Az anyád nem feketemunkás

2008.01.02. 12:05

1984. Orwell híres regénye szépen belopódzik a mindennapjainkba. Lehallgathatják a telefonjainkat, megnézhetik az e-mailjeinket, megfigyelhetik az életünket. Bármilyen szinten. A megfigyelés pedig nem csak úgy, szórakozás szerűen történik, hanem annak oka van. Az ok pedig nem mást, mint a szabályozás. Most kicsi országunkban ennek egyik iskolapéldája következik.

Ki ne emlékezne – aki élt abban a korszakban – a szocialista időszak házépítéseire. A hétvégék és esték, meg sokszor a hétköznapok is azzal teltek, hogy az ismerősök, rokonok, barátok, szomszédok összegyűltek, és mindenki berakva a maga kis tégláját felépítette a házat. Önzetlenül, nem is kérve semmit, hiszen tudta, hogy a következő alkalommal ő kapja meg ugyanezt a segítséget. Fizetség gyanánt legördült egy jó kis pörkölt délben, meg a nélkülözhetetlen hűsítő, a Kőbányai Világos, és ezzel le is volt tudva a dolog.

Kérem szépen ennek vége. Vasszigor lesz. A munkaügyi hatóság bekeményít, és rendet tesz ezen a területen. Nincs többé ingyen segítség. Ugyanis, építkezésen ezután csak is közvetlen hozzátartozó segíthet, aminek a fogalmát a törvény definiálja. Tehát közeli hozzátartozó a PTK. szerint „a házastárs, az egyenes ágbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermek, az örökbefogadó, a mostoha- és a nevelőszülő, valamint a testvér; hozzátartozó továbbá: az élettárs, az egyenes ágbeli rokon házastársa, a jegyes, a házastárs egyenes ágbeli rokona és testvére, valamint a testvér házastársa”. Ennyi, kész. Ha az eddig húsz éve jól ismert szomszéd átjön, és segít kicsit átpakolni 10 zsák cementet, akkor lesújt rá a törvény vasökle, és bizony meg lesz bírságolva. A bírság alsó határa 50 ezer forint, természetesen ez mindkét félre értendő. Sőt, a törvény kemény, bizony a birkapörkölt és az ásványvíz is gázos, mert az természetbeni juttatásnak minősül, és mint ilyen, bizony adóköteles. Mit tehet, aki még is áthívná a szomszéd Pista bácsit segíteni egy kicsit. Az ezt csak alkalmi munkavállalói könyvvel teheti meg. Tehát ezentúl az igazi kitolás a haverokkal, ha meghívod őket szombatra, hogy „húzzuk má’ be a villanydrótot a csövekbe”, és kihívod a munkaügyi hatóságot, máris mindenkit megvágtál legalább egy ötvenessel. Persze magadat is, de ki tudja, hátha ár/érték arányban jó buli lesz.

Természetesen mindennek van hivatalos magyarázata, aminek valóságalapját még csak kétségbe sem akarom vonni. Nagyon erős a feketemunka Magyarországon, és kétségtelen, hogy biztosan előfordul családi házak építkezéseinél is feketén dolgoztatás. Azonban egy külföldi, aki hazánkat nem ismerve, meghallgatná az erről szóló sajtótájékoztatót, az egyet tudna mondani: irigylem az országotokat, hogy már ilyen dolgokkal is tudtok törődni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr18281866

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyiket sem! 2008.01.02. 13:17:09

Adózz, fizess!Tényleg ennyire mindenek feletti fontosságú az állam adóbevételeinek növelése? Ezentúl vigyázni kell azzal is, ha a haverok jönnek segíteni festeni, vakolni, betonozni, vagy garázst építeni.Különösen bájos a balesetekre hivatkozni, f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guci · http://guci.hu 2008.01.02. 13:04:57

Otthon magam gletteltem és festettem újra a házat. Most akkor a következő lépés az lesz, hogy megvágnak érte, mert informatikusként más szakember munkáját végeztem, és nem is adóztam magam után.

Sherlock 2008.01.02. 13:07:40

Akkor pl. a felújítás előtti házszétverős buli is ez a kategória?

Megnézném, hogy kimegy az ellenőr a putriba, és próbálja felderíteni a rokonsági fokokat... :D

Elek 2008.01.02. 13:07:44

Egyszeruen nem tudok erre mit mondani. Ez az egesz orszag egy komplett kabare, egy nagy hanyas. Semmi mas lehetoseg nincs, mint vagy csendben cumizol es nyelsz, vagy lelecelsz. El vagyok keseredve, meg azt is szegyhenlem, hogy magyar vagyok.

0xFFFF 2008.01.02. 13:17:38

Munkaügyi ellenőr az adózott pénzen vett illetékkel és ezentúl ingatlanadóval is súlytott telkemen ? ...hát ő tudja, de három nagy kutya igen éhes tud ám lenni, ráadásul gyors riportom eredménye, hogy a zsíros munkaügyi ellenőr a kedvenc eledelük....no és a napbarnított "vas van ?" típusú magyar.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.02. 13:18:16

Ja, végülis az alapbeton gyorsan köt. :)

Sherlock 2008.01.02. 13:21:48

Még az jutott eszembe, hogy pl én a családban sok helyen segítek számítógépekkel kapcsolatban, de mivel faterom testvéreinek családjai, így már nem tartozom én se a dologba... Ha ezt tényleg betartaná mindenki akkor szerintem egy hónapon belül a fél ország (a számítógép szempontjából funkcionális analfabéták) sírnának...

Egyébként szívesen beküldenék mondjuk egy boríték pörköltet az APEHnak, hogy akkor itt a részetek :D

Vagy éppen rajtakap az ellenőr egy taxist akinek a hölgy utasa fizetésképtelen volt, és az orális aktus 20%-át kéri.. Ja és persze mivel korrupció lenne ha megtartaná magának, átadja a főnökének hétfőn. (Bár lehet, hogy ez amúgy is megvan..)

0xFFFF 2008.01.02. 13:26:01

Basszus Sherlok ! Ezt elképzeltem ! Vizuális típus vagyok ! DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

-putyin- 2008.01.02. 13:31:03

ne sírjatok, megszavaztátok! jobb így az országnak, ettől megy a gazdaság előre!!! hajrá mszp, hajrá feri!

-putyin- 2008.01.02. 13:32:18

vagy nem így lenne?

Dr Kangörény 2008.01.02. 13:42:32

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy kormányváltáskor az új garnitúra el fogja-e törölni ezt a faszságot?!
Én egy méhész cimborámnak szoktam segíteni, ha rajtunk ütnek az ellenőrök majd azt fogjuk mondani élettársak vagyunk. És megpaskoljuk egymás seggét.

Lord_Cica (törölt) 2008.01.02. 13:47:58

Biztos, hogy ez a törvény az ingyen munkára is vonatkozik? Nekem az az erős érzésem van, hogy csak arra az esetre érvényes, amikor pénzt is fizetnek a "munkásnak".

movhu 2008.01.02. 13:49:57

Igen, a válasz határozott igen. Ingyenmunka csak családtagtól!!!Külön kiemelték, hogy ha még pénzt is kap az illető, akkor az minősített kategória. Tehát kimondva: IGEN!

Lord_Cica (törölt) 2008.01.02. 13:56:17

movhu 2008.01.02. 13:49:57

Ez nagyon durva. A törvény tiltja, hogy az emberek önzetlenül segítsenek egymásnak?
Ezt melyik építtető lobbi intézte el magának? És melyik politikus kapott érte pénzt?

Cselo 2008.01.02. 14:02:13

És vajon fletó mennyi adót fizetett akkor, amikor az elvtársai jó zsíros kis bizniszekhez segítették? Ez a egész magyar kormány egy nagy rakás sz@ar! Kiöli az emberekből a barátságot, a segítőkészséget, a szolidaritást stb.! Ahelyett, hogy például az olajosokkal foglalkozna, szívatják az egyszerű embereket. Kérdem én, mi van Kulcsár Attilával, Zuschlággal, mi van az elsíbolt vagyonokkal, fletó építkezésével (ugye cégnéven építkezett, hogy kikerülje az adózást) stb. ? De ezek az elvtársak készüljenek, mert ha a nép megelégeli ,akkor jön ám a furkósbot!

Netuddki. 2008.01.02. 14:10:16

A kulcsmondat a blog utolsó mondata. Ha majd a kedves "politikai elit" a saját háza táján, és a nagy pénzek (pénzünk!) elfolyatása, becsületes emberek megsarcolása, gazemberek támogatása táján rendet tesz, akkor jöhetnek ellenőrizni.

Másik oldalról meg megint egy olyan törvény amit betarta(t)ni nem lehet, de az országot tovább zülleszteni igen.

mi a fasz van itt???????? 2008.01.02. 14:12:54

Ez az ország egy komplett vicc.Remélem bejön aminek be kell jönnie, és elhúzhatok innen a retkesbe....Azt sajnálom akinek itt kell maradnia.Aki tud menjen!!!

takacs 2008.01.02. 14:16:13

És ha férfi létemre az élettársam kőműves (ugye már nagyon toleránsak vagyunk)de jövő héten dobom,és a következő egy vízvezeték szerelő és így tovább?

Herion 2008.01.02. 14:18:17

Tavaly raktuk a cserepet a haver házán, egyszer csak azt vettük észre, hogy 2 ember fényképez, aztán be akartak jönni, csak úgy csináltunk, mintha nem vettük volna őket észre, és beültünk a padlástérbe. 100,000 Ft-ra büntették a havert, és fizethettünk volna mi is, ha sikerült volna igazoltatniuk minket.

Herion 2008.01.02. 14:21:52

...ja és Németországban ennél 100x szarabb a helyzet!!! Ott ha le akarod festeni a házad, még a tervezett színt is jóvá kell hagyatni a polgármesteri hivatalban (Müncheni, rokonok)

Big-B 2008.01.02. 14:27:56

Herion: kit büntettek meg 100e-re, ha az ellenőr azt sem tudja, illegálisan dolgoznak-e a munkások?

Miska 2008.01.02. 14:29:02

Igazatok van, de mi vagyunk a hülyék, mert azért fizetjük őket, hogy kilopják a szemünket.

Zombika 2008.01.02. 14:29:10

"A kulcsmondat a blog utolsó mondata. Ha majd a kedves "politikai elit" a saját háza táján, és a nagy pénzek (pénzünk!) elfolyatása, becsületes emberek megsarcolása, gazemberek támogatása táján rendet tesz, akkor jöhetnek ellenőrizni"

Ez szép. Az akarod mondani, hogy tessék engem békénhagyni, persze hogy adótcsalok, amikor mások is azt teszik? Gyönyörű. Minden adócsaló lop, mindenkitől. Ellopja az ország fenntartásának ráeső részét. És erre nincs mentség. Az meg különösen nem, hogy "dehát ők is".
Egy igazi nagy gyökér vagy.

Cselo 2008.01.02. 14:30:30

Herion: mi ebben a különös? A Városkép védelme érdekében Magyarországon is építési engedélyhez kötött egy ház színezése. Szerintem ez így normális, ugyanis egy házat nem csak a tulajdonosa látja, hanem mindenki, aki arra jár, ezért elvárható, hogy a színezése ne legyen ízléstelen.

victor 2008.01.02. 14:32:54

Ja ! És akkor arról nem is beszélek, hogy ha adok a lányomnak egy 260 000 Ft-os ajándékot, vagy kisegítem pénzzel a tanulmányaihoz,akkor azt ez a nyavalyás államunk megadóztatná.
Elképesztő ! Ez a mai társadalom amúgy sem arról szól, hogy segítsük egymást, de úgy látszik igyekeznek kiölni a társadalmi szolidaritás utolsó morzsáit is az emberekből.
Biztos, hogy ezt akartuk 18 éve ?
Sírunk, hogy a kormányaink becsapnak minket. Beb bizony. De az igazi nagy átverés az ún. rendszerváltáskor volt. Ha az emberek tudták bvolna, mi vár rájuk, vasvillával kergették volna el a rendszerváltó kerekasztalt aAntallostól, oOrbánostól, Demszkystől együtt.

Miska 2008.01.02. 14:33:03

Csak a gond az, hogy nincs rá mód, hogy elfogadható keretek között ezen változtassunk. Ahhoz pedig, hogy működjön minden igen komoly változtatásokra lenne szükség. Semelyik oldalnak sem hiszek már és gondolom egyre többen így vannak ezzel. Az dühít a legjobban, hogy nem látom a kiutat.

crushridge_ogre 2008.01.02. 14:35:32

Lord_Cica:
Bezony törvény tiltja. Pl. Januártól az adományozott eszközök után is ki kell fizetni az áfát. Eddig a cégünk az egyik legnagyobb adományozó volt Mo.-n, ma reggel kaptam a mailt, hogy ezentúl mehet minden felesleges cucc a szemétbe.

Manyizga (törölt) 2008.01.02. 14:35:38

"Jogot a népnek, az emberiség
Nagy szent nevében, adjatok jogot,
S a hon nevében egyszersmind, amely
Eldől, ha nem nyer új védoszlopot.
Az alkotmány rózsája a tiétek,
Tövíseit a nép közé vetétek;
Ide a rózsa néhány levelét
S vegyétek vissza a tövis felét! "

Idézet. Petőfi Sándor: A nép nevében

Big-B 2008.01.02. 14:36:01

Azért azt is fegyelembe kell venni, hogy házak épültek fel úgy kalákában, hogy a rokonok romániából érkezett ideiglenes rokonok voltak, akik aztán feketén felhúzták a kecót.
A szabály ezekre vonatkozik inkább, csakhát nincs az a jogi formula, amibe beletartozik a feketemunkás, de a haver már nem.

Frank Black (törölt) 2008.01.02. 14:39:45

monnyonle helyett - mert bár végső soron a min.elnök felel mindenér' - egészen konkrétan meg kéne tudni, hogy ki találta ki ezt a fasságot személy szerint.
Név, cím, anyja neve.

Komplikato 2008.01.02. 14:41:22

"Csak a gond az, hogy nincs rá mód, hogy elfogadható keretek között ezen változtassunk"

Ez persze nem igaz, csak ahhoz, hogy tényleg megtörténjen kellő számú embernek kéne akarnia.
Na de ha félnek bármin változtatni, vagy éppen a siralmas helyzet jó valakinek, mert akkor lehet köpködni ... Pl. nem vicces, hogy bizonyos párt vletlenül sem próbált elmúlt 1,5 évben egy bizalmatlansági indítványt aláíratni az emberekkel és/vagy előrehozott választásokról?

Victor, ez így van mióta itthon adót kell fizetni. De (nem meglepő módon) minden országban az adóból gazdálkodik a kormány, kivéve ahol kölcsönhegyekből ugye. Más tészta, hogy nem nagyon tartjuk méltányosnak pl. általad írt esetben az adót, de érdekes dolgok születnek fenti ügyben, mikor valaki azt írja az adópapírra, hogy 1 milliárdot kapott a menyaszonnytáncból ...

A fenti törvény meg röhej. Kovács István átlagpolgát megbüntetik, mert a szomszéd Béla átjött segíteni maltert keverni, de a Lehúz-Lak Bt. építőipari céget aki irodaházakat, lakóházakat, kormánynegyedet vagy nemzeti szinházat épített feketemelósokkal, azt nem ... :(

Netuddki. 2008.01.02. 14:42:03

Zombika 2008.01.02. 14:29:10
Kedves Zombika! Kicsihuszár! Kicsi politikusom!
Kezdjük azzal, hogy én sem szidtam a qrva anyukádat.
Sajnálom, hogy félreértetted. De lefordítom csak Neked, csak most.

A dolog lényege, hogy először talán az okokat kellene megszüntetni ebben a k. országban, amik ahhoz vezettek, hogy aki teheti megpróbálja elkerülni az adózást. Ráadásul nem pont a politikusoknak kellene elől járni a negatív példával. Ennyi.
Ha már keménykedni akarnak, akkor miért nem lehettett (lehet) azokkal keménykedni, akik nem fizették (fizetik) a társadalombiztosítást, nem adtak (adnak) számlát, nyugtát? He?
Nem baj, hozzunk még néhány törvényt, a pénzbeszedésre, azokat is ugyanúgy nem fogja senki beszedni.

Lord_Cica (törölt) 2008.01.02. 14:45:58

Az élettársi jogviszonyt valahol be kell jelenteni, vagy bizonyos évnyi együttélés után alakul ki automatikusan vagy hogy van?
(Mert korábban páran felvetettek egy érdekes lehetőséget :) )
Meg még ezt is lehetne hogy örökbe fogadjuk a szobafestőt :)

nyekk 2008.01.02. 14:46:45

A vak nénit át akartam segíteni a túloldalra, de megijedtem: kell ez nekem. Nincs munkavállalói kiskönyvem, tehát feketén végezném ezt a szolgáltatást. Egy külföldi megkérdezte tőlem, hogy Wo ist, mere van az arra..? Tudod ki válaszoljon neki!? Fekete idegenvezetés?! Még mit nem.
Ha aki ezeket a rendeleteket kitalálta, bevezette, az rosszul lenne az utcán, én aztán nem segítenék rajta. Fekete egészségügyi szolgáltatás?! Inkább ott helyben kitaposnám a belét. Egyrészt, mert megérdemli, másrészt mert az nem számít munkavégzésnek.

nyekk 2008.01.02. 14:51:21

victor 2008.01.02. 14:32:54
És akkor ezeknek a rendszert váltó patkányoknak még van képük az előző náluk nagyságrendekkel humánusabb, becsületesebb, és korrektebb (Kádár)rendszert mocskolni lépten-nyomon.

Lord_Cica (törölt) 2008.01.02. 14:51:49

nyekk 2008.01.02. 14:46:45

:)
igen a "tiltott idegenvezetés" nekem is eszembe jutott erről, az is egy faszság. Mi lenne ha varrni is csak a szabókat engednék ezentúl? Főzni meg a szakácsokat?
Ők lehet hogy jól járnának, de nagyon szar lenne itt élni.

Zoli 2008.01.02. 14:59:52

Azért arra is gondolni kell, hogy ma minden lebukott feketemunkás arra hivatkozik, hogy ő sógor koma báty stb, és puszta szívességből melózik egy kicsit... (és nem csak az építkezéseken) Hát ezeknek nagy cumi lesz az biztos, a törvényalkotó szándéka az ezek elleni fellépés, nem pedig a cementhordó szomszédok szívatása. Az viszont bizony igaz, hogy a pénzes nagyberuházásokon ugyanúgy jelentős számban ott fognak sündörögni a feketemunkások...

ella58 2008.01.02. 15:02:31

Badacsonyban már az idén igy ment a szüret.Gazda reggel ósszeszedi a kék könyveket,de előtte aláiratja a melóssal/addig be sem állhat a rendbe/bélyeg benyal,gazda aláirásával érvényteleniti bélyeget.A könyveket tartalmazó nylonzacskót a nyakába akasztja,mert ha megérkeznek az öltönyös,körömcipős ellenőrök,azonnal tudja igazolni,hogy igenis nem rokonok,barátok szüretelnek.Hol vannak a régi szüretek?Kisfaludy és Szegedi Rózsika jó,hogy ezt nem érte meg.

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.01.02. 15:03:16

Te jószagú...!
Ugye ez valami hülye újévi poén?!
Ezt nem hiszem el!!

Ez az ország már tényleg egy rossz vicc!

Nem 'már'! Nálunk CSAK ilyen marhaságokkal foglalkoznak a parlamentben.

Lord_Cica (törölt) 2008.01.02. 15:05:03

Zoli 2008.01.02. 14:59:52

De az mégsem megoldás hogy az ingyenmunkát büntetik.
Tessék a hatóságoknak megdolgozni a pénzükért és a pénz átadását bizonyítani. Ezer mód van rá a fényképtől kezdve a beépített munkásig.
Amíg ezt a törvényt nem korlátozzák a fizetség ellenében végzett munkára, addig nem lehet emberinek nevezni.

Netuddki. 2008.01.02. 15:11:29

Lord_Cica / Original 2008.01.02. 15:05:03
Ha a hatóságok idáig is megdolgoztak volna a pénzükért, akkor most sokkal jobb lenne a helyzet és kevesebb adót fizetnénk. Ja, és mindenki fizetné.

Amúgy én rájöttem mi lehet az egésznek az oka. A Parlament egy elátkozott épület. Amelyik politikus oda egyszer bekerül, rögtön megháborodik.
Mosolyogjatok csak ezen! A kormány vajon miért akar belőle kiköltözni, és új kormányzati negyedet építeni? Vagy azért mert menekülnek az elátkozott épületből, vagy mert elment az eszük.

ella58 2008.01.02. 15:12:33

VicGilson:Sajnos nem vicc,ez igy megy.A szomszédasszonyhoz az anyósa csak könyvvel mehetett segiteni.De ezt csak azzal lehet megcsinálni,aki dolgozik,vagy szeretne dolgozni.Ajánlom figyelmedbe az Indexen olvasható,lomisokról szóló cikket.

0xFFFF 2008.01.02. 15:17:56

Kedves Miska ! A kiút olyan, hogy nem akarod látni. Szép szóval ezektől szabadulni nem lehet, ezek olyanok, hogy csak abból értenek, ha pofánvered őket, vagy megölöd. A békés többség, aki háborgott a kossuth téri tüntetések ellen, most fogja be a buzi pofáját és örüljön. Ők akarták, hogy maradjon ez az idióta barom.

netuddki 2008.01.02. 15:18:10

A magyar emberrel mindent meg lehet tenni, mert birka. Majd 2010-ben újra dob pár szelet kenyeret a Fletó, meg egy kis hazugság (persze a büdös ellenzék is hazudik) és megint megválasztják őket.
Nem tudom van-e még egy nép, aki ezt eltűrné.

Netuddki. 2008.01.02. 15:29:18

0xFFFF 2008.01.02. 15:17:56
A Kossuth téri tüntetésekkel és hasonlóakkal az a gond, hogy már azok akik elkezdték nem voltak normálisak. (Alkotmányozó nemzetgyűlés meg hasonlók) Akik hozzájuk csatlakoztak azok sem igazán. El is kezdődött a TV és autók felgyújtása. Így elég nehéz a többi normálisabb embert valakinek maga mellé állítania.

Azért a XXI. században, az internet korában más módszerek is vannak. Egyszer csak öntudatra ébred a jónép ebben a k. országban. Reméljük még a SkyNet előtt. :)

hhh. 2008.01.02. 15:49:46

barátnőmmel éppen most néztük a Tanut.
Mondom neki ezt a szép új törvényt, erre ő rögtön: tisztára, mint a disznótartás (Dezsőnek meg kell halni neki) anno...
(ő nem magyar, pár évet élt itt, de én nem is figyeltem fel erre a párhuzamra)
tehát ez szerintem a privát szférába való nagyon erőteljes beavatkozás.
Abszulut szolidaritás-ellenes. Csak arra jó igazán, hogy a szomszéd villanyszerelő, vagy a már említett "számítógépes rokon" majd 2x is meggondolja, ránézzen-e az elromlott kapcsolóra, vagy a lefagyott windózra...mert mi van, ha nem olyan jó fej a másik szomszéd, esetleg egy bogaras bugris, van digitális kamerája, oszt feljelent mindkettőnket?
szép új világ körvonalazódik....

ÁrPi 2008.01.02. 15:55:53

Frank Black 2008.01.02. 14:39:45 írja:
""monnyonle helyett - mert bár végső soron a min.elnök felel mindenér' - egészen konkrétan meg kéne tudni, hogy ki találta ki ezt a fasságot személy szerint.
Név, cím, anyja neve.""

Vonítson fel a világ minden kiskutyája, de hát ez izé:

Ez a lépés néhány lépés a 100 lépés politikájának a munkaerőpiacra vonatkozó 15 lépéséböl.

www.hrportal.hu/index.phtml?page=article&id=39561

Tehát Qr , Szemlőhegy..., és anyja neve Kató.

Ari 2008.01.02. 19:31:59

Sziasztok!

Épp most vagyunk egy házvásárlás kellős közepén. :) Nyáron pedig egy felújítás kellős közepén szeretnénk lenni. :)
Szóval ma hallottam erről a helyes kis törvényről és kezdek kétségbe esni. :) Mert arról van szó, hogy az egész felújításban csak az anyagköltséget számítjuk, a többit rokonok/barátok segítségével hoznánk tető alá. Sajnos a fene egye meg, nem csak belső átalakításokról van szó, hanem tetőcseréről is. :) Szóval, kérlek, világosítsatok fel, hogy hogyan is lenne érdemes csinálnunk... Tudjátok miaz üröm az örömben? Vettünk egyí házat, kifizetjük az illetéket. az anyagkölstégben benne van az ÁFA. Aki eladta nekünk szintén adózik, aki a házat, illetéket, aki az anyagot, szintén bevall. Ezek után eljönnek ismerősök segíteni, aztán még őket is lássam el AM könyvvel, mert jön a fotós bácsi és ihajj. :) Az a szégyen, hogy munkaüggyel foglalkozom nap, mint nap (HR-es vagyok), s alapvetően úgy tudtam, az AM könyv nem is erre lett kitalálva...

Ari 2008.01.02. 20:13:59

De, mi van ha mindenki, aki nem a tv. szerinti rokon, kitölt egy nyilatkozatot, miszerint ő xy, egyébiránt az xy cég bejelentett főállású munkavállalója ezen a helyen ellenszolgáltatás nélküli baráti munkát végez, mint szabad állampolgár, s ezért semmilyen juttatást és egyebet nem kap.
Merthogy ugye magántulajdonhoz való jog, tehát bármit tehet a tulajdonos, vagyis a mi beleegyezésünkkel...

zsozso69 2008.01.02. 21:15:28

Én szégyelem,hogy egy ilyen országban élek!Sajnos nem tehetem,hogy elmenjek,mert amim van,keményen megdolgoztam,és nem kezdem előröl!-ahoz talán már fáradt vagyok!Élősködő,férgek vezetik ezt a nemzetet,és sajnos ezrek családja megy tönkre ilyen,és ehez hasonló törvények miatt!Nem kívánok nekik többet,erre az ÚJ ÉVRE,hogy ne éljenek jobban,mindt sokan,akikre azt mondják,"középréteg!"Napi számlaproblémákkal,és megélhetéssel kűzködjenek!Remélem a gyerekeinknek több eszük lesz,és ezek FATTYÚIKAT ELTAPOSSÁK!-és aztán javulni fog a helyzet!Addíg NEM!
süti beállítások módosítása