Luxusautók adóforintokból
2008.05.20. 10:00
Mindenki úgy tekint a hírre, mint valami igazi újdonságra, ami még nem történt szép nagy hazánkban. Nagykanizsa polgármestere új autót szeretett volna magának, és hát nem igazán vetett gátat a kényeztető elképzeléseknek, amikor meghatározta, hogy milyen gépjárműben kíván utazni ezután. Az igények nem csak magasak voltak, de olvasva őket olyan érzése támad az embernek, mintha az egész kiírás kifejezetten egy adott autóra vonatkozott volna. Ismerős ez a pályáztatás, éppen azt nem határozták meg, hogy az autó rendszámának milyen betűket és számokat kell kötelező elemként tartalmaznia. A lényeg azonban nem is ez, hanem a megfogalmazott luxusigények. Mert nem lehet ám egy polgármesternek egy snassz 100-150 lóerős, lehetőleg takarékos dízelautóval járni. A polgármester szereti a biztonságot, ebből az okból kifolyólag az autó legyen 220 lóerős, minimum! Ahogyan ő mondta "öreg vagyok már, és szeretem a biztonságot és szeretem a kényelmet". Ki ne szeretné, és ki ne szeretne egy ekkora autóval közlekedni, ami a feltételezések szerint egy A6-os Audi lesz. Ezért nem is számít akkora extrának a bőrkormány, fabetét, televízióval rendelkező fedélzeti számítógép. Ez utóbbi állítólag azért, hogy szegény sofőrnek ne kelljen unatkoznia, amíg esetleg valahol várja a polgármestert. Jut eszembe, egy Nagykanizsa méretű város polgármesterének miért van szüksége sofőrre? Az egész hírben a legszebb, hogy nem kellene, hogy meglepjen bennünket, mert hasonló beszerzések folyamatosan vannak az államilag pénzelt szektorban.
Igen, létezik hivatkozási alap. Több nagyváros polgármestere ugyanis szintén hasonló vagy éppen ilyen autóval jár. A kormányzati körökben pedig ennél is vadabb gépek dübörögnek. Amint azt a Totalcar már megírta, vannak igazán extrák is, amik kinőnek az „átlagos” turbós Octavia vagy 2.4 literes A6-os köréből. Ilyen például a 275 lóerős erőművel felszerelt Passat, ami a megfelelő design kedvéért még 17 colos könnyűfém felniket is kapott. Itt meg is akad az ember. Az rendben van, hogy jár a szolgálati autó egy bizonyos kormányzati szint felett, nincs ez máshogy a versenyszférában sem. Különben is hogy nézne ki, ha egy lepukkant Ladával közlekedne az ország egyik vezetője? De valaki vázolja azt az életszerű helyzetet, amikor egy miniszternek szüksége van a fenti lóerőkre Magyarország útjain. Éppen most szigorodott a közlekedési szabályozás, ami súlyos büntetéseket szab ki azokra, aki nem a megengedett módon közlekednek. Tudjuk, ezek a szabályok természetesen nem vonatkoznak ezekre a kormányzati járművekre, ők mindenekfelett állnak. Ennek ellenére, egy fele ennyi lóerős autó is képes autópályán olyan sebességet produkálni, ami teljesen megfelelő időben eljuttatja a politikust a célpontba. Arról ne is beszéljünk, hogy nem mindegy, hogy az autó fenntartási költségei átlagosak, vagy közel állnak egy űrhajóéhoz. Válaszok nincsenek, mert megkeresésre azt sem árulják el, hogy egyáltalán kinek a használatában vannak a járművek. Annyi a válasz, hogy a kormányrendelet megengedi, hogy ilyen legyen. Az a kormányrendelet, amit a kormány hozott.
Ezek az események felvetnek olyan kérdéseket, amik szinte költőiek, de megválaszolva nemigen lesznek. Amennyiben valakinek olyan vágyai vannak, hogy ilyen sportautóval járjon, az miért nem elégíti ki azt a saját forrásaiból? A kormányzati és állami tulajdonú intézményekben egyébként is jellemző az, hogy a pozíciók nem feltétlenül vannak összefüggésben az ahhoz adott juttatásokkal, és akkor ne is említsük azt a munkateljesítményt, ami mögötte van. Kézenfekvő megoldás lenne, ha az autóbeszerzéseknél sokkal inkább forintban meghatározott forgalmi értékek lennének, és közel sem a mai szinten. A politikus ezzel is közelebb érezhetné magát az átlagemberhez. Nem, nem jelenti ez azt, hogy egy miniszternek a "mi autónkkal" kell járnia, de érthetetlen, hogy miért nem felel meg valakinek ezen a szinten egy jól felszerelt dízel Passat(vagy bármi más), ami nem mellékesen fele annyit fogyaszt, és kényelem szempontjából ugyanazt nyújtja. A választ tudjuk. Ahogyan évek óta nem születik megoldás a bemondásos költségtérítésekre sem, ugyanígy nincs megoldás a kormányzati luxus visszafogására. Ilyenkor pedig pontosan egymáson kapnak vérszemet a vezetők, akik már csak azért is akarnak maguknak jobbat, mert más is megteheti. Ezzel a fejlődési szinttel hamarosan megélhetjük, hogy nem csak minden 10 főnél nagyobb településnek polgármestere lesz, hanem az egy luxusautóban furikázik. A példamutatásnak viszont felülről kellene kezdődnie, és nagyon sokat emelkedne az a politikus az emberek szemében, aki kiállna végre amellett, hogy a kormányzat is takarékoskodni akar. Még akkor is, ha a költségvetéshez képest nem feltétlenül nagy összegről van szó. Az elv a lényeg, miszerint ne viselkedjünk úgy, mintha egy olyan ország volnánk, ahol minden nagyon szép és jó. Majd akkor, ha tényleg úgy lesz, senki sem veszi zokon, hogy a polgármesternek ugyanolyan autója van, mint neki.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dudu 2008.05.20. 10:04:02
Ze' 2008.05.20. 11:29:22
Legalabb van aki peldat mutat.
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.05.20. 11:32:34
Mindenki csal ebben a kurva orszagban, miert lenne mashogy polgarmesteri szinten?
Ot-hat evvel ezelott imadtam ezt az orszagot. akartam erte tenni. Most utalom, mint a szart. Azert, ami itt van. Mar csak el szeretnek huzni a rakba, de sajnos csaladi kotodes miatt nem megoldhato a dolog.
Vicc ez, nem orszag.
Barrera 2008.05.20. 11:37:02
nagykanizsa.fidesz.hu/index.php?CikkID=62570
"...Váltani kell tehát, hogy a város vagyona gyarapodjon, hogy ne kampányberuházások - amelyek később jelentős működtetési és fenntartási költségeket vonzanak - határozzák meg a fejlesztéseket, ne a klientura érdekében, vagy más önös érdek miatt szülessenek meg döntések - vette át a szót Marton István polgármesterjelölt."....
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.05.20. 11:49:13
cettblogja.blogspot.com/2007/10/krnyezettudatos-llami-gpjrmbeszerzs.html
Baszkurátor 2008.05.20. 13:36:44
Persze hogy nincs hiszen velünk, jó birkákkal bármit meglehet tenni és etetni.Isten bizony mondom egy kibaszott vicc ez az egész ország.Csak az a baj, hogy ez a vicc elég szar.
Virág et. 2008.05.20. 13:53:42
thob 2008.05.20. 13:55:36
2008.05.20. 13:57:22
movhu 2008.05.20. 13:59:13
Én alapvetően itt fejben azt gondoltam végig, hogy mibe kerül fenntartani egy 2.0TDI Passat-ot és annak 4.0 W8-as változatát.
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2008.05.20. 14:00:54
ott a pont.
amúgy meg szánni való a bevallása szerint is öreg faszi. gpondoljatok bele: ki a fasz akarna egy satnya petyhüdt vén fasszal kacérkodni. senki akinek ízlése van.
a kocsi meg kompenzációra kell.
"öreg vagyok, meg lottyadt is, meg már fel sem áll, háát köll egy kis szórakozás."
szar alakok, szar országban, szart csinálnak.
rolika 2008.05.20. 14:01:58
a megkülönböztető jelzéseikkel így is mindenhova odaérnek a fejesek, minek akkor ilyen lóerő a seggük alá?
a pofátlanság teteje, mi meg csak tűrjük.
szerintem egy polgármesternek már csakazértis, demonstratíve tömegközlekedéssel kellene járnia. annyira sok dolga úgy sincsen, hogy ne érne rá. legalább találkozna az alattvalóival is.
Virág et. 2008.05.20. 14:05:46
Szerintem egy kétezres benzines német szedán elég kell, hogy legyen neki. Ha a Vectra neki snassz, vegyen Passatot vagy használt A6-ot. De TV, meg ilyen szarok tényleg feleslegesek, a 220 pacit meg nem is értem.
Persze a "minek ez neki" kérdésre egyszerű a válasz: mert megteheti a mi pénzünkből.
Mrs. Smegma 2008.05.20. 14:07:38
Dred bíró 2008.05.20. 14:10:53
jobbbalmind1 2008.05.20. 14:13:26
Amugy mindket oldal ugyanaz. Legfeljebb, most az egyiknek tobb matchboxa van...
grigorij (törölt) 2008.05.20. 14:13:46
- Amikor Nógrádi miniszter siet és megöl két fiatalt, miközben számtalan olyan szabályt is megszeg(et), melyek egyenként is a jogosítvány bevonását eredményezhetnék. Majd hazudozni kezd és megússza egy ejnye-bejnyével.
- Amikor Dábidibolyka roppant siet, és a szabályosan előtte haladót a sofőrjével fegyverrel "utasíttatja", hogy álljon félre.
- Egy Faragó nevű - valamikori APV Rt. vezérnek azért kellett a 16 milliós, öszkerekes Audi mellé még egy kibaszott drága terepjáró is, mert télen, ha leesik a hó, be kell jutnia Gödöllőről ... autópályán... Véletlenül sem a repülős hobbija miatt...
Nem kell felkapni a vizet egy senkiházi polgármester miatt!
grigorij (törölt) 2008.05.20. 14:15:52
derelyegrádi szellem 2008.05.20. 14:16:52
Virág et. 2008.05.20. 14:17:28
nemtudom · http://azallamenvagyok.blog.hu 2008.05.20. 14:18:14
mindenki tudja, hogy mindenki a medencébe pisil, most valaki kiállt a medence szélére, és onnan...
luck66 2008.05.20. 14:19:11
Dred bíró 2008.05.20. 14:20:00
Virág et. 2008.05.20. 14:21:23
Mint mondtam, közpénzből pártoldaltól függetlenül jólesik a luxus. Én nem sajnálom senkitől a Lexust vagy a 4maticos Merciket, ha megdolgozott a pénzért és nem "tőlem" kapta.
Azért abban igaza van a drága Polgármester Úrnak, hogy 10 millió, az még nem a luxuskategória. A Passat sem, de az A6 sem. Az Audi legalább prémium márka, de a VW még csak nem is az.
derelye
Ilyen kommentek után már nem is tudom. :)
tom 2008.05.20. 14:25:12
Walaki 2008.05.20. 14:29:02
Itt is azt kellene!
Minnél nagyobb a szar annál nagyobb a rongyrázás?
nevetséges!
én meg azon agyalok, be merjek-e vállalni egy 1.5M Ft-os autóhitelt, mert ki tudja mi lesz ősztől!
ki kéne küldeni az összes politikust sztrádát építeni, majd megtudnák, mi az a munka..
Uff én beszéltem!
Dred bíró 2008.05.20. 14:30:41
eccerue 2008.05.20. 14:30:42
Ki mennyit tesz a városért, olyant kapna...
Nézd meg Kanizsát. Ipari város volt: bútorgyár, sörgyár, gépgyár, GE, coca-cola gyár, üveggyár stb.
most meg orrba szájba pláza, meg bev közp. egy 55.000 lakosú városba!
ahol a "plaza" (haha) 1 év után tök üres és nincs mozi...
tényleg csak két út marad, az alkoholizmus a másik járhatatlan....
Walaki 2008.05.20. 14:30:59
Pár éve egy kormányzati hivatal legfelsőbb vezetője közbeszerzésen vetetett magának egy fullextrás gépet... 2 hónapos használtat, mert anno arra nem volt összeghatár....csak az újra....
Ja, hogy volt benne 100km?
No comment!
Virág et. 2008.05.20. 14:34:53
Amennyit én havonta SZJA-ba befizetek, annyit az ország többsége egy évben sem dob be a közösbe. Persze, pofám fogjam be, mert jól keresek, de valahogy nem megnyugtató a tudat, hogy egy fél budapesti kerületnyi városka polgármesterének zsíros és jólhizlalt potrohát szállíttatják ebből a pénzből.
35ezer kmben maximalizálta a futást a drága Polgármester Úr. Ez a hírhez tartozik. Én 6-7 milliót tartok elfogadhatónak (ahogy írtam is) és abból nem jön ki egy 3.0 diesel A6, TV-vel stb.
Virág et. 2008.05.20. 14:36:14
Dred bíró 2008.05.20. 14:38:54
akkor nem hogy 10 millás autóval nem járna, de még egy szakadt zsigulival sem.
most nézem az önéletrajzát. Mennyi mindenhez ért!!! Mérnöki diplomával: két ciklusban a Pénzügyi Bizottság, egy éven át pedig az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság elnöke.
Tényleg megérdemli! :)
Ja, azt a várost is teljesen leépítették. Van még egy ilyen a Dél-Dunántúlon. Talán Pécs.
Viszont megvan miért kell 10 millás autó! Ha kölcsönért kuncsorog a város nevében és hitelezőkre (balekokra) vadászik, akkor megtudjon jelenni. Sokszor a látszat is elég!
tom 2008.05.20. 14:43:10
Nem azt mondtam, hogy Te nem fizetsz adót, vagy a Béla nem fizet adót, hanem általában aki ilyenkor a "közösről" dumál az soha egy fityinget nem tett bele... 6-7 vagy 10 nekem tökmindegy. Ez a baj ezzel az országgal, hogy mindenki leragad az ilyen filléres dolgoknál.
Virág et. 2008.05.20. 14:44:59
És igen, leragadok az ilyen filléres dolognál, mert 1 milliót se költsenek feleslegesen az én pénzből.
derelyegrádi szellem 2008.05.20. 14:49:59
Amíg ilyen államtitkárok vannak, mint pl. Keller elvtárs (aki egyébként ha a kinézet és az intellektus figylemen kívűl marad, egy buvátis segédkönyvelőnek simán elmenne teljes foglalkoztatottság esetén)addig az államtitkárok se járjanak AUDI A6-tal.
/mondjuk Keller Vegyi Lacinak már régen csak hétfőn szabadna autóznia, mert akkor van a körszállítás:)/
weid 2008.05.20. 14:53:28
Hiszen jön a nyár! :)
Egyébként pl. az új Octaviával mi baja lett volna..?
tom 2008.05.20. 14:55:46
movhu 2008.05.20. 14:59:29
Az, hogy feltehetőleg ez az autó már ott áll a kereskedés udvarán, és könnyen elképzelhető az is, hogy ezért az árért senki nem vinné el.
Érdekes párosítás egyébként is a 35Ekm/2 év. Aki ilyen autót vesz, az nem 15Ekm-tert használja évente.
weid 2008.05.20. 15:03:02
Mert Újpest polgármesteréből sajnos csak egy van.
Én ilyennel járnék, mert könnyű meg ocsmányul szép :)
www.hyts.hu/autok/hyundai/qarmaq-2007/hyundai_qarmaq-2007_r4.jpg
Virág et. 2008.05.20. 15:03:54
Hány város is van Mo-n? Az akkor hányszor 10 millió?
Amúgy meg semmit nem érünk el. Ez egy blog, vitázunk, mert miért ne. Eredménye nem lesz.
derelye
Hasonló kvalitású emberek akadnak a másik oldalon is. De legalább örüljünk, hogy csak Audit kapnak és nem S-mercit.
plankton 2008.05.20. 15:06:26
tom 2008.05.20. 15:09:49
Sumér 2008.05.20. 15:10:42
leültetném a zsigát 2008.05.20. 15:11:24
persze nem lepődök meg, mert én s8as audit először egy kisgazda államtitkár alatt láttam. akkor merült fel bennem, hogy a hierarchia felsőbb szintjein vadászgépekkel meg bőlyingekkel furikáznak-e..?
by the way: demszky allroadja is igen környezettudatos és főleg szerény választásnak tűnik...
derelyegrádi szellem 2008.05.20. 15:13:32
"Hasonló kvalitású emberek akadnak a másik oldalon is"
Nem vagyok tőlük elájulva, de ezt azért kétlem. Egy igazi bolsevikkal senki nem veheti fel a versenyt. Csak esetleg egy másik.
seggfej 2008.05.20. 15:16:05
ha nincs ilyen, akkor:
-mutass példát, csinálj pártot
vagy
-menj külföldre
vagy
kussolj
mindenki annyit keres, amennyire tartja magát
derelyegrádi szellem 2008.05.20. 15:20:12
Különösen úgy, hogy még béreltünk is mellé neki egy másik terepjárót is, ha a horvátországi haciendájára kívánt leruccanni.
Tényleg az arra állítólag felvett családi és baráti kölcsönöket miből fizetheti, hisz azt mondta az Eu parlamenti képviselőkét neki járó tiszteletdíjból fogja. Az meg végül nem lett, ergo tiszteletdíjat sem kap. De hát mindegy, ez egy iylen ország..Amíg hagyjuk.
kamikázé 2008.05.20. 15:22:52
storyline :) 2008.05.20. 15:28:18
Big-B 2008.05.20. 15:29:06
leültetném a zsigát 2008.05.20. 15:34:59
nekem a dolgosszorgos főpolgármester úr esetében az a legbájosabb, hogy
a, az általa vezetett városban nem, csak annak agglomerációjában bír csak lakni
b, még budakesziről befelé sem jut eszébe drótszamárra pattanni (ami pedig egyes koronás főknek sem büdös) - eddig egyetlenegyszer láttam egy egyáltalán nem elcsépelt tandemen a tehetséges kóka"robot"janival, nyilván kampányrendezvény volt...
na ja, egyéniség itt mindenki.
Dr Kangörény 2008.05.20. 15:38:16
Ilyen alapon miért kell fizetni a boltban, ha csak 1 csokit akarok enni? Mert az milyen kis összeg a bolt forgalmához képest?!
Normális vagy tom?
Vagy azért, mert "állami" pénzből herdálják el, akkor már rendben van??????????
Dr Kangörény 2008.05.20. 15:40:17
Aztán miért ne? Mennyivel ér többet, mint más?
mtu 2008.05.20. 15:42:48
Kies és roppant "gazdag" afrikai államok vezetőinek példájából már láthattad, hogy ez hogyan is megy. Egyre inkább onnan hozzuk a példákat.
Hogy autópályán dolgoznak? Nekik csak a fölső öt fő al és alalvállalkozói szint létezik, azok építik a pályát, tehát nem lehet nagy munka...És azt is látják, hogy mocsok sokba kerül, s alig lehet vele keresni. Dehát ma minden kicsinek örülni kell, s ezért is adnak kenőpénzt.
Egyébként a mi 18 ezres városunk polgármesterének is van sofőrje, meg asszem ford mondeoja.
Nem kívánok nekik rosszat, de akik ilyennel furikáztatják magukat, azokat utoléri a sorsa, lásd Horn Gyuszi meg Toller László. Nem biztos, hogy kéne az a sok lóerő, mert csábít és uralni is tudni kellene. A 120-as skodrimmal tartom a 130-at pályán, úgyhogy nem tudom hová sietnek.
Carnivora (törölt) 2008.05.20. 15:43:25
nem várt fordulat 2008.05.20. 15:45:51
szép lassan rohadunk elfele, és mi meg nézzük végig.
budapest élhetetlen, a közüzemek szarok, az árak az egekben, közben kidolgozzuk az agyunkat, az apeh várja a zsét, ő meg vissza alíg fizet...
totális csőd.
Carnivora (törölt) 2008.05.20. 15:46:31
Pl. keller laci élete? mit nem ér meg inkább az a kérdés :D őt külön pl. egy harckocsi oszlopnak kellene szállítania a többi szent emberrel :D
tom 2008.05.20. 15:51:12
Pont azt mondom, hogy nem herdálás, hanem kapja csak meg, okos! 3 millión meg télleg nem értem mit kell pattogni. 10 milliót nem érdemel, csak 7et. EZ MI??? Mi alapján??? Fogggalmatok sincs hogy mit csinál, de azt meg tudjátok mondani hogy milyen autóval mehet? Esküszöm nem értem... Mert ha még azt mondanátok, hogy ne kapjon semmit, és takarodjon haza, azt érteném, de ezt nem.
grigorij (törölt) 2008.05.20. 15:56:15
Hanem az, hogy ezek öncélú hivalkodások!
Ha jól emlékszem, a 70-es években olvastam, hogy Angliában - megfelelő rendszerességgel - lecserélték az állami autóparkot.
Kiírtak egy pályázatot három kategóriában. Talán az akkor még létező Morris nyert, és szállíthatta a számtalan (sok ezer) kocsit!
Ezzel egyrészt tiszta volt a játszma, támogatták a hazai autóipart (munkahelyek, fogyasztás, tébébevétel stb.) és ráadásul minden funkci tudta hol a helye!
Miért nem lehet a minisztereknek egy kategória, például ez az A6 kategóriája, egy a középvezetőknek, képviselőknek, önkormányzati dolgozóknak, mondjuk az Astra, végül a többinek Suzuki!?
Mindhárommal támogatjuk a hazai ipart és nem lennének ezek az öncélú garázdaságok!
storyline :) 2008.05.20. 16:00:08
"egy államtitkár ne haljon már meg csak azért, mert egy részeg 1200es zsigulival nekiment oldalról"
Aztán miért ne? Mennyivel ér többet, mint más? "
Annyival, hogy optimális esetben egy ilyen beosztás nem arról szól, hogy fogunk a helyére valaki mást az utcáról. Egy ilyen ember milliárd forintok elköltése felett diszponál, ezért nehéz olyat találni, aki ugyanazt az ismeretetbázist egyből úgy birtokolja, hogy nagy horderejű kérdésekben felelősen dönthessen.
Tehát optimális esetben fontosabb, hogy egy államtitkár életben maradjon, mint te vagy akár én.
Roltii 2008.05.20. 16:00:14
A kinézete meg mit érdekel, az irodába tárgyalni úgyse viszi be a kocsiját...kicsit túl van lihegve az egész reprezántációs dolog.
Egyébként tényleg vegyenek hybrid toyotákat, és akkor még példamutatás is megvan.
Demszkyről meg inkább semmit, sok paraszt pesti mindig megszavazza (én is bp-i vagyok, de tőlem még nem kapott x-et, de beszarás mennyi fiatal is rászavaz...pff)
Hentes-mészáros 2008.05.20. 16:04:08
grigorij (törölt) 2008.05.20. 16:07:44
"Tehát optimális esetben fontosabb, hogy egy államtitkár életben maradjon, mint te vagy akár én."
Ugye ez nem gondolod komolyan?????
Barrera 2008.05.20. 16:08:59
Szerinted buták vagyunk, és foggggalmunk sincs mit csinál ez a nagyformátumú jóember. Ezek szerint neked van fogalmad róla. Akkor világosítsál fel minket legyél olyan jó, és magyarázd el, hogyan is kell ezt a nyilatkozatát érteni:
"...Váltani kell tehát, hogy a város vagyona gyarapodjon, hogy ne kampányberuházások - amelyek később jelentős működtetési és fenntartási költségeket vonzanak - határozzák meg a fejlesztéseket, ne a klientura érdekében, vagy más önös érdek miatt szülessenek meg döntések - vette át a szót Marton István polgármesterjelölt."....
G 2008.05.20. 16:15:54
storyline :) 2008.05.20. 16:17:08
Dövan, megaMPG^3, bunkódzsippes:
"Tehát optimális esetben fontosabb, hogy egy államtitkár életben maradjon, mint te vagy akár én."
Ugye ez nem gondolod komolyan?????"
Most optimális esetről volt szó, nem szarjancsikról, akik csak elbasszák a pénzt! Nem véletlenül védik mindenhol az állami vezetőket....
tom 2008.05.20. 16:19:31
amennyiben azt mondod, hogy az a város hanyatlik, a vagyona csökken, nincsenek fejlesztések, és ez az ügy maga egy "kampányberuházás"(?), úgy értem hogy azt mondod, nincs igazam. De ezt mondod? Egyszerűen nem értem annak az idézetnek mi köze mindehhez...
tom 2008.05.20. 16:22:15
Te meg ehetnél csak kiflit és ihatnál csak vizet, aztán a jövedelmed fennmaradó részéből felújítunk egy uszodát, vagy építünk egy játszóteret, OKé?
G 2008.05.20. 16:26:03
Roltii 2008.05.20. 16:26:40
Reprezentáció: mit fog gondolni a hitelező, ha látja, hogy a szarkupac tetejéről egy luxuskocsival jönnek pénzt kérni pl játszótérre? érdekes...
Kajás piás példánál maradva, egyen húst, de nem feltétlen kéne ebben az esetben bélszínt ennie és márkás skót viszkit innie, lehet hogy elég lenne a bécsiszelet alap dzsonival...(bár egy sör nekem mindig jobban esik hozzá:D)
leültetném a zsigát 2008.05.20. 16:26:52
te véletlenül nem már"tom" istván vagy??? :)
horgany 2008.05.20. 16:30:22
tokmánykabát 2008.05.20. 16:31:43
Roltii 2008.05.20. 16:33:57
Asidotus 2008.05.20. 16:38:36
Az politikai tisztség, és egy választáskor te döntöl el, hogy kik kormányozzanak.
Te akarod, hogy ő államtitkár legyen, ezt hívják parlamenti demokráciának.
Akinek ez nem tetszik, döntse meg, és tegyen engem meg diktátornak, mert különben lelövöm, ha magát teszi oda.
Így jó lesz?
storyline :) 2008.05.20. 16:40:08
tokmánykabát: mikor mennek 180-200-al??? ez nem ilyen "sztenderd műveleti sebesség" dolog tudtommal. Egyébként mi a fene jogosítja fel őket a közlekedési szabályok nem betartására?! "
A kék lámpa.
zé 2008.05.20. 16:41:11
Roltii 2008.05.20. 16:42:13
Barrera 2008.05.20. 16:44:41
Mindössze azt mondom, ha a választások előtt lehetett ezzel a szöveggel kampányolni, klientúrára és önös érdekekre hivatkozni, akkor Martonnak el kell takarodni KedvesMamához kunyerálni Audiért.
Szigorúan önös érdekből, extrával vagy anélkül.
storyline :) 2008.05.20. 16:45:52
tom 2008.05.20. 16:46:23
2. Azért kell őket így megfizetni, mert bármilyen hülyén is hangzik nem hülye. Elvezetne egy "céget" ami egy 55000-es város költségvetésével lenne egyenértékű, és egy ilyen cég szarrá fizetné. Nem konkrét szaktudás ez! Menedzsmentkészség, stressztűrő képesség, és még egy rakat más dolog. Persze, kapcsolatai is vannak, meg ilyenek. Mindenki előtt ott a lehetőség, hogy megszerezze a maga kapcsolatait, csak ő mondjuk meg is tudja szerezni... Ez is egy képesség.
3. Bélszín. De! Egye azt! (a bécsi szelethez egyébként én is a sört preferálom :-) ) Majd látják a tehetséges kreatív fiatalok, ahogy tolja befelé minden nap a Chateaubriand-ot, és akkor azt mondják: Nem megyek el bankba/termelő vállalathoz/külföldre melózni, lehet polgármesterként is jól keresni, rendberakom a dolgokat Nagykanizsán (vagy hol is zajlik ez a sztori? :-) )
4. Nem vagyok mártom istván :-)
weid 2008.05.20. 16:48:16
www.hasznaltauto.hu/945469_hummer_h3_2006
country-nemzet leszünk, csuhaj!
úgyis pusztaturizmusban gondolkodnak még mindig (hát persze)
Roltii 2008.05.20. 16:49:59
De van egy hatalmas különbség: cégvezetőként gondolnak a cég érdekére is, kis hazánkba ezt meg rendkívűl kevés politikus teszi. Érdeke a városnak egy olyan autó? így kéne megközelíteni a kérdést, hiszen a polgármester is a várost mint olyat szolgálja
storyline :) 2008.05.20. 16:51:51
dugják fel a kék lámpájukat...egyébként tényleg kiváncsi vagyok ez mennyire tartható a magyar autópályákon, nem igazán tudom elképzelni. Valószínűbb a 150 sűrű fékezgetésekkel:D "
A 160-170 tempomattal és refivel játszva, többnyire a fék használata nélkül tartható volt, mielőtt mindent bekameráztak...
inez 2008.05.20. 16:54:32
Roltii 2008.05.20. 16:54:37
tom 2008.05.20. 16:54:45
Lehet vele nem egyetérteni, én ezt így gondolom. Érdeke-e a városnak egy olyan autó? Nem. De semmilyen másmilyen nem érdeke. Sőt, az sem érdeke, hogy a polgármester fizetést kapjon. Te vállalnád ingyen? Te is szolgálnád a várost.
Roltii 2008.05.20. 16:57:47
a városnak lehet érdeke, hogy a polgármester tudjon gyorsabban közlekedni, aki így többet dolgozhat a városért. Sőt, a fizetés is érdeke, mert így jobb szakembert szerezhet meg.vagy éppen nem azon jár az esze, hogy miből vesz kaját az asszonynak, hanem tud koncentrálni a munkájára. persze ez csak az elmélet.
storyline :) 2008.05.20. 17:03:05
Dövan..: igen, de azóta eléggé lelassult a közlekedés a pályákon, legalábbis én ezt tapasztaltam. régebben tényleg szerettek sokan alacsonyan repülni, ma már sokkal ritkább az ilyen->sokkal nagyobb sebesség különbségek "
Az nekem is feltűnt, hogy kb 2 hete, 160km-nyi pályázás során, 141-142-re állított tempomatnál megelőzött 5, azaz öt darab autó. Régebben meg 160as átlagtempónál megelőzött vagy 50 ennyi idő alatt.
tom 2008.05.20. 17:03:22
"Sőt, a fizetés is érdeke, mert így jobb szakembert szerezhet meg." Az autó ugyanennek az eszköze. a juttatási csomag része. Szerintem. És igen. A 10 milliós autó. Ami ma már nem égbekiáltó luxus. Tudod mikor lennék felháborodva? Ha Porsche 911 Carrera 4S-t kapna targatetővel. Na az felháborító lenne :-)))
pajcsi 2008.05.20. 17:10:09
Mindez a petyhüdt pöcsű nagykanizsai senkiházival együtt annyira, jellemzően, mélymagyar. Ahelyett, hogy mondjuk a környezetvédelem területén versenyeznének ezek a magamutogató senkik egymással. Vannak ugye hibrid járművek, majd feleennyiért. Azért lenne üzenetértéke, ha egy ilyen - egyébként zömmel megbízható, jól felszerelt hibriddel tolnák.
weid 2008.05.20. 18:24:31
Csodálom, hogy ezekre az autókra nem a kisdobos (a régebbi!) ment ki a főtérre, hogy 'emberek, dobják össze a főispán, meg a földesúr új szerkerét, oszt attól maguknak is jó lesz...de legalábbis nem lesz rossz!' :)
A6 tulaj vagyok, de nem PM 2008.05.21. 08:01:29
Ha az A6 nem luxuskategória, akkor mi számít annak????
weid 2008.05.21. 09:05:49
(egyébként a Totalcar-on volt egy jó cikk erről, hogy az egységmagyar simán megvenné a 716-os BMW-t meg az 1.4-es A6-ost, ha lenne. mert csak a méret számít neki. Igen, ennyire barmok vagyunk, kedves honfitársak.)
EÖ (törölt) 2008.05.26. 11:19:59
ezt aláírom, főleg amikor az Audi Q7 3.0-kat látom és egybehangzó vélemyények szerint a Q7-nak a 3 literes motor kicsi, kell a 4.2. Dehát külsőre uyganolyan májer vagyok benne.