A szem a lélek tükre

2007.10.16. 14:53

A szem tényleg a lélek tükre, bármennyire is közhellyé vált már ez a mondat, érdemes a témának apró figyelmet szentelnünk. A kutatók megállapították, hogy a szem és a személyiség között létezik kapcsolat, hisz ugyanazok a gének a felelősek az írisz fejlődéséért, mint az agy homloklebenyének kialakulásáért, mely befolyással bír a személyiségre. Ezenkívül számos kutatás bizonyítja, amely a szem mozgását vizsgálta, hogy az emberek szinte képtelenek úgy hazudni, hogy erről a szemük ne árulkodna, az, ahogyan néznek és mozog a szemük. Azonban ez nem csak a szemre igaz.

Érdekes megfigyelni az embereket, miként reagálnak, amikor nyilvánvalóan megpróbálnak valamit titokban tartani.. Úgy tűnik belül tisztában vannak vele, hogy testbeszédük, arcuk és szemük folyamatosan meséli az igazságot, teljesen mindegy, hogy mit mondanak. Még akkor is így van ez, sőt talán leginkább, amikor rezzenéstelen arccal és szemmel vannak mellettünk, és netalán nem mondanak semmit. Ha sokat figyelünk meg embereket, akikről később tudjuk meg, miként gondolkodtak az adott pillanatban , az segít bővíteni ez irányú ismereteinket. Mert akkor tudjuk, hogy az emberi test folyton mesél, amikor száj abbahagyja vagy el sem kezdi a történetet. Akkor az apró kézmozdulatok, a következő, már teljesen másról szóló mondat hangsúlya, egy mozdulat vagy bármi más mozgás is rengeteget elárul. Úgy tűnik erre vonatkozóan a nők sokkal nagyobb érzékkel rendelkeznek vagy sokkal inkább szeretik használni ezt a képességüket. Aki házasságban él vagy volt már nővel tartós kapcsolata, az biztosan hallott már a nőtől olyan kijelentéseket, hogy „tudom, hogy tetszel annak a nőnek, láttam rajta”. Vagy „úgy nézett rád” és még sorolhatnánk az élet ezen speciális esetének. És, amiként a nő idősödik nagymesteri szintre fejleszti ezt a megfigyelő képességét J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alapvetően kijelenthetjük tehát, hogy nem csak a szem, de az egész test és annak egész kifejezésmódja folyamatosan árulkodik rólunk, néha bármennyire is nem szeretnénk feltárni amit tudunk vagy amit érzünk. Mondhatjuk: folyamatosan beszélünk, ha akarunk, ha sem, legfeljebb nem a szánkkal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr4198096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gilyannkata 2007.10.18. 12:09:35

Szi Misi
Igaza van annak aki ezt a cikket írta.
Velem is megtörtént már nem egyszer,hogy nem is váltottam szót az illetővel de ahogy rámnézett mintha hallottam volna a gondolatait.
Na ne vedd szószerint, hanem megéreztem a tekintetéből, hogy esetleg mit gondol rólam vagy milyen érzései vannak irántam legyen az éppen jó vagy rossz...
Én amikor valakivel találkozom egyszerüen a szemébe nézek. Ha ő kerüli a tekintetemet akkor egyszerüen rossz benyomással van rám. Mintha hazudni készülne.

Misi 2007.10.18. 14:00:16

Én írtam. Ezt nem is feltételezted ? :):):)
Amit ezen az oldalon találsz, azok kivétel nélkül az én gondolataim, szinte kivétel nélkül az ény fényképeim...szóval ez az oldal én vagyok.

Barbara 2008.10.16. 21:00:42

2008.10.16.-án tánc és sdráma órán a "szem" is szóba került.A tanárnőm szerint-meg általánosan-a szem a lélek tükre,és kiolvasható belőle a személy pillanatnyi érzelmi állapota.
Én ezt nem tudom,csak úgy,ha a személy arcát,hangját,olykor a testbeszédét is látom.
Megtanulható-e a képesség,hogy a szem által megmondhassuk egy egyén érzelmi állapotát?
Be akarom bizonyítani a tanárnőmnek,hogy nem lehetséges megmondani a szem alapján.
Válaszát köszönöm.
süti beállítások módosítása