Budapesti Káosz Vállalat

2008.08.22. 12:30

A budapesti közlekedésért felelős káosz vállalat megelégelte, hogy az utasoknak csak azzal a napi feladattal kell megküzdeni, hogy néhány esetben a menetrend csak tájékoztató jellegű. Ezért teljes átszervezésen esett át a közlekedés, és ma már a gyakorlott budapestiek is rászorulnak arra, hogy tájékoztatókból tudják meg, miként is juthatnak el a célpontjukhoz. Nem is volna ezzel olyan nagy baj, ha a tájékoztató nem volna olyan magyaros. Tele hibákkal, nehezen értelmezhető matematikai függvényekkel, és egyéb finomságokkal. Ezzel kerül szembe az utas, aki még ma is igénybe kívánja venni a tömegközlekedést a fővárosban.

Az új menetrendet természetesen vicces elemek is tarkítják. Az útvonal leírásoknál helye ugyan van a menetidőnek, csak nincs odaírva. Fakultatívan írhatja be mindenki otthon, legalább nem lehet ok a reklamációra. Nagyon jó, hogy egyéb logikai feladatokat is tartalmaz eme dokumentum. Például a 166A busz, ami az online menetrend szerint még most sem létezik „Hétvégén a 166-os betétjárata, mai 135-öshöz hasonló útvonalon”. Pontosan ezen a vonalon hozott új elemeket a menetrend a dolgozók számára is. A törvény az törvény, a buszsofőr is ember, ezért neki is pihenni kell. Ezért például ez a dél-pesti buszjárat az útja közepén megáll, mert elérkezett a sofőr pihenője. Ezután megérkezik ide az ugyanolyan számú busz, és tovább viszi az utasokat. Ember legyen a talpán, aki követni tudja, hogy ezek után hol, mikor és mire kell felszállnia. Ha egyáltalán megtalálja a menetrendet. Ugyanis a BKV honlapja, ahol legalább ismerkedhetne az új menetrenddel az ember, finoman szólva is olyan előzetes verzió képét kelti. A készítő nem vette a fáradtságot, hogy az új útvonalleírások alapján összehasonlítsa az online menetrendeket, így több helyen már nem is létező járatokat böngészhetünk, miközben az újaknak nyomuk sincs, illetve azok folyamatosan töltődnek fel. A szomorú csak az ebben, hogy lehetett volna jobban csinálni mindezt. Gondolom nem kedden derült ki a végleges verzió, ez alapján nyugodtan kikerülhetett volna a teljes menetrend időben a helyére. Az átszervezésnek sajnos nincs vége, szeptemberben az utazóközönség újabb változásokra számíthat.

Én nagyon sok ok miatt leszoktam a BKV-ról. Nem próbálom meg megmagyarázni, hogy olcsóbb autóval, mert nekem nem olcsóbb. De nem is annyival drágább, hogy most ne érje meg ezt a komfortkülönbséget. Azoknak, akiknek nincs erre a különbségre pénzük, marad a további folyamatos átszervezés, de én már új lehetőséget is látok ebben. Extra szolgáltatásként be lehet vezetni a fizetős sms-ben történő tájékoztatást. Akinek van rá pénze, az reggelente megkaphatja az általa kiválasztott járművek menetrendjét. A többieknek marad az a hajdanán a balkánon szokásos módszer, amit mára ők is felszámoltak. Valamikor jön egy busz, az majd valamikor elindul, és a végén valamikor megérkezik. Vagy nem. Azt is tudom, hogy sokaknak ez most jobb, és állítólag sok pénzt lehet ezzel megtakarítani. A baj ezzel az, hogy a kommunikáció megint kicsit szűkösre sikeredett. Mindenki bután néz, mint aki alól kihúzták a széket, és hiába az online lehetőség, ha még ott sem találhatunk meg minden aktuális információt. Ez most így sikerült – mondhatná a vizsgáztató tanár -, meglátjuk a második körben jobban megy-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr38627506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

canismerga 2008.08.22. 13:22:10

Jobban a londoni reptér legújabb terminálját is lehetett volna csinálni, de az is szarul ment egy darabig. Ma péntek van, ha jól tudom akkor pont egy napja van új menetrend. Kis idő biztosan kell, plusz meg is kell szokni mindenkinek az újat.
Türelem???

movhu 2008.08.22. 13:28:15

Biztosan olyan nagy igény, hogy a buszok aktuális menetrendje legyen fenn? (Az említett 166A most sincs ott)
Mellékesen biztosan nem bosszantó annak, akit nem érint, de speciel egy idős embernek, terhes nőnek nem mindegy, hogy azt sem tudja, hogy a félóránként induló buszhoz mikor menjen oda vagy csak ott tudja meg, hogy az már nincs is. Mindkettő előfordult a közvetlen ismerettségi körömben.
Tehát a baj, hogy az új menetrend egy rész most sincs fent, tehát egyes buszokat kereshetsz majd, amikor elmész a megállóig.

kanbatu 2008.08.22. 13:32:51

Miért? Van végleges verzió?

giulia 2008.08.22. 13:37:04

Speciel én reggel néztem volna, hogy mivel és hová, és már akkor láttam, hogy az általam ismert változások nincsenek a menetrendben. Nem igazán azzal van baj, hogy változik, igaz azzal is vannak kifogásaim, de mindenkinek nem lehet jó. A baj például, hogy reggel az útvonaltervező olyan buszt írt a tervbe, ami a buszementrend szerint nem is létezik :(

morcogos 2008.08.22. 13:43:12

A menetrendről csak annyit, hogy egészen más van fenn a neten, mint ami a buszmegállókban...de a buszsofőrök egy harmadik - nem közösség elé vezetett - rendszer szerint indulnak. - ez az én tapasztalatom.
Most az új menetrendnél lehet, hogy összehangolták a netes és a kihelyezett verziót, de nem biztos, hogy a buszsofőr is tudja ezt....

bela2255 2008.08.22. 13:45:10

Van menetrend? Ez ugye vicc, multkor 3 metro állt ki egymás utána forgalomból az Őrsőn. (Menetrend szerint :) )

chico 2008.08.22. 13:46:26

Egy másik gyöngyszem a BKV logikájára. Eddig a piros hetes volt, ami a Thököly úton mindenütt megállt. Most ez a gyorsjárat, 7E kódvéven. A 173-as régen csak a Hungáriánál, meg a Keletinél állt meg, mi az egyszerűség kedvéért most mindenütt megáll. Ennek a cserének mi értelme volt???? Ezt senki agyas BKV-s meg nem magyarázza. És azt sem értem, hogy pl a VEKE, ami eddig olyannyira verte a nyálát az ésszerűségre, miért hallgatott egész nyáron az ilyen jellegű változásokról.

Amúgy szerintem a BKV is teljesen hülye. Mintha nem is ebben a felfoghatatlanul ésszerűen működő ország még agyasabb, és a saját jól felfogott érdekei iránt érzékeny, ostobenkó lakóival tömött székesfővárosában működne. ha már ekkora változásokat csinál, legalább plakátolná tele a megállókat, a járműveket öles betűkkel még nyár elején, hogy mikortól lesz a változás. Vagy akár egyes változásokat is föltehettek volna a járművek oldalára.
De hát ehhez ész is kéne.

De az csak a beléptetőkapuk telepítéséig, meg az orkok miatti tagadásig, beismerésig, hárításig, meg mentegetőzésig terjed.

MIndegy. Evvan.

plexus 2008.08.22. 14:04:08

"A 173-as régen csak a Hungáriánál, meg a Keletinél állt meg, mi az egyszerűség kedvéért most mindenütt megáll. Ennek a cserének mi értelme volt????"

chico: az, hogy a fekete 73-t meg az eddigi piros 173-ast vonták össze. spórolás ez, na. aki palotáról jő, az szív. ahogy mondtad: evvan.

mass 2008.08.22. 14:05:18

ami szar az szar is marad.... ez magyarország

Johnny336 2008.08.22. 14:10:38

Ahoyg a szerző is megírta. Leszoktam a BKV-ról. Ha délután négykor kell átmennem Észak-Pestről Dél-Budára, akkor is inkább kocsi. Ügyeskedek az alternatív útvonalakon. Nem éri meg anyagilag, ha konkrétan a költségeket nézzük. De a kényelem, illetve stresszmentes utazás bőven kifzetődő. Szerencsére nem kell agyhalott túrákat tennem naponta a városban, a szomszéd kerületbe járok dolgozni. Azonban ha BKV-val mennék, akkor körbe kellene mennem, minimum egy óra utazással. Kocsival 10 perc alatt átvágok a "mezőn", nem csalinkázok úgy, mint a BKV. Lehetne mondani, hogy nem miattam találták ki azt a buszjáratot. Azonban amit kéne használnom, azzal egyidőben, majd azonos menetrenddel megy ekvivalens járat, kötöttpályás, és közutas is. Szinte végig egymás mellett haladva...mégsincs keresztező forgalom. Menj be egy nagyobb csomópontba, aztán onnan vissza a perifériára egy másik járattal. Nevetséges.
Mai helyzetében a BKV csak annak megoldás, ha két megállót kell utaznia villamossal, vagy metróval. De elég kevesen vannak ilyenek...

dinoszaurusz 2008.08.22. 14:12:58

blicceléssel győzzük le a bkv-t
aztán járjunk gyalog
egészségesebb életmód, kevesebb kipufogógáz

nondroid 2008.08.22. 14:21:13

chico!
Az általad említett régi gyors173-as most 173E néven fut.
A fekete 73-asból lett a 173-as, így nyílvánvaló, hogy az megáll mindenhol.

Nicolas Reök 2008.08.22. 14:22:29

lexus 2008.08.22. 14:04:08
chico: az, hogy a fekete 73-t meg az eddigi piros 173-ast vonták össze. spórolás ez, na. aki palotáról jő, az szív. ahogy mondtad: evvan.

nana.. most is minden van ami eddig volt.. van 73-as busz, ami most 173-as lett (a 73 üti a troli 73-at) és van 173E ami az eddigi 173Gy.. mi itt a változás, összevonás?

Nicolas Reök 2008.08.22. 14:23:35

nondroid 2008.08.22. 14:21:13

gyorsabb voltál :)

plexus 2008.08.22. 14:41:12

ja, bocs, félrenéztem bkv honlapon.

movhu 2008.08.22. 14:41:15

Nicolas Reök 2008.08.22. 14:22:29
A legfőbb változás - amint itt is látszik - hogy nincs ember, aki követni tudná, hogy most akkor mi-hová :)

Badka 2008.08.22. 14:43:23

Azt is megjegyezném, hogy a piros 7-es eddig sem és most sem (most ugye 7E) áll meg a Thököly úton minden megállónál. Ott állt meg és most is ott áll meg, ahol a gyors 173-as, egy plusz megállója van, a Róna utca.

Ralesk 2008.08.22. 14:50:16

chico, plexus: legalább hülyeséget ne beszelnétek vaze.

Ad 1. Minden gyorsjárat E-re végződik: [7]-ből így lesz 7E, [173]-ból meg 173E. Ezeknek a vonala nem változott, a 7GY eddig se és most se áll meg a Thökölyn mindenhol (csak a nagymegállókban (Bosi, Hungária, Keleti) és a Róna utcánál állt meg).

Ad 2. A 7-es megúszta az átszámozást, mert nincs 7-es villamos. Az 73-ast viszont át kellett nevezni, mert eléggé kellemetlenül ütközött a 73-as trolival (közös a végállomásuk, vidékinek és külföldinek nagyon komoly tévesztési lehetőség). Így lett a 73-ból 173 – és nem gyorsjárat, mert minden utcasarkon és kutyaguminál megáll.

Nicolas Reök 2008.08.22. 15:15:36

movhu · mover.blog.hu 2008.08.22. 14:41:15
Még ki kell bírni egy szeptember elején történő újabb kört ugyanebből és akkor elvileg BKV szinten rend lesz a számozási rendszerben, nyilván idő mire ezt a nép nagyobb része magáévá teszi.. után remélhetőleg jobb hangolások is lesznek közlekedési nemek között..

Sajnos a bkv honlapja hosszú-hosszú ideje semmit sem ér, utolsó pillanatban frissül, ha frissül és ha jól.. ideje lenne már ránézni azokra akik készítik..
A médiában az elmúlt időben már lehetett hallani erről, sokan mégis 21-én néztek úgy mintha nem..
A hónap elején megjelent már a bérletpénztárakban az ingyenes tájékoztató füzetecske, ami ha néha kicsit bonyolultan is ír le dolgokat, főleg egy olyan embernek aki az adott környéket/járatot egyáltalán nem ismeri, nekem mégis arra jó volt, hogy a mindennapi életemben engem érintő viszonylatok változásai ne érjenek váratlanul..

Nyilván lehetne sokkal-sokkal jobban is kommunikálni egy ilyen változtatást, de azért láttam épp elég terelést és változást már ebben a városban ami az emberek szeme előtt volt kiplakátolva és mégse vették észre..

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.22. 15:26:15

dinoszaurusz 2008.08.22. 14:12:58

Nem csoda hogy a dinoszauruszok kihaltak... Ilyen gondolkozásmóddal :)

Egyébként nem teljesen világos, mi értelme átszámozni szinte az összes buszt ami a városban jár. Attól, hogy nem 654-esnek hanem X5ZPQ4-nek hívják, gazdaságosabb és/vagy hatékonyabb lesz a járat?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:29:02

Szeptember elsejétől már nem fog sok minden változni, leginkább a metrók követési ideje és az átszállás lesz más. Ma du. bemegyek a városba és megnézem, mi folyik ott. Akit érdekel, élőben követheti majd a blogon.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:31:08

- Gery Greyhound - · sims3.blog.hu 2008.08.22. 15:26:15

SMS-jegy bevezetésekor sokkal jobb lesz, hogy 1 azonos számból nincs busz, troli, és villamos is. ELküldöd a 3-as számot, és egyből tuggya' a rencer' hogy a 3-as buszon akarsz utazni, és nem a 3-as villamoson. Hülyeségnek tűnhet, és rossz, hogy eltűnik a 200 éves 3-as busz, de hosszabb távon sokkal jobb.

aty 2008.08.22. 15:54:24

SMS jegy csak egy járatra lesz érvényes?! Nem az lenne pont a lényeg, hogy perkálok X összeget és ezért 90 percig a vásárlástól kezdve bármely járművet igénybe vehetek akárhányszor?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.22. 15:59:06

Az lenne a jó, ha több féle lenne. Átszállós és 1 utazásos. Így lehetne kiszolgálni több réteget. A jelenlegi jegyrendszernek éppen ez a hiányossága.

Vadkörte 2008.08.22. 16:04:35

Mert nagyon bonyolult lenne sms-ben a "3" helyett azt küldeni, hogy "3v" vagy "3b". Nem az abaj, hogy kétszáz éves dolog tűnik el, hanem hogy az emberek megszokták, megtanulták. Az öregek rosszul látnak, stb...

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.08.22. 16:24:19

néhány magányos autós azért átszállhatna motorra, robogóra, kerékpárra, vagy neadjisten békávéra, hogy b*sszam a szájukat! /lehet kimoderálni/ nem lehet tőlük közlekedni, mert mindenki egyedül ül abban a k*rva dobozban!

morpet 2008.08.22. 18:08:14

Miért nem lehet a megállókban az ottani indulási időt kiírni a végállomástól való indulás helyett?

Solya 2008.08.24. 22:26:57

Engem egyenlőre csak az bosszentott fel hogy a honlapon fennthagyták a régi menetrendet is... persze hogy azt találtam meg. Le is késtema buszt várhattam 30 percet...

Solya 2008.08.24. 22:29:53

Azért a végállomásrol valo indulást irják, és nem a megálloban levőt...mert akkor minden megállóhoz más táblát kéne rakni...ami még nem is lenne probléma.
DE azok akik kiteszik biztos nem tul jol megfizetett emberkék,aminek követeztében l.szarják hogy az adott tábla a megfelelő helyen van e.
valószínű sokkal rosszabb lenne..,

vorostraktor 2008.08.29. 22:27:06

emberek! Legyetek szabadok, jájatok biciklivel!
süti beállítások módosítása