„A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a 2007. március 1-jei sávszélesség-bővítés után két csomagnál nem volt olyan fogyasztó, aki a hirdetett maximális sávszélesség-értéken tudta volna igénybe venni a szolgáltatást. Ezért a GVH 75 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Telekomra. A GVH ismételten aláhúzza, a reklámoknak önmagukban (minden további információ megismerése nélkül) kell hitelesnek, igaznak és pontosnak lenniük, így nem mentesíti a vállalkozást a versenyjogi felelősség alól, ha reklámjaiban jelezte, további információkat hol lehet elérni, illetőleg közölte, hogy a tájékoztatás nem teljes körű. A reklámnak magának is pontos tájékoztatást kell nyújtania a terméknek vállalkozás által a reklámban szerepeltetett tulajdonságáról.”

Erre a hírre ugyan senki nem kapja már fel a fejét, hiszen megszokhattuk, hogy a GVH időnként bírságot szab ki, méghozzá akkorát, amely valószínűleg nemigen kottyan meg az adott vállalatnak, de legalábbis nem mindig összemérhető azzal, amekkora haszonhoz jutott a fogyasztó félretájékoztatása által. A döntéssel még sem ez a bajom. Rendnek kell lenni, és kell valami visszatartó erő a fogyasztók megvédése érdekében. Megvédése…és akkor, mint villám csap át az olvasó fején, hogy hol itt a fogyasztó haszna az egészből? Korábban ugyan a GVH hozott olyan döntést, amelynek értelmében kártalanítani kell a becsapott ügyfeleket, erről írtam is. Mi a helyzet ebben az esetben?

Sajnos a végfelhasználónak már semmi közvetlen haszna nem lesz a 75 millió forintból, valahol eltűnik az államigazgatás sűrűjében. Miközben ebben az esetben is lehetett volna a bírság kiszabása mellett gondoskodni az igazi kárvallottakról, a felhasználókról. Netalán sokkal alacsonyabb bírságot is elég lett volna kiszabni, de eközben a benyújtott indítvány alapján megállapított jogsértés mértékének megfelelően elő lehetett volna írni egyéb büntetést. Miért ne kaphatna az előfizető egyszeri díjjóváírást, hogy érezze, az egész tényleg érte van, és miatta történik. Vagy a bírság befizetése mellett igazolja az adott szolgáltató, hogy egy bizonyos összeget arra fog fordítani, hogy a fogyasztóknak jobb legyen. Kósza ötletek ezek, még jó, hogy nem az én dolgom kidolgozni a konkrét javaslatokat és határozatokat. Jelesen nem is a Magyar Telekomról beszélek kifejezetten, hiszen a GVH számos más szolgáltató esetében szabott ki bírságot. Portáljuk egyik híre büszkén hirdeti, hogy a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokban „69 határozatban összesen 1,226 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH”

Szépnek látom azt a kezdetet, amiről korábban írtam, és azt hiszem, mindannyian örülnénk, ha a GVH a továbbiakban is nagy hangsúlyt fektetne arra, hogy a végén a legnagyobb érdekeltek is lássák, a GVH működik. A legnagyobb érdekeltek, a fogyasztók.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr93299509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.21. 13:17:51

mert ez az ország a felemás megoldások hazája - van hivatal és törvény mindenre, csak hogy legyen..
süti beállítások módosítása