Népszava offline
2008.03.29. 13:11
Nemrégiben tudtuk meg, hogy az Iwiw-en is megvalósult a fizetős szolgáltatás. Ennek ellenére továbbra is léteznek azok a klubok, szervezetek és profitorientált cégek, akik a nemfizetős megoldást választják. Ezek között van a Népszava. Tavaly ilyenkor regisztráltak, ennek ellenére mindössze 657 „ismerőst” sikerült gyűjteniük. Ennek több oka is lehet, de elsősorban abban láthatjuk az eredménytelenség okát, hogy teljesen értetlen módon használják a lehetőséget.
Megpróbálják például reklámozni a weblapjuk főoldalán azt, hogy jelöljük be őket az Iwiw-en. Már csak egy kattintásnyira érezhetjük magunkat attól, hogy ismerősei legyünk a lapnak – ingyen reklámot biztosítva ezzel nekik - ,de az oldal szerkesztője képtelen volt arra, hogy az adatlap elérhetőségét adja meg a linkben, helyette csak az Iwiw főoldalán találjuk magunkat. Ettől kezdve igen kevés ember az, aki bejelentkezik, majd megkeresi a lapot az amúgy is gyatra keresőmotor segítségével. Ebből sem lesz túl sok új ismerős. Tételezzük fel, hogy vannak olyanok, akik nekifutnak a dolognak, és megkeresik lehetséges jövendőbeli ismerősüket. Ők megtalálják az egyik legsemmitmondóbb adatlapot.
Az itt látható adatok finoman szólva is igen keveset mondanak. Mint mond magáról a lap? „Olvass, és megismersz”. Hol olvashatjuk a lapot? Azt már nem árulja el, nyilván vegyük meg az újságárusnál vagy találjuk ki, hogy ez nem lehet más, mint az újság neve és „ponthu”. Egy link nem lett volna túl nagy erősfeszítés. E-mail cím már csak ismerősöknek van, a többiek szeme előtt láthatatlan. Kép csupán egy darab, ami az ősi időket idézi. Semmi nagyszerű lehetőség, amiért megérné az eszeveszett ismerősgyűjtőkön kívülieknek bejelölni, még egy kis előfizetési kedvezményt sem ígér annak, aki beletartozik a szűk ismerősi körbe. Ezek után nem is csoda, hogy ismerősei között több a hasonló szervezet, mint a magánszemély.
Az említett eset tökéletes példája annak, amikor valaki nem képes élni a modern kori marketing eszközökkel. Megpróbálnak valamit tenni, de azt teljes szakmai inkompetenciával, és ezt még közhírré is teszik a weboldalukon. Az internetes társadalom szakszerűtlen kezelésének pedig megvannak a következményei. Többek között az, hogy weboldaluk látogatottság a webaudit.hu szerint nagyságrendileg olyan, mint egy jobban működő magyar blognak. A mai világban pedig a sajtó elektronikus változatának már legalább akkora szerepe lenne, mint a hagyományos nyomtatott termékeknek. Úgy tűnik, ők még látták meg ezt a lehetőséget, és ezzel a marketingszemlélettel nehezen is fogják.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr. Stein (törölt) 2008.03.29. 18:05:25
Amennyiben nem nyeri meg a 2010-es választásokat a Munkáspárt, persze.