A mozireklám monnyon le

2008.03.14. 11:38

A mozi kedvelő ember tudja, hogy a terem élményét nem tudja semmilyen otthoni rendszer pótolni, attól a csekély számú kiváltságostól eltekintve, akinek otthon is futja egy mozira. A mai multitermes változatnak megvannak a maga előnyei. Több időpont, több film, nagyobb választék. Budapesten 15 percenként indul az általunk megtekinteni kívánt film, csak a hely változó. Ezzel együtt viszont megvannak a mai mozizásnak is a maga hátrányai, amik rendkívül idegesítővé tudják tenni a rendszert. Ezek egyik legbosszantóbb példája a film előtti reklám. Az utóbbi időben teljesen elharapódzott a jelenség.

Manapság sokat piszkálják azokat különböző irányokból, akik letöltik a filmeket az internetről vagy illegális forrásból szerzik be a DVD lemezeket. Ez kétségtelen, hogy valamekkora kárt mindenképpen okoz a filmiparnak, annak mértékéről viszont már lehetne sokat vitatkozni, nem kevesen teszik is ezt. Ennek a kiesett jövedelemnek a kompenzálásra létezik Magyarországon a hologramos matrica az adathordozókra. A mozi kétségtelen előnye filmforgalmazói szempontból, hogy a néző az elképzeléseknek megfelelően fizet. Pontosan annyi ember után folyik be bevétel, ahányan megnézik. És pontosan annyiszor, ahányszor megnézik. Azok után viszont, hogy megfizettük a nem olcsó jegy árát, elvárnánk egy alapvető dolgot. Ne szórakoztasson bennünket a mozi a pénzünkért 15-20 perc reklámmal a film előtt. Teljesen jellemzővé vált, főleg az esti időszakban, hogy a film rendszeresen negyed órával később kezdődik a kiírtnál. Rendes ember viszont feltételezi, hogy a kitűzött időpontban már a film pereg, és beül a terembe. Ekkor pedig az ő pénzéért reklámokat kap az arcába, és természetesen a film ennyivel is később fog véget érni. Ilyenkor szokott indokként megjelenni, hogy vannak, akik későn érkeznek. A színházba is vannak, akik későn érkeznek, ők már csak felvonások között mehetnek be a terembe jobb helyeken. Persze a mozi modern, talán nem is szükséges a zárótolerancia, de erre elég volna 5 perc időtartam bőségesen. Nyilván a másik indok, hogy jelentős számú jegyet tudnak eladni ebben az átmeneti időszakban. Ez viszont azért lehet, mert az emberek egy része megszokta, hogy úgy is van negyed óra, amin nem kíván részt venni. A pontosan érkező viszont arra gondol, hogy nem szeretne lemaradni a film elejéről. Ilyen módon a mozi büntet, és nem csak büntet, hanem gusztustalan módon még egy bőrt lehúz a nézőről.

A slusszpoén pedig mindig a végére marad a reklámblokknak. Megjelenik a felirat, hogy amennyiben látsz valakit, hogy kísérletet tesz a film hang- vagy képanyagának rögzítésére, akkor azt jelezd a személyzet felé. Legyél besúgó, és idézd a múltat. Úgy döntöttem én nem leszek az, hiszen azok kérnek a becsület terjesztésére, akik éppen az elmúlt 15 percet lopták el az életemből, és ezért a lopásért még fizettem is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr94380511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noreklám 2008.03.14. 11:47:40

Ebből nekem is nagyon elegem van. Nem egészen mindegy, hogy a film este 11 után mikor ér véget. A demagóg szöveg a végén meg tök szánalmas, hogy majd én nyomjak fel valakit, aki felveszi a filmet.

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.14. 15:35:50

Nekem nincs ellenemre a mozireklám. Elmondom, miért. Egy indok, hogy nincs tévém, és a reklám manapság már szinte hozzátartozik az általános műveltséghez: az emberek beszélnek róla, véleményük van a legjobb- legrosszabb reklámokról. Úgyhogy aki otthon nem tévézik, annak még hasznos is lehet az ilyen 'tájékoztatás'. A másik ok pedig az, hogy a moziban jellemzően nem a legdebilebb mosóporos reklámokat vetítik, hanem a célközönségnek megfelelő, fiatalosabb, pörgősebb reklámokat, amelyek még akár jók is lehetnek.

Amit viszont ki nem állhatok, az az, amikor az előzetesekkel sóherkednek. Egy film előtt igenis legyen minimum 5 előzetes, hogy lássam, mit érdemes megnézni a jövőben, ne csak a pestiestből tájékozódjak! Amerikában az előzeteseknek nagyobb kultusza van, még az újságokban is képesek úgy hirdetni egy filmet, hogy 'New Star Wars Trailer Now Showing' és van, aki csak azért ül be egy iflmre, hogy a legújabb xy film előzetesét láthassa :D

Perillustris 2008.03.16. 09:46:33

Maximum 10 percet engedélyeznék, s kész.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.17. 17:22:27

Ehhez hasonló az is, hogy a legális, kemény pénzekért megvett DVD lemez minden alkalommal, kikerülhetetlenül, áttekerhetetlenül, megállíthatatlanul arra figyelmeztet, hogy nehogy valahogy arra vetemedjek, hogy "illegális" módon nézzek filmet. Mindezt pontosan azoknak tolják a képébe, aki rendes fogyaszóként megvette a filmet, és szeretné azt élvezni.

Nagyon sokszor jobb és egyszerűbb a warez film használata, mint az eredeti DVD, és ez elég szomorú.

fatányéros 2008.12.10. 11:46:10

Hát igen, az valóban bosszantó, amikor gyári lemezen áttekerhetetlenül ott a dörgedelem a világ összes nyelvén. Nekem van egy Belmondo-filmem ami előtt még Suzuki-reklám is van. Kénytelen voltam begrab-belni a saját, boltban vett lemezem, és a sok vackot kivágni az elejéről, majd a maradékot kiírni üres lemezre; ez azért perverz egy szituáció, nemde??

Más: én még nem találkoztam olyan reklámmal, ami bármilyen módon hozzáadott volna a műveltségemhez. Ez olyasmi, mint a chips-től azt várni, hogy elmúljon tőle az influenza. Egész egyszerűen nem arra találták ki.

A mozikban film előtt én szívem szerint csak filmelőzeteseket engednék, max 5 darabot; és legyen valami halvány köze a vetített filmhez (hasonló műfaj), vagy legyen "semleges" (pl. vígjáték).
süti beállítások módosítása