Szélsőségesség új köntösben
2008.05.05. 16:00
Tegnap megalakult a Bazilikánál a Bátor Anyák, Bátor Szülők Szervezete, számol be róla a Magyar Hírlap. A név ugyan nem mond semmit elsőre, de tekintsünk bele a megfogalmazódott alapelvekbe és célokba, és világítsunk kicsit mélyére a megmozdulásnak. Az újság cikkét nem nevezném objektívnek, jó lett volna, ha kicsit bővebben kifejti a témát, és nem lett volna rossz, ha megnézik a honlapját a Magyarországi Jogsértettek Egyesületének - aki tulajdonképpeni fő mozgatórugója volt az eseménynek -, hogy tisztábban lássanak.
Elvileg miről szólt volna a megemlékezés? Olyan emberekről, fiatalokról, akik valamikor az elmúlt évtizedekben a magyar honvédség kötelékén belül meghaltak, akár tisztázatlan körülmények között, akár tisztázottan. Az egyesületet ilyen anyák alakították, de ez csak a felszínes indok, mert beletekintve a megfogalmazott célokba, sokkal inkább túlmutat ezen a megemlékezésen a szervezet tevékenysége. Nem mintha nem sajnálnánk azokat, akik meghaltak, de nagy kár volt megemlíteni az oldalon például az Irakban meghalt magyar fiatal esetét, ugyanis ő már azután volt kint ott, amikor nem volt kötelező katonának lenni. Az, hogy mennyire volt tisztában azzal, hogy ott milyen veszélyek várják, nem lehet kérdéses. A katonaság harcról és fegyverekről szól, aki azt hiszi, hogy bármilyen katonai műveletben nincs életveszélyben, az igencsak téved. Visszakanyarodva a témához rögtön előkerül mi is a valódi cél. „Az alapítók a szülői szeretet erejével akarnak előre hozott választásokat kikényszeríteni, és a politikai elit felelősségre vonását is sürgetik” Magyarul, a megmozdulás nem szólt másról, mint megemlékezés címén történő választási propagandáról. Magával a beszéddel nem is lenne semmi baj, bárki jogosan érvelhet akár az előrehozott választásokról, akár arról, hogy szerinte miért vannak neki vélt vagy valós sérelmei. Ehhez halott emberek emlékeit felhasználni, és a kommunizmus bűneivel összemosni azt, hogy mi történt az elmúlt évtizedekben itt, az országban úgy általában, már nem kis túlzás. Kétségtelen, hogy magának a rendszernek a rovására írható sok minden, de annak már igen kevés jelentősége van arra vonatkozóan, hogy mi van ma vagy mi lesz holnap.
A MAJE honlapja egyébként a Kuruc hírportál stílusát hozza, annak szinte minden elemével együtt, mondván, hogy szólásszabadság van. Az még csak elmenne, hogy Hazuggyurcsány-kormány, SZDSZ szidás és hasonló vélemények vannak a honlapon. A kormányzásról lehet rossz véleménye valakinek, de eközben ne kezdjen el népcsoportokat egymás ellen uszítani, és nem mellékesen össze-vissza használni általa kevéssé ismert kifejezéseket. A „Miért is verték agyba-főbe a nyitrai magyar kislányt a szlovák fasiszták?” alcím alatt aztán megindul a zsidózás is, mert „Legutóbb elraboltak két izraeli katonát. Háború lett belőle. Beszállt az események forgatagába Bush, Rice asszony az EU, az oroszok, sőt a magyar kormány is!!!. Stb. (Senki nem mondta ki, hogy a két katona önmagát rabolta el!, sic.)”. Azaz, a zsidók érdekében tett a kormány, miközben a szlovák „fasiszták” ellen nem szólalunk fel. Később megjegyzik a sorok, hogy kicsit elhamarkodott volt Szlovákia felvétele az EU-ba. Aztán van itt még érvelés Árpád szent zászlaja mellett, és sorolhatnánk még a szélsőséges megnyilvánulásokat. Értelmes koncepció és megoldás persze itt sincs, csak a megszorító csomagok visszavonása melletti agitáció.
Nem jó ez így, hogy a gyász álarca mögé bújva egyesek uszítanak, és bármennyire is bújtatva, de olyan értékeket dicsőítenek, amit nem kellene. Nem azzal van a baj, hogy valakinek vannak javaslatai, és esetleg konkrét elképzelései arra vonatkozóan, hogy mikét lehetne jobban csinálni. Lehet nagyon sok dologban igaza is. Abban a pillanatban viszont, amikor ez nem nyíltan jelenik meg, hanem olyan csomagolásban, amivel esetleg szélsőséges dolgokra lehet ösztönözni az embereket, akkor pontosan ugyanazt a kormányzati stílust kezdik el utánozni, ami már nem kevés problémát okozott a világban. Tehát, amennyiben ezeknek a nőknek, embereknek olyan javaslataik és vágyaik vannak, amiket szeretnének megfogalmazni, ám tegyék meg. Nyíltan ki lehet mondani, hogy ők miben látják a problémát és annak megoldását, és nincs szükség, sőt kifejezetten káros azt becsomagolni. Kicsit óvatosabban és visszafogottabban, mert van itt ellenségeskedés elég, akár országunkat, akár a másokkal való viszonyunkat nézzük. Nem kell ezt még tetézni azzal, hogy rá is teszünk egy lapáttal.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tommer 2008.05.05. 17:14:22
Itt ma már mindenki szélsőséges aki nem a népszava véleményével ért egyet?
Ez egy értelmetlen írás.
Dr Kangörény 2008.05.05. 17:18:31
Egyébként érdekes hozzállásod van, miszerint van a ti véleményetek, mindenki más a népszava véleményét szajkózza.
Hát barátom, ez nem így van, de ha te erre magadtól nem jöttél még rá, akkor én is hiába írok.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.05. 17:31:16
nem hát. mások rabszolgái lesznek.
akkor is lesz majd ennyi hepaj?
és akkor milyen zászlót fongak lengetni? '48-asat?
faszkivan.
Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.05. 17:37:14
Most nem értem ezt a kedeményezést. Rehabilitációt akarnak, akkor minek kevernek bele mást.
Ezek persze naiv álkérdések, kíváncsi vagyok, mikor jön a képbe a Tubes, mint tömegpusztító és nemzetveszejtő fegyver.
? 2008.05.05. 17:51:03
tommer 2008.05.05. 18:00:14
Én bőrfejűt írtam, és azokat mostanában a baloldalról fasisztának szokták titulálni. És a szlovák bőrfejű az a magyar balos szlengben akkor szlovák fasiszta. Egyszerű formállogikai szillogizmus barátom. (Amúgy te is tudod, hogy ez egy olyan "posztszovjet" hülyeség, mert a bőrfejűek legfeljebb olaszországban fasiszták, de a ruszkik anno hitleréket és a nácikat valami oknál fogva fasisztának kezdték hívni. Mindegy, ez a legkevesebb.)
Egy zászló önmagában nem szélsőséges, az árpádházi pedig pláne nem, akármennyire is jó ürügy ez most egyeseknek támadni egy nemzeti szimbólumot. Akkor szedjétek ki az árpádsávokat a címerünkből is, gratula a hülyeséghez. Nézd meg amúgy nyugati országogban egy-egy átlagos - és általában baloldali radikális - tüntetésen hány kirakat törik be, autó gyullad ki. Csak ott ugyanezt vörös zászlót lengetve teszik. Én mégsem akarom betiltani. Vagy az jobb, mert balos gyerekek csinálják? Ha jobbosok, akkor csúnyább? Ez nem kettős mérce véletlenül? Nem szeretem az oktalan pusztítást, de ennyi talán belefér egy demokráciába szerintem, főleg ha fizet a biztosító.
Csúsztatsz. ÉN nem mondtam, hogy van a "mi" (kik?) véleménye és a népszaváé. Pontosan a cikk szelleme sugallja azt, hogy aki nem ért egyet a mai "mainstream" balliberális véleménnyel (pl. arról mi számít "szélsőségesnek"), az szélsőséges. Vagyis épp fordítva: Van a ti véleményetek, mindenki másé pedig szélsőséges.
bate · http://bateman.hu 2008.05.05. 18:16:30
akárki 2008.05.05. 18:20:28
Mindfield 2008.05.05. 18:30:49
Igen, de itthon egy sem. Nálunk (hála Istennek) a punkok még nem gyújtogatnak. Az lesz majd a szép, ha feláll egymással szemben a két gárda (mint Németországban a minap), közéjük a rendőrök, aztán uccu neki! Egyelőre viszont sajnos csak a jobboldalon látni tettlegességig fajuló akciókat.
Persze ilyenkor jön a kontra: bezzeg a zsidók, ők "csendesen" pusztítanak. De ha ez ennyire köztudott, akkor mért van még mindig MSZP kormány? Jaa, hogy hülye a nép. A jobboldal mutogat össze-vissza, csak hogy ne ő legyen a hibás, mert igazából ott kúrták el. Nem kicsit. Nagyon.
conquistador+ (törölt) 2008.05.05. 18:31:24
conquistador+ (törölt) 2008.05.05. 18:49:03
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.05. 18:54:03
már megint igénytelen magyarfikázás az index címlapján
csak benéztem, még mindig többségben vannak-e a komcsik
látom igen, oké, pá
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.05. 19:02:58
., (törölt) 2008.05.05. 19:13:31
Te nem is vagy MAGYAR!
wmiki 2008.05.05. 19:19:06
Meliotemikus 2008.05.05. 19:24:44
istenfája 2008.05.05. 19:26:26
conquistador+ (törölt) 2008.05.05. 19:29:09
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.05. 19:30:33
igazán nagy dolog ez, értelmi fogyatékosoktól
csak így tovább!
Dr.Hook 2008.05.05. 19:31:33
asara 2008.05.05. 19:36:29
Szeretnek egy kis eligazitast, a mai magyarorszagon mit jelent a szelsoseg??? De most komolyan, ha kimennek kozepkoru csalados, gyermekes nok tontetni az utcara abban mi a szelsoseg? Az "osszejovetel" celja a mai magyar anyak gyermekeinek jovoje volt, emellett megemlekeztek a szocialista hadseregbol vissza nem tert katonakra. Az orszag gazdasaga romokban all, ket eve szemeket lottek ki az utcan a rendorok mert par tizezer ember kimert menni az utcara tuntetni egy demokraciaban a miniszterelnok ellen aki sajat maga "vallotta be" hogy negy evig hazudtak. Ezen kivul minden nap a hirekben azt olvassuk hogy ki mennyit sikkasztott, lopott allami penzbol, es hogy mennyi korhazat zarnak be, hogy megy tonkre az egeszsegugy. Kulfoldon megvernek egy magyart, az allam semmit nem lep ellene, ahogy a benes dekretumok ellen sem. Ezekutan az itteni magyarokkat megvedene?? Ezen aggodni szelsoseg???
Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.05.05. 19:41:27
1998-2002. között ezeket az anyákat egy majdem államtitkári beosztású anya képviselte a HM-ben, akit 1987-ben lelőtt egy másik sorkatona.
Bocsánat!!!
A fiát lőtték le, de gondolom ez értelemszerű, hisz miért említenénk az anyaságát különben. Bocs, megszaladtak a gépelőujjaim.
Mindfield 2008.05.05. 19:48:22
A post elméletileg arról akart szólni, hogy egyértelmű politikai felhangot kapott egy egyébként pártfüggetlennek indult rendezvény.
"Ezekutan az itteni magyarokkat megvedene??" - na ez éppen nem volt a tüntetés része. Ez volt az: "Olyan emberekről, fiatalokról, akik valamikor az elmúlt évtizedekben a magyar honvédség kötelékén belül meghaltak, akár tisztázatlan körülmények között, akár tisztázottan." Nekem spec erről Oroszország jutott eszembe, ott szoktak (a mai napig) "tisztázatlan körülmények között" elhalálozni a hadseregben. Erről kellett volna hogy szóljon, nem pedig "a politikai elit felelősségre vonásáról".
Egyébként pedig a sorkatonaság eltörölve Fidesz akarja visszahozni.
Dr.Hook 2008.05.05. 19:50:34
conquistador+ (törölt) 2008.05.05. 19:51:33
., (törölt) 2008.05.05. 20:00:43
Vagy legyek inkább gójmotoros?
., (törölt) 2008.05.05. 20:14:59
Ezeknek elmenmt az agyuk, vag meg sem jött?
1. Mi közük az előrehozott választásokhoz, mint szervezetnek?
2.Van egy nagy fasz az országban, valami Orbán, vagyki. Nos ő mondta anno, hogy a magyar embör, addig nem férfi, amíg nem volt katona.
A katonaság pedig olyan, hogy ott bizony vannak tragédiák is.
!!!! Nem azt mondtam, hogy akkor ebbe bele kell törődni!!
Ja! A zsaruk nem dugták meg Zsanettet. Akkor mehetünk Morvai/Balóék elé tüntetni?
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.05. 21:13:28
gyurcsany ferenc egyébként lemondott már?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.05. 23:12:42
Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.05.06. 01:35:56
asara: Ez a szemkilövés is aranyos dolog, mert igaz bár, hogy ez történt, de MINDEN RENDES DEMOKRÁCIÁBAN a randalírozót felelősségre vonják, nem pedig ez a szánalmas tevékenység folyik. Kérdezd meg a németeket, ha Berlin utcáin ilyet csinálnátok és elkennék a szájatokat ott nem nagyon mehetnétek jogorvoslatért, sőt a bíró még a képetekbe is röhögne. Nálunk meg az intézkedő rendőr retteghet, hogy vajon mikor dobják meg molotov koktéllal, majd ha véletlen intézkedni mer, mehet is a bíróságra a "szegény" tüntető miatt.
ereta 2008.05.06. 08:26:41
DArchAngel 2008.05.06. 11:13:25
Ilyen kisded játszadozásra van pénz...
Sunamchine 2008.05.06. 12:48:22
Persze, végig gondolva a dolgokat. Ez a dolog láthatóan nem arról szól.
Mindfield: Te meg a sorkatonasággal meg az óvodában ijesztgess, ott talán még beveszik.
antares 2008.05.06. 23:33:23
A hangnem alpári volta ugyanakkor nem kompenzálja a hozzá nem értést, és az információk hiányát!
Prophet 2008.05.09. 13:18:54
Ami meg Malina Hedvig ügyét illeti: ha kopaszok (és nem a kortól) rugdosnak meg, és vernek agyba főbe egy lányt, azért mert az anyanyelvén mert beszélni Szlovákiában, akkor az most mi? Elesett a lány, rá a Martensra? Egy magyargyűlöletéről híres kormány folyamatosan tüzeli ezeket az elemeket. Akkor ők most nem radikálisak, urambocsá szélsőségesek? Mert inkább ez, mint amikre nálunk mondják (akik ugyan ezt csinálják, és gyújtogatnak, ők azok. Egykutya).
Az egy másik dolog, hogy milyen köntösbe burkolnak dolgokat. De nem ez lenne az első eset. Ki törődik Kovács Pistivel? Satöbbi.
hibpir 2008.06.05. 14:07:16
A MAJE társadalmi megbecsülését, társadalmi értékelését támadó illetőleg gyalázkodó jellegű magatartásokkal szemben a rágalmazás és becsületsértés törvényi tényállásai biztosítanak büntetőjogi védelmet. A Btk. két évig terjedő szabadságvesztéssel is büntetheti e magatartásokat.
Úgy gondolom, hogy az a minimum, hogy e kommentek írói bocsánatot kérnek a MAJE-től, illetőleg a moderátor törli ezeket.