Tisztelt Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:

 

   - Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan

   - 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott. Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:

   - Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát kívánunk!

A MÁV csoport tagjai nevében:

 

Kis Piroska

Pénzügyi Csoportvezető

 

Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk önnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr27345233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

423ft 2008.02.19. 11:44:23

haha, ez baromi vicces volt..kicsit durva egy cég tartozását levetiteni a dolgozokra....nézz már körül az országban.

movhu 2008.02.19. 11:47:07

Aki szeretne részesülni az értéknövekedésből származó haszonból, az szeressen részesülni a károkból is. Vagy ne szeressen semmiből részesülni.

423ft 2008.02.19. 12:08:29

az ok-okozat nem mind1. Én nem a vasutasok pártján állok, mer a máv egy mocskos szemét cég....de ne a dolgos magyar embereknek kelljen megfizetni mindent. Habár anélkül is ezt tesszük.

mukka · http://pozor.hu 2008.02.19. 16:03:20

Hmmm, azert az nekem mindig is fura volt, hogy a most mar harminc eve 'praktizalo'(flame on!)pedagogus edesanyam egesz eleteben kevesebbet keresett okitassal, mint a mav dolgozok azon resze, akik papirfecniket tesznek tonkre lyukasztoval.

Tarkin kormányzó 2008.02.19. 16:05:17

haha az tényleg baromi vicces volt, mivel a magyar ember undorító munkahozzáállása viszi a cégeket ilyen adóságokba. vasutasok szerintem kussoljanak szépen csöndben, mivel többszörösét keresik így is a magyar átlagnak.

Perillustris 2008.02.19. 19:23:31

Gyorsan-gyorsan! A hónap végéig egy- és kétforintossal is lehet fizetni!

Liberté_73 2008.02.19. 19:52:12

movhu: "értéknövekedés" helyett értékesítést, "haszon" helyett bevételt akartál írni, ugye?

dinoszaurusz 2008.02.19. 22:26:13

Az ötlet jó. Azzal a korrigálással, hogy a dolgozók keresetét is vegyék csak figyelembe. És akkor kezdjük a hal büdös fejénél (mert a hal is a fejétől büdös). Mondjuk a volt és jelenlegi vezérek teljes vagyonelkobzásával lehetne kezdeni. Esetleg ebben is előnyt élvezhetnének a közlekedésért felelős miniszterek, miniszterhelyettesek. De őket akár 100 év kényszermunkára is lehetne kötelezni, ha a bevallott vagyon nem elegendő a kártérítésre. Esetleg el lehetne adni őket kongói bantu törzsfőnököknek rabszolgaként.

kandis 2008.02.20. 12:16:34

Mondjuk, ezt én így kifejezetten nem tartom helyesnek.

1 : Mióta a legalsó munkás tehet arról, amit a vezetőség rontott el? Ha jól tudom a cégirányításba az a lyukasztó nem szólhat bele, ellenben a vezető viszont kirúghatja a munkást, ha az a munkáját rosszul végzi el. Így ha a munkás a hibás, és a vezető is dolgozik, akkor ezt kiküszöbölheti, hogy vesz fel mást helyette. Tehát e miatt a vezetőé a felelősség.
2 : Az meg hogy "magasabb" a fizetése az átlagnál, ebben nem ő a rossz, hanem a kormányunk, hogy nem igazán ad nagyobb fizetésre lehetőséget minden szakmában, ezáltal növelve a reálbérünket.

Egészet nézve:
Ha a lyukasztó eltöri a számára kiadott eszközt, akkor azt térítse meg (vagy ezekből az esetekből származó veszteséget vonják le a dolgozó 250 eFt-s követeléséből), a többi veszteség meg a vezetőséget illeti, tehát vonják le a nekik szánt (gyanítom nem) 250 eFt -s juttatásból. :)

mesi 2008.02.20. 13:14:49

szoval...ha eladják a szellemvasutat meg a barlang vasutat meg a hullámvasutat akkor a máv dolgozok kapnak igy majd ebböl is részesedést ugye? :D és visszamenöleg is kéne kapniuk ezek alapján a rég bezárt bányavasutak miatt...

mesi 2008.02.20. 13:17:55

vicceltem!!! ÉS NE SZTRÁJKOLJATOK mert a táncpartnerem nem tud feljárni ceglédről miattatok pestre (mivel busz nem jár onnan!!!) és versenyre készülnénk és igy baromira nem tudunk felkészülni... :(

kandis 2008.02.20. 13:29:33

:)
Nem a vasutasok miatt nem tud feljárni, hanem a közlekedési miniszterünk miatt. Ő az aki erre az esetre nem tervezett nekünk alternatív közlekedési lehetőséget. Holott ez is a feladatai közé tartozik. Elég gáz ha az állam a személyszállítási infrastruktúráját csak a vasútra alapozza.

sok sikert a tánchoz :D

Andris 2008.02.20. 19:11:10

Egyet értek a felettem szólóval, hogy a sumák dolgok a vezetőségnél dőlnek el(ha veszteséggel zár a cég, azt nem kéne több millióval/milliárdal jutalmazni!!!)!
A részvénytársaságok (ha jól tudom ezért hívják részvény társaságnak) a részvénytulajdonosoknak KÖTELESEK kifizetni a nyereségnek a részvények szerinti arányát(mondjuk,ez nem biztos, hogy mindenkinek 250000HUF). És ha a dolgozó is részvényes, akkor megilleti a része(jár neki, mint c...nak a segély).
Az államvasutak meg azért állam vasutak, hogy az állam ne kivegye belőle a pénzt, hanem betegye! Ezért vonják az adónkat!!!

Szóval én mellettük állok, pedig vonattal járok dolgozni, és nem könnyű(és főleg nem olcsó!) napi 60 kilómétert leutazni vonat nélkül...

üvöltő dervis 2008.02.20. 19:46:12

üdv!

Egyet is értek, meg nem is.
Szerintem bőven van dolgos ember, aki jóval kevesebbet keres, mint a sztrájkoló vasutasok. Mondjuk a fentebb szóló Mukka édesanyja, de vannak még...
De megértem a vasuasokat is, jól feltüzelték őket, elhitték, hogy ez elérhető cél. Én nem tudom, hogy összejön-e nekik, de akik nap mint nap utaznak, nem járnak jobban ettől. Nem fogja ezután jobban kilyukasztani a jegyemet a kaller, nem fog szebben mosolyogni rám a váltókezelő. Tehát a mezei utas nem jár jól...

Így engem csak idegesít a sztrájk, nem látom értelmét. Tudok tenni ellene? Nem.

Akkor, most mi legyen, még egyeztetek magammal, közvetítő segítségével, hogy kinek adjak igazat. :)

stanmore 2008.02.20. 19:48:11

kedves Andris, kevered a szezont... a részvényes az nem ugyanaz ,mint a dolgozó.Egyébként remélem ,akkor az összes Máv nyugdíjas is kap a lóvéból vagy aki évekig korábban ott dolgozott.Nos egy szóval ez a követelés egy kabaré,amikor eladták a repteret,akkor a Malévosok mit kaptak? Gondolom a szemük alá.Egyszer már azon is törhetnék a fejüket,hogy mit kéne nyújtani,és ccsak utána tartani a markot,de nem toronyórát lánccal igényelve.

www.mav.hu 2008.02.22. 22:01:30

Jómagam MÁV közelben dolgozok, de nem a MÁV-nál. Sajnos itt is megmutatkozik, hogy mennyire tudatlan a magyar. Olyanok tesznek kijelentéseket, formálnak véleményt, akiknek gőzük sincs a történtekről.
Tisztánlátás végett először is a vezetésben kellene rendet rakni. A kisember jelenleg ismételten prórul járt. A vezető felvette a prémiumot, míg az, aki dolgozott minimálbéren semmit sem kapott. Még mielőtt itt bárki általánosítani mer, és azt merészeli gondolni, hogy a MÁV-nál milyen jól meg vannak fizetve az alkalmazottak, az húzzon el a MÁV-hoz dolgozni, és próbálja ki nem vezetői beosztásban!
Több száz milliós projektekről lazán döntenek, míg egy szaros tízezer forintos nyomtatóra nincs pénz. Egyik oldalon dől a lé, érdekek fedezik egymást, a másik oldalon ellensúlyozásként faszagyereket játszanak.

Zsombor Attila 2008.02.24. 18:20:45

Én nem fogok fizetni ezentúl amikor vasúton utazok-hacsak addig a románokat meg nem tanítják magyar vonatokat vezetni és olcsóbb nem lesz a jegy!
Hülyének nézik az embert ezek a hazaáruló sztrájkoló gecik?

Ki kell rúgni az összeset, S.O.S -be fel kell venni embereket, akik folytatják a munkát, engem múlt héten rúgtak ki a munkahelyemről a sok késés miatt, amit a sztrájkoló köcsögök okoztak, de lesz meglepetésem a számukra,ez biztos!

Okos,aki bliccel!!!

wd 2008.02.29. 10:13:23

a vasutasok idiota babuk, akik csak mennek az utan, aki manipulalja oket repat logatva elejuk..

es igen, tobbet kapnak, mint a legtobb ember, es azzal hogy ok sztrajkolnak sokkal rosszabb minden mas civilnek, mintha barki mas sztrajkolna.

ok a tipikus "magyarok", akik mindent maguknak akarnak, a semmiert.

nagy kar, hogy sztrajkolokat nem lehet kirugni...

morbid 2008.02.29. 12:24:26

Attila!
kóka megmondta,hogy jobb a volán mint a vasút,járj azzal dolgozni!
Egyébként meg nem keresnek olyan jól a lyukasztók mint itt néhányan mondják,talán előbb tájékozódni kéne!

alias 2008.02.29. 14:45:34

Aki úgy gondolja hogy túl vannak fizetve a vasutasok (laikusok!) mehet oda dolgozni:éjjel-nappal, +35 C, -15 C, ünnepeken (ha rá esik a szolgálat, szílveszter, karácsony, húsvét....), esőben-hóban...soroljam még?
Nem mindenki vezérig., osztályvezető,titkárságvezető, és még 1001 ilyen adminisztrativ cím létezik, és köztudott hogy kb.40% a létszámnak ilyenek, hanem vannak veszélyesebbek munkakörök(teljesség ígénye nélkül):kocsirendezők, tolatásvezetők, műszaki kocsivizsgálók, mozdonyvezetők, jegyvizsgálók, forgalmisták....
Az ő munkájuk által megy a vasút és nem papiron, mint ahogy a sok manager gondolja!

vörikiráj 2008.02.29. 18:14:00

Ezen az oldalon sok tájékozatlan,és 1 primitiv/zsombor/ember ir.Lassan olvsad,talán megérted:42év MÁV idö,az utolsó fizetésem 82eft.lerokantam,most26eft.Ha van még valaki aki sokalaja,probálja ki./más:Hallom a Club rádióbol:1,5svájci farnk a vizitdij.Mondja az ipse:ezért szavazni közröhej.Ismerek olyan embert,aki ha orvoshoz megy,azon a napon:vagy nem eszik,vagy nemfüt,vagy nemvilágit.Szoval,ez már a mély nyomor.Ha valaki ezt nem képes átérezni,ha nemtudja felfogni az nemcsak lelkileg,de szellemileg is sérült.

Adolfne 2008.03.03. 14:48:58

Igazad van vörikiráj.Túl sok a tájékozatlan és buta ember,aki arra lusta,hogy utánnanézzen dolgoknak,mielőtt leír valamit.Vagy jó ötlet.Jöjjön a sok hülye a MÁV-hoz dolgozni.Az már nem tetszik.Ugye?Akit a sztrájk miatt kirúgnak biztos bejelentett,hivatalos melója van.Ugye?Olyan helyről emiatt még embert nem rúgtak ki!!!

movhu 2008.03.03. 14:59:07

Ebben nagyon tévedsz, személyesen ismereket olyat, akit hivatalosan bejelentett munkahelyéről raktak ki ezért. Persze a hivatalos indok nem ez volt, de másnaptól egy olyan ember dolgozott a helyén, aki nem vidékről járt be. Mert a cég nem tudta megoldani, hogy az emberünk bizonytalan bejárását tolerálja, és mindig beálljon valaki a helyére.

isti86 2008.03.03. 17:10:53

Jobban támogatnám ezt az egész kabarét, ha mondjuk %-os emelés helyett mindenki kapna +20-40k-t. A vezetőség alapfizetésének felét meg részvényekben fizetném ki.
Leginkább privatizálni kéne az egészet aki kapja marha alapon. Ezt a ganalyt egy kormány sem fogja átalakítani, csak tologatja maga előtt. Szerintem egy teljes szerkezeti átalakítás, és drasztikus létszámcsökkentés után termelné a pénzt dögivel ilyen jegyárak mellett is, bár egy kis emelés még belefér a dologba. A masszívan veszteséges vonalakat fölösleges fenntartani, nem azokat az időket éljük. Aztán fordíthatnának pénzt egy automata termosztátra a kocsikba, plussz fölösleges 2x4-üléses kocsikat venni, még a miskolc-bp vonalon is csak ritkán ülnek idegen mellé(bár ezeknél az üléseknél inkább az ölébe ülés jobban leírja dolgot). Ami még hasznos lehet, és relatíve rövid távon meg is térül az biztonsági kamera a kocsiba, ezzel talán elejét lehetne venni a rongálásoknak.

petya.bacsi 2008.03.04. 17:20:00

:) Kikerült a VDSzSz.hu oldalra forrás feltüntetés NÉLKÜL...

hard 2008.03.04. 21:29:21

át kéne kicsit számolni a dolgokat!!!

!!!!!!! ha 40e dolgoznak a MÁV-nál, akkor az összeg 50.000.000 HUF !!!!!!!!!

movhu 2008.03.05. 07:21:24

Én abból számoltam ezt, ahogyan a MÁV Cargo eladásából származó rájuk eső részt osztották ők. A MÁV Cargo ~100 milliárdért kelt el, a 2000 miliárd annak 20 szorosa. Igazságos akartam velük lenni :)

flimo13 2008.03.05. 10:34:23

Jó az írás:)

Jegyvizsgálók, ahh. Nagy része bunkó paraszt, és még hogy keveset keres? Ezért a "munkáért", félóránként végigszalad a vonaton, ha épp olyan vonaton van (pl esténként, Balaton) leszedi a sápot a jegy nélkül utazóktól zsebre, aztán leül traccsolni. Tényleg komolyan, ezért még veszélyességi pótlék is járna neki!

Megjegyzem a családban több vasutas is volt, a Nagymamám egy őrházban nőtt fel, de ezt a mostani garnitúrát minimum szemenköpnék. És nem csak a vezetőség a hibás, arról nem ők tehetnek, ha a melós baszik rendesen csatolni a szerelvényeket, hogy tarthassák a menetrendet, mert még a végén a nyolcból pár órát le kéne dolgozni.. (lásd ütemes menetrend szabotálása).

hard 2008.03.05. 11:58:48

Movhu, te egy igazi úriember vagy akkor!! :)

efi 2008.03.05. 21:27:03

Azt hogy a vezetést le kéne fejezni senki sem vitatja. De azért meg lehet nézni a munkatempót és a hozzáállást lejjebb is (természetesen tisztelet a kivételnek) pl pénztárosok, kalauzok, forgalmisták (forgalomszervezés), meg a ráérős fékpróbákat, tapogatásokat, üldögeléseket. El tudja b..ni a minőségi és mennyiségi mutatókat kérem szépen az egyszerű melós is, de rendesen.
A pénzből meg nem jár. Ők nem részvényesek. Sajnálatból, meg azért mert más kapott - nos kérem, ez nem indok.

efi 2008.03.05. 21:29:01

Az utolsó mondat lemaradt: a vdszsz egyik hírlevelében pl az volt, hogy azért jár nekik x % emelés, mert a postások is 7,5%-ot kaptak. Na ez egy komoly szakmai érv. Bohócok.

szűcs marika 2008.07.14. 07:41:18

Nagyon felháborít amit a még meglevő állami cégeknél művelnek az ott dolgozók.A rendszerváltás előtti időben jó néhány nagy céget,(vagy azok részét)eladták.
Magam is egy ilyen cégnél dolgoztam,ahol évtizedeken keresztül nem fizettek nyereséget,mert abból munkásszállót,üdülőt,ovodát,sportcsarnokot építettek.A rendszerváltás után a céggel együtt ezeket is értékesítették.Az ott dolgozók joggal kérhették volna a részüket,mert azokat valóban az őket évtizedek óta megillető részesedésből építették,ill.tartották fenn.Nem értem miért kell több millió ember életét megkeseríteni csak azért,hogy az úgynevezett szakszervezet hallathassa a hangját.Az állami cégeknél dolgozók nincsenek tisztába azzal,milyen egy magán cégnél dolgozni.Próbálják ki és eszükbe se jut sztájkolni,ha nem akarnak az utcára kerülni.....

naugye! 2011.11.30. 18:25:18

Ez igazságtalanság! Az utasok nem kapnak semmit?
süti beállítások módosítása