Turistariogatás közpénzen
2008.05.03. 13:00
Egy ideje itt a tavasz, megindulnak az emberek a szabadba, és ilyenkor még sokan keresik fel hazánk nevezetességeit. A nyári szezonban már a nyaralni kívánó emberek jelentős része külföldre megy, hiszen versenyképes vagy esetlegesen olcsóbb nyaralást tudnak kínálni az utazási irodák külföldre, mint a hazai utakra. Az egyéni utazók számára még inkább meggondolandó a külföldre utazás, hiszen ott még tovább szűkülhet az árrés. Nem véletlen, hogy jelentősen visszaesett a hazai turizmus, nem is beszélve arról, hogy sok külföldi is más célpontok után nézett. Ennek egyik okozója nem csak a magas alapár, hanem a sok rossz hír, aminek egyik legkirívóbb példája a külföldi utasoknak szánt feketelista a Budapest belvárosában található lehúzós szórakozóhelyekről. Vannak azonban más problémák is, amelyek nem csak a fővároshoz kötődnek. Szokásos módon megpróbálják a turistákat lehúzni, ahol csak lehet. Hiába akar az ember csupán egy felszabadult magyarországi kirándulást, lépten-nyomon azzal találja szembe, hogy mindenféle okokkal fizetnie kell. Pedig volna elég szép látnivaló kis hazánkban is, de továbbra is mindent megtesznek egyesek azért, hogy az örömbe egy kis üröm is keveredjen. Egyik legrosszab példája, ha nem is az egyetlen, Dömös község.
A településnek sok látnivalója nincs, egyetlen jellegzetessége, hogy szép helyen fekszik, és egyik kiindulópontja a Rám-szakadéknak, ami nagyjából Dömös és Dobogókő között húzódik. A nem könnyű terep egy patak sziklák közt húzódó medre, ahol nemigen úszhatjuk meg a sziklamászást anélkül, hogy sáros legyen a cipőnk, néhány helyen létra és korlát is segíti azt, hogy egyáltalán átkelhessünk a nehezebb helyeken. A túra nagyon kellemes, gyönyörű, és számtalan növény és rovarfajt is megfigyelhetünk. A terület több tucat gombafajnak ad otthont, ősszel lenyűgöző seregletre is lelhetünk, ha jó időpontot fogunk ki.Az itt látható gyűjteményben tavaly ősszel készült képeket láthatunk. Az autóval érkezőknek az egyik legjobb útvonal Dömöstől indul, ahol a Rám-szakadékon feljutva a mellette futó Lukács-árkon keresztül visszatérhetünk a kiinduló pontra. Ez idáig szép és jó volna, de a helyi önkormányzat ez felismerve megépítette – közpénzen – Magyarország egyik leggusztustalanabb módon viselkedő községét.
A lakók ugyanis kitalálták, hogy nem jó az úgy nekik, hogy a turizmus bevétel mellett nyűggel is jár, ezért lakossági kezdeményezésre sorompókkal és táblákkal lezárták a község jelentős területét már egy jó ideje. A középkori módszerekkel ellentétben várfalak azért nincsenek, de az egész utat lezáró elektromos sorompók akadályozzák meg azt, hogy az adott területekre illetéktelenek is behajtsanak, tehát nem csak behajtani tilos táblákat találunk itt, hanem fizikai akadályt is biztonság kedvéért. Isten ments, hogy a körzeten belül legyen valaki rosszul, és vadásznia kelljen valakire, aki a mentőt beengedi az elzárt területre. Az intézkedés hivatalos indoka, amelyről tábla is tájékoztat, lakossági kezdeményezés és a természet védelme. Ebből az utóbbi nem teljesen állja meg a helyét, ugyanis a tájvédelmi körzet csak a községet elhagyva kezdődik, sorompóval szépen lezárva, ahogyan kell. Idáig esélyünk sincs eljutni, mert csak az egyenlőbbek, azaz a község lakosai kaphatnak behajtási engedélyt. Azaz, ha röviden összefoglaljuk, környezetvédelem címén az önkormányzat elintézte, hogy az egyébként állami pénzen épült és fenntartott község útjait kizárólag az ott lakók használhassák, amolyan erődítménnyé alakítva a település egy részét. Mondanánk, hogy üsse kő, ha nekik ennyi élvezet jutott az életben, hát megtesszük azt a maradék utat gyalog, hiszen kirándulni jöttünk, nem autózni.
A táblán olvashatjuk is, hogy parkoló vár az önkormányzat épülete mellett. Kell is, mert a községben minden tele van megállni tilos táblákkal, indokolatlan helyeken is, amik még azt is megtiltják, hogy az isten háta mögötti utcán az út mellé parkoljunk. Az ok hamarosan kiderül, a parkoló ugyanis fizetős. Tehát a község nem csak lezárta saját magát, és táblákkal lehetetlenné tette a parkolást, de az egyetlen parkoló helyet ezek után fizetőssé tette. Szolgáltatás semmi érte, még egy őr sincs, csak automatánál kell fizetnünk. Itt külön fenyegető felirat is van, hogy van ám itt polgárőrség, és a zöldterületen várakozókat meg fogja büntetni. Milyen érdekes, a fizetős parkoló ez alól kivétel, az itt parkoló autókat nem érintik, még akkor sem, ha a szépen zöldellő fű közepére álltak be. A lényeg, hogy fizettek. Miből lett pedig mindez megvalósítva? A Környezetvédelmi Minisztérium egyik pályázatának pénzéből. Sok kérdés merül fel az emberben. Ha a környezet védelme volt a cél a közterület egyéni célokra történő kisajátításának, akkor miért lett fizetős közben a község egyetlen parkolóhelye? Egyáltalán, miért kapott a település lehetőséget arra, hogy közpénzen épített utakat néhány magánember részére kisajátítson, hiszen a település maga nem része a tájvédelmi körzetnek? És mindez miért pont azoknak a pénzéből valósult meg, akik oda mennének élvezni a magyar tájakat?
Sok kérdés, amire nem kapunk választ. Eközben már csak a csodálkozásunk múlik el, és már kezdjünk érteni, miért haldoklik a magyar turizmus. Milyen jó, hogy nem tértünk vissza a középkorba, csak itt, és nem kell áthajtási díjat fizetnünk a lezárt városokon keresztül. Mert ennyi erővel bárki megtehetné, hogy kisajátítja városát, és csak az ott a lakók járhatnak az útjain. A többiek meg fizessenek, ha már arra akartak járni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.03. 15:22:51
movhu 2008.05.03. 15:30:56
Nem is az a legnagyobb baj, hogy nem engednek be a községükbe autóval, mert még azt meg is érthetném(ha nem is tartanám teljesen jogosnak), hanem az, hogy ezzel együtt gyakorlatilag egyetlen fizetős parkolóba kényszerítenek.
Tudom, ez így marad, nem fog változni, de pontosan ez a harácsoló hozzáállás a magyar turzimus egyik legnagyobb betegsége. Mi nem rendelkezünk annyira erős marketinggel és természeti értékkel, hogy ilyennel riogassuk a turistákat.
amondó (törölt) 2008.05.03. 16:57:32
Igen, de Budapest önrendelkezési képességeit jól jellemzi az, hogy még mindig Demszky a polgármester, ellenére annak, amit (nem) csinált tizenvalahány évig. Nem is lesz útdíj (behajtási díj), Budapest ingyen biztosít utat a Budapestről kiköltöző, de nap mint nap beingázó lakópark-lakosoknak, és inkább a tömegközlekedésen, parkokon, és önkormányzati intézményeken spórolja meg az tranzitforgalom költségeit. Jól van ez így?
tke 2008.05.03. 17:01:57
Megjegyzem, a turisták természetjáró része túrázni jár a Pilisbe, nekik nem téma az a plusz (másfél) kilométer. Akinek meg teher, az megy máshová (mondjuk Visegrád Mogyoró-hegy).
attitűd 2008.05.03. 17:07:06
movhu 2008.05.03. 17:08:52
Kiránduló 2008.05.03. 17:24:27
A dolog sokkal nagyobb felháborodást okozna, ha hirtelen mindenki ezt csinálná. Gondoljatok csak bele, ha minden város elkezdené azt, hogy csak a főútvonalára mehetsz be, a többit szépen lesorompóznák...
csabi 2008.05.03. 17:25:27
Dr Kangörény 2008.05.03. 17:28:37
A turizmusból hosszútávon bevételt úgy lehet szerezni, hogy kiszolgáljuk a turistát. A szopatás persze egyszerűbb, de azt egy idő után elunják a népek.
User1 2008.05.03. 17:29:41
Girhes macska 2008.05.03. 17:33:08
tke: bunkó emberek mindenhol vannak. Nem jártam még Dömösön, de pl. vannak a turista- és egyéb utak mentén szemétgyűjtők? Van ingyenes parkoló, ha már a suttyó turista kocsival megy "túrázni"? Van nyilvános, pénzbedobós WC? Szvsz ha a községnek fontosak a turisták, akkor ilyesmire (is) kellene költeni, nemcsak a behajtani tilos táblákra.
movhu: Budapesttel kapcsolatban max. igazad van! Ide mindenki ingyen jöhet be autóval, de még a tömegközlekedés (városhatáron túl járó buszok, HÉV) rájuk eső részét sem térítik az agglomerációs falvak. Sőt, tüntetést szerveznek, ha a főváros hozzájárulást kér (asszem Gödöllón volt ilyesmi a HÉV-vel kapcsolatban).
Dr Kangörény 2008.05.03. 17:33:35
Egy kis idő és vegetálhattok tovább a rühes falutokban, turisták nélkül.
attitűd 2008.05.03. 17:37:42
Ha egy faluban (mint amilyen Dömös) a lakosság számához képest aránytalanul megnő az autóforgalom, akkor indokolt a fizetős parkolás bevezetése. Ismétlem, lakosságszám függvényében. Nem mindegy ugyanis, hogy hétvégente 500 plusz gépkocsi egy város infrastruktúráját terheli vagy egy párezres kistelepülését.
A parkolót meg, ugyanúgy, mint az utakat, nyilván karban kell tartani. És ez nem ÁLLAMI, hanem ÖNKORMÁNYZATI pénzből megy. Ha egy egyszerű füves placc, akkor is az önkormányzat pénzén füvet kell nyírni, időnként pótolni a gyepet, feltakarítani az esetleges olajszennyeződést, és ismerve honfitársaimat, sokszor felszedni a parkoló környékén szétdobált szemetet. Ez pénzbe kerül.
Ennyit az elvről, sztem. Hogy mennyi, az egy más kérdés. Szerintem napi 200.- Ft elegendő lenne erre, és akkor kevesebben akadnának fenn rajta.
Mondom ezt én, budapestiként.
ReggieHammond 2008.05.03. 17:41:40
Az állás 1:1
Egyfelől igazad van abban, hogy a közpénzen felújított területet miért zárják le. Viszont ha a másik oldalról nézem, akkor pont a közpénzen felújított utat, és környezetét védik az olyan ....... (ez itt a káromkodás helye) autósoktól akik mindenhová bemennek ahová még a verda bírja. Sajnos lássuk be, hogy ezt csak úgy lehet megakadályozni, hogy szelkció nélkül megakadályozzák a kocsik behajtását.
És ennek mint mindig a normális "szabálykövető" kirándulók isszuk meg a levét.
csabi 2008.05.03. 17:49:23
Károly · http://karolyk 2008.05.03. 18:29:39
Pix 2008.05.03. 18:44:30
A "turisták" részéről orbitális köcsögség, hogy a Rám szakadék bejáratáig felautóztak és az oda vezető út mentén, az utat elállva össze-vissza tömegesen parkoltak. Ez ellentétes a természetjáró szellemiséggel és érthetően bosszantja azokat, akiknek háza előtt a kiskertbe parkíroztak dzsippel. El tudom képzelni, hogy milyen lehet, ha az ember nem tud kiállni a saját udvarából, mert valami tapló leparkolt a kapuja elé.
Ha viszont a faluban már sehol sem lehet ingyen megállni, az a helyiek részéről bunkóság.
Szűk utcákban indokolt parkolási díjat szedni, hiszen a túlzott mértékű vagy szabálytalan parkolás akadályozza mindenki, különösen a helyiek közlekedését. De ha már pénzt hoznak azok a nyavalyás túristák, akkor illene ingyenes vagy olcsó parkolóhelyeket kialakítani. Mert ez is a civilizált élmény része.
Én sem megyek vissza olyan helyekre, ahol paraszt módon viselkedtek velem vagy lenyúltak.
attitűd 2008.05.03. 18:59:19
Rendben, a több száz kiránduló gépkocsija aránytalanul leterheli a kis község infrastruktúráját, több a szemetelés, stb.
Viszont nem kellene átesni a ló túlsó oldalára, és harácsolással nem megérdemelt bevételt szerezni.
Ezért vetettem fel, hogy napi 200.- Ft beszedése a parkolásért szerintem méltányolható igény lenne a pluszköltségeket álló önkormányzat részéről, ugyanakkor nem lenne lehúzás szagú a kirándulók számára sem.
Shore 2008.05.03. 19:25:08
Az érem másik oldala, hogy az ingyenes parkoló melletti dolog viszont szép kerek summa ellenében volt csak látogatható.
Na most, ha Dömösnek van bármilyen haszna, bevétele a Rám-szakadékot meglátogató turistákból, akkor hülyék, hogy a fizetős parkolóval riasztják el őket, ha viszont csak a kosz, forgalom jut nekik, akkor legalább ennyi kis kárpótlásuk legyen.
Pszt! 2008.05.03. 19:29:37
attitűd 2008.05.03. 19:30:37
milton 2008.05.03. 19:33:58
- beáll az opeljával a virágoskertedbe
- ott szórja ki a mekdonálcos szemetét
- odapisáltatja/kakáltatja a hülyegyerekét
Ezért kell tiltani az útszéli parkolást és ezért kell parkoló.
Sok a 100Ft/óra parkolási díj? Kérem, lehet választani: ingyen lesz a parkolás, de akkor 1500Ft lesz a Rám-szakadék bejáratánál a belépő. A fent említett 70% ugyanis hajlamos elhajigálni a koszos zsebkendőket, jégkrémes zsacskókat és ásványvizes palackokat. Az 1500 Ft fedezi majd az amúgy 500Ft-ba kerülő "környezetterhelési díjat" (emlékszel 100Ft/óra és kb 5 órás a túra) és a néni fizetését, aki letépi a jegyet és a kezedbe nyomja.
1500 az viszont pont 3x több mint 500. 500Ft-ot sokkal többen hajlandók kiadni mint 1500-at. Ezért van a fizetős parkoló a belépőjegy helyett.
Mit nem lehet ezen megérteni?
Ronald 2008.05.03. 19:58:14
Egyszer kaptak hatalmat a kezükbe - hát élnek is vele.
Így.
Dehát a paraszt...az sülve is paraszt marad.
.
l3v1 2008.05.03. 20:13:07
Nos, ha lenne normalis tomegkozlekedes, a varos hataraban eleg sok es eleg nagy p+r parkolo, ha a BP-i lakosok nem jarnanak a kozertbe is kocsival, es meg sorolhatnam, na akkor egyaltalan nem zavarna ha az atmeno es/vagy akar ingazo kozforgalmat dijaztatnak peldaul (a kitiltas az eros), sot igenybe is vennem.
Az nem megoldas, hogy gigaokosan korulnez egy balf*sz a vilagon, latja, hogy van ahol van behajtasi dij, es kozli hogy mi is nyugati orszag vagyunk, itt is legyen ilyen. Csak azt nem hajlando meglatni a rothado agyabol kikandikalo szemeivel, hogy azokban a mas varosokban nagyon jo tomegkozlekedes es nagyon jo p+r ellatottsag talalhato.
Az nagyon kenyelmes, ha egyetlen kipecezett dogolban hirtelen hasonlitani akarunk. De ez csak annyit jelent, hogy a hozzaertesrol a kezikonyvet nem a lehelrol kellett volna beszerezni.
Oszinten, az teljes BP-i lakossag teljesen megerdemli az igen tisztelt polgarmesteret. Ennyi idore rabizni magatokat ennyi minuszos teljesitmenyt produkalo nyomorultra eppugy jellemzi a szavazokat mint a kedves nagyokost.
SGY 2008.05.03. 20:13:19
Így igaz! Sajnálom, de még egy család nem megy oda.....
a 2008.05.03. 20:15:09
Kiránduló 2008.05.03. 20:15:13
A parkoló mellett amúgy ott van egy nem túl olcsó étterem. Nem lepne meg, ha a tulajodonosa önkormányzt közeli lenne. Az abból származó iparűzési adó bevétel szerintem fedezi a parkoló fenntartását.
A Rám-szakadék köztulajdon, vigyázzunk rá, de a lehúzás az lehúzás.
NAR 2008.05.03. 20:25:49
Ez a normális rendszer, csak nálunk panaszkodnak az autósok, miután telifüstölik a Duna-kanyart...
XSun (törölt) 2008.05.03. 20:27:14
Nyáron pedig akartam egy ilyen jó kis túrát.
Asszem inkább Mixnitz-be megyek, ismét....
Dezzie 2008.05.03. 20:33:44
Amúgy nem csak azért nevezetes, mert arra lehet Rám-szakadékozni, meg lehet nézni a prépostsági romokat is, amit lerajzoltak a Képes Krónikába, itt dőlt rá I. Bélára a trón, és római emlékek is vannak. Gazdagabb a középkori történelme a legtöbb városénál.
attitűd 2008.05.03. 20:33:51
Viszont az autós turisták által okozott többletköltség nagy része az önkormányzatnál csapódik le, nem pedig az erdészetnél.
És nem hinném, hogy az étteremtulajdonos által fizetett iparűzési adó fedezné.
Az önkormányzat útjai kapják meg az autós turisták által okozott többletterhelést, az autók miatt romlik az életminőség a faluban, mert rámennek a fűre, az emberek szemetelnek, stb.
Egyébként aki busszal megy oda, (bp.-ieknek menetrend szerinti járat az Árpád-hídtól) az "nem lesz leszedve", érdekes módon. Az ingyen élvezheti a természet szépségét.
Ha viszont kocsival megy oda a turista és okoz ezáltal többletköltséget egy kis község kispénzű önkormányzatának, az járuljon hozzá a terhekhez.
Vagy jobb lenne, ha belépődíjat fizettetne az erdészet? Akkor a busszal kirándulók is fizetnének.
Így legalább van lehetőség "ingyen" túrázni.
_andris 2008.05.03. 20:34:09
Egyébként meg nem értem azt a tömeget, amely állandóan ott tapossa a tizenx gombafajt, rengeteg kirándulóhely van még az országban, ami legalább ilyen vadregényes, vagy méginkább, nem is beszélve arról hogy másutt nincs ez a tömegnyomor.
szomszéd országokban meg főleg vannak ennél ötször hosszabb és vadregényesebb patakvölgyek.
parkoló 2008.05.03. 20:47:07
Medve 2008.05.03. 20:54:09
Miért van az, hogy aki Bpesten zokszó nélkül kifizeti a belvárosi parkolásért az óránként 200 ft-ot, az azonnal nyávogni kezd, ha ugyanezzel találkozik olyan helyen, ahol nem Ő van otthon?
Movhu-tól kérdezném: Mennyire ismeri a "felújítás" költségviselésének összetételét? Mit tekint közpénznek? Hátha éppen önkormányzati forrásból készültek az utak?
attitűd 2008.05.03. 21:06:47
Vasárnapi kalapos úrvezető 2008.05.03. 21:08:31
1. Elmentél egy év után először kirándulni, és gyalogolni kelett. Piha!!!
2. Van egy kultúrált parkoló, ahol otthagyhatod az autódat, és csak 100 HUF/órát fizetsz (mennyi is Bp-n a legolcsóbb???)
3. Nem áll a sok köcsög autós Mari néni háza elé, úgy, hogy ő ne tudjon kijönni. Hol itt a baj???
4. A budai Várba be tudsz hajtani az Angelika előti téren kívül, ha nem vagy ottani lakos???
5. A Váci utcába be tudsz hajtani???
6. Azt írod: "környezetvédelem címén az önkormányzat elintézte, hogy az egyébként állami pénzen épült és fenntartott község útjait kizárólag az ott lakók használhassák" . Olavasd már el legalább azt, hogy mit írsz még egyszer posztolás előtt, vazze! Ez, amit írsz, azt jelenti hogy szerinted az községet az állam építette és tartja fenn. Biztos azt akartad írni (csak a nyelvtanórán hiányoztál) hogy a község utcáit épített az álam. Ami persze orbitális ökörség. A lakott területen belül kízárólag a számozott országos jelentőségű utakat tartafell az állam, amiról te beszélsz, azok Önkormányzati utak. Na és ki zárta le: hát az Önkormányzat. Szóval mi a gond???
Engedd ki a gőzt, igyá' valamit, oszt nyugoddjá'
haribodog 2008.05.03. 21:09:55
Haemathemesis 2008.05.03. 21:13:30
Akár igazad is lehetne a budapesti riposzttal, csak annyi hibádzik, hogy demszkygrádon te minden elérsz, nekem meg be kell autozzak 30km -t, hogy a gyerekemet bevigyem a kórházi ügyeletre. ez csak egy sok dolog közül. De javaslom próbáld ki amikor csepelre kell bebuszoznia valakinek, mert a szigeten ott érhető el ügyeletes gyógyszertár. És akkor még nem akartam dolgozni, szinházba menni stb.
Esetleg vegyék ki bp-t a térségből, hadd jusson a megyének is kicsit több tamogatás. Lehet erről az oldalról is vizslatni, immáron húsz éve. Válasszatok normális polgármestert.
Haemathemesis 2008.05.03. 21:19:39
Medve 2008.05.03. 21:31:51
irnik 2008.05.03. 21:34:20
A gond azokkal van, akik kocsival akarják megmászni a Rám-szakadékot, és közben a túrázók közt 60-80 km/h-s sebességgel szlalomoznak fel a természetbe, illetve vissza a faluba. Undorító dolog! Kellemetlen állandóan félreugrálni. Ugyanez megy mindenhol a Mátrában, a Börzsönyben pl. Királyréten is, bár ez utóbbi helyen szerencsére pár száz méter után már magad mögött hagyhatod a hétvégi kocaturistákat...
Csárvó 2008.05.03. 21:36:23
irnik 2008.05.03. 21:38:52
Na, meg az is kemény, hogy a putrisoron kell megközelíteni.
De nagyon szép hely _belülről_! Érdemes megnézni, amennyiben a dömösieknak van kedve megmutatni:D!
irnik 2008.05.03. 21:47:01
A helyi ABC-ben nem túl udvarias a kiszolgálás, mert megy a bratyizás a helyiek közt. Az idegen meg simán láthatatlan embernek érzi magát.
A postásnő viszont a legkeményebb. Anyukám rendesen megtanította, hogy hangosan, illedelmesen köszönjek. Így is szoktam tenni, de ez nem igazán hatotta meg a postásnőt, mert "Mancika" éppen a koszt vakarta a körmei alól és flegmán nézett, száját résnyire se nyitotta, de még csak csá-t se intett:D. Olyan kínok közt adott képeslapot a faluról, hogy azt hittem, közben ikerterhességének gyümölcsei jönnek a világra.
A legjobb a víznyomás. Az idő intervallumokra már nem emlékszem, de az tuti, hogy délutánonként _nem_volt_víz_!
Sikerült fényt deríteni a rejtélyre! A bogármester "eladta"... Úgy tudom, hogy Dobogókőre egészen addig Pilisszentkeresztről nyomták fel a vizet, de az ottaniak megelégelték és fellázadtak, így a dömösi bogármester gondolt egy merészet és felajánlotta az ő vizüket jó pénzért. Akkor a faluban nagyon komcsizták a helyiek is és a hétvégi telekkel bírók is a község első emberét:D
b.bela 2008.05.03. 21:47:29
irnik 2008.05.03. 21:53:32
:P
airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.05.03. 21:55:01
attitűd 2008.05.03. 21:58:16
Ha budapesti az illető, akkor előbb-utóbb rájön, hogy a Margit-szigetre sem tud behajtani egyáltalán, de még ingyen parkolni sem a környéken. Meg unalmas is minden egyes hétvégét ott tölteni.
No meg más vidéki városokban is sokszor pénzbe kerül a parkolás, az arborétumokban meg belépő van.
Ingyen a kiépítetlen dudvásba lehet menni túrázni. Néha az is bejön, de aki civilizáltabb körülményeket akar és kocsival közlekedik, az számítson arra, hogy néhány száz forint erejéig a zsebbe kell nyúlni.
Nem EZRESEKRŐL beszélünk.
pucros 2008.05.03. 22:05:31
Pont az lenne a hülyeség, hogy egy ilyen szép túra után még vissza kellene menni Dömösre mert autó.
Egyébként talán megáll néha a vonat Dömösi átkelés mh.-nél, pestieknek még mókásabb eleve hajókázással kezdeni.
Mr. Acid 2008.05.03. 22:08:33
luger 2008.05.03. 22:18:32
itt is, ott is kikandikál valami a valóságból... az biztos, hogy összetett a kép.
önkormányzati fenntartású utak? igen, van ilyen. kérdés, hogy az önkormányzat bevételei milyen összetételűek... dömös esetében simán el tudom képzelni, hogy a helyi adók nem feltétlen elegendők erre (mondjuk simán, hogy egyáltalán semmire nem elég), magyarán a központi ktgvetés erre a célra fenntartott zsebéből tartja fenn az utakat... tehát a tuzsériak, tiszaeszláriak, drávacsehiek adójából is.
namost. azzal, hogy behajtási engedélyhez köti az amúgy közterületen való közlekedést, az megérne egy próbát bíróságon: kizárhatók-e ilyen módon az úthasználatból az amúgy közlekedésre jogosultak.
a természetes igazságérzetemet ez bántja, az fix.
harmadrészt a kötelezően igénybe veendő parkoló - már ha dömös környékén meg akarsz állni. ez a lehúzás része.
javaslat: szüntessék meg a behajtási engedélyt,
az utcákat vonalazzák fel, jelöljenek ki parkolóhelyeket, mindenhol kelljen fizetni a parkolásért, a helyiek kapjanak éves matricát.
ugyanott lennénk, kábé, ahol most, csak nem támadna mindenkinek az az érzése a táblák láttán, hogy tapló módon arcul törölték.
SamSalas1903 2008.05.03. 22:32:40
Pont ma voltam a Rám-szakadéknál és Dömös templomjánál tettük le az autót. Fizetős parkolóra felszólító táblát nem láttunk és sokan álltak ott meg az autóval. Fizetni nem fizettünk, de amikor visszatértünk az 5 órás túránk után, akkor megtapasztaltuk valaki bunkóságát. Egy ember volt olyan kedves és két nagy kődarabot rakott a kocsi elé. Biztos csak szeretetből, hátha nekimegyünk és összetörik az autó eleje.
Büntetés nem volt, táblát nem láttunk fizetéssel kapcsoltaban, de a sorompó az ott volt.
pucros 2008.05.03. 22:35:37
y5 2008.05.03. 22:45:45
A többit már elmondták mások.
Ja, és a P+R fejlesztésről: nem a P+R-t kéne fejleszteni, hanem az elővárosi vonatokat. Miért jó az ha kocsival mennek a város széléig az emberek? Nem jó az. Legyen inkább olyan vonat, amivel a város közepéig gyorsan, kényelmesen be lehet menni. Más országokban ez így működik.
Na csá.
csak nézek ki a fejemből 2008.05.03. 23:02:57
Csárvó 2008.05.03. 23:28:22
viktor134 2008.05.03. 23:28:28
Ne legyetek már hülyék, hogy azt hiszitek, hogy ez a pénz az önkormányzat zsebébe vándorol. :)
A helyiek nevében 2008.05.03. 23:28:36
2. Aki volt már ott (esetleg évek óta visszatérőként látogatja, mint pl. én) az pontosan tudja, mi az ábra: a Rám-szakadék felé vezető út egy vékonyka falusi mellékutca, ami (és akinek a lakói) nem bírták már a (főleg hétvégi) forgalmat.
3. Végre egy tökös falu, egy tökös polgármester, aki kiáll a helyiek érdekéért! Ezt nem fikázni kéne, hanem követendő példaként emlegetni.
4. Tengersok egyébként a parkolóhely a községben: akinek nem jut hely benn a fizetős (?) részen, az például a kérdéses helytől 500 méterre, a hajóállomás mellett ingyen parkolhat.
5. A község Önkormányzata nem állami pénzből tartja fenn a mellékutcákat, hanem a saját forrásaiból. Mi, Budapestiek könnyen dumálunk, hiszen a városunk aránytalanul sok közpénzt kap - ne sajnáljuk már azt a pár milliót egy falutól.
6. Kiváló buszjáratok indulnak az Árpád hídtól Dömösre.
gravy_t 2008.05.03. 23:29:04
valami gond van - hát tilcsugbe! ahelyett, hogy
- egy kulturált parkolót alakítottak volna ki a falu mellett
- akár szemmel is tarthatná a kocsikat valaki
- "odapisáltatja a gyerekét"? csak nem azért, mert nincs nyilvános vécé?
- legyen pár pecsenyés, büfé vagy mittoménmi
- áruljanak térképet, albumot, képeslapot
- tartsanak idegenvezetős sétákat
ezekből szépen jönne a pénzecske.
mellékesen jegyezném meg, hogy a sok tábla és a sorompó az beleillik a környezetvédelmi területbe?
ja igen, képzeljétek, nem csak pesten laknak emberek, innen tőlünk meg nem megy sem busz, sem hajó a rám-szakadékhoz...
tke 2008.05.03. 23:39:29
Hogy a dömösi postáskisasszony, boltos vagy akárki hogy viselkedik, arról beszélhetünk, és nem jó, ha flegma.
Gyakorló gyalogtúrázóként úgy látom, hogy nincs értelme a jó szónak, a korlátozó táblának. Erdész, rendőr, természetvédelmi őr annyira chorro és úgy meg van kötve a keze, hogy az autóktól a legkeményebb eszközökkel kell megvédeni az embert, a nyugalmat, a csendet, a zöld felületet.
Ha olyan nagy buli volna az autósok kényelme a falunak, gondoljátok, hogy ebben az ínséges időben az önkormányzat lemondana a lóvéról?
rt 2008.05.03. 23:56:55
régimódi 2008.05.04. 00:19:54
Az meg országos, hogy tapló népség tapló megoldást talál ki mások taplóságára. De azért nem mindenki tapló. Meg a saját kiműveltségüknek sem az az egyetlen üdvös kifejezőeszköze, ha sebtében lebunkózzák maguk is az összes többit.
Hát még az ideológiai színezet beemelése is egy túlzás.
Tán a Dömös utcáin testet öltött megoldások miatt sorolnak bennünket nyugaton a balkánhoz.
Mindenkinek a figyelmébe: Watclawick-Weakland-Fish: Változás - A problémák keletkezésének és megoldásának elmélete.
Ha valaki olvasta, látja, hogy Magyarország - és immár Dömös büszke népe is - elkötelezett híve a rossz megoldásoknak.
A hozzászólások is azt mutatják, hogy a dömösiek a problémájuk megoldására tett kísérlete vált immár problémává.
Ha jó lenne a megoldás, a többség elfogadná, azonosulna a céljaival és úgy érezné, valami jó iránt elkötelezett közösség tagjává válik. (Kulturált turisták)
Túrázna, bámészkodna, képeslapokat venne, lefotózná a családot a főtéren, nem mekit enne zacskóból, hanem dömösi házi pogácsát és málnaszörpöt venne a gyereknek egy kioszkban, ott meginná üvegpohárból, így eszébe se jutna, hogy eldobja, visszafelé meg enne valamit a helyi vendéglőben és a faluból távoztában meleg szeretettel nézné a "visszavárjuk" táblát és elhatározná, hogy vissza is jön...
De hát ez Magyarország, abban Dömös, abban néhány csalódott és bánatos szegény ember, és egy bután virtuskodó vezetőség.
Most például bekerültek az internetbe is, hoppá!
Basszus, más jó helyet nem is ismerünk? A dömösiek meg pöfögjenek békében a kerítéseik meg tábláik meg sorompóik közé zárt kicsiny világukban...
Asidotus 2008.05.04. 00:26:22
Tény, hogy az autós turista nem jelent bevétel a falunak. Jön- megy, szemetel egy kcsit, pöfékel egy sort, oszt jónapot.
És ha a fizetős parkoló miatt kevesebben lesznek, hidd el, te annak csak örülni fogsz.
Én egri vagyok, a Bükkbe járok túrázni, és nagyon élvezem, hogy ott alig van ember.
Asidotus 2008.05.04. 00:29:51
Focban ezt mondják árnyékra vetődésnek.
attitűd 2008.05.04. 00:55:32
Marvin 2008.05.04. 03:42:30
Oooo! Hat ez igazan meghato tortenet. Ugyan nem tudom honnan autozol a Pipisbe 400 kilometert csak a Ram szakadekert, de ne tedd, mert
1. A ram szakadek el lett cseszve a teljesen tajidegen letrakkal, korlatokkal. Nem tudom miert pont olyanra kellett csinalni, ami meg raadasul csuszik is.
2. Nem lehet haladni a sok koromcipos anyutol es pocakos aputol. Volt aki a letra elotti varakozas kozben meg ra is gyujtott.
3. Igaz egyedi az orszagban, de vannak annal sokkal szebb helyek is (Bakony: Romai furdo, Pakozd: ingo kovek, Szilvasko: Bagoko, stb...).
Vagy menj egyenesen a Szlovak paradicsomba. Iglotol (Spiska Nova Ves) nem messze van egy kituno camping (Hrabusice mellett Podlesok), ami idealis csillagtura kiindulopont.
Ha a Ram szakadek tetszett, akkor az maga a menyorszag szamodra. Szorozd meg szazzal. Szep, gondozott, hangulatos tiszta camping, olcso.
asszonánc 2008.05.04. 05:58:28
Mi, budapestiek aránytalanul sokat fizetünk be a közösbe és aránytalanul keveset kapunk vissza. 1990-ben még komolyan gondoltuk az önkormányzatiságot (ha jól emlékszem, 70% volt a helyben maradó bevétel), ezt minden kormány radikálisan csökkentette, mára tán már csak 10-20% körül van. Így rohadtul nem áll az, hogy sajnáljuk a pár millát a falvaktól: a nettő befizetők (ált. a nagyvárosok) járnak rosszul.
Haemathemesis 2008.05.04. 07:55:06
"Mi, budapestiek aránytalanul sokat fizetünk be a közösbe és aránytalanul keveset kapunk vissza. 1990-ben még komolyan gondoltuk az önkormányzatiságot (ha jól emlékszem, 70% volt a helyben maradó bevétel), ezt minden kormány radikálisan csökkentette, mára tán már csak 10-20% körül van."
És ez csak budapestre vonatkozik, míg a többi önkormányzat ez alól kivétel..... jó logika.
"a nettő befizetők (ált. a nagyvárosok) járnak rosszul."
Mitől nettó befizető? Rosszul állsz hozzá. A kistelepüléseken szinte nulla az iparűzési adóból származó bevétel, addig pesten elég magas. Sajnos bp tényleg sok támogatást és pályázati pénzt visz el ami nem lenne baj, de a régió komplett pest megye, míg a felhasználás többnyire budapesten történik. A régiós települések meg kiesnek a programokból, mert pest megemeli a regiós települések átlagos gdp-jét pedig a megtermelt javak nem akkora arányban jönnek létre így abból kissebb - vagy semmilyen - arányban marad a helyi önkormányzatnál.
Az aránytalanul sok pedig nézőpont kérdése ahhoz képest akkor aránytalanul sokminden van a közeledben. Az a gáz, hogy ez a pest - agglomeráció ellentét abból fakad, hogy az ország még mindig bp központú. A legszebb, hogy amikor hozsanna van akkor Demszky azt mondja, hogy megfordult a kitelepülés és mennek vissza pestre az emberek, amikor meg a leépítésekről van szó akkor meg kifelé mennek ezért az éppen leépítendő szolgáltatást azért veszik igénybe kevesebben.
Niterider 2008.05.04. 08:44:41
Béci 2008.05.04. 08:53:19
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.04. 09:12:32
Vizitdíjat nem fizetne, mert az jár, parkolódíjjat meg röhögve, hiszen az jogos.
Szánik vagytok.
Hofekete 2008.05.04. 09:20:03
Kiváncsi lennék, hogyan van ez Szilvásváradon.
Aki azt mondja, hogy minden túrázó busszal menjen az Árpád-hídtól, annak figyelmébe ajánlom a jegyárakat, ami egy család esetében bizony nagy kiadás. Továbbá a zsúfoltságot. Vannak a túrázok között gyerekek és öregek is, akik nem bírnak ki két órát a buszon féllábon állva. Őket miért is kellene megfosztani a Rám-szakadéktól? A menetrend sem mindig nyerő, mondjuk átázva, hidegben üljon egy gyerek órákat egy buszmegállóban?
Dr Kangörény 2008.05.04. 09:21:16
Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.04. 09:51:44
Persze, meg az ENSZ-et is vonjuk be. Nem ismerős, ha valamit el akarsz szabotálni, alakíts bizottságot a megoldására. Gyorsan eltelik az a néhány évtized.
Hofekete 2008.05.04. 10:03:37
Oké, legyen a behajtás szabályozása és a parkolódíj CSAK a Pilisi Parkerdő Gazdaság kezében. Ők elég rendesen karbantartanak egy csomó mindent.
De a Rám-szakadék NEM a Dömösieké, hanem az országé, a túristáké, a bevétel meg természetvédelemre menjen.
Mit gondolsz, Nagyvillámon és Dobogókőn miért nem tiltakoznak az emberek a díj ellen?
Hofekete 2008.05.04. 10:15:17
De nem zárhatom le a lakásom előtt az utcát csak azért, mert a végén épült egy Tesco.
tke 2008.05.04. 12:43:20
Sajnos néhány barom autós miatt kell sokaknak kellemetlenséget okozni. Már ötven autó(s) terhet jelent az adott helyszínen. Ez alapvetően technikai kérdés a helyszín tekintetében (szűkek az utcák) és az illetékes hatóság tekintetében (ti. nincs emberi kapacitás még fontosabb dolgokra sem).
Néhány barom miatt hajlok a radikális megoldásokra. Ki van a tököm a kvados, krosszmotoros, autós majmokkal. Azonkívül hogy szemetet és bűzt hagynak maguk mögött, leszarják a gyalogost, a gyereket. A Pilisben majd minden alkalommal rám hozzák frászt olyan helyeken, ahol semmi keresnivalójuk nincs. Történetesen a Szőke-forrásnál is táboroztattam iskolásokat - sajnos a motorizáltak egy részére nem hat a szép szó. Az autósok sem segítenek a barmokat fegyelemre szoktatni, az önkorlátozáshoz túl gyarlók vagyunk. Ehhez képest a bakancsos világban jobban odafigyelünk egymásra.
Uff:)!
ikse (törölt) · http://rollercoaster.blog.hu 2008.05.04. 19:26:02
U.S.S. Stingray 2008.05.05. 08:32:58
U.S.S. Stingray 2008.05.05. 08:34:00
movhu 2008.05.05. 08:53:43
U.S.S. Stingray 2008.05.05. 09:15:57
és nem arra készül egy falusi út, hogy évente plusszban ki tudja mekkora többletforgalmat is elviseljen, mert akkor minden évben lehet felújítani. vagy ha ekkora többletforgalom van, akkor járuljon hozzá az is, aki generálja, aki maga is részese. vagy nem az lenne igazságos?
movhu 2008.05.05. 09:30:50
Medve 2008.05.05. 09:46:34
U.S.S. Stingray 2008.05.05. 09:46:44
luger 2008.05.06. 16:14:25
Q.M. 2008.05.07. 12:41:05
Kecskeméten, "zöldfelület védelme" 14/1999 -es házi rendelet alapján kaszálják le az autósokat, annélkül hogy bármivel is jeleznék, hogy a sártenger az zöldterület, parkolni tilos. Lefotózzák a terület-felügyelő rablók a kocsidat, és hipp-hopp volt adatvédelem, nics adatvédelem már is lekérik az adataid, mintha közlekedési(KRESZ) szabálysértést követtél volna el, és már jön is a bírság. Elég gusztusos? Egyébként az "Értelmező" részben 9§. megfogalmazzák, hogy mi a zöldfelület. Röviden bármi, csak kaszálni lehessen. Például a Rádi benzinkút parkolója, ahol lefotóztak. A Rádi benzinkúttól meg területhasználatidíjat szednek a területért. Hogyan kaszáljunk töbször ugyanazon területért. Aki teheti, nagy ívben kerülje el a rablók földjét.
Krampusz 2008.05.13. 18:23:39
Mi itt Dömösön sokan nem értünk egyet ezzel, ami itt folyik. Bizonyára laknak itt jónéhányan, akik szeretik ezt, de többen úgy gondoljuk, hogy csak elriasztja a turistákat az értelmetlen sorompó, a nevetséges parkolási díj és a közterület felügyelő.
Egyébként van egy saját fórumunk, ha gondolják nézzenek bele! (Már, ha működik.)
domosforum.freeweb.hu/
Sokan feltették a kérdést, hogy minek ez, mert sajnos a környező utcákban azóta nincs hely és nyugalom, mióta a turisták kénytelenek itt parkolni.
Válaszra sem méltat minket a helyi önkormányzat. Sajnos ez a blog bejegyzés sem fogja őket zavatni.
Azért remélem még ellátogatnak Dömösre. És érezzék magukat jól nálunk!