Nyáron úgy döntöttem, internet szolgáltatót váltok. Válogattam, nézelődtem, mi lenne a legjobb- elszúrtam vele közel egy hetet. Végül a T- Home mellett döntöttem. Beültem a számítógép elé, és online elkezdtem megírni a megrendelésemet. Kattogtattam jobbra- balra, szépen haladtam, le is adtam a szerződést.
Mit ad isten, másnap látom ám, hogy egy másik szolgáltató (rokona az előbbinek) egy számomra ideálisabb megoldást kínál. Sebaj, gyors telefon, nagy nehezen elérem az ügyfélszolgálatot, és megbeszélem a hölggyel, hogy stornózzák a megrendelésemet, tárgytalan, semmis, nulla. Jó, jó, rendben, de máskor tessék jobban vigyázni!
Kb. egy hét múlva telefonhívást kaptam, miszerint a T- Home munkatársai útban vannak felém az egész berendezéssel a telepítés miatt. Mondom, ide ugyan ne jöjjenek, én lemondtam a szolgáltatást! Ja, semmi baj- válaszolja egy úr, és elegánsan elfelejt. Újabb telefon az ügyfélszolgálatnak nem kevés pénzért (hívását nem tudjuk fogadni, kérem, várjon!), végül kedves és előzékeny nő: Ja, tényleg, ez nem lett telepítve, a szerződést töröljük.
Gondoltam, ezzel már végre letudhatom T- Homeos problémáimat, mikor egy hónap múlva egy levél érkezett tőlük. Eszerint 4700valamennyi forinttal tartozom, legyek szíves befizetni. Néztem nagyokat, miért is tartozom? Aztán gondoltam, várok egy kicsit, nem telefonozok el újabb több száz forintot, majd csak rájönnek, hogy nincs miért fizetnem. Újabb egy hónap telt el, aztán jött az irgumburgum levél: Hamarosan korlátozni fogják (!) az internet szolgáltatásomat a tartozás miatt.
Nahát ezt már mégsem tűrhetem! Mivel az ügyfélszolgálat lassú és drága, hát írtam e- mailt (3 hete). Kértem, hogy nézzenek utána az ügyemnek, mert úgy vélem, a követelésük jogtalan, vagy tévedésen alapul. És hogy mi volt a válasz? Ugyan kérem… Csend és hallgatás. Nyilván a nemlétező szolgáltatásomat rég korlátozták anélkül, hogy feltűnt volna nekik, hogy egy ócska kábel nem sok, annyi sincs a házamban.

Nos, eredetileg akkorra terveztem a történet megírását, mikor az ügy lezárul, vagy valami hírt kapok, de közben kedves blogger társamnál  is találtam egy hasonlóan "jópofa" Telekomos akciót, így a kettőt együtt már nem bírtam magamban tartani. Kíváncsian várom a fejleményeket mindkét esetben, és ezúton szeretném jelezni a szolgáltató(k)nak, hogy „sajnos” nem vagyunk hülyék. Nem felejtjük egykönnyen, ha az ügyintézés vacakolós, nem kielégítő, vagy olykor az akadékoskodást, rosszindulatot látjuk mögötte. Így hát javaslom, ne csak akkor szíveskedjenek előzékenyek, szívélyesek lenni, mikor a potenciális ügyfelet látják bennünk, hanem akkor is, mikor éppen elfelé készülünk tőlük, vagy meggondoltuk magunkat, és mégsem az ő szolgáltatásukat kérjük. Létezik ugyanis olyan, hogy jóhír. Nem csak a tévében leadott reklámok határozzák meg az emberek véleményét, hanem a szájról- szájra terjedő esetek, sőt, talán van olyan is, hogy blogmarketing. Valaki leírja a véleményét, a tapasztalatait az interneten, az emberek pedig megnézik, és mikor választanak, akkor eszükbe jut: Ja, hát én azt olvastam, hogy ez a szolgáltató agyba- főbe szívatja az ügyfeleit! Akkor ezúttal mégsem ők lesznek nálam a tender győztesei.
Talán jó is ez, hogy így működik. Lehet, hogy így előbb- utóbb felmérik a szolgáltatók, hogy a folyamatos, normális ellátás, az átlátható ügyfélszolgálati rendszer, a gyors ügyintézés az, ami az embereket ott tartja valahol. A flegmaságnak, akadékoskodásnak előbb- utóbb híre megy akkor is, ha a szolgáltató (ezúttal a T- akármi) nem fizet érte reklámpénzt
a tv csatornáknak.  

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr34795679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quicksilver 2008.11.30. 09:36:58

Alapos naivitás. A suttogó (ellen)marketing nem működik az igazán nagy cégek ellen, akiknek már csak a társadalom tehetetlensége miatt is mindig lesz elég ügyfelük ahhoz, hogy kedvükre szivassák azokat, mert igazából nem oszt, nem szoroz számukra az a néhány ember, akit emiatt elvesztenek.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.30. 09:38:55

Milyen kár, ha így állnak hozzá. Engem már az is elégtétellel tölt el, ha száz ember értesül az iylen dolgokról. Ők legalább tudják, hogy mi újság.

Okostojás 2008.11.30. 09:40:13

Szép történet, bemutatja milyen _minden_ multi. Azonban az írás alapján te meg az ügyeskedő luzermagyar kaszt tagja lehetsz.

Tibo 2008.11.30. 09:41:49

Sajnos,amit itt leírtál minden szolgáltatóra igaz!Valószinüéeg azért,mert a kötöszködéssel több bevételhez jutnak,mint a korrekt viselkedéssel.

Dr Kangörény 2008.11.30. 09:42:53

Ha-ha-ha, faszé kellett a t akármivel szóbaállni? Lúzer!

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.30. 09:45:08

Okostojás: Ügyeskedő??? Hetente jönnek ki újabb és újabb ajánlatokkal. Már követni sem lehet. Találsz valamit, szerződsz, egy hét múlva már a fejedet verheted a falba, hogy miért nem vártál. Dehát várni sem lehet a végtelenségig..

Grafithuszar 2008.11.30. 09:56:12

Hát igen, sajnos, valóban teljesen fölösleges lázadpzni a t-vom ellen, mert mindig lesz ügyfelük. Én már a post elején tudtam hogy hibát követsz el. Ugyanis Internetet TILOS a T-com-nál venni, mert nemcsak az ügyfélszolgálat szar hanem a szolgáltatás is. Én igazán azon lepődtem meg, hogy ezt nem tudod, mert meg voltam la győződve, hogy már az is aki csak időnként netezik, szembetalákozott 600.000 post-al az index különböző blogjain a T-com sz@r szolgáltatásairól

kyanzes (törölt) 2008.11.30. 09:58:11

Ne haragudj, de nem értem, hogy mi a problémád??? Szolgáltatást megrendelni/lemondani írásban kell. Mi az, hogy "felhívtam" meg "szóltam"? Figyelj, felhívom a kereskedőt, hogy "Kérek egy Bentley Continentált, de rózsaszín legyen, meg 14" felnikkel! Majd beugrok!". Elhajtanak a túrósba. De legalábbis megkérnek, hogy írj alá 16 papírt. Ha küldtél volna egy faxot, most lobogtathatnád, és a világon semmit nem tudnának tenni a T-Online játékosai.

marosy 2008.11.30. 09:59:54

Nem értem, ha egyszer visszamondtad, akkor miért zaklatnak tovább. Nem sikerült törölniük az adatbázisukból?

Okostojás 2008.11.30. 10:02:38

Ugyanúgy mint ahogy bemész a zyx számtech boltba veszel egy videó kártyát amit jövő hétre ígérnek, 2 nap múlva (közben a kereskedő lerendelte neked a kártyát a saját árrésével) kijön a kártya új verziója, és lemegy az ára a kártyának. Te meg bemész pattogni, hogy azóta olcsóbb neked nem kell. (ugyanez mobiltelefonnal, akármivel leírható lenne) Na ez ugyanaz a sztori, csak épp itt a szolgáltató nagy lomha tempója, és a kommunikáció teljes hiánya is benne szerepel. Ha döntött akkor ne variáljon, de ő inkább ügyeskedik, meg telefonálgat ahelyett, hogy írna egy levelet és szarna az egészre.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.30. 10:05:12

kyanzes: Mikor gyorsba felhívod őket, akkor miért nem mondja a nő, hogy vettem, okés, de tessen szíves írásban is elküldeni? Miért mondja, hogy így rendben vagyunk? És nem folyamatosan küldenek számlát. Egyet kaptam, ami gyanítom egyszeri díja valami semminek. Javaslom gus történetét a link alatt. Ott aztán nulla félrekattintás van, az eljárás pedig magáért beszél.

pantlikaskiralylany 2008.11.30. 10:07:50

kyanzes van olyan, hogy szóbeli szerződés, ahogy sokan élnek is vele, pl felhívnak van egy nagyszerű ajánlata, érdekel e? Erre te azt mondod, igen, és már meg is kötötted a szerződést, aztán pislogsz nagyokat...
Nem egy embert vertek már át ezzel a módszerrel, nagyon észnél kell lenni. És ezek alapján lemondani is lehet.

Más:
T-kábeles netem van, korlátos, ami nekem bőven elég, nem szoktam letöltögetni, az utolsó két számlán túlforgalom volt számlázva.
Elsőre 0,1 G erre legyintettem, biztos valami frissítés jött le, a következő hónapban 0,6 G ! túlforgalom volt.
Na akkor kicsit eldurrant az agyam, megnéztem a forgalmat az oldalukon (ami egyébként elég vicces, mert a letöltés 0 a feltöltés pedig 234 mbyte...
Először felhívtam őket, össze vissza kapcsolgattak, mondták küldjek e-mailt a számlázásra, nézzenek utána.
Szépen printsceen-el elküldtem nekik a forgalmi képernyőjüket, és megkérdeztem, akkor ezek alapján vajon hol van a túlforgalom, még ha feltételezem is, hogy béna a programjuk, és a feltöltés valójában a letöltést mutatja...
választ az e-mailre ugyan nem kaptam, de kb egy hét alatt jött a levél postán, miszerint jóváírták a túlforgalmakat, de tájékoztatnak, hogy az oldalukon a forgalom, csak tájékoztató jellegű!

Vajon hány embert vágtak át, aki nem vette a fáradságot (mint ahogy elsőre én sem, nyilván azért kaptak vérszemet), hogy utánanézzen?

A szomszédomnak szintén T-akármis net előfizetése van, neki viszont korlátlan, ennek ellenére neki is számláztak túlfizetést! Amikor felhívta őket, hogy ne vicceljenek már, akkor törölték neki is a túlforgalmat...

szóval észnél kell lenni, és utána kell járni, mert kicsivel kezdik, aztán egyre pofátlanabbak lesznek...

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.30. 10:11:30

Okostojás: Azért nem egészen. Ha a kezemben van valami, nem pattogok, hogy köcce, nem kell, csere vissza. Mikor még nincs realizálva semmi, nincs nálam semmi, nem jött visszaigazolás a beérkezésről, akkor felhívom, hogy bocsi, lehet- e a netes megrendelőt törölni? Azt mondja, nem lehet, akkor oké, hát ez van. De ő azt mondja, semmi gond, töröltem. Tesz az ember egy próbát, mivel munkájuk még nem volt vele... A boltban beteszed a kosárba a cipőt, a pénztárnál eszedbe jut, hogy a másik jobban tetszik. Még nincs a gépbe ütve, kicserélhetem? Ki. Ennyi ez a történet. Nem fog a boltos 5000 Ft- ra büntetni, mert eszedbe jutott, hogy mégsem azt kéred, hisz effektív kára nem származott belőle.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.11.30. 10:12:35

Hát nekem viszont nem volt alternatívám. A korábbi internet-szolgáltatómmal meg voltam elélgedve, egészen addig, amíg már nem tudott tovább szolgáltatni. A házunkban rajtuk kívül a T-Home van még bevezetve (részben ezért nem tudott tovább szolgáltatni), így én is interneten rendeltem meg a szolgáltatást.

Jött egy visszaigazoló mail, majd két hét múlva felhívtak adategyeztetésre. Ez is simán ment, majd újabb két hét múlva újra felhívtak időpont egyeztetésre a szereléshez. Ekkor derült ki, hogy valamikor, valahogy átírták a nevemet. Amit én egyszer megadtam, és amire visszaigazoló mailt küldtek. Miért kellett egyáltalán hozzányúlni?

Ez megoldhatatlan helyzet elé állította a T-Home-ot. Azt mondták, előbb ki kell javítaniuk a hibát, addig nem tudnak szerelni. Soha többet nem hallottam felőlük. Emailben kértem, hogy javítsák ki az adatrögzítési hibájukat, vagy felejtsük el egymást.

Semmi válasz, de pár napon belül megérkezett a szerződés - a rossz névre. Kikukáztam. Újabb pár napon belül megérkezett a válaszemail, hogy sajnálják és törölték a megrendelésemet. Újabb pár nap múlva örömmel tudatták, hogy nincs fizetési kötelezettségem.

Mivel internetezni muszáj és más alternatíva tényleg nincs, másodjára a feleségem nevén próbáltunk megrendelést leadni, személyesen. A Matávpontban lefagyott az ügyintéző gépe, pont akkor, amikor kiderült volna, hogy miért korlátozott a feleségem hitelképessége (sose tartoztunk). Végül kézzel töltötték ki a szerződést.

Teltek-múltak a hetek, se szerződés, se telefon. A második személyes látogatásnál derült ki, hogy a szerződést nem is rögzítették a rendszerükben.

Újabb üvöltözés, aztán lett szerződés is, és alig három hónappal az után, hogy először leadtam a megrendelést, lett internet.

Rohadjanak meg.

kyanzes (törölt) 2008.11.30. 10:17:01

Doris: Mert nekik nem érdekük, hogy szóljanak. Az egyetlen sanszod a lemondásra az lehet, ha egyáltalán nem használtad a szolgáltatást. Értsd: nulla byte forgalmat bonyolítottál a T-Online kapcsolaton keresztül a megrendelés óta. Ez sem garancia a sikerre, de így legalább nincs ráutaló magatartás a részedről. Ezzel tudsz érvelni, de (mivel nem vagyok jogász, nem akarok rossz tanácsot adni) ezt vagy elfogadják vagy nem. A helyedben megpróbálnám írásban jelezni a problémát. Egyébként nem rendeltem mostanában online Internet szolgáltatást. Az oldalon jelezték, hogy küldenek egy szerződést, amit alá kell írni, vagy teljesen online volt a megrendelés ("magára nézve kötelező érvényűnek tekinti" vagy hasonló hangzású jelölődobozt bekattintottál?

pantlikaskiralylany 2008.11.30. 10:20:20

a neten történő megrendelés éppen az ilyen telekommunikációs cégeknél nem működik...
Mi céges telefonelőfizetést rendeltünk meg a neten, előtte persze jobbra balra egyeztettünk, mondták, persze nyugodtan, majd küldik a papírokat, minden rendben lesz, miután 3 hét múlva még néma csend és hullaszag, viszont ugye mi már nyitottuk volna az irodát felhívtam őket és FOGALMUK SEM VOLT, HOGY MIRŐL BESZÉLEK, holott ugye volt netes visszaigazolásom, hogy beérkezett a megrendelés.
Bementem a T-pontba, ahol szintén fogalmuk sem volt semmiről, szintén géplefagyás, majd megint nem történt semmi.
Az ügyfélszolgálaton elfelejtették felrögzíteni a megrendelésünket!
Ez ugye újabb két hét volt, akkor már eléggé ideges voltam, és amikor felhívtam őket, hogyha két napon belül nincs bekötve a telefon, akkor beperelem őket mert jelentős üzleti veszteségeim lesznek.
Érdekes módon azonnal sikerült elintézni, és időben bekötniük... (nem volt választás, bp-n muszáj a t-com-al beköttetni a telefont, ugyebár mint főszolgáltató)

Valaki a sok közül 2008.11.30. 10:26:25

Vagy 3 éve szerződtem velük. Annyira gagyi volt a szolgáltatásuk és az ügyfélkezelésük, hogy 1 év után lemondtam.
Jelenleg egy kis szolgáltatóm van, 3 év alatt a leghosszabb üzemszünet fél nap volt, mailben küldik a számlát és azonnal elérhető az ügyfélszolgálatuk. Hozzáállásukra jellemző, hogy csökkentették a díjamat majd a felére, viszont eltörölték a 10Gb-os letöltési limitet. Ugyanazokat a kedvezményeket a régiek is megkaphatják ami az újaknak jár.

Új igazgatójuk lett és felhívtak telefonon, hogy miért mondtam le. Pontosan elmagyaráztam nekik. (Nehéz őket elérni, a problémákat még tárolni sem tudják, nemhogy reagálni rájuk. Az ingyenes tárhelyet még pénzért sem tudták növelni, a külön vett díjas talán a legdrágább volt akkor a piacon - olyan ügyfélszolgálattal ami nekik van, iszonyú veszélyes megvenni - stb.

Ezek szerint nem sokat változtak. A mai világban, ahol a net már nem csak szórakoást, de megélhetést is jelenthet, a T Home igen rossz választás. Ezek még abból indulnak ki, hogy ide nem kell profi szolgáltatás és ügyfélszolgálat, hiszen nem éri kárt az emereket, ha egy hétig nincs netjük. A kapitalizmusból megtanulták a lehúzás részét, de ez még mindig ugyanaz a szocialista nagyvállalat, mint a Matáv volt.

kyanzes (törölt) 2008.11.30. 10:27:05

Volt egy jópofa esetem - bár nem lehet ráilleszteni erre a történetre - az Axeleróval még régebben. Rendeltem domain név fenntartást a fejektől, meg is lett. Telt-múlt az idő, eltelt vagy egy év, egyszercsak jön egy levél, hogy tartozom valami 60 ropival, legyek szíves a kasszához fáradni. Címszó: webtárhely előfizetés, mittudom én milyen "profi webtárhelyre". Mivel tudtam, hogy ilyet soha nem rendeltem, kidobtam a levelet (nem kellett volna, időt spóroltam volna meg). Eltelt pár hónap, egy vasárnap reggelen pofátlan hang hív telefonon, hogy sürgősen fizessek, mert elviszik a tévémet, ha nem teszem (behajtócég). Kérdem miről van szó? "Axelero webtárhely díja behajtás alatt."
Elhajtottam a francba a pofát.

Eltelt vagy két hét, megint jönnek a telefonok. Na, ez már nem tréfa. Elkezdtem intézni a dolgot. Levél jobbra, levél balra: valami hihetetlenül nehezen, de kaptam egy írásos elismervényt az Axelerótól, hogy "Semmiféle tartozás nem áll fenn feléjük a részemről, a tárhely előfizetés pedig tévesen került kiszámlázásra". Bár a szerződésen nem szerepelt, mégis hetekig tartott kiszedni belőlük az elismervényt, de valaki végül vette a fáradtságot, és segített. Hiába, a szerződésben nem volt ilyen tétel. Na ezt eljuttattam a behajtókhoz, akik hüledeztek, aztán békénhagytak: "ilyet sem láttunk még".

De a lényeg az egészben: "írásban".

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.11.30. 10:33:48

kollégámnak pontosan fél évébe telt a net bekötése a tonylánynál... merthogy az ő utcájuk az ügyfélszolg térképén rajta volt, így felvették a rendelést, de a telepítőcsapat térképén nem.
nem vicc, komolyan. már a környék összes tonylányosával beszélt, cimbora cimborájánál is nyalt, csak legyen már valami...

fél év.... s ebből csak a térképhiba kiderítése 4 hónap volt.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.11.30. 10:36:01

Én négy éve vagyok a T ügyfele, és a kezdeti bénázásukat leszámítva sosem volt bajom velük. Az elején még kicsit görcsöltek, mert kábel és adsl között gondolkodtam: telefon sem kellett meg kábeltévé sem, viszont gyorsan kellett net. Mivel akkor nem volt más szolgáltató itt, elballagtam a T pontba, és érdeklődtem a lehetőségekről. Kaptam egy halom papírt, szerződést félig kitöltve, amit átnyálaztam és 2 nap múlva leadtam. Kábelt választottam, mert azt már másnap behúzták, bekötötték, működött egyből. Egy hét múlva jött két szerelő, hogy behúzza a telefonkábelt. Mondtam, nekem nincs erre szükségem, hiszen már 5 napja kábelen netezek. Ok, balra el. Pár nap múlva jött egy csekk, 4 ezer körül, hogy fizessem be a nem létező adsl vonalamra. Kukába landolt, hiszen szerződést nem írtam alá. Eltelt újabb 2 hét, és megint jött két szerelő, hogy ők a telefonvonalat jöttek bekötni. Ismét mondtam, nincs is megrendelésem, így balra le ők is. Aztán jött a felszólító levél egy, majd kettő: kukába került mind.
Azóta csend, és csak az igénybe vett szolgáltatás után fizetek.
Nem olyan régen váltottam csomagot, telefonon, azonnal élt, és a szerződést az új szolgáltatásról postán küldték, mondván, 3-4 héten belül juttassam vissza valahogy aláírva. Még nem értem rá.
Most akkor nem vagyok sikeres? Én nem telefonáltam, nem csináltam semmit, rájöttek, hogy nincs szerződés köztünk.

akárki 2008.11.30. 10:36:57

Az ügyfélszolgálat hívása ingyenes, náluk is, másnál is, többszáz ft-ot akkor se tudnál eltelefonálni ilyen célra ha akarnál. Innen kezdve vajon mi az ami nem így történt meg? Egy multi kénytelen a meglévő folyamatait ráhúzni az ügyfeleire, ez nem mindig sikerül. Ettől függetlenül még meg is történhetett a dolog és lehet hogy csak egy ügyfélszolgálatos hibája aki trehány volt. Persuze sokkal népszerübb multiba belerúgni.....

tarhogyás hús 2008.11.30. 10:43:44

Ennél már csak az össze többi a szarabb..mármint szolgáltató...ez az igazi szívatás. :(

gus · http://gus.hu 2008.11.30. 11:00:24

akarki: ha mobilrol hivom oket mert a vezetekest mar kikapcsoltak akkor bizony penzbe kerul az is ha jol tudom.

akárki 2008.11.30. 11:13:21

nem jól tudod. A 4 számjegyű, ill. a 80-as körzetű ügyfélszolgálati számok mind ingyenesek.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.11.30. 11:19:03

Valahogy így mondja: hívása telekomos vonalról ingyenes... valami ilyesmi a szöveg. Mobilról nem ingyenes.

Indijoe 2008.11.30. 12:01:38

akárki

A 1412 hívása csak(!) telekomvonalról ingyenes. Ahogy Doris is mondta: "Tájékoztatjuk, hogy hívása a Magyar Telekom vonaláról ingyenes (sic!)" Minek emelnék ki, ha máshonnan is ingyenes lenne?

Egyébként pedig azoknak üzenném, akik szerint az nem normális/nem sikeres/hülye, aki a t-ékkel szerződik, hogy nem mindenhol van ám 30 szolgáltató + nincs olyan cég, amelyikkel ne lett volna már valakinek problémája, így az összes szolgáltatót ki lehetne lőni. Csak a T-ársaság egy kicsit nagyobb, mint a többi, így természetesen a probléma is több. Ez persze nem mentség!

xido 2008.11.30. 12:02:18

legalább 7 éve voltam a t-online ügyfele,bajom sose volt velük,csupán annyi,hogy automatikusan nem kötelezőek az előfizetési díjat csökkenteni a régi ügyfeleknek,így a leghűségesebbek van,hogy a dupláját is fizethetik az új belépőkhöz képest...a másik sajnos,hogy a kiépítéstől függ a csomag maximális sebessége,nekem 32% veszteséggel üzemelt...viszont a lemondása gond nélkül ment,kicsit kérdezősködtek és ajánlgattak mást,de végül csak 1 lemondási fax kellett,majd telefonáltak,hogy egyszercsak nem lesz netem,kollégák se jönnek már ki a modemért,csak ennyi...szóval a lemondás most gyorsabb és rugalmasabb,mint a bekötés:)

gus · http://gus.hu 2008.11.30. 12:06:11

xido: szerencses vagy. az en esetemben jo lenne legalabb valaszt kapni arra, hogy nalam miert kotottek ki elobb mint ahogy a lemondasi papiron szerepel. :-)

Paradicson 2008.11.30. 12:09:33

HöhŐ! Az én kálváriám már 2007. márciusa óta tart. Én marha majdnem előfizettem a tévés szolgáltatásukra, amiről aztán pár hónapos érdeklődés után kiderült, hogy nem tudják telepíteni, majd szép szorgalmasan elkezdték fizettetni a nem létező szolgáltatásra a díjakat. Többszöri felszólítás után, végre az egy éve tartó plusz számlázást befejezték, de arra még mindig nem kaptam levelet, hogy hogyan akarják kifizetni a pluszban JOGTALANUL kiszámlázott díjakat, ÉS A KAMATUKAT - amit ők saját maguk azonnal felszámolnak bárkinek, ha késedelmesen fizetik be a havi díjukat!!!! Erre 2008. augusztus 17-én kértem írásban őket, azóta nem kaptam rá választ.

Karcsi 2008.11.30. 12:10:44

Kitartás! Az Axelero-tól, majd a későbbiekben a T-Online-tól is több, mint egy évembe telt, hogy megszabaduljak. Az Invitel-től úgyszintén. Úgy látszik ebben az iparágban mindenki hülye.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.11.30. 12:23:23

A belinkelt történet zanzásítva annyi volt, hogy miután a tévé- és telefonelőfizetés költözés miatt okafogyottá vált, megpróbálta a párom lemondani. Szokásos 30 perces várakozás a telefonos ügyfélszolgálaton, mivel HBO dekóder volt, azt vissza kell vinni, anélkül nem lehet. Igen, bárhol visszaveszik. A Westend T-Pontban közölték, hogy nem, ezt nem veszik ott vissza (csak ott nem), de megszüntetik a szerződést és már csak le kell adni. Pár nap múlva másik ügyfélszolgálat, ahol közlik, hogy a Westendben is át kellett volna venni, viszont megszüntetni nem lehetett volna, ezért most újra aktiválják, dekóder visszavesz, aztán újra lemond. Egy héten belül kétszer lemondott tévéelőfizetés- a slusszpoén, hogy két hét múlva jön a számla, teljes hónapra. No, akkor most mi van?

Lacibetyár 2008.11.30. 12:36:33

Paradicson 2008.11.30. 12:09:33
Figyi, Te a nemlétező szolgáltatásért fizettél, és a szolgáltató a hülye?? Micsoda felfordult világ!

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.11.30. 12:44:49

Sosem értettem az olyan embereket, mint a kommentelők egy része: kapnak egy hivatalos levelet, és mivel szerintük tévesen kapták, egyszerűen kidobják, ahelyett, hogy tisztáznák a szolgáltatóval a helyzetet. Aztán meg csodálkoznak, ha jön a 2. és 3. felszólító levél, telefon, szolgáltatás korlátozás/kikapcsolás, végrehajtó, per...

Karcsi 2008.11.30. 13:13:00

Ha reagálsz a levelükre és nem értesz velük egyet, azt csinálják, mint, ha nem is reagáltál volna. Előbb - utóbb jön a behajtócég. Ha több szerződésed van, befenyíted őket, hogy felmondod az összeset és már müködik is az ügyfélbarát hozzáállás. Ha egy szerződésed van, behajtják.

clikk 2008.11.30. 13:14:46

Telekom nálunk is feketelistás.
2007-ben Telekom felhív, Felező díjcsomag helyett ajánl egy másikat. Az új csomag számomra kedvező tulajdonságait elhadarja, majd azt ígéri, küld egy írásos tájékoztatót, ami alapján eldönthetem 30 napon belül, hogy szeretnék-e váltani. Amennyiben megfelel a váltás, nem is kell ezt jeleznem, a 30 nap leteltével automatikusan áttesznek az új díjcsomagba. Gondoltam, megnézem majd a tájékoztatót. Szép csendben eltelt a 30 nap, nem jött semmi, én nem is foglalkoztam a dologgal. Majd megérkezett a következő számla, új díjcsomag, magasabb előfizetési díj. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hölgyemény közölte, hogy hallgatás beleegyezés. Elmeséltem neki, hogy a tájékoztató sehol, előző telefonbeszélgetésben nem teljes kőrű tájékoztatás (rögzített beszélgetés, keressék ki), mégis ezt hogy képzelik. Erre ő: - 30 nap lejárt, ez van, ha vissza akarom kapni a régi díjcsomagomat, akkor az nekem 14 ezer Ft-ba kerül. Vita..., majd mondom, hogy akkor az egész szolgáltatást lemondom. DE!!!! Nem én vagyok az előfizető, így a hölgy kéri a telefonhoz az előfizetőt, akitől hallani akarja, hogy engem megbíz az ügyben történő eljárással. Megkapja. Telefon vissza hozzám, mondom neki, hogy az új díjcsomaggal kapcsolatban is velem beszéltek, ahhoz is kellene talán az előfizető jóváhagyása. 10 perc várakoztatás után közölte a hölgy, hogy rendben, visszakapom a régi díjcsomagot... Vicc.

Idén októberben szolgáltatóváltás. TvNetwork, UPC sima ügy, elsőre felfogják, hogy köszönjük az eddigi együttműködést. Telekom bonyodalmas. Első lemondó levelemben nem írtam meg a kapcsolási számot, ellenben az összes ügyfélazonosítóval, névvel címmel. Levél jön, nem tudják így elfogadni az óhajomat. Új levél megír, telefonhívás jön az előfizető mobiljára, miért mondja le, a nettel mi lesz, ami ezen a vonalon működik....stb, de ok, nov. 3-án kikapcsolják. 10-én még mindig van vonal. Ügyfélszolgálatot felhívom, kiderül, nem érkezett meg a 2. levelem. Meddő vita, hölgyemény nem reagál a közlendőmre, csak hajtogat egy mondatot, miszerint ő mást sajnos nem tud mondani...
5 perc elteltével előfizető felhívja őket, ekkor minden ok, le lesz kapcsolva a vonal...stb. 25-én jön a számla, nov. 30-ig kiszámlázva, de aznap már nincs vonal!!!Innentől minket nem érdekel, számla a kukában, soha többet Telekom.

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.11.30. 13:19:07

Gyerekek, miért kell ebből ekkora ügyet csinálni? Panasz benyújt, behivatkozza az Eht. a 30 napos válaszadási határidejét, a nyomaték kedvéért megnéz és behivatkozza a szolgáltató saját ÁSZF-jét a vállalt határidővel, majd a határidő+1. napon levelet küldd az NHH-nak a panasz határidőre történő ki nem vizsgálásáról, egyidejűleg értesítve a szolgáltatót az NHH felé történő levélküldésről, oszt szarjon sünt a kedves szolgáltató.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.11.30. 13:23:34

Azért kell ebből ügyet csinálni, mert idegesít. Mert zavar. Mert egy számítógépes rendszerben ennek nyoma kellene, hogy legyen. Mint nálunk is: kijött a számla a korábban lemondott szolgáltatásról teljes hóra, és kb. ugyanakkor válaszolt az internetes ügyfélszolgálat cirka két hónap késéssel, hogy látja, másra vonatkozó kérdésünk már okafogyott, hisz le van mondva a szolgáltatás. Egyik látja, másik nem?
Imádom az ilyen flegma embereket, akik könnyedén elintézik, megoldják, sőt nyilván még nagyobb összegű pénzt is kapnak fájdalomdíjként.
Mi, többiek meg maradunk a "lúzer" csoportban a piaci szegmentálás után.

Kera 2008.11.30. 13:27:58

Akkor maradok az Invitelnél, azt hiszem!
Pedig most akartam váltani T-home TV+Internet+Telefon!
Akkor ezt kihagyom!
Invitellel van vmi kis történetetek?

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.11.30. 13:52:55

ElChe · www.divecenter.hu 2008.11.30. 13:23:34

Csinálhatsz belőle ügyet, de téged nagy valószínűséggel lesz@rnak nagy ívben. Az NHH-t nem fogják. És amíg a kedves ügyfél tizenhatodszorra is a legkomolyabban és legutoljára megfenyegeti a szolgáltatót, hogy ha nem intézik el az ügyét, akkor irgumburgum lesz, addig körbe fogják röhögni és nem foglalkoznak vele. Amint jön az NHH-tól egy fejléces papper, hogy na akkor WTF, rögtön megoldódik. Te csak egy ügyfél vagy, akinek a leveleitől nem fog álmatlanul forgolódni a T-Home ügyfélszolgálata; te nem vagy felügyeleti szerv, aki kötelezettségeket írhat elő, az NHH viszont igen.

Szóval kedves ElChe, lehet választani, melyik csoportba akarsz tartozni:
a) "lúzer csoport" (idézet tőled): iszonyat mennyiségű időt, pénzt és energiát öl egy már-már szélmalomharc jellegű elvi vitába, hogy a panaszát végre elintézzék, többé-kevésbé rendesen; talán hónapok múlva meg is történik.
b) "flegma ember": rászánja azt a félórát, amíg megnézi pontosan az ÁSZF-et, esetleg a vonatkozó jogszabályokat, majd a jogai ismeretében ír levelet a szolgáltatónak, megjelölve az ÁSZF, esetleg a jogszabály megfelelő pontjait, különös tekintettel a válaszadásai határidőre, illetve a szolgáltatóra nézve az esetleges mulasztása következményeit. Az ő panasza feltehetően megoldódik 30 nap alatt, de legkésőbb 60 nap múlva (NHH-s ráhatással) és esélyes, hogy pont az lesz a végeredmény, amit ő szeretne.

u.i.: Halkan még megjegyezném, hogy lehet lúzerkedni, de nem az a) csoport langyos pisiben üldögélő tagjai fogják megváltoztatni egy ügyfélszolgálat működését, hanem a b) csoportba tartozók: mert ők azok, akik komolyan veszik a dolgot, rászánják az időt, hogy tájékozódjanak, és akár így, akár úgy, de rákényszerítik a szolgáltatót a jogszerű működésre. Tetszik tudni, a fogyasztói öntudat ne abban nyilvánuljon már meg, hogy kétnaponta felhívom a szolgáltatót, hogy mi van már, hanem abban, hogy a rendelkezésre álló dokumentumok, jogszabályok alapján önállóan tájékozódom és ezek ismeretében megyek neki a szolgáltatónak, nehogy az legyen már, hogy olyasmire tudnak hivatkozni, amivel 2 perc alatt hülyét csinálnak belőlem. (Példa: korábban a UPC netes ügyfélszolgálatára küldött levelekre egy olyan automatikus válasz email érkezett, hogy a bocsi, de a válaszadási határidő 30 napnál hosszabb lehet. Oké, és ez ki a f@szt érdekel? Eht. szerint van rá 30 napotok, hogy nincs rá elég munkaerőtök, az a saját kis belső gondotok...)

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.11.30. 13:58:25

ElChe · www.divecenter.hu 2008.11.30. 13:23:34

Azt mondod, "flegma ember"? Miért, az ügyfélszolgálat micsoda, mikor hónapokig tojik nagy ívben a panaszodra? De csak nyugodtan csináld tovább úgy, ahogy eddig csináltak...

505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2008.11.30. 14:13:11

Nem tudom mit kell ezen kiakadni, meg kell fogni, es ossze kell tepni a papirt, es benyulni egy hideg sorert a hutobe....

pantlikaskiralylany 2008.11.30. 16:09:04

csak halkan jegyezném meg, hogy már régóta nem ingyenesek a négyjegyű ügyfélszolgálati számok, max a hibabejelentők...
Ugyanis baromira nem éri meg nekik a saját költségükön várakoztatni a kedves ügyfelet...
ráadásul "helyi" azaz 40-es előhívó tarifával megy, ami azt jelenti, ha mondjuk neked ugyan 5 Ft/perc, akkor is a piacon található legdrágább percdíjjal számlázzák a negyvenes hívószámot. az okára még nem sikerült rájönnöm, de nézzetek utána, sajna így van.

ráadásul az is teljesen törvénytelen, ha neked panaszod van, akkor is azt mondják, hogy fizesd ki a számlát, majd utána reklamáld meg.
A számviteli törvényben pedig úgy fogalmaznak, hogy kifogást emelni a számlán megjelölt fizetési határidőig lehet (vagyis amíg nem is kell kiegyenlíteni ugye), amennyiben kifizeted a számlát, azzal elismered a követelésüket...
És erre még soha nem harapott rá sem a fogyasztóvédelem, sem egyéb felügyeleti szerv, pedig minden szolgáltató ezzel szórakozik.

Egyébként egyik kommunikációs cég sem jobb.
Invitelnél lemondtam a vezetékes telefont, július elején, mondván köszönöm augusztustól nem kérem a szolgáltatást, semmi gond, nem is kérdeztek semmit, kitöltöttük a papírt, eljöttünk.
Majd augusztus 2-án még élt a vonal, ugyan hívást nem indítottam róla.
jött a számla, miszerint azt a pár napot kiszámlázták, amit ők nem kapcsoltak ki. Írtam egy e-mailt, hogy mit csináljanak vele, jött a sztornó számla :-)
A vicc egy évvel később kaptam egy levelet, hogy sajnálattal látták, hogy megszüntettem az előfizetésemet, és milyen nagyon jó ajánlatuk van, ha újra beköttetem...

t-mobilnál olyan volt a hűségszerződés, hogy kétévente AUTOMATIKUSAN megújult, amennyiben 60 nappal előtte nem mondjuk le írásban!
akármit csinálhattunk, nem engedték felmondani (vagyis több százezres bírság ellenében igen) a szerződést.
Na idén nyáron járt le az újabb két év januárban megírtam a felmondást biztos ami a biztos, egyben közöltem velük, hogy június 1-vel mindjárt készítsék el a papírokat, mert nem óhajtunk a t.köcsöggel további kapcsolatban lenni.
Mivel elseje vasárnap volt, írták, hogy csak másodikán tudják megoldani, mondtam semmi gond, másodikán náluk kezdek, kérem a papírokat.
Nos délben, még a régi díjcsomag élt, mondták, hogy még nem tudom elvinni. mondtam, hogy engem ez baromira nem érdekel, hogy fél év alatt nem sikerült megoldaniuk, márpedig én kérem a papírokat, kifizetem az előző hónapot, aztán soha viszont nem látásra...
volt egy kis oda vissza beszélgetés, aztán csak sikerült kiadniuk a papírt.
LTSZ-nek igaza van, muszáj ismernünk a saját jogainkat (és a szolgáltató kötelezettségét) mert csak akkor tudunk valamit is elérni, és ha minél többen tudják, akkor egyre kevésbé próbálkoznak be...

Paradicson 2008.11.30. 19:13:31

Lacibetyár - hát az átutalásos módszert nem ismered? Tudod van egy szolgáltatás amiért fizetek, ezek a kedves kis T-online emberkék meg, összevonták magukat és a számlákat szépen,ügyesen bővítgetik. Aztán Te szólhatsz, hogy ejnye-bejnye ezt nem akarom fizetni. Hangos kacagás, és vállak vonogatása. 1 évig számlázgatták, miközben mindent tudtak ezzel kapcsolatban.

krtek 2008.12.01. 11:46:28

Minden szolgáltatónál (tv, intenet, bank, stb.) ha lemondasz valamit akkor azt írásban tegyed. Ha különösen gennyes dologról van szó pl bank akkor a legjobb, ha már egyszer muszály "befáradni", akkor "érkeztesd" a lemondó nyilatkozatodat (amibe az a legjobb ha belecsempészed azt, hogy nincs egymásfelé tartozás-követelés, ezt a geci bankok nem nagyon szeretik, de egy próbát megér) és egy példányt tegyél el.

Egy bank által átcseszve, a rossz tapasztalatok miatt egy ilyen papírral mondtam le egy telefonos "szolgáltatást". Egy sima telefonvonallal (amit kb. 15 éve, akkor nagyon súlyos pénzért vettem)velem is eljátszotta a t-lófasz azt, hogy a vonal lemondása (én magam vártam le) és minden díj-költség-kasza-átverés-konfiguráció-meg a prosti anyukájuk óradíjának kifizetése után hónapokkal, el kezdtek leveleket írogatni ilyen meg olyan hátralékok és akciók ügyében.

Egyszer felhívtam őket, elmeséltem hogy egy megszüntetett szolgáltatás miatt basztatnak. Ekkor ők erősködtek, hogy így meg úgy fáradjak be megint, erre én azt mondtam ha akartok valamit fáradjatok Ti ki hozzám, este hat után bármikor. Ennyiben maradtunk. Azóta a leveleiket bontatlanul dobom a szemétbe. A kuka a postaláda alatt.

Tanulság: ha a környezetedben valamit meg tudsz oldani kicsiben (bolt, szolgáltatás, stb.), nem menj egy böszme multicéghez, mert ott csak egy jelentéktelen hülye leszel a sok között. A sarki boltosnál meg a VEVŐ!

Johnny336 2008.12.01. 12:33:07

Úgy tudom te telkóban dolgozol.
Mégis hogy voltál képes egyáltalán Matáv-szolgáltatásra gondolni?! :D

Millió kisebb szolgáltató van, akik jobb árakon, megbízhatóbb szolgáltatást, és kulturáltabb ügyfélszolgálatot nyújtanak.

Johnny336 2008.12.01. 12:35:23

A négyjegyű telefonszám csak akkor ingyenes, ha 80-as szám van mögötte.

myrtill 2008.12.01. 13:23:25

teljesen nonszensz társaság. anyám halála után bementem hozzájuk, mert az ő nevén volt a szerződés. vittem azt is, halotti bizonyítványt, még a kutya oltásiját is, hogy szeretném lemondani a szerződést a haláleset miatt. rendben, de nekik kell ehhez a titkos kód is, amit anyám adott meg. rendben, próbáljuk újra. nem tudom megkérdezni, mert elhunyt. de ő akkor sem tud semmit csinálni vele, nem tudja megszüntetni így a szerződést. háromszor voltunk bent személyesen, valahogy nem sikerült lemondani egyik alkalommal sem. a végén párom összecsomagolta a szerződéslemondásunkat, másolatot mindenről és a modemüket és ajánlva feladta nekik. hihetetlen, de elfogadták épp csak a halál időpontja óta levő számlát is be akarták hajtani (rögtön másik netet köttettünk be, nem is volt adatforgalmunk az ő vonalukon), aztán egy pár hónap alatt ezt is sikerült elintézni. soha többet t-ársaság.

Sunmachine 2008.12.02. 17:15:11

Szvsz. invitel rosszabb. Szerintem közepes cégekkel érdemes, ha (és ahol) lehet szerződni, mert azoknak már van ember kapacitása, de még nem "multisodtak" el.

Mother of the Real Dragon 2017.05.04. 15:49:43

@kyanzes (törölt): Szerencsére minden szolgáltató rögzíti a telefonhívásokat, amit el is árulnak a beszélgetés elején.
Ezt a beszélgetést vissza lehet kerestetni, CD-re kiírják és lehet vele reklamálni.
1 hónap ingyen upc net született egy ilyen reklamálásból.