Kellemes sztrájkolást!

2008.04.07. 07:07

Íme, ismét - most - BKV sztrájk! „Megdöbbentő” mondhatnám, de sajnos lassan a mindennapjaink részévé válik. Sajnos nekem még mindig nem sikerült megfelelő stratégiát kiagyalnom ezen időszak áthidalására, pedig már rutinosan nyomhatnám… De mit is akadékoskodok, miért nem örülünk neki?! Legalább van mire fognunk, hogy miért nem megyünk dolgozni, iskolába, és végre frankó kifogást tudunk felmutatni, miért „lógtunk” a kötelezettségeink ellátása alól. Csak az a kár, hogy leggyakrabban ez éppen azokat nem érdekli, akiknek érvelhetnénk e fantasztikus ürüggyel. Kíváncsi vagyok, hogy azt a beteget, akit súlyos traumás sérüléssel szállítanak be a kórházba, mennyire fogja meghatni, hogy ma nincs elég nővér, orvos, és a közlekedési káosz miatt amúgy sem ér be vele időben a mentő. Hát vigyázzon magára az a szerencsétlen nyomorult! Figyelem kismamák! Eszükbe ne jusson most szülni, mert ki tudja, hogy milyen sztorit mesélhetnek majd el gyermeküknek a születési körülményeikről! Ja, majd elfelejtettem szólni, aki netán két hónappal előre éppen a holnapi napra jelentkezett be egy fontos vizsgálatra, nyugodtan lapozza fel újra a naptárját!

Sajnos még sorolhatnám, hogy mennyi komplikációt okozhat, és fog okozni a sztrájk. Ez pedig még csak az egészségügyi vonatkozásának egy töredéke. Még nem beszéltem arról, hogy némely munkaadót egy cseppet sem érdekli, hogy miért nem tudtunk munkába állni. Jobb esetben szerencsétlen dolgozót nem fogják kirúgni, a BKV igen fontos ügyben kieszközölt sztrájkja miatt, hanem szépen ledolgoztatják vele a hiányzó időt, mondjuk szombaton, vagy esténként. Nagyszerű, minden meg is oldódott! Mert senkinek nincs családja, beteg anyja, akik miatt szoros időbeosztási tervet kellene fenekestől felforgatnia, csak mert a BKV sztrájkol! Felháborító, hogy a közlekedési vállalat dolgozója egyszerűen kihasználja, hogy a budapesti emberek többsége ki van szolgáltatva a tömegközlekedésnek. Itt állunk tehetetlenül a buszmegállókba, rágjuk a körmünket, hogy vajon milyen következményei lesznek annak, hogy nem jutunk el ma oda, ahová menni akartunk. De sebaj, a BKV dolgozói mégiscsak fontosabbak, mint holmi hétköznapi ember! Az ő jogaik mégiscsak előbbre valóak, mint egy átlag halandó nyűgje-baja. Igaz, hogy a legtöbbjük annyit keres, mint amennyit én csak szeretnék, na de hát valóban rajtuk áll vagy bukik minden! És tényleg… Megbénulunk, csak mert valaki a vezetőségben már megint bal lábbal kelt fel! Hogy veszik a bátorságot ahhoz, hogy megnyomorítsanak bennünket, csak mert ők jobban akarnak keresni, vagy meg akarják tartani a munkahelyeiket? Mintha másnak nem is lehetnének hasonló gondjai. Persze! Sztrájkoljanak ők is, harcoljanak a vélt jogaikért. Ezt bárki megteheti nem igaz? Dehogynem! Csakhogy minket kirúgnak, ha valami nem tetszik, mert senkinek a vacak sorsa nem múlik azon, hogy mi egyáltalán létezünk. Gusztustalan, hogy a BKV arra használja fel az emberek tömegét, hogy tehetetlen vergődésükkel megzsarolja az államot, megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését! Ez aztán igazán tisztességes küzdelem! Tisztességes dolog más kárán előbbre jutni. Mert kit érdekel, hogy netán a koraszülöttet szállító mentő még megkülönböztető jelzéssel sem jut be a babával a kórházba a káosz miatt? Hulljon a férgese, legyen jó a BKV-snak! Vagy erre nem is gondoltak? Ja, kérem szépen, talán kellene…

Na de mit panaszkodunk, hiszen annyi mindent kapunk cserébe nem? Tiszta korszerű járműveket, a menetrendet precízen betartó járatokat. Megbízhatóságot….Sőt mi több olyan olcsó nem? Nem???

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr89414610

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztrájktörő 2008.04.07. 10:31:57

Te ma reggel hogy értél be?Munkába, iskolába, vagy ahova hétfőn reggel szoktál igyekezni? Miről maradtál le, mi maradt el? Kinek anyáztál? Vagy még most is a dugóban ülsz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.04.07. 07:12:30

A fenti írással új szerző mutatkozik be a Hóbelevancon. Természetesen írása teljes mértékben megfelel annak, amit én magam vallok.
A sztrájkokkal szemben immáron a zérótolerancia elvét vallom. Gusztustalan és felháborító, hogy állítólag az utazók érdekeki miatt is, de valójában csak a saját önzésüket táplálva egyes emberek mások életét teszik módszeresen tönkre a viselkedésükkel.
Hozzáteszem, én magam szántalan ok miatt már régen nem járok tömegközlekedéssel.
A fentiek természetesen igazak a vonatokra is...elég volt a játékból, térjen mindenki magához a százezres álmokból, és irány dolgozni!

paráznabillegető 2008.04.07. 08:06:56

movhu, kétféle sztrájk létezik. nálunk leginkább az dívik, hogy az adóforintokból életben tartott állami cég nem nyújt szolgáltatást, de a pénzt továbbra is viszi. a másik itt ismeretlen, de létezik, mint például hogy a teszkódolgozók kiállnak a jogaikért, és egy teszkó sem nyit ki, amíg a vezetőség, blablabla...

ez, amit most a bkv művel, valahol a kettő közti átmenet, erősen eltolva az állami vonal felé, nyilván.
egyetértek a bkv sztrájkkal, mert igen, a leépítés nem megoldás, igazuk van. hajrá emberek, mindent bele!
és egyben elítélem őket, mert jó nagy marhák, inkább csípné az a szemüket, hogy mennyi igazgató meg jogász van a cégnél! a kiszervezett feladatok átvilágításáról már ne is beszéljünk... ostoba faszok, inkább ezen izmoznának...

Sztrájkoló 2008.04.07. 08:08:15

BÁRMI ÁRON MEG KELL ROPPANTANI A GYURCSÁNYDIKTATÚRÁT!
Csak ez számít.Semmi más.
Itt a magyar nemzet túléléséről van szó, nem a biorobotok munkábajutásáról.
Amúgy meg menjenek gyalog vagy autóval ha ennyire dolgozni akarnak a nyomorultak!
Ez a szerencsétlen nép nem tud kiállni a jogaiért akkor pusztuljon!
Ahol lehet ott kell a ballib disznóknak keresztbetenni!Bármi áron!

Kampfer 2008.04.07. 08:11:01

Üdv Mindenkinek!

Gratulálok! Igazán sikeres és demagóg kis baromságot hoztál össze!!!
Esetleg ha majd órákat kell várnod a buszra, mert a kormánynak és a demszkájnak így rentábilis, vagy két órát kell várnod a mentőre, mert ennyi fér bele a költségvetésbe és ha azért is fizetned kell majd, hogy használod a járdát, akkor is legyél ennyire konzekvens és kötelességtudó és fogd be a szád!!! Idióta...
Azért sztrájkolnak, hogy a tartós finanszírozást, a műszaki problémákat és feltételeket tartósan megoldják a cégnél! Csak közvetve az utasokért, hisz minden melós a maga érdekeiért harcol! De jelen esetben az utas és a bkv dolgozó érdeke közös! Több és magasabb mászaki színvonalú járat, több munka a dolgozóknak! Nem bérért megy a csata! Ez nem a gaskóféle szarság! Ha ennyire nem tudod kinyitni a szemed, akkor szerintem neked tényleg mentő kell...!
Egy multicégnél dolgozom, kb. a cég fele nem jött be dolgozni. Egyébként már pénteken bejelentette a vezetőség, hogy igazolt, nem fizetett távollétként kezelik, ha hétfőn vki nem jön be, továbbá a kiesett munkát fizetett túlórával kívánják pótolni...! Erre mit lépsz öcsisajt???
S az kinek a bűne, hogy a magyar munkaerőpiacot teljesen kiszolgáltatták amunkáltatók kényének-kedvének, s az alacsony hozzáadott értéket teremtő beruházásokat favorizálták 14 évig??? Ki hagyta, hogy azt tehessen egy munkáltató, amit csak akar???
Kopogtass a kormánynál s gondolkozz, mielőtt hülyeségeket írsz...!
Kampfer

Input 2008.04.07. 08:12:28

Sztrájkhoz mindenkinek van joga, és ez így jó...de ezt ismét jó magyar módra (értek mindenhez, más nemérdekel, stb..) sikerült megszervezni. Kicsit észre kéne más venni hogy nem szégyen a nyugati országoktól tanulni:)

Utazgató 2008.04.07. 08:29:23

Giulia:


Ismét??? Mikor volt ezelőtt?

Hurkabácsi 2008.04.07. 08:33:28

Ha az állam normálisan osztaná vissza az adóforintjainkat, akkor nem lenne semmi baj. Jutna a BKV-nak, a Volánoknak és a MÁV-nak is.
A 65 éven felüliektől el kell venni az ingyenességet!
Nem azzal van a probléma, hogy ők ingyen utaznak, hanem azzal, hogy nincsenek normális adatok, hogy hányan. Így az állam csak 10-15%-nyi után fizet a közlekedési vállalatoknak. Ha viszont kellene venniük jegyet (mondjuk 90%-osat), akkor az eladott jegyek után delláznia kellene az államnak, és így jelentősen csökkenne a vesztesége a cégeknek.

avc 2008.04.07. 08:33:35

giulia, ismerős vhonnan a fogalom, hogy szolidaritás?

Utazgató 2008.04.07. 08:33:57

Movhu: szerintem akkor irogatás helyett menj inkább Te is dolgozni. Amúgy pedig a sztrájk mindnekinek törvény adta joga. Ha meg nem tetszik, akkor el lehet menni innen, ahogy ezt nagy Ferkó vezíretek is megmondta. Nyomás utána :)

vjalle76 2008.04.07. 08:34:57

Azert sztrajkolnak, mert megtehetik. Erosek, hatalmuk van, meg tudjak felemliteni es benitani a varost. (lasd terrorizmus) Es ha mar hatalmuk van, elnek vele. Ennyi.
Nem keresnek rosszul. Egy HEV vezeto majdnem annyit keres mint en, kozel ketszer annyit mint a baratnom. (mas kerdes, hogy ebbol milyen eletszinvonal jon ki ebben a %$#$@$# orszagban)
De miert ne kerjenek tobbet, ha van eszkozuk kikenyszeriteni? Gusztustalan...
A BKV helyeben kirugnek mindenkit aki nem dolgozik, es vennek fel uj embereket. Akinek nem tetszik a fizetes, elmehet, annyit kell igerni amennyiert elvallaljak a munkat.
Mas kerdes hogy az egesz szervezet mar reg dozererett, meg kene szuntetni az egeszet es ujjaepiteni vizfej nelkul.

mizrolist 2008.04.07. 08:35:54

Hmm. Mikor is volt utoljára BKV-sztrájk? Én speciel az utóbbi időben nem nagyon emlékszem ilyesmire... Ne keverjük már a VDSZSZ-féle baromsággal, aminek nincs értelmes és reális célja. (megjegyzem, remek és tökéletesen előre látható húzás húzás volt ez, így egy értelmes sztrájkot is sikerülhet hiteltelenné tenni...)
Tisztelt szerző! Tudod, miért sztrájkol a BKV, vagy fogalmad sincs róla?

nick_007 2008.04.07. 08:36:02

Senkit nem rúghatnak ki azért mert nem megy be ma dolgozni. Én legalábbis úgy hallottam, hogy igazolt hiányzásnak kell elfogadni, mert elháríthatatlan akadálynak minősül a BKV sztrájk.

Egyébként meg szerintem megéri a sztrájk, ha utána nem lesznek járatritkítások (ill. ésszszerűek lesznek).

Szavazás: wita.hu/index.php?show=wita&wita=27

"Ön szerint elfoghatók a BKV-nál tervezett járatritkítások?"

hitomi 2008.04.07. 08:36:37

én spec egyetértek a bejegyzés írójával. az átlagember csak ennyit érzékel a sztrájkból - káoszt, lehetetlen közlekedést, idegeskedést, jobb esetben szabadságolást a mai napra. már ha egyáltalán eljöhet szabadságra... nem hiszem, hogy az átlag BKV-felhasználók közül bárkinek a szíve szakadna meg a szakszervezet vagy épp a vezetőség szájtépését hallgatva. az átlagember "csak" be akar jutni a munkahelyére vagy az iskolába, intézni akarja a dolgait, orvoshoz akar menni, és nem mindenki engedheti meg magának azt, hogy ilyenkor kocsiba üljön.
kampfer, te pedig érezd magad piszok szerencsésnek, amiért ilyen normális és rugalmas munkaadód van. hidd el, nincs mindenkinek ilyen.

mizrolist 2008.04.07. 08:36:49

(a fenti szól a házigazdának és vjalle76-nak is természetesen...)

Utazgató 2008.04.07. 08:37:01

Hurkabácsi: sajnos a nyugdíjak igen alacsonyak, így egy 40ezer Ft-nak mondható átlag nyigdíjból elég nehéz befektetés egy havi bérlet avgy akár egy jegy is és ez sajnos nem csak a nyugdíjasoknak jelent gondot, hanem azoknak is, akik jobb híján ténylegesen minimálbérért dolgoznak :((( Sajnos... erről persze nem a BKV tehet, nem is a vezetése, nem is a dolgozói. Sajnos a hiba az "agyban" van.

Utazgató 2008.04.07. 08:42:08

hitomi:
Nálunk sajnos nincs szabadság és a cég tulajdonosát nagyon nem érdekli, hogy nem jár semmi és autóval is szinte lehetetlen közlekedni (ez mondjuk sztrájk nélkül is mindennapos dolog).
A tulajdonos azt mondta, hogy nem érdekli, de azonnal takarodjunk be dolgozni, különben kereshetünk másik munkahelyet... meg amúgy sem kötelező az ő cégénél dolgozni és ez az aegész sztrájk csak jó kifogás nekünk "lógósoknak"... gondolom ez nem egyedi eset.

hitomi 2008.04.07. 08:46:56

Utazgató:
pont ilyesmire gondoltam én is :(

utazó 2008.04.07. 08:48:23

Kampfer, kapjál már a fejedhez.. mi az, hogy "Nem bérért megy a csata! Ez nem a gaskóféle szarság!" Dehogynem bérért megy, pontosan olyan sztrájk ez is, mint a MÁV-é. Nyilván van autó a feneked alatt, ha ennyire egyetértesz velük. Már csak azt szeretném, ha Gaskó és társai a BKV-tól, ha bemennének egy boltba kajáért, azt hallanák, nincs kaja - sztrájkolunk. Szerinted mit szólnának?

mizrolist 2008.04.07. 08:50:35

utazó, tőled is megkérdem: tudod, miért van sztrájk a BKV-nál?

pandit 2008.04.07. 08:52:32

Lehet büszkének lenni a sztrájkolókra... de majd AKKOR ha lesz ennek eredménye. Lehet előre boritékolni, hogy igazi,hosszútávú eredmény nem lesz...akkor meg marad az, hogy egy főváros lebénult a semmiért...sajnos ez van!

judge dredd 2008.04.07. 08:54:14

Amit leirtal azt komolyan is gondolod, te alulkepzett idiota? Ez mar nem is demagogia, ez ecceru butasag...

Hurkabácsi 2008.04.07. 08:55:46

Utazgató: Sajnos én is tisztában vagyok a jelenlegi nyugdíjakkal, de volán dolgozóként látom azt, hogy itt vidéken (szerintem így van ez a fővárosban is) sok nyugdíjas azért utazik be a közeli nagyvárosba ingyen, mert ott 5 forinttal olcsóbb a kenyér. Sokszor a fizető utasok már alig férnek fel a buszra. Nem általánosítok, de 90%-ban így van.
Vagy pedig felülnek egy távolsági buszra, elmennek vele a végállomásig, ott megvárják amíg indul visszafele, és hazamennek vele. Így otthon nem kell fűteni, ez meg ingyen van.
Én sem azt mondom, hogy vegyen teljes árú jegyet, elég lenne a 90%-os is. Vagy legyen nekik 500-900 forint a BKV bérlet, de legyenek valahogy regisztrálva a rendszerbe, így az államnak normálisan kellene fizetnie utánuk.

Kilgore Trout 2008.04.07. 08:57:22

Akármennyire igazuk van (vagy lehet), akkor is az egyszerű emberrel, és nem a Gyurcsánnyal meg a Demszkyvel basznak ki. Szerintetek mennyire érdekli a Gyurcsányt? Ki fogja őt kirúgni, ha nem ér be időben a munkahelyére? Az egyszerű nép meg a buszsofőrre meg a vonatvezetőre fog haragudni, és nem a Demszkyre. Ha tehetném, én meg mozgalmat indítanék egy ellensztrájkra, mondjuk egy hónapig senki ne vegyen jegyet, vagy bérletet. Aztán amikor a fizetést osztják, akkor meg majd a vezetés tárja szét a karját, hogy nem nagyon fogytak a jegyek, nincs miből fizetni. Ja, és ne felejtsük azt sem, hogy minden állami támogatási forintot is mi fizetünk, amit elnyel ez az évtizedek óta veszteségesen működő utólsók közötti szocialista nagyvállalat.

peppone_bottazzi 2008.04.07. 08:58:02

Érdekes módon ha a sztrájkolók, holnap bemennének egy kórházba és nem szólítanák őket, mondván most sztrájk van akkor ők lennének a legjobban felháborodva. Mindenki szarul él az országban, mégsem sztrájkol havonta!

Gabó 2008.04.07. 08:58:59

Kedves Szerző!

Úgys látom, hogy inkább Te nem vagy tekintettel másokra. A sztrájkot előre bejelentették, senkit sem ért váratlanul. Nyilvánvaló, hogy a tegnapi tárgyalás már csak színjáték volt a felek részéről. Sajnos nem igazán látsz át néhány összefüggést a BKV-val kapcsolatban. Mint már sokan írták, itt nem elsősorban fizetésemelésről van szó. A járatritkítások után gondolom nyílvánvaló,hogy mégtöbb autó lesz az utakon és nem 5-6 % kal hanem sokkal többel. Így szépen elérünk egy a maihoz hasonló helyzetet. Irónikus a betegekről meg a szülő kismamákról szóló megjegyzés. Hozzáfűzném, hogy a szirénázó mentőautót továbbra is elengedik az autósok, viszont többekkel beszéltem és a beigért rendőrök sehol sincsenek. A kereszteződésbe jó magyar szokás szerint beállnak az autóstársak...

A BKV-t egyékbént a Te adóforintjaidból is támogatják, tehát a Te érdeked is az optimalizáció. Ez pedig anélkül nem fog menni, hogy a dolgozók ne jeleznék, itt baj van. A járatritkítás 10 % teljesítménycsökkenés mellett 6 milliárd ft megtakarítást jelentett volna, a 4 es metró 10 % teljesítménynövelésért 500 milliárd forintba kerül. Tudom EU-s pénz meg stb, de sajnos ez is csak részigazság egyfelöl saját tőke is kell hozzá, másfelöl más hasonló nagyságú teljesítménynövelés esetén is elnyerhető.

Javaslom további irodalmat olvasgatni és a tények ismeretében talán a Te álláspontod is megváltozik.

FS 2008.04.07. 08:59:54

Ne merjétek szidni a szerzőt! Még hogy demagóg!!! Hajnal 4:30-kor kellett kelnem és egy csomó benzinpénzembe fáj ez a sztrájk, pedig éves BKV bérletem van.

Az a demagóg, aki támogatja ezt a sztrájkot, szerintem!!!

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:00:00

Ja és még valami. Milyen alapon kuncsorog 18 milliárdért amikor így is az adófizetők pénzéből van fenntartva? Az ország nagyobb része nem használja. A szegedi vagy szombathelyi közlekedési társaság miért nem kuncsorog milliárdokért? Tudom, hogy naivság, de némi igazságérzetet azért bánt.

vjalle76 2008.04.07. 09:02:54

peppone: Teljesen egyetertek. Vannak a BKV-nal kritikusabb szolgaltatasok is, ahol meg kevesebbet keresnek. Az orvosok, apolok jelentos resze sem visz haza annyit mint egy buszsofor. Csak nekik van gerincuk, es nem szivatnak meg 2 millio embert...

Kampfer 2008.04.07. 09:03:00

Vjalle76!

Figyelj! Ha annyira izgat a HÉV vezetők bére, miért nem mész el HÉV vezetőnek? Felteszem alkalmas is és kellően iskolázott is vagy hozzá! Mi tart vissza??? Ekkora demagóg baromságot... Ha valakinek több lehetősége van érvényesíteni az érdekeit, akkor az már terrorista? Egyébként meg kapj a fejhez és emlékezz, mikor élt a bkv dolgozók hada ezzel a képességével utóljára??? Na mikor...?

Utazó!!!

Te kapj észhez és kezdj olvasni idióta!!! Mikor szerepelt bérkövetelés a bkv sztrájkról szóló tárgyalások során??? Olvass Te is, mielőtt hülyeséget írsz!!! Ne keverd a gaskóval a történetet! Ők nyilván erre időzítették a saját kisded faszságukat, erősítendő a saját sztrájkjuk hatásait! Egyszerű, de azért mégsem ártana végiggondolni!
Kampfer

Gabó 2008.04.07. 09:05:54

Kilgore Trout!

Ha ők nem kapnak fizetést akkor nem veszik meg a Te általad előállított árut, vagy szolgáltatást...
És lehet hogy nem D vel meg GY vel szúrnak ki, de jelzik a problémát amitől nem ők tehetnek, hanem D meg Gy. Persze vissza lehet dugni a fejünket a homokba meg csöndben maradni és akkor az általad említett szocialista vállalat ugyanúgy működik tovább. Kérdezném a mérgelődő ellentábortól miben látják a BKV helyzetének javítására irányuló lehetőségeket?

atka 2008.04.07. 09:07:43

Nekem sem sikerult bejutnom, most itthon ulok, es egyfolytaban azon parazok, mi lesz ennek a kovetkezmenye, es mikor indul vegre valami jarat, amivel legalabb delutanra bemehetek...mert az en munkaltatom is magasrol szarik ra, hogy miert nem megyek be...
no ennyi...amugy tok jo ez a sztrajk, csak nem mindenki engedheti meg maganak h sztrajkolgasson, ehh...Magyarorszag 2008...

Gabó 2008.04.07. 09:08:10

FS!
A múltkor kaptam szurit a növértől mikor beteg voltam, annyira fájt. Le a szurikkal!!! Le a nővérekkel!!!

Kampfer 2008.04.07. 09:08:39

FS!

De bizony szidom a szerzőt, mert demagóg fazsságokat írt le! Ne aggódj, nekem is van bérletem, mégis autóval kellett ma jönnöm. Megoldom, mindegy! De gondolok arra, hogy ha már van bérletem, akkor azért ne olyan szar szolgáltatást kapjak, amit a férges antal, köcsög demszkáj és a kis beszari görényarcú hagyó kitalált nekem...! Menjenek mind a picsába! S ha ez úgy érhető el, hogy végre a bkv valóban akkor és úgy érvényesíti az érdekei védelmében a képességeit, ahogy most, akkor legyen! Egyébként meg már múlt péntek óta lehetett tudni, hogy ez lesz, nem érhetett váratlanul senkit! S ha az emberek többsége végre kicsit is hosszabbtávon és szélesebb spektrumban gondolkodik, mint egyesek (jujj, korán kellett kelnem, jujj tankolnom kellett), akkor talán valami eredménye is lesz!!!
Üdv!
Kampfer

egri Fehér 2008.04.07. 09:09:25

Nagyon örülök neki, hogy a kommentezők többsége nem ért egyet a szerzővel. A poszt iszonyatosan buta írás. Nemcsak azért, mert hírből sem ismeri a szolidaritást, hanem mert még az infói is rosszak (BKV-sztrájk pl. a rendszerváltás óta nem volt).
A BKV-sok egy picit értünk, BKV-t használókért is sztrájkolnak. Ez az egész Demszky, meg a brancsa miatt van. Négyes metróra van pénz, de normális tömegközlekedésre nincs... :S

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:11:03

Kampfer: csak nekem most már kezd elegem lenni ebből a havi rendszerességű problémajelzésekből! Szerinted ennek a mainak mi értelme van? Azonkívül hogy egy ország utálja őket majd.
Ahhoz mit szólnának ha az ő állapotos feleségük nem jutna be a kórházba?
Amúgy meg akkora vízfejjel mint a BKV senki nem dolgozik, talán a MÁV. Kicsit talán rendbe kellene tenni mint egy rendes vállalatnál, akinek nincs szükség a munkájára annak viszlát. Évente jópár milliárd megy el erre, miközben engem szanaszét szed az apeh ha 120ezer fölött vásárolok. Most akkor ez nem furcsa? Valakinek nagyon megéri ez a szar BKV.

Manyizga (törölt) 2008.04.07. 09:11:52

Mi az, hogy "Íme, ismét BKV sztrájk! " ?? Mikor volt utoljára?
Bezzeg akkor nem voltatok ennyire felháborodva, amikor a sínbohócok elkezdték a sztrájkolgatást!!

De sebaj, a sínbohócok kezébe akarja adni a BKV a HÉV-eket, úgyhogy majd megtapasztaljátok többen is...

Gabó 2008.04.07. 09:12:02

atka!
Sajnos ez nem a BKV dolgozók hibája, hanem a munkáltatód jogai illetve a törvény be nem tartása okoható, hogy létbizonytalanságban vagy. Ha ez igaz egyébként, akkor bármi másért is kirúghatnak pillanatok alatt.

vjalle76 2008.04.07. 09:13:12

Kampfer: lehet hogy el fogok menni :) Eloszor megnezem milyen bert sikerul kialkudniuk.
A kapitalizmusban ilyenkor a korrekt megoldas az hogy egyszeruen felmondasz, es mesz oda ahol jobban lehet keresni. A szandekos karokozas, felelemkeltes mire megoldas? Miert tamogatjak egyesek?

mizrolist 2008.04.07. 09:14:42

Peppone, olvasd el a linkjeimet. (az a gáz, hogy a tervezett 300 fős leépítés járművezetőket/műszakiakat érintene, nem a vízfejet... a járatcsökkenést meg egyrészt az utasok éreznék meg, másrészt az autósok és rajtuk keresztül közvetve minden pesti)

judge dredd 2008.04.07. 09:15:03

Azert nem semmi mennyi a korlatolt barom, aki nemhogy osszefuggesekben nem kepes gondolokodni, de minden informacio nelkul frocsog akkora joszagsagokat, mint ide Zimbabwe.

tanár úr 2008.04.07. 09:15:22

Sztrájk Sztrájk.népszavazás..kúrva nagy demokrácia!
Sokba kerül nekünk ez a fapados kapitalizmus!
Mindenkinek annyi kúrja jó joga van..a diák verheti a tanárt , Győzike show a legkulturálisabb siker műsor , Orsos gonosz törpe a Felcsuti faluvégi putriból harcol a "KORONÁÉR" ...Roma egy ország , de demokrácia az van, az nagyon van!
Fideszbérenc Gaskó váltóőr recsegteti a hangját..eltanulta ....tudja hogy nem lesz eredményes, csak káosz legyen az a jó a Fidesznek és bérenceiknek...HÜLYE MAGYAROK!!!!!

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:16:57

A sztrájkolókkal szemben szolidaritás eltűnt az N-edik MÁV húzás után.
Az meg hogy bejelentették már múlt héten szinte lényegtelen. Attól még nincs alternatíva és megoldás ha élni szeretnél ma a fővárosban. A helyzet ugyanaz mintha fél órával ezelőtt derült volna ki.

Amúgy el tudom képzelni, hogy a nap végén a sztrájk után BKV Józsi meg párizsit venni és ha azt mondanák neki az üzletben hogy sztrájk van vagy sorba kell állni 2 órát akkor 3 napig hőbörögne a maga elbájoló stílusában.

mizrolist 2008.04.07. 09:17:35

vjalle, a BKV-sok szerinted béremelésért sztrájkolnak? Nem? Akkor miről is beszélsz marhaságokat?

judge dredd 2008.04.07. 09:18:18

tanar ur! Parttagkonyv szepen le lett porolva ma reggel?

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 09:18:34

Kicsit tajekozodhattal volna, mikor ilyen cikket irsz. Eddig tok jok voltak a bejegyzeseid, de ez most szerintem melleloves.

Egyreszt nem ISMET bkv sztrajk. TE kevered a mavval.
Masreszt ez a sztrajk rohadtul ertunk van, erted, es ertem. Mert az ellen sztrajkolnak, hogy CSOKKENTSEK A JARATOK SURUSEGET! Segitek: par szazezer ember ulne kocsiba, ha szetkurnak a bkv halozatot.

Szoval: BKVSOK HAJRA!!!!!!!!

Masreszt, amit a MAV csinal az valami elbaszott vicc. GASKO ES A MAVOSOK: KAPJATOK BE A HARCI FASZT.

:)

Kampfer 2008.04.07. 09:18:56

Peppone!

Mikor volt utoljára bkv sztrájk??? Halóóóó! Talán kómában voltál? Mikor élt ezzel az erejável utoljára a bkv dolgozók tábora? Ami pedig a vízfejet illeti, teljesen igazad van! Épp ezért nem értem, hogy a buzi férges hagyóék miért akartak 300 fizikai dolgozót elküldeni, miközben a szarházi semmittevő görény vezetők, managerek, suckértők és szolgálati qrváik meg szépen híznak a bérletpénzeken...? Akkor most ki is a szarházi?
S akkor hogy jut be a terhes kismama, vak nagymama a kórházba, ha a kiqrt busz csak óránként jár??? Akkor is ennyire pampogni fogsz, ha az üzemszerű állapot során 3 busszal fog csak több közlekedni egy délelőtt folyamán egy vonalon, mint most? S a hagyó belemosolyogja az arcodba, hogy nullszaldós az a rakás szar, amit bkv-nak hívnak??? Ő meg szépen fizeti majd az antalgörény családi nyaralását a Te pénzedből is...! Gratulálok!
Kampfer

Die, Commies, Die 2008.04.07. 09:19:07

Szeretném megkérdezni az összes majomtól, aki itt azon nyavalyog, hogy a gonosz, dőzsölő BKV-sok a hatalmukkal visszaélve lehetetlenné teszik a szegény, kiszolgáltatott, csupán dolgozni akaró kisemberek életét, miért nem megy el a BKV-hoz dolgozni? Pl. a Metró újságban elég gyakran szoktam látni járművezetői munkakörbe álláshirdetésket. Vagy ez elvi kérdés? Nem akartok a gonosszal cimborálni?

A sztrájknak, seggfejek, a nyomásgyakorlás a lényege. Ha ez nincs meg, akkor az nem sztrájk, hanem performansz. Különben is, nem tudom mit sírtok, néhány éven belül úgyis az lesz a természetes állapot a városban, amit a mai sztrájk idején lehet tapasztalni. Az évről-évre szarabb színvonal, a járatritkítások és a nevetségesen drága jegy- és bérletárak miatt egyre kevésbé versenyképes a tömegközlekedés Budapesten az autózással szemben (gondolom erről is a sztrájkoló BKV dolgozók tehetnek). Legalább kaptok egy kis ízelítőt abból, mire számíthattok, mondjuk 4 év múlva.

Az meg jellemző a társadalom állapotára, hogy a sok nyomoronc, akibe a munkáltatója beletörölgeti a lábát, véletlenül sem azon gondolkodik, hogy munkahelyet váltson, horribile dictu belépjen egy szakszervezetbe, vagy alapítson egyet, hanem azért szurkol, hogy akinek még van érdekérvényesítő képessége, az is lehetőleg kerüljön ugyanolyan kiszolgáltatott helyzetbe, mint ő. Gratulálok!

Itt az egyik gonosz, sztrájkoló köcsög:
bkvfigyelo.blog.hu/2008/04/02/interju_egy_metrovezetovel

Igazmagyar 2008.04.07. 09:20:06

Aki nem sztrájkol ma az gyurcsánybérenc hazaáruló.
Dolgozzatok csak birkák, tartsátok el uraitokat akik a ti fizetésetekből kapnak 50 milliós végkielégítést a semmiért.

Gabó 2008.04.07. 09:20:16

Peppone Botazzi!

Látod ezért kell a sztrájk, különben nem fog semmi sem történni. A vezetés azt gondolja minden rendben tovább lehet folytatni a szarozást. Nem lesz itt rend máshogy az biztos. Kicsit olyan ez mint a gyereknevelés gondolom. Addig megy el a rosszalkodásban amíg az orrára nem koppintanak.. bár nincs gyermekem. A szülő nőknek javaslom hívjanak mentőt... az jár

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:22:32

mizrolist: egyetértünk, szerelőket én sem küldenék el. Viszont szerintem van ott nagyon sok aktatologató.

Judge Dredd: ezzel szemben köszönjük a TE értékes hozzászólásodat. Már megérte felkelni...

Manyizga: igazad van, csak sajnos annak akit megszivattak a multkor a vasutas sztrájkkal és most meg szivatják BKV-s sztrájkkal annak egyáltalán nem számít. Azt látja, hogy folyamatos sztrájkokkal basztatják. Ezért stratégiailag elcseszett ez a sztrájk.

judge dredd 2008.04.07. 09:23:19

Die, Commies, Die! Helyes, helyes!

mizrolist 2008.04.07. 09:24:06

Két friss idézet:

"A VDSZSZ közölte: tízkor ismét felfüggesztik a február 1-jén kezdett, azóta többször felfüggesztett, legutóbb vasárnap éjfélkor kezdett sztrájkot." - ezen már röhögni sem tudok, mert szánalmas.

"A 7-es buszcsaládot tároló kelenföldi kocsiszínben a sztrájkoló sofőrök buszaik tarthatatlan műszaki állapotára panaszkodtak riporterünknek. "Inkább konflissal járnának, ha tudnák milyen állapotban vannak a buszok" - mondták. Állításuk szerint előfordult már, hogy fék nélküli járművet indított el." - ettől viszont kirázott a hideg.

Kampfer 2008.04.07. 09:24:39

Peppone!

Akkor Józsi bá' elmenne egy bolttal odébb és megvenné ott a párizsit és le se szarná, hogy az előbbiben sort kell állni. Ez ilyen...

Vjalle!!!

Állj már le bakker...! Ki a fasz mondta neked, hogy bérért sztrájkolnak? Olvass már tényleg, mielőtt írod a faszságaidat...! Ki beszélt a mávos, gaskóféle baromságról...? Az egy nyomorult idióta...!

Tanár úr...!

ÁÁÁÁáááááh, szerintem kár is bármit mondanom... Vicc...
Kampfer

Pozsgai 2008.04.07. 09:25:19

Az a nagy baj, hogy hazánkban nincs SZTRÁJKKULTÚRA, a franciák, vagy a németek minden évben átélnek ehhez hasonlókat.
Én a BKV és a MÁV helyében nem függeszteném fel a sztrájkot, mert addig kell folytatni, amíg nincsen eredmény, ha kell, napokig.
Mondom ezt annak ellenére, hogy Budapesttől 53 km-re lakom és ma 5.00-kor indultam be a kocsival. 6.00-kor már bent voltam a melóhelyemen.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 09:26:09

Igazmagyar, lol. Nem is tudtam hogy mar a marhaistalloban is van internet. :))))))
koszi, vidamma tetted a napomat. :)

Igazmagyar 2008.04.07. 09:26:37

Addig álljon a bkv és a máv amíg gyurcsény le nem mond!
MEG KELL BÉNÍTANI TARTÓSAN AZ ORSZÁGOT!
ÉS TELJES BLOKÁDOT AZ ÖSSZES FŐÚTRA, AUTÓPÁLYÁRA IS!

Gyula Úr 2008.04.07. 09:27:26

Előljáróban annyit, hogy a poszt egy nagy faszság.
A BKV jelen esetben érted is sztrájkol, hogy 2012-ben ne legyen 15.000 Ft a bérlet. Nincs pénze a BKV-nak, Demszkyék úgy próbálták megoldani, hogy emelték a bérletet 5000-8000-re 3 év alatt. Erre mi történt? Az utasok leszoktak a DRÁGA BKV-ról. Erre mi történt? Csökkent a bevétel és az állami támogatás. Tehát a bérletemeléssel nem értek el semmit, alig nőt a BKV jegy és bérlet bevétele. Erre mit fog csinálni Demszky? Emeli tovább, amíg egy utas is lesz...
Ennyire nem lehettek hülyék. Európa egyik legdrágább szolgáltatása a BKV használat, pedig nyugaton hatszor annyit keresnek, mint itt...

Ezért van a sztrájk, mert a fővárosnak és a költségvetésnek finanszíroznia kell a BKV-t, mert a világon mindenhol így van. A tömegközlekedés nem képes magát eltartani.

Ha ma nem tudsz bemenni a mhelyedre az igazolt hiánayzásnak számít, mert "elháríthatatlan akadály", így rendelkezik a munka törvénykönyve.
Ha köcsög a főnököd az meg az impotens törvények hibája, nem a BKV-é. Ez ugyanis jogos hiányzás.

Ha valaki szerint sokat keresnek a buszsofőrök és hév-vezetők, szabad a pálya, állandóan keresnek munkaerőt. HAJRÁ!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 09:28:19

Igazmagyar, ne hagyd abba! rotfl :)
ez mekkora. :))

Flora2 2008.04.07. 09:29:14

Én nem ismerem azt a fogalmat, hogy szolidaritás. Nem hiszek a szolidaritásban. Nem látom a nyomait sehol. Te pl. szolidáris vagy velem? Nézz magadba, és ismerd el, hogy nem. Miért is lennél? Szolidáris vagy a járdán fekvő részeggel? Vagy a kéregető hajléktalannal? Vagy azzal, aki már évek óta munkanélküli? Biztos vagyok benne, hogy a többség nem (csak nem meri hangosan bevallani) - a többség úgy gondolja, hogy "ez az ő problémája".
Azért akik annyira szolidárisak a BKV-sokkal, gondoljanak bele abba, hány olyan munkahely van ma ebben az országban, ahol az emberek nem tudnak sztrájkolni azért, hogy emeljék a bérüket, vagy ne építsék le őket. Ti tudnátok sztrájkolni a munkahelyeteken egy bérmegállapodásért? Nekem eddig egy ilyen munkahelyem sem volt. Aki magáncégnél dolgozik, vagy egyáltalán olyan helyen, ahol nem országosan feltűnő dolog sztrájkolni - azokat ki védi meg, azokkal ki szolidáris? Azokat simán egy hang nélkül leépítik, kirugdossák. Na én ezért utálom a sztrájkoló bkv-t. A többségnek esélye sincs ilyen eszközökre, mint ami nekik van.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:29:30

Kampfer: már leírtam, az embereket nem érdekli hogy máv vagy bkv. Szopatják őket sztrájkokkal az érdekli őket.

Gabó: meglátjuk mi lesz a nap végére. Akkor kiderült megérte e a dolog. Mekkora dugó lesz, mi lesz a mentőkkel a dugóban stb. Ha mondjuk lesz vagy 2 halott akkor el lehet gondolkozni rajta hogy megérte e...
Ha szerencsésen megússzuk akkor meg azon hogy lesz e eredménye.
Nem vagyok a bkv-sek ellen (általában) csak mostmár az eszközüket kezdem kicsit unni. TUDOOOOOM ők már rég nem sztrájkoltak. Csak én meg leszarom, hogy ki sztrájkolt, tömegközlekedés -> sztrájk -> szopunk. Ezt nem szarom le!

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.04.07. 09:31:17

Nyilván nem a járatritkítás az utasbarát megoldás, de a sztrájk valóban betesz a kisembereknek. Azt kellene megoldani, hogy tényleg elkapják a lógós utasokat, és megakadályozzák a cégen belüli lopásokat. Tök feleslegesen áll a metro lejáratnál 5 ellenőr, ha láthatóan abszolút nem érdekli őket a beáramló tömeg. Ezeket minek fizetik? Bárki belóghat. És ott áll még mindig raktáron az 5 milliárdért vásárolt focipálya-beléptető rendszer, miért nem lehet legalább a metrora felszerelni egy ilyet, és elegendő lenne 1 ember, hogy ne ugráljanak át a rácson, és mindenki kénytelen lenne jegyet venni. Más országokban ez bevált. És igen, szedjen jegyet a buszsofőr, és legyen kamera a buszon, amivel ellenőrzik őket. Ebben gondolkodjunk, ne a sztrájkban!

Igazmagyar 2008.04.07. 09:32:05

Az hiszed hogy vicc.
Majd rájössz.
Bár sajnos ekkora összefogás nincs a magyarokban, éppen ezért van pusztulósorban a nemzet.

pl. miért csak a mávosok, meg közlekedésiek sztrájkolnak?
pl. a külföldi multik alkalmazottai miért nem tudnak összefogni?
na ezért birkanép ez.
Utána csodálkozik itt néhány gyurcsányista droid hogy mégis van aki mer a jogaiért sztrájkolni.
Szánalmas az aki azért siránkozik mert nem tud nyomorult minimálbéréért robotolni.

Inkább forradalmat kell csinálni vesztes szerencsétlenek, itt a lét a tét!
A gyurcsányista ballib söpredéket bármi áron el kell törölni!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 09:33:37

Igazmagyar: :)))))))))))))))))
erre mar mast nem lehet mondani. :)

degerely 2008.04.07. 09:34:15

Ne kérjük már számon a szolidaritást kéremszépen...
Láthatóan a bkv dolgozóinak részéről sem aggályos kibaszni 2 millió emberrel. Amúgy pedig hagyjuk a rizsát, hogy nem a fizetésük/állásuk miatt sztrájkolnak ezek az emberek..., ugyan mikor volt szokás Magyarországon azért megtagadni a munkát, hogy a munkaadó jobb/hatékonyabb/gazdaságosabb működését kizsaroljuk? Nanemá...
Az egészségügy legalább ilyen szar helyzetben van, úgyhogy majd a kórházak is bezárnak 1 napra és azokat az embereket, akik vannak olyan hülyék és pont akkor szeretnének életmentő ellátást kapni, majd posztumusz kitüntetjük, mert egy jó ügyért haltak meg...
Szolidaritás..., bah, lennék én szolidáris, ha nem az jönne le most is, hogy ezek az emberek 2 millió emberre szarnak kollektíven.

Kilgore Trout 2008.04.07. 09:34:19

Én pl. szívesen elmennék buszsofőrnek, vagy más egyéb járművezetőnek a BKV-hoz, csak nem vesznek fel, mert 45 évesen öreg vagyok, úgyhogy továbbra is basszák meg a sztrájkolók. És az már milyen demagóg duma, hogy értem is sztrájkolnak? Ha majd kérem őket, akkor sztrájkoljanak értem, ok?

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.04.07. 09:36:02

Írjátok itt, hogy eredményt vártok ettől. Szerintem nem lesz eredménye. A BKV vezetésének meg éppen jól jön a sztrájk, hiszen ez is csökkenti a működésből adódó deficitet. Bevétel pedig van, hiszen egy csomó ember előre kifizette a bérlete árát. Megmondom: a BKV-nak az lenne a legjobb, ha 1 hónapig tartana a sztrájk. Nem kell munkabért fizetni, nem kell benzint venni. AZért 1 hónap múlva be kell jelenteni, hogy újra indul, hogy megint vegyenek bérletet az emberek. Humoros, mi?

degerely 2008.04.07. 09:36:32

A következő az lesz, hogy nem is magukért, hanem értem sztrájkolnak... A kis hősök.

Igazmagyar 2008.04.07. 09:38:31

Az emberek (már akik megtehetik mert van szakszervezetük és egyéb szövetségük) a GYURCSÉNYDIKTATÚRA ELLEN SZTRÁJKOLNAK tulajdonképpen.

movhu 2008.04.07. 09:38:34

Vedd észre degerely, hogy most is azt mondják, érted szttrájkolnak. A legtöbben úgy látom sikeresen összefüggésbe hozták a kormányváltással, és a magyar összefogást látják benne.
Arra lennék kíváncsi, hogy a BKV sztrájkot itt intenzíven támogatók között hány százalék az, akit érint, mert Budapesten él vagy dolgozik?

Kampfer 2008.04.07. 09:40:02

Peppone!!!

Ha az embereket nem érdekli, az az ő bajuk! A gondolkodás képessége és lehetősége mindenkinek megadatott! Ha te képtelen vagy rá, te bajod, én teszek rá...! Ettől még kettőnél tovább kell látnom és tudom, hogy ha eredményre vezet ez a mai sztrájk, akkor volt értelme nekem is a kocsimmal bejönni reggel s volt értelme befektetnem a benyába, mert talán a jövőben kicsit jobb szolgáltatást vehetek igénybe a pénzemért!

Tippmester!

Hány százaléka a bkv éves veszteségének a blicceléssel okozott kár? Háromszor annyit költöttek ezek a férgek tanácsadó cégekre...! Szóval olvasni és számolni tessék előbb szerintem!

Burda!

Közszolgáltató cégről beszélünk, nem rádiószervizről! Az a minimum, hogy felismerjük ezek között a különbséget! Itt nem piaci viszonyokról van szó, hisz a bkv-nak nincs konkurenciája! De pl. sztrájk lehetne akár a Suzuki-nál is! Ja, hogy ott megverették a leendő szakszervezeti vezetőt? S mindez senkit sem érdekel? Az, hogy a munkáltatók szarhatnak a munka törvénykönyvére? S ez senkit nem érdekel? Tessék verni az asztalt a szájonqrt parlament és kormány asztalán! Ez nem a bkv dolgozók sara! Nem is ezért harcolnak!
Kampfer

geusz 2008.04.07. 09:40:07

NAGYON REMÉLEM, HOGY A SZTRÁJKOT SZERVEZŐ GYEREKÉHEZ VAGY ANYJÁHOZ ÉPP MOST INDULT EL A MENTŐ EBBEN A DUGÓBAN...

ELTART MAJD EGY PÁR PERCIG AMÍG ODAÉR...

ÉS MI LEHET A SZTRÁJK EREDMÉNYE? MÉG TÖBB ADÓFIZETŐI PÉNZT PUMPÁLNAK EGY SZARUL MŰKÖDŐ VÁLLALATBA? A BUSZSOFŐR MONDJA MEG, HOGY MILYEN LEGYEN A VÁLLALAT REFORMJA? EZ OLYAN, MINTHA A TOYOTA GYÁRTÁSI IGAZGATÓJÁNAK A HEGESZTŐMUNKÁS MAGYARÁZNÁ EL, HOGY HOGYAN ÉS MERRE VEZESSE A CÉGET...
NEM MŰKÖDIK TÚL JÓL A MOSTANI VEZETÉS, DE AKKOR EZ ELLEN KELL TÜNTETNI, NEM AZ ELLEN, HOGY SENKIT NE RÚGJANAK KI. SAJNOS LÉTSZÁMCSÖKKENTÉS NÉLKÜL A VILÁGON SEHOL SEM TUDNAK REFORMOKAT VÉGHEZVINNI.
PERSZE EZT AZ ÁTLAGTÜRHŐ ÚGYSEM FOGJA SOHA MEGÉRTENI. AZT HISZI, HOGY MÉG MINDIG VAN EGY FENEKETLEN KÁDÁRI ÁLLAMZSEB, AMIBŐL MINDIG KI LEHET VENNI, SOHA NEM FOGY EL. AZTÁN A KÜLFÖLDIEK LASSAN MÁR CSAK LEGYINTENEK MAGYARORSZÁGRA ÉS MAJD NÉZHET KI A FEJÉBŐL A SOK BKV-S, MÁV-OS ÉS NAGY NÉPSZAVAZÓS ÁTLAGEMBER, HOGY TÖRLESZTHETI MAJD 320-360 FORINTOS EURÓVAL A LAKÁSHITELÉT, MERT LE FOGJÁK ÉRTÉKELNI MAGYARORSZÁGOT, MIVEL NEM LESZ KÉPES KARAKÁNUL VÉGHEZVINNI AZOKAT A REFORMOKAT, AMIKET A SZLOVÁKOK, CSEHEK 5 ÉVE MÁR MEG MERTEK LÉPNI. CSAK OTT VALAHOGY A SOK TÜRHŐ NEM FÜTYÜLTE AZT MEG. LEHET, HOGY AZ ELLENZÉK IS FELISMERTE, HOGY A NEMZET ÜGYE KICSIT FONTOSABB, MINT A SAJÁT HATALMA ÉS NEM ADOTT SZÓCSÖVET A FUNKCIONÁLIS ANALFABÉTÁK TÖMKELEGÉNEK.

EZ A MAI NAP NEM A MÁV-RÓL ÉS NEM A BKV-RÓL SZÓL, HANEM ARRÓL, HOGY MI VÁRHATÓ MÉG ITT, HA EZ A TÁRSADALOM VÉGRE NEM KÉPES MEGÉRTENI, HOGY NINCS TÖBBÉ KÁDÁRIZMUS, MINDEN SZARÉRT MEG KELL DOLGOZNI ÉS TELJESÍTENI KELL. SZTRÁJKKAL, PUFFOGÁSSAL, EGY KARCSÚBB ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉS NÉLKÜL MEGYÜNK A LEVESBE ÉS MI LESZÜNK A BALKÁN...

mizrolist 2008.04.07. 09:41:21

movhu, én pl. egyetemista diákmunkásként itthon ülök, mert szóltak, hogy felesleges ma bemennem dolgozni. Nem hiányzott ez az egynapi kiesés; kb. 3 napi kajapénzemet veszítettem így el...

degerely, a BKV-sztrájk ilyen szempontból rendben van. Ha még ennyi busz/villamos sem lenne, mint egy átlagos hétköznapon, akkor sokkal rosszabbul járnánk...

lionking 2008.04.07. 09:41:24

Már vagy 28 éve nem utaztam BKV-val, a munkám nem engedi, sok a holmim amit vinni kell magammal, (mielött taxisnak nézne valaki) de szerintem ennyi idő alatt csak romlott a helyzet nem kicsit BKV ügyben.
De ezen túl is lehetne lépni, az én bosszantásom? totális ellenérzésem tárgya, amikor meghallom a rádióban hogy "a közlekedési híreket a BKV zrt támogatásával..." hát ölni tudnék.
Mert ugye adva van egy kiadós veszteséggel működő válalat, amit a MI pénzünkből patronál az állam, a gyorsba leváltott vezetők kapnak egy komplett üzem dolgozóinak éves fizetését végkielégítésnek, amikoris csak ennyire tellett tőlük, és akkor még támogatják a reklámot a özlekedési híreket szponzorálják... a MI pénzünkből.. biztos mejd a megmondó ember elmondja, hogy az kizárólag a jegybevételekből van pénzelve, és nem az állami támogatásból, dehát a nagy nagy kosár mélyén nem mindegy? Ott már amúgyis összekeveredett a szar a pénzzel...

Destroy 2008.04.07. 09:42:10

Minden sztrákjkoló meg****.
Gyalog jöttem be, másfél óra alatt, zuhogó esőbe, mert a munkaadóm érthető módon sz*rik bele, hogy miként jutok be. Jobb esetben szabdságot vehettem volna ki, vagy mára nem kapok fizetést, mert ezt biztosítja a törvény. Hazafelé meg ki tudja mikorra érek haza. Értem nem kell sztrájkolni.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:44:56

Igazmagyar, nagyon keményen nyomod. Csak éppen szeirntem itt nem a kormánybuktatás a fő szempont. Ez inkább közpolitika, ott meg tökmindegy hogy a zorbán vagy a gyurcsány vagy a jobbik vagy a mazsihisz. A lényeg hogy valami szarul működik és egy két ember jól él belőle a többi meg nem. Aztán most meg van szivatva 2 millió ember, hogy utána ugyanígy menjen tovább. Persze szép lenne ha lenne eredménye, de mindenki tudja hogy nem lesz semmi.

Sztrájkoló 2008.04.07. 09:45:10

ÉLJEN A SZTRÁJK!
TARTSON AKÁR HÓNAPOKIG!
LE A BALLIB SÖPREDÉKKEL!

sys70 2008.04.07. 09:45:27

Néhány napja hallottam egy ideillő történetet.

Pista bácsi panaszkodik az orvosnak
- Jaj, Doktor Úr, nagyon fájnak a lábaim!
- Nézze Pista bá, meg kell húzni a nadrágszíjat, nem tudom kezelni magát. Arra van lehetőség, hogy ingyen levágjam mindkét lábát.
- De hát akkor nem tudok járni!!
- De fájni se fog!

Azért van valami ebben a sztrájkban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 09:47:32

KAPSZLOCKOS BUZIK: attol, hogy beragadt a kapszlok, nem fogjak jobban elolvasni az irasaitokat. Tudjatok, parasztsag ordibalni a neten, amit a nagybetu jelol.
En peldaul a nagybetus irasokat atugrom. :) Gondolom vagyunk egy paran igy. Szoval, csak hajra. :)

kormanybuktato buziknak: :DDDDDDDDDDDDDDDD

limonade joe 2008.04.07. 09:47:45

Mit vagytok fennakadva? Eddig sem dolgoztak.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.07. 09:48:49

Azért annak örülök, hogy a MÁV bohóckodása nem keserítette meg az összes embert. Sztrájk és sztrájk közt van különbség. Én is azt gondolom, hogy ez most másról szól, mint a Gaskó féle vergődés. Kell tudni különbséget tenni. Az emberek szívnak, de lássuk be, nem sok egyéb eszköz van a nyomásgyakorlásra.
A BKV egy nagy pöcsedék már időtlen idők óta, és nem is fog megváltozni, csak ha az emberek felemelik a szavukat. De hogyan máshogy, mint sztrájkkal.? A lehetőségekhez képest igyekeztek korrektül intézni a dolgot.
Szépen sorban jönnek majd a sztrájkok, aztán örülhetünk (?), ha valami anarchikus- forradalmas izé nélkül megússzuk.
A fekete levesnek még csak az első kortyait szürcsölgetjük.

Igazmagyar 2008.04.07. 09:49:36

peppone.
az hogy hivatalosan mi a sztrájk célja az egy dolog.
nyilvánvalóan csak adott célokat tűzhetnek ki amguk elé ami direktben érinti őket az ágazatban, általános , politikai célokat nem fogalmazhatnak meg.

ÁMDE.
ne legyünk naívak:
az országban az összes sztrájk, tüntetés, demonstráció
(gondolj itt a kórház, eü, pedagógus..stb megmozdulásokra, és ne csak az utcai zavargásokra, kossuth térre)
mind-mind az mszp-szdsz és gyurcsány kormány áldásos tevékenysége miatt van.
A társadalom minden rétege azt akarja már hogy tűnjenek el.

Amúgy ha én BKV-s lennék basznék egy percet is dolgozni rendesen amíg ezek a tetvek 50 millás végkielégítéseket lopnak maguknak.

És azt mondom: örüljetek hogy sztrájk van nem fegyveres konfliktus.
De majd az is eljön ha pl. tömegesen lakoltatják ki az embereket rezsihátralék miatt.

Kampfer 2008.04.07. 09:50:05

Geusz!

Nem kell kiabálni, el tudjuk olvasni!!! Egyébként meg a mai bkv vezetés kb. olyan szinten van, hogy inkább bíznám egy műhelyvezető szerelőre, mint erre a sok politikacsatolt maceszfaló senkiházi szar mocskokra! Milliárdokat fizettek külső tanácsadó cégekre. Akkor mi a fasznak az a sok buzi vezető és manager oda? El lehet takarítani az összes qrva semmittevő szarházi fosarcút onnan s talán a buszokra kellene normális gumit venni s esetleg odafigyelni arra, amit egy szerelő mond! S miért van az, hogy ha leépítésről van szó, a magadfajta csak a fizikai dolgozókra gondol? A sok öltönyfaszú idióta semmittevő görények meg nyugodtan dugják csak a titkárnőjüket melóidőben, mi? Gratula neked is...
Kampfer

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:50:09

Kampfer: Nem akarlak bántani, még csak haragudni sem haragszom rád, fölösleges indulatoskodni, hiszen egyikünk sem dugóban ül, hacsak nem laptoppal nyomjátok :D
De azt remélni hogy te innentől kezdve a sztrájk miatt jobb szolgáltatást kapsz...Na az meredek!Az is igaz, hogy ebben az országban csak ütve lehet változtatni. Meg az is hogy legtöbbször ennek sincs eredménye, vagy ha van akkor azt is elcsesszük.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 09:53:11

Én most már azt mondom, hogy egy olyen ember kell a BKV élére mint a Bokros anno.
Legyen 15 ezer a bérlet, csak akkor legyen olyan metró mint a ruszkiknál ami még körbe is megy a városon mint egy krt. Meg duplázzák meg a vonalak számát. Rugdossák ki az aktásokat, a szerelők kapjanak szerszámokat. Így nem sajnálnám az 50 millát a vezetőtől.

Nyúl 2008.04.07. 09:53:11

"Gusztustalan, hogy a BKV arra használja fel az emberek tömegét, hogy tehetetlen vergődésükkel megzsarolja az államot, megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését!"

Minden szavával egyet értek!

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.07. 09:53:58

Kampfer: valami ilyesmire gondoltam én is. :-)
De milyen kis finom megfogalmazásaid vannak. :-)

Gabó 2008.04.07. 09:55:35

geusz!
Tudod az a kádárizmus, hogy nem merünk semmit sem visszaszólni ha nem tetszik valami. Ha szerinted itt rendben vannak a dolgok, akkor ne tégy semmit dugd vissza a fejed a homokban és élvezd tovább az életet. A létszámcsökkentéssel nincs baja senkinek, ha reális, itt viszont nem az és amíg az egyik oldalon egy 500 milliárdos beruházást nyom minden logikus magyarázat nélkül addig a másik oldalon 2-6 millioárd forint megtakarításért képes ugyanerről lemondani. Elmondanád hogy lehet a vezetés ellen sztrájkolni???

Itt már 6 éve reform van nem látod???

tese 2008.04.07. 09:57:51

Most mi van? Úgy sem lesz sosem olyan téma, amivel mindenki egyetért! Különben is felesleges vitatkozni, mert így is úgy is, mi kis emberek szívjuk meg. Ha van sztrájk azért, ha nincs, akkor meg azért. Ez mindig így lesz, de legalább össze tudják az embereket ugrasztani! Addig sem az ország problémáival foglalkozunk...

mizrolist 2008.04.07. 09:57:57

Iagzmagyar, emlékszel a 2000-es vasutassztrájkra, amikor egy hétig nem jártak a vonatok? Akkor is nyilván a coclibek ellen sztrájkolt a becsületes magyar ember :-P

Peppone, a probléma az, hogy a főváros a BKV-nak működtetésre _tulajdonosként_ egy fillért sem ad. Ez nevetséges.

Nyúl, te szimpla idióta vagy.

atka 2008.04.07. 09:58:17

Gabo!

Igen, ez igy van, de sajnos ilyen a mukahelyem, es egyelore nincs masik...no mindegy...

Nem lett jó 2008.04.07. 09:59:13

Üdv,

Komolytalan, és végtelenül demagóg írás. Szerintem jó, ha egy közös cél érdekében kiállnak egymásért az emberek, és nem köpködnek egymásra, ahogy te teszed. Ez van, szerintem bele kell férnie.

"Sajnos nekem még mindig nem sikerült megfelelő stratégiát kiagyalnom ezen időszak áthidalására"

Persze, mert mindennapos, feltétlenül muszáj stratégiát kidolgozni! Nem mást, stratégiát. Szánalom.

Kampfer 2008.04.07. 09:59:40

Peppone!!!

Eszemben sincs hogy bántsalak! Nem erről szól a történet! Nem vagyunk egy véleményen s mégis mindkettőnkről (is) szól a mai balhé!
Nem, nem hiszem, hogy a sztrájk miatt fogok jobb szolgáltatást kapni! Azt remélem, hogy a sztrájk nyomán kialakuló politikai folyamatok garantálnak majd egy karcsúsítást a bkv-n belül (leginkább a sok irodista semmittevő suckértőre és antalféle férgekre gondolok) és végre normális üzemi körülmények kialakítására fognak törekedni! Ezt remélem ettől! S azt, hogy esetleg a demszkáj és hagyó féle undorító állatok kénytelenek rádöbbenni, hogy a fák nem nőnek az égig!
Egyébként meg remélem, hogy az antal és a hagyó valami nyomorult körülmények közt fog kínok közt megdögleni! A demszkájt pedig egyszerűen csak ki kéne végezni! De ha esetleg csak eltakarodnak, már azzal is csak nyernénk!
Üdv!
Kampfer

Decoy 2008.04.07. 10:02:52

A dolgozóknak érdekeik érvényesítéséhez egyetlen fegyver, a sztrájk. Franciaországban, ha például sztrájkol a tömegközlekedés, csatlakozik hozzájuk a vasút és a légitársaság is, ha kell. És ez fordítva is működik. Mert tudják, hogy így elérhetik céljukat. De sajna Magyarországon élünk és messze még Európa. Mindenki az önös érdekeit nézi és munkáltatói oldalról is zéró tolerancia van az ezen okok miatt későkkel szemben. Franciaországban ilyenkor rengetegen biciklivel, robogóval stb. közlekednek.

limonade joe 2008.04.07. 10:03:57

Eddig is sztrájkoltak, gyakorlatilag működésképtelen volt a BKV.

degerely 2008.04.07. 10:04:22

Azért 1-2 dologgal nem ártana tisztában lenni:
a; nem az elmúlt 6 évben cseszték szét a bkv-t, hanem az elmúlt 20-ban
b; a járatritkításokat ugye a kerületi önkormányzatok nem engedték át, tehát az eredeti formájában ez már nem téma

Komolyan vicces, ahogy egyesek egyből népfelkelést vizionálnak...

Gabó 2008.04.07. 10:11:26

Deregely!
20 év ua a BKV tulajdonosát képviselő ember!!!
egyékbént meg attól hogy valami nem 6 hanem 20 éve szar még szar.
Nem járatritkítás kéne hanem járatbővítés.
Ajánlom mindenkinek a Traffic Giant nevű játékot.

Gabó 2008.04.07. 10:12:22

Bocs degerely

limonade joe 2008.04.07. 10:14:44

Megdöbbentő morális válságban volt évek óta a BKV. És ez nemcsak a vezetők hibája (hanem a "buszvezetőké" is.)
Az elmúlt három hétben 6-8 olyan eet volt, hogy bármelyikért panaszt lehetett volna tenni.
Más cégnél ha így dolgoznának, már rég kitették volna őket.

Peppone Botazzi 2008.04.07. 10:16:02

Kampfer: egy kérdés, nem neked. Csak valahogy az a furcsa, hogy Demszkyt tényleg mindenki utálja. Hogy lehet hogy annyi ciklus óta mindig megválasztja valaki?
Bocs, ez tényleg OFF a sztrájkban.
Amúgy Te nyilvánvalóban optimistább vagy mind én. Jó lenne ha tényleg lenne eredménye. De szerintem akárki is jön rendbetenni, az politikai kinevezésre jön. Politikailag pedig valahogy senkinem sem érdeke ezt rendbetenni.

bazs 2008.04.07. 10:20:19

Kedves otthon ülő sztrájktörők!

Ez a sztrájk nem arról szól, hogy féltik a seggüket a sofőrök. Másképpen: szerintetek 300 megszünetendő munkahelyért hajlandó leállni ma az EGÉSZ BKV? Egyáltalán nem. Egy tendenciát akanak megállítani. Bármily meglepő számotokra, ők is tudnak gondolkodni és tudják, hogy nem frankó, hogy míg a közútfejlesztés burjánzik, addig el akarják fojtani a közösségi közlekedést. Ja és ha azt mondjátok, hogy a nép csak azt érzi, hogy szivatja őt a sztrájk, akkor ha a sztrájk eredményes lesz, ők csak annyit éreznek, hogy jé, most jobb lett, vagy jé, nem töröltek el járatokat, milyen jó, hogy sűrűn járnak... Szóval hálásak lehetnek annak, amit eleinte utáltak, miközben azt se tudják, mi történt, miért csinálták. Elég naiv felfogás, hogy azt kell cselekedni, amit a nép óhajt. Akkor vajas kenyeret osztanának minden reggel, ingyen ebédelhetnél, ingyen vacsorázhatnál, hadd ne soroljam, hogy ez hova vezet, egy ilyen álomvilágot már megéltünk, nem is olyan rég...

bazs 2008.04.07. 10:24:12

Kedves Peppone!

Ismered azt, hogy "kenyeret és cirkuszt"? Kombinókkal sok a gond, sok pénz megy el rá. A hazai villamosparkot frissíteni kéne a Ganzzal karöltve, csakhogy a Ganz pályázatait lesöpörte a vezetés és a Siemensét meg nyalta-falta, noha többe került. 4-es metró szép és jó, csak szart se ér, most is mit szenvednek vele. Hát ezért.

Bit Rot 2008.04.07. 10:25:18

Egy másik blogban olvastam:

Prága havibérlet: kb. 5000 Forint
Jegy (90 percig érvényes): 200 Forint
(Hasonló méretű tömegközlekedés, mint a Budapesti.)

Pityu 2008.04.07. 10:26:55

Minél több hozzászólást visszaolvastam. Igyekeztem mindkét oldalról. Akik höbörögnek nyugodtan kitalálhatnak valamit és ötletüket megsúghatják a szakszervezeteknek, hogy miként léphetnének fel a következők ellen:

- járatritkítás/-írtás: némelyik viszonylaton duplájára növő követési idő, esetleg totális járatmegszünés, átszállások számának növekedése...magyarul a szolgáltatás minőségének romlása. Tehát neked sem mindegy, hogy jön-e busz/vili, vagy nem...

- evvel járó elbocsátások: te is mindent megtennél, hogy ne dobjanak ki, nem igaz? A mai világban már az ember örül, ha van munkája, és megpróbál két kézzel kapaszkodni azért, hogy el ne veszítse... Sőt, mások többre is képesek...

- autóbuszüzemegység-/remízbezárás: jó fekvésű telek eladása vmi ismerősnek, de csak úgy h zsebbe is jusson valamicske... És abba is bele kéne gondolni, hogyha lerobban egy busz, akkor mire a távoli garázsból odaér az adott forgalmi számba a busz, addigra lemegy a nap. (VTT-nál: 17-18 körül eseményes volt egy buszuk és az a forgalmi szám aznap este ki is maradt, nagy szívás volt...Igaz az más tészta, de példaértékű)

- szerintem elegük is van abból, hogy látják mennyi minden pénz folyik el értelmetlen célokra (ismétlem magam: zsebbe is), például: M4, tanácsadó cég..., hogy NEM JUT az alapszolgáltatásra, és így az utasokon akarnak spórolni?

Miskolc volt Budapest főpróbája...Akkor még nem hittem el...

Tudjátok, egyszer betelik az a bizonyos pohár...Íme.

Üdv,
Pityu

limonade joe 2008.04.07. 10:27:00

Nem tudom, miért a hisztéria. Az Index cikke alapján nem túl jelentős a járatritkítás. Ezen kívül több olyan új járat lesz, vagy meghosszabított már meglévők, amelyek bizonyos útirányokat erősítenek.
Csakféltik a munkhelyüket, mert nehezen találnak olyat,ahol ennyire nem kell dolgozni.
Ez a sztrájk csak azt célozza, hogy fennmaradjon a trágyadomb.
Mocskos BKV, salalalala!

mizrolist 2008.04.07. 10:33:23

limonade joe, itt egy összefoglalás az utolsó verziós paraméterkönyv változásairól: www.veke.hu/param2008/parameterkonyv2008_0404.pdf

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 10:36:16

limonade joe: ha van egy kis idod, olvasd el a bkvfigyelo blognak a jaratritkitashoz tartozo osszes cikket. Erdemes. Sokkal arnyaltabb, mint az indexes iras.

Pityu 2008.04.07. 10:37:07

Aki azt hiszi, hogy a BKV drága, akkor az mit fog gondolni akkor, ha bevezetik a km-arányos díjazást?:)
Most annyit utazol, amennyit nem szégyelsz, de utána? Hajaj... Bele kell kalkulálni a kiépítés több milliárdját is, amit majd a befektetőnek X év alatt be kell h hozzon. Akkor fogjátok majd szidni igazán a BKV-t...


Gabó:
a Traffic Giant jó játék, csak kár h nem lesz 2. része... :(


Bazs:
A Kombájnokkal kapcsolatban pedig csak ezt tudom mondani: macinak van és barna :D
Az M4et meg már most is utálom...mert ÍGY értelmetlen. Főleg, ha körülötte mindent megszüntetnek...ez lenne a nyugati felfogás?? Minél nagyobb felhajtás annál több zseb (nincs ebben semmi összeesküvés-elmélet). Jaj, meg csak megemlítem, hogy ...hmhmhhm... Bocskai úti megálló, aztán meg mindenki gondoljon, amire akar. :):)

limonade joe 2008.04.07. 10:38:16

mizrolist:Ezt már láttam. Lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet, de mi ebben a botrány, azon kívül, hogy nem 3 60 a kenyér, és nem kolbászból van a kerítés, és bérletet kell venni?

oTTo$$ 2008.04.07. 10:42:37

ha nem ersz be idoben mert sztajk van fel kell kelni 5 orakor azt akkor beersz !! vegyel biciklit! de mindegy is csak old meg!! itt minki csdar ksirni tud!
szanalmas!
vallalni kene vegre a sajat eleteteket a problemaikkal egyut !
UFF

weid 2008.04.07. 10:45:37

Mér' van áthúzva a mentő a postban?
Ők nem sztrájkolnak, úgy tudom.
És tudnak is haladni (pl. ugye a villamossín töküres)

Várnék én ebből az esszéből egy átdolgozott kiadást...
Vagy egy epilógust legalább. :)

Pityu 2008.04.07. 10:45:54

jómagam:

mielőtt félreértenétek a medve külső borítására gondoltam...

limonade joe:

jogos, de ez csak az első felvonás... (eddig 6, mostani) 2 milliárdért kinyírni a közösségi közlekedést? Az a BKVnak semmi...
"nem kell dolgozni"? - ezt biztos te sem gondolod komolyan. Ha bárkit kirúgnak bárhonnan, alapból nehezen kap munkát...akkor van esélye, ha van ismerőse valahol.

Trágyadomb, trágyadomb, de a szkarabeuszokat fent kell keresni :):)

Olvasásra ajánlom, főleg a V30ra vonatkozó részt:
index.hu/politika/belfold/budapest/sofor5869/

Nyuus 2008.04.07. 10:46:16

Úgy látom, sokaknak nem esett még le, hogy ez a sztrájk nem a fizetésekről szól... hanem a ritkításról, és arról, ami ezzel jár: csúcsidőn kívül kevesebb jármű, kevesebb sofőr, kevesebb lehetőség. Igaz, ajánlottak a tárgyalások során fizetésemelést, de olyan egyéb feltételeket is, hogy csak nna. És ebbe a BKV dolgozók, szerintem helyesen, nem mentek bele. Ezt most értünk is teszik :)
Nem az a megoldás, hogy megkurtítják a járatokat, hanem az, hogy ésszerűen átszervezzék (volt erre példa a budai villamosok esetében, vagy most a paraméterköünyvben is van)!!! Illetve azokat a részlegeket kellene átgondolni, akik a "szellemi" részt végzik, biztos vagyok benne, hogy a csodás vezetőségben van 1-2-sok olyan ember, aki nem is kell oda :)

a svéd 2008.04.07. 10:46:28

haha... vicc ami itthon megy.

olyan jó néha hazajönni. mindig jól esik később távozni...

limonade joe 2008.04.07. 10:46:40

Ebben az országban Rákosi, Kádár, Orbán és Gyurcsány azt akarta elhitetni, hogy az állam mindent megold.

SoDI · http://sodi.freeblog.hu/ 2008.04.07. 10:49:45

Ilyet ír:

"senkinek a vacak sorsa nem múlik azon, hogy mi egyáltalán létezünk"

És eközben nem bír ám leesni neki, hogy ha senkinek sem kellő, jelentéktelen munkát végez, akkor ezért elsősorban saját magát kell hibáztatnia, elvégre akármi is az az önző kis világában, aminek az elvégzése olyan fontos a számára, ha nincs kellően sok ember, akinek ez nélkülözhetetlen, akkor teljesen felesleges, és hiábavaló tevékenységről van szó, így pedig maradna inkább otthon tévét nézni, esetleg előtte sorban állni a munkanélküli hivatalban egy másik, értelmesebb elfoglaltságért.

Az, hogy felesleges munkát végez, érv a szemében, ahelyett, hogy szemlesütve hallgatna róla. Beszarok, komolyan mondom...

Amíg az emberekben nem lesz meg az egészséges szolidaritás a döntéshozókkal szemben harcoló sorstársaink felé, addig tényleg bármit megtehetnek velünk a globalizált pénztőke szervilis kiszolgálói. Ezt kéne felfogni, és nem egy nehézkes munkanap miatt siránkozni.

Egyetlen nap még senki életét nem tette tönkre!

Mindeközben szerencsére az emberek túlnyomó többsége belátja, hogy ez a munkabeszüntetés az ő érdekét is szolgálja, hiszen (ahogy a Kuruc.info hídblokádja idején is ez volt a helyzet) az olyan ember, aki nem képes azonosulni a közös távlati célokkal, és emiatt vidáman elviselni az apró személyes kellemetlenségeket, az nemes egyszerűséggel az áruló kategóriájába sorolandó.

Enmera 2008.04.07. 10:50:45

Ez az ország megérdemli azt amit kap!

Már rég letoltuk a gatyánkat, előre is dőltünk, már rég be is tették és már fáj is mindannyiunknak, de ha vki kihúzza a derekát és azt mondja hogy ezt nem tűröm tovább, akkor a többi lenyomja a fejét és azt mondja "tűrd csak tovább mert nekünk is fáj". Erről szól ez a cikkecske...

Így mi meg is érdemeljük a nagy államháztartási hiányt, a hatalmas államadósságot, a rohadt sok járulékot amit a fizunkból vonnak - arányaiban az egyik legmagasabbat Európában - , a rég nem látott nagyságú munkanélküliséget, és a minimális gazdasági növekedést magas inflációval társítva. És még mindig vannak akik mindehhez helyeselnek.... Merthogy ez szügségszerű - a vízfejűséggel és a "tanácsadókank" juttatott milliárdokkal egyetemben.

Hát akkor tűrjük csak tovább hogy fáj....

mogyoró 2008.04.07. 10:50:59

Nagyon tetszik,hogy mindenki azzal jön- ezt előre tudtuk , meg kellett volna oldani...
DE mit tegyen az akinek nincs autója? nincs felesleges 5000 Ft-ja taxira? nincs közelben lakó ismerőse aki bevigye dolgozni és mégis műtétek, betegek várnak rá?

Az gyalogoljon nyugodtan akár 50 km-t is, hogy ellássa a feladatát.

Holnap majd az egészségügy fog sztrájkolni...Értetek... Bár az én fizetésemért...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.07. 10:53:47

Igazmagyar jól mondja, mindenki sztrájkoljon, sőt, legyen forradalom is, akkor kezdődik majd a jó világ, ettől minden rendbejön egy csapásra, beindul a gazdaság, becsületesen dolgoznak az emberek, mindenki adózni fog, mint a kisangyal, csökkennek az adók, nőnek a bérek, terem a tőke...

Fugu 2008.04.07. 10:54:10

London Underground Song

Some people might like to get a train to work
Or drive in in a Beamer or a merc,
Some guys like to travel in by bus,
But I can't be bothered with the fuss today
I'm going to take my bike,
Coz once again the Tube's on strike.
The greedy bastards want extra pay
for sitting on their arse all day
even though they earn 30K .
So I'm standing here in the pouring rain,
Where the fuck's my fucking train?

London Underground
London Underground
They're all lazy fucking useless cunts
London Underground
London Underground
They're all greedy cunts I want to shoot them all with a rifle.

All they say is "Please mind the doors",
and they learned that on the two day course,
This job could be done by a four year old.
They just leave us freezing in the cold.
What you smell is what you get
Burger King and piss and sweat
You roast to death in the boiling heat,
With tourists treading on your feet
and chewing gum on every seat,
so don't tell me to "Mind the gap"
I want my fucking money back.

London Underground
London Underground
They're all lazy fucking useless cunts
London Underground
London Underground
They're all greedy cunts I want to shoot them all with a rifle
LaLaLaLa
LaLaLaLa

The floors are sticky and the seats are damp,
Every platform has a fucking tramp,
But the drivers get the day off when we're all late for work again,

London Underground
London Underground
WaWa Wankers , They're all Wankers ,
London Underground
London Underground

Take your Oystercard, and shove it up your arsehole.

limonade joe 2008.04.07. 10:56:11

Pityu: Olyan erkölcsi válság van fent és lent, hogy ebből kellene kimászni. Fent is, mert ezek a végkielégítések joggal borzolnak, de amit látok a napi gyakorlatban az felháborító. A BKV közönségszolgálatának a számát már lementettem a telefonomba. Csak azért nem telefonálok naponta, mert nincs rá időm, ügy lenne.
Ha mindenki másra mutogat, az nem fog menni. Felelőst mindig lehet találni, egy rakás szinten megdöbbentő mértékű ferdítés. Mindenki politikai érdekeinek megfelelően hazudik. 4 évente máshonnan eszük meg a kefét.
Egy rakás dolog olyan szinten van ebben az országban, hogy az finanszírozhatatlan. Hogy lehet adót, járulékot csökkenteni,ha mindent az államnak kell fizetni?

limonade joe 2008.04.07. 10:57:53

Kasza, vasvilla! Politikai elit, takarodj!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.04.07. 10:58:30

otto$$,
Vegyük azt, aki mondjuk Nagykovácsiban lakik, ahová csak BKV jár, se Volán, se vonat.
Teljesen logikus, hogy nagy hirtelen vesznek egy biciklit, és minden edzés nélkül letekernek 15 km-t a hegyen át, ezt ugye bárki meg tudja tenni, így gondoltad, igaz?

limonade joe 2008.04.07. 10:59:21

Hogy miért kerül a bérlet a prágai duplájába. Mert kétszer annyian lógunk.

Igazmagyar 2008.04.07. 11:00:07

A GYURCSÁNYDIKTATÚRÁT EL KELL SÖPÖRNI!

Addig csak a nyomor, az elkeseredés, a széthullás, a megosztottság..tb. lesz magyarországon.
Miközben a politikai elit szétlopja magának az országot.
Ez a tetű mire fel kap 50 milliót?
És el ne hoggyétek hogy az sok!
Gyurcsány-kóka és a többi féreg milliárdokat nyúl le!

limonade joe 2008.04.07. 11:00:36

Ördögi kör: Azért csalunk adót, mert az magas, azért mert adót csalunk.

SoDI · http://sodi.freeblog.hu/ 2008.04.07. 11:01:34

limonade joe: Nyilván a prágaiak is lógnak.
A különbség ott van, hogy minden normális helyen egyenlő arányban finanszírozza a közösségi közlekedést az állam, az önkormányzat, és az utazóközönség, míg nálunk Demszky teljesen ki akar vonulni belőle, ami egy egyrém.

mizrolist 2008.04.07. 11:03:42

limonade joe, az a baj ezzel az új tervezettel is, hogy olyan viszonylatokat ritkít, ahol most is tömeg van, mint pl. a 14-es villamos.

Pityu 2008.04.07. 11:04:27

limonade joe 2008.04.07. 10:56:11

Egész hsz-oddal egyetértek. A "kefeevéssel" különösen.

Még avval is, hogy vannak olyan BKV-dolgozók, akik nem jól végzik munkájukat. Szerencsére kevés ilyennel találkoztam, de vannak. Mindenhol vannak.
De az egy másik blog :)

De sokan nem értik meg, hogy nem egy könnyű munka a BKV-nál dolgozni, igaz ők vállalták, de nem könnyű... (nem vagyok BKV-s)

mizrolist 2008.04.07. 11:05:29

Igazmagyar, a jobboldali klientúra ugyanezt csinálta ugyanígy, amikor tehette (sőt, abban az időszakban lett nyilvánvaló, hogy fent mindenki a lenyúlásra játszik... 90-98 között nem lógott ki annyira a lóláb, ügyesebben titkolták)

Enmera 2008.04.07. 11:05:48

SoDI!

Demszkyvel kapcsolatban sok agyrém van, a legnagyobb az, hogy ciklusok óta azzal nyeri a főpolgármesteri címet, hogy "megépítem a 4-es metrót!". Kíváncsi vagyok így, hogy már pár méterecske jópár milliárdból elkészült már megszavazzák-e mégegyszer vagy sem.

limonade joe 2008.04.07. 11:06:14

Abban biztos vagyok, hogy nem annyian lógnak mint nálunk. Mi még rosszul is érezzük magunkat, ha jegyet veszünk, hogy nem vagyunk elég tökös legények. Egy igaz magyar nem vesz sem jegyet, sem bérletet, mert ezzel elismeri a gyurcsányizmust.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.07. 11:07:28

igazmagyar: hogy nem faradsz mar el. :) :))) erre senki nem vevo itt. :)

limonade joe 2008.04.07. 11:09:06

Mizrolist: Végre egy konkrét példa. Én a XVII-ben lakom. három olyan járat van, amit meghosszabbítanak, és nekem, kerületi lakosnak, igen jól jön.

limonade joe 2008.04.07. 11:10:16

Mizrolist: Valóban: Ne felejtsük '98-02-őt, a rendszerváltás utániidőszak legsötétebb 4 évét.

limonade joe 2008.04.07. 11:10:55

Igazmagyar, van bérleted?

Zappa 2008.04.07. 11:16:30

Gaskó elvtárs meg jól el van. Függetlenített szakszervezeti titkár, emellett meg vállalkozó (bizony), és pénzügyi tanácsokat osztokat a MAXSERV Gazdasági Pénzügyi Tanácsadó Kft-n (1148 Vezér utca 149/C).
Igazi kommunista bérenc. A neobolsevik (magyarul "új többség") jeles képviselője.

limonade joe 2008.04.07. 11:19:48

Igen, Gaskó nemzettárs, az új többségből.

Kampfer 2008.04.07. 11:22:52

Doris! Kézcsókom!

Igen, talán a megfogalmazás túl indulatos, de egyszerűen nem tudok másként beszélni a demszkáj, hagyó, antal, kondorosi, somlyódi és efféle undorító, szánalmas mocskos lényekről! Még a látszatát is el akarom kerülni, hogy embernek tekintem ezeket a lényeket, mert nem. Egyszerűen csak egy selejtes élősködő parazita undormányoknak tartom ezeket s eképpen is kezelem őket, eképpen is tudok csak írni ezekről...!

Nyúl!

Te egy nagyon egyszerű, nagyon hülye valaki lehetsz...!

Peppone!

Hát nem tudom, hogy ez a demszkáj hogy maradhatott itt ennyi ideig. Legutóbb nagyon szorítottam a Tarlósnak, sajnálom, hogy nem jött össze...! De legalább láthattam, ahogy ezt a darab sz*rt jól megdolbálják tojással, s az újkori magyar történelem legszánalmasabb beszédét sikerült ennek a libsi mocsodék féregnyúlványnak elmondania! Túl magas volt az ára, s nem is érte meg, de azért az szép volt! De mindenkinek jobb lenne, ha egyszerűen megdöglene ez a libsi féreg!
Üdv!
Kampfer

Igazmagyar 2008.04.07. 11:26:24

Demszki az egyik legnagyobb tetű.
Szétlopja a fővárost a csókosaival.
Miatta van tulajdonképpen a sztrájk is, legalábbis közvetlenül ő az oka,
persze a puszipajtásai 50 millát lopnak közpénzből az nem gáz, csak az hogy az elnyomott proli sztrájkol a jogaiért.
UNDORÍTÓ BALLIB DIKTATÚRA!
Bármi áron el kell söpörni!

mizrolist 2008.04.07. 11:26:58

Kampfer, Tarlóssal sem lett volna jobb semmiben; az a fickó is megérett egy alapos pszichológiai vizsgálatra...

limonade joe, és amellett, hogy hosszabbak lesznek (ami speciel az első tervezet elleni össznépi felzúdulás eredménye), milyen sűrűn járnak? (esetleg viszonylatszámot is írhatsz...)

limonade joe 2008.04.07. 11:27:19

Igazmagyar! Van bérleted?

Peter ur 2008.04.07. 11:32:04

Egy kis szöszent

1. BKV sok alapvetöen a járat ritkitások ellen emelték fel a hangjukat ami értelem szerüen elbocsátásokat is von maga után

2. csak az tud sztrájkolni akinek erre lehetősége van, egy magán cégnél alapból munkanélküliek lennének a dolgozók.

3. ma is napközben órákba tellik eljutni bp egyes pontjaira, járatritkítás után ez még nehezebb és hosszab lesz.

4. Egyet nem értek miért nem lehet egyes részeken magánkézbe adni a viszonylatok üzemeltetését, mert kiderülne hogy lehet nyereségessen is müködni?

5. A költségekben jelentős hányadot képvisel mindenhol a bér és ahhoz kapcsolodó kiadások, de nem a kis embereké hanem a vezetőké 1 vezető = 10/30 dolgozó bérét teszi ki innen javaslom a BKV-nak ne a mezeidolgozokat építse le hanem a vezetőséget csökentse, nem kell 10-200 nagy fönök elég lenne 5 is.

DArchAngel 2008.04.07. 11:34:07

Az a baj, hogy hiába fújtok az egyszerű buszvezetőre, nem az ő fizetésén borul el a BKV költégvetése. A sztrájk csak annak a tünete, hogy a BKV - mint az egész ország - hosszú évek óta züllik és szétlopják. Fejétől bűzlik a hal...

limonade joe 2008.04.07. 11:34:38

Mizrolist: 9, 69, Keresztúr busz.
Azt is írjátok példának, ahol sűrűsödik, mert van. Az, ha hajnalban vagy hétvégén 15 percenként jár, nem tragédia.
Senki nem utazott még itt majdnem üres buszon? Mindenki mindig csak zsúfolt járaton?

Kampfer 2008.04.07. 11:35:36

Mizrolist!

Nos, valóban sajátos emberi és politikai jelenség, ez tény. Nem is mondom, hogy illúzióim lettek volna a kánaánt illetően, de abban biztos vagyok, hogy ezt az elmebeteg idióta lib férget még annak árán is takarítani kellett volna, ami kockázatot a Tarlós jelentett. Szerintem nem lett volna nagyobb kockázata Tarlós személyének, mint amekkora kárt jelent ez a szájbatekert tojásfogó szemétbánya paraszt!
Talán a prioritások mások lettek volna s nem egy szerencsétlen Turulmadár lett volna a főváros legnagyobb ellensége, hanem az a káosz és financiális válság, amiben ma van! Talán ebből a szempontból jó lett volna egy váltás.
Üdv!
Kampfer

Sztrájkoló 2008.04.07. 11:40:37

Péter úr.

2-es pont nem igaz.

Úgy a magáncégnél mint a nem állami multiknál (kereskedelem vagy bármi más) lehetne sztrájkolni, főleg budapesten és észak-nyugat magyarországon.

Pl. a multicégeknél már szakemberhiány van, de pl. a kereskedőknél is súlyos eladóhiány.
Nem tudná őket kirúgni ha egységesen sztrájkolnak.

De épp emiatt a nagyfejű magános sem rúgdoshat ki mert nem kap elég szakembert, aztán csinálhat mindent maga.Ráadásul megbüntetik.
csak ehhez nagy szakszervezetek kellenek, pl. kereskedelmis szakszervezet, mérnök szakszervezet, takarítók szakszervezete (:-)))) ésatöbbi, mint nyugaton.

Ebben a birka, vesztes országban ezzel szemben csak a volt régi szakszervezetek maradtak meg mint a mávé, vagy a közlekedésieké, a többi nincs sehol.
(még van a pedagógus, meg az eü de azok teljesen más kategóriák a nyomásgyakorlásnál, mert az eü nem sztrájolhat, a pedagósusok sincsenek direkt kihatással a gazdaságra)

limonade joe 2008.04.07. 11:43:26

Kedves sztrájkoló! Eddig sem dolgoztatok. a legnagyobb trágyadomb a BKV. Ha egymagáncégnél így dolgozna egy ember, annak már annyi lenne.

Kampfer 2008.04.07. 11:47:46

Carnivora!

Ez őskemény!!! Persze sokkal egyszerűbb szidni a sztrájkot, mint belegondolni az okaiba!
Ilyenekért Kínában a hagyómocskot és az antalparaszt féregnyúlvány szart is tarkóba lőnék a szar fiacskájával együtt! Anyu meg mehetne valami lágerbe internáltnak! Röhej ez az ország...!
Kampfer

Alf (törölt) 2008.04.07. 11:49:58

Nagyon szép, nagyon szép.

Szidjuk a sztrájkolót, aki biztos JÓKEDVÉBEN sztrájkol.

És hunyjunk szemet azok felett az intézkedések miatt, amelyek ide juttatták a BKV-t.

És adjunk a korrupt BKV vezéreknek 60 milliós végkielégítést, miután olyan szerződést kötöttek, ami napi 40 milliót vesz ki a BKV zsebéből.

A kurvaanyját a buszsofőrnek, akinek persze szintén nincs eltartandó családja, anyja, ilyesmi (vagy ha van is, akkor kurva).

És a 4es metró + százmilliárdjai, az idióta járatritkítási tervek, stb, stb, ami mindennek az okozója, az mind rendben van.

gratula a cikkhez.

Bander 2008.04.07. 11:51:28

Igazmagyar: Jesszusom Igazmagyar!!Olyan sötét vagy, hogy az már szinte hihetetlen!!!!Az ilyen emberek miatt tartunk itt!!Akik keltik a feszültséget, és gyűlölködnek!Az ilyeneket kéne elzavarni mint amilyen te vagy!Örökre el az országból!!!!!

limonade joe 2008.04.07. 11:54:37

Kampfer: Oka mindig mindenkinek van a sztrájkra. Szerintem sztrájkoljon mindenki. Okot lehet találni.

Kampfer 2008.04.07. 11:56:33

Limonade Joe!

Csak két dolog. Az egyik, hogy nyilván mennek töküres buszok és villamosok, több ok miatt is. Ha 30 percenként jár egy villamos, szar se fog rá várni, megy üresen! Továbbá ebben az is benne van, hogy a bkv szervezeti szempontból s ügyfélkapcsolati szempontból is kb. annyira rugalmas, mint egy bazalttömb! Szart sem tudnak se az utazási szokásokról, sem az igényekről! Szóló buszokat járatnak szarrázsúfolva néha a külvárosokban, máskor pedig csuklósokat erőltetnek egész nap olyan viszonylatokon, ami a szólót simán elviselné! Ez azért nem a dolgozók hibája!
A másik dolog, hogy azért ne jelentsél már ki olyat, hogy eddig sem dolgoztak a bkv-nál! Azért a buszok, villamosok nem maguktól mentek, nem maguktól javultak annyira, amennyire! Továbbá a hálózatot sem az angyalok tartották karban!
Talán rá kéne döbbenni, hogy a valódi károkat az antalféle szarházi maceszfaló söpredék okozza pusztán azzal is, hogy élnek! Nem a bkv dolgozó tehet a színvonaltalan személyzeti politikáról, a kritikán aluli kommunikációról, a köztörvényes bűnözést jelentő managementről és a politikai támogatással bebetonozott féreg vezetésről!
Üdv!
Kampfer

KalitkA · http://xstudio.hu 2008.04.07. 11:57:06

Érdekes módon ugyanannyi idő alatt beértem ma biciklivel, mintha tömegközlekedéssel mentem volna.

Csak venni kell a fáradságot egy kis tekeréshez...

_haha_ 2008.04.07. 11:57:38

Egyetértek Sztrájkolóval! 2003-ban egy nagyon nagy (ááááámerikai) multicégnél vezettem egy telemarketing osztályt és drasztikusan (teljesíthetelen) megemelte a management a teljesítmény szinteket. Mondtam itt mindenki fel fog állni.A lényeg, hogy izmoztak két napig, be se engedtek az irodába, majd két nap múlva távirat!!!! (hogy hivatalos legyen), hogy sok szeretettel várják a dolgozó népet az eredeti feltételek mellett. Ehhez csak az kellett, hogy mindenki bejelentse, köszönjük szépen.

akárki 2008.04.07. 12:00:44

Látom, azért ide is összegyűlnek a hülyék... (Pl. Igazmagyar 09:26:37 és társai)

limonade joe 2008.04.07. 12:03:54

Kampfer: Nekem annyi elég volt, hogy maceszfaló. Előbb tedd tisztába magadat!

mizrolist 2008.04.07. 12:07:57

limonade joe: igen, a Keresztúr-busznál sűrítés és a helyzet javítása van, de a 9-es és a 69-es ritkul (márpedig a 9-es jelenleg is eléggé kihasznált járat - a másik kettővel nem utaztam...)
Az zavar, hogy a helyzetet javító intézkedésekből nem láttam túl sokat.

limonade joe 2008.04.07. 12:11:53

9-es kijön Keresztúrig, 69-es továbbmegy az Örsig. Nyilvánvaló, hogy nem a javításról szól ez a csomag, hanem költségmegtakarításról, de vannak ilyen elemek is. Kérdés, hogy a jelenlegi helyzet hogy finanszírozható.

Zsurmi 2008.04.07. 12:12:37

Nyafi-nyafi-nyafi! Mindig csak a másiknak van kötelezettsége.

Sok-sok éve nem volt BKV sztrájk. Időben szóltak, meg lehet szervezni. Egyébként sok baj van a BKV-vel de ez most korrekt módon intézték.

A MÁV szakszervezetének utolsó pillanatban bedobott, finoman szólva is zsarolás szagú sztrájkjáról egy büdös szót nem szólsz. Az nem baj.

atka 2008.04.07. 12:12:43

Kedves Igazmagyar!

Csak azt ne mondd már, hogy a jobboldalon mindenki szent és becsületes és eszébe sincs zsebre dolgozni...na de sebaj, a mi adónkból teszik mindannyian, oda se neki....

mizrolist 2008.04.07. 12:13:26

Idézet a BKVFigyelőről:

tátrás 2008.04.07. 11:54:50
Sztrájk: az érdekérvényesítés eszköze. Igen, érdekünk, hogy ne rúgjanak ki 300 olyan embert, aki produktív munkát végez. De nektek, utasoknak nem érdeketek? Egy villamosvezető kiképzése fél év. Addigra tud annyit, hogy el lehet engedni a kezét, mehet vizsgázni, aztán utasokat is szállíthat. A metrónál még több idő. Már írtam, hogy ezalatt a fél év alatt a fizetés a minimálbér napi 7 órára eső része, amikor én jártam, cirka 45E volt a tanulófizetés, amiért az ember bejárt tanulni (7 óra) meg otthon megtanulta amit kellett (3-5 óra). Ha egyszer végre lesz hálózatfejlesztés, akkor ugye jól jön, ha nem fél évet kell várni, hogy legyen elég vezető? És mi a helyzet a műszaki kiszolgálószemélyzettel? Őket nem lehet fél év alatt 2-3-5 különböző típusra kiképezni! Ha végre lesz pénz normális karbantartásra, akkor ki fogja javítani a járműveket? (Pláne, hogy gyakran 3-6 óra van a napi vizsgálatok, javítások elvégzésére nem egy, hanem akár 50-60 jármű esetében.) Már persze ha lesz pénz. Ahhoz hogy legyen, ki kell kényszeríteni. ÉS MOST TESSÉK FIGYELNI, HŐBÖLGŐK, ELÉGEDETLENEK, KRITIZÁLÓK ÉS EGYÉB SIRÁNKOZÓK! Miután leírtátok nekünk hogy kapjuk be, szopjuk le és szakadjunk meg, ragadjatok tollat, levélpapírt és egyéb kelléket, és sírjátok el a bánatotokat az ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐTÖKNEK!!! Ha már a ti pénzeteken döntéshozó pozícióba került, ahol elvileg titeket képvisel, tessék rájuk hatni, hogy azok meg hassanak a polgármesterre, hogy az meg hasson a fővárosi polgármesterre, hogy TESSÉK KIFIZETNI A BKV-NAK AZT A PÉNZT, AMI JÁR!!! Nem tűnt fel, hogy amit ideírtok, annak vajmi kevés politikai súlya van? Ez pedig már politikai kérdés. Ja, még valami. A szakszervezetek kitartanak a követeléseik mellett. Amíg nem teljesülnek az elvárható szinten. Hány sztrájk kell ehhez? Attól függ, mekkora politikai nyomás éri a döntéshozókat. Ergo, a jól felfogott érdeketek, hogy addig rugdossátok a képviselőitek seggét, amíg nem teljesülnek a szakszervezetek által sztrájkkal megerősített követelések. Láthatólag a BKV vezetésének az érdeke is egybeesik ebben az esetben a szakszervezetek törekvéseivel, tehát NEM érdeke a sztrájkfenyegetéseknek elejét venni. Ez újabb sztrájkokat jelenthet. Tiétek a választás: Politikai nyomásgyakorlás kontra pusztába kiáltott szó. Lehet dönteni.

limonade joe 2008.04.07. 12:17:47

atka: Nem érted a helyzetet. A jobboldal zsebre dolgozása nemzeti érdek, a nemzetgerinc megerősítése. Antall óta ez a programjuk.

mizrolist 2008.04.07. 12:24:40

limonade joe, a 9-es csak este és hétvégén megy majd ki Keresztúrig, hogy pótolja a leállított 62-est.

limonade joe 2008.04.07. 12:26:07

De kijön. Az a kérdés, hogy a pohár félig üres, vagy félig teli.

atka 2008.04.07. 12:30:00

Jaj limonade joe, ne haragudj, erre nem is gondoltam...micsoda butuska vagyok....:)
A francba végre ezzel az ellenségeskedéssel és az összes *** politikussal, kezd elegem lenni ebből az országból...jójó, tudom, el lehet menni, de bakker, én ide születtem, itt vannak a családom és a barátaim, itt akarok(tam) élni...de nem hiszem, hogy sokáig birom...
rossz vicc.....

Bit Rot 2008.04.07. 13:01:13

"A jobboldal zsebre dolgozása nemzeti érdek, a nemzetgerinc megerősítése. Antall óta ez a programjuk. "

Inkább az ő zsebük mint a Siemens-é.

(De leginkább senkié. Apropó, havi 9 milliós jegyzőkönyvvezetés nem a baloldali főváros vezetése alatt történt?)

Kampfer 2008.04.07. 13:03:09

Limonade Joe!

Háááát, pedig akár tetszik, akár nem, ezek a tények! Egyébként pedig nem emiatt szar a főváros vezetése! Ettől még lehetne jó! De az, hogy nem gyakorolják a tulajdonosi kötelezettségeiket, csak a jogköreiket, ez azért több, mint pofátlanság!

Mizrolist!

Ez egy jó ötlet volt, idemásolni a Figyelőről, mert ott azért tényleg érdekes dolgok derülnek ki a másik oldalról is! Nagyon sok bkv dolgozó leírta már, hogy sajnos a vezetés a gátja szinte minden normális kezdeményezésnek s a napnál is világosabb, hogy szarnak bele az egészbe, az a csoda, hogy még ennyire is ment ez a vállalat!
Üdv!
Kampfer

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.04.07. 15:37:01

A bkv sztrájkkal amúgy nagyjából egyetértek, mert Demszkyék tényleg szétverték a céget, a buszok siralmas állapotban vannak, az önkormányzat nem támogat semmit, stb. Egy-két ilyen napot kibírunk. A Gaskóék meg kapják be.

Ja, ezt akartam hozzáfűzni a szolidaritás témához: masikmagyarorszag.blog.hu/2008/04/01/szolidaritunk_wazze

hivatásos naplopó 2008.04.07. 18:05:57

Bocsanat, hogy nem olvasok vegig mindent es bocsanat elore a vulgaris stilusert.

A nagy budos loszart az utasokert sztrajkoltak. Azert volt, hogy oket ne rugjak ki. Ezzel engem es meg sok mas embert megszivattak.

A celjuk pedig teljesen veletlenul esett egybe az atlagember erdekevel. Csak ti olyan birkak vagytok, hogy ezt be is veszitek, hogy ertetek volt.

Kampfer 2008.04.07. 19:56:40

Naplopó!

Ha a célok egybeesnek az utazók céljaival, vagyis közösek az érdekek, akkor nem az utasokért is csinálták??? De javíts ki, ha rossz a logikám...! :)
Kampfer

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.07. 20:56:38

már bocsánat, de az írás egyrészt gyenge, másrészt igen erősen ferdíti a tényeket.

1. a sztrájk célja az volt, hogy esetleg a kedves városháza felfigyeljen arra, amit a bkv-val kapcsolatban mint tulajdonával művel.
2. igenis az utazóközönség érdeke is, hogy legyen bkv fél év múlva is. ugyanis lehet hogy szar, de mint ma is látni lehetett, ha csődbemenne, csak még szarabb lenne. ezt jó lenne ha itt is mindenki a fejébe vésné.
3. érdekes, akármilyen paréj is tud lenni a magyar, a mentőt csak elengedték, és 90% fölötti arányban így is odaértek mindenhova.
4. speciel ez a "hű de mennyit keres" ez kurvára tetszik. dolgoztam 8 évet a bkv-nak, hidd el, nem álomfizetésért. összetéveszti a cikkíró a vezetéssel. az átlag bkv-s úgy 100-110 körül visz haza, a metrósok meg talán annyit se. hogy a cikkíró is el tudja helyezni ezt az összeget, a budaörsi gyártelepen a kézi raktáros keres ennyit.

félreértés ne essék, a bkv egésze valóban elég gyenge, azonban azért kikelni a járművezetők ellen ilyenkor elég érdekes. kicsit ökölbemászó, hogy pontosabb legyek. kivételesen nekünk is jó lenne, ha a követeléseik teljesülnének. esetleg emlékezzünk arra, hogy ugyebár 35 napon lépheti túl egy évben az egészségügyi határértéket a légszennyezés, ezt Budapest február végére felhasználta. Persze szmogriadó ugye nem volt...

továbbá: érdekes, ahol most dolgozom, ott megoldották, hogy a dolgozó beérjen (és nem úgy, hogy "kib...lak ha nem érsz be"). talán némi szervezéssel meg lehetett volna oldani máshol is.

szeretnék egy konstruktív javaslatot tenni: a városháza elé kéne menni tüntetni. meg kell értetni a városvezetéssel, hogy a tulajdonosi kötelezettségeit (a tömegközlekedés kifizetését) is komolyan kéne vegye, nem csak a jogait (a tömegközlekedés megrendelése). Gondolom, titeket is arconvágnának, ha csak megrendelnétek, aztán kifizetni meg nem... nah, most a városházát kell képentörölni.

limonade joe 2008.04.08. 10:28:50

Ismert történet: a magyar paraszt, mikor a jég elverte szőlejét, neki ugrott az épen maradt résznek kapájával, hogy kivágja: "Lássuk, uramisten, mire megyünk ketten!"
A jégverés megvolt, most a második szakasznál tartunk.
Erre csodálatos, titokzatos nemzeti képességünk van.

Mrvlous 2008.04.08. 13:34:12

A cikk:
egyoldalú, gagyi.
A kommentelők meg belevitték a politikát.
Ugyan ez megy idehaza nagyban, az átlag BKV dolgozónak ki van a tőke, hogy szarba sem veszed, elege van, hogy rohadó buszokkal jár és mindenki őket cseszegeti. Ezt kihasználta a főváros, hogy az állammal hadakozon, ezt pedig a jobboldal használja ki. Ördögi kör.
Az hogy egy csomó főnök nem értette meg, hogy miért nem tudtál beérni, az hűen tükrözi a hazai állapotokat. A gondolkodásmódban vagyunk lemaradva, ami gazdasági lemaradást okoz.
A tényszerű adatok: egy kurva liftet nem csináltak a 21. században a metró megállók felújításakor. A 4-es metró pályája sem felel meg a kor követelményeinek, külföldön egy hosszú közös szakasz után, mint a kéz ujjai, úgy ágazik szerte a metró vonala, így több helyet befed, lásd pl Boston. A Hősök terénél már X éve nem tud a nyomorult külföldi egy normális képet csinálni, mert a fő nemzeti jelképünk valamely része hiányzik (már vagy 2éve a felső lovasszobrok), bár ez egy magát hazafinak való csoport sem vette még észre.
Liberális vagy legyél az, de a főpolgármester ezidáig csak a fogait csináltatta meg. A Parlament pedig az ~1,x százalékos gazdasági nővekedéssel meg elmehet a picsába, mindenki...
Komolyan gyerekek, nekünk nem való a demokrácia, egyszerűen hülye hozzá a magyar. Lassan ott tartok, hogy vissza a királyságot.......

Mrvlous 2008.04.08. 13:50:46

"Mert kit érdekel, hogy netán a koraszülöttet szállító mentő még megkülönböztető jelzéssel sem jut be a babával a kórházba a káosz miatt?"

1,
amerikában gallytörő rács van a mentőkön, nem véletlenül, ott még normál esetben sem állnak félre
2,
azért volt a sztrájk, hogy a kismamának ne kelljen a gyerek életét kockáztatnia a mozgólépcsőn, ha metrózni szeretne


"megbénítsa a közlekedést, ellehetetlenítse a város működését"

1,
ez a város haldoklik, mint a régi pesti zsidónegyed (amikor ledozeroltak 3 épületet, akkor a kult. miniszter azt nyilatkozta, hogy nem vették észre - Ja?! Kérem szépen be kellett volna járni dolgozni 3 háztömbbel arrábra), koncepció nélkül tengeti hétköznapjait
2,
közlekedés? ha 7millió fölötti kocsid van, akkor bármelyik buszmegállóban megállhatsz, sétálj végig az Andrássy úton a 105-ös nyomvonalán...
Az utak állapotára nem térnék ki.

"Na de mit panaszkodunk, hiszen annyi mindent kapunk cserébe nem? Tiszta korszerű járműveket, a menetrendet precízen betartó járatokat. Megbízhatóságot….Sőt mi több olyan olcsó nem? Nem???"

Ezért is volt a sztrájk, mert a teljes jegy-bérlet eladások a költségek 40%-át fedezik, még ha nem lenne bliccelő, akkor is a fővárosnak kéne odaadnia a hiányzó összeget. Pontosan erről szólt a sztrájk:
-lenézed őket
-nincs meg a feltétele annak, hogy dolgozzanak
-a magas jegy-bérlet ár sem fedezi a költségeiket

Zsuki 2008.04.09. 13:30:48

A sztrájknak akkor van értelme, ha valóban a cégvezetést hozza olyan helyzetbe, hogy inkább fizet, mint hogy pl. le kelljen mondania a profitról, stb. Egy üzemben, ahol leáll a termelés és emiatt a kapitaslista bevételtől esik el, ott IGEN, helyes! De egy szolgáltatás esetében??? A BKV vezetői továbbra is megkapják a zsíros fizetésüket (vagy milliós végkielégítésüket), sz.-nak a profitra és azokra, akiknek szolgáltatnak. Az egész sztrájk a hétköznapi emberek zsebéből vesz ki pl. pénzt (taxival megy dolgozni, mert kell a munka!), és igen, velünk van egyedül kiszúrva. Gusztustalan, hogy saját előnyöket a mi bőrünk kárára akarnak kivívni!
Nem beszélve arról, hogy a bérletért előre beszedik a pénzt, aztán utazni meg nem lehet, hiszen sztrájkolnak. Nos, én meggondolom, hogy veszek-e bérletet erre a hónapra (egyetlen sztrájk-nap annyiba került nekem, mint az egész havi bérletem ára).
Gondoljuk tovább: a jövő héten az ELMŰ fog sztrájkolni, aztán a gáz-sziolgáltató, stb. Hova jutunk majd?
süti beállítások módosítása