Az OTP-Birodalom visszavág

2008.02.02. 15:36

Végre eljutottunk oda, hogy fogyasztó- és társadalomvédő szervezetink már nem küszködnek impotenciával, csupán már erős merevedési zavarral. Lényegében már születnek olyan intézkedések, amelyek mutatják a szervezetek működését, és annak tényét, hogy a hatóság időnként tényleg odacsap a kizsákmányoló szervezeteknek.

Legutóbb a GVH, mint a lázadók vezére, elpusztította az OTP szorgalmas munkával felépített Halálcsillagát. A bank úgy 2.5 éve szépen eltörölte az addigi 9.000 Ft-os kezelési költség plafont a lakáshitelek esetében, megkeserítette az esetleges előtörlesztők életét, és tette mindezt megfelelő tájékoztatás nélkül. A GVH döntése értelmében az egész struktúra visszamenőleg lerombolandó, mert tisztességtelen volt a piaci magatartás. Az OTP felvállalta a döntést, és elkötelezte magát a kártérítésre.

Ugye milyen szép történet? Azonban a nagy Darth Vader nem adja ilyen könnyen galaktikus emberelnyomásra vonatkozó terveit. Szépen el is kezdte kiküldeni a határozatról szóló leveleket, melyben közli a tényállást, és tájékoztat arról, hogy a pénzt vissza fogja fizetni. Kamatról persze szó sem esik, örülni kell annak is, hogy saját pénzét visszakapja a delikvens. Egyúttal levelet küldött arról is, hogy a törlesztő részlet ennek megfelelően csökken január 1-től.

Vader nagyúr nem szeret mellémagyarázni, és feleslegesen postaköltségre sem pazarolja a pénzt. Ugyanebben a levélben, a második pontban rögtön előadja a hidegzuhanyt. Tájékoztatási kötelezettségének eleget téve szeretné közölni az ügyfelekkel a szomorú hírt, miszerint a kezelési költség újabb plafonja havi 15.000 Ft lesz májustól. Ez bőven túl van a 90 napon, amennyivel előbb közé kell tennie az ilyen irányú szándékait. Ez nagyjából a teljes rendszer visszaállítását jelenti. Tehát a Halálcsillag még csak éppen megsemmisült, de a hírrel együtt értesítést is kapunk róla, hogy májusra újra is épül. Csak most már a bank tájékoztat, kommunikál, és közli a tényeket. Ezek után pedig mindenki megnyugodhat(?). Jogállamban élünk, hiszen nemtetszés esetén minden további nélkül felmondhatjuk hitelszerződésünket májusig. Csupán azt a néhány millió forintot kell visszafizetnünk a Birodalomnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mover.blog.hu/api/trackback/id/tr81322175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macsi 2008.02.02. 18:20:20

Sajnos még ebben az országban nem jutottunk el oda, hogy a bank legyen az ügyfélért. Tőlünk nyugatra már igazi küzdelem meg, ingyenes készpénzfelvétel és könnyű bank ügyintézés, tervezhető hitelfelvételel, mi pedig még ott tartunk, mint a rendszerváltáskor, ahol pillanatok alatt változnak a feltételek.

Pet 2008.02.02. 18:29:39

Erre persze lehetett számítani, ismerve a magyar hozzáállást, de szerintem jó, hogy egyáltalán történt valami. Óvatosságra inti a helyzet legalább a hitelfelvevőket, hogy ne higyjenek el semmit az aláíráskor.

inin 2008.02.02. 18:31:34

én is ott vagyok, és nekem is van velük (én csak uzsorásnak nevezem...) egy vitás ügyem - ők direkte abba kényszerítik az embert, hogy adós legyél, és a legszemetebb módot is megtalálják ehhez!

SENKI ne menjen az OTP-hez! OK, hogy egyik sem szent, de ez a leggennyesebb mind között

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.02. 18:44:13

Szerintetek miből jött össze Csányi 90 milliárod vagyona ?!

Lehet átmenni másik (kevésbé gátlástalan-kapitalista) bankhoz .... / ha van olyan)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.02. 18:58:24

vannak. én már minden pénzügyemet takarék szövetketben intézem. kis fiókok, az embert pár alkalom után már ismerősként köszöntik...
akkor telt be nálam a pohár, mikor az otp-nél vezetett lakossági folyószámlámon már elérte a 8000 forintot/hó a levonások a különböző, online ügyintézési költség, kezelési k. számlavezetési díj, sms, kézp.felv.díj, stb...
ezek most a takszövnél, összesen 1700/hó ft.

bocivitéz 2008.02.02. 19:06:51

az OTP egy zsivány cég, nem tudom miért olyan népszerű, Kerülöm mint a veszett fenét.

stanmore 2008.02.02. 19:19:26

Ok,inin, szerintem is mohók a felszámított jutalékok,költségek, most pl rájöttek,hogy idáig,ha 100000 Ft felett vettél fel kp-t az automatából,többszáz forinttal olcsóbb volt az idegen automatából felvenni ,mint a sajátból.Erre nem az történt ,hogy a sajáton mérsékelték a díjat ,hanem jól megemelték az idegenből felvett díját.De még most is olcsóbb 150000 Ft-tól idegenből felvenni,ami nonszensz.De az azért nem igaz,hogy aki nem akar eladósodni,azt rá lehet kényszeríteni.

qw 2008.02.02. 19:36:10

AZ otp-n kívül több tucat bank van, lehet máshoz menni.

Mr. Kris 2008.02.02. 19:50:26

Csak a pontosság kedvéért: a bankoknak az ügyfeleket hátrányosan érintő (azaz pl.: törlesztőrészlet emelkedést eredeményező) változtatásokat a bevezetés előtt min. 15 nappal, hirdetmény útján kell közzétennie. A GVH pedig tényleg egyre erősebb, banki termékfejlesztőként ezt a saját bőrömön érzem :)

nobli 2008.02.02. 20:07:06

Nem védeni akarom az otp-t mert tényleg nem egy szent. De nekem pl. 1300-1400 közt van a havi költségek és ebben benne van az online elérés (direkt), sms értesítés, 4x ingyen kp. felvétel, 1db dombornyomott (maestro) kártya egy sima kártya, 1 számla + webkártya számla + megtakarítási számla....

movhu 2008.02.02. 20:17:44

Mint dolgozó, éppen ezen a héten állítottam össze anyagot a GVH-nak, mert egy teljesen más területen működő cégünk ellen folyik éppen vizsgálat, tehát ismerem a GVH-t erről az oldalról is.
Ennek ellenére, mint magánszemély örülök a döntésnek, mert ez azért sok tízezer forint.
A szabad bankválasztás meg azért nem olyan egyszerű, ha éppen sokmillióval tartozol egy banknak, és közben ő jobbra-balra változtatja a feltételeket. Lakossági folyószámla esetén igen, de egy lakáshitel esetén nem olyan könnyű.

Rait 2008.02.02. 20:46:25

Nem lehet átmenni tőlük, ha pl. lakáshiteled ott van, folyószámlád is ott kell legyen, mert csak otp-s-ről utalhatsz, a kurva anyjukat a kezelési költség miatt, is.
Nekem 5 év alatt, több, mint 20%-kal nőtt a törlesztőrészletem, holott az államilag támogatott kamat nem emelkedett.
Egyébként ugyanbebben a levélben arról is tájékozatnak,ha épp vissza tudnád fizetni a hiteled, akkor se tedd, mert nekik az a jó, ha a futamidő alatt az állami támogatást is fel tudják karmolni.
Remek.

Asakura Hao 2008.02.02. 20:47:03

Jobb ha az ember nagyívben elkerüli az ótépét és a "t-"-vel kezdődő nevű cégeket.

bruno954 2008.02.02. 20:52:37

Az OTP nem bank, hanem egy nagyranőtt takarékszövetkezet szerű izé.. (csökevény). Mindig csodálkozom, hogy értelmesnek látszó emberek miért kezdenek vele. De az Ő bajuk, legalább nem az én bankomnál növelik a sort.

Donor 2008.02.02. 20:55:11

Az is hülye akinek bármi köze van az OTP-hez mint ügyfél. Bocs de aki kicsit is utána nézett a többi bank kondícióinak és kicsit is tud gondolkodni az már rég eljött az OTP-től.

Én akkor sokaltam be amikor egy pénzkivételre vagy átutalásra 3 különböző jogcímen vontak le pénzeket.
Most a CIB-nél vagyok ahol számlavezetés mellet nem számolnak fel semmi más költséget. Sokkal inkább érzem hogy értem vannak és még jobbak a kamatok is.

Teljesen meglepődtem amikor egy hét után kamatjóváírás jelent meg a számlámon, ilyen élményben nem volt részem az OTP-nél, mert többet vontak le mint amit kamatozott.

Ezek után nem hiszem hogy valaha is az OTP-től felvennék hitelt, mert feltételezem más ügyekben is ilyen "barátságos"
Sajnos az embernek muszály eladósodina, mert a jelenlegi magyar átlagkeresetemből nem tudok összespórolni egy lakásra valót belátató időn belül, tehát ha nem albérletben akarok tengődni életem végéig akkor nincs más választás...esetleg kábszer csempészet, de akkor meg úgy sem tudnám évezni a "munkám" eredményét mert elöbb kinyírnak :D

levcsi 2008.02.02. 20:56:20

Rait, ezt nemtom, hogy csinálod. Ismerek olyat, aki meglévő OTPs lakáshitellel átment az Erstéhez (nem saját választás volt, a cége ment, és közölte, hogy köv hónaptól erstés szlara utal csak - azért ez is kedves...). És folyamatosan csökken is a lakáshitel - évente 100 kemény Fttal, a szerződés szerint. Sztem menj el egy kis forgalmú fiókba, ahol ügyintézőkkel találkozol, és nem robotoló droidokkal;)

movhu 2008.02.02. 20:57:11

Nekem 2003 óta 52-ről 62-re nőtt a részlet, most éppen a kezelési költség varia miatt olyan 59 lett. De ez még mindig több, mint az eredeti 52.
Ráaádsul CSAK AZÉRT van OTP-s folyószámlám, mert CSAK ARRÓL utalhatom a részletet. Ezért egy másik banknál lévő számlámról minden hónapban először oda megy a pénz automatikusan, majd onnét veszik le.
Még tovább fokozva: a lakásbiztosítsom is OTP Csoportos kellett legyen, mert azt a sugallatot kaptam, hogy így simább lesz a hitelbírálat és folyamata. Erősen árukapcsolásos, csak bizonyítani meg nehéz.
Ja, a szocpol folyosítására is kifiztettem az 1% folyósítási jutalékot, pedig a törvény szerint azt kifizetné az állam, mint utóbb megtudtam.

Mezei Jogász 2008.02.02. 21:03:29

Drága Szaktársak!
Nem lenne véletlenül valaki, aki kellően patinás jogtudás és vehemencia birtokában óvatosan megpiszkálná Darth Vader-ék fent vázolt csodás piruettjét? (Mármint hogy hogyan lesz a 9e-ből 15 eFt.) Megérne egy misét.
Hálás köszönet!

türelmes 2008.02.02. 21:07:08

Tisztelt Olvasó!

Aki teheti lépjen ki az OTP-től! Én egy kis takarékszövetkezethez léptem át és vittem a megtakarított pénzem. Sokkal előnyösebb -pl.: naponta egyszeri ingyenes készpénzfelvétel a bankban - és nem rosszabb szolgáltatása. (bankártya,home bank szolgáltatás, SMS szolgáltatás,stb.)Egyszerűbb, szerényebb de minden alapszolgáltatás működik.

Öntudatosan ki kell lépni az OTP-től, s át lépni a kedvezőbb bankba.

Érdemes elolvasni és a táblázatokban lévő számokat összehasonlítnai :
index.hu/gazdasag/magyar/szlacso08011/


Köszönöm a figyelmét!

Virag_szal 2008.02.02. 21:13:46

Hát igen, Magyarország. Nekem már több, mint fél éve van Írországban bankszlám. 1 fillér bankköltséget nem fizettem eddig, kamatot viszont kaptam, többet, mint az otthoni bankomnál egy év alatt (és nem OTP volt),és bárhonnan, bármennyi pénzt vehetek fel - ingyen.

Természetesen interneten intézek mindent, a megtakarítást, utalást, beszedési megbízást, telefon feltöltést, mindent. Sőt, ha jó lemlékszem, akkor magának a kártyának se volt díja :)

És hát a biztonságról ne is beszéljünk, hogy miféle kódokat, azonosítókat kér egy esetleges utaláskor az interneten, (meg belépéshez) otthon meg ugyanazt az én általam megadott kódot kell használnom belépéskor is, meg utaláskor is....Csodálom h még nem lett belőle károm...

Raid · http://www.erettsegi2008.hu 2008.02.02. 21:53:22

No igen... OTP... csodálatos egy dolog... csak már köze nincs az ügyfélcentrikussághoz. A legszebb benne, hogy a sok szerencsétlen gólya egyetemistára is rárabolnak, és behálóznak mindenkit.. :|

ideges 2008.02.02. 22:00:29

nekem semmi közöm semmilyen bankhoz.
Így jár aki nem gyűjtöget, meg pénzt vesz fel bankoktól meg ilyesmi. Ha nincs pénzetek, ne vásároljatok semmit. Akkor kamat sincs, meg kezelési költség vagy mi a fene.

movhu 2008.02.02. 22:05:53

Több, mint fél évtizede albérletben élsz, annyi pénzt sikerült összegyűjtened, hogy elég egy lakás keudőrészletére. Mit teszel? Tovább fizeted az albérleti díjat vagy ebből a pénzből fizeted a saját lakásodat ?

nzozo 2008.02.02. 22:13:23

Aki kicsit is számol, az már régen otthagyta az OTP-t. Drága, körülményes, lassú, stb.
Tudom, ez nem a reklám helye, de pl. az UniCreditnél
sokkal olcsóbban lehet bankolni, mint ahogy azt "türelmes" által ajánlott táblázatban olvashatjuk.

kockacukor 2008.02.02. 22:28:22

Hello Emberek!
Én is a szívemhez kaptam amikor elolvastam a levelet, és az első kérdésem magamhoz az volt, hogy "oszt miből?" mármint fizessem ki...
Matekoltam, a kezelési költség a tárgyévi nyitó tartozás 2%-a, de legfeljebb 15.000 májustól. Tehát az "járt jól", akinek ennél több lenne a 2%.
Azért kérnek ekkora manit, hogy automatikusan leemelik minden hónapban a zsét a számlámról, vagy a hitel (tehát nem is lévő pénz) kezeléséért?

Ugyanakkor kaptam igazolást az adóbevalláshoz. Változott a jogszabály? nem úgy volt, hogy csak az első 4 évben kérhetek adóvisszatérítést a lakástörlesztésre? Vagy csak nem figyeli a program, ami leválogatja a kiértesítendő ügyfeleket, hgoy lejárt-e a 4 év?

Attila 2008.02.02. 22:33:33

Nekem a múlthétig sikerült elkerülnöm az otp-t. Muszály voltam nyitni ott egy bankszámlát, de majd elájultam amikor végignéztem a feltételeket. Egy fiókban a készpénzfelvétel majdnem 1%!!! Érted!? A saját pénzemet 1%-ért cseréba adják oda!

Balage76 · http://www.konzolpont.hu 2008.02.02. 23:02:45

Kb 5 éve jöttem el az OTPből mert 1900 forintot kértek azért a csomagért amiért a CIBben 490-et fizettem havonta. Körülményesebbek, drágábbak mindenben, a náluk lévő pénzért pedig kevesebb kamatot adnak.
Egyedül azért megy még nekik, mert a magyar emberek nagy része nem kezeli a pénzügyeit és egyszerűen ügyfélként náluk maradt.

mik1024 2008.02.03. 02:32:08

Sziasztok!

Hat en vagyok OTP-s es mas magyar banknal sincs szamlam,mert Angliaban elek.

Akar hiszitek akar nem,itt NINCS szamlavezetesi dij,INGYENES az E-bank es meg a penzfelvetelert sem kell fizetni,teljesen mindegy, hogy a sajat vagy mas bank ATM-et hasznalod. Csak abban az esetben vonnak le a szamladrol 1 Fontot ha esetleg valamelyik ejjel-nappali kis magan kozert sajat privat automatajat hasznalod. De erre meg nem nagyon van szukseg hiszen szinte minden utcasarkon van ATM.

mik1024 2008.02.03. 02:33:08

Bocsi, kimaradt egy szo :))

Szoval NEM vagyok OTP-s..

Lalika 2008.02.03. 04:12:56

OTP befizetette velem az éves kártyadíja, majd egy héttel később szólt, hogy sokkal modernebbre cserélik, ha kérem ha nem. Mikor annak is felszámolták az éves díját, eldurrant az agyam. Miért fizessek két kátyáért, ha a régit szétvágták, az újat meg nem én kértem?!
Mondanom sem kell elhajtottak. A panaszos levelem ment cc-ben a pszaf-nek :)
2 hét múlva számlámon volt a levont pénz, bár egy kurva szót nem szóltak...

Lakás hitel miatt eljönni nem tudok.
De azért más banknál is nyitottam számlát.
Bár azok sem jobbak!
Tegnap a Raifnál nem tudtam 3 órán át utalni:
www.netdiag.hu/daily/080202/ndBrowser_080202.htm

demasoni 2008.02.03. 07:35:25

Mindenki, akinek OTP-s kölcsöne van kérdezze meg magától miért is itt vettem fel? Mert itt van a folyószámlám! Ez az általános válasz. És miért van itt a folyószámlám? Mert itt nyitotta meg a munkáltatóm .... éve. És miért nem teszek azért valamit, hogy ez ne így legyen, ne kerüljön nekem ennyibe egy számla vezetése? Azért mert LUSTÁK vagyunk! Még a saját pénzünk sem érdekel minket! Tisztelet a kivételnek, de Ők vannak kevesebben!Lásd OTP magán ügyfelek számát! Tehát mindenki igazat adok amikor azt mondja felejtsük el az OTP! A többi bank sem szociális intézmény de azért egy fokkal jobbak!

Dzsok 2008.02.03. 08:06:05

Én 3 éve hagytam ott az OTP-t akkor néztem rá hogy mennyi jutalékot vonnak. Az MKB-hoz mentem át, és itt is szigorúan betartottam azt hogy ha személyesn kellett valamit intéznem csak a központi fiókban az V. kerületben intézem az ügyeim, ha tehetem. (általában oda nem szoktak hülye ügyintézőket tenni, és sor sincs :) )

Amin még jót nevettem hogy MKB ügyfélként olcsóbban veszek fel pénzt az OTP automatából mint OTP ügyfélként. Azt hiszem ez mindent elmond arról mekkora lehúzás folyik ott. :)

Ha pedig saját ATM-ből veszek fel pénzt akkor összegtől függelenül 75FT a kp. felvétel díja, míg az OTP-nél ugyanez a díjtétel jelenleg: 49FT+0,49% (100 ropinál 539FT)

pityu 2008.02.03. 08:16:23

A végére kijött a tuti.... Mindenki húzzon elfele az otp-től....
Csakhogy a többi bank jóléte is az otp-én múlik, hiszen az ő időnként brutális díjszabásaikhoz igazítják a sajátjukat. Ez is olyan kb mint a mobilpiac, ahol amíg a vodka meg nem érkezett gyakorlatilag szabadrablás volt. Aztán a vodka bevállalta a veszteséget:) (najó kisebb nyereséget)és kb 5 év alatt kezdett helyrerázódni a piac. Itt is elkezdődött valami, de valóban a fogyasztó tudatossága és körültekintése vezethet normálisabb viszonyokhoz... Nem akarnék politizálni, de ott is ez van kb... Jelenleg egy 3. párt nyerné meg a választást a megkérdezettek szerint. Én is várok egy bankot, ami fiókok nélkül működik, 0 vagy kevés forintért/hó.

Dragon 2008.02.03. 08:52:33

Vessetek meg, de én meg azért vagyok az otp-nél, mert nagyon sok másik banknál nagyon durván átvertek. Kezdődött a raiffeissen bankkal, átmentem a citybank-hoz. Na olyan magas kamatot még talán uzsorások sem kérnek, jött az FHB, amit azóta is csak feudális banknak hívok, a budapest bank idióták gyülekezete volt, akik miatt 500000 forintot buktam egy lakás eladása során, természetesen szerintük ők nem hibásak. A cib jónak tűnt, de amikor a szerződésre és számlanyitásra került volna a sor, kiderült, hogy sokismeretlenes apróbetűs részek vannak, pl. a kamat csak akkor ennyi, ha dupla annyi pénzt rakok a cib befektetési alapba, stb. Így lett a végén az otp. Nem azt mondom, hogy szentek, meg tökéletesek, sőt. De mégis nekem a legjobb tapasztalatom velük van, mind ügyintézésileg, mind pénzügyileg. DT

andzsin 2008.02.03. 09:13:30

Az van, hogy :
1. Nálunk van 3 milla nyugdíjas, náluk a bank szinonímája az otp.
2. Lehetne indítani mozgalmat, hogy az okosok lépjenek ki innen, csak a nyugdíjasok bent maradnak ez tuti.
3. Igen az ember lusta ezzel foglalkzni és kondikat hasonlítani.
4. Eu-ban nálunk a legnagyobb a bankok nyeresége. Amíg odaát egy sima személyi kölcsönt is meg lehet úszni 5-10%THMel, ez itt néha 30-45%, botrány.
5. Én is kaptam levelet, hogy visszafizetik a kez ktg-et, várom...
6. De ezt a májusi izét ezt nem kaptam hozzá. Mivel a támogatási rendelet évente változott, nem mindegy, hogy kire melyik alkalmazandó. A kezktg. pl csak a 2003 májusa előtt felvett hitelesekre vonatkozik. A többieknek valószínűleg megemelhetik.
7. A PSZÁF is megmondta, hogy felháborító, hogy mindegyik hitelszerződésben benne van, hogy a bank egyoldalúen bármeddig emelhet bármit. Ez kb. olyan, mint amikor a Bastille-ba bárkit bármikor be lehetett csukni.
8. Egyszer volt a lótépénél egy személyi kölcsönöm, volt még 30eft vissza belőle, elő akartam törleszteni és 35eft-t kellett volna visszafizetnem még pluszban mint előtörlesztési díj. Fasza...

aaa 2008.02.03. 09:32:00

ez a 9ezer (majd 15ezer májustól) HAVI kezelési költség? Mert ha igen, ez röhej a köbön...én Unicredit (ex HVB) Banktól vettem fel lakáshitelt, 7 misit. A kezelési költséget minden év elején (most épp feb 28-ig) kell befizetnem, egyben, ami idén cirka 32 ezer forint. Osszuk csak vissza 12-vel. Nincs több mondanivalóm...húzzatok el az OTP-től de sűrgősen!

teisfiambluetooth 2008.02.03. 09:50:13

Re: Donor 2008.02.02. 20:55:11
"Sajnos az embernek muszály eladósodina, mert a jelenlegi magyar átlagkeresetemből nem tudok összespórolni egy lakásra valót belátató időn belül, tehát ha nem albérletben akarok tengődni életem végéig akkor nincs más választás..."

1) Inkább "tengődsz" 30-40 évig egy hitelből vett lakásban, ami csak elméletileg a tiéd.
2) A jelenlegi német/angol/francia/holland stb. vagy éppen amerikai átlagfizetésből pedig nem spórolnak lakásra valóra, hanem békésen élnek életük végéig egy bérlakásban, aminek a fenntartási ktg-e kisebb, mintha a sajátjukban élnének. Ha jobban megy a soruk átköltöznek egy nagyobba/drágábba, ha roszabbul egy kisebbe/olcsóbba.
3) Ahhoz persze, hogy a 2-es pont kis hazánkban is megvalósulhasson az kellene, hogy a mindenkori kormányok 18 év óta ne elsődleges prioritásuknak tekintsék, a bankok kiszolgálását.
Állami támogatás a lakáshitelre? Azt nem miattad vezették be, hanem a bank miatt. Az azért van, hogy te önként dugd a fejed a hurokba és csorgasd a nyomorult kis fizetésed a banknak.
Miért nincsenek megfizethető, jó minőségű bérlakások? Építőkapacitás az lenne, mert Bp-en az utóbbi pár évben épült irodaházak 40%-ka kiadatlan, csak éppen vmi miatt jobban megéri egy kiadatlan irodát építeni mint egy bérlakásnak valót. Érdekes nem? No esetleg itt kéne állambácsinak fordítani a dolgok menetén!

ui:
Még mindig >!muszáj!<

emzéperiksz 2008.02.03. 10:20:06

Ez a bérlakás dolog nem hülyeség, de hol találsz Magyarországon rendes bérlakást? Magánemberek adják ki a fölösleges lakásaikat, amelyekkel nem akarnak semmit kezdeni.
Ha találsz egy albérletet, kiderül, a tulajdonos szarik rája. Ha lelakják, nem újítja föl rendesen, nem költ rá. Ha igen, akkor nem a bárlő igényei szerint. Ha kellene neked biztonsági ajtó, jól szigetelő ablak stb., akkor veheted meg magadnak, mert a tulajdonos leszarja, ha betörnek hozzád, ha fázol télen, vagy ha magas a fűtésszámlád, úgyis kifizeted. Ha meg te költesz rá, a tulajdonos biztos, hogy kifizeti neked, ráadásul bármikor kirakhat a felújított lakásból. A saját lakásnál viszont ilyen proléma nincs, ha megvetted, legalább saját magadnak csinosíthatod.

OTP: hát ez tényleg durva volt, hogy eljátssza a jófejet, aztán meg a pofájába röhög az ügyfeleknek. Persze az is igaz, hogy el lehet vinni a hitelt annak, akinek ez nem tetszik, de nincs igazán jó alternatíva. Az ötéves kamateriódusú OTP-s forráshitelek kondija ugyanis még mindig nagyon jó ezzel a 4 százalékos kamat + 2 százalékos kezelési ktg-gel. Ráadásul forinthitel árfolyamkockázat, sőt 5 évig kamatkockzat nélkül.

Rousseau 2008.02.03. 10:21:37

Andzsinnak igaza van! Az ótépé nálunk már köznevesült, ugyanúgy mint a közért, ami jelent Plusz közértet, Spar közértet és stb-t. A legtöbb ember szemében az OTP nem egy bank, hanem a pénzügyek egyedüli intézője. Egy előnyük van: a sok bankfiók és automata, meg az, hogy a magyar nemcsak lakhelyet, munkahelyet vált nehezenm, hanem bankot is. Én nem tudom, hogy egy előttem szólónak hogy jön ki havi 1400-ból, amiket leírt, nekem az OTP-nél ez mát a közüzemi átutalásokkal kb. 3500 Ft/hó semmire kiadott pénz volt. Ráadásul kétszer egy hetet vett el az életemből, hogy ne rövidítsenek meg egyszer 25000, egyszer pedig 18000 ft-tal úgy, hogy hitelt soha sem vettem fel.
Akkor készítettem egy táblázatot az összes magyar bank lakossági folyószámla szolgáltatásaival/áraival. Azóta a CIB-et koptatom, de még 5 bank előnyösebb lett volna minden szempontból, mint az OTP.

Tessék kilépni, Emberek!

emzéperiksz 2008.02.03. 10:33:34

Donor 2008.02.02. 20:55:11

Almát az almával, légy szíves. Az OTP-nél is van átalánydíjas számla, nem csak a CIB-nél. Ha olyat kérsz, az OTP is csak a szlavezetési díjat vonja, még a kp-felvételt meg a bankkártyát is ingyen adja.

A CIB amúgy ugyanolyan rablóbanda, mint az OTP, csak sunyin csinálja. Az OTP megmondja, mi mennyi, és levonja, de nem trükközik mocskos dolgokkal. Pl. az OTP 1 forintot von le eurónként, ha kártyával vásárolsz külföldön, ami eléggé tisztességes marzs. A CIB ugyanezért levon 4-et, mert ilyenek tetvesen magasak a marzsai. Kifizetsz egy 100 eurós valamit, a CIB-nél 300 forinttal drágább, mint az OTP-nél.

A devizahitelesek is azért fizetnek kurva sokat nála, mert nem a kamaton, kezelési ktg-en veszi le a sápot, mint a relatíve tisztességesen kommunikáló OTP, hanem a devizamarzson, amit ugye nem tüntet föl a reklámban, ahol csak a kamat és a kez. ktg. van, devizamarzs nincs. A K&H ugyenez pepitában, de gondolom, jó pár bank él ezzel az átqrással. Figyeljetek oda erre, sok pénzbe kerülhet nektek.

Dragon 2008.02.03. 10:44:36

Nekem elektronikus számlám van az otp-nél, és soha nem volt 2000ft-nál több a havi költségem, pedig elég sokat utalgatok ide-oda. Lakáshitelből is messze a legjobb ajánlatot adták. Nem akarok senkit sem megbántani, de ez az otp az egyedülis mumus a bankok közt, ez enyhén szólva is hülyeség.

Rait 2008.02.03. 11:03:02

a baj az, hogy az államilag támogatott lakáshitelt tőlük vettem fel anno, mivel ők már 30%os készültségnél is folyósítottak, míg az FHB csak pl 60% után. Akkor a törlesztőrészlet is elég jónak tűnt, azóta viszont párszor telekurvaanyáztam a minőségbiztosítási okoból rögzítette lakáshitelvonalukat))))) ez persze rajtam nem segít, de biztos vagyok benne, megint megbünteti ezt a középkori monstrumot a GVH. érdekes az is, még az otp informatikus is a 100 leggazdagabb magyar között van. Ügyes.

emzéperiksz 2008.02.03. 11:05:50

Dragon,
nekem is elektronikus szlacsomagom van 1300-ért. Lehetne netcsomagom is 600-ért, annyi a CIB-nél meg a Rafinál is. Nem drágább az OTP ezeknél, az olyan sunnyogás meg, hogy külföldön, vagy külföldi internetes vásárlásnál jól megkopaszt, sem kenyere az OTP-nek.

Dragon 2008.02.03. 11:11:42

Szerintem sem mumus az otp. Nekem ők ajánlották a legjobb dolgokat, ezért vagyok ott, és meg vagyok velük elégedve.

Keserű 2008.02.03. 11:17:50

Dragon kilencórási véleményéhez hasonló az enyém is. Mennék, de amivel eddig próbálkoztam, az legalább akkora bukta volt. Sőt volt olyan bank is, nagy bank, méghozzá, amelyik anélkül akart végrehajtót rámküldeni, hogy valaha is ügyfelük lettem volna. (Mondjuk koppantak.) Szóval MEGBÍZNI nem lehet ilyen körülmények közt a pénzintézetekben. Magyarul az ember igyekszik a lehető legkevesebbet kapcsolatban lenni velük. A bért, azt nem veheted fel, azt utalják, tehát kell valahol lenned. De aztán kész. Se hitel, se egyéb, mert akkor véged.

movhu 2008.02.03. 11:33:45

Nem általános mumus az OTP, és lehet sok területen már nem annyira rossz. Nekem pl. sokáig volt a szlovák OTP-nél számlám és bankkártyám, mert azzal olcsón tudtam itt felvenni az ott kapott pénzt.
Érdekes, hogy ez a szlovák számla sokkal kedvezőbb költésgekkel bírt, mint egy itthoni magyar...
Különben meg úgy lettem az OTP lakáshitel ügyfele, hogy az újépítésű lakásunkhoz az építőnek ők adtak hitelt, így minden lakáson ott volt 150 millió forint OTP jelzálog, amit az OTP csak akkor vett le, amikor a lakás eladásra kerül. Próbálj meg így más banknál hitelt felvenni rá. Nem lehetetlen, csak bírjad ideggel :) Szóval az OTP már az első kapavágás előtt biztosította, hogy itt minden lakáshitel övé legyen.

gusty 2008.02.03. 11:38:20

Tudom, nem leszek népszerű, de tele a tököm a sok tudatlan nyafogásával.

1, A hülyélye nem néz körül, hogy milyen számlacsomagok vannak, megnyitja a legolcsóbbat, majd utalgat, mint állat, 2000 forintokat vesz ki kp-ban heti háromszor, s azzal fizet a Tesco-ban is, stb. Nekem is van OTP-s számlám. Drágállom én is az 1390Ft-ot. De ebben már benne van szinte minden. Mondjuk én is jövök elfele. De léptem, kerestem másik bankot, s nem itt zokogok naphosszat.

2, Olyan nincs, hogy a cégem úgy döntött, hogy ezentúl csak Erstere utal. Oda utal, ahova kéred.

3, Olyan sincs, hogy a cégem az OTP-nél nyitotta meg nekem a számlát. A számlát a számlatulajdonos nyitja meg. Ott, ahol akarja. Az lehet, hogy házhozjött az ügynök, s így csoportosan kényelmesebb volt. De akkor sem a cég döntött helyetted, csak lusta voltál. Esetleg tudatlan.

Tessék tudomásul venni, hogy ez nem szocializmus, és főleg nem kommunizmus. Mindeninek magának kell tisztában lenni a jogaival, lehetőségeivel, s ezekkel élni. Ha ezt nem tette meg, akkor először a tükör elött tessék a köpködést gyakorolni.

Mindig a nyugattal példálóznak. Csakhogy ott öntudatosabb a fogyasztó. Ha a hentes goromba, és mócsingot ad, akkor nem kérik, s másnaptól már a másik henteshez járnak. Akkor is, ha többet kell gyalogolni. Itthon még megy a régi beidegződés, a mindent lenyelünk, s legyintünk, hogy a másik se lenne jobb. Max. morgolódunk egy kicsit. Tessék sokan otthagyni az otp-t, s majd észreveszik magukat.

Dzsok 2008.02.03. 11:41:47

Az MKB-nál én a kivételes folyószámla csomagban nyomom:
-fizut kell utalni a számlára
-2 csoportos beszedést futtatni
-400FT havidíj
-EBKM 4,5%-os látra szóló kamat a számlámon levő összegre, napi elszámolással, havi jóváírással
-utalás netbankon 40ft bankon kívülre, 20ft bankon belül, saját számlák között ingyenes
-ATM felvét összegtől függetlenül saját banknál 75FT, idegen automatánál 300FT
-visa electron bankkártya 1700FT/év
-netes vásárlásokkal nincs probléma, paypal elfogadja a kártyát, és elég jók a devizaárfolyamok is

Szal. összességében szerintem versenyképes.

emzéperiksz 2008.02.03. 11:43:36

Nézd, movhu, most el lehet menni, mert asszem, a végtörlesztési díjat is eltörli egy időre. Persze sokat szarakodó bankok nem érdemes helyette nézni. Meg azt is figyelni kell, hogy ezek a szupi kondikat kínáló devizahitelesek hol sumákolnak. Mert az OTP most már legalább levelezik, meg korábban szól, ahogy vállalta, de a többi bankra attól még a "15 nappal előtte függeszd ki a fiókban/ rakd ki a honlapra" szabály érvényes, amit nem fognak a maguk kárára megváltoztatni.

emzéperiksz 2008.02.03. 11:50:26

Dzsok 2008.02.03. 11:41:47

Az jó kis számla, csak úgy emlékszem, hogy eléggé bonyolult volt a feltétele régebben, meg a díja is elég magas volt, ennél a 400-nál több rémlik nekem. Kimondottan "elit-ügyfélnek" való számla rémlik nekem.

pampalina 2008.02.06. 23:24:34

Nem tudom felfogni, miért akar valaki 1390 Ft-ot -akár- havonta a számlavezetési díjra meg egyéb baromságokra költeni. Unicreditnél 450 Ft havonta, ingyenes kp felvétel saját ATM-ből, ingyenes eseti és állandó utalás netbankból és ingyenes csoportos beszedési megbízás netbankon megadva. Azokat megértem, akiknek vidéken nincs más lehetőségük. De a nagyvárosokban... Emberek! Nézzetek már körül!

eami 2008.09.24. 08:22:09

Rousseau: nekem is elektronikus szlacs. van. havi 1200HUF, ebben benne az alap, a megtakarítási és a webkártya, szla. 2 kártyával. Netes utalások teljesen ingyen vannak. Egy fillérbe nem kerül ha 1000x utalok el 1 ftot akkor sem. De úgy néztem mindez már kapható egy ideje más néven megtakarítási szla nélkül 600HUFért. Hát ez tényleg szörnyű :D Kp felvételt meg minimálisra veszem, és igyekszem az ingyenes lehetőségekből megoldani ;)
süti beállítások módosítása