Az Artisjus beismeri bűneit
2009.01.09. 16:00
Sajnos nagyon lassan, illetve sehogyan sem halad az üres adathordozókra kivetett jogdíjsarc ügye, pedig már van az irányú kezdeményezés, hogy ez a csúnya intézmény megreformálásra kerüljön. Ennek keretében megszüntetni ugyan senki nem akarja azt, de legalább emberi mértékűvé tenni. Az ugyanis, hogy az adathordozó árát megduplázza a rá kivetett feltételezett lopási büntetés, mégsem járja. Ennek a milliárdos nagyságrendű összegnek egy jelentős részéről azonban maga az Artisjus is elismeri, hogy jogtalan, lássuk hogyan.
A jogkezelő publikációiban megjelent a GFK kutatási eredménye, ami azt mutatja, hogy az egyes adathordozókon milyen arányban vannak a különböző adatok. Feltételezzük, hogy ezek a számok valósak, tehát jól dolgozott a piackutató. Lássuk, jellemzően mi kerül az üres adathordozókra. Film, zene, fotók, szoftverek és külön kategóriát kapott az egyéb felhasználás. Ezek között lehetnek olyanok, mint például az adatok archiválása, vagy az egyes folyamatok köztes munkapéldányai. A számok majdnem magukért beszélnek, de végezzünk egy kis összeadást, és vonjuk össze a kategóriákat.
Láthatjuk, hogy a DVD és CD lemezekre jellemzően filmek, illetve zenei anyagok kerülnek, a média típusától függően. A digitális fotózás azonban keményen halad előre, és képes óriási tárterületeket emészteni a rengeteg sokmegapixeles kép, így a DVD lemezre történő archiválás egyre több ilyen korongot emészt fel. Így lehet, hogy a 2006-os adatokhoz képest majdnem megduplázódott az ez irányú felhasználás. Ugyanígy a technikai fejlődésben találhatunk arra magyarázatot, hogy miért nőtt a memóriakártyák felhasználása az audiovizuális területen. Egyre több lejátszó készülék alkalmas ezek fogadására, főleg a mobil szórakoztatás területén. Így növekvő felhasználásuk mindenképpen indokolt. Azt nem igazán tudjuk meg, hogy ezeknek a felhasználásoknak mekkora része az, amikor már egyszer lerótták a jogdíjat, és például a hang vagy képhordozó biztonsági másolása történik saját részre, például autóba, vagy mennyi anyag kerül rögzítésre televízióból. Sokkal érdekesebb, ha a maradék számokra vetítünk egy pillantást.
Például arra, hogy az Artisjus maga is kénytelen elismerni: jelentős számban vetik ki a jogdíjat olyan nyilvánvaló esetekben, amikor az adathordozóra nem olyan anyag kerül, amire ők jogosultak volnának szedni. Például 2008-ban - a júliusi adatok alapján - a DVD-k legalább 16%-kára fényképek, szoftverek vagy egyéb adatok kerültek. Ezeknek semmi köze a jogvédő tevékenységéhez. A helyzet csak romlik, ha tovább nézzük a táblázatot. A CD lemezek esetében ez a szám 18%, a memóriakártyáknál 45%, az USB meghajtóknál 59%. Azaz ekkora mennyiségről ismerik el, hogy azokra a felhasználóknak nem kellene jogdíjat fizetni, de beleesnek a szórásba, azaz bűnhődnek mindenkivel együtt.
A százalékok önmagukban is súlyosnak tűnnek, de még félelmetesebbek, ha a pénzügyi számokat mögé tesszük. Ugyanis itt kategóriánként százmilliós vagy milliárdos tételekről van szó. Itt 10%-kos nagyságrendű hibás beszedés igen nagy számokat tud eredményezni. Mindezt a hibás beszedést pedig nézik az illetékesek évek óta. Eközben a magyar állam ennél sokkal nagyobb összegtől esik el, nem befolyó adók formájában. Hiszen az üres adathordozók forgalma tízmilliárdos tétel, csak éppen ez most a határ túloldalára folyik át, például oda, ahol elsejétől euróval fizetnek. Megint egy példa, hogy egy igen szűk kör gazdasági érdekei miként adnak jogi alapot sokak ipari méretű lehúzásának, és annak, hogy egy összeg megszerzése érdekében ennél nagyobb összeggel károsítsák meg saját országuk zsebét. Felmerül a kérdés, hogy amennyiben már a bűnös is beismerő vallomást tesz, akkor milyen akadálya van a változtatásnak?
A bejegyzés trackback címe:
https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr89867526
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
AsgardV 2009.01.09. 17:15:33
Kovezzetek meg, de szerintem nem is akkora hulyeseg ez. Ha a MAHASZ-tapaszos DVDre kiirt, sajat hasznalatra letoltott film legalisnak szamit, egy rossz szot nem szolok. Es ugy tudom hogy annak szamit.
movhu 2009.01.09. 18:19:27
A dolog nem rossz, igazad van. De hol hallottad te, hogy az Artisjus vagy ProArt nyíltan ezt elmodta volna? Inkább ködösítenek, és azt nyomják, hogy minden tilos...
És nem is matrica léte a probléma, hanem az ára. A tervek emberi mértékűre állítanák. Ja, hogy akkor sok ingyenélőnek kevesebb pénz jutna? Az igaz.
És nem is matrica léte a probléma, hanem az ára. A tervek emberi mértékűre állítanák. Ja, hogy akkor sok ingyenélőnek kevesebb pénz jutna? Az igaz.
Tarackos Sül (törölt) 2009.01.09. 18:35:16
Én úgy tudom, hogy a matrica - közvetlenül - nem "legalizálja" a letöltött filmet, tehát ha letöltöd, és kiírod egy, más országban vett dvd-re, azzal sem követsz el törvénysértést. Ez arra van, hogy az Artisjus a Mo-on forgalomba hozott lemezeket "megsarcolja", ugyanis - legálisan - csak akkor árulhatsz lemezt, ha megveszed rá a matricát. Persze, maga az "üreskazi-jogdíj" összefüggésben van / volt a másolás szabadságával, de az utóbbi időben az Artisjus már mindentől elszakadt, ami a realitást jelenti. Hogy miért nem lépnek? Ott a válasz az utolsó bekezdésedben, "milliók, százmilliók". Na, ezért . . .
Egyébként van egy jó cikk, amely relatíve átfogó és egyszerű képet ad az egész helyzetről, itt:
riposzt.buzz.hu/archives/2006/10/16/Szerzoi_jogdij_az_ures_adathordozokon_1/
Egyébként van egy jó cikk, amely relatíve átfogó és egyszerű képet ad az egész helyzetről, itt:
riposzt.buzz.hu/archives/2006/10/16/Szerzoi_jogdij_az_ures_adathordozokon_1/
movhu 2009.01.09. 19:12:03
Én írásban megkerestem az Artijust kérdéseimmel, és legyen a javukra írva, válaszoltak.
Az egyik kérdésem azt volt, hogy saját magamnak lemásolhatok-e egy audiovizuális tartalmat. Válasz:
"Készíthet saját használatra másolatot, az 1999. évi LXXVI. tv. 35.§ (1) bek. értelmében szabad felhasználásnak minősül. Az említett törvény 35.§ (1) bek. szerint: "Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja"
Másik kérdésem a sok közül, hogy mi van akkor, ha letöltöm és kírom. Válasz:
"A már fent idézett törvény 35.§(1) bek. értelmében a forrásnak nincs jelentősége, de ebben a tekintetben eltérő vélemények alakultak ki."
Hangsúlyozom, a válaszok az Artijustól származnak!
Az egyik kérdésem azt volt, hogy saját magamnak lemásolhatok-e egy audiovizuális tartalmat. Válasz:
"Készíthet saját használatra másolatot, az 1999. évi LXXVI. tv. 35.§ (1) bek. értelmében szabad felhasználásnak minősül. Az említett törvény 35.§ (1) bek. szerint: "Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja"
Másik kérdésem a sok közül, hogy mi van akkor, ha letöltöm és kírom. Válasz:
"A már fent idézett törvény 35.§(1) bek. értelmében a forrásnak nincs jelentősége, de ebben a tekintetben eltérő vélemények alakultak ki."
Hangsúlyozom, a válaszok az Artijustól származnak!
túrós_rudi 2009.01.09. 19:13:46
Minden rohadt pénzlenyúló tetű köcsög húzzon el...
Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2009.01.09. 19:15:04
Ez biztosan jó biznisz valakinek, így nem is kell foglalkozni a helyzet változtatásával. Az Artijus csak azért ismerte be, hogy lássák, nem teljesen hülyék.
gabest1 2009.01.09. 19:18:31
"Tehetséges vagyok ilyen-olyan téren, igaz hogy senkit nem érdekel, de szerintem megérdemlek egy kis pénzt utána. Hát nincs igazam?"
Veder1 2009.01.09. 19:19:37
Letölteni le lehet, csak visszatölteni nem. Elvileg a torrent nem legális, "de ebben a tekintetben eltérő vélemények alakultak ki" :-)
agár 2009.01.09. 19:24:59
Én pl. számítógépes tervezéssel foglalkozom, és nagy mennyiségben használok különféle adathordozókat. A megrendelők felé is kell CD, vagy DVD példányokat teljesítenem, és becsszóra kijelentem, hogy egyikre sem másolok rá filmet, vagy zenét a műszaki dokumentáció mellé. Mégis kell ezekre jogdíjat fizetnem, amit szétosztanak maguk és a zenészek között. Egyébként a tervezőknek is juttathatnának a befolyó pénzből, mivel ők is szerzői jogvédelem alá tartozó tevékenységet végeznek.
AvgDvl 2009.01.09. 19:27:06
Régóta k.vára csípi a szememet ez a téma, és radioaktív farfekvéses sünt kívánok chili mártásban análisan az összes érintettnek, aki kitalálta, keresztülverte a törvényhozáson és működteti. köszönömhogy.
2009.01.09. 19:31:21
Jó kis összefoglaló egy nagyon is érzékeny témáról. Köszi szépen!
AvgDvl 2009.01.09. 19:32:07
Én szerver(eke)t üzemeltetek, amikről napi mentés készül, letöltődik és íródik ki DVD-re. Az, hogy nekem ezek után jogdíjat kell fizetnem egy maffia jellegű szervezetnek, kissé dühítő, sőt egyenesen megalázó. Simán felér egy becsületsértéssel, hogy azt gondolják rólam, hogy Kozsót meg Pataki Attilát másolok ipari mennyiségben. Szopjanak lovat, és vissza a pénzemet !
Reggie 2009.01.09. 19:47:47
agár 2009.01.09. 19:24:59
Alapits egy kulfoldi ceget, ahova neten kikuldod az anyagot, ott kulfoldon kiirjak, es kipostazzak vagy szallitjak.
Igy olcsobb az adathordozo es adooptimalizalhatsz is:)
Alapits egy kulfoldi ceget, ahova neten kikuldod az anyagot, ott kulfoldon kiirjak, es kipostazzak vagy szallitjak.
Igy olcsobb az adathordozo es adooptimalizalhatsz is:)
Tarackos Sül (törölt) 2009.01.09. 19:54:41
Azért a hülyeség ellen semmi nem véd . . .piacgazdaság van, EU tagok vagyunk, ki kötelez rá, hogy itthon vásárolj dvd-t? Megveheted külföldön, legálisan, számlával, durván 3 lemez 1 hazai árán. Nem tudom, cégek esetében hogy van, de szerintem ott sincs akadálya ennek, bár általában nem foglalkoznak ilyesmivel, pedig pénzt spórolhatnának vele. És nem csempészet, orgazdaság, Nemzetgazdaságunk megkárosítása, terrorcselekmény, garázdaság. Ha már vannak lehetőségek, legalább használjuk ki . . .
mnmnbkhj 2009.01.09. 20:01:43
De arra bezzeg van erejük, hogy a warezoldalakat kergessék.
agár 2009.01.09. 20:04:06
Reggie: Megfontolandó az ötleted, a nagy fehér főnök is azt mondta, hogy el lehet menni. Legfeljebb majd kiterjesztik a jogdíjat a postai kézbesítőkre (mint adathordozókra) is, hogy beszedjék a megfelelő mennyiségű pénzt.
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.01.09. 20:04:49
Szerintem teljesen törvénytelen amit az Artisjus csinál. Normálisabb országban simán lecsapott volna rájuk valami élelmes jogász vagy szervezet.
Reggie 2009.01.09. 20:13:54
agár 2009.01.09. 20:04:06
nem tudjak csak ugy kiterjeszteni, mert ha megirva jon be az adathordozo, akkor mar nem ures es nem is irhato. Az artisjus csak az ures DVD-re es CD-re szedhet jogdijat, illetve hanglemezekre, de az adatlemezkent megirt dvd nem esik egyik kategoriaba se...
nem tudjak csak ugy kiterjeszteni, mert ha megirva jon be az adathordozo, akkor mar nem ures es nem is irhato. Az artisjus csak az ures DVD-re es CD-re szedhet jogdijat, illetve hanglemezekre, de az adatlemezkent megirt dvd nem esik egyik kategoriaba se...
zeneigéniusz 2009.01.09. 20:18:07
Ne felejtsük el, hogy viszont cserébe legális a zenék/filmek letöltése!!! (Tehát nem fognak milliókra megbüntetni, mert töltöttél)
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.01.09. 20:19:46
Szerintem jól jön az a pénz a művészeknek, azoknak, akik 2-3-4 formációban játszanak, klubkoncerteket adnak, és keményen megdolgoznak érte, hogy ezek közül 1-ben megvalósíthassák mondanivalójukat. Van 1-2 lemezük, nagyon jól jön, ha a rádiós, TV-s szereplés, koncertek és lemezkiadás arányában részesülnek részben ebből is.
A zeneletöltések mellett meg valahol ezt pont jó és pont nem tenyérbemászó kompenzációnak tartom. Megértem, ha mások igen, én is látom a különbséget, és ha kell 100 lemez, akkor Szlovákiából rendelek, de ha kell 10, igazából lemegyek a legközelebbi boltba és nem zavar a különbség. Jó helyre megy.
Ugyanolyan vállalkozás zenésznek lenni, mint bármi más, állandó para, hogy eljönnek-e a koncertre, lesznek-e annyian kíváncsiak, és még recept sincs rá, hogy hogyan kell egy számot biztosan a közönség szívébe lopni. Akinek mégis sikerül, az kap az ilyen pénzekből többet, ami sok már ismertnek számító zenészre is bőven ráfér! Akiről pedig tudjuk, hogy jól él, és szeretjük, amiért szórakoztat minket, az részben ebből jutott kényelmes élethez, ne sajnáljuk. Maradjon így. Picsa olcsók már a pendrive-ok is.
A zeneletöltések mellett meg valahol ezt pont jó és pont nem tenyérbemászó kompenzációnak tartom. Megértem, ha mások igen, én is látom a különbséget, és ha kell 100 lemez, akkor Szlovákiából rendelek, de ha kell 10, igazából lemegyek a legközelebbi boltba és nem zavar a különbség. Jó helyre megy.
Ugyanolyan vállalkozás zenésznek lenni, mint bármi más, állandó para, hogy eljönnek-e a koncertre, lesznek-e annyian kíváncsiak, és még recept sincs rá, hogy hogyan kell egy számot biztosan a közönség szívébe lopni. Akinek mégis sikerül, az kap az ilyen pénzekből többet, ami sok már ismertnek számító zenészre is bőven ráfér! Akiről pedig tudjuk, hogy jól él, és szeretjük, amiért szórakoztat minket, az részben ebből jutott kényelmes élethez, ne sajnáljuk. Maradjon így. Picsa olcsók már a pendrive-ok is.
Mike36 2009.01.09. 20:29:20
"Szerintem jól jön az a pénz a művészeknek, azoknak, akik 2-3-4 formációban játszanak, klubkoncerteket adnak"
hahaha, no ők azok akik egy fillért nem látnak a jogidjakból, még abból sem, amit ők fizetnek be
hahaha, no ők azok akik egy fillért nem látnak a jogidjakból, még abból sem, amit ők fizetnek be
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.09. 20:30:43
@nosferato: az a baj, hogy pont nem jó helyre megy a pénz, hanem a rádiós játszási listák alapján osztják szét. Vagyis nem annál több pénzt kap minél jobb, hanem minél jobban benyalt ide-oda.
"Ugyanolyan vállalkozás zenésznek lenni, mint bármi más" - lehet, de az én családi vállalkozásomat se támogatja az Artisjus az adófizetők pénzéből...
"Ugyanolyan vállalkozás zenésznek lenni, mint bármi más" - lehet, de az én családi vállalkozásomat se támogatja az Artisjus az adófizetők pénzéből...
GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.01.09. 20:31:47
az kevés ha a bűnös bűnösnek vallja magát...
kicsitian_real 2009.01.09. 20:34:17
Engem csak az zavar, hogy nem az kapja az Artisjustól a beszedett pénzt, akinek kára keletkezik (mondjuk a kár mértékéről is lehetene vitatkozni...) Vagyis nem azok az alkotók, akiknek műveit az üres adathordozókra másolják.
A letöltési listák élén legalábbis nem Makk Károly film szokott lenni (lásd ezt a cikket: index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/fjus1209/ )
Szerencsére az EU most az orrukra koppint.
A letöltési listák élén legalábbis nem Makk Károly film szokott lenni (lásd ezt a cikket: index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/fjus1209/ )
Szerencsére az EU most az orrukra koppint.
Kityusz · http://www.powerplaymanager.com/r25234 2009.01.09. 20:36:09
Tudtam előre, hogy nem kellett volna elolvasnom. Jól felidegesítem csak magam az ilyen nyilvánvaló lenyúláson. :) De az USB az nagyon durva.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.01.09. 20:41:53
@Gery Greyhound // Megújult a bestofgyurcsany.hu >>: nem a jónak kell kapnia, hanem annak, akit sokan akarnak látni/hallani. Persze kérdés, hogy az megy-e a rádióban, akit sokat akarunk hallani, vagy azt akarjuk sokat hallani, aki a rádióban megy, és ha utóbbi, akkor mitől kerül oda, de ez meg már nem az ArisJus ügye. Még mindig azt mondom, nem baj hogy beszedik ezt a pénzt. Az arányokon lehetne változtatni. De egy tök underground ismeretlennek normális, ha nem jár (annyi - vagy egyáltlán) pénz, mint annak, akinek van már közönsége, vagy akinek az egész ország a közönsége.
Az USB viszont tényleg durva, persze nem tudom, ki mire használja, nekem tele van munkával... a kis olcsó zenelejátszók belső memóriájára ha csinálnának matricát, azt jobban megérteném.
Az USB viszont tényleg durva, persze nem tudom, ki mire használja, nekem tele van munkával... a kis olcsó zenelejátszók belső memóriájára ha csinálnának matricát, azt jobban megérteném.
euAgWzgmmtq7K 2009.01.09. 20:47:24
nosferato, nézd már meg ki van a lemezeladási lista élén, könyörgöm! 10ből 7 mindenféle utolsó mulatós fos, és ők kapják a jogdíjakból beszedett pénz legjavát, mert másfajta cd-t lassan senki se vesz...
Perillustris 2009.01.09. 20:48:19
@zeneigéniusz: a letöltés igen, ám a legelterjedtebb torrent kliensek használatakor a letöltő vissza is osztja a tartalmat, ami viszont tilos.
jokkmook 2009.01.09. 20:55:02
Egy kórházban dolgozom, ahol csak a mi osztályunk átlagosan havi 3000 CD-t használ fel. Erre írjuk a betegek röntgen felvételeit. Számomra az a felháborító, hogy ilyen esetben is, amikor egyértelműen bizonyítható, hogy mi kerül a CD-re, akkor is be kell fizetni a dézsmát. Ez azt jelenti, hogy pl egy szerencsétlen tumoros beteg több ezer Ft-ot fizet a TB-n keresztül ennek a maffiának.
agár 2009.01.09. 21:00:59
Nekem úgy tűnik a hozzászólásokból, hogy akik zenék, filmek letöltésére használják az adathordozókat, vagyis akiktől az Artisjus "jogosan" szedne be pénzt, pont azok nem vásárolnak a hazai boltokban. Viszont a magyarországi cégek, akik ténylegesen adattárolásra használják a lemezeket, na azok tartják el a nyugdíjas zenészeket és filmrendezőket. Még jó, hogy ezt csak kevesen tudják.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.09. 21:04:06
...már hogy az artisjustól
Netuddki. 2009.01.09. 21:14:35
"Megint egy példa, hogy egy igen szűk kör gazdasági érdekei miként adnak jogi alapot sokak ipari méretű lehúzásának, és annak, hogy egy összeg megszerzése érdekében ennél nagyobb összeggel károsítsák meg saját országuk zsebét."
Jó lenne tudni kik vannak ebben az egészben benne. Lenne egy tippem. Vajon kik szokták eladni aprópénzért a választóikat?
Jó lenne tudni kik vannak ebben az egészben benne. Lenne egy tippem. Vajon kik szokták eladni aprópénzért a választóikat?
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.01.09. 21:15:53
@A Hannibal Lektűr-attitűd: ehhez le kell jelentened a szerzeményeidet, majd minden fellépés előtt leküldeni a tracklistet a megfelelő nyomtatványon, amiben ott a helyszín, és az is, hogy mekkora közönség előtt játszol. Ha ez mondjuk havi 1000 ember, és van egy albumnyi zenéd, és azt is játszod, az már lehet egy havi kereset, pláne ha a szöveget is te írtad. Én 10 éve jártam klubokba, soha nem jelentettünk le semmit, csak 300 fő fölötti rendezvényeket, amúgy se saját zenét játszottunk.
Csak találgatni lehet, ki mennyit kap, de tény, hogy pl. ha egy semmilyen zenekarként pár éve kijutottál a szigetre, és eljátszottad 100 embernek egy félreeső helyen éjjel 2-kor a saját számaidat, azért is küldtek pénzt.
Te se a megélhetésért zenélsz, aki igen, aki mással nem foglalkozik, az szerintem utánamegy ezeknek a pénzeknek, akármennyi is az.
Csak találgatni lehet, ki mennyit kap, de tény, hogy pl. ha egy semmilyen zenekarként pár éve kijutottál a szigetre, és eljátszottad 100 embernek egy félreeső helyen éjjel 2-kor a saját számaidat, azért is küldtek pénzt.
Te se a megélhetésért zenélsz, aki igen, aki mással nem foglalkozik, az szerintem utánamegy ezeknek a pénzeknek, akármennyi is az.
boj (törölt) 2009.01.09. 21:18:02
Jogvédők hajrá, lehet kezdeni a kártéritési próbapereket.
Árpi 2009.01.09. 21:18:57
" nosferato · b-oldal.blog.hu 2009.01.09. 20:19:46
Szerintem jól jön az a pénz a művészeknek, azoknak, akik 2-3-4 formációban játszanak, klubkoncerteket adnak, és keményen megdolgoznak érte, hogy ezek közül 1-ben megvalósíthassák mondanivalójukat. Van 1-2 lemezük, nagyon jól jön, ha a rádiós, TV-s szereplés, koncertek és lemezkiadás arányában részesülnek részben ebből is."
Csakhogy a kis, kezdő zenekaroknak esélyük sincs jogdíjat kapni! Ez a pénz az utolsó fillérig azoknak jut, akik már amúgy is jócskán megvastagodtak abból, hogy a rádiósok-tévések a csókosaik. Tessék kicsit olvasgatni az Artisjus oldalain, hogy ki miből kaphat!
Szerintem jól jön az a pénz a művészeknek, azoknak, akik 2-3-4 formációban játszanak, klubkoncerteket adnak, és keményen megdolgoznak érte, hogy ezek közül 1-ben megvalósíthassák mondanivalójukat. Van 1-2 lemezük, nagyon jól jön, ha a rádiós, TV-s szereplés, koncertek és lemezkiadás arányában részesülnek részben ebből is."
Csakhogy a kis, kezdő zenekaroknak esélyük sincs jogdíjat kapni! Ez a pénz az utolsó fillérig azoknak jut, akik már amúgy is jócskán megvastagodtak abból, hogy a rádiósok-tévések a csókosaik. Tessék kicsit olvasgatni az Artisjus oldalain, hogy ki miből kaphat!
Netuddki. 2009.01.09. 21:21:04
@AvgDvl: "Én szerver(eke)t üzemeltetek, amikről napi mentés készül, letöltődik és íródik ki DVD-re. Az, hogy nekem ezek után jogdíjat kell fizetnem egy maffia jellegű szervezetnek, kissé dühítő, sőt egyenesen megalázó. Simán felér egy becsületsértéssel, hogy azt gondolják rólam, hogy Kozsót meg Pataki Attilát másolok ipari mennyiségben. Szopjanak lovat, és vissza a pénzemet !"
Hát elég hülye vagy, már megbocsáss, ha nem Szlovákiából rendeled ezeket az adathordozókat. Olcsóbb, és az ÁFÁ-t sem kell megfizetned, ha cégként rendeled, azt csak később kell kompenzálni.
Hát elég hülye vagy, már megbocsáss, ha nem Szlovákiából rendeled ezeket az adathordozókat. Olcsóbb, és az ÁFÁ-t sem kell megfizetned, ha cégként rendeled, azt csak később kell kompenzálni.
"azta" 2009.01.09. 21:29:31
@jokkmook: asszem ha jelzed vmi hivatalos formában ezt a görényeknek, akkor visszatérítik. persze ez megint a ti többletkörötök - fuss a pénzed után...
gretagarbo) 2009.01.09. 21:33:47
@agár: én szívesen megalapítom Neked a céget külföldön :-)
virkid 2009.01.09. 21:56:26
@kovi1970: Az ottani (SK) áfá-t meg kell fizetni, és vissza is lehet igényelni. :-) Általában minden oldalon ott van a leírása az eljárásnak.
palyi 2009.01.09. 22:05:14
@nosferato: ritka naiv ember lehetsz, ha elhiszed, hogy akik most a listák élén vannak azt nem a mocskos zeneipar rakta őket oda, és egy hajszállal is jobbak bárkinél. Már a legeleje óta erről szól a zeneipar, hogy szépen a pénzes gyerek (aki tök véletlen rádióban, tvben is érdekelt) megcsinál egy formációt oszt azt kapod a pofádba. Végeláthatalan listát lehetne az ilyenekről írni... Ismerek nem egy zenészt (zenekart), akik szeretnének előre jutni, cdt csinálni, mégse kapnak ebből a pénzből. Pedig őket kéne támogatni, nem azt akinek amúgy is veszik a lemezét.
Persze mi meg fizetünk mindenért 2x-3x-4x de hát amíg birkaként elnézünk ilyet, és sok mást is az életben, addig lesz Artijus is..
Persze mi meg fizetünk mindenért 2x-3x-4x de hát amíg birkaként elnézünk ilyet, és sok mást is az életben, addig lesz Artijus is..
moli 2009.01.09. 22:14:59
"""Ha a MAHASZ-tapaszos DVDre kiirt, sajat hasznalatra letoltott film legalisnak szamit"""
neked hol van rajta a tapasz? :D cimkes oldalan vagy a fonakjan? kozepen vagy szelen? az egyik oldalt levo tapaszt kicentrirozod egy masikkal a masik oldalon?
en sajnos csak ~1 eve veszek matrica nelkuli lemezt, mert 1. elotte nem jutott eszembe 2. azt hittem illegalis. igy utolag oltari nagy baromnak tartom magam, sulyos ezreket adtam igenytelen magyar muveszetnek, pedig zeneben egyetlen magyarom van: 2 yonderboi album, soha egyetlen magyar filmet le nem toltottem. semmilyen magyar tartalmat.
az a penz inkabb a brit zeneszeket, a kulfoldi filmipart es a nintendo-t illetne.
neked hol van rajta a tapasz? :D cimkes oldalan vagy a fonakjan? kozepen vagy szelen? az egyik oldalt levo tapaszt kicentrirozod egy masikkal a masik oldalon?
en sajnos csak ~1 eve veszek matrica nelkuli lemezt, mert 1. elotte nem jutott eszembe 2. azt hittem illegalis. igy utolag oltari nagy baromnak tartom magam, sulyos ezreket adtam igenytelen magyar muveszetnek, pedig zeneben egyetlen magyarom van: 2 yonderboi album, soha egyetlen magyar filmet le nem toltottem. semmilyen magyar tartalmat.
az a penz inkabb a brit zeneszeket, a kulfoldi filmipart es a nintendo-t illetne.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.01.09. 22:20:14
Egyáltalán nem gondolom, hogy egy kezdő zenekarnak jogdíjat kéne kapnia :))))) Mi a fasznak? Muhá. Támogatást, pályázati pénzt, ilyesmit talán. A jogdíj nem ösztöndíj, nem minőségi díj, egyszerűen a közönségtől járó tiszteletdíj, mivel a többség a szart szereti, természetes, hogy a szarok kapják a legtöbbet.
palyi 2009.01.09. 22:48:35
És akkor a nevenincs zenekar (számomra :) miért kap jogdíjat az én házi képeim után?? Itt a baj, hogy mégis kap. Valahogy megint az az érzésem, hogy megint többször fizetünk valakinek, és ezt Te jónak tartod.... én nem, elég egyszer. És én inkább a kezdő zenekarnak adom, akik fizetnek egy koncertért.
Árpi 2009.01.09. 22:58:47
Aki elkészít saját erőből egy lemezt (kb. fél-egy millió Ft csak a stúdióköltsége), az vajon hogyan adhatja ki a lemezét, tudjátok-e? Járjatok csak utána, ahogy én megtettem! Lesz bazi nagy meglepetés!
Mivel több szerző van, első blikkre azt a választ adták az Artisjusnál, hogy szerzői kiadás nem lehetséges. (Téves infó volt, de csak sok-sok jogszabálybújás és többszöri ismételt érdeklődés után derült ki.) Ha ez lett volna az igazság, az azt jelentette volna, hogy lemezenként minimum 240 forintot be kellett volnafizetni az Artisjus felé lényegében a SZERZŐKNEK!!!, hogy megkaphassák azt a papírt, ami alapján a sokszorosító cég jogszerűen elkezdheti legyártani a lemezeket. Ez mondjuk 500 lemez esetén 120 eFt. Majd jöhet a bő 200 ezres sokszorosítási költség. És ha nem találtál lemezkiadót (vagy nem alapítottál egyet), akkor ezt mind neked, a szerzőnek kell finanszíroznod.
(Hogy hogy találnál kiadót? Nem tudom. Magyarországon, ahol elég gyakori, hogy előre lejátszott tehetségkutatók vannak, ha meg mégsem az nyerne valami baleset folytán, akit a kiírók akartak, akkor pedig a győztes kisebb és kevesebb díjat kap, mint a másik, megfelelő "kapcsolatok" nélkül Freddy Mercury is csak kis kóristalány lehetett volna.) Tehát ott tartasz, hogy a "nevezési díj" a lemezeladási versenybe alsó hangon is 1 milla, amiért van a kezedben 500 db lemez. (A borító grafikája ekkor még ingyen készült, és olcsó stúdióval dolgoztál.) Ha el akarod adni a lemezt, 2000 Ft-os ár mellett vagy nullszaldós (az áfával még nem is foglalkoztunk), és úgy vettük, hogy ingyen tudod teríteni is. És mit kapsz vissza az Artisjustól ezért? Inkább nem írom ide...
Másik lehetőség valóban a szerzői kiadás, de mint írtam, ott eleve félrevezető infóval indítottak ott, ahol pedig a világon legjobban kellene tudniuk, hogy hogy is van ez leírva. De ott is úgy szól a dolog, hogy az egyik szerző adhatja ki, saját nevén (pl. céget hiába alapít, vagyis csomó dolgon eleve bukik), a többiek gyakorlatilag hurokba dugják a fejüket ekkor is. Persze ez nem gond, ha van bizalom. De ekkor is ott tart a banda a végén, mint az előbb, csak nem kell előre befizetni az "ő jogait védőknek" egy halom pénzt (ami sokkal jobb helyen lenne egy fiatal zenekar esetében a sokszorosításban).
És akkor jön az adathordozókból befolyt jogdíjak szétosztása. Na, abból kb. annyit fog kapni ez a banda (majd egy év múlva, és a legjobb esetben), ami az általuk a demókészítéskor felhasznált adathordozókra általuk befizetett összeget sem fedezi.
Vagyis a jogdíj igenis ösztöndíj, csak nem azok kapják, akiket még lehetne valamire ösztönözni, hanem azok, akik korábban jókor voltak jó helyen.
Mivel több szerző van, első blikkre azt a választ adták az Artisjusnál, hogy szerzői kiadás nem lehetséges. (Téves infó volt, de csak sok-sok jogszabálybújás és többszöri ismételt érdeklődés után derült ki.) Ha ez lett volna az igazság, az azt jelentette volna, hogy lemezenként minimum 240 forintot be kellett volnafizetni az Artisjus felé lényegében a SZERZŐKNEK!!!, hogy megkaphassák azt a papírt, ami alapján a sokszorosító cég jogszerűen elkezdheti legyártani a lemezeket. Ez mondjuk 500 lemez esetén 120 eFt. Majd jöhet a bő 200 ezres sokszorosítási költség. És ha nem találtál lemezkiadót (vagy nem alapítottál egyet), akkor ezt mind neked, a szerzőnek kell finanszíroznod.
(Hogy hogy találnál kiadót? Nem tudom. Magyarországon, ahol elég gyakori, hogy előre lejátszott tehetségkutatók vannak, ha meg mégsem az nyerne valami baleset folytán, akit a kiírók akartak, akkor pedig a győztes kisebb és kevesebb díjat kap, mint a másik, megfelelő "kapcsolatok" nélkül Freddy Mercury is csak kis kóristalány lehetett volna.) Tehát ott tartasz, hogy a "nevezési díj" a lemezeladási versenybe alsó hangon is 1 milla, amiért van a kezedben 500 db lemez. (A borító grafikája ekkor még ingyen készült, és olcsó stúdióval dolgoztál.) Ha el akarod adni a lemezt, 2000 Ft-os ár mellett vagy nullszaldós (az áfával még nem is foglalkoztunk), és úgy vettük, hogy ingyen tudod teríteni is. És mit kapsz vissza az Artisjustól ezért? Inkább nem írom ide...
Másik lehetőség valóban a szerzői kiadás, de mint írtam, ott eleve félrevezető infóval indítottak ott, ahol pedig a világon legjobban kellene tudniuk, hogy hogy is van ez leírva. De ott is úgy szól a dolog, hogy az egyik szerző adhatja ki, saját nevén (pl. céget hiába alapít, vagyis csomó dolgon eleve bukik), a többiek gyakorlatilag hurokba dugják a fejüket ekkor is. Persze ez nem gond, ha van bizalom. De ekkor is ott tart a banda a végén, mint az előbb, csak nem kell előre befizetni az "ő jogait védőknek" egy halom pénzt (ami sokkal jobb helyen lenne egy fiatal zenekar esetében a sokszorosításban).
És akkor jön az adathordozókból befolyt jogdíjak szétosztása. Na, abból kb. annyit fog kapni ez a banda (majd egy év múlva, és a legjobb esetben), ami az általuk a demókészítéskor felhasznált adathordozókra általuk befizetett összeget sem fedezi.
Vagyis a jogdíj igenis ösztöndíj, csak nem azok kapják, akiket még lehetne valamire ösztönözni, hanem azok, akik korábban jókor voltak jó helyen.
_tomy_ · http://www.criticalfever.com 2009.01.09. 23:09:02
www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_U.html
ez a táblázat szerintem hozzátartozik minden artisjus-al kezkődő mondathoz
ez a táblázat szerintem hozzátartozik minden artisjus-al kezkődő mondathoz
prempeh 2009.01.09. 23:14:55
egy darab mp3 lejátszó után akár NYOLCEZER forintot lehet fizetni, csak úgy mert ők ezt kitalálták. ilyet mégis hogy a rákba lehet csinálni? Processzorokat nem kéne megadóztatni, hátha mp3at tömörítenek majd rajta?
ajánlom figyelmetekbe csak wiwen 106an vannak akik be is vallják, hogy ezen a genny helyen dolgoznak. esetleg személyesen is át lehetne adni jókivánságainkat. vagy egy levágott lófejet.
ajánlom figyelmetekbe csak wiwen 106an vannak akik be is vallják, hogy ezen a genny helyen dolgoznak. esetleg személyesen is át lehetne adni jókivánságainkat. vagy egy levágott lófejet.
Árpi 2009.01.09. 23:18:30
"_tomy_ 2009.01.09. 23:09:02
www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_U.html
ez a táblázat szerintem hozzátartozik minden artisjus-al kezkődő mondathoz "
És ebben hol van szó pl. az USB pendrive-okról? Mert azokat "memóriakártyának" nevezni nem igazán szabatos...
www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_U.html
ez a táblázat szerintem hozzátartozik minden artisjus-al kezkődő mondathoz "
És ebben hol van szó pl. az USB pendrive-okról? Mert azokat "memóriakártyának" nevezni nem igazán szabatos...
gitáros 2009.01.09. 23:20:38
Hannibál, jelentsd le a nótáidat az Artisjusnak, évente háromszor menj el muzsikálni valamelyik kertévé reggeli műsorába háromszor három percet (nem nagy varázslat megoldani), és máris benne vagy a pikszisben. És megvan a tizenharmadik havi pénzed.
gitáros 2009.01.09. 23:22:16
nosferato, jogdíjat akkor kapsz, ha megjelensz valahol a zenéddel (lemezeladás vagy média). Akkor viszont miért lenne "ösztöndíj"?
Oráng Után 2009.01.09. 23:25:28
Emlékszik még valaki a régi viccre, amikor a bíró bűnösnek mondja ki a gyanusítottat gyilkosságban, mert kést találtak nála?
Azt mondja erre a gyanusított, akkor tessék szíves lenni elítélni nemi erőszakért is, mert ahhoz is van nálam szerszám...
Jót röhögtünk hajdanán ezen a viccen.
Aztán jött a jogállam, és megvalósította... Az elv (legalábbis a büntetőeljárásban) az ártatlanság vélelméről szól, itt meg a bűnösség vélelméről van szó. Mint a fordított bizonyítási kényszer...
Azt mondja erre a gyanusított, akkor tessék szíves lenni elítélni nemi erőszakért is, mert ahhoz is van nálam szerszám...
Jót röhögtünk hajdanán ezen a viccen.
Aztán jött a jogállam, és megvalósította... Az elv (legalábbis a büntetőeljárásban) az ártatlanság vélelméről szól, itt meg a bűnösség vélelméről van szó. Mint a fordított bizonyítási kényszer...
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.01.09. 23:41:41
@gitáros: éppen azt mondom, hogy nem ösztöndíj. Nem előre jár, hátha összejön valami, hanem utólag (egy bőven utólag), ha már valaki megtalálta a saját közönségét, és a velük összekapcsoló médiumot. Amúgy el nem bírom képzelni, mennyi jutna, ha ez a sarc nem volnaa...
@_tomy_: köszi a linket, pont ez érdekelt, hogy a beépített memóriás kütyükön mekkora díj van. Megint lehet, h egyedül vagyok ezzel, de a 8000 Ft egy 80GB-os iPod esetén azt kell mondjam, méltányos. Az 1200 Ft is az 512MB-os vackok esetén.
Ez is érdekes, arról, hogy milyen összeg ment át rajtuk 2007-ben, és milyen intézkedéseket tettek:
www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/egyesulet/foigazgato_beszamoloja_2007.html
@_tomy_: köszi a linket, pont ez érdekelt, hogy a beépített memóriás kütyükön mekkora díj van. Megint lehet, h egyedül vagyok ezzel, de a 8000 Ft egy 80GB-os iPod esetén azt kell mondjam, méltányos. Az 1200 Ft is az 512MB-os vackok esetén.
Ez is érdekes, arról, hogy milyen összeg ment át rajtuk 2007-ben, és milyen intézkedéseket tettek:
www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/egyesulet/foigazgato_beszamoloja_2007.html
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.09. 23:45:44
És csodálkoznak, hogy egyre többen Szlovákiából rendelik meg az összes adathordozót. Még ha nem is igényled vissza a 19%-os áfát, akkor is tízezreket spórolunk egy-egy rendelésen.
palyi 2009.01.09. 23:50:02
@nosferato: méltányos?? Miért is? Mert azt mondják LOPSZ, fizess!!
8000 forintot adsz a nem tudod mire, 8000 a pénzes embernek aki semmit nem csinált.
Egy kérdés: zenéidet megveszed valahol? Ha igen, akkor nem zavar, hogy kétszer fizetsz érte, ha veszel egy mp3 lejátszót (söt 4x mert ha jól tudom az Artijus izén is van adó)?
8000 forintot adsz a nem tudod mire, 8000 a pénzes embernek aki semmit nem csinált.
Egy kérdés: zenéidet megveszed valahol? Ha igen, akkor nem zavar, hogy kétszer fizetsz érte, ha veszel egy mp3 lejátszót (söt 4x mert ha jól tudom az Artijus izén is van adó)?
Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2009.01.09. 23:51:39
Totál mindegy, az öreg lógófülű kaftános Presser így is jól jár.
Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2009.01.10. 00:00:47
Hasonló bejegyzésen dolgozom én is, bár a számítógépem halála meglehetősen visszavetett a dologban. Biztos vagyok benne, hogy az Artisjus keze van a dololgban! :)
@nosferato: Nem tudom, hogy egyedül vagy-e vele, de az biztos, hogy én 1 Ft-ot sem tartanék jogosnak még a 80 GB-os iPod után sem. A 8000 is lehet "méltányos", de nem jogos.
Oráng Után meglátása helyes, és a példa is jó.
@nosferato: Nem tudom, hogy egyedül vagy-e vele, de az biztos, hogy én 1 Ft-ot sem tartanék jogosnak még a 80 GB-os iPod után sem. A 8000 is lehet "méltányos", de nem jogos.
Oráng Után meglátása helyes, és a példa is jó.
prempeh 2009.01.10. 00:18:40
csináltam wiwen vesszen az artisjus klubbot, gyertek, hadd érezzék mennyire szeretjük őket. szomorú, hogy mást nagyon nem is tudunk tenni
Lambotze 2009.01.10. 00:33:45
Valaki perelje már be a geciket. Mocsok lenyúlós banda. Remélem az EU megfingatja őket.
prempeh 2009.01.10. 00:36:32
egyébként ez engem is érdekelne mivan ha valaki beperelné őket? ki az aki ezt az egészet engedélyezi?
guy 2009.01.10. 00:48:49
inkább legyen matrica, mint hogy kopogtathasson a rendőr az ajtón. Ha jól tudom a matrica miatt nem mindenki bűnöző, aki filmet tölt le. Ha nem, nem.
debilgyik (törölt) 2009.01.10. 00:55:23
aki letöltött filmeket cd/dvd-re ír ki, sikeres ember nem lehet :-) külsővinyó rulez! rádugom a wii-re és már nézem is a tévét :-p
cd/dvd-vel előbb-utóbb annyi lemez összejön, hogy el lehet vele torlaszolni a Mészáros utcát... gy.k. ott van az Artisjus kacsalábon forgó üvegpalotája.
egyébként a legfelháborítóbbnak a memóriakártyákra kivetett sarcot tartom. a saját fényképeim után fizetek jogdíjat, amit nem én kapok meg.
cd/dvd-vel előbb-utóbb annyi lemez összejön, hogy el lehet vele torlaszolni a Mészáros utcát... gy.k. ott van az Artisjus kacsalábon forgó üvegpalotája.
egyébként a legfelháborítóbbnak a memóriakártyákra kivetett sarcot tartom. a saját fényképeim után fizetek jogdíjat, amit nem én kapok meg.
debilgyik (törölt) 2009.01.10. 00:57:51
@guy: senki nem bűnöző, aki filmet tölt le. a törvény a feltöltést és megosztást szankcionálja, azt is főleg akkor, ha pénzt kérsz érte. matrica nem számít. pénz egy matricagyártónak az artisjustól, neki számít.
prempeh 2009.01.10. 01:46:08
guy ha továbbra is hagyják az emberek, hogy azt csináljon az artisjus amit csak akar, na akkor fog az ajtódon kopogtatni a rendőr.
MaCS_70 2009.01.10. 01:47:41
Halihó!
A jelexerint elég nagy a homály az üresadathordozó-díj körül. Az ugyanis nem az illegális felhasználását hivatott kompenzálni, hanem éppen a legális felhasználás (pl. letöltés, másolás) jogdíjalapját teremti meg. Azért fizetjük, hogy létezzen szabad felhasználás.
Ezért aztán semmi értelme azon filozofálni, hogy csak a saját fotóimat lövöm a memóriakártyára vagy hogy a kórház az MR-felvételeket írja CD-re. Ez egy átalánydíj, tehát magát a lehetőséget fizetjük meg vele.
A nagyságán persze lehet vitatkozni (szerintem is túl magas), és persze az igazság bajnokai panaszkodhatnak, hogy ők soha semmilyen szerzői jogi védelem alá eső mű esetében nem használták ki a szabad felhasználás lehetőségét, mégis sarcolják őket -- de tesség jobbat mondani, nagyon fognak neki örülni nam csak az Artisjusnál, hanem még a WIPO-nál is! Eddig ugyanis sajnos nem sikerült jobb rendszert kitalálni, sehol a világon.
Egyébként csendben megjegyzem, hogy a szabad felhasználás kérdésében az Artisjus éppenhogy nagyonis normális álláspontot képvisel pl. az ASVA-val szemben. Érdemes lenne egy egészen kisit tájékozódni a nagy fröcsögés előtt...
Üdv: MaCS
A jelexerint elég nagy a homály az üresadathordozó-díj körül. Az ugyanis nem az illegális felhasználását hivatott kompenzálni, hanem éppen a legális felhasználás (pl. letöltés, másolás) jogdíjalapját teremti meg. Azért fizetjük, hogy létezzen szabad felhasználás.
Ezért aztán semmi értelme azon filozofálni, hogy csak a saját fotóimat lövöm a memóriakártyára vagy hogy a kórház az MR-felvételeket írja CD-re. Ez egy átalánydíj, tehát magát a lehetőséget fizetjük meg vele.
A nagyságán persze lehet vitatkozni (szerintem is túl magas), és persze az igazság bajnokai panaszkodhatnak, hogy ők soha semmilyen szerzői jogi védelem alá eső mű esetében nem használták ki a szabad felhasználás lehetőségét, mégis sarcolják őket -- de tesség jobbat mondani, nagyon fognak neki örülni nam csak az Artisjusnál, hanem még a WIPO-nál is! Eddig ugyanis sajnos nem sikerült jobb rendszert kitalálni, sehol a világon.
Egyébként csendben megjegyzem, hogy a szabad felhasználás kérdésében az Artisjus éppenhogy nagyonis normális álláspontot képvisel pl. az ASVA-val szemben. Érdemes lenne egy egészen kisit tájékozódni a nagy fröcsögés előtt...
Üdv: MaCS
prempeh 2009.01.10. 02:05:12
"legális felhasználás (pl. letöltés, másolás) jogdíjalapját teremti meg. Azért fizetjük, hogy létezzen szabad felhasználás."
ennek a mondatnak így nem sok értelme van, kifejtenéd? hova is kerül ez a temérdek pénz és miért is jó ez a köznek?
ennek a mondatnak így nem sok értelme van, kifejtenéd? hova is kerül ez a temérdek pénz és miért is jó ez a köznek?
prempeh 2009.01.10. 02:11:58
a szabad felhasználás nem kerül egy fillérbe se. miért is kéne fizetni érte? mely előadók azok akiket érintene, hogyha ez a díj nem lenne?
veszettcsiga 2009.01.10. 02:12:06
a szerző közel 2% ot kap a szerzeménye után a többi "jogvédelemre" megy...
(akár alapítványnak is nevezhetnénk nem csak maffiának)
ha nem lenne jogvédelem, egy DVD vagy CD nem 4000 be kerülne, hanem 800-ba mindenki megvenné, és nem pöcsölne torrentezéssel
(akár alapítványnak is nevezhetnénk nem csak maffiának)
ha nem lenne jogvédelem, egy DVD vagy CD nem 4000 be kerülne, hanem 800-ba mindenki megvenné, és nem pöcsölne torrentezéssel
veszettcsiga 2009.01.10. 02:14:06
mely előadókat érintene?
Zorán szörényi presser... :)
Zorán szörényi presser... :)
prempeh 2009.01.10. 02:27:41
veszettcsigánál a pont
mint írtam csak wiwen csak akik kiírják az 106 ember! minimum 106 fizetés havonta + adó! van még egy pár ingatlanjuk és pl nemtom megvan-e az andrássy úti, biztos olcsó a fenntartása szemben a louis vuittonnal.
Azért elég jól elvannak a léből, egy pár zenekart fennt lehetne tartani abból az összegből amit saját magukra költenek
érdemes megnézni kik kapnak díjakat
Az év könnyűzenei produkciója:
Demjén Ferenc
vicc az egész
mint írtam csak wiwen csak akik kiírják az 106 ember! minimum 106 fizetés havonta + adó! van még egy pár ingatlanjuk és pl nemtom megvan-e az andrássy úti, biztos olcsó a fenntartása szemben a louis vuittonnal.
Azért elég jól elvannak a léből, egy pár zenekart fennt lehetne tartani abból az összegből amit saját magukra költenek
érdemes megnézni kik kapnak díjakat
Az év könnyűzenei produkciója:
Demjén Ferenc
vicc az egész
MaCS_70 2009.01.10. 03:03:13
Halihó!
Attól, hogy történetesen sok jogos kifogás érheti a rendszer tényleges működését, még nem feltétlenül az alapelv a rossz. Az alapelv pedig a következő:
Mivel a gyakorlatban ellenőrizhetetlen, hogy az egyes műveket ki hányszor és mire másolja, és a létrehozott értékek felhasználása után a szerzőt jogdíj illeti meg, ezért a potenciális adathordozók ára tartalmazzon egy átalánydíjat, amit a szerzők között osztunk szét, hogy a felhasználás után mégiscsak kapjanak pénzt.
Tudom, hogy az elosztási rendszer rossz, de ez nem az alapelv hibája.
Persze van másik lehetőség is (lásd angolszász rendszer): nincs üresadathordozó-díj, így aztán szabd felhasználás sincs. Illetgális a netről letöltés és a baráttól másolás is -- ráadásul keményen büntetnek.
Melyik a jobb?
Vagy mi lenne jobb -- de az, hogy minden legyen ingyen, nem megoldás!
Üdv: MaCS
Attól, hogy történetesen sok jogos kifogás érheti a rendszer tényleges működését, még nem feltétlenül az alapelv a rossz. Az alapelv pedig a következő:
Mivel a gyakorlatban ellenőrizhetetlen, hogy az egyes műveket ki hányszor és mire másolja, és a létrehozott értékek felhasználása után a szerzőt jogdíj illeti meg, ezért a potenciális adathordozók ára tartalmazzon egy átalánydíjat, amit a szerzők között osztunk szét, hogy a felhasználás után mégiscsak kapjanak pénzt.
Tudom, hogy az elosztási rendszer rossz, de ez nem az alapelv hibája.
Persze van másik lehetőség is (lásd angolszász rendszer): nincs üresadathordozó-díj, így aztán szabd felhasználás sincs. Illetgális a netről letöltés és a baráttól másolás is -- ráadásul keményen büntetnek.
Melyik a jobb?
Vagy mi lenne jobb -- de az, hogy minden legyen ingyen, nem megoldás!
Üdv: MaCS
prempeh 2009.01.10. 03:20:09
@MaCS_70: merthogy? itthon most se kap pénzt az akinek kéne, mégis megvannak valahogy, jé? presserék meg már úgyis megszedték magukat három generációra. és milyen dolog már, hogy a szerzők nem mondhatnak le jogdíjról még ha akarnak sem? tudod van olyan, hogy piacgazdaság és versenyszféra. azok a szolgáltatók akik nem képesek lépést tartani a korral, dögöljenek éhen, és ne szedjenek pénzt meg hozzanak törvényeket.pláne,hogy a parlamentnek kéne hoznia a törvényeket nem pedig ilyen szedett vetett senkiházik érdekszövetségek, nincs hozzá semmi jogkörük.
MaCS_70 2009.01.10. 03:28:27
Kedves prempeh!
Nyilván nagyon értesz a témához, úgyhogy érdeklődöm: miből fizetnéd ki az előadók jogdíját???
Nem vagyok különösebben nagy Presszer-rajongó, de "Presszerék" azért letettek egyet s mást az asztalra. Ettől függetlenül nem tartom igazságosnak az elosztási rendszert. De valamit azért csak el kell osztani -- vagy Te szívesen dolgozol ingyen? Ha holnap a munkahelyeden bejelentenék, hogy a munkád x%-a ezentúl szívességi alapon megy, gondolom, sípolnál ezerrel. Presszeréktől viszont elvárod az ingyenmunkát.
Az Artisjus tevékenységét pedig, megsúgom, az utolsó betűig jogszabályok rendezik, a vezetőségben pedig igencsak nagytekintélyű és hatalmas tudású szakemberek dolgoznak.
Üdv: MaCS
Nyilván nagyon értesz a témához, úgyhogy érdeklődöm: miből fizetnéd ki az előadók jogdíját???
Nem vagyok különösebben nagy Presszer-rajongó, de "Presszerék" azért letettek egyet s mást az asztalra. Ettől függetlenül nem tartom igazságosnak az elosztási rendszert. De valamit azért csak el kell osztani -- vagy Te szívesen dolgozol ingyen? Ha holnap a munkahelyeden bejelentenék, hogy a munkád x%-a ezentúl szívességi alapon megy, gondolom, sípolnál ezerrel. Presszeréktől viszont elvárod az ingyenmunkát.
Az Artisjus tevékenységét pedig, megsúgom, az utolsó betűig jogszabályok rendezik, a vezetőségben pedig igencsak nagytekintélyű és hatalmas tudású szakemberek dolgoznak.
Üdv: MaCS
prempeh 2009.01.10. 03:35:30
letettek egyetsmást meg hatalmastudású vezetők na ne röhögtess ez nem hatvanas évek. képzeld baszod a filmiparban dolgozom, azt is töltik, mint állat, mégsem szívességi alapon dolgozom, valahogy még így is megéri az a pármillió dollár haszon filmenként a befektetőknek
Árpi 2009.01.10. 03:35:39
MaCS_70!
Az elosztási rendszer igenis az alapelv hibájából adódik! Ugyanis egy erőszakos jogvédelem az alapja. Teljesen eltorzult már a dolog, mert ahogy leírtam, azok, akiknek a jogait lenne hivatott védeni a rendszer, esetenként be sem bírnak kerülni abba a körbe, aki egyáltalán kaphat valamit, fizetniük viszont nekik is kell.
Pl. miért kell az, hogy ha egy szerzőcsapat a saját művét ki akarja adni CD-n, akkor is engedélyeztetniük kell a sokszorosítást, különben a sokszorosító nem kezdhet hozzá a munkához? És ha ők nem akarják, hogy védjék őket saját maguk ellen???
Meg lehet hivatkozni mindenféle gonosz tolvajokra, akik ingyen akarják a más szellemi alkotását, csak épp az a baj, hogy így a legtöbbet pont azok fizetik, akik a saját szellemi terméküket rögzítik az adathordozókra! És kiknek is fizetnek? A saját érdekeiket védő "jogvédőknek".
És a vicc: aki GB-os mennyiségben gyűjt össze mp3-akat, az vajon CD-n vagy DVD-n fogja tárolni azt? Egy fenét! Merevlemezen!
És a másik: a legtöbb programozó és informatikus sokkal többet fizet ki az archiválási célú lemezei után jogdíjba, mint amennyi jogdíjat a szerzők azok után a zenék után kapnak, amennyit a jogdíj befizetője egyáltalán meghallgatni képes...
Szerintem semmi más nem indokolja a magas magyarországi adathordozó-jogdíjakat, mint az, hogy a "jogvédelem" baromi sokba kerül, és még így sem kapja meg a védelmet, aki leginkább rászorulna. Pedig mindenkinek az lenne az érdeke, hogy a kezdők is eljuthassanak a hallgatók elé, és ne gátolja őket a drága és kötelező "jogvédelem".
Az elosztási rendszer igenis az alapelv hibájából adódik! Ugyanis egy erőszakos jogvédelem az alapja. Teljesen eltorzult már a dolog, mert ahogy leírtam, azok, akiknek a jogait lenne hivatott védeni a rendszer, esetenként be sem bírnak kerülni abba a körbe, aki egyáltalán kaphat valamit, fizetniük viszont nekik is kell.
Pl. miért kell az, hogy ha egy szerzőcsapat a saját művét ki akarja adni CD-n, akkor is engedélyeztetniük kell a sokszorosítást, különben a sokszorosító nem kezdhet hozzá a munkához? És ha ők nem akarják, hogy védjék őket saját maguk ellen???
Meg lehet hivatkozni mindenféle gonosz tolvajokra, akik ingyen akarják a más szellemi alkotását, csak épp az a baj, hogy így a legtöbbet pont azok fizetik, akik a saját szellemi terméküket rögzítik az adathordozókra! És kiknek is fizetnek? A saját érdekeiket védő "jogvédőknek".
És a vicc: aki GB-os mennyiségben gyűjt össze mp3-akat, az vajon CD-n vagy DVD-n fogja tárolni azt? Egy fenét! Merevlemezen!
És a másik: a legtöbb programozó és informatikus sokkal többet fizet ki az archiválási célú lemezei után jogdíjba, mint amennyi jogdíjat a szerzők azok után a zenék után kapnak, amennyit a jogdíj befizetője egyáltalán meghallgatni képes...
Szerintem semmi más nem indokolja a magas magyarországi adathordozó-jogdíjakat, mint az, hogy a "jogvédelem" baromi sokba kerül, és még így sem kapja meg a védelmet, aki leginkább rászorulna. Pedig mindenkinek az lenne az érdeke, hogy a kezdők is eljuthassanak a hallgatók elé, és ne gátolja őket a drága és kötelező "jogvédelem".
Árpi 2009.01.10. 03:38:43
"Az Artisjus tevékenységét pedig, megsúgom, az utolsó betűig jogszabályok rendezik, a vezetőségben pedig igencsak nagytekintélyű és hatalmas tudású szakemberek dolgoznak."
A képviselők költségtérítését is jogszabályok rendezik... Az ma semmit nem jelent, hogy valamit jogszabály rendez. Sajnos a jogszabályok között jócskán akad, amelyik csak a lobbiérdekek bebetonozását szolgálja, és az erkölccsel erősen szemben áll.
A nagy tekintély pedig nem egyszer mondvacsinált, és az "én is mosom a hátadat, ha te is mosod az enyémet" fáján termett. A hatalmas tudásról pedig már írtam. Döntsd el, hogy tudatlan volt, aki rosszul tájékoztatott, vagy félre akart vezetni! Melyik rosszabb?
A képviselők költségtérítését is jogszabályok rendezik... Az ma semmit nem jelent, hogy valamit jogszabály rendez. Sajnos a jogszabályok között jócskán akad, amelyik csak a lobbiérdekek bebetonozását szolgálja, és az erkölccsel erősen szemben áll.
A nagy tekintély pedig nem egyszer mondvacsinált, és az "én is mosom a hátadat, ha te is mosod az enyémet" fáján termett. A hatalmas tudásról pedig már írtam. Döntsd el, hogy tudatlan volt, aki rosszul tájékoztatott, vagy félre akart vezetni! Melyik rosszabb?
prempeh 2009.01.10. 03:46:16
amúgy filmesek például próbálnak lépést tartani lassacskán például most nagy sláger lesz a 3d-s vetítés amit ugye elég nehéz lenne letölteni, illetve gyakoriabbaka világpremierek stb. játékosok is kapcsoltak, online gamekre gyúrnak, zenészek meg menjenek koncertezzenek,rugják ki az artisjust és akkor negyedéért árulhatnák zenéket még meg is vennék vagy ott a istore pl, az is megy, épp most szűntetik meg másolásvédelmet, és vhogy működik, mert olcsó és ugyanolyan egyszerű hozzájutni
mintha feketén töltenéd.
mintha feketén töltenéd.
0xFFFF 2009.01.10. 06:34:26
@MaCS_70: Ez lenne a jonn: "Persze van másik lehetőség is (lásd angolszász rendszer): nincs üresadathordozó-díj, így aztán szabd felhasználás sincs. Illetgális a netről letöltés és a baráttól másolás is -- ráadásul keményen büntetnek."
grigorij (törölt) 2009.01.10. 07:06:28
Azért továbbra is döbbenetes, hogy a többség szerint a zene meg a mozi dominál az adathordozókon...
Egy nagy faszt!
A munka, a személyes információk, stb.!!!
Számtalanszor leírtam már, hogy nem az a baj, ha jogdíjat szednek, hanem az, amikor egy másik jogtulajdonostól veszik azt el erőszakkal - saját használatra!
Jól írja korábban valaki, hogy tervező és mégis sarcolják! És a korházi példa is jogos! És mindazok, akik csak a családjukat fényképezik!
Ahogy a mi cégünknél is adatarchiválás, szoftverkövetés kerül a CD-kre!
Mind-mind saját szellemi tulajdon!
És a kurva zenészekénél komolyabb jogi tételeket jelent a szoftverjog...
De az Artisjus simán ELLOPJA például a szoftverfejlesztőktől a pénzt és odaadja a csoró zenészeinek.
LOPÁS!
Ja és mi már évek óta Szlovákiából rendelünk mindent. CD/DVD, pendrájvok, memóriakártyák stb. Házhoz hozzák, EU-s adószámra számlát adnak!
És mi nem hozzuk forgalomba... Hahaha!
Egy nagy faszt!
A munka, a személyes információk, stb.!!!
Számtalanszor leírtam már, hogy nem az a baj, ha jogdíjat szednek, hanem az, amikor egy másik jogtulajdonostól veszik azt el erőszakkal - saját használatra!
Jól írja korábban valaki, hogy tervező és mégis sarcolják! És a korházi példa is jogos! És mindazok, akik csak a családjukat fényképezik!
Ahogy a mi cégünknél is adatarchiválás, szoftverkövetés kerül a CD-kre!
Mind-mind saját szellemi tulajdon!
És a kurva zenészekénél komolyabb jogi tételeket jelent a szoftverjog...
De az Artisjus simán ELLOPJA például a szoftverfejlesztőktől a pénzt és odaadja a csoró zenészeinek.
LOPÁS!
Ja és mi már évek óta Szlovákiából rendelünk mindent. CD/DVD, pendrájvok, memóriakártyák stb. Házhoz hozzák, EU-s adószámra számlát adnak!
És mi nem hozzuk forgalomba... Hahaha!
grigorij (törölt) 2009.01.10. 07:12:18
Ja és lenne megoldás, ha a jogvédők valóban jogot védenének és nem csak lopni akarnának!
1. kiskereskedelemben martica
2. nagykereskedelemben nem matrica.
Máris leválasztódna a probléma nagyobb fele!
1. kiskereskedelemben martica
2. nagykereskedelemben nem matrica.
Máris leválasztódna a probléma nagyobb fele!
joszip 2009.01.10. 08:42:55
"egy igen szűk kör gazdasági érdekei"
Amikor én ilyet mondok, általában az a válasz, hogy "nezsidózz". Pedig asse tudjuk, kiről beszélünk, nemhogy a vallásukat ismernénk. Arra viszont jó, hogy minden menjen tovább a régiben, nácik hasfájásával nem törődünk. Vajon túllépünk ezen egyszer? Gratulálok a postolónak, több ilyet.
Amikor én ilyet mondok, általában az a válasz, hogy "nezsidózz". Pedig asse tudjuk, kiről beszélünk, nemhogy a vallásukat ismernénk. Arra viszont jó, hogy minden menjen tovább a régiben, nácik hasfájásával nem törődünk. Vajon túllépünk ezen egyszer? Gratulálok a postolónak, több ilyet.
MaCS_70 2009.01.10. 18:10:39
Halihó!
Tök jó látni, ahogy a többséget éppen csak a tények nem érdeklik, a lényeg, hogy lehessen hőbörögni. Persze, fizetni senki sem akar -- sem adót, sem BKV-bérletet, sem jogdíjat. Ellenben tök jól néznek ki a teljesen tévesen használt jogi kifejezések.
Az egész rendszerrel egyébként én sem értek egyet, történetesen erről írom a disszettációmat. Szerintem is számos elemében elavult, életszerűtlen, igazságtalan -- de történetesen az üresadathordozó-díj elvével egyet értek. Tessék már tudomásul venni, hogy ez egy átalánydíj! Amint írtam, szerintem is magas, sőt, az elosztása sem tetszik. De az intézménye a tudomány mai állása szerint igazságosan csak nagyon súlyos megszorítás árán lenne lehetséges.
Megsúgom, hogy a tulajdonomban álló, Magyarországon vásárolt, tehát díjjal terhelt memóriakártyáim kb. 5%-án tartok jogdíjaj anyagot, úgyhogy lenne okom pampogni.
Sőt, mégvalamit elárulok: ügyvédként éppen az Artisjussal ellentétes oldal érdekeit védem és a tárgyalóteremben gyakran pont általam is finoman fogalmazva kissé túl mohó zene- és filmipar képviselőivel hadakozom az irreálisan megállapított jogdíjak miatt.
Szóval, hogy úgy mondjam, nem éppen az ő szekerüket tolom.
Arra meg külön kíváncsi lennék, prempeh, hogy mondjuk a jogilag kulcspozícióban levő Dr. Szinger András és Dr. Tóth Péter Benjámin munkásságával, felkészültségével és hozzáállásával szemben milyen konkrét kifogásod van.
Hőzöngeni persze nagyon könnyű és vagány dolog. Kicsit utánagondolni a dolgoknak már jóval többet igényel és sokkal kevésbé látványos.
Üdv: MaCS
Tök jó látni, ahogy a többséget éppen csak a tények nem érdeklik, a lényeg, hogy lehessen hőbörögni. Persze, fizetni senki sem akar -- sem adót, sem BKV-bérletet, sem jogdíjat. Ellenben tök jól néznek ki a teljesen tévesen használt jogi kifejezések.
Az egész rendszerrel egyébként én sem értek egyet, történetesen erről írom a disszettációmat. Szerintem is számos elemében elavult, életszerűtlen, igazságtalan -- de történetesen az üresadathordozó-díj elvével egyet értek. Tessék már tudomásul venni, hogy ez egy átalánydíj! Amint írtam, szerintem is magas, sőt, az elosztása sem tetszik. De az intézménye a tudomány mai állása szerint igazságosan csak nagyon súlyos megszorítás árán lenne lehetséges.
Megsúgom, hogy a tulajdonomban álló, Magyarországon vásárolt, tehát díjjal terhelt memóriakártyáim kb. 5%-án tartok jogdíjaj anyagot, úgyhogy lenne okom pampogni.
Sőt, mégvalamit elárulok: ügyvédként éppen az Artisjussal ellentétes oldal érdekeit védem és a tárgyalóteremben gyakran pont általam is finoman fogalmazva kissé túl mohó zene- és filmipar képviselőivel hadakozom az irreálisan megállapított jogdíjak miatt.
Szóval, hogy úgy mondjam, nem éppen az ő szekerüket tolom.
Arra meg külön kíváncsi lennék, prempeh, hogy mondjuk a jogilag kulcspozícióban levő Dr. Szinger András és Dr. Tóth Péter Benjámin munkásságával, felkészültségével és hozzáállásával szemben milyen konkrét kifogásod van.
Hőzöngeni persze nagyon könnyű és vagány dolog. Kicsit utánagondolni a dolgoknak már jóval többet igényel és sokkal kevésbé látványos.
Üdv: MaCS
moli 2009.01.10. 19:33:57
@MaCS_70: """Ha holnap a munkahelyeden bejelentenék, hogy a munkád x%-a ezentúl szívességi alapon megy, gondolom, sípolnál ezerrel. Presszeréktől viszont elvárod az ingyenmunkát."""
nyilvan nem vallalnam, hanem keresnek valodi munkat. miert gondolja mindenki azt, hogy a muveszetet az allamnak kellene eltartania? regen mikor volt ez igy? akkor egy muvesz szerzett maganak egy patronust, aki fizette a koltsegeit, cserebe elovasarlasi jogokert, rendelkezesre allasert, vagy szimpla hivalkodasert. regen amikor penz kellett a muvesznek, akkor bevallalt egy "munkat" (eladta magat) mikor is a megrendelo kenye-kedvere festett, irt zenet. ma miert nincs ez igy? ma miert budos ez? ha pedig nem eleg az a penz, ami a szulinapi fellepesekbol jon ossze, meg kell gondolni, hogy valoban ertekes-e amit ajanlunk (!), nem kellene-e mast csinalni, amibol valoban meg tudunk elni? sokmindenkinek van hobbija, amiben alkot valamit, megis tudja, hogy ebbol nem tudna megelni, ezert nem teszi, hanem elmegy dolgozni.
nyilvan nem vallalnam, hanem keresnek valodi munkat. miert gondolja mindenki azt, hogy a muveszetet az allamnak kellene eltartania? regen mikor volt ez igy? akkor egy muvesz szerzett maganak egy patronust, aki fizette a koltsegeit, cserebe elovasarlasi jogokert, rendelkezesre allasert, vagy szimpla hivalkodasert. regen amikor penz kellett a muvesznek, akkor bevallalt egy "munkat" (eladta magat) mikor is a megrendelo kenye-kedvere festett, irt zenet. ma miert nincs ez igy? ma miert budos ez? ha pedig nem eleg az a penz, ami a szulinapi fellepesekbol jon ossze, meg kell gondolni, hogy valoban ertekes-e amit ajanlunk (!), nem kellene-e mast csinalni, amibol valoban meg tudunk elni? sokmindenkinek van hobbija, amiben alkot valamit, megis tudja, hogy ebbol nem tudna megelni, ezert nem teszi, hanem elmegy dolgozni.
Reggie 2009.01.10. 20:46:58
prempeh 2009.01.10. 03:46:16
a 3d-s filmet mert lenne nehez letolteni?
a 3d-s filmet mert lenne nehez letolteni?
prempeh 2009.01.11. 04:16:41
@Reggie: végülis, ha vki becsempész a moziba két kamerát polárszűrőkkel, utána ír egy videoformátumot ami kezeli a sztereo képet, te meg szerzel egy 3d megjelenítésre alkalmas monitort, hogy értelme is legyen letölteni,akkor megoldható a dolog
Reggie 2009.01.11. 04:57:25
www.rcgames.ro · www.rcgames.ro 2009.01.11. 00:06:55
- uj videoformatum nem kell, legfeljebb ket kulon video stream kell,
- 3d monitor: nvidia 3d vision bundle, csak 600 dolcsi monitorral 1utt, ugy meg mar nem veszes az ar...
- ket kamera polarszurokkel meg szinten nem problema, eskuvoket is videoznak mar 3dben, de mint tudjuk videoanyagot kozvetlenul is szoktak lopni mozis alkalmazottak.
Ha elterjednek a 3ds filmek, akkor az akadalyok mar minimalisak.
- uj videoformatum nem kell, legfeljebb ket kulon video stream kell,
- 3d monitor: nvidia 3d vision bundle, csak 600 dolcsi monitorral 1utt, ugy meg mar nem veszes az ar...
- ket kamera polarszurokkel meg szinten nem problema, eskuvoket is videoznak mar 3dben, de mint tudjuk videoanyagot kozvetlenul is szoktak lopni mozis alkalmazottak.
Ha elterjednek a 3ds filmek, akkor az akadalyok mar minimalisak.
Reggie 2009.01.11. 04:58:04
Reggie 2009.01.11. 04:57:25
elkurtam a cimzest, preeph 2009.01.11. 04:16:41-nek szolt.
elkurtam a cimzest, preeph 2009.01.11. 04:16:41-nek szolt.
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.11. 13:33:04
továbbra is ugyanúgy használható a matrica nélküli cd és dvd :) tehát továbbra is külföldről rendelek!
prempeh 2009.01.11. 13:58:59
@Reggie: jé, ilyen egyszerű? Nemtom akkor miért van ilyen kevés torrenten, konkrétan egy sem, pedig már van vagy száz éves a technika.
Jó, hát persze, ha bejön a dolog akkor kisütnek majd valamit a talpraesett megosztók, de most kivételesen a stúdiók vannak lépéselőnyben.
Jó, hát persze, ha bejön a dolog akkor kisütnek majd valamit a talpraesett megosztók, de most kivételesen a stúdiók vannak lépéselőnyben.
Reggie 2009.01.11. 22:56:58
prempeh 2009.01.11. 13:58:59
hat mondjuk azert mert keves 3ds film van, azok tobbsege 1x megnezheto amugy kaki, igy nincsen ra igeny se.
Kb ezert van az hogy mo-n nincs osszesen 5 db 3d-s mozi.
En azt mondtam, hogyha beindul tisztessegesen a 3d-s filmes ipar, akkor erolkodes nelkul at tud allni ra mindenki. a filmesek, a szamitogep tulajdonosok, a szoftverek, a torrentek stb.
hat mondjuk azert mert keves 3ds film van, azok tobbsege 1x megnezheto amugy kaki, igy nincsen ra igeny se.
Kb ezert van az hogy mo-n nincs osszesen 5 db 3d-s mozi.
En azt mondtam, hogyha beindul tisztessegesen a 3d-s filmes ipar, akkor erolkodes nelkul at tud allni ra mindenki. a filmesek, a szamitogep tulajdonosok, a szoftverek, a torrentek stb.
Sunmachine 2009.01.12. 14:20:28
Nekem a nyomtatóra és fénymásolóra kirótt sarc csípi a szememet!Önök mikor másolt valaki filmet papírra? De tényleg, bármi olyat amihez közük lenne?
MaCS_70 2009.01.12. 17:27:30
Halihó!
Sunmachine!
Nyomtatott szöveget jogvédett műből azért talán már másoltak páran, és itt is van szabad felhasználás.
Üdv: MaCS
Sunmachine!
Nyomtatott szöveget jogvédett műből azért talán már másoltak páran, és itt is van szabad felhasználás.
Üdv: MaCS
MaCS_70 2009.01.12. 17:29:58
Halihó!
Moli!
Szerzői jog azért van már párszáz éve, ha nem is a mai formában. Egyébként meg nem értem, hogy mi köze annak, hogy a mai népszerű szerzők/előadók milyen rendszerben dolgoznak, ahhoz, hogy a szabad felhasználás keretében másolt műveik után jogdíjat kapjanak.
Üdv: MaCS
Moli!
Szerzői jog azért van már párszáz éve, ha nem is a mai formában. Egyébként meg nem értem, hogy mi köze annak, hogy a mai népszerű szerzők/előadók milyen rendszerben dolgoznak, ahhoz, hogy a szabad felhasználás keretében másolt műveik után jogdíjat kapjanak.
Üdv: MaCS
moli 2009.01.12. 21:15:36
igen, szerzoi jog van, csak epp nem abban az ertelemben, ahogy most beszelnek rola. regen mindent loptak, ezert fejlodott a gazdasag. amerika ennek koszonheti felemelkedeset, es jelenleg kina is. ez a normalis hozzaallas es nem az, amit amerika alszent modon ma kepvisel.
fecsa 2009.01.12. 21:45:32
Rohadjanak meg. megveszem drága pénzen a fényképezőt. Arra is kellen sztem ha belső memóriája van. mindegy, nem ilyen gépem van. veszek bele memóriakártyát. Fizetem arra a jogdíjat. Lássuk be, hogy kevés olyan hülye van aki memóriakártyára mentené a biztonsági példányokat vagy az "illegális" tartalmat. Egy DVD-nek többszöröse a memóriakártya. Namármost. Fotózom, elkészül az én szellemi termékem. kénytelen vagyok egy olyan adathordozóra kitenni az elkészült file-t, amire már egyszer befizettem a jogdíjat. Itt fizettem MÁSODSZOR!
Normális ez?
Neadjisten papírképet is csinálok róla, lassan arra is fizethetek, mert az is hordozza az adatot? vagy feltételezik, hogy más szellemi termékét nyomtatom rá és ezért fizetek???
Mondom én, USA már a múlté. Magyarország a lehetőségek hazája. Itt mindent lehet! :(
Normális ez?
Neadjisten papírképet is csinálok róla, lassan arra is fizethetek, mert az is hordozza az adatot? vagy feltételezik, hogy más szellemi termékét nyomtatom rá és ezért fizetek???
Mondom én, USA már a múlté. Magyarország a lehetőségek hazája. Itt mindent lehet! :(
Sunmachine 2009.01.13. 12:06:20
Fecsa, Ön fizet, mert a nyomtató árában is van a sarcból.
Macs, én nem azt mondom, hogy nem lehet, de arányában szvsz. sokkal kisebb ennek az esélye 2009ben mint a digit adathordozóra.
Macs, én nem azt mondom, hogy nem lehet, de arányában szvsz. sokkal kisebb ennek az esélye 2009ben mint a digit adathordozóra.
2009.01.16. 20:33:29
Én ezt a matrica dolgot totálisan leszarom, bár undorodom tőle. Kéthetente kifáradok a Pecsa piacra és veszek 25 jó minőségű üres dvd-t 1300 forintokért. Nem töltök netről, tékás és kőccsibe kért filmeket másolok rájuk meg fotókat. Súrolom a home-jogokat, de ha nem, azt is leszarom. Az artisjus meg az asva bekaphatja, mert ha nem lennének ilyen kapzsik, akkor nem venné boldog-boldogtalan a szlovák import lemezeket, memkártyákat, és akkor esetleg több pénz folyna be. Amit aztán szétmutyizhatnának a haverokkal. Merthogy én még egy feltörekvő magyar zenekarról sem hallottam, aki részesült volna ebből a sarcból. És a külföldi előadókkal se jöjjenek nekem, kiváncsi vagyok, hány forintot kapott magyarhonból eddig teszem azt Marylin Manson, a Garbage vagy a Guns. Pedig fogyogatnak a lemezeik itthon. A zsé az ismert zsebekbe vándorol. Féltik is rendesen. Ebből a pénzből az kap, aki benne van a buliban, nem is keveset, de ez is kevés, ezért ki kell nevezni kalóznak, tolvajnak negyed Magyarországot, hátha beveszik a hülyék, hogy itt igazságos elosztás folyik. Meg lehet nézni, hogy a filmforgalmazás hogy mászik ki ebből, a kapható filmek bő háromnegyede egy ezres alatt van. És viszik mint a cukrot. A legál/illegál filmek 30%/70% adata nettó kamu. Majd ha Presser úr lemeze egy ezres lesz, azt is vinni fogják. Mi kéne ehhez? Vagy inkább mi nem? Kapzsi kiadó, mutyizós sarc, tizenhat jogvédő gittegylet, állami szemhunyás a nyilvánvaló lehúzás felett.