Mettált birod?
2008.09.23. 09:00
Kétségtelenül nagyon sokat fejlődött a reklámipar, és minden olyan ágazat, ami ehhez kapcsolódik. Gondoljunk csak bele mekkora különbség érezhető a mai termékeket eladni kívánó kisfilmek és a néhány évtizeddel ezelőttiek között. És úgy tűnik nincs határ, ha kell, akkor nem a számítógép generálja a képeket, hanem a valóság. Ha kell, akkor többszázezer színes labda gurul le az utcákon, mert az olyan jól mutat. Ezzel párhuzamosan viszont egyes területeken a reklám veszít valamit. Sok esetben már nagyon messze esik a realitástól az, amivel megpróbálja számunkra eladni a terméket. Legyen az mosópor, autó vagy banki szolgáltatás, egyre inkább az irreális helyzetekkel tűzdelt mezőre lépünk. És most itt nem arra gondolok, amikor az átlag magyar meglátja a tévében, hogy a legújabb luxusautó most „csak kilencmilliókilenszázezerért” az övé lehet, hiszen annak is megvan a célközönsége. Inkább arról, amikor a lejátszódó folyamatok vagy nem is lehetségesek, vagy nagyon őrült dolgokat akarnak az emberekkel elfogadtatni realitásként.

Mert ugye a valóság egészen más. A rohadt fűfolt sehogy sem akar kijönni, ezért inkább a gyereket kezeljük. Sanyi a polcpakoló munkás sajna minimálbérre van bejelentve, és még év végi jutalmat sem kap. Örül, ha nem vágják ki nyugdíjig. Ha elromlik a mikrohullámú sütő, akkor épeszű ember inkább vár egy kicsit, és nem hívja fel a hivatalos uzsorást. De amennyiben mégis hitelt szeretne, akkor megtudja, mit is jelent egyszerű ügyintézni. Mert olyan papírok kellenek, ahol a kutyájának a születési dátuma a leglényegtelenebb adat, és a procedúrák csak ekkor kezdődnek, aminek a végén még talán egy kis pénzhez is juthat az igénylő. E pénz birtokában aztán leül, és elgondolkozik az összegeket számolva: vajon ez mitől üzlet nekem? És rájön, hogy a hiba ott van, miszerint elhitte, a Valóságban is úgy mennek a dolgok, mint Reklámiában.
A bejegyzés trackback címe:
https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr94677045
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Destroy 2008.09.23. 09:16:09
Én látnék fantáziát abban, hogy megmodják mire képes valóban a termék. Csak akkor össze kellene hasonlítgatni, ami megint csúszós talaj. Gondoljatok bele, hogy jönne egy bank, aki azt mondaná, hogy feleannyi kamatért ad hitelt, mint a Provi. Vagy az ő mosópora már második mosásra kihozta a koszt, vagy fele annyi ugyanolyan tisztára mosott.
Lassanm, de folyamatosan fejlődünk oda, hogy már semmit sem lehet elhinni a tévének.
Lassanm, de folyamatosan fejlődünk oda, hogy már semmit sem lehet elhinni a tévének.
Gerusz · http://gerusz.freeblog.hu 2008.09.23. 09:31:34
A legrosszabb az egészben az, hogy a Providentnek _megéri_ reklámozni. Tehát van elég _barom_, aki felveszi a 400% THM-es hitelt... :S A legbicskanyitogatóbb szlogenjük egyébként: "Pénz kell a vásárolgatáshoz?" Pff...
dave 2008.09.23. 09:32:39
A hitelről már 1000 poszt született, viszont ami baromi érdekes, hogy nézzük meg milyen termékek mennek orrba szájba a fömusoridos reklámokban: vagyis mely termékeket éri meg a gyártónak reklámozni amin akkora a haszon, hogy kitermelje nekik.
Ha megnézzük mit nem látunk soha:
- bámilyen számitástechnikai jellegű reklám, kivéve internetelőfizetés multicégtől.
- elektronika elvétve, egy egy termékbevezetésnél sony, panasonic, de amúgy nulla.
- film, zene, könyv: minimális: 15 éve még elég sok moziba kerülő film reklámja ment főműsoridoben. (A vaklárma c. film pl. 1000x lement, erre emlékszem.)
Mi az ami viszont minden nap lemegy 100x ilyen olyan verzióba:
- joghurt (de csökkenő tendencia!)
- hitel, befektetés (ajjaj)
- hüvelygomba kenőcs (ennyire viszik?)
- izzadásgátló (mekkora a haszon rajta?)
- mosópor (de nagyon lecsökkent)
- mobiltelefon, szoláltató (túl van a virágkorán egy időben csak ez ment)
- levespor (haszon?)
- áruházláncok saját reklámjai (ebbe nem tudok belekötni,sőt újabban már jók is vannak)
Kihagytam valamit?
Ha megnézzük mit nem látunk soha:
- bámilyen számitástechnikai jellegű reklám, kivéve internetelőfizetés multicégtől.
- elektronika elvétve, egy egy termékbevezetésnél sony, panasonic, de amúgy nulla.
- film, zene, könyv: minimális: 15 éve még elég sok moziba kerülő film reklámja ment főműsoridoben. (A vaklárma c. film pl. 1000x lement, erre emlékszem.)
Mi az ami viszont minden nap lemegy 100x ilyen olyan verzióba:
- joghurt (de csökkenő tendencia!)
- hitel, befektetés (ajjaj)
- hüvelygomba kenőcs (ennyire viszik?)
- izzadásgátló (mekkora a haszon rajta?)
- mosópor (de nagyon lecsökkent)
- mobiltelefon, szoláltató (túl van a virágkorán egy időben csak ez ment)
- levespor (haszon?)
- áruházláncok saját reklámjai (ebbe nem tudok belekötni,sőt újabban már jók is vannak)
Kihagytam valamit?
Pistike 2008.09.23. 14:34:18
Annyit biztosan lehet tudni, hogy a hitel az egyik legnagyobb üzlet ma. Nem véletlen, hogy ezeket a reklámblokkokat a bankok birtokolják és a biztosítók.
Erősebb szabályozás kellene például arra vonatkozóan, hogy mennyire kell a realitásokra felhívni a figyelmet. Például arra, hogy ezek nagy részéhez ingatlanfedezet kell, ami szinte biztos, hogy a tető a hitelfelvevő feje felett. Akkor lesz majd baj, ha elkezd néhány ilyen hitel bedőlni, és megindul a sírás a 'szemét' bank ellen.
Erősebb szabályozás kellene például arra vonatkozóan, hogy mennyire kell a realitásokra felhívni a figyelmet. Például arra, hogy ezek nagy részéhez ingatlanfedezet kell, ami szinte biztos, hogy a tető a hitelfelvevő feje felett. Akkor lesz majd baj, ha elkezd néhány ilyen hitel bedőlni, és megindul a sírás a 'szemét' bank ellen.
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2008.09.23. 15:29:06
Mér', a hivatalos uzsorás már egyértelműen közli a dolgokat (most olvastam el a plakátjukat négyeshatosra várva). Adunk neked kölcsibe 200 rugót, amit vissza kell adnod, és ez k*rvajó üzlet neked, mert a lebonyolítás csak 158ezerbe kerül. Nem nyerő?...
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.09.23. 16:17:15
"De amennyiben mégis hitelt szeretne, akkor megtudja, mit is jelent egyszerű ügyintézni."
személyire szinte már bármit vehetsz, mosógépet, autót, személyi hitelt, ilyeneket.
lakást meg jelzálogot még nem.
személyire szinte már bármit vehetsz, mosógépet, autót, személyi hitelt, ilyeneket.
lakást meg jelzálogot még nem.
Johnson Doe 2008.09.24. 06:29:44
Reklám tekintetében mind a mai napig a csúcskategóriás elhelyezés: az egyik kereskedelmi tévé reggeli, politikai közéleti magazinjának (húúú de reklámmentes voltam.:)) hirdetőblokkjába beillesztett Dörmi kismackó. Mintha minden 6 éves kisgyerek reggel két Rogán és egy politológus interjújával kezdené a napot.:S
Amúgy szerintem a reklámok is megpróbálnak okosan mozogni, pl. a Discovery-n meg a National Geographic-on azért kevesebb a tampon/mosópor reklám.
Ami meg a bankokat illet: nem kirándulni mentek azokkal a papírokkal. A család már akkora hitelt vett fel, hogy eladták a fejük fölül a házat, és kénytelenek a természetben lakni...
Amúgy szerintem a reklámok is megpróbálnak okosan mozogni, pl. a Discovery-n meg a National Geographic-on azért kevesebb a tampon/mosópor reklám.
Ami meg a bankokat illet: nem kirándulni mentek azokkal a papírokkal. A család már akkora hitelt vett fel, hogy eladták a fejük fölül a házat, és kénytelenek a természetben lakni...
rolika 2008.09.24. 08:36:00
transformers-es nissan reklám megy még ezerrel, biztos a köznépet célozva, de a legjobb az nfü-féle hadjárat, mert az már a vég, amikor reklámmal kell bizonyítani, hogy jól mennek nálunk a dolgok, miközben tudvalevő, hogy a reklámokban semmi sem igaz...
dave 2008.09.24. 18:50:49
az autóreklám valójában hitel reklám. a kocsikat beszer áron, illetve az alatt adják a kereskedők. nekik üzlet a motorhitel, felnihitel.
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.09.27. 09:45:23
Azért piszok erkölcstelen a Provident, mert pont azt a szerencsétlen félhülye, csóró réteget szívatja, akiket inkább okítani kellene a pénzügyekre, mint átverni őket. Persze van olyan reklá.. izé társadalmi célú hirdetés is, amiben monoton hangon elmagyarázzák (azért nem túlságosan, nehogy rontsa a bankok bizniszét) mi is az a bankbetét, meg ilyenek, de azt pont olyan formában, hogy Kő Ede nem ért belőle semmit. Az szépen, jól látható, hogy tárcsázza a számot, és a néni jön a sok pénzzel. Az meg uncsi, hogy valami beszélő fej álmosítóan duruzsol valamit, amiből egy szót sem ért. Ezmiez? Na, inkább nézzük a Csáknorriszt.