Gaskó tojik mindenkire

2008.04.17. 15:30

Van az országban egy ember, aki módszeresen megalapozta az utóbbi időben a hírességét, vagy mondhatnánk hírhedtségét, ő Gaskó István. Olyan, mint az egyszeri rossz gyerek az iskolában, akinek nincs olyan balhé, amiben benne ne lenne. A népszavazással kapcsolatos kampányolás mellett jelentős szerepe van abban, hogy az ország közlekedésében megfelelő káoszt okozzon, eljátszogatva a maga milliárdos villanyvasút készletével. Most is szeretné tovább élvezni, hogy szavára megálljanak a vonatok, ezért fenntartja sztrájkfenyegetését.

 

 

 

 

 

 

Igen, valójában ő az, aki fenyeget. A legutóbb sztrájk alkalmával ugyan kisebb-nagyobb sikerrel sikerült megakadályozni a működést, hiszen a vasút olyan, mint a ház, minden téglára szükség van. A munkabeszüntetésbe viszont a dolgozók már kezdenek igen belefáradni, mutatják ezt a sztrájkon történő részvételi számok, amik már jóval alacsonyabbak voltak, mint korábban. Az emberek rájöttek, hogy csak magukkal tolnak ki, mert nem kapnak fizetést, az irreálisan eszement követelésekből meg nem lesz semmi. Még jó, hogy nem lesz semmi, mert annak egy részét csak úgy lehetne teljesíteni, ha borulna a jogállamiság. Ebben a helyzetben viszont a Gaskó nevű kiskakas tovább kukorékol, és újabb munkabeszüntetésre hívja azokat, akik még hisznek neki. A népnek pedig kezd elege lenni.

Reggel még bizonytalan volt a holnapi sztrájk, mert nálunk már csak így megy ez. Az oktatási intézmények levélben kérték Gaskót, hogy kicsit gondolkozzon, és ne tegye lehetetlenné sok diáknak azt, hogy az év végén normálisan tudjon iskolába járni, ráadásul közeledik a nagy számadások ideje is. Nem hiányzik ilyenkor senkinek, hogy tanár és diák egyszerre hiányozzon. A reakció az volt, hogy figyelembe veszik a kérést, de a teljes időtartamra nem mondanak le a sztrájkról. Mai későbbi híradásokban már az volt, hogy holnap biztosan nem lesz sztrájk, mert Gaskó szerint a közlekedési kormányzat „béna kacsa, képtelen arra, hogy a konfliktusban megoldást keressen”. A közlemény szerint a döntésnél figyelembe vették az oktatók kérését is, de sokkal inkább azt érzem, hogy ezzel odavetették a koncot, de valójában holnap éppen nem volt kedve munkabeszüntetni a kiskirálynak.

Ebben a helyzetben megoldást találni a Gaskó nevű problémára igen nehéz. Behergelte a tömeget, és ígért nekik egy csomó pénzt és fizetésemelést. A vasutas meg nem szakember, és elhitte, hogy valóban törvényes neki a privatizációs bevételből részesülnie. Aztán rájöttek, hogy valami még sem lehet rendjén, mert itt valamiféle jogállam lenne, akkor pedig más volna az út. Ha ugyanis az a pénz jár, akkor irány a bíróság, és keresetet kell benyújtani, és meg fogják ítélni a juttatást. Ezen senki nem gondolkozott nyilván, kivéve Gaskót. Ő tudta és tudja, hogy az ügy elbukna, és mehetne mindenki haza. Ő él inkább a nyomásgyakorlás eszközével, és eközben emberek tízezreinek életét kavarja fel azzal, amit tesz. Ők ugyanis nem jutnak el az iskolába tanulni. Nem jutnak el a megyei kórházba, pedig a szükséges – hónapokkal előre egyeztetett – vizsgálatot csak ott végeznék el. Emberek nem érnek be dolgozni, hogy termeljenek is valamit haldokló gazdaságunknak. Mindez addig fog tartani, amíg az eszméiben támogatókra találnak az ilyen emberek, és amíg a kormányzat, ellenzék és kormányoldal együtt, nem tesz valamit azért, hogy egy ember ne szórakozhasson tízezrek életével, mert ő éppen rosszat álmodott.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr55429836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baszkurátor 2008.04.17. 16:11:33

Ez a faszi egy idióta.Az addig rendben van, hogy ( nagyon helyesen ) joga van a dógozóknak a sztrájkoz.Csak tudni kellene, hogy hol a határ.Hol van az a pont amikor már többet árt a sztrájkal mint amennyit használ.És a máv már elérte ezt a pontot.
szvsz

2008.04.17. 16:46:54

Második. Ez a Gaskó egy vadállat, már a fején is látszik, a nyomorult vasutasok, ha nem is közgázt végeztek, azért józan ésszel is rájöhetnek, hogy Gaskó az ő hátukon kapaszkodva szerez pénzt és hírnevet (mert biztos vagyok benne, hogy kőkemény pénzügyi oldala is van a nagy sztrájkszervezésnek), ők még szépen sérvet kapnak közben, Birkák, farkassal az élen.

movhu 2008.04.17. 17:00:14

A bruttó fizetés 1%-ka megy direktbe a VDSZSZ-nek, már az sem kevés...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.04.17. 17:09:17

hulyek ezek, hogy ennyit adnak egy ilyem ember kezebe. Kar, hogy ez a gasko buzi nem jarkal koznep kozeleben. Mondjuk a nyugatinal. paran biztos megrugdosnak.

exutas 2008.04.17. 17:10:44

Nekem az volt a tervem, hogy vidéken fogok élni, 7évig vonatoztam aztán elég lett, botrányos volt és most is az a szolgáltatás, eu-s pénzből felújították a vonalat ahol járok, de nem rövidült a menet idő, szóval akkor inkább felköltöztem a szép fővárosba, Glaskót ha meglátom azóta is kinyílik a bicska a zsebemben, cinikus az utasokat semmibe vevő figura, mint a többi vasutas nagyrésze is. Nem érdekelnek a követeléseik, őket sem érdekelte mikor nyiltpályán álltunk nekem meg már rég a munkahelyemen kellet volna lennem, és ez rendszeresen előfordult, a kallerek ilyenkor eltűntek mintha sosem lettek volna, ha mégis sikerült találni egyet az pedig tudta, hogy vezeték szakadt vagy baleset volt, de nem járta volna ezzel az infóval végig a vonatot. Béna banda, személyemben vesztettek egy állandó fizető utast, kb havi 50ezer volt a bérlet.

Rá Dios 2008.04.17. 17:12:13

Nekem az tetszik, hogy mindezt MÁV felső vezetői státuszban, magas bérért (és prémiumért?) teszi. A MÁV állami vállalat, tehát ő közalmazott? Nem semmi! Nekem is egy ilyet!

kiskiváncsi 2008.04.17. 17:14:43

Azért kiváncsi lennék a szakszis vezérek jövedelmére és vagyonára. Vajh hány tízszerese lehet az egyszerű salabakterénak? Nem közszereplők véletlenül? Nekik nem kell valaki felé elszámolni a vagyonukkal? Egy ismerősöm szerint horror nagyságú a havi bérük.

pojáca 2008.04.17. 17:24:57

van erre szó, mégpedig ez: terrorista.

hurrá, még egy dolog, amit nem kell külföldről behozni.

Daru Madár 2008.04.17. 17:30:16

Hírnév - televíziós szereplés - bunkó hozzá állás- a Magyar dolgozók semmibe vétele - egyéni rémképek előtérbe helyezése - pénzsóvárság- valaki már igázán seggbe rúghatná - béna MÁV főnökség- béna Közlekedési miniszter. Mi a lószerszámot akar még ez a majom barom Gaskó. Sok hülye sínbohóc meg issza a levét. Valkinek már igazán eszébe juthatna, hogy el kellene zavarni az egész közvetlen környezetében lévő seggnyaló bandájával együtt a méla búsba. Kiküldeni bakternak, pályamunkásnak valamelyik felszámolt szárnyvonalra. De van még jobb menjen vissza a fára a majmok közé és ott majomkodjon a szemétláda. Dolgozott ő valaha aktív vasutasként. Valószínűleg nem mert fogalma sincs a vasútról. Pofázni azt tud. Gazdaságos MÁV-ot teremteni nem sztrájkkal lehet, hanem precíz pontos menedzsmenttel. Szakadjon rád Gaskó az tartály amelyik teli van emberi ürülékkel.Bunkó barom soha nem volt vasutas. Pusztulj a fenébe,tűnj vissza szülő anyád valagába.

secondhand 2008.04.17. 17:35:00

Egyenlegértesítő

Tisztelt Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:

- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:

- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.

További jó munkát kívánunk!

A MÁV csoport tagjai nevében:

Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezető

Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk önnek.

avogadro 2008.04.17. 17:37:07

javaslom, kapcsolják ki az áramot/gázt/vizet neki, ne vigyék el a szemetét, ne kapjon benzint, boltban ne szolgálják ki, senki ne csináljon neki semmit egy hétig, orvos ne lássa el, akkor majd megtudja milyen a sztrájk...

Magnum1 2008.04.17. 17:42:41

Hogy rakná szájba egy kanos elefánt...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.04.17. 17:49:13

Oké, az odáig rendbe van, hogy Gaskó kapja be, de ezt már leírták egy párszor. Viszont jó volna, hogyha azt is index címlapra kerülne, hogy a BKV-sok meg jogosan sztrájkolnak, és ne utáljuk már őket fölöslegesen, mer alólunk rohadnak ki a buszok, meg a mi pénzünket verik el eközben Demszkyék milliárdos tanácsokra... Gaskó hülyeségen már tegyük túl magunk, vagy lőjük le..

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.04.17. 17:50:23

pojáca, tök igazad van. Ezt a gyökeret kéne terroristaként kezelni, ha már mindenképp azt akarnak kikiáltani mostanában (lásd kurucinfó)

Emberi korcsokat sínre fektetni, ha jön a gyorsvonat! 2008.04.17. 17:51:28

Gaskó István Ki is Ő a Nagyságos elvtársúr? A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából. Gaskó István (Sajószentpéter, 1954. július 21.) magyar közgazdász, szakszervezeti vezető, a Liga Szakszervezetek konföderáció, illetve a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke. Tanulmányai 1972 és 1975 között a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán, 1981 és 1986 között a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen tanult. Pályafutása a MÁV-nál 1975 és 1990 közt az állami vasúti vállalat MÁV-nál dolgozott különböző beosztásokban: Ormosbányán állomásfőnök volt, ezután Kazincbarcikán dolgozott, Budapest-Rákosrendezőn körzeti gazdasági üzemfőnök-helyettes volt, majd a Budapesti Igazgatóság gazdasági főmunkatársa. 1993-től tagja a MÁV Felügyelő Bizottságának. Pártpolitikai pályája 1980-ban belépett az MSZMP-be, a szocialista állampártba, amelyből 1989-ben lépett ki, kirúgtág mert feloszlott. Ugyanebben az évben a Magyarországi Szociáldemokrata Párt (MSZDP) alapító tagja lett, 1990-ig alelnök. A Nemzeti Kerekasztal tárgyalásain ő képviselte az MSZDP-t. Szakszervezeti pályája 1989-ben részt vett a VDSZSZ alapításában. 1990-ben a szakszervezet ügyvezető elnöke, 1991-től elnöke lett. 1993-ban és 1994-ben a Liga könföderáció alelnökévé választották, 1996 óta a Liga elnöke. Családja Nős, egy fia van. Legalább már Ők restellnék el magukat miatta, szar lehet egy ilyen nagypofájú önkritikátlan embernek nem nevezhető média főszereplésre törekvő korccsal egy fedél alatt élni. No akkor mikor is dolgozott? Soha? Állomásfőnnökként meg egyéb más munkahelynek nevezett létezésekor biztos a restibe fröccsözött. Ormosbánya visszavár a Magyar Nép meg nagyon utál te fő szarszakszervezetes majom!

BLovi 2008.04.17. 17:53:59

Azért ez nem egy egyszemélyes történet.
Nyílván mindig az elnökről beszélnek, mert ő nyilatkozik. De ő egy szervezetet képvisel. Lehet egyetérteni, vagy egyet nem érteni, de nevetséges hogy ennyire egy emberre hegyezik ki néhányan ezt az egészet.

avogadro 2008.04.17. 18:07:04

akkor nevezze meg tettestársait és akkor őkett is szidjuk :)

BLovi 2008.04.17. 18:07:04

Még annyi kiegészítés: hogy én általában nem okoskodok túlzottan olyan témában amihez annyira nem értek. Néhányan itt elég demagóg módon írogatnak, mintha belelátnának a papírok akár 0,1%-ba is...Biztos vagyok benne, hogy nem csupán fekete, vagy fehér a történet és nem csak az egyik félnek van igaza.

Végül még annyit, hogy nehogy azt higyje bárki is, hogy egy 1 napos sztrájk olyan nagy szám Európában. Csak mi magyarok rinyálunk mindenért. Nem tudunk alkalmazkodni. Németországban, Franciaországban és a többi nagy hatalmakban nézzétek vissza milyen sztrájkok voltak az utóbbi években. Volt ahol egy egész hétig sztrájkoltak a közlekedésben, mégse lett mindenki idegbeteg mint nálunk. Nekem se fog jól jönni pénteken a sztrájk, de majd biciklire ülök. Egyébként az idióta magyarokra az is jellemző ami múltkor volt. Olvastam, hogy a legtöbb autóban a sztrájk alatt 1-2 ember ült. Külföldön ilyenkor azt csinálják, hogy 4-5 ember utazik egy autóban, akár még idegen stopposokat is felvesznek, mert tudják mindenki érdeke hogy ilyenkor kevesebb autó legyen az utakon. Mit csinál a birka magyar? Megy a férj és a feleség is külön autóval és miután az első kereszteződésben elakadnak, nyomják a dudát mint állat. Persze tisztelet a kivételnek.

Alfonzhal 2008.04.17. 18:08:56

Ez a "Hóbelevanc" blog ez miért van kinn mindig index.hu főoldalon?

Ja már értem.

Többet nem iszok fröccsöt! 2008.04.17. 18:10:03

Tényleg nem egy személy a Gaskó elvtársból lett úr hanem egy hatökör.Igazad van BLovi! Nyertél! Olvasd el az indító írást. És gondolkodj! No milyen népcsoportot képvisel? A megvezetett buta sínbohós társadalmat. Emberek százezrei dolgoznak minimálbérért.De a barom Gaskó miatt elveszíthetik majd az állásukat. A sztrájk, irreális bérkövetelésekkel, meg plusz állami juttatással. A többszázezer Magyar Munkást ki kárpótolta amikor a Kapitálista új tulajdonos elszanálta fejük felül a munkahelyeiket? Gaskó úr erről pofázzon érdekelne! Ön rendszerváltó genszter volt, remélem tudja a választ.

El Condor 2008.04.17. 18:14:55

Gaskóban a fideSS aranybányára lelt. Ha szükség van egy kis zűrzavarra az országban, szóllnak neki és indul a buli.

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.04.17. 18:22:26

régen volt egy kisvasutam. nem fért be a filc az ablakán, így nem tudtam összefirkálni az üléseket...
de kívülről ráírtam, hogy BAREN. ugy ment mint a gép!!!!! jo persze.. mondjuk ha apu odarakta az ujságot a sínpályára, ott megakadt. mindettől függetlenül klassz darab volt!!!

Üzenet Blovinak 2008.04.17. 18:26:30

"Végül még annyit, hogy nehogy azt higyje bárki is, hogy egy 1 napos sztrájk olyan nagy szám Európában. Csak mi magyarok rinyálunk mindenért. Nem tudunk alkalmazkodni. Németországban, Franciaországban és a többi nagy hatalmakban nézzétek vissza milyen sztrájkok voltak az utóbbi években. Volt ahol egy egész hétig sztrájkoltak a közlekedésben, mégse lett mindenki idegbeteg mint nálunk. Nekem se fog jól jönni pénteken a sztrájk, de majd biciklire ülök. Egyébként az idióta magyarokra az is jellemző ami múltkor volt. Olvastam, hogy a legtöbb autóban a sztrájk alatt 1-2 ember ült. Külföldön ilyenkor azt csinálják, hogy 4-5 ember utazik egy autóban, akár még idegen stopposokat is felvesznek, mert tudják mindenki érdeke hogy ilyenkor kevesebb autó legyen az utakon. Mit csinál a birka magyar? Megy a férj és a feleség is külön autóval és miután az első kereszteződésben elakadnak, nyomják a dudát mint állat. Persze tisztelet a kivételnek." A saját jelzőidet tartsd meg magadnak. Valószínű Te nem tartozol a minimálbéresek közé. Tudod mit biciklizzél és nyaljál Gaskónál mert szeretni fog Téged. Nem vagy véletlenül a stáb tagja? Aki a Gaskó seggét közvetlen közelről a környezetében nyalja. No jó nyalakodást.A Magyarság nevében kikérem a Ránk biggyesztett jelzőidet. Gusztustalan hatökör lehetsz! No mit szólsz hozzá? Ugye neked sem tetszik. Hát vedd tudomásul Nekünk Igaz Magyaroknak se a Te megnyilvánulásod. Takarodj a blogról az ilyen hozzáállással és költözz el közép Afrikába, mert oda való vagy, valamelyik szafari parkba. Ott nem jár vasút. Te nagy barom állat,a bejegyzéseddel felülmúltad még az orszarvút is.

BLovi 2008.04.17. 18:39:49

Nem vagyok semmilyen beépített ember. Lehet sértődni, de gondolom csak nem baj, hogy leírtam a véleményem egy nyilvános fórumra. Mindenki leírhatja nem? Az nem tűnt fel, hogy a végén odaírtam, hogy tisztelet a kivételnek. Amit a közlekedésről írtam az tény, kár ezen vitatkozni. Nyílván egy kicsit szándékosan is túloztam, hogy nyomatékosítsak. Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy néhányan nagyon egyoldalúan írogatnak. Nem minden fekete, vagy fehér. Ehhez tartom magam. Gőzöm sincs ki az a Gaskó, nem is érdekel + a részleteket se ismerem, de abban biztos vagyok hogy semmilyen konfliktus esetében nincs olyan, hogy csak az egyik félnek van igazga, a másik meg maga a megtestesült gonosz. És sokan így vélekednek (a hozzászólást olvasva).
Egyébként kifejezetten nem vagyok jól kereső (sajnos) mint feltételezve lett, de nem értem ennek mi köze van a sztrájkhoz. Amúgy nem azokról beszéltem akik az isten háta mögött laknak és nem tudnak bejönni dolgozni, de az ismeretségi körömben lévők 80-90%-áról tudom, hogy anyázva ugyan, de be fognak ülni a kocsiba, holott bicajjal negyed óra alatt letekernék a távot, vagy gyalog is hamarabb ott lennének. De nem, ők a kocsit azt nem fogják letenni. Abban szerintnem igazam van, hogy ilyen krízishelyzetekben a legtöbb országban próbálják az átlagemberek egymást segíteni. Nálunk csak a feszültség lesz és az anyázás jobbra balra. Ez szerintem magyaros szokás. Én ezt tapasztaltam múltkor is, meg úgy általában minden helyzetben. Mindenki csak a maga igazát szajkózza, együttműködés az semmi (lásd politika, közélet, stb.) Én nem fogom hagyni, hogy bármilyen sztrájk (vagy bármi egyéb) tönkrecsessze a péntekemet és szar legyen a hangulatom.

Üdv: BLovi

BLovi 2008.04.17. 18:51:08

Amúgy az ide írogatók többsége tisztában van azzal, hogy a múltkori MÁV sztrájknak és a mostani BKV sztrájknak semmi köze egymáshz? Javítsatok ki ha tévedek.
A BKV azért sztrájkol - nagyvonalakban - mert a járatritkitás formájával nem ért egyet, azzal, hogy a BKV gazdaságtalan fenttartását azzal akarják rendezni, hogy bezárnak járatokat meg kirúgnak embereket, de ettől még továbbra sem lesz megoldva a BKV üzemeltetése.

A MÁV sztrájkolt múltkor azért amit itt fentebb említett valaki, hogy a privatizációs bevételekből akarnak 250 ezer nettót és hasonlók.

Azért valljuk be a két történet teljesen más. Biztos, hogy a többségnek fogalma sincs erről. A blogon is a MÁV-ról írnak, holott tudtommal holnap nem is ők sztrájkolnak. Szóval előbb el kéne dönteni, hogy most miről is megy a vita.

mr.watson 2008.04.17. 19:04:29

BKV - MÁV
mindkét cégnél hasonló a probléma:
túl sok a bürokrácia és túl sok az élősködő a két állami cégen.
Nem innen kéne tömködni a pártkasszákat.

Érdekes hogy olcsóbb 2 embernek autóval járni Pestről, Budára. De vidékre is olcsóbb autóval járni vonattal, ha teljesárut kell vegyél.
Gyakorlatilag csak a diák meg a nyugdíjas jár tömegközlekedéssel.

Manyizga (törölt) 2008.04.17. 19:07:50

Hétvégén nem lesz soha vasutassztrájk félnetek nem kell! :)
Ugyanis az azzal járna, hogy sok diák, egyetemista és kétkezi melós maradna Budapesten, akik unalmukban elsétálnának Gaskó zuglói villájához és nem békésen demonstrálnák, mi a véleményük. :)

mr.watson 2008.04.17. 19:11:23

"Gyakorlatilag csak a diák meg a nyugdíjas jár tömegközlekedéssel. "
na jó bérletes is van pár.

De nevetséges hogy nálunk előbb épült metró mint Páriszban vagy Barcelonában, és ott most van több mint 14 db a 2 milliós centrumra, míg nálunk a 4-et is 30 évig építik (az első tervek 1976-ban már megvoltak).

A pazarlást jól tükrüzi a 4-es metró:
kb. 9km, 8 állomás (ne kövezzetek meg ha nem pont ennyi) 515mrdHUF
Madridban 90km 80 állomás kb. 1000 mrd
ajánlatuk szerint 93mrd-ból megépítenék nálunk is a 4-est :)

Nem mondom hogy itt-ott nem tévedhetnek, de az biztos hogy a lopások miatt van ekkora szakadék a teljesítmények között (5x-ös brrrr...).

Egonka (törölt) 2008.04.17. 19:12:26

A két történet más, csak éppen a felállás meg a hatása ugyanaz. A felállás pedig az, hogy vannak állami pénzből (állampolgári adókból) finanszírozott közsszolgáltatók, bennük egy rakás közalkalmazottal, és nem tudnak megegyezni olyan kérdésekben, amelyekhez egyébként a közalkalmazottaknak amúgy semmi köze. Nem dolguk elszámoltatni a BKV-t arról, hogy milyen módon ritkít járatot, és nincs közük ahhoz sem, hogy a MÁV mit és mennyiért ad el. A többi állampolgár meg otthon marad, szabadságot vesz ki, autóba ül, irányfuvart szervez vagy gyalogol - megpróbálja megoldani az életét és a munkáját. Egy kicsit mintha egyoldalú lenne az az igény, amely szolidarításra hív a BKV-val és a MÁV-val...

Törpe minoritás 2008.04.17. 19:16:25

Nehogy szegényke úgy végezze, mint Jimmy Hoffa...
Máig nem találták meg!

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.04.17. 19:31:36

Méhenkívüli 2008.04.17. 18:08:56
Azért oszd meg velünk az infot, mit értesz.
Szerintem egy pörgős és jó blog (mindjárt kivágnak innen, tudom).
Vagy maga Uj Péter írja?

duran6 2008.04.17. 19:34:17

Akiknek csípi a kicsi szemét a sztrájk meg a Gaskó,azok ugyan gondolkozzanak már el azon is,HOGY MI MIÉRT VAN!Nem azért sztrájkolnak azok a szerencsétlenek mert a gatyájukba élveznek tőle...Hanem mert az a mocskos és totál-idióta-szabotőr-pojáca városvezetés és a még elvetemültebb kormányunk egész egyszerűen dilettáns módon intézi a kötelezettségeit,vagyis szarul végzi a dolgát!Soha nem leszünk fejlett, nyugat-európai módon szocializálva a sztrájkhoz,mert egész egyszerűen tele van nímandokkal az ország!Aki sír a sztrájk miatt az KAPJA BE BŐ NYÁLLAL!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.04.17. 19:38:06

Azt hiszem, Gaskó 2010-ben vagy miniszter lesz, vagy MÁV-vezér. Kivéve, ha valami hihetetlen meglepetés lesz, és nem nyer a fidesz.

mr.watson 2008.04.17. 19:42:55

szerintem körbe kéne nézni Gaskó körül. duran6-nak is.

1.) Gaskó a MÁV osztályvezetője, úgy hogy be sem jár és felveszi a fizuját, 2.) a MÁV felügyelőbizottságának tagja, 3.) harmadsorban Liga margarin :)

Ha ez nektek normális...

Csak az adómat nem kéne kérni ehhez.

mizrolist 2008.04.17. 19:44:41

duran6: ne keverd a BKV-sokat a VDSZSZ utasgyűlölő cinikus vezetésével... Gaskó múlt hétfőn vigyorogva közölte az újságírókkal, hogy puszta véletlenségből sztrájkolnak pont akkor, amikor fél napra leáll a BKV. Aha. Én meg hindu maharadzsa vagyok.

branyik 2008.04.17. 20:05:25

Gaskó szerintem azt szeretné hogy koronázzák királlyá.
A részemről ajánlom neki azt a fajtát amit Dózsa györgy fejére tettek:)

ántikomonista 2008.04.17. 20:22:24

Ebben az országban rendkívűl gyenge az érekképviselet. Annak is a zöme az MSZOSZ Féle "pártunk, és kormányunk, és szakszervezetünk" nevű csökevény, bolsevik kaszt. Jó lenne, ha egyesek kicsit magukba néznének, vajon miért is tartunk itt, ahol tartunk.

fromme 2008.04.17. 20:22:51

Érdemes néhány skizofréniába hajló ellentmondásra felhívni a figyelmet:

Gaskó István - a Liga Szakszervezetek elnökeként - 2007-ben aláírta az Országos Érdekegyeztető Tanácsban a 2008-as bérmegállapodásról szóló ajánlást. A MÁV munkavállalói a felső határt - 6%-ot - 2008. január 1.-től megkapták. Gaskó István a MÁV-nál már nem írta alá a vállalati bérmegállapodást, kivárt, majd bejelentette ezt a folyamatosnak nevezett sztrájkot, többek között azzal a követeléssel, hogy a meglévő béremelésen felül további 10% béremelést követelt. Ez ellentmond az általa aláírt országos szintű ajánlásnak, ami a cégek többségénél az éves tervezés alapja, ezen felül elhittetni kívánja a vasutasokkal, hogy jó szándék kérdése a többlet béremelés. Ő Gaskó István ezt megadná, mások - a rosszak - nem akarják megadni.

Gaskó István nem egyszerűen a MÁV Felügyelő Bizottságának a tagja, hanem a MÁV FB alelnöke. Ez összeférhetetlen szakszervezeti vezetőként betöltött szerepével. Amikor munkavállalói küldöttként megválasztották FB tagnak le kellett volna mondania a szakszervezeti funkciójáról, vagy nem kellett volna, hogy elfogadja az FB tagságot. FB tagként, pláne FB alelnökként - a társasági törvény szerint - nem hozhat és nem vehet részt olyan döntésben, amely kárt okoz a társaságnak, a döntéseivel okozott kárért - a társasági törvény szerint - teljes magánvagyonával felel.

Gaskó István FB alelnökként nem házalhatná tele a magyar médiát az FB üléseken hallott bizalmas információkkal. Így például azzal sem, hogy a MÁV Cargo privatizációjából származó bevétel léenyegesen meghaladja a vezetőség számításait, hiszen nem 120 MdFt-ra számítottak, hanem örültek volna 40 MdFt-nak is. Gaskó szerint a különbözet talált pénz, amit oda kell adni a vasutasoknak. Hogy az FB elnöke miért nem gondolja ebből a pénzből a MÁV-nak fejlesztéseket kellene megvalósítani, éppen a szolgáltatás színvonalának fejlesztése, az utaslétszám bővítése, a jegyárbevétel növelése érdekében, nem tudom.

Persze az sem világos, hogy azon interjúja után, amikor Gaskó István elmondta addig sztrájkoltatja az erre még hajlamos vasutasokat, amíg a MÁV el nem fogadja a 2008-as üzleti tervet, a MÁV, a tulajdonos minisztérium miért nem fogadta el azonnal, viharsebesen az éves tervet.

Sem ezért, sem pedig azért mert senki felelősségre nem vonja a MÁV FB alelnökét elszabadult ágyúgolyóként folytatott ámokfutásáért, nem világos mi történik itt.

fromme

movhu 2008.04.17. 20:35:31

Secondhand! Az egyenlegértesítőt, amit idéztél, azt is én követtem el :D

A VDSZSZ be is fenyítette miatta a vasutasokat:

mover.blog.hu/2008/03/05/vdszsz_tiltolistan

fromme 2008.04.17. 20:57:04

"...bevétel léenyegesen..." = "...bevétel lényegesen..."

"...FB elnöke miért nem gondolja..." = "...FB alelnöke miért nem gondolja..."

pardon!

fromme

slam 2008.04.17. 21:41:50

nem pesti vagyok, de naponta ingázok, dolgozni. 30-30 km oda-vissza. ha máv sztrájkol, megoldom. ha a bkv sztájkol, megoldom. ha a 2 együtt, azt nem annyira. a bkv sztrájkot még tudom tolerálni, a máv sztrájkot már nem. gaskó az ország pofájába röhögött múlt hétfőn, hogy "véletlenül egyszerre sztrájkolnak". aztán bejelentette, hogy ha a vdszsz és a máv megállapodik, akkor is sztrájkolnak. miért is? mert muszáj megbénítani a fővárost, a bejáró emberek életét? elhiszem, hogy van joguk sztrájkolni. de legyen szabályozva. óránként 1 vonat, vagy vmi. ilyen nincs, hogy nem állapodnak meg elégséges szolgáltatásról sem.
ha én sztrájkolok, holnap már nem kell mennem dolgozni. ezek meg? napi 3 órát vonatozok, nyáron fűtött vagonokkal, télen hidegben. az ablakon nem lehet kilátni, a 30 km-es távot a gyorístott vonat 45 perc alatt teszi meg. ezért havi 18000 ft-ot fizetek. ilyen szolgáltatás mellett milyen alapon követelnek bármit is?

komcsi? 2008.04.17. 21:43:56

Sajnos Magyarorszagon azt sem tudjak, hogy a demokraciat eszik vagy isszak. A sytrajkhoz joguk van, a dolgozok nem sztrajkolnanak ha nem akarnanak, semmi koze ehhez a vezetojuknek. Az iskolak tartsak mas napon a vizsgakat. Es aki nem olyan fiatal, hogy meg baratnoje sem volt a 90-es evekben az jobb ha visszaemlekszik, hogy a MAV-ot hasznalta az MSZP az MDF idejen, hogy az embereket a kormany ellen hangolja (iranyitott sztrajkkal) vagy a fidesz kormany idejen (kocsog fidesz is) ugyanugy ment a bennfentes telefon az "elfogulatlan" szaksz. vezetoknek, hogy ideje megbenitani az orszagot, mert nepszerutlenne kell tenni a kormanyt, es mit as Isten az mszp 4 eves kormanyzasa idejen (1994-1998) csak egyszer volt szrajk, hogy le ne bukjon a koncepcio es azota sem volt nagyon sztrajk de idokozben felcserelodtek a kaderek es a telefonokra mar a regi elctarsak basznak reagalni. Mindeestre ezek miatt a politikai erdekekbol megbizott sztrajkoktol olyan magasak meg a hulye valtokezelonek is a bere a vasutnal m,mi g az orosok sosem sztrajkoltak vagy sok mas szektorban dolgozo... Ti meg ne nyaljatok a segget minden cikk ironak, hulye csorda szellem, mint az elvarhato mind gyavak vagytok ellentmondani ellentgondolni egy " populista" ujsagirocskaval gondolkozzatok birkak... Majd ha nektek nem eleg a penzetek es sztrajkolnatok de a sok gyava kollegatok visszakozna, milyen szar lenne... Egy velemeny a tavol keletrol. Le a magyar diktaturaval, fasiszta kormanyokkal, bassza meg az osszes tolvaj, rendor, dolgozo, politikus, hivatalnok, roma, zsido, svab, ferfi es no...az osszes becstelen mocsok akik miatt ilyn szegny hulladek az en kis hazam :(

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.17. 22:00:29

A sok hsz-ból én csak annyit látok, hogy igen kevés itt a vasutas, ráadásul olyan, aki tisztában van azzal, hogy a mai MÁV-ot mikor, kik és milyen módszerekkel züllsztették a mai szintjére, olyan szintre, hogy a fenntartó állambácsinak szinte megváltás lehetne, ha megszüntethetnék a fuvarozási kényszert (igen, van ilyen minden közlekedési vállalatnak) és a veszteséges személyszállítást úgy ahogy van, örökre el lehetne felejteni.

Ha valaki nem rendelkezik olyan idős őssel, aki tudna regélni egy vasutas társadalmi státuszáról, akkor legalább Moldova könyvét olvassa el, ahol már züllésről beszélnek az akkori öreg vasutasok, akik még a katonás fegyelemhez, a felelősséghez és a nemritkán kemény fizikai és/vagy szellemi munkával is járó vasutasságot féltették a romlott új generációtól.

Miután én néhány évet dolgoztam ott (mert hogy én állat ezt a szakmát tanultam nem kevés ideig, merthogy nagyapám szerint "vasútra mindig szükség lesz" (ezt nagyon benézte), van tehát rálátásom arról, hogy kb. 20 év óta mi történt:

- bezárták Magyarország egyetlen mozdonygyárát (az ott gyártott tipusok még futnak);
- bezárták Mo. egyik legnagyobb járműjavítóját, ha valami elromlik, meggányolják vagy megy a kohóba, majd veszünk spanyol személykocsikat meg osztrák levetett mozdonyokat, motorvonatokat
- a vasúti ágazatokat szétbontották, privatizálták (tűzközeli emberkék kft-je lett, akiktől a MÁV mostmár megrendeli a szolgáltatást, ha van rá pénze, pl. pályafenntartás);


Mostanra tehát a MÁV egy fejőstehén, amelyik a működéséhez szükséges feltételek érdekében kénytelen immár független "külsős" cégek szolgáltatását igénybe venni. Miután pályafenntartásra, kocsi- és gépjavításra nincs már pénz, ezért egyre több szárnyvonalat zárnak be, ezzel ugyan a veszteséges utas-szállítástól megszabadulnak, de egész régiókat zárnak ki a teherszállításból is, a falusi paraszt meg csodálkozik, hogy a csendes kisfalujában már percenként 3 kamion megy el és bármit "épít estére, leomlik estére", a mellékutakon pedig 15-25 centi mély kátyúk vannak (ja, mert a közútra se költünk már).

A MÁV (vezetése) tehát önmagát (önmaga alól) építette le a vasutat, aminek talán egyetlen hasznot hajtó ágazata maradt, ez pedig a tranzit- illetve export-import fuvarokból összeálló tevékenység volt.

Na ebből - mint utolsó bezsebelhető - tevékenységi körből sikerült egy MÁV Cargo céget csinálni és kerámia-kevlár páncélzatú pofával ezt is kirántani a MÁV és az azt alkotó "négerek" lába alól.

Gaskó Istvánt természetesen ismerem, ő nem tudja, de személyesen is, Borsik Jánost is, és vasutasként ugyan Gaskó már akkor is ellenszenves volt, azonban egykori vasutasként azt látom, hogy mára az egyetlen szakszervezet maradt, amelyik képes és hajlandó egy védtelen és kiszolgáltatott munkavállalói réteg érdekeit képviselni.

Természetesen ezt a törekvést nagyon könnyű betámadni, legelőszöris Gaskót kell minél több irányból betámadni, a közvélemény előtt lejáratni, a lakosság szemében bűnbakként és kapzsi gátlástalan emberként feltüntetni.

Aki olyan helyen dolgozik, ahol még van szakszervezet, vagy egyáltalán látott már szakszervezetet, mondjon nekem még egy érdekképviseletet, amelyikre nem igaz az az állítás, hogy a tevékenysége csak látványelem, egyébként full behódol a hatalomnak és/vagy vezetésnek, viszont a tagdíjért kapsz decemberben mikuláscsomagot meg beiskolázási csekket (amit sehol nem tudsz levásárolni).

Hol van a vasas, egészségügyi, közalkalmazotti szféra szakszervezete, melyiknek mi volt az utolsó eredményes ténykedése???

Az hogy Gaskó olyan amilyen, az azért jó, mert ellenkező esetben már ő is csontig nyalt volna a vezetésnek - nyilván nem próbálták meg őt sem pénzzel és státusszal elhallgattatni - de van olyan "bunkó", hogy csak azért is... Nem akar ő semmit, csak hogy ha már abszolút lejtőre tették a vasutat, akkor legalább tegyenek jót azokkal is, akiknek ugyanúgy zuhan a létbiztonsága... olyan nagy baj ez?

Hogy bunkók a vasutasok? Hát kérem, amilyen ütemben züllésnek indították ezt a céget (nem magától ment ez tönkre, aki ezt hiszi, az vak vagy hülye), nem kell csodálkozni, hogy egyik-másik területen dolgozó emberei akár mammer/kismama basztató BKV-ellenőrnek is tökéletesen alkalmas lenne.

Apropó: a BKV-sok miért is sztrájkolnak? Mintha a pénzen kívül másról is szó lett volna...??!!

Inkább azon kellene szomorkodni, hogy a sztrájkon kívül más tiltakozást a politika nem vesz észre. Írhatsz Te petíciót, gyülekezhetsz hordába akármelyik téren (kivéve Kossuth), a demokáré jegyéban azt csinálsz amit akarsz, ki nem szarja le, majd ha meguntad, hazamégy és húzod tovább az igát.

Tehát milyen lehetőség lehetne még arra, hogy valaki érdemben észrevetesse magát?

Ha ezek után még mindig úgy érzi valaki (biztos hogy kevés emberben szólal meg valami ébresztőóra) hogy Gaskó-féle emberekre nincs szükség, hát akkor valóban igaz a mondás, hogy magyar ember megérdemli a sorsát, mert ad.1: birka, ad.2: inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is... tehát ostoba is.

pojáca 2008.04.17. 22:01:20

Szeva BLovi, szerintem a zemberek nagy többségének evidens, hogy a bkv és a máv sztrájkjainak semmi köze egymáshoz, nem is értem, hogy jön ez ide:)

E tény egyébként számomra még inkább visszataszítóvá teszi Gaskó úr akcióját. Igazi nagyszájú katasztrófaturista. És valahogy annyira, de annyira üvölt róla az erőfeszítés, hogy ő most akkor tényező lesz és punktum.

és hol van ez hoffától...:)

efi 2008.04.17. 22:16:35

"A népszavazással kapcsolatos kampányolás mellett "
Hát igen. Ez azért a népszavazás célját és értelmét is minősíti, hogy milyen észjárású figurák is kampányoltak mellette...

TBC 2008.04.17. 22:27:53

Ez a gaskó (szándékosan kisbetű, nem érdemli meg még a nagybetűt sem) egy idióta köztörvényes sz*rkeverő. Egy hétköznapi zsaroló. Hogy miért? Mert ez nem más, mint hétköznapi zsarolás. Csak érdekes, hogy ha ezt egyszerre többen csinálják, ráfogják, hogy most ez sztrájk, akkor eme büntetendő cselekményhez máris "joga van". Nevetséges. Az is nevetséges, hogy egy ilyen csőcselék ellen senki nem tehet semmit, ha kedve van, romba dönti a magyar gazdaságból azt, ami még működik. Másészt demokráciában az egyén szabadsága csak addig terjed, ameddig azzal nem korlátozza mások szabadságát. Ezzel pedig gaskó és csürhe bandája nagymértékben korlátozza sok tízezer ember szabad mozgáshoz való jogát. De vizsgáljuk meg más szemszögből is ennek a munkakerülő gárdának a tevékenységét: aki kicsit tehetősebb, nem fog sokat gondolkozni; áttér az autóra. Csökkenni fog a MÁV forgalma. Mi lesz erre a válasz? Járatritkítás. Még több autó, még kevesebb vonat. Pont amikor az lenne a cél, hogy minél többen utazzanak tömegközlekedési eszközökkel. Még a legelszántabbak is beleunnak ebbe. Lassan oda süllyed a tömegközlekedés, hogy iskolabuszokon kívül semmi nem fog busszal/vonattal közlekedni. Aki a szomszéd megyébe akar menni, az majd megy autóval. Növekszik a környezetszennyezés, több autó lesz, több forgalmi dugó, és még sorolhatnám.
Mindez az eféle aljanépe miatt, mint ez a gaskó.

huncros 2008.04.17. 23:16:47

Az a gáz, h ezt meglehet tenni, a sztrájktörvény is sz*r, de a bíróság még inkább. Sztrájkolni a törvény alapján csak reális dolgokért lehet, jogszabállyal szemben az alapból kilőve, aláírt megállapodásról meg dettó, mégis engedték. Az, h lógatom a levegőben, h amikor úgy gondolom, akkor hirtelen sztrájkba kezdek, ráadásul meghatározatlan időre, ez nonszensz. Az alapszolgáltatásról nem is beszélve. Elhiszem, h a törvényben ez nincs konkrétan meghatározva, mi is (bár pl. olyan dolgok vannak benne tudtommal, h ha a másik dolgozni akar, akkor nekem biztosítani kell hozzá a feltételeket, tehát gondolom ez a mozdonyvezető-fékpróbás esetre is igaz), de az, h az egész város közlekedése gyakorlatilag teljesen leáll egy egész napra, semmiképp nem tartozik ebbe a kategóriába. Ja és off, de Éger elmehetne most már melegebb éghajlatra.

hulyemagyar 2008.04.17. 23:33:17

Yericho!

Miben fogadunk, hogy a Fidesz leendő kormányzása alatt a Gaskó egy zsíros állást fog kapni a GKM-ben? Persze, hogy a ténykedését úgy lehet eladni, hogy elvben a vasutasok érdekeit képviseli, de megnyugodhatsz, hogy ő csak a jövőbeli politikai karrierjét egyengeti. És persze a Fidesz-t segíti.
Ha én vki érdekét akarom SIKERESEN képviselni, akkor jól megalapozott, reális, és teljesíthető dolgokkal operálok, amiket érvekkel meg lehet és tudok védeni. És azért az sem árt, ha a közvéleményt magam mellé tudom állítani. Lássuk be, hogy Gaskó nem ezt teszi.
Embereket meg mindig tud majd maga mellé állítani, mert ki az a hülye,aki ha több lóvét ígérnek neki nem támogatja a vezért!? Ez éppen olyan demagóg dolog, mint a népszavazás volt. (Jé, mit ad Isten, oda is beette magát. Meg az őszibe is. Nem furcsa?)
Birka az, aki ezen nem lát át, és azt hiszi, hogy ez az ember önként és dalolva védi mások érdekét. Tényleg hülye a vasutas...
A Gaskó meg a jobboldal csicskája.

Bit Rot 2008.04.17. 23:41:30

Nekem itt valami nagyon bűzlik.

Ki az, aki HAGYJA, hogy Gaskó szórakozzon az országgal?

Melyik miniszter? Vagy miniszterelnök? És MIÉRT HAGYJA???

Bit Rot 2008.04.17. 23:42:29

"A Gaskó meg a jobboldal csicskája."

Érdekes, a Fidesz alatt több MÁV sztrájk is volt, de amint a baloldal került hatalomba, kussolni kezdett mindenki a MÁVnál, valahogy nem akaródzott sztrájkolni. (Eddig.)

farkas 2008.04.17. 23:51:01

Yericho850:

hidd el, több százezer ember joggal gondolhatja úgy, hogy Gaskó-félékre nincs szükség. Egész egyszerűen azért, mert SEMMI közük nincs hozzá. Nincs közük ahhoz, hogy mit jelent a MÁV, annak a gondjai, leépülése, és annak a gazdasága. Több százezer ember saját magát képviseli, és egyedül csak saját magára számíthat az érdekei érvényesítésekor. És akár hiszed, akár nem, egyre inkább ez lesz a jellemző.

Doka 2008.04.17. 23:57:08

Íme Gaskó úr "érdemei". Érdekes, hogy pl a köpönyegfogatás is mennyire nem jellemző rá :-)

"1999 januárjában, az addigi leghosszabb vasutassztrájk után meghalt a Gaskóval alkudozó Sipos István MÁV-vezérigazgató. A VDSZSZ elnökét hol burkoltan, hol nyíltan azzal vádolták, hogy Sipos Gaskónak a feszültséget a végsőkig fokozó, kíméletlen tárgyalási taktikájának lett az áldozata. Egy évvel később Gaskó a rendszerváltás utáni Magyarország leghosszabb, kéthetes sztrájkját szervezte meg vasutasaival, amire érezhetően máig büszke. A MÁV csak akkor engedett a követeléseknek, amikor a 329 órás munkabeszüntetés okozta kár csaknem elérte a béremelésként követelt kétmilliárd forintot. A sztrájk miatt Gaskó persona non grata lett a jobboldalon; mire a szakszervezeti elnök a liberális Beszélőben bírálta Orbánt, mondván, hogy a kormányfőnek nincs tapasztalata a munka világában. Az sem véletlen, hogy a jobboldali lapok plankolták fel zuglói négyszintes villájának az ügyét, illetve kutakodtak a fizetése után, vagy hogy miből tellett a VDSZSZ-nek és a Ligának a közös Benczúr utcai és Ajtósi Dürer sori székházakra. A Fidesz sokáig nem bocsátotta meg Gaskónak az ezredfordulós "bűneit". Később felrótták neki a MÁV-tól személyügyi főosztályvezetőként, ám munka nélkül húzott milliós fizetését, amit a jobboldal szerint a Medgyessy-kormány épített a szakszervezeti törvénybe a lázongások elmaradásáért cserébe, valamint a zuglói villa mellett megtartott szolgálati lakását is, illetve annak idei visszaadását (7,5 millió forintért). A jobboldali lapokban még az év első felében sem voltak ritkák a Milliomos kenyérharca (Magyar Hírlap, 2007. január 27.) tematikájú Gaskó-ellenes támadások. " (mancs)

Büszke lehet magára...

TBC 2008.04.18. 00:24:39

FArkas: 1. olyasmiért sztrájkolnak, amiről már korábban megállapodtak, azaz alaptalan a sztrájk. Másrészt a dolgozóknak semmi közük nincs a cég pénzügyeihez. 3.: "Nincs közük ahhoz, hogy mit jelent a MÁV, annak a gondjai, leépülése, és annak a gazdasága." - Mondd csak, mennyit is kap egy vasutas? Mennyi is a különbség egy mozdonyvezető és egy diplomás pedagógus fizetése között? És ez csak az egyik dolog, ami zavaróbb, hogy ezzel mekkora károkoat okoznak a nemzetgazdaságnak. Csupán azért, mert néhány gaskó-féle csürhe banda úgy gondolja, hogy lógni van kedve meló helyett. Egyelőre ők alkalmazottak, és a bérükről van egy megállapodás. Amit csinálnak, az nem más, mint szánalmas munkakerülés hangzatos szavak mögé bújtatva. Ennyi.
Ja, és igen: az én érdekeimmel mi lesz? Az, hogy sokakat igenis nagy kár ér emiatt, és most nem csak anyagi károkra gondolok. A tisztességes emberek érdekeivel mi lesz? Az én érdekeimet, hogy - egyes munkakerülőkkel ellentétben - be akarok menni dolgozni, el akarok menni iskolába, vagy netán urambocsá' hétvégén le akarok utazni a rokonokhoz, vagy a haverokkal egy focimeccsre, vagy akármire. Korlátozva vagyok a szabad mozgásban, pár munkakerülő csőcselék miatt. Mégpedig a gaskó-félék miatt. Nekik mi joguk van mások szabadságát korlátozni? Ezt mondd meg! Méghogy érdekérvényesítés? Nem, kérlek, ez nem érdekérvényesítés, amit ez az aljanépe művel, hanem közönséges fenyegetőzés, szándékos károkozás, ami jobb esetben köztörvényes bűn. A MÁV sem épülne le, ha normális szolgáltatást nyújtana. Csak hogy tudd: csak azóta, hogy ez a politikai bérenc aljanépe banda elkezdte a fenyegetőzését, a közlekedés megbénítását, azóta nem egy ember van az ismerettségi körömben, aki inkább áttért az autóra, mint hogy pár senkiházitól függjön, hogy el tud-e jutni oda, ahová akar. Azokról nem is beszélve, akik ha tehetik, már csak akkor mennek vonattal, ha busszal az sehogy nem pótolható. Ezek után ne csodálkozzon senki, ha leépül a MÁV. Koszosak, büdosek a vonatok, egyre kevesebb járat jár (bár ez buszoknál látványosabb...), egyre nehezebb valahová eljutni... természetes dolog, hogy az embereknek elegük lesz belőle, és ha tehetik, inkább nem vonatoznak. Ezután meg persze, hogy leépítések következnek, feleannyi utasra, feleannyi bevételre nyilván nem tartanak meg minden alkalmazottat meg járatot. Talán itt kellene javítani a helyzeten. Kicsit tisztább lenne a közlekedés, kicsit kulturáltabbak lennének az alkalmazottak, kicsit MEGBÍZHATÓBB lenne az egész (és mondjuk távolabbra is lehetne tervezni, nem csak 3 napra tudhatná az ember, hogy van-e esélye eljutni valahová), és akkor talán nem üldöznék el a maradék "vasút-párti" utazóközösséget. De ilyen színvonal, ilyen megbízhatatlanság mellett arról ne is álmodjanak, hogy valaki netán autó helyett vonatra ül...
Ja, és gaskó és bandája vajon hogyan fogja megtéríteni az államnak a kiesett bevételt? Na és hogyan fogja kárpótolni azokat, akik nem tudnak miatta dolgozni menni, és ezért hétvégén kényszerülnek bepótolni a munkát? És ezáltal belerondít a hétvégéjükbe? És azokat hogyan fogja kárpótolni, akiknek valami programjuk lett volna a hétvégén, csak épp gaskóék miatt le kell mondania? JA, hogy ha ők éppen munkakerülő hangulatban vannak, akkor még midnennek tetejébe' más se érezze jól magát? Persze, nekik van joguk megbénítani egy fél országot, de másnak nincs joga szabadon azt tenni, amit akarnak. Persze, jogállamban élünk. Csak épp a jog az eféle sz*rkeverőket, a fenyegetőző csürhe alakokat védi, és nem a tisztességes polgárokat.

Bit Rot 2008.04.18. 01:19:42

"(és mondjuk távolabbra is lehetne tervezni, nem csak 3 napra tudhatná az ember, hogy van-e esélye eljutni valahová), és akkor talán nem üldöznék el a maradék "vasút-párti" utazóközösséget."

Lehet, hogy pontosan ez a cél!!
Lerohasztani a MÁVot, hogy utána "ócssóért" lehessen privatizálni.

Láttunk már ilyet Magyarországon!

TBC 2008.04.18. 02:11:57

Azért ennyire nem kéne az összeesküvés-elméletek irányába elmennünk... ;-) gaskó szimplán csak idióta, aki ezzel a kis akciójával próbálja (vagy szerencsére csak próbálná) magát szimpatikussá tenni, a népet meg uszítani a gonosz kormány ellen. Más célja nincs. (Ja de, kiélvezni a helyzetet, hogy megbéníthat egy fél országot...) De tudod mit? Ha jobb lesz, inkább privatizálják a MÁV-ot, adják el a GySEV-nek, mióta GyMS megye főbb vonalait átvették, azóta érezhetően javult a szolgáltatás színvonala. Jelen állapotában a MÁV úgyis csk kárt okoz a nemzetgazdaságnak.
Ja, és: amúgy nem vagyok kormánypárti, de gaskó ezzel tényleg csak saját politikai pályáját építgeti. Az már más kérdés, hogy manapság hangzatos szónoklatokat hallani, hogy egyes emberek így meg úgy milyen nagy magyarok. Nos, ki az igazán nagy magyar? Az, aki nem Qrja szét a nemzetgazdaságot, csak azért, mert most sztrájkolni van kedve. Aki munkájával is kis országunk gazdaságát segít kihúzni a gödörből. Gaskó épp hogy nem ezt teszi. Százmilliós károkat okoz az államnak, és ezzel közvetetten az állampolgároknak. Így akarunk mi kievickélni a gödörből? Amikor egy munkakerülő banda kedve szerint rombolhatja a gazdaságunkat? Igen, ez gaskó és bandája! Köszönjük meg nekik!

fraki 2008.04.18. 02:54:58

Hm. A cikkben semmi konkrétum nincs. Csupán panaszkodik a nép egyszerű embere, mert neki kényelmetlen. Ismerek olyat, aki ilyenkor azt mondja, hogy utálja a vasutasokat. Meg a BKV-sokat.

De ezen kívül te semmilyen érvet nem tudsz felhozni a jelen helyzetben Gaskó ellen, csak azt hogy neked szar, hogy sztrájkol. Fogalmad sincs arról, hogy miért sztrájkol, az az érvelésed meg bukta, hogy menjen bíróságra, mert ezzel a gőzzel a sztrájknak magának sem lenne létjogosultsága, sőt a szakszervezetnek sem. Nem jogi problémája van Gaskónak és a VDSZSZ-nek, hanem nekik megígért juttatásokhoz szeretnének hozzájutni.

Tipikus esete annak, amikor a kormányzati hibák egymás ellen fordítják a társadalmi csoportokat. A 3. BKV sztrájk után ugyanezzel az okkal majd jól fogod a BKV-szakszervezet vezetőit is szidni. Gratulálok.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.04.18. 04:27:00

rossz a cím! ez a jó:

"gyurcsány tojik mindenkire. egy ember ne szórakozhasson milliók életével."

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.18. 04:58:07

fraki: ugyan mutasson már GIJOE akár egy fénymásolatot a megígért juttatásokról. akkor majd hiszek neki. addig amíg csak szájkaratézik, nemigen látom miért is kéne egyetértsek azzal, hogy megbénítja az országot, mert neki épp úgy tetszik. ezt jól tudja ő is, hogy igencsak megemelné a sztrájkja támogatottságát egy ilyen iromány; úgyhogy több mint valószínű, hogy ilyenről szó sincs.
amúgy meg egy érv is: a sztrájk már eddig kb. 10%-kal csökkentette _permanensen_ a MÁV szolgáltatásait igénybe vevők számát. az elvándorolt
utasok kocsiba ültek, vagy Volánra szálltak. egy utast visszaszerezni sokkal drágább, mint megtartani. továbbá: az elvándorolt utasok jelentős része kocsiba ült, hozzájárulva a környezetszennyezés növeléséhez, a levegő minőségének romlásához.
Amúgy meg a sztrájkjoggal való visszaélés, amit GIJOE és rezesbandája művel.

komcsi?: még jó, hogy a távol-keleten vagy... gondolom 1989 előtt mentél ki oda. mert ha később, akkor talán nem kéne ekkora ostobaságokat beszélned. továbbá:
"Le a magyar diktaturaval, fasiszta kormanyokkal, bassza meg az osszes tolvaj, rendor, dolgozo, politikus, hivatalnok, roma, zsido, svab, ferfi es no...az osszes becstelen mocsok akik miatt ilyn szegny hulladek az en kis hazam :("

ugyan gondolkozz már egy kicsit, aztán utána legalább ezt fogalmazd meg újra. esetleg az első fele miatt igazán bocsánatot kérhetnél azoktól, akiknek köszönhető, hogy egyáltalán van még valami az országból...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.18. 04:58:43

wmiki: olvasd el a bejegyzést, mielőtt baromságot írsz.

hulyemagyar 2008.04.18. 06:21:46

John42 2008.04.17. 23:42:29
Érdekes, a Fidesz alatt több MÁV sztrájk is volt, de amint a baloldal került hatalomba, kussolni kezdett mindenki a MÁVnál, valahogy nem akaródzott sztrájkolni. (Eddig.)

2000-ben kötöttek egy megállapodást a Fidesz kormánnyal, hogy 3 évig nem sztrájkolnak a vasutasok. Erröl ennyit.

blogart · http://blogart.blog.hu 2008.04.18. 06:27:23

ztrájk Mindenkinek! üdvözöljük a BKV dolgozóit blogart.blog.hu

Stefun626 2008.04.18. 07:03:18

Secondhand! Az értesítő nagyon ott van! Ezt kéne, de télleg!

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.18. 07:06:46

Hülyemagyar:

Amikor kiléptem a MÁV-tól, Gaskó már ott volt a VDSZSZ élén. Azóta kormányok jöttek-mentek, és nem tudok arról, hogy "zsíros állást" kapott volna.
Megjegyzem, hogy amikor eljöttem, valóban nagyságrendekkel magasabb volt a bérem, mint más pl. állami szférákban, de ennek ára is volt (pl. szakszervezeti alku ára: 5 %-os leépítés. Ekkor jelent meg a "vattaember" kifejezés. Pár év múlva amikor mezei közcsicska voltam, egy vasúti osztályvezető fizetése 80 %-a volt az enyémnek. Ld: hangulatkeltés a kivülállók felé...)


Farkas:
"...Több százezer ember saját magát képviseli, és egyedül csak saját magára számíthat az érdekei érvényesítésekor..."

Remélem hogy nem értettem félre a fanyar bejegyzésedet, ezért kérdezem meg: szerinted ez így van jól???
Normális, hogy egy ismert érdekkörbe tartozó csapat ma Magyarországon - az uniós eü-támogatás folyósítása előtt - szinte ellenállás nélkül vásárol fel milliárdos kórházakat az üzemeltető önkormányzatok asszisztálása mellett, és bár tiltakoznak ezerrel az eü-sök, kb. két éve folyamatosan rugdossák ki őket, mert "leépítés" van, a szakszervezet vezetője pedig húdeodatette magát, mi??? Ha sejtenéd hogy mi áll ezekben a szerződésekben, ha látnád hogy kik kerülnek az igazgatói székekbe (hogy gördülékenyebben menjen a tisztogatás), hidd el, hogy mennél a hangszerboltba zongorahúrért...


TBC:
Összeesküvés-elmélet??? Olvasd már el az olajmaffiáról szóló riport-sorozatot és utána gondolkodj el. Bizony vannak emberek, akiknek semmi és senki sem szent. A magyar meg azért "birka", mert bármelyik másik EU tagországban vagy az USÁ-ban ennek ezredrészéért - amikor napvilágot lát - legkevesebb hogy magyarázkodnia kell embereknek. De az is lehet, hogy szimplán "csak" vége a karrierjének.

Ezzel szemben tudsz mondani olyan botrányos esetet,aminek valamilyen következménye lett? Egyet tudok: amikor a közlekedési miniszter (nem nem jut eszembe) magától lemondott a halálos karamboljuk után (Trabantos fiatal pár letarolása).

Sikerdíjas sztori? Torgyán villa és mg-i pénzek sorsa? Pol.pártok vezető funcijainak (párttól függetlenül) svindlijei? Állami tulajdonú vállalatok, lemondott miniszterek és képviselők milliós végkielégítései?

Ezek mind kitalációk és összeesküvés-elméletek ugye? Merthogy ilyet azért normális ember csak nem mer megcsinálni, ugye? Ja, normális ember nem:-(

Hiszen erről szól a demokáré: ugass csak, holnap is ugathatsz...


Megjegyzem, hogy még senki nem adott tippet, hogy a sztrájkon kívül milyen eszközzel lehet még tárgyalóasztalhoz kényszeríteni a munkaadói oldalt ma Magyarországon!!! Útlezárással? Munkalassító sztrájkkal? Tüntetéssel? Éhségsztrájkkal? Tudjuk hogy ezen max. jót röhögnek...

Arról hogy ki játszik kinek az életével: a mozdonyvezetők sztrájkja idején van valakinek tudomása arról, hogy a vonatot, amin ült, ki vezette? Szvsz ha tudta volna, nemigen ül fel rá...

És szerintem olyan sem volt, hogy sztrájk idején a vezetés KÖTELEZTE a szakvizsgával rendelkező középvezetőket (műhelyfőnökök, mozdony-felvigyázók stb, akik néha-néha vezettek 2-300 métert évente) hogy végigvigyenek egy hellyel-közzel ismert vonalon egy személy- vagy gyorsvonatot...

Tehát én személy szerint örülnék, ha vélemény-nyilvánítás előtt valaki tájékozódna és utána mondana kollektív bírálatot.

Gaskót pedig nem szeretni kell, hanem megérteni, hogy a "beteges szereplési vágya" mögött húzódanak-e mások számára hasznos érdekek is? (Igen).

Teljesültek-e a korábbi követelések? (Nem. De ehhez vissza kellene olvasni, hogy mit is kértek legelőször, ugye? De az derogáló, fárasztó, könnyebb azt szajkózni, amit a média ad a szánkba...)

Egyes emberek fárasztóan tájékozatlanok és zsibbasztóak tudnak lenni. A legrosszabb pedig az, hogy ennyire tájékozatlan embereknek szavazati joga van!!! (Hajrá OV, hajrá GyF - de hogy miért: ja azt nem tudom)

Manyizga (törölt) 2008.04.18. 07:37:03

Yericho, ne haragudj, de állami alkalmazott ne sztrájkoljon! Mert undorító, hogy azokkal cseszik ki, akik a fizetését adják. Ha kevesli amit tudnak neki adni, akkor menjen el máshová dolgozni.

Zappa 2008.04.18. 07:39:48

Gaskó István Ki is Ő a Nagyságos elvtársúr? +++++
.....
- Továbbá egyéni vállalkozó
- A MAXSERV Gazdasági és Péntügyi Tanácsadó Kft társtulajdonosa
- A MAXSERV alkalmazotja, mint pénzügyi tanácsadó !!!!!
..........
Gusztustalan genyó!

Gaskó elvtárs, nem kellene a szakszervezetekből a magántőkét (magántőkéseket) kitíltanai?

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.18. 07:41:35

Beleolvastam az elejébe... hááááát... nem csoda, hogy alig van legalább minimális érdekérvényesítő képességgel rendelkező szakszervezet az országban. Sok agyatlan rabszolga... szánalmasak vagytok.

fraki 2008.04.18. 07:56:14

ylion: Ügyesen megismételtél még egy bukta érvet, ami általában a sztrájk ellen szól. Hát a sztrájk már csak veszteséges, ez egy ilyen játék, sőt, kapaszkodj meg, még a célja is az, hogy veszteséget termeljen. Akkor ezt most hova teszed.

Manyizga is ügyesen jön a sztrájkellenes véleményével, gratulálok, jól összejött itt egy nagyokos csapat. Nem kéne sztrájkellenes pártot alakítanotok "Akinek nem tetszik, mondjon föl!" mottóval?

"ugyan mutasson már GIJOE akár egy fénymásolatot a megígért juttatásokról"

LOL, ennyi?

Valamelyikőtök meg azzal jött (talán a posztíró? nem tudom), hogy ha bajuk van, menjenek bíróságra. A sztrájktörvény alapján jogellenes a sztrájk, ha bírósági úton érvényesíthető célért indul. Na, ennyit a tájékozottságotokról (mi a sztrájk és miért van).

Zappa 2008.04.18. 07:56:29

Gaskó elvtárs mikor melyik sapkát veszi fel?

- MÁV alkalmazott
- Függetlenített szakszervezeti képviselő
- MAXSERV Kft tulajdonosa
- másod/harmad/negyed állásban pénzügyi tanácsadó

Ebből a fasziból még orszáfgyűlési képviselő is lehet, ammyira gerinctelen.

Manyizga (törölt) 2008.04.18. 08:07:27

TW: HA jogellenes egy sztrájk, de mégis megtartják, akkor mit tudnak tenni ellene? Erőszakkal felvetetik a munkát? :) Csak akkor van értelme jogellenesnek minősíteni valamit, ha van olyan szankció aminek kiszabásával REÁLISAN büntethető a jogsértést elkövető. Jelenleg nincs ilyen.

fraki 2008.04.18. 08:13:20

Manyiga: például beperlik a szakszervezetet.

Magyar Fruzsina 2008.04.18. 08:25:12

Gaskó története több mint egy éve kezdődött - legalábbis nyilvánosan. Emlékszünk, ugye, a vasútegészségügyért vívott küzdelemre, a Budai MÁV Kórház anulláslása elleni fellépésekre? Nos, Gaskó küzdött-küzdött, írták a dörgedelmes leveleket a vasutaszsakszervezetek, aztán egyszercsak,hopp, mi nem történt? Gaskó és két másik szakszervezeti vezető férfitársa hipp-hopp, egy nap altt, 180 fokos fordulatot vett, és aláírta az eü.minisztérium által eléjük tett megállapodást, amelyben a Budai MÁV Kórházat lassú halálra ítélték, aktív ágyainak elvételével. Egyetlen szakszervezet állt ki a Budai MÁV Kórház mellett, foggal-körömmel küzdve, a VEDOSZ, képviseletében Prókay Éva, ügyvezető alelnök, aki a megállapodás többi részét aláírva, írásban jelezte a Budai MÁV Kórházzal kapcsolatot passzus elutasítását. Szóval, mi történhetett Gaskóékkal az utolsó pillanatban? A másik két férfiú legalább hallgat.

bondon 2008.04.18. 08:39:27

Megoldás a BKV problémára:
Mivel a jegy/bérlet bevétel még a felét sem éri el a ktgvetésnek, (valami 20mrd/év ugrik be korábbi hírekből), de 20-30-akat kérnek még a szokásos állami pénz mellé, barbatrükk:

állam fizesse az egészet, ingyenes közlekedés, fél BKV kirúgva (nem kell ellenőr, jegy, pár vezető, marketing.) A ktgcsökkenés pedig tetemes. Persze busz stb. vezetők kellenek, műszaki és diszpécser kp.

hogy tetszik? Ha már az adóból akarják a BKV-t működtetni legalább valami járna érte.

(félreértés végett nem élek BP-en, évente ha egyszer kell tömegközlekedést használnom. vidék , bicaj , napi egy óra + szabadidő , rulez.)

Ésszelteli 2008.04.18. 09:00:25

MOVHU:
Te biztosan egy szakszervezetmentes társadalmat akarsz,ahol mindenkivel azt csinálnak amit akarnak.Mert biztos senki semmit nem tud csak aki megmondja felülről a tutit az a Mi Nagy Vezérünk.
Biztosan vissza szeretnél menni a kapitalizmus hőskorszakában,meg gondolom valami kapitalistának és nem melósnak.
Dehát rajtad kifogott az idő kereke és vesztésre állsz a sajátos logikáddal.tekints egy kicsit nyugatabra és ha nem tetszik akkor csak kelet felé utazzál.Vagy nem tudod a helyzetet objektívan értékelni vagy bérzsold...... irogat nekünk.

Ésszelteli 2008.04.18. 09:08:48

Movhu:
Kár hogy az egész híjján van az objektivitásnak,még csak helyzetleírásnak sem használható,ilyenre adnak karót jobb helyeken.Tiszta zsigeri az egész!
Lámpát kérnék és fényt a fejekbe!!!!

hulyemagyar 2008.04.18. 09:21:36

Yericho850 2008.04.18. 07:06:46

Nem múlt időben írtam a GKM-es felvetést, hanem jövő időben!

movhu 2008.04.18. 09:27:41

Ésszelteli 2008.04.18. 09:08:48

Jobb helyeken a Gaskó féléket a törvény kivonja a forgalomból...
Nem a sztrájkkal van baj, hanem azzal, hogy pl. a 250 ezer forintos követelésnek alapja annyi van, mintha én is kérnék minden privatizációból vagy akkor, amikor a munkahelyem elad valamit. A MÁV munkahely, munkabérért, és nem olyan részvénytársaság, ahol a dolgozó részvényes. Nagy különbség.

hulyemagyar 2008.04.18. 09:31:00

Ésszelteli 2008.04.18. 09:00:25

Ilyen szakszervezetet csak és kizárólag állami tulajdonban lévő vállalatnál lehet kialakítani és úgy működtetni, hogy abból 1-2 ember faszán megél.
Ott, ahol szinte arctalan a tulaj, mert az állam nem tud leülni veled szemben a tárgyalóasztalhoz.
Próbálj csak meg egy magámkézben lévő vállalatnál ilyen vehemenciával és megalkuvást nem tűrő módon szakszervezetesdit játszani. Úgy basznak utcára, hogy arról koldulsz.

hulyemagyar 2008.04.18. 09:52:21

Yericho850 2008.04.18. 07:06:46

Te Yericho! Nem magas picit az a ló?
Te azért vagy tájékozottabb (legalábbis szerinted) a témában, mert vannak kapcsolataid. De ettől még nem kell a másik ember szavazati jogát megkérdőjelezni. Biztos találnánk olyan fontos témát, amiben pl. én tiposlak a sárba, aztán feltenném a költői kérdést: ennek miért van szavazati joga?!

Ezt irtad: "Arról hogy ki játszik kinek az életével: a mozdonyvezetők sztrájkja idején van valakinek tudomása arról, hogy a vonatot, amin ült, ki vezette? Szvsz ha tudta volna, nemigen ül fel rá...
"
Szeretem az ilyen kemény, levegőbe puffogtatott faszságokat. Miért, kik vezették? Takarítónők?
Ha az utas tudná, hogy milyen állapotban vannak a szerelvények (forgózsámoly, stb) akkor eleve nem ülne vonatra. :P

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.18. 10:47:55

T. Hülyemagyar! (nem kellett volna ilyen nicknév...)

A ló csak annyira magas, mint amennyire a kezdetben habzó szájú hozzászólók tájékozottsága.

Én megértem azoknak a haragját, akiknek egy sztrájk az utazási lehetőségeit akadályozza, én sem vagyok odáig pl. a félpályás útlezárásokért, főleg hogy semmi közöm a mezőgazdasághoz, de tudomásul kell vennem, max. ha mégsem, akkor a fentiekhez hasonló stílusban rekedtre anyázhatom magamat... és akkor mi van? semmi.

A szavazati jog megkérdőjelezése jogos észrevétel, viszont az ok amiért egyáltalán fel mertem hozni az, hogy számos olyan kérdésben bízzák egy átlagpolgárra a döntést, ami szvsz nem rá tartozik, mert pl. nincs a döntéshez szükséges ismeretek vagy információk birtokában.

Nagyhirtelen azt tudnám megemlíteni - nem sértve ezzel remélhetőleg senkit - hogy a 80 éves nagymamámra, aki az unokái nevét is keveri vagy elfelejti, miként lehet a döntés felelősségét áttolni egy NATO-csatlakozás, EU-csatlakozás vagy éppen a kórház-privatozáció ügyében???

A szavazati jog részemről történő megkérdőjelezése tehát - és mégegyszer bocsánat - nem elvitatása egy alkotmányos jognak, de vitatása annak, hogy manipulált közvélemény kezébe szabad-e adni döntési jogkört, végső soron nem a szavazó dilettantizmusa vagy nem-dilettantizmusa a megkérdőjelezhető, hanem az, hogy milyen ordenáré fokon etikátlan belevinni a szavazásra jogosultakat olyan hintába, aminek a csapdáját majd legfeljebb csak akkor látja, amikor már késő lesz. Tudom hogy a szavazati jogot megkérdőjelezni nem szabad, de ha ezt különösen ki is kéri magának valaki, akkor egy-egy választás után ne legyen már annyi orr-alá-dörgölés, hogy "bazz, egyétek meg ha így szavaztatok", meg hogy "anyám, hogy lehet ennyi vak barom...". Márpedig ez mindig megy, nemde? A "vak barmok" sokszor többséget képesek elérni. Tessék akkor ezt is türelemmel és megadással viselni.

Befejezve: én többnyire belátom, ha valamihez nem értek és nem is tudom (vagy akarom) képbe helyezni magamat, tehát tartózkodom a szavazástól. Így elvileg nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy saját labdámat vágd a képembe:-)

Az hogy kik vezették a mozdonyokat... hagyjuk, az régen volt. Bizonyítani nem tudom, tehát maradjunk annyiban hogy olyan emberek, akik jogosultak voltak ilyen gépet vezetni, legfeljebb rutinjuk nem volt. De hogy levegőbe puffogtatott faszság??? Azért mert nem tudsz róla?

Én nem akarom a megmondó-ember játszani, csupán volt egy véleményem és néhány évnyi közvetlen tapasztalatom, így amit írtam, erre alapoztam. Vitatni lehet, pontosabb és okosabb dolgokat írni is lehet, csak egy valamit kérek: ha nem tudod cáfolni amit írtam, legalább ne faszkalapozz le... kérlek.

TBC 2008.04.18. 10:53:58

Kedves gaskót védő droidok!
Tudjátok: nagy különbség van a jogos érdekérvényesítés, valamint a közönséges zsarolás között. Gaskó és bandája utóbbit csinálja. Hogy miért? Kérem szépen, érvényes bérmegállapodásuk van. A mostani követelésük üres fenyegetőzés, semmi más. Na meg persze azokra a kérdésekre nem válaszoltatok, hogy: 1. a tisztességes állampolgárok (akik munkájukkal és adójukkal hozzájárulnak kis országunk fejlődéséhez) érdekeit ki fogja érvényesíteni? Azt a minimális érdeket, hogy legalább munkába eljussanak, vagy urambocsá' hétvégén el tudjanak menni szórakozni? Vagy nekik ez nem jár? Nekik nem jár semmi, csak a sztrájk mögé bújó fenyegetőző csürhe bandának? 2. a gazdaságunk érdekét ki fogja védeni? Mondjuk azt a párszázmillát melyik gaskó-bérenc fogja betenni az államkasszába, ami miattuk onnan kiesett? 3. mennyi is a fizetésük? És mennyit akarnak kizsarolni? És milyen jogon? Ki a f_sznak képzelik magukat, hogy ők döntsék el, hogy a cég mit kezdjen a bevételeivel? Ahogy előttem is mondta: ők csak alkalmazottak, és nem egy rt. részvényesei. Ők a MÁV alkalmazottai, és nem a tulajdonosai.
Kicsit kordában kéne tartani az eféle aljanépe követelőzéseit. Ezeknek bármit szabad? Mégegyszer kérdem: mit is tartotok ti jogos érdekvédelemnek? Olyasmit, amit nincs joguk követelni, de még etikailag is aggályos ez a "fizess, vagy ki**szok veled" elv. Köztörvényes zsarolás. És az állam kiesett bevételeit ki pótolja?? És a tisztességes emberek érdekeit ki védi? Sajnos ez a magyar demokrácia, a csürhe aljanépe bármit megengedhet magának, aki meg munkájával is segíti az országot, annak semmihez nincs joga. Joga csak a munkakerülő senkiknek van. Ez a nagy igazság. Valakinek már korlátozni kellene őket, hogy ebben a nagy demokráciában a tisztességes embereknek is legyen joga.

TBC 2008.04.18. 11:14:57

Még valami: könnyen pofázik az, akit közvetlenül nem érint a sztrájk. Könnyen gaskóék mellé áll az, aki húszmillás verdával száguldozik a rózsadombi villája és a cége között. Csakhogy sok embernek a tömegközlekedés az egyetlen lehetőség, ha máshová akar eljutni. És mindjárt nem lenne olyan együttérző, ha mondjuk a sztrájk miatt kirúgnák a munkahelyéről. Ha a sztrájk miatt a fél éve tervezett programját le kell mondania. (Adott esetben ennek anyagi vonzata is lehet.) Főleg ha nem első alkalommal történik meg vele hasonló. Persze, ha a gaskó-féle csürhebandának munakerülésre van kedve, akkor senki másnak ne legyen joga semmihez. Csak neki. De nekik aztán bármihez, nyugodtan fenyegetőzzenek, okozzanak milliós - milliárdos anyagi és eszmei kárt, igenis mutassák meg másoknak, hogy számukra, tisztességes emberek számára ez a világ NEM a demokrácia, ahol csak az aljanépének van joga. ÉS valóban, nagyon sajnálom gaskóékat, hogy nem kapnak negyedmillát a két szép szemükért, csak úgy ajándékba, és ugyan már, mit számít, hogy nekem már harmadjára húzzák keresztül a programomat? Ugyan, tényleg, kapjanak már negyedmillát, más meg gebedjen meg, és majd akkor menjen bárhová, ha gaskó drága megengedi neki.

hulyemagyar 2008.04.18. 11:22:24

Yericho850 2008.04.18. 10:47:55

Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de emlékeim szerint nem faszkalapoztalak le. Távol állna az tőlem.
Egyébként teljesen érthető az, amit írsz, és bizonyos nézőpontból teljesen elfogadható. De a történetben sok-sok különböző ember játszik, akik helyzetükből adódóan másképp viszonyulnak ill. másképp látják a dolgokat. Másképp a sztrájkoló vasutas, másképp a Gaskó, és másképp az utas. Mint mindenben, ebben sem egyfajta igazság van. Szerintem.
És mégegy: én nem tudom érdemlegesen cáfolni az állításodat, de te meg nem tudod bizonyítani. Ez nem azért puffogtatás, mert én nem tudok róla. Ez azért csak puffogtatás, mert nuku bizonyíték. Ha tetszik, szóbeszéd... Abból meg sok van.
Részemről ennyi.

hulyemagyar 2008.04.18. 11:37:43

TBC picit lendületes hsz-ében azért van némi igazság.
A vasutas sztrájkol, a bkv-s sztrájkol, a pedagógus sztrájkol, a háziorvos fenyegetőzik, stb.
Gyerekek?! Itt csak a magánszféra dolgozik rendesen és kussban?
Én egy privát cégnél melózok. Itt nem szervezkedik senki, hanem mindenki végzi a dolgát. Itt sincsenek túlfizetve az emberek, de mégis lojálisak a munkahelyükkel szemben a melósok, és megbecsülik azt.
Egyébként eszünkbe sem jut a markunkat egy kis mellékesért tartani, ha a cég egy eladás folytán plusz bevételhez jut. Mondjuk eladott egy céges autót, amit vmikor a mi munkánk gyümölcseként tudott megvenni. Mint említettem már, ezt csak egy állami kézben lévő cégnél lehet eljátszani. Máshol nem.

Alanna 2008.04.18. 13:33:46

Azért nagyon ciki, hogy itt egy csomó ember összekeveri a BKV sztrájkot a Gaskó féle VDSZSZ-es ámokfutással.
A BKV sztrájk is nagyon húsba vágó téma, de semmi köze a mostani témához.

kisbaratod · http://kisbaratod.wordpress.com 2008.04.18. 14:25:18

Á. Sztrájkoljanak már kicsit a mentők, tűzoltók és a rendőrök,orvosok is. Végülis ők is állami alkalmazottak simán megtehetik..
Én nem értem mit akarnak a vasutasok, de szerintem többet veszítenek egy nap alatt a sztrájkkal mint amennyit nyerhetnek.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.18. 14:41:11

Tisztelt (nem)Hülyemagyar!

Valóban nem faszkalapoztál le, én csak igyekeztem elébe menni ennek:-)))

Sajnos vannak dolgok amiket nem lehet leírni, no nem azért mert annyira "bennfentes" lenne, hanem mert régen eljöttem, így nehéz hitelesnek nevezni. Némi visszacsatolás azért van.

Maradjunk a MÁV-nál: amikor főiskolára jártam, a Győr-Sopron vonalon volt egy szakasz, amit a GANZ-MÁVAG egyfajta kísérleti pályának használt, itt tesztelte a mozdonyait és az én időmben ezen tett kísérleteket a 002 pályaszámú V63 mozdonnyal nagysebességű vontatásra is, részben ennek is köszönhető, hogy a mostani V63-asok forgózsámolya másféle kialakítást kapott.

Mára azonban ebből semmi nem maradt. A személykocsikban az erről tudósító fényképek szétmállottak, a mozdonyok elkoptak, a G-M helyén politikai érdekeltségű marhaságot csináltak - a botrányok talán még emlékeztetnek az egykori gyárra:-(((

Anno az ún. "ingázók" - én is az voltam 120 km-ről - lételeme volt a személyszállítás, mára nem tudnám vállalni a negyed négyes kelést, hogy 7-re a munkahelyemen legyek - minek is tenném, hiszen a vonatjegy ára egy olcsó dízelautót is kifut, ketten összeállunk és máris olcsóbbak vagyunk. Anno ehhez teli autó kellett, hogy egál legyen - minimum.

A teherfuvar: a MÁV egy böszme szörnyeteg, a kocsirendelések, kocsikiállítás, odafuvarozás, berakodás valóban életképtelenné tette az árufuvarozás egy részét. Node mi van a '90-es években világmegváltásként beharangozott kamion-tranzittal??? Semmi! Az égegyadta világon semmi!

Az EU-ban meg tudták csinálni, hogy a tranzitforgalmat vasútra terelték, ezzel egyrészt mesterségesen fenntartották azt a pályaszakaszt, ahol egyébként a veszteséges személyfuvarozást is végezni kellett, másrészt kímélték Magyarország útvonalát, nem csak az autópályáit, de az egy és kétszámjegyű főútjait is. Az hogy Magyarországon ebből soha egy perce sem lett semmi (persze ez nem igaz, igenis voltak próbálkozások a VATUKI részéről) de az igazság az, hogy a politikát soha a büdös életben ezek a dolgok nem érdekelték: korábban a vadászat és dőzs, most meg már csak a lóvé!!!

Óriási tévedés azt hinni - és ha ez nem igaz, akkor mi a faxért alapítottak rá még egyetemi szintű felsőoktatást is - hogy a vasutat nem lehet olcsóbban(!), az árufuvarozást nyereségesen, a személyfuvarozást pedig közel nullszaldósan üzemeltetni.

Itt a legfőbb akadály a fejekben van! Amíg vasút van, kell:
- gázolaj, villanyáram (eladva)
- pályafenntartás (eladva)
- biztosító-berendezés karbantartás (eladva)
- vagyonbiztonsági rendszer (eladva)

A felsorolás nyilván nem teljes, NINCS rálátásom már ezekre a dolgokra, amit viszont leírtam, az tuti.

Ezek után: ha még maradna olyan része a vasútnak, amit el lehet lopni, urambocsá' privatizálni vagy az állambácsi keze alól kihúzni, azt miért ne próbálnák meg??? Megpróbálták, meg is tették.

Olvasom a mai Indexet: index.hu/gazdasag/magyar/vdsz080418/

Úristen!!! Majdnem 3 mFt volt a személyszállítás bevételkiesése a sztrájk miatt!

Bazze!!! És mennyi volt a nyeresége, hogy 442 vonat mozdonya nem fogyasztott áramot??? Egy szerény döcögős személyvonatot el lehet húzni 200-500 kW átlagfogyasztással. Számold már ki, hogy mennyire volt veszteséges akkor a sztrájk!!!

És ez dühít, ezért merem kétségbe vonni az átlag-ember döntési jogát ezekben az esetekben: mert porhintés a károkról szóló duma, a sztrájk idejére nem kell munkabért fizetni, ezidő alatt nem kell a veszteséges személyszállítással pazarolni. Hogy van árufuvarozásból adódó kiesés??? Nem számít! Egyrészt nem az illetékes (MÁV mint munkaadóra gondolok) zsebéből kell fizetni, másrészt A VALÓDI NYERESÉG MÁR NEM A MÁV ZRT-NÉL KÉPZŐDIK EGY JÓ IDEJE, HANEM A MÁV CARGO ZRT-NÉL!!! És mivel ez már nem esik a klasszikus vasutas szakszervezetek körébe - hiszen ez már nem állami vállalat, hanem magáncég, itt nincs kollektív szerződés!!! - így átcsoportosítással biztosítható, hogy aki nem akarja a munkát felvenni, az fűtsön személyvonatot (bár már azt sem kell most), aki meg sztrájktörő, az vigyen Cargo-s szerelvényt, így legalább a zsebes-cég nem károsodik.

Kezd-e már világosodni, pajtások? Dereng-e már valami, hogy ez a bunkó Gaskó - aki szvsz ényleg nem a legalkalmasabb ember, de perpill az egyetlen - miért nem enged egy millimétert sem?

Ha valaki útálta, hát én az voltam. Nagyképű, pökhendi, bunkó - ráadásul amikor Sipos vezér az irodájában meghalt, akkor meg is tudtam volna fojtani, mert tiszteletből mindenki visszalépett, csak ő nem - és vazze, mostani munkahelyemen ilyen "bunkóért" kiáltok!!! Mert időközben mindenki mindenkinek lefeküdt...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.18. 23:13:56

no, akkor most tán reagálnék, mert látom egyesekkel puskini párbeszédet folytattunk...

kedves fraki, látom nem értesz meg. hogy szándékosan-e, az úgyis kiderül hamarosan.

1. a sztrájk veszteségtermelése:
az egy dolog, hogy amikor megy a sztrájk, akkor veszteséget termel, az a dolga. ennyire ne nézz hülyének ha lehet.

2. viszont itt annyi különbség van, hogy amikor véget ért a sztrájk (nem csak időlegesen szünetel), akkor _permanens_ veszteség keletkezik. Ugyanis emberünk hamár egyszer átült a kocsiba, szerinted visszaül a vonatra, mert most már jár? Nyilván nem, adódóan abból, hogy már legalább 30 éve egyre rosszabb alternatíva a vasút. Ez van. A folyamatos sztrájkfenyegetés hatására egyre többen tesznek a MÁV-ra ahogy van.

3. attól hogy te a sztrájkot ennyire nagyra tartod, nem kéne azokat leszólnod, akik inkább a munkában hisznek.

4. egy állítólag elhangzott ígéret nekem nagyon kevés ahhoz, hogy hinni tudjak bárkinek is. ezzel talán nem vagyok egyedül. ez a hiszti kb. olyan, mintha közölném a főnökömmel, hogy "azt ígérted hogy...". Ha ez az ígéret valóban igaz, akkor miért is nincs dokumentálva? Ez nem naivság kérdése. A szó elszáll, az írás megmarad...

amúgy nyugodtan nézz le. nem érzem azt, hogy ettől több vagy kevesebb lennék.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.18. 23:41:48

Yericho: a sztrájk igazi kára nem a sztrájk alatt jelentkezik a MÁV-nál. a menetrendet nyilván nem tudja tartani a cég, így az azzal kapcsolatos veszteség nyilván nem számít amíg állnak a vonatok. viszont bért kell fizetni, mert nem mindenki en bloc állt le. azaz aki felvette a munkát, annak a bére jár aznapra, még akkor is ha dolgozni nem tud, mert pl. nincs vonat amit vigyen... mivel ha jól értettem a kocsivizsgálók viszont sztrájkoltak izomból múltkor is, így ez könnyen előállhat. akkor viszont az átcsoportosítást is a hajába kenheti a MÁV.

de a "zsebes cég" nem elsősorban emiatt szenved amúgy kárt. gondolj bele a megrendelő helyzetébe. elindítanád vonaton az árut, erre megáll a magyar határnál, és áll egy teljes napot, mert ugyebár sztrájk van, igazi gördülő. ezt egyszer lenyelik, esetleg kétszer. aztán utána közlik a MÁV-val, hogy akkor kaptyátok be, azon az úton nem szállítok vonattal, marad a kamion vagy a hajó, mert akkor odaér az áru időre. ha innen szállítanál, eszedbe se jut a MÁV, látva a folyamatos sztrájkfenyegetést, esetleg ismerve a felépítmény és a mozdonyok állapotát.

és ismét : aki egyszer lelépett, nagyon-nagyon nehéz meggyőzni hogy jöjjön vissza...

továbbá lehet hogy GIJOE meglepődik ha esetleg az adásvételt nem engedélyezik EU részről. akkor mi lesz a követelésekkel? mert akkor sem a 250K, sem a +10% nem áll meg.

ha meg egyik fél se enged, akkor előbb-utóbb az állambácsi megunja, és nem pótolja ki a MÁV veszteségét(amit eddig a közszolgáltatói szerződés hiányában megtett minden évben, többször is felhördülést okozva, ám jogosan). akkor pedig szépen csődbe megy a MÁV. és azért ezt talán mégse kéne. nem kizárólag a 37000, más szakmával nem rendelkező munkanélküli miatt, bár az sem szép perspektíva. mondjuk úgy, hogy a vasúti infrastruktúra kevésbé terheli a környezetet mint a közút, hogy finom legyek.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.04.19. 08:48:29

ylion:

Jól látod és engem leginkább ez a körülmény aggaszt a legjobban: az államnak a MÁV egy nyűg, boldog lenne, ha találna ideológiát, hogy le tudja passzolni, viszont erre perpillanat elfogadható körülményt még nem tud felmutatni.

Volt a sztrájk idején/előtte egy elszólás, ami akár reális is lehet: a személyszállítást nyugodtan át lehet adni a Volán-cégeknek és máris egy csomó, leginkább csak ez miatt fenntartott további szárnyvonalat lehet bezárni, gyér áruforgalmukat közútra terelni.

Ilyen már korábban is megtörtént, sajna pont a lakóhelyem közelében. Mondanom sem kell, hogy a Volán nagy ívben tesz az utazási igényekre, pedig a vasúti motorvonat relatíve kisebb fogyasztású, mint a busz, tehát marad a reggel-este 1-1 db járat, mint eddig. Így persze valóban nincs ezeken utas.

Ráadásul az a néhány tehervonat ami járt, autópálya-építéshez szállított építőanyagot, amit most teherautókkal végeznek, nem tudom hány db-bal. Azt viszont tudom, hogy egy fuvar - 170 km körül van a cél, tehát 340 km egy teli és egy üresfutással - amiért 100.000+ Ft-ot fizet az építőcég (ez kb. 20 tonna) és a sofőr a napi 3 kanyarért kap kb. 20.000 Ft-ot. Az autók természetesen új bejegyzésű fuvarozócégek zsírúj lízingautói.

Nem nehéz kitalálni, hogy globálisan mennyi pénz fekszik abban, hogy nem a vasúton, hanem az adófizetők bankban kezelt állami pénzéből beruházott teherautókkal vették át a fuvart. Ezen az úton azóta közlekedni személykocsival életveszély, gyak. teljesen tönkretették az utat és eddig senkinek esze ágában sem volt az útfelújításra gondolni. Az út pedig minél rosszabb, annál nagyobb rezgést kelt az út mellett csaknem közvetlenül álló főleg régi épületekben - gondolom a xxxxsped Kft. bekalkulálta a kártérítést is:-(((
süti beállítások módosítása