Vannak az országunkban jól működő dolgok. Folyton panaszkodunk, hogy hivatalaink lassúak, hónapok alatt nem lehet elintézni semmit, és amikor már sokadik alkalommal túllépi a hivatal a határidőt, akkor derül ki, hogy valami dokumentumot nem nyújtottunk be időbe. Ki ne tapasztalta volna ezt az életében ? Érdekes, hogy bármennyit korszerűsödik is az informatikai rendszer, valahogy a mi ügyintézésünk nem nagyon akar hatékonyabb lenni. Ekkor mondom én DE!!!

A forgalmi engedélyem szerint 2007 szeptember 4-én, ténylegesen szeptember 10-én forgalomba helyezett új autómmal kapcsolatban még nem jutottam el odáig, hogy ezt bejelentsem az önkormányzat felé, hogy becsületes állampolgárként fizessem rá a teljesítményadót a továbbiakban. Nincs is erre szükség. A hivatal rendkívül hatékonyan működik, már meg is érkezett a levél az adó kivetéséről szóló határozattal és a mellékelt csekkel. Ez rendkívül szép, hiszen másfél hónap alatt nem csak az derült ki az önkormányzat számára, hogy van új autóm, de időt és fáradtságot nem kímélve ki is vettették az adót, postázták a levelet, egyszóval csak gratulálni tudok.

Ilyenkor pedig elképzelek egy szép világot, amikor az állami hivatalokban akkor is ilyen gyorsan és körültekintően járnak el, amikor én szeretnék valamit elintézni, amikor esetleg nekem járna egy kis pénz vissza valamiféle már befizettet adóból és még lehetne sorolni. Azt is szeretném, ha az okmányirodából nem tessékelne ki 16:20-kor a biztonsági őr, hogy 18:00-kor zárás van, így mára már felejtsem el, és mivel olyan makacs vagyok, hogy azért is ottmaradok, erőteljesen hangot adva, hogy ez nekem nem mindegy, akkor kiderül, hogy 17:15-kor már el is hagyhattam ügyem intézése után az irodát. Mindannyian hatékony államigazgatást szeretnénk. Ezekután vajon biztos lehetek benne, hogy az én általam kezdeményezett ügyintézés is ilyen hatékony lesz ? Bizakodó vagyok. Tényleg. Az nem lehet, hogy a hatékonyság ne fejlődjön párhuzamosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr96226245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása