Csődben a multiplexek

2008.06.12. 10:30

Annak idején nemhogy a nagyvárosok büszkélkedhettek mozival, de gyakorlatilag alig volt kistelepülés, ahol ne lett volna elérhető a szórakozásnak ez a formája. A legkisebb üdülőfaluban is volt még a 80-as években fapados mozi, valamilyen kisméretű vetítőgéppel. Aztán lassan elkezdte utolérni a gazdasági verseny is ezeket az intézményeket, majd sorban elkezdtek bezárni a vidéki mozik, majd ez a folyamat elérte a nagyvárosi intézményeket is. A budapesti klasszikus mozik többsége is bezárt, a külső kerületekben több filmszínház helyén bolt, bevásárlóközpont, bank és egyéb intézmény működik, és esetleg fényképek őrzik a régi mozik dicsőségét. Néhány helyen megpróbálták újraéleszteni a mozikat, de kevés sikerrel. Ezt a sikertelenséget tetézték a multiplexek azzal, hogy sűrűbb vetítést és óriási választékot kínáltak, amivel nehéz lett volna konkurálni. Most viszont már a multiplexekre is rájár a rúd, és a csökkenő bevételek miatt bezárni kényszerül az ország harmadiknak megnyitott ilyen mozija, ami a Csepel Plaza-ban volt. Vasárnap utoljára vetítenek a gépek. Hiába próbálták erősíteni a dél-pesti mozit, az nem éppen ideális helyen helyezkedett el, így ez a lehetőség is megszűnik a környékben élők számára. Az okok között szerepel, hogy tovább zuhan a mozilátogatók száma, és nem csak stagnálásról vagy pillanatnyi zavarról van szó, hanem tartós visszaesésről. Évente 10-15%-ka tűnik el a moziba járóknak. A következő áldozat a hírek szerint a MOM Park soktermes szórakoztató részlege lesz, mert ott is hasonlóan alakulnak a számok. Állítólag a bezárások már egyébként is megértek korábban, a mozikat eddig is csak a hosszútávú bérleti szerződések tartották életben. Nézzünk egy kicsit mögé a dolognak, és vizsgáljuk meg a mozikat fogyasztói szempontból, mi lehet a látogatottság csökkenése mögött.

Tény, hogy multiplexezni jó, még akkor is, ha ezek mindkét oldalon költségnövekedéssel járnak. A kényelem, hogy a legújabb filmre bármikor beeshet a néző a moziba, a mai rohanó világban fizetőképes keresletre talált a nézőknél. Ezt a rendszert lovagolta meg annak idején a multiplex rendszer, és sikeresen kiütötte ezzel a nyeregből a konkurenseket, akik legfeljebb napi 1-2 vetítést tudtak ütemezni a kínálatukba. A fizetőképes kereslet viszont egyre inkább szűkül erre a kínálatra, aminek többféle oka van. Részben a moziba járó réteget és érintik e megszorítások és az infláció, és nem kérdéses, hogy hol fognak először a költséglefaragások jelentkezni. A másik ok, hogy időközben szépen felkúsztak a jegyárak, és mellette beszűkültek a kedvezmények. A legtöbb filmet az utolsó vetítéseken is teljes áron tekinthetjük meg, ami a szórakoztató piacon nem feltétlenül jelenti a legjobb üzletpolitikát. A másik pedig a tényleges ár, amit kiadunk a jegyért. A nyers mozizás ára - mindenféle kiegészítő nélkül, mint popcorn – hétköznap 1000, hétvégén 1200-1300 forint fejenként. A kedvezményeket is figyelembe véve így igen vastagon kell számolni egy családi mozizás árát, mondjuk kettő gyerekkel kalkulálva. Ugyan léteznek viccesnek mondható kedvezmények családoknak, amik amolyan virtuálisan létező dolgok. Például van, ahol 1000-1500 forintos kedvezményt kaphatunk 4 fős család esetén, de kizárólag korhatár nélküli filmekre. Ha a szövegezést figyeljük, még érthető is volna, de elfelejtjük, hogy a „12”-es korhatárt kapott filmekre már nem jár ilyen kedvezmény. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy most éppen hetek óta nem futott olyan film, amire lehetett volna családi kedvezményt kapni, és most sem lehet a például a Narnia Krónikái című filmre. Ugyanígy több rajzfilm nem kapja meg a „KN” minősítést, így az sem marad esetlegesen a családosoknak. Így viszont csak a mozijegy ára 4500 forint körüli összeget jelent négy főre. Valljuk be, hogy ez nagyon sok családnak havonta egyszer sem engedhető meg. Igen, a mozi sokak számára megfizethetetlen luxus lett, és helyette inkább választ ugyanezért az összegért egy egész napos állatkert látogatást.

Itt a filmforgalmazó felhördülhet, hogy „mi van a letöltésekkel?”. A letöltések léteznek, és erre vonatkozó hatástanulmányokat sorban adnak ki a filmvilág bevételeiből élők. A fenti számokat megvizsgálva azonban látjuk, hogy messze nem kalkulálhatunk azzal, hogy az összes letöltött filmet megtekintené moziban az, aki megnézte otthon. Jól látható, hogy havonta több családi mozizás ára – élmény ide vagy oda – a legtöbb család lehetőségein bőven túlmutat. Tehát itt felesleges újabb nézőket kereseni, ők azok, akik a legkisebb veszteséget jelentik ennek az iparágnak. Különben is a legtöbb „letöltő” már csak akkor jut hozzá a filmhez, amikor az kifutott a mozikból, hiszen a DVD megjelenéssel egybe köthető a minőségi kópiák neten történő megjelenése. A moziból pontosan azok hiányoznak, akik egyszerűen árérzékenységből nincsenek ott. Valahol hiányzik a mennyiségi elv a filmiparból.

Rendszeres mozilátogatóként megfigyelhetem a mozik kihasználtságát és a lehetőségeket. Véget ért már az a korszak, hogy népszerű filmek premierje után egy hétig nehéz rá jegyet szerezni, főleg, ha nem az első sorban akarunk ülni. Legutóbbi mozilátogatásomkor a filmen hétvégi csúcsidőnek számító időszakban bő egyharmada volt tele a nézőtérnek, történt mindez egy azon a héten induló premierfilmnél. A maradék kétharmad hely üresen nézte a filmet, holott ott fizetőközönség is ülhetett volna. Lehet túlzott naivitás, de mi lenne, ha kipróbálnák a forgalmazók és üzemeltetők együtt, hogy mi történik akkor, ha extrém példaként felezik a jegyek árát. Ekkor teltházas előadásokon még mindig nagyobb összbevételre lehetne szert tenni, mint a mostani felállással. Vannak erre példák, például fesztiválok idején. Ilyenkor az olcsó jegyek néha előre elfogynak, már a filmek előtt 1-2 héttel nem lehet kapni azokat.

Igen, mindig marad olyan réteg, aki anyagi okokból kifolyólag nem megy moziba. A számszerű ökölszabályok helyett mégis jobb volna gondolkozni azon, hogy miként lehetne az embereket vissza csábítani a mozikba, méghozzá nem máshogy, mint úgy, hogy az ár/érték arány érzetét egy kicsit feljavítjuk. Nem ajándék popcornra van szükség, vagy dizájnos kulcstartóra, netalán olcsóbb üdítőre. Csupán olcsóbb jegyárakra. Nem feltétlenül kell mindennek megtörténni, de akkor hamarosan újabb mozik jutnak az utolsó vetítés ítéletére.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr51516032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.12. 10:52:34

Azért nem ilyen egyszerű ...

1, Régen minden héten jártam moziba, most fél éve nem voltam. Régebben ösztöndíjból éltem, mégis elmentem, mert jó szórakozási lehetőség volt. Most - hogy dolgozok - munka után, hétvégén már nincs annyira kedve az embernek elmmeni mozizni, inkább feladja a csekkjeit ...

2, Ha nincs jó film, akkor nem megyek moziba, ez egyértelmű ... csak azért nem ülök be egy teljesen mindegy filmre hogy mozizzak. Márpediga JÓ filmek száma évről-évre esik.

3, Régebben több hálózta volt, így kedvezményes nap volt a hétfő-kedd-szerda. Most már minden Palace, minden moziban csak a szerda a kedvezményes nap + Corvinban is.

4, Szeretném eldönteni hogy szinkronosan vagy feliratosan nézzem. Lésd karib-tenger kalózai, ami szinkronosan botrányos volt, de a MOM adat feliratosan. Most már ez is megszűnt, a Vasember CSAK szinkronosan ment, nem is mentem el megnézni. Majd DVD-n. Vagy DVDRip-ben

5, Internet, letöltés. Hellboy 2 OKTÓBERBEN lesz bemutatva, USA-ban augusztusban. Ki fog elmenni rá itthon októberben? Már lesz rendes DVDRip, DVD, letöltjük, megnézzük. Ha egyidőben lesz/van bemutatva az USA-val mint Indiana Jones 4, akkor 4-6 hetet kell csak várni a jó minőségű avi-ra ... ami ingyen van.

6, Tegyük fel, heti 1 filmet megnézek a párommal.
Az 2600*4= 10. 000 forint 1 hónapban. Az internet előfizetés 5000 ft/ hónap amennyiért annyi filmet töltök el, amennyit a sávszélesség enged. Miért járjak moziba? Főleg ha röhögnek, beszélnek, csámcsognak telefonálnak mellettem ...

Rogán 2008.06.12. 10:52:45

Hát, no. A hipermarketekben megjelentek a 99 forintos MŰSOROS DVD-k, és egy csomó filmet meg lehet kapni 990 forintért - oké, a mozi nagyobb élmény, tény, viszont azt a filmet, amit EGY MOZIJEGYNÉL is bőven olcsóbban megvettél, az már örökre a tiéd marad. (Persze a premierek a mozikban vannak, de azt a 2-3-4 hónapot ki tudom várni. :))

mpityesz 2008.06.12. 10:53:07

Bocsánat, de egyszer az életben muszáj elsőznöm... :)

mpityesz 2008.06.12. 10:55:18

És még így sem jön össze... :)))

A téa, a kérdés már bennem is felmerült többször. Párommal elgé sokat járunk moziba, és mi is azt tapasztaljuk, hogy a csökkentett jegyáru napokon (általában szerda), sokkal többen vannak a termekben, mint egy normál vetítési napon.

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 11:01:15

Van még több oka is az áron kívül, hogy az emberek nem mennek már olyan szívesen moziba, mint régen. Az egyik éppen a reklámokból sütő életmód-elvárás.
"MINDEN az enyém, mert megérdemlem. Ott és akkor, amikor akarom. Hitelből, ha kell, de az enyém!"

Mármost, a moziban mindent megkapok, csak ezt nem. Peches esetben:

- 15 perc reklám van a film megkezdése előtt
- két visongó tinilány ül előttem
- mellettem egy mindent hangosan kommentáló kiskrapek örül
- hárommal lejjebb, meg egy roma család egyetlen olvasni tudó tagja hangosan felolvassa a szövegeket a többi családtagnak

Mindezt fejenként 1200 Ft-ért.
.. és akkor a két alsós csemetém nem lát ki a székből, mert párnát nekem kellett volna kérni (ha tudom előre, hogy ilyen alacsonyak a székek).
- túl hangos a film, hogy a popcornos zacskók csörgésén felül is hallható legyen valami.

Imádom a nagyképernyőt és a mozit, de fejenként bő egy ezresért MAXIMÁLIS élvezetet kérnék, a fentiek nélkül. :)

Dr. Szöszi · http://silver.rulez.org 2008.06.12. 11:03:01

Jajjistenem, mindjárt sírva fakadok. Pont azok sírnak a legtöbbet, akik moziba nem jutnak el, de a cigi kilóg a szájából állandóan. Hány doboz cigi árából jön ki egy mozijegy? Mi lenne, ha mondjuk valaki inkább szórakozni menne füstölés helyett?

mpityesz 2008.06.12. 11:03:45

Nyilván embere válogatja, ki mit tart jó filmnek, de igaz, rossz filmre minek beülni, még ha fizetnek, akkor sem...

Már kérdés, hogy a mozis élmény azért egy jó filmnél még mindig százszor jobb, mint otthon a plazma meg a hangrendszer előtt. Meg aztán egy Indy4-et "illik" moziban megnézni - más kérdés, hogy a rákért nem oldják meg valóban azt, hogy pl a nagycsaládosok olcsóbban jussanak be. Az ilyenfajta kedvezmények nem vennének el nézőket, éppen hogy hoznának. Vagy miért nem lehet adott filmet az utolsó vetítési héten kedvezőbb áron nyomni.

Nem a reklám helye, de pl az új Sugár mozi (ami szeritem az egyik legjobb a mostani multik közül) a kis mérete ellenére is meg tudja oldani, hogy 1-2 hónapos filmek 500Ft-os áron megnézhetőek. Kutya nem gondolná, hogy szombaton délben (ami elég hülye időpont mozizáshoz) félig van a terem egy olyan filmen, aminek pár hónapja volt a bemutatója.

Viszont totál igaz: hülye magyar suttyó bemegy a moziba, ott csámcsog, mocorog, szaladgál a hülyegyereke után (aki nem is tudom mit keres egy 16-os filmen), mert nem tudja fegyelmezni, telefonál (hangosan!), stb-stb... Mint írtam, sokat járunk moziba, de már kétszer meggondoljuk mi is, mire menjünk el...

Mozifanatikusok-féle rendezvény meg jó ötlet volt, de a szervezés katasztrófális... :/

Inkfish 2008.06.12. 11:05:20

És az otthoni technika fejlődése miatt csökken a mozi minőségbeli előnye.

nondroid 2008.06.12. 11:05:38

Amilyen trágya filmek mennek mostanában a mozikban, nem csoda. Mondjuk a Csepel Pláza esetében nyílván szerepet játszik az is, hogy a Duna túloldalán, a Camponát jóval többen és könnyebben tudják elérni. Szerintem a következő az Aréna lesz. Totál felesleges volt akkora mozi oda tenni.

lali 2008.06.12. 11:06:26

Az eddigi kommentekkel nagyjából egyetértek. Anno gyerekként (80-as évek eleje), faterom gyakran vitt minket a helyi moziba (kisváros). Minden napra 1 film volt, hétvégén gyerekfilmek is. Simán kicsengettük az akkor 20-50 forintos jegyárat. Azóta felnőttünk, nekem is vannak kölkeim, de én nem tehetem meg, hogy négyesben hetente vagy akár kéthetente elmenjünk a multiba. Ilyen gazdasági mélyponton pláne, rezsire, ruhára, meg kajára kell a pénz. Viszont a 990-forintos mese DVD-kből szoktam néhányat venni a gyerekeknek, meg ha van valami újdonság torrenten, letöltöm nekik. A felnőtt filmek mai kínálata amúgy is kritikán aluli. Legutóbb nejemmel kettesben egy jó magyar filmre (mi azt hittük) ültünk be (Kalandorok). A film végén nem éreztük úgy, hogy 2500-at érdemes volt otthagyni... Nem sajnálom a multiplexeket, kizsákmányoló banda, a szart is eladják szépen becsomagolva aranyáron.

Ronald 2008.06.12. 11:06:56

Azért beszéljünk a minőségről is:

- Egyszer a Lurdy-ban vetítettek úgy, hogy az egyik gép totál nem volt élesre-állítva...a homályos szart néztük - a kutya se vetett szemet rá, hogy be kéne állítani.

- A hangefektusok és a zene ordít mint az állat...a szöveg suttog.
2008-ban vajon akad még vevő a körbe-zengő-bongó parasztvakításra???
Ennyire primitiv lenne a néző...vagy az üzemeltető?

nondroid 2008.06.12. 11:07:56

Nemrég szerettem volna megnézni egy filmet, igaz két hónappal a bemutató után. Nos, egyetlen budapesti mozi sem játszotta már. :( Így "kénytelen" voltam letölteni. Azóta már DVD-n is kijött.

TPZ 2008.06.12. 11:08:59

Vasemberből van angol nyelvű kópia (egy darab, felirat nélküli), a MOM vetíti.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.12. 11:09:36

En pl. megengedhetem magamnak, hogy moziba jarjak asszonnyal, amikor kedvunk tartja. De megsem teszem.

indokaim:

1. annyira gyenge, csak latvanyra es hanghatasra meno filmek vannak, ahol harmatgyenge a tortenet, hogy sajnalom ra az idot. A filmek 60%-a szar, vagy kozhely. Nehez olyat talalni, ami ad valami pozitivat a mindennapi verfrocskolestol vagy hightech latvanytol eltekintve. Kellemesebben eltoltom massal az idot.

2. Az emberek kulturalatlansaga ide is betette a labat. Persze ez egy kozossegi elmeny, lehet nevetni, mikor gandalf beveri a fejet a hobbitlakban. Nincs is ezzel semmi baj. De hianyolom azokat a biztonsagi embereket, akik figyelnenek arra, hogy par taplo ne rontsa el a tobbi 80 ember elmenyet. Multkor bejott valami CSALAD (ez ugye igy ertheto volt) a maga 10 fojevel. Latszott, hogy nem europaba valok voltak: dobaloztak, ordibaltak, telefonaltak stb. Mindezt a a film kozben. Persze senki nem akart konfrontalodni veluk. Mondjuk nezoknek nem is az lenne a feladata.

En ezen indokok miatt nem jarok moziba, inkabb letoltok, otthon, kenyelmesen, olcson, csendben megnezem a filmeket.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 11:14:33

A kérdésre a válasz többrétű:

-hiányzik a dolog hangulata (multiplex mozirégi kisvárosi mozik)
-atom lehúzás az egész a vödrös disznókajával, mérgező oldattal, húsz pénztárral, csillogó parasztvakítással
-szar, értelmetlen filmek túlnyomórészt
-úgy ordít a hangrendszer, hogy utána cseng a fülem, valszeg károsodik is
-a mozi általában full gyökerekkel van teli, a cigányok ordítanak, a sznobok okoskodnak

Én nem sajnálom őket, pusztuljanak. Bár csak a plazak, hipermarketek és az összes többi pénzkihúzó söpredék is eltűnne ebből az országból.

Pelikán et. 2008.06.12. 11:15:05

Még hogy a letöltés megöli a filmipart? A filmipar öli meg a letöltést!
Hónapok óta nincs semmi, amit érdemes lenne letölteni.

Nagykócsag 2008.06.12. 11:15:12

1. rohadt hangosak a mozik, a fájdalomküszöbig felcsavarják a hangerőt

2. amióta gyerekem van soha nem tudok egyben filmet megnézni. annyi szabadidőm egyben nem létezik. két részletben, esetleg, néha.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 11:16:02

No jol van, tobben is irtak mar. Multik nevetseges arakat szabnak; gyulolom, hogy mindenki zabalni jar a moziba, csak es kizarolag kukoricat/m&ms-t/turos rudit; kolaszorcsoges; telefon; beszelgetes.

Miert menjek moziba? A hu de nagy kivetitoert? Kozelebbhuzom a fotelt a monitorhoz, a vegen IMAX-elmenyem is szokott lenni. Es valo igaz, senki sem akar konfrontalodni, de ez nem is a nezo (fizeto) dolga lenne, jol irta valaki fentebb.

Sütemény1975 2008.06.12. 11:16:14

Leszögezem, hogy nagyon szeretem a filmeket és a mozit.
2005-ig, átlag 120-130 alkalommal voltam egy évben moziban. Azóta sajnos ez a szám, 40-50 alkalomra esett vissza. Még ezzel is szerintem bőven az átlag felett vagyok.
Sajnos a szélessávű internet térhodításával az ember már meggondolja, hogy miért ad ki súlyos pénzeket és mit néz meg inkább itthon. (Mondom ezt úgy, hogy egy több mint ezer darabos eredeti DVD gyűjteménnyel rendelkezem)
Ha igaz a MOM parkos pletyka, akkor remélem a feliratis filmek átkerülnek egy másik moziba, mert a mai magyar szinkronok csapnivalóak.

Sherlock 2008.06.12. 11:17:29

Ha viszont megszűnik pl a MOM, amihez elég közel lakom, akkor számomra a multiplex előnye elvész. Tehát a gyors és minden időben elérhető film fogyasztás. Mert akkor már át kell mennem a westendbe, vagy a mammutba, ami + idő, Akkor arra már ugyanúgy tervezni kell, és elvisz még 1 órát. Ráadásul hazajutni se triviális mondjuk ha már csak éjszakai járatok vannak.

Ja és diák vagyok és drága. Egyébként ha egy film szar,és ez kiderül 2 nap után és erről szól a fél internet, akkor ott miért nincs piaci verseny? Egy kvázi rosszabb film miért kerül ugyanannyiba mint egy jobb? A mozinak is jobb lenne talán.

Charlie Drop 2008.06.12. 11:17:40

Hjam kérem.
a 90es évek elején hetente jártunk öcsémmel, az azóta megboldogult Kőbánya Moziba (vgy mi volt már a neve :D:D) Pedig anyum egyedül nevelt minket, mégis ki bírtuk fizetni. Most hogy önálló keresetem van, meggondolom, hogy elmenjek-e. Ráadásul most Csepelen lakok. Háát, még talán nyitáskor jártak oda emberek, de ilyen mint Campona, eléggé megölte ott a mozizást. Volt olyan filmpremier, hogy a 6 órási előadáson ültünk vagy 15-en. Nos emiatt jó (volt) odajárni. De sajnos azt is ritkán, mert nem olcsó...

Letöltés: ha olyan a film úgy is megnézem a moziban, ha nem, akkor meg le sem töltöm, ergo majdnemmind1.

hehe 2008.06.12. 11:19:38

a legnagyobb probléma hogy szarok a filmek - nem sok dolog van, miért az ember előnyben részesíti a moziélményt az otthoni dvd-nél.

akiket a letöltés ne érint, azokat nem is érdekli az egész annyira, hogy 5 rongyért - kis pocornnal, kólával és egyéb szeméttel - elmenjek a moziba.

érthető módon különösen nem csepelen.

a westend, dunaplaza, eurocenter, pólus viszont valszeg bírni fogja!

a legelső multiplex "áldozat" egyébkétn a rózsdomb cenert 4 termes mozija volt ahol kizárólag "lejárt" filmeket vetítettek - nem csoda hogy bebukták, a második pedig nem messze onnan a bécsi úti új udvar mozija volt, ahol szintén voltak műsorproblémák.

dr-fun 2008.06.12. 11:21:26

Egyre szarabbak a filmek. Lassú, vontatott, önismétlő, CGI-szarakodásokkal elrontott baromságokra egyre kevesebben kíváncsiak. Nem lehet egy 20 oldalas novellára jó filmet készíteni. El kellene gondolkodni a filmstudioknak és gyártóknak!

Ott tartunk, hogy a TV sorozatok jobb forgatókönyvekkel készülnek, mint a mozifilmek. Szerintem ennyi az ok.

Ha igazán jó filmek készülnének, teltházak lennének. Persze sokba kerül moziba menni, olcsóbb a DVD és le is lehet tölteni, de szerintem inkább az a kérdés, hogy ki akar ennyit költeni ezekre a nézhetetlenül lapos filmekre?

Ms. Acca 2008.06.12. 11:23:58

Szinten a kozonseg miatt hagytam fel a mozibajarassal! A kedvencem a zizego mobil - miert gondoljak, hogy azt nem lehet hallani, majd a k. tulajdonos beleszol: szia, moziban vagyok, visszahivlak. Oszinten, ezert nem lehetett volna kikapcsolni a telefont?

A masik gondom pedig - bar megengedhetnem - de a koltsegekkel van. Oszinten, nem szeretnem en finanszirozni a sztarok 20-30 millios gazsijat, amit 5-6 havi munkaert, nehany promocios utert kapnak. Oszinten, miert erdemelnek tobbet, mint egy gyakorlott tehetseges orvos, jogasz vagy kozgazdasz (ez vagyok en). Felreertes ne essek, nem elek rosszul (nem is dohanyzom), de nem erzem a balanszot az eloallitott ertek es a fizetseg kozott.

gergő · http://www.partypeople.hu 2008.06.12. 11:25:08

last minute jegyarakra meg senki se gondolt? filmkezdes elotti utolso 5 percben 30-50% kedvezmeny

hogy poenos legyen es ne mindenki erre utazzon, mondjuk csak az 6 sorig mukodjon az opcio

valahol olvastam, hogy USA-ban koncerteket nyomatnak vetitotermekben. pl NY-ban megy Madonna, eloben lathatod LA-ban. ott is hasonlo problemakkal kuzdenek, mint idehaza. az emberek nem mennek be mozikba..

TetraB 2008.06.12. 11:27:49

Lehet, hogy azért hangosan a mozik, hogy túlharsogják azokat, akik rontják az élményt? :)

Én azért ritkán még elmegyek, hiába, szeretem a nagy vászont. Az Imax3D pl. varázslatos volt, de ahányszor voltam, kongott az ürességtől. Pedig ott legalább értelmes filmek vannak.

Egyébként úgy látom, ez várható volt. Egymás után nyíltak a multiplexek, várható volt, hogy ennyi néző nem lesz.

Ráadásul én is úgy vagyok, hogy ha szabad időnk van, inkább sétálunk, elvisszük a gyereket oda, ahol ő is jól érzi magát, legfeljebb este otthon ülünk be a házimozi elé, hogy aztán a fáradságtól bealudjunk :)

SumQuiSum 2008.06.12. 11:29:12

Jajjistenem, mindjárt sírva fakadok. Pont azok sírnak a legtöbbet, akik fikázzák a cigarettázókat, de egy USBs FDDt képtelenek visszaadni a tulajának. Hány fikázásnyi idő alatt lehetne visszavinni? Mi lenne, ha mondjuk valaki inkább visszavinné a kölcsöncuccokat ahelyett, hogy munkaidőben hülye blogokba ír hülye kommenteket?

;D

TetraB 2008.06.12. 11:29:28

"Ott tartunk, hogy a TV sorozatok jobb forgatókönyvekkel készülnek, mint a mozifilmek. Szerintem ennyi az ok. "

Így van, egy Battlestar Galactica vagy Lost jobban leköt, mint egy mostani látványorgiás csodafilm.

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 11:30:59

Hamarosan a koncerteket is megöli az, ami a mozikat is kényelmetlenné teszi. Vagyis a kulturálatlan közönség, a magas jegyárak, a kényelmetlenség, az üvöltő hangerő... :D

www.origo.hu/zene/20080610-online-koncertek-facebook-myspace-fabchannel.html

SumQuiSum 2008.06.12. 11:31:07

Értelmes post: a MOM eredetinyelves, feliratos vetítéseit én is sajnálnám/sajnálni fogom. Ezzel a lépéssel effektíve rákényszerítenek a letöltésre. Közalkalmazottként az embernek munka mellett maszekolnia kell még ahhoz is, hogy éhenhalni legyen pénze, nemhogy DVDt venni.
(Mielőtt menne a fika, hogy "mozira lenne zsé?", arra be lehet menni kultúrjeggyel)

Charlie Drop 2008.06.12. 11:32:44

ő, egész friss info

IMAX-ot akarnak a Csepel Plázába :)

Az meddig bírja majd vajon?

mozis 2008.06.12. 11:33:36

Akkor egy két benfentes hozzászólás.:-) Azért vannak tele "fesztiválokon" a mozik mert valóban olcsóbb a helyár...DE ha minden nap mondjuk 300 Ft lenne a jegy nem mennének el az emberek, hisz mindennap csak 300 Ft, és jó magyarhoz híven amikor fesztivál van akkor sem azért megyek el mert érdekel ( tisztelet a kivételnek ) hanem azért megyek el mert olcsó, és azt is megnézem amit talán még akkor sem tennék ha a TV-ben menne.A pesti mozilátogatók száma nem csökken....megközelítőleg most is havi 90-100 ezer között van. cska amíg 10 éve volt mondjuk 5 mozi ma van 15, és értelemszerűen egymástól szívják el a nézőt.Azt se felejtsük el, hogy "régebben" a mozijegyek ( is ) támogatottak voltak, tehát azért volt mondjuk 80 Ft mert a másik 80.at kifizette az állam a forgalmazónak. Hang szöveg: a hangerőt a forgalmazó szabja meg ( nem a magyar a külföldi) ez egy nemzetközileg elfogadaott 10-es skálán mozog. ( általában 7-8-as mennek a filmek) Természetesen akinek nem tetszik a Multiplex annak ott vannak a régi nyikorgós, homályos képű, recsegő hangú mozik....annak is megvan a feeling-je...de mondjuk egy Star Warst otthon megnézni vagy moziban nagy különbség.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 11:33:41

A folyamat iránya - hála Istennek - megfelelőnek tűnik. Ugye jöttek a különböző külföldi cégek akik úgy gondolták, hogy mielőtt a magyar nép visszamászik a fára aludni legyen egy kis szórakozása - persze jó sok pénzért.

Most úgy néz ki, hogy remélhetőleg elhúzhatja innen a belét a sok héber, holland, amerikai, kínai söpredék a f*szba, ahonnan jöttek. De az sem baj, ha az orkok lepik el ezeket a helyeket - így mód nyílik a liberális (ál)eszmék gyakorlására.

ac3^BB 2008.06.12. 11:34:18

Jo 10 eve hetente jartam moziba, akkor meg olcso jegyarak voltak es igazi mozi nem ocska multiplex. Ugy latom, hogy aki iskolas koraban rendszeresen jar moziba es egyszer kiesik a rendszeres moziba jarasbol, utana mar csak nagy ritkan jar vissza. A reklamok meg fokent a moziba jarokat erik el a filmek elott, azokat egyaltalan nem akik ritkan tevednek be.

Az olcso jegyarak azert csabitoak lennenek, vagy olyan konstrukcio ahol pl ketten bnovel heti 1 alkalommal olcsobban mehetnenk moziba akkor ha rendszeresen mozizunk. Pl ha hetente megnezek egy filmet az kb 2500 ft, 4 het/4 film alatt az egy 10es es akkor meg 1 kolat sem ittam. Ennyit viszont nem er az egesz, inkabb akkor egy filmet se nezek meg igy hosszu tavon jelentos haszontol esnek el a mozik csak miattam :)

blogart · http://blogart.blog.hu 2008.06.12. 11:35:19

1. A mozi meghalt.Nyugodjon békében.
2. A multiplex nem mozi
3. A filmgyártás és a jó filmek készítése több millió fényévre távolodott egymástól.
4. A sok marketinghókuszpókusszal, előre kiszámítással,pont a mozi varázsa veszett el. Ma a filmkészítés irdatlan költségeinek csak töredéke a tényleges költség, a többit viszik a fényűző irodák, gázsik, Pr, elhagyható körítés. Tudjátok mennyibe került régen egy Bud Spencer plakát a Bástya mozi bejáratánál: egy pici pénz és lélek...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.06.12. 11:35:30

bizony nagy különbség, otthon nincs minden egyes jelenetben tapsvihar amikor megjelenik yoda...

Attila1234 2008.06.12. 11:38:33

Teljesen egyetértek a cikkel, de szerintem nem a mozijegyek ára csupán az egyetlen ok. Engem is borzasztóan idegesít a sok bunkó ember, akik zavarják az előadást. Sokat dolgozom, sok problémám van. Moziba pedig azért járok, hogy kikapcsolódjak, és ne azon stresszeljek, hogy a sok röhögő, dumáló idiótától nem tudok a filmre koncetrálni. (Bár én szemrebbenés nélkül beszólok, ha valaki a közelemben zajong.) Minden mozi előtt elmormolok magamban egy imát, hogy "Jaj, csak nyugi legyen." Kizárólag csak látványfilmeket nézek moziban, semmi mást és ezekből is csak a jobbakat. Iron Man, Indy 4, és majd legküzelebb a Dark Knight. Ezeket megnézem moziban, de vígjátékokat, művészfilmeket már nem. Ezeket inkább letöltöm. Van otthon TV-m, az ilyen filmeknél úgyse a látvány a fontos. És igen. Drága a mozijegy. A mai magyar valóság részben arról is szól, hogy NAGYON meg kell gondolnia az embernek, hogy mire költi a pénzét és ilyenkor még az az ~1350 Forint is nagyon sokat számít.

poblacsek 2008.06.12. 11:43:03

A moziban az a jo, hogy
- egesz mas elmenyt ad, mint a TV
- nagyobb terben "hihetobb" a hang

Ami rossz:
- altalaban nem az a film megy, amit meg akarok nezni
- amikor idom lenne mozizni, tobbnyire nincs mozi
- nem mindig tudom kivalasztani a legjobb helyet
- szinkron szar
- zavarnak a tobbiek
- mozinal (pl Westend) jobb minosegu hazimozi (vetito) mar jo aron elerheto.

Egy eset maradt: ha a DVD megjelenese elott kivancsi vagyok egy filmre, valamint van idom es kedvem megnezni, es esetleg van is kivel.

Dina 2008.06.12. 11:43:45

Nagyjából egyetértek az előttem szólókkal. Bár Budapesten biztos több tapló gyűlik össze egy helyen, itt a mi kis városunkban ritkán fordul elő, hogy valaki zavarná az előadást. Tehát engem ez nem tart vissza a mozitól. Viszont az eszméletlen magas jegyárak annál jobban. Én imádom a filmeket, mikor Angliában bébiszitterként dolgoztam, még a kis fizetésemből is tellett, hogy hetente elmenjek az új filmekre. És nagyon élveztem. Életemben nem láttam annyi filmet ilyen rövid idő alatt. Itthon viszont egyszerűen nem teheti meg az ember. Ha mondjuk 500 Ft körül lenne a jegyár, meggondolnám, hogy sűrűbben menjek. Ráadásul péntek, szombat, vasárnapra itt nálunk persze se diák se gyerekkedzvezmény nem vehető igénybe. A popcorn, üditő minősége kritikán aluli. Naná, hogy boltban vásárolt terméket viszek be, amit ráadásul fele áron vásárolok meg. A másik dolog meg, lehet Budapesten akár délelőtt is járnak emberek moziba, de múltkor esett meg velem, hogy elhoztam unokahugomat az oviból, hogy elvigyem egy 15 órakor kezdődő mesére. Persze mindeki más oviban, iskolában volt még, így ketten néztük végig a mesét. Szóval nem értem minek adnak iylen időpontokban filmeket. Ha nem lenne, akkor persze mindenki menne a későbbire és talán megtelnének a termek. Nem kerülne annyi enrgiájukba, nem kéne annyi alkalmazottat megfizetniük. Nem tudom mikor jönnek már rá erre. Persze én is csak azért vittem ebben az időpontban a kislányt, mert fősulis diákként ráértem. Na soha többet ilyet. Ja és a mese is olyan hangos volt, hogy szerncsétlen gyerek már a fülét fogta és az elején a reklámok alatt még ki is akart menni. A másik, ami kiakasztott, hogy talán a Gyűrűk uránál fordult elő, hogy tele volt a mozi. Nekem már csak az első sorban jutott hely. A képet nem bírja nézni egészben az ember, a fejem és a szemem már a film közepére megfájdult. Nem értem hogy engedélyezhették ilyen termek kialakítását. Így egybevetve nagy szarok a mai multiplex mozik. Egyetlen előnyt sem nem tudok felhozni, ami miatt jobbak, mint a régi mozik. Engem még a hangzás sem érdekel. Régen is tudtam élvezni a filmeket.

bangggg 2008.06.12. 11:50:00

Avram Netjézus, ha "többi pénzkihúzó söpredék multi" eltűnne az országból, akkor te kisfiam most nem neteznél itt és löknéd a demagóg baromságaidat... szóval kussoljál és ülj vissza helyedre.

Én speciel imádok moziba járni, de pl. a Vasember előtt kb. fél évig be sem tettem a lábamat egy multplexbe sem, mert egyszerűen rohadta drága és inkább megvárom a "rendes" dvd ripet, amit lekapok a netről. Ez alól tényleg csak az olyan látványos, nagyszabású filmek kivételek ( pl. Gyűrűk ura stb. ) amik egyszerűen direkt nagy vászonra lettek kitalálva.

professional 2008.06.12. 11:50:33

Nemistudom mikor, de volt nemrég ez a 399-es mozihét.
Na az ütött szerintem.Az reális ár volt a fizetésekhez képest.Nem is volt szabad hely.

füligjimmy 2008.06.12. 11:51:35

A mozijegy drága, elérhető DVD-n a jegynél olcsóbban 2 hónap múlva, vagy letöltöm netről, stb. De a legnagyobb konkurencia a kábeltv megjelenése. Nem véletlen a mostani visszaesés, és ölt egyre nagyobb méreteket. Az országban egyre nagyobb a lefedettség, már a legkisebb településeken is elérhető legalább a műholdas szolgáltatás. Egyébként reálértéken nem drágább a mozijegy most, mint volt régen. Emlékszem úgy 15 évvel ezelőtt szülőfalumban kéthetente volt vetítés, és 200 forint volt a mozijegy, az átlagfizetés pedig nem érte el a 20 ezer forintot. Úgy tenni, mintha a régi szép időkben minden jobb lett volna, bezzeg a mai mocskos világban... ez bizony rövid emlékezetre vall.

Tájfájter 2008.06.12. 11:52:55

a post-ban is van igazság, de inkább mozis-ra kéne hallgatni.

Az újonann nyíló, több mozi között oszlik el kvázi ugyanaz a nézőtömeg, illetve ez a szám csökken a dvd-letöltés miatt(is).

Annyival kiegészítve, hogy mostmár szinte csak egy hálózat van, és ez kicsit monopol helyzetet teremt, így beszűkül a piac, ugyanazokat a filmeket tudod csak megnézni, nincs szélesebb választék és a kedvezmények is egységesek, ahogy a post-ban van.


Ami a másik, hogy a multiplexek egy-egy bevásárlóközpontra települtek rá, és lassan ezek közül is pár lehúzhatja a redőt, mert egyszerűen van egy másik, újabb, jobb, ahova divatosabb járni, és akkor már az ottani moziba fog bemenni az ember.


MOM parkot én is sajnálni fogom, tényleg megérte átbumlizni a fél várost, csakhogy az ember eredetiben nézhesse a filmet (mégha felirat nélküli Vasember is az).

Novo 2008.06.12. 11:55:11

Én már meg se tudom modani mikor voltam utoljára moziban és az az igazság,hogy rohadtul nem is hiányzik.Ami érdekel azt letöltöm és megnézem az asszonnyal mondjuk póló+alsógatya kombóban,nem kell a mellettem ülök primitívségétől szenvednem,nem ordít a hang,ha akarom megállítom és kimegyek budira/kajáért/üccsiért vagy éppen belealszok/kikapcsolom ha szar a film.Mert sajnos az utóbbi időben egyre hitványabb filmek vannak.
És tényleg jobb sorozatok mennek a tv-ben,mint a mozifilmek.Pl a kés alatt 4 évadát 2 hét alatt néztük végig,sokszor hajnalig ültünk a tv előtt.Igen,letöltöttem,kiírtam.Lehet fikázni.De a mozi/multiplex tőlem akkor is megdögölhet,nem fog hiányozni.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.06.12. 11:56:02

tegnap a speed racert négyen néztük a momban délután. csak ott ment feliratosan. az eredeti nyelvű vasembert már le is vették műsorról úgyhogy ott nekem is marad a dvdrip. az indiana jonest szinkronosan néztem, azt hittem felrobban a fejem ("marsbéli csórikák", "maCedón műkincsek").

amúgy meg ott van az európa mozi, ha valaki jó áron akar nézni lejárt filmeket, az ott próbálkozzon. én ott néztem a téglát és sokkal jobb élmény volt, mint egy bődületesen nagy és üres hodályban.

foggie 2008.06.12. 11:56:50

Mozis barátom, ez heti 100e néző akart lenni, ugye? Egy másik bennfentes :-)

ingrid 2008.06.12. 11:58:41

Az a baj, h megöregedtem, ahogy szerintem az itt kommentelők többsége sem a tizen-, huszonpáréves korosztály.
Amikor régen moziba jártam hetente akár 3-4x is, apám hajtogatta, h ma már nincsenek jó filmek, ha néha beül valamire, akkor is csalódik. Bezzeg, amikor ő fiatal volt, ...akkor a film még művészet volt, ma csak a pénzkeresés egy formája.
Ma így vagyok ezzel én is, pedig még csak integet a 30, egyre közelebbről ugyan.

Régen az se volt nagy baj, ha a film, amit megnéztem véletlenül rossz volt, mert arról is lehetett véleményt alkotni, vitatkozni, msnap este jól megbeszélni Ráczkertben vagy a régi WB-ben
Ma úgy gondolom egy rossz film elvesztegetett idő.

Dezzie 2008.06.12. 11:59:23

Nekem 500 Ft a lélektani határ, amit jó szívvel kiadnék mozijegyre. Régebben havonta mentem, most félévente, ha rég várt filmet mutatnak be... Mert egyszerűen nem éri meg. A rosszabb filmeket is szívesen megnézné az ember, a zajos körülményektől is eltekintene, ha olcsón jut jegyhez, mert nagyban azért mégis más. Régen is volt csámcsogó ülőtárs, homályos vetítés, zavaró dolgok, de ha nem a havi fizetés jelentős hányada (a szórakozás fokához képest) a jegy ára, akkor ezt az ember fel sem veszi. De úgy látszik, megérte annyira felemelni az árakat, hogy elveszítsenek pár vevőt.

qery qreyhound (törölt) · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.06.12. 12:00:18

"Hány doboz cigi árából jön ki egy mozijegy? Mi lenne, ha mondjuk valaki inkább szórakozni menne füstölés helyett?"

Demagógia rulez... Hadd' döntsem már el én, hogy nekem mi a fontos.

Egyébként az a baj, hogy monstanában nincs igazán jó film, amire érdemes lenne elmenni. Az elmúlt egy évből talán csak a Legenda vagyok volt az, amire azt mondtam a végén hogy ez igen, erre érdemes lett volna elmenni moziba (ha nem HD minőségben nézem otthon a nagytévén. És ez is közrejátszik, hogy egy alsókategóriás plazmatévé 2 emberrel számolva kb 50 mozi árából kijön és havonta nézhetsz rajta 50 filmet ha akarsz, ha nem is mozi-, de az átlagos DVD+TV-nél nagyságrendekkel jobb minőségben, nyugodtabb körülmények között)

Banderas 2008.06.12. 12:00:40

Régen sokkat jártam moziba. Ma már nem járok. Kevés az idő, pénz, türelem.
A mozi halott.
1. Drága (három mozijegy ára = egy új nem kalóz DVD v. 4-5 tescos)
2. Nem adják visza a pénzem, ha szarnak találom a filmet.
3. Miért türjem el mások tahóságát ?
4. Miért kerül 4 dl cola 500 ft-ba ?
5. Technikailag már otthon is megoldható a "nagykép" vagy a 3D hang.

BushDoctor 2008.06.12. 12:01:10

petróleumlámpa, meg egy ló, nyereg alatt száritott hagyományörző kukacos hús, szittyaária nemzeti kegytemető. Az kell a magyaroknak. Az megérné a pénzét.

qery qreyhound (törölt) · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.06.12. 12:03:54

"Emlékszem úgy 15 évvel ezelőtt szülőfalumban kéthetente volt vetítés, és 200 forint volt a mozijegy, az átlagfizetés pedig nem érte el a 20 ezer forintot. Úgy tenni, mintha a régi szép időkben minden jobb lett volna, bezzeg a mai mocskos világban... ez bizony rövid emlékezetre vall."

Na igen, de 15 évvel nem fizettél (akkori árra átszámítva) 150 forintot internet- és kábeltévé-előfizetésre havonta.

HáeS 2008.06.12. 12:05:21

Ó, a jó öreg Cinema City Csepel Plaza! Nem kár érte, világéletében szar mozi volt.
Nagy nézőszámokat különben már a kilencvenes évek végén se tudott felmutatni, a reggeli első előadások például majdnem mindig elmaradtak, vagy egy maroknyi ember nézte meg őket. (de sose annyi, hogy megtérüljön a vetítés ára) Kizárólag a nagy blockbustereken volt teltház, amikből viszont évente néhány (mostanában max 1-2) van csak.
És ezeket a nevetséges nézőszámokat úgy produkálta, hogy konkurenciája egyáltalán nem volt a közelben. A Campona például nagyon messze van tőle, hiába van "légvonalban" szinte szemben, a Duna miatt óriási kerülő eljutni oda Csepelről. Erzsébeten nincs mozi, Szigetszentmiklóson szintén. És mégis tönkrement.

A jegyárakhoz meg annyit fűznék hozzá, hogy a filmforgalmazó automatikusan megkapja annak a felét (néha többet is), a maradék nem biztos, hogy elegendő egy soktermes, nagy rezsivel dolgozó mozi nyereséges üzemeltetéséhez.

canismerga 2008.06.12. 12:06:37

Nos, itt mifelénk, havi 5000 Ft-nak megfelelő koronácskáért a neten bejelölöm, mi az ami érdekel a postás bedobja a levélládába a dvd-t és mikor megnéztem ,a tértivevényes boritékban visszaküldöm. Csak azt nem tudom befolyásolni, hogy éppen melyik filmet küldik el, de így legalább izgalmas. Kell hozzá még egy jobb tv készülék és az menjen moziba szagolni a más seggszagát akinek hat anyja volt.

leaping cat 2008.06.12. 12:09:32

Nem nosztalgiázni akarok, csak megemlíteném, hogy gyermekkoromban, a 70-es években. piacbarátabb volt a jegyárképzés mint most. Különböző jegyárak voltak a sikerfilmekre és a másodvonalbeli alakításokra, és a sorok szerint is általában 3 árszint volt. Ahogy emlékszem, az első néhány sorba 2-3 Ft, hátulra 8-12 Ft volt a jegy. Miheztartás végett a boltban 3 Ft volt a két decis Coca-Cola, a 92-es benzin literje pedig 4 Ft volt. A lényeg, hogy 2-3 Ft-ja bármelyik csóró gyereknek volt, mint ahogy 2-300 Ft-on ma sem sokan gondolkodnának.

BélaBácsi 2008.06.12. 12:13:14

Azt a sz@r hangot amit a multiplexek tudnak, nem igénylem. Első helyen a Sxg@r multiplex. Minimális igényesség sincs azokban, akik ezeket építették és beállították. Nem beszélve a "mozigépészekről". Több élményem volt valóban életlen képről, karcos kópiáról stb. Inkább megvárom az 1 évet, 1000 Ft-t alatt megveszem DVD-n, annyiszor nézem ahányszor akarom, beállítom a fülemhez és a szememhez. Egy közepes cucc 300.000 -be fáj, három gyerekemet, aszonyt és magamat beleszámítva kb 30 mozi ára. Szerintetek malyik olcsóbb? (ja a kóla sem annyi otthon :), és utiköltség sincs :)) )

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 12:14:13

bangggg

Szerintem neked kéne innen elhúzni, barátocskám. Azért előtte köszönjük, hogy megmutatjátok nekünk a fényt, a szar médiátokat, a lehúzó hiteleiteket, a szar kényszerérlelt zöldségeiteket, a döglassú neteteket és sorolhatnám. Köszönünk mindent de most már menjetek vissza a saját országotokba. A tetves mozijaitokkal együtt.

gabest1 2008.06.12. 12:14:37

Filmek bénák, nézzetek anyimét, negyedévente indul 20-40 sorozat, amiből lehet válogatni, hollywood sehol sincs.

jozo 2008.06.12. 12:15:15

hi all!

South park x. epizódja óta tudom, hogy ma egy robotnak öltözött 8 éves találja ki a történeteket...

10 éve hetente jártam moziba, ma jó ha havonta: akkor, diákként a 300-400 Ft (vidéki kismozikban) hamar megvolt a zsebpénzből (arányaiban 2 sör ára, kb), ma 1200 Ftot nem adok ki érte (4 sör árát? Rotschild nem vagyok), kivéve, ha

régen várt magyar film, azt moziban nézem (és a macskafogó 2ért meg az Üvegtigrisekért elmentem, egyik tetszett, a másik nem, mindegy)

igen, letöltök

de a mozis felvételek mindig rosszak, szóval várok a dvd rip-ig, de azzal nem a mozis, a forgalmazó esik el a pénzétől (ha jó a film, megveszem eredetiben, 900 Ft nem sok, 2-3ezer is megéri - még: 10e Ftot akkor sem adok ki erte, ha Gandalf maga áldja meg...)

Cinikus 2008.06.12. 12:16:24

Azért ez igy nem teljesen igaz hogy ma sokkal szarabbak a filmek mint régen.

A régi teltházas filmek jó része sem - Commando, Predator, Bulldozer, Alien, Freddy Krüger kalandjai, Szörnyecskék stb - bővelkedett cselekményben és eszmei értékben.

Egyszerűen divat lett a fanyalgás meg fikázás és ez a hihetetlenül magas jegyárakkal kombinálva gyilkos kombináció.

Személy szerint én a sok filmkritikust tiltanám el a munkától, sokszor olvasok olyan kritikát, amiből az látszik, hogy a kritikus MEG SEM ÉRTETTE a film mégoly minimális cselekményét sem, vagy eleve a fikázás vezette az írást.

Határozottan emlékszem pl a T3 kritikára, ahol az volt a legnagyobb baj, hogy a T-X ellövöldözi tűz formájában a saját anyagát és ahol általában is csak a fikázás volt a cél. Az egész írásból az jött ki, hogy mennyire egy szar film, de arról például szó sem esett, hogy ha már időutazásos téma, akkor a T3 kellett ahhoz, hogy a T1-T2-ben felvázolt időutazás ne váljon paradoxonná: meg kellett történnie a háborúnak és meg is történt a T3 végén.

Erről érdekes módon egy szó sem esett a kritikában, pedig elég fontos dolog úgy általában, ha egy filmben nem hagynak elvarratlan szálakat.

Aki pedig a neten tájékozódik a filmek után és mondjuk úgy finoman, hogy egységsugarú user, az nem fog bemenni ezek után pl a T3-ra sem, pedig annyira nem volt szar.

Én sem voltam moziban 4-5 éve, de azért azt ne mondja senki hogy egy Corvin nagyterem vagy Kossuth mozi nagyterem (ahol a Ryan megmentésének templomos jelente nagyon ott van a hangtechnika miatt) élményét egy bármilyen értelmes áron kapható otthoni házimozi meg tudja tisztességesen közelíteni.

A hangerőről: a Dolby szabványokban rögzítve van a hangerő is (anno a Corvinban kérdezett erre rá valaki és a Dolby labs oldalán is meg lehet(ett) találni), ha halkabbra veszik, elvész az élmény egy része. Ez inkább a filmes hangmérnökök hibája, akik rosszul hangosítják a beszélgetéseket és félretervezik a dinamikákat.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 12:17:21

sztem nem csak az árakról van szó. manapság nem annyira jellemző, hogy egy négy tagú családban mindenki ugyanakkor ráér, főleg, hogy egyre többen dolgoznak folyamatos műszakban, másodállás, a gyerek diákmunkákat vállalnak, vagy inkább lógnak a haverokkal, mint szülőkkel menjenek moziba. ez az egyik. a másik, amit már írtak előttem, hogy nem tudnak viselkedni az emberek, ami nagyon zavaró- zörgés, telefonálás, pofázás, satöbbi...
az is fontos tényező, hogy xarok a filmek... egyszerűen nem érnek annyit, hogy kifizessem a jegyet, nem is kell feltétlen popcorn, elviseljem a hülyéket, és még későn is érek haza...inkább letöltöm, és akkor megyek ki wc-re amikor akarok, megállíthatom, nyugiban nézhetem, és manapág ugye szép nagy tévéket lehet venni házimozi rendszerek is eléggé elérhetőek, de a lényeg, a kényelem, és ha xar a film, nem érzem kidobott pénznek...

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 12:18:26

jozo

Nagyon helyesen teszed. Minél kevesebb pénzt adsz a szétkólázott sleppnek annál hamarabb eltakarodnak innen. Majd ha megtanulnak valami ÉRTÉKET előállítani, akkor visszajöhetnek.

blabla 2008.06.12. 12:19:52

Menjetek művész mozikba, én odajárok és a plázamozis jegy feléért sokkal igényesebb filmet, általában igényesebb közönséggel lehet megnézni.

bangggg 2008.06.12. 12:20:20

Avraham, te szerintem emigrálj szépen Észak-Koreába...ott baszki, nem lesz lehúzós hitel, szar média, meg szar kényszerérlelet zöldségek. Az a te világod. Ez meg itt az én és sok más ember országa kifiam, úgyhogy még mindíg kussolsz szépen és majd ha osztanak neked lapot, akkor jártathatod a szád.

anti_test 2008.06.12. 12:20:28

Az en okaim, hogy miert nem megyek Multiplexbe egyszeruek: a reklam a film elott. Ha fizetek, miert kell neznem az elb@..ott reklamokat. A hivatalos kezdes utan 15 percel szoktam bemenni, ha nagyritkan Multiplexbe megyek, es meg naha akkor is nyomjak azt a sok agymosott reklamot.

En nem sajnalom a Multikat, talan a Mom-ot, mert nem volt soha tomeg, feliratos filmek vannak ergo nincs olvasninemtudo kozonseg.

A hagyomanyos mozit azt igen, azt sajnalom.

Feri 2008.06.12. 12:22:03

Vidéki nagyvárosban nőttem fel, 2 mozi volt, 1-1 film ment bennük. Aki aznap este ott volt, mind arra a filmre vett jegyet, mind arról beszélt, ez egy közösségi élmény volt. A héten meg lehetett beszélni a látottakat a haverokkal, mert 2 hétig csak az a film ment, mindenki azt nézte. Mindennek volt valami varázsa, ami a mai többtermes moziknak valahogy nincs meg. Kevés volt a TV csatorna, nem volt projektor, nem volt internet, és megfizethető volt a jegy.
Ma sok terem és sok film van, zéró közösségi élmény (ennyi erővel otthon projektoron is megnézhetem), az embert egy lélektelen gépezet szolgálja ki. A jegy baromi drága, nálam úgy 5-600 forintnál van a fájdalomhatár. Bőven átlag feletti keresettel is csak egy-egy igen nagy durranásra (pl. Gyűrűk Ura, StarWars) érzem úgy, hogy belefér, hogy a párommal és a gyerekkel elmenjünk.
Ez van.
Ha fele ennyi lenne a jegy, szerintem hirtelen visszatalálnának az emberek a mozikba.

kislány 2008.06.12. 12:23:43

Mi is megtehetnénk, hogy hétköznap, nem akciós napon járjunk moziba, de azt gondoljuk, hogy 1100-1300 Ft egy jegyért túl drága, ezért csak szerdánként megyünk (ital, popcorn, csoki, perec, rágcsa nélkül persze, ezek szintén olyan fogyasztási termékek, amikre egy másfél órás film alatt egyáltalán nincs szükség)...és láss csodát valóban többen ülnek be, mint nem akciós napokon. Erre kellene valóban rájönnie az üzemeltetőkenk (egyetértek az íróval)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.06.12. 12:25:18

"A régi teltházas filmek jó része sem - Commando, Predator, Bulldozer, Alien, Freddy Krüger kalandjai, Szörnyecskék stb - bővelkedett cselekményben és eszmei értékben"

na végre valaki. én 12 éves koromban moziban sokpénzért láttam a Ninja Kommandó című filmet, azóta sem tudom pontosan mi volt az.

kicsit off: annál már csak az a jobb, amikor valamelyik kutató felveti, hogy ma milyen erőszakosak a filmek. bazmeg, bosszúvágy? texasi láncfűrészes mészárlás? holtak hajnala?

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 12:25:59

gang banggg

Szerintem nem te mondod meg kisköcsög, hogy én hova megyek és mit csinálok. Úgyhogy inkább húzzál vissza a ratyi barátaid közé közé akik gangbangbe szoptatnak téged, hogy legyen egy kis pénzed. A gecit meg töröld le a szádról.

Shag_Beckur 2008.06.12. 12:26:54

Letöltésekről: Amiből van legalább 720p-s verzió, azt töltöm. DVDRip csak "futottak még" kategóriájú, vagy régi filmeknél jöhet szóba.

Amúgyis inkább a sorozatok, vagy régebbi filmek az értelmesek manapság. Babylon 5, BSG, Star Trek, Woody Allen filmek, Monty Python. Van egy két jobban sikerült a jelenben is, de elvész a csilivili közt. Szóval inkább letölti az ember, este kényelmesen megnézi az aktuális epizódot, filmet, aztán olvas egy kicsit és alvás.

canismerga 2008.06.12. 12:27:54

Netjézus, menj fel a keresztre, onnan jobban látod a világ romlását. Csak azok a kurva szögek ne lennének mi?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.12. 12:28:06

leaping cat,

Jaja! A nyári szünetben, ha rossz idő volt, mindig a mozi első soraiban ültünk (nálunk 2,50 Ft volt
az első három sor).
A Zorrot (Alain Delonnal) pl legalább 20x láttam, mert épp tartós rossz idő volt, viszont filmváltás csak hetente. Volt, hogy egy délelőtt 2x megnéztük egymás után. :)

Jelzem, ez sem vette el a kedvem, ma is járok moziba, de a legritkábban multiplexbe, mivel azok a filmek nem igazán érdekelnek, amiket ott játszanak.

miclobi 2008.06.12. 12:28:38

Tévedés egy mozit a látogatottsága alapján temetni, főleg, ha a legnagyobb hazai mozilánchoz tartozik.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.12. 12:30:40

Cinikus

T3 ugyben annyit tennek hozza, hogy en pl. szarok a kritikakra. Mert nem erdekel, hogy valaki, akinek ez a munkaja, ezert a fikazasert kapja a penzt, mit hord ossze kinjaban. Szinten nem erdekel sem a cinema sem mas fele moziertekeles.

De pl. a T3tol hanyok. Megmondom miert. Ha valaki kicsit is beleolvas a terminator vilagba es a megjelent konyvekbe, akkor sir a film lattan. Miert? Ez a fos meg alomban sem letezett, mikor kijott egy jo kis terminator konyv, ami a kozepkorban, a keresztes haboruk idejen jatszodott. Beleillett a tortenetbe, volt benne otlet, elkepzeles, akcio, es latvany is lett volna benne. Erre mi van? jott ez a szar. Benne arnold, meg a celtalan lovoldozes/menekules tortenet, nulla mondanivaloval.
{Engem a legjobban az basz fel a terminator filmekben, hogy ami 101-es modell az mind arnold kulseju. Ugyanmar. Epp az lett volna a lenyeg, hogy beepuljenek a terminatorok. Innen kezdve ha sorozatgyarjak a kinezetet, mennyire lett volna nehez kiszurni oket?}

Miert nem lehet ilyet megvalositani? Jo is lett volna, kaszalt is volna stb. Helyette lett egy szar valami, tele bakival es hibaval. Mondanivaloja? Ugyan kerem.


Meg egy pelda. Alien versus predator. 1-2. Hat a fosok fosa. Szinten egy kis olvasas kellene melle. Ha valaki elolvasta esetleg az alien es predator torteneteket, mar joval az alien vs predator konyv elott leesett neki, hogy ossze fogjak hozni a ket tortenetet. Es ossze is hoztak. Teljesen jol, logikailag es tortenetileg is. Akciodus, fordulatdus erdekes konyv lett.

Erre jon valami majom, aki le akar akasztani egy nagy valag penzt az emberekrol, csinal egy ZSe kategorias akciofilmet, ami a foldon jatszodik, es semmi ertelme, csak a gyilok.

Persze olvasni nem divat, pedig marha jo egy dolog.

En ezeket nevezem igazan szar filmeknek. Ahol van egy jo alaptortenet, amibol egy csucs mozit lehetne csinalni, helyette gyartanak gyorsan valami hentelos faszsagot, es letoljak az emberek torkan.

Ezeket nezzem meg? Siker?Filmek? Ugyan mar.

Fandor 2008.06.12. 12:30:52

A második bebukó multiplex az Új Udvar volt, egy időben a Lurdynak sem adtak sok időt...

a mozinak mint intézménynek világszinten volt néhány sikeres próbálkozása felvenni a versenyt a konkurenciával, pl az 50-es 60-as években amikor elterjedt a televízió, akkor jöttek ki a színes szélesvásznú, néha gigantikus filmek (Ben Hur és társai). ezek fennmaradtak a 70-es 80-as években is, ezt az élményt csak a mozi tudta nyújtani. Aztán valamikor a 90-es években javítottak a hangon is, Dolby, THX, DTS és társai, de hopp-hopp, ekkor kezdett feltünedezni a "házimozi", amely mostanság a projektorokkal, ill mára már-már elérhető áron kapható 100+ cm képátlójú full HD kijelzőkkel, és a kompakt hangrendszereknél egy fokkal jobb cuccokkal igenis megközelíti a mozi audiovizuális élményt, kiküszöbölve a már csontig lerágott rossz mozis velejárókat, illetve egyes esetekben plusz élményt is kínálva (nyelvválasztás, értelmes DVD extrák).

A mozinak hatalmas feelingje volt 20-30 évvel ezelőtt, de alig volt konkurenciája!

ezzel, és a közben megjelenő új médiákkal, néhány hamvába hullt, vagy nem eltejedt próbálkozáson kívül (3D) a mozi perpillanat nemigen tud versenyezni, és lehet, hogy hosszútávon sem, úgyhogy lehet, hogy mint tömegintézmény néhány éven-évtizeden belül meg fog szűnni...

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 12:32:46

canismerga

Tévedés, hogy a világ romlott volna. Menj el Ausztriába pl. vagy Svájcba...Ott miért nincs ilyen szemétáradat? Miért nincs Tesco meg a többi moslék áruház? Ott miért nincs vadkapitalizmus?

Megmondom neked: mert az emberek nem hagyják. Rájöttek arra amire mi még nem, miszerint a kommunista Szokol rádió és a MediaMarktos gagyi között nincs különbség, csak a csomagolásban.

Sempi 2008.06.12. 12:33:17

Már ne haragudjon meg senki, de nem a pénz tart vissza attól, hogy elmenjek, hanem az, hogy ha kifizetek ezer forintot, elvárom, hogy ne feliratos legyen, mert azt a netről is leszedem. Szinkronizálják le, szórakozni megyek, nem olvasni (és én még tudok angolul, ha valami kimarad, megértem, de pl. szegény anyám?:)

Arra nem térek ki, hogy ha azt írják pl. 18.30-kor kezdődik a film, ne 18:40-kor kezdjék adni a reklámokat... (persze tudom, kellenek, mert azért olcsóbb(???) a jegy, de akkor legalább a reklámokat kezdjék időben...)

anti_test 2008.06.12. 12:34:10

Dinin, asszem eltevedtel...

mizrolist 2008.06.12. 12:34:30

1. Pár éve kevesebb mozi volt, nem lehetett ennyire válogatni.
2. Volt 3 multilánc, elosztották, melyik moziban mikor van olcsóbb vetítés... hétfő-szerda között tudott sakkozni az ember.
3. Vidéken születtem (Szombathely), néha ott is elmegyek a helyi multiplexnek csúfolt moziba... soha nem láttam telt házat, pedig azon kívül csak egy hagyományos mozi van a városban. Hogy őszinte legyek, nem tudom az okát.

vki 2008.06.12. 12:35:16

Tudjátok okan temették mára mozikat, de vhogy mindig túlélte az temetőket! Ez előszőr pl. akkor volt amikor megjelent tömegben a tv, erre a mozik ill. a filmipar kijött a színes és cinemascope filmekkel. A második nagy "válság" a videó megjelenésével, erre jöttek a több termes, mini-multi és megaplexek! Most ugye van az internet és a letöltések korszaka, erre már itt van a 3D-s ill. a digitális filmek, amit otthon még nem igen tudnak megtenni. Lehet temetni a mozikat, lehet multiplexek befognak zárni de magát a mozikat és a filmipart temetni butaság. Egyébként meg minden film kérdése. Ha van olyan film ami érdekli a nézőközönséget akkor igenis teltházakkal mennek a mozik.

Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu/ 2008.06.12. 12:36:09

Kb hat éve olvastam a HVG-ben, hogy Budapesten már túl sok az "egy főre jutó moziszék". Azaz túlkínálat van, tehát esni fognak a jegyárak. Mondok: hurrá. Aztán persze nem estek, és lám egyszercsak jól megcseszerintették a Multiplex-hálózatokat árkartell miatt. Magyarán összebeszéltek mikor emeljék - egyszerre - ezer fölé a jegyárakat. Ugye emlékszünk még?

Magukat nyírták ki a magas jegyárakkal, nem tudom őket sajnálni... ahol nincs forgalom, nincs bevétel.

mizrolist 2008.06.12. 12:37:25

+1. Hadd dönthessem már el, hogy szinkronnal vagy felirattal akarok megnézni egy filmet. A MOM Park eredeti nyelvű vetítésein jártam az utóbbi időben a legtöbbször...

Islander 2008.06.12. 12:37:32

Na igen... emlékszek régen tele volt a mozi vidéki kisvárosban ill. községekben ha Bud Spencer meg Terence Hill ment... ma meg mar be van zarva ott a mozi. Miert is? Nem volt penzuk az uj filmekre, tobb honaposokat adtak, akkor meg inkabb a net meg a DVD kolcsonzo, igy be is zartak. Szoval alapveto kerdes az is, hogy mennyiert adjak a kopiakat. Valoszinuleg nem olyan dragan, mert minden Plazaban nyilik Multiplex, mar mar annyi van amennyire igeny sincsen - innen a kihasznalatlansag feeling. De akkor ezek szerint megeri, ha masnak nem penzmosodanak.
Amit azert erdemes kikotni:
- evente van azert nem sok, de par olyan latvanyfilm amit moziban, 4K felbontason erdemes megnezni. Amit netrol letoltesz meg ha HD is nem kozeliti meg azt a minoseget (nem csak vaszonmeretrol van szo), hacsak nincs valami sokmillios cuccod.
- ma mar az ertelmesebbje probalja a filmjeit vilagpremier szinten egy idoben bemutatni mindenhol (+/- par nap max 1-2het) ahol lehet, mert tudja hogy nagyot bukik kulonben (X honap mulva mire ideer mar aki igazan kivancsi volt ra mar valoban reg letoltotte, megnezte)
- a jegyaral folyamatosan dragulnak, a mozik viszont nem lesznek igenyesebbek. Regen tudtam melyik moziba melyik nap erdemes menni mert akkor akcios/kedvezmenyes/felaru. Ma ez mar annyit jelent csak hogy parszaz forinttal kevesebb, nem is eri meg foglalkozni vele
- nem eri meg sokat fizetni azert hogy trailerek helyett fos TV reklamokat nezzek kezdes utan is meg fel oraval, mert a kopaszok a szoke fodrasz baratnoikkel csak akkor libennek be, igy azt sem tudod kiszamitani (hiaba tudod a film hosszat) hogy mikor lesz vege ha kovetkezo programod is van. Regen bezartak a bejaratot es pisilni lehetett kimenni azt lesz, aki keson jott ugy jart lemaradt... vagy csak videken volt ez?
+ bunkok, bedumalok, ejszaka ertetlen kerdezgeto kisgyerekeket moziba nem neki valo filmekre behozok es meg sorolhatnam - igy a home cinema mar sokkal vonzobb, max. par hettel kesobb latom a filmet...

+1: valaki mondja meg hogy mennyire hulyenek kell lenni ahoz hogy a mozi elott nem az 1 emelettel lejebb levo boltban vegyen az ember uditot-popcornt (ha egy mozi alatt mindenkepp zabalni akar) hanem a bejarat mellett annyiert, amennyiert egy komplett ebedet is lehet kapni...? Nagy az Isten allatkertje. Mert ezzel egyutt mar tenyleg draga egy mozizas, foleg ha csaladi...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.06.12. 12:41:14

Én imádok moziba járni, nem is tartom drágának. Imádom a filmes élményt, a hangosan beszélgető, mobil kijelző villogtató emberektől viszont nekem is herótom van. Ennek ellenére továbbra is fogok járni, szóval nem rajtam múlik a mozik bezárása :) és Dr.Szöszivel teljesen egyetértek: az emberek sirnak-rinak hogy nincs pénzük mozira, állatkertre, kirándulásra, miközben naponta akár egy ezrest is elbasznak cigire, kajáldára (nem szégyen otthonról vinni ebédet a melóba), büfés kávéra és még ki tudja, milyen fölöslegességekre. Ettől én is a falra mászok néha.

janissary 2008.06.12. 12:42:56

Én régen moziban dolgoztam mint diák ritka rossz meló mert úgy szarnak ránk, hogy még hasonlatot sem tudok rá mondani. De például a Mom a jó fajták közé tartozik mind a személyzet mind az oda járó sok külföldi miatt és, hogy Buda legjobb részén van. Valóban pazarló a gazdálkodás és rossz a kialakítás elég lenne egy mozi ami délelött is nyítva és nem a büféből kéne megélnie egy mozinak mert most ez megy és ez részben a forgalmazok hibája, és minek fizessük gyakorlatilag a forgalmazónak a szinkron költséget feliratozni nem nagy költség és sokan szeretik. Valószínű hogy diáknak 500 ft-os jegy és a a felnött monduk 650 kompenzálná a dolgokat. Egyszerű egy felnött jegy felét valóbana forgalamzó kapja mondjuk vegyünk átlagban diák és felnött keveredéséből 600-at
de ha megduplázzuk a látógatok számát ami nem hiszem hogy lehetetlen akkor ugyanannyi bevétel érhető el. A kukorica döbbenet hogy készül az üditőkmegszirupból és víz keverésével..........

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 12:43:44

nagyon helyes! menjen is csődbe az összes tetves elvtelen plázamozi! a dilettáns plázamozimeneddzserek meg haljanak éhen.

canismerga 2008.06.12. 12:45:14

Jézus, ha figyeltél volna, én nem Magyarországon élek régóta,hanem Svédországban. Talmi szar itt is van, mint ahogyan az általad említett országokban is, max az emberek nagyobb hányada "lakott" már jól azzal a szeméttel, amit a multik le akartak nyomni a torkukon.Bár nem akarlak elkeseríteni, de itt is plázákba járnak az emberek fogyasztani.

ingrid 2008.06.12. 12:45:32

A másik, h egy bizonyos generáció csak olyan filmre megy már el, ahol van egy húzónév.
Niro, Reno, de akár Pitt vagy Cruise is ilyen.
Nekem a mai színészek neve már sajnos nem mond semmit, a rendezőké még kevésbe..
Van olyan,aki 2nél többel bizonyít?

A művészmoziról meg annyi, h régen jó volt 5 filmből 4ben a világfájdalmat látni, ma már nehezen választom ki azt az 1et, ami értékes, de nem akarok eret vágni magamon a végére.
Legtöbbször kikapcsolódni, szórakozni mennék a moziba, nem a világ nagy kérdésein merengeni, de ez összegyeztethetetlen azzal is, hogy bosszant az alacsony színvonal, a többi ember.
Igaza van a legtöbb kommentelőnek, ma már oylan egy mozi (nekem), mint a délutáni csúcsban eljutni Pestről Budára.
Stresszforrás

Sherlock 2008.06.12. 12:47:06

Letöltés. pf. A jó filmeket megnézem moziban "elvből", a szart letölteni se fogom. Legfeljebb 3 év múlva amikor valami kereskedelmi leadná amúgy is akkor lehúzom aznap este és megnézem ráklám nélkül.

Tudom, hogy kölcsönözni kéne, mer az a legális, de nem egyszer volt már, hogy a lemez szar volt vagy hasonló és nem futott rendesen a film. Ha rippelve nézem, vagy ISOból akkor nincs sávváltási akadás sem, meg hasonlók. Ja és nincs az a kurva reklám a kalózkodásról.

miclobi 2008.06.12. 12:48:50

"üditőkmegszirupból és víz keverésével"
Döbbenet! Szinte mindenhol így kapod ahol automatából adják. /pl. összes gyorsétterem/
De a gyárakban is így készül.

Dubito 2008.06.12. 12:49:30

Túl sok mozi nyitott az elmúlt években, törvényszerű, hogy a kevésbé életképesek előbb-utóbb lehúzzák a rólót. A piacgazdaság már csak ilyen.

Hatalmas a konkurrencia is: a plazmatévé, házimozi, DVD, internet, Playstation mind-mind a mozitól (is) von el nézőt és pénzt. Nem beszélve az egyéb szórakozási/kikapcsolódási lehetőségekről.

'93-ban szovjet gyártmányú, kisképernyős sporttévén néztem azt a két tévéadást, amit fogni lehetett. Ma nagyképernyős színes LCD-n kapok negyvenvalahány adót, és sokkal ritkábban kapcsolom be, mint korábban. Egyszerűen annyi minden egyéb van, amit csinálni lehet.

Ez lehet a helyzet a mozizással is.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 12:50:33

-filmbuzi vagyok
-letöltök
-van lassan vagy 2000 filmem itthon, a legjobb filmek
-a mozikban manapság 10-ből 8 film igénytelen limonádé, nem méltatom arra, hogy nettó két órát egy ilyen szemétre szánjak
-a mulitplexek pofátlanul drágák
-van saját vetítőm és hifim - és ebben semmi luxus nincs 2008-ban
-1000-1500 Ft egy mozijegyért - na ez a luxus, nem a saját projektor
-a nőm egy ronda szőrös gizda iskolázatlan senki kis plázamoziugrifülessel lépett le.. hát, egészségére.
-elég magyarázat arra, miért nem voltam moziban egyetlen egyszer sem az elmúlt 2 évben, miközben évente kb. 500 filmet nézek meg?

Ewkins · http://ewkins.extra.hu 2008.06.12. 12:52:03

Ha animét is adnának a mozikban, vagy legalább jó európai, ázsiai filmeket (mégha ezek össze sem vethetők az amerikai filmiparral) adnának, akkor elmennék, de Hollywood nem ér meg ennyi pénzt, így viszont csak néhány art filmre érdemes beülni, és ezekre általában árengedmény is van.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 12:52:56

canismerga

Nahát pontosan erről beszélek. A mi országunkban még mindig az a divat, hogy jön egy külföldi cég és nem győzzük kenegetni a seggünk lyukát, hogy neki még kevesebb fáradságbe kerüljön betolni a répát. Az egyensúlyt csak a fogyasztói tudatosság fejlesztésével lehet elérni, amit nyilván tanítani kell a népnek máskülönben olcsó üveggyöngyökért eladja az ország jövőjét.

Svédország pedig más, mert nekik vannak világpiacon eladható termékeik, nekünk maximum a pornó van amit felmutathatunk, az is izraeli-olasz-holland koprodukcióban.

Tájfájter 2008.06.12. 12:53:11


Kis off

Dinin: Az a terminátor amiről írsz, magyar íróemberek szüleménye, kvázi kalózkiadás;-)
Nem csoda, hogy nem született belőle mozisiker

OFF vége

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 12:54:21

már bocs, de letölteni (leglábbis úgy, ahogy én csinálom) teljesen legális. pont olyan a jog szerint, mintha a tévéből venném fel.

tudod, amíg az artisjus miatt háromszor annyiba kerül egy üres dvd lemez ebben az országban, mint máshol, és még a fényképezőmbe vett memóriakártyámra is jogdíjat fizettetnek velem, addig bekaphatják, de tövig a dákeszem, nincs lelkiismeretfurdalásom a letöltéseim miatt, amelyeket teljesen legálisan csinálok amúgy is.

plázamozisok! tetszettek volna igényes filmeket nem horror áron vetíteni a moziban!

Aki moziba jár... 2008.06.12. 12:54:41

...sikeres ember nem lehet.

Avagy éjszaka itt jártak a románok és elvitték a jó filmeket. :)

De komolyra fordítva a szót: eléggé egyöntetű a közvélemény a problémákkal kapcsolatban.
Az is tény, hogy nem csak árszintben de egyéb innovatív ötletekben sem jeleskednek a mozik.

Aztán elvileg a kereslet nyílván visszacsatolásként hat a filmgyártókra. Külföldire mondjuk nem tudunk hatni, de az érdekes, hogy a magyarra sem...

Cinikus:
A filmkritika tényleg érdekes és félrevezető terület. Mert ugye olvasáskor nem látjuk a testbeszédet. De a sima cselekményleírás sem mindig jó. Olvassa el valaki a Ponyvaregény szövegét. Önmagában katasztrófa :)

Érdekes módon eddig még szinte SOHA nem találkoztam olyan filmkritikussal, aki egy populáris film, mint a Star Wars, Kill Bill, American Beauty, American Graffiti, Narnia stb. mögött hátsó szándékot (társadalomkritika, néző kigúnyolása, álszent viselkedés kiprovokálása, néző teljes irányítása bla-bla) sejtett volna. Pedig legtöbbször szinte gyógyszeres kanállal adagolja a történetíró+rendező.

Bár mondjuk nézőt se sokat ismerek, aki felismerte volna.

Művészfilmnél (vagy mondanivalót szándékosan eröltető filmnél) persze mindenki kapcsol, mert ott nem hátsó szándékként van jelen a mondanivaló.

Ebből a szempontból tényleg jó a kollektív kitárgyalás, mert minden csapatban van min. egy extrém ötletelő ember.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.06.12. 13:02:42

"Érdekes módon eddig még szinte SOHA nem találkoztam olyan filmkritikussal, aki egy populáris film, mint a Star Wars, Kill Bill, American Beauty, American Graffiti, Narnia stb. mögött hátsó szándékot (társadalomkritika, néző kigúnyolása, álszent viselkedés kiprovokálása, néző teljes irányítása bla-bla) sejtett volna. Pedig legtöbbször szinte gyógyszeres kanállal adagolja a történetíró+rendező."

elég kevés idevágó irodalmat olvashatsz.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.06.12. 13:03:49

Nem tudom, de nekem bőven elég a TV. Van 7500 csatorna, valamit találok rajta. Ha nem - az se baj. Igaz, van két kicsi gyerekünk, így nem is jut idő se nagyon rá, meg már nem vagyok az a fajta, akit lázba hoz egy új film.

ghavin 2008.06.12. 13:07:15

Akik a multiplexek általános igénytelenségére hivatkozva a komplett mozi intézményét vonják kétségbe, azoknak az artmozi nyújtotta alternatívát ajánlanám a figyelmükbe. A filmre lehet tekinteni úgy, mint egy magában való művészeti alkotásra, amelynek befogadását egyáltalán nem befolyásolja, hogy az ember egyedül, szűk családi körben, kis csoportban, netán több száz emberrel együtt nézi, de ne felejtsük el, hogy a mozi és nem elsősorban a film élvezetéhez jelentős mértékben hozzájárul a közösségi élmény. Van, aki az ilyesmire nem vevő, pontosan a bunkó nézőtársaktól való tartózkodás miatt, ám egy artmozi mind kínálatában, mind pedig az általa bevonzott közönség tekintetében még alkalmas lehet arra, hogy őrizze azt a hagyományt, amit pontosan a multiplexek romboltak le.

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 13:07:51

@Islander: "+1: valaki mondja meg hogy mennyire hulyenek kell lenni ahoz hogy a mozi elott nem az 1 emelettel lejebb levo boltban vegyen az ember uditot-popcornt (ha egy mozi alatt mindenkepp zabalni akar) hanem a bejarat mellett annyiert, amennyiert egy komplett ebedet is lehet kapni...?"
Mert nem engednek be a moziba a máshol vásárolt kajával. Már ha észreveszik. Nyáron meg nehéz eldugni a kabátba... ;)

Been there 2008.06.12. 13:10:49

Arról ne is beszéljünk , hogy a popcorn minősége évről évre romlik és néha már azon gondolkoztam ,hogy az ÁNTSZ szokta-e egyáltalán vizsgálni, hogy mennyire egésszséges egy kukazsákból kiöntött, frissnek mondott popcorn adag... Akkor meg mégis miért mennénk moziba ?

lolperec 2008.06.12. 13:12:15

elvből letöltök minden filmet, ami érdekel
"belelapozok", ha jó, akkor megnézem moziban..
ha nagyon jó, a DVDt is megveszem..

ott volt az AVP2, úúgy vártam, erre egy jónagy kaksi volt..
ha nem tetszik, miért fizessek érte?
ha nem szolgáltatnak (ami a szórakoztatásom lenne) akkor miért fizessek érte?
szerintem ez úgy lenne korrekt, hogy ha valami nem tetszik, akkor pénz vissza, vagy oda se..
persze ez majdnem működne is egy ilyen tisztességes és becsületes világban..
igaz, az első 3 sor szerint nálam müxik.. :)

mozika 2008.06.12. 13:12:24

a film csak egy termek. sot, luxustermek. ha tul draga a nepnek, akkor nem veszi. parfumot se vesz mindenki. a multiplexek tulterjeszkedtek, es megszivtak. ezt mar regen lehetett latni.

es igen, a szinkronozas is gaz: en inkabb letoltom a netrol eredeti nyelven. az igaz, hogy varni kell egy kicsit a jobb minosegert, de legalabb nem valami ocska, hatodosztalyu magyar szinesz bassza el az elmenyt.

ha a netrol le lehetne tolteni mondjuk 5 euroert HD-ben a premier napjan, kornyeken, siman megtennem: olcsobb lenne, mint egy mozi, tobben is megnezhetnenk, nem zajonganak az etnikumok, reszegek, drogos faszok a fulembe, nem gyujtanak ra a moziban (ahogy a Corvinban tortent a Kontroll alatt)

janissary 2008.06.12. 13:13:49

vigyél táskát oda nyugodtan pakolhatsz:P Azt nem is nyíthatjuk ki nem is kérhetjük és, egyébként mi is utáltunk ezért szólni de kötelező volt fönökök miatt.

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.06.12. 13:14:47

Nem olvastam végig minden hozzászólást, ezért gondolom, más is megjegyezte ezt, így akkor elnézést.
Bemegy a kuncsaft a tékába, kivesz mondjuk 600 forintért egy filmet. A piacon 50/db-ért megvette a jogvédő matrica nélküli üres dvd lemezt.
Ingyen letölti a netről a dvdrip-et, és kiírja a filmet magának, kiválogatva belőle a sok reklámot, meg feliratot és nyelveket.
Miért is menne moziba 1300-ért? Abból 2 filmje megvan, és többször is megnézheti.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.12. 13:16:21

na akkor specifikusan a csepelpláza...

-szar lelakott ülések
-elég bunkó személyzet, bár utóbbi időben mintha normálisabbak lennének...
-mocskos nézőtér...
-pl az 1es teremben a lépcsővilágítások leszaggatva
-már a vészvilágítás se működik/nincs bekapcsolva
-illetve szűkek az ülések
-pohártató sincs, szal lehet szorongatni!
-premierfilmek hetekkel később
-viszont olcsó

na ezért ment tönkre!

lurdyba járok, de az se jobb, mióta a vajna eladta az egészet 1300 hétközben a jegy! meg egy kis popcor és üdítő és máris 2300-2500 a mozizás... ki tudja ezt megfizetni? arról nem szólva, hogy a HMC kedvezményeket megszüntették, a popcorn az első előadásoknál a tegnapi maradék aranyáron, stb stb ez még megfűszerezve, hogy coca termékekről átálltak pepsire... de hát ízlések és pofonok...

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:17:32

...az csak sikeres ember lehet.

Mert moziba járni jó !

Sajnos nem hiszem le, hogy 100 vagy akár 200cm-es tvn lehet mozi élményt csinálni ! (próbáltam)

Aki ugy gondolja, hogy a moziélményt lehet helyettesiteni otthon a kisképernyos tv-n, az megérdemli :)))

Én moziba járok, mert szeretek moziba járni.

és a reklámokat, a hangosan felolvasókat, stb.. .én sem szeretem, de egy kis gondolkodással ki lehet őket kerülni.

szoval eljen a mozi :)

ui. otthon van tv-m, rendes. van műhód rendes. sőt kábel is - de a mozi az más :) csakazértis :)

vorbis 2008.06.12. 13:18:30

Jó az írás, a személyes élményem az egri plázában megnyílt mozihoz kapcsolódik. Alig vártuk, hogy végre kinyissanak márciusban, gondoltuk végre nem kell 2 hónapot várni egy filmre mire végre eljut Egerbe is, no meg több film közül is lehet választani... Erre a az üzemeltetési jogot a régi (és egyetlen) mozi tulaja kapta meg, a jegyek drágák, a Bakancslistára nem volt másfél hónapnyi türelmem, megnéztem máshol. Persze nem sokan járnak, mit gondoltok hogy kezelik az alacsonyabb látogatottságot? Olcsóbb jegy? Pár régi, ámde jó film? (fele királyságomat egy szélesvásznú Ponyvaregényért, Sebhelyesarcúért, vagy Keresztapáért). Dehogy, most jelenleg már csak 3 film megy, olyanok amit letölteni sem lenne kedvem...

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:18:33

...


és nem tudok otthon olyan kukoricát csinálni, mint a egyik-másik moziban. (és a többség sem ;-)

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2008.06.12. 13:19:47

Persze, a mozi feeling az mozi feeling, de itt most nem is erről volt szó, hanem arról, hogy a sajnos sokan nem engedhetik meg maguknak.

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:20:08

vorbis: egy időben volt olyan, hogy régebbi filmeket hoztak elő, es adták őket... esetleg kedvezményesen is.

Jó volt, és nagyon sokan voltunk minden vetítésen.

csak hát.. egyszer volt budán kutyavásár...

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:21:56

KöveZoli: igen ez két külön dolog, csak sokan összemossák, hogy tökjó otthon is, meg minden. Nem ua. Nyilván ha a mozik csökkentenék a jegyárakat, akkor bevétel ua. - sőt több, mert a mozi jegyet sokallja mindenki, de a kukorica, chips, kola azert kell...

Még az is lehet, hogy az "ingyenmozi" is behozná az egyebeken az árát.

mozika 2008.06.12. 13:22:10

ja es a last minute jegyar jo otlet, csak forditva:

Minnel elobb foglalod le, annal olcsobb. Igy ket hettel elore mar beszednek a lovet, tudnak, hogy melyik terem hogy mizsikal, egy csomo embernek jobban megerne stb stb mint a fapados repulojaratok

Kúrcsány Ferenc 2008.06.12. 13:22:13

"A régi teltházas filmek jó része sem - Commando, Predator, Bulldozer, Alien, Freddy Krüger kalandjai, Szörnyecskék stb - bővelkedett cselekményben és eszmei értékben"

Ha ez komoly volt akkor ecsém egyszerű vagy mint a faék.

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:24:24

mozi/hazi mozi
nem feltétlenün azért megyünk étterembe, mert éhesek vagyunk, hanem mert étterembe akarunk menni. szal a fíling azért nagyon fontos :)

Bambano 2008.06.12. 13:24:35

Ma már 900-1500 forint között is lehet kapni elfogadható dvd-ket. A dvd forgalmazók lassan kezdik felfogni azt az üzenetet, hogy jobban jár, ha egy dvd életciklusa vége felé árengedményt ad, mintha ott porosodik évekig a raktárban.

Ergo sok film ma már olcsóbb, ha megveszem a boltban és megnézem 2-3 alkalommal is, akár. 3 rugóért én nem megyek moziba, ami nem is 3 rugó, mert közlekedni is kell, esetleg parkolóban tumulni, stb.

Gimbi 2008.06.12. 13:25:20

Én a magam részéről a Budapest Film mozijait látogatom előszeretettel, 20% kedvezményre jogosító kártyával. Így egy jegy sem kerül többe 900-nál. Patinás mozik, kulturált közönség, nem túlhangosított filmek. Ajánlom mindenkinek.

vorbis 2008.06.12. 13:25:26

Aki moziba jár...: sajna ez nem Egerben volt :-)legalábbis én nem emlékszem ilyenre.
Ezekért a filmekért szó nélkül adnék 1000-1300 Ft-ot, hogy moziban tudjam megnézni, a maiak kevés kivételtől eltekintve egyszerűen nem érnek ennyit, mint ahogy már páran kifejtették itt.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.12. 13:25:48

Tie fighter!

Elofordulhat, hogy igazad van abban, hogy magyar kiadas. Akkor elnezest. Ellenben az, hogy kaloz kiadas lenne, abban ketelkedek. Ha csak ugy hasznaltak volna az osszes karaktert, meg vilagot, es kiadja valaki a konyvet, anelkul, hogy a jogokat megvettek volna, szeirntem igen kiraly kis pert kapnanak a nyakukba.
(Legalabbis ugy tudom, ha mondjuk irsz egy fantasy konyvet, ami mondjuk egy tsr vilagban, FR jatszodik, akkor igencsak nyalnod kell a jogokert, hogy kiadhasd. Ez itt mashogy lenne? ) Persze, lehet, hogy tevedek, es rossz a gondolatmenetem.
Szoval ha megvettek a jogokat, akkor biztos tudtak az ottaniak, hogy mi ez a tortenet. bar lehet, nekik nem tetszett.

Viszont pl. az alien versus predator-ra en ugy hiszem amerikai iro irta stb. Ha talalkozom a t3-s konnyvel, akkor meg fogom mostmar nezni a kiadast, hogy tenyleg magyar-e. Mellesleg szerinted is jobb a konyv, mint a t3-as mozifilm? :)

2008.06.12. 13:25:56

Hadd szólok bele.
A 3D mozi/Imax nem fog megmenteni semmit, odakünn 1996-tól pörög, oszt nem mentett meg semmit. Főleg, ha olyan leharcolt cuccok jönnek ide, mint az Űrállomás 3D, ami 2002-es, de az anyaga kb. tíz évvel azelőtti.
A filmkritikát itt sokan rosszul értelmezik, az nem egyenlő a Cinema/Pesti Est/Exit-féle gagyi műmájerkodással, van, ami normális (pl. Mozinetet ajánlom erősen).
Az, hogy vissza a pénzt, ha nem tetszett, ordas nagy baromság, ha nem ízlik a narancslé, visszavinnéd az üres dobozt a boltba, hogy megittam, de kösz, nem volt jó, ide a zsét? Ha bemész egy filmre, kockázatot vállalsz, amit előzetesen a hírek, a kritikák csökkenthetnek, de utólag reklamálni...gáz. (Meg itthon vagyunk, gondolod lenne ember, aki nem állítaná, hogy nem tetszett neki, vicc, utópia.)
Kevesen hozták fel itt, hogy azért van alternatíva, nem kényszeríti senki multiba az emberfiát, van ám Toldi, Odeon, Művész, stb, tehát lehet nézni rétegfilmet is, olcsón.
Végül igaza van annak, aki először tölt, aztán néz, magam is ezt tenném, ha nem ingyen moziznék. A jegyár magas, a színvonal lacsony, hamar kéne alapvető szemléletbeli váltás a mozisoknál, mert a szart adunk drágáért, de a sok hülye úgyis beszopja elv már nem él sokáig.

Arcturus 2008.06.12. 13:27:35

1500Ft? - Az kb. 6 sör, ha a boltban veszed és 4-5, ha beülsz valahová.

Inkább könyvet veszek, olvasok, sportolok, vagy találkozom a barátokkal.

Vagy elmegyek egy koncertre, még ha 6000Ft is.

Andrea 2008.06.12. 13:27:58

Hogy miért nem megyek moziba (noha régen imádtam?)

- Mert unalmasak és laposak a filmek
- mert a MOM Parkon kívül (ami baromi messze van a belvárostól) egy mozi sem játszik eredeti nyelven filmet
- mert a multiplexben olyan hangosan adják a filmet ill. előtte a reklámokat, hogy kiszakad a dobhártyám...
- viszont veszek helyette DVD-t, általában az amazon.com-ról, hisz egy eredeti dvd ára kevesebb, mintha ketten elmennénk mozizni... (mozijegy, parkolójegy, popcorn, stb.)
- ja és még egy, lehet, hogy az én bajom, de baromi hideg van a mozikban mostanság! Kabátban/polóverben kell beülni, különben megfagyok...

Korrupt kocsogok 2008.06.12. 13:28:27

Mint rozsadombi 30 feletti, megkerdeznem az onkormanyzatokat, hogy mennyi penzt tettek zsebre a konkurencia bezarasaert? Mi a faszert szartak be az ugocsat es a majus 1 et (atrium) ? Nem igaz, hogy olcso jegyarakkal nem menne kurva jol.. nyissuk meg gyerekek, es rugjuk pocson a korrupt politikus geciket...

sTERNKERN 2008.06.12. 13:30:32

Az elmúlt években eszméletlen módon esett a színvonal a nézőtéren is. Csak azért nem fogok egy vagyont kiadni, hogy a telefonálgatást, eszetlen vihogást meg miegyebet hallgassam; pedig most például érdekelne az Indy.
Aki pedig hiányolja a jó filmeket.. egyet tudok érteni velük; anno válogatnom kellett, hogy mire üljek be, most már nincs ilyen.. fél évente beülhetek arra az egyre ami tényleg megéri, hogy moziban nézzék meg.

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:31:51

Arcturs: miért jársz koncertre ? meg lehet venni olcsón cd-n (bakelit, kazetta, mp3), és meg lehet hallgatni. ua. - vag ymégsem ;-)

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:34:24

andrea:

a reklámok engem is zavarnak, egy módon tudok védekezni, hogy később megyek be. És mivel tudom ezt a szokásomat, a folyosó mellé veszek jegyet, hogy ne kelljen át bumszlizni a többieken...

hideg: inkább legyen hideg, mint büdös...

eredeti nyelv: rengeteg feliratos film van... és szerintem meg a szinkronok jelentős része jó (vannak szarok is, de az más kérdés)

Arcturus 2008.06.12. 13:34:24

+ röhögni fogtok, de inkább megnézem este az m1-en az Estét, meg a Kultúrházat (és onnan választok kiállítást, vagy koncertet), vagy doc.filmet a ng-on, minthogy a mérhetetlen mennyiségű marhaságot nézzem a moziban. Ja, hogy látvány és jó hang? Engem ugyan nem érdekel, inkább marad a 6 sör a barátokkal és értelmes beszélgetésekkel.

Arcturus 2008.06.12. 13:36:29

Aki moziba jár:

Mert ott élőben játszanak és a többi ember hozzájárul a hangulathoz, nem elvesz. Az élő zene meg teljesen más. A mozi meg akkor is konzerv, akármilyen hangja/képe van.

+ Inkább színházba megyek, mint moziba.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 13:38:29

Aki moziba jár...

Hát ez sem teljesen áll meg, pl. tegnap voltam Belgán a ZP-ben, kazetta ide, cd oda, ilyen fos hangmérnöki munkát még az életemben nem hallottam pedig pontosan a színpad "munkapontjában" álltam. Vagy a vokál volt túlkeverve és a szubokon kívül semmi vagy fordítva. De voltam pl. Metallicán is így úgy szóltak a mélyek mint egy rossz dízelmotor...

Andrea 2008.06.12. 13:38:57

Aki moziba jár: rengeteg feliratos film, közönségfilm, multiplexben? Hol...?

2008.06.12. 13:40:08

Még annyi, hogy nem értek egyet a fanyakgókkal, miszerint ma csak silányabb filmek vannak, bezzeg régen. Régen, kevesebb készült, akkor is volt silány. Ma tömegtermelés van, és piaci érdekek mentén tolják az arcunkba a nagyköltségvetésű filmeket, de aki szereti a filmet, a mozit, és nem csak ülni akar másfél órán át, az meg tudja találni a jó dolgokat. Például multiplexben sínylődő siránkozók, ki látta közületek az Ádám almáit, vagy az Ahová a pápa is gyalog jár-t? Ha minőség kell, ne a Cinema, a Cinematrix, a szomszéd tizenéves srác legyen a forrás.

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:40:39

értem én :))) csak sarkítani akartam :))

nyilván én sem nézek meg mindent moziban - BK, stb... de még akár a helyszinelok sem moziba valók.

de mozizni akkor is jó :) - még ha konzerv is.

vajon mennyire konzerv egy olyan szinhazi előadás, amit több századszor játszanak rutinból ?

Arcturus 2008.06.12. 13:41:53

Aki moziba jár:

Pont ezért járok színházba is ritkán... (de még mindig gyakrabban, mint moziba.)

*-* · http://www.hologramember.hu 2008.06.12. 13:43:36

aki moziba jár sikeres ember nem lehet..

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:43:38

filmek szinvonala: ízlés kérdése. ezen nincs mit vitatkozni. Van akinek egyik, van akinek másik jön be.

sokan látják = igénytelen közönségfilm
kevesen látják = igényes művészfilm ?

ezt azért ugye senki nem hiszi el :))

ha már szinvonal: engem inkább az dühít, amikor (tehetségtelen) filmesek óriási állami támogatásokat kapnak az "önkifejezésükre"

Arcturus 2008.06.12. 13:44:24

Ez utóbbival egyetértek.

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:44:46

oöoóuőuiuaá : pedig nem érzem magam sikertelen embernek ;-)

Cinikus 2008.06.12. 13:46:52

"A régi teltházas filmek jó része sem - Commando, Predator, Bulldozer, Alien, Freddy Krüger kalandjai, Szörnyecskék stb - bővelkedett cselekményben és eszmei értékben"

Ha ez komoly volt akkor ecsém egyszerű vagy mint a faék.


Mert? A Predator cselekménye egy 300 oldalas regény? Vagy nem volt teltházas?

Aki moziba jár... 2008.06.12. 13:47:53

nna további jó szórakozást mindenkinek :)

én (mi) ma este mozizni fogunk. nem tudom még, hogy mit, ez majd kiderül :))

kellemes szórakozást mindenkinek - kinek mit jelent ez (szinház, koncert, sörözés, BK a tvben)

és éljen a (jó)mozi (is)

z. 2008.06.12. 13:48:39

A Megy a gőzös bemutató hetében egy barátommal elmentünk megnézni a filmet (nyilván nem vagyunk sikeresek, ha ilyen filmre megyünk - szar is volt, de nagyon). Mammut, szombat, esti előadás. Kezedné kérdezni a barátom a pénztárost, hogy lenne-e jegy az x. sorba. Mire a pénztáros srác elkezdett röhögni és közölte, hogy ne is folytassa a mondatot, a 10 perc múlva kezdődő filmre eddig ketten vettek jegyet, így nagy a valószínűsége, hogy lesz helyünk :-)))
Összesen 4-en ültünk a teremben. Fél óra után már csak mi ketten, 50 perc elteltével pedig az üres teremnek vetítettek.
A Mesterdetektívet viszont háromszor is megnéztem, mert annyira gyönyörűen beszélték benne az angolt, hogy nem tudtam betelni vele.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.12. 13:58:24

cinikus:

a predator vedelmere: a predator letett valamit, egy alapot. Klasszikus sci-fi lett, amibol azota x darab utanzat szuletett. De abban voltak olyan otletek, amelyeken csak neztem. Ma mar mindehol kapsz ehhez hasonlo filmet. De ugye volt egy user anno otszaz eve, meg volt neki valami tojasa is. :)

szoval ugyanarrol a temarol lehuzni x bort nem nagy otlet, de egy temat kitalalni, amirol majd le lehet huzni x bort, az mar igen.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.12. 14:00:28

Mondjuk a filmkínálat is elég szegényes...
Az utolsó mozilátogatásom évekkel ezelőtt volt (vmelyik multiplex, ki emlékszik...), és piszkosul zavart az ordító hangerő. Na én ezért nem. Ja, meg otthon meg tudom állítani, ha szünetet akarok tartani, vagy tovább tekerni, ha unalmas. :)

hinta 2008.06.12. 14:03:28

Persze, hogy moziban megnézni egy filmet jobb, mint otthon, mint ahogy színházat nézni is élőben jobb, mint felvételről. Régen a mozi az olcsó szórakozást jelentette a színház mellett, most már lassan kezd eltűnni a különbség a színház és mozijegyek árai között.
Én nem engedhettem meg magamnak sajna, hogy orrba-szájba moziba járjak. Jól meg kell gondolnom mi az a film, ami megér nekem annyi pénzt, hogy moziba nézzem meg.

2008.06.12. 14:04:31

én megtehetem hogy akár az aktuális jegyárak két-,vagy háromszorosáért megyek el
úgyhogy közben rendesen bevásárlok kólából,popcornbol,tacobol

HA HA HA HA!
társasággal!

2008.06.12. 14:05:03

ezért én mozibajáró vagyok
akinek meg nincs pénze az csóró
ennyiva'

habisty 2008.06.12. 14:05:31

Sziasztok!

Én főiskolás koromban egy Palace moziban dolgoztam diákmunkásként.
Ez két éve volt kb.
Elég sok tapasztalatot szereztem a multikról.
Azt hamar észrevettem, hogy hogyan alakulnak a bevételek és a kiadások.
Nekem is megdöbbenő volt, de az az igazság, hogy nehéz evvel az ár/aránnyal játszani (nem véletlenül nincs évente több moziünnep nevezetű akció)még pedig a következő miatt: még a jelenlegi magas jegyárak mellett is veszteségesen müködne a mozi, ha nem lenne a büfé. Ami pénzt azaz profitot egy multiplex megtermel mind a büfészolgáltatásból csurran. A jegyekből ki kell fizetni a rezsiköltséget ami nem olcsó, gondoljunk csak az áramhasználatra, aztán ott vannak a jogdíjak meg a filmtekercsek ilyen olyan bérleti díjai, még ha tudom jól, hogy központilag el van osztva hogy melyik mozi hány tekercset kap adott filmből, akkor is milliókba kerül. Nem közvetlenül adott mozinak, de a központ is a mozik jegyáraiból szipkázzák el ezt a pénzt.
Egy szó mint száz, nem véletlenül több száz forint egy kis pop-corn, ezeken hozzák be a profitot.
Mondok egy példát: Anno ment a Gyűrük Ura III biztos emlékeztek 3 és fél órás volt. Na mi ide beiktattunk egy szünetet és nem pisi szünet miatt, hanem hogy az emberek kijöjjenek még egy adag popcornt és üdítőt vásárolni. A többi mozi nem csinálta ezt me. MI taroltunk. És különböző ügyes technikai fortélyok révén sikerült az egy tekercs filmet 2-2 teremben futtatni.Amikor kijött két termből szünetre a nép, gyorsan tekercs csere 2. részt felrak és indít, másik 2 teremben pedig 1. részt újra feltekercsezni és indítani. Íg 4x anniy embert tudtunk befogadni. És 8x több büfébevételünk lett.
A filmszalagot egyébként félelmetes volt látni, hogy át volt kötve két teremre, azaz egy perces csúszással ment két teremben és több mint 10 métert futott házibarkácsolású görgőkön a szalag. :-))

De visszatérve: rengeteg kiadása van egy mozinak és ezt mind mind a jegy árakból kell állni, amit mint már mondtam, sokszor nem is tudnak kitermelni.
És azért azt se felejtsük el, hogy ezek a mozik egy egy tulajdonosi körhöz tartoznak akik valahol most is épp a tengerparton sütkéreznek a megtermelt profitból.
Én úgy gondolom, bármenniyre is szeretném én is, de nem lehet lejjebb vinni a jegyárakat...

Ez egy tendencia, nem fog változni...főleg ahogy az előttem szólók is írták, hogy sok a csámcsogás, a bunkó népség stb....
gyerekek...hányszor kellett nekem anno megakadályozni a verekedést a sorok között...hjajj....
:-))))
plusz még egy dolgo...elértük szerintem azt az időszakot amikorra a mozik lelakottá váltak..nézzétek meg a székeket, a függönyöket...érezzétek a szagokat...dzsuvás ragadós már minden...
Állítólag 4-5 évente kellenne felújítani mindent egy moziban, nálunk ezeket még egy moziban sem láttam, szerintem költség kímélés végett, mert több tíz millió forintról van szó. De ez is egy olyan dolog ami engem például otthon marasztal....

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.06.12. 14:15:10

elnézéstkérek

te is csóró leszel rövidesen, barátocskám, ezzel a felfogással. csak várd ki a végét.

tildy 2008.06.12. 14:16:17

Volt ilyen jegyfelezés.
A sugár moziban pl. hónapokig ment az , hogy heti 2-3 filmet 500 forintos áron lehetett megnézni.Amióta felemeltéka kedvezményes árat 800Ftra , azóta nem is voltam.

Cinikus 2008.06.12. 14:22:48

Dinin:

Én is nagyon birom a Predatort :) Csak azt mondtam hogy régen se csak a bűn és bűnhődésből írtak forgatókönyvet.

És persze a predator után is várni kellett éveket a klónokra, egy mai filmről sem tudhatod, klónozzák-e majd 2 év múlva... (nem fogják remélem :)) )

Dirty 2008.06.12. 14:31:12

Halott a mozi? Miért lenne halott?

Sok a szar film, de van néhány jó, ami miatt évente párszor elmegyek, és azokat baromira kár lenne nem hatalmas vásznon látni először.
Szinkrontémában én is elkeseredtem: hA van egy nap 10 előadás ugyanabból, miért nem lehet abból mondjuk 2 feliratos? Legalább a választás illúzióját hagynák meg...

Kúrcsány Ferenc 2008.06.12. 14:46:20

Schwarzenegger filmek melyek bővelkednek eszmei értékekben :D Lefosom a bokám...

d. 2008.06.12. 14:49:10

Most vagyok 28, de nosztalgiával gondolok vissza középiskolás éveimre. Pécsett nőttem fel, mielőtt bejött a plaza mozi, előtte több kisebb mozi volt a városban, ellenben az egyik nagyobb az uránia volt. A enne hétvégén moziba tudtunk menni és utána még be is ültünk valahova kajálni. Volt egy mézes mackó nevű hely, hamburgertől kezdve midneféle finom szendvicseket, salátákat csináltak. baráti megfizethető áron. A mézes mackó bezárt, mert a McDonalds tőle megnyitott 100 m-re és összegésszében jobb nyitvatartási ideje volt, ugyan jóval drágább volt és sokkal szarabb minőség, de valahogy az kellett a népnek. A plaza megjelenésvel szép sorban bezárt a többi mozi a városban és gyakorlatilag egyik hónapról a másikra több mint duplájára nőtt a jegyár, ugyanis kb. annyival drágább volt az új mozi. Ebből csak azt aakrom kihozni, hogy középiskolás éveimben mozi és kaják szempontjából jobb lehetőségeink voltak eleve mint a mostani középiskolásoknak. (Ugyanis a havi minimum 4 mozi és kisvendéglős kajálás mellett még a zsebpénzből futotta másra is, és nem csak gazdag szülők gyermekeinek, hanem szinte minden átlagos család sarjának).

midnight coder 2008.06.12. 14:56:50

Nem. Azért halott a mozi amiért a bakelit lemez is: túllépett rajta a technológia. Egy normálisabb TV-vel és egy DVD lejátszóval nem lesz sokkal rosszabb az élmény mint egy moziban, plusz nem lesz melletted még egy rakás ember, nem kell odautazni, stb. Ja, és olyan feliratot és szinkront választok amilyet akarok (és persze ami a lemezen van).

Másrészt valóban gond van a forgatókönyvekkel is. Nem feltétlenül a színvonallal, csak míg a Rambo 1 jó volt, a Rambo2 sem volt rossz, de a Rambo 112 már kicsit fárasztó. És itt nem a sorozatról van szó hanem arról hogy egy idő után tényleg kissé sematikussá válnak a dolgok.

8izuj 2008.06.12. 15:01:16

mit vártak 1000 forintos jegyár mellett?
de most őszintén?
mikor még az 1000 ft-os dvd-t sem vesszük
majd lehet hogy 1 filmet megnézek ebben az évben az is japán, nem amerikai maszlag

AP (törölt) 2008.06.12. 15:09:04

nekem 50 kilométert kell utaznom egy normális moziért, ok ez az én gondom

de amikor 1000 forintnál drágább a jegy, amikor beleugatnak/beleböfögnek/belecsörögnek a csöndbe, attól idegrángást kapok

innentől ordíthat nekem a zene a moziban, 27 hangszóróból..
mellesleg oké hogy nagy a vászon, de ha közel ülsz akkor elzsibbad a nyakad a felfelé nézéstől, ha messze ülsz akkor meg nem sokkal nagyobb képet látsz mint egy nagy monitoron közelről

akkómeg?!

haborushos 2008.06.12. 15:16:01

Moziban utoljára a Világok harcát néztem meg Spielberg mestertől, egyszerűen nem tudtam kivárni a DVD-t, letöltést annyira kiváncsi voltam mit tud kihozni a filmből.

Legközelebb a St. Trinians-ra ("Nem apácazárda" a magyar címe:( bár aztán a nemiség és szex abszolúte semmilyen szerepet nem játszik benne. Szóval letöltöttem, megnéztem kábé harmincszor és annyira kiváncsi vagyok hogy fogják a fordítók megoldani például "Hogwart for pikeys" lefordítását, hogy be fogok ülni a moziba.

Egyébként jó filmek és sz... filmek: Valóban nagyon sokszor van jó érzése az embernek ha megnéz valamit amit letöltött a netről, de jó, hogy nem adtam ki érte pénzt. Viszont a High School Musical-t (I-II)megvettem DVD-n annyira tetszett, hiába volt meg letöltésből az is. Jól van lehet nevetni, de ez részemről egy gesztus volt az alkotók felé, akik kiváló munkát végeztek.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.12. 15:21:28

" Kúrcsány Ferenc · 2008.06.12. 14:46:20
Schwarzenegger filmek melyek bővelkednek eszmei értékekben :D Lefosom a bokám... "

Bezony. Mindben volt tanulsag. Ne baszakodj Arnolddal, mert szarraver. :)

Perillustris 2008.06.12. 15:42:29

A mozi-elmeny meg mindig verhetetlen egy olyan filmnel, ahol igazan fontos a latvany es a hang. A Bourne-trilogia befejezo reszet mar a bemutato heteben megneztem.

Am ennyi penzert nem mennek minden heten moziba, foleg, hogy - ahogyan irtak tobben is - nincs annyi jo film, amit meg lehetne nezni. Legalabbis a plazakban, mert a Muveszben mindig talalok olyat, amit erdemes, raadasul klubkartyaval kedvezmenyt is lehet igenybe venni, igaz mara mar igy kozelit a jegy az ezres fele.


Persze az Art mozihalozat es bevasarlokozpontok mozijainak filmjei kozott keves az atfedes.

Egyebkent biztos vagyok benne, hogy fele ekkora jegyarak mellett sokkal tobben mennenek el moziba. Valamiert megsem erdekuk a forgalmazoknak ez...

cc 2008.06.12. 15:46:23

Hát azért szegény mozi tulajokat nem kell lesajnálni, nem keresnek ám rosszul még mindig, én az egyik multinál dolgozom, és pl már egy teülteti igazgató sem ladával jár... Amíg nem változik a helyzet addig nemigen fognak árat csökkenteni, és az nem mostanában lesz az igaz h hétköznap nagy bukta a dolgo de egyegy jó hétvégén nagyon szépet lehet kaszálni még így is. Csepel pedig a negativ rekorder volt a hálózatban, de a többi el tartja a tulajokat:)

cc 2008.06.12. 15:51:45

Szóval lehet ki kéne ám javítani azt a címet:) nagyon is vígan élnek a multik:) legalábbis a tulajok, és nem nagyon kell reménykedni árcsökkenésben:)

User1 2008.06.12. 16:05:37

Valamikor régen voltam egy plázamoziban. Istentelenül sok reklám, a nézőtéren egy csomó tahó. A filmek olyanok ma, hogy ingyen sem kellene, még azt az időt is sajnálnám, hogy letöltöm. Szinte az összes filmemet szabályosan vettem és veszem DVD-n, 1000 Ft. alatt is óriási a választék.

Van kivetítőm, házimozim, párszáz filmem, miért menjek moziba.

Perillustris 2008.06.12. 16:26:21

"még a jelenlegi magas jegyárak mellett is veszteségesen müködne a mozi, ha nem lenne a büfé"

habisty: a valasz a fenti soraidben rejlik. Olcsobb jegyar>>>tobb mozilatogato>>>nagyobb forgalom a bufeben.

Par eve a Corvin moziba a szerdai kedvezmenyes napon a kezdes elott mar nem lehetett jegyet kapni.

Hrr 2008.06.12. 22:19:36

A kismozikat akik olcsón tudtak volna vetíteni, úgy tették tönkre, hogy a premierfilmeket olyan áron adták amit nem lehetett kitermelni. Természetesen a multiplexekben részesedésük van, emiatt ott nem számít az ár. A másik lehetőségük, hogy egyáltalán nem adták oda. Ezt egy nagyobb Mo.-i város mozijának a fenntartója mondta nekem. Persze ők le tudták csökkenteni a kiadásokat, a város is beszállt, így megmaradtak. A város két multiplexe közül az egyik már be is zárt. Remélem a másik is szívni fog...

My-cream 2008.06.12. 23:22:26

Nálunk a mozi helyén most kínai bolt van.
Ahogy a város legjobb cukrászdája helyén is.

HáeS 2008.06.15. 22:26:41

Na most jöttünk haza a csepeli Cinema City utolsó előadásáról. Életem egyik legborzasztóbb moziélménye volt, pedig a film amit láttunk (8 tanú) nem volt rossz. Olyan hideg volt a teremben, hogy szabályosan remegtünk! Maximum egy jegesmedve vagy egy hóember érezte volna jól magát, ha a film nem lett volna olyan izgalmas, biztosan kijövünk róla.
Mennyivel jobb lett volna ezt inkább otthon, a kényelmes fotelból nézni az ingyen, torrenttel ingyen letöltve! :D

bloodhound v2.0 2008.06.18. 11:49:08

letöltés lófaszt, egy-két jegy áráért kapsz már jó filmeket is, eredetiben, tiszta lelkisimeret, miegymás.
süti beállítások módosítása