MTV gyilkos Rudi

2008.03.27. 09:46

Az MTV elnökválasztása körül óriási a kavarodás, mert a legváltozatosabb módszerek sem segítenek, hogy Rudi Zoltán végre eltűnjön a vezetői pozícióból. Ahogyan az Index is megírta „Úgy lett, ahogy sejtettük, Rudi Zoltán visszamászott az ablakon át. Tegnap, amikor elnöki mandátuma lejárt, az általa kinevezett alelnök kinevezte abban az igazgatói posztba, amit még ő hozott létre elnöki periódusa utolsó napjaiban. Csinált egy állást magának, nehogy kirúgják…” A választás most is a levegőben van, kíváncsian várjuk az eredményeket. Eközben kiderülnek viszont azok a turpisságok, ami által a korábbi elnöknek sikerült teljesen szétvernie a Magyar Televíziót. Pálffy István kényszerszabadságra is került azért, mert őszintén nyilatkozott a fellelhető problémákról, ám most újabb dolgok láttak napvilágot Havas Henrik legújabb könyvében – számol be róla a Blikk.

Az új könyvben interjú olvasható Hajdú Péterrel, aki az MTV egyik legnépszerűbb műsorát vezette, a NévShowR-t. Tudni kell, hogy már akkor is nagyon nehéz volt megszorongatni az RTLKlub-ot nézettségben, ez a produkció azonban megvalósította ezt. 2004 áprilisában 2 millió 70 ezer nézővel alig maradt el a Barátok közt nézőszámától, mindössze 180 ezer fővel. Ez olyan szám, amit akár a TV2 is megirigyelhetne. Ezt a műsort tette módszeresen tönkre a vezető, és nem mással, mint a szokásos magyar módszerrel. Fizetésével nem megelégedve kiegészítő jövedelmet kért az akkori műsorvezetőtől. Miután Rudit erős lobbival a vezető székbe segítették, ő azt rögtön „meghálálta”. Az interjú szerint „Ezt követően Rudi Zoltán tett egy ajánlatot nekem és Galambos Lajosnak – a magam nevében beszélek –, hogy mit szeretne kérni a műsorok után, és azt milyen számlára utaljuk. Álljunk meg! Azt mondod, hogy ő visszakért pénzt. Hány százalékot? Nincs jelentősége. Egy bizonyos összeget kellett volna egy számlára utalnia, amit akkor akart megkapni, amikor már nem lesz tévéelnök. Ezt tanúsítani tudja egyébként Galambos Lajos, mert ő is ott ült azon a megbeszélésen. És mi azt mondtuk erre, hogy nem. Tudtam, hogy ez volt a halálos ítéletem” A műsort ezután Rudi módszeresen kicsinálta a költségvetés megnyirbálásával, miközben jól tudta, hogy kevesebből nem lehet fenntartani a produkciót. Hová vitte ez a mentalistás a Magyar Televíziót?

A nézettségi statisztikák magukért beszélnek. Most márciusban a 21. hely az első, ahol a teljes lakosságra vetített nézettségi listán MTV műsor szerepel. Ugyanezt a listát nézve a 18-49 éves korosztályban azt kell megállapítanunk, hogy az MTV egyetlen helyet sem szerzett meg az első 30-ból, amit egyszerűen katasztrófaként kell elkönyvelni. Még a teljes lakosság körét nézve is azt látjuk, hogy a megszerzett 5 pozícióból az egyik a híradó, a másik a népszavazás volt. Ez utóbbinál ráadásul a kereskedelmi tévék nem is jelentettek konkurenciát. Lassan értelmetlen és érdektelen műsorok töltik meg a közszolgálati televíziót, ami úgytűnik, a köz szolgálata helyett csupán zsebek érdekeit szolgálja. Reméljük már nem sokáig. Szükség volna ugyanis, hogy a kereskedelmi televíziók által adott műsorok mellett újra legyen egy erős, nézőket vonzó konkurencia. Ez pedig nem valósulhat meg egy teljes vezetőváltás nélkül. Vajon mit gondol erről Rudi Zoltán? SMS-ben annyit közölt, hogy rágalmakkal nem foglalkozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr58398702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nolt 2008.03.27. 12:09:32

Erre a tévére nekünk nincs szükségünk.

Destroy 2008.03.27. 12:13:20

Az MTV műsora mára egy hányás lett. Megy a Rudi közeli végek erölködése, de értelmes nem jön belőle. Ez se nem közszolgálat, se nem verseny.
Azt nem értem, hogy ebben a kbszott országban hogy történhet meg, hogy ez az ember még mindig oda jár be dolgozni. Egy multinál már páros lábbal rúgták volna ki évekkel ezelőtt.

szellemi vébéká 2008.03.27. 12:14:47

nehogy már bárki is komolyan vegye ezt a bazári majom hajdút!

macskamasszor 2008.03.27. 12:17:05

Fideszesek felállni, éljenezni, tapsolni tessék. Ja és persze MTV-t nézni.

movhu 2008.03.27. 12:17:44

Lehet, hogy Hajdú nem mond igazat. Ki tudja. Ez nem változtat azon a tényen, hogy ma sehol sincsennek azok a műsorok, amik találkoznának a közakarattal. Emlékszem olyan műsorokra az MTV történelmében, amiket néztek az emberek, ma meg már kevés ilyet találni. Ez nem egy kisvárosi TV magánpénzből, hanem súlyos forintok az adófizetőkéből. Nem játék.

gabest1 2008.03.27. 12:18:11

Minek egy közszolgálati adónak nézetség? Csak azért van mert kell. Adjanak monoszkópot, híradót, meg kisebbségi műsort.

Marcsi 2008.03.27. 12:21:52

Azért drága gabest1, mert nem mindegy, hogy hány milliárd veszteséggel zár év végén, és a reklámbevétel erősen a nézettséghez kötött. Nem utolsó sorban pedig az egyetlen objektív adat a vezetés minősítésében. Rudinál ez nem nulla, hanem negatív szám.

Baszkurátor 2008.03.27. 12:40:03

Ez a fasz valakinek a valakije? Esetleg tejel ő is valakinek? Vagy mi a rákot keres még ott valamint szabadlábon?

stopper 2008.03.27. 12:49:04

Mindegyik TV elnök egy katasztrófa volt. Be kell zárni az MTV-t, ami valamire való azt meg bele gyúrni a dunatvbe, oszt jónapot. Kis országnak kis közszolgálati TV-t.

movhu 2008.03.27. 13:13:29

Én felüdülésnek venném a mai magyar kereskedelmi televíziós műsorkínálat mellett, ha az MTV megfelelő kulturális tartalommal töltené fel a műsoridejét, és akkor az sem zavarna, ha nézettségnem elmarad néhány más műsortól. Itt viszont arról van szó, hogy az MTV gyakorlatilag kiírta magát a tv történelemből, és már nagyon nehéz lesz visszahozni a nézőket, nem utolsó sorban pedig nagyon drága.
Mindez pedig történik abból a pénzből, amit a nem néző is befizet adóforintjai formájában.

Ronald 2008.03.27. 13:15:20

Egy normális országban - egy ilyen kenőpénz-követelésért (kincstári poszton) - vagy a követelő kerül börtönbe...vagy a rágalmazó, ha rágalom volt.

De olyan a kurvaéletben sincs, hogy egy ismert személy egy főbenjáró büncselekményt lebbent fel egy állami csúcsvezetőről- és mindketten szabadlábon vannak a mai napig is.

Hát vagy az egyiknek vagy a másiknak lakolnia kellene...na ez Magyarország

Peter 2008.03.27. 13:24:25

Szerinted van itt bárminek is következménye? A BKV-ból milliárdokat loptak ki, és semmi sem történik. Bilincsbe kellett volna mindekit elvezetni ott is, ebben az ügyben pedig rögtön lefolytatni a tárgyalást, és az egyiket hűvösre rakni 5-10 évre. Amíg ez nincs, addig rend se lesz. Lassan ez is olyan, mint a kamikaze japánban. Ha nincs a csládodban egy olyan, aki már lopott milliárdokat, akkor te leszel a falu szégyene.

sturcc 2008.03.27. 13:25:35

Mifacé erölködnek ez nem kertv, mert nem az.
Legyen akkor kozszolgalati, monjdon hirket aztan jonapot, vagy csak akkor sugaozzon ha vmi gaz van es zarjak be!! Most mit szorakoznak gondolom csak ontik bele a dellat a sokhugyagyunak azok meg nem engedi ki a gyeplőt m1 m2 kukaba bazki!!!
Maradjon egy duna es kesz, csak ne engedjek a közelebe ezeket az idiotakat. Mitkell ezen szarakodni ennyit mint ahogy itt mindenen amiből meg nemi penzt tudnak lenyúlni a hienak!

Perillustris 2008.03.27. 13:31:18

"Erre a tévére nekünk nincs szükségünk."

Nekem egyaltalan nincs szuksegem tv-re.

zak 2008.03.27. 13:31:28

Ronald asszem elmondta a lényeget. Pont ez megy napmintnap.. _Tesz_ valaki az ilyenek ellen valamit? Nemigen tudok róla, pedig maximálisan támogatnam.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.03.27. 13:32:44

Azt azért el kell ismerni, h Rudi alatt nem termelt veszteséget az MTV az utóbbi két évben... Persze ez nem jogosítja fel, h saját zsebre dolgozzon, eszerint nyírjon ki vagy emeljen fel egy-egy produkciót.
*
A nézettséget nem vizsgálnám elsődlegesen, nem értékmérő. Egy dolog a nézettség, és más dolog a tetszés, más az, h mennyi érték jön át. Az a baj, h 4 darab közszolgálati adó (m1, m2, duna, duna autonómia) egy kicsit túl sok. Legyen kettő, de az télleg közszolgálati, és effektive eltérő, mint a kereskedelmiek. Lassan már a hírműsorok is jobbak más tv-ken (hírtv, ATV, Echo)mert élesebbek a belpolitikai részek, sarkosabbak a megfogalmazások, és jobban utána mennek pár dolognak.

És akkor még nem beszéltünk a Napkeltéről...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.03.27. 13:34:22

"macskamasszor 2008.03.27. 12:17:05
Fideszesek felállni, éljenezni, tapsolni tessék. Ja és persze MTV-t nézni."

Elmagyarázná valaki ezt? Én nem értem! Miért kéne örülnöm, mint fideszes? Hmmm?

Nolt 2008.03.27. 13:35:52

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.03.27. 13:31:18
"Erre a tévére nekünk nincs szükségünk."

Nekem egyaltalan nincs szuksegem tv-re.

---------------
14 éve nincs otthon TV, de ha elmegyek az ismerőseimhez, azért találok olyan külföldi adókat, amiket érdemes nézni pár ótán keresztül/év.

asztrov 2008.03.27. 13:39:46

A köztévének nem nézőszámot kell produkálnia, hanem szolgánia kell a "közt". A köz-ízlést, köz-kultúrát, köz-érdekődést, köz-össégeket, benne a kis- és nagyköz-össégeket, a köz-társaságot, mindezt a köz terhére és köz-megelégedésre.

Aki közpénzből a saját zsebét tömi, az a közösségtől lop: régen kezét vágták le az ilyennek. Most a törvénynek kell lesújtani rá.

asztrov 2008.03.27. 13:41:40

Aki meg nem néz tévét, az nem foglakozzon vele.

gabest1 2008.03.27. 13:44:56

Marcsi: arra pár műsorra amit írtam minek milliárdok?

Kúrcsány Ferenc 2008.03.27. 13:50:51

Pornót kéne adni az MTVn, az megdobná a nézettséget.

Baszkurátor 2008.03.27. 13:52:28

Én olyan műsorokat néznék szívesen az MTV-n mint anno volt a Másfélmillió lépés Magyarországon.Vagy a régi Ablak ( tudom, most megint megy ).

@ Ronald 2008.03.27. 13:15:20

Igen, ez valódi Hungarikum.Csak nekünk, csak nálunk.
De az egész ilyen.Lehet csak én nemtudok róla de szerintem máshol ilyen sincs, hogy köccségtérítés bemondásra....

Pepe 2008.03.27. 13:57:20

Rudi! Rudi-e vagy?

johevi 2008.03.27. 13:58:51

Hát azért volt mit megnyírbálni a NévshowR költségvetésén, az amúgyis milliomos sztárok csak úgy a műsor végén luxusutazásokat, nyaralásokat kaptak a műsortól. Gondolom nem ez befolyásolta a nézettséget, akkor is nézték volna ha a vendégek történetesen csak egy tortát kapnak...

hdv 2008.03.27. 13:59:06

Remélem Rudi Zoltán már fizette az előző MTV-beli Végkielégítését. Biztosan, én meg csak ezt firtatom ennél a remek szakembernél

speter 46 2008.03.27. 14:06:22

Amennyiben Hajdú Péter állítását bizonyítani is tudja
Galambos Lajossal akkor miért nem tett és ,iért nem tesz feljelentést Rudi ellen!
Az Ügyészség miért nem rendel el nyomozását hivatalból????

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.27. 14:17:28

No. Én nem tudom, hogy mi igaz az egészből, és mi nem. De az tény, hogy a Rudi előtti elnökök alatt nézettségben is, színvonalban is, gazdaságilag is sokkal rosszabb volt a helyzet, tehát ha az elődeihez mérjük, akkor kiváló munkát végzett. Az más kérdés, hogy nem az elődeihez mérjük, hanem a konkurenciához, és akkor már messze nem ilyen a rózsás a kép, már persze csak nézettség tekintetében, mert színvonalban a két nagy kertévé felett van, és az is tény, hogy eltüntette az elődök által felhalmozott adósságot. Azért az ő elnöksége alatt elindultak olyan műsorok, mint a Kultúrház, a Múlt-Kor, a Nagy Könyv, a Dob+Basszus, a Szempont, a Tűzvonalban, a Társulat, és még sorolhatnám. Persze lehet mondani, hogy ki nézi ezeket. Hát ez az. De ez nem a műsorokat minősíti, hanem nézőket, akiket sikerült az elődöknek annyira átszoktatni a jónépet a kertévékre, hogy azok elvi lapon nem kapcsolnak a királyi tévére, bármi is menjen ott (és ez az RTL-TV2 viszonyra is igaz: ha két totál egyforma színvonalú műsor megy egymás ellen, akkor tuti, hogy az RTL nyer, de sokszor még akkor is, ha a TV2 műsora jobb). Teljesen tipikus, hogy ezt az átkot csak egy olyan műsor tudta időszakosan megtörni, ami egy abszolút a kertévékre való bulvárműsor volt.

Szóval nem akarom én védeni Rudit, főleg, ha igaz a vád, de azért ítélkezzünk már egy kicsit árnyaltabban.

hamu 2008.03.27. 14:24:53

A tortenetben egyaltalan nem az a hiteltelen, hogy Rudi penzt kert zsebbe, hanem az, hogy Hajdu meg Galambos megtagadta volna. Sokkal valoszinubb, hogy csak azon nem tudtak megegyezni, mennyi legyen a boritekban.

johevi 2008.03.27. 14:35:02

Azért azt se tessék elfelejteni, hogy elég jelentős lett a sportcsatornák nézettsége (Sport1-2, SKlub Eurosport2) valamint a régi kertévék szar szintjére ( RTL, TV2 ) felnőtt egy-két új csatorna, amelyik semmivel nem rosszabb szart tud produkálni ( TV3, Cool, AXN ) tehát a nézők szórása is szélesebb lett, már ugyanazt a nézettséget is nehezebb produkálni. A köztévé műsora valóban jobb lett, de ami a fontosabb a belső morál, szemlélet alakulása, ami ugye más...

stoppard · http://forint.blog.hu 2008.03.27. 14:50:37

csendben jegyzem meg, hogy Rudi ideje alatt az MTV nyereséges lett, tehát már nem az adóforintunkból tolják bele szakadatlanul a zsét.

akárki 2008.03.27. 14:51:15

Nevetnem kell, hogy páran itt azt írják, jobb lett a színvonal.

Ja, ha a BBC a 100 és az MTV 10 ről indult, akkor legalább a 12-t el sikerült érnie az elmúlt pár év alatt.
Micsoda fejlődés.

Szoktam nézni pár műsort, de nem sokáig bírom a teljesen inkompetens fiatal, vagy arrogáns kihaénnem őskövület műsorvezetők miatt.
A díszlet már meghaladja a bptv szintjét, ha kevéssel is, itt látok némi fejlődést.

szempontpuska 2008.03.27. 14:54:45

stoppard !
mindig akad egy újabb csecsemő aki ugyanezzel a dumával bukkan fel, úgyhogy tényleg nagyon csendben jegyezd meg, mert az MTV telekaktiválásból és a Kult Min. által az MTV-be betolt milliárdokból (Archívum) lett "nyereséges".

szerinted az kinek a pénze ?

movhu 2008.03.27. 14:56:27

Múltkor véletlen odatévedtem valamelyik csatornára. Éppen Popper Péterrel készített valami fiatal, beszélni kevéssé tudó nő riportot. Érződött a fényévnyi távolság kettőjük között. A nő kérdezni sem tudott tőle. Ennyit a színvonalról, igaz ez egyetlen műsor volt.

lápi lidérc 2008.03.27. 15:09:43

Közszolgálati tévét ne érdekeljék a reklámbevételek, így a nézettség se legyen szempont.

A minőség, hiánypótlás viszont igen.

Így hát Hajdú Péternek és rettentő szar műsorának a kirúgása mindenképpen pozitív volt.

Csak értéket is kellett volna teremteni a szenny (egy részének) eltávolítása után.
Ez elmaradt.

A megoldás: 2008.03.27. 15:26:27

Hammer for Prez!

lápi lidérc 2008.03.27. 15:30:38

movhu · mover.blog.hu 2008.03.27. 14:56:27

Igen, és ezt a csajt rohadtul futtatják.
Érdekelne, ki kúrja a tévé vezetőségéből.

Muxy 2008.03.27. 15:48:40

Az egyetlen, amiben az MTV erős, a híradózás, és a reggeli hírműsorok. A kereskedelmi adók ilyen jellegű adásaitól rosszul vagyok.

Egy-két kulturális műsoron /pld. a "Főtér"/, egy-egy filmen, és a fentieken kívül azonban tényleg nincs miért az MTV-re kapcsolni. Az Önök kérték meg kifejezetten szörnyű. Húsz évvel ezelőtt is ugyanilyen volt a háttér, a műsorvezető, a ruhái, meg maga a program. "Életképek" régi Szomszédok-beli színészekkel és ugyanazokkal a szörnyű monológokkal? Gáááz. Ez sajnos minősíti az MTV-t. Ennyire képesek? Ebbe aztán kár pénzt ölni

Muxy 2008.03.27. 15:55:49

Most olvastam épp Fedor hozzászólását. Van igazsága. Azzal az indokkal, hogy a népnek erre van igénye, ócska reality-ket, sz@r nyálas szappanoperákat, genny bulvárműsorokat adnak. Gáspár Győzikeféléket nyomnak le a jónép torkán. Hát, én nem hiszem hogy az embereknek csupán ennyire lenne igénye.

mcrbudapest 2008.03.27. 16:14:11

A jó isten mentesen meg minket attól, hogy az MTV-t a Duna TV-be gyúrják. Esetleg érdemes körülnézni, kik vezetik ma a Duna TV-t. Kikből áll a felügyelőbizottság. Hogy melyik lobbi televíziója. Esetleg mennyi a hazai nézettsége (amúgy gyökkető kb.)

Baromi egyszerű úgy közszolgálati tv-t csinálni, hogy csak azt adjuk, amihez kedvünk van.

És ne haragudj, Duna Tv összes hír és aktuális műsora: vicc...

Yasashi Tanuki 2008.03.27. 16:14:16

El kellene küldeni egy fiatal csapatot közpénzen mondjuk Oxfordba média szakra aztán ahogy frissen végeztek mehetnének a BBC-hez két évre, aztán mikor visszajöttek akkor kirúgni az egész mostani bagázst és mindent nulláról kezdeni.

bütyök 2008.03.27. 16:34:19

sziasztok.én sajnos olyan helyen lakom,ahol rtl,tv2,és m1 jön - ja és a pécs tv.30 éves vagyok.szerintem mind közül a magyar1 nek van a legszínvonalasabb műsora,legalábbis számomra.kicsit idegesitő,hogy nulla emberekből - survivor,bigbrother,sorolhatnám....- sztárokat csinálnak,és utána behivogatják őket klaudia-show-ba,róluk szól a Fókusz stb... ÉS AKKOR ŐK A CELEBEK !!! muhhhaha AZ RTL-nek,és a TV2-nek,annyira színvonal alatti a műsora,hogy nem is értem,akik szerepelnek benne,hogy adhatják az arcukat egy ilyen fosköteghez.tényleg.és tudjátok ki a leggusztustalanabb az egész történetben? MÓNIKA.el tudjátok képzelni,mi történik akkor pl,amikor egy család hazamegy a show után egy dühös családapával akit leégettek a showban? a 15- 20 eft bol bebaszik már hazafele..... ennyi.Mónika meg jót röhög me volt közben egy reklám XMFt-ért,és még lejjebb taszitott egy családot. ui:a Jóban Rosszban 200Mft-os állami támogatást kap.

noirp 2008.03.27. 18:02:25

Az MTV-ben 2000-2001 (Szenes Andika és Szabó László Zsolt--rájuk emlékszünk még) óta senki nem tud és szvsz nem is _akar_rendet rakni. Nagy, költséges pártkáder-tenyészet, hol narancsban, hol pirosban.
Az archívumaik anyagával kéne külön kultúrcsatorná(ka)t indítani, mert amit az utolsó 8-10 évben művelnek, egyszerűen blőd; egy fityinget meg nem érdemelnek a jelenlegi dolgaik, semmivel nem különbek, mint a kereskedelmiek.

bütyök 2008.03.27. 18:22:14

noirp! te hétköznap esténként, ha 3 csatornád lenne,és tv-zni szeretnél,mit néznél?1. megnéznéd a barátok köztöt,utána a fosbovli filmet,majd a végén a reflektort? 2. megnézed az önök kértéket (elég jó kabaréjelenetekkel néha) utána az Estét, majd a Kultúrházat,esetleg ha még fentmaradsz sokáig lehet hogy játszanak valami olyan filmet,aminek van kis mondanivaloja vagy ilyesmi. hát én minden esetben a 2. at választom,még akkor is,ha 20 - 21 ig néha gagyi van,de az RTL en mindig az van! (egyébként szvsz az Estében elég okos ,felkészült riporterek vannak,olyannyira ,hogy a hölgy a multkor még a O.V-t is eléggé zavarba tudta hozni.a Kultúrháznál meg mondj egy jobb műsort :-)

kacsa! 2008.03.27. 22:12:05

Hajdú Péterért megszakad a szívem.

langi 2008.03.27. 22:44:19

A Társulat jó lenne a az sms szavazás nélkül. De legalább megpróbálnak valami műsort csinálni.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.03.31. 08:36:42

Imádtam Lévai Balázs műsorát, a Dob+Basszust, jó a Kultúrház, szóval lenne itt vállalható...
Kivan a f@szom az úgynevezett "sztárokkal", meg Hajdúval, meg ezzel az egész, csatonáról-csatornára haknizó posztkádári, kicsinyes szeméttel.

urambátyám 2008.04.10. 16:19:11

Így volt ez mindig is az MTV-ben. Mikor az R.I. nevű volt a megbízott elnök vagy ügyvezető alelnök, vagy mi a franc, majdnem szó szerint talicskázva lett a pénz. Az MTV-vel koprodukcióban készült filmek esetében, már az utalás napján kellett kivenni a megkapott pénz felét(!) a bankból, és kötegekben kapta meg az "elnök úr"... Másképp viszont nem lett volna "koprodukció")
süti beállítások módosítása