Kispados MÁV Biztosító

2008.04.10. 14:09

Érdekes dolog a kötelező felelősségbiztosítás piaca. A helyzet ahhoz hasonlítható, mintha mindenkinek kötelező lenne kozmetikushoz és fodrászhoz járni, de azt nem maga választaná meg, hanem neki választanák ki mások. Ráadásul a mi fodrászunkat más fizetné, mi pedig a másokét. Ekkor értelemszerűen nem számítana az, hogy a másik milyen minőséget kap, a lényeg az, hogy én magam jó kerüljek ki az üzletből, azaz minél kevesebb befektetéssel. Ilyen valahol ez a biztosítási piac is. Amennyiben valakinek kárt okozunk, azt a biztosításunk fedezi a vétlen félnek, de mi választjuk meg, hogy ki legyen az, aki fizet. A fizetendő összeget pedig maga a biztosító határozza meg különböző irányelvek alapján, ami lehet a lakóhely, életkor, jogosítvány kora, stb., ki tudja hány száz féle feltétel érvényesül. A probléma ott kezdődik, hogy a biztosítók közel sem nyújtanak azonos szolgáltatást, tehát nem mindegy ki okozott nekünk kárt. Mert míg az egyik biztosítónak majdnem minden szervizzel van olyan kapcsolata, hogy bevisszük az autót és elhozzuk javítva (kis túlzással…), addig más biztosítókkal nem kötnek ilyen szerződést a javítók, hanem hosszas pénzügyi huzavonáknak lehetünk részesei. A Homár és az internet hemzseg a MÁV-os történetektől, ahol az ügyfél komolyabban meg lett hurcolva, mint egy átlagos bűnöző. A MÁV Biztosító tehát igencsak problémás volt, és nem csak itt, hanem máshol is.

A PSZÁF határozata alapján azonban a MÁV nem köthet újabb szerződéseket, amíg nem rendezi a pénzügyi helyzetét, ami miatt veszélybe kerültek az amúgy sem zökkenőmentes kárkifizetések. Belső információk szerint több dolog is áll az ügy hátterében, többek között biztosítókkal folytatott harcokról is beszélnek. A pénzügyi hiány egyik oka ugyanis a biztosítók közötti elszámolási vita, mert a MÁV szerint az ő általa okozott károk javítását a piaci ár felett végzik el. Ezzel azért lehetne vitatkozni, és még komoly kárszakértők is nehéz helyzetben vannak. Az anyag és munkadíjak ma már olyan magasak, hogy pillanatok alatt lehet milliós kárt okozni úgy egy autóban, hogy az közben mozgásképes marad. A vitákat okozó esetek egyik oka lehet, hogy nem mindenki szándékozik kivárni használhatatlan autójával a MÁV lassú, hónapokig tartó ügyintézési folyamatát, hanem a saját CASCO biztosítása alapján megjavíttatja, majd hagyja, hogy a két biztosító lerendezze egymás között az ügyet. Az ebből elmaradt kifizetések most csapódnak le a biztosítónál. A CASCO önrész így is benne van a dologban a lezárásig. Nekem egy biztosítás nélküli, forgalmi nélküli, részeg, a helyszínről elhajtó…személlyel szemben pontosan egy évig tartott az eset, mire visszakaptam az önrészt, igaz ott maga a MABISZ jár el a károkozóval szemben. Magyarországon van 150-200 ezer autós, akivel nem szeretnénk balesetet szenvedni, mert problémás lehet az ügyintézés, ezek után még jobban.

Persze az igazi ok nem a problémás fizetés, hanem az, hogy létrejönnek-e a kifizetések egyáltalán. A biztosító ugyanis a PSZÁF szerint oda kerülhet, hogy egyes kifizetéseket egyáltalán nem tud teljesíteni. Ezt pedig nem lehet hagyni. A probléma nem is az alacsony díjakkal van, ezt reméljük nem kívánja egyetlen biztosító sem elhitetni, hiszen nyereséges a KGFB üzletág mindegyiküknél, hanem a nem megfelelő pénzügyi ütemezéssel, és a rosszul kialakított konstrukciókkal. A MÁV tárt karokkal és olcsóbb díjakkal várta a problémásabb ügyfeleket is, és a kárkifizetések elhúzódása most gyűrűzött be. Az eset azonban megmutatja, hogy jelentősen újra kellene gondolni a felelősségbiztosítás törvényeit és rendszerét, és szigorúbb feltételekhez kötni a biztosítók indítását, nem utolsó sorban pedig szigorúbb szabályozást adni egy fontos dologban. A biztosítók jó volna, ha közelítőleg azonos feltételrendszert kapnának abban a tekintetben, hogy pontosan milyen metódus és időtartam az, amivel az okozott kárt megtérítik, illetve mindezt elégséges ügyfélszolgálati szinttel kelljen nekik megvalósítani. Akkor talán nem lesz olyan eset, hogy a PSZAF-nek egy működő intézményt kell többszöri dorgálás után megfegyelmeznie.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr75419787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Destroy 2008.04.10. 14:38:14

Még akkor is egy rakás szívás, ha minden úgy megy, ahogy a nagy könyben le van írva. Nekem személy szerint egy-egy balestem 2-3 nap ügyintézés, néhány ezer forint telefon, stb. Azt is be kellene építeni, hogy 10-20 ezret úgy kapásból fizessen ki a biztosó ilyesmire.
Autó értékcsökkenésről nem is beszéltem.

Roltii 2008.04.10. 14:49:58

az írás azt súgja, hogy a többi biztosítónál a kifizetések rendben történnek. Tudtommal ez nem igaz, azoknál is nagyon elhúzódnak a kifizetések.

Egyébként az tény, hogy nagyon sz@r a rendszer, hisz nem vonható senki se felelőségre, hogy a legolcsóbbat választja, hiszen az ő szempontjából a szolgáltatás minősége nem számít.
Ami fura, hogy a legutóbbi MÁV csekk mellé nem számla vagy díjbekérő jött, hanem csak pár sor szöveg...számla nélkül nem értem mit akarnak, viszont kénytelen vagyok befizetni, ha a rendőr megállít...érdekes...

Bit Rot 2008.04.10. 14:50:24

Az "olcsó" MÁV kötelező biztosítás nekem kb. 65 ezer Forint évente (autó értéke jelenleg 500e-900e között, nem BMW.)

A többi biztosító ennél jelentősen drágább!

(Pedig a MÁV-hoz azért mentem, mert hiába csak a második legolcsóbb, a KÖBE-hez mégsem akartam.)

Peter 2008.04.10. 14:51:23

Azt sem ártana kikötni, hogy ne csak 1-2 ügyfélszolgálata legyen egy biztosítónak, és az is Budapesten, hanem mondjuk elérhető távolságban. Ja, és vegyék fel a telefont.

Tomi 2008.04.10. 14:52:12

A kotelezo biztositas meg egy relative egyszeru szituacio. Kepzeld el, hogy ugyanezzel a szabalyozoi hatterrel az egeszsegugyi biztositokat hogyan tudnak kordaban tartani? Megmondjam?

Amig az mszp-szdsz marakodott a koncon (piac felosztasan, parducpottyos, mi?), elfelejtettek kialakitani pl. a szabalyozoi rendszert. Ez meg Nemetorszagban vagy Hollandiaban is problemas, pedig ott nem is ennyire korruptak, komoly szakmai munkat igenyelne, de nalunk a reformdiktatura le se szarja. Igy egyszeruen nem lehet!

movhu 2008.04.10. 14:55:05

5 kommeten belül előkerült a politika, rekordott döntöttél, 10 is el szokott telni...
Roltii 2008.04.10. 14:49:58
Nem ott sincsenek rendben, de sok esetben ott a lehetőség, amivel élni szoktam, ha ilyen sajnálatos esemény történik. Beviszem az autót a márkaszervízbe, ők megjavítják, és elhozom. Pénz nem mozog, ők játszák le egymás közt.
John42 2008.04.10. 14:50:24
A te szempontodból igazad van...erről beszélek.

asdf 2008.04.10. 15:06:29

A dolog megoldása egyébként hihetetlenül egyszerü,
hisz csak annyit kell mondani, hogy mindenkinek a saját biztositója fizet ha a másik fél a felelős a balesetért.
Innentől kezdve mindenki "magának" köt biztositást és ha kib@szol valakivel akkor tulképpen magaddal tolsz ki.

A másik ami meg igen érdekes hogy pl egy 10 éves autóra a kötelező biztositás kb. az évi 40 ezert-160 ezer forintig terjed...
ez hogy a p.csába? Mert akkor vagy az olcsó túl olcsó és piaci ár alatt dolgozik, vagy a drága k.rva drága és nyerészkedik vagy mindkettő.
Kellene egy központi meghatározás, hogy pl van egy alapdij ami minden biztositónál ugyanannyinak kell lenni (+- 10%), és ezen felül lehet még venni egyéb extra csomagokat felárért.

Gaboras 2008.04.10. 15:11:59

Arra is érdemes lenne figyelni hogy a MÁV nem biztositó hanem biztositási egyesület. Ez azt jelenti, hogy amit te fizetsz az nem biztositás hanem egyesületi tagdij, tehát itt nincs állami garancia miegymás. A biztositóknál ugye van a biztositók egyesülete vagymi, és egy alap ami kárpótol ha csődbe megy a biztositód. Itt semmi, olyan mint a gittegylet a pál utcai fiúkból, és ez a vicces inkább röhejes ebben az országban, hogy ez lehetséges jogilag. Engem biztosithatna valami fociklub is, mint kft ha lenne ilyen profilja. Aztán hajtsák be rajtuk a kárt amit okoztam. Rossz ez az egész ahogy van.

gykarpat 2008.04.10. 15:12:31

Azon kellen elgondolkodni, hogy egy sima lokharitofenyezesert miert szamlaz ki a szerviz (amelyik kapcsolatban van biztositoval) 2-300 ezer Ft-ot egy 1 millios kocsi eseteben? Es ezt zokszo nelkul kifizeti a biztosito. Hat ezert nem fizet a MAV szerintem, mert ezek az osszegek pofatlanul nagyok.

asdf 2008.04.10. 15:18:54

gykarpat:
ezen ne lepőjd meg, nem tudom jártál-e már márkaszervizben.
ott azt szokták csinálni hogy beviszed pl a kocsit kerékcserére, beállsz vele a megfelelő helyre majd várod hogy megcsinálják.
Ezután leülsz a váróban és nézed a kocsidat 1-2 órán keresztül (jó esetben), majd beviszik kicserélik 15 perc múlva visszakapod a kocsit.
A lapon pedig rajta lesz hogy 3 óra munkadij+alkatrész...

Silvio 2008.04.10. 15:24:40

Ok értem én, hogy nincs állami garancia, de akkor miért működhet? Miért fogadják el mint biztosító. Ha egyesület, akkor szervezzen kirándulásokat és kész.

A tököm ketté áll, hogy egy kedves autós társ összetörte az "autómat" és mivel anyagilag nem tudott mást megfizetni ezekhez ment. Azóta nem kevés pénzem áll a dologban ás elég sz@rok a kilátások, hogy visszakapom.

Egyet megtanultam: első kérdés melyik biztosítónál van és ha MÁV még jól meg is verem. Na jó verni nem, de akkor mondjátok mit lehet tenni... (politika mentes válasz érdekel). Én sem lopom a pénzt és hát szükségem is lenne rá....

der Alte 2008.04.10. 15:26:10

A Biztosítóknak a díjbevétel biz. %-át félre kell tenniük, tartalékalapot kell képezniük. A bankokhoz hasonló szigorú szabályok szerint. Az egyesületeknek nem, mivel ott tagdíj van. Ergo, az egyesület ennyivel olcsóbb tud lenni. Másik oldalról, ha a tagdíj nem fedezi a kárkifizetést, akkor a tagoknak - elméletileg - magasabb befizetést kellene teljesíteni. Vagyis mondjuk fél év és jó pár kárkifizetés után akár többszörösére és emelkedhetne az addig olcsó egyesületi KGFB.

A dolog egyébként nagyon hasonló a bank vs szövetkezet játszmával, amit korábban már lejátszottunk kis országunkban. A bankbetétre van biztosítás, tőkemegfelelés, garanciális szabályok stb. A szövetkezetekre nincs, tehát amikor ők ígértek magas kamatot, akkor vagy bejött nekik (ritkábban), vagy bedőltek (gyakrabban) és úszott a tagok pénze.

Destroy 2008.04.10. 15:27:43

Azzal én is egyet értek, hogy jó lehúzós minden márkaszervíz, de ne felejtsétek el, hogy ott számla van róla, garancia, a munkabérnek megfizetik a járulékait...mondjuk ettől még jó volna, ha tízezres óradíj mellett nem szívatnánmak azzal, hogy a cigiszüntetet is én fizetem.
Amúgy meg nem számít, hogy cigiznek mellette, mert a gépben benne van, hogy kerékcsere=2 óra. Ettől kezdve a munkás cserélhet neked 10 másodperc alatt, akkor is 2 órát fognak számlázni.

movhu 2008.04.10. 15:30:34

Kedvenc márkaszervizes történetem:
Leharcolt céges autó, bevittem egy kis olajcserére, mondtam és átnézésre. Külön kikötöttem, hogy 50.000 forintig, mert ezt dumáltam le a főnökkel. A végén vigyorogva jöttek, hogy 68.000 ezer lett. A cég kifizette szó se róla, csak nekem kellett magyarázkodni, hogy ennyire hülye vagyok, hogy ennyivel engedtem túlszaladni.

der Alte 2008.04.10. 15:33:07

Silvio,

amit tenni lehet, hogy megcsináltatod a kárt a CASCO-d terhére és rábízod a casco-s biztosítódra, hogy rendezze le az ügyet, hajtsa be a követelés a károkozó kötelező biztosítóján. Te nem sokat érsz a MÁV ellen, ezzel szemben egy másik dörzsölt biztosító könnyebben megszorítja a töküket. Egyébként éppen ezen bukik most a MÁV. Ja, és persze ne felejtsd el elismertetni a kárt a helyszínen a károkozóval, v. rendőrt hívni.

Egyébként a MÁV-ot senki sem akadályozta, hogy ő is szerződjön a szervízekkel. Ha pedig neki magasabb árat mondanak, akkor
1. Nyomja fel versenytársakat kertellezésért, vagy
2. Szállítson ő is volument a szervízeknek, vagy
3. Emelje úgy a díjait, hogy fedezzék a kárt.

Key 2008.04.10. 15:36:23

der Alte: Kárelismerés kevés. Azt felülbírálja a MÁV.(Tapsztalat)
Mindenképp zsarut kell hívni!

Bit Rot 2008.04.10. 15:46:30

Destroy:
"Azzal én is egyet értek, hogy jó lehúzós minden márkaszervíz, de ne felejtsétek el, hogy ott számla van róla, garancia, a munkabérnek megfizetik a járulékait."

Azért olvastunk a Homáron már egyet-s-mást! Pl. márkaszerviz fékcsere úgy, hogy valami félig kopottra cserélték ki. Stb. stb.

Garancia? hehehe. Itthon?

A korábbi postomat csak pontosítani tudom:
13 éves autó (nem luxusautó, mai értéke kb. 600 eFt), A00 bonus-malus fokozat, MÁV-nál kb. 65 ezer Ft/év. Máshol kb. 90-130 ezer Ft/év.

TE melyiket választanád?

der Alte 2008.04.10. 15:55:48

"MÁV-nál kb. 65 ezer Ft/év. Máshol kb. 90-130 ezer Ft/év."

Pont ezért van most bajban a MÁV. Egyesületként most kellene küldenie egy levelet a tagoknak, hogy bocsi, de amit eddig fizettetek nem volt elég, ezért köv. hónaptól ugrik a díj a duplájára, mondjuk 130e Ft-ra. Mivel jó eséllyel ezt alig vki fizetné (ha egyáltalán), az egyesület szükségképp bedől, ugyanis további kárigényeket nem fog tudni kifizetni. Ezért ragaszkodik ahhoz a PSZÁF, hogy több gfb-t ne kössön és készítse elő az állományt átadásra egy másik biztosítónak.

Ez az "olcsóság" ára. Persze amíg az ember látszólag más által igénybe vett szolgáltatást fizet, addig semmi sem elég olcsó! :-))

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.04.10. 15:56:19

egyébként nem az összes biztosítónál nyereséges a kgfb üzletág, sőt. nem véletlen, hogy minden évben van olyan "rendes" biztosító, aki leviszi a tarifáit, abban reménykedve, hogy az így megszerzett ügyféllel más szerződést is tud kötni és az behozza a veszteséget, aztán 2 év múlva rájön, hogy ez nem sikerült és visszaemel. példák: groupama, union, uniqa, csak az utóbbi 4 évből.
márkaszervizek pofátlanok, de ne felejtsük ki a még mindig rengeteg csalót, a megkenhető kárszakértőket és a gazdasági totálkárra értékelt roncsautókat potom pénzért megvásárló roncskereskedőket sem

Önjáró Talajgyalu 2008.04.10. 15:59:29

Mivel az osszes tobbi biztosito 1 evre elkeri az autom piaci ertekenek 75%-at, ezert MAV. (Tudod, oreg, lassu, de ki van fizetve!) Majdha lesznek realis biztositasi arak, kotok mashol. Szori. Ja de nem is. Jovore jangtajmer lesz a vas, akkor majd mas. Igy megy ez.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.04.10. 16:00:32

a legjobb rendszer egyébként a benzinbe épített kötelező volt, mivel itt szolgáltatást nyújtani elég nehéz. megoldás a már említett "saját biztosító fizeti a kárt, majd lerendezi az okozóval" lehetne (az allianz ha jól sejtem vmi ilyesmit próbál, de nem ismerem pontosan a rendszert).

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.04.10. 16:03:40

a mostani rendszer azért is tragédia, mert nem lehet alkalmazkodni, egyszer meghatározzák az árat, utána 1 hónapig lehet kötni és vége. ha valamelyik biztosító alálőtt, szív. ha fölélőtt, szív, mert nem jön az ügyfél, aki van, azon nagy a profit, tehát év közben lenne tere csökkenteni. kifelejtettem a benzines részből, hogy ott ráadásul kockázatarányos is volt, mert aki többet ment, többet fizetett, most meg ha havonta egyszer gurulsz ki a garázsból, ugyanannyit fizetsz, mint ha naponta megteszed a battonya-nemesmedves távot (azonos lakhellyel, autóval, korcsoporttal persze)

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.04.10. 16:05:16

még annyit, aztán befejeztem a spamet, hogy ráadásul most a drágább, nagyobb köbcentis autótulaj többet fizet, holott az okozott kárhoz és annak valószínűségéhez az autótípusnak kevés köze van, mivel előre nehéz megmondani, hogy MIT fogsz összetörni

der Alte 2008.04.10. 16:17:24

Szerintem is a kgfb kiált azért, hogy pontosan szabályozzák államilag a harmadik félnek nyújtandó szolgáltatás körét. Komoly határidők kellenének az ügyintézésre, megfelelő kapacitású ügyfélszolgálat, pontos leírás arról, mikor és milyen feltételek mellett lehet elutasítani a kárigényt, milyen dokumentumokat kell beadni stb.

A benzinbe épített gfb alapvetően 1 biztosítót feltételez. Állambácsi szedi be, adja oda a szintén állami biztosítónak. A díjak államilag kerülnek meghatározásra, stb. Nem hiszem, hogy ez jobb volna. Szerintem úgy kellene versenyt teremteni, hogy közben minden lehetséges kiskaput bezárjunk az elől, hogy a biztosítók visszavegyenek a szolgáltatási színvonalból és/vagy adminisztratívan akadályozzák az ügyintézést.

redcard · http://redcard.tumblr.com/ 2008.04.10. 16:28:59

der Alte, igaz, hogy 1, meg állami, hatékonytalanság és korrupciós melegágy. Viszont amit írsz nem egyszerű, hogyan lehet bezárni a kiskapukat úgy, hogy a most is magas díjak nem emelkednek? Mert ha feljebb mennek, még többen lesznek bizti nélkül. Mondjuk ha biztosító lennék elgondolkoznék az éves futás alapú differenciáláson, ez 1-2 helyen működik nyugaton, de attól félek mo-on ettől kezdve papíron mindenki nagyon keveset autózna. Az egész probléma ott kezdődik, hogy mindenki szükséges rosszként tekint erre és azt az oldalt nem látja, hogy baj lenne, ha az okozott kárt tényleg neki kellene kifizetnie adott esetben

gyanta 2008.04.10. 16:37:45

most vettem meg életem első autóját és még a PSZÁF bezárás előtti napokban kötöttem szerződést a MÁV biztivel. Nekem sem azért esett rájuk a választásom, mert szimpatikus gyerekek, hanem azért mert olcsóak.
Bunkó magyar mentalitás, elismerem, de egy egy millás használt autóval tényleg zúzós lenne az éves 100.000 Ft feletti biztosítás.
Nem tudom mi lenne a jó megoldás, ami most van az tényleg nem jó.
Számomra egyáltalán nem tiszták a játékszabályok, bonyolult bürokratizmus az egész. Miért nem lehet ezt egyszerűbben?
Nyilván mert mindenki jól akar járni és a pénz előbbre való, mint a becsület.

xt (törölt) 2008.04.10. 16:55:41

MÁV-nál a biztosítási díj ugyanúgy biztosítási díj, mint máshol. Külön van év elején egy 2000 forintos csekk, ami a tagsági díj az egyesületbe. Tavaly megszűnt az a lehetőség, hogy a biztosító egyesületek év közben pótdíj fizetést írjanak elő az egyesületi tagoknak.

Nekem is MÁV kötelezőm van, 3 éves japán autóra 30 év alatti tulajdonosak B4-ben évi 50 ezer. Allianznál 180 ezer. Évi 10 ezret esetleg fizetnék pluszba a vétlen fél biztonságáért, de 130-at nem. Emellett törvényesen, és tisztességesen járok el. Ha valakinek ez nem tetszik, zárassa be a MÁV-ot, vagy kényszerítse rá a többi biztosítót, hogy csak a valós költségeiknek megfelelő díjat szabjon. Nem veszem magukra a problémáikat. Igaz, hogy kárt sem okozok soha.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.04.10. 17:05:59

Óriási tévedés, amit Gaboras írt (2008.04.10. 15:11:59). Ugyanúgy biztosítási díjat fizetünk mi a MÁV-nál, mint más biztosítók ügyfelei. A tagdíj teljesen független ettől, jelenleg 2400 Ft/év. Valóban be kell fizetni ezt is, de így is sok embernek a legolcsóbb, esetleg a KÖBE versenyezhet vele. A pótbefizetésre kötelezés lehetőségét tudtommal már megtiltotta a törvény.
Az meg, hogy a MÁV ne tudna fizetni... könyörgök, a többi talán nem húzza hónapokig? Tudjuk a múltkori emlékezetes affér óta, hogy rohadt egy g*ci a Kiss Bálint, felőlem föl is kenődhetne a rokkantkártyás luxusautójával az első fára, aztán azt üsse, ne az operatőrt, de ettől még a biztosítója semmivel se rosszabb a többinél, és simán el tudok hinni mindent, amit mond azokról. Tudjuk, hogy a biztosítóknál simlisebb, hazugabb banda nem nagyon van az országban. Tökéletesen hihető az, hogy (akár a hatóságot kilóra megvéve) lejárató kampányt folytatnak, meg az is, hogy kartelleznek. És bármi más is...

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.04.10. 17:06:38

Na, xt legyorsult, amíg fogalmaztam :-)

gab78 2008.04.10. 17:30:00

xt! Esetleg nem csak a legolcsóbb és a legdrágább biztositót kéne megnézned, közte is van (Pl. szerintem neked AEGON 80-90e körül lenne). Tudom ez még mindig sokkal drágább, mint a MÁV, de ha 3 éves autóra tellik, akkor talán a biztositásra is juthatna.

Egyébként meg tényleg az egész rendszeren kéne változtatni, hogy mindenki csak magával b..hasson ki.

speci78 · http://speci78 2008.04.10. 17:46:43


Hát ez egy összetett dolog.

A korábbi piacformáló tényezőket nem érdemes visszasírni, mert az sem volt igazából igazságos, másrészt nem is megfelelő a versenyhivatalnak, így az UNIÓ-nak sem. A benzinbe be lehetne építnei, de akkor azért rinyálna mindenki, hogy miért 5-600 Ft egy liter - és az elszámolása is korrupciós lehetőség lenne. A piac érdeke a teljes díjliberalizáció, nem lesz olyan, hogy sávos legyen, +/- 10%-kal. (Különben is , ha ilyen lenne elméletileg, akkor is az ismert szórások kapcsán nem az olcsóbb tartományt határoznák meg...)
A MÁV átlépett egy küszöböt. Ezt sok szakember jelezte már korábbaN, hogy megfelelő tartalékolás nélkül előbb-utóbb bedőlnek. Sajna ez van, túl olcsók lettek, ráadásul szolgáltatni sem tudnak. Pofátlan, hogy arra hivatkoznak, hogy a központi ÜFSzolg. Iroda jól elérhető.... Persze , miért is vannak ott biztonsági emberek? Vidéki károsulttal mi lesz?....... Ezek a szempontokat elhallgatja a MÁV.
Igen a márkaszervizek is sokmindent megtesznek, de engedtessék már meg, ha valaki kemény munkával megvesz egy normális új v. újszerű gk-t, akkor ha azt vki összetöri, kultúráltan és szakszerűen lehessen megjavítani (garanciális feltételek is kötik az üzembentartót/tulajdonost!). Igen az óradíj drága, de persze messze van még a nyugatitól.... (tudom az átlagkerset is), de a vállalkozásoknak is vmiből meg kell élniük, ennyi járulék mellett is....
Akinek meg régi autója van, és MÁV-ot választott, vhol megértem őket, de nem kívánom, h kárt okozzanak, se szenvedjenek, hasonlóan "színvonalas" biztosítótól (jó, ez utópia), mert akkor ők sem járnak jobban.
Sajnos, mint sok más, a biztosítási kultúra is gyermekcipőben jár Mo-on. Igen, tudom, h az átlagfizetésből éppen elég megélni, de azért a fogyasztók szemlélete is meg kellene, h változzon.
(Majd ugyanez lesz, de sokkal fájdalmasabban a nyugdíjakkal, aki félretesz, annak lesz, aki nem, annak nem sok marad ebben az öregedő társadalomban.... - 3-5 év és ez már konkrétum lehet.)

Úgyhogy sajna MÁV-osok, ha belémjöttök, kénytelen leszek rendőrt hívni, h pénzemnél legyek legalább vmikor, és akkor a büntivel együtt már nem lesz olyan kedvező az a biztosítás..... Bocs de akkor már én is csak a saját érdekeimet fogom nézni. (Pedig tisztességesen fizetem a gfb-t és még cascom is van, de nem vagyok hajlandó egy fillért sem kivonni a háztartásból más hülyesége miatt.)

speci78 · http://speci78 2008.04.10. 17:58:27


Kedves XT!

Sajnos ez a szemnlélet jellemző az egész társadalomra, ezért is tartunk itt.
Nem tudhatod előre, hogy okozol-e vkinek kárt vagy sem.....
Ezt így előre leírni több, mint felelőtlenség.

A piaci lehetőségek persze adottak, azt látni kell, hogy az elmúlt három évben a novemberben átkötött szerződéseknél 3 év alatt átlag 40-ről, 30 eFt-ra csökkent az átlagos díj - ez ilyen inflációs környezetben nagyon tovább menni nem fog. Ebbe bukott bele a MÁV - egyébként masának is fájni fog, csak az a Társaság megfinanszírozza más biztosítási módozatokból. Persze, volt egy lehetőség, és sokan kihasználták- ami normális, mindaddig, amíg nem történik baj.
Ha Bp-en élsz elég nagy az esélye, hogy MÁV-ossal találkozz... Itt a legmagasabb a balesetek száma, és a pestiekre lett talán legolcsóbb a MÁV.

oTTo$$ 2008.04.10. 18:11:33

baromsag!! mindegyik biztosito lehuz!!
nekem az allianz se fizetett 1 evig!! pedig az okoz elimerte a kart!

UFF

Gyurma73 2008.04.12. 15:23:00

speci784
ha elismerem a hibát akkor a rendőr megkérdezi hogy minden rendben és továbbmegy.A rendőri intézkedés még tovább lassítja az ügyet.
süti beállítások módosítása