Sok médiában, blog-ban téma manapság a MÁV és a sztrájkolók, így sok minden, amit le fogok írni már ismerős lehet az olvasóknak, de megpróbálom összefoglalni a saját stílusomban azokat a megállapításokat, amelyek az újabb sztrájk alatt megfogalmazódtak bennem.

Mielőtt azonban belecsapnék, gyorsan közlöm – annak ellenére, hogy már másfél éve nem élvezem a MÁV kiváló logisztikai szolgáltatásait – van létjogosultsága annak, hogy írok róluk, előtte ugyanis négy évig ingáztam siófok és Miskolc között kéthetente (4*26*600km=62400km), így bőven volt alkalmam megismerni minden oldalát a vasútnak.

 

Az emberek jó része nem is érti, pontosan miért is sztrájkolnak a a vasutasok (illetve az X darab vasúti szakszervezet közül az egyik)? A MÁV már jó ideje sok-sok – elvileg független – Rt./Zrt./Kft. csoportjából álló cégcsoport kibogozhatatlan oda-vissza szerződéses viszonyokat alkotva. Most a réges-régen az egyik eladásából befolyó pénzt szeretnék Gaskóék ha szétosztanák köztük, mivel ezt akkor – állítólag – szóban beígérte valaki. Csak gondolom, hogy szóban, mivel vélhetőleg ha írásban tették volna, akkor nem sztrájkolnának most, hanem már rég bíróságon lenne az ügy.

 

Van-e értelme azt firtatni, hogy miért pont csak annak az egy leányvállalatnak az eladásából származó részesedést szeretnék, s miért nem vállalják fel a cégcsoport többi cége által termelt veszteséget is? A folyamatos állami dotáció mellett ma már kiszámolható, hogy minden egyes vasutasra kb. ötmillió forint tartozás jut. Ezt nem kérik a most sztrájkolók? Csak a nyereség kell, de a munkánkból eredő állami veszteség már nem kell? Azt fizessék csak az állampolgárok? Tudom, rossz példa, de akkor ezen az alapon akár a MOL csoport dolgozói is kérhetnék pl. az anyacégtől, hogy a két -három éve eladott Földgázellátó és Földgáztároló Rt.-k utáni bevételt osszák szét köztük. Igaz, senki se ígérte ezt be anno, ráadásul a megmaradt többi leányvállalat dolgozójának semmi köze nem volt ehhez a két céghez, de hát miért ne? Egyszerűen nonszensz a dolog... (Tényleg: akkor én most gyorsan szeretném kérni a T. államtól, hogy gyűjtse ki számomra az elmúlt tíz év legnagyobb privatizációs bevételét produkáló értékesítését, s annak a rám eső részét legyen szíves számomra átutalni. Ja, az államadósság rám eső részét nem kérem, a nélkül jól megvagyok. Köszönöm!)

 

Azon is eltűnődhetnénk egy kicsit, hogy azt ilyen rosszul összerakott cégcsoportban érdemes-e továbbra is fenntartani a MÁV-ot? Mára már bebizonyosodott, hogy az így-úgy összetákolt menetrendeken érdemben nem tudnak a nehezen végigvitt elfogadása után változtatni, mert más leányvállalaté a pálya, másé a kocsi, másé a kiszolgáló személyzet, másé az állomás, másé a felügyelet, másé a járatok indításának joga, stb. Csakhogy ebben a jelenlegi szerkezetben felhalmozódik egy akkora felesleges slepp, amely lehetetlenné tesz bármilyen érdemi munkát is. Minden leányvállalatnak külön igazgató tanácsa, felügyelő bizottsága, külön jogi osztály, külön személyzeti osztály, külön számvitelisek, stb... Ne is csodálkozzunk, ha mára már a mindennapi munkájuk is olyan szinten lehetetlenült el, hogy csoda, hogy elindulnak még a vonatok (már legalábbis mikor nincs sztrájk).

 

Bevallom, nekem kicsit az is furcsa, hogy ilyen gazdasági környezetben, amikor az emberek döntő többsége annak örül, hogy holnap még bemehet egyáltalán dolgozni, s kap bért a munkájáért egyesek a fent ismeretet mondvacsinált okokra hivatkozva szívatják meg az egész országot, mert ez kérem szín tiszta szívatás.: Ha csak a MÁV vezetésével szeretnének keménykedni, akkor a szép bevételeket hozó tehervonatok közlekedtetését akadályoznák, nem a személyvonatokét. Igaz, akkor a közvélemény nagy ívben nem foglalkozna velük, de ezzel legalább akkora érvágást okoznának a MÁV vezetésének, mint amit a mostani közvélemény nyomásával elértek.

 

Azzal is csak a lakosság haragját és ellenérzését szítják, hogy az esetleg közlekedő vonatokról semmiféle tájékoztatás nincs. (Azt most hagyjuk, hogy az utastájékoztatás amúgy sem fő erőssége a MÁV-nak.) Érdekes módon Európa döntő többségében ha a közlekedési vállalatok alkalmazottjai sztrájkolnak, akkor ezt úgy teszik, hogy pontosan, és időben tájékoztatják az utazni szándékozókat, mikor mely járatok fognak közlekedni, hiszen nem az a céljuk, hogy az utazóközönség ellenük forduljon, hanem az, hogy azt maguk mellé állítsák. Ez nálunk már csak a vasúti cégek összekapcsolódásai miatt sem lehetséges. A korábban már példaként felhozott rengeteg kis, különálló vállalatból/vállalkozásból álló MÁV cégek nem képesek ezt a problémát se megoldani hatékonyan. Nem tudják megmondani, mely leányvállalat mely dolgozója fog sztrájkolni, így azt sem tudják pontosan megmondani, hogy mely munkafolyamatok fognak kiesni. Marad a jó régi telefonálgassunk mindenkinek, hátha sikerül valamikor valahová egy-egy szerelvényt elindítanunk, nem baj, ha nincs benne a menetrendben, nem baj, ha senki nem tudja hová megy, de menjen, mert akkor tudunk nyilatkozni, hogy lám-lám a sztrájkolók nem érték el céljukat.

 

Nemrég a reptéri vezetők egy elég stílszerű s egyszerű módját választották a probléma kezelésének: gyorsan felvettek görög biztonsági embereket, s máris meg tudtak nyitni pár folyosót az utasok számára. Nem hiszem, hogy a MÁV vezetése képtelen hirtelen a szomszédos országokból pár nyugdíjas ex-vasutast (hogy nagyon betanítani se kelljen őket) előteremteni. Egyszerűen nem foglalkoznak a dologgal, hisz az ő prémiumuk és fizetésük akkor is meglesz, ha van megegyezés, s akkor is, ha nincs megegyezés. Mint ahogy az az állami vezetésű cégek többségében megfigyelhető: a vezetőség nem érdekelt a hatékony és költségtakarékos működtetésben. Nem érdekeltek a minél magasabb színvonalú (s így egyre jövedelmezőbb) szolgáltatásban...

 

Arra azonban nem igazán készültek fel a sztrájkolók, ami az egész után jöhet. Az emberek ugyanis rendkívül találékonyak. Szombaton siófokról hazafelé tartva csak a Hungáriától az M3 bevetetőjéig megtett kb. 5 percben négy fiatalt is láttam ácsorogni kis táskával, s kezükben táblácskával: „Miskolc”, „Debrecen”, „Eger” stb. Csak a héten három barátom regisztrált a www.oszkar.com telekocsi oldalra, s örömmel újságolták: nemcsak hogy kényelmesebben utaztak, de még sokkal olcsóbban is, mintha vonatoznának. Két kollégám is a héten regisztrálta magát az oldalra, pár nap alatt az összes általuk meghirdetett útra be is jelentkeztek utasok. Virágzik a telekocsi mozgalom. A buszpályaudvarok folyamatos telt házzal üzemelnek, a különböző személyszállítással foglalkozó cégek tapsikolnak örömükben. Csakhogy: sokan azok közül, akik most felfedezik, hogy mekkora előnye is van a telekocsi mozgalomnak (kevesebb környezetszennyezés, kényelmesebb utazás, olcsóbb mindkét félnek, kellemes társaság, érdekes embereket ismerhetek meg, stb.) nem fognak visszaváltani a zajos, büdös, kényelmetlen, s a mindenkori sztrájkot, mint Democles kardját a feje fölött tartó vonatokra. A sztrájkok alatt könnyen kiderülhet ám, hogy nincs is akkor szükség a MÁV-ra. Hogy az emberek jó része kiválóan meg tudja oldani az utazását nélküle is. Akkor viszont a kedves sztrájkolók ne csodálkozzanak, ha jövőre a fél bandát kirúgják, mivel nincs szükség az utazóközönség hiányában üresen közlekedtetett vonatokra...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr54835253

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2008.12.22. 17:16:45

Jegyeket, bérleteketMivel az autóm, még nem készült el, így kénytelen voltam tömegközlekedést igénybe venni, hogy elintézzem a közeli városban az ügyes-bajos dolgaimat. Nem volt busz, ezért úgy gondoltam megnézem, nem megy e valamilyen eltévedt&…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.12.22. 09:06:26

A legtöbb vasutas lehet, hogy fel is fogja az itt írtakat, de sajnos elég egy szűk réteg, aki gondolkozni képtelen azon, hogy mit is csinál ezzel.
Szerintem Gaskó nem annyira hülye, mint amennyire látszik. Ő tökéletesen tudja, hogy a kérése irreális, törvénybe ütközne annak teljesítése. Ő ezt pontosan tudtat akkor is, amikor feldobták. Pont emiatt egy olyan eszköz van a kezében, amikor bármikor zavart kelthet egy egész országra kiterjedően, és ez a zavarkeltő eszköz bármeddig és bármikor rendelkezésére áll, akár karácsonykor is. Hogy ez a zavar mennyire szolgálja az ő személyes érdekeit, és mennyire bizonyos politikai vonalakét, azt már nem igazán tudni. Ezért a teljesítményért ezért kijár valami jó pozíció egy esetleges új struktúrában.
A Fidesz pedig mindenképpen a sztrájkolók mellé áll, mert valaki ott azt hiszi, hogy a felelős ellenzéki politizálás abból áll, hogy mindig az ellenkezőjét mondjuk, mint a kormánypárt. Csak ez egyre inkább veszélyes játék, mert legalább a közhangulatot figyelhetnék, és úgy alakíthatnák a mondanivalót. Ma ugyanis az emberek nagy többsége már elítéli a sztrájkot. Igaz, ha nem állnak a sztrájk mellé, veszítenek X szavazót, de ezzel együtt nyertek volna sokkal több szimpatizánst. Mindenképpen elhibázott lépés volt.
A kormány szintén felelős az állami tulajdon módszeres tönkretételéért. Az elmúlt egy évben ugyanis senki nem tett egy apró lépést sem azért, hogy Gaskó és csatlósai tehetetlenek legyenek.

BigOne 2008.12.22. 09:22:41

Saját maguk alatt vágják a fát. Minden egyes ilyen alkalomkor lesznek, akik más eszközre váltanak. Most is lesznek, akik ezután nem szeretnének azon izgulni, hogy miként jutnak haza karácsonyra, hanem elgondolkoznka, hogyan lesz valami más járművük.
Igen, mindig marad réteg, akinek mégis ez az alternatíva marad. De egyre kisebb, ami csak tovább rontja a MÁV pozícióját. A mostani sztrájk meg csak tovább erősíti a vasutasokkal szembeni ellenszenvet.

Netuddki. 2008.12.22. 09:25:10

Ja. Rendőr, postás, vasutas.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.12.22. 09:29:35

Igaz, igaz..
Mintha magam mondtam volna..

Manyizga (törölt) 2008.12.22. 09:30:51

1,

Feltörték a VDSZSZ (a sztrájkoló kisebbség) honlapját:
index.hu/tech/biztonsag/hack081222/ :)

2, véleményem a témában: binary.blog.hu/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.22. 09:34:40

Azt nem értem, hogy lehet egy sztrájkot elkezdeni, ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról?

Ha ez a törvény hiányossága, akkor nosza, tessék megváltoztatni ...

Jim 2008.12.22. 09:36:26

movhunál a pont. Emélkezzetek a 2005-ös tél végi gazdatüntetésre. Az élén a Magosz állt - Jakab István, azóta a parlamentben osztja az észt.

Unbiased 2008.12.22. 09:39:27

A Fidesz maga alatt vágja a fát a sztrájkolók támogatásával, hiszen a felmérések szerint a lakosság többsége elutasítja a sztrájkot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.12.22. 09:44:06

A sok okos ember csak azt felejti el, hogy Kóka MEGÍGÉRTE ezt a pénzt. Nem az ujjukból szopták a vasutasok ezt a dolgot.
És őszintén kívánom a postolónak, élje át azt, hogy ugyanúgy megalázzák, mint ahogy a görög sztrájktörőkkel a ferihegyieket. Könnyű ám pofázni a napos oldalról. Ja igen : én meg 15 éve ingázom vontattal ....

der Alte 2008.12.22. 09:45:06

Jó okfejtés, egészen addig, hogy
"akkor viszont a kedves sztrájkolók ne csodálkozzanak, ha jövőre a fél bandát kirúgják, mivel nincs szükség az utazóközönség hiányában üresen közlekedtetett vonatokra..."

Mintha eddig bármikor, bárki megszívta volna a MÁV-nál, hogy kevesebb és elégedetelebb az utas. Ugyan már! Mikor rugtak itt ki vki azért, mert nem volt szükség a munkájára? Itt csak azért küldtek el néhány embert, mert tenni akartak az utasokért a "lobbi" ellenében.

Rohadt utasok! Egyébként is csak a gond, meg a munka van velük. Aztán kinek lesz jobb, ha több van belőlük. Legfeljebb az állami dotáció lesz kevesebb, az meg kit érdekel...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.12.22. 09:47:39

ja, és a magvas okosságokat legalább egy hejesírással tiszteljük meg utána.

hard 2008.12.22. 09:51:33

felszántani, sóval behinteni.

Pár brazilnak megmondjuk, hogy ingyen elvihető a sin, 2 hét alatt mind a színesfémtelepen lesz. 0 Ft-ból fel lehet szedetni :)

der Alte 2008.12.22. 09:54:08

"Kóka MEGÍGÉRTE"

B+, akkor miért nem eresik fel az okostónik az a Kókát, aztán hajtják be rajta az ígéretét???? Ott van a parlamantben, elérhető. Vagy miért nem hívják őt magukhoz tárgyalni???

B+, de "megígérte"! Vilmos császár is megígérte az 1. Vh-ban, hogy karácsonyra otthon lesznek a katonák, aztán mégse. Pedig ő egy Hohenzollern volt, nem pedig egy Kóka.

Manyizga (törölt) 2008.12.22. 09:54:49

@Deak Tamas
A magyar sztráktörvény és a vonatkozó jogszabályok nem tiltják a sztájkoló munkaerő helyett más (új) munkavállaló alkalmazását. nota bene: a sztrájktörvényben nem is szerepel az a szó, hogy "sztrájktörés" :)

És jó lenne, ha a sztrájkoló vasutas minoritást szintén "kívülről" pótolnák. Bár okosok megmagyarázták, hogy annyira bonyolult vizsgarendszer van nekik, hogy egy pilótát lehet pótolni, de egy baktert nem. :))) Ezen kéne változtatni.

der Alte 2008.12.22. 09:57:05

Tény, hogy a MÁV bezárása lassan olyan lenne, mint az MTV-é. Kvára észre sem venné senki...

Unbiased 2008.12.22. 09:59:27

Sok vonat csak azért nem indul, mert nincs rajta jegyvizsgáló. Nem érné meg a MÁV-nak ezeket a vonatokat mégis elindítani? Mivel az utasok nem tudnák ezt a körülményt, a bliccelők száma nem nagyon növekedne.

movhu 2008.12.22. 10:03:14

Deak Tamas 2008.12.22. 09:44:06
Milyen napos oldalról? Biztosan állíthatom, hogy minden embernek meg van a maga gondja, ami miatt kiverhetné a balhét a munkahelyén. De egy normálisan működő profitorientált cégnél már rég lenne megoldás arra, hogy néhány hülyeségeket követelő sztárjkolót kiiktassanak.(Lásd repülőtér)
Én nem mondom, hogy jó, ha a munkahely tökéletesen kizsákmányol, de egy csomó sokkal rosszabb munkahely van, mint a MÁV, sokkal rosszabb fizetéssel, ahol örülnek az emberek, hogy az is van nekik.
Ha nem tetszik, akkor miért nem keres a vasutas másik munkahelyet? Mert máshol nem kell, vagy mert ott feleannyit keresne? Valóban egyszerűbb hülyeségeket követelni.
És bárki bármit is ígért, ha az törvényellenes, akkor azt nem lehet teljesíteni. Ha maga GY.F. vagy O.V. ígérte volna meg, akkor sem! Márpedig privatizációs bevételből alkalmazottnak adni a jogállamiság sárbatiprása volna. Ennyi erővel én is kaphatnék, mert az én adómat fektette az állam a MÁV-ba.

forumuser 2008.12.22. 10:03:34

"nem fognak visszaváltani a zajos, büdös, kényelmetlen, s a mindenkori sztrájkot, mint Democles kardját a feje fölött tartó vonatokra"
Ez jó, csak én pl. nem találtam most nekem megfelelő oszkar.hu-s utat. Buszozni meg gyűlölök, de az lesz... majd lógok a sárhányón.

_wood_ 2008.12.22. 10:04:00

Deak Tamas

kóka megígérte b+!!!
hogy nem halsz bele a szepszisbe, miután berohadt az agyad, ember?!

forumuser 2008.12.22. 10:04:09

Bocsánat, oszkar.com.
De ha tudtok még hasonló oldalt, azt megköszönöm.

laca. 2008.12.22. 10:04:12

"A sok okos ember csak azt felejti el, hogy Kóka MEGÍGÉRTE ezt a pénzt." - legalábbis Gaskó ezt állítja....

Szőröstalpú Jeti 2008.12.22. 10:14:51

Az utolsó két mondattal azért vitatkoznék. Sok embernek gyakorlatilag csak a vonat a számba jöhető alternatíva a közlekedésre (akkor is, ha most pár napig meg tudja oldani anélkül).
Embereket meg nem fognak kirúgni, ha keveseben közlekednek vonattal. Mivel most zsírosan veszteséges az egész, ezért a kevesebb utas kevesebb veszteséget jelent, szóval még fel is lehet venni néhányat :)

Girhes macska 2008.12.22. 10:20:07

Valami linket kérek szépen, ahol hiteles forrásból olvashatom, hogy "Kóka megígérte", mert eddig csak Gaskó szájából hallottam az ígéretről.

Más: beperelhetném a MÁV-ot azért a többletpénzért, amit bérletre fordítottam, de a sztrájk miatt kidobott pénz?

Girhes macska 2008.12.22. 10:22:41

Szőröstalpú: a kevesebb utas = több veszteség! Az infrastruktúrát akkor is változatlan mennyiségben/minőségben fenn kell tartani, ha 5 utas van és akkor is, ha 5000.

Szőröstalpú Jeti 2008.12.22. 10:28:14

Mármint az egy utasra eső veszteség a több, de abszolút értékben csökkenni fog. Ugyanis a teljes árú jegy is támogatott, így ha kevesebb ember van a vonaton, akkor legalább azt meg lehet spórolni, és máris kevesebb a veszteség :)

rennie 2008.12.22. 10:30:13

A poszt jó, csak annyiban egyoldalú, hogy - elvileg - a menetrend változások miatt is sztráljoknak ezek a szerencsétlenek.

baba jaga 2008.12.22. 10:31:15

gaskó egy súlyos elmebeteg.
a vasutasok meg elég tudatlanok ahhoz,
hogy birkaként kövessék őt.
s végsősoron nem is olyan rossz karácsonykor otthon lenni.nem dolgozni.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.22. 10:31:46

"A buszpályaudvarok folyamatos telt házzal üzemelnek, a különböző személyszállítással foglalkozó cégek tapsikolnak örömükben"

Én viszont nem tapsikolok, hogy a vonat helyett ahol kényelmesen fel tudok állni és még dohányzó fülke is van, utazhatok a lassabb és most a karácsony miatt eleve és a sztrájk miatt mégjobban zsúfolásig tömött volánbusszal végig állva a több, mint egy órás úton.

Ja, és vannak falvak, ahol arra hivatkozva nem jár volánbusz hétvégén és ünnepnapokon, hogy úgyis ott a vonat. Például a 3000 lelket számláló Diósjenő. Örülnek ám nagyon, hogy baszhatják mit esznek karácsonykor.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.22. 10:32:37

"- elvileg - a menetrend változások miatt is sztráljoknak ezek a szerencsétlenek."

Az a BKV volt, és teljesen érthető volt. Gaskóék csak a saját zsebükre mennek.

forumuser 2008.12.22. 10:34:58

Gery Greyhound
Na ja, én is így vagyok vele, azzal a különbséggel, hogy én vagy 4 órát fogok állni. Már most élvezem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.12.22. 10:39:33

"Nemrég a reptéri vezetők egy elég stílszerű s egyszerű módját választották a probléma kezelésének: gyorsan felvettek görög biztonsági embereket, s máris meg tudtak nyitni pár folyosót az utasok számára."

Ami a leggusztustalanabb húzás volt és talán még törvénybe ütköző is. Kint ilyen helyzetben már bontanák a felső vezetés arcát.

belize 2008.12.22. 10:39:44

Az utolsó bekezdéssel abszoltút nem értek egyet, te sem nagyon vonatozhattál az országban, ha ezt tényleg így gondolod. Pár napig meg lehet oldani, ha nincs vonat, de nem hosszútávon. Az idáig vonatozók 95%-a a sztrájk után vissza fog szállni a vonatokra.

W Joe 2008.12.22. 10:48:04

Nagyon mérges vagyok, mert én is vonatoztam volna ma, és most bonyolítják a karácsonyi hazautazásomat a családhoz.
Ha van is joguk ilyet tenni, akkor is undorító, hogy mindezt karácsonykor művelik, tönkretéve más emberek ünnepét.
Az emberek örülnek, hogy van munkahelyük, ők meg fejenként negyedmillió FT-ért tüntetnek. A legviccesebb, hogy azt mondták, akkor is sztrájkoltak volna, ha teljesítik a követeléseiket, akkor a ferihegyesekkel való szolidarításból tüntettek volna.

Gaskónak úgy látom nincs más célja, csak hogy rosszat tegyen az emberekkel, utasokkal és vasutasokkal egyaránt. Szomorú, hogy a Fidesz támogatja ebben őket.

Corry 2008.12.22. 10:49:11

--
baba jaga 2008.12.22. 10:31:15
gaskó egy súlyos elmebeteg.
a vasutasok meg elég tudatlanok ahhoz,
hogy birkaként kövessék őt.
s végsősoron nem is olyan rossz karácsonykor otthon lenni.nem dolgozni.
--

Az első mondatoddal egyetértek, igazából nem elmebeteg, hanem egy gátlástalan élősködő.
A vasutasok meg talán okosabbak, mit gondolnánk.

Nézzük végig a sztrájkokat, amíg a teljes vasutas gárda sztrájkolt, addig 3-4 napnál tovább nem is tartott a sztrájk.
Amióta a Gaskó ezt a rosszhiszemű, szabotázs jellegű sztrájk módszert alkalmazza, azóta tudja húzni a sztrájkot tovább, mert addig minden valószínűség szerint a vasutasok tömege beintett neki, vagy legalábbis remélem.
Azt meg nagyon remélem, hogy egy ilyen embert nem tesznek meg Fideszék majd miniszternek...

Psyman 2008.12.22. 11:02:19

Azért itt kicsit más a helyzet.
A MÁV-Cargo a MÁV csoport utolsó nyereséges része volt, így gyakorlatilag a MÁV tudatos öngyilkosságot követett el, mikor eladta.
Ehhez hozzájön még, hogy messze a felbecsült áron alul értékesítették. És persze ne felejtsük el, hogy a befolyt összegnek villámsebesen "nyoma veszett". Egy ekkora összegnek legalább abban látszódnia kéne, hogy lecserélnek egy-két rozsdás táblát, de semmi! Egyértelmű, hogy az egész pénz bizonyos felső vezetők és bizonyos kormányközeli politikusok zsebébe kúszott át.
Ha csak ezt nézzük, akkor végülis jogos a VDSZSZ kérése. Ha már úgyis magánkézbe megy a befolyt pénz, legalább a MÁV dolgozók is kapjanak belőle, ne csak a vezetők.

Igen, ez valóban egy fura követelés, de gondolunk már bele, hogy nem a cégből akarnak kihasítani maguknak egy darabot, hanem a pofátlan és gerinctelen milliárdos elnök uraktól akarják elvenni és átvenni az elsikkasztott pénz egy részét. És ebből a szempontból igazuk van! Miért az Audival járó milliárdos kapja azt az elsikkasztott pénzt és miért nem az, aki összekalapozta neki?

Senki ne értsen félre, a sztrájk rossz. Rossz az utasoknak és rossz eszköz a vélemény-nyilvánításra egy meglehetősen vitatható (de bizonyos aspektusból érthető) kérdés megoldására. Viszont azt is vegyétek figyelembe, kedves hőbörgő utazóközönség, hogy a szerencsétleneknek NINCS MÁS MÓDSZERÜK! Ez az egyetlen fegyver a kezükben, amivel nyomást gyakorolhatnak az igazgatóságra. És azért kárhoztatjuk őket, mert az egyetlen lehetőségüket kihasználják? Higgyétek el, ha lenne más lehetőségük is, mint a sztrájk, biztosan azt használnák.

parttalan 2008.12.22. 11:14:48

Tegnap este anyámmal épp' ezen vitatkoztunk: mármint hogy a sztrájk vgeztével visszamennek-e a vasúthoz a korábbi utasok? Én hasonló véleményen voltam, mint a blogíró: tehát hogy meg van a veszélye annak, a MÁV vonatpártiak ezreit veszíti el véglegesen az átszokás miatt. Míg anyám csak annyit mondott, hogy figyeld meg: ez kellene de az emberek sokkal kényelmesebbek, történjen bármi a vasúttal- tartson a munkabeszüntetés akármeddig - az emberek tömegei abban a pillanatban felülnek a vonatokra, amint vége lesz ennek az egésznek.

Vajon melyikünknek lesz igaza?

Winston Smith 2008.12.22. 11:17:44

Hogy nem szégyellik magukat a sztrájkoló MÁV-osok...

Mindenki tudja, hogy a MÁV egy szociális foglalkoztató. Gyakorlatilag azért van ott annyi munkavállaló, mert sajnálják őket kirúgni a p*csába, pedig egy normális szervezéssel meg lehetne csinálni.

Magyarul azért (is) annyira veszteséges a MÁV és azért (is) kerül annyi pénzbe az adófizetőknek, hogy a kedves vasutasok ne legyek munkanélküliek. (Egy magáncégnél holnap rúgnák ki a felét.) Magyarul a vasutasok legalább fele az adófizetők által fizetett kegyelemkenyéren él.

És még van pofájuk KÖVETELNI több pénzt. SZTRÁJKOLNI, mert kevésnek találják az ingyenpénzt... Megáll az eszem.

wagabound 2008.12.22. 11:17:52

Szó sincs itt semmiféle sztrájkról. Ez, hölgyeim és uraim: SZABOTÁZS.

Sztrájkolni ugyanis vagy a béremelésért szokás, vagy azért, ha a munkáltató megszeg egy (írásos!) szerződést. Továbbá, ahogy a posztoló írta: a sztrájk ELŐTT meg kell állapodni az elégséges szolgáltatásban, és azt az érintettek (jelen esetben az utazóközönség) tudomására kell hozni. A vasutasok - pontosabban: a VDSZSZ - egyik feltételt sem teljesítette, vagyis ez színtiszta szabotázs, amit a "jobb idők"-ben sima akasztással jutalmaztak, most pedig jópár börtönévvel kellene díjazni.

Gaskó valóban nem hülye. A szándék nem tőle indult: valakiknek nagyon is érdekük, hogy az országban minél nagyobb legyen a fejetlenség, a zűrzavar, a bosszús és elégedtlen ember, és ebben Gaskó - a majdani jutalom reményében - készséges eszközzé vált.

Hogy kiknek áll ez érdekében? Lehet találgatni...

forumuser 2008.12.22. 11:18:01

parttalan
Édesanyádnak. De tegyük hozzá, hogy annyira nem hűdejó a helyzet vonatok nélkül.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.12.22. 11:20:37

"És őszintén kívánom a postolónak, élje át azt, hogy ugyanúgy megalázzák, mint ahogy a görög sztrájktörőkkel a ferihegyieket. Könnyű ám pofázni a napos oldalról"
Hidd el, én se a napos oldalon vagyok. Az egyetlen különbség kettőnk között, hogy én olyan területen és munkakörben dolgozok, hogy NEM sztrájkolhatok. Na erre varrj gombot...

sehonnaibitangember 2008.12.22. 11:20:43

jaj, Te kis oktalan!

Képzeld, a Cargot sosem fogják leállítani. Kitalálod miért? Megsúgom, az eddigi _összes_ sztrájk alatt mentek a tehervonatok. az sem véletlen volt ám. Tudod, gaskó nem örökölte ám a villáját :)
Egyébként pedig van jónéhány település, ahova vonattal lehet csak eljutni.
Az pedig, hogy kinek mi a kényelmesebb utazási forma - én pl. jobban csípem, hogy 3 órán keresztül ülök az ic kocsiban, mint egy idegen autójában nyomorogva - az relatív.
És sajnálom hogy sok mindent összemosol, meg azt is, hogy hülyeséget beszélsz, mert laikus vagy.
Minden fejlett országnak szüksége van _fejlett_ vasútra. Nekünk is ként, nem teljesen szétcseszni, ami még van.
Azzel pedig, hogy a telekocsi milyen környezettudatos közlekedési forma, azzal pedig egyáltalán nem értek egyet, a tömegközlekedésben van a jövő, nem az autókban, gondolkozzál.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.12.22. 11:23:55

rennie: " A poszt jó, csak annyiban egyoldalú, hogy - elvileg - a menetrend változások miatt is sztráljoknak ezek a szerencsétlenek."
Na látod, erről nem is szól senki egy szót se. :( Pont erre gondoltam, amikor azt írtam: pontosan nem is tudják az emberek, miért van most sztrájk.

jog-ász 2008.12.22. 11:24:41

az már évek alatt kiderült a korábbi sztrájkokban, hogy a máv-ot nagyon is tudja helyettesiteni a volán. sőt miután az istenhátamögötti kis falvakban az utolso napi egyszer közlekedő vonatot is leépitették, ott már sztrájk nélkül is igaz ez.
a máv felszámolása- vagy látszatfelszámolása folyik évek óta.

jog-ász 2008.12.22. 11:28:20

sehonnai!

egyetértek veled, de mig nyugaton ölik a pénzt a gyorsabbnál gyorsabb vonatokba, tgv-be meg ki tudja mibe, addig nálunk széteszi a rozsda az egész kócerájt, rohadt, koszos, büdös, gyakran hányinger(és nem az elővárosi siemensekről beszélek). szoval nyoma nincs annak amire kitalálták nagy duma közepette a máv startot.

ToMorgan 2008.12.22. 11:30:40

Adjuk el a MAV-ot a picsaba!

Be kellene mar latnunk, hogy ebbol soha nem lesz egy normalis vasut.

Ha jol tudom az angolok eladtak a vasuttarsasagot, azota jobb mint valaha...

szilba 2008.12.22. 11:33:11

Psyman 2008.12.22. 11:02:19
"Egy ekkora összegnek legalább abban látszódnia kéne, hogy lecserélnek egy-két rozsdás táblát, de semmi! Egyértelmű, hogy az egész pénz bizonyos felső vezetők és bizonyos kormányközeli politikusok zsebébe kúszott át.
Ha csak ezt nézzük, akkor végülis jogos a VDSZSZ kérése. Ha már úgyis magánkézbe megy a befolyt pénz, legalább a MÁV dolgozók is kapjanak belőle, ne csak a vezetők."
Persze, és ha majd az esetleges maradékot is szétosztották, akkor a rozsdás tábla magától kicserélődik. Nézd, ha azért sztrájkolnának, hogy a bevételből támogassák az amúgy is veszteséges MÁV Start-ot, ha a vasút fejlesztéséért, jobb munkakörülményekért, a szolgáltatások színvonalának emeléséért, és most jön a lényeg: a vasúti vezetők, az amúgy valóban botrányos eladásért felelősök szigorú elszámoltatásáért, akkor még tömegtámogatást is nyerhettek volna. Így viszont ez egyszerű b@szogatás, szándékoas károkozás és zavarkeltés, ami szvsz. büntetendő cselekmény.
Csókoltatom azt a hozzászólót, aki arra hivatkozott, hogy "a Kóka megígérte". Noha erről persze semmi bizonyték nincs, de akkor is: ha ezt meg is tette, egy (fél)részegen, fehér asztalnál tett ilyen jellegű ígéretet a "karizmatikus " Gaskó úrnak miért tetszett azonnal írásba foglaltatni, vagy legalábbis azonnal odatrombitálni néhány nagyobb sajtóorgánumot, hogy előttük tessék szíves lenni ezt megismételni miniszter úr! Két válaszom van:
1./ Gaskó tökéletesen hülye!
2./ (és ez a valószínűbb)ilyen ígéret nem is létezett.

szilba 2008.12.22. 11:35:08

Bocsánat, elírás:
Gaskó úrnak miért NEM tetszett...

bodzasfanta_ (törölt) · http://bodzasfanta.hu 2008.12.22. 11:39:17

"sok médiában"

a média már elve többes szám. helyesen:
"sok médiumban" vagy simán "a médiában"

mimegmás 2008.12.22. 11:40:34

Most ezt a két napot már kibírom valahogy vonat nélkül. Jövőre pedig már megszerveztük a munkábajutást kocsival. Olcsóbb lesz mint a vonatbérlet. A Gaskó meg a többi gyökér vasutas pedig fulladjon bele a sajátmaguk által gyártott trutyiba.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.12.22. 11:50:54

bodzasfanta:
"a média már elve többes szám. helyesen:
"sok médiumban" vagy simán "a médiában""

jogos, thx!

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.12.22. 11:56:55

Valóban igen, el kell gondolkodni azon, hogy szüksége van-e az országnak a vasútra; ekkora vasútra, ekkora költségszinten...

Mondjuk ki, lényegében megálltak a vonatok és kisebb-nagyobb bosszúsággal , de működik az ország. Akkor most merre is tovább, tényleg?

Mi lenne, ha a tavalyi 200MrdFt-os MÁV-támogatás felét elvennénk a társaságtól és arra kérnénk mi, kedves adófizetők, tulajdonosok, ilyesmik, hogy légyszíves MÁV, csukd be a vonalaid stratégiai magon kívül kétharmadát.Ezt követően légyszíves MÁV küldd el az alkalmazottaid 80%-át. Köszönjük MÁV, akkor most kezeljük a helyzetet:
- a 100Mrd-ból 50-et odatolunk a busztársaságoknak, megpályáztatnánk, közszoli szerződést kötnénk a legolcsóbb ajánlattevővel úgy, hogy mi adjuk az eszközt is az utasok segge alá.
- 20Mrd-ot betolunk a munkaügyi kasszába, ezzel megvan a havi 80ezres segélye a 20ezer elbocsátott MÁV-osnak.
- 30-at meg kiosztunk mindenkinek mondjuk 3000Ft-os étkezési jegyben, az most olyan menő (vö. 250eFt/fő).

És emberek, tudunk is közlekedni, van egy kis mellékes is, mi kell még? A MÁV-ban maradt 1/3 embert már ki lehet úgy válogatni, hogy ne keresztbe feküdjenek a síneken :)

Lova 2008.12.22. 12:02:10

molnibalage
Gusztustalan volt visszaállítani a szolgáltatást a reptéren? Tudod mi a gusztustalan?
A sztrájk miatt egy hétre külföldön ragadtam. Ki téríti meg a konkrét anyagi és erkölcsi káromat (kinti szállás, kaja, itthoni kiesett üzlet)???

A gusztustalan az, hogy egyesek mindenféle belátás és kompromisszum-készség nélkül okozhatnak károkat az utazóknak és az államnak.

Görög munkavállalókat a vasútállomásokra is!!!

szilba 2008.12.22. 12:09:44

Lova 2008.12.22. 12:02:10
Tökéletesen igazad van. Ezenkívül hozzáteszem: fordítva is megtörtént: nem egy külföldi munkavállaló ismerősöm van, akinek a munkahelyére kellet volna visszautazni, de nem tudott. Telefonált a cégének, ahol "megértéssel" fogadták a problémát, de ők is megértést kértek, hogy a továbbiakban nem tartanak igényt a dolgozó munkájára.

JuveKrisz 2008.12.22. 12:18:25

Én csak azt nem értem, hogy a MÁV a maga szervezeti felépítésével együtt közfeladatot lát el, mely ellátására az állam bízza meg.
Na most, meg lehetne nézni, hogy 2008-ban a szüneteltetett szolgáltatás eléri a közel 5%-os szolgáltatás kimaradást.
Az alkotmányban rögzítve van, hogy minden állampolgárnak joga van a közösségi közlekedést igénybe venni, a MÁV-nak meg kötelessége azt szolgáltatni.
A sztrájk megengedett de csak egy bizonyos mértékig. Ne essünk már át a ló túloldalára.
A mostani gördülő sztrájkkal sikeresen elérték azt, hogy kizárják a lakosságot a közösségi közlekedésből, azonbelül a kötöttpályás közlekedésből.
Miniszterelnök urunk az alkotmány szerint tehetne ez ellen.
Például elvehetné az állami támogatást a MÁV-tól és adja a VOLÁN-nak. Mivel a vasút nem végzi el feladatát, lásd nincs elégséges szolgáltatást- akkor mi a fasznak jár nekik évi 200-230 milliárd forint. Azt úgyis lenyúlják, mint ahogy évek óta teszik. Az elmúlt 10 évben kapott állami dotációból az egész magyar vasúthálózatot fel lehetett volna már újítani.
Az adófizetők a dotáció révén fizetnek a közösségi szolgáltatás megszervezéséért az államnak, amely azt tovább adja a MÁV-nak mivel a feladatot ő látja el.
Az adófizetők fizetnek menetjegyen keresztül a szolgáltatást lebonyolításáért és magáért a minőségért. Egyszóval a szolgáltatásért.
Aztán fizetnek az adójukból a sztrájkalapba, amiből akkor kapnak pénz a "huley kocsog"-ok ha sztrájkolnak.

Én elvenném a teljes támogatást, mivel feladatukat nem látják el, és adnám a VOLÁN-nak, hogy oldja meg a kötöttpályás közlekedés helyett az utasok szállítását buszokkal.

Gaskót kellene először elbocsájtani, aztán sorban a többit.
Gaskó biztos nem jár vonattal, sőt busszal sem, és neki nem okoz gondot a közlekedés karácsonykor.

De tiszta szívemből kívánom neki és CSAK neki meg kedves családjának, hogy karácsonykor akadjon a torkukon a halászléből egy szálka és épp akkor sztrájkoljon az ország összes egészségügyi dolgozója még azok is akik ügyeletben vannak, hogy lássa milyen az, ha valakit a sztrájkolók kizárnak a közös javakból.
Bár Gaskó van annyira faszkalap, hogy akkor sem fogná fel, hogy mit tesz.

mr.editor 2008.12.22. 12:33:18

A telekocsi népszerűsítése szerintem hülyeség, mert, pl. baleset esetén a sofőr fizeti a levágott lábad által téged ért kárt életed végéig?
Erről ennyit.
A MÁV-dolgozóknak igazuk van, mert a 250K/fő felelőtlen kormányzati ígéret volt az egyetlen nyereséges üzletág elherdálásakor. A vevő valószínűleg komoly összeget adott a kormányzati döntéshozók zsebébe, csak a dolgozókat a kormány elfelejtette a vételárból kifizetni.
Legyen sztrájk, de csak korrekt utastájékoztatás mellett.
Aki meg a sztrájk ellen fröcsög annak kívánom, hogy továbbra is hajtsa rabigába a fejét hogy még jobban kivéreztesse a munkáltatója!

Netuddki. 2008.12.22. 12:34:14

JuveKrisz 2008.12.22. 12:18:25
"Miniszterelnök urunk az alkotmány szerint tehetne ez ellen.
Például elvehetné az állami támogatást a MÁV-tól és adja a VOLÁN-nak. Mivel a vasút nem végzi el feladatát, lásd nincs elégséges szolgáltatást- akkor mi a fasznak jár nekik évi 200-230 milliárd forint."

Olvasd el B+ a 2. hozzászólást!

Netuddki. 2008.12.22. 12:37:39

mr.editor 2008.12.22. 12:33:18
"A telekocsi népszerűsítése szerintem hülyeség, mert, pl. baleset esetén a sofőr fizeti a levágott lábad által téged ért kárt életed végéig?"

Hú! Vizuális típus vagyok. Elképzeltem ahogy stoppolok az út szélén és hirtelen elüt egy eltévedt piroska motorvonat.

Aki ettől fél kössön biztosítást B+. A MÁV se fizet életed végéig, ha levágja a lábad a vonat. Minek léptél elé.

Lacibetyár 2008.12.22. 12:38:03

Általános vélemény, hogy a MÁV aranytojást tojó tyúkját vágták le, amikor a Cargo-t eladták. Nos, a személyszállítás és az árufuvarozás szétválasztása EU előírás, ezt több országban meglépték. A szétválás után kiderült, hogy a Cargo tényleg nyereséges, de a megtremelt nyereséget nem látták viszont, mert ment a MÁV feneketlen zsákjába. Jogosan morgolódtak ezért a Cargo-sok, és miután kötelező volt a tulajdonosi szétválás is, ezért eladták.
Nem lenne ez gond, hiszen így kerül tiszta víz a pohárba. Ha jól tudom, 2010-től be kell engedni a MÁV hálózatára a külföldi személyszállító cégeket (ÖBB, DB stb.), ezért is elképzelhetetlen, hogy a Cargo bevételéből kompenzálják a Start-ot.
A MÁV kezelésésben lévő infrastruktúrát a pályavasút kezeli, neki kell biztosítani a közlekedés feltételeit a Start, ÖBB, DB stb. cégek számára.
A sztrájkkal a Start éppen a saját helyzetét rontja, hiszen amikor megjelennek a külföldi társaságok a saját vagonjaival, az utasok rögtön azzal fognak utazni, nem a Start koszos kocsiaival, ilyen-olyan jegyvizsgálóival. Az utasok nem fogják elfejteni a mostani szívatást, és csak azért sem a Start-tal fognak vonatozni.
Amúgy meg azt érzem a legnagyobb ekölcstelenségnek a gaskóék részéről, hogy bár a vdszsz hirdette meg a sztrájkot, a végrehajtási szinten lévőkre tették a munkabeszüntetés felelősségét. Ez egy kis állomáson, ahol régóta együtt dolgozó MÁV-os kollégák vannak, nagyon nagy kárt okoz az emberek között, aminek mértéket még felmérni sem tudja senki. Ezek az egymással szembefordított emberk hogyan fognak majd később jól, konstruktívan együtt dolgozni, hiszen tudjuk, hogy minden azért nincsen leszabályozva, az élet okozta váratlan helyzeteket az együttműködéssel lehet megoldani. Ezek után hogyan várható el az együttműködés?
Gaskót rohadtul nem érdekli, az állomáson együtt dolgozó, most szembefordított kollégák hogyan fognak majd később egymás szemébe nézni? Hogyan fognak egymástól szívességet kérni?

JuveKrisz 2008.12.22. 12:41:22

kovi1970

1: Ne bazmegozzál itt köcsög. Én se bazmegoztalak. Thanx!

2: Elolvastam értelmes hozzászólásod

3: Vegyél a kezedbe egy alap közgazdasági könyvet, melyben elolvashatod, hogy mik azok a közjavak, hogyan kell megoldani azok ellátását, és kinek milyen jogai vannak, melyeket az alkotmányban rögzítettek anno.

4: Az hogy pártkasszákban van a MÁV-nak adott állami támogatás, az nem a posztírónak meg nem is nekünk utasoknak a hiábja. Pontosan emiatt nem kellene sztrájkolni, hanem bírósághoz fordulni. Megvan ennek a törvényes eszköze.

5: Gaskó a sztrájk helyett inkább dolgozzon ki egy olyan felügyeleti rendszert, amely segítségével nyomon követheti az állami pénzek elosztását. Ha van valaki olyan hülye, hogy hagyja elúszni a pénz és nem követi nyomon, az meg is érdemli.

6: Nekünk utasoknak mi közünk van ehhez. Csak annyi hogy nem látunk bele, mert nem tudjuk az igazságot, de azt igen, hogy fizetünk adót, melyből részesedik a MÁV - vagy pártkassza - de tökmindegy hogy mi. Fizetünk a szolgáltatásáért, és mégis minket szivatnak meg a sztrájkal.

Hát tudod, elmehetsz te is melegebb éghajlatra. Látszik mennyire értesz te is néhány dologhoz. Te is olyan embertípus vagy, aki könnyen azok közé kerül majd, akik a pénzesvajlingból kapnak amikor az kiborul. Viszont beletenni nem vagy hajlandó.

Ha annyira tudod osztani az észt, akkor írj már egy értelmes hozzászólást, amelyből látszik, hogy TE például hogyan oldanád meg a helyzetet.

Na most lehet bazmegozni. B+

zgy76 2008.12.22. 12:43:36

A sztrájkoló vasutasok idegen munkaerővel történő helyettesítése látszólag kézenfekvő de azért gondoljuk át!Az üzemvitel nem csak szakértelmet és általános szakami tapasztalatot, hanem annak pontos ismeretét is, hogy az adott munkaposzt hogyan illeszkedik a rendszerbe ill. helyi rutin is szükséges. Egy tejles üzemviteli gárdát lecserélni az orosz ruletthez hasonlít. A vasútnál (vagy bármely üzemviteli tevékenységnél) a hibák emberéletekbe kerülnek, és a börtönbe visz az út.

JuveKrisz 2008.12.22. 12:43:57

kovi1970

"Aki ettől fél kössön biztosítást B+. A MÁV se fizet életed végéig, ha levágja a lábad a vonat. Minek léptél elé. "

Tévedsz, mert fizet.
Van ilyen lehetőség.
Főleg ha nem a te hibádból történt a beleset.

Nem ártana ha olvasnál egy kicsit néha.
B+

szilba 2008.12.22. 12:46:11

mr.editor 2008.12.22. 12:33:18
"A MÁV-dolgozóknak igazuk van, mert a 250K/fő felelőtlen kormányzati ígéret volt"
Az ezt hangoztatóktól kérnék már erre valami bizonyítékot. Ilyen volumenű hír csak nem kerülte el az újságírók figyelmét.
"Aki meg a sztrájk ellen fröcsög annak kívánom, hogy továbbra is hajtsa rabigába a fejét hogy még jobban kivéreztesse a munkáltatója!"
Közlöm veled, hogy a munkavállalók legnagyobb része igenis kénytelen rabigába hajtani a fejét, mert másnap már nem kell jönnie dolgozni, a gyárkapuban sorban állnak a munkakeresők. Nem kapnak évi 9-12% béremelést, 6-8 általánossal bőven 100k fölötti fizetést, nem kapnak extra juttatást, jutalmat, bónuszt és csak azért, hogy el tudják tartani a családjukat, igenis hagyják magukat "kivéreztetni".
By the way: nem kell a vasutasoknak a MÁV-nál rabigába hajtani a fejüket, meg kell próbálni másutt elhelyezkedni és megtapasztalni a MÁV-on kívüli körülményeket. Akkor lenne csak sírás-rívás, hogy "szeretnék újra vasutas lenni!"

mr.editor 2008.12.22. 12:53:33

szilba
Tele volt a sajtó Kóka ígéretével, ami sajnos csak szóban hangzott el, jó SZDSZ-es szokás szerint.

Aki a versenyszférában dolgozik az bevállalta a rabigát, a közszféra meg nem. Lehet váltani a gyári munkásnak is közszférába, ennyi.
A sztrájkkal meg szolidárisnak kell lenni mindenkinek, ez elvárható. (persze az utastájokaztatás is legyen korrekt)

Lacibetyár 2008.12.22. 12:59:55

Ha egy szakszervezeti vezető egy pörkölt és egy somlói között elbüfögött nagyhorderejű ígéretet nem foglalt írásba azonnal, vagy később, a lehányt nadrágjára hivatkozva, egy nagy hülye. Ha erre a szóbeli ígéretre hivatkozva sztrájkot is hirdet, nagynyilvánosság előtt elismerve, hogy én hallottam, de én is olyan részeg voltam, hogy nem is értettm elsőre, csak másnap, amikor kijózanodtam, az alkalmtlan egy szakszervezet vezetői posztjára.

szabiaki (törölt) 2008.12.22. 13:01:18

Ha jól tudom, a Kóka kóla azt mondta az eladás után "meg kell vizsgálni az eladásból, hogyan részesülhetnek a vasutasok".
Ez nem ígéret szerintem. Esetleg úgy is részesülhetnek a vasutasok, hogy fejlesztik a pénzből a mávot, meg veszik a hévet, bár az nem tudom, hogy mért lenne jó.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.12.22. 13:04:34

mr.editor: "A telekocsi népszerűsítése szerintem hülyeség, mert, pl. baleset esetén a sofőr fizeti a levágott lábad által téged ért kárt életed végéig?"

Ekkora baromságot rég olvastam. Akkor lécci ezek után a boltba se menj le cekkerrel, mert ha a fejedre esik a MIR űrállomás, nincs aki fizessen neked.

Amúgy meg: ha túléled a balesetet, polgári peres eljárás keretében behajthatod a vétkes felen a károdat...

Reggie 2008.12.22. 13:14:06

Szerintem meg azt kene megvizsgalni, hogy a MAV adossagaibol hogyan reszesulhetnek a vasutasok...

mr.editor 2008.12.22. 13:17:02

cett

A tömegközlekedés a legbiztonságosabb közlekedési mód, az utasok számához viszonyítva. A környezetvédelemről nem is beszélve.
Úgyhogy, aki ezt az "üljünk egymás kocsijába" mozgalmat népszerűsíti az nem normális.
A baleset esetén bekövetkező felelősség pedig egy ingyen útnál, (ahol nincs jegyed ami tartalmazza a biztosítást) szerintem nem tisztázott.
Vagy aláírat veled majd a sofőr egy papírt, hogy ki a felelős baleset esetén?
Polgári peres eljárás, volt neked már olyanod?

movhu 2008.12.22. 13:17:22

Én tudom, már megírtam tavasszal :D

mover.blog.hu/2008/02/19/egyenlegertesito_vasutasoknak

Sok MÁV dolgozótól várjuk a befizetéseket.

mr.editor 2008.12.22. 13:18:55

Reggie

Ugye arra gondoltál, hogy a MÁV vezetői?
A veszteségért ugyanis ők a felősek nem a "vasutasok".

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.12.22. 13:19:27

1. Kifolyik a szemem ettől az oldaltól. A vizuálergonómia luxus?

2. Számos MÁV-os alkalmazottat kirúgtak, szóval valamilyen mértékű racionalizálás igenis folyik a cégnél.

3. A MÁV-osok nem keresnek olyan borzalmasan rosszul.

4. Veszteséges a személyszállítás? Ilyenkor egy normális cég komoly belső átalakításokat csinál. Itt ez állítólag nem megoldható, mert sok kis cégből áll össze a MÁV. Van B terv is: a most 2000Ft-os jegy árát meg kell emelni 10000Ft-ra. Ezt meg nem nyelik be az utasok? Hát, akkor marad a sokak által javasolt út: omoljon össze az egész vasút, aztán vagy feltámad belőle egyszer valami életképes cég, vagy marad a VOLÁN...

5. Azért kicsit gáz, hogy tömegközlekedéssel Budapestről nem lehet eljutni Szolnokra, mert naponta pontosan 2 közvetlen busz közlekedik a két város között, de az egyik közel 4 órás menetidővel. Átszállással meg szintén 3-4 órás menetidők jönnek ki. Kevesebb mint 100km-es távolságról beszélünk! A vonatközlekedés meg hiába lenne jó, ha sztrájkol a MÁV...

Reggie 2008.12.22. 13:25:46

mr.editor 2008.12.22. 13:18:55

De a vasutasok is felelosek, nem csak a vezetok. Ugyanis ok harcoltak ki sztrajkokkal, hogy ne legyenek leepitese, es igy rengeteg embert kell feleslegesen fizetni. Valamint lustak, osszevissza lebecolnak ugyan azert a penzert, amiert mas halalra dolgozza magat.

Winston Smith 2008.12.22. 13:30:01

Reggie 2008.12.22. 13:25:46

Ott a pont. Gaskót nem a szemét MÁV vezetők választották meg, hanem a "vasutasok". A leépítések és a MÁV racionalizálását sem csak a vezetők akadályozzák, hanem a vasutasok, akik a szakszervezet vezetésével keresztbe fekszenek az összes racionalizálási kísérletnek.

brlv24 2008.12.22. 13:31:19

Az www.oszkar.com/ tenyleg klassz:D
Mar en is utaztam azon keresztul:)
Ajanlom mindenkinek:):)

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.12.22. 13:41:02

Kicsit csúnya lesz... valószínűleg egyébként a leningrádi egyetem marxizmus szakán Heinczinger nem sokat tanulhatott se kommunikációt, se noormális gazdasági ismerteket. Gondolom a szakszervezetekről is mint az uralkodó munkásosztály laza tömörüléséről, a munkavédelem és üdültetés letéteményeséről hallott :)

1953 2008.12.22. 14:02:00

Tisztelt kommentezők!
Mindjárt itt a karácsony,a béke és a szeretet ünnepe.A vasutasok és egymás pocskondiázása helyett inkább kivánjatok egymásnak boldog karácsonyt és új évet,aztán menjen mindenki a dolgára.Az új évben majd lehet folytatni a "Hungarikumot",egymás köpdösését.

Reggie 2008.12.22. 14:04:55

1953 2008.12.22. 14:02:00

Hat ha sztrajkolni lehet karacsonykor, akkor a vasutasokat is lehet pocskondiazni... Elvileg igy lett volna, csak kiderult hogy Gasko mar megint hazudott(azaz az igeretet nem tartotta be)...

veszettcsiga 2008.12.22. 14:13:02

kiszámolná valaki mennyi veszteséget termel a máv naponta? (úgy hogy a veszteségen felül van bevétele az utasforgalomból és az áruszállításból)

és miért milliárdokban, miért nem 1000 milliókban van kifejezve a dotáció? így kisebnek tűnik?

veszettcsiga 2008.12.22. 14:17:37

miért van az ha állami szektorról bezsélünk lehet dobálózni a milliárdokkal, ha vállalkozó vagy 5000fT ért rádmászik az apeh?

mikor lesznek FELELŐSÖK?

régéen lopásárt levágták az emebr kezét pedig az csak egy tyúk volt nem akkora összeg amit egy közember 1500 év alatt keres meg

Reggie 2008.12.22. 14:23:06

veszettcsiga 2008.12.22. 14:17:37

Mert regen a foldesurak es onnan folfele, kizsakmanyolhattak a nepet, nem is kellet lopniuk. De ha akkoriban lopassal gyanusitottad volna, akkor azert fejeztek volna le mert megsertetted...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.22. 15:19:54

Ez itt már réges rég nem a MÁV-ról és a VDSZSZ-ről szól, mert beletenyerelt alaposan a politika:
index.hu/politika/belfold/koltbiz5159/

Lenne rá egy fogadásom, hogy egy Gaskó fideszkurva, és előre lezsírozták az egészet. Ők sztrájkolnak egy keveset karácsony előtt, a fidesz meg majd ráerősít a népharagra. Csak azzal nem számoltak az istenbarmai, hogy kevés olyan időpont van az évben, amikor a népek annyira leszarnák a politikát, mint karácsonykor. A jobbos állampolgár ilyenkor nem kormányt akar dönteni, hanem elsősorban haza szeretne utazni. Azzal sem számoltak, hogy a 250 rugós "money for nothing" ezekben a válságos időkben nem igazán lesz népszerű a munkahelyükért aggódó, 13. havi bérüket elveszítő népeknél.

Olyan öngólt lőtt ezzel Orbán, mint Mikola óta egyszer sem. Egy alkalmatlan buta fa*, ezt többedszer bizonyítja be. Stratégiából elégtelen. Önsorsrontó barmok.

Pedig 2010-ben a szociknak nem szabadna harmadszor is nyerniük, márcsak pedagógiai okokból sem. De akkor majd ezek jönnek? Szép remények...

Winston Smith 2008.12.22. 15:47:11

dark future · www.andocsek.hu 2008.12.22. 15:19:54

Legjobb tudomásom szerint a Fidesz nem állt a sztrájkolók mellé. (Vagy lemaradtam volna valamiről?)

Hülye is lenne melléjük állni, a közvélemény egyértelműen a sztrájkolók ELLEN van. És még ráadásul igazuk is van.

Dr Kangörény 2008.12.22. 15:48:32

muhaha! Valaki azt írta, hogy van olyan település, ahol nem lehet mással közlekedni, csak vonattal, mert olyan kevés az utas, hogy nem járnak ott a bsuzok, mert amúgy is van vasút.

Na kérem! Ha olyan kevés az utas, hogy nem éri meg buszjáratot üzemeltetni, el tudom képzelni, milyen kurvára veszteséges a vonatközlekedést fenntartani. Ebben az esetben az össztársadalmi érdek azt diktálná, hogy ezeket a mellékvonalakat szépen felszámolják ls az így megtakarított bérköltség, fenntartási és üzemeltetési költség töredékéből meg lehet vásárolni a volán társaságoktól a szükséges szolgáltatásokat.
Eezeken a helyeken az emberek csak azért járnak vonattal, mert azt szokták meg. Kb olyan a helyzet, mint az idősebb korosztálynál, akiknek a bank=otp.

Dr Kangörény 2008.12.22. 15:49:12

Winston, index főoldalán ott figyel a hír.

TBC 2008.12.22. 15:53:06

Most nem taglalnám, hogy mennyire irreálisnak és jogtalannak tartom a kedves vasutasok követelését, mint ahogy azt sem, hogy gyakorlatilag a sztrájk ilyen formálya a zsarolás, mint köztörvényes bűn legalizált formája. Arra sem akarok most sok szót pazarolni, hogy miért csak a nyereségen akarnak osztozni, a veszteségen miért nem?... Ezt már a poszt írója is leírta részletesen.
Magával a fő kérdéssel foglalkoznék. Kell-e vasút egyáltalán?
Én viszonylag könnyű helyzetben vagyok, távolabbra nem sokszor kell utaznom, a munkahelyre meg busszal járok, de ha nagyon kell, azt a 15 km-t még biciklivel is megteszem.
Viszont sokan vannak, akik nincsenek ilyen jó helyzetben. Van, ahová busszal a jelen menetrendek mellett nem lehet eljutni. Persze megoldható lenne, ha a Volán sűrítené járatait, na de pont ők, akik az utóbbi 2-3 évben nem egy helyen a járatok felét kigyomlálták? De elvileg kisebb távra fel lehetne váltani a vasúti közlekedést buszokkal.
Hosszabb távon kétségtelenül van két nagy előnye a vonatkan: 1. gyorsabb, 2. a nagyobb mozgástér miatt kényelmesebb. Főleg az időseknek és a gyerekkel utazóknak nem mindegy, hogy hogyan kell 5-6 órát eltölteni, egy busz ülésébe süppedve, vagy egy vonatkabinban, ahol azért néha fel lehet állni járni egyet. De a tavalyi sztrájk után is egyre több ismerősöm gondolta úgy, hogy pl. a Sopron-Budapest távot inkább busszal teszi meg, mint vonattal.
Én azt mondom, hogy szükség lenne a vasátra, főleg nagyobb távokon, kisebb útszakaszokon meg nyugodt szívvel le lehetne cserélni buszokra. Csak a gond az, hogy az autóbusz-társaság is egyfolytában rontja a saját színvonalát, a reggeli járaton, munkába menet örülök, ha az alsó lépcsőn jut hely... és akkor a reggeli, teletömött járatok közül is nem egyet szüntettek meg kihasználatlanság miatt.
Lassan az egész tömegközlekedés csak egyfajta szükségmegoldás lesz azoknak, akik nem tehetik meg, hogy egy személygépkocsit fenntartsanak. Pont most, amikor nyakunkon a globális felmelegedés, környezetszennyezés, reggelente már a kisebb városokban is dugók vannak... most kellene fellendíteni a tömegközlekedést, hogy lehetőleg minél többen válasszák azt saját autó helyett. De ilyen balkáni körülmények mellett ne reméljük, hogy bárki is át fog ülni az autóból buszba vagy vonatra...

Winston Smith 2008.12.22. 15:58:36

Kangörény_ 2008.12.22. 15:49:12
"Winston, index főoldalán ott figyel a hír."

Akkor plíz linkeld be azt a hírt, amiben Orbán vagy bármelyik Fideszes nagykutya kijelenti, hogy támogatja a sztrájkolókat, szolidaritást vállal velük, egyetért céljaikkal, stb!

Köszi.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.22. 16:11:55

RE: Winston Smith 2008.12.22. 15:47:11

"Legjobb tudomásom szerint a Fidesz nem állt a sztrájkolók mellé. (Vagy lemaradtam volna valamiről?)"

Pedig még csak nem is mai a hír, tegnap nyalatkozott róla Szijjártó:
index.hu/politika/belfold/fidszt1221/

"Hülye is lenne melléjük állni, a közvélemény egyértelműen a sztrájkolók ELLEN van. És még ráadásul igazuk is van."

No ez verte ki a biztosítékot nálam is. Hogy ennyire agyatlan módon hugyozza le valaki a saját bokáját, ráadásul büszkén, bele a kamerákba, ilyet én még nem láttam. Ennél szebb karácsonyi ajándékot nem is adhattak volna az mszp-nek meg a baller tábornak...


Szólni kéne már Viktornak, hogy a népek elsősorban élni (persze lehetőség szerint jól és kiszámíthatóan élni) szeretnének, másodsorban érdekli csak őket a politika, meg hogy melyik prosti nyomogatja éppen a gombokat. Ráadásul a magyar (úgy általában) irigy és önző is: ki nem szarja le annak a néhány ezreléknyi embernek a (ráadásul nem is igazán jogos) zsebpénzét, amikor a fél ország szív a baromkodásuk miatt? Meg szív amiatt, hogy lehet, jövőre nem is lesz már munkája.

Azt, hogy Gaskó egy (szokásosnál is szarházibb) ostoba és törtető szakszervezetis, nagyjából megszoktuk már. Orbánról is sejtettem, hogy inkább csak az övéivel való kommunikációban és az álszent dumákban erős, de hogy ennyire buta legyen, azt nem gondoltam volna. Márpedig nélküle nem mehetett át ez a döntés, arrafelé elég erős a kézivezérlés.

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2008.12.22. 16:12:24

Itt Ukrajnában a vasút az egyik vezető iparág és csak a bányászoknak, médiasztároknak és politikusoknak van jobb életszínvonala, mint pl: egy masinisztának vagy jegyellenőrnek, aki a fizuja mellet egy bizonyos összegért eltekint a jegyellenőrzéstől, de lényegében így az utasok is meg ő is jól jár a sok milliárdos tulajdonosnak meg meg se kottyan, igen itt a vasút már nagyon rég privatizálva van.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.22. 16:20:56

Annak, aki lusta kattintani, be is idézem szó szerint, lehet ízlelgetni:

"A Fidesz szóvivője leszögezte: elfogadhatatlan és tűrhetetlen, hogy a kormány semmibe veszi a sztrájkolók követeléseit és nem hajlandó érdemben tárgyalni a szakszervezetekkel. A kormánynak ez a magatartása a magyar emberek békés és nyugodt Karácsonyát is veszélyezteti."

Ja értjük. Hogy a kormány veszélyezteti a nyugodt (egyébként kisbetűs) karácsonyt... Ennyire hülyének szerintem még a sajátjaikat sem érdemes nézni, mert ez már a megalázó kategória. Sok rosszat el lehet mondani a kormányról, de ehhez a cirkuszhoz speciel nem sok közük van, jogilag sem. (Sőt jogilag éppen az lenne a problémás, ha a munkaadó és a munkáltató bérvitájába közvetlenül belenyúlnának.)

Izo 2008.12.22. 16:26:48

mr. editor: "Lehet váltani a gyári munkásnak is közszférába, ennyi."
Szerintem rövid úton éhenhalnánk, ha mindenki a közszférában dolgozna.

szernyeteglejos (törölt) 2008.12.22. 16:27:10

Ó Winston. MI a faszra akarsz kilyukadni ezzel a tettetett alulinformáltsággal?:)

Winston Smith 2008.12.22. 16:32:15

Ezekről a hírekről valóban lemaradtam. Költöztünk és a T-Com két hete f@szkodik a net és a kábeltévé bekötésével, ennyi mentségem van.

A Fidesz meg k*rva nagy bakot lő, ha minden ilyen marhaság melléáll.

szernyeteglejos (törölt) 2008.12.22. 16:35:44

Nem szóltam. Sikeres harcot a kábelekkel.
üdv

Mézga 2008.12.22. 16:59:31

Csak néhány adalék:
1.Akinek van gusztusa hozzá, nézzen be a www.vdszsz.hu oldalra ahol olvasgathat a szakszervezetük öndicsőítéséről. Tanulságos.
2.Megtanultuk már rég, hogy mindenki úgy viselkedik, ahogy megengedik neki. Ezeknek a hőbörgőknek az általam legkevésbé sem tisztelt parlamenti banda engedi ezt azzal, hogy nem képes törvényben szabályozni a kötelező minimális szolgáltatást. És ez pártfüggetlenül közös mocska annak az élősdi társulatnak.
3.Amikor sztrájkoló vasutasokról írunk általában nem kéne elfelejteni, hogy jelenleg kb. 10%-uk sztrájkol. A többiek lehet hogy másért nem tetszenek de nem vesznek részt ebben a szemétségben.
4.Külön tetszett, amikor gaskó valamelyik helyettese kikérte magának, hogy ők kitolnak az utazóközönséggel amikor sztrájkolnak.
5.Végül egy kis szubjektív: én bizony élvezettel nem szolgálnám ki (pl. mint boltos) és nem látnám el (pl. mint orvos) azt a "vasutas"-t aki most sztrájkol. Tudom ez nem éppen keresztényi hozzáállás, de vállalom.

hard 2008.12.22. 17:46:23

haverom ötlete: kirúgni a 100 legjobban kereső sztrájkolót.

Ezt kiegészíteném azzal, hogy minden nap.
És lehetne hozzá vmi showműsor, ahol 1 embert sms-el lehetne megmenteni. A sms-ekből befolyó léből meg lehetne vagonokat tisztíttatni :)

Érdekel3 2008.12.23. 00:45:30

A vagonokat nem tisztíttatni kellene, hanem lecserélni. Ugyanúgy a síneket is...
Az egész céget le kellene nullázni, bezúzni mindent és meghirdetni, egy vasúti közlekedés pályázatot. Ha mi magyarok szétlopunk mindent és nem vagyunk képesek semmit normálisan csinálni, oldja meg valami külföldi cég és legyen az övé a haszon... ( persze utána sírunk majd, hogy ez is valami külföldi "zsidónak" hozza a pénzt és gyorsan elfelejtjük, hogy hány évig nem tudtuk vele mit kezdeni... )
süti beállítások módosítása