A BKV pályáztatni sem tud
2008.02.06. 13:10
3,3 milliárd forint. Ennyit szán a BKV használt buszok beszerzésére. Az összeg nem kevés, látatlanban azt mondanánk, hogy tömegesen ugranak rá a cégek, hogy ők zsebelhessék be ezt a nem kevés pénzt, és az ezzel járó nem kevés hasznot. A BKV-nak azonban sikerült olyan pályázati kiírást produkálni, aminek következtében egyetlen pályázó nyújtott be ajánlatot. Ha ő nyer, márpedig ki nyerne, akkor ez a cég szállíthat 75 db Volvo buszt, egyenként 40-45 millió forintért. Ráadásul a tenderből ki lettek zárva az önkormányzatok, így ez további problémákat generál. A legnagyobb baj azonban nem ez.
A pályázat megírójának szokás szerint fogalma sem volt arról, hogy mit is akar vásárolni, a lényeg a pénz elköltése és a buszok felmutatása volt. Elfelejtette nyomon követni a jogszabályokat, így nem tudta, hogy januártól ilyen jármű csak Euro4-es környezetvédelmi normáknak megfelelő motorral helyezhető üzembe, ezekben a buszokban pedig nem ilyen van. Nem véletlenül igyekszik megszabadulni tőlük Genf. Ugyanis így megvásárolva a buszokat, azok árára rárakódik a motorcsere díja is, még kedvezőtlenebb végső árat adva a buszoknak. Mennyi lett volna, ha mindezt felejtve, új buszokat vásárol a BKV?
Az új buszok ára úgy 70-72 millió forintnál kezdődik, de biztosak lehetünk benne, hogy a 6 éves buszok végső ára sem lesz kevesebb 50 millió forintnál. Ez azt jelenti, hogy lesznek 6 éves buszaink, amiknek az ára egy új busz árának 70% lesz. Nem furcsa ez egy kicsit? Ismerve a járműpiacot, azért 6 éves jármű általában nem szokta az eredeti ár 70%-két érni, és a buszok esetében legfőképpen nem lehet azt mondani, hogy kizárólag a motor lenne a kopó alkatrész. Esetleges alternatív megoldásként felmerülhetne a döntéshozók fejében, hogy lehetne venni úgy 45 db új buszt, ami pontosan 6 év múlva lesz annyi idős, mint amiket most akarunk vásárolni. És ki tudja, 45 busznál már talán lehetne is alkudni némileg az árból a Volvonál. Nem tudjuk, de egyben biztosak lehetünk, hogy jó magyar szokás szerint valaki ismét jutalomban fog részesülni, mert sikeresen lezárt egy pályázatot, és a buszok beszerzésre kerültek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jul 2008.02.06. 13:54:28
hbo 2008.02.06. 13:56:53
~Confused~Man~ 2008.02.06. 14:15:13
A dolognak pont ez a lenyege hozzank johet a hulladek, sajnos neha a szo legszorosabb ertelmeben.
A jutalmat meg persze hogy megkapja + vaskos kenopenz mindket oldalrol.
A baj csak az, hogy meg mindig nem talaltam ilyen melohelyet :(
movhu 2008.02.06. 14:17:53
paráznabillegető 2008.02.06. 14:20:13
idő: 21. század.
tehát történt valami különleges egyáltalán?
ze11 2008.02.06. 14:21:44
Ismerős · http://www.bkv.hu 2008.02.06. 14:23:30
www.hetivalasz.hu/cikk/0802/17759
És vehetted volna a fáradtságot hogy kimész a 47 villamospótlóra és fotózol egy genfi volvót. Mert öt már itt van belőlük jó pár hónapja.
movhu 2008.02.06. 14:27:47
A fotó a Volvo oldaláról származik, ilyet lehet most tőlük venni, ha valakinek csuklósbuszra fáj a foga.
movhu 2008.02.06. 14:29:33
Illetve paráznabillegetőnél a pont:
"hely: magyarország.
idő: 21. század.
tehát történt valami különleges egyáltalán?"
kukuriku 2008.02.06. 14:38:01
movhu 2008.02.06. 14:39:31
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 14:42:36
Egyébként az offshore adatokat bűncselekmény gyanújánál kiadják a nyomozóhatóságoknak. Engem pl. az is érdekelne, kié volt a Hankook-os offshore cég.
movhu 2008.02.06. 14:44:28
lolkabolka 2008.02.06. 14:44:57
Hát persze hogy tud pályáztatni a jó öreg Bamakoi Karikaturisták Vezérkara! A kérdés csak az, mi a pályázati cél. Itt nyilván nem az volt, hogy új buszokat jó áron vegyenek, hanem az, hogy megint jól járjanak egyesek.
Na, így kell ehhez pályáztatni! Ráadásul a mi pénzükből. Tatatatam!
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 14:49:36
Főleg idősebb, család nélküli, anyagi függetlenségben élő tagokkal. :(
Pyf325 2008.02.06. 14:53:14
Megfordult bárki fejében is komolyan az, hogy itt szakmai döntés születik majd? Ugyan már!
Megint egy lehetőség, hogy beszerzésnek álcázva el lehessen tenni néhány 10 milliót, néhány jól szabott zsebbe. Páran nagyon jól járnak, mindenki más szív. A szokásos felállás.
Persze a város vezetése és talán a kormányzat is közbeszólhatna, ellenőrizhetne, de nem lennék meglepve ha kiderülne, ők is érdekeltek egy ilyen buliban. Oldaltól függetlenül.
grigorij (törölt) 2008.02.06. 15:00:03
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 15:00:12
Marhácska 2008.02.06. 15:14:54
videoriporter.hu/vr/fs?content=/vr/player/1074/reporter/count
Mike36 2008.02.06. 15:17:31
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.02.06. 15:25:46
Gyűlöltük Aba Botondot. De amióta az Antal-Regőczy tengely mentén halad a BKV. Háát ezek szemrebbenés nélkül lopnak. Ennyire nyíltan. S a sok idióta meg elhiszi a semmitmondó magyarázatokat.
movhu 2008.02.06. 15:29:10
Zahnrad 2008.02.06. 15:55:41
Másrészt nem lehet csak úgy kicserélni egy Euro2-es vagy 3-as motort Euro4-esre. Ahhoz több változtatás kellene a karosszérián.
diogenes 2008.02.06. 15:58:25
movhu 2008.02.06. 16:00:43
paráznabillegető 2008.02.06. 16:18:02
és semmi sem fog történni.
párszázan tépik itt a szájukat - és?
majd megunják, jön egy újabb post és odamennek... ki lett ez mondva jól!
az egyetlen értelmes dolog meg a részesedés a buliból. hogyan? hát bliccelni kell az új buszon, basszameg! és a jegykezelőbe egy meg kétforintost dobálni. illetve márciustól már azokat sem, mert kivonják...
KIBASZOTT BKV!!!
KIBASZOTT MÁV!!!
és a szomorú az, hogy tényleg csak ezt lehet tenni.
önemésztés, gyk. ki így, ki úgy, de.
a nyugat meg csak néz ránk, hogy ilyen hülyék vagyunk?
hát.
és a sluszpoén: ők sem tudnának mást tenni ilyen kondíciókkal...
vépé 2008.02.06. 16:56:24
Használt járművet, forgalomba lehet helyezni EU 2-es és 3-as motorral is, ha azzal gyártották.
Szép lenne, ha csak EU4-es motorral lehetne forgalomba állítani járművet, gyorsan csődbe menne az a pár száz autónepper és autókereskedő, akik abból élnek, hogy nyugatról hozzák be a 4-6 éves használt autókat....
Egyébként egy másik pl.:
van egy 1200-es Ladád, 79-es. Forgalomból kivont, nincs rendszámod, de bontási engedély nincs rajta. Ezzel két lehetséges teendő van. Az egyik, hogy kérsz rá egy bontási engedélyt és elbontatod, vagy újra FORGALOMBA HELYEZTETED... és láss csodát, forgalomba van helyezve EU-s rendszámmal egy olyan autó, ami még az EURO 0-át sem teljesíti....
A buszok közül 5 meg valóban itt van, a Nógrád Volán tulajdona, és a 47-49 Villamos pótlón járnak a BKV alvállalkozásában.
A képen szereplő busz, pedig egy helyközi-városközi példány....
Fekészületlen cikk, de már megszoktuk. Közlekedés és a foci, amihez mindenki ért és az újságírok ebben a két témában írják a legnagyobb baromságot állandóan.
movhu 2008.02.06. 20:55:15
De tételezzük föl nincs és nem is szükséges a csere. Azért azt te sem mondhatod, hogy korrekt ár a buszokért a 45 millió, még akkor sem, ha ezek nem nagyon lestrapáltak.
Még kutatok a témában, és updatelni fogom szükség esetén.(A szabályokat némileg ismerem ide vonatkozóan, nem tudom miért került elő a buszoknál ez a speciális Euro4-es eset)