Hétvégén a XI. kerületben, egy idős embert sodort el egy BKV busz. A férfit súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A baleset körülményeit egyelőre vizsgálják, áll a hivatalos jelentésben.

A hivatalos hírekben mindenhol ez a szöveg jelent meg, holott már a televízió riportokból is megtudhattuk, hogy nem elsodrásról van szó, hanem arról, hogy az idős embert leszállás közben odacsukta az autóbusz ajtaja, melyet a sofőr nem vett észre, és így indult el. Az utasok hamar jelezték a sofőrnek az esetet, így volt elkerülhető az esetleges súlyosabb sérülés. A szóvivő szerint a sofőr „azonnal megállt, és ki is szállt a vezető fülkéből, előírásnak megfelelően. Oda is ment az utashoz, megkérdezte, hogy mi történt, kell-e segítség. Tehát az előírásoknak megfelelően járt el.”

Micsoda??? Merül föl bennünk a kérdés. Az előírásoknak megfelelően járt el? Valóban, ha a zebrán kivasalok egy gyalogost, és megállok neki segíteni, akkor az előírásoknak megfelelően jártam el, nem megvalósítva a cserbenhagyásos gázolást. Ezt azonban nem biztos, hogy később a bíróság túlzottan értékelni fogja, hiszen az általam okozott személyi sérülést láttam csupán el. Úgy tűnik, mintha a szóvivő még meg is dicsérné a sofőrt, mert nem hagyta ott az idős embert, hogy menjen isten hírével. El kellett volna azonban azon is gondolkozni, hogy az egész kedveskedésre nem lett volna szükség, ha már korábban is az előírásoknak megfelelően jár el, és nem csukja oda az idős férfit az ajtóval, illetve a szabályoknak megfelelően elindulás előtt ellenőrzi, hogy nem ragadt-e valaki az ajtóba.

Az utóbbi időben nagyon sok olyan esetet olvashattunk, bármely közlekedési vállalat részéről, ami azt mutatja, hogy a tömegközlekedésben dolgozók legnagyobb ellensége maga az utas. Ahogyan az a vicces mondás kijelenti, a tömegközlekedés két nagy problémája a tömeg és a közlekedés. Egyes dolgozók modortalan magatartásukkal és felelőtlenségükkel azt mutatják ki, hogy őket nem igazán érdekli azoknak a jóléte, akiktől a fizetését kapja. De látható, többről van itt szó. Egy buszsofőrre adott esetben sok tíz ember élete van rábízva, és ezt a munkát tetszik nem tetszik, ennek megfelelő felelőséggel kellene végezni. Ebbe a felelősségteljes viselkedésbe pedig beletartozna az, hogy minden egyes indulásnál elvégzi a sofőr azt a kényelmetlen feladatot, hogy belenéz a tükörbe, ugyan nem ragadt-e valaki az ajtóba, mert esetleg nem tud Rambo módjára leugrani a rövid időre megálló járműről.

Mindaddig azonban nem számíthatunk túl nagy változásra, amíg a szóvivő sajnálkozás és elítélő magatartás helyett megdicséri a vezetőt egy ilyen eset után, mert ő az „előírásoknak megfelelően járt el”. Csak nem akkor, mikor kellett volna. Ennek az idős embernek nem volt annyira jó, hogy a várossal együtt őt is mozgásba hozta a BKV.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr30343771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.02.18. 10:45:54

Jó kis post ez. Szeretem az iróniádat. És úgy igaz, ahogy van.

Marcsi 2008.02.18. 11:12:39

Szerintem ki kellene tüntetni a buszsofőrt, és hatalmas rendkívüli jutalomban részesíteni. BKV-ék fele ugy is ez a szokás.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.02.18. 11:16:01

hát ja. ehhez nagyon nem lehet mit hozzáfűzni...
(kiváncsi vagyok, most milyen formában jelenik majd itt meg valaki, aki relativizálja a helyzetet jól és a végén még majd az utasnak a jó édes anyját, hogy nem tud időben leszállni.)

movhu 2008.02.18. 11:34:40

Legutóbb valakinek volt egy MÁV-os kalandja, ahol a vasutas helyreutasította az utast, hogy nem kötelező ott utazni. Lehet, hogy hamarosan itt is megkaphatja.
Illetve lehet, hogy majd jogosítvány kell a BKV-ra is, aminek legfontosabb mérési eredménye, hogy hány méter/secudummal tudsz közlekedni.

movhu 2008.02.18. 11:38:59

Mintha az utóbbi időben sűrűsödne azoknak a baleseteknek a száma, ahol a BKV valamelyik járműve okoz balesetet. A képekből is látszik, hogy van néhány eset, amit fel lehet hozni példaként.
Én pont arra gondolok, hogy egészen más lenne a megítélése az ilyennek, ha maga a BKV legalább elítélően beszélne az esetről, és nem csuklóból hárítaná a problémát.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 11:39:29

A bácsit pedig megbüntetni, mert akadályozta a buszt a menetrendszerinti közlekedésben és szabálytalanul odacsukatta magát szándékosan az ajtóval.

Marcsi 2008.02.18. 11:43:37

Nekem olyan, ahogyan az utóbbi időben bánnak ezekkel a vállalatokkal, mint a MÁV, BKV és társai, mintha a társadalmi rend felé emelkednének, és nekik mindent szabadna, az utasnak meg semmit.
Nem tudom van-e ilyen, de itt kellene egy kötelező pszichológiai vizsgálat is, mert a tömegközlekedtetésben utazók egy része közveszélyes őrült. Vagy legalábbis nemtörődöm őrült.

scsaba1 2008.02.18. 11:52:00

(i)

Így van. Az lenne a legjobb, ha az összes nyugdíjast összeogdosnánk és koncentrációs táborokba zárnánk, ahol halálra dolgoztatnánk őket.
Mert nem elég, hogy ingyen vagy kedvezményesen utaznak és a kerekes szatyraikkal foglalják a helyet, akadályozzák a totyogásukkal a le- és felszállást, de még aljas módon az ajtóval is odacsukattják magukat, és így egy egész busz utazóközönségét akadályozzák meg az utazásba.
Arról nem is beszélve, hogy az én adómból és tb járulékomból lesz gyógykezelve és rehabilitálva...
Ez egyszerűen tűrhetetlen...

(i = irónia, a csekély érelmű medvebocsok miatt)

movhu 2008.02.18. 12:00:49

Egy biztos, ha valaki kimagyarázó embert akar, bárhol a világon, akkor nagyszerű referenciamunkákkal tudunk szolgálni. Már látom a hirdetést:
Gondja van. Hibát követett el cége. Véletlen háborút indított a szomszéd ország ellen. Mi segítünk. Kíváló magyar szakemberink, garaniával vállalják a simítást. 98%-kos hatékonysággal a másik felet hozzuk ki bűnösként. A maradék 2%-ban döntetlen eredménnyel tudunk szolgálni.

Grnobe (törölt) 2008.02.18. 12:01:21

movhu · mover.blog.hu 2008.02.18. 11:38:59

"Mintha az utóbbi időben sűrűsödne azoknak a baleseteknek a száma, ahol a BKV valamelyik járműve okoz balesetet. A képekből is látszik, hogy van néhány eset, amit fel lehet hozni példaként."

mintha még azt se mérlegelted volna hogy ki okozta a baleseteket amelyek az adot oldalon láthatóak. a metrós gázolásokat szerinted a metró okozta? több helyen is azt írják hogy a jármű előtt szaladtak át akiket elütöttk.

gondolkodni.

movhu 2008.02.18. 12:05:59

Megkövetem magam, egy része tényleg nem a BKV sofőrök hibája. De nagyon sok eset van, ami a fent említett linknél nincs ott, és a baleset résztvevője BKV jármű volt. Szóval nem annyi eset volt, amennyit a langlovagok.hu-n láthatunk.
Azt, hogy mekkorák az arányok, nem tudom, de tény, hogy én úgy vélem, egyre több ilyet hallani.

mar 2008.02.18. 12:25:32

Az eset szempontjából nem is lényeges, hogy teljeen egyedi vagy valamilyen sorozatnak a része.
Ez, ami most történt, egyszeri dolgoként sem olyasmi, ami felett elég volna annyit mondani, hogy utána már minden előírás szerűen történt.
Ha az ember rokonával történne ilyesmi, akkor nem hiszem, hogy megvigasztalná az, hogy egyszeri eset, vagy az, hogy a buszsofőr kedvesen utánakérdezett az illető hogylétének.

Sunmachine 2008.02.18. 12:26:17

Én nehezményeztem, hogy rácsukta a babakocsira a balfék villamosvezető az ajtót. Ha nincs ott az asszonykám, akkor fizikai inzultus is lett volna belőle.
Ritkán voltam annyira pipa. Ám ki ne tudna ilyen történetet?

movhu 2008.02.18. 12:29:22

Nyilván nem láttot titeket, mert két ember babakocsival, az olyan kicsike szürke pont az ő életében.

legikaloz 2008.02.18. 12:38:52

Tavaly tavasszal Sopronban a fiam mélykocsiját csukta oda a "kedves" sofőr a busz ajtajába. Természetesen elindult anélkül, hogy ezt észlelte volna, a pár hónapos fiam meg majdnem kiburult az út felett lebegő kocsiból egyenesen a busz kereke alá! Anyósom éppen meg tudta tartani a kocsit, amíg a szerencsére pirosra váltó lámpánál megállt a busz. Belegondolni is rossz, mi lett volna ha...
Természetesen kiabálás a sofőrrel, majd kocsival azonnal a forgalmi iroda. A kedves sofőr "éppen most tette le a műszakot, és már be is dobott egy felest, szóval szondáztatni nincs értelme..." hangzott a válasz. Panaszt tettünk, majd 1 hónap alatt jól kivizsgálták, hogy a sofőr rendben járt el, különben is miért akarunk babakocsival leszállni a buszról, stb... Már bánom, hogy nem jelentettük fel, mert természetesen a Volán megállapításával ellentétben tanúk is voltak.
Azóta nem ülünk buszra. Éljen a tömegközlekedés!

MarMar 2008.02.18. 12:44:10

Szerintem ez az eset is csak azért kapott nagyobb nyilvánosságot, mert történt személyi sérülés, de a nyilatkozó fazonnak a szokásos szöveget kellett itt is nyomni, mint legikaloz esetébenlátható.
Szerintem csak azért van kevés baleset ebből, mert légikalóz anyósához hasonlóan a sok Superman országa vagyunk, és megmentjük magunkat vagy szerettünket a sok felelőtlen soförtől. Miért nem lehet jobban odafigyelni, ha valakinek ez a dolga?

Grnobe (törölt) 2008.02.18. 12:49:09

"de TÉNY, HOGY ÉN ÚGY VÉLEM, egyre több ilyet hallani."

hát valóban.tény hogy ez a te véleményed. de az nem tény hogy elszaporodtak ezek a balesetek. hozz egy statisztikát, aztán megvitatjuk.

., (törölt) 2008.02.18. 12:58:40

legikaloz.
Ez így nem pontosan igaz, ugyanis a babakocsival hátul szoktak leszállni, tehát, onnan nem eshet a kerék alá.
Valamint. Ha nem csukódik az ajtó, akkor továbbra is szól a cengő/berregő, tehát jelzi, hogy nem záródott az ajtó, ergo, biztos nem indul el.
Más. A buszsofőrnek folymatosan figyelni kell a jobb oldali tükröt, sőt! Úgy indul el, hogy a jobb oldali tükröt nézi, nem a baloldalit.
Ha elsodorta az utast, akkor a sodrásért felelősség terheli, de odacsukni nem tudja, mert olyan sebességgel csukódik az ajtó, pluszban előtte még a jelző is szól, hogy ha valaki beszorul, magára vessen.
Ugyanis a csengő megszólalása után tilos a fel és leszállás. Ha valaki mégis megpróbálja, akkor ő a bunkó, nem a sofőr!
Megjegyzem, hogy ha a metró csukja oda a lábát valakinek, eszébe sem jut reklamálni, teljesen egyértelmű, hogy ő volt a fasz. Minek ugrál, ha már a figyelmeztetés elhangzott.
Mivel azonban a metróval ellentétben a buszon fizikai közelségben van a sofőr, kézenfekvőnek látszik őt okolni a saját hülyeségért.
A metrónál nem látsik a "vezető", ott nem tudják másra hárítani a felelősséget!

movhu 2008.02.18. 13:02:00

Mivel is kezdett mr lebowski ?
"kiváncsi vagyok, most milyen formában jelenik majd itt meg valaki, aki relativizálja a helyzetet jól és a végén még majd az utasnak a jó édes anyját, hogy nem tud időben leszállni"

Ő már tudhat valamit, mint gyakorlott olvasó...

nonok 2008.02.18. 13:07:53

Más fontos dolgom lévén, nem gondoltam,hogy most írok bármihez is, csak bekukkantottam az Indexre.De sikerült a vérnyomásomat és az adrenalinszintemet megint föltornászni ezzel az üggyel.
EZ ELKÉPESZTŐ! Hol élünk?! Ki ez a szóvivő, mi a neve? Hogyan képzelik itt egyesek, hogy amikor a kezüket tördelve kellene bocsánatot kérniük a közönségtől, megnyugtatva mindenkit, hogy a sofőrt kirúgták
és gondatlan veszélyeztetés + közúti veszélyeztetés (2 év börtön is lehet) címén eljárás indult ellene és azon lesznek... stb. Akkor van képük és merszük erre a szövegre. Hihetetlen. Még akkor is
így kellett volna tennie, ha nem sorozatban fordulnának elő hasonló esetek és nem pár hónapja halt volna meg egy hölgy ilyen módon, halálra zúzódva egy bkv-s villamos ajtajában.
Bizonyára kevesebb ilyen eset volna, ha a villamos vezetőjét láncon elvezetve látták volna társai az esti híradóban. Igenis igaza van Demjánnak: Európa
legszegényebb országa leszünk az ilyen agybeteg mentalitás miatt.

movhu 2008.02.18. 13:11:26

Tudod mi a baj nonok? Láthatod, hogy a statisztikailag mérhető száma van azoknak, akik védelmére kelnek ilyen esetben a BKV-nak és a nyilatkozatnak. Ahogyan már az elején meg lett jegyezve, meg fognak jelenni azok, aki szerint a kva anyját az utasnak, aki fel mer szállni a buszra, mert csak akadályozza a sofőr munkáját.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.18. 13:12:21

az orbán tér pedig a 12-ben van, nem a 11-ben :o)

legikaloz 2008.02.18. 13:12:48

Nektekcsakbunkó:
-Na persze, végül is éppen elég kiesni, ha keresztül is megy rajta az már grátisz... Ha olyan okos vagy tudhatod, hogy bizonyos csuklós buszoknál a 3. ajtó akadálymentesített.
-Persze, ha sofőr megnyomja a csengőt, akkor szól
-Persze, ha a sofőr megnézi a tükröt, közvetlenül az ajtó becsukása előtt _MÉGEGYSZER_ akkor nincs gond
-Azt meg nem gondolod ugye, hogy a babakocsi fénysebességgel kirepül a buszból ugye? Minimum kétemberes történet a mélykocsival leszállni a buszról. Valaki leszáll és a kocsi egyik felét LENTRŐL emeli le, míg a másik ember felülről adja le a kocsit. Így simán beszorulhat a kocsi a két ajtó közé. Bár ha ennyire osztod az észt ezt is tudhatnád.

movhu 2008.02.18. 13:15:10

RosszQtya. Mindenki az MTI hírét dobta fel gyorsan, amiben ráadásul nem csak a XI. ker szerepelt, hanem a Kosztolányi Dezső tér is. Szándékosan az eredeti szöveget idéztem, megmutatva, hogy oda már az "elsodorta" verzió került.

Marcsi 2008.02.18. 13:20:08

Jellemző rohadt magyar mentalitás, hogy meghal valaki majdnem, és akkor elkezdjük mentegetni a majdnem gyilkosát.
Kérdem én: hozzá tartozik-e az a BKV-n való utazáshoz, hogy odacsukhatnak és vonszolhatnak maguk után az utcán? Mert, ha nem, akkor biztosan a buszsofőr a hibás az esetért.
Ha meg hozzátartozik, akkor tessék kiírni, hogy "lassú leszállása esetén odacsukjuk a fejét vagy a gyerekét, és ezért felelősségete nem vállalunk, mert ez az előírás"

., (törölt) 2008.02.18. 13:38:10

legikaloz!
Nem írtad, hogy csuklósbusz! Ha nem csukódik be az ajtó rendesen, akkor a jelző tovább szól. Ergo, nem indul. Nem tudom elhinni, hogy olyankor elindulna a sofőr. Ha mégis, akkor felelős, ezt tény. Az ajtót, meg nem is tudja a csöngetés nélkül becsukni, muszáj, hogy szóljon a csngő. annélkül nem működik az ajtó!
A tükörre pedig nem oillant vissza! Ha megértettétek volna! Nem pillanthat, ugyanis nem veheti le a szemét a tükörről közben.
S akkor kérem a javaslatot, hogy miként lehet kivédeni azt, hogy rácsukódjon az ajtő, mondjuk egy idős hölgyre aki már nagyon lassan mozog, s a sofőr nem is láthatja a belső tükörből sem, hiszen már lent áll a lépcsőn.
Általában ilyen esetekben történik a balaeset. Az okosabb idős emberek, ezért használják az első ajtót, mert ott szem előtt vannak.
De esetleg, akkor meg jön egy másik blog, hogy mi a fasznak utaznak? miért bevásárló kocsival? Stb.
S próbáljátok felfogni, hogy a metró, villamos és a busz esetében, ugyanaz a szitu. A tükröt nézik, és onnan zárják az ajtót amikor úgy néz ki, hogy neincs többé mozgás az ajtóknál. Mégis, az elfogadott, hogy ott tudja magáról az aki beszorult, hogy ő lépett rosszul, rosszkor. De sokkal könyebb anyázni. Mégis meddig kell állni a megállóban, és meddig szóljon a csengő?
Nem inkáb arról kéne vitázni, hogy mit kéne tenni, hogy ilyen ne történjen? Mert pl a csuklóson tuttira nem látszik belülről, hogy mi történik hátul. S ha a külső tükürben sem? Akkor meddig kell még a megállóban állni? Azt pedig továbbra sem hiszem, hogy a csuklós elindult úgy , hogy nem gyullad ki a sofőrnél a gomb, hogy minden ajtó zárva, és közben csólt nála a csengő.

movhu 2008.02.18. 13:38:20

Még mindig nem értem, hogy miként lehet hibás az utas abban, ha a babakocsiját vagy valamelyik testrészét odacsukja a busz, és ezután el is indul vele?

movhu 2008.02.18. 13:39:59

Kizártnak tartom, hogy légikalóz kilógó mélybabakocsija nem látszott volna a tükörből.

legikaloz 2008.02.18. 13:55:16

Nektekcsakbunkó:
még mindig nem értjük egymást. Mivel nyitott ajtóval el tudott indulni ergo nem szólt a csengő. (Bár ezt magad is levezethetted volna, hiszen éppen Te írtad, hogy mi az elindulás sorrendje)
Az első ajtón leszállás pedig több városban lehetetlen, mivel ott csak felszállni lehet.
Attól hogy folyton a protokollt ismételgeted, még hibázhatott, sőt a mi esetünkben hibázott is a buszsofőr.
Nem kell itt így védeni a mundért, főleg mert mindenki tudja hogy a többség becsületesen és felelősséggel végzi a munkáját. Nem arról szólt a történet, hogy minden buszsofőr bunkó, figyelmetlen etc, hanem konkrét megtörtént resetekről. Te hallottál már olyat, hogy a BKV (értsd ide akármelyik társaságot) vezetése/szóvívője kiállt, és elismerte felelősségét? Amikor nem lehet meg nem történtté nyilvánítani a dolgot, akkor is elindul a szépítés, ahogy az eredeti postban szereplő esettel kapcsolatban is. Pontosan az a kritika tárgya, hogy itthon nem dívik elismerni a felelősséget.
Nem vagy te véletlenül egy álcázott BKV-s PR manager?

Doris · http://doris.blog.hu 2008.02.18. 14:04:41

Halljátok? Nem ezért kapott infarktust a BKV- vezér? Mármint az aggódás és a rémület miatt. Valamint a lelkifurdalás miatt. Meg a béna sofőrök miatt. Hogy semmi se jó, és neki meg tartani kell a hátát.

movhu 2008.02.18. 14:08:33

A BKV vezérnek valószínűleg sokkal inkább a saját problémái miatt voltak ekkora aggodalmai. Annyi csúnya vád érte mostanában szegényt.

423ft 2008.02.18. 14:19:53

Üdv. Mindennap tömegközlekdéssel megyek, habár nem a fővársoban hanem győrben. Itt is vanak taplo soförök, de azért ne feleddjük sok köztüka normális. Pl.aki megvárja az utast mer épp fut a buszra stb.
De vannak akkora vadparaszt-ok is hogy hihetelen. Egyik reggel állunk a megálloba vagy huszan, erre berobog egy csuklos busz tömve volt, a sofór kinyitja az első ajtot, hogy ott szálljon fel mindenki. A hátsóoko leszállnának de hát ugye a mester nem nyitja kb fél perc után megunta hogy nem tudnak leszállni és kinyitotta a hátsó ajtókat. Az meberek leszálltak a felszállok meg próbáltok felszállni de a gyémántparsztja rácsukta az ajtót mindekire aki fel akart szállni köztük rám is. Az ikarus pneumatikája nem arrol hires hogy összeroppantson engem, igy kitámasztottam az ajtót és tartottam amig páran felszállnak...de ez a buzi meg elindult a kénytelen voltam elnegedni az ajtót, igy lent maradtak csomoan nem is tudtak felszállni. Ezután majdnem meg lett lincselve a soför, midneki szidta az anyát neki....a pofáját nem tudtam megjegyezni mert hátul álltam a buszon és nem tudtam előre férközni..ez volt a szerencséje....

movhu 2008.02.18. 14:30:49

Nem hiszem, hogy előírásszerű lenne elindulni a busszal, ha valaki kitámasztja az ajtót. Lehetne ilyenkor bármi tenni, akár hátraordítani is neki, de feltehetően nem tudta felmérni a tette vlódi súlyát a buszsofőr. Gyaníthatóan nem az első esete, és nem is az utolsó.

aTony 2008.02.18. 14:44:09

Óóóó, én már töbször láttam, hogy babakocsira, öregnénére, öregapóra, kisnyugdíjasra, munkásemberre, fiatalra, (rám is) rácsukta az ajtót a T. BKV. A legtöbb probléma az utasokkal van, szóval nem véletlenül kell átszokni az autómobilra (esetleg taxaméterrel ellátott személygépkocsira, amely minimum 5 ajtós).
Azért van csak néhány baleset, mert az utasok szemfülesek!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.02.18. 14:55:54

Elbeszéltek egymás mellett. A babalocsit egy sárgabusz csukta oda, ha jól láttam volán volt említve. Semmi BKV.

"...mert természetesen a Volán megállapításával ellentétben tanúk is voltak."


Másrészröl naponta látok olyan nyuggereket és egyéb állatfajtát, aki simán a csengő berregése után ébred rá, hogy most akkor le akar itt szállni és kurvára csodálkozik, ha odacsukja az ajtó.
Igaz az is, hogy a "megállokajtónyitésmárcsengetekésmegyektovább" sofőrök sem kevesen képviseltetik magukat A cégnél.

Szóval szerintem minimum 50-50 a verseny állása.

Navarone 2008.02.18. 14:56:56

Basszus.

Ha nincs sapka, az a baj. Ha van sapka, az a baj.

Ha a sofőr nem megy megnézni, mi történt, az a baj.
Ha odamegy, akkor meg az a baj.

A cikkíró mindig ilyen kötekedő?

Navarone 2008.02.18. 14:58:01

Továbbá utasként naponta látom, hogy az elhangzó jelzés ELLENÉRE ugrálnak fel és le a metróról, buszokról a kedves utasok.
Ha a buszsofőrt megbüntetik, akkor büntessék meg az utast is, amiért nem szállt le/fel időben!

movhu 2008.02.18. 15:07:32

Driffi igazad van abban, amit írtál. De amint láttad, én azt mondtam, hogy inkább nézze meg kétszer, mint egyszer sem. Végig azt hangsúlyoztam, hogy ellenőrizze nincs-e ott valaki az ajtónál. Ha valaki meg kitámasztja vagy egyéb hülyeségeket csinál, akkor lépjen fel ellene, de ne elinduljon. Tehát egy a lényeg. Indulás előtt győződjön meg róla, hogy minden ajtót becsukódott, és nem csukott-e oda valakit. Ez szerintem nem túl bonyolult feladat, de ha az, akkor is emberéletek múlnak rajta, tehát szükséges.

Navarone 2008.02.18. 15:12:09

Hogyne, persze, nézze meg a sofőr is. De hiába nézi, ha már csukná be az ajtót és még öten nekiszaladnak az ajtónak, és utána hibáztatják a sofőrt.

movhu 2008.02.18. 15:14:44

Amiről te beszélsz az egészen más, mint az idős bácsi esete. Ha megszólal a csngő, csukódjon az ajtó. De, ha ott mégis kilóg valaki, akkor még se induljon el, hogy útközben majd csak lekopik a kilógó sallang.

sfi 2008.04.10. 09:57:16

"hát ja. ehhez nagyon nem lehet mit hozzáfűzni..."

Tényleg nem. Elég a rögtönítélő lincsbíróság.

"(kiváncsi vagyok, most milyen formában jelenik majd itt meg valaki, aki relativizálja a helyzetet jól és a végén még majd az utasnak a jó édes anyját, hogy nem tud időben leszállni.)"

Imhol vagyok. Szeretném tudni, hogy a jármű vezetője mit látott/láthatott a tükörben, valamint, hogy ajtózáródását ellenőrző visszajelzői mit mutattak. Szeretném ismerni a látási viszonyokat, a postból ez sem derül ki.

Nem mondom, hogy ennek a postnak mindenre kiterjedően le kellett volna írni az esetet, de hogy ne lenne mit hozzáfűzni, s egyből meg is bélyegezni azokat, akik esetleg mentséget keresnek/találnak a népharaggal szemben, az nem vall éppen gyerekszobára.

sfi 2008.04.10. 10:03:15

"Kérdem én: hozzá tartozik-e az a BKV-n való utazáshoz, hogy odacsukhatnak és vonszolhatnak maguk után az utcán?"

Igen. Természetesen. Ennek eshetőségének elkerülésére nagyobb részben a BKV-nak és különösen a jármű vezetőjének mindent meg kell tenni. De az életedért és testi épségedért neked is meg kell tenned mindent. Például, ha csengetés után akarsz felszállni jelentősen hozzájárulsz a balesethez. Még az sem lehetetlen, hogy téged ítélnének el, mert a szabályoakt neked is be kell tartani, ha kárvallott vagy, akkor is.

hehehehf 2008.04.10. 10:08:31

Tisztelt közönség.

Milyen szép verseket irtok. egyszer gyertek oda probáld ki? Volt aki 20 év vezetés után hibázot! Elitélték 1 egy hiba miatt. Aki oda megy dolgozni az gyilkolni megy oda? Ennyire sötét ez a mai magyarország? Mert szét huzzáson kivül meg egymás szapulásán mást nem látni de sebaj élveszkedjetek 10 mulva tömeg közlekedés se lessz hajrá.

movhu 2008.04.10. 10:12:06

Akinek emberéletek felett van uralma, az 20 év után sem hibázhat, egyszer sem. Az orvostól sem fogadnátok el indokként, ha mondjuk a szüleitek halnának meg a keze alatt, hogy 20 éve nem hibázott, csak most.
A látási viszonyok kiválóak voltak, a sofőr elbambult, és nem követte azt a módot, ahogyan ellenőriznie kellett volna az elindulást. Tehát a BKV itt nem hibázott, hanem maga a sofőr. De mentség erre nincs.

sfi 2008.04.10. 10:15:50

"a sofőr elbambult, és nem követte azt a módot, ahogyan ellenőriznie kellett volna az elindulást"

Ezt maga a sofőr mondta? Vagy beleültél a székébe, hogy ő mit látott?

movhu válasz 2008.04.10. 10:21:20

Az ismerteket nem irtam le, de nem volt annyira hibás annyira.
Főutvonalrol befordult és holterében belépet egy idős hölyg. mikor fordult meggyőződöt hogy nem volt senki a zebrán és elélépet. fel lökte aztán medence csont törés volt a hölgynek. Tömeg volt a buszon nem láthata mikor lelépet. mégis a söfőrt hozták ki hibásnak. 20 év után olyat hibázot hogy a gyerekei tartsák el, mert a biztositó vele fizeteti meg a per és a idős hölgy élet-járadék utalását. MOndom gyertek buszt vezetni villamost. Aki tudja az tuti védi, mert kegyetlen ami mai vílágban más nem folyik csak köpködés. Aki meg Normálisan áll a dolgokhoz az tuti ilyen nem történik meg vele. Érdekes mikor én nem voltam bkv-és ilyenekkel nem foglalkoztam. Sőt ilyenek nem is voltak. Évekig suliba busszal mentem volt is egy busz söfőr akivel beszélgettem. Komunista rendszerben meg sok alkeszos söfőr volt. Akkor most miről beszélünk? Ja csak köpködünk az mehet.:)

sfi válasza 2008.04.10. 10:26:35

Én erre azt mondom 1 napra oda adom a széket. A közzöség utazás lényege, hogy az utas a buszvzető és a többi közlekedő pista bácsi is figyeljen másikra attól függetlenül mit ir a krreszz. Én se óbégatok melyik országban nem kresz szerint közlekednek többen vannak és még garambol sincsen. Számomra az hihetetlen volt mikor az a tömeg káosz elébe vágtak normálisan 3 sávban megálltak majd ők és felváltva mentek. Érdekes felfogás, vagy csak egyszerű paraszt ésszel élnek ott az emberek.?

sfi 2008.04.10. 10:32:07

"sfi válasza 2008.04.10. 10:26:35"

Ne haragudj, nem szoktam szólni helyesírás meg ilyesmi miatt, de ebből az írásból nem sokat értettem meg. Sokat segítene a tagmondatok közötti vessző, alany és állítmány egyeztetése stb. Lehet, hogy dúl az indulat, ha igen, később is ráér leírni.

movhu 2 2008.04.10. 10:33:06

Gondolom a te munkád is tökéletesen folyik, ahogy az országban mindenki normálisan tévedhetetlenül dolgozik. A fene enné meg, hogy ennyi pénzért a bkv söför ne hibázzon, de akki milliokat kap az lophat csalhat. Ha én tévedek baracska, ha ő lop csal majd még kitüntetjük? Na jó inkább megyek köpködök.:)
Ha politikus téved max szegények éhen halnak sebajj. Az lassab halálnem. Lényeg én jól élek, bár cserélnék gyuribácsival akkor az ideggyogyász munkanélküli segélyre bocsátanám, mert nekem nem lenne szükségem rá.:)

movhu 2008.04.10. 10:46:50

Nem vagyok tökéletes, de ha én hibázok, akkor nem fognak meghalni emberek, legfeljebb kiraknak, ha sokszor követem el.
Én tudom, hogy elég baja van a sofőröknek, de te mégis napról napra végzed a dolgod, és nem gázolsz halálra embereket. Miért? Mert rendesen végzed a dolgod.

sfi 2008.04.10. 10:56:20

Helyénvalónak tartom az érvet, hogy akinek emberi életek vannak közvetlenül a felelősség alatt, annak felelősségteljesen kell viselkedni, és 100%-ot nyújtania az utolsó ledolgozandó percében is. De remélem, akkor is előkerül ez az érv, amikor a járművezetők fizetéséről esik szó.

movhu 2008.04.10. 11:06:48

Igen, kerüljön elő az érv. A buszvezető legyen kipihent, ne kelljen neki másodállás, stb. Igazad van, legyen a fizetés arányos a felelőséggel. A legtöbb pénz úgysem a kisemberekre megy el a közlekedési társaságoknál.

bértárgyalás 2008.04.10. 11:19:30

Ebben az országban forditott arányoság van sajnos a bérek kiosztásában. Mikor tavaly a bérünkért sztrájkoltunk 2 órás volt az egész. Most utasok ért 1 naposat rendezünk. Mert ha hagyuk éveken belül rosszab lehet, mint most A meglévőket kéne meghagyni. És nem azzal pedálozni, hogy csucson kivül milyen sürün járatják a 2 metrót. Ugyanis a pista bácsi nem ott lakik sajnos. Sokan a megélhetésért jön már csak a bkvhoz. Másod állássa is van! Akkor annak a megteremtéséhez ki a felelős, hogy kipihenten jöjjön dolgozni?
Másik a kis ember miért nem tömörül egy szakszervezetbe? Nem sok kicsibe, hanem 1 szakszervezethez? Külön álló lenne és már nyugatis formályán megvalósulhatna az hogy mindenki megkapja az érte elvégzet munkájához a pénzét és nem kell félni-e mikor rúgják ki? Ez nevezik érdek képviseletnek. Ha kis ember nem fog össze addig csak köpködünk változni nem változik semmi.:)

sfi 2008.04.10. 11:22:26

"Mikor tavaly a bérünkért sztrájkoltunk 2 órás volt az egész."

Tavaly 2 órás sztrájk? :o

kihagytam 2008.04.10. 11:23:51

No meg bkv-én belül sok kocsit kivettek, mert igy akartak sporolni. Nekünk a munka nőt, mert a menetrend nem változot. Viszonylatonként legalább 1 kocsi nincs, annak az idelyét nekünk kell hozzni. Így is ember hiány van. Jó nem nagy, de mégis járat csökkentéssel kezdik. Ez a paraméterkönnyv csak egy falazós duma a mi kapitalizmussal jött. Én aláirást kezdeményeznék, hogy a parlamentet boncsák le! Minke az sok pénzt miniszter elnökök eltartásábol mi mindenre futhatna már egyből?:)

sfi válasza 2008.04.10. 11:34:36

Kb ennyi volt, de jól beis szoptuk Az ideit is meghatározták azért nem volt most sztrájk. Ez a sztrájk se rólunk szól. Nekem mi érdekem van már ehhez? Nem zárják be egy kocsi szint se, nem lessz elbocsátás, paraméter könnyv meg utasoknak lessz rosszab. De ez az érdek képviselet, hogy ne tegyék ezt meg velem velünk veletek! De én már nem merrek sztrájkolni, mert megosztot a nép. Én is benne leszek abban az 7% ban.:)
süti beállítások módosítása