3333, itt tartunk. Azaz sikerült ennyi kilométert megtennünk együtt kedves kis autómmal az elmúlt 7 hét alatt. Nem túl sok, mert még kirándulni is a közelbe mentem, de azért elég volt arra, hogy jobban összebarátkozzunk. Mire volt elég ez a 3333 km ? Ez pontosan elég lett volna egy Budapest-Caprioli(IT)-Budapest távolságra, de jó is lett volna, azonban ez tisztán Magyarország volt most. És sajnos nem esett közbe egy kiadós nyaralás sem, bizony dolgozni kellett. Lássuk a tapasztalatokat és a kezdetet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autó vásárlásnál elég meghatározó volt az ár, meg még néhány peremfeltétel. Casco ne legyen drága, nem is azért kell, mert töröm agyba-főbe, hanem mert csillaggarázsban lakik, és legalább egy kis kárenyhítés jól jön, ha egyszer még sem találom ott. Azonban, ha mégis saját hibából törném, akkor sem mindegy, ugyanis egy újabb típusnál több százezer forintos kár mellett még az autó menetképes marad, szóval nem kell nagyon törni hozzá. Egyszer a Suzukimat megtörték rendesen, 480.000 Ft volta kár, és simán lehetett vele járni. Normális méretű csomagtartó, tehát Combi vagy Sedan, amiből az első kiesik, mert azt drágábban mérik bármely más típusból is, mint a lélektani és pénztárcabeli határ, amivel rendelkeztem a nézelődéskor. Ebből egyértelműen kategóriájában a City a nyerő 500 literes csomagterével. Természetesen légkondicionáló az feltétlenül kell, amikor ez kérdésként merül föl, akkor mindig a jó öreg légkondicionáló nélküli Suzuki Sedanomra és Athénra gondolok, máris eloszlanak a kételyeim J Ezután jöhetnek a kevésbé létszükségletű dolgok, amiben azért a City bővelkedik. 4 elektromos ablakemelő, könnyűfém keréktárcsák, hátul is tárcsafék, elektromos szervókormány, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, stb, stb. Az elektromos szervó már csak azért is lényeges, mert kevesebb energiát vesz fel, mint a hagyományos, ráadásul karakterisztikája a sebességhez igazodó. De hagyjuk az unalmas technikai részleteket, meg a magas kompresszióviszonyt, meg a hengerenkénti 2 gyújtógyertyát, lássuk a nyers tényeket. Azt hagyjuk, hogy mennyi jobb autó van. Csak azok a fránya anyagiak ne lennének. Az ára jó volt, bár a listaárból sehol sem engedtek, kivéve egy helyen, ahol megvettem. A többiek meg okuljanak. J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kényelmes, határozottan, és még hátul sem panaszkodnak a gyerekek. Az ülés alatt nagy hely marad, mert a benzintank átkerült a középső rész alá, illetve az eredetileg Jazz alvázban is ott volt.(Mert ugye ez egy Jazz alvázra épülő autó). Kifejezetten komfortos, a légkondi jól hűt, a páralecsapódást is tökéletesen kivédi esőben. Érzem, hogy hosszabb távon is kényelmes érzetet adna az autó. A szokásos újautó feeling itt is megvolt, az első néhány száz kilométeren nehez él a motor, a sebességváltón is érződik, hogy új. Legendás fogyasztásáról én is jókat tudok mondani, bár nagyon használatfüggő. Valószínűleg igazak a valahol 4.8l/100 km-es fogyasztási adatok, de az egy személy és 90 km/h-ás folyamatos átlag esetén jöhet ki. Nálam eddig 6.5-nél tartunk, aminek egy jelentős része Budapest dugóinak köszönhető, az országúti ennek azért alatta van, még akkor is, ha én az az előzgetős típus vagyok. Ez egy közel 1100 kg önsúlyú autótól jó eredménynek tekinthető. Más benzines autók ebben a kategóriában elég horror fogyasztást képesek produkálni. Természetesen nem a fogyasztásmérőből származnak az adatok, ezeket a konkrét tankolásokból származtatom, de a fogyasztásmérője is pontos. Azt lehet mondani, hogy Budapesten 6.5-6.7, országúton 5.5-6-ból ki lehet jönni kicsit sportosabb tempóval is. Persze, mint minden autó, a City is érdekesen reagál a vadállat üzemmódra, szóval pörgetve ez is nyeli a benzint, vigyázni kell a lábra. Rossz hír a nagyon sportosoknak, ez egy kis autó, a fordulatszámmérőn 6000-nél kezdődik a piros. A kárpit a világos színéhez képest jól bírja, a gyerekeimet pedig nehéz foltok nélkül túlélni. A gyári hifi cucc nagyon jó benne, 4 hangszóró, amiből a hátsó kettő elég játék, azt ki fogom cserélni. Azonban így is simán meghallom bennem a lossless/mp3 különbséget, egyszóval szól, de rendesen.

Egyszóval jó kis autó ez. Hibalista 0, semmi meglepetést nem okozott eddig. 3 év garancia, teljes európai assistance szolgáltatás, a Hondának megfelelő szervízhálózat. Meglátjuk mi lesz tovább.

Végsebesség teszt még nem volt J

 

Szerző: movhu

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr66214241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XSun (törölt) 2008.02.03. 17:24:02

Az enyém is ES csak egy kicsivel idősebb (2006 júniusi).
Nos az enyémben már 32000 Km van de semmi különösről nem tudok beszámolni.
Megy szépen semmi érdekes.