Amikor büdös a munka

2008.12.05. 13:00

A közmunka program lényegét sokféle módon meg lehetne fogalmazni. Nem csak azt segíti elő, hogy a segélyezettek körében élő emberek jobban éljenek, hanem elősegítené a társadalmi integrációjukat is. Hiszen az, aki megszokta, hogy évek óta nem jár dolgozni, nagyon nehezen illeszkedik vissza a normális munkarendbe, ami egy oda-vissza ható tényezővé válik. Az ilyen ember nehezebben fog munkát vállalni, és nehezebben állja meg a helyét, de éppen ezért a munkaadók nem is alkalmazzák őket, ha van helyette olyan jelentkező, aki éppen nem munkát keres, hanem munkát vált. Ezen kívül a közmunka révén több önkormányzati feladat megvalósítható. Ezt próbája most kivitelezni Dombóvár.

A siker azonban fél siker. Miközben egyesek örülnek, hogy az eddigi 25 ezer forint helyett már átlagosan 56 ezer forintot vihetnek haza, mások egyáltalán nem örülnek az ötletnek. Vannak, akik egyértelműen visszautasították, hogy részt vegyenek ilyen munkában. Pedig ezzel együtt a következő 12 hónapra lemondtak az előbb említett 25 ezer forintos segélyről is, mert aki a közmunkát nem vállalja el, annak ez sem jár. A következő 12 hónap után pedig komoly esélye van annak, hogy ez meghosszabbításra kerül.

Mi az oka, hogy többen nem vállalták a munkát? Szerintük a munka rangon aluli. Jó, nyilván nem irodai feladatokról van szó, de azért rangon alulinak érezni a munkát ilyen helyzetben nem éppen hiteles dolog. A munkák ebben az esetben nem is annyira szörnyűek, csak olyanok, amiket mások napról napra elvégeznek amúgy is. Ároktisztítás, járdaépítés, hulladékgyűjtés, illetve jelen helyzetben az önkormányzat épületének a felújítása. Akik a most felkínált munkákat alantasnak érzik, azok végig sem gondolják, hogy ők nincsenek abban a helyzetben, hogy nagy válogatást rendezzenek a jobbnál jobb állásajánlatok között. Jól látszik, hogy hiába a segítő kéz nyújtása, vannak, akiknek a munka mindig is büdös marad. Megkockáztatnám, hogy nekik teljesen mindegy, hogy mit ajánlanának fel, bármit visszautasítanának, ami a munka kategóriába besorolható.

Hozzá kell még tenni azt is, hogy a közmunka elutasításának egy másik oka lehet, az a biztosan létező dolog, hogy a segélyen lévő emberek egy része valójában nincs munka nélkül. Nekik nem büdös a munka, hanem a feketemunka mellett még jól jön az a 25 ezer forint, amit így még le lehet akasztani. Arról ne is beszéljünk, hogy bármilyen egyéb támogatás igénylése esetén a segély az tuti nyerő adat, miközben a munkabér létezése már akadály lehet egy-egy olyan igénylés esetében, ahol szigorúak a számok.

Egyet azonban biztosan kijelenthetünk. Az eddigi és a még sok helyen létező rendszer biztosan rossz. Egy olyan társadalomban, ahol az elvileg munka nélkül lézengő emberek visszautasítják a nekik felkínált állás, ott valami nincs rendben. Ezen nyomvonalon el lehetne indulni abba az irányba, hogy a társadalom még inkább kiszűrje azokat, akik számára a társadalom segítsége nem átmeneti megoldás, hanem életforma. Ellenkező esetben egyre többen lesznek azok, akik egy munka felajánlása esetén csupán annyit mondanak: köszönöm szépen, de nekem a munka az rangon aluli.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr84805780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.05. 14:05:03

Az én javaslatom a "védendő munkanélküli" mint fogalom bevezetése.

Kit/kiket tekintenénk a munkavállalói törvény és végrehajtási rendelete szociálisan munkanélkülinek?

Az a természetes személy, aki, vagy akinek háztartásában élő személy:

1. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 37/A § szerinti rendszeres szociális segélyben;
2. a Szoctv. 40-44. § szerinti ápolási díjban;
3. a Szoctv. 32/B-E § szerinti időskorúak járadékában;
4. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 19. § szerinti rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben, illetve
5. a Gyvt. 25. § szerinti otthonteremtési támogatásban részesült, a támogatás megállapításától számított 3 éven keresztül.
6. A Gyvt. 54. § szerinti nevelőszülő, hivatásos nevelőszülő aki saját háztartásában neveli a gondozásába elhelyezett átmeneti, vagy tartós nevelésbe vett gyermeket.

A jobb megértés érdekében fontos kiemelni két fogalmat:

* háztartás: az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége.
* közeli hozzátartozók: a Szoctv. 4. § (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott személyek.

Destroy 2008.12.05. 14:06:46

Majd az lesz, hogy ezek az emberek mennek rendkívüli szociális segélyt kérni 1-2 hónap múlva, mert nekik az jár. Esetleg besegít a témába néhány okoskodó is, akik szerint ezek az emberek túl kiszolgáltatottak voltak. Meglepődnék, ha most elkezdene megoldódni a kérdés.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.12.05. 14:09:27

Azért azok, akik most kerülnek utcára, technikusok, szakemberek, mérnökök, irodisták nem feltétlenül kell, hogy lelkesedjenek a szemétszedésért, árokásásért.

Mindjárt jönnek a cigányozók, jó mulatást!

béka perspektíva3g 2008.12.05. 14:09:36

de mégis miféle munkát szeretne az a réteg, akikről köztudomású, hogy alul iskolázottak? remélem egyre többször intenek be az ilyeneknek, aki nem dolgozik, ne is egyék...illene már felébredni, hogy ennyi embert nem lehet eltartani...további szigorításokat várok még!!!!3g8qdc

Mária 2008.12.05. 14:09:53

Ez egy hablaty!

Egy egész iparág épült már ebben a kurva országban arra, hogy a munkaképes lakosság komoly hányada munka nélkül van.

Ilyen tanácsadók, olyan programok, amolyan támogatások. Az úgynevezett "integrációs" programok keretének a nagy része pedig elmegy a sok ingyenélő menedzser, koordinátor, bété, káefté fenntartásának és működtetésének a költségére.

Nem projektek, koordinátorok, integrációs programok kellenek, hanem munkahelyek.

Mert attól, hogy ezeket a nyomorultakat időről időre beleveszik valamilyen programba, majd újra visszalökik őket a kilátástalanságba, attól legfeljebb az erre a bizniszre ráépült "iparág" haszonlesőinek lesz vastagabb a pénztárcája.

Gondoltátok volna, hogy ebben az országban meg lehet élni abból, hogy valaki "munkavállalási tanácsadó"???

Basszus, a munkanélkülieknek nem tanácsadásra, hanem munkahelyekre lenne szüksége!

Munkahelyek nélkül, ahol elhelyezkedhetnek, dughatják a seggükbe az okos tanácsokat!

Mária 2008.12.05. 14:10:48

Mondtam már, hogy az új dizájnnak köszönhetően nem lehet normálisan olvasni sem a bejegyzést, sem a hozzászólásokat?

movhu 2008.12.05. 14:12:24

szomorutojas · tojas.blog.hu 2008.12.05. 14:09:27
Elárulom, hogy itt nem a most utcára kerültekről van szó, mert ők nem segélyre kerültek, hanem más támogatásra. Itt azokat igyekeznek bevonni, akik már rég kivonták magukat a forgalomból.
Ja, és nem cigánykérdés, mert nem bőrszín alapján hívják be az embereket, hanem a papírszerű tények alapján.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.05. 14:13:24

Kiegészül a 7. ponttal, ami így hangzik:

7. a cigány kisebbséghez tartozik vagy odatartozását anyai ágon bizonyítani tudja


A 7. pont alapján megállapított védendő munkanélküliek alanyi jogon munkanélküliek és védendő fogyasztók is egyben.

Bit Rot 2008.12.05. 14:13:27

"Azért azok, akik most kerülnek utcára, technikusok, szakemberek, mérnökök, irodisták nem feltétlenül kell, hogy lelkesedjenek a szemétszedésért, árokásásért."

Nem lelkesedni lehet.
Nem elfogadni nem lehet.

Itt most nem WC-pucolásról van szó, az más lenne. Árokásás, pucolás, ezek még csak nem is nehéz fizikai munkák!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.05. 14:14:36

Ha nincs munkám, még a Mekibe is elmennék sült krumplit sütni ...

Biztos vagyok benne, hogy 1-2 hónap múlva ezek az emberek tüntetni fognak a "rasszista" önkormányzat ellen, aki elvette a segélyüket, és vissza is fogják kapni egy bocsánatkérő levél társaságában ...

dzsedi 2008.12.05. 14:17:33

Aki nem dolgozik és nem veszi fel a neki fizetésért felkínált munkát az dögöljön éhen, nehogy már segélyt kapjon. Én meg tarthasak otthon vadászpuskát, és nyugodt szívvel lőhessem agyon ha bejön a kertbe a büdös lopni.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.12.05. 14:20:26

munkahelyeket kellene teremteni,nem kommunista módon áll munkahelyeket csinálni,közmunkaprogram röhej,az államnak ebből semmi haszna nincs,aki nem akar így se fog dolgozni...ezzel inkább a feketézőket akarják kiszórni,tudják ,hogy nem mennek el közmunkára szépen megvonhatják a segélyt tőlük

HA SZÍVOD MINEK FÚJOD KI? 2008.12.05. 14:22:47

Akik a most felkínált munkákat alantasnak érzik, azok végig sem gondolják, hogy ők nincsenek abban a helyzetben, hogy nagy válogatást rendezzenek a jobbnál jobb állásajánlatok között.

na itt tévedtél az ilyen embereknek milliós kocsijuk van általában és nem tartoznak a magyar közösséghez(legalábbis Én nem sorolom oda)

pelydzs 2008.12.05. 14:24:09

Avraham NetJézus!
Kiba*ott nagy a postod a 7., ponttal!

Csak sajnos igaz!

Az igazság valószínűleg tényleg ott van, hogy ezek az emberek szépen elvannak a szürke/fekete zónában, és a segély úgymond a "szükséges plusz", mert úgy van, hogy nem kell érte semmit sem tenni.

A keményen cigányozós postok eddig még elmaradtak, de nem sokáig.
Amúgy valljuk be ez elég nagy probléma ebből a szempontból (is).
A "probléma" pedig (sajnos) valószínűleg egy jövőben elkövetkező "rendkívüli helyzet" (értsd: háború) keretében fog megoldódni ún. etnikai tisztogatás keretében. (Kemény dolog ezt így leírni, de aki egy kicsit is vágja a világtörténelmet, az vak, ha nem ért vele egyet...) :-(

Meer 2008.12.05. 14:25:09

blas 2008.12.05. 14:20:26

Szerintem igen is van haszna, mert ha más nem, akkor azt a 25 ezer forintot sem adják oda potyára...
De a lényeg nem ez. Ezáltal átszivároghat a köztudatba, hogy ingyen pénz nincs. Csak valaki az egyéb szociális juttatások területén is léphetne egy ilyet.

GatyaPityu 2008.12.05. 14:26:48

Ezek pontosan milyen végzettségű emberek voltak, akik visszautasították ezt a bizonyos közmunkát??

dzseki 2008.12.05. 14:34:12

Atro:

az átlag cirka a két általános :)

Z 2008.12.05. 14:35:02

Atro azt nem tudom ,de azt igen hogy a pénz az nagy úr , és kb. háromszorosát kapják meg így, tehát egyáltalán nem járnak rosszul...

Destroy 2008.12.05. 14:35:21

Kétség sem fér hozzá, hogy a segélyen lévők azért nem az a magasan kvalifikált és tettrekész csapat szoktak lenni. Ismertem olyat, aki ilyeneknél volt amolyan munkafelügyelő féle az önkormányzat részéről. Nem kevés baj volt azokkal sem, akik elmentek dolgozni.

szobatars 2008.12.05. 14:36:27

béka perspektíva3g 2008.12.05. 14:09:36
de mégis miféle munkát szeretne az a réteg, akikről köztudomású, hogy alul iskolázottak?

életemben talán kétszer láttam Maunika Shaut..az egyikben épp egy -aluliskolázott közölte, hogy ő havi 300.000 Ft alatt nem hajlandó dolgozni..szóval a válasz a kérdésedre: olyan munkát szeretne, amit legalább havi 300.000-el díjaznak (nettó)... Maunika "elfelejtette" megkérdezni, mit tesz azért, hogy ilyen munkát kapjon...

movhu 2008.12.05. 14:37:51

Ne felejtsük el, hogy az 56 és 25 ezer forint között nem az a különbség, hogy hová mész nyaralni, hanem az, hogy megélsz-e vagy sem. Ebből a nézőpontból nem kérdéses, hogy valaki elvállalja vagy sem. És ne felejtsük el azt sem, hogy nem kötelező örökre ott dolgozni. Talán ez ösztönzés lehet egy normális munkahely keresésére is.

Z 2008.12.05. 14:39:55

Egy általános orvos kb . 120-140 ezret kap kézhez. Az 50 ezer szerintem még mindig ajándék ilyen melóért, akinek nem kell , hát nem kell !

pelydzs 2008.12.05. 14:43:39

Vagy legyen a következő választási lehetőség:

a., munka
b., kötél
c., golyó

Z 2008.12.05. 14:49:06

pelydzs 2008.12.05. 14:43:39


A munkát ,tehát az A pontot húzd ki! Az túl embertelen és megalázó!!!:)

smidgen 2008.12.05. 14:49:20

"Egy általános orvos kb . 120-140 ezret kap kézhez."
na az orvosok is elmehetnek ám a pics@ba..
+ 20k-100k-200k hálapénz
+ 13. havi fizu
+ 2 havi fizu jutalomként a 2 db éves egészségügyi napon (Semmelweiss nem tom mi a másik)
+ 5-8 hét fizetett szabi

nehogy már sajnáljuk ezeket a béna, gerinctelen férgeket; akik ha elb@sznak valamit, tagadnak végletekig

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 14:50:13

Olyan nincs, hogy munkanelkuli vagyok es nem fogadok el egy allast. Ha meg tudom csinalni es nicns mas, akkor megcsinalom. Egyebkent is ilyen esetekben altalaban a munkaado rugalmas az allasinterjukkal kapcsolatban.
Masik oldalrol, ha munkaado lennek es valasztanom kene ket "egyforma" munkavallalo kozul, nem azt valasztanam, aki az elozo fel evet munkanelkulisegelyen toltotte, hanem azt, aki dolgozott. Barmit. Mert ez mar elarul valamit a mentalitasrol, hozzaallasrol.

hajvé 2008.12.05. 14:50:17

Hülye lenne elmenni dolgozni, kap segélyt, mindenféle támogatást, rezsi stb. purgyékért nem fizet az iskolába, ha jár egyáltalán. Mi meg szépen dolgozunk, adózunk, hogy eltartsuk őket.
Na ki a hülye?

Anyádat 2008.12.05. 14:50:31

valószínűleg nem a 8 általánososak utasították el, hanem a képzettebbek.
Bocs, de én is inkább éhendöglök, de diplomával (vagy érettségivel) nem megyek el szemetet szedni.nem azért tanultam.

DArchAngel 2008.12.05. 14:50:48

A baj tényleg az, hogy lehet választani...
Ne lehessen. A munkaügyi ellenőrök pedig vizsgálgassák csak azokat, akik nem akarnak dolgozni!

movhu 2008.12.05. 14:52:37

Szerintem meg valószínűleg pont nem a magasabban képzettek utasították vissza, mert ők ott sem voltak. Meg lehet nézni, hogy a segélyen(és nem az álláskeresési támogatáson) lévők között milyen a képzettségi arány.

Z 2008.12.05. 14:53:05

smidgen 2008.12.05. 14:49:20

Szerintem te ezt nem gondoltad komolyan. Csak a negyedét kellene megtanulnod (ha egyáltalán alkalmas vagy rá), attól is kiborulna az érzékeny idegrendszered... (nem vagyok orvos)

Anyádat 2008.12.05. 14:54:56

movhu.
csodálkoznál, de pl. kelet magyarországon igen nagy a képzettek aránya!!!
rengeteg diplomás is van.
és bebaszna ha diplomásként szemetet kellene szedni.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 14:55:26

Anyádat 2008.12.05. 14:50:31

Pedig dehogynem! :) Csak addig van nagy pofaja az embernek, amig suliban van, meg amig van munkaja.

Z 2008.12.05. 14:57:29

Anyádat 2008.12.05. 14:54:56

Ha nincs munka ,akkor miből akar pénzt keresni???? Ha talál más munkát ,akkor természetesen csinálja azt...

Bango Joco · http://www.lljunior.hu 2008.12.05. 14:58:03

Mocskoss náci magyarok inkább a saját szarotokat üssétek!!!!!!

A cigányember nem fog uccát söpörni mert a cigány az nem uccaseprő nép!!!!!

Sok köztüka fönök, csak nem veszik fel öket!!!!!!!!!!!
inkább erröl ugassatok!!!!!!

movhu 2008.12.05. 14:58:06

Akkor lássátok, 2007-es adatok:

Rendszeres szociális segélyen lévők száma: 185.000

Ebből diplomás:
1,4%

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:00:12

Z 2008.12.05. 14:53:05

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy azert, mert valaki elvegezte az orvosit, mar okosabb is mindenkinel, meg tajekozottabb minden temaban. Sot ezt meg az orvosok nagyresze is elhiszi. Gondolom mindenki talalkozott mar segghulye dokival. Es most ne az agysebesz foorvossal peldalozzunk, hanem nezzuk meg a tobbseget kitevo haziorvosokat. Nagyon sok koztuk a szuklatokoru, ostoba alak. De talalkoztam mar korhazi orvossal (nem emlekszem a szakteruletere), aki meg akarta nekem magyarazni, hogy a kornyezetvedelem (en bloc) egy baromsag. Mondtam, hogy az orvoslas is baromsag. Nezett ram hulyen.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.05. 15:00:18

Bango

Te is egy főnök vagy igaz, rétinigger? Te vagy a rétiniggerek törzsfőnöke :-D

Z 2008.12.05. 15:00:24

movhu · mover.blog.hu 2008.12.05. 14:58:06

Majd jön erre a magyarázat ,hogy a sok diplomás pofátlanul elveszi a munkát a többi embertől!:)

movhu 2008.12.05. 15:00:30

Bango Joco · www.lljunior.hu 2008.12.05. 14:58:03
Mér bocsánat, de én speciel nem cigányoztam, nem is akarom a problémát ilyen módon elkülöníteni. Olyanokról van szó, akik nem vállalták el a munkát, függetlenül attól, hogy eszkimók vagy bantu négerek.

Anyádat 2008.12.05. 15:00:37

ez nem így működik emberkék.
én már olyanról is hallottam hogy öngyilkos lett mert nem talált MEGFELELŐ munkát a tanár.
pedig annak talán nem szemetet kellett volna szednie.
az meg hogy ki mit tud egyáltalán elvállani sok mindentől függ.

mondjuk nagyon jó lenne ha az ilyen médiába bedobott velőscsont hírhez tényleg odaírták volna milyen végzettségűek ezek az emberek.
bár elvileg egy segélyezettnek max 1 iskolaszinttel alacsonyabb munkát lehet ajánlani.

Z 2008.12.05. 15:02:36

Ahmet 2008.12.05. 15:00:12

Én spec arra 6 év egyetemre gondoltam ! És igen nem vagyunk egyformák ,az anyázók nagyobb része nem tudná elvégezni.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:04:43

Anyádat 2008.12.05. 15:00:37
"ez nem így működik emberkék.
én már olyanról is hallottam hogy öngyilkos lett mert nem talált MEGFELELŐ munkát a tanár."

Erre most mit mondjak? Termeszetes szelekcio?
En ket diplomaval csinaltam alja munkakat, amig nem talaltam normalisat. Nem esett le a gyuru az ujjamrol.

Z 2008.12.05. 15:05:19

"öngyilkos lett mert nem talált MEGFELELŐ munkát a tanár,pedig annak talán nem szemetet kellett volna szednie"
Én hülye meg társadalmi munkában ingyé szedtem szemetet az utcánkban. És még mindig élek!:)

Kriszi · http://tavmunkasno.blog.hu 2008.12.05. 15:06:30

Tudjátok, én dolgoztam szerelvényboltban diploma után - munkanélküliről ez adódott. Huszonnégy éves voltam, negyvenöt kiló, szőke, szemüveges nő. Bölcsészdiplomával, két nyelvvizsgával. Egy: körberöhögtek a vevők, mit akarok én itt? Kettő: a második hónap után éreztem, ahogy csúszok lefelé - hajnalban kelve kibattyogni a világ végére, munkaidő, aztán ugyanannyit talpalni-buszozni haza, már majdnem este van, hullafáradt vagyok, eztán jöhetett a háztartás, ügyintézés, evés és társai, és mindezek után az önképzés illetve a tudás szinten tartása. Még jó, hogy családom nem volt. Nagy nehezen elkeveredtem végül egy állásinterjúra, ahol mélyen kellett hallgatni a szerelvényboltos melóról, az nem gyakorlat a szakmában, sőt nem jobb a munkanélküliségnél, hogy nem találtam jobbat... ennyit erről, ma már nehezebben lennék olyan kétségbeesett, hogy akár egy ilyet is elvállaljak. Lenne egy csomó más ötletem helyette. Szóval egy icipicit még azt is megértem, aki nem vállalja el - persze ha aránylag magasabban képzett. Mert akkor NEM könnyíti meg sem az integrációt, sem az új állás megtalálását, sem semmit, hiszen a szellemi munkához képest az árokásás ég és föld (hehe, majdnem szó szerint).

Akitlosz 2008.12.05. 15:08:44

Kérdezem a szerzőt, meg az olvasókat, hogy elvállalnának-e egy állást havi átlagosan 56 000 forintért?

Nem ha így meg úgy, hanem IGEN vagy NEM?

Én a nem válaszokra fogadnék inkább.

Innentől kezdve meg miért van valaki felháborodva olyasmin, hogy más emberek nem teszik meg azt, amire ő maga sem hajlandó?

Az emberek nem azért mennek el dolgozni, mert nagyon unatkoznak, hanem mert szeretnének megélni XXI. századi módon a munkájukért kapott pénzből. Havi 56 000 forintból ez nem lehetséges, élelmiszerre sem elég. Értelmetlen olyan munkát elvállalni, amelyik semmennyiben sem segíti elő az egyén boldogulását.

Nem nevezném "segítő kéznek" azt ha valaki 2008-ban egy havi munkáért 56 000 forintot akar fizetni.

Azoktól elnézést kérek, akik havi 56 000 forintért dolgoznak. Miből telik netre?

Állítólag piachgazdaság van, úgyhohy nagyon örülök neki, hogy a munkavállalók többre tartják munkájukat havi 56 000 forintnál. :-)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:09:04

Z 2008.12.05. 15:02:36

Az anyazok nagy resze egy ruhatar-konyvtar szakot se tudna elvegezni, ettol fuggetlenul ami az egeszsegugyben van, az leginkabb a zavarosban halaszas tipikus peldaja.
Minden orvos egyetert abban, hogy szar a helyzet. Minden part egyetert abban, hogy szar a helyzet. Sot, minden ember egyetert. Ez roppant ritka ebben az orszagban. Megis akarmit akarnak valtoztatni, az eu dolgozok egybol osszezarnak. Egy megoldasi javaslatot fogadnanak el: fizetesemeles, minden mas erintetlen. Nem gyanus ez?
Az orvosi fizetes megalazo, de a halapenz is az.

Lobster1978 2008.12.05. 15:11:29

Amikor munkanélkülin voltam ugyanúgy mentem bolti eladónak, mint búzát idegenelni. Nem derogált az alapmeló, pedig előtte is irodában és azóta is ott dolgozok (IT). Szart nem pucoltam volna, de nem a méltatlansága miatt, hanem mert tartok a fertőzésektől... De ha nem nyár lett volna éppen, akkor nem búzázni hanem havat lapátolni is mentem volna. Pedig én sem hólapátolónak tanultam évekig :)

Z 2008.12.05. 15:12:12

Akitlosz 2008.12.05. 15:08:44

A munkát nem volt kötelező elvállalni! Az fogadta el ,akinek kellett az 50ezer. Aki többre becsülte magát ,annak biztos volt más tartaléka is, a 20 ezerre sem szorult rá....

Brix 2008.12.05. 15:12:45

akinek hosszu evek munkaviszonya van a hata mogott, magasan kvalifikalt ember az miert is ne vehetne igenybe 6-9 honapig allaskeresesi tamogatast? Elotte mar milliokat befizetett jarulekot es adot -nyilvan nem lehet elkuldeni krampacsolni. Van viszont egy reteg aki mar 20 eve keruli a munkat mivel csak minimal-
beres munkat talalna az meg nagyon nem erne meg napi 8 ora netto 56 ezerert. Kelet Magyarorszagon van ahol a falvakban a 45 ev felettiek 80%-a rokkantnyugdijas. A fitalok meg munkanelkuli vagy szocialis segelyen vannak mellette meg seftelnek es 100x jobban kijonnek mint ha minimalberen dolgoznanak. A ciganyok meg ugy elnek meg hogy a masik gyermeket a nevukre veszik igy havi tobb szazezer bevetelt tudnak realizalni. Persze nem lehet teljesen ezeket az embereket sem elitelni, a rendszer tette oket ilyenne Ebben az orszagban ahol nem tanitottak meg az embereket hogyan kell a kapitalizmusban magukat menedzselni mindenki segelybol akar megelni. Oriasi az elkeseredes hiszen mar nem hisznek onmagukban, piackepes szakmajuk nincs nyelvet nem beszelnek. Amelyik meg vallalkozni akar azt meg megfolytjak az adok es a burokracia

Anyádat 2008.12.05. 15:13:21

biztos megvolt rá az oka, nem egyből lett öngyilkos amúgy.nem szemetet kellett szednie, valszeg olyan megalázó körülmények voltak, fene tudja.

mindenesetre az sem igazi diplomás aki lealázza magát,mert mondani könnyű ám a nagy szavakat, de naponta benne élni más.
az is más hogy társdalmi munkában hébe hóba a kollégákkal, vagy szomszédokkal szedsz szemetet, persze én is csináltam , de nem ebből éltem.
naponta megélni belőle mert ennyire lealáz a társadalom, na az már igen komoly lelki válságot okozhat.

főleg ha megnézed ezt a szemét országt, hogy akik lopnak-csalnak-hazudoznak és nem értenek máshoz (képviselők pl) hogyan élnek, és mennyit tesznek zsebre,
téged meg a diplomáddal emberszámba sem vesznek.
na ez egy rosszabb hangulatú estén simán öngyilkossággal végződhet.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:13:34

Akitlosz 2008.12.05. 15:08:44

Amennyiben nincs mas, elvallalnam. De keresnek kozben mast. Mert ha nem is tudok belole megelni, de a tartalekaim felelesevel egyutt ki lehet huzni a kovetkezo allasig, mig 25 eFt segellyel nem biztos. 0 Ft havi bevetellel meg szinte biztos, hogy nem.

movhu 2008.12.05. 15:13:50

OFF:
Az egészségügyről írtam:
mover.blog.hu/2008/11/20/az_egeszseg_penzkerdes
Tudjátok mi az érdekes? A nőnek adni illik 60.000 forintot az orvosnak, mint hálapénz, amit utána "anyasági segély" címén megkap az államtól. Ennyi erővel rögtön oda is mehetne, és még tiszteségesebb is lenne a kép.
ON:
Elárulom, hogy a fent említett összegért nagyon sok ember dolgozik ebben az országban. Szóval hiába kevés, ez ennyi. És képzeljétek el, hogy sokan élnek tényleg 2*minimálbér-ből...

Lobster1978 2008.12.05. 15:13:59

Jah és igen, a boltban 60K-t kaptam, a búzáért még annyit sem... Persze nem életcél hogy ott ragadjon az ember, de nem otthon henyéltem, hanem kerestem közben a jobb lehetőséget. És találtam is.

Rwindx 2008.12.05. 15:14:19

Kriszi:
"ennyit erről, ma már nehezebben lennék olyan kétségbeesett, hogy akár egy ilyet is elvállaljak. Lenne egy csomó más ötletem helyette."

Az utolsó mondat a lényeg. Valakinek nincs más ötlete helyette.

Anyádat 2008.12.05. 15:17:53

movhu,
nem érted, éppen azért csak enniy mert mindenki eladja magát.
ezért vagyunk olcsók.
ahelyett hogy saját gazdaságot építenénk büszkén,
eladják az embereket ócsón a kulföldieknek ...

Rwindx 2008.12.05. 15:20:21

Akitlosz:
"Kérdezem a szerzőt, meg az olvasókat, hogy elvállalnának-e egy állást havi átlagosan 56 000 forintért?"

Akkor én válaszolok úgy hogy mérnök vagyok és cégtulajdonos. Ha 0 Ft jövedelmem lenne, nem látnék semmi más reális kiutat, tartalékaim nem lennének, elvállalnám az állást természetesen. Azaz: IGEN

Aki azt mondja NEM, az vagy hazudik, vagy bűnöző, vagy nincsenek életösztönei.

Lehetetlen 2008.12.05. 15:20:44

Sajnálatos,de felzárkóztunk azon országok közzé ahol csak import van.Ami annyit tesz hogy nem termelünk,gyártunk csak vásárolunk.Rengeteg vállalkozás ezen termékek értékesítésével foglalkozik.Az elmúlt 18 évben alap szakmunkás képzést kellet volna ösztönözni szerintem,nagyobb lett volna az ország lehetősége.Sajnálom a rengeteg képzet-túlképzett és agyon biztatott embert.A segélyek kevesebbek lesznek,mert nem lehet többet a melósról lehúzni.A Híperek,Multik dőzsölnek rajtunk,a Bankok még jobban hűlyitenek,a cégek megszorító intézkedéseket csinálnak.Havi netto 80ezer-150ezer ft közt kereső,majd munkanélküli a segélyért még dolgozon közmunkán,vagy átképzéssel tanuljon?
Ez 1 elcseszett rendszer,40 felett már nem alkalmaznak mert rafkos vagy a fiatal "fönököcskének".

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:21:33

Anyádat 2008.12.05. 15:13:21

Nem okozott lelki torest. Es mivel az alja munkat is rendesen megcsinaltam, a munkaadoim probaltak ott segiteni, ahol tudnak. (Beajanlottak jobb helyre) A jobb hely meg mindig nem volt erettsegi szintu se, de akkor azt csinaltam. Kozben eltelt fel ev, es talaltam irodai munkat. Ez se fizet halalra. Momentan a baratnom adatokat visz szamitogepre ket diplomaval, harom idegennyelvvel, minimalberert. Hozzatartozik az igazsaghoz, hogy mindezt nem Magyarorszagon. Azert azt meg hozzatennem, hogy NEM, ITT SEM LEHET megelni a minimalberbol.

Hajvé 2008.12.05. 15:23:04

A cigány nem söpörhet utcát, miért?
Csak arra jó, hogy a segélyért tarháljon?

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.05. 15:23:36

rwindx: kötve hiszem, hogy elvállalnál egy olyan munkát, aminek a béréből még az ennivalódat sem tudnád fedezni, nem beszélve rezsiről és egyebekről.

Z 2008.12.05. 15:24:00

Lehetetlen 2008.12.05. 15:20:44

EZ egy blöff! A sok szakmunkás mit gyártana???? Kinek gyártana? Miből gyártana? Leginkább mennyiért gyártana?

azallamenvagyok 2008.12.05. 15:26:17

diplomás vagyok, de ha munkanélkül maradnék, a hosszútávú munkanélküliség helyett ideiglenesen bármilyen szart elvállalnék, amit fizikailag bírok...

sőt, átmenetileg még élvezném is azt, hogy annyi a felelősségem, hogy maradt-e avar a Petőfi utcában :)))

közben persze munkát keresnék.

nem azért csinálnám így, mert nem találok jobbat, stb, csak tudom, hogy amíg a jobbat keresem, és nem vállalok be mást, akkor bedepizek az ürességtől, ez meg legalább elvonja a figyelmet:)

és a munka nemesít :)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:26:19

szilárdan... · www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.12.05. 15:23:36

Ja, 56.000-bol hany kilo kenyer jon ki, meg 0-bol hany kilo. A masodikra pontos szamot tudok mondani.
Ha egy par mindket tagja keres ennyit, es nincs lakber/torlesztoreszlet, akkor ki lehet jonni. Megtakaritani, stb. nem lehet, de par honapot vegetalni igen.

Rwindx 2008.12.05. 15:26:30

szilárdan:
Azaz szerinted 0 Ft-ből könyebben kijönnék mint 56000Ft-ból?

Érdekes, nekem máshogy jött ki.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.12.05. 15:27:04

Akitlosz:
IGEN, el. Sőt el is válalltam. Minimálbérért tanítottam nyelviskolában (ennyire voltam bejelentve és annyi órát is kaptam, hogy pont fedezte a minimálbért). Közben fordítottam, magántanítványokat kerestem (és találtam). De hálásan elfogadtam a minimálbéres állást, mert abból pont ki tudtam fizetni a lakbéremet.

Lehetetlen 2008.12.05. 15:29:36

Z

Pont amit a Kínai.
Annyi külömbségel hogy nem szabadot volna beengedni.
Annyi gyárja volt az országnak hogy minden kinek lenne munkája.
Anglia-Francia,Spanyol,Olasz mind megél,mert vannak gyárak amik a napi szükségleteket ellátják.
Nálunk egyszerűbb volt eladni mert kell az ismeretlen szemét!

Grafogirl 2008.12.05. 15:30:07

Kedves blog író! Tény van akinek büdös a munka! De úgy látszik nem jártál még vidéki kisvárosokban, falvakban! Rengeteg ember feketén dolgozik, mert nem jelentik be a munkáltatók!De a bérletet sem fizetik ki, még akkor sem ha be vagy jelentve! 40 km-es bérlet ára kb. épp a segélyt teszi ki! Nemcsak a "büdös a munkáról" kellene írni! Hanem büdös adót fizetni a munkáltatónak! Az építőíparban meg merik azt tenni, hogy Észak-magyarországról naponta megy fel kisbusz cigányokkal- nem cigányokkal egyetemben. Senki sincs bejelentve! aki dolgozni akar beszáll a benzinbe és felviszik kocsival! a napi munkaidő 14 óra! Szóval Ne csak az egyik oldalt nézd! Meg kéne büntetni az összes adókerülő munkaerőt aki éhbérért dolgoztatja az embereket! Nem adják ki a szabadságokat, nem fizetnek semmit!

movhu 2008.12.05. 15:31:16

Anyádat 2008.12.05. 15:17:53
Igen, de mindenki eladja magát. Pontosan annyiért, amennyit a piac kínál. Ugyanis hiába tudom, hogy a nagyon jó fizetésem ellenére kicsit nyugatabbra sokszorosát keresném, itt vagyok, tehát itt kell eladni a munkámat. Itt pedig ennyit ér. Ugyanaz, mint a lakás. Egy 50-100 milliós budai ingatlan egy kis szabolcsi faluban századát érné, ha ott épült volna.
Amúgy több vidéki családot ismerek, ahol tényleg két minimábéres fizetés van. Nyaralás és plusz esetleg akkor jöhet szóba, ha kicsit fusiznak. De megélnek belőle. Nyilván más embereknek mást és mást jelent, hogy mi az, hogy megélhetés.
Ismerek olyat, aki azt mondta, hogy neki a megélhetésbe bele tartozik a bejárónője is. Nyilván nincs egyedül.

movhu 2008.12.05. 15:32:46

Grafogirl 2008.12.05. 15:30:07
Tökéletesen igazad van de most nem ez volt a téma. Írtam már erről a jelenségről és részleteiről is.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.05. 15:33:11

Ahmet: azért azt is vedd figyelembe, hogy nem csak enni kell ahhoz, hogy a munkát el tudd végezni! (mellesleg itt korábban még arról volt szó, hogy valami 24000Ft/hó körüli segélyért kellene dolgozni)

Z 2008.12.05. 15:33:41

Lehetetlen 2008.12.05. 15:29:36
Ezen még filózz picit. Parasztvakításnak jó ,de az élet ennél kegyetlenebb. Ha a magyar szakmunkás is hajlandó lesz kínai bérért dolgozni ,vagy valami olyat előállítani ,ami világszerte egyedi, akkor húzna ki minket a szarból.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.05. 15:34:07

Rwindx: lásd még feketemunka, kéregetés, stb.

Asidotus 2008.12.05. 15:36:42

Hát, nem tudom. Jómagam töritanár végzettségű vagyok, jelenleg egy üzemben dolgozok, gépkezelőként. 100 ezret csak sok túlórával keresek meg, de nem tudom, mit tennék, ha csak 56 ezer Ft-os állást találnék. Elgondolkodnék a bűn útján, inkább, mint hogy megalázzam magam, mert 56 ezer Ft-ért ma embert Magyarországon dolgoztatni, az megalázás.

GuMiSZu 2008.12.05. 15:37:22

Na, én mérnök vagyok, melózom, de ha nem találnék állást esetleg, akkor biztos elmennék közmunkára is, mert ha családod van akkor a plusz 20-30E azért nem mindegy...
egyébként ha egy multinál dolgozol normális pozicióban, az sem marha jó dolog (max pénzben) de nem a hosszú élet titka.
Összegezve: aki nem vállalja el (nem egészségügyi okból!!) az mehet levesbe nuku zseton!!!
pont

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:37:44

szilárdan... · www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.12.05. 15:33:11

A cikk temaja, hogy 25 eFt segely helyett 56 eFt munkaber kozmunkaert. Azert nem artana elolvasni, hogy mirol megy a vita.

Sofian 2008.12.05. 15:39:36

Mondjuk ott kéne kezdeni, hogy azon munkákhoz, melyhez elegendő egy középfokú végzettség ne kössék ki a diploma szükségességét. Jó tudom...a bölcsészeknek is kell valami...

Z 2008.12.05. 15:39:52

Tegyük hozzá ,hogy ez egy segítség az államtól ,mert a semmi helyett biztosít valamit. A világ nem egy szép hely ,nincs mindenkinek munkája + meg magas bére. Ez van.

Rwindx 2008.12.05. 15:41:17

szilárdan:
A fekete munka benne van az egyéb lehetőségek között, amiket kizártam Tehát az itt nem focizik. Egyébként meg tőlem mehet feketemunkázni az emberünk ha így él meg, de akkor szvsz segély helyett lófaszt a seggébe. A többit meg számolja el a munkafelügyelettel és az APEH-el.

A kéregetés viszont nálam nem alternatívája a munkának.
Tehát ha felajánlanak egy munkát ami szar és alig fizet, és akár kéregethetek, nem gondolkodom azon hogy melyiket válasszam. Aki meg a kéregetést választja a munka helyett, annak is lófaszt a seggébe, nem szociális segélyt.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.05. 15:45:25

Csak hát ugye ott a baj, hogy nem szajkózták eleget ebben az országban azt, hogy termelni, gyártani, előállítani. Így a kis országunkban az ilyen munkáért ilyen pénz jár.

Ha a kereskedelem helyett a reálgazdaságot fejlesztették volna nem így állnánk.

GatyaPityu 2008.12.05. 15:46:20

Tartok tőle én is, hogy olyan emberek mondtak nemet a közmunkára, akik amúgy másra nem alkalmasak, mert a nevüket is csak nagy nehézségek árán tudják leírni. (Mint amikor az áramütést túlélő ubitolvaj panaszkodott az újásgírónak, hogy ő nem mehet dolgozni olyan "íróasztali" munkára mert nem veszik fel, erre megkérdezte a riporter, hogy mégis milyen végzettsége van, majd emberünk azt válaszolta, hogy nem fejezte be az általánost...) Na, EZEK tényleg jobb, ha befogják a szájukat és csendben vannak.
Viszont egy magasan képzett érettségivel, szakmával (ne adj' Isten diplomával) rendelkező álláskeresőre nem lehet rátukmálni a közmunkát.
Sőt, a törvény előírja, hogy végzettségtől függően milyen munkát ajánlhatnak fel egy diplomásnak, és egyáltalán nem kötelező elvállalni az utcaseprést.

GatyaPityu 2008.12.05. 15:47:51

Egyébként nem is nagyon veszik fel a betöltendő állás szempontjából erősen túlképzett embereket. Hogy miét? A válasz egyszerű, mert úgyis le fog lépni az illető, márpedig a cégnek az az előnyösebb, ha olyan munkavállalót alkalmaz, aki hosszútávon akar az adott pozícióban dolgozni, nem pedig valami néhány hónapos szükségmegoldásként.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.12.05. 15:48:33

Egyébként mit akarnak?Amit a ma is létező és minden településen jelen lévő "közhasznúsok" egyik nap kiásnak azt majd a közmunkaprogramosok másnap beássák?Ettől majd be tud illeszkedni a munkások táborába?Szart.Nincs hova beilleszkedni.Ide MUNKAHELY kell.Ami munkát/pénzt/"biztonságot" ad az embernek és bevételt az államnak.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:49:17

Atro · keresemaparom.freeweb.hu 2008.12.05. 15:46:20
Valaki utananezett itt, 1,4% a diplomasok aranya a segelyen levok kozt. Azt hiszem, hogy ennyi pont eleg, hogy iranyitsa a szemetszedok munkajat. Mert az is lehet kozmunka.

eax_ 2008.12.05. 15:50:41

Jo, azert a bolcseszdiplomat ne hivjuk mar annak, vagy legalabbis jol lathatoan kulonboztessuk meg a valodiaktol.

Z 2008.12.05. 15:51:18

blas 2008.12.05. 15:48:33
Képzetlen ember munkabérként sem kapna sokkal többet.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.12.05. 15:58:37

blas 2008.12.05. 15:48:33
Ez egy munkahely, amit olyanokkal akarnak feltolteni, akik csak lebecolnak. Vagy van valaki, aki ugy gondolja, hogy olyan tisztak a varosaink, annyi a gondozott park, hogy mar fizetni kellene valakinek, hogy szemeteljen?

MaFa 2008.12.05. 15:59:40

""
"Egy általános orvos kb . 120-140 ezret kap kézhez."
na az orvosok is elmehetnek ám a pics@ba..
+ 20k-100k-200k hálapénz
+ 13. havi fizu
+ 2 havi fizu jutalomként a 2 db éves egészségügyi napon (Semmelweiss nem tom mi a másik)
+ 5-8 hét fizetett szabi
""

Sztem ezzel a "jólértesülséggel" ne vágj fel, mert hamar hülyének héznek :-))

Én meg azt hallottam, hogy minden péknek jár 500k hőpótlék, meg havi 850k kézmosószerre.

barom.

trey82 2008.12.05. 16:03:11

"Kedves blog író! Tény van akinek büdös a munka! De úgy látszik nem jártál még vidéki kisvárosokban, falvakban! Rengeteg ember feketén dolgozik, mert nem jelentik be a munkáltatók!De a bérletet sem fizetik ki, még akkor sem ha be vagy jelentve! 40 km-es bérlet ára kb. épp a segélyt teszi ki! Nemcsak a "büdös a munkáról" kellene írni! Hanem büdös adót fizetni a munkáltatónak! Az építőíparban meg merik azt tenni, hogy Észak-magyarországról naponta megy fel kisbusz cigányokkal- nem cigányokkal egyetemben. Senki sincs bejelentve! aki dolgozni akar beszáll a benzinbe és felviszik kocsival! a napi munkaidő 14 óra! Szóval Ne csak az egyik oldalt nézd! Meg kéne büntetni az összes adókerülő munkaerőt aki éhbérért dolgoztatja az embereket! Nem adják ki a szabadságokat, nem fizetnek semmit! "


igen, erre mondta egyszer egy fejes az APEH-ben a kormánynak hogy "hát mi kimehetünk munkaügyi ellenőrökkel az összes építkezésre, dehogy akkor ott abban a pillanatban leállna a magyar gazdaság az is biztos..."


szóval azért ez nem egyszerű.


a kormányt csak a saját bevétele érdekli, nem a törvényesség - emiatt a becsületes adófizetők színvak, nem kicsit.


másfelől ha elkezdessz fehéríteni, elég sok "káros mellékhatás lesz", hisz a mostani adóterhek túl magasak... ez egy ördögi kör amiből ki kéne törni.


ki lehetne, ha pl én lennék a miniszterelnök :)

én nem sokat drámáznék az ingyenélő eltartottak problémáival...

dzsindzsa 2008.12.05. 16:04:05

az 56ezer az arra jo, hogy ne halj ehen amig talalsz normalis munkat. Ez nem elkotelezettseg a reszedrol, csak segitseg neked.

Szerintem nem baj ha visszautasitja valaki, de a BUDOS ELETBEN TOBBET NE VARJON SEGITSEGET. Ilyen egyszeru. Ja, es automatikus Apeh vizsgalat.

2008.12.05. 16:06:19

Nagyjából végigolvastam a kommenteket, és furcsa, hogy mindenről esik szó, csak a post témájáról nem, vagy alig. Az említett anomália az, hogy vannak olyanok, akiknek nem kell az 56 ezer közmunkáért. Aminek két oka lehet: 1. van valamilyen feketemunkája, ami valszeg jobban fizet, 2. kurvára nem akar dolgozni, hanem a semmiért szeretne pénzt kapni. 25 segély, pártízezer a gyerekek után, párezer önkormányzati segély, ingyen tüzelő, étel stb, és máris jobban jön ki, mintha dolgozik az 56-ért. Az elsővel az a baj, hogy torz statisztikát eredményeznek a munkanélküliségről és kárt okoznak a feketumkával az államnak, a többi adófizetőnek (mondjuk ez főleg a munkaadók sara). A második csoport egyszerűen antiszociális, megélhetési parazita, akiket erővel kéne dologra bírni, mert a hozzáállásuk nem csupán az aktuális helyzetben káros, hanem több generációt nevel rá a kiskapuk kijátszására, az ingyenélésre, amit végeredményben az fizet meg, aki járulékot fizet. Mert az egyre többet fizet és egyre kevesebbet kap vissza belőle. Az teljes félrebeszélés, hogy a melótlan mérnököknak kéne elfogadni az utcaseprést, tudjuk, hogy nem erről van szó, és vállalva a rasszizmus vádját, tudjuk, hogy kikről van szó.
Egyébiránt én magam friss bölcsészdiplomával, nyelvvizsgával trógeroltam bútorboltban, pizzát hordtam és bolti eladóskodtam suli után, mert más nem volt, a pénz meg kellett. Úgyhogy menjen a sóhivatalba, akinek büdös a gány meló, kell a pénz, vagy nem? Ha nem kell, akkor meg egyáltalán ne kelljen, még a segílyke se.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.05. 16:07:31

MaFa

Te is egy zseni lehetsz az előbbi hozzászólásoddal....Nyilván minden orvos kap hálapénzt főleg a patológusok, labororvosok stb.

Szerintem ne itt vágj fel az eü ismereteiddel hanem a tótaw blogjában ott még pajzsra is emelnek egy ilyenért.

Budahházi 2008.12.05. 16:25:37

EMBEREK!
LÁZADJATOK!
MINDEN A HAZAÁRULÓ GYURCSÁNY MIATT VAN!
TÖNKRETESZI HAZÁNKAT, ELVESZI AZ EMBEREK MEGÉLHETÉSÉT!
TALPRA MAGYAR, NE LEGYETEK BIRKÁK, NE HAGYJÁTOK MAGATOKAT MEGALÁZNI, ÉHHALÁLRA ÍTÉLNI!
EZEKNEK NE DOLGOZZATOK, INKÁBB LÁZADJATOK FEL ÉS CSINÁLJUK MEG A MAGYAROK ORSZÁGÁT VÉGRE!

Ez vagyok 2008.12.05. 16:48:04

Persze, hogy nem vállalják a munkát, hiszen megszokták, hogy munka nélkül is pénzt kapnak. Maximum gyerekeket szülnek, hisz az is sok pénzt hoz a házhoz. De nem a gyerekekre költik, viszik a kocsmába piát venni és a boltban főleg csokoládéra költik, nem alapvető élelmiszerekre. Persze, hogy ezután a képmutató kéregetés következhet a szomszédoktól és ismerősöktől, kik jobban keresnek és jobban beosztják a pénzt. Azért is pénzt kapnak, ha elviszik a gyereket óvodába, iskolába.
Jó lenne, ha ugyanilyen módon meg tudnám szokni, mint ők a könnyen jött pénzt és könnyedén elsiklanék afölött, hogy rengeteg adóbefizetésünket többek között ebbe a feneketlen zsákba is öntik kedves "jólgazdálkodó" politikusaink.

Ez vagyok 2008.12.05. 16:51:03

Budahházi
Hajrá! Jól néznénk ki, ha az ingyenélők csinálnák meg a magyarok országát!

AS_Pauly 2008.12.06. 16:24:58

Én meg azt a hozzáállást nem értem, hogy a diplomás/főiskolás/érettségizettnek ugyan miért lenne büdös az ároktisztítás, utcaseprés, stb, HA NINCS MÁS/NEM TALÁL MÁST? A diplomások mitől vannak elrepülve maguktól ha már itt tartunk? Mitől jobbak, mint az utcaseprő, ha nincs rájuk szükség azon a területen, amit tanultak?

Slusszpoén, én már dolgoztam sok helyen, alján is gané munkát, most nagyon jó állásom van, és azt mondom, hogy minden helyzetet el kell tudni viselni és ha utcát kell seperni ahhoz, hogy legyen cash, akkor azt kell csinálni, nem húzni az orrunkat. 1-2év múlva diplomám lesz nekem is, és fel nem tudom fogni azt, hogy lehetnek emberek elszállvamaguktól csak azért, mert 5évet pluszba tanultak és egyébként semmi máshoz nem értenek. Egyébként sok esetben ahhoz se, láttam már diplomás informatikust, aki csak leset mikor azt mondtam, hogy Ajax (figyelem, nem a tisztítószerre és a csapatra gondoltam, haha)

Valaki írta, hogy valami tanár öngyilkos lett mert nem lelt a diplomájához megfelelő állást. AZ ILYEN QRVÁRA MEG IS ÉRDEMLI A MAGÁTÓL ELSZÁLLT JELLEMÉVEL EGYÜTT!!! Egy nem diplomás meg túlélte volna, namost akkor melyiknek van nagyobb létjogosultsága (persze ez már full cinizmus, csak felhúztam magam).

-egy leendő diplomás

Z-man 2008.12.06. 18:26:43

@AS_Pauly: ha majd egyszer diplomás leszel (1-2 év múlva), és erre a tényre büszke is vagy, tégy meg annyit a hozzászólásod elküldése előtt, hogy elolvasod, amit írsz.

A diplomamunkád megírásáig elég idő áll rendelkezésedre ahhoz, hogy megtanulj helyesen központozni, az elgépelésekről már nem is beszélve, mert így gyászos.

Helyetted is szégyelli magát:

egy diplomás

AS_Pauly 2008.12.06. 20:33:54

Azért egy blog oldalra GYORSAN beírt hozzászólást nem fogok diplomamunkaként kezelni, annak ellenére, hogy pár embernek óriási trauma 3 vesszőhiba meg 2 elgépelés. Ez hogy van összefüggésben a diplomával?

Egyébként jellemző a netes gépelés-helyesírásba belekötni, a többihez meg hozzá sem szólni, ezáltal azt sugallni, hogy a hibát vétő ember lentebb van, további említésre sem méltó, és a többinek kell szégyenkezni miatta.

Általában ezek csinálnak olyanokból is problémát, hogy hát ezt nem, hát én diplomás vagyok, már csak nem süllyedek le...

Na, erről beszéltem. :)

Ha visszamásolom helyesen, akkor hajlandó vagy válaszolni is?

(gy.k. nem a diplomával van gondom, hanem az elszállt emberekkel)

De hogy konstruktívak is legyünk.

Valaki került olyan helyzetbe, hogy nem a kvalifikáltságának megfelelő szintű munkakörben kényszerült munkát vállalni? Mit választott? A büszkeséget, az átmeneti kényelmetlen munkát?

Akitlosz 2008.12.09. 12:12:47

Örülök, hogy ennyi ember elvállalna olyan munkát, amivel semennyivel sincs előbbre. Sőt! Na persze csak ha ...

Nekem is volt már olyan állásom, ahol csak a mukábajárás költsége - amit természetesen nem térítettek - több volt, mint a teljes havi bér. Meg olyan is, ahol 40 nap után - a fizetést ugye a következő hónap 10-én adják - messze nem fizettek annyit, mint amennyiben megegyeztünk a felvételkor.

Persze az is igaz, ha mindezeket előre tudtam volna, akkor nem vállaltam volna el egyik munkát sem.

Hogy gyakorlatilag én fizessek azért, hogy dolgozhassak - albérlet, utazás egyéb munkával összefüggő extra költségek - az értelmetlen.

Az lehet, hogy aki nem dolgozik, annak jövedelme sincs, de annyi kiadása sem, és nem pazarolja el az idejét olyasmire, amivel csak nagyobb nyomorba kerül.

Igen, az életösztön azt súgja, hogy menekülj el az oroszlán elől, de azt nem, hogy a mocsárba fuss!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.09. 15:36:06

"szomorutojas · tojas.blog.hu 2008.12.05. 14:09:27
Azért azok, akik most kerülnek utcára, technikusok, szakemberek, mérnökök, irodisták nem feltétlenül kell, hogy lelkesedjenek a szemétszedésért, árokásásért.

Mindjárt jönnek a cigányozók, jó mulatást!"

Azok akik most fognak az utcára kerülni nem rendszeres szociális segélyt kapnak majd, hanem a munkabérük után járó munkakeresési segélyt.

martonx 2008.12.09. 16:32:57

"szomorutojas · tojas.blog.hu 2008.12.05. 14:09:27
Azért azok, akik most kerülnek utcára, technikusok, szakemberek, mérnökök, irodisták nem feltétlenül kell, hogy lelkesedjenek a szemétszedésért, árokásásért.

Mindjárt jönnek a cigányozók, jó mulatást!"

Pedig igenis cigányokról van itt szó. Aki most lett munkanélküli 9 hónapig munkanélkülit kap, nem pedig segélyt. Aki meg 9 hónap alatt sem talált munkát, de eddig is dolgozott, és dolgozni akar az szerintem bármit elvállal.
Lássuk be vajon melyik az a népréteg, amelyik rangon alulinak tartja a munkát?
süti beállítások módosítása