A BKV pályáztatni sem tud

2008.02.06. 13:10

3,3 milliárd forint. Ennyit szán a BKV használt buszok beszerzésére. Az összeg nem kevés, látatlanban azt mondanánk, hogy tömegesen ugranak rá a cégek, hogy ők zsebelhessék be ezt a nem kevés pénzt, és az ezzel járó nem kevés hasznot. A BKV-nak azonban sikerült olyan pályázati kiírást produkálni, aminek következtében egyetlen pályázó nyújtott be ajánlatot. Ha ő nyer, márpedig ki nyerne, akkor ez a cég szállíthat 75 db Volvo buszt, egyenként 40-45 millió forintért. Ráadásul a tenderből ki lettek zárva az önkormányzatok, így ez további problémákat generál. A legnagyobb baj azonban nem ez.

A pályázat megírójának szokás szerint fogalma sem volt arról, hogy mit is akar vásárolni, a lényeg a pénz elköltése és a buszok felmutatása volt. Elfelejtette nyomon követni a jogszabályokat, így nem tudta, hogy januártól ilyen jármű csak Euro4-es környezetvédelmi normáknak megfelelő motorral helyezhető üzembe, ezekben a buszokban pedig nem ilyen van. Nem véletlenül igyekszik megszabadulni tőlük Genf. Ugyanis így megvásárolva a buszokat, azok árára rárakódik a motorcsere díja is, még kedvezőtlenebb végső árat adva a buszoknak. Mennyi lett volna, ha mindezt felejtve, új buszokat vásárol a BKV?

 

 

 

 

 

 

 

Az új buszok ára úgy 70-72 millió forintnál kezdődik, de biztosak lehetünk benne, hogy a 6 éves buszok végső ára sem lesz kevesebb 50 millió forintnál. Ez azt jelenti, hogy lesznek 6 éves buszaink, amiknek az ára egy új busz árának 70% lesz. Nem furcsa ez egy kicsit? Ismerve a járműpiacot, azért 6 éves jármű általában nem szokta az eredeti ár 70%-két érni, és a buszok esetében legfőképpen nem lehet azt mondani, hogy kizárólag a motor lenne a kopó alkatrész. Esetleges alternatív megoldásként felmerülhetne a döntéshozók fejében, hogy lehetne venni úgy 45 db új buszt, ami pontosan 6 év múlva lesz annyi idős, mint amiket most akarunk vásárolni. És ki tudja, 45 busznál már talán lehetne is alkudni némileg az árból a Volvonál. Nem tudjuk, de egyben biztosak lehetünk, hogy jó magyar szokás szerint valaki ismét jutalomban fog részesülni, mert sikeresen lezárt egy pályázatot, és a buszok beszerzésre kerültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr17327748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jul 2008.02.06. 13:54:28

Majd szépen megkapja valaki itt is a kis sikerdíját, nem is kell sok,csak 1-2 százalék. Ehhez még jön a zsebbe jutalék, és aztán csodálkozunk, hogy veszteséges a BKV. Mert ugye ezeket a buszokat majd sűrűbben lehet azért látni a BKV javítóban, mint az újakat.

hbo 2008.02.06. 13:56:53

Hidd el olyan nincs hogy "szokás szerint fogalma sem volt arról". Pontosan tudta, mert így lehet lopni.

~Confused~Man~ 2008.02.06. 14:15:13

Persze hogy tudta, hogy milyen buszt vesz!

A dolognak pont ez a lenyege hozzank johet a hulladek, sajnos neha a szo legszorosabb ertelmeben.
A jutalmat meg persze hogy megkapja + vaskos kenopenz mindket oldalrol.

A baj csak az, hogy meg mindig nem talaltam ilyen melohelyet :(

movhu 2008.02.06. 14:17:53

Az a helyzet, hogy nekem is átharapnák a torkomat, illetve jól kiraknának (A munka törvénykönyve szerint jogosan azonnali hatállyal), ha sikerülne a saját szakmámban ilyen pályázatot kerekítenem, pedig itt még nem is akkora az amortizáció, mint a busznál.

paráznabillegető 2008.02.06. 14:20:13

hely: magyarország.
idő: 21. század.
tehát történt valami különleges egyáltalán?

ze11 2008.02.06. 14:21:44

Magyar nyelvtan: A "közbeszerzés" helyesen "közbe' szerzés"-nek olvasandó.

Ismerős · http://www.bkv.hu 2008.02.06. 14:23:30

movhu, kicsit utánanézhettél volna, mielőtt blogolsz. Itten vaan miért is ezt vesszük.

www.hetivalasz.hu/cikk/0802/17759

És vehetted volna a fáradtságot hogy kimész a 47 villamospótlóra és fotózol egy genfi volvót. Mert öt már itt van belőlük jó pár hónapja.

movhu 2008.02.06. 14:27:47

Kicsit le vagyok maradva. A BKV még tegnap nem adott több újság írójának tájékoztatást arról, hogy mi is a helyzet a pályázattal, nemhogy arról beszélt volna, miszerint itt vannak a buszok :)
A fotó a Volvo oldaláról származik, ilyet lehet most tőlük venni, ha valakinek csuklósbuszra fáj a foga.

movhu 2008.02.06. 14:29:33

Linkedet amúgy köszönjük, nem nekem kellett kimondani...
Illetve paráznabillegetőnél a pont:

"hely: magyarország.
idő: 21. század.
tehát történt valami különleges egyáltalán?"

kukuriku 2008.02.06. 14:38:01

Ez igaz? :D Ugye nem? Ezért most majd fizetést is emelnek a BKV-nál? Múltkor olvastam az Indexen egy interjút Bp meglehetősen arrogánsnak tűnű alpolgármesterével (olyan bajucos, túlsúlyos úr). Ő ezt is biztosan meg tudná nekünk magyarázni! És mi hinnénk neki és nem borítanánk a fejére az asztalt... :) Csókolja meg a seggem a BKV teljes vezérkara :) Najó, ez csak vicc :) Nem szeretném a fenekem összepiszkolni :) Ráadásul ez a blogbejegyzés biztosan csak félreértésen alapszik.

movhu 2008.02.06. 14:39:31

Igen félreolvastam. Azért veszünk 50-ért újakat, mert 70 lenne a használt :D

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 14:42:36

Egyébként borítékolhatod a választ is, ha rákérdeznek, hogy ezt így miért, Hagyó stílusában: azért.

Egyébként az offshore adatokat bűncselekmény gyanújánál kiadják a nyomozóhatóságoknak. Engem pl. az is érdekelne, kié volt a Hankook-os offshore cég.

movhu 2008.02.06. 14:44:28

Majd a Hankook adja a gumikat ezekre a buszokra, mert gondolom nem új gumikkal hozzák :)

lolkabolka 2008.02.06. 14:44:57

Jajjjj, feleim, hát már hogy ne tudna pályáztatni! Eeezt a hüle és valótlan bejegyzés-címet!

Hát persze hogy tud pályáztatni a jó öreg Bamakoi Karikaturisták Vezérkara! A kérdés csak az, mi a pályázati cél. Itt nyilván nem az volt, hogy új buszokat jó áron vegyenek, hanem az, hogy megint jól járjanak egyesek.
Na, így kell ehhez pályáztatni! Ráadásul a mi pénzükből. Tatatatam!

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 14:49:36

Kéne egy civil szervezet, amely az állami korrupciós ügyekre kapaszkodik pitbullként. Kb. mint a TASZ.

Főleg idősebb, család nélküli, anyagi függetlenségben élő tagokkal. :(

Pyf325 2008.02.06. 14:53:14

paráznabillegetőnek van igaza.
Megfordult bárki fejében is komolyan az, hogy itt szakmai döntés születik majd? Ugyan már!
Megint egy lehetőség, hogy beszerzésnek álcázva el lehessen tenni néhány 10 milliót, néhány jól szabott zsebbe. Páran nagyon jól járnak, mindenki más szív. A szokásos felállás.

Persze a város vezetése és talán a kormányzat is közbeszólhatna, ellenőrizhetne, de nem lennék meglepve ha kiderülne, ők is érdekeltek egy ilyen buliban. Oldaltól függetlenül.

grigorij (törölt) 2008.02.06. 15:00:03

Nekem az tetszett, hogy a főváros azt mondta, hogy 30%-al olcsóbban vesz buszokat... Erre a Fidesz elkezdett üvöltözni, hogy a főváros hazudik, mert az új ár 70%-áért veszünk... Matematika ohhh... Politikusok....

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.06. 15:00:12

Inkább a kéz kezet mos elv működhet. Iszonyatos pénzek folynak magánzsebekbe... az APEH-t pl. nem érdekelné egy offshore cég?

Mike36 2008.02.06. 15:17:31

normális cégnél a tulajdonos dolga arra figyelni, hogy a mangement ne csináljon faszságokat d mivel a cég állami, és az állam pénze a fejekben még mindig senki pénze, úgy szórják ahoyg éppen ötletük támad (no meg esetleg saját zsebre is kicsit)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.02.06. 15:25:46

Gyomorforgató.
Gyűlöltük Aba Botondot. De amióta az Antal-Regőczy tengely mentén halad a BKV. Háát ezek szemrebbenés nélkül lopnak. Ennyire nyíltan. S a sok idióta meg elhiszi a semmitmondó magyarázatokat.

movhu 2008.02.06. 15:29:10

Én már nem is merem mondani, hogy cseréljék le a vezetést. Ezek után? Mi lenne akkor?

Zahnrad 2008.02.06. 15:55:41

Nem igaz, hogy csak Euro4 normát teljesítő motorral állhat üzembe használt busz. Nem tudom ki találta ki, és miért terjed napok óta ez a hülyeség.

Másrészt nem lehet csak úgy kicserélni egy Euro2-es vagy 3-as motort Euro4-esre. Ahhoz több változtatás kellene a karosszérián.

diogenes 2008.02.06. 15:58:25

Természetesen Antal Attila okl.pártbuherátor és laikus,megint jól jár,mert a NográdVolán amely az övé,ingyen megkapja a leselejtezett BKV buszokat.Szóval többen,jóval többen járnak jól.

movhu 2008.02.06. 16:00:43

Nem csak buszt, de autót sem lehet forgalomba helyezni ma már, csak Euro4-es (vagy jobb) motorral. EU direktíva, még Romániában is így van!

paráznabillegető 2008.02.06. 16:18:02

semmit nem lehet tenni.
és semmi sem fog történni.
párszázan tépik itt a szájukat - és?
majd megunják, jön egy újabb post és odamennek... ki lett ez mondva jól!

az egyetlen értelmes dolog meg a részesedés a buliból. hogyan? hát bliccelni kell az új buszon, basszameg! és a jegykezelőbe egy meg kétforintost dobálni. illetve márciustól már azokat sem, mert kivonják...
KIBASZOTT BKV!!!
KIBASZOTT MÁV!!!

és a szomorú az, hogy tényleg csak ezt lehet tenni.
önemésztés, gyk. ki így, ki úgy, de.
a nyugat meg csak néz ránk, hogy ilyen hülyék vagyunk?
hát.
és a sluszpoén: ők sem tudnának mást tenni ilyen kondíciókkal...

vépé 2008.02.06. 16:56:24

Zahnradnak igaza van, baromság az Euro 4-es motor!

Használt járművet, forgalomba lehet helyezni EU 2-es és 3-as motorral is, ha azzal gyártották.

Szép lenne, ha csak EU4-es motorral lehetne forgalomba állítani járművet, gyorsan csődbe menne az a pár száz autónepper és autókereskedő, akik abból élnek, hogy nyugatról hozzák be a 4-6 éves használt autókat....

Egyébként egy másik pl.:
van egy 1200-es Ladád, 79-es. Forgalomból kivont, nincs rendszámod, de bontási engedély nincs rajta. Ezzel két lehetséges teendő van. Az egyik, hogy kérsz rá egy bontási engedélyt és elbontatod, vagy újra FORGALOMBA HELYEZTETED... és láss csodát, forgalomba van helyezve EU-s rendszámmal egy olyan autó, ami még az EURO 0-át sem teljesíti....

A buszok közül 5 meg valóban itt van, a Nógrád Volán tulajdona, és a 47-49 Villamos pótlón járnak a BKV alvállalkozásában.

A képen szereplő busz, pedig egy helyközi-városközi példány....

Fekészületlen cikk, de már megszoktuk. Közlekedés és a foci, amihez mindenki ért és az újságírok ebben a két témában írják a legnagyobb baromságot állandóan.

movhu 2008.02.06. 20:55:15

Rendben kápéemes, akár el is hisszük neked, de én mindehol ezt olvastam, és úgy tűnik ezt pont a beszállító akarja elhitetni, miszerint még kell a csere. Ez nem jó pont neki.
De tételezzük föl nincs és nem is szükséges a csere. Azért azt te sem mondhatod, hogy korrekt ár a buszokért a 45 millió, még akkor sem, ha ezek nem nagyon lestrapáltak.
Még kutatok a témában, és updatelni fogom szükség esetén.(A szabályokat némileg ismerem ide vonatkozóan, nem tudom miért került elő a buszoknál ez a speciális Euro4-es eset)
süti beállítások módosítása