Művelcségi vetélködő

2008.01.29. 09:08

Megvolt. Átléptük a határt. Újra beindult a Legyen ön is milliomos, az RTLKLUB műveltségi vetélkedője. Annak idején többek között nézettség csökkenési is az indokok között volt, amikor a műsor pihentetését választotta a csatorna. Most némi ráncfelvarráson esett keresztül az alapkoncepció, ami sajnos kicsit kitolta a műsort abból a kategóriából, ahová addig tartozott. Surfin már írt róla, hogy Vágó előre szólt a változásokkal kapcsolatban. Igenis az alapműveltség része lett – szerinte – a Barátok közt és egyéb bulvárszemélyiségek élete. Érdekes ugyanakkor, hogy a Jóban rosszban nem az alapműveltség része…

A műsorban Vágó ennek ellenére hozta a szokásos színvonalat, könnyedén átsegítette játékosát az első kérdésen, amikor az már azon elbukott volna, hogy milyen ruhadarabot kapott a nagymamától Piroska. A végén azonban bemutatta Vágó, hogy tud ő kegyetlen is lenni, mert játékosa már majdnem elsírta magát az izgalomtól, hogy helyes-e a válasza, Vágó továbbra is rezzenéstelen arccal forgatta benne a pszichés kést. Egyszóval ez mégis csak a szokásos Vágó féle műsor. Lenne.

Én viszont a második kérdésnél elvéreztem volna, mert az a „Milyen produkció nem jutott a Csillag születik legjobb négy versenyzője közé?” volt. Fogalmam sincs, mert nem néztem. Tényleg ennyire műveletlen lennék ettől? Az RTLKLUB megmutatja, hogy ebben a műsorban csak annak van helye, aki szorgalmas nézője is a csatornának, és jól odafigyelt az egyes csatorna által készített „szuperprodukciókra”. Ami még inkább megdöbbentő, hogy az 500.000-es ugrásnál a „Milyen származású Ricky Martin?” kérdésre kellett válaszolni. Igen, úgy látszik ide jutottunk, ha nem vagy benne a napi bulvárban, akkor véged.

A műsor alapvetően pörgősebb lett, nincs a szokásos időhúzás, annak ellenére, hogy a hölgy a tegnapi részben nem állt a helyzet magaslatán, mert ugyan kapásból tudta, hogy mi volt a Csillag születik című műsorban, de fogós kérdés volt számára a „Melyik ország területén húzódik az aggteleki Baradla-barlang egyik szakassza?”. Ilyen az élet. Más dolgok lettek fontosak. Én most megyek, és szégyenbe burkolódzva eltűnök a világ szeme elől, mert sajnos ma már kevés, hogy jártam a Baradla-barlangnál, és pontosan tudom, hogyan néz ki az államhatár tábla és melyik ország van a túloldalon. Nem nézek eleget kereskedelmi tévét, ezért már nem tartozom a műveltek táborához.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr83315818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.01.29. 11:58:37

Ja, láttam a csajt. Az volt itt a gáz, hogy egyetemista a szentem, és közben egy minimálérettségit sem bírt volna teljesíteni. Vágó ezért átrugdosta az elején, aztán már szerintem elege lett a sötétből, és hagyta a fenébe.
Bár én a végét már nem láttam.
De hogy még a Piroska se...utána vártam meg két- három kérdést és elhúztam mesét olvasni. Nehogy má' az én fiaim is így járjanak eccer.
És ismét elgondolkodtató egyetemistáink alapműveltsége (úgy, mint Csillag...és Barátok...)

movhu 2008.01.29. 12:01:44

Én nem is értettem. Jogi karra jár, ahová talán csak kellett a magyar irodalom, és egy olyan kérdésben is akadozott a drágám.
Nem akartam nagyon bírálni, de ő már csak húzott lefelé az amúgy sem túl magas szinvonalon.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.29. 13:15:53

Nem néztem a műsort, helyett inkább megtudtam, hogy szalámiból is lehet rakétát készíteni :D. (Discovery-Állítólag)

De sajnos (vagy ez is szerencsére?) az iskolázottság és az általános műveltség nem függ össze. Vannak olyanok, akiknek csak 8 általánosuk van, de ettől még teljesen értelmesek, és rengeteg dologról el lehet velük beszélgetni, míg egyetemistából is akad sajnos bőven, aki... fogalmazzunk úgy, hogy többet képzel magáról, mint amennyit megengedhetne.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.01.29. 13:49:10

Igen, szerencsére az iskolázottság csak az iskolás időkben jelent rangot.
Amíg jó egy társaságban kimondani, hogy egyetemista vagyok.
Itt kint már nem sok jelentősége van. Számomra legalábbis. Nagyon kellemes kevéssé iskolázott embereket ismerek. Akik kiváló szakemberek a maguk területén. És ámulattal figyelem a hozzáértésüket.
És jókat dumcsizunk.

movhu 2008.01.29. 14:10:13

Amit tudok, azt sokkal inkább én is a LIFE Universityn szereztem, mint akárhol máshol :)
Ráadásul engem egy kicsit irritál is, amikor egy beszélgetés vagy egy ember bemutatása azzal kezdődik, hogy ő X.Y., itt és itt és itt és itt és itt szerzett diplomát és szakképesítést. Számomra ő attól nem lesz jobb ember, úgy sem az alapján ítélem meg.
Egy időben itt-ott elég sok felvételi beszélgetést kellett végigcsinálnom a munkaadó oldaláról, és az önéletrajz átfutása után nem is beszéltem a végzettségekről, elsősorban a szaktudása érdekelet, és még ennél is jobban, hogy milyen ember. Mert hiába a szaktudás, ha nem tudom konstruktív együttműködésre bírni, és ráadásul a környezetében lévő emberek agyára megy.

Babka 2008.01.29. 21:57:24

Sajnos ezt én is láttam..A hölgyemény magyar -kommunikáció szakos (legalábbbis ezt állította magáról), de olyan alap dolgokról nem tudott, hogy az elképesztő.. (pl.: pandúr, fogalma nem volt szerencsétlennek,milyen foglalkozásról lehet szó..)
És igen valószínűleg azért csökkent a kérdések színvonala, hogy többen nézzék...
Nekem mégis nagyon nehezemre esik elhinni, hogy az átlag néző így több sikerélményre tehet szert....:(

süti beállítások módosítása