Jogosítvány ecccerűen
2008.09.03. 09:00
Kedden reggel ismét mentőt gázoltak Debrecenben. Ezúttal egy terepjáró rohant az életmentő autóba, amely természetesen használta a megkülönböztető jelzéseit. Igen, villogott, szirénázott, így próbált átjutni a kereszteződésen egy kismamával. De hát mi ez egy terepjárónak? Nem ellenfél. És ő különben is siet.
Egyre többször hallani, hogy az utakon nő az agresszió. Én mondjuk hozzátenném, hogy nem csak az utakon. Úgy általában nő az agresszió az élet minden területén. Ez azonban csak az egyik összetevője az ilyen baleseteknek. Mert mi van akkor, ha ez a terepjárós egyszerűen elfelejtette (!), hogy őneki elsőbbséget kell adnia a szirénázó mentőautónak? Vagy mi van, ha meg sem tanulta az közlekedés szabályait? Abszurd a feltételezés? Annyira nem is.
Éppen tegnap mesélte egy ismerősöm- egy fiatal lány-, hogy sikerült letennie vezetésből a vizsgát. Mostantól teljes jogú cápája az utaknak. Ehhez képest nem volt túl boldog. Elmondta, hogy azért nem annyira felhőtlen az öröme, mert sajnos a kifizetett nem kevés pénz ellenére a vezetési óráinak alig a felét kapta meg. Azt mondja, teljesen bizonytalan az autóban, amit semmi nem mutat jobban, mint hogy a vizsgán egyesből közvetlenül négyesbe akarta tenni a váltót, így fullasztva le a kocsit a forgalom közepén. Hogyan lehetséges, hogy ennek ellenére mégis sikerült megszerezni a jogosítványt? Mindössze „egy tízesbe került”, amit az oktató utasítására adott a vizsgabiztosnak. Ő is, és még két másik „szerencsétlen”, akik aznapra voltak vizsgára rendelve.
Tudom, mert hallom, hogy az eset nem egyedülálló. Ilyen van. Pedig az előírt vezetési óraszám nem sok, az ügyetleneknek talán nem is elég. Ennek ellenére még azt sem minden esetben kapják meg az újdonsült úrvezetők. Aztán valahogy átpasszírozzák őket a megmérettetésen, a gyakorlatot pedig már kint szerzik meg az utakon. Már ha túlélik az átmeneti időszakot.
Van azért ellenpélda is. Egy másik ismerősöm úgy tette le a vizsgáit, hogy akkor már tíz éve vezetett balesetmentesen. A bátyja tanította meg annak idején földutakon, később lassanként merészkedve a forgalomba. Felnőttként úgy gondolta, megszerzi a jogosítványt, nehogy aztán egy ellenőrzésen elkapják. Szépen végigcsinálta elejétől, levezette az óráit is, majd mikor az oktatója forszírozni kezdte a plusz órák felvételét (2000 Ft/ óra), akkor köszönte, nem kérte. Nos, őt háromszor buktatták meg. Végül elment egy másik céghez, ahol néhány óra próbavezetés után azonnal vizsgázni küldték. Csúszópénz nélkül, elsőre megszerezte a jogosítványt. Hozzáteszem, az elsőként említett (gyakoroljon még!) cégnél egy másik ismerősömről az eredeti áron fölül még közel 100 000 Ft- ot gomboltak le az állandó pótórákkal, buktatásokkal. Ő feladta, azóta sincs jogosítványa. Azt mondom, ez utóbbi is aljas dolog, és az én szememben csakis a pénzről szól. Ez a cég is a pénzét akarta megszerezni a pácienseknek, akárcsak a másik. Még azt is mondhatjuk, hogy a módszerük sokkal hatékonyabb, mint annak, aki egy kis kenésért kiadja a jogosultságot. 30- 40 pótórával nagyobbat lehet kaszálni, nem igaz?
A mentős balesethez azonban sokkal inkább kapcsolódik az első eset. Nem fér a fejembe, hogyan merészeli egy oktató „ellopni” a tanítvány kifizetett óráit? Egy jogosítvány kiadása esetenként vérre menő ügy lehet. Teli vannak az utak szabálytalanul közlekedő, döntésképtelen, vagy rossz döntéseket hozó autósokkal, és én biztos vagyok benne, hogy ennek gyakran oka, hogy egyszerűen minimális rutint és magabiztosságot sem szereznek, mielőtt a forgalomba kerülnek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
movhu 2008.09.03. 11:23:40
Kellene egy GPS, ami rögzíti a vizsga útvonalát és körülményeit és hozzá egy videóval rögzített felvétel. Ehhez jönne az, hogy véletlenszerűen kiválasztott esetekben más ellenőrzést is végeznek, például titkosügynök figyel. Érzitek mennyi realitása van...:)
Pistike 2008.09.03. 11:38:18
www.hirszerzo.hu/cikk.autosok_figyelem_-_mi_valtozhat_a_kresz-ben.78438.html
A többi benne lévő változás apró maszlag, mint például az, hogy 12 év alatt bukósisak kelljen a biciklin a gyereknek.
calogero 2008.09.03. 11:45:25
so666 2008.09.03. 11:48:10
nem én! 2008.09.03. 11:51:12
CJKrisz 2008.09.03. 11:53:39
W Joe 2008.09.03. 11:54:59
Petike · http://Petike 2008.09.03. 11:55:29
Olyan hangosan kell hallgatni a zenét,hogy hallható legyen a közeledő mentő-rendőr-tűzoltó.
A koncertet az erre megfelelő helyen kell hallgatni....
Én egy viszonylag új terepjáróval járok (válasz arra,hogy az új autók hangszigetelése jó...tényleg jó) ,
mégis mindig meghallom a forgalom egyéb-szokásostól eltérő-hangjait.
Csak mostanában a közutat gyakran összetévesztik egyesek valami kellemes piknik helyszínével.
iiitiii 2008.09.03. 12:00:48
most tegye a kezét mindenki a szívére az is aki egyébként perfekt 0 pontosra csinálta a teszteket
ki a fasz emlékszik 5-6 vagy még több éve 200 oldalnyi szabályra
ettől a zebra előtt megállni meg az agyam eldobom már látom is a satufékből is elütött gyalogosra meg az annak a seggébe belerongyoló másik autósra
jah valaki utanna számolt hogy ez menyivel dobja meg az éves fogyasztást MO-ra tekinte
AZ EU -ban meg most szedik fel a fekvő rendőröket mert rájöttek hogy a világ legnagyobb baromsága volt pedig abból nincsanyi mint zebrából
tipikus magyar ökörség
zsoci 2008.09.03. 12:04:57
Azért a szirénázáshoz csak annyit hogy veehtnének normális szirénát a mentőkre. Különösen ezeken a Tayotákon olyan harmatos mint a gyerekfing.
üdv Zsoci
Én 2008.09.03. 12:05:35
Nos, az autósok egy része lassít, lehúzódik, figyel, ha szirénát hall.
Az autósok másik fele vacillál. Látszik, hogy elbizonytalanodik: mennyire van messze? átférek még a kereszteződésen? vagy álljak meg? - aztán többnyire bepróbálkozik.
A harmadik tábor pedig rálép a gázra és megelőzi az előtte lévő, lehúzódó autósokat.
Én 2008.09.03. 12:08:32
Gyalogosként elviselhetetlen már így is.
Lexon 2008.09.03. 12:10:53
movhu 2008.09.03. 12:14:12
Kicsit OFF. A kerületünkben olyan utakra kerültek fekvőrendőrök, dísztéglával borítva, ahol a kátyuktól amúgy sem lehetett volna gyorsan haladni :(
Naponta autózom és látom, hogy az emberek nagyobb része igyekszik nem megállni, hanem kihajtani a mentő zónájából, vagy azt se tudja mit csináljon. Nem tudom miért van, de több más országban olyan jól megy ez a lehúzódós, félreállós dolog, pedig külön ott se oktatják.
(Zárójelben jegyzem meg, néha a mentős is figylehetne, hogy amennyiben nem kapja meg az elsőbbséget, attól még a villanyoszlop erősebb. Konkrétan látatm egy esetet a 4-es úton, a Vecsés és Budapest közé eső szakaszon, a benzinkút előtt. Nem engedték vissza a mentőst a sávba, és ennek ellenére féket sem nyomva ment bele a jelzőlámpa oszlopba, egyenesen)
butcher 2008.09.03. 12:17:52
Te aztán jó sokat vezethetsz. Ezek szerint életedben nem jártál még úgy hogy kereszteződésbe oldalról a házak "kitakarták" a sziréna hangját. Ha nem csak vasárnap vezetsz akkor bizony soxor előfordul az ilyen, hogy utolsó pillanatban hallod meg, és épp hogy megtudsz álni. Nem véletlenül kell a mentőnek lassítani a kereszteződésben...
Magyar szokás, anélkül hogy bármit tudnál ez esetről tukkó poraszt mondjára irogatsz hülyeségeket össze vissza.
Pistike 2008.09.03. 12:18:18
A balesetek egy jelentős része meg azért van, mert pszihológiailag alkalmatlan emberek ülnek autóba vagy motorra. De ezt kivédeni nem lehet, mert akkor elég sok jogsi ugrana.
guga 2008.09.03. 12:18:54
40 évesen adtam a fejem jogosítványra, Budapesten éltem 20 évet, végig kerékpáron közlekedtem. Elköltöztünk vidékre, itt muszáj az autó és a kismotor.
Túl vagyok a kresz vizsgán és a rutinon.
előttem négyen vizsgáztak ugyanannál a v. biztosnál. Mindet meghúzták.
Ebből csak egyet láttam, srác 17-18 éves, baseball sapka, rágógumi, zsebre dugott kéz. Rosszul kezdődött, mert a vbiztos szólt neki, hogy vegye ki a kezét a zsebéből.
5X annyi ideig tartott neki az elméleti rész, mint ahogy kellett volna. Utána beültek, ugrott egyet az autó, balra fordult, jobbra indexelt. Megállították, hogy kapcsolja be a biztonsági övet, ment még vagy 5 métert és a v.biztos megköszönte neki a részvételt, következő rutinvizsga egy hónap múlva.
De érthető is basszameg, mi a francnak engedik vizsgázni, ha nem tudja kezelni az autót, a szülei miért nem tanították meg viselkedni?
Még 20 óra forgalomban és utána az állatja rászabadul az utakra.
De láttam másokat is bénázni, csak másik v.biztosnál.
Srác remegett, mint a kocsonya, feladat, hogy parkoljon le az útpadka mellé 30cm belül.
A hülye 50 méterről indult és nem sikerült neki.
Nem indexelt, az autó eleje koccra nekiment a padkának, a segge meg egy méterre elállt.
Kiszállították és elküldték a picsába.
A másik egy fiatal csaj volt, saroktolatás. A kocsi seggével nekikoccolt a padkának, autó eleje meg fél méterre volt.
Így érthető, hogy sorba megrántják őket.
Szólhatnának apucinak, hogy otthon tanítsa meg őket vezetni, ne óránként 3 küvecsért.
Volt a kresz elméletin egy srác, aki velem együtt kezdett. Már akkor mondtam neki, hogy nem szeretnék vele az életben összetalálkozni az úton d3.gif olyan bumburnyák és tompa gyerek, hogy már harmadjára vizsgázik elméletből.
Minimum 80-100 óra vezetés kellene vizsga előtt és iszonyat szigorításokkal.
Fasznak kell kiengedni 18 éves suttyókat az utakra, akiknek az az előzékenység, hogy rálépnek a gázpedálra.
Rocko- 2008.09.03. 12:20:03
vicces ez a zebrás dolog. azt akarják törvénybe foglalni, ami már ott van. talán el kéne olvasniuk.
so666 2008.09.03. 11:48:10
ja, nekem is olyan hangos a zene, h nem látom a kék fényt, meg a gyorsna mozgó jármûvet.
Baszkurátor 2008.09.03. 12:20:08
Remélem ez a kérdés csak költői volt.Kurvaországban ( sic! ) mindent ellopnak.Miért pont ezt ne ..?
De nézd a jó oldalát.Ők legalább azért jártak tanfolyásra ill. nyomtak néhány órát.
Tudod van 1-2 ismerősöm akik oktatók.Egyszer nekik szegeztem a kérdést :
- hány, nem az idén nyáron barnult tanulód volt?? E??
Erőteljes szemöldökráncolás után a válasz gondolom egyértelmű mindenkinek...
@ zsoci 2008.09.03. 12:04:57
1982, MHSZ, Nyíregyháza.Az én oktatóm is egy idősebb úr volt.
- soha nemnyúlt bele a kormányba
- soha nem ütötte a kezem
- soha nem rugdosta / taposta a lábam
mint ( elmondásokból hallott más oktatók ).
Szerettem is az öreggel menni, jófej volt!
Egyébként pedig az emberek elég nagy hányada simán leszarja, hogy mentő, rendőr vagy tűzoltó szirénázik.
Figyeld csak meg.Nem az van, hogy nemhallja.Leszarja.Mint ahogy minden mást is..
Szaki 2008.09.03. 12:20:24
Manyizga (törölt) 2008.09.03. 12:23:28
Objektív felelősség is csak arra megy, hogy pénz jöjjön belőle, nem cél, hogy a jogsit elvegyék bárkitől is. Ha befizeti a bírságot a tulajdonos, utána megtagadhatja az elkövető megnevezését, tehát jogsiba nem kerül a száguldás, csak pénzbe...
movhu 2008.09.03. 12:29:24
Igaz, akkor családi autónk egy Trabant volt, ami már nem igazán érte el a 100km/h végsebességet :)
A baj azzal van, hogy 17 évesen a friss jogsival be lehet ülni az apucitól kapott 200 lovas verdába is. Lehetne autónál is az, mint motronál. Egy ideig nem lehet vele erőgépet vezetni. De a probléma az, hogy sokszor többéves jogsival is ugyanolyan gyakorlatlanok ülnek volánhoz.
Az objektív felelősséget akérhogy védik, h*lyeség, vagyis tényleg pénzbeszedés. Ha megelőzni akarnának, akkor azonnal büntetnének, hogy azonnal érezd, nem jót tettél. Nem egy levélben hetek múlva...
CJKrisz 2008.09.03. 12:34:06
Termelő 2008.09.03. 12:36:01
A vizsgabiztosságot kellene a mainák sokkal szigorúbb feltételekhez kötni, de meg is fizetni.
petymeg 2008.09.03. 12:39:47
Meer 2008.09.03. 12:45:06
hoel 2008.09.03. 12:46:28
magocska 2008.09.03. 12:48:02
Nekem nem voltak ilyen csúszópénzes ügyek, forgalmi vizsgám másodszorra sikerült, és első alkalommal tényleg én voltam a hülye.
A probléma az, hogy az órákon csak vizsgaútvonalakon mentünk. Azokat már kívülről tudtam, viszont sok dolog kimaradt. Például országúton kétszer, azaz 2x jártunk, ebből egy véletlen volt. Egy ilyen tétel volt a vizsgán, rendesen paráztam, hogy ne ezt húzzam ki. Ez a két alkalom nagyon kevés volt, abszolút nem volt meg a biztonságérzetem 90-nél. Az előzésről ne is beszéljünk. Máig nem tudok előzni, egyszerűen nem tudom, hogy belemehetek-e.
A jogsi megszerzése után kb 1 évig kocsiba se ültem, örültem hogy túl vagyok rajta.
guga 2008.09.03. 12:55:08
Ha nem tudja kezelni a gépjárművet, szarom le hogy fiatal, van még ideje, járjon kerékpárral.
A vizsgabiztos meg nem én vagyok, ha nem tetszik neki, hogy zsebredugott kézzel és rágózva megy vizsgára, szíve joga.
Én még pofán is vágnám, ha én lennék az apja, mert az ilyen nyegle faszoknak a legnagyobb az arcuk az úton.
20-30 óra vezetés lófasz ahhoz, hogy valaki jogsit kapjon.
movhu 2008.09.03. 12:56:13
Én már vezettem 20 órát egyben :)
aljuzer 2008.09.03. 12:56:59
Zuzu 2008.09.03. 12:57:06
Egyszerűen azért mert akkora rutinhoz mint amilyen nekik van kb. 10 évet kell vezetni.
Ezt meg nem lehet gyorstalpalón megszerezni vagy lecsalni...
Nekem 2 hónapos a jogsim, ritkán merek kimenni vezetni, mert még nem megy úgy.
NW1 2008.09.03. 12:59:38
Szerintem a legnagyobb felelőtlenség egy 17-18 éves gyereknek rögtön odaadni a kocsit, ahogy megszerezte a jogosítványt. Se rutinja, se felelősségérzete (tisztelet a kivételnek).
A szirénákkal kapcsolatban: szerintem jól hallható a nagy részük, főleg a tűzoltók légkürtje. De ha nyáron fel van húzva az ablak, üvölt a zene, a sofőr a sötét fejéből nem lát ki a sötétített üvegeken keresztül, mert azt hiszi, hogy ő az utak királya, akkor teljesen mindegy, hogy milyen a sziréna, nem fogja, és nem is akarja meghallani. De szerintem inkább az a jellemző, hogy bepánikolnak vezetők, és nem tudják, hogyan kell utat engedni az "vinnyogó" autóknak.
mitis 2008.09.03. 13:01:44
Ez a baj!Amit addig nagy nehezen megtanultál azt már el is felejtetted.
ex-dr. vuk 2008.09.03. 13:03:20
Vagy nem szolsz elore es akkor lehet rendorsegre menni vesztegetesi feljelentessel. :)
Lasd meg: ATC2K/ATC3K action camera :)
demizson bobby 2008.09.03. 13:07:18
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.03. 13:09:12
szerintem a szülők is hibásak. ha az agresszív vezetést látja a gyerek a fateron akkor jóhogy úgy fog ő is vezetni. nálunk az apám, ha bennt voltunk mi kölkök is a kocsiban akkor totál szabályosan vezetett, mondjuk amúgy is, de ilyenkor különösen figyelt.
folyamatosan mondta hogy mennyire veszélyes ez meg az, melyik tábla mit jelent, stb. mondjuk engem érdekelt, és mindig kérdeztem is.
már általános iskolás koromban vezettem a családi kocsit (dűlőutakon, sosem forgalomban). így mire a tanfolyamig eljutottam, rutinos sofőr voltam, nem okozott gondot sebváltani, stb.
minden vizsgám előre meglett, egyedül az elsősegélyen rezgett a léc (stabil oldalfekvés előtt nem vizsgáltam gerincet, kaptam még egy lehetőséget, de akkor nem felejtettem ki)
Lajos_62 2008.09.03. 13:10:48
yanchi 2008.09.03. 13:21:30
Ja, a zebrát már most is olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ne kelljen satuzni, ha egy puhatestű eléd lép. Az előtted levőbe rongyolástól pedig a szintén kötelező követési távolság óv meg. Leülhetsz, elégtelen. Holnap első dolgod legyen, hogy leadod a jogsidat az első rendőrörsön, és szépen hazasétálsz...
zolizoli 2008.09.03. 13:29:19
Mi vaaaan? Eddig mit csináltál? Hát a gyakorló és vizsgapályán vezettem, de most ki kell mennem a városba...
Na bassza meg, ekkor esett le, hogy ezek ott kicsit másképp "tanulnak" vezetni. Adott egy zárt hely (pálya) ahol mindenféle eseteket próbálnak mesterségesen megteremteni, ott gayakorolnak és ott vizsgáznak. Jogsi megvan, oszt meg szépen kiengedik őket a forgalomba!!! Addig csak látta a forgalmat, de soha nem vezetett. Na bazz...ekkor megértettem miért közlekednek úgy arrafelé, hogy a halálfélelem mindennapi, a szabályokról meg jobb esetben csak hallottak.
Na ezt képzeljük el MO-n. Hamar kihalnánk...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.09.03. 13:29:40
Az elméleti rész egy hatalmas baromság, ugye tudod? Hiába magyarázod te egy 17 éves lánynak, hogy mi a különbség a diagonál meg a radiál gumi között, beseggeli, de nem fogja érteni.
Nem 100 órákkal kellene itt dobálózni, hanem kivinni a jóembert egy vezetéstechnikai pályára, és megmutatni neki, hogy milyen az, ha megcsúszik az autó, hogyan fékezzen, hogyan induljon, milyen sebességgel kanyarodjon.. Nem többet, csak fél napot(4-6 óra).
Loga 2008.09.03. 13:32:57
egyébként meg, ami nem tilos, azt szabad: ez a tahó semmilyen konkrét büntetést nem fog ezért kapni, tehát mentőautót összetörni igenis szabad.
kismama, kisbaba életét veszélyeztetni szabad, de csak ha elég nagy és elég fekete holdjáród van.
ha én a kismama férje helyében mégis néhány pofánrúgással feleleveníteném a seggluknak a kreszt, no, abból már lenne rendőrségi ügy, valszeg a fél brfk felvonulna, hogy engem bevigyen.
pár pofonnal igazságot tenni ugyanis ilyen esetben nem szabad, mert az a gyilkosságnál, betörésnél, gyilkossági kísérletnél nyilvánvalóan súlyosabb bűntény, úgy hívják: önbíráskodás.
Smiky 2008.09.03. 13:33:20
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.03. 13:34:29
movhu 2008.09.03. 13:35:42
Mindenkinek megvan a maga indoka a csalásra, a fenti hölgy is magyarázattal tudott volna szolgálni. Ezért kell kiiktatni a lehetőséget.
hulyemagyar 2008.09.03. 13:37:01
Guga-. te nem vagy teljesen százas. Egy vizsgabiztos nem tánc és illemtanár, kinemszarja le, hol van a gyerek keze a vizsgánál."
Egy vizsgabiztos az VIZSGABIZTOS, akit megtisztelek a viselkedésemmel. Neked nem így tanították a szüleid?
Érettségire miért mész/mentél öltöny, nyakkendő? Vagy oda is sortban mész, meg hubbabubbával van kitömve az arcod?
Smiky 2008.09.03. 13:37:29
Goljadkin 2008.09.03. 13:43:59
Csak érdeklődnék, hogy hol van a postban, hogy a terepjárós kezdő vezető volt?
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint, tavaly 18.900 baleset történt a magyar utakon, melyből 3694-et okozott 24 évnél fiatalabb, ebből 1818-at 17-20 év közötti vezető. Azaz a balesetek túlnyomó részét nem a kezdő vezetők okozzák. (Igaz, arányaiban nézve a dolgot már más a kép) Szóval a balesetek (legalább) 2/3-át rutinos vezetők okozzák. Ezért nem értem, hogy a fenti balesetből miért pont kezdő vezetőre asszociált a szerző.
Egyébként az oktatás rossz, különösen furcsa, hogy a rutin vizsga 9 óra után jön.
Egy tanóra a vezetésben is 45 perc tudtommal.
frontline242 2008.09.03. 13:46:11
movhu 2008.09.03. 13:49:35
movhu 2008.09.03. 13:51:03
Van igazság benne, az eset szerintem is Debrecenben történt. Javítom, bár az eset szempontjából szerencsére nem lényeges tévedés.
teabore 2008.09.03. 13:52:06
vpi 2008.09.03. 13:54:49
PontÉn 2008.09.03. 13:55:25
vpi 2008.09.03. 13:55:58
teabore 2008.09.03. 13:56:58
Ezt mondom én is :))
Csak nem te is debreceni vagy? :))))
frontline242 2008.09.03. 13:57:55
movhu 2008.09.03. 14:02:42
CTM 2008.09.03. 14:05:47
A végeredmény egy jogosítvány és teljes, páni félelem a vezetéstől. Szerencsére úgy hat hónap alatt megtanultam vezetni (amit nagyon szeretek) és nem volt balesetem sem, de ez inkább az óvatosságnak, a szerencsének és annak szól, hogy a vezetők Nyugat-Európában sokkal kevésbé agresszívek és természetes, hogy megállsz a zebra előtt és nem gyorshajtasz, mert a rendőrt nem lehet megvesztegetni.
Az magyar gépjármű-vezetés oktatásának rendszere nagyon rossz, a vizsgáztatásé szintén. Az egész csak és kizárólag a pénzről szól, a diákok lehúzásáról és nem arról, hogy közlekedni tanítson.
Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.03. 14:05:58
Ez természetes, és javítanálak: nem tíz éves a jogsim, hanem húsz. Ezért van ekkora arcom.:-)
Jómagam elnéző vagyok a kezdőkkel- érthető, ha olykor bizonytalanok. Viszont ha az óráikat rendesen megkapnák, akkor ez a bizonytalanság nem lenne több a tolerálhatónál. Ez a kislány 3- szor volt vezetni, plusz egyszer rutinpályán, ahová ő vezette fel az autót. Na, azon a pesti úton sokkot kapott, aztán egy hétre rá ment vizsgázni. Ez normális???
Lajos_62 2008.09.03. 14:11:03
Lajos_62 2008.09.03. 14:17:35
magocska 2008.09.03. 14:17:59
Ez a baj!Amit addig nagy nehezen megtanultál azt már el is felejtetted."
Én is tudtam, hogy mindent el fogok felejteni. De egy időre látni se akartam az autót. Kb az volt a helyzet, amit CTM leírt. Aztán amikor úgy éreztem, hogy most lenne kedvem vezetni, akkor szépen lassan elkezdtem. Egyik ilyen alkalom éppen este és szakadó esőben volt :)) Ez rám vall:)
Hozzátenném, hogy sok lehetőségem nincs a vezetés gyakorlására. Én párommal Bp-en, sajnos még nem állunk úgy anyagilag, hogy autónk legyen. Szülők 200 km-rel arrébb. Tehát most egy ideig vezetési szünet van. De az azért jó, hogy ha valahova kéne menni kocsival, akkor már meg tudom oldani a helyzetet. Ennyi nekem egyenlőre elég.
magocska 2008.09.03. 14:20:15
A zebra előtti megállást nem tartom jó ötletnek, a lassítást viszont bevezethetnék.
Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.09.03. 14:26:17
És a biciklisekről meg végképp ne beszéljünk! Rémálom! Se tábla, se szabály nem számít, megy, mint a khülye. A pesti pizzafutárokat nem ismerem, én csak a vidéki szatyros mamákkal találkozom, de tudnék mesélni.
magocska 2008.09.03. 14:30:55
pschio 2008.09.03. 14:43:43
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.03. 14:46:17
erre hogyan készülsz fel időben? hogy közelíted meg értelmes sebességgel, ha nem veszed észre időben. nekem mint autósnak nem az a feladatom hogy azt sasoljam milyen tábla lesz két-háromszáz méter múlva. amikor észreveszel egy kijelölt gyalogátkelőhely táblát, már mindegy, mert nincs időd lassítani...
szóval táblát messzebb vinni 100-200 méterre, és onnantól körültekintően kelljen vezetni. azaz ha egy elmebeteg gyalog lelép eléd akkor meg tudj állni.
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.09.03. 14:46:17
Goljadkin 2008.09.03. 14:46:56
Ebben tökéletesen egyetértünk, sok a gond a képzéssel/vizsgáztatással. Persze az is igaz, hogy dudálni, piroson átmenni, kereszteződésbe beállni stb. stb. nem az oktatóktól tanulnak az emberek. Valahogy közlekedési morált kellene oktatni (ha lehet ilyet). Azt célul kitűzni, hogy a forgalmi vizsga után a frissjogsis jól tudjon vezetni szerintem hülyeség (ahogy a friss diplomások sem vehetik fel a versenyt a szakmai tapasztalattal bíró társaikkal). A felelősségteljes vezetést kellene oktatni (a tapasztaltabb vezetőknek is).
szbszig 2008.09.03. 14:51:29
teabore 2008.09.03. 14:52:14
hyundai forever 2008.09.03. 15:17:29
Amig útvonalra tanítanak az oktatók addig jelentős utánképzésre van szükség a családtagok (amúgy pedál kivezetés nélküli) kocsijával
Niko · http://humor.netmovie69.com/fotok.htm 2008.09.03. 15:21:02
Dee 2008.09.03. 15:23:53
Struga Manó 2008.09.03. 15:29:45
movhu 2008.09.03. 15:30:59
movhu 2008.09.03. 15:33:20
Erről írtam korábban...én is láttam olyan esetet, ahol fékezés nélkül vágódott az oszlopba a mentő, én spec megálltam volna inkább, mert így még érte is jöhetett egy másik mentő. De itt a lényeg azon volt, hogy az is lehet, hogy ezek a sofőrök meg sem tanulták a szabályt, mert egy tízesért elnézték a dolgot.
hukk 2008.09.03. 15:38:00
Egyszer motorral mentem, és úgy jött ki elém egy 60 körüli figura, nem az a tipikus kalapos vén hülye szuzukis, hanem inkább a kapuzárási pánikos, fekete mazda 3 sporttal.
Erre egy hónappal egy golfos, szintén harminc+ éve vezető csávó rongyolt belém hátulról, akkor mondjuk autóval voltam.
Szóval a gyakorlat nem minden, figyelni sem ártana.
Önjáró Talajgyalu 2008.09.03. 16:04:29
De en is lattam erdekes dolgokat a tanpalya kornyeken... Egyebkent aki szerint az oktato kosse be magat, az egy hulye. Szerinted hogy tud kozbelepni, a masik kormanyra atfogni, stb, ha be van kotve teljesen? Marha.
movhu 2008.09.03. 16:05:39
mrteacher 2008.09.03. 16:27:27
Szigorítani kell a jogsihoz jutást, és növelni kellene a vezetési óraszámokat, 30 óra gyakorlati vezetés, semmire nem elég. Kb. 5 évente köteleznék minden jogsival rendelkező emberkét ujra vizsgázni.
Az autósok min 70%-a nem követi a Kresz módosításokat, megszegi a szabályokat, akarva, és akaratlanúl is.
Tapasztalatból beszélek, ugyanis gépjármű vezető oktató vagyok.
Oktatás közben, is volt alkalmam balesetet szenvedni, hátúlról belementek az autóba.
Szóval emberek, figyeljünk egy kicsit, és használjuk azt az átkozott írányjelzőt, ha kell, illetve a ködfényszorót, is csak akkor, ha kell.
Jó utat mindenkinek! :)
Mindennapi 2008.09.03. 16:53:47
LazyTornado 2008.09.03. 16:56:53
ezzel együtt az oktatás 30 (így 40) órája tényleg nagyon kevés, utána az ember tök bizonytalan, és csinál butaságokat, csomó idő kell, mire az ember magabiztosan tud menni, egyedül tájékozódni, stb. magamon viszont azt vettem észre, hogy minél biztosabb vagyok a dolgomban, annál könnyebben szegem meg a szabályokat (sajnos) pl sebességkorlátozás
LazyTornado 2008.09.03. 17:03:04
sourcerror 2008.09.03. 17:26:22
VulpesVulpes 2008.09.03. 17:26:36
Perillustris 2008.09.03. 17:48:54
Egyszerű a háttér. Az autózáshoz kapcsolodó cégek tőkeerősek, lobbierejük hatalmas. Összességében nézve természetesen az autózás több kárt okoz, főleg hosszútávon, mint hasznot, de ez a megkent döntéshozókat sosem érdekelte, különösen hazánkban, ahol mindenki csak 4 évre lát előre.
Csak egy mai példa: index.hu/gazdasag/magyar/authit080903/
Hogy még több autót vegyenek vissza a hitelezők...
Perillustris 2008.09.03. 17:59:42
Dolgozhat-e ma úgy egy kőműves, ács, szobafestő, közgazdász, jogász, orvos*, stb., hogy 40 éve nem nézett bele szakmájának újabb fejleményeibe?
Persze, elméletileg igen, de hamar kiderül, ha elavult technikával dolgozik, s jobb esetben nem árasztják el munkával, esetleg ki is rúgják.
Az orvos kivételével viszont nem hal bele senki, ha egy ilyen lemaradt szakit fog ki.
Ám az utakon ezrével közlekednek olyanok, akik rossz esetben a 40-50 évvel ezelőtti szabályokat ismerik, s ez potenciális veszélyforrás.
Ezzel együtt természetesen bizonyára van, aki még így is jobban tudja a KRESZ-t, mint aki 1 éve kapott jogosítványt, de ez már megint más kérdés.
Szóval - többek között - KRESZ-vizsgát 10 évente!
kisrono 2008.09.03. 18:08:25
De jó,hogy ezt írtad,mert én is gépjármű-oktató vagyok és pont ez a véleményem nekem is!Minimum 50-60 óra vezetési óraszám és nem örökéletű jogsi!Kb. az ötévenkénti vizsga meg is felelne!Persze ez a társadalom 90 %-át nagyon rosszul érintené,ezért semmi realitása nincsen,hisz egy jogsi 300e-be kerülne mai áron számolva és az újravizsgának(és arra felkészítésnek)is jelentős több tízezres következménye lenne!De talán a társadalom hosszútávon elfogadhatná,hogy nem kell mindenkinek "alanyi jogon" még a 21. században sem jogsi!
autosave 2008.09.03. 21:03:47
de bizony, az IS a feladatod, mivel úgy kell közlekedni, hogy minden táblát figyelembe veszel.
a zebra nem a burkolati jeltől lesz zebra, hanem a táblától. más kérdés, hogy burkolati jel hiányában nem kijelölt gyalogosátkelőhelyen elkövetett dolog a gyalogosgázolás...
autosave 2008.09.03. 21:06:09
újravizsgát néhány évente mindenkinek!
Zazi 2008.09.04. 06:46:55
Kedves Kisrono, csak olyanoknak legyen ötévente jogsijuk, akiknek van 300 rongyuk :D
Csak nem hazabeszélünk?
Vagy tudod mit, egyből menjünk vissza minden évben egy huszassal?
Újravizsga lehet, vagy inkább kötelező vezetéstechnikai tréning, aminek elvégzése után hosszabbítják meg a jogsikat. Nem akarok még egyszer azzal a korrupt társasággal kapcsolatba kerülni...
Johnny336 2008.09.04. 10:00:51
Az autó kezelésével nem volt semmi problémám, mikor el kezdtem a tanfolyamot, vezetgettem előtte. Azonban a forgalmat megszokni, a helyzetkezelését megtanulni kizárólag az órák alatt sikerült. Az oktató korrekt volt, a vizsgabiztos úgy szintén.
Ámde, az előírt 30 órából (10 rutin, 20 gyak.), konkrétan 20-at vezettem... Átmentem a vizsgán, mert tudtam vezetni. De sok olyan van, akinek 50 óra kellene, mégis egy tizessel "megoldja". Az ilyenek miatt lesznek jó esetben csak a dugók, torlódások, mert szerencsétlenkedik. Rosszabb esetben a lánglovagok.hu-n újabb képsorozat.
És akkor ott vannak a májerek, akik tolnak le mindenkit, mert ő kurvára siet, vagy csak azt hiszi, hogy kurvára tud hajtani (ld. politikus fickó csóró kölke az elmúlt hetekben). 200 lóerős BMW, hátsókerék-hajtás, gyakorlatlan kéz. Elszállt a kanyarban.
Sok helyen javasolták már a többszintű jogsit. Az első 5 évben kizárólag frontkerekes, max. 100 lóerős autót hajthat az ember. 5-10 év között 100 LE alatti hátsó, vagy 100-150 LE fronthajtás. 1 év után pedig bármi. 200 LE felett kötelező vezetéstechnikai tréninget írnék elő. Ha valakit megfognak a rossz kategóriában, akkor életre bevonni a jogsit. Drákói szigor kell, ne játsszunk egymás életével. Majdnem mindig a vétlen hal meg.
Az utolsó 100 komment: