Budapesti Káosz Vállalat
2008.08.22. 12:30
A budapesti közlekedésért felelős káosz vállalat megelégelte, hogy az utasoknak csak azzal a napi feladattal kell megküzdeni, hogy néhány esetben a menetrend csak tájékoztató jellegű. Ezért teljes átszervezésen esett át a közlekedés, és ma már a gyakorlott budapestiek is rászorulnak arra, hogy tájékoztatókból tudják meg, miként is juthatnak el a célpontjukhoz. Nem is volna ezzel olyan nagy baj, ha a tájékoztató nem volna olyan magyaros. Tele hibákkal, nehezen értelmezhető matematikai függvényekkel, és egyéb finomságokkal. Ezzel kerül szembe az utas, aki még ma is igénybe kívánja venni a tömegközlekedést a fővárosban.
Az új menetrendet természetesen vicces elemek is tarkítják. Az útvonal leírásoknál helye ugyan van a menetidőnek, csak nincs odaírva. Fakultatívan írhatja be mindenki otthon, legalább nem lehet ok a reklamációra. Nagyon jó, hogy egyéb logikai feladatokat is tartalmaz eme dokumentum. Például a 166A busz, ami az online menetrend szerint még most sem létezik „Hétvégén a 166-os betétjárata, mai 135-öshöz hasonló útvonalon”. Pontosan ezen a vonalon hozott új elemeket a menetrend a dolgozók számára is. A törvény az törvény, a buszsofőr is ember, ezért neki is pihenni kell. Ezért például ez a dél-pesti buszjárat az útja közepén megáll, mert elérkezett a sofőr pihenője. Ezután megérkezik ide az ugyanolyan számú busz, és tovább viszi az utasokat. Ember legyen a talpán, aki követni tudja, hogy ezek után hol, mikor és mire kell felszállnia. Ha egyáltalán megtalálja a menetrendet. Ugyanis a BKV honlapja, ahol legalább ismerkedhetne az új menetrenddel az ember, finoman szólva is olyan előzetes verzió képét kelti. A készítő nem vette a fáradtságot, hogy az új útvonalleírások alapján összehasonlítsa az online menetrendeket, így több helyen már nem is létező járatokat böngészhetünk, miközben az újaknak nyomuk sincs, illetve azok folyamatosan töltődnek fel. A szomorú csak az ebben, hogy lehetett volna jobban csinálni mindezt. Gondolom nem kedden derült ki a végleges verzió, ez alapján nyugodtan kikerülhetett volna a teljes menetrend időben a helyére. Az átszervezésnek sajnos nincs vége, szeptemberben az utazóközönség újabb változásokra számíthat.
Én nagyon sok ok miatt leszoktam a BKV-ról. Nem próbálom meg megmagyarázni, hogy olcsóbb autóval, mert nekem nem olcsóbb. De nem is annyival drágább, hogy most ne érje meg ezt a komfortkülönbséget. Azoknak, akiknek nincs erre a különbségre pénzük, marad a további folyamatos átszervezés, de én már új lehetőséget is látok ebben. Extra szolgáltatásként be lehet vezetni a fizetős sms-ben történő tájékoztatást. Akinek van rá pénze, az reggelente megkaphatja az általa kiválasztott járművek menetrendjét. A többieknek marad az a hajdanán a balkánon szokásos módszer, amit mára ők is felszámoltak. Valamikor jön egy busz, az majd valamikor elindul, és a végén valamikor megérkezik. Vagy nem. Azt is tudom, hogy sokaknak ez most jobb, és állítólag sok pénzt lehet ezzel megtakarítani. A baj ezzel az, hogy a kommunikáció megint kicsit szűkösre sikeredett. Mindenki bután néz, mint aki alól kihúzták a széket, és hiába az online lehetőség, ha még ott sem találhatunk meg minden aktuális információt. Ez most így sikerült – mondhatná a vizsgáztató tanár -, meglátjuk a második körben jobban megy-e.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
canismerga 2008.08.22. 13:22:10
Türelem???
movhu 2008.08.22. 13:28:15
Mellékesen biztosan nem bosszantó annak, akit nem érint, de speciel egy idős embernek, terhes nőnek nem mindegy, hogy azt sem tudja, hogy a félóránként induló buszhoz mikor menjen oda vagy csak ott tudja meg, hogy az már nincs is. Mindkettő előfordult a közvetlen ismerettségi körömben.
Tehát a baj, hogy az új menetrend egy rész most sincs fent, tehát egyes buszokat kereshetsz majd, amikor elmész a megállóig.
kanbatu 2008.08.22. 13:32:51
giulia 2008.08.22. 13:37:04
morcogos 2008.08.22. 13:43:12
Most az új menetrendnél lehet, hogy összehangolták a netes és a kihelyezett verziót, de nem biztos, hogy a buszsofőr is tudja ezt....
bela2255 2008.08.22. 13:45:10
chico 2008.08.22. 13:46:26
Amúgy szerintem a BKV is teljesen hülye. Mintha nem is ebben a felfoghatatlanul ésszerűen működő ország még agyasabb, és a saját jól felfogott érdekei iránt érzékeny, ostobenkó lakóival tömött székesfővárosában működne. ha már ekkora változásokat csinál, legalább plakátolná tele a megállókat, a járműveket öles betűkkel még nyár elején, hogy mikortól lesz a változás. Vagy akár egyes változásokat is föltehettek volna a járművek oldalára.
De hát ehhez ész is kéne.
De az csak a beléptetőkapuk telepítéséig, meg az orkok miatti tagadásig, beismerésig, hárításig, meg mentegetőzésig terjed.
MIndegy. Evvan.
plexus 2008.08.22. 14:04:08
chico: az, hogy a fekete 73-t meg az eddigi piros 173-ast vonták össze. spórolás ez, na. aki palotáról jő, az szív. ahogy mondtad: evvan.
mass 2008.08.22. 14:05:18
Johnny336 2008.08.22. 14:10:38
Mai helyzetében a BKV csak annak megoldás, ha két megállót kell utaznia villamossal, vagy metróval. De elég kevesen vannak ilyenek...
dinoszaurusz 2008.08.22. 14:12:58
aztán járjunk gyalog
egészségesebb életmód, kevesebb kipufogógáz
nondroid 2008.08.22. 14:21:13
Az általad említett régi gyors173-as most 173E néven fut.
A fekete 73-asból lett a 173-as, így nyílvánvaló, hogy az megáll mindenhol.
Nicolas Reök 2008.08.22. 14:22:29
chico: az, hogy a fekete 73-t meg az eddigi piros 173-ast vonták össze. spórolás ez, na. aki palotáról jő, az szív. ahogy mondtad: evvan.
nana.. most is minden van ami eddig volt.. van 73-as busz, ami most 173-as lett (a 73 üti a troli 73-at) és van 173E ami az eddigi 173Gy.. mi itt a változás, összevonás?
Nicolas Reök 2008.08.22. 14:23:35
gyorsabb voltál :)
plexus 2008.08.22. 14:41:12
movhu 2008.08.22. 14:41:15
A legfőbb változás - amint itt is látszik - hogy nincs ember, aki követni tudná, hogy most akkor mi-hová :)
Badka 2008.08.22. 14:43:23
Ralesk 2008.08.22. 14:50:16
Ad 1. Minden gyorsjárat E-re végződik: [7]-ből így lesz 7E, [173]-ból meg 173E. Ezeknek a vonala nem változott, a 7GY eddig se és most se áll meg a Thökölyn mindenhol (csak a nagymegállókban (Bosi, Hungária, Keleti) és a Róna utcánál állt meg).
Ad 2. A 7-es megúszta az átszámozást, mert nincs 7-es villamos. Az 73-ast viszont át kellett nevezni, mert eléggé kellemetlenül ütközött a 73-as trolival (közös a végállomásuk, vidékinek és külföldinek nagyon komoly tévesztési lehetőség). Így lett a 73-ból 173 – és nem gyorsjárat, mert minden utcasarkon és kutyaguminál megáll.
Nicolas Reök 2008.08.22. 15:15:36
Még ki kell bírni egy szeptember elején történő újabb kört ugyanebből és akkor elvileg BKV szinten rend lesz a számozási rendszerben, nyilván idő mire ezt a nép nagyobb része magáévá teszi.. után remélhetőleg jobb hangolások is lesznek közlekedési nemek között..
Sajnos a bkv honlapja hosszú-hosszú ideje semmit sem ér, utolsó pillanatban frissül, ha frissül és ha jól.. ideje lenne már ránézni azokra akik készítik..
A médiában az elmúlt időben már lehetett hallani erről, sokan mégis 21-én néztek úgy mintha nem..
A hónap elején megjelent már a bérletpénztárakban az ingyenes tájékoztató füzetecske, ami ha néha kicsit bonyolultan is ír le dolgokat, főleg egy olyan embernek aki az adott környéket/járatot egyáltalán nem ismeri, nekem mégis arra jó volt, hogy a mindennapi életemben engem érintő viszonylatok változásai ne érjenek váratlanul..
Nyilván lehetne sokkal-sokkal jobban is kommunikálni egy ilyen változtatást, de azért láttam épp elég terelést és változást már ebben a városban ami az emberek szeme előtt volt kiplakátolva és mégse vették észre..
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.22. 15:26:15
Nem csoda hogy a dinoszauruszok kihaltak... Ilyen gondolkozásmóddal :)
Egyébként nem teljesen világos, mi értelme átszámozni szinte az összes buszt ami a városban jár. Attól, hogy nem 654-esnek hanem X5ZPQ4-nek hívják, gazdaságosabb és/vagy hatékonyabb lesz a járat?
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:29:02
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:31:08
SMS-jegy bevezetésekor sokkal jobb lesz, hogy 1 azonos számból nincs busz, troli, és villamos is. ELküldöd a 3-as számot, és egyből tuggya' a rencer' hogy a 3-as buszon akarsz utazni, és nem a 3-as villamoson. Hülyeségnek tűnhet, és rossz, hogy eltűnik a 200 éves 3-as busz, de hosszabb távon sokkal jobb.
aty 2008.08.22. 15:54:24
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:59:06
Vadkörte 2008.08.22. 16:04:35
kinot · http://kinot.blog.hu 2008.08.22. 16:24:19
morpet 2008.08.22. 18:08:14
Solya 2008.08.24. 22:26:57
Solya 2008.08.24. 22:29:53
DE azok akik kiteszik biztos nem tul jol megfizetett emberkék,aminek követeztében l.szarják hogy az adott tábla a megfelelő helyen van e.
valószínű sokkal rosszabb lenne..,