Autót csak önrésszel

2009.01.05. 16:00

Beérett a tavalyi kormányzati szándék, és ez évtől nem lehet autóhitelt felvenni, csak minimálisan 20% önerővel és legfeljebb 8 évre. Ez a rendelkezés megszünteti az eddigi 0% önerő plusz 120 hónap futamidős konstrukciókat. Sokak szerint ez indokolatlan kormányzati beavatkozás a piacba, mások üdvözlik a rendelkezéseket. Az intézkedés picit megkésett abból a szempontból, hogy az utóbbi idők válsága amúgy is önmérsékletre ösztönözte a bankokat. Más nézőpontból nézve még mindig aktuális, hiszen karácsony előtt még találkozhattunk olyan hirdetéssel, ahol a 0 forint kezdőrészlet mellé még készpénzt is vihettünk haza.
A kereskedők egy része természetesen bosszankodik. Az autóipart érintő eladási gondokat csak tovább nehezíti az, ha emiatt kevesebb autót adnak el. Márpedig az biztos, hogy ez szűkíteni fogja az eladásokat. A kereskedőt pedig az eladás után egyáltalán nem érdekli, hogy az autót még az első évben vissza kell venni a vevőtől a finanszírozónak, ő túladott saját portékáján. Jobb esetben még a hitel után járó jutalékot sem kell neki visszaadni. Ezért ők vélt vagy valós helyzeteket próbálnak vázolni, amikor ugyan eső után köpönyeg módjára, de érvelnek a rendelkezés ellen. Mert „mi van akkor, ha valaki stabil háttérrel rendelkezik, és be tud vállalni 10 évre hitelt?” – kérdezik. Rögtön beugrik a válaszok sorozata fejünkben. Egyáltalán ki mondhatja el ma, hogy 10 év múlva még létezik a cég, ahol dolgozik, esetleg még az ő pozíciója is stabil marad. Egy ekkora futamidejű hitel esetén nincs is értelme a jelenlegi munkahelyet vizsgálni, akkora távlatokba mutat a kapcsolat. Mégis a legnyomósabb érv az, hogy aki nem tudja előteremteni a 10 és a 8 évre vonatkozó törlesztő részletben megjelenő különbséget, az ne vállaljon be ekkora autóhitelt. A másik kérdés az önrész. Ez a 20% ma egy kis autónál is jelentős lehet, ám felmerül a nagy kérdés. Az, aki nem tud ekkora összeget ésszerű idő alatt megspórolni, esetleg nem rendelkezik egy ilyen értékű beszámítható vagy eladható gépjárművel, annak van-e lehetősége anyagilag arra, hogy másik járművet vásároljon? Igencsak kétséges.
Tehát a mostani rendelkezés rossz a kereskedőnek, de nem rossz azoknak, akiket meg fog védeni saját tettük következményétől, ami nagyon sokrétű lehet. Az ügyfelek egy része eleve úgy kalkulál, hogy mihamarabb fel fogja mondani a CASCO biztosítást, nem is tudva, hogy azokat 1 évig általában a biztosító szerződése miatt nem lehet felmondani, utána pedig a finanszírozó fog panaszkodni, amikor megtudja, hogy nincs már biztosítás a pénze fedezetén. Ez megborítja a vevő pénzügyi terveit, aki egyébként is kicentizte a vásárlást, mert nem csak kezdőrészlet nélkül, de 10 éves futamidőre vette az autót. Az ilyen vevőnek a svájci frank pillanatnyi – mostanában jelentős - ingadozásából eredő változás terhe is sok lehet. Ők azok egyébként, akik már elsőre sem tankolják teli az autót, mert ennyi pénzzel már nem biztos, hogy rendelkeznek. Mindemellett ezekben a háztartásokban egy apró plusz kiadás is lehetetlenné teszi a további fizetést. Ezt pedig a bankok továbbra sem vizsgálják megfelelően. A rendszer ugyanis piramisszerű is lehet. Van hitel, ahol a kezes a hitelhez olyan személy, aki a hitelfelvevő vállalkozásában dolgozik, a bank mégis elfogadja ezt a csöppet sem ésszerű kezességet. Nem kétséges, hogy itt egyik személy fizetésképtelensége esetén valószínűsíthető a hitel bedőlése. Sajnos ezeket a módszereket a kereskedő hátulról támogatja, azaz szükség esetén tanácsokkal látja el a vevőt, hogy hová és mit kell írni a biztosabb sikerhez.
Most jön a fekete leves. Nem akarok tippeket adni, biztos vagyok benne, hogy a kereskedők már rég kidolgozták a módszerek sokkal színesebb kavalkádját, mint amit hirtelen ki lehet találni. Hiszen ki fogja azt vizsgálni, hogy a kereskedő – mint önálló pénzügyi tanácsadó – nem közvetít-e az ügyfél számára személyi hitelt, ami minő véletlen, de fedezi az önrészt? Ki akadályozza meg abban a kusza szálakat szövögető bankokat és kereskedőket, hogy valamilyen maradványértékes lízingkonstrukcióban adják oda az autót? A név és a tények mások lesznek, de a vevő szempontjából hasonló havi részleteket tudnak kínálni, mint korábban. Félő, hogy a bankok aktív szerepvállalása nélkül nem lesz lehetséges elejét venni a problémáknak, és az emberek felelőtlenségét továbbra is ki tudják használni az autókereskedők, akikről ne felejtsük el, hogy egyetlen érdekük túladni az autón. A legjobb megoldás az volna, ha az emberek maguk látnák a lehetőségeiket, és úgy választanának gépjárművet. Ha kell, hát nem újat, nem akkorát, de legalább a svájci frank 2 forintos ingadozása ne küldje padlóra a családi költségvetést. Mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket, hogy az magyar autókereskedelem nyit-e és hogyan nyit kiskaput a rendelkezés mellett.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr85859444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.01.05. 19:19:58

azért félnek, mert kvázi a kamatból kapják a jutalékot a finanszírozótól.
vagyis a magas kamat - ami a magas kockázat miatt akkora, mert sokan nem is tervezik visszatörleszteni - jó az értékesítőnek.
persze rossz a hitelfelvevőnek.
a finanszírozó meg így is, úgy is kaszál.

Perillustris 2009.01.05. 19:29:33

Elvileg én is azt mondanám, hogy ilyen szinten ne nyúljon bele az állam a piac működésébe. Ám a gyakorlatban, látva, tapasztalva a sokszázezer funkcionális és pénzügyi analfabéta önsorsrontó agyamentségét, azt kell mondanom, örülök neki. Kell egy szabályozó csap, ami megvédi a húideneírjaksúlyosanminősítőjelzőt embereket ö n m a g u k t ó l.

hátezgáz 2009.01.05. 19:40:03

Már megtalálták a kiskaput.
Kifizetik helyetted a beugrót, és mint kedvezményt számolják el neked.

Panka-manka 2009.01.05. 19:43:34

Akinek annyi esze van hogy önerő nélkül (magyarul megtakarítás) képes autót venni az meg is érdemli.
Emberek hogyan gondolják hogy az emúlt években elköltöttek minden pénzüket, akkor majd most tudnak kiköhögni havi 30 000-et.
Egyébként majd megoldják. A 20%-ra felvesznek egy ingatlanfedezetű hitelt, hogy a bank ne csak a kocsit vigye hanem a házat is.

pantlikaskiralylany 2009.01.05. 19:51:47

Ha a piac (értem ez alatt a bankokat, és a kereskedőket) tisztességesebbek lennének, akkor nem kellene beleavatkozni.
(Persze akkor nem lenne gazdasági világválság sem, de ez meg a tyúk meg a tojás esete... :-) )

Sokan beleugrottak, úgy, hogy nem gondolkoztak, de én meg azt tartom felháborítónak, hogy elvárják az állami segítséget...
Miért azok fizessék ezt meg, akik gondolkoznak mielőtt lépnek?

Az tény, hogy rossz lesz a kereskedőknek, és rossz lesz bankoknak, hiszen drasztikusan leereszt az egyébként is túlfújt lufi, de legalább kitisztul a piac, és hátha az emberek is megtanulnak kicsit gondolkozni, hogy nem kell "kicsit nagyobb" autó, "kicsit nagyobb lakás" mert akkor csak pár ezer forinttal lesz drágább a hitel...

Persze amíg akár egy dvd lejátszót is képesek 40-50%-os THM-re megvenni, addig elég reménytelennek tűnik...

TottaKár 2009.01.05. 20:11:01

Átlagmagyar mentalitás:

"inkább ma egy új suzuki, mint holnap egy használt szar"

törlesztés?
majd csak lesz valahogy!!!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.05. 20:25:24

Alapjaiban idegenkedem minden olyan állami intézkedéstől, aminek következtében úgy érezhetem, hogy kiskorúnak tekintenek.

Annó (19 évvel ezelőtt) többek között arra szavaztunk, hogy tekintsenek végre felnőttnek bennünket és ne fogják folyton a kezünket, ne akarják megmondani, hogy mi jó nekünk és mi rossz.

Ha én úgy érzem, hogy érdemes egy rohadt plazmatévéért 250%-os THM-mel felvennem 300 ezer forint kölcsönt - ám legyen.

De persze az sem lehet, hogy családok menjenek tönkre csak azért, mert a nyolc általánost végzett családfő vadiúj tévén akarja nézni a foci VB-t vagy az Olimpiát, elismerem...

Az államok ismét egyre jobban beleszólnak az egyének életébe; élő példa az öt hónappal ezelőtt megszavazott ír alkoholforgalmazási törvény, amire legutóbb a boldogult emlékezetű Szovjetunióban vagy Lengyelországban volt példa és akkor azt hittük, hogy ez csak bolsi trükk lehet:

csurtus.blog.hu/2009/01/05/eire_a_mergezo_italok_torvenye

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 20:26:24

@kaccat: azért az eleje annak amit mondtál hülyeség. Minden 10 évben van egy válság, na bumm ez most kicsit nagyobbra sikeredett.
A piac sosem lesz tisztességes, mert a piac nem erről szól. Tessék megtanulni milyen az élet a kapitalizmusban!
A többi részével teljesen egyetértek, ahogy mover-rel is, mely szerint nem árt, ha van valaki, aki megvédi az embereket önmaguktól. Pénzügyi intelligencia az nincs, öngondoskodni minek, hitelre mindent.
Én frankón ki fogom röhögni azokat, akiknek önhibájukból nem lesz nyugdíjuk, mert én most azért spórolok, hogy nekem majd 40 év múlva legyen. Nem voltam nyaralni 3 éve, nincs új autóm, semmi drágát nem vettem mostanában.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 20:30:15

@tiboru: Szerintem szükség van erre, mert a magyarok túl hülyék hozzá. (Tisztelet a kivételnek)
Itt még mindenki a szocializmusban él, és úgy gondolja, hogy neki minden jár. Valójában csak a szája...
Létezik olyan, hogy szociális piacgazdaság, de olyan sajna nincs, hogy a kapitalizmusból is csak a jót, a szocializmusból is csak a jót tartsuk meg, ahhoz kicsit előrébb kéne lennünk gazdaságilag, és ennek meg kell fizetni azt az árát, hogy egy darabig csak a rossz mindkettőből.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.05. 20:31:28

@Tzimisce:

Van egy rossz hírem: a sok önsorsrontót a majdani állam ki fogja (valamelyest) segíteni, többek között a te nyugdíjad rovására; egy európai állam a 21. században nem nézheti tétéelnül, hogy polgárai jelentős része éhenhal vagy telente megfagy csak auzért, mert fiatal korában kizárólag feketén dolgozott és teszem azt húsz-harminc évig nem fizetett TB-t :-(

Nem mondom, hogy ezek dőzsölni fognak, de kapnak majd "alanyi jogon" valamit a Nagy Közösből.

Ami igazságtalan lesz ugyan, de humánus.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 20:35:24

Na igen, csak én arra kalkulálok, hogy nem fogok nyugdíjat kapni, tehát az egész nyugdíjamról magam gondoskodom.
Ha láttad múltkor az Aktákat, ott elmondták, hogy 20-30 év múlva (lehet, hogy hamarabb), nemhogy a létminimumra nem lesz elég a nyugdíj, hanem egy vasat se kapnak a nyugdíjasok, én már 2 éve lélekben erre készülök.

Ontopic: Szerintem csak a használtpiacon lesz trükközés, de ott nagyon, az új autók gyártása csökkent, így talán ott nem lesz ekkora gond.

TottaKár 2009.01.05. 20:37:04

sajna így van
pl. a norvégoknak is felépítenek egy csomó lakást állami pénzen
te mikor kapsz egyet is?

Jovanotti 2009.01.05. 20:38:20

@José Luis Torrente:
Ez nem igazán működhet, itt a válasz a pdf-ben:
www.pszaf.hu/resource.aspx?ResourceID=srep_tajek_gepjarmufinansz
Ha nem akarjátok végigböngészni, itt a válasz:
"új gépjármű esetében a gépjármű hivatalos listaára, csökkentve a szerződéshez csatolt,
dokumentált kedvezményekkel (a dokumentálásnak biztosítania kell az árnyilvántartás
visszakereshetőségét)"
Tehát ha megteszi a kereskedő, egyértelműen csal.
Eddig valóban így csinálták, de ennek, ez alapján vége.
Viszont, a használtautóknál lehet még kiskapu, ahol is az ETAX érték az irányadó, tehát ha egy autót 20%-al olcsóbban adnak mint az ETAX aldási ár akkor lehet 0% az induló (persze ez sem hivatalos, de nem ellenőrizhető.

Blogerovac 2009.01.05. 20:42:14

Nehéz kérdés, mert ha valaki pont ettől az évtől határozza el, hogy elkezd spórolni, és jó lenne, ha holnaptól már lenne is egy autója, mert mondjuk kell az új munkájához, vagy az életéhez, akkor neki ez bizony keresztbe tesz.

Ugyanakkor, ha nincs pénz, nincs fagyi. Mert bizony, nem látni még 2-3 évre előre sem a munka jövőjét, a gazdaságot, a piacot. De mondjuk egy átlagembernek hitelen kívül marad az 5-10 éves várás - és gyűjtögetés - az első autóig. Mint a jó kis KGST-s Kádár-rendszerben.

Nem jó ez sehogy. Meg kell gazdagodni, és kész ;)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 20:43:21

Épp nem olyan rég volt egy szeminárium arról, hogy a nyugdíj illetve az egészségügyi ellátás milyen formátumban lenne jó.

Amiről Te beszélsz tiboru az a potyautas magatartás, sajnos egyre többen űzik és előbb utóbb borulni fog...

hátezgáz 2009.01.05. 20:43:54

@Jovanotti: Igazad van. Én még két éve így vettem egy kis autót. Persze szigorúan a lehetőségeimen belül, ami így felszabadult, azt extrákba öltem. :)
Okos-e vagyok?

seges 2009.01.05. 20:46:10

A kereskedőnek is érdeke, hogy ne dőljön be a hitel legalább egy évig, egyébként a jutalék valóban visszaírásra kerül. és ha magas a törlesztőrészlet a jutalék és a kamat miatt, nem tudják eladni az autót, hiába bolond a magyar.
Ja, nem biztos, hogy a bankok rosszul járnak ezzel a szabályozással. Sokkal nagyobb az esélye a hitel bedőlésének a 120 hónapos futamidő esetén, mint ha rövidebb lenne a futamidő. Nincs belőle akkora kár, és a nyereség marad.

seges 2009.01.05. 20:48:22

@Jovanotti: a finanszírozó is nézi az EUROTAX ára, nem?

Jovanotti 2009.01.05. 20:59:04

@seges:
Igen, de pont ez a lényeg.
Ha az ETAX eladási alatt ad a kereskedő 20%-al autót, akkor kivitelezhető a 0% induló, úgy, hogy a bank nem is tud róla.
Ez a gyakorlat, főleg a kintről "okosan" behozott autókra húzható rá.
Kvázi, a bank nem is járhat rosszul, mert tényleg benne az előírt kockázati értékben.
Az interneten, még rendszámozás előtt hirdetett autók 90%-ára igaz lehet ez az okfejtés, főleg, ha valaki le tudja ellenőrizni az ETAX árakat.
Főleg a kis köbcentis, diesel, 2004-2007 évjáratú autókra lehet ez igaz, ahol regdíj 2-300.000,-Ft. Sok-sok Renault (1.5 dCi), Peugeot (1.6 HDi).Ezeknél egy 2006-os autóra 230.000-270.000,-Ft a regdíj.

cuebler 2009.01.05. 21:11:25

a PSZÁF-nek inkább a bankok egyoldalú szerződésmódosít(gat)ásaival kellene foglalkoznia, nem az autófinanszírozással. aláírok egy állami kamattámogatásos hitelszerződést, két hónap múlva meg a bank duplájára emeli a kezelési költséget. pedig józanul gondolkodó emberke vagyok, igaz van autóhitelem is :P nem az a havi +2.000 Ft, de ugyan mi is indokolja? több munkája lenne a banknak a hitelemmel kapcsolatosan? aligha... be van táplálva a "rendszerbe", zsé mindig van a számlán, csak le kell emelni. mégis dupla annyiba fáj, mint eddig...

Bruno 2009.01.05. 21:14:12

Sajnos az embereket nemlehet megvédeni maguk ellen, így bár jó szándékú a kezdeményezés, de biztos, hogy hatástalan marad. Amúgy amikor a kereskedők majd nem férnek el a visszavett autóktól majdcsak lassítanak egy kicsit...

duncan 2009.01.05. 21:28:24

Hadd szóljak hozzá "belülről"...
@Jovanotti: a kereskedő nem fog eladni 20%-kal az Etax ár alatt, ha el tudja adni az Etax áron is (hiszen az Etax ár a piaci átlagárat jelenti). Pláne nem fog ő hitelt nyújtani a vevőnek, az ingatlanfedezetes hitelfelvétel meg jóval tovább tart, mint egy gkhitel intézése. A trükk viszont már sajnos évek óta létezik: belehazudnak néhány extrát az autóba, és máris megvan az "önerő". Így volt ez az előtt is, hogy a 0% divatba jött volna, az önerő nélküli konstrukciókkal max legalizálták a helyzetet vagy még jobban lehúzták a bankot.

Bankos szemszögből nézve mindenképpen jó az új szabályozás - hozzáteszem, hogy tiltva most sincs a 84 hónap, csak olyan tőkemegfelelést kell mögé tenni, hogy ihajj.

Azt meg vagy elhiszitek, vagy nem - de azért így van -, hogy autóvisszavétel esetén az esetek 95-98%-ában a visszavett autó értéke nem fedezi a tartozást, nyílván minél fiatalabb az autó, annál inkább nem. És ez nem azért van, mert a bankok haveroknak fillérekért elkótyavetyélik az autót, hanem azért, mert a. az autó már a vételkor sem ért annyit, mint a hitel (+ min önerő, max futamidő faktor), b. a kedves ügyfél vesztét érezvén hajlamos elég rendesen lelakni az autót, ha már a bank úgyis viszi. Mellesleg ha körülnéztek, akkor láthatjátok, hogy most már a legtöbb bank (helyesebben: lízingcég) internetes vagy nyílt aukciós úton értékesíti a visszavett vasakat, azaz az itt kialakult ár erősen köüzelíti a piaci árat (illetve az Etax vételi árát)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 21:28:44

PSZÁF-nek sajnos sok ember/cég körmére kéne néznie.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.01.05. 21:35:24

Régóta működő trükk - amikor még nem voltak 0%-os önrészek azokból az időkből - hogy a bank fizeti az önrészt is csak nem tud róla.....

1., a kereskedő papíron átveszi a vevőtől a pénzt (természetesen nem vesz át semmit, vagy éppcsak valamennyit),

2., a kocsi óráját visszapörgeti annyira, hogy az EUROTAX érték rendben legyen és a bank se fogjon gyanút

3., bank fele már feláras árat ad be

4., a bank kifizeti a kereskedőnek az autót + jutalékot ad vissza a kereskedőnek, hogy milyen f*sza csávó, hogy tőlük vett fel hitelt a vevő.

mindenki jól jár mindenkin.... kivéve ha bebukja a vevő a hitelt.

Jovanotti 2009.01.05. 21:54:32

@duncan:
Ha "belülről" szólsz, akkor valójában nem a lényeget látod.
Nem akarok, most példákat felhozni, de javaslom a hasznaltauto.hu-n írd be az alábbi feltételeket:
Renault Scenic, diesel, 2006-2007, 1600ccm-ig (1.5dCi)
Az első 20(!) találat rendszám nélkül, 2.277.000 és 2.700.000,-Ft között (forgalomba helyezve)!
A 2.600.000 felettiekben már 7 személyes, Grand-ok is vannak...ezek az autók 5.500.000,-Ft-tól indulnak új árban, 2,5 évesen még az ETAX is 3.000.000-tól értékeli őket...
Egy 2.400.000,-Ft-ra hirdetett ilyen autó minimum 4-500.000-el van az ETAX ár alatt!
Szerinted ezek a kereskedők (mert kivétel nélkül mind az) rosszul kalkuláltak???
Nem, ha felhívod őket kivétel nélkül(!) mind vállalja a 0%-ot (mai napi tapasztalat) !
Nekik így is megvan a hasznuk, és pörgetik a készletet.
Ezek között az autók között, az első magánszemélyes, magyarországi autó 2.800.000-nál kezdődik, ami ugye a legolcsóbbnál pont 520.000-el több...(ami ugye 2.400.000-es autónál máris több mint 20%)
Egyébként megnéztem jobban, az első 50(!) találatban 3 rendszámos autó van, egészen 3.500.00-ig.
2006-os autó van még 4.200.000-ért is hirdetve, ami azt jelenti, hogy egy évjáratban majdnem 2 millió az eltérés !!!
Mindezzel csak azt akartam bemutatni, hogy igenis árulnak ETAX ár alatt jóval autót, és szinte csak kereskedők.
Van egyébként több ilyen típus is: Megane 1.5dCi, Peugeot 407 és 407SW 1.6HDi, hogy csak a legkirívóbbakat említsem.

Jovanotti 2009.01.05. 21:57:27

Autóvásárlás előtt vagyok, és jól körülnéztem, azért van ez a friss tapasztalat.

Hartmy 2009.01.05. 21:59:30

Sajnos elég sok embert ismerek, aki 0%-os önerővel vett autót. Többnyire mind bebukták a hitelt. Igazából talán annak jó ez a 20%-os önrész akinek megvan. Mivel kell a 20% ezért nem vesznek ennyian autót, a kereskedés pedig el szeretné adni az autókat, ezért mást nagyon nem tehet mint hogy kicsit enged az autó árából, vagy kisebb nagyobb akciókkal toldja meg a kínálatot. Ez lényegében jó annak akinek van pénze az önerőre de még nincs meg a teljes összeg.
Valamint egyetértek az előttem szólókkal, jó azoknak is akik nem tudják megítélni hogy mit fognak tudni kifizetni a következő 120 hónapban.
Én legalább is így látom.

Jovanotti 2009.01.05. 22:09:23

Még egy példa:Peugeot 407 SW 1.6 HDI :
www.hasznaltauto.hu/2615774_peugeot_407_2006
Hasonlóan összerakott autó a peugeot.hu-n 6.900.000,-Ft !!!
Vajon erre, nem egészen 3 évesen mit mutat az ETAX? Minimum 3.800.000-et, de lehet, hogy még többet, ez itt meg 2.900.000 alku előtt!!! Itt is megvan a 20%, de lehet, hogy 30
Nem akarok senkinek tippeket adni, csak a mai piaci lehetőségeket próbálom elemezni, a 0%-os induló tükrében.

sünegér 2009.01.05. 22:13:04

Nekem is van olyan ismerősöm, aki vett Renault thaliát 0 ft-al, de fél év múlva rájöttek, hogy mégsem kellen az autó.Visszavitték a márkakereskedőhöz, ott meg mondák nekik:akkor most kérük 400e Ft-ot...:):):)

Zzoorroo 2009.01.05. 22:16:26

off

@tiboru: Az az igazság, hogy kétszer is el kellett olvassam az ír linkes cikket ahhoz, hogy elhiggyem, amit látok..

Ilyen lépés, pont Iroroszágban... Eszemfaszom megáll...

on

Szerintem meg mindenki menjen tönkre, aki nem képes úgy felmérni a kereseti viszonyait, hogy előre lásson 2-3 évet, hogy mekkora törlrsztőt tud bevállalni.

Ha egy macilaci bété alkalmazottja vagyok, és frankón nem tudom, hogy meglesz-e a cég jövő hónapban, nem veszek autót részletre.

Ha ige, aés befuccsol a bété, dögöljek meg. Ilyen egyszerű. De az állam akkor se szóljon bele a gazdasági folyamatokba.

sünegér 2009.01.05. 22:16:37

Azért hozzátenném, hogy használtautóra sosem volt 0 %-os konstrukció.A vételár "papíron"történő megemelésével lehetett megcsinálni a bizniszt...Egyébként tökéletesen egyetértek a rendelettel.Suzukiskodathaliaéstársainullaforintal...
csak hogy királyok legyük..

Szűcslaci 2009.01.05. 22:17:26

Amelyik kereskedő zokon veszi, hogy nem adhat nulla forintos önerőre autót, az vállalja be maga a kockázatot! Nehogymár kalmárok szabjanak törvényt! Pénzt keresni, azt jó lenne, mi, de a balhét meg vigyék el a bankok, vagy a vásárló. Én is kereskedő vagyok, de vagy kifizeti valaki a portékát, vagy nem vesz tőlem. Én is szeretem a pénzt, de nem mindenáron. Igenis vállalja be akkor az autókereskedő, hogy majd ő fizet a vevő helyett, ha amaz késlekedik a törlesztéssel. Már amennyiben ragaszkodnak a nulla kezdőrészletes konstrukcióhoz. Mert szabadulni kell az autóktól ugye? Mert a semmiből - koszos autószerelő műhelyekből - néhány év alatt csillogó üvegpaloták burjánzottak, titkárnővel, takarítónővel, gépjármű-ügyi menedzserekkel, most meg mi lesz velük? Milyen jó volt, mikor hajléktalanok nevére lehetett nulla kezdős autókat eladni tucatjával! Ojjé! Régi szép idők....

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.01.05. 22:34:31

"valamilyen maradványértékes lízingkonstrukcióban adják oda az autót"

A maradványértékes konstrukció szerintem jó dolog! Úgy tudom, hogy Ny-Európában ez az elterjedt. Nálunk különösebben nem, mert kevesebb jutalékot kaptak egy ilyen után a kereskedők, mint egy "kicsi önrész, hosszú futamidő" konstrukciónál.
Nem is nagyon ajánlgatják a kereskedésekben a maradványértékes megoldást.

Pharqui 2009.01.05. 22:59:01

Kiskapu: számitsuk be az új kocsiba a kedves vásárló használt autóját, és tekintsük ezt a kezdőrészletnek...egy 2millás suzukihoz csak egy öreg skoda favoritot kell jól felértékelni...aztán a 8éves futam időre már bárkit meg lehet győzni...

duncan 2009.01.05. 23:13:52

@Pharqui: mutass egy dílert, aki megteszi! előbb fogja az egymillás autódat négyszázért beszámolni

@hüjehalyó: nyugaton tényleg így műxik, de ott a maradványértéket úgy állaőpítják meg, hogy az autó többet érjen annál lejáratkor

@Zzoorroo: aha... csak nem itthon... nem akarom politika felé terelni a dolgot, de mindenki állambácsihoz rohan segítségért, ha baj van

@Jovanotti: ennyire nem mélyedtem bele ezekbe a dolgokba (ez nem tartozik a munkakörömbe :), de azt ne felejtsd el, hogy a nem magyarországi első forgalombahelyezés elvileg mínuszként nyom a latban árképzéskor - ennek is megvan a történelmi oka

holovac 2009.01.06. 00:00:26

A használt taxos játszhat, de sztem korábban kezdődik a probléma. Valahol ott, hogy a kereskedő lószart sem ad az átvett/beszámított autóért, vagy nagyon alulról közelíti a tax vételit. Eddig ezt mint extra profitot benyelték, most esetleg ezt átadják (még így sem buknak, sőt). És akkor megvan a fin jutalék.

A behozott verdáknál egy ideje már a vám is tax alapon meg max -10%, ha jó emlékszem.

min 2009.01.06. 00:19:42

Nem tűnt el a 0%-os hitel csak megváltozott. Nem a kerskedelmi tv-k híreit kell nézni. Maradhat a 0%-os hitel azzal a változással ha a kereskedő letesz x összeget egyfajta biztositéknak a banknak akkor folyosít 0%-os hitelt. Ha kuncsaftot akarnak szerezni a komolyabb kereskedések meg is fogják ezt tenni. PSZÁF hírekből...

Calogero 2009.01.06. 00:29:13

Én még sosem tankoltam tele a kocsimat, sőt általában 4000-nél nem is tankolok többet, pedig nem havi 80 ezret keresek... Nem hiszem, hogy ebből feltétlenül következne az ember anyagi helyzete. Másrészről akik szídják a szar skodafabiásokat, meg suzukisokat nyílván egyből Mercedest vettek maguknak anno 18 évesen. Ha valaki úgy gondolja, hogy neki megér egy valag kamatot, hogy végre egy normálisabb autója legyen és ne a 20 éves trabantjával, wartburgjával kelljen járnia és havi 10 ezrenként soha nem jön össze a 20% önrésze, mert biztos, hogy közben másra kellene a pénz, hát had tegye. Ha bukik, bukjon, én a bankokat nem féltem e téren és az autokereskedéseket sem.

duncan 2009.01.06. 00:31:49

@min: dobsz erről egy linket? én ezt kicsit másképp tudom, de kiváncsi vagyok rá

Kniight 2009.01.06. 00:38:10

Ha valaki nem tud ennyi pénzt előteremteni, akkor ne akarjon használt autót.
A-ból B-be elmenni jó a régi is. Szomszédnak felvágni nem, de most utazni akarnak vagy felvágni?

Amit még a vevők nem szoktak végiggondolni az a futásteljesítmény.
Évi 5-10ezer kilóméterre nem éri meg dízelt venni. Nem hozza vissza az árát.
+ kötelező szervizek + egyéb költségek.

Egy ismerős panaszkodott, hogy új autót szeretne. Most egy classic (rendőr :) astrája van. Az autónak komoly baja nincs, megy - csak fél hogy elromlik, szeretne újat mert az garanciális.
Kérdeztem, mennyi lenne az új autó törlesztése. Mondjuk havi 30 ezer.
Mondtam neki hogy minden hónapban kössön le a bankszámláján 30at, hogyha bedöglik az autó akkor ne legyen gond megvenni bele a jobb alkatrészt a legolcsóbb helyett, és rendesen megcsináltatni az autót.
De hát nem akar havi 30at félretenni.
Inkább vesz akkor számítógépet játszani.
Akkor miről beszélünk?

Balt 2009.01.06. 01:37:39

@Tzimisce: "Én frankón ki fogom röhögni azokat, akiknek önhibájukból nem lesz nyugdíjuk, mert én most azért spórolok, hogy nekem majd 40 év múlva legyen."

Ez derék, de azt is remélhetjük, hogy itt-ott vár(ja) néhány utód (legalább az örökölhető nyugdíjat...)? :))

Donor 2009.01.06. 05:17:56

@Kniight: Erről van szó. Én asszem pont az ellenkezője vagyok ennek. Apámtól lenyúltam a szar 120-as Skodát. Nem mondom hogy nem volt gond vele, meg haverok is lenéztek, de megtanultam autót szerelni :)
A pénzemet meg félre raktam a részlet helyett, mert a javítás olcsóbb mint a részlet és amikor kiütötték alólam vettem egy 10-éves Astrát. A leg fapadosabb tucat autót vettem.
A kereskedő hülyének nézett mert direkt a legkisebb motoros Astrát kerestem amiben nincs klíma, szervókormány meg egyébb úri huncutság. Szóval fapados, de zsebből fizettem és amúgy meg atom megbízható. A kereskedő meg rá akart beszélni hogy vegyek fel hitelt és akkor ilyen meg olyan kocsit tudok venni, de reflexből küldtem a francba.

Néha azért én is elcsábulok a hitelek felé.
Érdekes módon mindig rájövök hogy nem érdemes hitelre venni semmit, miután átszámolom hogy mennyit is kell fizetni!
Az emberek ebbe nem gondolnak bele.

Őszintén, hülye aki hajlandó valamit dupla annyiért megvenni. Az pedig nem vigasztal hogy kicsi a részlet, mert a végén úgy is ki kell fizetni.

Elég sok pénzt megspóroltam azzal, hogy spóroltam az elején. Aki hitelt akar felvenni csak abba gondoljon bele, mennyi mindent lehetne venni az így megspórolt pénzből. Igaz kicsit később, de csak egyszer kell alább adni. Utána ha veszek valamit nem a hitelt törlesztem hanem a bankszámlámat hizlalom, ami nekem kamatozik.

Egyetlen eset van amikor érdemes hitelt felvenni. Akkor ha a hitelből olyan eszközt vásárolsz ami több pénzt termel mint a hitel kamatai+amortizáció.

Minden más esetben ostobaság!

Donor 2009.01.06. 05:23:33

Nyugdíj.
Ne ez a fő gennyóság.
A magánnyugdíj pénztáram 200ezer forint negatív hozamot produkált.
Szóval én fizetek aztán szépen lenyúlják a pénzemet.
Ha nem lenne kötelező akkor jobban járnék ha bankszámlára gyűjteném a nyugdíjamat.

Elég felháborító hogy a fizetésem fele megy az állambácsinak de ezért nem kapok semmit!
Sokkal jobb lenne ha megszüntetnénk az államot aztán minden üzleti alapon menne, mert jelenleg én fizetem a társadalom potyázó többségét.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.06. 05:41:03

A piaci szabályozás szerintem sem biztos, hogy elfogadható. Pontosan önszabályozónak kellett volna eddig is lennie a piacnak, csak a bankoknak sokkal fontosabb volt a pénz kihelyezése, mint annak az ellenőrzése, hogy vajon azt a kuncsaft visszafizeti-e. 2008-ban közel 45.000 autót vettek vissza finanszírozásból. Ez a mennyiség az újként eladottak negyede, amire Európában szinte nincsen példa. Ausztriában egyébként már évek óta ez a rendszer él, de nem állami nyomásra, hanem a kialakult szisztéma miatt. A legnagyobb csapás nem is került említésre, ugyanis az önrész és a csökkentett futamidő mellett bekérnek még egy munkáltatói igazolást is. Mivel a fél ország papiron minimálbérre van bejelentve, így nagyon sokan itt bukják majd el a vásárlást, hiszen az 50.000-es nettóra nem fognak hitelt kapni. Az önrészt pedig már régen megoldották a kereskedések, hiszen anno ezért találták ki a használtautó beszámítási akciókat. A legnagyobbat ígérő a Skoda volt, hiszen 800.000 forintot is adtak autóbeszámítás címén. Dióhéjban a dolog úgy nézett ki, hogy a kuncsaft befáradt a szalonba, ahol közölték vele, hogy az alap Fabiát most 0 forinttal hazaviheti, hiszen az autóbeszámítást (sokszor nem is kellett hozzá autó) fogják önrésznek venni, és így máris 25 százalékról indult. Ez igazából úgy nézett ki, hogy az alpra 2.4 milliós Fabiát felárazták 3.2 millióra és már meg is van az ígért 800.000 forintos kedvezmény. Szó se róla, azért általában olyan hitel járt mellé, ahol a 800.000-et is szépen kicsengette a vevő. Ráadásul ezek voltak azok a szerződések, amiket 3-5 évig (amíg a kamatok nagy részét ki nem fizeted) nem lehetett felmondani. A kiskapu részben már létezik, még a keresetigazolással kell kezdeni valamit.

EÖ (törölt) 2009.01.06. 08:33:47

@Tzimisce:

aha, majd te fizeted azokét is, akik most nem gondoskodnak magukról.
csaxólok

tehenke 2009.01.06. 08:38:42

Megint az a poén, hogy a farok csóválja a kutyát, és sokan nem látják a fától az erdőt. Elétek tolnak egy problémát, és azon rágódtok, mint hűséges kutya a csonton. Inkább meg kellene tanulni feltenni a helyes kérdést:
Magyarországon miért kell 10-15 évig spórolni egy átlagembernek, hogy meg tudjon venni egy autót???
Ez a probléma. Ha ez nem volna, cseszhetnék a bankok. Mesterségesen tartják nyomorban az embereket a tervezetten alacsony bérekkel, mondvacsinált válságokra hivatkozva elvonják azt a keveset. Ennek a kis fizetésének a 70-80% -ét elvonják adó címén, és ha nem marad pénze, ezért hitelt vesz fel, akkor meg lehülyézzük.
Próbáljátok megtanulni meglátni az igazi problémát.

Határozott Szándék (törölt) 2009.01.06. 08:40:37

idézek a postból: "akiket meg fog védeni saját tettük következményétől"

Pont ez az, amit nem kéne! Ez az ország soha nem fog felnőni, ha folyton megmentenek minket a saját hülyeségünktől!

Mária 2009.01.06. 08:41:27

@tiboru: már csak azért is ki fogja segíteni az állam a majdani nyugdíj nélkülieket, mert pontosan az állam az, aki MOST nem képes betartatni alapvető szabályokat, amiket ahhoz kellene betartani, hogy majdan mindenkinek legyen nyugdíja.

Például: az APEH és a Munkaügyi Felügyelőség nem azért van fenntartva az adónkból, hogy az ott dolgozók melegedni és mutyizni járjanak be a munkahelyükre. Hanem azért, hogy behajtsák az adókat és felszámolják az illegális foglalkoztatást.

Másrészt azért is ki fogja segíteni majd a nyugdíj nélkülieket, mert pontosan az állam az, aki MOST ellehetetleníti azokat a munkaadókat, akik normális körülmények között korrekt bért adnának, korrektül fizetnék a járulékokat az alkalmazottaik után.

A fentiekkel kellene foglalkoznia az államnak, nem pedig azzal, hogy belepampogjon a bankok üzletpolitikájába.

KiNG 2009.01.06. 08:51:27

@Mária:
pontosan ez a véleményem nekem is...
ez a nyugdíjrendszer fenntarthatatlan
aki után ma nem fizet semmilyen járulékot a vállalkozó, esküszöm rá, kapni fog pénzt, de persze nem nyugdíj lesz a neve, hanem valami más, pl. öregségi segély, időskori létfenntartási támogatás

nehogymá' azt higgyük, ahol a cigányokat agyonsegélyezik, nyugdíjasok seggét kinyalják a szavazatokért, adócsalókat támogatják, azok majd igazságosan fognak rendelkezni a nyugdíjat illetően

sajnos, itt Magyarországon a tücsök dúskál és a hangya nyomorog...

joebalna · http://pagi.blog.hu 2009.01.06. 09:20:12

Szintén a kiemelt Blogok között van most ez:
scheerti.blog.hu/2009/01/05/nem_csak_a_nepper_lehet_hulye

Ezután legyen bátor venni bárki használt autót venni itthon.
(Én másfél éve cseréltem le az újonnan vásárolt autót egy nagyobb 3 évesre, és mindenki hülyének nézett a környezetemben. Meg nem értették, hogy hogy bízhatok a vakszerencsében...)

russell 2009.01.06. 09:34:28

@Tzimisce: Ügyes vagy! Majd 60-70 évesen bepótolod mindazt amit most kihagytál és akkor kezded az életedet az összespórolt nyugdíjadból. Gratulálok csak így tovább!

lanyi 2009.01.06. 09:34:49

Világválság NINCS!!!
Gondoljunk csak Szlovákiára...
Persze vannak gondok pénzügyi téren,de nálunk már évek óta válság van.
Egyszer és mindenkorra meg kellene szüntetni a szociális kiadások túlnyomó részét.
Társadalmi szolidaritás nem egyenlő a jelenlegi helyzettel.

Mi a járműipar nehéz helyzetése sem tudjuk a választ.
Épkézláb országokban a kamatmentes autóhitelezés felé haladnak...
süti beállítások módosítása