Azert volt, hogy oket ne rugjak ki. Ezzel engem es meg sok mas embert megszivattak.

A celjuk pedig teljesen veletlenul esett egybe az atlagember erdekevel. Csak ti olyan birkak vagytok, hogy ezt be is veszitek, hogy ertetek volt.

Kampfer 2008.04.07. 19:56:40

Naplopó!

Ha a célok egybeesnek az utazók céljaival, vagyis közösek az érdekek, akkor nem az utasokért is csinálták??? De javíts ki, ha rossz a logikám...! :)
Kampfer

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.07. 20:56:38

már bocsánat, de az írás egyrészt gyenge, másrészt igen erősen ferdíti a tényeket.

1. a sztrájk célja az volt, hogy esetleg a kedves városháza felfigyeljen arra, amit a bkv-val kapcsolatban mint tulajdonával művel.
2. igenis az utazóközönség érdeke is, hogy legyen bkv fél év múlva is. ugyanis lehet hogy szar, de mint ma is látni lehetett, ha csődbemenne, csak még szarabb lenne. ezt jó lenne ha itt is mindenki a fejébe vésné.
3. érdekes, akármilyen paréj is tud lenni a magyar, a mentőt csak elengedték, és 90% fölötti arányban így is odaértek mindenhova.
4. speciel ez a "hű de mennyit keres" ez kurvára tetszik. dolgoztam 8 évet a bkv-nak, hidd el, nem álomfizetésért. összetéveszti a cikkíró a vezetéssel. az átlag bkv-s úgy 100-110 körül visz haza, a metrósok meg talán annyit se. hogy a cikkíró is el tudja helyezni ezt az összeget, a budaörsi gyártelepen a kézi raktáros keres ennyit.

félreértés ne essék, a bkv egésze valóban elég gyenge, azonban azért kikelni a járművezetők ellen ilyenkor elég érdekes. kicsit ökölbemászó, hogy pontosabb legyek. kivételesen nekünk is jó lenne, ha a követeléseik teljesülnének. esetleg emlékezzünk arra, hogy ugyebár 35 napon lépheti túl egy évben az egészségügyi határértéket a légszennyezés, ezt Budapest február végére felhasználta. Persze szmogriadó ugye nem volt...

továbbá: érdekes, ahol most dolgozom, ott megoldották, hogy a dolgozó beérjen (és nem úgy, hogy "kib...lak ha nem érsz be"). talán némi szervezéssel meg lehetett volna oldani máshol is.

szeretnék egy konstruktív javaslatot tenni: a városháza elé kéne menni tüntetni. meg kell értetni a városvezetéssel, hogy a tulajdonosi kötelezettségeit (a tömegközlekedés kifizetését) is komolyan kéne vegye, nem csak a jogait (a tömegközlekedés megrendelése). Gondolom, titeket is arconvágnának, ha csak megrendelnétek, aztán kifizetni meg nem... nah, most a városházát kell képentörölni.

limonade joe 2008.04.08. 10:28:50

Ismert történet: a magyar paraszt, mikor a jég elverte szőlejét, neki ugrott az épen maradt résznek kapájával, hogy kivágja: "Lássuk, uramisten, mire megyünk ketten!"
A jégverés megvolt, most a második szakasznál tartunk.
Erre csodálatos, titokzatos nemzeti képességünk van.

Mrvlous 2008.04.08. 13:34:12

A cikk:
egyoldalú, gagyi.
A kommentelők meg belevitték a politikát.
Ugyan ez megy idehaza nagyban, az átlag BKV dolgozónak ki van a tőke, hogy szarba sem veszed, elege van, hogy rohadó buszokkal jár és mindenki őket cseszegeti. Ezt kihasználta a főváros, hogy az állammal hadakozon, ezt pedig a jobboldal használja ki. Ördögi kör.
Az hogy egy csomó főnök nem értette meg, hogy miért nem tudtál beérni, az hűen tükrözi a hazai állapotokat. A gondolkodásmódban vagyunk lemaradva, ami gazdasági lemaradást okoz.
A tényszerű adatok: egy kurva liftet nem csináltak a 21. században a metró megállók felújításakor. A 4-es metró pályája sem felel meg a kor követelményeinek, külföldön egy hosszú közös szakasz után, mint a kéz ujjai, úgy ágazik szerte a metró vonala, így több helyet befed, lásd pl Boston. A Hősök terénél már X éve nem tud a nyomorult külföldi egy normális képet csinálni, mert a fő nemzeti jelképünk valamely része hiányzik (már vagy 2éve a felső lovasszobrok), bár ez egy magát hazafinak való csoport sem vette még észre.
Liberális vagy legyél az, de a főpolgármester ezidáig csak a fogait csináltatta meg. A Parlament pedig az ~1,x százalékos gazdasági nővekedéssel meg elmehet a picsába, mindenki...
Komolyan gyerekek, nekünk nem való a demokrácia, egyszerűen hülye hozzá a magyar. Lassan ott tartok, hogy vissza a királyságot.......

Mrvlous 2008.04.08. 13:50:46

"Mert kit érdekel, hogy netán a koraszülöttet szállító mentő még megkülönböztető jelzéssel sem jut be a babával a kórházba a káosz miatt?"

1,
amerikában gallytörő rács van a mentőkön, nem véletlenül, ott még normál esetben sem állnak félre
2,
azért volt a sztrájk, hogy a kismamának ne kelljen a gyerek életét kockáztatnia a mozgólépcsőn, ha metrózni szeretne


"megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését"

1,
ez a város haldoklik, mint a régi pesti zsidónegyed (amikor ledozeroltak 3 épületet, akkor a kult. miniszter azt nyilatkozta, hogy nem vették észre - Ja?! Kérem szépen be kellett volna járni dolgozni 3 háztömbbel arrábra), koncepció nélkül tengeti hétköznapjait
2,
közlekedés? ha 7millió fölötti kocsid van, akkor bármelyik buszmegállóban megállhatsz, sétálj végig az Andrássy úton a 105-ös nyomvonalán...
Az utak állapotára nem térnék ki.

"Na de mit panaszkodunk, hiszen annyi mindent kapunk cserébe nem? Tiszta korszerű járműveket, a menetrendet precízen betartó járatokat. Megbízhatóságot….Sőt mi több olyan olcsó nem? Nem???"

Ezért is volt a sztrájk, mert a teljes jegy-bérlet eladások a költségek 40%-át fedezik, még ha nem lenne bliccelő, akkor is a fővárosnak kéne odaadnia a hiányzó összeget. Pontosan erről szólt a sztrájk:
-lenézed őket
-nincs meg a feltétele annak, hogy dolgozzanak
-a magas jegy-bérlet ár sem fedezi a költségeiket

Zsuki 2008.04.09. 13:30:48

A sztrájknak akkor van értelme, ha valóban a cégvezetést hozza olyan helyzetbe, hogy inkább fizet, mint hogy pl. le kelljen mondania a profitról, stb. Egy üzemben, ahol leáll a termelés és emiatt a kapitaslista bevételtől esik el, ott IGEN, helyes! De egy szolgáltatás esetében??? A BKV vezetői továbbra is megkapják a zsíros fizetésüket (vagy milliós végkielégítésüket), sz.-nak a profitra és azokra, akiknek szolgáltatnak. Az egész sztrájk a hétköznapi emberek zsebéből vesz ki pl. pénzt (taxival megy dolgozni, mert kell a munka!), és igen, velünk van egyedül kiszúrva. Gusztustalan, hogy saját előnyöket a mi bőrünk kárára akarnak kivívni!
Nem beszélve arról, hogy a bérletért előre beszedik a pénzt, aztán utazni meg nem lehet, hiszen sztrájkolnak. Nos, én meggondolom, hogy veszek-e bérletet erre a hónapra (egyetlen sztrájk-nap annyiba került nekem, mint az egész havi bérletem ára).
Gondoljuk tovább: a jövő héten az ELMŰ fog sztrájkolni, aztán a gáz-sziolgáltató, stb. Hova jutunk majd?
süti beállítások módosítása