Használ a zéró tolerancia

2008.03.25. 11:35

Sok bírálatot kapott az intézkedés, miszerint ezek után alkohol nem érheti nyelvünket autóvezetés előtt, de úgy tűnik egyes emberek megértették az intézkedés lényegét, és a félelem erősebb az alkohol iránti vágynál, illetve inkább más családtagra bízzák a vezetést. Alkohol befolyásoltsága alatt én magam sem ültem korábban volánhoz, ám személy szerint ki tudom jelenteni, hogy az új intézkedések óta a pohár sör sem gördülhet le, mert annál jobban féltem a jogosítványom, még akkor is, ha annak hatását nem érezném egyébként. Lássuk az adatokat, másokra milyen hatással voltak az intézkedések. Az országot tekintve elég vegyes a felhozatal.

Egyelőre nem minden megyéből érhetőek el adatok, de határozottan pozitív eredményekről számolhatunk be. Sőt mit több, meglepőek adatok is vannak, itt van mindjárt a főváros. Budapesten 2146 személyt ellenőriztek, és ebből 1, azaz egyetlen személy volt, aki ittasnak bizonyult. Ez húsvétkor végképp meglepő eredmény, úgy néz ki az emberek nem tudták le azzal a kérdést, hogy azon a rövidtávon nem számít a vezetés, hanem megoldották másként a dolgot. Ehhez képest Borsodban sokkal rosszabb az eredmény, de az említett egy fős számot nem volt nehéz lekörözni. Ott 2169 vizsgálatból 12 fő vezetett ittasan, amiből csupán 7 fő lépte át a bűncselekmény értékhatárát. Békésben 1872 ellenőrzést végeztek, ami 50 esetben mutatott pozitív értéket. Itt el kell mondani, hogy a rendőrség a statisztikát azzal rontotta ilyen erősen, hogy ennek nagy része kerékpáros volt, akikre viszont a szabály szintén vonatkozik, persze itt nem történik jogosítvány bevonása. Szabálysértési feljelentés 8 esetben történt ittas vezetés miatt, három sofőr volt, aki eltiltás alatt vezetett. Érdekes adatokat szolgáltatott Komárom-Esztergom megye. Ott 708 vezető közül 17-nél színeződött el a szonda, amiből viszont csak 4 jogosítványt vont be a rendőrség a helyszínen. A többieknél nem volt ott a jogosítvány, 4 személy pedig egyáltalán nem rendelkezett vezetői engedéllyel, mert az korábban valamilyen cselekményért márt bevonták tőlük. Csongrádban 473 esetben alkalmaztak szondát, itt 5 fő autót vezetett ittasan, 3 pedig kerékpározott. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 1030 esetből 11 alkalommal mutattak ki alkohol fogyasztást.

Összefoglalva láthatjuk, hogy az ittas vezetések száma csökkent, de sajnos egyesek azután is volánhoz ülnek, amikor egy korábbi hasonló cselekmény után már eltiltják őket a vezetéstől. Főleg ezeknél a személyeknél kellene határozottan megemelni a büntetési tételt, nem biztosítva arra lehetőséget, hogy a szabálysértési eljárás során bármilyen kedvezményben részesüljenek anyagi vagy családi helyzetük miatt. Nem utolsó sorban pedig kihangsúlyozni, hogy a kerékpáros is része a közlekedésnek, és a szabályok rá is vonatkoznak. Az eredmények azonban biztatóak. További javulást kívánunk a magyar közlekedési kultúrának!

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr22395694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Destroy 2008.03.25. 12:13:54

Akit ittas vezetés miatti eltiltás alatt kapnak el ittasan, annak a büntetés mellett adnék legalább 30 napi elzárást, amit nem lehetne felfüggeszteni, hogy priusza is legyen. Aki más életét kockáztatja érezze már a súlyát.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.03.25. 12:14:08

ez azert vicc.

2200 ember harom nap alatt, mint ellenorzott ember.

napi 600 darab.
ami 12 oras idointervalummal szamolva, orankent 50.

Hany rendor ellenorizet ezt a hatalmas mennyisegu autost? 1? 2? esetleg 4?

ne rohogtessuk mar ki magunkat! Es csak egyetlen egy embert kaptak el. En a harom napbol kettoben kocsival kozlekedtem, egyik nap fehervarra mentem, masik nap pestrol budara. Osszesen 3 rendorautot lattam. Abbol egyet pesten a nepligetnel, egyet az autopalyan, egyet meg fehervaron.

szoval ez picit vicces..
Jo szigoruak voltak az ellenorzesek...

lol.

matysa 2008.03.25. 12:17:11

A félelmetes az, hogy az utóbbi időben (néhány hónap) a legkülönfélébb cserbenhagyásos balesetekről lehet hallani. (Legutóbb pl a terepjáró kontra autó az Üllői valamelyik részén).
Tehát igen, lehet hogy egyik oldalon használ a zéró tolerancia, de a másikon ott a torzult értékrend, és jobban félnek az emberek a saját cselekedeteik következményeitől, mint egy embertársuk elvesztésétől...

movhu 2008.03.25. 12:20:26

Igen, azt azért hozzátenném, hogy a hétvégén 500 kilómétert vezetttem benne a hirhedt 4-es út nagyobb szakasza is. Rendőrt nem láttam...A arányok viszont javulnak, ez tény.
Azt ugye te sem gondolod matysa, hogy a megoldás abban rejlik, hogy nem büntetünk közlekedési bűncselekményért, és akkor majd jobb lesz a cserbenhagyási arány? Itt talán a többi autó segítsége kell, hogy aki látta, ne tűnjön el minél gyorsabban a helyszínről, hanem legalább egy rendszámmal szolgáljon.

kopaszírtó kisiparos 2008.03.25. 12:20:35

matysa az a "terepjáró" egy infiniti fx volt. És kétlem hogy csak a baleset okozása miatt hajtott el. egyébként fékezés nélkül rohant bele a fordosba. Aki 12-15 miliós autóval mászkál ráadásul ilyen feltünővel annak van más is a füle mögött nem csak a baleset. Vagy ivott vagy volt már dolga a rendőrséggel vagy vmi alvilági figura.

Manyizga (törölt) 2008.03.25. 12:21:18

" Nem utolsó sorban pedig kihangsúlyozni, hogy a kerékpáros is része a közlekedésnek, és a szabályok rá is vonatkoznak. "

Ez így igaz. Gyalogosokra is, nem? :)

movhu 2008.03.25. 12:26:50

Legutóbb Karcagon történt olyan, hogy autó balesetet okozott és elhajtott a helyszínről. 15 km-el később Kisújszálláson fogták el, és kiderült, hogy az egyik benne ülő körözött személy volt. Nem volt ittas senki az autóban.

Bocimaster 2008.03.25. 12:27:17

En is olvastam az Ulloi uti cserbenhagyast, legalabb meglett a tettes? Erdekes, hogy pont 1 eve ugyanigy husvetkor a Hungaria koruton pont elottem tortent egy hasonlo cserbenhagyasos baleset, egy hummer szabalytalan savvaltas miatt ledozerolta egy masik auto elejet es azzal a lendulettel tovabb is hajtott. Mivel tavaly husvetkor kb minden sarkon rendorauto volt, gondolom nem a hummerest azonnal elkaptak, de most en is csak 1 rendorautot lattam egesz Budapesten.

nick_007 2008.03.25. 12:29:05

Én egyetértek a zéró toleranciával, mert sokan beültek úgy az autóba, hogy ittak egy-két pohárkával. Persze lehet, hogy van aki most is beül, mert azt gondolja, őt úgysem állítják majd meg.

Szavazás:

wita.hu/index.php?show=wita&wita=5

"Ön szerint egy pohár sör elfogyasztása után el kell hogy vegyék a vezető jogosítványát a helyszínen?"

movhu 2008.03.25. 12:32:45

Az egyetlen baj, hogy magyar ember megnézi a szabályt, és ahhoz képest találja ki, hogy neki mennyi megengedett. Tehát egy üveg sör engedélyezésénél neki kettőt szabad inni. Ha nem ilyenek lennénk, akkor nem kellene az egész zérótolerancia.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.25. 12:38:45

"...magyar ember megnézi a szabályt..."

Az hagyján, de a sebességnél meg a GPS-hez. :)
Ugye a GPS-pontos, óra szerint 100-nál még csak 95-el megyek valójában, amiatt meg nem büntetnek ha 90 a megengedett. :D

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.03.25. 12:59:06

ennek örülök, végre egy hír, ami jó! lehet ilyenből kéne több ugy globálisan, és az emberek is optimistábbak lennének kicsit.
iszokegy teát!

Peter 2008.03.25. 13:01:18

És ha már megy a dolog, akkor egyelőre pihentetni kéne a sok traffipaxot, és rászállni erre az iszákos dologra, meg a többi balesetveszélyesebb helyzetre. Mert az senki nem gondolja, hogy a 30-as táblánál 50-el száguldó a legveszélyesebb fajta. Majd, ha a nagyját kezetlük, akkor jöhet az apraja.

Ban_Dee 2008.03.25. 13:03:30

Elég sokat autóztam most a hosszú hétvégén, de _összesen_ a három nap alatt talán 5 rendőrautót láttam.
Igazoltatást _egyet sem_ pedig a főbb útvonalakon mentem Pesten, napközben.
Ezek közül amúgy két kocsi helyszínelt egy autó kontra motor balesetnél, a többi meg csak gurult a forgalomban. (És ugyanúgy tojt az orra előtt szabálytalankodó autókra, mint máskor is.)
Mondjuk én spec ennek ellenére figyelek, hogy ne igyak, ha sanszos hogy aznap még vezetek. (Régen is így tettem.)

szabályos? 2008.03.25. 13:06:48

egyiketsem · egyiketsem.blog.hu 2008.03.25. 12:38:45

Ezért van az, hogy csak a hitelesített traffipax számít :-D
Ja, és ahogy oktatóm mondta anno: az a tábla nem azt jelenti, hogy annyival muszáj is menni, csak lehet...

Doris · http://doris.blog.hu 2008.03.25. 13:07:22

Én a biciklivezetést is egy minimális kresztudáshoz- vizsgához kötném. Tudom, hogy nem erről szól a poszt, de néha kész vagyok az idióta biciklisektől. Bénáznak össze- vissza, aztán ha nem tudod kitalálni a szándékukat, integetnek, meg csapkodnak a bicajon, amitől persze kis híján elesnek, az élet pedig megáll körülöttük. És mindezt gyakran józanul. Nah, a részeg bicajosról már ne is beszéljünk!

Hufi 2008.03.25. 13:10:07

Már ne haragudj, de egy statisztikából hogyan következtetsz folyamatokra? Ha nem írsz róla, legalább linkelj be korábbi adatokat, hogy mihez képest csökkent.

Egyébként egyetértek a törvénnyel, meg még az is lehet hogy igazad van és csökkent az ittas vezetések száma, de akkor azt támaszd alá valami értelmes adatsorral.

eurocat 2008.03.25. 13:17:15

tegnap a sors ugy hozta, hogy dunantulrol jottem hazafele. mielott kievett a fene az autopalyara, keresztul kellett jonnom nehany kisebb falun ahol nem ritkan 30-as tablakkal talalkoztam. (de ilyet!) mindegy. tempomat le 30-ra es gurultam tovabb. szep kis sor lettunk hamarosan. erdekes modon ugy a szembol jovok, mint a mi sorunkban haladok sem hagtak meg a szabalyt. szemlatomast mindenki tudta, hogy mi a dolga. fuggetlenul attol, hogy BMW-s, mercis, VW-s vagy dacia-s lett volna. de meg a rendszam - nemzetiseg - sem tett kozottunk kulonbseget.

kozeledve a fovaros fele a dolog dramai modon rosszabbodott. zarovonalon elozes, haromsavon a jobb kulson elozes majd vissza a balszelsobe...ideges villogas, mutogatas, 70-es korlatozasnal 110-zel haladas...piroslampan valo 1-3 mp-el kesobbi athajtas ezerrel...ez a kep es szituacio fogadott.

talan nem a rendoroket kellene ba---gatni, hanem a melyen tisztelt bunko soforoknek kellene a szabalyokat nem ertelmezni, hanem szimplan betartani! ... hogy egyeb nepszerunek hangzo populista megjegyzesekkel ne is kelljen elohozakodni.

zsoci 2008.03.25. 13:18:10

Hogy te mekkora marha vagy !

Ez az intézkedés nem jó semmire sem.Mint a fentiek közül mások én is közlekedtem a hétvégén, minden nap összesen vagy 1000 km-t. Még csak nyomát se láttam rendőrnek.Ezt jól mutatják a számok is. Sőt azt is mutatják hogy valószínüleg lett volna több is csak rendezék helyben zsebre, mert ezek a hú de szigorú dolgok csak araa jók.

És még ahhoz hogy képzeld, ha elvennék a jogsimat ( bár nem iszom SOHA ha vezetek, de ettől még mehetek gyorsan pl.) én is szarnék rá hogy van e jogsim vagy nincs. Vezetnem kell és kész. NA pont erre jók ezek elmebeteg intézkedések.

Asidotus 2008.03.25. 13:19:20

Nekem Húsvét hétfőn az volt a tapasztalatom Egerben, hogy sokkal kisebb forgalom volt, mint más Húsvétkor. Kevesebb auto, ergo kevesebb szabálytalankodó

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.25. 13:22:44

Hát, nem is tudom, lehet, hogy kevesebben vezettek ittasan, de hogy szabályosabbak nem lettek, az tuti.. Tegnap délután két óra után indultam Dombóvárról Nagykovácsiba, Dombóvártól Siófokig, rajtam kívül az összes autó gyorshajtott (én ugyanis tartottam a szabályos sebességet, és mindenki megelőzött, lakott területen is).
Siófoktól az autópályán a szokásos volt, kb. a fele 40% lassab volt, 10% tartotta a megengedett sebességet, a másik fele meg gyorshajtott, mint általában. Az M0-án szintén mindenki gyorshajtott rajtam kívül.
Az egész kb. 180 km-s úton egyetlen egy rendőrt se láttam, csak egy üres rendőrautót az M7 egyik benzinkútjánál parkolni.
Pedig ha sebességet is mértek volna, igen szép bevételük lehetne, persze ez bármikor és bárhol így van...

cydelion 2008.03.25. 13:24:04

Szerintem is egyre kevesebben húsvétolnak...

eurocat 2008.03.25. 13:26:37

D.S. mikor haladtal az M0-an? :) lehet, hogy akkor en is megeloztelek?

movhu 2008.03.25. 13:27:03

Tavaly 1,2 % volt országosan az ittas vezetők aránya, ami a mostani adatok szerint valószínűleg javult, ugyan csak részeredmények vannak.
A zsocifélék miatt meg el kell gondolkozni azon a felvetésen, hogy mit érdemel az a bűnös...

lyukrafutó 2008.03.25. 13:47:43

Olvasom itt az ittas vezetést erősen elítélő emberek véleményét. Bár a hozzászólás után sokan ezzel fognak gyanúsítani: nem kívánom védelmembe venni az ittas vezetés 'intézményét', de azért a 30 nap fogdát és a hasonlókat túlzásnak tartom. Mert ezen az alapon minden dekoncentrált és figyelmetlen vezetőt is ültessenek le, hiszen ezzel ugyanígy veszélyezteti mások testi épségét. Sőt a mobilt kobozzák el a helyszínen (headsetet használok) és a telefonálót vigyék egyenesen a börtönbe. Meg azt is aki nem köti be magát, még csak az kéne, hogy a kirepülő teste nekicsapódjon valakinek és balesetet okozzon. Sőt, azt is ültessék le aki a bevásárlókocsiját nekitolja az enyémnek, vagy túl közel áll a bankban a sárga vonalhoz, netalán átlépi azt, esetleg aki fagyival megy a közértbe és nem vesz kosarat. Emberek!! Ti gyereket is úgy neveltek, hogy mindenért büntetitek?!

walaki 2008.03.25. 13:48:01

Ha rendor lennek, akkor zsocinak csak a kommentje alapjan orokre bevonnam a jogsijat...

Pókercsaló · http://pokercsalo.blog.hu 2008.03.25. 14:07:11

A zérótolerancia jó, kár, hogy pont a legnagyobb állatokat nem riasztja el semmitől. Ezen kívül is kéne szankció a visszaesőknek. Ha ezek, és ezeknek a gyerekei kihaltak, akkor talán be lehet vezetni megengedőbb szabályozást.

radzeer3 2008.03.25. 14:08:00

Dolgozom egy soförszolgálatnál éjjszakánként.Végig nyomtam a húsvéti hosszú hétvágét.Minden éjjel.SENKI NEM ÁLLÍTOTT MEG!!!!!!!!Egy rendör autót láttam a Bem rakparton,oszt ennyi.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.25. 14:08:47

Eurocat,
Nem emlékszem pontosan... talán délután négy körül? Az M7-ről hajtottam rá és az M1 irányába mentem...
Te voltál abban a kb. 100-zal repesztő Land Roverben? :)

Nyomek 2008.03.25. 14:33:51

mover, az a baj, hogy nem érted az összefüggéseket:

1.probléma: Nincs pénze az államnak, de van egy csomó hivatali létszám, akiknek nincs dolguk. Megszűnt a vám, megszünt a határ sok az áthelyezett ember. Mi a faszt csináljanak?

2.probléma: az "állam" eladott mondent, most az adófizetők felé fordul, hogy azok fizessenek még többet. Kinek van sok pénze? A sok köcsög vállalkozónak, akik építkeznek, boltot üzemeltetnek, neadjisten eladnak valamit (ezek zsidók, úgyis sok a pénzük), meg az autósok, azok külön is rohadjanak meg, mert szennyezik a környezetet. Na ezeket kell jól lenyúlni.

Megoldás förszt sztep: Médiát tele kell kürtölni, hogy mindenki iszik, mint a barom, miközben vezet, hisz a statisztikák így meg úgy. A vállalkozók meg mindenkit átbasznak, azokat különösen többirányból kell leszopatni.

Megoldás szekönd sztep: Ki kell küldeni a sok léhűtő hivatalnokot, hogy szeggyékbe ami jár, így az ő létjogosultságukat is évekre bebetonozzák.

Megoldás finálé: a média dicshimnuszokat zeng arról, hogy
a "kikelet akció" milyen sikeres, a fuvarozóktól beszedték a kétévi nyereségüket, meg az autósok is jól be vannak már szarva. Hurrá, még blogot is ír erről valamelyik barom, jól jön az ingyenreklám!

Te tényleg elhiszed, amit leírsz?

movhu 2008.03.25. 14:36:42

1. probléma: Vannak emberek, akik ittasan ülnek volánhoz...
Az általad felvázoltakkal viszont egyet értek a sebbségmérés tekintetében, ahogyan korábban megírtam:

mover.blog.hu/2008/01/22/title_19743

közlekedési bűnöző 2008.03.25. 14:39:06

Korábban rendszeresen lementem autóval 2-3 sörre (1000 lelkes falu a Dunántúlon) és hazamentem (kb 1 km) 50 kmh sebességgel. Mióta zéró tolerancia van, bringával járok (kivilágítva) és szintén 2-3 sört iszom meg, mielőtt "volán mögé ülök".

Ha megvág a rendőr egyszer 15 ezerre 2-3 sörös ittas biciklizésért, akkor istenuccse többet nem bringával megyek, hanem kocsival és nem fogok megállni a rendőrnek.

Ez az én bíróságom.

SzigMa 2008.03.25. 14:40:58

Ugyanmár, minden rendőr tudja, jópár éve már, hogy húsvétkor lehetetlen részeg vezetőt fogni. Ez az egy nap az évben, amikor mindenki tudja, hogy minden sarkon rendőr van és szondáztat.

(Egyébként zéró tolerancia rulez!)

eurocat 2008.03.25. 14:47:04

D.S.: volt az 105 is :)))) de egy lekvar elallta az utamat...letoltam az urget.

hat bocsika, ha radhoztam a fraszt :))))

tenyleg, mi hajt bennunket soforoket akkor, amikor odalepunk a jobblabunkkal a pedalra?! - nem mellesleg tilro, sebessegkorlatozo tablakkal ovezett husveti forgalommal terhelt utszakaszokon.

egyszer-ketszer megfigyeltem magam ilyen szituban: beelozott egy kisauto, benne egy kafa csajszi...maaaa' nehogy maaa' kisanyam! - vagy amikor egy lomhanak tuno - am, hogy hogynem epp a megengedett sebesseggel halado soderos megy elottem, vagy valami nagyobb teherauto...nehogy maaa' itt szarakodjak mogotte!.... - minden esetben, ha ilyenkor a gazra leptem valamifele elegtetelt ereztem, hogy most aztan lealaztam valakit. bezzeg, ha nekem volt epp _ogyelgos_ kedvem, es epp velem csinaltak ugyanezt, akkor hogy fel voltam habordva!...

maskor - ilyen is szokott lenni - ilyenkor csak mosolygok kifele. (az is hatasos! volt mar ra pelda, hogy egy szoke holgy mogottem egy feher audival _tolt lefele_ az utrol 50-es tablanal, egyiranyu utvonalon. reakcio reszerol /tukorbol olvasva a szajarol/: elmesz te a budos picsaba a szaroddal, mennyeee maa..., reszemrol fek, lehuzodas, majd egy elozekeny - na siess, ha sietned kell - intes a holgynek. aki fekete fustfelho kozepedte elszaguldott. perccel kesobb egy lampanal ujfent talalkoztunk. elottem allt. de mar mosolygott o is...)

azt miert is irtam?! tosz se tudja...

pitaa 2008.03.25. 14:51:00

fantasztikus post a semmiről

Nyomek 2008.03.25. 14:51:16

Köszi, hogy válaszoltál.
Az ittas emberekre kitalálták a szondát. Nem kell átesni a ló túlsó oldalára. Ha akkora probléma az ittas vezetés, miért nem szondáztatnak? Engem és ismerőseimet nagyon-nagyon ritkán állítanak meg szonda miatt (18 év vezetés alatt kb 50-szer állítottak meg, és kétszer szondáztattak - húsvét hétfőn mindig). Nem tudom, szoktál-e céges kocsit (thergk) vezetni, de ha nem próbáld ki. Új rendőrség-képpel fogsz találkozni. Csak a helyi újság híreiből:

www.kisalfold.hu/soproni_hirek/egy_nap_ket_fogas_egymillios_buntetes/2051633/
www.kisalfold.hu/belfold_hirek/_millios_birsag_a_husveti_ellenorzeseken/2051564/
www.kisalfold.hu/belfold_hirek/kozel__millios_birsag_a_kikelet_hadmuveletben/2051467/

Ilyen hülyék vagyunk: annak örülünk, hogy megbasznak minket.

Zsirparaszt 2008.03.25. 14:51:31

Tegnap vezettem 130 km-t Borsod-Szabolcs-Hajdú-bihar 'viszonylatban'. 0, azaz nulla igazoltató rendőrt láttam. Keresztülmentem ráadásul Tokajon, Rakamazon és Nyíregyházán is, és fél Debrecenen.
Ráadásul nem mertem meginni egy pohár bort az indulás előtt 3 órával, mert ugye az ördög nem alszik, ki tudja, mit csinál a májam. Kár volt kihagyni.
De azért csatlakozom az előttem kommentlőhöz: zéró tolerancia rulez!

Perillustris 2008.03.25. 15:01:18

"Itt el kell mondani, hogy a rendőrség a statisztikát azzal rontotta ilyen erősen, hogy ennek nagy része kerékpáros volt, akikre viszont a szabály szintén vonatkozik."

Remélem pénzbüntetést viszont kaptak.

"Én a biciklivezetést is egy minimális kresztudáshoz- vizsgához kötném. Tudom, hogy nem erről szól a poszt, de néha kész vagyok az idióta biciklisektől."

Lerágott csont, de leírom újra: KRESZ-oktatást az általános iskolákba!

"És még ahhoz hogy képzeld, ha elvennék a jogsimat ( bár nem iszom SOHA ha vezetek, de ettől még mehetek gyorsan pl.) én is szarnék rá hogy van e jogsim vagy nincs. Vezetnem kell és kész. NA pont erre jók ezek elmebeteg intézkedések."

Nagyon vagány. Természetesen lehet vezetni eltiltás alatt is. Erre a válaszlépés általában méghosszabb eltiltás. Ha ezután is vezetsz, s elkapnak, akkor lecsuknak. Oszt' benn lehet gondolkodni, miközben Kolompár úr megkínál hátulról.

doors (törölt) 2008.03.25. 15:18:39

Zala megyében, pedig egész hétvégén autóztam, egy ellenőrzés nem volt. Így tényleg kevesebben isznak a statisztika szerint.

Öreg csótány 2008.03.25. 15:23:01

Pénteken éjjel és hajnalban kétszer kellett keresztül autóznom a városon (XVIII.ker. - III.ker). Egyetlen rendőrt nem láttam oda-vissza a városban. Zéró tolarencia=zéró rendőr???

Traxx 2008.03.25. 15:32:00

eurocat 2008.03.25. 14:47:04

"de egy lekvar elallta az utamat...letoltam az urget."

Gratulálok...nézz be az Autózz! blogba, hányan írnak erről...jogosan, jegyzem meg.

Pista Bácsi 2008.03.25. 15:32:25

"illetve inkább más családtagra bízzák a vezetést"

Na ez az... Engem a társasházunk belső parkolójában tegnap majdnem elütött egy nő, aki azért volt a kormány mögé kényszerítve, mert a férje ivott és nem mert vezetni.

Asszonyka gurult előre, majd egy szembejövő miatt rükverce tette az autót és hátranézés nélkül tolatni kezdett, gondolván, hogy ahol az előbb eljött előre, ott vissza is mehet. Sajnos a kocsi mögött sétáltam át az belső úton és óriási szerencsével ugrottam el kocsi mögül. Közben jó nagyot rácsaptam a kocsi hátuljára, ezért azt hitték, hogy elütöttek...

Ez az eset sohasem fordulhatott volna elő, ha a férj vezet (még ittasan is), nem is ment a család sehova az eset után, asszony nem bírt vezetni az ijedtségtől, ember meg nem mert a zérótoleranciától. Szóval kijelentheem, hogy majdnem elütöttek engem, hála zéró tolerancia elvének :-(((

eurocat 2008.03.25. 15:37:43

Traxx ...nyugodtsag! ha netan magadra ismertel a lerottak alapjan, akkor csihadj...amugy meg akinek nem inge, ne vegye magara! ha meg nem erezted a dolog _elet_, hat magadra vess.

Perillustris 2008.03.25. 15:39:15

Én tegnap Kiskunhalas környékén 3 rendőrautót is láttam. Na és? Abból, hogy néhányan, akik átszelték az országot tegnap anélkül, hogy láttak volna igazoltatást, milyen következtetést lehet levonni? Semmilyet. Valószínűleg pont elkerülték egymást. De lehet benne pszichológia: "ha nem látom őket, akkor tuti, hogy elbújtak és vadásznak". :)

Remélem az objektív felelősség érvénybe lépésével, s ezzel párhuzamosan többszáz automata traffipax felszerelésével drasztikusan javul majd a helyzet.

Traxx 2008.03.25. 15:48:25

Eurocat...nyugodt ember vagyok, meg türelmes is. Nem igazán pattogok, ha egy T betűs kocsi mögé ragadok be például. Akkor se, ha a 4-esen 10 km-t megyek hetvennel kamion mögött, mert nem tudok előzni.

Csak nem éppen kellemes helyzet az, amikor a s*ggemben jön valaki villogva, hogy húzzak már a búsba, mert ő 130-al szokott menni (ezt nem rád értettem, hanem általánosságban a "tolósokra").

Amúgy meg privát vélemény volt ez és az előző postom is...kéretik nem megkövezni.

eurocat 2008.03.25. 15:55:14

nyugtaztam...megkovezes visszavonva. leporolhatom a ruhad? :)

0xFFFF 2008.03.25. 15:58:56

"közlekedési bűnöző 2008.03.25. 14:39:06
Korábban rendszeresen lementem autóval 2-3 sörre (1000 lelkes falu a Dunántúlon) és hazamentem (kb 1 km) 50 kmh sebességgel. Mióta zéró tolerancia van, bringával járok (kivilágítva) és szintén 2-3 sört iszom meg, mielőtt "volán mögé ülök".

Ha megvág a rendőr egyszer 15 ezerre 2-3 sörös ittas biciklizésért, akkor istenuccse többet nem bringával megyek, hanem kocsival és nem fogok megállni a rendőrnek.

Ez az én bíróságom. "

Hülyék ezek a rendőrök xD

0xFFFF 2008.03.25. 16:03:31

Komolytalan postjaim oka a témában:

A blogbejegyzés szerint 6000 ellenőrzésből a pozitív eredmény a 100-at sem érte el. Nem tudom mit ellenőriznek a fakabátok, de ma bármelyik 800-1000 lelkes faluban beszedem a napi 100 jogsit, ha komolyan akarom csinálni. Lehet mondani, hogy ez túlzás....de én egy ilyenben élek, ismerem a környező településeket is. A masszív alkesz sofőrök sms-ben kapják az infót merre nem kell aznap menni. Ha mégis arra megy, akkor kap egy 5000-es csekket, mondjuk mert gyorsan ment. A külföldieket viszont zeró toleranciával kezelik. Ez is olyan magyarosan működik, haver vagy, akkor a zeró a 100%-tól indul, ha nem, akkor a 0%-tól.

0xFFFF 2008.03.25. 16:06:57

Ja, azt nem is írom le, de mégis (:)), hogy ha falun akarod látni, milyen az átlagos gépjárműállomány, menj a kocsmák elé, ott legalább a használatban lévő járművek 15%-át láthatod. Állj lesben egész nap és olyan 35%-a a használatban lévő gépjárműveknek fel fog vonulni a nap folyamán. :) Zéró tolerancia mi ?! Apja faszát a rendőrségnek.

Traxx 2008.03.25. 16:07:09

Nem poros...havas épp :-( Amit megintcsak utálok.

De azért peace :-)

Perillustris 2008.03.25. 16:44:08

Az ketsegtelen, hogy a helyi rendor pajtas nem fogja elvenni a falubeli jogsijat, ezert kell a szomszed megyebol "vetesforgoban" kikuldeni a rendoroket.

IBuGeIR 2008.03.25. 17:02:08

Embere válogatja de józanul is mocskosul agresszív módon vezetnek nagyon sokan.
Lehet kenni erre meg arra de még mindig a hozzáállással van a probléma.

közlekedési bűnöző 2008.03.25. 18:14:20

0xFFFF:

Hát mondjuk egy 1000 lelkes faluban valószínűleg nem gáz ugye, ha 50-nel kell 1-2 km-t végigmenni a szögegyenes utcán, ahol a lélek sem jár este 10-kor. Más részről Bp-en ez akár veszélyes is lehet...

Ez kb olyan, mint mikor kötelezővé tették a segédmotorokon a bukót. Ott is azt a helyzet, hogy Bp-en egy tuningolt mopeddel biztos, hogy veszélyes a sisak nélküli közlekedés, na de a mezőn meg mellékúton egy Babettával kb annyira, mint biciklivel. De a rendőr jogszabály alapján ott is megbüntetett - volna, ha nem léptem volna meg...

(Na persze a sok f*sz most a bringára is bukót akar meg mellényt. Hát 40 fokban bicikliztetném nyáron őket láthatósági mellényben a tűző napon.)

2008.03.26. 12:22:34

Egyetértek. Az elmúlt időszakban hozott kemény(nek tűnő) szabályok kellettek már. Sok a hőzöngés ellenük, de ha megnézzük pl a gyorshajtással kapcsolatos "díjtáblát", láthatjuk, hogy a 10%-os túllépésen belül sehol nincs feltüntetve tarifa, azaz lényegében annyi változott, hogy következetesebb a betarttatás, és az árak emelkedtek (tudod mit? helyes!).
A szeszelés meg - lehet vagánykodni, hogy mennyire bírja a delikvenes - mindenkire rossz hatással van, ezért kellőképpen és következetesen fel kell épni ellene.
Az már más kérdés, hogy a szigorítás sajna azért kellett, mert valahogy nálunk a szaályok betarttatása másképp nem megy - így sem mindenkinél.
süti beállítások módosítása